Astennu schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:35:
Ik vind het grappig om te lezen dat mensen waarbij dit gebeurde zo weer een nVidia kaart gekocht hebben. Ik zou er toch twee keer over na gedacht hebben. Zeker omdat dit soort problemen de laatste maanden in het nieuws zijn geweest.
Wel geniaal at het bakken werkt. Zeer triest dat het nodig is. Zeker voor een kaart die 500-600 euro gekost heeft

Tja, maar overstap van nVidia naar Ati verloopt niet altijd vlekkeloos (wat ik begreep, heb zelf nooit nog last van gehad). Dat je Windows compleet opnieuw moet installeren enz omdat je anders regen van foutmeldingen of crashes krijgt. Sommigen hebben er niks bij, verse install en klaar, persoonlijk heb ik er een pest hekel aan (ben heel secuur <spelling>, ben op z'n minst 3 dagen nodig om het spul weer in te stellen zoals ik het wil).
Zelf vrees ik nu ook dat m'n kaart het niet lang meer vol houdt. Zag gister volgens mij ineens al rare glitches bij een Fire Totem in World of Warcraft en volgens mij af en toe wat flitsjes (was aan het raiden, te druk om er goed op te letten

).
Ben af en toe wel even aan het kijken tussen videokaartjes, maar vind het soms nog wat rottig met uitzoeken.
Het gebruikelijke probleem: ati of nvidia? en lengte van kaarten (heb een krappe prut kast) en aansluitingen (6 of 8 pins voedings connecter, en stroom verbruik icm m'n 550W voeding).
Vind de service van Evga wel erg netjes, kaarten zijn volgens mij wat duurder maar de service is er dan ook naar. Meestal ALS je uberhaubt al een kaart terug krijgt, geven ze je vaak een mid of low-range budget prut ding voor terug, bij Evga krijg je dus een redelijk gelijkwaardige kaart voor terug.
(voor m'n xfx 7900 kon ik een 8600 voor terug krijgen...vond ik niet acceptabel voor een kaart die na 5 maand al dood ging, heb toen dus een 8800 genomen).