[Gmail] Email dienst van Google - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Marzman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:11:
Dat is al lang gekraakt. Een telefoonnummer werkt veel beter omdat het lastig is duizenden telefoonnummers te hebben en dat te automatiseren.

Maar als je Google niet vertrouwd, waarom wil je dan een Gmailadres? Met mijn mail kunnen ze meer als met mijn telefoonnummer :p
Oh oke, al lang gekraakt, dat wist ik niet :P

Maar goed, ik denk dat op dit moment een E-mail adres inderdaad interessanter is dat een nummer, maar in e toekomst natuurlijk niet meer.
Dan heeft vrijwel iedereen een smartphone, met acces tot internet en dan begint het riedeltje weer van voor af aan m.b.t. reclame, spam en de hele rambam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Iemand enig idee wanneer de afbeeldingen bij de contactpersonen met betere kwaliteit kunnen worden geupload?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb al sinds de beta een gmail account wat dus bestaat uit

achternaam[punt]voorletter[apestaart]gmail[punt]com

Al die tijd geen last gehad van ongewenste email (spam komt dus netjes in mijn spamfolder terecht).

Sinds kort krijg ik regelmatig mailtjes van een persoon uit hoogstwaarschijnlijk België die ik dus niet ken. Hij stuurt het mailtje naar een persoon die blijkbaar identiek is aan mijn email adres.

achternaamvoorletter[apestaart]gmail[punt]com

Nou kijkt google dus niet naar punten in een email adres waardoor zijn mail in mijn postvak IN terecht komt.

Ik probeer al weken die mensen aan het verstand te brengen dat hun email adres verkeerd is. Desondanks krijg ik van alles binnen, van per mail verstuurde afspraken tot aan ingescande documenten (paspoorten, ID kaarten, salaristroken e.d.)

Blijkbaar willen ze het niet snappen... :/

Strava

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gewoon een paar rare mailtjes terugsturen. Dan spreken ze hem daar op aan en dan zorgt hij zelf wel dat het stopt. Ik heb het ook eens gehad met een aantal huisvrouwen dat al hun uitjes naar mij doormailde. Vriendelijk blijven werkte niet echt omdat het een grote groep was dus toen heb ik de uitjes maar flink belachelijk gemaakt en gezegd dat ik er naar uit keek om ze te ontmoeten. En toen stopte het :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Blijkbaar willen ze het niet snappen... :/
Volgens mij is het niet helemaal zo, zie http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=10313# .

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Daar staat precies wat hij zegt, google kijkt niet naar punten en hoofdletters. Piet@gmail.com, pi.et@gmail.com en p.I.e.T@gmail.com zijn alledrie hetzelfde e-mailadres.

/▌

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat klopt, maar er staat ook dat dat allemaal dezelfde account is, en het dus niet mogelijk is dat achternaam-punt-voorletter@gmail.com en achternaam-voorletter@gmail.com van verschillende mensen is.

[ Voor 5% gewijzigd door Glitch op 02-09-2010 16:26 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Gmail geeft in de FAQ aan dat het niet mogelijk is.

als JPB een ooit als eerste een mailadres aangemaakt heeft:
janpeterbalkenende@gmail.com dan zou dat mail-adres dus
niet meer geregistreerd kunnen worden door een naamgenoot.

jan.peter.balkenende@gmail.com zou volgens gmail dus bezet moeten zijn geweest vanaf het begin.

Ik denk dat iemand gewoon een typfout heeft gemaakt oid. Ik krijg ook wel eens mail van iemand die bijna dezelfde naam heeft als ik.

[ Voor 25% gewijzigd door funk-e op 02-09-2010 16:33 ]

...less is more

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat zegt hij toch ook, lees ik die post nou zo anders als julle? :)

/▌

• funk-e
Marzman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:44:
Dat zegt hij toch ook, lees ik die post nou zo anders als julle? :)
Nu ik het nog een keer lees zie ik dat we hetzelfde zeggen inderdaad :P

...less is more

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Zijn er al gmail-gebruikers bekend waarbij de Priority Inbox al is geactiveerd?

• Zapato
laserboy schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:25:
Zijn er al gmail-gebruikers bekend waarbij de Priority Inbox al is geactiveerd?
Ja, maar een deel van de gebruikers wel en een deel niet. (Edit: Google Apps)

[ Voor 3% gewijzigd door Zapato op 02-09-2010 21:37 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, ik heb de priority inbox (apps, omgezet naar gewoon google account). Ik heb wel het idee dat het nog flink wat bij moet leren want in eerste instantie pakt hij de verkeerde mails. Waarschijnlijk begint het ook pas met loggen bij de activatie.

Het is een soort multiple inboxes (die labs functie) met drie inboxen (wat Google denkt dat belangrijk is, starred, en je normale inbox)

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 02-09-2010 21:48 ]

/▌

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Werkt dat priority inbox ook met tijd? Want ik klik ieder mailtje wel aan, scan ik het, en als het interessant genoeg is lees ik het. De niet interessante mails zijn dan in een seconde weg.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Op mijn account is de functie nog niet uitgerold. Wacht er met smart op.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sebazzz schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:41:
Werkt dat priority inbox ook met tijd? Want ik klik ieder mailtje wel aan, scan ik het, en als het interessant genoeg is lees ik het. De niet interessante mails zijn dan in een seconde weg.
Het kijkt ook naar wat je beantwoord. Ik denk niet dat Google kijkt hoe lang een mailtje open staat. Ze kunnen ook niet zien dat je het eigenlijk niet leest, maar koffie aan het halen bent ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Grapje van de makers/vertalers van Priority inbox, als je al je ongelezen "belangrijke berichten" hebt gelezen
krijg je deze melding:
Joepie! Je hebt alle belangrijke berichten in je postvak IN gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Ja da woohoo!!! is weer erg leuk. Het laat de 'play' factor zien bij google. Het moet leuk zijn. Echt goed. En ik moet zeggen dat priority best aardig lijkt te werken. Beter dan de vlaggetjes van outlook die je zelf moet doen. Je hebt dan wel meer opties (kleuren) maar ik mag google wel... Ik heb graag een assistent die even voor me leest of het wat is :)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb 'm ondanks m'n scepsis toch maar geactiveerd. Eens kijken of het werkt om op meerdere plekken mail bij te houden.

De info volgens Google:
[quote]
Priority InboxBeta

Welcome to Priority Inbox! By automatically separating out your most important messages, Priority Inbox makes it easy for you to read and respond to the messages that matter.

Get through your email faster
Try reading and replying to the messages in the "Important and Unread" section first. Mark anything that requires follow-up with a star, then go through the "Everything Else" section. If you leave Priority Inbox, you can return to it by clicking the link next to Inbox on the side navigation of Gmail.
How it works

Gmail's servers look at several types of information to identify the email that's important to you, including who you email and chat with most, how often you email with these people, and which keywords appear frequently in the emails you read.
Train Priority Inbox

If Priority Inbox makes a mistake, you can use the Mark important Mark not important buttons to correctly mark a conversation as important or not important, and Priority Inbox will quickly learn what you care about most.

And more...
• Customize Priority Inbox: You can change what type of email you see in each section (like switching the "Important and Unread" section to just "Important"). Just click on the section headers or visit the Priority Inbox tab under Settings and choose to "customize inbox groups."
• Use filters to guarantee importance: If you want to be absolutely sure that some messages are always marked as important (like email from your boss), you can set up a filter and choose "Always mark it as important."
• Search by importance: If you want to see all the messages that have been marked as important, both read and unread, do a Gmail search for "is:important."
• Switching back to your old inbox: If Priority Inbox isn't for you, you can easily switch back to your normal inbox by clicking "Inbox" on the left or hide Priority Inbox altogether from Gmail Settings.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Had hem zojuist ook geactiveerd en binnen 10 seconden weer gdeactiveerd. Is mij te onoverzichtelijk in 2 opzichten: de priority inbox zelf vind ik onoverzichtelijk en een losse Inbox er naast is ook niet handig.
De normale Inbox werkt ook handig genoeg. :Y)
Als iets belangrijk is geef ik het wel een ster of een aangepaste ster (Labs functie). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Juist gebruik van de sterren werkt erg goed in de priority inbox.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 08:44:
Had hem zojuist ook geactiveerd en binnen 10 seconden weer gdeactiveerd. Is mij te onoverzichtelijk in 2 opzichten: de priority inbox zelf vind ik onoverzichtelijk en een losse Inbox er naast is ook niet handig.
Als iets belangrijk is geef ik het wel een ster of een aangepaste ster (Labs functie). :)
Heb het ook even aangezet maar weer uitgezet. Mijn eigen huidige manier is voor mij makkelijker. Ik archiveer alles wat ik niet meer nodig heb met een label eraan. Mailtjes die nog afgehandeld moeten worden blijven in de inbox staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk dat ze beter even hadden gewacht met die priority mailbox te activeren. Ze hadden beter een 2tal weken kunnen laten scannen en dan voor iedereen actieveren. Dan was ie direct wat krachtiger. Maar ik gebruik 'm nu, en na een 20tal mailtjes werkt ie al zeer vlotjes :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat viel me ook op. Dat die inbox alles nog moest leren :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 21:09
Onder opties kun je precies zeggen welke functionaliteiten van PriorityMail je wel en niet wilt. Zo heb ik ervoor gekozen om alleen de 'starred' items te laten zien in mijn prio-mail...werkt heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:41
ik vind hem eigenlijk wel prettig... hij pakt niet meteen alle mail die belangrijk is, maar toch al wel 80-90%.
Daarnaast zijn de starred messages meteen goed te zien.
Van mij mag ie blijven!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb de hele dag een tab in m'n browser open staan met Gmail, en m'n telefoon geeft een signaal bij een binnenkomend bericht. Als er een volgens Google onbelangrijk bericht binnenkomt gaat m'n telefoon wel af, maar blijft de titel van m'n mailtab "Priority Inbox - mijnadres@gmail.com".

Ik wil dan wel tussen haakjes zien hoeveel ongelezen berichten ik heb, belangrijk of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
^^ With stupid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik weet nog niet zeker of ik de Priority box blijf gebruiken.
Ik heb mezelf aangeleerd om elke mail gelijk te labelen en te archiveren.
Heel af en toe laat ik dat verslonsen. Voor zulke periodes kan het een uitkomst bieden.

btw:
"Joepie! Je hebt alle belangrijke berichten in je postvak IN gelezen." :/

[ Voor 16% gewijzigd door funk-e op 03-09-2010 11:26 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

eisbaer

Zie signature

Als je je emails wilt bekijken op een android toestel (x10 mini) en je start de gmail app dan haalt gmail de mails eerst op voordat je ze in kan kijken. Is het niet mogelijk om mails die binnen gekomen zijn op je phone daar op te slaan zodat je ze achteraf ook kan bekijken zonder data connectie?
Het lijkt me wel heel erg basic functionaliteit maar het lijkt niet te kunnen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat je dit beter in een Androidtopic kan vragen. Bij mijn telefoon (Windows Mobile) gaat het standaard zoals jij wilt. Op Android zal dat vast ook wel in te stellen zijn in de mailapp.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Bij Android (dus ook X10 mini) is het ook standaard zo. Per map kun je nog wel instellen hoeveel dagen terug je op je telefoon wilt hebben (in Gmail op je telefoon - instellingen - Labels). Postvak IN heb ik op alles synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
eisbaer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:19:
Als je je emails wilt bekijken op een android toestel (x10 mini) en je start de gmail app dan haalt gmail de mails eerst op voordat je ze in kan kijken. Is het niet mogelijk om mails die binnen gekomen zijn op je phone daar op te slaan zodat je ze achteraf ook kan bekijken zonder data connectie?
Het lijkt me wel heel erg basic functionaliteit maar het lijkt niet te kunnen.
Werkt bij mijn android (1.6) standaard zo,,, heb je al lopen kloten met het aantal dagen synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11

eisbaer

Zie signature

smeerbartje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:34:
[...]
Werkt bij mijn android (1.6) standaard zo,,, heb je al lopen kloten met het aantal dagen synchroniseren?
Dat is het. Gelezen berichten stond op niet synchroniseren.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prioriteits inbox is nu ook beschikbaar in de Nederlandse gmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Weet iemand of het volgende mogelijk is in gmail (ben bang van niet)?

Ik heb (bijvoorbeeld) een filter genaamd nieuwsbrieven. De filter tagged alle nieuwsbrief e-mails met "nieuwsbrief" waarna hij ze vervolgens in de map "nieuwsbrieven" plaatst. Nu wil ik dat die filter de emails getagged met "nieuwsbrief" niet "meteen" in de map plaatst maar pas na een dag ofzo. De eerste dag laat hij ze dus gewoon in het postvak in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wouser schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:02:

Ik heb (bijvoorbeeld) een filter genaamd nieuwsbrieven. De filter tagged alle nieuwsbrief e-mails met "nieuwsbrief" waarna hij ze vervolgens in de map "nieuwsbrieven" plaatst. Nu wil ik dat die filter de emails getagged met "nieuwsbrief" niet "meteen" in de map plaatst maar pas na een dag ofzo. De eerste dag laat hij ze dus gewoon in het postvak in staan.
Voor zo ver ik weet is dat niet mogelijk. Ik ben zwaar gebruiker van labels en filters, maar zo'n optie is niet aanwezig denk ik. Misschien even rondsnuffelen in de Labs functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Nah dan is het vast niet mogelijk. Iemand een idee waar je tips/feature request heen kan sturen voor gmail? Probleem is namelijk dat ik geen zin heb om steeds ieder mapje apart aan te klikken om de e-mails te lezen. Of anders gezegd ik wil niet dat me e-mail meteen in een map geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Priority inbox gaan gebruiken en ze een lage prioriteit geven? :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

haha ik had meteen 10 euro overgemaakt om zodoende te kunnen bellen vanuit gmail (vooral handig vanuit het buitenland dacht ik). Nu google de functie weer heeft geschrapt heb ik ergens in de krochten van gmail een credit van 10 euro aan google producten hoop ik? Meer mensen die dit net te snel hebben gedaan :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Lt. Marx schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:02:
haha ik had meteen 10 euro overgemaakt om zodoende te kunnen bellen vanuit gmail (vooral handig vanuit het buitenland dacht ik). Nu google de functie weer heeft geschrapt heb ik ergens in de krochten van gmail een credit van 10 euro aan google producten hoop ik? Meer mensen die dit net te snel hebben gedaan :) ?
Geschrapt? Bij mij werkt het nog gewoon? Welke taal heb je in de interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij is het ook niet geschrapt hoor :)
Wouser schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:02:

Skip de inbox niet aanvinken in je filter, standaard werkt het filter namelijk zoals jij het wilt.

[ Voor 88% gewijzigd door Marzman op 04-09-2010 22:19 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Het is weer zover: e-mailberichten zijn niet te lezen omdat het aanklikken niet werkt. :(

Edit: Als ik m'n computer opnieuw opstart kan ik e-mail wel weer lezen.

[ Voor 29% gewijzigd door cc12 op 06-09-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Marzman schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:17:
Bij mij is het ook niet geschrapt hoor :)

[...]

Skip de inbox niet aanvinken in je filter, standaard werkt het filter namelijk zoals jij het wilt.
Volgens mij moet je de mails na 'lezen' dan wel archiveren.... ze verwijdenen niet standaard uit de inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Kunnen jullie ook geen emails verzenden, hij blijft maar hangen op "Bezig met verzenden....".

edit: Hij verzendt wel, maar blijft gewoon hangen dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Sebazzz op 06-09-2010 12:35 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

smeerbartje schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:58:
[...]

Volgens mij moet je de mails na 'lezen' dan wel archiveren.... ze verwijdenen niet standaard uit de inbox.
Dat wil hij toch? Dat ze in de inbox komen.
[edit]o, "na een dag". Ja dan moet je dan inderdaad zelf doen :p

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 06-09-2010 12:16 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik kan nog steeds niet bellen vanuit Gmail overigens. Is het omdat ik in Belgie zit? :(

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Snake schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:15:
Ik kan nog steeds niet bellen vanuit Gmail overigens. Is het omdat ik in Belgie zit? :(
Het heeft te maken met de regio en taal en volgens mij was het ook een beetje een foutje dat het gelanceerd werd. Je kan kijken wat er gebeurd als je de taal op Engels (VS) zet als je dat niet hebt.

Maar heel interesant is het niet, de betamaxbedrijven zijn goedkoper om mee te bellen. Al is het wel leuk dat het in de Gmail interface zit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
funk-e schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:51:
Ik weet nog niet zeker of ik de Priority box blijf gebruiken.
Ik heb mezelf aangeleerd om elke mail gelijk te labelen en te archiveren.
Heel af en toe laat ik dat verslonsen. Voor zulke periodes kan het een uitkomst bieden.

btw:
"Joepie! Je hebt alle belangrijke berichten in je postvak IN gelezen." :/
Ik ben benieuwd hoe jij dat doet. Welke labels gebruik je, kun je een voorbeeldje geven? Ik heb er echt een puinhoop van in m'n inbox, en ben op zoek naar tips. Of heb je een handige site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:49

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb verschillende mail accounts aan mijn gmail gekoppeld. Mail op een van deze accounts wordt met een label getoond. Wat ik nu wil is het volgende:

De mail die binnenkomt op test@hotmail.com (en daarna getoond wordt in mijn gmail account) krijgt het label hotmail door een filter. Echter is er ook een filter Rekeningen met een eigen label. Nu kan het voorkomen dat een bericht twee labels krijgt, echter zou ik graag willen dat je ook kon instellen dat het dan niet in een ander label gezet word (of dat de eerdere labels weggehaald worden).

Ik heb mij eigenlijk suf zitten zoeken echter kan ik niets hierover vinden.

Het zou in theorie wel kunnen door gebruik te maken van deze constructie to:test@test.nl -from:(blabla@t.nl OR foo@bar.com) maar dan blijf je wel lang bezig. Als er iemand nog een makkelijker manier weet, dan hoor ik het graag

[ Voor 15% gewijzigd door Guldan op 08-09-2010 14:01 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Guldan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:39:
Ik heb verschillende mail accounts aan mijn gmail gekoppeld. Mail op een van deze accounts wordt met een label getoond. Wat ik nu wil is het volgende:

De mail die binnenkomt op test@hotmail.com (en daarna getoond wordt in mijn gmail account) krijgt het label hotmail door een filter. Echter is er ook een filter Rekeningen met een eigen label. Nu kan het voorkomen dat een bericht twee labels krijgt, echter zou ik graag willen dat je ook kon instellen dat het dan niet in een ander label gezet word (of dat de eerdere labels weggehaald worden).

Ik heb mij eigenlijk suf zitten zoeken echter kan ik niets hierover vinden.
Het grote voordeel van tags/labels t.o.v. een mappenstructuur is juist dat je een bericht kunt voorzien van meerdere tags. Als het bericht uit je hotmail account getrokken is en het betreft een rekening, dan is het toch correct dat het meerdere labels krijgt?

Volgens mij is er niet een regel die zegt "if message has label, then skip..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
Ik ben nu redelijk fanatiek over aan het stappen op labels maar ben tot 1 ding gekomen wat ik best lastig vind.
Je kan in een filter ervoor kiezen dat een mail de postvak in overslaat. Helemaal geweldig je krijgt dan automatisch te zien dat er in de betreffende tag een nieuw mailtje binnen is gekomen.
Echter gebruik ik Google Talk en deze geeft nu geen seintje meer als er een nieuw bericht binnenkomt die Postvak in overslaat.
Hoe zou ik zoiets netjes kunnen fixen zonder dat mn postvak in helemaal vol staat?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij is dat opzettelijk, zelf vind ik dat juist erg fijn (in Gmail Notifier, maar dat werkt denk ik hetzelfde) omdat ik niet bij elke nieuwsbrief hoef te zien dat ik een mailtje heb. Belangrijke dingen die ik moet lezen houd ik juist in het postvak in omdat ik daar nog iets mee moet doen (beantwoorden, lezen en misschien nog wel iets anders)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 09-09-2010 08:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Iemand wees me er zojuist op, maar inderdaad. Er leek al een paar dagen wat raars met mijn inbox te zijn.

Hij laat nu de eerste berichten uit conversaties zien 8)7 Lekker onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hebben jullie de laatste dagen ook zoveel last van spam in de inbox?
Normaal gesproken krijg ik zo'n 500spam per dag in de spambox, maar heb sinds gisteren al 50spam berichten in me inbox gehad :| De meeste beginnen allemaal met "Hello...."

Lijkt wel op dit

Erg irritant, ze blijven maar komen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
TripleQ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:24:
Normaal gesproken krijg ik zo'n 500spam per dag in de spambox, maar heb sinds gisteren al 50spam berichten in me inbox gehad :| De meeste beginnen allemaal met "Hello...."

Lijkt wel op dit

Bij mij ook, maar een stuk of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

TripleQ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:24:

Lijkt wel op dit

Jup, had er vandaag ook last van. Direct maar als spam aangemeld. :P

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja dat heb ik ook, maar ik vind het spamfilter sowieso enorm slecht. Ik moet sinds ik m'n mail heb verplaatst naar Google Apps for your domain elke dag mijn spamfilter controleren op false positives. Mails van Facebook, Hyves, Bol.com enz. kan ik wel missen, maar ook orderbevestigingen en belangrijke offertes heb ik er weleens uit moeten halen. Als m'n iPhone ook een spamfilter zou hebben, had ik het allang uitgezet. Op m'n computer gaat het in dat geval namelijk wel goed, m'n Apple Mail junkfilter is nagenoeg perfect.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 10:08:
Ja dat heb ik ook, maar ik vind het spamfilter sowieso enorm slecht. Ik moet sinds ik m'n mail heb verplaatst naar Google Apps for your domain elke dag mijn spamfilter controleren op false positives. Mails van Facebook, Hyves, Bol.com enz. kan ik wel missen, maar ook orderbevestigingen en belangrijke offertes heb ik er weleens uit moeten halen. Als m'n iPhone ook een spamfilter zou hebben, had ik het allang uitgezet. Op m'n computer gaat het in dat geval namelijk wel goed, m'n Apple Mail junkfilter is nagenoeg perfect.
Hier heb ik eigenlijk (bijna) nooit false positives. En normaal gezien ook (bijna) nooit spam in me inbox.
Daarom vind ik het zo raar dat het er nu wel ineens doorheen komt.

Ook ik heb trouwens Google Apps, en die spam mailtjes komen op niet bestaande mail adressen binnen op het hoofdaccount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 22:02
Ik vind dat gmail de laatste dagen aan de enorm trage kant is. Lang bezig met laden, een klik duurt een eeuwigheid etc. Verschillende PC's, zowel in Chrome als FF; Windows 7 64bits. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 16:45
SniperEye schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:16:
Ik vind dat gmail de laatste dagen aan de enorm trage kant is. Lang bezig met laden, een klik duurt een eeuwigheid etc. Verschillende PC's, zowel in Chrome als FF; Windows 7 64bits. Meer mensen last van?
hmm vreemd, zou toch even je internetverbinding testen ofzo heb 'm vandaag een aantal keren een tijdje gebruikt maar totaal geen last van gehad of iets gemerkt dat gmail langzamer is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
P-aul schreef op maandag 27 september 2010 @ 20:24:
[...]

hmm vreemd, zou toch even je internetverbinding testen ofzo heb 'm vandaag een aantal keren een tijdje gebruikt maar totaal geen last van gehad of iets gemerkt dat gmail langzamer is dan normaal.
Het aparte is dat ik er zowel thuis als op het werk last van heb in zowel Chrome als FireFox. Het laden duurt gewoon enorm lang. En als het eenmaal geladen is en ik wil dan een mail openen, duurt het ook weer tig seconden voordat de mail opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Laatst online: 06-09 22:59
Hier ook de laatste paar dagen. W7 x64 Firefox 3.6.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
JackPoint schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:16:
[...]

Bwuh, Gmail heeft net 10 minuten staan laden : :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het is soms langzaam inderdaad, in iGoogle laadt het ook niet altijd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
Mensen, sinds een tijdje een Android phone en dus ook de overstap gemaakt van Hotmail naar Gmail. Allemaal prima, niets aan de hand.

Nou wil ik voor school flink wat mails versturen met bijlagen. Word, excel, powerpoint bestandjes, Het bekende werk dus. Probleem is dat die al bij een word bestand van ongeveer 150KB (is dus niet echt een groote waar je bang van word dus ;P) al begint te zeuren dat het bestand te groot is en dat de mail niet verstuurd kan worden.

Heb de FAQ van Gmail al doorgenomen maar die zegt alleen maar, wacht ff en probeer later nog een keer. Ook lukt het converteren van Word bestanden bijna nooit. Af en toe wel maar meestal niet helaas. Anders zou ik ook meer gebruik gaan maken Google Docs waarschijnlijk.

Klinkt dit bekend, of heb ikzelf iets om zeep geholpen? ;) Heb ook al geprobeerd in te loggen zonder Labs en maar ook dan steekt het ''bestand te groot'' probleem de kop op.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Wat gek, dat zou niet moeten.
Ik kan bestanden tot 10MB versturen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan bijlagen tot 20 MB versturen maar Gmail is wat traag soms (momenteel heb ik daar trouwens weer geen last van en is het heel snel). Misschien dat het daar aan ligt en dan moet je het inderdaad later opnieuw proberen. Pak anders even de basic HTML versie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Laatst online: 11-09 14:34
Marzman schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:54:
Het is soms langzaam inderdaad, in iGoogle laadt het ook niet altijd.
Hier het zelfde de laatste tijd, (week of 3 denk ik ondertussen), aan mn internet ligt het niet ik neem aan dat gmail niet ineens meer dan 11.3MB/s aan downspeed aan het vragen is. Het zal wel liggen aan de combo met die hoeveelheid hello spam die veel mensen de laatste tijd ontvangen (heb ik zelf overigens geen last van).

Misschien moet ik mijn inbox een keer archiveren, dat heb ik nog nooit gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Marzman schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:54:
Je kan bijlagen tot 20 MB versturen maar Gmail is wat traag soms (momenteel heb ik daar trouwens weer geen last van en is het heel snel). Misschien dat het daar aan ligt en dan moet je het inderdaad later opnieuw proberen. Pak anders even de basic HTML versie.
Met de kale HTML versie werkt het wel!! Raar. Snap niet waarom dat een verschil maakt.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Hier zelfde versie en ook erg traag.
Tijdelijk weer even op IE :(

Edit: Vanochtend een Flash update van Adobe en FF werkt weer zoals het hoort. Daarmee is Gmail ook weer snel.
JackPoint schreef op maandag 27 september 2010 @ 21:16:
[...]

[ Voor 18% gewijzigd door Geurt-kun op 29-09-2010 07:23 ]

2k op west bij Pv Output

• SniperEye
JKratos schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:44:
Mensen, sinds een tijdje een Android phone en dus ook de overstap gemaakt van Hotmail naar Gmail. Allemaal prima, niets aan de hand.

Nou wil ik voor school flink wat mails versturen met bijlagen. Word, excel, powerpoint bestandjes, Het bekende werk dus. Probleem is dat die al bij een word bestand van ongeveer 150KB (is dus niet echt een groote waar je bang van word dus ;P) al begint te zeuren dat het bestand te groot is en dat de mail niet verstuurd kan worden.

Heb de FAQ van Gmail al doorgenomen maar die zegt alleen maar, wacht ff en probeer later nog een keer. Ook lukt het converteren van Word bestanden bijna nooit. Af en toe wel maar meestal niet helaas. Anders zou ik ook meer gebruik gaan maken Google Docs waarschijnlijk.

Klinkt dit bekend, of heb ikzelf iets om zeep geholpen? ;) Heb ook al geprobeerd in te loggen zonder Labs en maar ook dan steekt het ''bestand te groot'' probleem de kop op.
Heb je googledocs geprobeerd?

Mijn PC heeft zich gisteren geupdate en vanmorgen werkte het weer wat sneller.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Geurt-kun schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:04:
Hier zelfde versie en ook erg traag.
Tijdelijk weer even op IE :(

Edit: Vanochtend een Flash update van Adobe en FF werkt weer zoals het hoort. Daarmee is Gmail ook weer snel.

[...]
Inderdaad nu al een maandje of 2, Gmail is structureel traag aan het worden. Wachttijden bij een mailtje openen varieren van 10 seconden tot soms een time-out. Bij vlagen is het ineens weer snel. Dit zowel op werk als thuis, met zowel Chrome, FF als IE8 en IE9. Ik heb de mail sneller op mijn mobiel geopend dan via de website op mijn pc...
Ik dacht ook dat het eerst aan mijn inbox lag (12.000 e-mail; ongeveer 1,7GB) maar bij vlagen is het een paar uurtjes wel ineens weer zo snel als vroeger dus dat kan het niet zijn. Erg irritant; lijkt puur performance probleem van hun database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:23

Zewatanejo

Fine Thanks!

De laatste week is Gmail bij mij inderdaad ook echt heel traag, ongeacht welke browser ik gebruik.
Daar moeten ze toch snel een oplossing voor vinden, want is het echt mega vervelend.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik lees mijn mailltjes meestal op mijn telefoon gelukkig en het syncen werkt gewoon snel en daarna staan ze lokaal. Maar voor het beantwoorden pak ik toch meestal ook de webinterface. Ik hoop ook dat het snel sneller wordt.

Misschien dat het iets te maken heeft met het verhuizen van Google Apps gebruikers naar gewone Google accounts (zijn denk ik gemiddeld genomen ook nog de wat zwaardere gebruikers). Die zullen wel in dezelfde database er bij komen waardoor hij flink gegroeid is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Voor iedereen die de manier van converstation view(cilantro) vervelend vind bij Gmail:
http://gmailblog.blogspot...ls-conversation-view.html

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
offtopic:
Kan ik hier ook terecht m.b.t. Google Docs of is dit topic alleen voor Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Hier ervaar ik precies hetzelfde. Het begint nu echt irritant te worden, bijna net zo traag als hotmail was 5 jaar terug. En dan heb ik het over de webmail uiteraard. Jaren geleden reageerde het net zoals tweakers/got, dat is echt verleden tijd. Ik heb het met UPC, KPN, surfnet geprobeerd, verschillende browsers. Soms gaat het goed, soms niet. Maar het is duidelijk de connectie richting de server die gewoon pas na een paar seconden reactie krijgt. Ik ben juist destijds overgestapt omdat de webmail van Google 15 keer sneller laadde dan Hotmail. Nu heeft Hotmail het ook al flink verbeterd, maar Google moet niet gaan verslappen :/ Ik merkte het al maanden geleden, maar het komt steeds frequenter voor helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door dinkelover op 07-10-2010 16:00 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gmail is inderdaad behoorlijk traag. Ik irriteer me er ook mateloos aan. Maarja, niet zo veel aan te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:48

Bob

Ze raden aan om tijdelijke internet toestanden en cookies te verwijderen als het traag gaat. Heb ik al een paar keer gedaan en gmail werkte inderdaad sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat bij mij hielp is Offline Gmail uitschakelen, maar nog steeds is het trager dan vroeger ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Kecin schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 13:35:
Voor iedereen die de manier van converstation view(cilantro) vervelend vind bij Gmail:
http://gmailblog.blogspot...ls-conversation-view.html
YAY!!!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Ik vroeg me af; ik wil dat sommige berichten van een bepaalde afzender direct naar mijn labels gaan (ze krijgen al een label) zodat ik ze kan bekijken als ik op de desbetreffende label klik maar ik wil niet dat ze in mijn postvak in komen. Is dit mogelijk? Om een idee te scheppen, het gaat om een aantal nieuwsbrieven die ik niet constant in mijn postvak in wil hebben maar gewoon bij de Label waar het bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja, skip the inbox aanvinken als je het label aanmaakt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
Marzman schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:22:
Ja, skip the inbox aanvinken als je het label aanmaakt.
Bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
Bob schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:40:
Ze raden aan om tijdelijke internet toestanden en cookies te verwijderen als het traag gaat. Heb ik al een paar keer gedaan en gmail werkte inderdaad sneller.
Waarschijnlijk tijdelijk neem ik aan.

Overigens gaat het de laatste dagen iets beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Het kan aan mij liggen maar ik kan nog steeds niet geloven dat ik geen filters aan contactgroepen kan koppelen, of is het ondertussen mogelijk gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Zijn er meer mensen waar de CSS/opmaak van het 'Google Agenda Gadget' labs dingetje anders is dan voorheen? Het is nu een stuk compacter en imho minder mooi.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:02
Wiethoofd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 16:19:
Zijn er meer mensen waar de CSS/opmaak van het 'Google Agenda Gadget' labs dingetje anders is dan voorheen? Het is nu een stuk compacter en imho minder mooi.
Ja, volgens mij wel. Kan mij niet precies meer herinneren hoe het eruit zag, maar het mini kalendertje ziet er volgens mij wat somberder uit. Het overzicht van agendapunten is volgens mij niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Je kunt de hoeveelheid bekeken mailtjes opkrikken naar 100 als je dat handig vindt, maar binnen zoekresultaten blijven het er altijd 20. Dat is erg vervelend.

Met alle notificaties van alle forums en sociale media, welke handig zijn maar welke ik ook graag in één klap wil kunnen verwijderen om de normale mail netjes te kunnen bekijken, heb ik filters om label:rommel aan eea toe te voegen. Zou mooi zijn als je dan één pagina krijgt om te verwijderen.

Search: :label:rommel -label:starred -label:trash
Select All > Trash.

Maar dan moet je toch steeds x pagina's van 20 select all en trash doen.

Weet iemand een hack om daar ook gewoon 100 posts te zien?
Ik kan er niets over vinden, althans het lijkt erop alsof het gewoon niet kan, maar Tweakers weet vaak meer truukjes dan de gemiddelde anonymous dus ik dacht: Ik vraag het even. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Je kan toch ook gewoon 'Selecteer alle conversaties die bij deze zoekopdracht passen.' aanklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Je bedoelt dat vinkje bij 'All'? (engelse versie)
Die selecteert gewoon de 20 op de eerste pagina.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Sando schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:35:
Je bedoelt dat vinkje bij 'All'? (engelse versie)
Die selecteert gewoon de 20 op de eerste pagina.
En als het goed is komt er dan een gele balk aanzetten met de vraag of je alle berichten die aan je zoekopdracht matchen wilt selecteren.

Ik krijg netjes (in de NL versie) zodra ik op het selectievakje, om de eerste 20 te selecteren, heb geklikt:
Alle 20 conversaties op deze pagina zijn geselecteerd. Selecteer alle conversaties die bij deze zoekopdracht passen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert Pronk
  • Laatst online: 08-07 21:26
He allemaal, ik poog iets te testen voor wat dev werk van mijzelf alleen daar wil Gmail nog niet echt aan meewerken. Het volgende probeer ik:

Een account (wanadoo in mijn geval) heb ik toegevoegd, hij haalt dus alle berichten op van mijn account. alles goed. Nu poog ik mijn uitgaande berichten voor die account ook via de servers van wanadoo te versturen. Het is mij bekend dat dit ook via de servers van Gmail kan, maar juist dit is niet de bedoeling in deze test.

Ik selecteer het bolletje voor smtp van provider.
de smtp.wanadoo.nl en poortnummer 465 worden ingevuld.
Mijn e-dres wordt ook gewoon ingevuld, ik vul mijn wachtwoord in en vink het vakje van SSL verbinding niet aan.

Het euvel waar ik tegen aanloop komt dan:
Ik druk op "Wijzigingen opslaan", gmail check de gegevens en roept tegen mij:
Je andere e-mailprovider reageert te traag. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de beheerder van je andere domein voor meer informatie.
Is hier iets aan te doen of maakt dit het gewoon onmogelijk? Ik kon niet echt iets vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Gert Pronk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 09:13:
He allemaal, ik poog iets te testen voor wat dev werk van mijzelf alleen daar wil Gmail nog niet echt aan meewerken. Het volgende probeer ik:

Een account (wanadoo in mijn geval) heb ik toegevoegd, hij haalt dus alle berichten op van mijn account. alles goed. Nu poog ik mijn uitgaande berichten voor die account ook via de servers van wanadoo te versturen. Het is mij bekend dat dit ook via de servers van Gmail kan, maar juist dit is niet de bedoeling in deze test.

Ik selecteer het bolletje voor smtp van provider.
de smtp.wanadoo.nl en poortnummer 465 worden ingevuld.
Mijn e-dres wordt ook gewoon ingevuld, ik vul mijn wachtwoord in en vink het vakje van SSL verbinding niet aan.

Het euvel waar ik tegen aanloop komt dan:
Ik druk op "Wijzigingen opslaan", gmail check de gegevens en roept tegen mij:

[...]

Is hier iets aan te doen of maakt dit het gewoon onmogelijk? Ik kon niet echt iets vinden op internet.
Het lijkt er voor mij op dat de SMTP niet (goed) werkt. Weet je 100% zeker dat met die instellingen de SMTP van wannadoo (online dus?) moet werken?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Op het moment heb ik twee e-mail adressen, een @live en een @hotmail adres. Nu wil ik overstappen op gmail (de redenen zullen wel bekend zijn), ik wil echt de email die ik nog bewaard heb op het @live en @hotmail adres overzetten naar mijn gmail adres.

Dit is wat ik nu heb gedaan: Instellingen --> accounts en import --> E-mailberichten en contactpersonen importeren --> hotmail account toegevoegd.

Nu is het probleem dat niet alle emails in mijn gmail zichtbaar zijn, slechts 34 stuks onder het label bram.*******@hotmail.com en 25 van die 34 in het postvak in.

Beetje raar, wie kan mij helpen? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brm-G schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:37:
Op het moment heb ik twee e-mail adressen, een @live en een @hotmail adres. Nu wil ik overstappen op gmail (de redenen zullen wel bekend zijn), ik wil echt de email die ik nog bewaard heb op het @live en @hotmail adres overzetten naar mijn gmail adres.

Dit is wat ik nu heb gedaan: Instellingen --> accounts en import --> E-mailberichten en contactpersonen importeren --> hotmail account toegevoegd.

Nu is het probleem dat niet alle emails in mijn gmail zichtbaar zijn, slechts 34 stuks onder het label bram.*******@hotmail.com en 25 van die 34 in het postvak in.

Beetje raar, wie kan mij helpen? alvast bedankt.
Je hebt het als pop3account toegevoegd? Dat duurt dan wel even want hij haalt het in batches binnen. Bij mij duurde 3 GB aan mail ongeveer een week ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Marzman schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:40:
[...]

Je hebt het als pop3account toegevoegd? Dat duurt dan wel even want hij haalt het in batches binnen. Bij mij duurde 3 GB aan mail ongeveer een week ;)
ik heb slechts 200 mailtjes bijna allemaal zonder bijlage.

Edit, het gekke is trouwens dat ik als ik online inlog op hotmail, ik niet eens al mijn berichten kan zien. Als ik de zoekfunctie gebruik kan ik echt wel al mijn mails zien. Erg vaag. Need help...:(

[ Voor 23% gewijzigd door SquareOne op 03-12-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In je postvak in? Anders haal je ze binnen in Outlook ofzo en zet je ze via Imap in Gmail.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:41

Twazerty

AVCHDCoder developer

Brm-G schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:57:
[...]

ik heb slechts 200 mailtjes bijna allemaal zonder bijlage.
Dit kan al makkelijk 2 uur duren. Laatst ook bijna 1000 mails duurde de hele avond. (Minimaal)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste