• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-06 22:33

Nessuno

io sono nessuno

vandaag stond ups op de stoep met een paketje
en ik heb van evga een 9800gtx+ gekregen terwijl ik een 8800gts 640 sc had.
erg netjes van ze :D

nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image/skymtl/GPU/EVGA-GTX+/GTX-PLUS-6.jpg
oude:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarecanucks.com/forum/attachments/hardware-canucks-reviews/1216-evga-8800gts-640mb-w-112sps-ssc-edition-review-evga_8800gt_main.jpg

dus ja ik ben super blij :D

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 30-09-2009 17:26 ]

Na rose e cient spin

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 16536 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:26:
ff serieuze vraag die ik nog niet ben tegen gekomen in het topic tot zo ver.

Een aantal succesverhalen gelezen op 200 graden in de oven. Was dit voorverwarmd of niet? :X
BitchCrew schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:17:
[...]

:P

terechte vraag, ma zeer grappig :)

of het een algemeen probleem is zullen we binnenkort weten.

next in line is de G92 kaarten zeker? ( daar hoor ik bij met men 8800GT's )
Dat is met een voorverwarmde oven....

"sooooooo, i removed all bits from the card including the i/o shield and placed it gpu side down with the card raised up on 3 sides by tiny balls of aluminum foil and placed it on a very thin cookie sheet. i preheated the oven to 385f, put the card in and waited around 8-10 minutes. i carefully removed the cookie sheet and placed it on top of the oven to cool down naturally. waited about an hour and voila! =D "

Bron

[ Voor 27% gewijzigd door Humma Kavula op 30-09-2009 17:33 ]

Wear Sunscreen!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had de oven uiteraard ook netjes voorverwarmd.

De meeste mensen deugen!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heb nu ook een 2e hands xfx 8800 gtx 768 voor weinig op de kop getikt met dezelfde problemen, althans, daar lijkt het op.
Heb het ook nog niet geprobeerd, wel al de koeler schoongemaakt en voorzien van nieuwe pasta als probeersel ( koeler was overigens behoorlijk schoon.. :| )
Morgen even testen en mocht hetzelfde probleem zich voordoen ga ik ook eens lekker bakken :Y)

Uiteraard zal ik het resultaat even hier plaatsen.. >:)

Wear Sunscreen!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Razwer schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:55:
[...]

valt wel mee, werkt alweer een jaar bij die knul. nog steeds geen probs.
Op hoeveel graden bak je en hoe lang?
>:)

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Eh..

Lees even de derde post boven je.. ;)

Wear Sunscreen!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
prodigy schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:26:

nieuwe:
[afbeelding]
oude:
[afbeelding]

Ik kreeg een vergelijkbare "upgrade" van EVGA. Ik kreeg voor mijn standaard 8800gts 640MB een 9800gtx. Niet de plus versie, maar dat verschil in snelheid is toch redelijk klein. Ik kreeg gelukkig wel een nieuwe kaart nog sealed in de box. Zal wel old stock zijn die ze nog hebben liggen voor garantie gevallen ofzo. Het is maar net wat ze nog hebben liggen. Als je 'pech' hebt krijg je een tweedehands recertified kaart terug.

Vind het alleen wel jammer dat de 9800gtx zoveel groter is dan de 8800gts (blocked nu 2 sata poorten) en ook meer lawaai maakt. Maar daar kan evga niks aan doen, gewoon top bedrijf qua garantie en service! Wat dat aan gaat mis je wel z'n goede producent bij de ati kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Rutger Mulder schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:03:
[...]

Ik kreeg een vergelijkbare "upgrade" van EVGA. Ik kreeg voor mijn standaard 8800gts 640MB een 9800gtx. Niet de plus versie, maar dat verschil in snelheid is toch redelijk klein. Ik kreeg gelukkig wel een nieuwe kaart nog sealed in de box. Zal wel old stock zijn die ze nog hebben liggen voor garantie gevallen ofzo. Het is maar net wat ze nog hebben liggen. Als je 'pech' hebt krijg je een tweedehands recertified kaart terug.

Vind het alleen wel jammer dat de 9800gtx zoveel groter is dan de 8800gts (blocked nu 2 sata poorten) en ook meer lawaai maakt. Maar daar kan evga niks aan doen, gewoon top bedrijf qua garantie en service! Wat dat aan gaat mis je wel z'n goede producent bij de ati kaarten.
Die van mij was ook geseald in een nieuwe verpakking :D
en mijn 8800gts was toch best wel dirty :P

offtopic ben benieuwd wat ik voor mn Nforce sli 650 terug ga krijgen
was wel toeval dat ze achter elkaar dood gingen :(

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsensei
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-12-2015
Hallo.

Ik maak hetzelfde mee. Ik heb een dikke twee jaar terug een pc besteld bij Tones. Natuurlijk voorzien van een 8800 kaartje omdat die toen goeie keuze leek. In April/Mei van dit jaar ging die dood met alle gekende symptomen: vastlopen, artefacten op het scherm, artefacten in BIOS, etc.

Ik dus mijn kaart met garantie naar Tones gestuurd. Na een paar weken heb ik een vervang exemplaar gekregen. Exact dezelfde kaart. Dat was begin juli. Mooi! Ik ging er even vanuit dat het om een flux ging en dat het dus we niet meer opnieuw zou voortvallen.

Tot drie dagen terug.

Tijdens een potje CS:S kreeg ik opnieuw artefacten en draaide de boel in de soep. Ik ben wat gaming en zo betreft zelfs geeneens een power user die alles op high draait of zo. Ik heb de boel toen maar afgesloten. Wegens werk kon ik pas vanavond mijn pc'tje opnieuw opstarten. Direct waren de gekende en gevreesde symptomen daar weer. Opnieuw artefacten en vastlopen.

Het spreekt voor zich dat ik niet echt tevreden ben. Ik neem het nVidia redelijk kwalijk om zo'n crappy product te leveren. Wat voor oplossing is het ook om je kaart in de oven te steken die zo zelf te repareren? 'Tuurlijk, een beetje tweaker doet dat. En wie niet waagt, niet wint! Maar toch... niet echt consumentvriendelijk.

Ik laat nVidia dus maar voor wat het is. Ik schakel wel even over op ATI in de hoop dat hun kaarten het weer wat langer weten vol te houden. En ik investeer er dan vooral niet teveel ettelijke euro's in als blijkt dat die dingen er zo de brui aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
prodigy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 08:51:
[...]

Die van mij was ook geseald in een nieuwe verpakking :D
en mijn 8800gts was toch best wel dirty :P

offtopic ben benieuwd wat ik voor mn Nforce sli 650 terug ga krijgen
was wel toeval dat ze achter elkaar dood gingen :(
Die van mij was echt super clean. Geen stof, krasjes of wat je ook maar van een recertified zou verwachten.
Je kon gewoon goed zien dat de koeler + pcb nieuw waren. Vond het wel top van EVGA om z'n nette kaart terug te sturen. :)

Ik heb trouwen ook ooit een nforce 600 serie mobo gehad, ook overleden. Die serie was echt slecht, na 1 jaar gingen er al veel kapot doordat de northbridge veelste heet wordt. Ook een soort design fout zoals nu bij de G80. Ik mocht bij de webshop toen mooi een anderbord uitzoeken voor de waarde van de nforce, gelijk met kleine bij betaling overgestapt naar een intel P45 chipset en dat bevalt echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Rutger Mulder schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:43:
[...]

