Google Voice. Hoe werkt het?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:13
Mensen,

van de week las ik dit op de FP. Maar om eerlijk te zijn snap ik het niet zo goed 8)7

Dat je kunt (video)bellen met Google Talk en dat dit ook kan binnen Gmail dat weet en snap ik maar nu hebben we dus ook Google Voice waarmee je, tegen een bepaald tarief, kunt bellen naar zowel mobiele als vaste telefoonnummers. Klopt toch?

Maar hoe en waar kan ik een Google Phone Number vandaan halen zodat ik ook iets aan mijn beltegoed heb en zodat ik ook de mobiele app kan gebruiken?

Wie kan zijn/haar licht schijnen over deze voor mij onduidelijke kwestie!?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:11

job

Waarom zou je een telefoonnummer nodig hebben om te kunnen bellen? Je identificeert je naar google toe met je google account. Een telefoonnummer is alleen nodig als mensen je willen bellen vanaf bijvoorbeeld een kpn aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Klopt dat je, je inderdaad met je Google account identificeert naar Google maar om in te loggen op de app heb je een zogenaamde PIN code en een ''Phone Number'' nodig. Zodra ik probeer in te loggen in de app wil die men phone number verifiëren wat niet gaat.. Ik heb ook geen idee wat dat nummer dan is en ik kan het ook nergens terugvinden. Niet in de app en ook nergens in de instellingen van Google.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Misschien is dit de reden...?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 06-08-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10-2023
Als ik daar klik log ik automatisch in op voice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

willemvleeuwen schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:20:
Als ik daar klik log ik automatisch in op voice...
Dan woon je in de US of heb je een US proxy :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:21
Snake schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

nee hoor. ik heb dat hier ook.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het inloggen Is bij mij ook het geval, in NL, zonder proxy.

Iets bij google lijkt kapot te zijn, of voice is nu ook in NL beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 06-08-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Mmmmm hier in Belgie lijkt het nog niet te werken.

Overigens, Google noemt dit wel Voice, maar dit is niet te verwarren met wat ze in de US hebben staan als Google Voice.

[ Voor 55% gewijzigd door Snake op 06-08-2011 10:31 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bij mij staan ook al twee gesprekken van een minuut in de lijkt van zes weken geleden... vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Snake schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Nope, het viel me sinds gisteren al op. Voice lijkt beschikbaar voor NL.
Staat ook bij; voor 11ct bellen binnen NL, gratis naar USA. Gek dat ze nog niets hebben aangekondigd. Ook op mn Androidphone kom ik een paar stappen verder dan toen voice nog niet beschikbaar was in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
Snake schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:30:
Overigens, Google noemt dit wel Voice, maar dit is niet te verwarren met wat ze in de US hebben staan als Google Voice.
Onzin, dit is Google Voice zoals ze ook in de US hebben. Echter schijnt het dat het voor NL alleen nog op de desktop werkt. De app wordt nog geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
willemvleeuwen schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Echter schijnt het dat het voor NL alleen nog op de desktop werkt. De app wordt nog geactiveerd...
Lijkt hier wel op.... via de laptop kan ik er wel bij maar via de app niet... volgens de app is mijn account nog niet goed ingesteld wat dus m.i. wel zo is.

Gewoon even wachten dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 15:39
Het probleem is alleen dat je geen nummers in kan voeren, iets wat wel moet. Dan kan je namelijk een Google-voice nummer krijgen, en je telefoonnummer(van je Android) invoeren zodat je op de telefoon ook verder komt.

Dat is alleen iets wat nog niet met Google Voice kan in Nederland lijkt wel, misschien via US proxy wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
willemvleeuwen schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Onzin, dit is Google Voice zoals ze ook in de US hebben. Echter schijnt het dat het voor NL alleen nog op de desktop werkt. De app wordt nog geactiveerd...
Exact! Dat denk ik dus ook. Via de desktop zal het vast perfect werken. (Heb het (nog) nog geprobeerd en de app zal binnennkort wel geactiveerd worden en beshcikbaar).

Ik kwam ergens in de instellingen ook tegen waar men Google Phone Number zou moeten staan, dat Voice wordt doorgeschakeld naar Google Talk. Denk dus dat we nog even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 20:26
Hoi,

Ik heb google voice geactiveerd voor mijn echtgenote, maar de app op haar android phone vraagt naar een PIN bevestiging. Dit is Iets wat je in de google voice settings nog niet kunt instellen. Iemand enig idee wanneer dit zou komen? Ergens een officiële statement van google gelezen? Op de laptop werkt het prima.

Ik heb de US versie op mijn persoonlijke account en die is zeker toch anders. Er zijn vooral meer opties: voicemail, US Tf number ed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
TtheGreat schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 23:15:
Hoi,

Ik heb google voice geactiveerd voor mijn echtgenote, maar de app op haar android phone vraagt naar een PIN bevestiging. Dit is Iets wat je in de google voice settings nog niet kunt instellen. Iemand enig idee wanneer dit zou komen? Ergens een officiële statement van google gelezen? Op de laptop werkt het prima.
Dit is dus ook het ''probleem'' waar ik, en anderen ook, mee te maken hebben en tegen aan lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtheGreat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-02 20:26
@ JKratos: Is dit geen tweakers nieuws post waardig? En eventueel een vraag van de tweakers redactie aan google.nl en .be wanneer ze van plan zijn dit uit te rollen.

Voor mij is dit een heuse domper! Ik denk dat de meesten onder ons van plan zijn dit te gebruiken op android.
Ik heb daar nu €10 voor betaald.

Kent iemand een moderator of hoe we dit in tweakers news krijgen?

ps: heb google help topics afgeschuimd, maar niets concreets gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door TtheGreat op 07-08-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Het zou idd een mooie klus zijn voor de redactie om hier achteraan te gaan aangezien Google met een, voor Nederland en Belgie, nieuwe dienst komt die vervolgens maar voor de helft werkt. Via PC zal het vast goed werken. Heb het zelf nog niet getest namelijk. Iemand anders al wel?

Maar de app, daar is geen leven in te krijgen. Hij blijft maar zeuren over dat ´verifyen van het Google Phone Number´ en die ´PIN´.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
JKratos schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 11:31:
Het zou idd een mooie klus zijn voor de redactie om hier achteraan te gaan aangezien Google met een, voor Nederland en Belgie, nieuwe dienst komt die vervolgens maar voor de helft werkt. Via PC zal het vast goed werken. Heb het zelf nog niet getest namelijk. Iemand anders al wel?

Maar de app, daar is geen leven in te krijgen. Hij blijft maar zeuren over dat ´verifyen van het Google Phone Number´ en die ´PIN´.
Via PC werkt zeer goed, ik had het laatst nog getest en de persoon aan de andere kant had totaal niet in de gaten dat het via de PC ging :P Je krijgt trouwens 10 cent gratis tegoed, daarna moet je geld storten. Ik zat me al af te vragen hoe het kon dat ik al kon bellen zonder geld over te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door TrekDude101 op 07-08-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-05 15:39

Google heeft Google Voice nog niet uitgerold buiten USA. Dit is gewoon een heel klein gedeelte van Google Voice wat toegankelijk is om tegoed erbij te zetten, je geschiedenis enzo te bekijken.

Maar dit zegt al wel heel veel, Google Voice bestaat uit veel onderdelen, een daarvan is bellen, dat bellen is nu al beschikbaar in veel andere landen. Als Google dus een hele hoop europese telefoonnummers opkoopt, zijn ze ver klaar om het uit te rollen lijkt mij zo. Nu hopen dat ze dat ook gaan doen, want 1 telefoonnummer voor altijd en voor al je telefoons is natuurlijk hartstikke handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik kwam van de week dit tegen. Misschien iemand die ermee aan de slag wil..

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Waarbij de app per poging trouwens een sms verstuurd naar de VS, kijk dus uit voor kosten!

• JKratos
Hmm, was me niet opgevallen. Zag ook geen ''buiten de bundel'' kosten op de laatste facturen.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Mij viel het op mijn rekening van augustus keek. Ik heb net nog even gezocht of anderen het ook op is gevallen- en daar lijkt het wel op. Kennelijk is het inderdaad zo dat de Voice-app SMS verstuurd. Misschien gebeurt het niet altijd, maar 't lijkt me wel iets om op te letten.

Een volledige Voice-dienst zit er overigens inderdaad aan te komen:
Google is currently ‘dogfooding’ its telephony service Google Voice in Europe ahead of a planned launch outside the US, the company’s European Director of Business Development, Jens Redmer has just told The Next Web.

Redmer made a surprise appearance at the European Pirate Summit event in Cologne, Germany today to hold an ‘Ask Google’ session for the attending entrepreneurs. One question regarded when Google Voice, the telephony service offered in the US, would be more widely available. Redmer said that the company is taking “concrete action” on bringing Voice to Europe. ...

[ Voor 57% gewijzigd door begintmeta op 21-09-2011 21:55 ]

Pagina: 1