En dat is denk ik wat je je aantrekt, terwijl dat een onjuiste aanname is. Maar weest gerust, de meeste die de controller minder vinden hier, vinden de console gewoon wel goed. Er zijn veel mensen die aanhalen dat het installeren van spellen en demo's een groot nadeel vinden, maar ik vind dat enorm meevallen, vooral sinds ja sinds eeuwen de PS3 het download en installeerwerk geautomatiseerd voor zijn rekening kan laten nemen. Ik kan anders dan mijn kritiek op de DS3, en daarmee zeg ik niet dat het ding dramatisch is, verre van, weinig nadelen van een PS3 opnoemen, hoor.
OPSLAGHOND schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:33:
Hoe vervelend zou het zijn als een aantal van ons continue in het 360-topic het uitvalspercentage, de accessoires-prijzen, de tijdelijk exclusives die met extra's naar de PS3 geport worden etc. etc. zouden aankaarten?
Dat wordt gelukkig niet gedaan en dat siert de gemiddelde PS3-bezitter.
Als een nieuwe eigenaar van een 360 in dat topic aangeeft dat hij maar niet kan wennen aan de 360-controller, waarom zou je dan zijn kop eraf bijten?
Ik denk dat het ook een beetje in de aard van dit topic zit. Je moet maar eens door alle topics vanaf het begin lezen en je ziet dat de PS3-eigenaren erg naar het vergelijk met wat er al op de markt was zoeken. Er zijn genoeg mensen die overstappen/erbij nemen en ervaringen posten en dat daardoor even een discussie op gang komt, maar ik zie ook 'ouwe getrouwen' weer de confrontatie opzoeken:
ymmv in "Het Playstation 3 ervaringen topic - Dee..."
En dat is niet erg, maar dan moet je ook niet gaan janken als er andere vergelijkingen naar boven komen borrelen. Het zou fijn zijn als de Sony Defense Force niet gelijk weer vol aan de bak gaat. En of zoiets 'objectief' (

) te lang doorgaat, tja, kwestie van smaak en persoonlijke betrokkenheid, heb je er geen issue mee, dan gaat het al snel te lang door. Maar moet je dat dan ook maar weer ergens anders parkeren? Zoals we alle spelervaringen die even te diep gaan in een apart speltopic dumpen, klachten over de garantie in een aparte topic, zodat uiteindelijk hier alleen de discussie over de HDMI-kabeltjes en melding dat iemand zijn Slim bestelt heeft zodat we met hem blij kunnen zijn? Of moet dit een soort nieuwtjesvergaartopic, een soort aggregator van CVG, edge-online, de frontpage, etc, worden?
Maar je hebt wel gelijk in je verborgen agenda voor de 360 bezitters. Wij komen elke vrijdagmiddag van 15-16u bij elkaar in een afgelegen grot in het zuiden van het land. Onder het genot van een kop thee en een koekje smeden wij snode plannen om dit topic te ontwrichten. Ons ideaal is natuurlijk om mensen af te houden van het kopen van 'het zwarte gevaar' (HZG voor intimi), want daar zijn we doodsbang voor. En we dachten voor deze week, we blijven hameren op de slechte ergonomie van de DS3. We hebben een nieuwe bezitter van de PS3 bereid gevonden om te 'klagen' over de controller (bedankt Dangerpaki), vervolgens zouden BM en ik dan doorzaniken en PWM zou als eeuwige twijfelaar dan aangeven dat het 'onwerkbaar' was. Missie geslaagd, volgende week weer een nieuw agendapunt. Tussendoor gaan we in willekeurige winkels staan en wachten tot verbijsterde (groot)ouders op het punt staan een HZG te kopen en kletsen hen compleet om. Daarna verbranden we ritueel wat (zwaar afgeprijsde) PS3-spellen in een hoekje van de grot. Vervolgens vergelijken we onze 'score' met de Sony Defense Force die in de grot naast ons zit.