[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 105 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 98.780 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Anoniem: 304087 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:09:
[...]

Voor mij is dat wel boeiend omdat het een van de zwaardere games zijn en grafische is er geen mooiere game :>

Edit
Vrij goed is niet goed genoeg, Ik vind het bvb niet goed genoeg met mijn eigen setup en die doet meer fps dan de 4870x2 in crysis en ik denk ook meer dan de 4890 in cf omdat sli beter schaald in crysis ik weet niet of dat nu nog zo is maar het was wel zo
Crysis is geen zware game omdat mijn processor er voor 75% uit zijn neus zit te vreten terwijl de GPU's voluit staat te werken. En die physics vind ik ook alles behalve spectaculair, die zien er bij GTA IV nog beter uit.

Het is leuk dat je in Crysis vanalles kapot kunt schieten, maar ze hadden dan wel even wat meer tijd kunnen stoppen in het benutten van het potentieel van een multicore processor. Zoals het er nu naar uitziet zal Crysis nooit soepel draaien aangezien de processor de bottleneck is en het spel alleen maar blij wordt van meer GHz en dat is niet bepaald de trend in processorland.

Laat Crysis dus maar links liggen, dat spel is ook al van 2007 ofzo. We kunnen hier tientallen spellen opnoemen die nieuwer zijn dan Crysis maar daar is het geen ATI nieuws en discussie topic voor.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:21:
Meer dan 4 gpu's schalen niet meer goed dus die optie heb ik iig niet\ Is trouwens ook nep
Joh 8)7
frankknopers schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:23:
[...]

Crysis is geen zware game omdat mijn processor er voor 75% uit zijn neus zit te vreten terwijl de GPU's voluit staat te werken. En die physics vind ik ook alles behalve spectaculair, die zien er bij GTA IV nog beter uit.

Het is leuk dat je in Crysis vanalles kapot kunt schieten, maar ze hadden dan wel even wat meer tijd kunnen stoppen in het benutten van het potentieel van een multicore processor. Zoals het er nu naar uitziet zal Crysis nooit soepel draaien aangezien de processor de bottleneck is en het spel alleen maar blij wordt van meer GHz en dat is niet bepaald de trend in processorland.

Laat Crysis dus maar links liggen, dat spel is ook al van 2007 ofzo. We kunnen hier tientallen spellen opnoemen die nieuwer zijn dan Crysis maar daar is het geen ATI nieuws en discussie topic voor.
Kijk, Frank snapt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Nee ik denk dat het al wel gaat lukken met 2x5870 in cf maar goed dan heb je nog wel drops naar de 40 toe.
En crysis is dus wel een zware gpu hangende game. Puur door al die details en planen en bomen die over de gehele map bewegen

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 14-09-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Xenomorphh schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:04:
[...]

lijkt me erg fake aangezien dat groene grafiekje overal even hoog is bij elke game?
You're kidding right?

Iedereen die me even liet lachen, zoek eens "normaliseren""en "gemaakte referentie" op (o.i.d. :p ). Zo gebeurt dat altijd. Ik ga me even buigen over die grafiek van cj in vergelijking met reviews van de GTX285 de laatste tijd. Eens zien of in benchmarks waarin NU de 5870 -veel- beter is het gat tussen de GTX285 en de 4870/4890 ook kleiner was.

Gok dat hij echt is :) .

Kunnen we kappen met kiddy game Crysis en zijn 'super' engine. Will -never- work!

[ Voor 7% gewijzigd door Cassius op 14-09-2009 16:27 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiddy game waar je 18 jaar voor moet zijn geloof ik.
En het is nog niet gebeurd met crysis er komt nog een verniewde engine aan

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 14-09-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 304087 schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:31:
Kiddy game waar je 18 jaar voor moet zijn geloof ik.
En het is nog niet gebeurd met crysis er komt nog een verniewde engine aan
ja maar die vernieuwde engine wordt niet gebruikt bij de oude crysis he. ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-06 23:44
frankknopers schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:23:
[...]

Niet om weer een off-topic Crysis discussie op te starten hoor, maar hoe kom je er toch bij dat Crysis iets aan een snelle CPU heeft? Niet is minder waar naar mijn mening, het draait met een HD4870 op een AMD X2-4200 haast net zo snel als op core i7-4000 Mhz heb ik ondervonden. Het is uitsluitend GPU afhankelijk en dat merk je ook want het draait steeds wat beter met nieuwe videokaarten terwijl een nieuwe processor niets bijdraagt. Op de GTX280 die ik nu heb gaat het al heel aardig op 1920X1200 very high.

En omdat het, hoe triest ook voor een spel uit 2007, nog steeds het mooiste spel is vind ik de resultaten van de HD5870 wel degelijk interessant.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:59

Nikeo

Jawelles

offtopic: ik lees deze thread dagelijks eventjes, maar kun je ook mensen 'muten'? Dat zou de leesbaarheid erg verbeteren denk ik. Wat een loos gewauwel soms zeg. Ik kom hier om posts te lezen van mensen met kennis en verstand van electronica, niet van 17 jarigen die niet weten waar de klepel van het fokschaap hangt.

Ontopic heb ik niets te melden, behalve dat ik geniet van wel zinvolle reacties waarvoor hulde. Er valt hier veel te leren over marketing in de praktijk op een specifiek electronicaonderdeel. Erg interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat hier geen 17 jarigen rond hangen of tieners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Daar zou je nog van opkijken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-04 14:50
Idd, ik ben zelf 18 :) Maar verder reageer ik haast nooit, ik vind het gewoon erg interessant om het ATi/Nvidia nieuwstopic te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:50
Na jaren achter de grote jongens aan te hebben gelopen (tot op heden een 6800GT, hehe) vervang ik het geheel door een systeem met een 4890 Toxic, krijg ik dit. Maar ja, dat hou je altijd in de IT wereld.

Weet iemand al iets over de hitte die het ding produceert? Wordt het een heethoofd met bijbehorende stofzuiger? Ik neem aan dat de kap die we tot nu toe op de foto's zien een promotie kap is om het ding een 'gaaf' uiterlijk te geven?

PS.
Vooraf mijn excuses mocht dit al voorbij zijn gekomen in deze threads, maar jullie gingen op een gegeven moment zo snel.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:14:
Na jaren achter de grote jongens aan te hebben gelopen (tot op heden een 6800GT, hehe) vervang ik het geheel door een systeem met een 4890 Toxic, krijg ik dit. Maar ja, dat hou je altijd in de IT wereld.

Weet iemand al iets over de hitte die het ding produceert? Wordt het een heethoofd met bijbehorende stofzuiger? Ik neem aan dat de kap die we tot nu toe op de foto's zien een promotie kap is om het ding een 'gaaf' uiterlijk te geven?

PS.
Vooraf mijn excuses mocht dit al voorbij zijn gekomen in deze threads, maar jullie gingen op een gegeven moment zo snel.
Hey kerel, je hebt daar een hele mooie kaart hoor. Veel bang for buck dus ik zou echt niet teleurgesteld zijn.

Koeler doet goed zijn werk, beter dan de stock stofzuiger :P Ook mooie OC waarden die kaart _/-\o_ Ongeveer gelijk aan de prestaties van mijn 4890 BE.. Alleen de jouwe zal stiller en minder heet worden :Y

[ Voor 11% gewijzigd door peakaboo op 14-09-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik heb een geest van een 9 jarige.

In iedergeval.

Waarom geen armed assault 2 benchmark? Dat is teminste een nieuwe game dat zwaar is en vrij goed geoptimaliseerd. Arma 2 is vind ik de game om crysis als benchmark standard te vervangen. Ik hoop dat tweakers zelf arma 2 wel meeneemt.

(mensen denken dat arma 2 niet zo geoptimaliseerd is maar arma 2 doet veel meer dan vrijwel elk ander spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
peakaboo schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:15:
[...]

Hey kerel, je hebt daar een hele mooie kaart hoor. Veel bang for buck dus ik zou echt niet teleurgesteld zijn.

Koeler doet goed zijn werk, beter dan de stock stofzuiger :P Ook mooie OC waarden die kaart _/-\o_ Ongeveer gelijk aan de prestaties van mijn 4890 BE.. Alleen de jouwe zal stiller en minder heet worden :Y
Nee, nee, dat ben ik ook niet. Het is een top kaartje heb ik gelezen. Het is alleen een beetje als je een nieuwe M3 koopt, brengt BMW net de nieuwe versie uit. Heb je nog steeds een prima auto maar je denkt toch: Sjit, had ik maar even gewacht.

[Jij editten, ik editten :D]
Ik bedoelde de kap van de 58XX die we de hele tijd zien :)

[ Voor 23% gewijzigd door tikkietrugjaap op 14-09-2009 17:19 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:59

Nikeo

Jawelles

Anoniem: 304087 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:06:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:18:
[...]

Nee, nee, dat ben ik ook niet. Het is een top kaartje heb ik gelezen. Het is alleen een beetje als je een nieuwe M3 koopt, brengt BMW net de nieuwe versie uit. Heb je nog steeds een prima auto maar je denkt toch: Sjit, had ik maar even gewacht.

[Jij editten, ik editten :D]
Ik bedoelde de kap van de 58XX die we de hele tijd zien :)
Tja zo gaat het nou eenmaal, dan moet je iets meteen bij launch kopen (betaal je ook de hoofdprijs :+)

Oh oke... daar kan ik niets over zeggen, dat weten de wijzere figuren hier vast wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:03
tomcatha schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:17:
Waarom geen armed assault 2 benchmark? Dat is teminste een nieuwe game dat zwaar is en vrij goed geoptimaliseerd. Arma 2 is vind ik de game om crysis als benchmark standard te vervangen. Ik hoop dat tweakers zelf arma 2 wel meeneemt.

(mensen denken dat arma 2 niet zo geoptimaliseerd is maar arma 2 doet veel meer dan vrijwel elk ander spel.

offtopic:
Kun je dan even verklaren waarom ik met een 4870 hier: *klik* nog niet eens 30 FPS haal (naar een muur starend tijdens een mission briefing, in missies is 10 FPS nog veel en het ziet nog waardeloos uit ook).

Kun je dan even verklaren waarom ik hier met een P4 en HD3870 vrijwel nergens, ongeacht de drukte op het scherm, minder dan 15 FPS haal? Tuurlijk is het lastig als je in een dorp zonder iets anders in de buurt maar 30 FPS haalt maar dit is alleen in specifieke gevallen zo en is iets waar voor zover ik weet nog steeds aan gewerkt wordt.
[/quote]
Geen idee, zelfs @ 640x480 met alles op het laagste haal ik de 40 fps nog niet...

[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 14-09-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal wel weer aan die verlepte drivers liggen, Lees nu net op hwi dat er veel problemen zijn met cf en hd4850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Eerlijk gezegd verbaast mij dit ook enigsinds, ArmA 2 is wat dat betreft een zeer zware game en vooral als de details en viewdistance omhoog geschroeft worden. Tuurlijk is het niet de pracht en praal van alle special effects die in (zucht) Crysis naar boven worden gehaald maar dat maakt de engine en game niet minder interessant om mee te nemen in een benchmark. Vooral de massieve wereld , AI, begroeïng en ga zo maar door maken het mijns inziens het benchen waard. Qua details in de spel wereld doet het imo niet veel onder voor eerder genoemde game naast alle postprocessing effects.
Paprika schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:22:
[...]

offtopic:
Kun je dan even verklaren waarom ik met een 4870 hier: *klik* nog niet eens 30 FPS haal (naar een muur starend tijdens een mission briefing, in missies is 10 FPS nog veel en het ziet nog waardeloos uit ook).
Kun je dan even verklaren waarom ik hier met een P4 en HD3870 vrijwel nergens, ongeacht de drukte op het scherm, minder dan 15 FPS haal? Tuurlijk is het lastig als je in een dorp zonder iets anders in de buurt maar 30 FPS haalt maar dit is alleen in specifieke gevallen zo en is iets waar voor zover ik weet nog steeds aan gewerkt wordt.

[ Voor 40% gewijzigd door ScytheNL op 14-09-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een lek...

Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/5794/09091421276f23be6536170.jpg

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Wat ik me trouwens ook afvraag is wat er gebeurt met de sites/journalisten die deze info lekken. Worden die gebanned van aankomende ATI releases? Misschien wel zelfs rechtszaken vanwege schenden NDA?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159308

tikkietrugjaap schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:37:
Wat ik me trouwens ook afvraag is wat er gebeurt met de sites/journalisten die deze info lekken. Worden die gebanned van aankomende ATI releases? Misschien wel zelfs rechtszaken vanwege schenden NDA?
Niemand heeft toch nog daadwerkelijke dingen naar buiten gebracht ? Behalve wat plaatjes? en speculatie? en marketing van AMD ze kant? is alleen maar goed voor AMD. begrijpen ze zelf ook donders goed. En al helemaal dat het groene kamp de kaken op mekaar houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Anoniem: 159308 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:49:
[...]

Niemand heeft toch nog daadwerkelijke dingen naar buiten gebracht ? Behalve wat plaatjes? en speculatie? en marketing van AMD ze kant? is alleen maar goed voor AMD. begrijpen ze zelf ook donders goed. En al helemaal dat het groene kamp de kaken op mekaar houd.
Oh, ik dacht dat er een NDA op benchmarks lag.

En Marc Rademakers zegt dit op de frontpage:
Door Marc Rademaker, maandag 14 september 2009 16:05

Ik heb de kaart voor me liggen. De foto's zijn dan wel niet van ons, dat mag namelijk niet, ik kan je verzekeren dat de gaten er voor de sier zitten. Er wordt door de koeler geen zuchtje wind door de gaten aangetrokken, want er kan alleen van de bovenkant lucht naar binnen, aangezien de koeler rondom door plastic is afgesloten.
Blijkbaar ook een NDA op bepaalde foto's?

[ Voor 37% gewijzigd door tikkietrugjaap op 14-09-2009 18:00 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Moet zeggen dat het wel een zeer cleane PCB is. Had m wel wat drukker verwacht voor zo'n nieuwe topkaart. _/-\o_
Ziet er toch wel heel erg uit alsof het basisontwerp vd Rx8xx serie de RV830 is en de RV870= RV830*2 maar dan enerzijds gestript van overbodige dingen en anderzijds waar nodig elementen toegevoegd.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tikkietrugjaap schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:54:
[...]

Oh, ik dacht dat er een NDA op benchmarks lag.
Iedereen die een NDA ondertekend heeft mag (zo goed als) niks bekend maken over de nieuwe videokaarten, dat sommigen dat wel doen komt omdat het nogal moeilijk is om er achter te komen wie er nu gelekt heeft. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
3DMark score klopt volledig :)

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 15-09-2009 19:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drie pagina's terug had ik hem al geplaatst als link. ;)
Hacku schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:10:
[...]

3DMark score klopt volledig :) GTX295 blijft wel 3DMark koning.
HAWX klopt helemaal niet, dat moet eerder ~160 fps zijn (op 1920x1080 4x AA dus).
Je hebt de drivers binnen? En H.A.W.X. zou ook een CPU bottleneck kunnen zijn met zo'n hoge FPS.

[ Voor 35% gewijzigd door -The_Mask- op 14-09-2009 18:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-03 12:36
[img]ttp://img16.imageshack.us/img16/5522/0909141959ee3a8bbc71bb2.jpg[/img]
http://bbs.chiphell.com/v...?tid=54363&extra=page%3D1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Geen idee hoor.

[ Voor 91% gewijzigd door XWB op 17-09-2009 18:50 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 20:07

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Crysis en/of Warhead a.u.b. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 14-09-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nope.

[ Voor 95% gewijzigd door XWB op 17-09-2009 14:42 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Anoniem: 304087 schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:06:
Hier een 17 jarige.
Maar op zich maakt de leeftijd natuurlijk niet heel veel uit, wel de reacties die sommige mensen maken, 19/20 jarigen of ouder maken zich ook wel schuldig aan off-topic reacties, ik reageer niet vaak, als ik reageer is het ook niet altijd even nuttig maar ik weet wel hoe het een en ander zit qua marketing/prestaties e.d. in tegenstelling tot sommige (oudere) anderen hier die af en toe komen binnen wandelen en maar wat roepen.
Ik denk dus dat de leeftijd niet veel uitmaakt, het klopt denk ik wel dat 15-20 jarigen soms wat minder nuttige dingen posten, maar zij komen hier natuurlijk ook om te leren en omdat ze het interessant vinden, net als ik.
Tot zover mijn off-topic gebrabbel, ga hier ook maar niet meer op in anders komen er nog meer nutteloze posts.

Nu maar weer wat leaks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Real.

Omdat al eerder werd gehint (door o.a. CJ en Neliz) dat de HD5870 > HD4870X2 en soms zelfs sneller dan GTX295 is.

Valt trouwens niemand op dat de 4xAA naar de 8xAA, nauwelijks een performance impact heeft.
Free AA anyone ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Indy91 op 14-09-2009 18:29 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Indy91 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:27:
[...]

Real.

Omdat al eerder werd gehint (door o.a. CJ en Neliz) dat de HD5870 > HD4870X2 en soms zelfs sneller dan GTX295 is.

Valt niemand trouwens op dat de 4xAA naar de 8xAA, nauwelijks een performance impact heeft.
Free AA anyone ;)
Lees de first post nog eens door... die had ik geupdate... Hint: kijk bij de specs...

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Indy91 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:27:
[...]

Real.

Valt niemand trouwens op dat de 4xAA naar de 8xAA, nauwelijks een performance impact heeft.
Free AA anyone ;)
Ja inderdaad, als er van 4xAA naar 8xAA wordt overgeschakeld wordt het verschil in 1x beduidend groter.

Edit: Dit Cj, # "Free 4x AA" ?

[ Voor 3% gewijzigd door EdwardvGelder op 14-09-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Hacku schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:10:
[...]

3DMark score klopt volledig :) GTX295 blijft wel 3DMark koning.
HAWX klopt helemaal niet, dat moet eerder ~160 fps zijn (op 1920x1080 4x AA dus).
160!! Dat is zo'n 80% sneller dan de HD4870X2 volgens het linkje van CJ
Damn... dat is wel héél snel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gurneyhck schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:41:
[...]

160!! Dat is zo'n 80% sneller dan de HD4870X2 volgens het linkje van CJ
Damn... dat is wel héél snel 8)
De scores van de HD4870X2 zijn hier natuurlijk ook hoger ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Hacku schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:47:
[...]

De scores van de HD4870X2 zijn hier natuurlijk ook hoger ;)
En die kan je natuurlijk wel even verklappen, aangezien die niet onder de NDA vallen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

•The return of Supersampling AA
•Improved Anisotropic Filtering
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-06 13:04
En die kan je natuurlijk wel even verklappen, aangezien die niet onder de NDA vallen :*)
:D d:)b Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317606

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/wj9ru9.png

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 317606 op 14-09-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2gt16v5.png

~P17.000
~X8200

Tested on a Core i7 965 system with 6GB memory.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 317606 op 14-09-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 20:19

Apoca

Array Technology Industry

Kijk dat zijn slides waar ik op zit te wachten :)

Mag ik even vragen of iemand al weet wat nV gaat doen met de prijzen op het moment dat de ATi kaartjes op de markt zijn? Ze moeten toch flink gaan bijstellen als dit allemaal 100% real is.

[ Voor 67% gewijzigd door Apoca op 14-09-2009 19:13 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goh, die P-score lijkt verdacht veel op wat er al maanden in de first post van dit topic stond. Zou de rest dan ook kloppen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:11:
Kijk dat zijn slides waar ik op zit te wachten :)
I guess you want some more?

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/oho6qa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Laatst online: 10-06 15:11
wow, daar zat ik nou echt op te wachten, looks nice :D
Zit redelijk dicht bij de 295 zo te zien, maar dat op redelijk jonge drivers en met dx11 functionaliteit
Trouwens een krachtig beestje met hoge resoluties, goed nieuws voor iedereen die dit beestje met meerdere monitoren wil gebruiken.

[ Voor 78% gewijzigd door CILLER op 14-09-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Check de FPS op HQ ( Free AA & AF for everyone ), niet normaal dat je dat kunt draaien voor die paar euro wat zo een kaart gaat kosten.
En dan komt der nog een X2 aan *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Apoca op 14-09-2009 19:19 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HD5850 vs GTX285:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/sqt3yp.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-03 20:24
Avg fps neem ik aan? Ik denk dat als je min fps bekijkt, de 5870 er nog wat positiever uitspringt aangezien het geen multi-gpu is zoals de 295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Het verschil tussen de 5850 en de 5870 is niet eens zo heel groot valt me op. Die 5850 gaat een knaller worden :P

Ik wilde eerst wachten tot rev. 2 van deze HD5xxx range, maar als het echt zo hard gaat dan haal ik bij de launch gelijk een HD5850 _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Apoca op 14-09-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Wauw, de HD5850 laat geen spaan heel van de GTX285. Dat gaat nVidia echt héél véél geld kosten, ze moeten wel (nog) verder gaan zakken met hun prijzen en dat met zulke grootte chips!
Very impressive _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

For the time being, check out this Crossfire results:

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/58it1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:36
Hier een 16 jarige dit fanatiek mee leest ;) Maar dat even terzijde.
Ik ben erg benieuwt Of de resultaten die hier gepost worden ook daadwerkelijk kloppen.
Als ze inderdaad kloppen ben ik wel een beetje jaloers. :o *heeft net een zak met geld uit gegeven aan een HD4870 X2* :(

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
de 5850 is inderdaad sneller als ik verwacht had, de 5870 is toch nog wel 20% sneller (ongeveer)
Zeker een redelijk verschil.
Crossfire schaalt heel erg goed voor eerste drivers, dat beloofd wat voor de toekomst.

[ Voor 25% gewijzigd door CILLER op 14-09-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

En weer terug met je eigen account B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:36
8)7
Ik dacht te lezen van reacties dat het wel erg toevallig is dat het precies 1.6 beter is. (wat Ati had gezegt)
Of jij bent van Ati dat kan ook nog :P

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 11:34
Apoca schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:22:
Het verschil tussen de 5850 en de 5870 is niet eens zo heel groot valt me op. Die 5850 gaat een knaller worden :P

Ik wilde eerst wachten tot rev. 2 van deze HD5xxx range, maar als het echt zo hard gaat dan haal ik bij de launch gelijk een HD5850 _/-\o_
Ben ook inderdaad meer benieuwd naar de 5850 dan de 5870(die veels te duur is voor de meeste mensen), maar als die dus inderdaad het niveau tussen 285 en 295 haalt is dat zeker goed kaartje voor de verwachte 250-300 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Apoca schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:26:
[...]

En weer terug met je eigen account B)
don't spoil it, ATI/AMD leest ook mee hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

K het is niet verkeerd bedoelt natuurlijk, maar aangezien in de vorige topics ook al onze top posters van de GPU / CPU topics "beschuldigd" werden deed ik ff een grapje :Y)

Tussen al dit geweld moeten we natuurlijk wel blijven lachen, deze sheets geven daar alle aanleiding voor he.

[ Voor 199% gewijzigd door Apoca op 14-09-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FortyOne
  • Laatst online: 20-03 20:24
Hmm.. Stormrise > 100% scaling? Ik weet dat het mogelijk is, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-06 23:19
@ lltech4:

Zijn de 5870 kaartjes met 2GB uitgerust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdcobra schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:39:

Je kan beter vragen is zijn HD5870 met 2GB uitgerust, want er komen wel HD5870's met 2GB (misschien alleen in de vorm van een HD5870 Six maar dat terzijde. ;) )

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/5cdtsm.png

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/22zwc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/10icr5u.png

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/fduic7.png

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2hnown6.png

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 317606 op 14-09-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:30
Ik zal AMD morgen wel weer op mn dak krijgen :p

Ik begin nu wel benieuwd te raken trouwens, morgen eens kijken of ik illtech's cijfers kan reproduceren. Ik kan het alleen nog niet vertellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 11:54
Een 5850 knalt een GTX 285 ruim aan de kant >:)

Maar de prijzen worden denk ik ongeveer gelijk :o

Go ATI *O*

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh man, deze leaks zijn niet goed... moet ik weer een nieuw deel aanmaken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Zo hebben we bijna de TS bij elkaar voor het nieuwe topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Marc Rademaker schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:42:
Ik zal AMD morgen wel weer op mn dak krijgen :p
Tja, en dan komen ze op een ander forum terecht en gaat iemand ze weer hier plaatsen. Als één iemand wat leakt volgt de rest. De performance slides waren al eerder deze dag geleaked, en dan hou je het gewoon niet meer tegen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
lekker, die arrogante houding van nVidia wordt meteen het zwijgen gelegd dor Ati. Ik hoop dat Evga ook overstapt naar Ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Crysis Warhead met 5870 in X-fire.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
CJ schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:45:
Oh man, deze leaks zijn niet goed... moet ik weer een nieuw deel aanmaken. :')
Ik zou maar vast beginnen met de voorbereiding van het nieuwe topic ;)
Ik vind het trouwens wel een vet lijpe kaart om te zien, alleen wel een beetje een patser uitstraling:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:19
Ik vraag me wel af hoe ze 8xAA weten te gebruiken in UT3 :P Ik heb het al even niet gespeeld, maar voor zover ik weet is er geen AA mogelijk in Unreal Tournament 3, ben wel geïnteresseerd eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Ze mogen ze dat spotje wel veranderen voor Crysis! :X
Ati, the way its meant to be played >:)

Edit:UT3 speel ik hier met AA hoor, werkt alllaaaang, maar ok. (via ccc, alle modes trouwens)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 264799 op 14-09-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Op zich vind Amd de leaks niet zo erg denk ik, ze creëren er een enorme hype mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
hugoy schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:50:
Ik vraag me wel af hoe ze 8xAA weten te gebruiken in UT3 :P Ik heb het al even niet gespeeld, maar voor zover ik weet is er geen AA mogelijk in Unreal Tournament 3, ben wel geïnteresseerd eigenlijk :+
In CCC kun je aangeven dat je AA wilt forceren in games, zoiets heeft NVidia vast ook wel :P
EdwardvGelder schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:52:
Op zich vind Amd de leaks niet zo erg denk ik, ze creëren er een enorme hype mee.
Van een hype is zeker wel te spreken :*)

Maar het is wel wat extra spannend omdat het eigenlijk niet mag >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Stefanovic45 op 14-09-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
EdwardvGelder schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:52:
Nou, dat denk je maar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door XWB op 15-09-2009 19:21 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hugoy schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:50:
AA forceren via CCC?
Hacku schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:54:
[...]

Jij hebt nog nooit AMD Duitsland aan de lijn gehad? Uit de afdeling schelden kunnen ze er wat van ja :')
Jij een tijdje terug nog? :+
/sorry. :P

[ Voor 31% gewijzigd door -The_Mask- op 14-09-2009 19:55 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Een hype is het idd. wel aan het worden. Al eens gekeken hoeveel 4870X2's er in V&A staan :D
Iedereen wil op de 5xxx-serie-boot >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Laatst online: 09-03-2022
heb bij UT niet erg gemerkt toen ik Edge AA instelde. Spel is mooi maar de geen AA optie verneukt het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Een bench op tripplescreen resolutie? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
kijk gewoon naar de hoogste resolutie's, komt redelijk overeen met 3 22" schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
5040 * 1050 = 5 292 000
2560 * 1600 = 4 096 000
3x 22 inch (@1680x1050) is toch al weer meer richting 2560x1600 + een 1280x1024 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

We kunnen nog niet heel veel over deze benches zeggen want als de drivers uit komen zal de performance heel wat hoger liggen. Dat had ik vooral met mijn hd4770. De performance boost van de standaard driver naar de betere ccc gaf een enorme boost. Weet niet hoe dit zit met de hd5870 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 286793 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:12:
We kunnen nog niet heel veel over deze benches zeggen want als de drivers uit komen zal de performance heel wat hoger liggen. Dat had ik vooral met mijn hd4770. De performance boost van de standaard driver naar de betere ccc gaf een enorme boost. Weet niet hoe dit zit met de hd5870 natuurlijk.
Volgens AMD zijn de huidige drivers 99% klaar ... dus veel verschil met Catalyst 9.10 zal er niet zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 286793 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:12:
Wat maakt dat nou weer uit?!

Nu is het al feest als er straks nog boosts uit gehaald kunnen worden wordt het alleen maar mooier!!! >:)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mdcobra schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:39:
@ lltech4:

They are equipped with 1GB GDDR5 memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Ik ben vooral ontzettend benieuwd of er genoeg geheugenbadbreedte is. Verdubbeling van praktisch alles TOV HD 4870, maar ongeveer 1.4 keer zoveel bandbreedte. Nou had de HD 4870 bandbreedte te over maar ik denk dat hij nu wel op het randje zit. Hoewel ze natuurlijk elke generatie efficienter met de geheugenbandbreedte omgaan. Hopen dat het gheugen lekker clockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 287880 schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:17:
Ik ben vooral ontzettend benieuwd of er genoeg geheugenbadbreedte is. Verdubbeling van praktisch alles TOV HD 4870, maar ongeveer 1.4 keer zoveel bandbreedte. Nou had de HD 4870 bandbreedte te over maar ik denk dat hij nu wel op het randje zit. Hoewel ze natuurlijk elke generatie efficienter met de geheugenbandbreedte omgaan. Hopen dat het gheugen lekker clockt.
Denk dat het nu aardig in balans is een HD4870 en 90 had meer dan genoeg bandbreedte een HD4850 had net wat te weinig.
En er is zelf nog wat optimalisatie gedaan. :)
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/fduic7.png

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
@ Illtech4:

Ben je niet bang dat AMD een zelfde soort trucje heeft toegepast als bij de Miljoenennota waardoor deze pics zijn terug te leiden?

Verder wel masterlijk deze leaks! _/-\o_

PS:
1) Heel vilein in die 5870vs 295 vergelijking bij Battleforge 2560*1600 4AA 8AF: "crash" bij 295 :o
2) 5870 CF vs 295SLI geeft mooie 5870X2 benadering qua snelheid. :P _/-\o_
3) Wolfenstien :?
Apoca schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:47:
Zo hebben we bijna de TS bij elkaar voor het nieuwe topic :)
:+ 8)

[ Voor 86% gewijzigd door Help!!!! op 14-09-2009 21:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

Krizzie schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:14:
[...]

Wat maakt dat nou weer uit?!

Nu is het al feest als er straks nog boosts uit gehaald kunnen worden wordt het alleen maar mooier!!! >:)
Ik bedoelde het ook niet negatief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Help!!!! schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:21:
@ Illtech4:

Ben je niet bang dat AMD een zelfde soort trucje heeft toegepast als bij de Miljoenennota waardoor deze pics zijn terug te leiden?
Vandaar zijn het ook niet de full slides lijkt me, kun je veel beter stukjes der uit knippen.

Ik moet wel zeggen dat ik nu erg benieuwd ben geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het verschil met de HD5870 scores te groot. HD5850 scoort soms 40% lager....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.