[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 105 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 98.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

-The_Mask- schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:10:
[...]

Juist de mensen die weinig van PC's weten en gewoon de nVidia drivers op de PC laten als ze naar ATi switchen. Want ik heb echt nog nooit een probleem gehad met ATi drivers.

[...]

Waar zie jij dan terecht gezeur?
Haal die oog kleppen eens weg dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

Anoniem: 304087 schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:58:
Nee maar ik heb zelf die drivers getest en gezien veel mensen balen ook van ati drivers , vooral mensen die niet veel van pc's af weten hebben hier vaak problemen mee en die groep is zeer groot te noemen en dat merk ik vooral aan het aantal topics over het hele internet over drivers. Verder ben ik idd geen fanboy want anders had ik nooit een ati kaart gehad of genomen.

Beetje jammer dat jij vind dat er geen concurentie moet zijn lekker voor de prijzen zal dat zijn.

Lol jij weet toch ook wel dat nvidia niet alleen in gpu's doet?
Dat gezeik over fanboys altijd. GoT is ontzettend pro ati/amd en vaak wel terecht maar soms gaat het mij een beetje ver. Een tijdje geleden werd core I7 als prut gezien in het amd topic en was de phenom 2 940 de hemel voor gamen. Nou inmiddels zijn we er achter dat core I7 zeker geen geld weggooien is met multi-gpu etc. Gt 200 is volgens velen ook prut ;)

Ja mag best wel fan zijn van Nvidia alleen objectief gezien doet ati het nu gewoon wat beter. En als je in het Ati topic iets pro-nvidia zegt dan kan je wel meteen dekking gaan zoeken :+

Nvidia maakt voornamelijk gpu's. De moederborden worden de laatste tijd ook al niet meer zo goed verkocht dus neem maar aan dat 95% van de winst bij gpu's vandaan komt. Ze gaan ook een cpu maken maar die heb ik nog niet gezien dus ik ben bang dat ze de klap daar niet mee gaan opvangen 8)7

De ati drivers zijn idd niet probleemloos maar die van nvidia zijn de laatste tijd slechter dan die van ati. Bij ati zie ik nog wel eens performance verbeteringen in cf de laatste tijd maar met nvidia zie ik dat niet vaak meer (of kun je me een link geven van een recente driver die sli-scaling omhoog gooide?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:20
De reden voor de moederbord verkoop zal wel de nieuwe Intel chipsets zijn... Die waren altijd al beter (en véél koeler) en die kunnen nu ook SLI draaien dus nVidia chipsets zijn overbodig.
Tevens denk ik niet dat geargumenteerde nVidia promotions snel downrated worden, maar als meningen als feiten in de "groep" gegooid worden dan kun je jezelf inderdaad net zo goed voor de leeuwen gooien (misschien houd je het daar nog wel langer vol ;)).

Tevens zijn de meeste spam-posters in dit topic niet eens in het AMD CPU topic aanwezig. ;)

nVidia is normaal geen slecht bedrijf, ik koop van zowel Rood als Groen graag kaarten, echter blijven ze daar op dit moment alleen maar rebranden, rebranden & rebranden en allerlei verbeteringen (DX 10.1, DX 11 etc) de grond in stompen.

[ Voor 27% gewijzigd door Paprika op 21-09-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als sli scaling het eenige probleem is kan ik daar niet in komen want sli werkt vrijwel in alle games met redelijk wat fps winst vind ik toch wel meestal 80% en zelfs meer. Dat nvidia drivers de laatste tijd slechter zijn kan ik ook niet in komen eingelijk behalve dan dat er geen prrestatie winst meer is maar dat is geen probleem want het houd ook een keer op met extra performance door drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 17:39
Super "gaaf" dit gezeik allemaal en dan met name dat ontiegelijke ***** van Dr Lup (het is je gegund deze benaming kerel).

Ik sla dit topic nu maar even een avondje over en ik adviseer Dr Lup toch echt eens die oogkleppen af te doen of anders te verkassen naar het nVidia-topic...

Kusjesss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omg heb ik een pro ati mannetje op zijn staart weten te trappen, sorry hoor maar trek het je niet te veel aan
En waarom zou ik mijn oog kleppen af moeten doen, want je kunt dat wel nu zeggen maar waarom eingelijk.
Heb ik iets fout gezegd over drivers of waar heb jij het in hemelsnaam over onderbouw het even dan heb ik er mischien ook nog wat aan. Jongens Lup Lat zich niet zo snel de mond snoeren

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 21-09-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
CJ schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:45:
[...]

Juist, maar je moet even verder kijken dan je neus lang is. :+
... het aanbod qua kwantiteit is nu mager maar zal wel vrij snel erg groot worden.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 10:01
Jammer dat dit zo moet, ik kom hier voor ATi nieuws, niet om gezeik te lezen over wie een fanboy van wat is. Moderators kom er maar in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jongens, jongens!! O+

Over paar weken heeft hij er een paar in zijn systeem zitten, hij zit nog in een ontkenningsfase, en wil al zijn twijfel nog even ontkracht laten worden.. ;)

ontopic: komen er ook nieuwe AA methodes, of hogere waardes op de bestaande varianten?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
sain onez, dat zal je in de TS en vaker in de topic terug kunnen vinden ;).

Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/3941789296_7df280e407_o.jpg
Real, Fake, .... ? *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 21-09-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk 1 van 2 ja. :)

Maar komt niet van AMD zelf, die zou namelijk niet Hemlock zeggen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 21-09-2009 19:54 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Je kan gewoon veel zeggen maar Ati is op dit moment gewoon beter bezig dan Nvidia, ze innoveren, iets wat Nvidia in de weg staat en ze houden mooie prijzen, ok de nieuwe serie mag wel iets lager geprijsd worden, maar ze worden alsnog redelijk competitief geprijsd.
En ik ben echt geen Ati fanboy, ik kan me er heel goed in vinden dat mensen denken dat jij Nvidia fanboy bent, als je je reacties leest komt dat wel iets naar voren, ik heb er geen problemen mee, maar soms is het wel vervelend.
Daarentegen ben ik wel een Amd fanboy en zou ik zolang het nog mogelijk is geen Intel cpu in mijn computer stoppen, ik vind Intel niet leuk en zou dat nooit vinden :P
Dit heb ik niet bij Nvidia of Ati, op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar Ati omdat die innoveren en de prijs drukken maar als Ati hetzelfde zou gaan doen als Nvidia en Nvidia het zelfde als Ati zou ik een voorkeur voor Nvidia krijgen, bij mij maakt het dus niet echt uit.

Maar wat ik wilde zeggen, je kan best dingen die hier gezegd worden wat relativeren want inderdaad er zijn hier natuurlijk wel mensen aanwezig die voor Ati/Amd "werken", maar je moet de feiten niet ontkennen en het direct op fanboyism gooien, dat kan vervelend overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

Als het echt is dan geeft het niet veel vetrouwelijke informatie weg terwijl erbij staat: confidential. Het is niet meer dan een plaatje.

Laten we maar stoppen over het fanboy gedoe. Ik zie het alleen wel vaker dat Dr Lup voor fanboy uitgemaakt wordt en nu zegt hij hetzelfde, of het nu terecht of onterecht is, en is het meteen een gigantisch gezeik geworden.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 286793 op 21-09-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
/me gaat alvast in de haven van Rotterdam wachten om de bemanning te overvallen en een doos met kaartjes mee te nemen.... :9~ niet vergeten genoeg voedsel mee te nemen want het zal nog wel eventjes duren voor de 5870X2 in Nederland arriveert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Anoniem: 304087 schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:43:
Jongens Lup Lat zich niet zo snel de mond snoeren
Dat zou hij wel moeten doen. Laat eens ergens zien dat ATi drivers slecht zijn? Kom eens met feiten. Iedereen hier zal beamen dat ATi driver achter bleven op nVidia drivers tot twee jaar geleden, zelfs CJ (soz CJ, moet je ff erbij trekken :> ). Maar de mensen die er iets vanaf weten, weten dat het driver team sindsdien goed op de schop is gegaan en veel betere/meer ontwikkelaars tot zijn beschikking heeft gekregen.

De drivers sprongen omhoog en als jij me kan laten zien dat ze nu slechter zijn, post maar recente links. Als je op een clean pc nou nVidia drivers zet of ATi drivers, het werkt beide direct. Je hoeft er echt geen wizzkid voor te zijn :) . ATi was trouwens ook de driver fabrikant die bij de overgang naar Vista en Win7 met hun eerste drivers bijna geen performance inleverden en soms zelfs performance wonnen, terwijl dit bij nVidia langer duurde. Dit noem ik feiten - dingen die gemeten zijn en echt gebeurd zijn.

En btw, ik heb een nVidia kaart in mn bak hangen :7 !

*runs*

[ Voor 7% gewijzigd door Cassius op 21-09-2009 19:56 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
^
Ziet er tamelijk echt uit....

Overigens heb de afgelopen 10 jaar de topkaarten van beide merken afwisselend in mij systeem gehad en grosso modo heb ik weinig verschil ervaren zowel in de technische werking als prestaties.
(Heb het dan over single GPU oplossingen. Heb recentelijk alleen ervaring met SLI (werkt goed) en niet met Crossfire)

Het is imo wel zo dat nVidia in sommige games voorsprong heeft/had door zijn TWIMTBP programma. Gelukkig is ATI daar nu ook meer mee bezig. Het is gewoon belangrijk om bij uitkomen van een spel al goed presterende drivers en CF profielen te hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Help!!!! op 21-09-2009 19:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Cassius schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:55:
[...]
ATi was trouwens ook de driver fabrikant die bij de overgang naar Vista en Win7 met hun eerste drivers bijna geen performance inleverden en soms zelfs performance wonnen, terwijl dit bij nVidia langer duurde. Dit noem ik feiten - dingen die gemeten zijn en echt gebeurd zijn.

En btw, ik heb een nVidia kaart in mn bak hangen :7 !

*runs*
Feiten?:
http://arstechnica.com/ha...-buggy-nvidia-drivers.ars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XFX heeft ook al leuke foto's online gezet die echt zijn, alleen kan ik ze niet meer trug vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
NVIDIA had significant problems when it came time to transition its shiny, new G80 architecture from Windows XP to Windows Vista. The company's first G80-compatible Vista driver ended up being delayed from December to the end of January, and even then was available only as a beta download. In this case
Dat gedeelte was nog niet zo slecht, de DX 10 games kwamen er pas in de zomer. De crashes waren wel erg minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Laatst online: 07-05 20:42
Anoniem: 304087 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:02:
XFX heeft ook al leuke foto's online gezet die echt zijn, alleen kan ik ze niet meer trug vinden
Deze?
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beter dan die popetjes ja. Al heb ik ze liever helemaal zonder stikker... Zijn ze trouwens moeilijk te verwijderen die stikkers? Ik heb het nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 134818 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:10:
Zijn ze trouwens moeilijk te verwijderen die stikkers?
Als je de koeler eraf haalt, moeten de stickers er wel makkelijk af te zijn föhnen of stomen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Föhnen werkt inderdaad in principe altijd @ Reinman.
Nog wat leuke pictures van wat andere hoeken dan de standaard "van boven" pictures:
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, waarom leveren ze die koeler nu niet gewoon zo, zonder stikkers :(. Is toch 10x zo mooi?!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 21-09-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:39:
[...]

Zo erg zal het natuurlijk nooit worden ze zijn namelijk rijk zat, en nvidia kennende zal dat ook niet gebeuren want er is meer dan alleen vga en genoeg brians om dat te voorkomen ;)

Wat ik hoop is dat er gelijke concurentie is anders doet ati het zelfde straks als nvidia, en dan zijn de rollen weer omgedraaid voor een tijdje, niemand kan voor altijd aan de macht zijn met iets

Ik vind trouwens dat ati wel wat meer aan zijn drivers mag werken, als dat 100% op orde is
ben ik ook tevreden en heel veel meer trouwens
1. De drivers van ATI zijn goed te noemen, perfect zijn ze nooit
2. Voor jou gaan ze die echt niet aanpassen als je altijd zeurt in het ATI topic... doe een report naar AMD, maak er werk van
3. Stop met zeuren hier, je hebt altijd wat te mekkeren over de drivers...

Ik snap echt niet waarom je dat steeds naar voren haalt, ik heb nooit problemen met de drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:58:
Nee maar ik heb zelf die drivers getest en gezien veel mensen balen ook van ati drivers , vooral mensen die niet veel van pc's af weten hebben hier vaak problemen mee en die groep is zeer groot te noemen en dat merk ik vooral aan het aantal topics over het hele internet over drivers. Verder ben ik idd geen fanboy want anders had ik nooit een ati kaart gehad of genomen.

Beetje jammer dat jij vind dat er geen concurentie moet zijn lekker voor de prijzen zal dat zijn.

Lol jij weet toch ook wel dat nvidia niet alleen in gpu's doet?
Inkoppertje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256269

Anoniem: 134818 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:16:
Kijk, waarom leveren ze die koeler nu niet gewoon zo, zonder stikkers :(.
Omdat de producenten zich dan niet kunnen distantiëren van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 134818 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:16:
Kijk, waarom leveren ze die koeler nu niet gewoon zo, zonder stikkers :(. Is toch 10x zo mooi?!
9800GTX koelers vond ik altijd wel mooi.
EVGA
MSI
Zotac
BFG
PNY
Mijn Asus toen der tijd:
Asus

Het zwart van die koeler + licht = zo mooi. O+
peakaboo schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:27:
Dit is toch het ATI topic? Inbreker :+
Ik ben een nVidia fanboy and you are not prepared! ;)
peakaboo schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:27:
Nee maar vind je dat echt? Vind dat echt een van de lelijkste koelers ooit... :r
Yep.. :$
winwiz schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:29:
Ben ik hier in het plaatjesuitwisseltopic?
Heb ze aangepast naar links, maar plaatjes zijn hip! ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Paprika op 21-09-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256269 schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:24:
[...]

Omdat de producenten zich dan niet kunnen distantiëren van elkaar?
Ik denk het ;( .
Paprika schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:26:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Asus toen der tijd:
[afbeelding]

Ik had vandaag een GTX 260 van sparkle in mijn handen, maar die ziet er slechter afgewerkt uit dan deze.
http://www.pcstats.com/ar...0905/sparkleGTX260_io.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:26:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn Asus toen der tijd:
[afbeelding]

Dit is toch het ATI topic? Inbreker :+

Nee maar vind je dat echt? Vind dat echt een van de lelijkste koelers ooit... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:31
Ben ik hier in het plaatjesuitwisseltopic?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Smaken over opdruk verschillen nu eenmaal, daarom ook des te mooier dat er verschillende merken zijn.

Wat me over het algemeen wel opvalt, is dat Sapphire de opdruk op hun Toxic/Vapor-X kaarten over het algemeen zo minimalistisch mogelijk laten. Dus wat dat aangaat Reinman, moet je misschien wachten tot Sapphire met de eerste Vapor op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 21:09
Ik vraag me af hoe lang dat gaat duren...?
TheMasterofDome schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:32:
[...]
Ehm... Als ik mijn economie goed geleerd heb dan gaat de prijs juist omhoog naarmate er meer vraag is. ;)
Dat is correct, maar een bedrijf kan natuurlijk een prijsplafond geven om op die manier het product in de markt te laten preneteren. Daardoor wordt het gebruik van DirectX 11 in games gestimuleerd, wat voorlopig zal leiden tot exclusieve 'ATI-users only' screenshots in reviews (bijvoorbeeld Dirt 2 aan het einde van dit jaar), omdat nVidia nog achterloopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Xirt op 21-09-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 21-05 11:53
CJ schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:04:
Launchprijzen Europa:

HD5870 1GB: €349-€359
HD5850 1GB: €239

Als je er eentje wilt scoren, wees er dan snel bij en verwacht gelijk ook dat je ook iets meer mag betalen dan deze richtprijzen. Het zal waarschijnlijk even duren voordat de prijzen gestabiliseerd zijn rond deze prijzen. Maar ik verwacht dat het daarna snel naar beneden zal gaan. De vraag is enorm.
Uit jou post maak ik op dat er in eerste instantie maar een beperkte oplage is. Heb je al enig idee wanneer we de 2e batch kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Gurneyhck schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:03:
Uit jou post maak ik op dat er in eerste instantie maar een beperkte oplage is. Heb je al enig idee wanneer we de 2e batch kunnen verwachten?
"snel" is het enige antwoord wat er is, productie over het afgelopen kwartaal was 100.000 kaarten en dat blijft ook zo het komende kwartaal. Van Juniper worden er ongeveer 2,5 keer zoveel gemaakt.

(gaan jullie nu maar terugrekenen, $5000 per 40nm wafer, RV870=332mm2, yield rate van 60%.. hoeveel kost 1 GPU?)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 19:10

Vos

AFCA

Link verwijst door naar andere site? smartfps.com

Ik weet niet op wat voor review je doelt?

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 21-09-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
No review of the HD5XX series

u mean this (vertaald naar het engels)
http://nl.babelfish.yahoo...p=ru_en&btnTrUrl=Vertalen

[ Voor 67% gewijzigd door Bullus op 21-09-2009 22:09 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 13:12
Vos schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:58:
[...]

Link verwijst door naar andere site? smartfps.com

Ik weet niet op wat voor review je doelt?
De link die hij geeft copypasten in google, dan de pagina in cache vragen en onderaan staan wat benchmarks. Er zitten echter veel ontbrekende gegevens in de benchmark, en eigenlijk heb ik al wel betere leaks gezien. ;)

edit: boven de benchmarks staat een gefotoshopte HD5xxx (PCIe ontbreekt), de betrouwbaarheid van die benchmarks lijkt me dus niet echt hoog te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Docho op 21-09-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Zou dit alleen over windows 7 gaan of vooral over dx11 en dus later ook voor Vista gelden?

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/9311/021005.gif
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/9161/021006.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Docho schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:03:
[...]
edit: boven de benchmarks staat een gefotoshopte HD5xxx (PCIe ontbreekt), de betrouwbaarheid van die benchmarks lijkt me dus niet echt hoog te zijn.
PCI-E kan er bij die hoek best niet te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
lijkt me een officiele? review van de rus(vertaald naar engels)
http://nl.babelfish.yahoo...p=ru_en&btnTrUrl=Vertalen Het is blijkbaar nog niet helemaal klaar,index klopt niet

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/7942/2afib6x.jpg :o

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 21-09-2009 22:24 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
*gaat naarstig op zoek naar een langer buro en een zaag om zijn Antec P One 180 mini aan de voorkant 'lichtelijk' te bewerken :+ *

Leuke fotoshop van de X2 X4 hehe.

Wat de review betreft, ik wacht liever even op een van de bekende sites waar geen vertaler overheen hoeft te gaan.

edit: oops, je hebt gelijk Bullus :)

[ Voor 6% gewijzigd door dahakon op 21-09-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-06 23:05
Inderdaad, die review spreekt juist alle al gevonden resultaten zo goed als tegen..

@Bullus, atm mag je alleen zulk soort dingen maken van nVidia hé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
LOL (niet mijn fotosoep)
Wanneer wordt de review op Tweakers verwacht?
Hopelijk wel als eerste,aangezien er veel leaks vanuit tweakers zijn gelekt....

@dahakon
X4 he :+

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-06 16:41
Ze blijven leuk _O-

[ Voor 50% gewijzigd door Axelfoley007 op 21-09-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
CILLER schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:07:
Zou dit alleen over windows 7 gaan of vooral over dx11 en dus later ook voor Vista gelden?

[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij heeft dit echt met Win7 te maken dat daar een aantal zaken efficiënter kunnen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:04

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Apart, want tot nu toe heeft nog geen enkele OS vergelijking aangetoond dat Win7 sneller is dan Vista AFAIK. Het gaat hier niet om Dx11 titels, dus dat maakt het verschil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 07:45

player-x

Disruptive by design

Omnyakom1 schreef op maandag 21 september 2009 @ 18:37:
maar ik hoop ook echt dat nVidia zo hard word gevloerd dat ze de neveneffecten nog een paar jaar later kunnen voelen. Ik vind dat echt een arrogant bedrijf die een beetje te hoog in de bol zit van zichzelf.
Ben ook niet echt een fan van het "team in green" de laatste tijd, maar hoop toch echt dat ze snel hun G300 klaar hebben zo dat ATi wat concurrentie heeft en prijzen zullen zakken.

Want zo lang dat er niet is, zullen "wij" meer moeten betalen voor de top kaarten van ATi.
Hopen dat dat het slecht gaat met nV, is ook hopen dat het slecht gaat met je eigen portemonnee.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 21:55
player-x schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 07:08:
[...]

Ben ook niet echt een fan van het "team in green" de laatste tijd, maar hoop toch echt dat ze snel hun G300 klaar hebben zo dat ATi wat concurrentie heeft en prijzen zullen zakken.

Want zo lang dat er niet is, zullen "wij" meer moeten betalen voor de top kaarten van ATi.
Hopen dat dat het slecht gaat met nV, is ook hopen dat het slecht gaat met je eigen portemonnee.
Je moet ook een beetje naar de lange termijn kijken in dit geval. Als NV een paar ronden lang flinke klappen moet incasseren zullen de prijzen misschien iets hoger zijn (ook niet veel want Ati had flink meer kunnen melken met de 48xx en vooral de 58xx), maar in de toekomst betekent het ook dat NV geen €700 kaarten meer lanceert en ook geen grollen als het nixen van 10.1 in bijv. Assassins Creed kan uithalen.

Wat mij betreft heeft NV de laatste jaren laten zijn dat het een slechte zaak is voor de consument als zij aan de top van de markt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 21:09
Edmin schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:35:
Apart, want tot nu toe heeft nog geen enkele OS vergelijking aangetoond dat Win7 sneller is dan Vista AFAIK. Het gaat hier niet om Dx11 titels, dus dat maakt het verschil ook niet.
Er is wel een verschil, maar het verschil in FPS is zo klein dat het nogal lastig is om te zien ingame: klik. De geposte afbeelding suggereren echter dat er een significant verschil is dat wel degelijk zichtbaar gaat worden ingame. Misschien een combinatie van factoren (zowel hardware als software)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ik denk eerder marketing.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Op 23 September om 6:01 AM, Central European Summer Time verloopt de NDA op de HD5800 Serie.
Dank u voor de info CJ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:43

Darkasantion

Just keep swimming!

Mooi, dus morgenochtend meteen de kaart bestellen, want dan weet ik zeker dat ik hem heb :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Misschien dat er nog wat sites zijn die de reviews eerder on-line zetten om hits te genereren... :)

En ze er dan snel weer afhalen... Dat gebeurt over het algemeen wel veel. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik vind net deze plaatjes van HIS
Alleen het zwaard op de kaart loopt over de rode lijn heen. Slecht Photoshop werk of gaan ze daadwerkelijk een stikker door laten lopen.
Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/5950/fullscreencapture921200.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/5950/fullscreencapture921200.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Paprika schreef op maandag 21 september 2009 @ 20:15:
Föhnen werkt inderdaad in principe altijd @ Reinman.
Nog wat leuke pictures van wat andere hoeken dan de standaard "van boven" pictures:

Afbeeldingslocatie: http://renxtreme.info/5870/4.jpg
Dit vind ik dus echt tenenkrommend, hoe klein willen ze die exhaust maken? Je maakt mij niet wijs dat je zo nog veel warmte uit je kast blaast. :/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:29

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Astennu schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:24:
[...]

Volgens mij heeft dit echt met Win7 te maken dat daar een aantal zaken efficiënter kunnen.
Win 7 zou ook beter voor games moeten zijn, dit wel in het verleden al aangehaald. Hopelijk komen er dan wat reviews die dit gaan vergelijken.

http://tweakers.net/benchdb/testcombo/1932

[ Voor 15% gewijzigd door Splinter Cell op 22-09-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Naluh! schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:19:
Dit vind ik dus echt tenenkrommend, hoe klein willen ze die exhaust maken? Je maakt mij niet wijs dat je zo nog veel warmte uit je kast blaast. :/
Wie zegt dat je veel warmte hebt om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
CILLER schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:16:
Ik vind net deze plaatjes van HIS
Alleen het zwaard op de kaart loopt over de rode lijn heen. Slecht Photoshop werk of gaan ze daadwerkelijk een stikker door laten lopen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt op ee waardelose photoshop want de sticker loopt niet eens naar binnen op die lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Concept art? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Ben wel benieuwd naar de temps van deze kaartjes.. mijn ervaring met de 4850 is niet zo best, was toevallig ook een HIS.

Ps: Ik "moet" wel snel een nieuwe kaart bestellen, heb nu een 7800gtx in bruikleen, windos xp heb geinstalleerd heb ik gewoon beeld, nadat ik de videodrivers installeer is m'n hele beeld weg :( Denk dat m'n i5 750, Asus P7P55D, en OCZ geen oude kaarten ondersteunen..? :(

Even reageren op die HIS afbeelding, tuurlijk krijg je een photoshop foto, die kaartjes zijn nog niet in productie met de stickers erop etc. Ze hebben een "standaard" uitvoering gekregen, beetje je ontwerp erop shoppen en op het www gooien.. Marketing :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Filipvh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 08:21
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/1932
wss fake want erg slecht

[ Voor 23% gewijzigd door Filipvh op 22-09-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Die benchmarks kunnen toch niet kloppen, hij heeft bijna in elk spel lagere fps dan een hd4890?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

glennvho schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:44:
Die benchmarks kunnen toch niet kloppen, hij heeft bijna in elk spel lagere fps dan een hd4890?
minimum framerates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Op sommige resoluties inderdaad niet erg waarschijnlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Fud heeft het weer eens over totaal andere specs. HD5870 25 mhz lager geclockt en de HD5850 heeft veel lagere clocks namelijk 625 MHz voor de core 8)7 :
Today is the day when ATI HD 5800 series should hit retail/e-tail, at least in the US, while Europe will have to wait until tomorrow. The first one that jumped the gun is Zipzoomfly.com with HIS HD 5870 and 5850 cards priced at US $399 and US $299.

As you probably guessed, both of these cards are based on ATI reference design as non-reference cards will have to wait for a while until ATI gives the green light to its partners. The HIS HD 5870 works at 825MHz for the core and comes with a 256-bit memory interface paired up with 1GB of GDDR5 memory working at 5.2Gbps. The cheaper HD 5850 has pretty much the same features except that it works at much lower clocks, 625Mhz for the core and 4.2Gbps for 1GB of GDDR5 memory.

According to the feature list, HIS, and probably every other ATI AIB partner will bundle a free Dirt 2 game coupon so you'll just have to wait until this game comes out.

Here are the pictures of these cards, and you can find the HD 5870 listed here while the HD 5850 is here.
In een ander artikel hadden ze het wel weer over 725 MHz.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Waarom eigenlijk nog moeite doen om te posten wat op Fudzilla staat...? Gewoon negeren die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
lol dit dan:

Radeon HD5850 specs and facts

Dual-slot DirectX 11 card for $299

We have focused more on the faster and more expensive Radeon HD 5870 card but it’s time to reveal some final details about Radeon HD 5850.

The card has dual slot cooler and just as HD5870 needs two PCIe power plugs to get enough juice. It works at 725MHz core and 1000MHz GDDR5 memory. The chips are the same as on the Radeon HD 5870, 32Mx32 and the memory bus is 256-bit. This part of the spec didn’t change from 4870, RV770 times.

The card will usually come with Dirt 2 coupon, DVI to VGA adapter, crossfire bridge and some additional cables would not surprise us.

The wholesale price is $233 without shipping, profit and tax, and this is a partner price to retailer / etailer and we suspect that ATi sells this card for roughly $199 to its partners.

After shipping and calculating profits in we expect that US customers will end up paying $299 while the European price looks more like €320 that translates to $473.58 at the current exchange rate. European VAT varies from 15 to 23 percent depending on the country and this is partially responsible while European gets robed on any electronic Item coming from USA or Asia.

The card should be available tomorrow.
Wat een klootvioolen. :')

Hebben ze nu nog altijd niet door dat die 320 euro een 5870 was en niet een 5850. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Laatst online: 08:58
BoRRel82 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:31:
Even reageren op die HIS afbeelding, tuurlijk krijg je een photoshop foto, die kaartjes zijn nog niet in productie met de stickers erop etc. Ze hebben een "standaard" uitvoering gekregen, beetje je ontwerp erop shoppen en op het www gooien.. Marketing :9
Wanneer gaan ze die sticker er dan wel echt opplakken volgens jou? Want die kaarten liggen toch echt morgen en uiterlijk overmorgen (EU) in de (web)shops klaar om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dit ziet er natuurlijk veel mooier uit dan in het echt, net als 9/10 van de fabrikant foto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gigabyte HD5870:

Afbeeldingslocatie: http://img.ncix.com/images/44253_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.ncix.com/images/44253_l.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door CJ op 22-09-2009 13:30 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Sticker ziet er wel vet uit! Alleen het zijn en blijven reference-modellen hehe.
Toch maar een poosje wachten tot de eigen ontwerpen (met liefst 2GB) komen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Phenomania op 22-09-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82

BoRRel82

en eventueel betere offmarket koelers? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/3603/287200909223749.jpg

http://www.sapphiretech.c...product/?psn=0001&pid=287

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/09/22/1253617575-270.jpg

http://www.sapphiretech.c...product/?psn=0001&pid=286

Bij de Sapphire kaarten zit een Dirt 2 coupon bij. Dus dat wordt Dirt 2 via Steam binnen harken.

Jammer genoeg stonden de drivers er nog niet bij. :P
Nee, die komen altijd later.

[ Voor 97% gewijzigd door Splinter Cell op 22-09-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 11:22

defcon84

Multipass?

is er geen VaporX bij de launch?

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Die komen altijd pas later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Die HD5850 is werkelijk perfect, nu maar hopen dat ik als een van de eerste een bestelling plaats en niet achter het net vis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 08-12-2024
Nog een dagje wachten en vervolgens (meer officiele) benchmarks doorspitten

Daarna waarschijnlijk een Sapphire 5870 of 5850 bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
Ik heb er lekker 2 :D En hard dat ze gaan, woosh !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de first post inmiddels een klein beetje aangepast als voorbereiding op morgenochtend... zit nog te twijfelen of ik vandaag of morgen alvast een nieuw deel open. Waarschijnlijk open ik het nieuwe deel vannacht zodat die in de loop van de dag gevuld kan worden met de reviews. En waarschijnlijk is het dan tegen de avond al weer tijd voor een nieuw deel. :')

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
Marc Rademaker schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:34:
Ik heb dit niet gelezen :(

Van beide een? :9~
CJ schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:37:
Ik heb de first post inmiddels een klein beetje aangepast als voorbereiding op morgenochtend... zit nog te twijfelen of ik vandaag of morgen alvast een nieuw deel open. Waarschijnlijk open ik het nieuwe deel vannacht zodat die in de loop van de dag gevuld kan worden met de reviews. En waarschijnlijk is het dan tegen de avond al weer tijd voor een nieuw deel. :')
Dat lijkt mij inderdaad het meest handig. Een nieuw topic voor de reviews en reacties daarop in 1 nieuw topic :)

[ Voor 56% gewijzigd door Phenomania op 22-09-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82

BoRRel82

:9~ :9~ :9~ Van welke leverancier heb je ze gekregen _/-\o_
En maken ze het een beetje waar..? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik hoop dat dat niet op de koelers slaat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BoRRel82 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:53:
[...]

:9~ :9~ :9~ Van welke leverancier heb je ze gekregen _/-\o_
En maken ze het een beetje waar..? :9
Wat denk je van AMD zelf ? aangezien hij de vga reviews voor tweakers.net schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 05-06 11:22

defcon84

Multipass?

hoeveel later ongeveer?
1 maand, 6 maand, 1 jaar, ..?

1 maand zou ik eventueel nog wel langer kunnen wachten 8)

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 20:04
Edmin schreef op maandag 21 september 2009 @ 23:35:
Nee, in theoretische benchmarks niet nee. echter, iedereen die met Windows 7 gewerkt heeft zal je vertellen dat het zeker sneller aanvoelt, en dat is minstens net zo belangrijk.

Wat heb jij liever, een OS wat theoretisch ontzettend snel zou moeten zijn, maar enorm traag aanvoelt, of toch liever andersom?

Laat ik het anders stellen. Als jij een shooter speelt, heb je dan liever 100 fps met input lag of 100 (of 95 voor mijn part) fps maar geen input lag?

Zo simpel is het, en zo simpel is de vergelijking tussen Vista en Windows 7 . Een 2.0 liter Turbodiesel trekt toch ff lekkerder weg dan een 1.6.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 doet effe lekker gek mode => Stel ik wil 3 CRT's aansluiten op een 5870 : Kan dat ?? Dat je 2 kan aansluiten lijkt me logisch, maar 3 stuks :? Ik heb er al 2 namelijk :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
nero355 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:25:
* nero355 doet effe lekker gek mode => Stel ik wil 3 CRT's aansluiten op een 5870 : Kan dat ?? Dat je 2 kan aansluiten lijkt me logisch, maar 3 stuks :? Ik heb er al 2 namelijk :+
Het kan als je de juiste aansluitingen hebt. Je zult dan iets van een hdmi of displayport naar dvi/d-sub convertor moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
nero355 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:25:
Ik denk dat je dan niet genoeg analoge aansluitingen hebt, als zo'n kaart 2x DVI, displayport en HDMI heeft, dan kun je max. 2 analoge aansluitingen gebruiken (mits die DVI DVI-I zijn natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

DiRT 2 will not have Full DX11 Support

DX11 is supposed to be the next big thing. At least that is what AMD and Microsoft would like you to think. On the surface (and in reality) it is a good step in the right direction for gaming. The problem lies in the way that it might be implemented by developers.

When we first heard that DiRT 2 and Racecar Driver Grid 2 were going DX11 we were very excited. Now we hear that the DX11 implementation will be a partial effort. Codemasters is not going to launch the game with full DX11 support.

Our sources tell us that there will be some of the more visible DX11 eye-candy enabled, but not all. This is a little disappointing to be honest, especially given the fact that AMD is offering coupons for a free copy of the game when it launches around the 23rd of October.

Speaking with other sources we see a pattern of developers half-heartedly implementing DX11 support. This is a shame as DX11 IS a much better gaming API than DX10. It should be easier to code for as well. To me this shows a sense of laziness on the part of game developers. If they would stop reusing code and engines far past their graphical usefulness then we might see some truly great games visually.

Then again considering the terrible plots and awful gameplay in most of today’s games it is not surprising to see this happening. I mean, if they cannot be bothered to write a compelling story or side plots, why bother to write complete code for DX11 support.

Of course, there are and will always be bright spots. Word has gotten to us that while Modern Warfare II will not have DX11 support it will be as immersive as the first in the series. We also hear that the next Battle Field title will have full DX11 support.
http://www.tweaktown.com/...l_dx11_support/index.html

Wat moeten we hier nou van vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik ga denk ik voor een versie met een game erbij die ik nog niet heb. :)

Of voor 2 verschillende merken met 2 verschillende games. :D

Alleen denk ik dat 1 kaart méér dan genoeg is voor alle hedendaagse games. Op 1920x1200. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 20:54

superwashandje

grofheid alom

ik denk dat er wel wat waarheid inzit. ze geven het hier in ieder geval niet op amd of microsoft maar op de game developers. en gezien er sinds crysis niets dat echt mooier is is uitgekomen denk ik dat ze wel gelijk hebben.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Astennu schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:20:
[...]

Wat denk je van AMD zelf ? aangezien hij de vga reviews voor tweakers.net schrijft.
Van AMD krijg je er maar één, die tweede komt van Asus ;)

Beschikbaarheid wordt overigens huilen de eerste weken ... OEM komt op de eerste plaats.

HIS Radeon HD5870 (1GB), H587F1GDG
Sapphire Radeon HD5850 (1GB), 21162-00-50
Sapphire Radeon HD5870 (1GB), 21161-00-50
XFX Radeon HD5870 (1GB), HD-587A-ZNF9
XFX Radeon HD5850 (1GB), HD-585A-ZNFC
ASUS EAH5870/G/2DIS/1GD5/A, 90-C3CH31-LOUAY00T

Bovenstaande code's staan ergens online. Wie goed zoekt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Visgek24 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:24:
[...]

Nee, in theoretische benchmarks niet nee. echter, iedereen die met Windows 7 gewerkt heeft zal je vertellen dat het zeker sneller aanvoelt, en dat is minstens net zo belangrijk.

Wat heb jij liever, een OS wat theoretisch ontzettend snel zou moeten zijn, maar enorm traag aanvoelt, of toch liever andersom?

Laat ik het anders stellen. Als jij een shooter speelt, heb je dan liever 100 fps met input lag of 100 (of 95 voor mijn part) fps maar geen input lag?

Zo simpel is het, en zo simpel is de vergelijking tussen Vista en Windows 7 . Een 2.0 liter Turbodiesel trekt toch ff lekkerder weg dan een 1.6.
Waar _heb_ je het over? Laggy aanvoelen? Input lag? Nooit wat van gemerkt.
Maar waar het echt over gaat is die grafiek. Die praat niet over niet meetbare 'gevoelens', maar over pure fps. Lees een review als deze: http://www.guru3d.com/art...sta-vga-game-performance/ en je ziet dat er nergens sprake is van een betere meetbare gameprestatie.

offtopic:
vv Goede keuze! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
offtopic:
Ed_l, lol, ik zie nu pas dat jij praktisch hetzelfde repetoire aan graka's hebt gehad als ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmin schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:56:
[...]

Waar _heb_ je het over? Laggy aanvoelen? Input lag? Nooit wat van gemerkt.
Maar waar het echt over gaat is die grafiek. Die praat niet over niet meetbare 'gevoelens', maar over pure fps. Lees een review als deze: http://www.guru3d.com/art...sta-vga-game-performance/ en je ziet dat er nergens sprake is van een betere meetbare gameprestatie.
Misschien lanceren ze met de HD5 serie een nieuwe driver die beter geoptimaliseerd is voor Windows 7?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.