Hmm, dit zijn toch zeker wel 30 mails per dagMarzman schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:42:
Het ligt er aan hoe veel mail je ontvangt, als dat weinig is dan wordt de pop-interval verlaagd.
Dankzij een wederom falende Gmail zit ik nu in iemands Facebook en heb ik al verschillende mails ontvangen die voor anderen bestemd waren.
Prutsservice
Prutsservice

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Canaria schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:36:
Dankzij een wederom falende Gmail zit ik nu in iemands Facebook en heb ik al verschillende mails ontvangen die voor anderen bestemd waren.
Prutsservice
Is het niet een falende user? Heb er nog nooit van gehoord.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik kreeg gisteren een mailtje van Facebook dat voor iemand anders bestemd was. Gewoon een standaardmailtje, dat er nieuwe vriendenverzoeken waren. Link ging naar het Facebook-domein en toen ik erop klikte was ik direct ingelogd als die persoon. Later nog wel een passwordresetmailtje ontvangen, waarmee de Facebooker z'n account weer probeerde terug te krijgen.
Zo krijg ik geregeld legitieme berichten voor anderen, naast een dagelijkse dosis spam waar ik dan weer m'n eigen berichten uit moet vissen.
[edit]
Ik heb het account "canaria" en daarop wordt volgens mij mail bezorgd voor xyzcanaria, canariaxyz, canaria.xyz, waarbij xyz willekeurige cijfer-lettercombinaties lijken te zijn, maar hoe het precies zit weet ik niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Canaria op 30-05-2011 09:50 ]
En het "aan" veld is gewoon aan een andere persoon gericht? Of aan jou?
Misschien krijg je hem bcc? (al lijkt me dat niet in FB geval)
Kom je voor in de headers van de mail?
Dan zal die user van facebook wel jouw e-mailadres gebruikt hebben.
Op mijn Telfort adres ontving ik ook wel eens mail voor anderen, maar dat is gewoon iemand die het niet goed doorgegeven heeft, of iemand heeft een verkeerde aanname gedaan en dat ook zo aan anderen doorgegeven.
Op mijn Telfort adres ontving ik ook wel eens mail voor anderen, maar dat is gewoon iemand die het niet goed doorgegeven heeft, of iemand heeft een verkeerde aanname gedaan en dat ook zo aan anderen doorgegeven.
[ Voor 61% gewijzigd door Marzman op 30-05-2011 09:49 ]
/▌
Andere persoon.TripleQ schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:48:
En het "aan" veld is gewoon aan een andere persoon gericht? Of aan jou?
Ik kreeg spontaan een vriendenupdate van Facebook gericht aan iemand anders.
Ik vind het ook raar, want als ik inlog met die gebruiker, komen mensen uit mijn Gmail-contactpersonenlijst tussen zijn aanbevelingen voor vrienden
Daar heb ik uiteraard nooit toestemming voor gegeven.
[ Voor 20% gewijzigd door Canaria op 30-05-2011 09:57 ]
Er is een Labs-dingetje genaamd 'POP-accounts vernieuwen', heb je bovenaan een knop 'Vernieuwen', dan doet ie je POP-mails binnenhalen.MensionXL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:30:
[...]
Hmm, dit zijn toch zeker wel 30 mails per dagIs dit niet handmatig ergens aan te passen?
Even een kickje... Valt iemand die rode link 'E-mail en contactpersonen importeren' rechtsboven ook op, volgens mij is dat pas recent, of niet?
Is dat toevallig te verwijderen, ergens een setting ofzo?
stond er bij mij al een paar weken geleden.Cadezo schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:01:
Even een kickje... Valt iemand die rode link 'E-mail en contactpersonen importeren' rechtsboven ook op, volgens mij is dat pas recent, of niet?
Inmiddels staat het er bij mij niet meer. Ik weet niet hoe ik het weg heb gekregen. Misschien gaat het automatisch?
...less is more
http://lifehacker.com/581...icture-insertion-to-gmail
Erg welkome toevoeging!
Werkt hier overigens ook in Firefox
Erg welkome toevoeging!
Werkt hier overigens ook in Firefox
[ Voor 15% gewijzigd door Smultie op 13-06-2011 21:11 ]
Ik was ook al geen proberen, werkt gewoon inderdaad in Firefox.
/▌
Ok, bedankt!Pino112 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:59:
[...]
Er is een Labs-dingetje genaamd 'POP-accounts vernieuwen', heb je bovenaan een knop 'Vernieuwen', dan doet ie je POP-mails binnenhalen.
Dit interval is te verkleinen tot 0 seconden door geen pop te gebruiken maar een autoforward in te stellen op je account waar je nu met pop je mail binnen haalt.
Doe ik al jaren, en ik heb nog nooit een vertraging opgemerkt.
Doe ik al jaren, en ik heb nog nooit een vertraging opgemerkt.
Pop vind ik wel fijner werken (betrouwbaarder voor de labels).
Je kan het als je het toch popt ook gewoon bij de bron-server poppen natuurlijk.
Je kan het als je het toch popt ook gewoon bij de bron-server poppen natuurlijk.
/▌
Sinds kort over naar Google apps met mijn eigen domein. Nog steeds even wennen al vind ik labels wel een mooie oplossing. Mails als conversaties weergeven vind ik (nog) niet prettig en gebruik de "normale" weergave.
Met die weergave heb ik een probleem, ik kan niet in één oogopslag zien of ik een mail heb beantwoord of dat deze is doorgestuurd. Natuurlijk kan ik zelf gaan labelen maar zou niet nodig hoeven zijn. Sommige mail beantwoord ik direct, andere kan even duren.
Is het mogelijk om aan te geven wat de status van een mail is? Als in beantwoord, doorgestuurd etc zoals de andere maildiensten en offline programma's die ik gebruik doen met een pijtje o.i.d.
heb gezocht maar niet kunnen vinden (ligt aan mijn zoek skills want ik heb ook niemand gevonden met dezelfde vraag).
Met die weergave heb ik een probleem, ik kan niet in één oogopslag zien of ik een mail heb beantwoord of dat deze is doorgestuurd. Natuurlijk kan ik zelf gaan labelen maar zou niet nodig hoeven zijn. Sommige mail beantwoord ik direct, andere kan even duren.
Is het mogelijk om aan te geven wat de status van een mail is? Als in beantwoord, doorgestuurd etc zoals de andere maildiensten en offline programma's die ik gebruik doen met een pijtje o.i.d.
heb gezocht maar niet kunnen vinden (ligt aan mijn zoek skills want ik heb ook niemand gevonden met dezelfde vraag).
Hier gewoon een volle inbox... Niets aan het handjemovo. schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:35:
Iemand ook al z'n mails kwijt? Bij mij zijn ze allemaal weg. In Thunderbird en op gmail.com zelf.
Ik heb alles nog. Zou wat zijn zeg
(gelukkig wel een lokale backup)
Wat is er mis met de threaded view? Dan zie je het meteen en verder maakt het weinig verschil. Want je mailtjes komen gewoon opnieuw bovenaan en als er een nieuw mailtje in de thread zit is dat de enige die uitgevouwen is. Ik vind het ideaal.Altijd_Lastig schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:58:
Sinds kort over naar Google apps met mijn eigen domein. Nog steeds even wennen al vind ik labels wel een mooie oplossing. Mails als conversaties weergeven vind ik (nog) niet prettig en gebruik de "normale" weergave.
[ Voor 89% gewijzigd door Marzman op 25-06-2011 12:46 ]
/▌
Late reactie, maar Google bepaalt de pop-interval zelf, aan de hand van hoeveel mails je krijgt op die pop-box. Mijn schoolmail werd op den duur nog maar een keer of vier per dag gepopt toen ik bijna klaar was met m'n opleiding.MensionXL schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:37:
[...]
Ok, bedankt!En is dit interval dan niet te verkleinen? Ik maak namelijk nooit gebruik van de webinterface van Gmail
Nieuwe feature die ik vandaag zag:

Wel grappig, als je dan een mail krijgt en wil reageren per chat is de drempel wel iets kleiner, je ziet direct wie meedoet aan die mail en of ze al dan niet beschikbaar zijn.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik heb onlangs m'n Google account wat meer secure gemaakt; two step verification:
Erg handig, authenticator er voor. Extra laag van veiligheid, is toch wel fijn als je over de jaren meer en meer mails, docs, etc in de cloud krijgt.
Erg handig, authenticator er voor. Extra laag van veiligheid, is toch wel fijn als je over de jaren meer en meer mails, docs, etc in de cloud krijgt.
inderdaad dat ziet er zeer netjes uit.
Ook gelijk de 2 step verification aangezet. Dit kan ook dmv een smsje werken. dus als je wilt inloggen dat je een sms krijgt met een unieke code.
Ook gelijk de 2 step verification aangezet. Dit kan ook dmv een smsje werken. dus als je wilt inloggen dat je een sms krijgt met een unieke code.
Pak je rust!
Ik heb het ook maar aangezet (in Apps moet je eerst aanzetten in het dashboard dat je het mag aanzetten
), na al die hackberichten misschien wel verstandig (aangezien je ook andere wachtwoorden kunt laten mailen).
/▌
Gmail watcher werkt anders nog gewoon bij mij na het aanzetten van de 2-stepp verification. Eigenlijk raar want ik heb er geen apart wachtwoord voor ingesteld, het zal wel de browsersessie gebruiken ipv imap.
/▌
Zit nu even te kijken of die een beetje mooie statusbar icon heeftThis extension use Browser cookie to get information. So, security level is the same as Gmail website security.
This extension work only after you log on at the Gmail website. As long as you stay log on, this extension still work.
Ik heb geen statusbar, icoontje is wel ok 

/▌
Ja en kun je gewoon zelf aanzetten en reeds beschikbaar (het is een nieuwe theme)Wouser schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:19:
Gmail komt er trouwens zo uit te zien:
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuk hoor, een nieuwe theme, maar ik mis nog steeds de optie om mijn mail te kunnen sorteren. Echt wtf (of kijk ik er nu al jaren overheen)
[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 01-07-2011 08:32 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Eens geprobeerd, wel dense want die gewone vind ik meteen al irritant met al die witruimte.
/▌
Dit kun je oplossen met Toepassingen en sites autoriseren in het onderdeel Accountinstellingen (zelfde als waar je two step verificatie aanzet. Daar wordt een wachtwoord gegenereerd dat je nooit kunt raden en ook later nooit kunt terugzoeken.Wiethoofd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:18:
Jammer dat de 2-step verification niet werkt icm alle browser extensies. WebMail Notifier in Firefox werkt dus niet, zelfs niet met een Application-specific password die wel probleemloos werkt op m'n Nexus S...
Edit: Application specific password zou wel eens het zelfde kunnen zijn. Toch zou dat moeten werken.
[ Voor 8% gewijzigd door Zapato op 01-07-2011 10:24 ]
Schijnbaar logt WebMail Notifier elke keer opnieuw in en is dus na de eerste keer inloggen zo'n application specific pass meteen ongeldig omdat daarna weer uitgelogd wordt...
Gmail watcher doet wat het moet doen en heeft een prima statusbar icoontje.
Gmail watcher doet wat het moet doen en heeft een prima statusbar icoontje.
offtopic:
Marzman, epic persona
Marzman, epic persona
"Search, don't sort"bonzz.netninja schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:26:
[...]
Ja en kun je gewoon zelf aanzetten en reeds beschikbaar (het is een nieuwe theme)
Leuk hoor, een nieuwe theme, maar ik mis nog steeds de optie om mijn mail te kunnen sorteren. Echt wtf (of kijk ik er nu al jaren overheen)
http://googlesystem.blogs...ils-philosophy-today.html
Ja ik weet het, maar toch mis ik het. Stom he, als gebruikersbehoeften niet serieus worden genomen omdat een ontwerper vindt/denkt het beter te weten418O2 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:18:
[...]
"Search, don't sort"
http://googlesystem.blogs...ils-philosophy-today.html
Het is me nu trouwens toch gelukt om een overzicht te krijgen van mijn unread mail door te spelen met de priority inbox, dus dat is iets
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Waar dan? Ik kan dat niet instellenbonzz.netninja schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:26:
[...]
Ja en kun je gewoon zelf aanzetten en reeds beschikbaar (het is een nieuwe theme)
[ Voor 7% gewijzigd door Chip. op 01-07-2011 12:06 ]
https://mail.google.com/m...=2&shva=1#settings/themes << daar moet ie staan: Preview (dicht)/(dense) en Voorbeeld, ik heb em iig gewoon in de NL versie al beschikbaar, kan ook zijn omdat ik al Google+ heb..
Anoniem: 345495
wat bedoel je trouwens met sorteren?bonzz.netninja schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:26:
[...]
ik heb al mn mail netjes in labels en sublabels staan enzo, geen idee wat je verder met sorteren bedoeld. Verdere toelichting is wenselijk =), misschien kan het gewoon.
Ik heb een vraag over een iets ander onderwerp:
Is het ook mogelijk om in plaats van standaard in je postvak in, standaard in je postvak prioriteit terecht te komen?
Is het ook mogelijk om in plaats van standaard in je postvak in, standaard in je postvak prioriteit terecht te komen?
Je kunt ook gaan voor de versie met minder witruimte.. misschien past die meer bij je wensen?Laudor schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:23:
[...]
Dit kun je oplossen met Toepassingen en sites autoriseren in het onderdeel Accountinstellingen (zelfde als waar je two step verificatie aanzet. Daar wordt een wachtwoord gegenereerd dat je nooit kunt raden en ook later nooit kunt terugzoeken.
Edit: Application specific password zou wel eens het zelfde kunnen zijn. Toch zou dat moeten werken.
Nieuw thema van gmail ook eens geprobeerd, eerste reactie: WIT !
Damn wat helder, moet er nog aan wennen denk ik maar wel goed dat Google overal een zelfde stijl gaat invoeren.
Damn wat helder, moet er nog aan wennen denk ik maar wel goed dat Google overal een zelfde stijl gaat invoeren.
Vind alleen het contrast erg laag. Vooral bij de huidige dag.Wouser schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 19:12:
Mensen de nieuwe interface van google calander al gezien?zwaar mooi en netjes.
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Volgens mij is sorteren toch redelijk basis functionaliteit van elk mail programma wat ik ken. Je weet wel, dat je al de berichten kunt sorteren op bijv. afzender, alfabetisch, chronologisch (beide kanten op), met attachment of zonder, met hoe prio of zonder, etc etc. (eigenlijk hetzelfde dus als je in je windows verkenner bestanden kunt sorteren).Anoniem: 345495 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:14:
[...]
wat bedoel je trouwens met sorteren?
ik heb al mn mail netjes in labels en sublabels staan enzo, geen idee wat je verder met sorteren bedoeld. Verdere toelichting is wenselijk =), misschien kan het gewoon.
Makkelijk zegt ie...Wiethoofd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 11:31:
unread mail sorteren is zo makkelijk, gewoon zoeken op is:unread
Ik vind de witruimte bij Dense nog zwaar overdreven als ik eerlijk ben...Marzman schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:33:
Eens geprobeerd, wel dense want die gewone vind ik meteen al irritant met al die witruimte.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Anoniem: 345495
Aah kijk duidelijk =) dat kan inderdaad niet,bonzz.netninja schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:14:
[...]
Volgens mij is sorteren toch redelijk basis functionaliteit van elk mail programma wat ik ken. Je weet wel, dat je al de berichten kunt sorteren op bijv. afzender, alfabetisch, chronologisch (beide kanten op), met attachment of zonder, met hoe prio of zonder, etc etc. (eigenlijk hetzelfde dus als je in je windows verkenner bestanden kunt sorteren).
[...]
Makkelijk zegt ie...Ja, dat is inderdaad super gebruikersvriendelijk.
attachments gaan wel met zoeken naar has:attachment maarja dat zal je wel weten, en idd gebruiksvriendelijk is dat niet
Dat sorteren zuigt inderdaad. Vooral op attachment:
quote: Inbox21% full
Using 1635 MB of your 7599 MB
Succes met grote mails vinden.quote: Search results for:has:attachment1-20 of hundreds
https://mail.google.com/mail/?tab=cm#settings/inboxIrcghost schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:45:
Ik heb een vraag over een iets ander onderwerp:
Standaard Postvak IN:
Als Gmail wordt geopend, ga je naar:
1. Postvak In
2. Postvak Prioriteit.
Een beetje de instellingen van Gmail doorzoeken is niet verkeerd, het kostte mij minder tijd dan deze hele post te typen
hmm ja dat was wel vrij dom ja, maar kudo's voor de moeite!Pino112 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:35:
[...]
https://mail.google.com/mail/?tab=cm#settings/inbox
Standaard Postvak IN:
Als Gmail wordt geopend, ga je naar:
1. Postvak In
2. Postvak Prioriteit.
Een beetje de instellingen van Gmail doorzoeken is niet verkeerd, het kostte mij minder tijd dan deze hele post te typen.
Ik ookSeatRider schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:19:
[...]
Ik vind de witruimte bij Dense nog zwaar overdreven als ik eerlijk ben...
Hoe hoort dat logo er eigenlijk uit te zien in die nieuwe kalender look? Dit lijkt me niet de bedoeling?

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 01-07-2011 19:16 ]
/▌
Nee, heb ik niet. Doe eens een Control F5'je.Marzman schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:08:
[...]
Ik ook
Hoe hoort dat logo er eigenlijk uit te zien in die nieuwe kalender look? Dit lijkt me niet de bedoeling?
[afbeelding]
Dat heb ik ook, ik heb een google apps account, misschien dat het daar aan ligt (je kan dan namelijk ook zelf een logo uploaden en gebruiken)?Marzman schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:08:
[...]
Ik ook
[afbeelding]
En dat lukt met sorteren wel? Volgens mij is zoeken dan een veel betere optie.CodeCaster schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:24:
Dat sorteren zuigt inderdaad. Vooral op attachment:
[...]
[...]
Succes met grote mails vinden.
Had ik al gedaan.Pino112 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:42:
[...]
Nee, heb ik niet. Doe eens een Control F5'je.
Dat zou het kunnen zijn, in Gmail is het logo wel meeveranderd met de theme.Jazzle schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:48:
[...]
Dat heb ik ook, ik heb een google apps account, misschien dat het daar aan ligt (je kan dan namelijk ook zelf een logo uploaden en gebruiken)?
/▌
Nu google die uitgebreide gegevens geeft van de afzender krijg je nu ook de e-mail adressen maillijsten. Zo zou ik nu eigenlijk alle studenten van me uni kunnen e-mailen

Het is normaal dat een mailinglist een e-mailadres heeft en dat je het ook ziet. Google maakt echt geen onzichtbare dingen zichtbaar, in elke andere mailclient zie je ook zo het e-mailadres.
En ik denk niet dat je nu naar alle studenten kan mailen (en als dat wel kan kon dat eerst ook).
En ik denk niet dat je nu naar alle studenten kan mailen (en als dat wel kan kon dat eerst ook).
/▌
Marzman schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:08:
[...]
Ik ook
[afbeelding]

Nou zo dus!
ja I know. Maar zal wel zo zijn dat die e-mail adressen on te fly worden gemaakt en daarna weer worden verwijderd lijkt me.Marzman schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:31:
Het is normaal dat een mailinglist een e-mailadres heeft en dat je het ook ziet. Google maakt echt geen onzichtbare dingen zichtbaar, in elke andere mailclient zie je ook zo het e-mailadres.
Dat ziet er beter uit, de gewone google is ook meeveranderd in de theme sinds ik Gmail heb aangepast (of het valt me nu op
De beveiliging van een mailinglist zit niet in het e-mailadres en dat wordt ook niet "on the fly" aangemaakt. Meestal is het gewoon beveiligd met een wachtwoordje en dat je de mails moet approven (soms zijn er e-mailadressen gewhitelist, dan zou je kunnen mailen als je je eigen e-mailadres veranderd in dat van de leraar of degene die de mailings stuurt maar dat is zeker niet standaard en het heeft helemaal niks met Gmail te maken of hun recente aanpassing want die informatie zie je ook in Hotmail, Outlook, Thunderbird en zelfs IncredimailWouser schreef op zondag 03 juli 2011 @ 02:03:
[...]
ja I know. Maar zal wel zo zijn dat die e-mail adressen on te fly worden gemaakt en daarna weer worden verwijderd lijkt me.
/▌
Ik wil mails laten doorsturen vanaf m'n Gmail account naar een blah@eigendomein.nl-account maar de verificatiemail die Gmail stuurt komt er niet op aan en komt ook niet in de spamfolder terecht... Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? 
En na een uur komt er ineens een mail binnen
En na een uur komt er ineens een mail binnen
[ Voor 10% gewijzigd door MensionXL op 04-07-2011 18:18 ]
Als ik naar Gmail wil op mijn PC, dan krijg ik 404 error. Op mijn telefoon doet Gmail het wel.
Nog meer mensen met 404?
Het is blijkbaar nu opgelost
Nog meer mensen met 404?
Het is blijkbaar nu opgelost
[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 05-07-2011 11:18 ]
Gmail Backup is wel wat omslachtiger met de 2Way verification. Je moet dan een wachtwoord aanmaken en daarna weer verwijderen (want gmail backup onthoudt toch geen wachtwoorden). Nou ja, het is ook niet dat ik elke dag een backup maak
/▌
Mijn partner stuur haar mails vanuit Thunderbird (een gmail account). Sinds paar dagen krijg ik bij haar mails het volgende te zien: This message may not have been sent by: blabla@gmail.com Learn more Report phishing
Als ze het via webmail stuurt is het geen probleem, hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
Als ze het via webmail stuurt is het geen probleem, hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
Gebruikt ze toevallig de smtp server van de provider? Om dit te voorkomen kun je de smtp server van google instellen zodat mails ook daadwerkelijk via de google mailservers verstuurd worden. Zie ook: https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287Zhadum schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:32:
Mijn partner stuur haar mails vanuit Thunderbird (een gmail account). Sinds paar dagen krijg ik bij haar mails het volgende te zien: This message may not have been sent by: blabla@gmail.com Learn more Report phishing
...
Thanks, dat was het.IceM schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:00:
[...]
Gebruikt ze toevallig de smtp server van de provider? Om dit te voorkomen kun je de smtp server van google instellen zodat mails ook daadwerkelijk via de google mailservers verstuurd worden. Zie ook: https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13287
Ik heb ook 2-step verification aangezet en het werkt goed (en tot nu toe zie ik geen kosten buiten mijn bundel voor het ontvangen van smsjes van een +44 (UK) nummer, voor zover dat aan de orde zou zijn). Het gekke is wel dat ik er bij toeval tegenaan moest lopen. Als je browser namelijk op Nederlands ingesteld staat als primaire taal dan is 2-step verification niet beschikbaar (althans bij mij). Omdat ik voor andere doeleinden mijn browser op US-english had staan zag ik opeens deze optie wel. Apart (of het ligt toch aan mij?).
[ Voor 15% gewijzigd door smvs op 12-07-2011 21:59 ]
Ik heb een productiviteitsvraag: hoe gebruiken jullie je labels eigenlijk? Ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, gebruik al een hele tijd de apps e-maildienst, maar wil het nu eens op orde maken.....
Genest. Voorbeeld: alle webwinkels onder een label 'Webwinkels' met daaronder per winkel een label. Familie een hoofdlabel en daaronder per familielid een sublabel. Filteren op e-mail adres.
Voor Tweakers.net mailtjes eveneens een hoofdlabel en dan filteren op titel in welke categorie iets moet.
Voor Tweakers.net mailtjes eveneens een hoofdlabel en dan filteren op titel in welke categorie iets moet.
Ik heb een vraag, ik krijg zo nu en dan betalingen via PayPal. Ik krijg bij een betaling netjes van PayPal een receipt/notification in de inbox van mijn gmail emailadres.
Als afzender-emailadres van dat mailtje staat het emailadres van degene die de betaling gedaan heeft. Prima.
Doe ik een reply op dat mailtje, dan is het reply emailadres dan ook het emailadres van de persoon wat de betaling gedaan heeft. Ook prima!
Nu wil ik de persoon die een betaling doet een automatische reply sturen. Dus via de filter optie laat ik een canned respons replyen op die PayPal mailtjes die ik binnen krijg. Alleen wordt dat automatische canned response mailtje niet gestuurd naar het emailadres van de persoon die de betaling doet, maar naar het payment@paypal.com emailadres van PayPal.
Waarom is dat? En hoe kan ik dat veranderen?
Als afzender-emailadres van dat mailtje staat het emailadres van degene die de betaling gedaan heeft. Prima.
Doe ik een reply op dat mailtje, dan is het reply emailadres dan ook het emailadres van de persoon wat de betaling gedaan heeft. Ook prima!
Nu wil ik de persoon die een betaling doet een automatische reply sturen. Dus via de filter optie laat ik een canned respons replyen op die PayPal mailtjes die ik binnen krijg. Alleen wordt dat automatische canned response mailtje niet gestuurd naar het emailadres van de persoon die de betaling doet, maar naar het payment@paypal.com emailadres van PayPal.
Waarom is dat? En hoe kan ik dat veranderen?
Ik weet dat bij 'out of office' de reply naar de sender wordt verstuurd en niet naar de reply-to adres, misschien doet de filter dat ook? Volgens Google is het 'by design' om te voorkomen dat bij een group bericht een 'out of office' message naar alle members in de group wordt gestuurd.
Gmail / Google Agenda, Android, werk en agenda's, lastig. Mijn werk accepteert het niet dat ik mijn agenda direct synchroniseer op mijn privé mobiel. Wel wil ik mijn privé mobiel gebruiken om dit bij te houden aangezien ik van het werk alleen een simpele mobiel krijg waarmee ik dat sowieso niet voor elkaar krijg (ik zal moeten groeien tot een loonschaal buiten de CAO eigenlijk
). Toch wil ik dit wel zodat ik me 's avonds kan voorbereiden of van afspraak naar afspraak ga en dan wil ik direct kunnen zien waar dit is enzovoort.
Nu heb ik een Google account en het liefst zou ik alle afspraken die gemaakt worden / die ik zelf maak direct in mijn Google Agenda zien. Zoals gezegd is syncen niet mogelijk dus kan ik een regel aanmaken dat alles doorgestuurd wordt.
Daar komt het eerste euvel. De Gmail / Google Agenda app op mijn Sensation weigert het dat een binnenkomende afspraak direct geaccepteerd wordt (wanneer geaccepteerd in de agenda van mijn werk) of te accepteren valt wanneer hij compleet nieuw is. Op de webmail van Gmail is deze wel te accepteren en deze synct keurig met de Google Agenda en Sensation (dhuh) dus dat is goed maar niet altijd even handig.
Daar kan ik omheen werken op zich. Ik zie de mail op mijn Sensation, lees de mail en ga naar de agenda op mijn Sensation waarin ik de afspraak zie. Hier ga ik naar de afspraak en accepteer deze. Terugkoppeling gaat keurig naar de mailbox van mijn werk. Ook te doen maar ook niet altijd even handig.
Nu heb ik dus een gelezen e-mail (afspraak) in mijn inbox en ik zou graag willen dat deze verplaatst (ik hou niet van mails in inbox met nog een ander label, ik wil hem verplaatsen ja) wordt naar een label "Afspraken werk" of iets dergelijks. In Gmail kan ik een filter aanmaken dat alle doorgestuurde afspraken vanaf mijn werk dit label krijgen en geplaatst worden onder dit label. Echter zie ik de mail dan niet meer op mijn Sensation als nieuwe mail en zal ik dus niet in mijn agenda gaan kijken. Ik kan hem ook in de inbox laten staan maar dan moet ik na de afspraak bekeken te hebben weer handmatig het label inbox gaan verwijderen.
Het liefst (als workaround dan, het liefst wil je natuurlijk syncen) zou ik een filter maken die zoekt door gelezen mail met bepaalde eigenschappen (van adres werk + tekst appointment bijvoorbeeld) en die dan verplaatst naar een bepaald label maar dat accepteert Gmail niet omdat filters alleen van toepassing zijn op nieuwe ongelezen e-mail.
Iemand nog andere ideeën?
Nu heb ik een Google account en het liefst zou ik alle afspraken die gemaakt worden / die ik zelf maak direct in mijn Google Agenda zien. Zoals gezegd is syncen niet mogelijk dus kan ik een regel aanmaken dat alles doorgestuurd wordt.
Daar komt het eerste euvel. De Gmail / Google Agenda app op mijn Sensation weigert het dat een binnenkomende afspraak direct geaccepteerd wordt (wanneer geaccepteerd in de agenda van mijn werk) of te accepteren valt wanneer hij compleet nieuw is. Op de webmail van Gmail is deze wel te accepteren en deze synct keurig met de Google Agenda en Sensation (dhuh) dus dat is goed maar niet altijd even handig.
Daar kan ik omheen werken op zich. Ik zie de mail op mijn Sensation, lees de mail en ga naar de agenda op mijn Sensation waarin ik de afspraak zie. Hier ga ik naar de afspraak en accepteer deze. Terugkoppeling gaat keurig naar de mailbox van mijn werk. Ook te doen maar ook niet altijd even handig.
Nu heb ik dus een gelezen e-mail (afspraak) in mijn inbox en ik zou graag willen dat deze verplaatst (ik hou niet van mails in inbox met nog een ander label, ik wil hem verplaatsen ja) wordt naar een label "Afspraken werk" of iets dergelijks. In Gmail kan ik een filter aanmaken dat alle doorgestuurde afspraken vanaf mijn werk dit label krijgen en geplaatst worden onder dit label. Echter zie ik de mail dan niet meer op mijn Sensation als nieuwe mail en zal ik dus niet in mijn agenda gaan kijken. Ik kan hem ook in de inbox laten staan maar dan moet ik na de afspraak bekeken te hebben weer handmatig het label inbox gaan verwijderen.
Het liefst (als workaround dan, het liefst wil je natuurlijk syncen) zou ik een filter maken die zoekt door gelezen mail met bepaalde eigenschappen (van adres werk + tekst appointment bijvoorbeeld) en die dan verplaatst naar een bepaald label maar dat accepteert Gmail niet omdat filters alleen van toepassing zijn op nieuwe ongelezen e-mail.
Iemand nog andere ideeën?
http://gmailblog.blogspot...utm_content=Google+Reader
Iemand enig idee hoe dit heet in de Nederlandse labs? Nevermind niet goed gekeken.
Iemand enig idee hoe dit heet in de Nederlandse labs? Nevermind niet goed gekeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Chip. op 06-08-2011 11:38 ]
Kan je ook gebeld worden via GMAIL? Dus dat je gmail account een eigen nummer heeft? of dat je een nummer kan genereren...? Ik dacht wel eens zoiets gelezen te hebben, maar kan er niets over vinden..
www.youtube.com/DerOllie
Kijk hier even. Denk dat je dit bedoeld namelijk.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Anoniem: 403706
Beste mensen,
Ik heb sinds kort ook gmail en ik vraag me af of ik alle mails van hotmail ook op m'n gmail kan krijgen? Dus wanneer er een nieuw mailtje naar m'n hotmail wordt gestuurd, dat ik kan ook een notificatie krijg in gmail.
Ik heb sinds kort ook gmail en ik vraag me af of ik alle mails van hotmail ook op m'n gmail kan krijgen? Dus wanneer er een nieuw mailtje naar m'n hotmail wordt gestuurd, dat ik kan ook een notificatie krijg in gmail.
Te gek! Hoe werkt dat precies met POP3?Wiethoofd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:04:
Je hotmail laten inladen via POP3, of vanuit hotmail direct doorsturen naar je gmail. Voordeel van POP is dat ook je oude mails opgehaald worden en door Gmail te doorzoeken zijn.
Open je settings, ga naar 'Accounts en import' en klik op 'E-mailberichten en contactpersonen importeren'. Hij pakt de nodige standaard pop/smtp adressen (als je ook wilt verzenden) en je hoeft alleen gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.
Oke, dankjewel! Zo gepiept, duurt wel twee dagen voordat ik m'n binnenkomende mail krijg. Er zijn wel twee manieren: "Import mail and contacts" en "Check mail using POP3". Ik heb de eerste gebruikt, maar moet ik ook die tweede optie gebruiken?Wiethoofd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:45:
Open je settings, ga naar 'Accounts en import' en klik op 'E-mailberichten en contactpersonen importeren'. Hij pakt de nodige standaard pop/smtp adressen (als je ook wilt verzenden) en je hoeft alleen gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren.
Zo te zien kan ik alleen voor de komende 30 dagen nieuwe mail ophalen van Hotmail. Daarna weer opnieuw instellen?Wiethoofd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:45:
Ik gebruik sinds kort de gmail app op mijn android.
Ik stuur mijn hotmail berichten door naar gmail.
Dit werk allemaal voortreffelijk. Alleen krijg ik bij een aantal reacties de melding [bericht afgebroken] of in engels [message clipped].
In de webbased versie van Gmail kan ik kiezen voor bericht weergeven. Maar in de android App kan ik dat niet. Hierdoor kan ik onmogelijk mijn bericht lezen in de app.
Op internet lees ik hier vrijwel niets over.
Zijn deze problemen bekend? En is hier een workaround voor?
Ik stuur mijn hotmail berichten door naar gmail.
Dit werk allemaal voortreffelijk. Alleen krijg ik bij een aantal reacties de melding [bericht afgebroken] of in engels [message clipped].
In de webbased versie van Gmail kan ik kiezen voor bericht weergeven. Maar in de android App kan ik dat niet. Hierdoor kan ik onmogelijk mijn bericht lezen in de app.
Op internet lees ik hier vrijwel niets over.
Zijn deze problemen bekend? En is hier een workaround voor?
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Is dit zo? Want dat is wel erg vervelend.. overigens haalt gmail de nieuwe mails nog niet van hotmail bij mij.Geurt-kun schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:19:
[...]
Zo te zien kan ik alleen voor de komende 30 dagen nieuwe mail ophalen van Hotmail. Daarna weer opnieuw instellen?
EDIT: Ja, het werkt nu wel. Gewoon via POP3 binnenhalen zoals Wiethoofd zei. Als het goed is moet het nu goed werken. Thanks!
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 403706 op 13-08-2011 12:48 ]
Ik zie nu een nieuwe layout in de webmail client, erg mooi, maar ook erg irritant dat de mail in een frame lijkt te zitten waardoor home, end, en scrollen met de pijltjestoetsen niet lijkt te werken. Is dat jullie ook opgevallen?
Nederlands is makkelijker als je denkt
Gmail Known Issues:SeatRider schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:08:
Ik zie nu een nieuwe layout in de webmail client, erg mooi, maar ook erg irritant dat de mail in een frame lijkt te zitten waardoor home, end, en scrollen met de pijltjestoetsen niet lijkt te werken. Is dat jullie ook opgevallen?
Cannot scroll using the Up and Down arrows
We're aware of an issue where users cannot use the Up and Down arrows to scroll when reading their mail. We're working to resolve the problem. In the meantime, enabling the Preview Pane Lab should fix this issue. You can enable labs in your Mail settings.
Ik heb even een vraag;
Momenteel draai ik een eigen Exchange server, en wil ik deze uitfaseren. Ik wil graag over naar Google Apps, met dus een eigen domein. Nu heb ik een aantal gebruikers die ik makkelijk over kan zetten, omdat deze geen e-mail op de server lieten staan, maar voor mezelf heb ik nu wel even een uitdaging. Ik heb op het moment nog 15.000 mails in Exchange staan, en nog eens een 5000 in verzonden items. Daarnaast heb ik mijn agenda (iets meer dan 10MB aan items) die ik uiteraard ook over wil zetten. Mijn contactpersonen kan ik volgens mij wel simpel via een export-import migreren..
Het verplaatsen van e-mails via Outlook zou op zich kunnen, maar ervaring leert mij dat dit soort hoeveelheden continue time-outs geeft, en ik dan niet meer weet of e-mails wel of niet zijn gekopieerd, en wellicht dubbele krijg. Ook weet ik dat er een migratie tool van Google zelf bestaat, maar daar heb je Google Apps for Business voor nodig..
Wie weet er zo tips om deze migratie snel, en toch goed te laten verlopen??
Momenteel draai ik een eigen Exchange server, en wil ik deze uitfaseren. Ik wil graag over naar Google Apps, met dus een eigen domein. Nu heb ik een aantal gebruikers die ik makkelijk over kan zetten, omdat deze geen e-mail op de server lieten staan, maar voor mezelf heb ik nu wel even een uitdaging. Ik heb op het moment nog 15.000 mails in Exchange staan, en nog eens een 5000 in verzonden items. Daarnaast heb ik mijn agenda (iets meer dan 10MB aan items) die ik uiteraard ook over wil zetten. Mijn contactpersonen kan ik volgens mij wel simpel via een export-import migreren..
Het verplaatsen van e-mails via Outlook zou op zich kunnen, maar ervaring leert mij dat dit soort hoeveelheden continue time-outs geeft, en ik dan niet meer weet of e-mails wel of niet zijn gekopieerd, en wellicht dubbele krijg. Ook weet ik dat er een migratie tool van Google zelf bestaat, maar daar heb je Google Apps for Business voor nodig..
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Net een e-mail gestuurd naar mijn moeder (we hebben beide Gmail) en die is na een kwartier nog altijd niet aangekomen. Ook niet in SPAM, eerste keer dat ik zo'n "vertraging" opmerk bij Gmail.
.
http://tools.google.com/dlpage/outlookmigrationGamerkoe schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:16:
Ik heb even een vraag;
/▌
Iemand al gespeeld met de nieuwe Offline Gmail? Beetje jammer dat hij alleen nog maar werkt in Chrome, hopelijk mag ik er over al te lange tijd met Firefox ook gebruik van maken.
Om er nou speciaal voor over te stappen op Chrome gaat me ook wat ver. Als ik geen internet heb op mijn laptop kijk ik wel op mijn telefoon
/▌
Weet iemand op hoe je binnen gmail kunt zoeken op gedeeltes van woorden/afzeders?
Als ik bv een mailtje heb ontvangen van ene pietje.boersema@hotmail.com maar ik weet niet meer of het boersma of boersema is dan zou ik willen zoeken op "boers" maar dan vindt gmail niets, want die zoekt blijkbaar alleen op hele woorden. Kvin dit soms lastig.
Als ik bv een mailtje heb ontvangen van ene pietje.boersema@hotmail.com maar ik weet niet meer of het boersma of boersema is dan zou ik willen zoeken op "boers" maar dan vindt gmail niets, want die zoekt blijkbaar alleen op hele woorden. Kvin dit soms lastig.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Mijn gmail is gisteren gehackt geworden vanuit Israel. Ik heb geen flauw idee hoe en waarom dit kan aangezien mijn wachtwoord bestond uit random letters en cijfers die ik gewoon uit m'n hoofd geleerd hebt.
Ik heb m'n wachtwoord snel veranderd in iets anders, maar wat kunnen de gevolgen zijn dat die dude in m'n mailbox is geweest ? Zo te zien mis ik geen email, maar een lekker gevoel heb ik er niet bij !
Ik heb m'n wachtwoord snel veranderd in iets anders, maar wat kunnen de gevolgen zijn dat die dude in m'n mailbox is geweest ? Zo te zien mis ik geen email, maar een lekker gevoel heb ik er niet bij !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Heb je geen ander device dat gebruik maakt van je Google account? Het is een beetje vreemd dat toegangstype 'onbekend' is, op internet lees je dat dit vaak een tv is of een ander device dat Google services gebruikt.
Ik heb gisteren rond die tijd wel verschillende email apps geprobeerd op m'n Android toestel. Maar waarom staat er dan een IP uit Israel ? Zat er misschien een keylogger in die app ? Was gewoon van de Market...
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dat zou dan als mobiel gedetecteerd worden. Je leest regelmatig van mensen die youtube via de TV kijken dat ze zo'n waarschuwing krijgen omdat de fabrikant z'n servers (die de connectie met Google maakt met jouw account) in de lijst staan.
Maar anders zou ik het ook niet weten helaas.
Maar anders zou ik het ook niet weten helaas.
Google Docs en Agenda hebben sinds een tijdje een nieuwe look, ziet er imho wat rustiger/strakker uit zeker die van de Agene bevalt me wel. Maar ik kan eigenlijk nergens een bericht vinden of gmail ook deze look krijgt?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gmail heeft die look al lang, volgens mij al voor de kalender en zeker voor docs. Kijk eens bij de themes.
/▌
Gmail lijkt down voor mij, sinds een kwartiertje of zo... Ik lijk ook niet de enige te zijn. Lukt het iemand wel?
Ik kwam er ook niet in net; nu lukt het wel..Raka schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:43:
Gmail lijkt down voor mij, sinds een kwartiertje of zo... Ik lijk ook niet de enige te zijn. Lukt het iemand wel?
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25