Die van mij was echt super clean. Geen stof, krasjes of wat je ook maar van een recertified zou verwachten.
Je kon gewoon goed zien dat de koeler + pcb nieuw waren. Vond het wel top van EVGA om z'n nette kaart terug te sturen. :)

Ik heb trouwen ook ooit een nforce 600 serie mobo gehad, ook overleden. Die serie was echt slecht, na 1 jaar gingen er al veel kapot doordat de northbridge veelste heet wordt. Ook een soort design fout zoals nu bij de G80. Ik mocht bij de webshop toen mooi een anderbord uitzoeken voor de waarde van de nforce, gelijk met kleine bij betaling overgestapt naar een intel P45 chipset en dat bevalt echt veel beter.
de kaart die ik terug stuurde was ranzig(als in stof enz)(wat wil je na 1jaar en 11 maanden)
ik heb een splik spinter nieuwe 9800gtx+ gekregen geseald in de verpakking _/-\o_

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272242

Die van mij gaat zometeen ook de oven in. 8~10 minuutjes op 200C.

gaat om een 8800Ultra OC edition van MSI.

artifacts in bios enzo. in games crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 272242 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:40:
Die van mij gaat zometeen ook de oven in. 8~10 minuutjes op 200C.

gaat om een 8800Ultra OC edition van MSI.

artifacts in bios enzo. in games crashen.
Any luck?

Ik ben vergeten alu folie te halen :( ...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Humma Kavula schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 21:07:
Ik ben vergeten alu folie te halen :( ...
Heb je ook niet nodig, je moet de kaart gewoon boven de plaat houden met iets wat niet smelt bij 200 graden. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-The_Mask- schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 21:21:
[...]

Heb je ook niet nodig, je moet de kaart gewoon boven de plaat houden met iets wat niet smelt bij 200 graden. :p
Ja, haha leef je uit met suggesties. :P
[small]Note: huishoudelijke proucten...[/small
]

-EDIT-
@ MASK, Dank dank dank, lumineus idee! Alu bbq bakjes gevonden!
Haha , MCGyver is back. })
Heatonme is aan het bakken..( stinkt dat zeg..) :Y)
En dan minimaal een uur wachten.. :|

[ Voor 32% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2009 22:21 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mwuhahaha!

Ik kon niet wachten..
Momenteel heb ik weer een werkende 8800GTX!

Ook voor mij heeft het oven truukje gewerkt!!
Blij blij blij.. *O*

@ Mask; Thnx

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 02-10-2009 23:16 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272242

Yay, mijne is a live again.

Kan weer @ ultra speeds draaien (moest eerst op GTX, wou die niet crashen enzo)

Temps :
Idle 50 Fan = Auto
Load 65 Fan = 100%

@ Stock Cooler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:59
Ik heb geen G80, maar wel een G92 8800GT. Nu heb ik random uitval van m'n kaart, kleuren palet door de war kapotte textures etc al met al lijkt mij dat het aan het geheugen ligt. Ik heb geprobeerd om de kaart te ontzien door te onderklokken en ook geprobeerd het probleem te verergeren/versnellen door hem over te klokken, dit lijkt echter niets uit te maken. Kan ook 2 uur Furmark draaien zonder problemen en in RA3 kan het al mis gaan na 30min. Drivers/Windows heb ik inmiddels al uitgesloten, zit hem echt in de kaart.
Heb en wil voorlopig nog geen vervanger, dus bakken is niet iets dat ik op korte termijn zal gaan doen. Ben benieuwd of er meer G92 kaarten brak gaan en of dat deze net als de G80 te bakken zijn...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 18:53
Ik vind het grappig om te lezen dat mensen waarbij dit gebeurde zo weer een nVidia kaart gekocht hebben. Ik zou er toch twee keer over na gedacht hebben. Zeker omdat dit soort problemen de laatste maanden in het nieuws zijn geweest.

Wel geniaal at het bakken werkt. Zeer triest dat het nodig is. Zeker voor een kaart die 500-600 euro gekost heeft :(

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 03-10-2009 13:36 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
prodigy schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:26:

nieuwe:
[afbeelding]
oude:
[afbeelding]

Mooi he ik had ook mijn EVGA 8800GTS 640 opgestuurd, was net iets meer dan twee jaar oud, en ook een gloednieuwe 9800GTX+ terug gekregen. Zit ook weer 10 jaar garantie op als je hem weer registreert. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 19:20

Nemesizz

Untouchable

Astennu schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:35:
Ik vind het grappig om te lezen dat mensen waarbij dit gebeurde zo weer een nVidia kaart gekocht hebben. Ik zou er toch twee keer over na gedacht hebben. Zeker omdat dit soort problemen de laatste maanden in het nieuws zijn geweest.

Wel geniaal at het bakken werkt. Zeer triest dat het nodig is. Zeker voor een kaart die 500-600 euro gekost heeft :(
Tja, maar overstap van nVidia naar Ati verloopt niet altijd vlekkeloos (wat ik begreep, heb zelf nooit nog last van gehad). Dat je Windows compleet opnieuw moet installeren enz omdat je anders regen van foutmeldingen of crashes krijgt. Sommigen hebben er niks bij, verse install en klaar, persoonlijk heb ik er een pest hekel aan (ben heel secuur <spelling>, ben op z'n minst 3 dagen nodig om het spul weer in te stellen zoals ik het wil).

Zelf vrees ik nu ook dat m'n kaart het niet lang meer vol houdt. Zag gister volgens mij ineens al rare glitches bij een Fire Totem in World of Warcraft en volgens mij af en toe wat flitsjes (was aan het raiden, te druk om er goed op te letten :+ ).

Ben af en toe wel even aan het kijken tussen videokaartjes, maar vind het soms nog wat rottig met uitzoeken.
Het gebruikelijke probleem: ati of nvidia? en lengte van kaarten (heb een krappe prut kast) en aansluitingen (6 of 8 pins voedings connecter, en stroom verbruik icm m'n 550W voeding).

Vind de service van Evga wel erg netjes, kaarten zijn volgens mij wat duurder maar de service is er dan ook naar. Meestal ALS je uberhaubt al een kaart terug krijgt, geven ze je vaak een mid of low-range budget prut ding voor terug, bij Evga krijg je dus een redelijk gelijkwaardige kaart voor terug.
(voor m'n xfx 7900 kon ik een 8600 voor terug krijgen...vond ik niet acceptabel voor een kaart die na 5 maand al dood ging, heb toen dus een 8800 genomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
kutkip schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:00:
[...]
Mooi he ik had ook mijn EVGA 8800GTS 640 opgestuurd, was net iets meer dan twee jaar oud, en ook een gloednieuwe 9800GTX+ terug gekregen. Zit ook weer 10 jaar garantie op als je hem weer registreert. _/-\o_
Maar ik vind het zo jammer dat EVGA geen ATi levert :'( ... ik wil zo graag een 5850 kopen met zulke goede service en een step-up programma als EVGA - maar dat lijkt de enige te zijn in Europa met deze voorwaarden. Asus heeft wel 3 jaar garantie op hun kaarten, maar die service is altijd maar een beetje aangekloot. Krijg je van die mailtjes met "dear friend ... " :O ...

Ofwel EVGA ga eens ATi leveren :( !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Cassius schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:50:
[...]

Maar ik vind het zo jammer dat EVGA geen ATi levert :'( ... ik wil zo graag een 5850 kopen met zulke goede service en een step-up programma als EVGA - maar dat lijkt de enige te zijn in Europa met deze voorwaarden. Asus heeft wel 3 jaar garantie op hun kaarten, maar die service is altijd maar een beetje aangekloot. Krijg je van die mailtjes met "dear friend ... " :O ...

Ofwel EVGA ga eens ATi leveren :( !
Je kunt een XFX HD58xx kopen met 5 jaar garantie. Misschien is dat wat voor je.
Nemesizz schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:09:
[...]

Tja, maar overstap van nVidia naar Ati verloopt niet altijd vlekkeloos (wat ik begreep, heb zelf nooit nog last van gehad). Dat je Windows compleet opnieuw moet installeren enz omdat je anders regen van foutmeldingen of crashes krijgt. Sommigen hebben er niks bij, verse install en klaar, persoonlijk heb ik er een pest hekel aan (ben heel secuur <spelling>, ben op z'n minst 3 dagen nodig om het spul weer in te stellen zoals ik het wil).

Zelf vrees ik nu ook dat m'n kaart het niet lang meer vol houdt. Zag gister volgens mij ineens al rare glitches bij een Fire Totem in World of Warcraft en volgens mij af en toe wat flitsjes (was aan het raiden, te druk om er goed op te letten :+ ).

Ben af en toe wel even aan het kijken tussen videokaartjes, maar vind het soms nog wat rottig met uitzoeken.
Het gebruikelijke probleem: ati of nvidia? en lengte van kaarten (heb een krappe prut kast) en aansluitingen (6 of 8 pins voedings connecter, en stroom verbruik icm m'n 550W voeding).

Vind de service van Evga wel erg netjes, kaarten zijn volgens mij wat duurder maar de service is er dan ook naar. Meestal ALS je uberhaubt al een kaart terug krijgt, geven ze je vaak een mid of low-range budget prut ding voor terug, bij Evga krijg je dus een redelijk gelijkwaardige kaart voor terug.
(voor m'n xfx 7900 kon ik een 8600 voor terug krijgen...vond ik niet acceptabel voor een kaart die na 5 maand al dood ging, heb toen dus een 8800 genomen).
toon volledige bericht
Dat heeft volgens mij meer met nVidia te maken. Die blocken bepaalde AMD hardware in hun drivers. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad in de tijd dat ik een 8800 GT had. + OS een keer opnieuw installeren vind ik ook geen probleem.

[ Voor 59% gewijzigd door Astennu op 03-10-2009 22:04 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
kutkip schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:00:
[...]

Je krijgt niet weer 10 jaar garantie. Ze kijken naar je aankoop bon van je orginele (dode) kaart voor de garantie. Dus als je kaart na 2 jaar overleed heb je op de vervangende kaart nog 8 jaar garantie over/te goed.
In amerika geven ze levenslange garantie, hier in europa helaas niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nemesizz schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:09:
[...]

Tja, maar overstap van nVidia naar Ati verloopt niet altijd vlekkeloos (wat ik begreep, heb zelf nooit nog last van gehad). Dat je Windows compleet opnieuw moet installeren enz omdat je anders regen van foutmeldingen of crashes krijgt.
Beetje overdreven. ;)
De kans is idd aanwezig dat als je van nVidia naar ATi gaat er iets mis gaat (BSOD's soms of slechtere performance) Maar als je de nVidia drivers gewoon verwijderd en eventueel nog een driver cleaner eroverheen haalt is de kans veeeeeeel groter dat gewoon goed gaat, dan dat er iets mis is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:59
Astennu schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:35:
Ik vind het grappig om te lezen dat mensen waarbij dit gebeurde zo weer een nVidia kaart gekocht hebben. Ik zou er toch twee keer over na gedacht hebben.
die mensen hebben hun g80 wss ingeruild tegen een 9800pro/xt toendertijd :) (die na een paar jaar ook bleken uit te vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

offtopic:
Ik zou een 8800-series toch echt niet inruilen tegen een 9800Pro/XT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

-The_Mask- schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:16:
[...]

Beetje overdreven. ;)
De kans is idd aanwezig dat als je van nVidia naar ATi gaat er iets mis gaat (BSOD's soms of slechtere performance) Maar als je de nVidia drivers gewoon verwijderd en eventueel nog een driver cleaner eroverheen haalt is de kans veeeeeeel groter dat gewoon goed gaat, dan dat er iets mis is. ;)
Idd ik heb zelf gewoon de drivers op de makkelijkste manier verwijderd zonder driver cleaner enzo.
Er werd dan gezegt van pc opnieuw opstarten als de drivers er af zijn. Maar als je dat doet installeerd hij gelijk al weer iets van de nvidia kaart maar dat zijn nog geen drivers maar iets om de videokaart te decteren.
Nu heb ik dus op nieuw opgestart met de ati kaart erin en na het opstarten gelijk de drivers er voor geinstalleerd,
En het werkt allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mijn 9800 Pro heeft het altijd prima gedaan maar die heb ik ook niet langer dan een jaar gehad :P toen had ik al weer iets snellers gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:52
Mijn grafische kaart heeft ook al een tijdje problemen. Het betreft ook hier een XFX 8800 GTX. Ik wilde al eerder een topic over maken maar had daar toen geen moeite in gestopt en zag opeens deze topic staan.

Nieuwe spellen knalde ik vaak snel terug naar de desktop (Mirror's Edge, Bioshock) en vertoonde artifacts. Oude spellen (Battlefield 2 voornamelijk) speelde nog wel prima. Race Driver Grid speelde ook prima al vertoonde deze heel soms artifacts (geen storende overigens). Ik had er eigenlijk wel vrede mee want speelde toch alleen Battlefield 2. En nu knalt ook Battlefield 2 weer terug naar het bureaublad (vaak binnen 5 minuten al). Ook Firefox geeft nu problemen. Het beeld valt weg en de grafische kaart laat soms artifacts zien op tekststukken die hij dan na een seconde herberekend en dan pas goed laat zien. Erg raar.

Mijn XFX is volgens mij in het bezit vanaf januari 2007 als ik mij niet vergis (bon paar maanden geleden weggegooid want de garantie was toen al verstreken). Ik ga hem niet bakken, aangezien ik maar één pc heb waar ik hem mee kan testen. En deze wil ik eigenlijk niet verkloten doordat een gebakte videokaart mogelijk kortsluiting kan veroorzaken en het moederbord + voeding kan verkloten.

Als er interesse is in de kaart dan wil ik hem best van de hand doen voor een klein prijsje. Maar eerst een vervangende kaart zoeken voor mijn PC. De rest van de PC is nog steeds in orde, 2 GB ram geheugen met een E6600 geklokt op 3.0 GHz dus dat gaat allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Het kan in jou geval ook een software/driver conflict zijn. Bij een defecte videokaart zou je eerder artifacts bij alle games verwachten. Of wordt je videokaart misschien te heet bij de wat zwaardere games met artifacts als gevolg en dat hij bij de wat oudere, minder zware games niet te heet wordt?

Ik zou zeggen check eerst eens je temps, zit je kaart vol stof? en je voeding voltages. Probeer ook eens ff verse videodrivers door met driver cleaner eerst alle oude drivers te verwijderen in windows safe mode. Als dit geen effect heeft is de kans groot dat het toch het bekende G80 probleem is, altijd net na de garantie periode. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Laatst online: 10:52
Het is geen driverprobleem want ik had het zowel onder Windows XP als onder een nieuwe installatie van Windows Vista na een format. Ik zal de temps nog eens nalezen met zware games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:57

Cheezus

Luiaard

Mijn 8800gt was ook ongeveer overleden nadat de koeler een tijdje vol met stof heeft gezeten. In 2D werkte hij nog wel maar in 3D had je in no-time artifacts en crashes.
Volgens het bekende recept de kaart gebakken en hij lijkt weer te werken (paar minuten CoD4 ging iig goed). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322741

Beste mensen,

Ik heb gisteren ook het oventruukje geprobeerd met mijn overleden 8800 gts 320mb kaartje. Heb een elektrisch mini-oventje waarbij een temperatuuraanduiding helaas ontbreekt. Ik was te gehaast om het een en ander even goed uit te zoeken en heb het ding op de hoogste stand gezet (dwz beide verwarmingselementen aangeschakeld). Daarnaast was ik zo dom geen aluminiumfolie te gebruiken..
Toen eenmaal de 10 minuten verstreken waren deed ik het deurtje open en een smerige walm kwam me tegemoet. Heb het oventje met videokaart erin een uur ofwat in een apart kamertje laten afkoelen, na dat uur zag ik dat er wat componenten van de kaart waren afgevallen/afgesmolten. Heb de kaart maar weggegooid want ik heb geen kennis en geen tools om met een soldeerbout te gaan klooien. Het kamertje stinkt nog steeds wat.
Nu mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ongezond het is om die gore walm in te ademen? Ik maak me nu toch wat zorgen en vraag me af hoelang ik nog te leven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 322741 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:06:
Ik maak me nu toch wat zorgen en vraag me af hoelang ik nog te leven heb.
Je hebt het ingeademd? 8)7
Had je geen gasmasker op? Zou nu echt direct naar het ziekenhuis gaan misschien kunnen ze je daar nog helpen (tenminste als je dat haalt) :/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:57

Cheezus

Luiaard

Gezond zal het niet zijn, maar als je het 1 keer inademt lijkt me niet dat er wat aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Anoniem: 322741 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 18:06:

Nu mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ongezond het is om die gore walm in te ademen? Ik maak me nu toch wat zorgen en vraag me af hoelang ik nog te leven heb.
Ons lichaam heeft een prima ontgiftigingssysteem. Dus tenzij je sinds het indademen allerlei gezondheidsklachten hebt gekregen is alles prima in orde :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Klopt, als er binnen 24u geen reactie was heeft je lichaam het netjes opgelost. Veel te veel mensen onderschatten dat lopende pak van ons :) .

Jammer dat je bak actie niet gelukt is, maar je had hem aan kunnen zien komen ... volgende keer iets beter voorbereiden ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:50
Haha die dampen zijn idd erg giftig vaak, gelukkig is het soldeer tegenwoordig al loodvrij en kan je lichaam ook wel wat hebben (seconden lijm is ook niet gezond bv), bovendien zijn er mensen die al jaren aan printjes solderen en zo in de loop van de tijd aardig wat troep binnenkrijgen dus maak je geen zorgen dat die ene keer je nek gaat omdraaien ;) Maak er geen gewoonte van zou ik zeggen :P

edit: dit gaat toch niet het doodgaan van Tweakers met Nvidia kaarten worden he? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door base_ op 18-10-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
base_ schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:19:
Haha die dampen zijn idd erg giftig vaak, gelukkig is het soldeer tegenwoordig al loodvrij en kan je lichaam ook wel wat hebben (seconden lijm is ook niet gezond bv), bovendien zijn er mensen die al jaren aan printjes solderen en zo in de loop van de tijd aardig wat troep binnenkrijgen dus maak je geen zorgen dat die ene keer je nek gaat omdraaien ;) Maak er geen gewoonte van zou ik zeggen :P

edit: dit gaat toch niet het doodgaan van Tweakers met Nvidia kaarten worden he? O-)
Revenge of nVidia, geen videokaarten in de oven gooien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 20:59

Iska

In case of fire, use stairs!

Zoek maar een keer in de manual naar: "Initiating Secret Self-Destruct"

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoeft niet eens, het kan ook op GoT:
_Dune_ schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:48:
[...]

Ik kon een grijns even niet onderdrukken toen ik dit stukje las. Dit heeft Nvidia dus reeds gedaan met de G84, G86 en G92 (mobile) serie. Een ingebouwde self-destruct, waardoor ze na een jaar tot anderhalf bij bosjes de geest geven. Dit zijn ze alleen wel vergeten te melden bij de specificaties. O en dit is gewoon objectief bekeken, want het is gewoon een feit. (een debakel welke eigenlijk al 3 jaar voortduurt, aangezien dezelfde GPU's nogaltijd worden verkocht zonder dat er aanpassingen zijn geweest in het productieproces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Is dit trouwens ook niet wat voor op de frontpage, lijkt mij wel weer een echt tweakers nieuwsbericht namelijk :P.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 11:55
Hier nog een gevalletje van: Opeens doet-ie het niet meer....8800GTX, eind 2006 gekocht, nooit problemen, met opstarten vorige week geen beeld meer..... Wel een goed excuus om een 5870GTX te kopen, weer XFX, enige die leverbaar was. Maar omdat het allemaal (nog) referentie-modellen met een ander plakkertje zijn, maak ik me over het merk niet zo'n zorgen!

Voor de goede orde: Nooit last gehad van arti's, vage strepen o.i.d., temps waren ook dik in orde (85C bij max. gamen).

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik kan bij deze melden dat 2x bakken ook geen probleem is.. ( ook als hij het gewoon alweer goed deed na 1x bakken ) :X Moederbord errortje... :X

@Mastermace..

Probeer het oventruukje, werkte bij mij dus ook met een XFX8800 en deze deed het ook gewoon ineens niet meer...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-06 10:09
Zijn er ook soortgelijke problemen bekend met de 9800GX2?

Gister na 1,5 jaar ineens identieke problemen hier. strepen en blokken bij opstarten en bsod bij windows laden.

Baal er goed van. was nog altijd dik tevreden over de kaart maar dit is natuurlijk bagger. Als het werkelijk zo blijkt te zijn, en het lijkt erg sterk op. dat het ingebouwd is neem ik een Ati.

Ik heb zo geen zin om dat RMA gedoe bij Azerty in te gaan. Zal wel weer weken/maanden duren en ik heb mijn pc al zo hard nodig in verband met scriptie.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
ikbengoofy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:37:
Zijn er ook soortgelijke problemen bekend met de 9800GX2?

Gister na 1,5 jaar ineens identieke problemen hier. strepen en blokken bij opstarten en bsod bij windows laden.

Ik heb zo geen zin om dat RMA gedoe bij Azerty in te gaan. Zal wel weer weken/maanden duren en ik heb mijn pc al zo hard nodig in verband met scriptie.
Toevallig, bij mij na nog geen 14 maand lijkt de 9800GX2 ook stuk. Ik kreeg opeens veel "display driver has stopped responding and recovered" messages in Win7, maar ook veel hangers, simpelweg crashende spellen en nu een keer of 3 a 4 artifacts. Ik heb een RMA procedure gestart bij Zercom. Volgens hun RMA valt dit buiten de garantie maar ik heb ze gewezen op de minimale periode van twee jaar in europa en nederland. Hopelijk maandag reactie, maar ze zullen wel zeiken over "ja maar wij doen maar 1 jaar, kijk maar bij onze voorwaarden".

Heb wel nieuw RAM er in zitten maar vermoed niet problemen daarmee. Lijkt me sterk dat RAM artifacts veroorzaakt, maar voor de zekerheid laat ik memtest vannacht draaien.

Foto: (enkele delen van me desktop zijn pixelated vanwege privacy maar het lijkt me wel duidelijk welke artifacts zijn en welke niet)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/artifacts.png

[ Voor 7% gewijzigd door twiFight op 24-10-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

twiFight schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:51:
[...]

Toevallig, bij mij na nog geen 14 maand lijkt de 9800GX2 ook stuk. Ik kreeg opeens veel "display driver has stopped responding and recovered" messages in Win7, maar ook veel hangers, simpelweg crashende spellen en nu een keer of 3 a 4 artifacts. Ik heb een RMA procedure gestart bij Zercom. Volgens hun RMA valt dit buiten de garantie maar ik heb ze gewezen op de minimale periode van twee jaar in europa en nederland. Hopelijk maandag reactie, maar ze zullen wel zeiken over "ja maar wij doen maar 1 jaar, kijk maar bij onze voorwaarden".

Heb wel nieuw RAM er in zitten maar vermoed niet problemen daarmee. Lijkt me sterk dat RAM artifacts veroorzaakt, maar voor de zekerheid laat ik memtest vannacht draaien.

Foto: (enkele delen van me desktop zijn pixelated vanwege privacy maar het lijkt me wel duidelijk welke artifacts zijn en welke niet)
[afbeelding]
Wet > Voorwaarden.
gewoon volhouden, en anders rechtsbijstand. koekie, eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
twiFight schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:51:
[...]

[afbeelding]
Idd wat Xeper zegt, gewoon volhouden. Ik heb de links naar de wet al klaar staan mochten ze moeilijk gaan doen. Ik zal iets nieuws krijgen.

Verder kom ik windows niet eens meer in. Het begint al bij het eerste beeld waar ik de afbeelding krijg van mijn moederbord met rode dunne lijntjes horizontaal over heel het beeld. Bij het registreren van de hardware krijg en de raid setup grote rode blokken van 2 bij 2 cm. en vervolgens krijg ik groene lijnen tot aan het loadscreen van windows. en dan bluescreen en herstart die weer om het zelfde te doen.

safe mode zal vast werken. maar heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 13-06 09:01

Bolletje

Moderator Harde Waren
ikbengoofy schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 23:37:
Als je garantie hebt zou ik dat sowieso doen en in de tussentijd de onboard of goedkoop een 2de handse kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Huh ? Hoe kan het dat de DVI en VGA connector, en de stroomconnectoren niet smelten op 200°C ?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 15:31

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Ward Vr schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 11:41:
Huh ? Hoe kan het dat de DVI en VGA connector, en de stroomconnectoren niet smelten op 200°C ?! :?
doen ze ook een beetje, ze worden zacht maar houden nog hun vorm. ze kunnen er tegen omdat ze ook op eenzelfde manier _op_ het bord worden gezet.

om te voorkomen dat je ze perongeluk vervormd als ze nog zacht zijn, moet je echter wel de printplaat laten afkoelen voor je de kaart gaat uitproberen (naast dat ie natuurlijk heet is)

[ Voor 8% gewijzigd door powerflux op 25-10-2009 11:46 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Maar als ik mag vragen, Hoe is het andere mensen verlopen met de RMA? De 8800GTX en de 9800GX2 zijn niet meer leverbaar namelijk. Met wat voor alternatief zijn ze gekomen bij jullie?

Ik heb het er niet z op om mijn videokaart in de oven te gooien. Daarnaast is het een 9800GX2 die een hele constructie met veel plastic heeft wat dus gaat smelten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53
ikbengoofy schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:44:
Ik heb het er niet z op om mijn videokaart in de oven te gooien. Daarnaast is het een 9800GX2 die een hele constructie met veel plastic heeft wat dus gaat smelten.
Ja dat moet je er ook afschroeven natuurlijk 8)7

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

ikbengoofy schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:44:
Maar als ik mag vragen, Hoe is het andere mensen verlopen met de RMA? De 8800GTX en de 9800GX2 zijn niet meer leverbaar namelijk. Met wat voor alternatief zijn ze gekomen bij jullie?
Mensen krijgen een 9800GTX+/GTS250 (of beter) als vervanging
Zoals hierboven, Goofy!
Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/gocalifornia/1/0/u/H/3/20090606_0003-a.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door neliz op 25-10-2009 13:57 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
neliz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:55:
[...]

Mensen krijgen een 9800GTX+/GTS250 (of beter) als vervanging

[...]

Zoals hierboven, Goofy!
[afbeelding]
_O- _!

Het er af schroeven zie ik niet zitten, een kaart van een dikke 400 euro toen moet naar mijn inzien langer werken dan een 14 maanden en als dat niet het geval is is het hun probleem en niet de mijne.

Ik hoop toch wel dat ik wat beters krijg dan een 9800GTX+ :X

Ik probeer te bedenken wat een redelijk alternatief is maar heb geen idee.

[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 25-10-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

ikbengoofy schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:35:

_O- _!

Het er af schroeven zie ik niet zitten, een kaart van een dikke 400 euro toen moet naar mijn inzien langer werken dan een 14 maanden en als dat niet het geval is is het hun probleem en niet de mijne.
Daarom heb je ook 2 jaar garantie, de mensen die bakken zijn over hun garantietermijn heen en dit is hun enige "tijdelijke" oplossing
Ik hoop toch wel dat ik wat beters krijg dan een 9800GTX+ :X

Ik probeer te bedenken wat een redelijk alternatief is maar heb geen idee.
Meestal iets marktconforms prijs/prestatie technisch. .denk aan een GTX260/275.. misschien stoppen ze je wel fijn een 5850 toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
neliz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:39:
[...]

Daarom heb je ook 2 jaar garantie, de mensen die bakken zijn over hun garantietermijn heen en dit is hun enige "tijdelijke" oplossing

[...]

Meestal iets marktconforms prijs/prestatie technisch. .denk aan een GTX260/275.. misschien stoppen ze je wel fijn een 5850 toe?
De 260 en 275 zouden kunnen echter maak ik gebruik van HDMI en dat hebben deze kaarten allebei niet. ik gebruik ook geluid via de videokaart (gaat naar mijn TV in een andere kamer voor films) en dat ondersteunen ze niet. ( stuur mijn pc dan aan met een ipod touch over Wifi wat heel relax is, best een aanrader.)

Ach ik merk het wel. Het liefst heb ik idd een Ati want het is niet de 1ste keer dan ik gedoe heb met nvidia kaarten. Maar is een keer Ati op hoog niveau proberen. Ben in ieder geval tevreden over mijn Mobile ati kaartje in mijn laptop.

[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 25-10-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Voor een 9800GX2 krijg je hopelijk wel iets beters terug. Ik heb benchmarks gezien waar hij redelijk gelijk presteert met een g285. Detail is dat ik ook nog een 9800GX2 Overclocked heb van EVGA dus ik ga sowieso niet genoegen nemen met een kaart die amper gelijk staat aan een stock 9800GX2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Laatst online: 10:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cassius schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:06:
Klopt, als er binnen 24u geen reactie was heeft je lichaam het netjes opgelost. Veel te veel mensen onderschatten dat lopende pak van ons :) .
Wel eens gehoord van het feit dat gifstoffen zich lekker ophopen, onder andere in je lever? :X

ontopic: Leadtek 8800GTX uit november 2006 hier, maar nog geen enkel probleem hier gehad (gelukkig).

[ Voor 12% gewijzigd door Bart ® op 25-10-2009 21:26 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
twiFight schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:20:
Voor een 9800GX2 krijg je hopelijk wel iets beters terug. Ik heb benchmarks gezien waar hij redelijk gelijk presteert met een g285. Detail is dat ik ook nog een 9800GX2 Overclocked heb van EVGA dus ik ga sowieso niet genoegen nemen met een kaart die amper gelijk staat aan een stock 9800GX2.
Ik haal met de stock kaart 19000k in 06 met een q6600 op 3,6ghz.

en dat moet mijn vervanger ook doen met HDMI.

Dan ben ik blij :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik heb 'toestemming' gekregen om mijn kaart op te sturen. Dus ben benieuwd wat voor 'n reactie ik krijg. Hij wordt opgestuurd naar EVGA, die schijnen wel aardig te zijn met garantie (ondanks dat je volgens hun moet registreren binnen 30 dagen voordat je 2 jaar garantie krijgt, wat bullshit is natuurlijk. Gelukkig loopt mijn garantie via de winkel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
twiFight schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:22:
Ik heb 'toestemming' gekregen om mijn kaart op te sturen. Dus ben benieuwd wat voor 'n reactie ik krijg. Hij wordt opgestuurd naar EVGA, die schijnen wel aardig te zijn met garantie (ondanks dat je volgens hun moet registreren binnen 30 dagen voordat je 2 jaar garantie krijgt, wat bullshit is natuurlijk. Gelukkig loopt mijn garantie via de winkel.)
Ik dacht dat als je binnen 30 dagen registreerde je 10 jaar garantie kreeg en recht had op het Step-Up programma, weet je dat zeker van die 2 jaar?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Cassius schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:42:
Ik dacht dat als je binnen 30 dagen registreerde je 10 jaar garantie kreeg en recht had op het Step-Up programma, weet je dat zeker van die 2 jaar?
Da's alleen US toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Ik dacht gelezen te hebben dat XFX alleen US 10 jaar had en hier twee, maar dat EVGA juist ook in Europa 10 jaar had na registratie. Ik zal het even kort navragen *pakt tel*.

http://www.evga.de/warranty/

Minimaal 2 jaar, bij sommige producten 10 jaar en sommige 3 jaar - maar altijd meer dan 2 jaar na registratie. Mijn videokaart toen (GTS320) kreeg 10 jaar (-AR op het einde) :) .

[ Voor 25% gewijzigd door Cassius op 26-10-2009 13:50 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Euh ja is 10 jaar. De site is daar niet specifiek in, omdat het van je product afhangt, maar de doos van de videokaart spreekt idd over 10 jaar, was het even vergeten. Maar goed mijn punt is dus dat je dat alleen krijgt als je binnen 30 dagen registreert, wat ik bullshit vind.

Neem aan dat ze bij RMA via een winkel daar verder niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
twiFight schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:50:
Neem aan dat ze bij RMA via een winkel daar verder niet op letten.
Nee, maar die geven ook geen 10 jaar garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Nee, zogenaamd maar 1 jaar maar dat klopt ook niet volgens de wet ;) Na de 2 jaar zou ik overwegen om 'm naar EVGA te sturen, maar de vraag is of je dan niet meer kwijt bent aan verzendkosten dan aan een nieuwe kaart.

Wat ik overigens frappant vind is dat een kaart van vergelijkbare specs nu duurder in de aanschaf is dan mijn 9800GX2 overclocked toen. Heeft Nvidia echt zo weinig vooruitgang geboekt met de Gxxx kaarten? Ik weet dat het in feite doorontwikkelde 8xxx series zijn, maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Welkom in het "nVidia en de toekomst..." topic, waar mensen precies dezelfde zorgen hebben.

Maar de garantie afhandeling van EVGA is echt goed - niets dan fijne ervaringen mee. En 1 jaar via die shop is onzin - puur een indekker tegen teveel kosten van producten die binnen 1 en 2 jaar de geest geven. Daar hoeft geen lange discussie over te zijn :) . En ik vind 8 jaar extra garantie voor een registratie van 5 minuten juist erg prettig, maar dat ben ik dan ;) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:29

_Apache_

For life.

Hier ook een 9800GTX+ gebruiker met een defecte videokaart. Het begon met af en toe framedrops in GTA4/ Crysis Warhead of haperingen in een HD film. Maar nu kan ik niet eens meer naar een menu in een licht spelletje.

Kaartje is 16 maanden oud.

Omdat ik een eigen koeler heb ik geen garantie meer, word voor mij ook geen groene kaart meer of kaart die frabriek-af overgeklokt is (mijn 9800GTX+ liep 740core, 1150mem), vanavond een DX11 kaartje kopen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
5850ftw, maar ga je proberen de kaart te bakken of?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 12:29

_Apache_

For life.

Heb er niet zo een 'fiduci' in. Zal het nog wel eens overwegen.

Maar ga van een 512MB 9800GTX+ naar 1GB 5770. Ga er qua performance op vooruit en een nieuw kaartje is net geen 130Eur, geen geld voor DX11 :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:36

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

kan iemand mij helpen,

vriend van mij zijn 8800GTX had plotseling ook besloten te smelten. zijn kaart is 2j 7m oud en hij beweerd ooit gezien te hebben dattie drie jaar garantie heeft (asus 8800GTX), istie aant zeveren? volgens mij hebje toch maar 2j?
Nu voor probleem nummer 2. Hij heeft zijn pc in duitsland gaan halen, kan hij nu zijn kaart direct terugsturen naar asus of moet dat via die winkel? (onder de veronderstelling dat hij nog garantie zou hebben) het grappige is eigenlijk dat hij nooit gaan overclocken is en nauwelijks zn kaart zwaar heeft belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Gamer

mobile

Nu, ik weet niet of die hetzelfde is, maar mijn 8800M GTX is ook overleden, geen SLI meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Gamer schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:31:
Nu, ik weet niet of die hetzelfde is, maar mijn 8800M GTX is ook overleden, geen SLI meer mogelijk.
8800m GTX is de laptop variant van de desktop 8800 GTX :P

Mijn 8800 GTX doet het nog steedst op 648mhz core en 999mem en shaders op 1566..
( met watercooling met temps van 45 tot 60max )

Maar vorige week zat ik een film te kijken en plots halverwege had ik groene vlekjes waarvan het leek alsof het in de film zat.. dus ik film sluiten en verder in windows niks.. dus misschien was het ook wel windows media player met een brakke codec.. dus pc opnieuw opgestart en daarna deed hij het weer goed.. en dat met temps die niet hoger komen dan 60 graden.. ( hij had dan wel 40+ uur achter elkaar aangestaan.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 14:11

Patjeee

Ik woon in Boston MA

sinds kort heb ik opeens hele erge haperingen in gta IV , gewoon dat het beeld geluid en alles vastloopt en na 20 seconden weer verder gaat en gelijk weer vastloopt.....en dan weer hetzelfde totdat het weer normaal is na 3 minuten :|

iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je weet toch in welk topic je zit?
Dus waarom zou je die vraag stellen? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

-The_Mask- schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:53:
Je weet toch in welk topic je zit?
Dus waarom zou je die vraag stellen? :p
:P ja het kan ook aan drivers liggen

enne mijn pc is herstart.. 8)7
morgen format naar windows 7 doen , kijken of het verholpen is

zo niet ...

weet iemand hoe ik in hemelsnaam garantie ga krijgen van alternate , ik kreeg 3 maanden garantie en die is in mei volgens mij verlopen ... :(

[ Voor 30% gewijzigd door Patjeee op 29-10-2009 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Patjeee schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:05:
weet iemand hoe ik in hemelsnaam garantie ga krijgen van alternate , ik kreeg 3 maanden garantie en die is in mei volgens mij verlopen ... :(
3 maanden? Typo hoop ik? Alternate is namelijk wettelijk verplicht 2 jaar garantie te geven.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ik kreeg 3 maanden garantie en die is in mei volgens mij verlopen ... :(
Was die niet nieuw?
Refurbished?
Welke kaart gaat het eigenlijk om? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

-The_Mask- schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:17:
[...]

Was die niet nieuw?
Refurbished?
Welke kaart gaat het eigenlijk om? :)
refurbished , wist geeneens dat die kaarten tikkende tijdbommen waren toen :/

Foxcon FV-N88SMCD2-ONOC (8800GTS 320 ON/OC (Rev A2... 96Sp's )

[ Voor 16% gewijzigd door Patjeee op 29-10-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
[...]
:P ja het kan ook aan drivers liggen

enne mijn pc is herstart.. 8)7
morgen format naar windows 7 doen , kijken of het verholpen is
Ik had mijn probleem in Windows 7 en met verschillende drivers, dus als je kaart echt gaar is helpt een ander OS niks natuurlijk. Let wel dat het probleem even op zich kan laten wachten soms, dus denk niet na 1 uurtje dat alles opgelost is.

Volgens mij hoor je bij een nieuwe kaart opnieuw garantie te krijgen, in ieder geval voor de duur dat je originele kaart dat zou moeten hebben, maar voor bronnen daarvoor zul je waarschijnlijk wat dieper moeten graven, laat staan dat je je gelijk gaat krijgen bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

twiFight schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:14:
[...]

Ik had mijn probleem in Windows 7 en met verschillende drivers, dus als je kaart echt gaar is helpt een ander OS niks natuurlijk. Let wel dat het probleem even op zich kan laten wachten soms, dus denk niet na 1 uurtje dat alles opgelost is.

Volgens mij hoor je bij een nieuwe kaart opnieuw garantie te krijgen, in ieder geval voor de duur dat je originele kaart dat zou moeten hebben, maar voor bronnen daarvoor zul je waarschijnlijk wat dieper moeten graven, laat staan dat je je gelijk gaat krijgen bij de winkel.
nee , ik heb hem bij de snuffelhoek gekocht , kreeg een witte doos met een sticker erop en de graka zat in zo'n antistatic rma zakje , het was geen reparatie of iets dergelijks van mij,
ik kreeg maar 3 maanden garantie en dat is nu voorbij.

Ik heb nu windows 7 ultimate x64 , ik ga even gta 4 installeren en kijken of het nu wel normaal is
(hoop hoop... 8)7 )

[ Voor 4% gewijzigd door Patjeee op 30-10-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Oh zo. Ja dan kreeg je 'm waarschijnlijk ook vrij goedkoop mee. Dat is dat 'part of the deal' geweest en heb je qua garantie gewoon pech denk ik. Heel misschien lukt het je dan via de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

juist.. me kaart is compleet gek geworden 8)7 hij haperde , ging weer door maar er was geen geluid in het laadscherm met dat muziek als je start game drukt , toen ging die weer verder en pleurde de muzieks steeds uit 8)7 :?

....en nu heb ik 1FPS :O ik stap in me auto ..... 10 minuten later zit ik erin damn |:(

[edit]

het is nu oorlog in mijn kaart volgens mij 8)7 geeneen spel draait meer lekker

ik ga over een tijdje naar alternate , heb hier ook het factuur liggen en de datum is:

21/04/09 tijd 17:10:23

RIP 8800GTS 320MB ON OC
I’ll miss you buddy, :r :(
31/10/09 15:02:58

ik ga alvast een rma-tje doen via foxconn kijken wat ze voor me doen :/ ik verwacht niets

[ Voor 54% gewijzigd door Patjeee op 31-10-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

iemand idee hoe ik een rma nummer krijg van foxconn :? lekker onduidelijk allemaal daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:31
Doei 9800GTX, welkom 9800GTX :p

Mijn kaart had het dus ook begeven, terug naar Paradigit gegaan er mee en die hebben hem gewoon vervangen. Er lag blijkbaar nog een oude 9800GTX in het hoofdkantoor, dus even een paar dagen moeten wachten totdat ze die verscheept hadden.

Tussentijds ook nog contact gehad met XFX, en van hen kreeg ik ook te horen dat ik me gewoon bij m'n reseller moest melden. Aan de hand van mijn feedback en hun ervaringen met deze chips was de kaart dus ook daadwerkelijk naar z'n grootje.

Beetje jammer dat dit zo'n veel voorkomend probleem is, maar ik was toch van plan om in het komende jaar m'n PC eens te vernieuwen, deze kaart houdt het vast wel uit tot die tijd :P

Edit: Misschien trouwens wel even waard om te vermelden dat de 9800GTX hiervoor ook al een vervangende kaart was voor een 8800 GTS. De GTS begaf het na 19 maanden, de GTX na 14 maanden. Valt een beetje tegen, m'n oude 6800GT en R9700 NP werken allebei nog steeds naar behoren bij hun nieuwe eigenaars :(

[ Voor 17% gewijzigd door Werelds op 02-11-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Leeft nog steeds hier, is die waterkoeling toch nog ergens goed voor :7 .

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 23:19
Men verwacht dat het door (te) grote temperatuurverschillen komt. Gezien waterkoeling de temperatuur niet al te snel laat stijgen & dalen zou dit best wel eens de oorzaak kunnen zijn (echter juich niet te vroeg, ik heb hier ook nog een lucht gekoelde 8800GTS 640MB in een andere pc zitten die het sinds de release dag nog altijd doet.... maar voor hoe lang? ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:31
Geen waterkoeling of andere gekke fratsen hier, ik overclock in mijn eigen PC niet eens :)

Nu koelt mijn Antec 900 (1e versie) wel verdomd goed, maar ik mag hopen dat dat niet de oorzaak is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hmm ik heb nog steeds geen statusupdate. Het pakket (mijn videokaart dus) is goed bij de winkel aangekomen, maar verder hoor ik niet wat er mee gebeurd is. Ik ga er van uit (lees: ik hoop) dat ze 'm inmiddels naar EVGA hebben opgestuurd en er niet zelf mee aan de slag gaan. Ik heb bij de doos in een printje van een foto ingevoegd waarop de artifacts te zien waren. Lijkt me vrij lastig ontkennen dat de videokaart stuk is dan, en het lijkt me sterk dat de winkel zelf artifact gevende videokaarten kan repareren.

Mogen we in dit gedeelte van het forum trouwens winkelnamen noemen? (ik wil niet bashen, tot nu toe ben ik heel goed behandeld, het is nog even afwachten op de reactie straks).

Ik heb overigens zelf de verzendkosten betaald richting winkel. Dat deed ik vrijwillig. Verzendkosten wil ik best betalen, ze helpen mij immers ook met mijn probleem. Als ze straks aankomen met reparatiekosten dan weiger ik wel resoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Zou dit ook werken voor een MSI GeForce FX5700 Ultra die zomaar uit het niets is overleden? (kaart is al 6 jaar oud oid.) Zusje wil graag Sims 3 spelen, gaat lastig op een GeForce MX440 >.<

Edit: Ik heb het over "Het Bakken" van de kale kaart.

[ Voor 13% gewijzigd door danielmolenaar op 03-11-2009 11:34 . Reden: Vergetelheid |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Zal me ook maar even melden hier dan... goed voor de stats ;)

Kapotte Asus Ultra, hier het topic van 2 maandjes geleden:

8800 ultra PCB doorgebrand?

Heb inmiddels de aankoopbon terug gevonden maar de kaart nog niet opgestuurd.

Ik zie vele succesvolle bak-operaties hier. Mijn kaart was van het ene moment op het andere opeens overleden, dus geen artifacts ofzo. Zijn er succesvolle bak-operaties uitgevoerd op kaarten die volledig niet meer werkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:50
@ocdaan: bij jou lijkt er ook schade aan de printplaat veroorzaakt te zijn, dit kan goed door de rotte GPU verbindingen ontstaan zijn, maar met bakken herstel je alleen de soldeerverbindingen en niet de printplaat. Ik denk dat jouw kansen helaas wat minder zijn, als je echter geen garantie meer krijgt kan het natuurlijk geen kwaad om te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 11:01

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

@base_ , als je m'n topic iets verder leest zegt iemand dat die verkleuring komt door het kontact van de pads op de lak en dat het enkel de lak is dat verkleurd... klinkt opzich logisch, als het waar is is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 19:20

Nemesizz

Untouchable

danielmolenaar schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:33:
Zou dit ook werken voor een MSI GeForce FX5700 Ultra die zomaar uit het niets is overleden? (kaart is al 6 jaar oud oid.) Zusje wil graag Sims 3 spelen, gaat lastig op een GeForce MX440 >.<

Edit: Ik heb het over "Het Bakken" van de kale kaart.
Je kan het altijd proberen (je hebt opzich niks te verliezen, de kaart heeft geen garantie meer en nu doet ie het ook niet).
M'n 6800GT gaf het ook na ~3jaar op met de zelfde kuren als de gemiddelde 8800 hier in dit topic.
Zelf heb ik helaas geen oven tot de beschikking (hebben er 2, maar mag er geen een gebruiken van de vrouw des huizes :P ).
Wel eerst de kaart van koeler ontdoen (ventilator en heatsink) en dan in een 200ºC voorverwarmde oven doen (zoals hier al een paar keer genoemt is).

En niet vergeten de eventuele positieve/negatieve reactie te posten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb ook een overleden xfx 8800 gts 640 :-( draaide altijd prima in sli tot vorige week. sli brug vervangen, kaarten afzonderlijk getest enzz.

afzonderlijk van elkaar geven beide kaarten geen artifacts, maar eentje presteert volgens futuremark wel ondermaats. ik vermoed dat de slecht presterende kaart de gene is die in sli artifacts veroorzaakt.

dusss, ga ook maar een g80 ovenschotel met xfx saus maken, 5870 staat al in bestelling en tot die tijd heb ik de andere kaart nog voor als het mis gaat.

laat wel ff weten of het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjeee

Patjeee

Ik woon in Boston MA

heu , mijne werkt weer :? , zelfs beter dan eerst

[ Voor 32% gewijzigd door Patjeee op 07-11-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een GeForce 7600GS van bijna drie jaar oud die vandaag was overleden. Zonet dit topic gevonden, kaartje de oven in en nu doet ie het weer perfect. Yay :)
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste