8800 ultra PCB doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
M´n Asus 8800 Ultra is na 2 jaar overleden. Ik heb de heatsink er af geschoefd om een een kijkje te nemen en het viel me op dat de pcb op diverse plaatsen wel erg warm is geworden. Zie fotos hier onder.

De kaart heeft me veel geld gekost destijds en ik gebruikte´em nog dagelijks tot een paar dagen terug dus. Als het overlijden werkelijk is veroorzaakt door een doorgebrande pcb vind ik eingelijk dat het niet heeft mogen gebeuren voor zo´n dure kaart.

Zou het zin hebben om contact op te nemen met Asus en/of nVidia om eens te kijken wat ze zeggen? De garantie periode is al voorbij natuurlijk maartoch... hoe ver gaat fabrieks garantie eingelijk?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2469/3870464543_b5a27d36ec_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2551/3871246498_938bda0db1_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2517/3870464317_6a8bf659ef_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2498/3870463497_59b1ed3a50_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:36

M2M

medicijnman

zow dan... dat is een berg roet...

Ik zou sowieso de shop bellen waar je 'm gekocht hebt om te kijken of je daar nog iets voor elkaar kunt krijgen. Vervolgens gewoon Asus contacteren, soms zijn ze met dit soort dingen wel coulant.

Maar, is je airflow in je kast wel OK? (en heb je 'm regelmatig ontstoft?). 8800 GTX was al een heethoofd, maar met de ultra hebben ze er nog wat meer uit proberen te persen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik had de kaart direct na het constateren naar ze opgestuurd, nu dat je de koeler gedemonteerd hebt, zullen ze gaan zeuren dat dat niet mag, en je daar iedere vorm van garantie hebt laten vallen, weg van de minste weerstand.. ;( (tenzij het een EVGA is, die hebben dat als enigste in hun policy)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
sain onez schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:27:
Ik had de kaart direct na het constateren naar ze opgestuurd, nu dat je de koeler gedemonteerd hebt, zullen ze gaan zeuren dat dat niet mag, en je daar iedere vorm van garantie hebt laten vallen, weg van de minste weerstand.. ;( (tenzij het een EVGA is, die hebben dat als enigste in hun policy)
Niet helemaal mee eens. ASUS kan hier best soepel over zijn. Ze hebben mij zelfs een keer geadviseerd om de koeler te vervangen door een ander model. Toen ik vroeg hoe het met de garantie zat, konden ze mij vertellen dat wanneer alles netjes is gemonteerd de garantie blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Met de airflow zit het wel goed.... probleem is dat ik tegenwoordig in Spanje woon met vrij hoge omgevings temperaturen.

Het is altijd al een heethoofd geweest, idle al 80 graden dus opzich niet raar maarja, moeten ze maar geen kaarten produceren die het niet lang volhouden. Niet mijn fout toch ;)

Ik heb´em toen bij Alternate gekocht.

De heatsink kan ik er zo weer opzetten, ik heb verder niets raars gedaan, schroefjes ook niet beschadigd, dus dat zal niet opvallen denk ik zo.

// edit - stof is het probleem ook niet geweest, ik ont-stof regelmatig en nadat ik de heatsink er af had gehaalt had ik ook veel meer stof verwacht maar tot m´n verbazing zat er zo goed als geen stof in/op.

Maargoed, jullie denken dat ik nog wel kans maak op een vergoeden oid?

[ Voor 15% gewijzigd door ocdaan op 30-08-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorydeleur
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-01 13:16
Ik betwijfel of ze nog iets voor je gaan doen, maar nee heb je en ja kan je krijgen. Ik wet niet of je nog ergens iets van een temperatuur-log hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:26
De plekken zien er in mijn ogen duidelijk uit als "gebruikerssporen", wat niet geheel ondenkbaar is na 2 jaar gebruik. Het is natuurlijk zonde omdat je er aardig wat voor neergelegd hebt, maar aan de andere kant: het is niet gebeurd binnen de garantieperiode. Dus je moet maar net het geluk hebben dat Asus z'n klanten wilt helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Rave17 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:40:
De plekken zien er in mijn ogen duidelijk uit als "gebruikerssporen", wat niet geheel ondenkbaar is na 2 jaar gebruik. Het is natuurlijk zonde omdat je er aardig wat voor neergelegd hebt, maar aan de andere kant: het is niet gebeurd binnen de garantieperiode. Dus je moet maar net het geluk hebben dat Asus z'n klanten wilt helpen :)
Aan de ene kant helemaal gelijk natuurlijk maarja, aan de andere kant gebruik ik bv nog dagelijks een download systeempje waarin een Geforce 1 zit uit het jaar .. 1999 ofzo? Als je het zo bekijkt is het gewoon belachelijk dat een kaart van 600 euro maar 2 jaar meegaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
ocdaan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:46:
[...]

Aan de ene kant helemaal gelijk natuurlijk maarja, aan de andere kant gebruik ik bv nog dagelijks een download systeempje waarin een Geforce 1 zit uit het jaar .. 1999 ofzo? Als je het zo bekijkt is het gewoon belachelijk dat een kaart van 600 euro maar 2 jaar meegaat. ;)
Ja daar heb jij ook helemaal gelijk in. Alleen ik denk dat je nu pech hebt, omdat Asus met deze kaart misschien meer voor performance dan kwaliteit is gegaan. Wat dus resulteert in een kortere levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ja klopt ;)

Ik kan er iig even een paar emailtjes aan spenderen... je weet nooit.

Anders binnenkort maar een ander kaartje kopen. Voor minder dan 200 euro is al een kaartje te krijgen wat al beter presteerd dan de ouwe 8800 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Rave17 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:50:
[...]

Ja daar heb jij ook helemaal gelijk in. Alleen ik denk dat je nu pech hebt, omdat Asus met deze kaart misschien meer voor performance dan kwaliteit is gegaan. Wat dus resulteert in een kortere levensduur.
Dat mag echter niet het probleem van de consument zijn. Binnen Europa zijn er afspraken gemaakt dat je een bepaalde levensduur mag verwachten van apparaten. Deze afspraken zijn juist bedoeld om te voorkomen dat bedrijven bezuinigen op kwaliteit om de prijs wat te drukken of om iets meer uit het apparaat te persen dan het eigenlijk aan kan. Dit houdt ook in dat een videokaart niet zomaar gewoon op is na 2 jaar gebruik.
Of je wat kunt bereiken op basis van die afspraken, blijft natuurlijk de vraag, maar normaalgesproken zouden ze hier nog wel wat aan moeten doen.
ocdaan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:54:
Ja klopt ;)

Ik kan er iig even een paar emailtjes aan spenderen... je weet nooit.

Anders binnenkort maar een ander kaartje kopen. Voor minder dan 200 euro is al een kaartje te krijgen wat al beter presteerd dan de ouwe 8800 toch?
Voor ~170 euro heb je al een HD4890 bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door dahakon op 30-08-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:19

sjaool

Every life should have 9 cats

Van een videokaart van 600 euro mag je verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat.

De Europese garantietermijn is 2 jaar maar in Nederland kan daar vanaf geweken worden en geldt de garantietermijn zolang als aangenomen mag worden dat een apparaat bij normaal gebruik blijft werken.

Enige vorm van coulance mag je van Asus dus wel degelijk verwachten.

Lees anders eens je rechten op garantie na op de website van Consuwijzer.

En zoals al eerder gezegt nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Idle 80c? Dat is echt niet normaal. Load temps zijn zo 30c hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Anoniem: 159816 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:20:
Idle 80c? Dat is echt niet normaal. Load temps zijn zo 30c hoger.
Dat zou je zeggen ja maar ik heb in het begin vaak de temps in de gaten gehouden en load temps lagen meestal zo´n 10-12 graden hoger.

idle 75-82 graden
load 85-92 graden

Als ik me goed herinner was 92 het hoogste wat ik ooit gezien heb.

Deze kaart is dan ook de eerste welke in nooit heb ge-overclocked omdat´ie altijd al zo heet liep.

[ Voor 25% gewijzigd door ocdaan op 30-08-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
sjaool schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:19:
Van een videokaart van 600 euro mag je verwachten dat hij langer dan 2 jaar mee gaat.

De Europese garantietermijn is 2 jaar maar in Nederland kan daar vanaf geweken worden en geldt de garantietermijn zolang als aangenomen mag worden dat een apparaat bij normaal gebruik blijft werken.

Lees anders eens je rechten op garantie na op de website van Consuwijzer.

En zoals al eerder gezegt nee heb je, ja kun je krijgen. ;)
Volgens consuwijzer heb ik nog behoorlijk veel rechten betreft m´n ondeugdelijk product...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 15:43
Gezien het buiten de garantieperiode valt zal de fabrikant dit ook niet als garantiegeval zien. Overigens is het PCB ook niet meer te repareren dus dan zou de gehele kaart vervangen moeten worden. Dat de koeling eraf is geweest zorgt normaliter niet voor dergelijke schade, wat wel het geval kan zijn is dat de chips te heet geworden zijn, doorgeslagen zijn en pas daarna de printbanen verbrand zijn. Probleem met veel van die heethoofden van videokaarten is dat de grote temperatuurverschillen veel stress in de materialen veroorzaken waardoor de kans op defecten aanzienlijk groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13

Dark

who tweaked the light?

lijkt me eerder een chemische reactie tussen de lak en de tim, omdat het zich zo tussen de geheugenchips bevindt en in de buurt van een wittig streepje/vlekje waar de tim de print raakte...

wat was dat voor koelstrookje wat er tussen de geheugenchips en het koelblok zat? ik denk de weekmaker daaruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik weet niet wat je precies bedoelt maar hier nog een totaal foto

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2624/3870828545_bf78233809_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

dat witte spul puilde een beetje uit, en raakte op de punten waar de lak verkleurd is de printplaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

34749

sjaool schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:19:

De Europese RICHTLIJN is 2 jaar. Zoals bij iedere Europese richtlijn word de implementatie aan de lidstaten over gelaten.
6 Maanden na aankoop ligt de bewijslast voor het claimen van garantie bij de koper, niet bij de fabrikant. Dat de meeste fabrikanten 1 jaar bieden is een keuze en niet wettelijk verplicht. Dus inmiddels (na 2 jaar) is het wettelijk gezien dus aan ocdaan om aan te tonen dat het defect er bij productie al in zat.

Hoe Asus hier mee omgaat kan natuurlijk een ander verhaal zijn, wellicht geven ze wel meteen een nieuwe.

Los van alles vind ik 80 graden idle ook wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Dark schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:05:
dat witte spul puilde een beetje uit, en raakte op de punten waar de lak verkleurd is de printplaat...
Het lijkt haast wel dat de pcb enkel op de plekken vebrand is waar dat witte spul de pcb heeft geraakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Met mn pc is niets mis dacht ik zo... heb zelfs nog een extra outtake-fan gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3504/3870869169_301b611d7b_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2562/3871654284_a31bdfa805_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ik denk dus eerder een chemische verkleuring onder invloed van warmte natuurlijk... die witte pads bevatten een weekmaker die het een beetje zacht moet houden, waar dat bij de lak in de buurt kwam is die lak aangetast, wellicht zelfs door de dampen van het spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ligt aan je videokaart.
Voor een HD4850 met reference koeler is het namelijk wel vrij normaal 80 graden idle en dan meestal 90 graden load. Komt omdat de fan idle heel langzaam draait en onder load veel sneller gaat draaien.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Dark schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:18:
ik denk dus eerder een chemische verkleuring onder invloed van warmte natuurlijk... die witte pads bevatten een weekmaker die het een beetje zacht moet houden, waar dat bij de lak in de buurt kwam is die lak aangetast, wellicht zelfs door de dampen van het spul...
Aha, maar wat bedoel je nu te zeggen?

Dat die ´brand´ plekken geen brand plekken zijn maar enkel verkleuring van de lak? En dat het overlijden van de kaart een andere oorzaak heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

idd, het lijken me geen brandplekken, en niet de oorzaak van het overlijden.

Had de kaart heel moeten blijven: ja natuurlijk! maar nu hij stuk is maak je denk ik weinig kans op enige garantie, hoewel je wel recht zou hebben op een tegemoedkoming (zo gaat dat altijd bij die consumentenhond programma's, als apparaat x het begeeft buiten de garantie maar binnen de te verwachten levensduur) lijkt het me moeilijk hard te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
ahh ok, wat je zegt lijkt logisch want enkel de raak plekken vertonen verkleuring.

Normaal gesproken maak ik me niet zo druk om een kapot kaartje oid. Maar omdat deze kaart het duurste onderdeel is wat ik ooit heb gekocht is het wel behoorlijk zuur natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Overleg het met de winkel, want het is idd gewoon zuur dat hij het zo snel begeven heeft. Ik heb met een beeldscherm ook wel eens gehad dat ik dacht net een maand buiten de garantie te zitten, maar dat het geen punt was omdat ze naar productie jaar keken :D (iiyama _/-\o_ ) dus dat kan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
Een pcb zonder lak werkt oook prima hoor, zolang de koperen sporen niet roesten... Dus al zou de lak plaatselijk opgelost zijn dan nog horen de printbanen niet door te branden, hooguit weg te roesten (heb je wel water voor nodig natuurlijk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 06:11

Bejit

Svenska Faderland

34749 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:06:
[...]

De Europese RICHTLIJN is 2 jaar. Zoals bij iedere Europese richtlijn word de implementatie aan de lidstaten over gelaten.
Europese richtlijn = verplicht voor lidstaten.(Als lidstaten weigeren richtlijn te implementeren volgen er sancties, zie wikipedia)

Je hebt altijd 2 jaar garantie op consumenten electronica in de EU.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Bejit schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:04:
[...]

Europese richtlijn = verplicht voor lidstaten.(Als lidstaten weigeren richtlijn te implementeren volgen er sancties, zie wikipedia)

Dan begrijp jij toch echt niet het verschil tussen een richtlijn en een wet. E.U. richtlijnen zijn er om te worden omgezet tot wetten door de lidstaten, maar (zoals gezegd) naar eigen interpretatie.

En de TS had het product al langer dan 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

-The_Mask- schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:19:
[...]

Ligt aan je videokaart.
Voor een HD4850 met reference koeler is het namelijk wel vrij normaal 80 graden idle en dan meestal 90 graden load. Komt omdat de fan idle heel langzaam draait en onder load veel sneller gaat draaien.
Ik doelde natuurlijk op een G80 based kaart ;).

Maar denk dat het gewoon vette pech is. Mooi moment om te upgraden. Je koopt iets dat veel sneller is dan je Ultra voor <200,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 159816 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

Ik doelde natuurlijk op een G80 based kaart ;).

Maar denk dat het gewoon vette pech is. Mooi moment om te upgraden. Je koopt iets dat veel sneller is dan je Ultra voor <200,- :)
misschien ter vergelijking, mijn 8800GTX is na 1.7 jaar overleden. Hij werd ook standaard 70 graden idle en 80-90 graden load. Gelukkig garantie kunnen claimen en er een GTX260 gekregen. Die heeft nagenoeg dezelfde temperaturen. Momenteel is de koeler van dat ding vervangen door een AC xtreme GTX280 waarmee de temperaturen grofweg gehalveerd zijn. Zoveel kan dat dus schelen. Asus propt trouwens wel altijd een gigantische hoeveelheid koelpasta tussen de chips en de koeler. Dat zou je eventueel als argument kunnen aandragen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:19:
[...]
Even semi-offtopic, maar ik kan het niet laten... Mijn HD4850 met standaardkoeler draait gewoon 42C @idle en 70-80C @load hoor, met standaard CCC instellingen ;).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bwerg schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:24:
[...]

Even semi-offtopic, maar ik kan het niet laten... Mijn HD4850 met standaardkoeler draait gewoon 42C @idle en 70-80C @load hoor, met standaard CCC instellingen ;).
En met standaard koeler bedoel je die van ATi? Heb je misschien een bios waar de kaarten aardig worden geundervolt in idle? Want mij Sapphire en Asus HD4850 zijn idle altijd rond de 80 graden. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Ik heb en beetje het zelfde probleem met mijn Asus GTX280
nieuwe koelpasta heeft weining tot niets geholpen, en er moet trouwens veel tussen
van dat spul want anders zit er nog te veel ruimte tussen was ik wel achter.
Ik zat zelf te denken om hem RMA te doen naar de winkel maar ik geloof dat ik beter
een praatje moet maken met Asus. Ik kan natuurlijk ook nog een andere koeler
op de kaart zetten, maar dat kost ook weer 40 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
@dr Lup: let op er wordt soms ook gebruik gemaakt van een soort warmtegeleidend rubber van enkele mm dik, dit kun je niet vervangen door pasta aangezien dit ertussenuit zou lopen!

sterker nog: koelpasta moet zeer dun aangebracht worden en vlakken moeten goed aansluiten

[ Voor 20% gewijzigd door base_ op 31-08-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel het zilveren spul op alleen de chip van 90nm
Hier zat een laag tussen daar zeg je gram tegen en toen ik er maar een korreltje op deed
was het in eens nog warmer, dus heb ik er maar weer een gram tussen gepropt en
nu is het weer zoals voor heen, maar naar min idee nog te warm

Edit
Kaarten omgewisseld en de bovenste kaart word maar max 85 graden met fan op 75 %
ipv fan op 100% en 91 graden, er is dus duidelijk wat niet goed met één van de kaarten

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 31-08-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Anoniem: 304087 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:35:
Ik bedoel het zilveren spul op alleen de chip van 90nm
Hier zat een laag tussen daar zeg je gram tegen en toen ik er maar een korreltje op dee
was het in eens nog warmer, dus heb ik er maar weer een gram tussen gepropt en
nu is het weer zoals voor heen, maar naar min idee nog te warm

Edit

net ff getest met de burning test van Furmark en met sli uit werd de bovenste kaart (die ook altijd het warmste word) 9 graden met fan op 100%, terwel dat een tijd tug nog zo'n 10-15 graden koeler was
wat wel helpt zijn aluminium / koper plaatjes die je op de koeler plakt met adhesive koelpasta (van zalman bijvoorbeeld) waardoor je minder ruimte op hoeft te vullen met pasta.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

-The_Mask- schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:25:
[...]

En met standaard koeler bedoel je die van ATi? Heb je misschien een bios waar de kaarten aardig worden geundervolt in idle? Want mij Sapphire en Asus HD4850 zijn idle altijd rond de 80 graden. ;)
Die van sapphire. Niet geundervolt (ook geen luxe mobo, nogal een goedkope P43). Misschien gewoon geluk gehad of hangt de kaart net in een stukje kast met goede airflow :P.

Overigens is de hele 8800GTX/ultra serie er mee op aan het houden geloof ik. :S Dat kan voor fabrikanten/winkels misschien wel een reden zijn om wat coulanter te zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 31-08-2009 13:17 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

34749

Bejit schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:04:
[...]

Richtlijn = Richtlijn, anders had het wel Europese wetgeving geheten. Implementatie en interpretatie ligt bij de lidstaten zelf.

Waarbij in de Nederlandse implementatie van deze richtlijn staat: aankoop datum korter dan 6 maanden geleden = bewijslast bij fabrikant, aankoop datum langer dan 6 maanden geleden = bewijs last koper.

http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn :
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar garantie u hebt. Maar in Nederland hebt u vaak langer dan twee jaar garantie. Hoe lang u garantie hebt, hangt af van het product dat u koopt.
Dus weer lekker op ze Nederlands gedaan. Ipv dat er hard gezegd word minimaal 2 jaar word er een vaag verhaal van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
@dr Lup: die plastic troep die ze oook wel op cpu koelingen hebben zitten is voor eenmalig gebruik, dat spul wordt zacht en smelt een beetje bij hogere temperatuur, hierdoor sluit de kloeling goed aan op de chip, maar als je de koeling eenmalig verwijdert dan kan je hem nooit meer exact op dezelfde manier terugplaatsen. Die zooi kan je er dan beter helemaal af halen en er wat goede koelpasta op aanbrengen. Controleer of de koelingen wel goed aansluiten op de chip(s) en of de airflow goed is zou ik zeggen.
Oh en let wel op met silver en/of geleidende koelpasta dat die niet op de print of aansluitingen terecht komt.

[ Voor 10% gewijzigd door base_ op 01-09-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

nja, bij de 9800gx2 is het niet anders imo , ook 70 c idle hier, en rond de 90 load , ze zeggen allemaal de kaart kan het goed hebben , ja, maar hoe lang :P

zou wel zonde zijn als mijn 9800gx2 binnen nu en 1 jaar defect raakt , puur door warmte probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

base_ schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:48:
@dr Lup: die plastic troep die ze oook wel op cpu koelingen hebben zitten is voor eenmalig gebruik, dat spul wordt zacht en smelt een beetje bij hogere temperatuur, hierdoor sluit de kloeling goed aan op de chip, maar als je de koeling eenmalig verwijdert dan kan je hem nooit meer exact op dezelfde manier terugplaatsen. Die zooi kan je er dan beter helemaal af halen en er wat goede koelpasta op aanbrengen. Controleer of de koelingen wel goed aansluiten op de chip(s) en of de airflow goed is zou ik zeggen.
Oh en let wel op met silver en/of geleidende koelpasta dat die niet op de print of aansluitingen terecht komt.
Allemaal geproberd maar word niet koel genoeg, mischien iets koeler, maar ik heb net de Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX 280 besteld, 2 stuks voor beide kaarten

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 01-09-2009 10:11 ]

Pagina: 1