Het Ligfietstopic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 19:52

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Na maanden wachten en ongeduldig wachten ben ik eindelijk in bezit van mijn challenge furai 26".

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_McElJvmBQ4Y/S5J6enUisTI/AAAAAAAAALc/B13BK0aasyM/s400/ligfiets2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_McElJvmBQ4Y/S5J6e4cLsOI/AAAAAAAAALg/gKepgs2gXHs/s400/ligfiets3.JPG

Sinds donderdagavond al 160km gereden en de fiets bevalt me erg goed :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Prachtig apparaat!

Mij lijkt het ook wel zoiets. Alleen heb ik veel te korte benen. Ik kan met zulke fietsen niet fatsoenlijk aan de grond komen. Een 24" zou voor mij dan misschien wel wat zijn maar daarbij is de bandenkeuze weer een stuk minder. Ik houd het daarom liever bij 20" en/of 26".

Veel goede en plezierige kilometers toegewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Toch niet 160km op dat veldje he? ;) Mooi fietsje hoor, ik snap alleen de werking v/d achtervering niet helemaal. Wordt die nou uitgetrokken als het achterwiel omhoog gaat?

Net terug van een 90min rondje, heb echt volledig dode tenen nu... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Nee. De veer zit met de voorkant aan aan de achtervork vast. De achterkant van de veer zit aan de hoofdframebuis die enigszins schuil gaat achter de achtervork.

Zie het framekleurige driehoekje aan de voorkant van de veer. Die zit aan de achtervork vast. Beweegt het wiel omhoog, dan zal het driehoekje met de onderkant naar links bewegen en dus de veer indrukken. (volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
DeadLock schreef op zondag 07 maart 2010 @ 12:32:
Na maanden wachten en ongeduldig wachten ben ik eindelijk in bezit van mijn challenge furai 26".

[afbeelding]

[afbeelding]

Bekeek je foto net, en dacht. Dat lijkt wel een challenge. :+ goedemorgen! ;)

Mooi apparaat zeg!
* Tomino heeft z'n fiets toch maar naar fietsenmaker gebracht. Schijfremmen wil ik goed afgesteld hebben, nieuw blokje erin etc. Daarna mn versnellingen goed af laten stellen.
Volgende week klaar en dan fietsen.
Te druk om zelf te doen.
Tripje duinen volgend weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 19:01

Metro2002

Memento mori

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi ding, lijkt me alleen wel wat hoog of lijkt dat maar zo?

Vandaag behoorlijk koud op de fiets en had spierpijn (van het weekend in huis geklust :X ) dus erg lekker fietsen was er niet bij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[afbeelding]

[afbeelding]

En ook direct enthousiast op het bikeforum gepost zag ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 19:46

mux

99% efficient!

Topicstarter
Zo, mijn Flevobike is weer voorzien van een fris donkergroen kleurtje (zelfde als eerder) en op aanraden van... ik geloof burne een PU-lak. We zullen zien of deze wat taaier is dan acryl. Morgen gezellig in de trein opgevouwen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

En dan post je geen foto van het resultaat ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik was een beetje moe na een hele avond klussen dus ik had geen zin om m'n moeders 450D uit de kast te trekken. Komt later.

Helaas is hij nog niet helemaal goed, die oude trommelremmen zijn altijd een beetje rottig op dit frame en hij loopt dus ook een beetje aan (is allemaal te fiksen, maar zo in de avonduren heb je er op een gegeven moment genoeg van) en hij is ECHT te kort.

Zit er iemand in dit topic die in Den Haag, omgeving Schagen of Amsterdam woont, kan lassen en bereid is een klein stukje vierkante buis op m'm flevobike te lassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 09:37
dit weekend door de 600km zone gegaan, en eerste set remblokken vervangen (veel in de regen gereden).
Alleen... nog iemand tips met afstellen? Ik zie aan de achterzijde van de remklauw ook een inbus-schroef/stelmogelijkheid.
En hoe staat de remklauw goed afgesteld? qua sleepgeluid over de schijf en aangrijp-moment op de handel?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zo min mogelijk sleepgeluid en een aangrijpmoment wat je prettig vind, zo snel mogelijk naar mijn smaak. Zorg er wel voor dat je de hendel niet helemaal tot aan je handvat kan inknijpen.

Inbus is misschien om het remblok van en naar je schijf te bewegen. Ligt aan je rem natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:50
ssj3gohan schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:49:
budi: ik ben de afgelopen tijd nog niet op de fiets gekomen (zoals je kon lezen is de flevobike in groot onderhoud), maar ik sta nog wel te popelen om je een keer tegen te komen. Rond welke tijd rijd jij typisch tussen CS en het Lloyd? Dan ga ik daar waarschijnlijk vanaf komende week dinsdag of woensdag mijn werktijden op aanpassen ;-)
Sorry, ik was er nog even niet aan toegekomen om te reageren. Ik rijd meestal in de periode 09:45 tot 10:15 rond achter CS, beetje afhankelijk van hoeveel vertraging ik thuis oploop :)

Overigens heb ik een beetje panne de laatste tijd met de Quest of eigenlijk vooral de banden: hoewel ik zo tevreden was over de Perfect Moirees, blijken ze toch niet zo lekbestendig helaas. Zoals eerder geschreven: donderdag had ik alweer de eerste lek met mijn nieuwe banden en dat pas met 900 km ermee gereden te hebben. Ietsjes beter dan de Kojaks, daar was het met 800 km al raak.

Toen ik maandag naar mijn werk reed, was het al na 3 km weer raak, weer lek, blijkbaar zat de lekmaker er toch nog een beetje in, al was ik donderdag er wel gewoon mee naar huis gereden, erg vreemd. Net heb ik nog even gekeken en wat zitten porren in het gat van de band, voelde wel wat zitten en heb dat er uit gehaald, hopelijk is het nu over. Gelukkig had ik nog een Alleweder, ben na het bandenwisselen terug naar huis gereden en in de Alleweder gestapt en daarmee naar werk gereden, wat een luxe toch :+
(in elk geval de verleiding weerstaan om in de auto te stappen)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Hm, dat is wel erg laat (dan kan ik pas rond half zeven weg van m'n stage...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ik wil wel een keertje wat vroeger opstaan, ik neem ook aan dat je graag mijn Quest van binnen wilt zien en niet alleen maar een ligfietsgroet wilt doen? ;)

Hoewel ik eigenlijk met 7:30~7:45 nog wel redelijk vroeg opsta niet idioot laat opsta, maar ik ben gewoon een trage ontbijter. Daarnaast heb ik wel gemerkt dat als je vroeger gaat, het lastiger is om met de Quest door de drukte achter CS te komen en ook is het op de terugweg om 19:00 een stuk lekkerder rijden dan om 18:00.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ah, tsja, ik ontbijt in de trein. Ik zou ook traag ontbijten als ik moet wachten op mijn eetlust 's ochtends... Grappig genoeg heb ik het precies omgekeerd gedaan, ik heb mijn werktijden naar vroeger aangepast zodat ik niet in de drukte zit (kom om 725 aan, ga om 1615 weer weg).

Als je DM aanzet kunnen we daar verder kletsen, dit is misschien een beetje offtopic&personal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik ontbijt altijd op de fiets, weer een voordeel van de ligfiets. Boterhammetjes op de buik :)

Daarom is voor mij de motor en de fiets ook even snel naar m'n werk, als ik met de motor ga moet ik eerst ontbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Die fiets drukte in Utrecht is overigens ook niet te harden. Vanaf CS richting Stadsschouwburg is het altijd mega druk in de ochtend/middagspits op de fietspaden daar. Weinig kans als je een beetje door wil fietsen rond die tijd. Als ze in Den Haag de fietspaden beter zouden onderhouden, en nog beter, zouden asfalteren, dan krijgen ze geheid meer mensen op de fiets.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Vanochtend rond 7:50 een rode long wheelbase ligfiets gespot vlak bij A'dam CS (langs de route van tram 25, 26). Wie-o-wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik heb gister ook nog een spot gemaakt, vanuit de auto welliswaar ;( Een man op een hoge ligfiets (2x26 inch wielen) met een beetje ratlook grijs gespoten frame. Man was compleet met helm :P Ter hoogte van de Vlaardingerdijk in Schiedam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
De lente lijkt begonnen, zo te lezen komen de liggers de schuur uit :)

Om zelf een duit in het zakje te doen: ik kwam vanochtend, rijdend in mijn Quest, dezelfde driewieler tegen die ik maandagmorgen ook tegen kwam, nu echter bij Muiden en toen in Naarden. We hadden zeker ruim 60 km/u snelheidsverschil, waarvan ik er in elk geval ruim 40 voor mijn rekening nam (wind mee, dus zo stoer is het niet), want we zoefden snel langs elkaar heen.

@ssj3gohan: ik zal je straks wel even een mailtje sturen, dat DM, is veeeeel te web 2.0 voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 14:53
Bij mij is het niet de lente mensen, maar het feit dat ik eindelijk me 20 inch nexus 7 wiel voor mekaar heb. Eindelijk rollerbrake remmen en een naaf versnelling op me ligfiets. Vandaag meteen even een kort proef rondje gereden. Heb alleen het gevoel dat ondanks dat ik 46 tanden voor en 15 achter. De eerste versnelling van de nexus 7 toch nog te klein vind :( (iemand nog hints voor een groter crankstel of een kleiner tandwiel?) Ondanks dat ik de kleinste versnelling toch nog wel wat klein vind, heb ik wel heel erg gelukkig met de naafversnelling en de rollerbrake rem.

Nu maar hopen dat wij liggers nog vele plezierige kilometers mogen maken dit jaar.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Kleiner betekent een hogere topsnelheid (zwaarder?) of juist andersom?

Ik heb zelf een 44 tands blad voor en kwam van een 46 af maar om nou te zeggen dat ik dat echt merk?

Het is niet goed om youtube filmpjes te bekijken over ligfietsende mensen heb ik gemerkt. Zeker niet als het echt snelle jongens zijn. Op de een of andere manier ga je toch je eigen snelheid daarop proberen aan te passen en als dat niet lukt denk je gelijk dat je fiets niet goed is :+
Merk echt dat ik steeds de lat wat hoger leg. eerst vond ik het best oke dat ik een kruissnelheid had van 22km/u , daarna werd het een drama als ik onder de 20km/u kwam en gister had ik er echt de schurft in dat ik onder de 29km/u kwam 8)7 en dan het maar gek vinden dat ik toch iets meer moe was dan vroeger na een rit :P Heb nu de target op 25km/u gezet als ondergrens :P

Misschien toch tijd voor een echte lowracer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Hehe, er blijft toch altijd een competitie-element in die dingen zitten. Net als dat hoe meer je op dit forum over andermans fotografie-spullen leest, hoe meer zut je zelf wilt/gaat kopen.

Maar het ergste is niet zozeer het tegenwind niet harder vooruit komen dan 22 km/h, maar het ingehaald worden door allerlei moeilijkzwaarrechtopfietsen. En dan stug bij jezelf volhouden 'als je nou deze brug [zuiderzeeweg] rustig opgaat met 18 km/h kun je die snelheid vasthouden en haal je ze aan de andere kant lachend in (en op de flevobike met de handen in de nek uiteraard)'. En dan toch net iets sneller willen gaan, waardoor je op de top van de brug uitgeput bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ssj3gohan schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:38:
Hehe, er blijft toch altijd een competitie-element in die dingen zitten. Net als dat hoe meer je op dit forum over andermans fotografie-spullen leest, hoe meer zut je zelf wilt/gaat kopen.

Maar het ergste is niet zozeer het tegenwind niet harder vooruit komen dan 22 km/h, maar het ingehaald worden door allerlei moeilijkzwaarrechtopfietsen. En dan stug bij jezelf volhouden 'als je nou deze brug [zuiderzeeweg] rustig opgaat met 18 km/h kun je die snelheid vasthouden en haal je ze aan de andere kant lachend in (en op de flevobike met de handen in de nek uiteraard)'. En dan toch net iets sneller willen gaan, waardoor je op de top van de brug uitgeput bent :P
zó herkenbaar. Het gebeurt gelukkig niet vaak maar soms heb je echt even geen energie en wordt je ingehaald door een enthousiaste hybride fietser en dan denk je neeeeeee dat kan niet en zet je toch nog even flink aan waardoor je helemaal dood bent als je thuiskomt 8)7

En je kan je soms ook goed vergissen in mensen. Soms denk je: die pak ik wel even, die ziet er oud uit en ondanks zijn snelle pakje kan die vast niks meer klaarspelen op de fiets. En dan rijdt ie met 35-40km/u nog steeds bij je weg. :o ja dan houdt het een keer op zeg maar :+

Andersom is het leuker, als ze er jong en snel uitzien, homo pakje, helm op, racefietsje eronder, je kent het wel en dan een beetje opjagen en bij 30 is de snelheid eruit bij die persoon en kom jij er rustig fietsend in je dikke winterjas met mp3 speler op je kop fluitend voorbij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:32:
Merk echt dat ik steeds de lat wat hoger leg. eerst vond ik het best oke dat ik een kruissnelheid had van 22km/u , daarna werd het een drama als ik onder de 20km/u kwam en gister had ik er echt de schurft in dat ik onder de 29km/u kwam 8)7 en dan het maar gek vinden dat ik toch iets meer moe was dan vroeger na een rit :P Heb nu de target op 25km/u gezet als ondergrens :P

Misschien toch tijd voor een echte lowracer >:)
Nou, gisteren had ik met m'n zogezegd echte low racer even een rondje gereden om wat spullen weg te brengen en op te halen (iets van 70 km denk ik), maar mijn snelheid was denk ik nog wel lager dan dat. 's Winters rijd ik eigenlijk nooit zo snel, maar gisteren was het echt alsof er nog een fietskar met hout achter zat :P
Ik heb het idee dat vooral de banden stugger worden doordat de temperatuur zo lang rond het vriespunt kwakkelt. Je voelt ze smeren in de bochten, ondanks dat ze voldoende zijn opgepompt. Verder is de overbrenging ook niet optimaal meer (hard vet, modder en zout).

Wat wel weer grappig is, is dat nu ik wat rustiger aan het toeren ben over de binnenweggetjes alhier, dat bijna alle fietsers vrolijk zwaaien en gedag zeggen, van oude mannetjes tot schooljeugd. Misschien kwam het ook wel door het idyllische totaalplaatje, met een spitvork tegen het frame gebonden en de boterhammetjes op schoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Metro2002 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:32:
Kleiner betekent een hogere topsnelheid (zwaarder?) of juist andersom?
Achter, betekend kleiner een hogere topsnelheid/zwaarder trappen.
Voor, betekend kleiner een lagere topsnelheid/lichter trappen.
Denk dat het weinig met joetjoeb te maken heeft. Wellicht dat het iets extra motiveert, maar als je een beetje competitief ingesteld bent, dan verleg je gewoon graag je grenzen. Zeker als je dagelijks fietst, gaat het je steeds makkelijker en makkelijker af omdat je lichaam steeds meer gewend raakt aan de beweging. Tel daarbij het gebruik van een km/h teller op, of wellicht de tijd die je regelmatig in de gaten houd waarbij je ziet dat het steeds beter/sneller gaat, en dat wekt het competitie gevoel aan.

Ik kan je wel alvast vertellen dat die ontwikkeling een keer ophoud. Op een bepaalde leeftijd werkt meer training niet/nauwelijks meer om sneller te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

jules schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:34:
[...]

Achter, betekend kleiner een hogere topsnelheid/zwaarder trappen.
Voor, betekend kleiner een lagere topsnelheid/lichter trappen.
Thnx, ik ben daar altijd zo slecht in om dat te onthouden :P
Denk dat het weinig met joetjoeb te maken heeft. Wellicht dat het iets extra motiveert, maar als je een beetje competitief ingesteld bent, dan verleg je gewoon graag je grenzen. Zeker als je dagelijks fietst, gaat het je steeds makkelijker en makkelijker af omdat je lichaam steeds meer gewend raakt aan de beweging. Tel daarbij het gebruik van een km/h teller op, of wellicht de tijd die je regelmatig in de gaten houd waarbij je ziet dat het steeds beter/sneller gaat, en dat wekt het competitie gevoel aan.
Tja, toch gaat het knagen als je op youtube iemand ziet fietsen die schijnbaar met het grootste gemak zijn fiet met 35km/u vooruit trapt en jij daar toch best moeite voor moet doen. Dan ga je aan jezelf twijfelen en ga je nóg harder proberen. Terwijl als je je afmeet aan de rest van het fietsverkeer (gemiddeld genomen) dan hoef ik me nergens voor te schamen zeg maar :9
Ik kan je wel alvast vertellen dat die ontwikkeling een keer ophoud. Op een bepaalde leeftijd werkt meer training niet/nauwelijks meer om sneller te zijn.
:/ hoop dat die dag nog ver weg is. Ben pas 28 dus dat mag nog niet van mij hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Metro2002 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:55:
:/ hoop dat die dag nog ver weg is. Ben pas 28 dus dat mag nog niet van mij hoor :P
Ach, Joop Zoetemelk werd op z'n 38e nog wereldkampioen, dus je kunt nog even vooruit ;)
Ik zit er iets dichter bij, maar dan nog, je kunt altijd nog voor lange afstanden gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Metro2002 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 09:55:
[...]

Thnx, ik ben daar altijd zo slecht in om dat te onthouden :P
't Is een beetje natuurkunde/mechanica. Het zei je vergeven als je in een ander vakgebied werkzaam bent ;)
Tja, toch gaat het knagen als je op youtube iemand ziet fietsen die schijnbaar met het grootste gemak zijn fiet met 35km/u vooruit trapt en jij daar toch best moeite voor moet doen. Dan ga je aan jezelf twijfelen en ga je nóg harder proberen. Terwijl als je je afmeet aan de rest van het fietsverkeer (gemiddeld genomen) dan hoef ik me nergens voor te schamen zeg maar :9
Heb op de gemiddelde bukker al dat ik iedereen voorbij fiets. Veel harder gaan in het stadsverkeer lijkt me ronduit gevaarlijk. Maak nu al vaak genoeg mee dat auto's geen rekening houden met mijn "hoge" snelheid (25-30). En dan zit ik nog een bukker met relatief aardig wat overzicht...
30 hier. Afgelopen half jaar ziek op de bank gezeten. Nu herstellende. Maar aaargh, wat gaat dat trahaaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

jules schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:56:
[...]
't Is een beetje natuurkunde/mechanica. Het zei je vergeven als je in een ander vakgebied werkzaam bent ;)
\o/
Heb op de gemiddelde bukker al dat ik iedereen voorbij fiets. Veel harder gaan in het stadsverkeer lijkt me ronduit gevaarlijk. Maak nu al vaak genoeg mee dat auto's geen rekening houden met mijn "hoge" snelheid (25-30). En dan zit ik nog een bukker met relatief aardig wat overzicht...
Veel harder is niet alleen gevaarlijk maar ook gewoon lastig te bereiken omdat je constant moet afremmen voor kruispunten, verkeerslichten, slechte wegen, andere fietsers, groepen scholieren etc.

Geef mij maar een mooi stuk asfalt waar je lekker op kan doortrappen zoals in dit filmpje:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aRs_baZkq6U]

8)
30 hier. Afgelopen half jaar ziek op de bank gezeten. Nu herstellende. Maar aaargh, wat gaat dat trahaaag....
Beterschap, lijkt me echt frustrerend ja :(

[ Voor 15% gewijzigd door Metro2002 op 12-03-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Kleiner tandwiel aan de achterzijde of een groter tandwiel aan de voorzijde maakt inderdaad de versnellingen wat zwaarder waardoor de topsnelheid wat hoger komt te liggen. Belangrijker is voor mij echter dat ik wat minder snel in het gebied kom waarin ik mezelf dol trap. Ik zet liever gedurende de hele rit een klein beetje kracht. Dan dat ik op het punt kom dat ik eigenlijk alleen maar zit mee te trappen.

Op mijn wensen lijstje staat naast die versnelling (wat ook gewoon stukje vrede hebben met de bestaande verhouding) nog een bob yak (al dan niet imitatie) en een "recht" stuur. Ik vermoed dat er met het huidige stuur te vaak ergens tegenaan geparkeerd is, en daar aangeduwd. Het stuur staat dus een beetje teveel naar binnen.

Wat betreft het filmpjes kijken / competitie element, ik denk dat voor mij de competitie meer gaat zitten in de wat langere afstanden dan in de hogere snelheid. Natuurlijk is hogere snelheid leuk en daardoor makkelijker om wat verder weg te toeren, maar voor mij ligt de gewenste normale snelheid ergens in de buurt van de 20 a 23km/h. Hoger hoeft van mij niet direct, maar het gevoel dat je "snel" uit het bereik van je eerste versnelling komt is gewoon irritant, aan de andere kant als ik wat meer heuveltjes rijd zal een "lage" versnelling misschien wel welkom blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Jaaaaa ik heb het weer voor elkaar hoor! Na eerst een keer (eigenlijk 2 keer) een schaap aangereden te hebben en daarna een duif was gisteren de beurt aan een konijn! Stomme beesten zijn dat, ik zie ze normaal altijd voorlangs rennen door het licht van mijn koplamp als ik langs IJBurg in het donker richting de Maxis rijd.
Nu was het echter een ander verhaal: ze kropen als het ware naar de overkant, dus daar kom ik met de volle 45 km/u (gps snelheid) aanscheuren met wat wind in de rug en zie nog net zo'n konijn voorbij sjokken. Ik heb niet eens meer geprobeerd te remmen, of te sturen, heb slechts een hele lichte beweging gemaakt in de hoop dat ie tussen de wielen door zou gaan. Dit lukte aardig, helaas voor het konijn had ik mijn trapper naar beneden en voelde een hele duidelijke tok tegen mijn hiel en daarna nog iets wat een beetje krak deed. Ik denk dat ik ook nog wat voelde onder het achterwiel, dus ik denk dat het konijn er niet echt levend vanaf is gekomen.

Dit incident heeft me niet afgeremd, sterker nog, ik had geluk met 's morgens heen naar mijn werk als 's middags terug de lichte wind mee te hebben. Daarnaast was het wegdek op z'n best voor mijn banden: droog. Dit in combinatie met een bijna kortst mogelijke route leverde een rijtijd op van 1 uur 56, een record volgens mij, zo snel rijd ik normaal alleen in de zomer (retour was 64 km, 33km/u gemiddeld).

Overigens: zo'n stoere jongen ben ik niet hoor, normaal rijd ik in de winter iets van 36km/u, dit was gewoon onder de meest optimale condities veel met ruim 40+ km/u trappen zonder zelfs al teveel moeite te hoeven doen.

Zo, tot zover mijn avonturen en opschep verhalen, hopelijk motiveert dat jullie om nog harder te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

budi schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:27:
Jaaaaa ik heb het weer voor elkaar hoor! Na eerst een keer (eigenlijk 2 keer) een schaap aangereden te hebben en daarna een duif was gisteren de beurt aan een konijn! Stomme beesten zijn dat, ik zie ze normaal altijd voorlangs rennen door het licht van mijn koplamp als ik langs IJBurg in het donker richting de Maxis rijd.
Nu was het echter een ander verhaal: ze kropen als het ware naar de overkant, dus daar kom ik met de volle 45 km/u (gps snelheid) aanscheuren met wat wind in de rug en zie nog net zo'n konijn voorbij sjokken. Ik heb niet eens meer geprobeerd te remmen, of te sturen, heb slechts een hele lichte beweging gemaakt in de hoop dat ie tussen de wielen door zou gaan. Dit lukte aardig, helaas voor het konijn had ik mijn trapper naar beneden en voelde een hele duidelijke tok tegen mijn hiel en daarna nog iets wat een beetje krak deed. Ik denk dat ik ook nog wat voelde onder het achterwiel, dus ik denk dat het konijn er niet echt levend vanaf is gekomen.

Dit incident heeft me niet afgeremd, sterker nog, ik had geluk met 's morgens heen naar mijn werk als 's middags terug de lichte wind mee te hebben. Daarnaast was het wegdek op z'n best voor mijn banden: droog. Dit in combinatie met een bijna kortst mogelijke route leverde een rijtijd op van 1 uur 56, een record volgens mij, zo snel rijd ik normaal alleen in de zomer (retour was 64 km, 33km/u gemiddeld).

Overigens: zo'n stoere jongen ben ik niet hoor, normaal rijd ik in de winter iets van 36km/u, dit was gewoon onder de meest optimale condities veel met ruim 40+ km/u trappen zonder zelfs al teveel moeite te hoeven doen.

Zo, tot zover mijn avonturen en opschep verhalen, hopelijk motiveert dat jullie om nog harder te rijden :P
Volgende de OP heb je deze fietsen:

* Optima Lynx

* Alligt Alleweder

* Velomobiel.nl Quest

Mogen wij zeker raden in welke je zo hard ging. Ik gok in de quest?

Ik heb daarstraks lekker op mijn gemakkie gefietst, waaide ook best hard (tegenwind) dus veel harder dan 27 ben ik niet gekomen. Meeste van de weg 23-24 als kruissnelheid vond ik wel mooi genoeg voor een vrijdagmiddag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Klopt in mijn Quest inderdaad, gelukkig was mijn eerste aanvaring met een schaap nog met de Alleweder, dat heeft dus alleen een deuk opgeleverd in de fiets en mijn ego :)

25+ km/u tegen de wind op een open fiets is best netjes hoor! Als ik op mijn Lynxx rijd, ben ik ook al blij als ik dan zo snel kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
zojuist de liggert even schoon gemaakt met een lekker sopje, velgen zijn weer spik en span :)

en een vers setje remblokken op het voorwiel gemonteerd, en nog eens de beide schijfremmen afgesteld. Resultaat: nauwelijks slepende remblokken, kort aangrijp-moment en een schone fiets. Wat wil je nog meer?

Nou.... portie zonneschijn, 25 graden Celsius en mooi strak fietspad? ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

NielsTn schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 12:32:
zojuist de liggert even schoon gemaakt met een lekker sopje, velgen zijn weer spik en span :)

en een vers setje remblokken op het voorwiel gemonteerd, en nog eens de beide schijfremmen afgesteld. Resultaat: nauwelijks slepende remblokken, kort aangrijp-moment en een schone fiets. Wat wil je nog meer?

Nou.... portie zonneschijn, 25 graden Celsius en mooi strak fietspad? ;)
:9 ik help het mee hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Ja! Ik stem ook voor lekkerder weer! Maar er is hoop, er wordt gemeld dat de temperatuur richting de 15 graden gaat komende week.

Zo gaat een visueel gehandicapte vriendin van een vriend van me haar eerste ligfiets kilometers maken, ben benieuwd! Ze gaat de Kettwiesel van Maca proberen (trike) op een rustig stukje wegdek. Wij zeggen gewoon links, rechts, ho! Als het haar bevalt, gaan zij en haar vriend twee Kettwiesels kopen welke je aan elkaar kan schakelen als een tandem. Dan nog een karretje erachter voor de blindegeleidehond en je hebt een leuk treintje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Inmiddels ruim 600km er op zitten en ik vroeg mij af: train je (en zo ja hoe) als je lange afstanden wilt doen?
Ik heb het 'lumineuze' idee om eens van N-Limburg richting Hilversum te kachelen op de ligfiets.
Nagenoeg vlak, dus zou goed te doen moeten zijn (relaxed peddelen).
wat zijn eigenijk de zorg/aandachtspunten? Of ga je gefaseerd rijden: 50-75-100km afstanden?

just a thought......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Mijn vriendin deed het zonder enige training, toen ze net had leren fietsen op een ligfiets, en ze is niet atletisch gebouwd. 110+km op één dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
ssj3gohan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:20:
Mijn vriendin deed het zonder enige training, toen ze net had leren fietsen op een ligfiets, en ze is niet atletisch gebouwd. 110+km op één dag.
Repsect! _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Het "blind fietsen" moment was erg leuk! wij met z'n allen achter haar aan rennen en maar roepen welke kant er op gestuurd moest worden :-) Ik geloof dat zij het ook wel erg grappig vond..
Ik ben erg benieuwd hoe het kettwiesel treintje gaat rijden... misschien maken we er een echt treintje van door die van mij er ook aan te koppelen.. lijkt me erg cool!

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

maca schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:19:
Het "blind fietsen" moment was erg leuk! wij met z'n allen achter haar aan rennen en maar roepen welke kant er op gestuurd moest worden :-) Ik geloof dat zij het ook wel erg grappig vond..
Ik ben erg benieuwd hoe het kettwiesel treintje gaat rijden... misschien maken we er een echt treintje van door die van mij er ook aan te koppelen.. lijkt me erg cool!
ssj3gohan schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:20:
Voor beide: Respect!

Als ik lange afstanden fiets doe ik dat ook meestal zonder voorafgaande training, al moet ik zeggen dat de langste afstand tot nog toe 'slechts' 60km is geweest maar we (vriendin en ik) hebben nog wel een keer het idee om een trip van 200km te maken 8)
1 tip: neem ALTIJD genoeg te eten en drinken mee! Het is echt niet tof als je hongerklop krijgt ergen in the middle of nowhere (ik spreek uit ervaring :X )

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 16-03-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik moet zeggen dat op de wat kortere 'lange' afstanden (den haag-utrecht, 75km) het niet echt nodig is om veel te drinken of te eten, een broodje en een halve liter drinken is genoeg, als je van tevoren eet en drinkt. Op warme dagen is dat natuurlijk anders, dan gaat er wel 1.5-2L doorheen. Maar voor het eten blijft eigenlijk hetzelfde gelden: misschien een banaan, of iets anders met hoopjes suikers, maar zodra je vetverbranding start hoef je eigenlijk niet meer te eten tot je stopt met bewegen (of écht heel lang bezig bent)

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, niet lang geleden was ik heen en weer naar gouda gegaan (55km ofzo, met geluk) en dat viel me ontzettend zwaar door de harde wind en snijdende kou. Toen ben ik onderweg nog wat gaan eten ondanks dat ik van tevoren goed had gegeten.

@blind fietsen: cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Eten is heel persoonlijk, zelf eet ik elke 25km wel wat, en drinken een halve tot een hele liter per uur in de zomer. En als het meer dan zeg 2,5 uur is gaan er tussendoor ook de nodige boterhammen etc. doorheen. Maar ja, ik eet sowieso al veel hoor.
NielsTn schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:10:
Inmiddels ruim 600km er op zitten en ik vroeg mij af: train je (en zo ja hoe) als je lange afstanden wilt doen?
Ik heb het 'lumineuze' idee om eens van N-Limburg richting Hilversum te kachelen op de ligfiets.
wat zijn eigenijk de zorg/aandachtspunten? Of ga je gefaseerd rijden: 50-75-100km afstanden?

just a thought......
Als je eenmaal 100km wilt doen kan eigenlijk iedereen met een basisconditie dat wel. Als je het vaker wilt doen (of dagen achter elkaar) zou ik trainen: gewoon op een rustig tempo steeds langer fietsen. Beetje aanvoelen hoe het gaat.

[ Voor 59% gewijzigd door Aikon op 16-03-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ssj3gohan schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:12:
Ik moet zeggen dat op de wat kortere 'lange' afstanden (den haag-utrecht, 75km) het niet echt nodig is om veel te drinken of te eten, een broodje en een halve liter drinken is genoeg, als je van tevoren eet en drinkt.
Je hebt me meegemaakt wat er met mij gebeurd na een 20-30 km :). Het mag dan wel een licht (buk)vouwfietsje geweest zijn en geen ligfiets, maar ik schat dat dat niet meer dan een factor 1,5 zou schelen. Ondanks de vetlaag die ik bezit (BMI van rond de 25), moet ik bij de meeste langere tochten dan 20-30 km toch echt voedsel en vocht meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik ga gewoon zuiniger met mijn energie om, getuige mijn bmi van rond de 30 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
<ligfiets-reclame>De reden waarom het lange afstand fietsen op een ligfiets volgens mij ook makkelijker gaat, is dat als je moe wordt, je alleen maar moe wordt en niet er ook nog eens allerlei zeurende pijntjes bij krijgt zoals zadelpijn en last van de polsen.</ligfiets-reclame>

Zo, tot zover deze ingezonden mededeling :)

Stukje eigen ervaring van afgelopen zomer: ik ben zelf wel redelijk getraind natuurlijk met al die keren woon-werk verkeer, maar mijn collega niet zo. Toch zijn we toen vanuit Purmerend naar Dronten en weer terug gegaan op een dag, om zijn Alleweder neusje te laten maken. Voor hem was dit een kleine 200 km (en voor mij 265 km). Het belangrijkste is gewoon te blijven eten, zoals eerder gezegd, maar ook erg belangrijk is dat je gewoon heel relaxed en rustig gaat fietsen. Laat je vooral niet opjutten door zo'n wielrenner of zelfs (inline)skaters (dat hadden wij even, maar dat bleek na een gesprekje iemand te zijn die 3e van nederland was).

Overigens had die collega wel lange afstand ervaringen: hij heeft zelfs een keer een paar van die brevetten gereden van een paar honderd kilometer in zijn Alleweder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
weer terug, lekker een klein uur gefietst met de verlichting (als vuurdoop).
Moet zeggen: ging lekker, 't bleef droog en windstil, en had voldoende zicht met de led-lamp er op.

wat mij betreft: volgende avond weer eens een ritje pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn budget is gelukkig weer aardig aangetrokken. Het geschil met mijn werkgever is grotendeels opgelost waardoor het buffer dat ik had weer word aangevuld de komende tijd. Dat geld dat jeukt en staat te spartelen om een goede investering ;). Een van die investeringen vind ik toch wel een ligfiets. Komende tijd maar wat meer Marktplaats en consorten in de peiling houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
t' gaat lekker, de 700km gepasseerd :)
verder wat metalen splinters uit de achterband gepulkt (geen lek of zo <nock nock>).
wel wat 'open' scheurtjes waar de splinter uit komt. Wat is wijsheid? repareren? of hoe lossen jullie evt. schade van dat soort objecten op? beetje solutie op t gaatje in de buitenband?? of gewoon doorfietsen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Dat heet 'pulken'. Gewoon alle rommel uit de sneetjes pulken en doorrijden. Het rubber heeft geen 'dichtende' werking ofzo, het is gewoon 'materiaal' dat de echte band (staal/kunststofvezel spul in je band) beschermt. Daar rijd je continu rommel in, en dat rijdt zich er grootendeels zelf weer uit.

Elke week à twee weken pulken bij intensief gebruik (200+km/wk) gaat meestal prima. Laatst nog een flink stuk spijker uit iemands Stelvio gepulkt nadat de band er 1,5 maand op zat. 100km doorfietsen en hij had een lekke band gehad...

@jules: ah, ik had je bericht van woensdag nog niet gezien. Leuk man! Het weer wordt goed, we kunnen binnenkort wel weer wat gaan fietsen, kun je ook eens op mijn M5.

[ Voor 13% gewijzigd door mux op 21-03-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
@ssj3gohan : okay, nou in elk geval wel wat ijzer eruit gefreubeld :)

de ketting denk ik toch eens te gaan demonteren voor een allereerste reinigingsbeurt (ik smeer em na elke rit, en veeg em ook schoon met een vod, maar goed.... gewoon bij smeren houden, of juist eens 'koken' in vet en opnieuw klinken? )
ach t weer gaat weer de juiste kant op en het rijden in de avond met lamp bevalt mij ook wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
IMO is het hele uitkoken nergens voor nodig, kost veel teveel moeite en geeft je er maar heel weinig voor terug. Sowieso - als je hem goed vet houdt is dat nergens voor nodig, de troep komt er dan niet eens in. Ook niks om uit te koken.

Het is natuurlijk wel heel rustgevend om aan je fiets te werken, dus als je een excuus zoekt: vooral doen ;-)

@hieronder: grote scheuren pakken wel sneller gevaarlijke spullen mee. Het heeft dus wel nut die dicht te plakken. Verder zou ik er niet teveel moeite in steken.

[ Voor 19% gewijzigd door mux op 21-03-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
NielsTn schreef op zondag 21 maart 2010 @ 18:45:
... wat 'open' scheurtjes waar de splinter uit komt. Wat is wijsheid? repareren? of hoe lossen jullie evt. schade van dat soort objecten op? beetje solutie op t gaatje in de buitenband?? of gewoon doorfietsen???
Zo af en toe, als ik wat secondenlijm of een restje solutie bij de hand heb, smeer ik daarmee de grotere scheurtjes en barsten in de zijwangen dicht. Sommige banden gaan op zo'n zwak punt verder scheuren als je met veel lading of weinig lucht rijdt. Scheurtjes eerst goed inspecteren met een mes, het kan zijn dat er nog een glassplinter diep in verborgen zit. Als je dan aan de buitenkant een harde klont lijm er tegenaan doet gaat ie misschien wel door het canvas snijden. Bij banden met een Kevlar brekerlaag valt dat wel mee; dan slijt zo'n glassplintertje na verloop van tijd helemaal rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
ssj3gohan schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:55:
IMO is het hele uitkoken nergens voor nodig, kost veel teveel moeite en geeft je er maar heel weinig voor terug. Sowieso - als je hem goed vet houdt is dat nergens voor nodig, de troep komt er dan niet eens in. Ook niks om uit te koken.
Mooi... dan ga ik eerst es wat nieuwe kettingsmeer zoeken, want de CylcOn smeerspul vind ik zelf beetje tegenvallen...
eerst es kijken wat er zoal te vinden is ;)

sleutelen doe ik soms, vandaag een achterlampje met klittenbandsysteem er op gezet, zodat ik ook van achter s' avonds te spotten ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ssj3gohan schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:13:
Dat heet 'pulken'. Gewoon alle rommel uit de sneetjes pulken en doorrijden. Het rubber heeft geen 'dichtende' werking ofzo, het is gewoon 'materiaal' dat de echte band (staal/kunststofvezel spul in je band) beschermt. Daar rijd je continu rommel in, en dat rijdt zich er grootendeels zelf weer uit.

Elke week à twee weken pulken bij intensief gebruik (200+km/wk) gaat meestal prima. Laatst nog een flink stuk spijker uit iemands Stelvio gepulkt nadat de band er 1,5 maand op zat. 100km doorfietsen en hij had een lekke band gehad...
Heb wel eens gepulkt, maar om te zeggen dat het regelmatig "nodig" is? Als je iets glimmends ziet in je band (glas/metaal) of je hoort met enige regelmaat iets op het asfalt tikken, dan is het wel verstandig om snel te kijken of er iets in zit. Of bijv als je net door glas gefietst bent.
Aan de andere kant, als je er niks mee beschadigd (als in, je gaat niet te diep met mes/pulk gereedschap) dan doe je er ook niks kwaads mee :P.
@jules: ah, ik had je bericht van woensdag nog niet gezien. Leuk man! Het weer wordt goed, we kunnen binnenkort wel weer wat gaan fietsen, kun je ook eens op mijn M5.
Gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Pulken zelf is niet persé nodig, maar het stelt me wel gerust om elke zoveel honderd kilometer mn band van dichtbij te bekijken. Ik maak m'n hele fiets ook regelmatig schoon zodat ik kan kijken of ergens scheurtjes/roest begint (ik ben namelijk incl. bagage eigenlijk te zwaar voor mijn voorvork op de M5 en rubbers op de flevobike, zodoende). Valt wat mij betreft onder de 'kleine beurt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
budi schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:06:
Zo, eindelijk afgelopen weekend nieuwe banden onder mijn Quest. Zoals eerder gemeld ben ik voor de Vredestein Perfect Moiree's gegaan: 47-406 voor en 54-559 achter
Ik ga het deze zomer ook maar eens proberen. Bestelling is geplaatst bij m'n vaste fietsenboer. Ik heb 3x 47-406 en 1x 54-559 besteld.
Ik ben razend benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Ik ben trots op mezelf. Vandaag voor het eerst in jaren weer een langere afstand (Zutphen -> Apeldoorn en weer terug) gefietst. Nu met de in december verkregen ligfiets, waar ik inmiddels een nexus7 rollerbrake achterwiel in heb gemaakt.
Heenrit ging prima en kon in ongeveer 1 uur en 10 minuten in Apeldoorn bij Bever voor de deur staan. Daar even rondgekeken en een setje koppelingsmoeren gekocht voor mijn BOB Yak. Dan kan ik die nu ook aan de ligfiets koppelen.
In Apeldoorn werd ik gebeld of ik thuis was, want had wat afgesproken met iemand. Uiteraard was ik in Apeldoorn op dat moment, dus vanaf Bever maar weer snel richting Zutphen gereden. Dat snel viel tegen want ondanks dat ik op de heenrit het gevoel had dat ik tegen de wind in reed, had ik op de terugweg daar meer last van. Al kan daar ook bij hebben meegespeeld dat ik slechts een halfuurtje a driekwartier "rust" had gehad. Al met al deed ik over de terugweg ongeveer 1 uur en 20 minuten, dus het verschil viel wel mee.
Bij thuiskomst snel me nieuw verworven koppelingsmoeren in gebruik genomen, en net voor etenstijd toch nog even een kort rondje kunnen rijden op de ligfiets met de bob yak erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Er bestaan dynamo's die werken op enkel wrijving. Dus 't zit dicht bij je voorvork en doordat je fietst wek je stroom op. Echter dit is zonder wrijving en zonder draadjes. De lamp zit dacht ik ook direct daar bij je voorvork.
Je lamp is dus ook altijd aan als je fietst..

Weet iemand wat ik bedoel en hoe dat heet, en waar dat goedkoop te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Ik weet dat de hema "led lampjes" verkoopt waarvoor 2 magneten net als bij een fietscomputer sensor in het wiel gemonteerd worden. De lamp word met de asmoer op zijn plaats geklemt, en doormiddel van inductie gecreëerd door de langs vliegende magneten word er stroom en dus licht op gewekt.
Prijs lag meen ik rond de 20 euro, maar geen idee of de lampjes knipperen of constant branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Tomino schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:08:
't Zit dicht bij je voorvork en doordat je fietst wek je stroom op. Weet iemand wat ik bedoel en hoe dat heet, en waar dat goedkoop te krijgen is?
Reelight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Geez, natuurlijk!
Ebay verkoopt ze voor goede prijs en net iemand op marktplaats gevonden. Komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Morgen eindelijk weer op de fiets naar het werk :D Kan niet wachten. Ben vanaf vrijdag al strontverkouden. :( Gister zelfs thuisgebleven van werk omdat ik me kapot hoestte. :r

wel even mijn ketting in het vet kunnen zetten, was al weer aardig bruin geworden :o Eerst even helemaal afgedaan en daarna kettingspray erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Zo, vandaag maar even de banden van m'n fiets verwisseld. Ik had nog Kojaks (35mm) op de voorwielen liggen en een Furious Fred (50mm) op het achterwiel.

Op aanraden van Budi heb ik nu voor en achter ook Perfect Moirees geplaatst. Voor heb ik nu 47mm gemonteerd en achter 54mm. Heerlijk die brede sloffen. Staat ook wel stoer.

Maar goed, leuk was het verwisselen van de achterband. Toen ik de Furious Fred eraf haalde, bleek dat ik 3 lekken had! Maar lang leve de Joe's Super Sealant geen last van gehad; de 3 lekken waren vanzelf gedicht en de band bleef mooi op druk. Wat mij betreft een regelrechte aanrader, die Super Sealant.
Mocht je het ook aanschaffen; ik heb de originele versie. Er schijnt tegenwoordig ook een raceversie te zijn voor hogere druk. Hoewel ik met die laatste nog geen ervaring heb, denk ik dat die aan te bevelen is boven de originele. De originele kan 6 bar niet fatsoenlijk aan. 5 bar, dan heb je het wel gehad. Heb je dus wat dunnere banden op meer dan 6 bar dan werkt de originele Super Sealant minder goed. Maar met mountainbikebandjes op lagere druk (max 5 bar) dan werkt het vaak erg goed. Al meer dan eens heb ik een lek past ontdekt toen ik een band ging verwisselen. Nu dus 3 in één keer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

En die super sealant, spuit je dat in je band ofzo? Of hoe moet ik dat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ja.

- Vulflesje met tuitje vullen uit de voorraadfles.
- Ventiel uit de binnenband schroeven (sommige franse ventielen kan dit niet bij, maar velen kan je gewoon eruit schroeven, idem voor autoventiel en natuurlijk helemaal bekend, met het hollands ventiel)
- Binnenband met het metalen tuitje over het tuitje van het vulflesje drukken
Flesje met band en al omkeren zodat het tuitje omlaag wijst en dus de vloeistof in de binnenband kan stromen. Even vlotter doen door een paar keer in het flesje te knijpen.
- Daarna ventiel weer dichtschroeven.

Doe je dit niet helemaal handig, dan lekt er vloeistof naast maar doe je het goed, dan gaat geen druppel verloren.

Wel opletten met het monteren van de band en oppompen van de band. Vloeistof wordt aangetrokken door de zwaartekracht dus heb je je ventiel helemaal onderaan staan als je de band gemonteerd hebt op de fiets, dan komt de vloeistof uit het ventiel stromen als je die opendraait. Dus altijd zorgen dat het ventiel níet helemaal onderaan zit. Als je het wiel een graad of 30 draait, is dat ruim voldoende om geen vloeistof eruit te laten stromen. Goed, een kleine druppel zal eruit spuiten die nog voor het ventiel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 11:41

LauPro

Prof Mierenneuke®

NielsTn schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:10:

just a thought......
100-150 km moet iedereen met een beetje conditie wel kunnen doen op een dag. Groot verschil is wel de snelheid natuurlijk. Vorige week ben ik van Ede naar Amsterdam gefietst in 5,5 uur met 30 minuten pauze en misschien 10 korte stops (stoplichten etc), met een totaal van 120 km op de teller (beetje omgereden...) kom je dan toch snel op een 24 km/u gemiddeld wat ik erg netjes vind voor een eerste rit in het seizoen. Dit is overigens op een normale fiets en gedurende de nacht (om 2:30 vertrokken en 8:30 aankomst). Sowieso rij ik 's nachts sneller dan overdag. Meer zuurstof in de lucht, rustiger verkeer.

Belangrijkste is dat je je lichaam niet teveel belast, rij in lage versnellingen etc. Zorg ervoor dat je voldoende eten mee hebt en om de 10 km toch wel minimaal ff een slok neemt. Ik had 4 boterhammen en halve liter water en halve liter suikerwater, dat is krap aan maar had geen honger/dorst. Bmi 22 trouwens.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
LauPro schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 16:29:
[...]
100-150 km moet iedereen met een beetje conditie wel kunnen doen op een dag. Groot verschil is wel de snelheid natuurlijk. Vorige week ben ik van Ede naar Amsterdam gefietst in 5,5 uur met 30 minuten pauze en misschien 10 korte stops (stoplichten etc), met een totaal van 120 km op de teller (beetje omgereden...) kom je dan toch snel op een 24 km/u gemiddeld
Rijdend gemiddelde dus, stops niet meegerekend. Met stops kom ik uit op (120km/5,5h) 21,8 km/h. Zelfs dat is al een hoger gemiddelde dan menig normaal fietser als kruissnelheid rijdt.

24 km/h op m'n Fujin zou ik op die afstand ook een mooi gemiddelde vinden.
wat ik erg netjes vind voor een eerste rit in het seizoen. Dit is overigens op een normale fiets en gedurende de nacht (om 2:30 vertrokken en 8:30 aankomst). Sowieso rij ik 's nachts sneller dan overdag. Meer zuurstof in de lucht, rustiger verkeer.
En daaruit blijkt wel weer dat ik beter éérst kan lezen en dán reageren. Maar ik laat het lekker wel staan.
Maareh.... normale fiets als in 'bukfiets'? Zo ja: groot respect.

Wat betreft 's nachts rijden: ik weet wat je bedoelt. Ik heb al vaker 2x een retourtje woon-werk-verkeer op een dag gereden; 's morgens heen, 's middags terug, vroeg in de avond heen en 's nachts terug. De snelheid loopt met elke rit op.
Belangrijkste is dat je je lichaam niet teveel belast, rij in lage versnellingen etc. Zorg ervoor dat je voldoende eten mee hebt en om de 10 km toch wel minimaal ff een slok neemt. Ik had 4 boterhammen en halve liter water en halve liter suikerwater, dat is krap aan maar had geen honger/dorst. Bmi 22 trouwens.
Als ik een langere afstand ga rijden (lees: ruim meer dan een uur non-stop) dan neem ik m'n Platypus drinkzak mee. Dan kan ik gewoon elk moment dat ik behoefte heb aan drinken, een slok nemen. Dat doe ik dus niet per zoveel kilometer of zoveel minuten. Eten wel, dat doe ik dan elk half uur.

Maar stoppen doe ik alleen voor verkeerssituaties en voor de sanitaire stop. Verder jakker ik liever gewoon in één keer door.

===============

Ik heb trouwens zojuist een platte Perfect Moiree aangetroffen in m'n garage. Na een inspectie bleek dat m'n binnenband niet 3 maar 5 lekken had die gedicht waren door de Super Sealant. Maar twee had ik aangezien voor 'wannabee' lekjes maar ze waren duidelijk meer dan 'wanabee'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

WFvN schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 19:11:
24 km/h op m'n Fujin zou ik op die afstand ook een mooi gemiddelde vinden.
Dat moet je toch makkelijk kunnen halen? Mijn kruissnelheid zit zonder gekke dingen op 26-28 km/u. Ik heb verder geen racefiets, dan zou dit op 32-35 moeten liggen (voor een amateur). Het ligt ook een beetje eraan hoe je fietst. Op zo'n afstand heb ik echt de policy om zo min mogelijk te remmen, liefst gewoon niet. Soms moet je toch echt even bij een provinciale-/autoweg, stoplichten schieten vrijwel allemaal automatisch op groen, soms even wat vaart minderen.

Plus Ede ligt op 8 meter NAP en Amsterdam (de Dam) op 1,43, ik ben via Amersfoort/Baarn/Diemen gegaan. Wat volgens mij redelijk goed De Utrechtse Heuvelrug doorkruist.
Wat betreft 's nachts rijden: ik weet wat je bedoelt. Ik heb al vaker 2x een retourtje woon-werk-verkeer op een dag gereden; 's morgens heen, 's middags terug, vroeg in de avond heen en 's nachts terug. De snelheid loopt met elke rit op.
Ik heb geleerd bij biologie dat bomen en planten overdag CO2 opnemen en 's nachts zuurstof afgeven. Dus gebeurende de nacht en in de morgen is er de meeste zuurstof in de lucht. Ik ervaar het echt als een soort van V-power als ik het moet vergelijken met 't felle zonnetje overdag. De ellende is wel dat je er niet echt van kleurt :P .
Als ik een langere afstand ga rijden (lees: ruim meer dan een uur non-stop) dan neem ik m'n Platypus drinkzak mee. Dan kan ik gewoon elk moment dat ik behoefte heb aan drinken, een slok nemen. Dat doe ik dus niet per zoveel kilometer of zoveel minuten. Eten wel, dat doe ik dan elk half uur.
Ik probeer altijd te eten voordat ik honger/dorst heb. Sowieso heb ik dan minder voedsel nodig en kan mijn lichaam het dan ook beter verwerken heb ik het idee. Als je veel energie vraagt, en er zit weinig energie in je spijsvertering, dan moet je alles uit de kast halen. Een sanitaire stop heb ik dan ook niet nodig ;) .

edit: Waarom ik eigenlijk in dit topic was: Zelf ben ik ook sterk aan het overwegen om een ligfiets te nemen maar op dit moment komen vrijwel al mijn afwegingen eerder uit op een soort MTB. Het punt is dat Nederland weliswaar vrij vlak is en de paden in Flevoland enzo lang ;) . Maar zodra je even stedelijk komt dan verlies je dat voordeel. Ik ben zelf al 2 keer op een rotonde aangereden met mijn huidige fiets, dat gaat helemaal gevaarlijk worden met een ligfiets. Bovendien ga ik nu vaak op mijn trappers staan om een verkeerssituatie goed te overzien en dat is met een ligfiets natuurlijk ook onmogelijk. Al met al zie ik steeds meer nadelen ipv voordelen :( . Met een ligfiets kan je niet assertief rijden, enkel defensief.

[ Voor 15% gewijzigd door LauPro op 24-03-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Wat betreft het zuurstofverhaal: dat soort dingen zou je niet eens moeten voelen, 99% van de winst tijdens inspanning - bij amateurs/non-profs zonder telemetrie dus - zit hem in techniek, voedsel, concentratie en tsja, stemming. Bovendien, als je enigszins geoefend bent belast je je hart en ben je helemaal niet zuurstofbeperkt. Althans, een zuurstofmasker zou wel een klein beetje helpen, maar die 0.6% verschil in de lucht zou je niet moeten merken.

Ik, als zware, niet-atletische ligfietser zonder klikpedalen en met weliswaar de discipline om op vaste snelheid door te gaan, maar niet de discipline om op vaste hartslag door te gaan, ben al in uitzonderlijk goeden doen als ik kruis boven de 30 km/h op mijn toerligfiets. Ik vind het dus net als WFvN knap als je hetzelfde op de bukker doet - waarmee ik dus bedoel dat je daar niet de gemakken van de ligfiets hebt (het relaxt liggen en van niks anders last kunnen hebben dan moeie benen op de lange afstand).

[ Voor 9% gewijzigd door mux op 24-03-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ssj3gohan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:03:
Wat betreft het zuurstofverhaal: dat soort dingen zou je niet eens moeten voelen
Misschien is het iets in mijn kop maar ik merk dat ik beter presteer in de nacht, ik zal hier meer metingen van moeten doen om er wat over te kunnen zeggen.
Ik, als zware, niet-atletische ligfietser zonder klikpedalen en met weliswaar de discipline om op vaste snelheid door te gaan, maar niet de discipline om op vaste hartslag door te gaan, ben al in uitzonderlijk goeden doen als ik kruis boven de 30 km/h op mijn toerligfiets. Ik vind het dus net als WFvN knap als je hetzelfde op de bukker doet - waarmee ik dus bedoel dat je daar niet de gemakken van de ligfiets hebt (het relaxt liggen en van niks anders last kunnen hebben dan moeie benen op de lange afstand).
Ik kan prima stukjes boven de 30 km/h doen op mijn fiets, alleen dat kost mij relatief veel energie, misschien voor ritjes naar het station enzo. In principe heb ik op mijn fiets ook geen last van iets behalve mijn benen op een gegeven moment...

De eerste 30 mins van de rit rij ik op 'snelle' energie, daarna merk ik dat ik minder snel kan accelereren maar dat ik wel op een vast tempo zit, bijna 'gelocked'. Het enige dat mij dan weerhoudt zijn schakelfoutjes waardoor ik uit tempo raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Het weer op snelheid komen is vaak inderdaad killing. Ik heb op de weg van mijn werk naar huis een redelijk lang stuk recht asfalt en daar heb ik geen problemen om mijn snelheid vast te houden op een leuke snelheid (vaak kruis rond de 30) maar zodra ik moet afremmen voor de rotonde is de snelheid er definitief uit en kan ik gewoon niet meer op snelheid komen aangezien ik geen lange stukken meer krijg. Maar als dat lange rechte stuk nog 100 km door zou gaan zou ik die snelheid best kunnen volhouden (mits voldoende energie bij me natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
LauPro schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:14:
Misschien is het iets in mijn kop maar ik merk dat ik beter presteer in de nacht, ik zal hier meer metingen van moeten doen om er wat over te kunnen zeggen.
Wat de oorzaak ook is, ik heb het ook absoluut. Elke keer weer valt het me op. Het is niet is wat puur gevoelsmatig is, ik kan het ook zien aan m'n snelheid op m'n fietscomputer. Nou is het natuurlijk wel zo dat het 's avonds/'s nachts rustiger en kan je dus vlotter doorrijden, wat de gemiddelde snelheid omhoog brengt maar de kruissnelheid gaat óók omhoog op dezelfde lange rechte stukken waar ik doorgaans zowel 's avonds als overdag géén ander verkeer op het fietspad aantref.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Metro2002 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:
Het weer op snelheid komen is vaak inderdaad killing.
Zoals ik het ervaar heb je twee soorten energie, eentje voor de sprint en eentje voor kruissnelheid (zijn allemaal mooie termen voor). Wat ik meestal doe om op snelheid te komen is maximaal optrekken tot de snelheid die je wil hebben. En natuurlijk net zoals met een auto 'zuinig' rijden, staat een stoplicht op rood, stoppen met trappen etc. Soms heeft het wat rare reactie als ik 50 meter accelereer en dan 200 meter niets doe (omdat daar de situatie naar is). Maar voor mijn lichaam heb ik wel mooi 250 meter afgelegd en maar 1/5 van de tijd energie hoeven te gebruiken :) .
WFvN schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:43:
Wat de oorzaak ook is, ik heb het ook absoluut.[...]
Natuurlijk speelt de temperatuur ook mee, hoe warmer het is hoe moeilijker je bloed stroomt. Maar daar is ook weer een ideale temperatuur. Die betreffende rit heb ik gedaan tussen de 0 tot 6 graden uiteindelijk (mist uit weilanden is koud :X ) met thermoshirt - shirt - fleecejas en in het begin korte broek, maar bij die pauze werd het toch wel moeilijk dus toen maar lange broek aangetrokken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
WFvN schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:43:
[...]

Wat de oorzaak ook is, ik heb het ook absoluut. Elke keer weer valt het me op. Het is niet is wat puur gevoelsmatig is, ik kan het ook zien aan m'n snelheid op m'n fietscomputer. Nou is het natuurlijk wel zo dat het 's avonds/'s nachts rustiger en kan je dus vlotter doorrijden, wat de gemiddelde snelheid omhoog brengt maar de kruissnelheid gaat óók omhoog op dezelfde lange rechte stukken waar ik doorgaans zowel 's avonds als overdag géén ander verkeer op het fietspad aantref.
Nouja, nu we het erover hebben: ik voel wel meer 'sprint'-energie in de avond en nacht, misschien omdat ik dan alerter ben? De twee keren dat ik recordsnelheden op bepaalde stukken rond Delft heb gereden waren ook nachtritten. Then again, 47 km/h over de campus was op een hete dag :P

Over die temperatuur: 0-6 graden vind ik helemaal niet fijn. Het is niet zo gruwelijk als meer dan 5 graden onder nul (één keer een lang stuk gedaan, nooit weer zonder betere voorbereiding) maar mijn beste temperatuur is tussen 12 en 18, als ik zonder jas in t-shirt kan rijden. Op de fiets wil ik zo weinig mogelijk aan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik had mij er ook wat op verkeken, maar ik heb het niet snel koud en zolang je blijft bewegen is het geen probleem. Toen ik begon was het dus 6 graden en had verwacht dat het even zacht zou zijn als de avonden daarvoor :P . 10 graden op de fiets ervaar ik als 'warm' en 20+ is ronduit heet, dan mag ik echt meerdere shirts meenemen.

Onder 0 is ook leuk om te doen, maar dan ga je toch wel echt naar volledig (dubbele) (thermo)kleding met daar overheen iets dat winddicht is. Echt goede handschoenen en iets voor de oren. En dan heb je toch wel een dik pak aan voordat je het weet wat idd de flexibiliteit niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Mensen ik lees hierboven allemaal stoere en leuke verhalen over 100 of meer kilometer die "zomaar" te doen zijn. Maar ik heb van de week voor het eerst op mijn ligfiets een dubbele rit van plus minus 25 km heen en 25 terug gefietst en ik had met ongeveer de laatste 10 kilometer toch best last van een houten kont. Erger nog toen ik thuis kwam had ik moeite met gaan zitten op de bank.
Als ik jullie berichten dan lees dan vraag ik me af of ik iets heftig verkeerd doe, of dat mijn ligfiets een "te kort" zit deel heeft in de zitting. Dat laatste komt een beetje naar boven als ik de "fabrieks foto" bekijk, in vergelijking met mijn ligfiets. Heb helaas geen foto's van mijn ligfiets beschikbaar, die zal ik morgen maken en bijvoegen, misschien dat jullie mijn twijfel kunnen wegnemen. Anders maar een keer een rit richting winterswijk maken om de mening van "experts" te vragen (ace ligfietsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Zoals ik gesteld heb heb ik die 100km niet op een ligfiets gedaan. Als je last hebt van een houten kont dan is er een ergonomisch probleem. Als je je 50km met gemak haalt dan is het misschien een idee om een goede pauze te nemen. En verder is het natuurlijk wel een beetje afzien. Bedoel na die rit van 120 km dan ben ik ook wel echt kapot hor :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Er zijn mensen die prima 200 km op een normale fiets kunnen doen, en er zijn mensen die na 10 km al last krijgen. Ik ben zoiemand, ik moet mijn ritten op conventionele zadels - zelfs zadels die breed genoeg zijn voor mijn zitbotten - echt beperken tot 30-40km of ik kan een week niet fietsen.

Ligfietsen daarentegen horen geen enkel probleem op te leveren, zelfs voor heel zware mensen (denk 120-150kg). Je hoort op het hele deel van de bovenkant van je lenden tot en met je hele kont te liggen, en als je kracht zet zelfs nog op een groter deel van je rug. Je doet écht iets fout of bent op een andere manier lichamelijk beperkt (zeer, zeer uitzonderlijk) als je last krijgt van je kont op een ligfiets. Een paar mogelijkheden:

- je hebt een ongeschikt semi-ligfietszitje (denk aan challenge hopper, batavus relaxx4all). Het enige wat het zitje doet is iets meer steun in de rug geven dan een normaal zadel, maar uiteindelijk zit je nog steeds op je zitbotten en met een beetje pech wat vlees ertussenin (dat veroorzaakt voornamelijk zadelpijn, naar ik me heb laten vertellen). Hier is maar één oplossing voor: koop in 's hemelsnaam een normale ligfiets!
- Je hebt wel een ligfietszitje, maar hij zit alsnog te ver omhoog. Je zou - zeker als je klachten hebt - niet verder omhoog moeten zitten dan 45 graden, liefst platter (35-42 graden). Er zijn flink wat ligfietsen die om 'aantrekkelijk' te zijn voor een groter publiek hun zitje in hoogte verstelbaar maken naar tot wel 55 graden. Zet je zitje zo ver mogelijk omlaag. Heb je bovenstuur en kun je niet meer over je stuur kijken? Keer de bracket die je stuur inklemt om, of koop een klapstuur.
- Je hebt een ligfietszitje dat onder de goede hoek staat en nog steeds problemen geeft. Dit is het geval bij zitjes die wel een kromming bij de schouders en kont hebben, maar geen 'verhoging' bij de lenden. Bekende klachten zijn: je hebt constant het gevoel dat je zijdelings niet goed zit (en gaat dus je rug- en kontspieren onnodig extra aanspannen), je hebt het gevoel dat je 'voorover' gebogen zit op je fiets (een gevolg van dat je rug geen goede kromming maakt) of je krijgt nekklachten (ook een gevolg van het onnodig aanspannen van allerlei spieren). Een paar oplossingen zijn mogelijk: koop een schuimvulling, Ventisit of beiden. Deze vormen zich dan iets meer naar je rug. Er zijn ook betere zitjes, zoals de zitschalen van een oude Flevobike bike of modern Challenge-zitje.

Het is heel belangrijk om je te realiseren dat je op een goede en goed afgestelde ligfiets gewoon géén last moet krijgen van je rug, nek, armen of bovenbeenspieren. Als je dat wel krijgt is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

nsa1984 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:03:
Mensen ik lees hierboven allemaal stoere en leuke verhalen over 100 of meer kilometer die "zomaar" te doen zijn. Maar ik heb van de week voor het eerst op mijn ligfiets een dubbele rit van plus minus 25 km heen en 25 terug gefietst en ik had met ongeveer de laatste 10 kilometer toch best last van een houten kont. Erger nog toen ik thuis kwam had ik moeite met gaan zitten op de bank.
Als ik jullie berichten dan lees dan vraag ik me af of ik iets heftig verkeerd doe, of dat mijn ligfiets een "te kort" zit deel heeft in de zitting. Dat laatste komt een beetje naar boven als ik de "fabrieks foto" bekijk, in vergelijking met mijn ligfiets. Heb helaas geen foto's van mijn ligfiets beschikbaar, die zal ik morgen maken en bijvoegen, misschien dat jullie mijn twijfel kunnen wegnemen. Anders maar een keer een rit richting winterswijk maken om de mening van "experts" te vragen (ace ligfietsen).
Wat voor een zitting heb je? Misschien is je zitting te hard of misschien zelfs te zacht of is je stoeltje inderdaad te kort of zit je misschien gewoon niet goed (te rechtop? )

Ik heb na een rit van 60km echt alleen last van vermoeide benen en zweet maar verder niet van mijn ass ofzo. Alleen als ik flinke tegenwind heb gehad voor langere tijd dan wil ik nog wel eens kontpijn krijgen, denk dat ik dan teveel heen en weer wiebel in het stoeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-10 16:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

tijdje niet gelezen hier, maar van de week heeft een collega van me voor de som van maar liefst 50 euro een Flevobike in prima staat gescoord. Toen was ik wel even jaloers :)

Het is er zo-een:
Afbeeldingslocatie: http://velocologne.com/pix/bike/modern.jpg

en er zat net een nieuwe zitting (Rainbow zitkussen) op t.w.v. 60 euro dus kon uit ;)
damn... dat wil ik ook.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
nsa1984 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:03:
Hoe lang ben je eigenlijk? Ik denk ook dat het stoeltje te kort is inderdaad, en misschien wel de hele fiets. Als ik bijvoorbeeld een M5 zitje opmeet, kom ik op zo'n 92 cm totaal lengte (met de bochten mee). Het horizontale deel is een kleine 20 cm, en dat zou eigenlijk al te klein zijn als je stoeltje ver omhoog staat (zoals op het korte frame van de Alligt Kleine). Met een grote zithoek en een te kort zitje zit je met je billen op de scherpe rand van het zitje in plaats van in de bocht, dat knelt af, en gaat je in de loop van de rit steeds meer irriteren. Bovenin sluit het zitje dan ook niet goed aan en daardoor ga je ook last van je schouderbladen krijgen. Wat comfort aangaat waren de ruime houten zitjes waarop ik heb gereden (berkentriplex 'large' van M5) nog het fijnst (daar zit ook een flinke welving in).

Verder kun je jouw afstanden en snelheden ook niet 1 op 1 vergelijken met veel anderen in deze draad; de Alligt Kleine is niet gebouwd op optimale ærodynamiek, dus houd rekening met zo'n 5 tot 20 % efficiency verschil. Alleen in de bebouwde kom ben je relatief snel omdat de fiets kort en licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Te korte zitjes zouden niet voor kontproblemen moeten zorgen, want je gebruikt slechts de onderste 40cm oid om echt op te zitten, de rest is er vooral zodat je niet de hele tijd je buikspieren hoeft te gebruiken.

@Jazzper: ik heb hem voorbij zien komen op ligfiets.net en heb erop geboden, maar hij was echt al binnen een uur verkocht ofzo. De knakker heeft er ook nog op afgedongen zo te zien! Niet eerlijk, ik heb mijn flevobike ook voor 40 euro gekocht, maar dat was in zeer slechte staat. Granted, hij heeft me totaal maar 60 euro gekost tot hij fietste en nog eens 40 voordat al mijn aanpassingen erop zaten, maar dat is alsnog twee keer zoveel als wat je collega heeft betaald. Ik hoop dat hij er een hoop plezier aan beleeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Moet wel zeggen dat sinds ik de ventisit heb ik wel eerder last van mijn kont krijg als het schuim wat er eerst op zat, het soort matje maakt dus iig ook wel iets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Jazzper schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:52:
tijdje niet gelezen hier, maar van de week heeft een collega van me voor de som van maar liefst 50 euro een Flevobike in prima staat gescoord. Toen was ik wel even jaloers :)

Het is er zo-een:
[afbeelding]

en er zat net een nieuwe zitting (Rainbow zitkussen) op t.w.v. 60 euro dus kon uit ;)
damn... dat wil ik ook.
Wow, nette deal. Ik moet die site ook maar eens in de gaten gaan houden.

Hoe krom ook wellicht, ben nu sinds korte tijd geïnteresseerd in een elcheap beach cruiser. Ja, 't is een bukker, aan de andere kant, het lijkt me wel fun om mee te fietsen. Wellicht wat reclame van mijzelf erop voor wat extra exposure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

is het wel dezelfde dan? collega had hem volgens mij via te koop gevraagd sectie van Marktplaats, maar hij was wel direct bellen direct ophalen geloof ik.

Ik zit nu ook te kijken naar een opknapper of frame. Ik kan alles zelf, heb kisten onderdelen, maar zitting + frame moet ik toch wel minimaal hebben.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
ssj3gohan schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:28:
Er zijn mensen die prima 200 km op een normale fiets kunnen doen, en er zijn mensen die na 10 km al last krijgen. Ik ben zoiemand, ik moet mijn ritten op conventionele zadels - zelfs zadels die breed genoeg zijn voor mijn zitbotten - echt beperken tot 30-40km of ik kan een week niet fietsen.

Ligfietsen daarentegen horen geen enkel probleem op te leveren, zelfs voor heel zware mensen (denk 120-150kg). Je hoort op het hele deel van de bovenkant van je lenden tot en met je hele kont te liggen, en als je kracht zet zelfs nog op een groter deel van je rug. Je doet écht iets fout of bent op een andere manier lichamelijk beperkt (zeer, zeer uitzonderlijk) als je last krijgt van je kont op een ligfiets. Een paar mogelijkheden:
Dat is mooi om te horen, dus ergens moet er iets "fout" gaan. Hoewel er ook wel iets voor "gewenning" te zeggen zal zijn denk ik.
- je hebt een ongeschikt semi-ligfietszitje (denk aan challenge hopper, batavus relaxx4all). Het enige wat het zitje doet is iets meer steun in de rug geven dan een normaal zadel, maar uiteindelijk zit je nog steeds op je zitbotten en met een beetje pech wat vlees ertussenin (dat veroorzaakt voornamelijk zadelpijn, naar ik me heb laten vertellen). Hier is maar één oplossing voor: koop in 's hemelsnaam een normale ligfiets!
Ik heb een alligt kleine ligfiets, die is heb ik begrepen voor kinderen bedoeld. Wat betreft meteen een andere kopen :-$, heb het fiets virus wel aardig te pakken maar dan moet ik tegen een nadrukkelijk leuke deal aanlopen. Een leuke deal zou iets zijn in de trant van dat ik mijn huidige "Alligt kleine" voor een leuke bedrag kwijt zou kunnen en ik met bijleggen van zeg eens iets in de buurt van 300 euro een betere kan kopen dat ik daar best over wil denken. Maar ik wil nadrukkelijk wel dan ook weer een naaf versnelling dus of dat er een beetje inzit weet ik niet.
- Je hebt wel een ligfietszitje, maar hij zit alsnog te ver omhoog. Je zou - zeker als je klachten hebt - niet verder omhoog moeten zitten dan 45 graden, liefst platter (35-42 graden). Er zijn flink wat ligfietsen die om 'aantrekkelijk' te zijn voor een groter publiek hun zitje in hoogte verstelbaar maken naar tot wel 55 graden. Zet je zitje zo ver mogelijk omlaag. Heb je bovenstuur en kun je niet meer over je stuur kijken? Keer de bracket die je stuur inklemt om, of koop een klapstuur.
Dat zou kunnen, als ik voor me gevoel "goed zit" dan zit ik nog best redelijk rechtop. Na verloop van tijd zak ik iets in het zadel waardoor ik meer "ontspannen" lig. Echter komen dan ook die "zadelpijn klechten langzaam aan opzetten. Om je een idee te geven van de hoek op dit moment mijn voeten op ongeveer dezelfde hoogte als me kont als ik rijd. Dus ik denk dat me benen min of meer horizontaal liggen.
- Je hebt een ligfietszitje dat onder de goede hoek staat en nog steeds problemen geeft. Dit is het geval bij zitjes die wel een kromming bij de schouders en kont hebben, maar geen 'verhoging' bij de lenden. Bekende klachten zijn: je hebt constant het gevoel dat je zijdelings niet goed zit (en gaat dus je rug- en kontspieren onnodig extra aanspannen), je hebt het gevoel dat je 'voorover' gebogen zit op je fiets (een gevolg van dat je rug geen goede kromming maakt) of je krijgt nekklachten (ook een gevolg van het onnodig aanspannen van allerlei spieren). Een paar oplossingen zijn mogelijk: koop een schuimvulling, Ventisit of beiden. Deze vormen zich dan iets meer naar je rug. Er zijn ook betere zitjes, zoals de zitschalen van een oude Flevobike bike of modern Challenge-zitje.
Volgens mij zit er wel iets een buiging in de zitting op de hoogte van je lendenen. Verder zit of hang ik redelijk ontspannen op de fiets.
Het is heel belangrijk om je te realiseren dat je op een goede en goed afgestelde ligfiets gewoon géén last moet krijgen van je rug, nek, armen of bovenbeenspieren. Als je dat wel krijgt is er iets mis.
Hmmm dus het feit dat ik klachten krijg moet wel verhelpbaar zijn. Dat is in elk geval positief nieuws. :)
Metro2002 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:29:
Wat voor een zitting heb je? Misschien is je zitting te hard of misschien zelfs te zacht of is je stoeltje inderdaad te kort of zit je misschien gewoon niet goed (te rechtop? )
Ik heb volgens mij de orginele zitting die op de alligt kleine gemonteerd werd. Gebogen multiplex met een vorm van pur schuim erop, wat trouwens geen vocht absorbeert dus geen natte kont als de fiets buiten gestaan heeft met een regenbui :)
benoni schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:06:
Hoe lang ben je eigenlijk? Ik denk ook dat het stoeltje te kort is inderdaad, en misschien wel de hele fiets. Als ik bijvoorbeeld een M5 zitje opmeet, kom ik op zo'n 92 cm totaal lengte (met de bochten mee). Het horizontale deel is een kleine 20 cm, en dat zou eigenlijk al te klein zijn als je stoeltje ver omhoog staat (zoals op het korte frame van de Alligt Kleine). Met een grote zithoek en een te kort zitje zit je met je billen op de scherpe rand van het zitje in plaats van in de bocht, dat knelt af, en gaat je in de loop van de rit steeds meer irriteren. Bovenin sluit het zitje dan ook niet goed aan en daardoor ga je ook last van je schouderbladen krijgen. Wat comfort aangaat waren de ruime houten zitjes waarop ik heb gereden (berkentriplex 'large' van M5) nog het fijnst (daar zit ook een flinke welving in).
Het vet gedrukte geeft exact aan wat ik bedoelde denk ik. Ik heb gewoon het gevoel dat ik niet op het zadel zit, maar net op het voorste puntje. Verder lig ik inderdaad niet helemaal maar ligt vooral het deel vanaf me lendenen tot aan me kont, de rest is min of meer vrij heb ik het gevoel. Wat betreft mijn lengte. Mijn vriendin schat me op circa 1,80 a 1,85. Vanavond er misschien even langs dan kan ze het "goed" meten.
benoni schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 09:06:
Verder kun je jouw afstanden en snelheden ook niet 1 op 1 vergelijken met veel anderen in deze draad; de Alligt Kleine is niet gebouwd op optimale ærodynamiek, dus houd rekening met zo'n 5 tot 20 % efficiency verschil. Alleen in de bebouwde kom ben je relatief snel omdat de fiets kort en licht is.
Waar heel erg waar, maar toch als jullie probleemloos en vooral pijnloos een afstand van 60 tot 100 en sommigen zelfs 200 kilometer afleggen, en ik heb na 2*25km dusdanig last van me kont dat gewoon op de bank zitten gevoelig is. Dan doe ik wel iets dusdanig anders dat er verbetering mogelijk moet zijn.

PS Foto van mijn "Alligt kleine" heb ik nog niet gemaakt, zal als ik straks even tijd heb voor het eten me best eens doen.
--- edit ---
Zoals beloofd. Enige foto's van mijn ligfiets.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gvo17/nsa1984/P1000001-verkleind.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gvo17/nsa1984/P1000004-verkleind.jpg
Er zijn er meer maar deze twee geven het beste beeld van de "zithoek" van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
nsa1984 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:08:
Ik heb gewoon het gevoel dat ik niet op het zadel zit, maar net op het voorste puntje. Verder lig ik inderdaad niet helemaal maar ligt vooral het deel vanaf me lendenen tot aan me kont, de rest is min of meer vrij heb ik het gevoel. Wat betreft mijn lengte. Mijn vriendin schat me op circa 1,80 a 1,85. Vanavond er misschien even langs dan kan ze het "goed" meten.
Waarschijnlijk kun je op de fiets zittend ook makkelijk je halve arm onder je rug doorhalen, tussen je heupen en je schouderbladen, en dat hoort dus niet. Je bent dan echt te groot voor het stoeltje, en naar wat ik denk ook te lang voor de fiets, tenzij je het stoeltje helemaal vervangt (maar dan blijft wel dat je erg rechtop en te dicht boven het voorwiel zit, dat zal op de lange ritten nooit echt lekker rijden, in de stad wel, zolang je maar niet te hard remt of tegen stoeprandjes op knoepert).

Ik denk dat die Alligt Kleine voor 1m40 tot 1m70 bedoeld is. Het is wel een leuk fietsje om te hebben als je regelmatig opgroeiende neefjes en nichtjes op bezoek krijgt, die vinden het vaak wel tof om zo'n ding eens te proberen :)
Ik heb volgens mij de orginele zitting die op de alligt kleine gemonteerd werd. Gebogen multiplex met een vorm van pur schuim erop, wat trouwens geen vocht absorbeert dus geen natte kont als de fiets buiten gestaan heeft met een regenbui.
Dat voert ook geen zweet af dus... ik weet niet wat je verder met die fiets gaat doen, maar kan aanraden om er nog een kussentje overheen te doen, die kun je bij regen meenemen of in je toptas doen.

Even terzijde: ik heb er vorig jaar trouwens eentje zelf gemaakt, op een doodsimpele manier. Het idee kreeg ik toen ik onze oude bank sloopte. Ik stond met in mijn handen wat duurzame meubelstof en 4cm dik latex. Dat heb ik toen op maat geknipt, de stof eromheen gevouwen, en met textiellijm vastgeplakt. Op het stoeltje wat velcro tape gedaan, de stof hecht daarop voldoende om niet weg te waaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Waar heel erg waar, maar toch als jullie probleemloos en vooral pijnloos een afstand van 60 tot 100 en sommigen zelfs 200 kilometer afleggen, en ik heb na 2*25km dusdanig last van me kont dat gewoon op de bank zitten gevoelig is. Dan doe ik wel iets dusdanig anders dat er verbetering mogelijk moet zijn.
Ik zeg: stoel teveel rechtop. In m'n Quest heb ik de zitting maximaal onderuit. Dat is een hoek van 35 graden met de horizontaal. Mag van mij nog wel een stukje lager. 30 graden ofzo.

Als ik jouw fiets zo bekijk lijkt jouw zitting onder hoek van zelfs meer dan 45 graden te staan. Hoe rechterop, hoe meer je op je kont zit en hoe minder je ook je rug gebruikt. Daar zou een oorzaak gezocht kunnen worden.

Verder is het soms ook gewenning. Met de Quest had ik in het begin ook een houten kont. Goed, dat was wel na meer dan 50 km maar toch, ik had hem wel. Maar dat is weg. Ik vermoed dat in mijn geval ook het 'inzitten' van het Ventisit matje van belang is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik overweeg een frame over te nemen en die te gebruiken als basis voor een ligfiets project. Ik beschouw mijzelf als uiterst handig met sleutelen aan fietsen (ik sleutel al jaren aan race/mtb bikes en doe alles behalve wielen richten). Er zijn twee zaken die ontbreken en die me doen aarzelen: geleidewieltjes, maar die zijn volgens mij vrij universeel en wel te scoren (voor de ketting) en lastiger: een bevestiging voor een trapas vooraan. Die zit er niet meer bij. Het betreft een vierkante buis. Is dat overkomelijk? Zijn flevobikes ook niet met vierkante buizen? Ik kan overigens niet lassen, maar een of andere klemconstructie zie ik nog wel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
@Jazzper
Ik denk dat je voor een vierkante buis inderdaad "flevobike" materiaal moet hebben. Waarschijnlijk gaat deze passen maar misschien is het verstandig om even contact op te nemen in verband met de maten van de buis.

Wat betreft de reacties op mijn "zadel pijn probleem", het lijkt erop dat de algemene conclusie is dat deze fiets voor mij teveel rechtop zit. Voor zover ik zie, zijn er geen mogelijkheden om de zitting verder te kantelen. Dus blijven er slechts twee mogelijkheden over.
a) Uitzingen totdat ik een betere ligfiets kan kopen. (Ja ik denk dat ik wel blijf ligfietsen, want het verschil in inspanning is enorm :) )
b) De voorvork vervangen voor een 20" model, met een 20" voorwiel. Die gedachte heb ik eerder gehad, maar heb twee "angsten" waarom ik het niet wil.
ba) De druk op de voorvork word dan veel "schever" dan nu op de voorvork overgedragen. Dus kans op breken / buigen van zowel voorvork als het frame zelf.
bb) De pedalen zitten nu net iets boven het zitvlak bij rijden, dat zou dan nog verder de hoogte in stijgen, en ik betwijfel of dat nog prettig fietst. De 18" optie wil ik niet vanwege beperkte keuze in materiaal en 18" is nog altijd een vreemde maat dus zal altijd besteld moeten worden.

Wat benoni zegt rondom het achter je rug vouwen van de arm begrijp ik niet helemaal. Moet die arm tussen de zitting en de mijn rug langs gevouwen worden ? In dat geval ik ben niet zoon verschrikkelijke acrobaat. :-D

Wat betreft neefjes / nichtjes denk ik dat ik me daar voorlopig nog niet echt druk over hoef te maken. Althans dat hoop ik stiekem een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
nsa1984 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:45:
Wat benoni zegt rondom het achter je rug vouwen van de arm begrijp ik niet helemaal. Moet die arm tussen de zitting en de mijn rug langs gevouwen worden ? In dat geval ik ben niet zoon verschrikkelijke acrobaat. :-D
Ik had het beter zo kunnen zeggen: Het is de bedoeling dat de kromming van het zitje en de vorm van je rug redelijk bij elkaar passen. Niet dat je de punt van het stoeltje tussen je schouderbladen voelt prikken en onderwijl boven je heupen zoveel ruimte over hebt dat je makkelijk een hand achter je rug kunt steken. Als dat een beetje het geval is dan kun je nog proberen om de vorm te verbeteren met een op maat gemaakt kussen (bijvoorbeeld door verschillende stukken schuim in een hoes te proppen). Als je vrijwel alleen met de onderste rand en de bovenste punt van je stoeltje contact maakt dan is het gewoon te klein. Als je stoeltje wel goed aansluit (ruggengraat overal tegen het zitje), dan kun je eens proberen om je stoeltje een flink stuk onderuit te kantelen door andere gaten erin te boren voor de bouten, en wat afstandbusjes of een extra mounting (stukje u-profiel) aan de onderkant te gebruiken. Ik hoop wel dat je trapasbuis lang genoeg is, want dat schuift dan ook weer een stukje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Jazzper: Flevobike buismaat is 45x45x1.5mm vierkant. Als je niet kunt lassen ben je wel vrij beperkt in hoezeer je een goede ligfiets kunt maken, ik zou dus sowieso op zoek gaan naar een plek waar je evt. naar tekening iets kunt laten lassen, in de randstad zijn hoopjes turken die dit prima voor je willen doen.

nsa1984: zoals al twee keer eerder gezegd: ja, je zit veel te recht op en je stoeltje is veel te klein. Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik de Alligt Klein ook een slecht platform om te proberen aan te passen op langere mensen, want de wielbasis en verdere constructie is ook niet dat je zegt uiterst geweldig. Ik zou een andere ligger kopen. Goedkope opties die meteen heel lekker wegfietsen zijn een Challenge Focus of M5 Blue Glide (beiden voor tussen de 100 en 400 euro te vinden, afhankelijk van de staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Zoals beloofd. Enige foto's van mijn ligfiets.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zijn er meer maar deze twee geven het beste beeld van de "zithoek" van de fiets.
Zitje staat te rechtop naar mijn idee.

Dit was mijn fiets (foto van toen ik hem net gekocht had)

Afbeeldingslocatie: http://i.fok.nl/userpics//34775/100_1766-1.jpg

Bij mij staat het zitje al wat verder naar achter en momenteel staat ie zelfs op zijn laagst maar als het kon ging ie nog lager!

Vergeleken met jouw fiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gvo17/nsa1984/P1000004.JPG

Bovendien zie ik dat bij mij de ondersteuning in de onderrug wat beter is dan bij jou.

Probeer de hoek van het zitje eens wat lager te zitten. en wat meer ondersteuning in de rug te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
zit tamelijk weinig welving inderdaad in de onderrug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, zie ik niet echt mogelijkheden om de zitting van mijn "Alligt Kleine" een kleinere zithoek te geven. Althans niet zonder de fiets grondig te verbouwen en ik betwijfel of dat een goede oplossing is.

Wel heb ik inmiddels door dat ligfietsen mij redelijk goed bevalt. Ik ben dus aan het uitkijken voor een ander model.
Ik heb even de suggesties van ssj3gohan (Challenge Focus en de M5 Blue Glide) bekeken, en ik denk dat ze vergelijkbaar zijn qua zithoek. Hoe de andere manier van sturen aanvoelt is een kwestie van proefrijden denk ik.

Ik denk dat ik de komende tijd maar moet gaan proef rijden en in de tussentijd de markt in de gaten houden of er een mooie ligfiets met versnellingsnaaf beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Jazzper schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 08:52:

Het is er zo-een:
[afbeelding]

damn... dat wil ik ook.
Wat voor snelheden haal je met zo'n ding ongeveer?
Ik zit ook met een schuin oog naar een ligfiets te kijken, maar de prijzen lopen zo enorm uiteen dat ik er nog weinig van snap :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gmbl, net ingehaald door een... wielrenner :( :P niet dat ik erg veel zin had om erachteraan te gaan, had hem wel bij kunnen houden. Ik rij 30 en hij reed net iets harder, gok 32-33 ofzo. Maar had geen zin maar toch voelt het kut :+

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 26-03-2010 17:46 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste