Aangezien onze guild een deicated raidhealer mist, heb ik een week of 2 à 3 geleden besloten een Druid te gaan rollen. Afgelopen weekend heb ik de 70 aangetikt en ik vond dit wel een mooi moment om het healen een beetje in de vingers te krijgen. Dus Dual-Spec aangeschaft, naast Moonkin nu ook een boompje om te healen. Gisteren mijn eerste pug geheald: Nexus. Over het algemeen redelijk makkelijk, al had ik wat moeite bij de laatste baas. Blijven bewegen is toch vrij lastig als je mainspell een castingtime van 1.98 seconden heeft (ik heb bijna nog geen haste). Gevolg is dat ik halverwege het gevecht doodging. Ik was gesoulstoned, dus ik dacht: gokje, res! Op 4% ging ik weer dood, maar uiteindelijk heeft de palli-tank de laatste 1-2% weten te soloën
Achteraf kreeg ik een /w van de tank: "Nice healing, laddie" Woopwoop, voor mijn eerste keer healen toch wel een mooi compliment
Toch nog wat vraagjes aan de ervaren resto-druids: Welke addon is het beste voor healing. Momenteel gebruik in Vuhdo, vind ik net iets prettiger dan Healbot. Ik heb hem ingesteld op kliks én mouse-over, maar dat mouse-over werkt nog niet echt fantastisch. Gisteren een paar keer mezelf geheald, in plaats van de tank, omdat ik de tank niet geselecteerd had, maar de mouse-over + button gebruikte. Zou moeten werken, maar blijkbaar doe ik iets niet helemaal goed...
Verder gebruik ik nu vooral Regrowth, rejuvenation en heel af en toe een healing touch. ZIjner andere spells waar ik beter gebruik van zou kunnen maken?
Alle tips zijn welkom, aangezien ik me nog behoorlijk nub voel, maar graag een imba healer wil zijn op 80