[Gmail] Email dienst van Google - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Het lukt mij ook weer. Korte storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, alles is wel eens even down. Het duurt nooit lang bij Gmail.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand die weet hoe ik (in de web interface, niet via mijn desktop client) berichten automatisch kan archiveren na zeg, twee weken? Vind het raar dat dit niet standaard ondersteund wordt :?

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 10:46
Ik heb momenteel geen problemen met gmail. Gisteravond wel via Outlook, hij kon geen verbinding met de Imap server maken...

Maar zoals Marzman al aangeeft duurt nooit lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Marzman schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:24:
Gmail heeft die look al lang, volgens mij al voor de kalender en zeker voor docs. Kijk eens bij de themes.
lijkt me stug, docs en agenda hebben die zwarte menubalk bovenaan en die heeft gmail nog niet, de nieuwe look is ook meer dan een theme. Overigens kan ik in mijn googel apps fyd geen themes kiezen.

Als die gmail al wel de nieuwe look is dan sluiten ze bijzonder slecht op elkaar aan. en als ik mijn agenda zet op "De oude look gebruiken" dan sluit hij prima aan bij de huidige gmail.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 26-09-2011 12:07 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Chaoss schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:05:
[...]

lijkt me stug, docs en agenda hebben die zwarte menubalk bovenaan en die heeft gmail nog niet, de nieuwe look is ook meer dan een theme. Overigens kan ik in mijn googel apps fyd geen themes kiezen.
Ik gebruik ook Google Apps maar heb wel toegang tot de Themes. Bij meten heten ze 'Preview' en 'Preview (Dense)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Thanx khad het ook via google gevonden, themes had ik dus niet aan staan bij de domein instellingen blijkbaar is dat een optie die er sinds een paar maand in zit. Dus kon ik in de mail ook geen themes kiezen.

Vraag me af of tzt de oude classic look ook vervangen gaat worden door de nieuwe Preview (dense)... mag van mij dan heeft ook iedereen gelijk de nieuwe look.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 26-09-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Waarschijnlijk wel gezien dat dat de nieuwe huisstijl van Google is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Kheb vanmiddag de nieuwe look gebruikt. En hij bevalt goed, tis allemaal strakker en net iets overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
zo, ik ben nu al jaren een Gmail gebruiker. Ik ben hierover erg tevreden en kan eigenlijk niet meer zonder... MAAR... wat wil nu... Ik word sinds vanmiddag als ik in Gmail ben ingelogd (wat ik eigenlijk standaard ben) en dan op youtube een filmpje wil kijken ook ingelogd via mijn Gmail. Ik wil dit helemaal niet maar heb geen andere keuze dan eerst uit te loggen bij gmail om vervolgens een youtubefilmpje te kijken. Hier heb ik geen trek in!

1: Ik wil niet ingelogd zijn als ik youtubefilmpjes kijk
2: Ik gebruik Gmail voor mail en niet voor andere onzin
3: Ik wil niet iedere keer in en uit loggen.

Ik heb al even gekeken maar ik kan niet vinden waar ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurd.
(dat ik dus zonder ingelogd te zijn op een ''youtube account'' een filmpje kan bekijken terwijl ik ook ben ingelogd op Gmail)

Ik hoop dat dit kan anders vrees ik dat ik opzoek ga naar een andere maildienst wat heel jammer zou zijn gezien ik altijd tevreden ben geweest over Gmail.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gmail gebruiken via een losse client (Mozilla Thunderbird bijvoorbeeld) en zorgen dat je in je browser niet ingelogd bent bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Smultie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:20:
Gmail gebruiken via een losse client (Mozilla Thunderbird bijvoorbeeld) en zorgen dat je in je browser niet ingelogd bent bij Google.
met andere woorden: Het kan niet meer los van elkaar gezien worden?

Ik gebruik standaard Firefox waarbij ik altijd een tabblad met gmail open heb. Daarbij luister ik vaak muziek via youtube op een ander tabblad.. en ik heb geen zin iedere keer te moeten switchen en in en uit te loggen... Dan is het dus gewoon exit gmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je kan in Firefox voor Youtube toch ook een window in Privacy mode ofzo (In Chrome is het Incognito mode) opstarten, die draait in een sandbox en heeft geen weet of je al ingelogd bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Twylight schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:41:
Waarschijnlijk wel gezien dat dat de nieuwe huisstijl van Google is
Idd afwachten dus,

Ik mis in het domein beheers paneel eignelijk een optie waarbij ik als beheerder een layout/theme kies voor alle gebruikers en dat ze zelf niet kunnen kiezen. Kan me voorstellen dat er genoeg bedrijven zijn die niet willen dat hun medewerkers zelf een theme kunnen kiezen maar die wel een andere dan de standaard classic theme willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
stevens20 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:25:
[...]

met andere woorden: Het kan niet meer los van elkaar gezien worden?
Dat zeg ik niet. Ik geef gewoon een mogelijke oplossing voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Dat klopt maar ik heb geen zin om moeilijk te doen.

Mijn Gmail gebruik ik ''zakelijk'' en de youtube ''prive'' en gezien ik zakelijk en prive gescheiden wil houden...
Ik heb niet de behoefte dat deze twee aan elkaar zitten.

Ik heb mijn youtube account al verwijderd omdat je die destijds moest koppelen aan je gmail en nu flikken ze het me andersom.. Dan raken ze dus ook een Gmail gebruiker kwijt...

Als ik in wil loggen bij youtube dan doe ik dat bij youtube en niet bij Gmail, daar log ik in voor mijn Gmail..
Ik heb ook geen zin om iedere keer weer handelingen te moeten verrichten om dit te bewerkstelligen.

(Ik kan hier zo giftig van worden hè! Niet op jullie hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik zie het probleem niet zo, gebruik om mijn laptop ook 2 browsers om werk/prive accounts gescheiden te houden zonder steeds opnieuw in te hoeven loggen (moet wel ik doe de social media van mijn werkgever)

youtube is nu eenmaal een onderdeel van google en daarbij een onderdeel van alle google apps (net als calander etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Chaoss schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:25:
Ik zie het probleem niet zo, gebruik om mijn laptop ook 2 browsers om werk/prive accounts gescheiden te houden zonder steeds opnieuw in te hoeven loggen (moet wel ik doe de social media van mijn werkgever)

youtube is nu eenmaal een onderdeel van google en daarbij een onderdeel van alle google apps (net als calander etc.)
Ik gebruik het ook op mijn laptop maar FireFox gebruik ik, Internet Explorer gebruikt mijn Moeder en Chrome is voor mijn broertje.. Op die manier houden wij onze spullen al uit elkaar en nu moet ik ook nog dit uit elkaar gaan houden?

Ik ben nu aan het nadenken of ik Gmail ga verwijderen of nooit meer op youtube kom... Jammer, want er is geen goed alternatief voor youtube ben ik ondertussen achter gekomen.

Het is trouwens ook wel typisch dat er via google op geen enkele wijze iets is te vinden om dit op te lossen. Er staat alleen hoe je de boel WEL kunt koppelen. Met al dat koppel gedoe krijg ik steeds meer een hekel aan Google. Ik vond het al steeds moeilijker worden om iets te vinden door de wildgroei van alle zooi op internet.. en dan nu dit er ook weer bij... Ik wordt er niet positiever van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Je kunt meerdere profielen aanmaken voor Firefox.
Een profiel gebruiken voor je werk, eentje voor privé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Smultie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:52:
Je kunt meerdere profielen aanmaken voor Firefox.
Een profiel gebruiken voor je werk, eentje voor privé?
Dan zal ik daar eens naar gaan kijken... k weet niet hoe het werkt, k zal het ff bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
stevens20 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:55:
[...]

Dan zal ik daar eens naar gaan kijken... k weet niet hoe het werkt, k zal het ff bekijken...
Omdat ik een hulpvaardige bui heb: http://support.mozilla.com/en-US/kb/Managing-profiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Je bent geweldig!!! :D
Had ik even nodig ;) k ben echt zo kwaad nu! Zonder enig bericht ben je als klant weer eens de dupe van alle commercie en strijd tussen de bedrijven... BAH!

Ik ga zo mijn Facebook even leeghalen.. uit frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

stevens20 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:00:
[...]

Je bent geweldig!!! :D
Had ik even nodig ;) k ben echt zo kwaad nu! Zonder enig bericht ben je als klant weer eens de dupe van alle commercie en strijd tussen de bedrijven... BAH!

Ik ga zo mijn Facebook even leeghalen.. uit frustratie.
Ben het sowieso helemaal met je eens. Om gek van te worden al die bedrijven die je op slinkse wijze continue volgen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Chaoss schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:34:
Thanx khad het ook via google gevonden, themes had ik dus niet aan staan bij de domein instellingen blijkbaar is dat een optie die er sinds een paar maand in zit. Dus kon ik in de mail ook geen themes kiezen.

Vraag me af of tzt de oude classic look ook vervangen gaat worden door de nieuwe Preview (dense)... mag van mij dan heeft ook iedereen gelijk de nieuwe look.
Al gevonden dus, ik wou al zeggen ik gebruik ook GAFYD dus dat is het probleem niet en daar zitten die themes gewoon in. Misschien dat nieuwe gebruikers die theme wel standaard krijgen, ik kan me voorstellen dat ze bij apps wat terughoudend zijn zo maar een theme te veranderen (kunnen bedrijven weer oipnieuw een cursus webmail gaan geven omdat het er anders uit ziet :p )

/▌

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Ik heb een Gmailaccount X en een account Y. Alle mail van Y wordt doorgestuurd naar X. Als iemand echter een mail stuurt naar X en Y, komt die e-mail slechts 1 keer tevoorschijn in mijn mailbox. Dit is wel een handig trucje van Gmail in sommige gevallen, maar ik zou dit toch liever uitschakelen zodat alle e-mails toekomen. Iemand enig idee waar je dit kan uitschakelen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Laatst online: 21-08 23:10
Even een snelle vraag, ik heb nu een gmail adres die er als volgt uitziet: xxx.yyy@gmail.com (dus puntje tussen voor en achternaam) Nu weet ik dat het niet uitmaakt waar je dat heen stuurt maar mensen ontvangen het wel zo. Is het mogelijk om dit te veranderen naar xxxyyy@gmail.com dus aan elkaar. Ik kan omdat gmail hier geen onderscheid in maakt deze niet claimen (natuurlijk) is er een andere manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Captain Obvious schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:38:
Even een snelle vraag, ik heb nu een gmail adres die er als volgt uitziet: xxx.yyy@gmail.com (dus puntje tussen voor en achternaam) Nu weet ik dat het niet uitmaakt waar je dat heen stuurt maar mensen ontvangen het wel zo. Is het mogelijk om dit te veranderen naar xxxyyy@gmail.com dus aan elkaar. Ik kan omdat gmail hier geen onderscheid in maakt deze niet claimen (natuurlijk) is er een andere manier om dit op te lossen?
Je kan toch gewoon nu xxxyyy@gmail.com gaan gebruiken?

Ik gebruik bijvoorbeeld voor registraties op forums xxxyy.y@gmail.com, voor prive gebruik ik xxxyyy@gmail.com via filters krijgt alles de juiste labels.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

daar kan je ook goed het + teken voor gebruiken he funk-e, dan kan je nog beter filtern...

dus xxxyyy+got@gmail.com en xxxyyy+twitter@gmail.com, werkt allemaal, en zo kan je labelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je kan je 'reply as' email adres veranderen (mail settings -> accounts and import -> send mail from another address). Inloggen kan je sowieso al met je xxxyyy@gmail.com adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Inloggen deed ik sowieso al zo, maar het is du niet mogelijk om dit overal te veranderen. Want bijvoorbeeld rechtsboven staat dan nog xxx.yyy ipv xxxyyy?
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is het account dan weggooien zodat de naam weer beschikbaar komt (hopelijk) en dan zonder punt registreren maar dat vind ik wat rigoureus.

[ Voor 37% gewijzigd door Captain Obvious op 03-10-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Captain Obvious schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:51:
Inloggen deed ik sowieso al zo, maar het is du niet mogelijk om dit overal te veranderen. Want bijvoorbeeld rechtsboven staat dan nog xxx.yyy ipv xxxyyy?
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is het account dan weggooien zodat de naam weer beschikbaar komt (hopelijk) en dan zonder punt registreren maar dat vind ik wat rigoureus.
Ik zou het niet doen, want ik denk niet dat hij meteen weer beschikbaar komt. Providers houden oude e-mailadressen meestal even buiten gebruik zodat mailinglists en mails kunnen bouncen en mensen weten dat het niet meer in gebruik is. Anders zou iemand anders het adres daarna meteen registreren en al jouw meuk binnenkrijgen van mensen die niet weten dat je het e-mailadres niet meer hebt.

Kun je niet wat anders verzinnen zonder punt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Zou wel kunnen maarja eigenlijk maakt het ook niet zo heel veel uit. Was gewoon nieuwsgierig ernaar of het kon.
Bedankt in ieder geval;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zo ik heb de oplossing gevonden :D

Ik kan nu en op Gmail ingelogd zijn en zonder dat ik op youtube ook in log toch filmpjes kijken.

De oplossing: (Firefox)

Links van de link (youtube.com) staat het youtubelogo.
1: linkermuis klik op het logo
2: Klik op ''meer informatie''
3: Klik op ''Cookies bekijken''
4: Verwijder de ''Login info'' cookie. (of allemaal natuurlijk)
5: Klik dan op ''toestemmingen''
6: Bij ''cookies instellen'' zet je het vinkje bij ''standaard gebruiken'' uit
7: Selecteer dan ''Blokkeren''.
8: Klik het venster weg en klaar is Kees (of hoe je ook maar heet)
(ik heb FF in het Nederlands, weet niet precies wat het in het Engels allemaal is)

En vwàhlaa! (voila) je kan en op gmail en op youtube zonder op beide ingelogd te zijn!

EDIT: Misschien iets om op te nemen in een toekomstig nieuw topic startpost

[ Voor 16% gewijzigd door stevens20 op 05-10-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

stevens20 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:31:
Zo ik heb de oplossing gevonden :D

Ik kan nu en op Gmail ingelogd zijn en zonder dat ik op youtube ook in log toch filmpjes kijken.

De oplossing: (Firefox)

Links van de link (youtube.com) staat het youtubelogo.
1: linkermuis klik op het logo
2: Klik op ''meer informatie''
3: Klik op ''Cookies bekijken''
4: Verwijder de ''Login info'' cookie. (of allemaal natuurlijk)
5: Klik dan op ''toestemmingen''
6: Bij ''cookies instellen'' zet je het vinkje bij ''standaard gebruiken'' uit
7: Selecteer dan ''Blokkeren''.
8: Klik het venster weg en klaar is Kees (of hoe je ook maar heet)
(ik heb FF in het Nederlands, weet niet precies wat het in het Engels allemaal is)

En vwàhlaa! (voila) je kan en op gmail en op youtube zonder op beide ingelogd te zijn!

EDIT: Misschien iets om op te nemen in een toekomstig nieuw topic startpost
Handig, ik denk dat ik dan mezelf uitlog op de Google zoekmachine zelf.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Captain Obvious schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:49:
Zou wel kunnen maarja eigenlijk maakt het ook niet zo heel veel uit. Was gewoon nieuwsgierig ernaar of het kon.
Bedankt in ieder geval;)
Het kan wel.

Klik in je Mail Settings op "Accounts and Import", en klik onder "Send mail as:" op de knop "Send mail from another address". Hier vul je je adres zonder puntjes in, en maak je die eventueel default. Als je nu een nieuwe mail tikt, kun je vanuit de dropdown bovenaan kiezen vanaf welk account je de mail stuurt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Marzman schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:44:
[...]

Nee, de rest van de google diensten blijven ingelogd. Je kan dit natuurlijk wel per dienst uitzetten.

(las je berichtje verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Marzman schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:44:
[...]

Even gecontroleerd, maar ook dit is mogelijk. Heb het zelf ook ingesteld.
(ik ben toch fanatiek gebruiker van de bladwijzers dus cookies zijn niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb een issue met een labs functie, had al een bericht gepost op een google support board, maar daar is geen reactie gekomen. Misschien dat iemand van jullie het weet, het betreft het inline embedden van afbeeldingen in base64. Middels een lab functie kun je nu afbeeldingen naar het tekstveld slepen waarna deze automatisch worden geupload en in de tekst geplaatst.
Dit gaat goed bij kleine afbeeldingen, maar bij een paar iets grotere afbeeldingen gaat het mis. Ik heb het vermoeden dat dit mis gaat doordat de content van een e-mail teveel (base64)tekst krijgt waarna de tekst wordt afgekapt en de e-mail een puinhoop wordt. Heeft iemand van jullie deze labsfunctie ook in gebruik en ervaar je hetzelfde? Heb je nog voor elkaar gekregen om de afbeeldingen terug te winnen vanuit de browser?
Ik wil op het moment geen stand alone mail client als outlook gebruiken om daarmee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het gaat sowieso vaak mis, ik had zelf het idee dat het er aan lag dat ik te lang deed over het opstellen van de mail. Ik had ook niet het idee dat het echt met de mail wordt meegestuurd (zoals in een "echte" mailclient als Outlook of Thunderbird, maar dat het een externe link gehost door Google is waar het plaatje dan staat (zoals bij nieuwsbrieven in HTML)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

stevens20 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Even gecontroleerd, maar ook dit is mogelijk. Heb het zelf ook ingesteld.
(ik ben toch fanatiek gebruiker van de bladwijzers dus cookies zijn niet nodig)
Ik heb een hekel aan die zoekopdracht gerelateerde adds die je soms een week later nog te zien krijgt. Nooit problemen mee gehad, maar stel dat je op je werk opeens allerlei vacatures ziet op de standaard Google pagina. Dan weet je baas ook meteen waar je op zoekt, of wat er in je mailbox zit :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Arie- schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:57:
Ik heb een issue met een labs functie, had al een bericht gepost op een google support board, maar daar is geen reactie gekomen. Misschien dat iemand van jullie het weet, het betreft het inline embedden van afbeeldingen in base64. Middels een lab functie kun je nu afbeeldingen naar het tekstveld slepen waarna deze automatisch worden geupload en in de tekst geplaatst.
Dit gaat goed bij kleine afbeeldingen, maar bij een paar iets grotere afbeeldingen gaat het mis. Ik heb het vermoeden dat dit mis gaat doordat de content van een e-mail teveel (base64)tekst krijgt waarna de tekst wordt afgekapt en de e-mail een puinhoop wordt. Heeft iemand van jullie deze labsfunctie ook in gebruik en ervaar je hetzelfde? Heb je nog voor elkaar gekregen om de afbeeldingen terug te winnen vanuit de browser?
Ik wil op het moment geen stand alone mail client als outlook gebruiken om daarmee te testen.
Heb toevallig net hetzelfde gemerkt. Plaatje er in slepen. Verzenden drukken, en er kwam toch een grote spamzooi :+. Dus het gaat wel een beetje mis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08
Vandaag was Bits Of Freedom op Business Nieuws Radio over de privacy van Gmail gebruikers buiten Amerika. Het punt van die woordvoerder was dat je als niet Amerikaan een Amerikaanse dienst gebruikt hun overheid zo je gegevens kan opvragen. Nu vraag ik mij af, staan mijn gegevens in Amerika gehost of in het Ierse of een andere Europees datacenter? En als de data in Europa staat kan de Amerikaanse overheid dan nog steeds bij mijn data zonder goedkeuring van een rechter omdat de voorwaarden van Google gelden?

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Eksit schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:34:
Vandaag was Bits Of Freedom op Business Nieuws Radio over de privacy van Gmail gebruikers buiten Amerika. Het punt van die woordvoerder was dat je als niet Amerikaan een Amerikaanse dienst gebruikt hun overheid zo je gegevens kan opvragen. Nu vraag ik mij af, staan mijn gegevens in Amerika gehost of in het Ierse of een andere Europees datacenter? En als de data in Europa staat kan de Amerikaanse overheid dan nog steeds bij mijn data zonder goedkeuring van een rechter omdat de voorwaarden van Google gelden?
Ja dat kan. http://www.zdnet.com/blog...eu-based-cloud-data/11225

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In de eerste plaats moeten de (cloud) providers toch echt wel rekening houden met de Europese wetgeving en is het momenteel volgens mij nog niet echt duidelijk wat de impact van de Patriot Act is.

Google zelf geeft aan dat de data verspreid is tussen verschillende datacentres en dat ze niet zeggen welke dat zijn behalve dat het niet in China is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
Oke, dit doet mij toch overwegen om mijn eigen mailserver op te zetten voor een tweede account wat ik heb. Wel jammer van al die jaren dat ik G-mail gebruikt heb en er nu achter kom dat een vreemde overheid er zo bij kan.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Moet je wel zeker zijn dat ie gehost wordt in de EU... En dan nog, alles wat je doet wordt op servers van de US opgeslagen, Facebook, Google+, Google search... It's pointless, you can't escape it. (tenzij je geen internet gebruikt, geen gsm, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Bob

Als je echt wil doe je alles geëncrypteerd, perfect mogelijk. Ik heb een tijdje email gerelateerd aan een server steeds geëncrypteerd verstuurd, connecties met de server waren ssh, webverkeer kan je via ssl doen, ...

Maar mij boeit het niet, de pliesie mag mijn emails lezen. Ik wens ze veel verveling toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
Eksit schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:18:
[...]

Oke, dit doet mij toch overwegen om mijn eigen mailserver op te zetten voor een tweede account wat ik heb. Wel jammer van al die jaren dat ik G-mail gebruikt heb en er nu achter kom dat een vreemde overheid er zo bij kan.
En jij denkt dat die vreemde overheid als zij het nodig vinden niet bij jouw mailserver kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Laudor schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:27:
[...]

En jij denkt dat die vreemde overheid als zij het nodig vinden niet bij jouw mailserver kunnen?
In de USA kan veel meer als hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Snake schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:21:
Moet je wel zeker zijn dat ie gehost wordt in de EU... En dan nog, alles wat je doet wordt op servers van de US opgeslagen, Facebook, Google+, Google search... It's pointless, you can't escape it. (tenzij je geen internet gebruikt, geen gsm, ...)
Of je hebt een geheime server in een goed beveiligde bunker waar de pliesie niet kan komen en je mailt naar iemand met een Gmail of Hotmailaccount. Staat je mail alsnog op servers aldaar.

Van de andere kant is Nederland het land met de meeste taps per inwoner, dus ook al houdt je de mail in NL dan nog heb je kans dat de pliesie meeleest. Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken, tenzij je opdrachten uitvoert voor organisaties in landen die eindigen op stan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
Daarom ben ik ook van plan om een eigen mailserver op te zetten. Voor mijn werk mail ik met personen in minder westerse landen en die hebben ook een beveiligde server.
Een collega vertelde mij dat hij in een internetcafé zat en dat de persoon naast hem wist dat die een mailtje had gehad maar hem niet binnen kreeg. Deze persoon liep een paar huizen verder naar iemand waarvan hij kennelijk wist dat die voor de overheid werkte om zijn mail alsnog te krijgen. Het leuke is dat die man van de overheid de mail ook nog voor hem uit printe. Dat is nog eens service!
Maar het plan is dus inderdaad om een eigen mailserver op te zetten en eventueel een versleutelde back-up in de cloud te zetten als ik er achter ben hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Sinds een tijd is m'n gmail niet meer beschikbaar. Dat is eigenlijk gewoon m'n Google-account, waar onderandere Adsense aan hangt, en in Gmail best veel persoonlijke informatie in staat, zoals medische gegevens.

Het formulier invullen heeft 0,0 nut, want de vragen die daar staan (de exacte data van de diensten die ik heb, weet ik niet, die staan in de inbox). Dus niet alles kan ik invullen, en dan is dat formulier niet te verzenden.

Een andere optie om weer m'n account in te komen, of contact met Google op te nemen, is bij Google ook niet te vinden.

Het zou lullig zijn als m'n Adsense misbruikt wordt, waar geld op komt, en ik eerdaags een inkomsten overzicht krijg voor inkomsten die ik dus niet heb gehad.

Iemand een idee waar ik een mailtje heen kan sturen? Ik wil toch echt m'n gehackte account weer in kunnen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt toch een backup mailadres? Je moet ook niet alles alleen opslaan in je mailbox in de cloud natuurlijk. Dat is net zoiets als een reservesleutel van een kluis hebben in de kluis :p

Misschien moet ik 2way verification maar weer aanzetten, van de andere kant heb ik een apps account en kan ik altijd vanuit een ander account het wachtwoord resetten als het mis is. Ik had het uitgezet omdat ik wel eens experimenteer met roms op Android en dan moet je die verificatie steeds weer opnieuw instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 29-10-2011 14:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een 2de account, maar die is pas aangemaakt nadat ik in de oude niet meer kon. Die zijn dus niet aan elkaar gekoppeld.

In Adsense heb ik m'n persoonlijke gegevens als bank-nummer, BSN-nummer en adres opgegeven. Die dingen weet ik natuurlijk gewoon, en zou daarop een verificatie gedaan kunnen worden. Helaas is dat geen optie in dat formulier.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Kan je ook niet ongeveer aangeven wanneer je het bent gaan gebruiken? Zodat je wel gewoon de andere vragen hebt beantwoord? :). Als je alle andere dingen wel gewoon fatsoenlijk invuld, misschien dat het dan wel werkt?:).
Google Amsterdam
Claude Debussylaan 34
Vinoly Mahler 4
Toren B, 15e etage
Amsterdam, Nederland
1082 MD, Nederland
Telefoon: +31 (0)20-5045-100
Fax: +31 (0)20-524-8150
Kan je altijd ook nog een poging bij wagen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Xaero op 29-10-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik kreeg net een popup met de aankondiging van een nieuwe layout voor gmail. Binnenkort krijgt iedereen automatisch de "upgrade" en je kunt nu alvast overschakelen. Helaas, ik vind de veranderingen echt zwaar kloten. Mooie downgrade... :N Ik kan niet eens meer de kleur van mijn huidige theme kiezen. :( Dat wordt straks naar userstyles gaan zoeken om de boel er weer fatsoenlijk uit te laten zien.

Ik blijf voorlopig bij de huidige layout, die naar mijn mening een stuk harmonieuzer is en efficiënter met ruimte omgaat.

Voor mensen die de nieuwe layout uitproberen: klik op het grote tandwiel-icon rechtsboven en zet de "display density" op "compact" om weer de normale ruimte tussen regels en andere elementen te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-11-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe layout is vreselijk inderdaad. Volgens mij denken ze bij google dat ik blind ben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Oude layout was inderdaad efficienter.
Nieuwe kleuren zijn ook niet optimaal. Mogen wel thema's komen met wat meer contrast.

Ik zag een leuke lab-instelling die ik gelijk maar even aangezet heb. Compenseert die lege ruimtes een beetje ;)

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/gmail-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
nieuwe layout is ook lekker traag op m'n netbook.
en waarom is er een auto-hide functie voor bepaalde labels in het navigatievenster, die niet in te stellen is? laat die chat-pane lekker weg zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat de nieuwe layout erg goed bevalt. Ik heb het Dark thema gebruikt wat rustig is voor de ogen met goed contrast. Verder merk ik dat de performance er duidelijk op vooruit is gegaan en het geheel er een stuk beter uitziet. Google is goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ben al bezig Thunderbird aan het installeren :P Was ik toch al van plan nu ze gmail geen offline functionaliteit gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind de nieuwe layout ook wel ok, werkt prima op mijn netbook. Thunderbird gebruik ik al jaren niet meer (maak wel op een andere manier een offline backup)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nou, ik vind de nieuwe layout niet oke!

Snap niet dat dit er door heen heeft weten te komen bij een bedrijf als Google (waar ze normaliter wel goed zijn met het ontwikkelen van duidelijke en simplistische GUIs). Als je hem op "compact" zet is je inbox nog wel te doen. Al is het font dat gebruikt wordt in de label-boxes wel erg lelijk. Maar de weergave van een emailconversatie is echt verschrikkelijk. Het is te onduidelijk waar de emailheader eindigt en het bericht begint. Het hele scherm oogt daar als een rommeltje! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
JoetjeF schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:41:
Ben al bezig Thunderbird aan het installeren :P Was ik toch al van plan nu ze gmail geen offline functionaliteit gaan geven.
Is dat zo? Ik dacht dat deze feature weer opnieuw ontwikkeld wordt vanwege de nieuwe functionaliteiten van HTML5. Of begrijp ik dat verkeerd?

Edit; Daarnaast bestaat er wel een webapp die de gmail berichten offline kan weergeven in google Chrome zoals de iPad dat doet. Niet de ideale oplossing, maar misschien wel een tijdelijke.

[ Voor 27% gewijzigd door laserboy op 02-11-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

monnick schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:13:
Nou, ik vind de nieuwe layout niet oke!

Snap niet dat dit er door heen heeft weten te komen bij een bedrijf als Google (waar ze normaliter wel goed zijn met het ontwikkelen van duidelijke en simplistische GUIs). Als je hem op "compact" zet is je inbox nog wel te doen. Al is het font dat gebruikt wordt in de label-boxes wel erg lelijk. Maar de weergave van een emailconversatie is echt verschrikkelijk. Het is te onduidelijk waar de emailheader eindigt en het bericht begint. Het hele scherm oogt daar als een rommeltje! :( :(
Altijd als er een verandering is, is dat wennen. Ik dacht ook de eerste seconde "blegh" en zette de layout meteen op "compact" maar na wat rustig kijken heb ik hem toch op "cosy" gezet, de tussenmaat. Het ziet er zo rustiger uit, vind ik.

Wat betreft de "grens" tussen headers en body, die is toch wel vrij duidelijk vind ik. Eerst de naam van de zender vet, dan de geadresseerden klein in het grijs, en daarna begint de body. Hoewel het toevoegen van een dunne potloodstreepje niet veel extra moeite zou zijn natuurlijk.

Heb je ook feedback naar Google gestuurd om je onvrede te melden? :)
Pascal.A schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:27:
nieuwe layout is ook lekker traag op m'n netbook.
en waarom is er een auto-hide functie voor bepaalde labels in het navigatievenster, die niet in te stellen is? laat die chat-pane lekker weg zou ik zeggen.
Die Chat-pane kan je zelf uitzetten door links helemaal onder op dat "Chat"-knopje te drukken; hij gaat dan ook niet meer een deel van je labels auto-hiden.
Cheesy schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 23:21:
Nieuwe kleuren zijn ook niet optimaal. Mogen wel thema's komen met wat meer contrast.

Ik zag een leuke lab-instelling die ik gelijk maar even aangezet heb. Compenseert die lege ruimtes een beetje ;)

[afbeelding]
Als die reclame er niet rechts naast zou staan dan zou dat inderdaad interessant zijn; met die reclame pane ernaast wordt alles zo veel te smal op mijn 1440 pixels brede scherm...

[ Voor 31% gewijzigd door Mx. Alba op 02-11-2011 10:31 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024

Hmm, zo'n postvak ziet er ook wel netjes uit. Ik heb nu de chat rechts en een agenda widget links (zodat ik links minder hoef te scrollen). Dat blijft niet als ik de lab-instelling van jou gebruik helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind dat er bovenaan nogal wat ruimte wordt gestolen voor het tonen van de ads en de knoppenbalk als je in een conversatie zit.

Daarnaast vind ik conversaties minder makkelijk leesbaar, het is inderdaad lastig te zien wanneer een 'header' overgaat in een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:10:
[...]

Altijd als er een verandering is, is dat wennen.
De vorige update van de gmail-interface is niet zo lang geleden en toen had ik er werkelijk niets op aan te merken. Het waren eigenlijk alleen vrij subtiele verbeteringen. Dit keer zijn de veranderingen vrij radicaal (vooral de enorme spacing die standaard gekozen wordt en het geheel lijkt gewoon slechter afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Aham brahmasmi schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:21:
[...]

De vorige update van de gmail-interface is niet zo lang geleden en toen had ik er werkelijk niets op aan te merken. Het waren eigenlijk alleen vrij subtiele verbeteringen. Dit keer zijn de veranderingen vrij radicaal (vooral de enorme spacing die standaard gekozen wordt en het geheel lijkt gewoon slechter afgewerkt.
Die enorme spacing, daar is idd wel wat op aan te merken, die mogen ze standaard wel op het middenniveau zetten. Maar wat je ziet is dat steeds meer interfaces worden aangepast aan moderne hardware: smartphones en tablets met een touch screen interface. En dan zijn die grote knoppen en ruime opzet maar wat makkelijk om met dikke vingertjes de boel te kunnen besturen. Kijk maar eens naar Windows 8, bijvoorbeeld.

Waarom mag bijvoorbeeld een Microsoft wel de interface van Windows compleet omgooien (vergelijk XP maar eens met Vista / 7 en dat dan weer met 8 ), maar mag Google dat niet doen met de GMail-interface?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Omdat de pc's waarmee ik Gmail bezoek geen tablets zijn? Ik hoef geen "touch-sized" knoppen op m'n 1080p-resolutie met muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:04
Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:10:

[...]

Die Chat-pane kan je zelf uitzetten door links helemaal onder op dat "Chat"-knopje te drukken; hij gaat dan ook niet meer een deel van je labels auto-hiden.
Bedankt voor de tip. Zo kan ik het wel even aanzien ;)
Blijf het gevoel houden dat het langzamer is (firefox, celeron netbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:31:
[...]

Waarom mag bijvoorbeeld een Microsoft wel de interface van Windows compleet omgooien (vergelijk XP maar eens met Vista / 7 en dat dan weer met 8 ), maar mag Google dat niet doen met de GMail-interface?
Wie zegt dat Microsoft dat wel mag? Tablet interface elementen horen gewoon niet op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

laserboy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:23:
[...]
Is dat zo? Ik dacht dat deze feature weer opnieuw ontwikkeld wordt vanwege de nieuwe functionaliteiten van HTML5. Of begrijp ik dat verkeerd?

Edit; Daarnaast bestaat er wel een webapp die de gmail berichten offline kan weergeven in google Chrome zoals de iPad dat doet. Niet de ideale oplossing, maar misschien wel een tijdelijke.
Ik heb begrepen dat Google geen offline functionaliteit in gmail gaat bouwen maar de app waar jij naar linkt als 'officiele' offline app gaat promoten. De enige reden is om Chromebook gebruikers een offline client te geven, ik kan me niet voorstellen dat mensen voor online en offline twee verschillende interfaces willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Ik vind het er op zich allemaal prima uitzien (ik gebruikte sowieso al een tijdje de preview-theme, dus de overgang is niet zo groot) alleen is alles nu traaaaaaaag. Ik word er knettergek van. Ik gebruik Firefox 7 trouwens.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:47:
Ik vind het er op zich allemaal prima uitzien (ik gebruikte sowieso al een tijdje de preview-theme, dus de overgang is niet zo groot) alleen is alles nu traaaaaaaag. Ik word er knettergek van. Ik gebruik Firefox 7 trouwens.
Hier ook Firefox 7 maar het is echt niet traag, het is zelfs sneller! Op wat voor pc werk je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
posttoast schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:47:
Ik ben toch weer teruggegaan. De indeling klopt bij mij niet meer, de opstellen knop om een mail te maken werkt niet (alleen helemaal onderaan..?) en er zit een witte streep door. Ik gebruik Firefox 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bij mij in Chrome is de nieuwe interface supersnel anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Mx. Alba schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:31:
[...]

Ik heb Windows 8 nog niet geprobeerd dus daar heb ik niet echt een mening over. Ik ben erg tevreden over de Windows 7 interface, alhoewel er wel verbeterpuntjes zijn (ik gebruik dan ook wat tweakprogrammatjes), maar weet niet of ik W8 handig ga vinden.

De gmail interface is gedurende laatste 5 jaar volgens mij nooit zo overhoop gegooid als nu. Het was juist steeds wat verder verfijnd, maar nu moeten ze volgens mij weer opnieuw beginnen. Hij lijkt wel wat sneller te laden bij mij (Firefox 7), wat waarschijnlijk de reden is dat je straks geen keuze meer hebt om bij de oude interface te blijven.

[ Voor 23% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-11-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Klopt het dat voorgaande chatberichten worden weergeven als je een chat weer opent? Ik dacht dat als je de chat afsloot, de berichten ook weg waren. Is dit nieuw, of bestond dit al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:14:
[...]

Hier ook Firefox 7 maar het is echt niet traag, het is zelfs sneller! Op wat voor pc werk je dan?
Core2 Duo 6600 met 6GB RAM. Als ik hem in Chrome open gaat het wel soepel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
JoetjeF schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:06:
[...]

Ik heb begrepen dat Google geen offline functionaliteit in gmail gaat bouwen maar de app waar jij naar linkt als 'officiele' offline app gaat promoten. De enige reden is om Chromebook gebruikers een offline client te geven, ik kan me niet voorstellen dat mensen voor online en offline twee verschillende interfaces willen gebruiken.
Ik heb er even een draadje over gestart op het Google Forum. Ik ben benieuwd naar de reacties aldaar. Ik zal morgen even reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vind het wel erg wennen die nieuwe layout. Vooral die grote marges maken het mij wat onoverzichtelijk/rommelig overkomen (weet dat je die marges kunt aanpassen in de settings, maar wil het zoals het default bedoeld is ook een kans geven zonder er direct zelf aan te rommelen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online
leuk die icoontjes, alsof ik (of nog erger bijvoorbeeld mijn ouders) ga onthouden waar de ! (spam) voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Fivel schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:41:
Klopt het dat voorgaande chatberichten worden weergeven als je een chat weer opent? Ik dacht dat als je de chat afsloot, de berichten ook weg waren. Is dit nieuw, of bestond dit al?
Bij settings en dan chat de chat history? Stond er al eerder, toen heb ik dat in ieder geval uitgezet en staat nu nog steeds uit bij mij.
fespen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:34:
leuk die icoontjes, alsof ik (of nog erger bijvoorbeeld mijn ouders) ga onthouden waar de ! (spam) voor staat.
Met de mouseover toch duidelijk genoeg?

[ Voor 23% gewijzigd door Nivk op 03-11-2011 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:31
De nieuwe zoek functie is geweldig! Wat ik wel mis is een icoontje voor de mail als er een bijlage bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Laudor schreef op donderdag 03 november 2011 @ 07:13:
De nieuwe zoek functie is geweldig! Wat ik wel mis is een icoontje voor de mail als er een bijlage bij zit.
Dat icoontje staat erachter, maar er is een Lab die die attachment icoontjes verplaatst naar ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15

[afbeelding]
Hoe heet die lab? Ik kan hem niet terugvinden maar ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
'Voorbeeldvenster' heet ie..

Trouwens, de labels kan je gewoon naar beneden trekken. Dan klapt ie niet meer uit bij een mouse-over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
Bestaat er al een mogelijkheid in Gmail dat je kan zoeken naar mail dat je niet gelabeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
Dankjewel. Optimaal gebruik van ruimte zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Palomar schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:04:
Vind het wel erg wennen die nieuwe layout. Vooral die grote marges maken het mij wat onoverzichtelijk/rommelig overkomen (weet dat je die marges kunt aanpassen in de settings, maar wil het zoals het default bedoeld is ook een kans geven zonder er direct zelf aan te rommelen ;)).
Weet niet of iemand het al heeft gezegd, maar als je aan de rechterkant op dat tandwieltje klinkt, kun je verschillende instellingen kiezen; zoals compact en cozy :-)

Daarmee kun je de witruimten aanpassen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
laserboy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:06:
Bestaat er al een mogelijkheid in Gmail dat je kan zoeken naar mail dat je niet gelabeld is?
Volgens mij niet, maar je kan wel overal -label:naam -label:nogeen -label:hoi -label:hoppakee
zo al je labels langs gaan, dan krijg je het ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

laserboy schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:06:
Je zou dit Unlabelled greasemonkey script kunnen proberen, heb het zelf niet getest trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Palomar schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:04:
Succes met de belachelijk grote marges. :P Ik vind het ook erg onoverzichtelijk en op de blog post van de designer van de nieuwe interface zelf krijg ik de indruk dat die standaardinstelling vooral bedoeld is voor mobile devices met kleine schermpjes, zodat je minder snel mis klikt met touch screens. Maar tegelijkertijd wordt de "display density" "elastic" genoemd, wat wil zeggen dat je het snel kunt aanpassen naar een instelling die je prettig vindt. Deze instelling heb je dus binnen handbereik als je op het grotere tandwiel rechtsboven (niet het allerbovenste) klikt en het is daarom duidelijk niet de bedoeling dat je de marges op zijn grootst laat staan als je het niet overzichtelijk vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilMe
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08-2024
Hier ook de nieuwe gmail. Ik ben er erg enthousiast over. Ik vind het er mooi uit zien en voor mij werkt het erg fijn.
Wel wat leuke functies via Labs er aan toegevoegd zodat het toch een beetje van mezelf blijft. Maar ik vind dat ze erop vooruit zijn gegaan.

Vriendin van alex3305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
fespen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:34:
Ik vind die icoontjes idd belachelijk. Ze lijken teveel op elkaar, waardoor je niet in een oogopslag kunt zien waar ze voor dienen. Dat uitroepteken was mij nog niet eens opgevallen...
De hele reden waarom ze naar icons zijn overgeschakeld ontgaat me; toen ze tekstlabels hadden namen de knoppen niet teveel ruimte in maar waren ze superduidelijk en was het onmogelijk om je te vergissen in wat ze doen. En de nieuwe layout moet zogenaamd de usability verbeteren. |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Update mijnerzijds: in Firefox 7.0.1 draaide de nieuwe layout echt gruwelijk traag bij mij én regelmatig klapte gewoon de hele boel eruit. Ik heb een update gedaan naar Firefox 8 beta en nu werkt het een stuk beter. Vaag hoor, zeker omdat anderen er blijkbaar geen last van hebben.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hebben meer mensen er last van dat Gmail met de nieuwe layout willekeurig enters / linebreaks tussen je tekst gooit? Dit gebeurt alleen met in Plain Text getikte mailtjes, dus niet bij Rich Formatting.

Vooral mailtjes met één "lange" regel worden naar het lijkt willekeurig halverwege die regel afgebroken, wat er dus debiel uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik draai apps en ik vind die nieuwe layout heerlijk. Ik draai de theme dark en mijn density staat op compact. Ook heb ik geen problemen met conversaties. De header en de body hebben verschillende kleuren en er zit een streepje tussen twee berichten. Ik zie het probleem niet.

Volgens mij is het verschil tussen de nieuwe en oude layout minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Minimaal?

Oud: naam van de verzender in kleur, bold, met op dezelfde regel de overige ontvangers van de mail. Witregel, mailbody, en om de mail een duidelijk kader.

Nieuw: naam van de verzender zwart, bold, met op de regel daaronder in het grijs de namen van de overige geadresseerden. Dan ook een witregel en de mailbody, met slechts een laf lijntje tussen twee berichten.

Ik vind het, zeker bij het snel lezen van een thread, er niet overzichtelijker op geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 07-11-2011 15:31 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste