• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:55
Ik las dit topic en dacht nahh dit kan niet.

Maatje van me had een 8800 gts (2.3 jaar oud) die sinds kort BSOD's gaf en rare strepen in windows. Na het lezen van dit topic maar eens even de oven truuk geprobeerd en ja hoor hij doet het weer prima.

Even alles losgehaald en schoongemaakt. Daarna brak een klein onderdeeltje af (moet maar even weer gesoldeert worden en zit nu met tape op de kaart vast)

De kaart op een ovenplaat gelegd en 10min@200C in een voorverwarmde hete lucht oven hehe.

Even weer de hele boel gemonteerd en hij doet het weer prima. Strepen zijn weg en een uur lang gamen gaat ook weer goed. Ik zal nog even kijken of de boel goed gestresst kan worden met bijv furmark.

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/6189/imag0001ox.jpg

Verwijderd

twiFight schreef op maandag 23 november 2009 @ 00:08:
[...]

Dat zou ik wel erg raar vinden, aangezien 1) hardware fouten niet beinvloed worden door je OS en 2) een driverfout in Win7 alleen de driver laat crashen maar je OS blijft draaien. Heb ik met de 9800GX2 ook veel gehad, dat de Nvidia 9800GX2 driver blabla has encountered an illegal operation ofzo en dat hij herstart was. Overigens niet meer gehad sinds de 9800GX2 opgestuurd is en ik een andere kaart gebruik. Lijkt me wel een teken dat mijn 9800GX2 stuk was (als je je afvraagt waar ik over doorzever dan moet je mijn vorige posts even teruglezen).
Mijn 7600gt ging ook dood :P, dat is waarom ik erge artifacts in GTA Snow andreas kreeg :P, veel te veel om te renderen

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb de tegoedbon geaccepteerd en krijg dus mijn 9800GX2 niet terug, maar eigenlijk had ik 'm nog wel even willen toasten, uit hobby interesse :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 139% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
SaphuA schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:12:
Consumenten hoeven het toch niet te pikken dat dit soort zooi geleverd wordt?
Nou je wat wil je anders als je geen garantie meer hebt, bij nVidia kan je niks halen.

Je kunt het natuurlijk aan de grote klok halen maar daar is het onderhand wel een beetje laat voor, meeste videokaarten zijn al dood. :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Bovendien is de nederlandse wet daar niet voor gemaakt. Je kunt heel vaak in je recht staan in dit land, maar je recht krijgen dat boeit ze in Den Haag echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 10:05
Beste tweakers,

Een kleine 3,5 maanden terug heb ik een 9800GTX van POV overgekocht van een medetweaker hier.
Geweldige kaart, draaide als een trein. Tot dat ik een crash kreeg met de release versie van L4D 2. PC spontane reboot, en allemaal blauwe strepen en punten door me bios scherm (op de zwarte lege gedeeltes). Zodra Windows wist te laden kreeg ik een BSOD met de melding over een Nvidia driver.

Nu had ik een andere pc besteld toevallig dezelfde dag die binnen is gekomen van de week. En deze 9800GTX in dit nieuwe systeem ingebouwd. Zelfde probleem. Allemaal blauwe punten/strepen en daarna een scherm vol met witte 0en. Zodra de windows 7 installatie wilde starten een BSOD en spontane reboot.

Nu heb ik mijn oude 8600GTS terug uit de dozen getoverd en deze draaid als een tierelier met de nieuwste drivers van Nvidia zonder problemen.

De 9800GTX is niet echt defect, maar veroorzaakt die rare artifacts. Zou ik het eventueel kunnen oplossen door hem in de oven te laten bakken? Ik heb dit nooit gedaan en niet zo heel veel kaas van gegeten, ik ben ermee bekend dat het kan, maar nooit uitgetest. Ik heb niks te verliezen want rare kuren heeft die toch al.

Maar graag zou ik de mening van andere tweakers horen. Misschien dat men weet dat dit niet eens het proberen waard zou zijn (al hoor ik liever natuurlijk dat dit mss wel is :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:31
Ja ga er maar vanuit dat dit hetzelfde probleem is als de rest hier, jouw problemen klinken precies hetzelfde.
Goede kans dat de oventruuk ook voor jou werkt, zoek even in dit topic of op google naar details hoe je eea precies kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Slashdotter schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 03:10:
Ik heb een GeForce 7600GS van bijna drie jaar oud die vandaag was overleden. Zonet dit topic gevonden, kaartje de oven in en nu doet ie het weer perfect. Yay :)
Ik heb te vroeg gejuiched, met 3d games (left 4 dead 2) wordt de videokaart zwaarder belast en nu heeft ie alsnog het loodje gelegd. Ik kan waarschijnlijk wel de oven truc nog een paar keer uitvoeren maar als definitieve oplossing moet toch maar een nieuwe videokaart gekocht worden. Jammer dat die nieuwe ATI directX 11 kaarten een paar weken levertijd hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Slashdotter op 30-11-2009 14:12 . Reden: 11 toegevoegd, anders slaat het nergens op :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Slashdotter schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:34:
[...]

Ik heb te vroeg gejuiched, met 3d games (left 4 dead 2) wordt de videokaart zwaarder belast en nu heeft ie alsnog het loodje gelegd. Ik kan waarschijnlijk wel de oven truc nog een paar keer uitvoeren maar als definitieve oplossing moet toch maar een nieuwe videokaart gekocht worden. Jammer dat die nieuwe ATI directX kaarten een paar weken levertijd hebben.
Blijf je die paar weken toch lekker bakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De HD5700 zijn goed leverbaar als ik me niet vergis.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik heb hem ook in de over gehad (gts640) ff braden op 200C voor 12 minuten en hij post weer met goed beeld :D Moet zeggen dat ik er weinig vertrouwen in had. Maar met games nog ff controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Mijn kaart is dus van het weekend raar gaan doen (rode vlekjes verspreidt over het beeld) en 3D games spelen werkt dus niet meer voor lange tijd (soms binnen een minuut al vastgelopen met een spel). Ik weet zeker dat ik een G80 versie heb want ik heb echt zo'n hele oude 8800 GTS 640 Mb versie toen ie nog maar net uit was.

Alleen ik huiver een beetje bij het idee mijn kaart in een oven te doen op 200 graden.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
aXe schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:00:
Alleen ik huiver een beetje bij het idee mijn kaart in een oven te doen op 200 graden.
Kapot is die toch al dus wat heb je te verliezen. :p

Daarnaast wat zou die moeten doen in de oven? Ontploffen? :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppie
  • Niet online
(overleden)
aXe schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:00:
Mijn kaart is dus van het weekend raar gaan doen (rode vlekjes verspreidt over het beeld) en 3D games spelen werkt dus niet meer voor lange tijd (soms binnen een minuut al vastgelopen met een spel). Ik weet zeker dat ik een G80 versie heb want ik heb echt zo'n hele oude 8800 GTS 640 Mb versie toen ie nog maar net uit was.

Haal wel ff de koeler enz er af. Heb ik ook gedaan. Daarna over goed voorverwarmen op 200 graden en dan 12 minuutjes er in. Laten afkoelen, monteren en testen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:11

Nemesizz

Untouchable

-The_Mask- schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:07:
[...]
Daarnaast wat zou die moeten doen in de oven? Ontploffen? :+
Als de elco's uitdrogen kunnen ze zeker ontploffen >:)
Heb ik gehad tijdens m'n test-bak-run met een Trident 1MB videokaart (oven was toen te warm btw en de kaart was al antiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Heb het ook geprobeerd om mijn defecte 7900GTO 10 minuten in de hetelucht oven te leggen.
Mijn 7900 had artifacts, maar nu is het zelfs erger geworden :P

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
doesd00 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:50:
Heb het ook geprobeerd om mijn defecte 7900GTO 10 minuten in de hetelucht oven te leggen.
Mijn 7900 had artifacts, maar nu is het zelfs erger geworden :P
Daarom gaat dit topic ook over de G80 GPU, want die heeft een duidelijke productiefout. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Inderdaad, ik sta niet in voor de gevolgen van andere GPU's dan de G80. Of beter nog, voor geen enkele gevolgen :p !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geld deze fout in de g80 ook voor de kaarten die gemaakt zijn door asus bvb
die een andere pcb gebruiken en andere componenten?
Ik heb namelijk nog een stock gekoelde 8800 ultra in de pc beneden hangen
van asus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Het probleem zit in de GPU en is dus verder onafhankelijk van de kaartfabrikant en andere onderdelen...

Oja: mijn 7900Go heeft/had hetzelfde probleem, het zijn dus zeker niet alleen 8000 reeks kaarten, alleen is de nummering van NVidia niet altijd even consequent, zie de GT210 /310 bv ;)

[ Voor 51% gewijzigd door base_ op 01-12-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het eingelijk bedacht dan dat nvidia slechte chips maken vanaf de 7000 reeks tot de 8000 reeks ?
Eingelijk helemaal geen last van gehad tot nu aan toe en ook heel veel meer mensen. Dus als het aan mij ligt
hebben we het over een slechte batch? Correct me if im wrong?

4000 geen last
5000 geen last
6000 geen last
7000 geen last
8000 geen last
g200 geen last

Van alle reeksen heb ik zo'n beetje wel een kaart gehad

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En bij hoeveel van die kaarten heb je ze langer dan ongeveer 2-2.5 jaar gehad? ;)

In principe is alleen een flink deel van de 8xxx-series belast. Geen slechte batch maar een flaw in het hele productieproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:34:
Wie heeft het eingelijk bedacht dan dat nvidia slechte chips maken vanaf de 7000 reeks tot de 8000 reeks ?
Eingelijk helemaal geen last van gehad tot nu aan toe en ook heel veel meer mensen. Dus als het aan mij ligt

4000 geen last
5000 geen last
6000 geen last
7000 geen last
8000 geen last
g200 geen last

Je hebt denk ik iets gemist. De 8000-mobile series zijn echt massaal uitgevallen en dit is ook voor veel laptopfabrikanten aanleiding geweest voor een uitgebreide garantieregeling vanwege een toegegeven productiefout. Dus geen slechte batch, gewoon de hele serie. Of de g200 hier last van heeft kunnen we nog niet zeggen, het lijkt er vooralsnog niet op maar die conclusie kunnen we pas stellen over een jaartje ofzo (het is immers een tijd geleden dat de 8800-kaarten verkocht zijn en ze vallen nu pas uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

4000 geen last
5000 geen last
6000 geen last
7000 geen last
8000 geen last
g200 geen last

Bij mij is het:
Geforce 4: zelf geen last (op stage toen stuk of 3-4 in een half jaar weggegooid, artefacts)
Geforce 5: overgeslagen (ook niet tegen gekomen op stages)
Geforce 6: artefacts na ~2.5 a 3 jaar (oven heeft het weer, zij het tijdelijk, gefixed)
Geforce 7: artefacts na 5 maand al (niet gebakken, gewoon garantie geclaimed)
Geforce 8: m'n 8800 werkt nog, maar heb al wel een 8400m gebakken dus artefacts.

Het komt dus wel degelijk voor bij meerdere series.
De 7900 staat er zelfs bekend om dat ze snel kapot gaan. Toen mijn XFX 7900GT kapot ging heb ik wat onderzoek gedaan, en het forum van XFX stond er toen vol mee. Bijna allemaal gingen ze na ongeveer 6 maand kapot, allemaal hetzelfde verhaal namelijk artefacts. XFX (of hun poster) gaf toen aan dat het aan het geheugen lag dat het soldeerwerk losliet.

Dus het is zeker niet iets wat alleen sinds de G80 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_

4000 geen last
5000 geen last
6000 geen last
7000 geen last
8000 geen last
g200 geen last

zie eerste pagina van deze thread: http://gathering.tweakers...message/32540273#32540273

de nieuwste chips schijnen een beter soort "eutectic solder contacts" te hebben in de chip, maar goede details over welke chips nu wel goed zijn heb ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus als het aan mij ligt hebben we het over een slechte batch? Correct me if im wrong?
Correct de wrong, het gaat hier om een slechte GPU serie de G80 genaamd. ;)
Die bestaat uit de 8800GTS 320 en 640MB, de 8800GTX en de 8800Ultra.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:14:
[...]

Die bestaat uit de 8800GTS 320 en 640MB, de 8800GTX en de 8800Ultra.
Noem de 8600M-achtigen ook even ;) want je doet het soldeerwerk van de 8000-serie te veel eer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:41:
[...]

Noem de 8600M-achtigen ook even ;) want je doet het soldeerwerk van de 8000-serie te veel eer aan :P
Ik heb het hier alleen over desktop GPU's want er zijn (gelukkig) maar weinig mensen die hun notebook/mobo in de oven gooien. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Een aantal van die nVidia notebook videokaarten kun je er gewoon uithalen. Zijn van die vierkante dingen die je in je laptop kan prikken, kun je gewoon in de oven doen, heb ik ook gedaan met een 8400m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nemesizz schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:12:
Een aantal van die nVidia notebook videokaarten kun je er gewoon uithalen.
MXM modules bedoel je, die zie helaas niet veel meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou mijn Asus 8800GTX heeft ook de geest gegeven
Pc starte wel op maar geen beeld op DVI Wel via VGA kabel maar alleen in 2D 600x800 ofzo,
en artifacts en rare blokjes in de bios.
nooit overgeclockt en standaard cooler erop .
Ik heb de kaart gekocht bij Azerty op 2-3-2007
dus ik heb nog garantie ,3 jaar volgens Asus.
Mag ook wel... bijna E 600 voor die kaart betaald toedertijd (ben eigenlijk net gek 8)7
Heeft iemand ervaring met RMA van Asus of Azerty of gaat dat maanden duren ?
en wat zou je als vervanging terugkrijgen bij asus ?

vind dat bakken allemaal wel leuk ,maar ben eigenlijk bang dat ik de rest van mijn pc sloop
door kortsluiting of iets dergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kijk eens in de shopreviews van azerty, meer ervaring kun je niet vinden lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Dit geeft natuurlijk wel een scheef beeld van het percentage kapotte kaarten. De meerderheid van alle mensen met daadwerkelijk een kapotte kaart melden dit. (buiten gewone andere reageerders).

Mijn broer heeft sinds de launch van de G80 8800GTS 320mb deze kaart in zijn bezit. Ik vind zelf dat deze kaart behoorlijk mishandeld word omdat de computer 24/7 aanstaat in een behoorlijk dichte ruimte. De kaart is continu rond de 70/80 graden.

Mag niet baten; hij werkt nog steeds :).

Je moet maar mazzel hebben.

Als je een topic zou maken over kapotte ATI kaarten zouden er ook wel wat pagina's gevult worden. Nu boor ik niet ATI de grond in, maar moet toegeven dat mijn voorkeur bij Nvidia ligt. Neemt niet weg dat ATI nu leader is.

Endless discussie. Allemaal gebasseerd op meningen :) .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
rickyy schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:46:
De kaart is continu rond de 70/80 graden.
De meeste verbindingen breken door het afwisselend uitzetten door verwarming en weer krimpen tijdens afkoeling. Continu op dezelfde temperatuur, ook al is dit wat aan de hoge kant, is dus voor de soldeerverbindingen veel gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Dit geeft natuurlijk wel een scheef beeld van het percentage kapotte kaarten. De meerderheid van alle mensen met daadwerkelijk een kapotte kaart melden dit. (buiten gewone andere reageerders).

Mijn broer heeft sinds de launch van de G80 8800GTS 320mb deze kaart in zijn bezit. Ik vind zelf dat deze kaart behoorlijk mishandeld word omdat de computer 24/7 aanstaat in een behoorlijk dichte ruimte. De kaart is continu rond de 70/80 graden.

Als je een topic zou maken over kapotte ATI kaarten zouden er ook wel wat pagina's gevult worden. Nu boor ik niet ATI de grond in, maar moet toegeven dat mijn voorkeur bij Nvidia ligt. Neemt niet weg dat ATI nu leader is.

Tja is vaak zo met allerlei apparaten (moederborden, game consoles, TV's, monitoren, harddisks). Degene die het nog doen hoor je niks over, de kapotte word van de daken geschreeuwt. En tuurlijk zijn er ook zat Ati kaarten die kapot gaan, zie nu zelfs al een aantal topics van DOA 5000 serie kaarten.
Denk dat het in dit topic meer gaat dat de nVidia kaarten gewoon met bosjes tegelijk na ~2 jaar kapot gaan.

En ja, discussies zijn meestal eindeloos, wereld zou rustig zijn als ze niet gevoerd werden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kapotte kaart kan altijd. Het gaat om een productiefout en dat is wel even wat anders.
Meningen? Veel pc-fabrikanten hebben de productiefouten in de eerste chips van de 8000-serie toegegeven en de helft van de kaarten die nu hier in probleemtopics gemeld worden zijn 8800-kaarten (DOA's en niet-hardwarematige problemen niet meegeteld uiteraard) dus keiharde feiten hoor. Er zit gewoon een productiefout in de G80.

Je broer gaat er (met continu aan laten staan) dus juist heel goed mee om ;) dus die zal niet snel stuk gaan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
....
Denk ff na voordat je begint te roepen... En lees ook de rest van dit topic eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwerg schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:17:
[...]

Kapotte kaart kan altijd. Het gaat om een productiefout en dat is wel even wat anders.

[...]

Meningen? Veel pc-fabrikanten hebben de productiefouten in de eerste chips van de 8000-serie toegegeven en de helft van de kaarten die nu hier in probleemtopics gemeld worden zijn 8800-kaarten (DOA's en niet-hardwarematige problemen niet meegeteld uiteraard) dus keiharde feiten hoor. Er zit gewoon een productiefout in de G80.

Je broer gaat er (met continu aan laten staan) dus juist heel goed mee om ;) dus die zal niet snel stuk gaan gelukkig.
Heeft nvidia gezegt dan dat er een productie fout in zit ? Zo niet zijn het als nog allemaal speculaties toch?
Hier werk ik ook altijd nog prima met een 8800 ultra beneden geloof ook al zo'n 4 jaar oud en 24/7 aan. Maar het valt meerderen erg op dat tweakers best wel anti nvidia en pro ati overkomen word ook veel gezegd op andere fora vandaar krijg ik ook een beetje mijn twijvels bij dit topic. Verder ben ik zelf niet voor een bepaald merk want bijnde merken hebben om de beurt de kroon te pakken

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:38:
Heeft nvidia gezegt dan dat er een productie fout in zit ?
Niet in deze kaarten wel in die van de laptops, maar de G80 heeft precies dezelfde problemen.
En nee het zijn geen speculaties, maar feiten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

[...]
[...]
Heeft nvidia gezegt dan dat er een productie fout in zit ? Zo niet zijn het als nog allemaal speculaties toch?
Hier werk ik ook altijd nog prima met een 8800 ultra beneden geloof ook al zo'n 4 jaar oud en 24/7 aan. Maar het valt meerderen erg op dat tweakers best wel anti nvidia en pro ati overkomen word ook veel gezegd op andere fora vandaar krijg ik ook een beetje mijn twijvels bij dit topic. Verder ben ik zelf niet voor een bepaald merk want bijnde merken hebben om de beurt de kroon te pakken
Tuurlijk zal nVidia dat niet toegeven. Microsoft bijvoorbeeld bleef eerst ook keihard ontkennen dat de Xbox krassen maakte op schijfjes, de RROD kwam bijna nooit voor. Maar omdat er zo lang over door gehamerd werd gaven ze uiteindelijk toe. Verschil tussen de Xbox en de 8800 is, is dat de Xbox een paar jaar mee moet gaan en nog steeds geproduceerd en verkocht word.
Een videokaart opzich ook wel, maar we zitten inmiddels al aan de GT200 serie en hebben ze bij nVidia zoiets van "Die 8800's gaan kapot? So what? ding is toch al verouderd en worden niet meer gemaakt*"
(*op een paar re-brands na dan, maar die zijn alweer op G92 gebaseerd volgens mij).

Dat Tweakers pro-ati is maak je er zelf van denk ik. Persoonlijk kijk ik meestal wie de beste kaart op het moment heeft dat ik er een wil. Paar jaar geleden (Geforce FX tijdperk) ging ik voor Ati, daarna ging ik voor 6800, 7900 en 8800 omdat ik die op dat moment beter vond. Momenteel zou ik weer voor Ati gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je gaat natuurlijk ook echt in een miljardenbusiness roepen dat er een defect zit in je eigen producten? 8)7

Uitgebreid onderzoek van Charlie Demerijan naar geweest. Ga maar Googlen... En kom dan tot de conclusie dat dat geblaat over fanboys geheel onterecht is. Ik hoop dat je jezelf de kans gunt op een stukje Verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een topic vol met tientallen mensen waarbij dit gebeurt is (en waarbij fixen met de oven het probleem oplost, dus 100% zeker slecht soldeer zoals dat bij chips kan gebeuren met temperatuurschommelingen) is toch wat sterker bewijs dan wat de marketingafdeling van NVidia zegt. Zelfs mensen die bij hardwarewinkels werken hebben aangegeven dat er ontzettend veel G80's teruggestuurd werden de laatste tijd.

Als je bewijzen wilt moet je juist niet bij een bedrijf met PR-afdeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Het lijkt me niet dat je direct de fout bij nVidia neer moet leggen. nVidia leverd enkel de GPU aan de verschillende kaarten-bakkers. Denk eerder dus dat je de fout neer moet leggen bij de kaarten fabrikanten dus. Dan kunnen zij op hun beurt weer de vinger wijzen naar nVidia omdat de GPU te warm werd maar opzich moet je dan als kaartenbakker een betere koeling er op zetten.

Personal note... Ik ben geen Asus fan, nooit geweest trouwens, m'n Asus 8800 Ultra was sinds jaren weer het eerste Asus product wat ik kocht. Nu de kaart na 2 jaar is overleden zegt m'n gevoel, zie je nu wel, had je geen Asus shit moeten kopen. Nu weet ik ook wel dat dat niet klopt maargoed, sinds het 486 tijdperk geen Asus meer gekocht en dat zal na deze 600 euro kostende miskleun ook niet snel meer gebeuren.

Ik ben eingelijk wel benieuwd hoeveel kaarten er nu de geest hebben gegeven.... eingelijk zouden we alle gegevens eens moeten verzamelen... is dat niet te doen door een polletje toe te voegen aan dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Hier werk ik ook altijd nog prima met een 8800 ultra beneden geloof ook al zo'n 4 jaar oud en 24/7 aan. Maar het valt meerderen erg op dat tweakers best wel anti nvidia en pro ati overkomen word ook veel gezegd op andere fora vandaar krijg ik ook een beetje mijn twijvels bij dit topic.
Voor de zoveelste keer: het gaat hier niet over welk merk beter is maar over het overlijden van bepaalde NVidia chips, de oorzaak hiervan en het mogelijk tijdelijk herstellen hiervan.
Er is in dit topic al ruim voldoende technisch gedetailleerde informatie te vinden over hoe en wat lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bofkont_NL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2021
Nou hier ook een Asus 8800GTS 320mb naar de klote, 7e maand 2007 dus net uit de garantie, groene strepen en alleen maar opstarten in safemodus. Als vervanger mijn eerste ATI ooit gekocht een XFX 4870 1gb erg goed kaartje, ben zeer onder de indruk.

Zal binnenkort ook nog even de oventruc proberen bij mijn overleden 8800GTS van 272 euro van 2007.
Opzich aardig goed kaartje, wat bijna ook dag en nacht heeft aangestaan, nooit getuned/overclockt.
Maar veel te vroeg overleden gezien de prijs en tijd dat hij het maar gedaan heeft :(

[ Voor 8% gewijzigd door Bofkont_NL op 02-12-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Het onvermijdelijke is gebeurd, i.p.v. een appeltaart baken, heb ik mijn 8800GTS afgebakken :(.

Na een bereidingstijd van 15 minuten in een op 200°C voor verwarmde oven, geduldig af laten koelen, was t maar afwachten of de boel normaal (of tenminste met slechts een enkel artefact onder belasting).
En inderdaad, de 8800GTS geeft normaal beeld als t gaat om de desktop, surfen en tekstverwerking.
Gamen is uitgesloten, na 15 minuten OF: Dragon Rising begint t gelazer weer met her en der een artefact/afwijkend gekleurd blokje.

Conclusie: T werk de afbak truc, maar in dit geval toch maar een vervangende kaart besteld, een HD5770 gaat voortaan voor t beeld op de buis toveren.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ocdaan schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:52:
maar opzich moet je dan als kaartenbakker een betere koeling er op zetten.
Denk niet dat dat veel helpt, of dat kaartenbakkers dit van tevoren konden weten. Een high-end graka kan makkelijk 80-90 graden worden en hier wordt de koeling ook naar gemaakt. Dan schommelt het dus van 20 graden (kamertemperatuur, pc uit) naar 90 graden (load), dus steeds 70 graden verschil. Misschien dat je de levensduur kan verdubbelen met betere koeling maar dan zul je echt aan de waterkoeling moeten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
hoe minder temperatuurschommelingen hoe langer het duurt voordat het tin brokkelt lijk me... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Maar koelers zijn niet gemaakt om temp schommelingen tegen te gaan, ze worden gemaakt om zo stil mogelijk de core < x graden te houden.

Een goede koeler die het wèl doet is vast te krijgen, maar als de kaarten €30 duurder waren geweest vanwege de koeler was ook iedereen gaan mekkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

twiFight schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:45:
Maar koelers zijn niet gemaakt om temp schommelingen tegen te gaan, ze worden gemaakt om zo stil mogelijk de core < x graden te houden.

Een goede koeler die het wèl doet is vast te krijgen, maar als de kaarten €30 duurder waren geweest vanwege de koeler was ook iedereen gaan mekkeren.
Een koeler van 30,- (consumentenprijs)

Dat zal de fabriekant een (<) tientje kosten?

En dat dan afzetten tegen een totaal consumentenprijs van 600,-

Dus ja, als ze een betere koeling konden maken zijn ze gewoon in gebreke gebleven.

[ Voor 46% gewijzigd door ocdaan op 03-12-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
De koelingen voldoen aan hun specificaties, echter de GPU's niet. Zoals hierboven al werd vermeld zijn de koelers gemaakt om de GPU onder een maximum temperatuur te houden. Bovendien gaan ze langzamer draaien om de herrie wat te beperken als de temperatuur niet te hoog is. Vandaar ook dat ze voor bepaalde (Dell) laptops de bios aangepast hebben zodat de koelers harder draaien en eea dus koeler blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
ocdaan schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:46:
[...]

Een koeler van 30,- (consumentenprijs)

Dat zal de fabriekant een (<) tientje kosten?
Ik had het niet over consumentenprijzen. Voor €10 krijg je hooguit een aircooler van degelijk materiaal, maar zoals je in de wijde wereld kan zien hou je met een recht-toe-recht-aan air koeler je core niet op constant dezelfde temperatuur. En aangezien je GPU vroeger of later afkoelt naar kamertemperatuur* moet je dan een koeler hebben die de kaart onder full load op kamertemperatuur kan houden om temperatuurschommelingen te voorkomen. Yeah right.. have fun with that. Doe mij dan maar gewoon een kaartje met fatsoenlijke soldeerverbindingen.

* je zou het kunnen voorkomen door de kaart voortdurend op een hogere temperatuur te houden dan je kamertemperatuur alleen moet je er dan energie in gaan stoppen en een veredelde airco unit voor mijn videokaart gaat me wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bofkont_NL
Nu was ik al op de hoogte van het consumentrecht, maar naar de uitzending van Kassa vanavond hierover is het me duidelijk geworden dat je nog zeker rechten hebt na de wettelijke 2 jaar garantie. Heeft alles te maken met de verwachte tenische levensduur van een product, bij een computer zou dit toch minimaal 5 jaar zijn.
Nu vind ik de term computer aardig algemeen omdat iedereen hier weet hoeveel uit hoeveel verschillende componenten een computer is opgebouwd zekers een gamesysteem. Vraag me dan ook af hoe hier onderscheid in gemaakt gaat worden.

Ga dit artikel van het consumentrecht toch even proberen, kijken hoe coolprices hiermee omgaat.
Ook mijn Asus 8800gts 320mb heeft het een maand na de garantie begeven.

Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door Bofkont_NL op 05-12-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Bofkont_NL schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:02:
Nu was ik al op de hoogte van het consumentrecht, maar naar de uitzending van Kassa vanavond hierover is het me duidelijk geworden dat je nog zeker rechten hebt na de wettelijke 2 jaar garantie. Heeft alles te maken met de verwachte tenische levensduur van een product, bij een computer zou dit toch minimaal 5 jaar zijn.
Nu vind ik de term computer aardig algemeen omdat iedereen hier weet hoeveel uit hoeveel verschillende componenten een computer is opgebouwd zekers een gamesysteem. Vraag me dan ook af hoe hier onderscheid in gemaakt gaat worden.

Ga dit artikel van het consumentrecht toch even proberen, kijken hoe coolprices hiermee omgaat.
Ook mijn Asus 8800gts 320mb heeft het een maand na de garantie begeven.

Ik hou jullie op de hoogte.
Je moet eigenlijk niet coolprices gaan bombarderen met dingen van consumenten rechten, JA ik ben het met je eens, garantie moet langer dan 2 jaar, maar, coolprices gaat hier niet over, die verkopen het gewoon, als ze iedereen na garantie een nieuwe kaart gaan geven, dan gaat dat van hun geld af, en dat is niet echt gezond voor een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bofkont_NL
Ik begrijp je standpunt M4, maar coolprices is de verkopende partij en dus ook mijn aanspreekpunt betreffende garantie. Dit is ook heel duidelijk omschreven in het consumentrecht dat de winkel waar het artikel is aangeschaft verder ook alles moet regelen, anders wordt je ook van het kastje naar de muur gestuurd als consument. Het is vooral bedoeld om duidelijkheid te verschaffen.
De winkel in dit geval coolprices zoekt het verder maar uit met de fabrikant.

Zelf Asus benaderen lijkt me trouwens ook heel erg moeilijk, al zal het niet omogelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Bofkont_NL op 05-12-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Bofkont_NL schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:54:
Ik begrijp je standpunt M4, maar coolprices is de verkopende partij en dus ook mijn aanspreekpunt betreffende garantie. Dit is ook heel duidelijk omschreven in het consumentrecht dat de winkel waar het artikel is aangeschaft verder ook alles moet regelen, anders wordt je ook van het kastje naar de muur gestuurd als consument. Het is vooral bedoeld om duidelijkheid te verschaffen.

Zelf Asus benaderen lijkt me trouwens ook heel erg moeilijk, al is het niet onmogelijk lijkt mij.
Tsja, dit is weer zo'n typisch naai geval, Coolprices wil natuurlijk niet zelf gaan betalen, dan draaien zij verlies, en Asus wil ook niks doen... Garantie verlopen... Moeten echt Europese regels hiervoor komen, nVidia heeft dit keer met 8800 best wel veel mensen genaaid, die kaarten waren rete duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M4gick schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:55:
[...]

Tsja, dit is weer zo'n typisch naai geval, Coolprices wil natuurlijk niet zelf gaan betalen, dan draaien zij verlies, en Asus wil ook niks doen... Garantie verlopen... Moeten echt Europese regels hiervoor komen, nVidia heeft dit keer met 8800 best wel veel mensen genaaid, die kaarten waren rete duur..
Kwaliteit of kwantiteit jij zegt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
De marges op hardware zijn niet groot, de meeste winkels zijn niet in staat om alle defecten zelf te gaan vergoeden, en zelfs de kaartfabrikanten hebben moeite om al deze defecten te vergoeden, het ergste is dat de fabrikant die de werkelijke defecte onderdelen levert niet eens over vergoeden praat en zelfs ontkent dat het een materiaal propbleem is in hun product... Voor mij reden genoeg om NVidia toch enigsinds te mijden voorlopig. Uiteindelijk zijn de consumenten, winkels en kaartfabrikant slachtoffer van producten van NVidia die niet aan de specificaties voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

M4gick schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:55:
[...]

Die regels zijn er al hoor. Als de technische levensduur 5 jaar is, en de garantie is 2 jaar, en het gaat na 1 jaar na het verlopen van de garantie stuk, dan betaal jij 1/(5-2)=33% en de verkoper 2/(5-2)=66% van de reparatiekosten. Althans, zo is het wettelijk bepaald, dat veel winkels doen alsof ze het niet weten is wat anders. Als jij het echter tot een kort geding laat komen, dan zal de rechter gewoon bepalen dat beide partijen een evenredig deel van de kosten op zich moeten nemen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bart ® schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:35:
[...]

Die regels zijn er al hoor. Als de technische levensduur 5 jaar is, en de garantie is 2 jaar, en het gaat na 1 jaar na het verlopen van de garantie stuk, dan betaal jij 1/(5-2)=33% en de verkoper 2/(5-2)=66% van de reparatiekosten.
Lekkere regel...
Dus de 8800Ultra die je voor 600 euro hebt gekocht, waarna die over drie jaar overlijd en nog maar minder dan 100 euro waard is. Mag jij 33% van de kosten betalen, wat dus al niet uit kan waarschijnlijk, voor minder haal je waarschijnlijk een nieuwe. En een webshop die de rest moet betalen lijkt mij ook totaal niet realistisch hoe kon een webshop nu weten dat er de 8800Ultra kaarten die ze drie jaar geleden verkochten productiefouten bevatte. Daarnaast het kan ook nooit uit voor een webshop, als iedereen dat zou doen zijn de meesten binnen enkele weken tot maanden failliet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Die webshop die een paar tientjes verdient heeft op zo'n kaart kan onmogelijk 600 euro gaan terugbetalen aan alle gedupeerden, zelfs kaartfabrikanten kunnen dit niet allemaal vergoeden, ik denk dat iedere partij de 'winst' zonder problemen uit zou willen keren om het drama te vergeten maar dan heb je nog maar een klein deel van de originele kostprijs. Ik vraag me af wat een vergelijkbare kaart vandaag nieuw kost. Dan bedoel ik dus een kaart die dezelfde 3D scores haalt, aangezien de techniek erg hard gaat in dit gebied, vandaar ook dat ze zo hard afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Kan iemand mij vertellen hoelang een RMA kan duren in hemelsnaam?

Dit is de 1ste keer dat ik een kaart RMA heb gestuurd en ik wacht nu al een maand zonder enig idee wanneer die terugkomt.

als ik mail krijg ik, "we hebben hem nog niet terug"

Ik begrijp wel dat een winkel als azerty er niks aan kan doen maar kom op. een hele maand |:(

Het irritante is dat alle leuke games nu uitkomen en uit gaan komen. Ze liggen nu op de plank te wachten totdat ik eindelijk de kaart terug heb :(

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
@ikbengoofy: ik zou even een status laten opvragen door Azerty bij de fabrikant/reparateur, soms blijft een onderdeel wel eens te lang liggen (onderdelen nodig, al wel binnen maar even vergeten bijvoorbeeld :( ) Veel reparaties duren een week of 3 maar eea hangt nogal van de fabrikant af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ikbengoofy schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:39:
Ik begrijp wel dat een winkel als azerty er niks aan kan doen maar kom op. een hele maand |:(
Komt wel veel vaker voor dat je wel een paar maanden mag wachten en idd Azerty kan hier ook weinig aan veranderen. Hoogstwaarschijnlijk weten zij ook niet waar de videokaart nu is en als de fabrikant er überhaupt wel mee bezig is of die gewoon ergens in een hoekje ligt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

base_ schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:47:
Die webshop die een paar tientjes verdient heeft op zo'n kaart kan onmogelijk 600 euro gaan terugbetalen aan alle gedupeerden,
Ik weet niet precies wie wat en wanneer hoort te vergoeden maar dat hoeft sowieso niet, daarbij werk je namelijk gewoon met de dagwaarde dus je mag blij zijn als je 50 euro terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
base_ schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:54:
@ikbengoofy: ik zou even een status laten opvragen door Azerty bij de fabrikant/reparateur, soms blijft een onderdeel wel eens te lang liggen (onderdelen nodig, al wel binnen maar even vergeten bijvoorbeeld :( ) Veel reparaties duren een week of 3 maar eea hangt nogal van de fabrikant af.
Ik doe niks anders, Maar ik krijg telkens terug dat ze hem nog niet terughebben. ze checken het en thats it....
-The_Mask- schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:56:
[...]

Komt wel veel vaker voor dat je wel een paar maanden mag wachten en idd Azerty kan hier ook weinig aan veranderen. Hoogstwaarschijnlijk weten zij ook niet waar de videokaart nu is en als de fabrikant er überhaupt wel mee bezig is of die gewoon ergens in een hoekje ligt. ;)
Is toch geen manier van doen, als mijn auto kapot gaat krijg ik een vervangende totdat de reparatie binnen een paar dagen klaar is.

Zo zit ik nu al een maand zonder werkende desktop. Heb een laptop waar ik nu alles op doe. maar daar kan ik net aan PES2010 op spelen.

Paar maanden wachten tot je een product terugkrijgt ik echt belachelijk gewoon.

En een nieuwe kaart kopen zo rond de feestdagen is ook niet bepaald een optie.

[ Voor 3% gewijzigd door ikbengoofy op 06-12-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
"niet terug hebben" is geen status, ze moeten tenminste aan kunnen geven wat de reparatie status is (fout gevonden/gerepareerd etc), mocht de reparatieservice direct bereikbaar zijn dan zouden ze je een RMA code moeten kunnen geven, anders wordt het een negatieve shopreview voor ze vrees ik :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Een PC ~5 jaar, dus ik ga er vanuit elk onderdeel in de PC ook.

Het probleem is het krijgen van waar je recht op hebt. Als de winkel doodleuk "Nee." zegt dan zit je daar... Rest je alleen het aanspannen van een rechtzaak, maar dat kost geld en doet dus niemand. Dus winkels komen altijd overal mee weg. Nederlands recht is niet zo goed als je denkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

twiFight schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:42:
Een PC ~5 jaar, dus ik ga er vanuit elk onderdeel in de PC ook.

Het probleem is het krijgen van waar je recht op hebt. Als de winkel doodleuk "Nee." zegt dan zit je daar... Rest je alleen het aanspannen van een rechtzaak, maar dat kost geld en doet dus niemand. Dus winkels komen altijd overal mee weg. Nederlands recht is niet zo goed als je denkt..
Ik wil wel eens zien dat een winkel daarmee wegkomt als je aangeeft naar de consumentenbond en naar radar te gaan omdat ze de wet niet respecteren. Dan zal er wel wat te regelen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Vast wel, omdat ze geen negatieve publiciteit op tv willen. Maar de winkel komt er per definitie mee weg, tenzij je een rechtzaak start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

@Ikbengoofy:

RMA van m'n 7900GT duurde toen 2 maanden. Ik kreeg echter wel te horen dat het ding kapot was en dat ie naar de leverancier ging. Echter de leverancier had niet zo'n drukte om reacties terug te sturen naar de shop.
Uiteindelijk kreeg ik dus na 2 maand de optie dagwaarde of een 8600gt of 1900pro.

Een kaart die binnen 5 maand kapot ging, is dus vervolgens 2 maand op RMA geweest.

Heb toen dus met bijbetaling een 8800GTS gekocht (die wonder boven wonder) al bijna 2 maand buiten garantie nog werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attila1994
  • Laatst online: 03-01-2022
Dag mensen!
Ook ik heb hetzelfde probleem met mijn videokaartje (8800 GTS 320MB). Gisteren heeft ie 10 minuten op 180 graden C in de oven mogen braden, dus dat is al (hopelijk succesvol) gebeurd. Mijn vraag is alleen waar je thermal pads kan krijgen, en welke in moet hebben. 19 euro betalen voor een vel warmtgeleidend iets lijkt me niks, dus weet iemand of die dingen ook op ebay oid. te koop zijn?

Is dit misschien ook goed? http://cgi.ebay.nl/Therma...ss_RL?hash=item518b022113

Nog even wat anders: ik heb al even geknoeid met koelpasta, maar ik was zo handig om een beetje tussen de GPU en dat vierkante "ring" eromheen op de pcb de krijgen :'( Het is een soort Artic Silver, maar dan een onbekende merk. Ik heb het al een beetje weggehaald, maar ik kan er niet zo goed bij, met een wattenstaafje lukt het ook niet goed. Iemand tips?

Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Goed veel alcohol op het wattenstaafje en stippen, en als het een beetje smerig is andere kant van het staafje gebruiken (of nieuwe pakken). Daarmee komt het meeste wel goed los. Daarna gewoon weer met een droge doek ofzo (ik gebruikte zelf keukenpapier).

Had op de 8400m ook overal koelpasta (bij het schoonmaken, zelf niet te dik op gedaan ofzo hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Mijn kaart is na aankomst bij hun precies 2 weken in behandeling geweest voordat ik reactie kreeg dat hij naar de fabrikant werd opgestuurd. Dit zou 2 tot 4 weken duren volgens hun. Uiteindelijk kreeg ik na 13 kalenderdagen reactie. Al met al een vrij vlotte afhandeling dus.

Winkel was Zercom, fabrikant kaart was EVGA.

Geen idee waar elke kaart heengestuurd wordt. Een kaart die in duitsland gerepareerd wordt is natuurlijk sneller terug dan een kaart die naar china moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Nemesizz schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:03:
@Ikbengoofy:

RMA van m'n 7900GT duurde toen 2 maanden. Ik kreeg echter wel te horen dat het ding kapot was en dat ie naar de leverancier ging. Echter de leverancier had niet zo'n drukte om reacties terug te sturen naar de shop.
Uiteindelijk kreeg ik dus na 2 maand de optie dagwaarde of een 8600gt of 1900pro.

Een kaart die binnen 5 maand kapot ging, is dus vervolgens 2 maand op RMA geweest.

Heb toen dus met bijbetaling een 8800GTS gekocht (die wonder boven wonder) al bijna 2 maand buiten garantie nog werkt ;)
Ik wil wat terug wat even snel is of sneller met een HDMI aansluiting. En nog voor kerst.

Zo niet zal ik is contact opnemen met de consumentenbond waar ik gelukkig lid van ben.

Een kaart van meer dan 400 euro mag toch wel wat langer werken dan 1,5 jaar.

Het mooie is, ik heb deze kaart nog nooit overgeclocked. nog niet eens open geschroefd, Hij deed het en ik vond het wel prima :P

[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 07-12-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
ikbengoofy schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:13:
[...]

Ik wil wat terug wat even snel is of sneller met een HDMI aansluiting. En nog voor kerst.
Welke kaart had je dan?
Ik denk niet dat je HDMI kunt eisen. Volgens mij bestond dat nog niet ten tijde van de G80 kaarten en dan zou je een nieuwe feature eisen als je een oude kaart RMAt. Leuk als je het krijgt, maar totaal geen wettelijke gronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
twiFight schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:29:
[...]

Welke kaart had je dan?
Ik denk niet dat je HDMI kunt eisen. Volgens mij bestond dat nog niet ten tijde van de G80 kaarten en dan zou je een nieuwe feature eisen als je een oude kaart RMAt. Leuk als je het krijgt, maar totaal geen wettelijke gronden.
Nee het gaat om een 9800GX2 die met exact dezelfde problemen als de 8800 RMA is gegaan.

en die heeft HDMI die ik ook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Oh vaag, de kaart die ik terugstuurde was ook een 9800GX2 maar kan me niet herinneren dat toen al HDMI bestond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
twiFight schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:22:
Oh vaag, de kaart die ik terugstuurde was ook een 9800GX2 maar kan me niet herinneren dat toen al HDMI bestond :+
HDMI bestaat al sinds 2003, verwar je het niet met displayport?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Nee, maar ik zie het pas sinds een jaar enigszins regelmatig terug op laptops en randapparatuur/cinemasets/etc. Zal wel aan mij liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
twiFight schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:49:
Nee, maar ik zie het pas sinds een jaar enigszins regelmatig terug op laptops en randapparatuur/cinemasets/etc. Zal wel aan mij liggen :+
Ik denk het.

Dit is mijn kaart: Werkende met HDMI en geluid, Moest alleen ff een stekkertje van mijn X-fi naar de videokaart doorlussen en het werkt perfect op mijn TV.

Afbeeldingslocatie: http://fastra.ua.ac.be/images/hw_gpu.jpg

Met een ipod touch stuur in de PC (die in een andere kamer staat) remote aan, HDMI kabel van 10 meter er tussen en FULL HD films kijken maar.

Gebruik het echt veel, en daarom is het ook best wel belangrijk dat die HDMI in ieder geval terug komt O+

[ Voor 45% gewijzigd door ikbengoofy op 08-12-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Weet iemand of de oven truc ook werkt op een 6700XL of dat het soldeer op deze kaart hetzelfde is als op de G80 kaarten?

Gaat trouwens om de 128MB MSI/Medion versie

gaf geen beeld meer, eerst artifacts tijdens opstarten en halverwege opstarten helemaal geen beeld meer, daarna helemaal geen beeld meer.... ook niet na herhaaldelijk opnieuw starten.

[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 08-12-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attila1994
Gelukkig heeft het ook voor mijn kaartje gewerkt, hij doet het weer net als hiervoor.

MAAR:
Ik vind de temps wel te hoog. Idle is het ongeveer 88 graden C, met GTA San Andreas rond de 91 graden (volgens SpeedFan). Kan het zijn dat ik er te weinig koelpasta op heb gedaan? Ik heb een soort merkloze Arctic Silver gebruikt, en heb daar een druppel van op de GPU gedaan. Vervolgens met een plastic zakje over mijn vinger uitgesmeerd en koeler erop gemonteerd. Ik weet niet wat de temps hiervóór waren, daar heb ik nooit naar gekeken. Any suggestions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:28:
Weet iemand of de oven truc ook werkt op een 6700XL
Niet geschoten is altijd mis, al is de kans dat het werkt wel veel kleiner dan bij de G80.
Koeler erop nieuw op doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Idle temp is wat raar maar 91 C onder stress is niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
@Attila1994 : te weinig koelpasta komt niet vaak voor, als het gehele oppervlak bedekt is is het voldoende. Heb je wel de plastic troep die ze tegenwoordig meestal gebruiken als warmtegeleider verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Attila1994 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:44:
Gelukkig heeft het ook voor mijn kaartje gewerkt, hij doet het weer net als hiervoor.

MAAR:
Ik vind de temps wel te hoog. Idle is het ongeveer 88 graden C, met GTA San Andreas rond de 91 graden (volgens SpeedFan). Kan het zijn dat ik er te weinig koelpasta op heb gedaan? Ik heb een soort merkloze Arctic Silver gebruikt, en heb daar een druppel van op de GPU gedaan. Vervolgens met een plastic zakje over mijn vinger uitgesmeerd en koeler erop gemonteerd. Ik weet niet wat de temps hiervóór waren, daar heb ik nooit naar gekeken. Any suggestions?
Het zou kunnen natuurlijk. Maar als je een hele dunne 'film' aanbrengt moet het goed zijn. Mijn ultra werd niet zo heet moet ik zeggen, denk een graadje of 7/8 koeler idle, load wel gelijk met jouw.
Ik gebuik altijd een klein kartonnetje (stukje van pakje vloei) om de pasta goed en gelijkmatig uit te smeren. Ik gebruik al jaren hetzelfde merkloze tubetje... geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attila1994
Het is gewoon de stock koeler die ik er terug op heb gedaan, dus helemaal schoongemaakt en al. Anders probeer ik morgen de koeler er opnieuw op te doen, bij het loshalen zie ik dan wel of ik de juiste hoeveelheid koelpasta te pakken had. Ik heb ook nog even rondgegoogeld, op het Highflow forum heb ik gelezen dat het koelpasta wat ik gebruik niet bepaald geweldig is. Het is van het merk Titan, type TTG-S104. Anders morgen even een ander tubetje kopen en dat proberen.

Welke idle temperatuur is ongeveer normaal voor een 8800GTS? Ik lees dat wel meer mensen idle rond de 80 graden zitten maar dat eigenlijk niet echt goed is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wat ik he herinner van 8800GTX 65gr idle tot wel 90gr in bv AC of GTA4

het probleem onstaat juist door de te grote schommelingen in temp tussen idle en load, nudat je idle en loadtemps juist niet ver uiteen lopen, is dit juist optimaal tegen de kwaal uit dit topic..

In theorie veel beter dan 45idle en 75 onder load wat ik bv met me 4890 ervaar, maar die kunnen daar blijkbaar beter mee overweg, kan aan mijn ati preference liggen, maar de meeste arti en uitval topics hebben veel met nivdia van doen, dus daarin lijkt ATi wat degelijker te produceren.

En dan heb ik het niet over de laatste tijd, ook pre-G80 erea

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 11-12-2009 23:37 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Trek je niet teveel aan van die videocore temps. De meeste mensen die er over adviseren hebben maar een of twee videokaarten gehad en denken dan te weten wat normale temperaturen zijn.

Ik schrok me ook dood toen ik zag dat mijn 6800GT 116 C werd, ja dat lees je goed. Na googlen was ik er snel achter dat dat normaal was en de chip er tegen kon. En ja hij draait nu nog (bij een vriendin in de pc).

Iemand die gewend is een GPU te hebben die maar 60 C wordt denkt dan dat het foute boel is, terwijl voor een andere videokaart hele normale temps kunnen zijn. Ik weet inmiddels niet meer over welke videokaart jij het nou hebt, maar mijn 9800GX2 werd ook 95 C onder stress en zo'n 70 C idle. Vooral de high end kaarten zijn altijd hete hoofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Hmm heb een Asus EN8800GTX gereflowed, echter zonder resultaat.
Op Hardforum had die mens er een stuk aluminiumfolie onder gelegd en de kaart op 3 alu bolletjes laten steunen.
Ik heb gewoon de kaart ook op 3 bolletjes op een ovenplaat gelegd. Mij leek dat die alufolie niet veel zou uitmaken, heb ik dus weggelaten.
Wat denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Als je maar lang genoeg hebt voorverwarmd, zodat de temperatuur ook echt 200C is over de gehele print. Geheel ook langzaam en goed laten afkoelen voordat je de oven opent anders scheuren de verbindingen meteen weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Oven was voorverwarmd, na 10mins heb ik de oven uitegezet en op een kiertje open gezet zodat die langzaam kon afkoelen...
Omdat ik dacht, als ik de oven toe laat, en em gewoon uit zet, gaat het nog te lang te warm blijven.
(Na 40mins koeler enz. terug gemonteerd, kaart had koud ondertussen.)

Nuja, ik zal nog eens proberen. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Ward Vr op 14-12-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sain onez schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:36:
Wat ik he herinner van 8800GTX 65gr idle tot wel 90gr in bv AC of GTA4

het probleem onstaat juist door de te grote schommelingen in temp tussen idle en load, nudat je idle en loadtemps juist niet ver uiteen lopen, is dit juist optimaal tegen de kwaal uit dit topic..
Niet zozeer tussen load en idle, vergeet het verschil tussen load en *uit* niet ;) Dat heeft veel meer invloed lijkt me. Kan je nog zo leuk het verschil tussen load en idle proberen klein te houden en dan koelt 'ie, als je de pc uit zet, nog 90 graden af.

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 14-12-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

bwerg schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:28:
[...]
Niet zozeer tussen load en idle, vergeet het verschil tussen load en *uit* niet ;) Dat heeft veel meer invloed lijkt me. Kan je nog zo leuk het verschil tussen load en idle proberen klein te houden en dan koelt 'ie, als je de pc uit zet, nog 90 graden af.
Of 70 graden, als je je ramen niet open hebt staan ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
bwerg schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:28:
[...]

Ja maar je fan draait dan niet meer waardoor hij alsnog geleidelijker afkoelt. na een half uur zal die pas kamertemperatuur hebben denk ik.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Zit nu in discussie, na aanleiding van een bak filmpje van m'n 6800, met iemand die beweert dat het bakken op 200ºC (of rond die temp) erg hoog is en dat 120-150ºC genoeg zou zijn...

Nu bakt bijna iedereen hun kaart op of rond de 200ºC, en dan heb ik zoiets van : "Daar zal wel een goede reden voor zijn".

Zou je een kaart nou echt succesvol kunnen fixen met 'slechts' 120ºC? Dat halen sommige kaarten al bijna zonder oven (ok, misschien beetje overdreven) dan zouden ze toch in de 1e plaats niet kapot gaan met micro-breukjes?

Nu vrees ik dat het weer een eindeloos wellus/nietus verhaal word met die gast, maar wat denken jullie?
Zou 120ºC nou echt genoeg zijn om je kaart te redden? Waarom doet de rest dan (net als ik) rond de 200ºC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JanPedaal schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:48:
[...]

Of 70 graden, als je je ramen niet open hebt staan ;)
O, hoort een pc niet in de vriezer dan? Dan haal ik hem er snel uit...

Je hebt gelijk :P maar in vergelijking met 70 graden verschil is 20-30 graden dus helemaal niks.
skelleniels schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:52:
[...]

Ja maar je fan draait dan niet meer waardoor hij alsnog geleidelijker afkoelt. na een half uur zal die pas kamertemperatuur hebben denk ik.
Een uur of zes? Mensen die hier de oventruc deden konden hem al vastpakken na 20 minuten ;). Dus dat gaat sneller dan je denkt. Overigens denk ik niet dat het uitmaakt of het 6 uur of 6 minuten is. De totale inkrimping en uitzetting blijft hetzelfde, en daarmee ook de kracht waarmee de scheurtjes worden gemaakt.
Nemesizz schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:34:
Nu vrees ik dat het weer een eindeloos wellus/nietus verhaal word met die gast, maar wat denken jullie?
Zou 120ºC nou echt genoeg zijn om je kaart te redden? Waarom doet de rest dan (net als ik) rond de 200ºC?
Nee, dat lijkt me niet genoeg. Het materiaal waar de scheurtjes in zitten moet 'smelten' (oke, eigenlijk niet, eerder 'zacht worden', is in dit topic een aantal keer beter uitgelegd) en dat gebeurt vanaf een bepaalde temperatuur. Zit je daar iets onder, dan werkt het helemaal niet meer. Ik weet die exacte temperatuur niet dus misschien kan 180ºC ook nog wel maar 120ºC zal echt te weinig zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 14-12-2009 19:43 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste