[Gmail] Email dienst van Google - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nyarlathotep schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:41:
Die Chinese hack van hierboven heb ik laatst ook gehad.

Een trace leidde naar Seoul in Korea overigens.

Gelukkig was er verder nog niets gedaan met mijn account, maar heb wel direct mijn wachtwoord veranderd...
Heb je enig idee hoe? Phishing? Makkelijk wachtwoord?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:32

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk gewoon een range van a-z proberen als wachtwoord.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sebazzz schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:40:
Waarschijnlijk gewoon een range van a-z proberen als wachtwoord.
Maar je kan het niet eindeloos brute-forcen. Je krijgt na een aantal keer een captcha en daarna kan het helemaal niet meer voor een halve dag ofzo.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 07:47
Precies, dus een soort van man-in-the-middle attach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 19:18

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Geen idee... Mijn pc thuis is malware-vrij, en hier op kantoor ook.

Het gekke is dus ook dat er niets is gebeurt verder...

Mijn wachtwoord, toegegeven, was niet bepaald sterk :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 19:09
Wachtwoord was redelijk sterk maar gebruikte ik ook op veel verschillende websites. Denk dat er ergens een lek is geweest. Gmailaccount is weg, twitter is weg maar de rest heb ik allemaal nog kunnen redden en heb mijn wachtwoord vele male sterker gemaakt.

Het is balen maar goed ook zonder gmail kom ik het leven wel door. :)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je aangeven wat voor soort wachtwoord het was? Eventueel woord vervangen door gelijkwaardig woord en getal door gelijkwaardig getal. Mijn wachtwoord voor mijn reguliere gmail adres is misschien ook niet superveilig tenzij die van jou iets was als "secret" of "geheim" ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 23-06 19:09
Marzman schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:42:
Kun je aangeven wat voor soort wachtwoord het was? Eventueel woord vervangen door gelijkwaardig woord en getal door gelijkwaardig getal. Mijn wachtwoord voor mijn reguliere gmail adres is misschien ook niet superveilig tenzij die van jou iets was als "secret" of "geheim" ;)
Was 1 hoofdletter plus 8 kleine letters. Geen cijfers en geen speciale tekens.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
Marzman schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 16:42:
Ik had toch een redelijk sterk wachtwoord dat onmogelijk te raden is hoor. Had gewoon random letters gepakt in willekeurige volgorde met 3 cijfers erachter, dat is toch onmogelijk te raden en als ik dan zie dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben moet er toch iets behoorlijk fout zitten bij Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb in mijn Gmail filters ingesteld.

Zo gaat e-mail die naar <mijngmail>+test@gmail.com gestuurd wordt naar de label TEST. Ook heb ik skip inbox aangevinkt.

Dit zorgt er dus voor dat die e-mail meteen naar de TEST label gaat en niet in de inbox verschijnt.

Maar als ik nou een antwoord stuur op die e-mail en vervolgens weer een antwoord ontvang, komt de conversatie toch nog in de inbox (en ook in de TEST label, wat wel gewoon goed is).

Weet iemand hoe ik er voor zou kunnen zorgen dat de conversatie nooit meer in de inbox komt? :)

Het zal vast wel komen omdat, op het moment dat ik antwoord, mijn e-mail adres niet <mijngmail>+test@gmail.com wordt, maar gewoon <mijngmail>@gmail.com en dan antwoordt geadresseerde dus naar het adres zonder plusje.

[ Voor 16% gewijzigd door Tanuki op 22-06-2010 18:25 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

l0c4lh0st schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 18:23:
Het zal vast wel komen omdat, op het moment dat ik antwoord, mijn e-mail adres niet <mijngmail>+test@gmail.com wordt, maar gewoon <mijngmail>@gmail.com en dan antwoordt geadresseerde dus naar het adres zonder plusje.
Daar komt het door ja. Je kan e-mailadressen toevoegen waarmee je mail verstuurd maar dat worden er erg veel op deze manier. Het gemakkelijkste zou zijn een reply-to adres invullen als je reageert maar dat kan zo te zien niet in Gmail.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marzman schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 08:13:
Wat voor mobiel is dat eigenlijk? Ik heb er nu eens naar gekeken omdat je het meldt en bij mij staan de voornaam en achternaam gewoon in het juiste veld (Windows Mobile 6.5, in 6.1 stond het volgens mij ook gewoon goed maar dat kan ik niet meer zien).
Windows Mobile 6.5. Ik heb de contacten op mijn telefoon ingevoerd maar al een paar keer een andere rom geprobeerd en door wat heen en weer syncen staan ze nu dus verkeerd. Alle velden kloppen behalve de naam dus.
SMulTiE schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 07:45:
[...]
Meid toch.... :X

Excusez-moi, maar ik vind 't nogal een mug->olifant verhaal.
Vind ik niet, ik wil dit gewoon goed geregeld hebben en snap niet waarom Google zo moeilijk doet.
smeerbartje schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:03:
[...]

Misschen omdat Google helemaal niet WIL dat je 100% perfect kunt synchroniseren met Outlook? Stick to Gmail!
Ik wil best bij Gmail blijven als ze of een desktop client aanbieden of hun website eens flink gaan versnellen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:40:
Ik wil best bij Gmail blijven als ze of een desktop client aanbieden of hun website eens flink gaan versnellen.
Daar is dus Google Gears al eens voor geopperd, en in Chrome is Gmail retesnel. Zelf geen fan van Chrome, maar Firefox kan qua JS afhandeling daar een puntje aan zuigen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sebazzz schreef op zondag 20 juni 2010 @ 23:27:
[...]

Ik had niet zo'n wachtwoord. Pun intented?
Nee, maar sommige mensen hebben helaas wel zo'n wachtwoord dus ik dacht ik meld het maar even. Met zo'n oersimpel wachtwoord heb je immers niets aan het wijzigen van je wachtwoord omdat ze 'm zo weer weten te "kraken". Veel mensen willen dat nog wel eens vergeten.

Ik heb zelf middels een tool als 1Password een wachtwoord laten maken (er zijn legio tools waarmee dat kan) en dat in gebruik genomen. Met 1Password kan ik ook meteen de passwords opslaan zodat ik ze niet kwijtraak. Als men dan wachtwoorden wil achterhalen zullen ze mijn machine moeten gaan lopen hacken en dat heb ik wat sneller door dan wanneer ze Google gaan lopen hacken plus dat het ook minder makkelijk gaat (computers gaan uit, servers laat je draaien en worden doorgaans ook niet geNAT).
smeerbartje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 10:04:
[...]

Je zou je af moeten vragen wat voor nut het heeft om voor en achternaam separaat op te slaan. Kijk, ik gebruik gewoon de zoekfunctie van Google (of Gestures) om een contact te vinden; het zal mij mijn bips oxideren of voor en achternaam apart staan, ALS ik de persoon maar snel vind.
Omdat het erg handig is om op voornaam of achternaam te zoeken/sorteren/etc. wat nogal lastig gaat als je alleen een volledige naam hebt. Je hebt alleen de mazzel dat die zoekfunctie bij Google zo goed is maar dat geldt dus niet overal, vooral niet als je gaat synchroniseren met een mobiel apparaat middels Google Sync (wat officieel Echange ActiveSync is). Nou moet ik wel bekennen dat synchronisatie van contactpersonen en agenda's vaak nogal crappy gaat en dit nou niet echt iets unieks is voor Google. Mijn N95 wist ook aardig een puinzooi te maken van de contactpersonen en agenda items.

@Wiethoofd: Google Gears is alleen EoL vanwege de mogelijkheden van o.a. HTML5. Google doet daar dus niets meer mee waardoor het ook geen optie meer is. Gmail kun je overigens prima in diverse mailclients gebruiken incl. hun offline support dus iets als gears is eigenlijk ook niet nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 24-06-2010 16:19 . Reden: google gears stukje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Laatst online: 23:13
ppl schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:08:
[...]

Omdat het erg handig is om op voornaam of achternaam te zoeken/sorteren/etc. wat nogal lastig gaat als je alleen een volledige naam hebt. Je hebt alleen de mazzel dat die zoekfunctie bij Google zo goed is maar dat geldt dus niet overal, vooral niet als je gaat synchroniseren met een mobiel apparaat middels Google Sync (wat officieel Echange ActiveSync is). Nou moet ik wel bekennen dat synchronisatie van contactpersonen en agenda's vaak nogal crappy gaat en dit nou niet echt iets unieks is voor Google. Mijn N95 wist ook aardig een puinzooi te maken van de contactpersonen en agenda items.
[...]
Ik heb zelf een HTC Touch Pro met Windows Mobile. Ik sync met mijn gmail adres en mijn contacten staan ook altijd verkeerd om (Achternaam, Voornaam).
Met dit tooltje http://www.shubaroo.com/index.php?module=contact heb ik dat opgelost, die wijzigt het naar voornaam achternaam en evt tussen haakjes er achter de functie.
Hij is inmiddels niet meer gratis, als je de laatste versie wilt hebben die nog gratis was dm je maar. (Moet je natuurlijk wel een Windows Mobile smartphone hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tsurany schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 19:40:
[...]

Windows Mobile 6.5. Ik heb de contacten op mijn telefoon ingevoerd maar al een paar keer een andere rom geprobeerd en door wat heen en weer syncen staan ze nu dus verkeerd. Alle velden kloppen behalve de naam dus.
[quote]Zijn ze in Gmail niet veranderd? Dan zou ik ze gewoon een keer opnieuw syncen (uitzetten, dan worden ze verwijderd en dan weer aanzetten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JackPoint schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 18:28:
[...]

Hij is inmiddels niet meer gratis, als je de laatste versie wilt hebben die nog gratis was dm je maar. (Moet je natuurlijk wel een Windows Mobile smartphone hebben.)
Ik heb een iPhone die ik met mijn Mac sync. Het enige wat ik van Google gebruik is hun searchengine en gmail. Ik heb al zitten zoeken naar een Exchange account maar als ik de prijzen zo zie ben ik veel goedkoper uit met MobileMe (scheelt minimaal 40 euro op jaarbasis, nogal veel als je bedenkt dat we het dan over prijzen van 80 euro vs 120 euro hebben, resp. 50% en 33,3% van de prijs :X). Wellicht dat het voor een ander handig is maar ik hou het iig bij Address Book en iCal want dat werkt perfect en integreert ook heel mooi in mijn OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marzman schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 19:16:
[...]

[quote]Zijn ze in Gmail niet veranderd? Dan zou ik ze gewoon een keer opnieuw syncen (uitzetten, dan worden ze verwijderd en dan weer aanzetten).
Dat zal niet helpen, met de huidige list al ruim 5x gesynct.
ppl schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:22:
[...]

Ik heb een iPhone die ik met mijn Mac sync. Het enige wat ik van Google gebruik is hun searchengine en gmail. Ik heb al zitten zoeken naar een Exchange account maar als ik de prijzen zo zie ben ik veel goedkoper uit met MobileMe (scheelt minimaal 40 euro op jaarbasis, nogal veel als je bedenkt dat we het dan over prijzen van 80 euro vs 120 euro hebben, resp. 50% en 33,3% van de prijs :X). Wellicht dat het voor een ander handig is maar ik hou het iig bij Address Book en iCal want dat werkt perfect en integreert ook heel mooi in mijn OS.
Volgens mij heb je voor die 80 euro ook wel een jaar lang een exchange account.

[ Voor 53% gewijzigd door Tsurany op 24-06-2010 21:36 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Beste Tsurany,

Ik lees dit topic uit interesse om te kijken wat de bevindingen zijn van Gmail. Ik gebruik het al jaren met veel plezier, en sinds vorig jaar de IMAP ondersteuning voor Outlook en Gmail app voor m'n Nokia 5230, werkt super met labels en filter.

Ik hoop dat ik de oplossing voor je heb. In outlook kun je bij opties voor contactpersonen de manier waarop deze standaard worden opgeslagen wijzigen (achternaam, voornaam is standaard). Ik heb dit zelf gewijzigd in voornaam achternaam. Als dit in WM 6.5 ook kan zou dit de oplossing kunnen zijn (dit is een andere functie dan "weergeven als voornaam achternaam". Dit zal alleen niet je al gemaakte contacten zodanig aanpassen.

Suc6

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zal eens kijken of dat werkt, hoop t wel. Na t weekend eens flink gaan pielen.

Eerst even een bedrijfje overzetten naar Google Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
ppl schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 16:08:
[...]

Oke, daar heb je wel een punt. Maar ik denk dat de filosofie van Google is: gebruik een fatsoenlijke (lees: Android) telefoon en je hebt heleamal geen baat bij gescheiden voor- en achternamen. De zoekoptie vind je contact toch wel. Maar hoe dan ook: gescheiden staat gewoon beter en past meer bij ons tweakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

In Windows Mobile werkt die zoekfunctie net zo goed als bij Google, misschien nog wel beter omdat het niet webbased is :p Je toetst een paar letters in die overeenkomen met de naam en je krijgt de voornaam of achternaam (hij zoekt in allebei). Ook hoef je niet twee keer te drukken voor een b, als je een 2 indrukt snapt Windows Mobile dat het een a, b of c is en zoekt naar al deze combinaties.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-06 19:27
Volgens mij ligt Gmail eruit nu, meer mensen?

-edit: hier werkt het ook weer. Werkte toch echt paar minuutjes niet, http in elk geval niet. Ik was te snel...

[ Voor 56% gewijzigd door dinkelover op 22-07-2010 21:56 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-06 21:02
Hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jeuj, een kleine layoutwijziging.
Nieuwe look Gmail

Vooral de contactenlijst is een stuk overzichtelijker:
Gmail Contacts

[quote]
Overview of what's new in Gmail

A new look for Gmail
We’ve pruned our pixels and made it easier to get to Contacts and Tasks.

• Mail, Contacts, and Tasks links have moved to the top left of Gmail.
• Compose mail is now a button rather than a link.
• A smaller header area puts the first message in your inbox about 16 pixels higher on the screen.
• The Select All, None, Read, Unread, and Starred links that used to be above your messages are now options in a drop-down menu, next to the Archive button.

Updates to Contacts
We’ve also done a major overhaul to Contacts, adding a bunch of features you requested and making Contacts easier to use.

• Contacts work a lot more like Mail. Keyboard shortcuts now work in Contacts too, and we’ve made selecting and grouping contacts more like selecting and labeling email.
• Sort contacts by last name. Look under More actions for this option.
• Use custom labels for phone numbers and other fields. For example, you can label a phone number as “Vacation home.” Please be aware, ActiveSync for iPhone and Blackberry Sync don’t yet support custom labels so custom labeled numbers/emails/etc. may not appear on your phone.
• Undo. Now, when you make changes to your contacts, you can undo your recent changes.
• Automatic saving. You no longer need to worry about “edit” mode or “view” mode -- just edit away and Gmail will save your changes.
• Structured name fields. You can now set name components (i.e. Title, First, Middle, Last and Suffix) explicitly or continue to use the name field as a free form area if you prefer a less structured approach.
• Manual and bulk contact merge. You can now merge contacts from the More actions menu. Just select the contacts you’d like to merge and select Merge contacts from under the More actions menu. Or, to get a list of suggestions for contacts to merge, select Find and merge duplicates.

Ingeklapt gebruikt het nog minder ruimte:
Mail ingeklapt

:)

[ Voor 75% gewijzigd door CodeCaster op 11-08-2010 08:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-06 15:45

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

I love it. :) Ik wou al EEUWEN custom fields en snapte maar niet waarom ze dat niet deden!

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Nu hopen dat ze deze wijzigingen ook snel toepassen op Google Apps for Domains...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Worden die custom labels ook gesynchroniseerd?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*Kuch* :P
• Use custom labels for phone numbers and other fields. For example, you can label a phone number as “Vacation home.” Please be aware, ActiveSync for iPhone and Blackberry Sync don’t yet support custom labels so custom labeled numbers/emails/etc. may not appear on your phone.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Topicstarter
Het Gmail logo is ook gekrompen met de layout update, verder zit ik nooit in m'n contactpersonen of gebruik ik de taken, dus lang leve het plusje/minnetje om em te collapsen.

Jammer dat de boel (met een paar labs enabled) op 1024px net niet meer op 1 regel past....
Gmail restyle

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Ziet er wel goed uit. Even wennen, maar ach.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ontdekte vanochtend dat de nieuwsbrief van linkedin en een automatisch mailtje van mijn eigen domein in mijn spam box waren beland. Voorheen gebeurde dat nooit. Hoe kan dat in de loop van de tijd veranderen?
Heeft gmail het algoritme strenger ingesteld? Zijn er meer die dit gemerkt hebben? Ik ga nu denken dat het tegelijk met de grafische update is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Tim Schuhmacher schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:15:
Ik ontdekte vanochtend dat de nieuwsbrief van linkedin en een automatisch mailtje van mijn eigen domein in mijn spam box waren beland. Voorheen gebeurde dat nooit. Hoe kan dat in de loop van de tijd veranderen?
Heeft gmail het algoritme strenger ingesteld? Zijn er meer die dit gemerkt hebben? Ik ga nu denken dat het tegelijk met de grafische update is gebeurt.
Ik heb dit ook voor een paar emails die normaal altijd goed waren. Het was al het geval voor dit update, dus eerder is er iets veranderd. Ik vind het ook irritant, steedsmaar selecteren als 'not spam' :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tim Schuhmacher schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:15:
Het is een lerend algoritme. Ik heb het ook wel eens. Het beste kun je zo veel mogelijk adressen in je adresboek zetten als je veel spam krijgt.

Ik vind het trouwens een erg minuscule update. Ze hebben een paar linkjes versplaatst :p, als het er niet bij stond had ik het niet eens gezien. Niet dat het daarom slecht is ofzo, het zijn wel net de dingen die ik het meeste gebruik :)

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 11-08-2010 14:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Marzman schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:54:
[...]

Het is een lerend algoritme. Ik heb het ook wel eens. Het beste kun je zo veel mogelijk adressen in je adresboek zetten als je veel spam krijgt.
Goeie tip, heb het net even gedaan. Eens zien of ze morgen niet meer automagisch in de spambox terecht komen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 07:32

Sebazzz

3dp

Wat is er mis met op "geen spam" te klikken? :?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sebazzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:17:
Dat het dan de volgende keer misschien weer in je spambox belandt. Dat gebeurt nooit bij mail die van adressen komt die in je adresboek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Sebazzz schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:17:
Dat ik dat al 10x heb gedaan en Gmail dat in vredesnaam niet aangeleerd krijgt? :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58

Tim Schuhmacher

abasios

Ik verwacht niet mail wat altijd als niet-spam beschouwd is (en ook de afzender stond al in mijn contacten) in de spambox te vinden. Dat is er mis mee. En inderdaad wanneer snapt hij het wel en dan nog blijkt het dat het geen garantie is dat het er niet weer in verdwijnt.

Verder kom ik er nu dus achter dat de gmailadressen die ik enkel als forward gebruik spam niet forwarden. En ik dus false-positives dus ook nooit krijg. Een instelling om de spambox te negeren is er blijkbaar niet.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-06 23:23

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Gmail is er hier mee opgehouden in chrome. IE, FF en iPhone (safari) doet gmail het wel gewoon goed. Het geldt trouwens ook voor calendar en reader. Kent iemand dit probleem?

Ik heb al geprobeerd alle browsegegevens (cookies, pw's, etc) te wissen maar dat haalt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nou, die ene emailadres zit in de contactlijst maar wordt nog steeds als spam herkend. :?
Ik moet er wel bij zeggen dat dit in Apps is, dus niet in de originele Gmail zelf. Maar dan nog.. Lijkt me een irritante bug.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Trinsec schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:38:
Nou, die ene emailadres zit in de contactlijst maar wordt nog steeds als spam herkend. :?
Ik moet er wel bij zeggen dat dit in Apps is, dus niet in de originele Gmail zelf. Maar dan nog.. Lijkt me een irritante bug.
Ik zit even te kijken bij de filters, daar heb je de optie: Never send it to Spam. Dat kan dus ook nog :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Bedankt voor de tip, dat heb ik nu maar ingesteld. Ik moest het toch nog filteren om hem een label aangeplakt te krijgen, heb gelijk ook die optie geselecteerd. Let's see tomorrow if it's still sent to the spam box. :P

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 09:47
* DaTiezl zweert al jaren bij Google Redesigned

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:29

RnB

Super add-on DaTiezl!
Maar kan je nog wat aanpassen aan de views of is er maar één opmaak?
Ik vind die view voor GMail namelijk iets te druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06 09:47
Helaas is dat grijze de enige styling. Maar ik vind het daarnaast meer voordelen bieden.

Wat ik heb gedaan is mijn labels minder kleuren gegeven (in het grijssegment) zodat het niet zo'n bonte kermis wordt.

Daarnaast gebruik ik AdBlock Plus Element Hider om knoppen, divs, teksten ed die ik niet wil zien te verwijderen.

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 20-06 07:47

jmk

Gmail is de laatste dagen ineens onmogelijk traag, en nu zelfs een 502 error melding.

Zwaar irritant, hebben meer mensen dit? Ik heb het ook nodig voor mijn werk(telefoonverslag doormailen)

EDIT:
It's not just you! http://mail.google.com looks down from here.

Check another site?
downforeveryoneorjustme

[ Voor 31% gewijzigd door jmk op 17-08-2010 23:01 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:23
Hier ligt gmail ook eruit...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Had je ook dat het de laatste dagen zo traag was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gmail (Google Apps) ligt er bij mij ook uit, afgelopen dagen was het niet traag trouwens.

Sync lijkt nog wel te werken, dus als je echt bij je mail wilt kun je dat proberen (of misschien pop3 of imap, heb het niet getest maar misschien ligt alleen de web frontend er uit).

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 23:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:01
Gmail ligt er ook hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 22:06
Zelfde probleem. Bij mij 502 server error.

Afgelopen dagen meer problemen met gmail:

* Dubbel inladen bij start gmail.
* Geen berichten kunnen lezen als je deze probeert aan te klikken.
* Traag.

Ik vermoed dat de problemen zijn begonnen toen de layout werd vernieuwd.
Zoals zovaak gezegd: een vernieuwing hoeft geen verbetering te zijn. En dat gaat nu zeker voor gmail op.

Is gmail weer in z'n beta-fase belandt? :|

[ Voor 26% gewijzigd door cc12 op 17-08-2010 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafo
  • Laatst online: 31-03 12:31
Gek genoeg kan ik mijn Gmail via de iGoogle gadget wel lezen, misschien een DNS probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 14:55
Apps Status Dasboard zegt dat er niets mis is.

http://www.google.com/appsstatus#hl=nl

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:00

knakworst

Get more sats!

webmail ligt er bij mij ook uit, IMAP werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cc12 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:20:

Is gmail weer in z'n beta-fase belandt? :|
Omdat ze nu een paar minuten onbereikbaar zijn? Je kan ook overdrijven.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:27:
[...]

Omdat ze nu een paar minuten onbereikbaar zijn? Je kan ook overdrijven.
Lees jij wel of ben jij een echte marsman???
cc12 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:20:
Zelfde probleem. Bij mij 502 server error.

Afgelopen dagen meer problemen met gmail:

* Dubbel inladen bij start gmail.
* Geen berichten kunnen lezen als je deze probeert aan te klikken.
* Traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
knakworst schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:26:
webmail ligt er bij mij ook uit, IMAP werkt prima.
De Android Gmail-app laat hier idd een mail zien die ik ontvangen heb om 23:28...

Als ik twitter zie lijkt het wereldwijd te zijn. Google Docs/Reader etc. werkt hier wel gewoon. Afgelopen dagen geen problemen gehad met Gmail. We zien het wel op het Dashboard zometeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

cc12 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:31:
[...]

Lees jij wel of ben jij een echte marsman???
Nee, ik ben geen echte marsman. Op Mars zitten geen mannen, sorrie als ik nu iets voor je verpest :p

Ja dat had ik gelezen. Ik heb ook wel een keer twee keer moeten klikken op een onderwerp, maar om nou te zeggen dat het heel de week al traag is. Daar heb ik weinig van gemerkt in ieder geval.

Elke e-mailprovider heeft wel eens een storing en als je dan Gmail pakt waar je als klant niet direct voor hoeft te betalen dan vind ik persoonlijk dat je geweldige specs krijgt en ook een zeer goede bereikbaarheid van de e-mail.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Ligt er al een half uurtje uit nu. Blackberry ontvangt wel mail. Geen DNS issue, je komt op de server error pagina van mail.google.com terecht. Denk dat er een aardige database storing aan het plaatsvinden is want de Google load balancer doet dus ook niets meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196934

Gmail doet het weer! :9

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 196934 op 18-08-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
@Marzman (die geen marsman is) >:)

Sinds de vernieuwing van de layout heb ik in iedergeval wel regelmatig problemen met gmail. Vandaar dat ik me afvraag of ze met gmail aan het 'experimenteren' zijn en of ze daarom min of meer weer in een soort van 'betafase' zijn.

Natuurlijk ben ik blij met gmail. En dat waardeer ik ook. Desalniettemin constateer ik dat er meer probleempjes zijn sinds de layoutverandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Klinkt een beetje stom misschien, maar is het mogelijk dat als Gmail problemen heeft Chrome dat ook heeft :?

Gister waren er problemen met Gmail, maar ook Chrome had kuren hier. Het duurde een paar seconden voor Chrome reageerde als ik op links klikte en dergelijke (op niet google sites ook dus).

En vandaag is Gmail weer prima en Chrome ook 8)7 Gister al virusscanner gedraaid maar niks gevonden toen. Is dit toeval of zou er een verband kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gmail is na de update echt een stuk slomer / onberekenbaarder... :(

Duurt soms gewoon lang om een conversatie te laden. En af en toe nog een 502 - Pagina Tijdelijk Niet Bereikbaar error...Jammer. Hopelijk word het snel geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

hier erg traag met laden. dik 8 seconden. 1e keer dan he, 2e keer gaat het wat sneller, 2 seconde

[ Voor 41% gewijzigd door jmk op 18-08-2010 21:01 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CHOLERA. Dit is al de derde keer, gemiddeld 1x per maand is het raak. Dan gaat Gmail z'n eigen leven leiden en allerlei random berichten uit een ver verleden (drie accounts geimporteerd, 2x hotmail en 1x gmail) worden opnieuw verstuurd. Honderden. Wat is hier toch aan de hand? :? :X |:( 8)7

• smeerbartje
Jejking schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:31:
CHOLERA. Dit is al de derde keer, gemiddeld 1x per maand is het raak. Dan gaat Gmail z'n eigen leven leiden en allerlei random berichten uit een ver verleden (drie accounts geimporteerd, 2x hotmail en 1x gmail) worden opnieuw verstuurd. Honderden. Wat is hier toch aan de hand? :? :X |:( 8)7
Aangezien ik niets lees over ernstige diarree en uitdroging, lijkt het met evident dat we Cholera uit kunnen sluiten. De incubatietijd van de cholera-bacterie kan variëren van zes uur tot twee dagen. Is dit herkenbaar?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe bedoel je verstuurd? Je bedoelt gepopt denk ik? (meestal ligt dat aan de server waar van gepopt wordt trouwens, bij niet gmail oplossingen waarbij een bericht op de server bewaard blijft, ik denk dat dit bij gmail hetzelfde werkt dus ik zou mijn geld zetten op een storing/update op de server die je popt als je dat bedoelt).

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 19-08-2010 17:37 ]

/▌

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sorry, dat kon iets duidelijker. Ik krijg oude berichten opnieuw binnen, dat bedoelde ik met Gmail leidt z'n eigen leventje. Ik dacht ook al aan een storing maar trust me... het is echt niet grappig meer op deze manier. Té vaak, té irritant. Met de mazzel dat ik nog een snelkoppelingetje heb om er al m'n ongelezen berichten uit te vissen, anders was ik helemaal de aap geweest.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Poppen dus :), dat kan ook aan de server liggen waarvan je popt. Je zou er voor kunnen kiezen die berichten te verwijderen van die server dan is dat probleem opgelost.

/▌

• smeerbartje
Precies, of gewoon laten forwarden naar je gmail... dat is in mijn ogen de mooiste oplossing.

• JKratos
Even iets in de groep gooien ;) wat vinden jullie van zakelijk gebruik van Gmail? Is dit geloofwaardig (genoeg) of zou een eigen domein echt een vereiste zijn m.b.t. zakelijk contact met klanten en/of andere bedrijven?

Ben nu sinds met android phone totaal over op Gmail namelijk en vind het super werken maar twijfel of Gmail ook bij formele mails kan gebruiken. Hoewel ik voorheen Hotmail gebruikt en dat is minstens zo ''erg''. :+

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

JKratos schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:22:
Even iets in de groep gooien ;) wat vinden jullie van zakelijk gebruik van Gmail? Is dit geloofwaardig (genoeg) of zou een eigen domein echt een vereiste zijn m.b.t. zakelijk contact met klanten en/of andere bedrijven?

Ben nu sinds met android phone totaal over op Gmail namelijk en vind het super werken maar twijfel of Gmail ook bij formele mails kan gebruiken. Hoewel ik voorheen Hotmail gebruikt en dat is minstens zo ''erg''. :+
http://www.google.com/apps/intl/en/business/index.html

USD50/jaar ... meeste hosters hebben ook wel imap, werkt prima maar dat is zonder kalender vaak. Een exchange accountje kost je ook niet de kop, vergelijkbaar met de kosten van gmail.
Dus ja, ik vind een eigen domein wel bij een eigen bedrijf passen ;) maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je doet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Volgens mij ging het hem om het email adres toch? Dus dat je als bedrijf zijnde emails uitstuurt onder 'bedrijfsnaam'@gmail.com. Ik vind dit dus NIET kunnen; koop gewoon een simpel domeinnaampje voor een paar tientjes per jaar, wijzig je A-records naar gmail servers en klaar ben je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:52
smeerbartje schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:17:
Volgens mij ging het hem om het email adres toch? Dus dat je als bedrijf zijnde emails uitstuurt onder 'bedrijfsnaam'@gmail.com. Ik vind dit dus NIET kunnen; koop gewoon een simpel domeinnaampje voor een paar tientjes per jaar, wijzig je A-records naar gmail servers en klaar ben je :).
Bij Godaddy 15 dollar per jaar voor een nl-domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

We hebben dat een keer gehad met een Google Apps Premier account, soms kan het gebeuren dat een account 'verrot' is. In dit geval heeft een Google engineer het probleem moeten verhelpen, maar ik weet niet hoe de support met een gmail account werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Met apps heb je gmail onder je eigen domein. Als je er van afhankelijk bent (een bakker is dat niet), dan zou ik wel de betaalde versie nemen.

[edit]volgens mij bedoel je dat ook. Cnames en mx-records zijn het trouwens wat je moet veranderen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 20-08-2010 11:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Weaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-04 01:28
Hoewel ik Google Apps icm Outlook 2007 gebruik, is het volgende probleem een algemeen Gmail probleem.

Ik heb voor het verwijderen van mail in Outlook de geavanceerde IMAP instellingen uit Labs gebruikt. Volgens deze link: delete IMAP mail. Zie reply van jabhawk. Op zich is dit een goed werkende oplossing, op één punt na: als een mail in Postvak IN met een filter een label heeft gekregen en de mail wordt verwijderd, wordt alleen het label Postvak IN weggehaald en de mail dus in het andere label blijft staan en niet naar de prullenbak gaat. Dit klopt ook wel met de exacte tekst van de geavanceerde IMAP optie: "Als een bericht wordt verwijderd uit de laatst zichtbare IMAP-map". Het probleem is dat je in Outlook niet kunt zien welke labels (mappen) een mail heeft gekregen. Dus na het verwijderen uit Postvak IN, zoek je je een ongeluk naar de mail. Hoe kan ik het toch voor elkaar krijgen om een mail te verwijderen uit Postvak IN die meer labels heeft en direct naar de prullenbak wordt verplaatst? Voor alle duidelijkheid "alle berichten" heb ik niet zichtbaar gemaakt en wordt dus niet gesynced met Outlook, dit maakt de synchronisatie een stuk sneller.

Andere vraag: is het mogelijk om opgeslagen concepten in Outlook te syncen met Gmail. Ik heb diverse fora afgezocht, maar geen oplossing gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door T. Weaker op 23-08-2010 15:40 . Reden: tekstaanpassing en extra info ]

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik gebruik nu gmail intensief sinds een paar maanden en dinsdag heb ik voor het eerst spam mogen ontvangen, woensdag waren er al 2 spam berichten en vandaag 5... :{

Wat ik me nu afvraag. Mijn gmail adres staat nergens online heb het niet gepubliceerd ik registreer me met me gmail adres ook alleen bij bekende websites. Wat ik me nu afvraag hoe kan het zijn dat ik nu opeens spam ga ontvangen? Ik heb het email adres namelijk al ontzettend lang maar gebruik het pas dus sinds een paar maanden...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind de belfunctie die ze hebben toegevoegd wel leuk. Op zich zou ik best een volledig Google Voice account willen hebben maar ik heb niet zo'n zin het via een proxy te doen (ik wil mijn apps account niet kwijt, een Amerikaans telefoonnummer wat een vereiste is heb ik al).

/▌

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54

Bob

Wouser schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:02:
Ik gebruik nu gmail intensief sinds een paar maanden en dinsdag heb ik voor het eerst spam mogen ontvangen, woensdag waren er al 2 spam berichten en vandaag 5... :{

Wat ik me nu afvraag. Mijn gmail adres staat nergens online heb het niet gepubliceerd ik registreer me met me gmail adres ook alleen bij bekende websites. Wat ik me nu afvraag hoe kan het zijn dat ik nu opeens spam ga ontvangen? Ik heb het email adres namelijk al ontzettend lang maar gebruik het pas dus sinds een paar maanden...
Je hebt al wel enkele mensen gemaild, niet? Iemand heeft een virus, virus leest de mail ook en kent dus je mailadres. Voila, het is om zeep. :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inderdaad, of je geeft je e-mailadres op bij bedrijf a. Die verkopen het door aan bedrijf b. En zo zijn er nog tig scenario's. Virussen is wel een populaire inderdaad. Niet zo boeiend want alle spam wordt er vrij goed uitgefilterd tegenwoordig. Daarom zie je ook weer analoge spam (briefje in je brievenbus of onder je ruitenwisser of je even wilt mailen, het kan niet met miljoenen tegelijk maar de respons is wel veel groter momenteel).

/▌

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-06 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

Inderdaad, dat is echt ontzettend onprofessioneel. Een domein kost je nog niet eens één tientje per jaar, dus dat is echt niet de moeite waard om over na te denken. Afhankelijk van de sector waarin je werkzaam bent (de bakker zou ik het nog wel vergeven, als je iets met IT doet.....) zou ik zelfs niet eens zaken met je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje... hoe kun je in godsnaam bij contactpersonen een groep verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik zie dat iedereen er het wel over eens is dat Gmail op zijn zachts gezegd, geen professionele indruk maakt en een domein een must have is.

Ik kwam ermee omdat iemand tegen mij zei dat ik, vanwege mijn nieuwe Android phone, beter over kon stappen van Hotmail naar Gmail omdat dat handiger was vanwege de push mail (is ook zo, en erg handig idd) maar ook omdat Gmail zakelijk veel gebruikt zou worden en dus ''beter'' en geschikter zou zijn dan Hotmail. Dit laatste blijkt dus (zo haal ik uit de reacties hier) niet echt het geval te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:05
Wouser schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:12:
Vraagje... hoe kun je in godsnaam bij contactpersonen een groep verwijderen?
Als je je contactpersoon geselecteerd hebt, kun je bovenin op een knop groups drukken en vervolgens het vinkje voor de gewenste groep verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
--Niels-- schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:13:
[...]

Als je je contactpersoon geselecteerd hebt, kun je bovenin op een knop groups drukken en vervolgens het vinkje voor de gewenste groep verwijderen.
Sorry dat bedoel ik niet. Niet een contactpersoon verwijderen uit een groep maar hoe je een groep kunt verwijderen ;-) (Ik had contactpersonen erbij gezet zodat mensen wisten dat ik het over het contactpersonen gedeelte had, maar heb het idd wel een beetje verwarrend opgeschreven.)

tweede punt; wie werkt eigenlijk de nederlandse agenda "Holiday days" bij (google is me eerste gok)? Was namelijk vandaag alles aan het inplannen voorkomend schooljaar en zag dat vakantiedagen er nog niet instonden (4&5 mei B.V.).

[ Voor 17% gewijzigd door Chip. op 29-08-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Delete group? Staat gewoon in beeld als je op de group klikt (behalve bij de door Google aangemaakte groepen)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c7a7c4d0d30a/4c7a7c4ceec64-ikzieniks.png

? Ik zie niks hoor.

-edit- ik zie het al... wanneer je een groep hebt zonder contactpersonen is de optie "verwijder groep" onder "meer acties" niet zichtbaar... m.a.w. je kunt dus alleen een groep verwijderen wanneer er minstens 1 contactpersoon of meer in die groep staat.

[ Voor 56% gewijzigd door Chip. op 29-08-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Appart

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58wU7zRBHXRncswZUaBstKYt/full.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Hmmm jij hebt een heel andere GUI :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Even een ander account gepakt, dan is het nog steeds vrij simpel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dEcIP9c3NZ8xbrm0LI0kQLWk/full.png

[ Voor 76% gewijzigd door Marzman op 29-08-2010 17:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Raar... Bij mij staat dat er niet bij lege groepen alleen bij groepen waar minimaal 1 of meer contactpersonen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het staat niet in door Google gemaakte groepen maar dat had ik al gezegd ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Oh wacht! Ik begrijp het. Ja ik dacht dat ik die groep zelf had aangemaakt :D

Maar ander vraagje dan aan jouw hoe krijg jij die GUI van die eerste screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zo ziet het adresboek er uit in Google Apps, omdat Google alles op een hoop aan het gooien is werkt die nu ook in normale acccounts zie ik :p

https://www.google.com/contacts?tab=mC

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 23:46

Contagio

Vullend

Hello,
Klopt het, dat als je tegenwoordig een nieuwe gmail account wil aanmaken, je dan je mobiele nummer moet geven om dat account te activeren?
Dat is in ieder geval wat mij overkwam toen ik een maandje geleden een nieuw adres wilde registeren.

Ik vind dit ronduit schandalig en totaal niet nodig, afgezien van het feit dat ik mijn mobiele nummer niet aan google ga geven?

Valt hier omheen te werken of ben ik gewoon een zeikerd?

[ Voor 0% gewijzigd door Contagio op 29-08-2010 20:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat weet ik niet, maar ik vind het wel een slimme manier om grootschalig geautomatiseerd aanmaken van accounts tegen te gaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 23:46

Contagio

Vullend

Marzman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:21:
Dat weet ik niet, maar ik vind het wel een slimme manier om grootschalig geautomatiseerd aanmaken van accounts tegen te gaan.
Dat wordt toch al jaren opgelost door een random letter/cijfer combinatie in te voeren als bevestiging? Naar mijn weten gaat dit grootschalig automatisch aanmaken van accounts tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is al lang gekraakt. Een telefoonnummer werkt veel beter omdat het lastig is duizenden telefoonnummers te hebben en dat te automatiseren.

Maar als je Google niet vertrouwd, waarom wil je dan een Gmailadres? Met mijn mail kunnen ze meer als met mijn telefoonnummer :p

/▌

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste