Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Ik sinds vandaag ook de WD TV live in mijn bezit en ben heel blij met dit apparaatje! Gelijk de nieuwste firmware erop gegooid (gaf ie meerdere keren aan bij opstarten) alleen nou heb ik 1 voor mij groot probleempje.. Zodra ik hem uitzet met de power knop krijg ik hem met GEEN mogelijkheid meer aan met welke toetsen dan ook, ook de power knop niet... Alleen power adapter eruit en erin laat hem opstarten. Google leerde mij dat er 1 iemand anders was met een gelijk probleem. De "oplossing" was daar echter dat ie kapot was en dat ie terug gebracht moest worden.. Ben ik ook de sjaak en mag ik mijne terug sturen en wachten op een nieuwe?

[ Voor 3% gewijzigd door Bananenspin op 11-01-2011 18:48 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Al een reset naar factory defaults geprobeerd? En een reset via de reset-button? Meer kan je niet proberen, denk ik. Had je dit met de originele firmware ook? Let wel, als ik wd tv live uit zet, krijg ik hem ook niet onmiddellijk terug aan, moet toch een paar seconden wachten. Maar als dat het was, had je het al gemerkt waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik ga beiden even proberen.. Ik weet niet of ik dit ook met de originele firmware had aangezien hij gelijk aangesloten is en gelijk met meldingen kwam over updates die uit waren en te installeren..

edit: Beiden gedaan maar geen succes.. Zodra ik op de power knop druk gaat het lampje uit en het apparaat daarmee ook neem ik aan aangezien ik geen beeld meer heb. Wanneer ik weer netjes op de power knop druk gaat er echter geen lampje branden en ook niet na 10 seconden of na 60 seconden.. |:( Stuur ik hem morgen terug heb ik waarschijnlijk pas na het weekend een vervanger great :(

edit2: Probeer nu een oudere firmware erop te zetten maar dit wilt ook niet lukken.. Zet de bestanden op mijn usb-stick in de root en stop hem in de achterste poort. Zie echter nergens zoals de WD website beweert een firmware icoontje. En bij settings en dan search for update zoekt ie alleen online.. Heb het probleem ook gezicht bij mijn upc mediabox dat ie stoort of mijn tv maar dat lijkt het ook niet te zijn. Wanneer ie aanstaat werkt alles PERFECT maar zodra ie uit is wilt de afstandsbediening hem niet aankrijgen..

[ Voor 80% gewijzigd door Bananenspin op 11-01-2011 23:56 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Bananenspin schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:01:
edit2: Probeer nu een oudere firmware erop te zetten maar dit wilt ook niet lukken.. Zet de bestanden op mijn usb-stick in de root en stop hem in de achterste poort. Zie echter nergens zoals de WD website beweert een firmware icoontje. En bij settings en dan search for update zoekt ie alleen online.
Heb je wel het .VER bestandje "stiekem" aangepast met Notepad/Kladbok? Anders kun je NOOIT downgraden qua firmware.

Bijvoorbeeld als er staat:VERSION='1.02.21_V' dan verander je dat in VERSION='1.05.21_V'.

Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Volkert schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:32:
[...]

Heb je wel het .VER bestandje "stiekem" aangepast met Notepad/Kladbok? Anders kun je NOOIT downgraden qua firmware.

Bijvoorbeeld als er staat:VERSION='1.02.21_V' dan verander je dat in VERSION='1.05.21_V'.

Simple as that.
Aah dat dacht ik eigenlijk al maar had dat nog niet geprobeerd bedankt! ga dat zo even proberen al kan een niet werkende afstandsbediening weinig te maken hebben met firmware wanneer het kastje uitstaat gok ik zo.

edit: Helaas mocht het downgraden ook niet hebben geholpen. Na het downgraden eerst geprobeerd, geen effect. Daarna factory reset maar alsnog geen effect. RMA dus maar?

[ Voor 13% gewijzigd door Bananenspin op 12-01-2011 09:52 ]

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:52
De afstandsbediening zelf doet het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ja ik kan er alles meedoen als het apparaat aan staat! Maar wanneer ik hem wil gebruiken om het apparaat aan te zetten dan gebeurt er dus niets. Heb het ook voorgelegd aan de webshop waar ik hem gehaald heb, maar gok dat die ook met niets kunnen komen en hij terug gestuurd mag worden... zou het nut hebben om een NOG oudere firmware te proberen? Een van de eerste misschien zelfs? Heb wel wat gelezen over firmware problemen met dit apparaat maar vond alles prima werken op dit na dan.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

AVCHD werkt, maar niet goed. Als ik de iso wil afspelen, dan kom ik wél in het menu. Echter als ik dan wil afspelen, speelt ie het 1 op de 10 keer af, de andere keren vliegt ie terug naar het overzicht met de iso bestanden. Ook heb ik bij het afspelen van AVCHD last van beeld dat wegvalt, ongeveer 3 seconden. Dan geeft mijn TV ook aan dat er geen signaal meer is. Na een paar seconden komt het beeld weer terug.

Het 'werkt' maar het is behoorlijk irritant om een 10x een op play te drukken alvorens je film/serie begint. Met andere formaten overigens nooit problemen gehad.

Ik heb het idee dat de AVCHD support niet 100% is, aangezien de rest prima werkt. Iemand een oplossing of vergelijkbare ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t!mP schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:25:
AVCHD werkt, maar niet goed. Als ik de iso wil afspelen, dan kom ik wél in het menu. Echter als ik dan wil afspelen, speelt ie het 1 op de 10 keer af, de andere keren vliegt ie terug naar het overzicht met de iso bestanden. Ook heb ik bij het afspelen van AVCHD last van beeld dat wegvalt, ongeveer 3 seconden. Dan geeft mijn TV ook aan dat er geen signaal meer is. Na een paar seconden komt het beeld weer terug.

Het 'werkt' maar het is behoorlijk irritant om een 10x een op play te drukken alvorens je film/serie begint. Met andere formaten overigens nooit problemen gehad.

Ik heb het idee dat de AVCHD support niet 100% is, aangezien de rest prima werkt. Iemand een oplossing of vergelijkbare ervaring?
Ik converteer AVCHD met PowerISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:07:
[...]

Ik converteer AVCHD met PowerISO.
converteren naar wat?
Ik maak er zelf altijd MKV's van door de stream file uit de AVCHD te demuxen, en weer opnieuw te muxen als MKV bestand. (met tsmuxer en mkvmerge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Bananenspin schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:29:
Ja ik kan er alles meedoen als het apparaat aan staat! Maar wanneer ik hem wil gebruiken om het apparaat aan te zetten dan gebeurt er dus niets. Heb het ook voorgelegd aan de webshop waar ik hem gehaald heb, maar gok dat die ook met niets kunnen komen en hij terug gestuurd mag worden... zou het nut hebben om een NOG oudere firmware te proberen? Een van de eerste misschien zelfs? Heb wel wat gelezen over firmware problemen met dit apparaat maar vond alles prima werken op dit na dan.
banaan is het niet zo dat als je een aankoop binnen 7dagen terug stuurt je meteen je geld terug krijgt (web aankopen)

en volgens mij als het een defect apparaat is. dat je ook gelijkt een vervangende toegestuurd krijgt.
dus hoef je niet op de rma van de fabrikant te wachten. dat moet de verkoper van het ondeugdelijk apparaat maar doen

ik zou het iig proberen. :P

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Proxx schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:40:
[...]

banaan is het niet zo dat als je een aankoop binnen 7dagen terug stuurt je meteen je geld terug krijgt (web aankopen)

en volgens mij als het een defect apparaat is. dat je ook gelijkt een vervangende toegestuurd krijgt.
dus hoef je niet op de rma van de fabrikant te wachten. dat moet de verkoper van het ondeugdelijk apparaat maar doen

ik zou het iig proberen. :P
Klopt heb nu ook al een RMA aangevraagd. Contact gehad met een medewerker van WD zelf en die geeft ook aan dat alles wat ik geprobeerd heb meer dan genoeg is.. Heb overigens vervangend apparaat aangevraagd want vind het echt een belachelijk goed ding voor die prijs! Zelfs die Amerikaanse kanalen die je kan bekijken love it!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
M a r c o schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:54:
[...]
converteren naar wat?
Ik maak er zelf altijd MKV's van door de stream file uit de AVCHD te demuxen, en weer opnieuw te muxen als MKV bestand. (met tsmuxer en mkvmerge)
Je kunt gewoon de grootste .m2ts eruitpeuteren (meestal heet deze 0000.m2ts of zo) en die dan afspelen met de WD TV Live.

Bij het omzetten naar MKV heb ik al een paar keer gehad dat 'ie out-of-sync gaat lopen qua geluid, dus gewoon native op .m2ts houden is wat mij betreft toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Volkert schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:32:
[...]
Bij het omzetten naar MKV heb ik al een paar keer gehad dat 'ie out-of-sync gaat lopen qua geluid, dus gewoon native op .m2ts houden is wat mij betreft toch beter.
out of sync is omdat nadat je de m2ts demuxed hebt, en importeert in mkvmerge, dan kan mkvmerge niet automatisch de juiste framerate zien. (bij mij dan)
Ik moet dan handmatig de framerate van de videotrack even juist zetten. (meestal 24000/1001)

waarom ik het in mkv omzet als de m2ts ook gewoon werk is een heel ander punt natuurlijk 8)7
zitten de subs ook in de m2ts eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
M a r c o schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:46:
[...]
out of sync is omdat nadat je de m2ts demuxed hebt, en importeert in mkvmerge, dan kan mkvmerge niet automatisch de juiste framerate zien. (bij mij dan)
zitten de subs ook in de m2ts eigenlijk?
Uiteraard heb ik alle keren de juiste framerate gekozen, maar dan nog kan het soms voorkomen dat de mondjes niet helemaal gelijklopen met het geluid.

En ja, subs zitten in de .m2ts dus die is helemaal compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

in het begin was ik super blij met de WDtv live.
maar nu beginnen er toch wat probleempjes te komen.

Hij lijkt zo goed als alles af te spelen maar geen video ts .
hij begint hier wel aan maar eenmaal begonnen is het alleen maar haperen.

als ik het gewoon via de externe hd rechtstreeks doe op de wd tv live is er geen probleem alleen via het netwerk wel.

Iemand die mij hier mee kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 19:17
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:42:
Hallo

als ik het gewoon via de externe hd rechtstreeks doe op de wd tv live is er geen probleem alleen via het netwerk wel.

Hier heb ik enige tijd ook last van gehad. Ik heb gemerkt dat bij DVD bestanden de map echt de naam VIDEO_TS moet hebben. Bij een gewone mapnaam kreeg ik allerlei vreemde haperingen tijdens films of wilde hij niet eens starten. Na het hernoemen van de map werkte het tot mijn stomme verbazing zonder enig probleem

Ik gebruik FW 1.03.49 en een Synology NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07-2024
...
Is het dan niet gewoon een netwerk kwestie? Traag netwerk? Slecht ontvangst wireless?

[ Voor 0% gewijzigd door Wiebson op 14-01-2011 19:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Laat me raden: Je hebt firmware 1.04.10 of misschien wel 1.04.17.

Indien ja, downgraden dus naar 1.03.49V.

1.03.49V downloaden en uitpakken. De 3 bestandjes op een USB stick zetten, het .ver bestandje met notepad/kladblok aanpassen zodat de WD TV Live "denkt" dat het een nieuwe versie is, maar stiekem is het toch een oude :)

Dus nog concreter: In het .ver bestand VERSION='1.03.49_V' aanpassen naar VERSION='1.05.49_V'. of zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Gisteren bij Pixmania in Barcelona de Western Digital WD TV Live Media Player opgehaald en aangesloten op een Samsung LE40C530F1W via hdmi 1.3. Verder netwerkkabel 100mb en 320gb sata 2,5 via usb. Aangezet en alle updates geinstalleerd tot en met de allerlaatste 1.04.17_V. En wat een genot van een apparaat vergeleken met de Popcorn 100 die ik hiervoor had. Snel, stil en speelt alles prima af. Nog wel even wat dingen ivm afspelen hd materiaal. Maar voorlopig supertevreden met "wat een klein apparaatje"!!!!!!!!

ps: wel de kleuren op 12 bit gezet en ging zonder problemen

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 08:11
Hoi Allemaal,

Ik heb de wd tv live al meer dan een jaar, was er best tevreden over. Paar moppertjes zoals de kleine afstandsbediening. Maar na een upgrade naar Windows & en Digitale tuner helaas problemen (Uitdagingen).

Sinds kort heb ik mijn media center van Vista ge-upgrade naar Windows 7. Tegelijkertijd heb ik de tuner vervangen door een Anysee zodat ik gedecodeerde digitale televisie kan ontvangen. Paar weken geklungel maar alles werkt nu prima.

Dus in de slaapkamer via de bekabelde (over 1Gb netwerk) WD TV live kijken naar de opgenomen programma's van Media Center zoals ik gewend was. Helaas het beeld was in aanvang goed. Na 5 seconden valt het geluid weg en gaat het videobeeld in een lagere snelheid door. Niet naar te kijken. Dit maakt mijn WD TV Live onbruikbaar, aaaarrrrcccchhhh.

Inmiddels heb ik gezien dat Windows 7 niet meer in .dvr-ms maar in .wts de opnamen opslaat. Deze worden niet door de WD TV Live ondersteund.

Wat wel werkt is de "send to" feature van Windows 7 maar dan is de kwaliteit erg slecht en dat is nu precies waar de upgrade om was te doen.

Ook het converteren van de opnames werkt niet want als je dat probeert dan krijg je een bericht dat het bestand niet kan worden geconverteerd omdat het format niet in .dvr-ms kan worden omgezet.

Iemand ideeën?

Groeten,

Cees

[ Voor 3% gewijzigd door CeesBak op 15-01-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
CeesBak schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:23:
Hoi Allemaal,

Ik heb de wd tv live al meer dan een jaar, was er best tevreden over. Paar moppertjes zoals de kleine afstandsbediening. Maar na een upgrade naar Windows & en Digitale tuner helaas problemen (Uitdagingen).

Sinds kort heb ik mijn media center van Vista ge-upgrade naar Windows 7. Tegelijkertijd heb ik de tuner vervangen door een Anysee zodat ik gedecodeerde digitale televisie kan ontvangen. Paar weken geklungel maar alles werkt nu prima.

Dus in de slaapkamer via de bekabelde (over 1Gb netwerk) WD TV live kijken naar de opgenomen programma's van Media Center zoals ik gewend was. Helaas het beeld was in aanvang goed. Na 5 seconden valt het geluid weg en gaat het videobeeld in een lagere snelheid door. Niet naar te kijken. Dit maakt mijn WD TV Live onbruikbaar, aaaarrrrcccchhhh.

Inmiddels heb ik gezien dat Windows 7 niet meer in .dvr-ms maar in .wts de opnamen opslaat. Deze worden niet door de WD TV Live ondersteund.

Wat wel werkt is de "send to" feature van Windows 7 maar dan is de kwaliteit erg slecht en dat is nu precies waar de upgrade om was te doen.

Ook het converteren van de opnames werkt niet want als je dat probeert dan krijg je een bericht dat het bestand niet kan worden geconverteerd omdat het format niet in .dvr-ms kan worden omgezet.

Iemand ideeën?

Groeten,

Cees
heb je de wd tv geupdate tot de laatste versie. anders zou je eens 3 posts terug moeten kijken.
de post van volkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
Volkert schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:33:
[...]

De surroundset moet beschikken over een optische INgang ("TOSlink"), anders kun je nooit meer dan 2-kanaals geluid krijgen.
Via HDMI toch ook wel?? Plug je die in je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Typisch gevalletje RTFM: http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705035.pdf

Digitale surrounduitvoer in stereo of meerdere kanalen (digitaal surroundgeluid is alleen beschikbaar wanneer u gebruikmaakt van de Toslink S/PDIF-interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
Volkert schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:35:
Typisch gevalletje RTFM: http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705035.pdf

Digitale surrounduitvoer in stereo of meerdere kanalen (digitaal surroundgeluid is alleen beschikbaar wanneer u gebruikmaakt van de Toslink S/PDIF-interface).
Juistem... excuses moi

Wel krom eigenlijk want hdmi is toch ook goed genoeg voor surround sound doorvoer, of moet ik nu eerst lezen wat er allemaal mogelijk is met hdmi 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Wiebson schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:04:
[...]
Wel krom eigenlijk want hdmi is toch ook goed genoeg voor surround sound doorvoer.
Ach, technisch zou het moeten kunnen, maar je kunt voor 99 Euro niet alles hebben natuurlijk.

Heb vandaag WEER zitten kloten met Network Shares op Windows 7 die steeds niet gevonden worden :(

Toch maar eens de laatste B-RAD versie eropgezet, en het lijkt nu allemaal supergladjes te werken :)

Wordt vervolgd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Volkert schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:35:

Ik heb mijn WD TV Live op mijn AV-ontvanger zitten dmv HDMI en mijn Onkyo schakelt gewoon vrolijk mee naar Dolby D, Dolby TrueHD en DTS. Volgens deze handleiding werkt het inderdaad ook gewoon via HDMI.

Of hebben we het over een verschillende versie? :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ophidian schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:34:
[...]
Of hebben we het over een verschillende versie? :+
Mmm, die manual die je noemt spreekt zichzelf tegen.

Eerst staat er dat multikanaals alleen werkt via de optische uitgang, later hebben ze het over optisch of HDMI 8)7

't Is in ieder geval wel een latere versie, qua dat 'ie over de WD TV Live en WD TV Live Plus gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebson
Volkert schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:50:
[...]

Mmm, die manual die je noemt spreekt zichzelf tegen.
Niet helemaal, je hebt tegenwoordig de keuze, digital via hdmi met geluid en video. Of digital met geluid via optisch en video via hdmi. En natuurlijk nog stereo.

Het kan dus allemaal wel... typisch gevalletje van RTFM O-)

Pagina 130 van deze manual, http://www.wdc.com/wdproducts/library/UM/NLD/4779-705043.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door Wiebson op 16-01-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodela
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 10:52
Even een vraagje omtrent youtube.
Bij het afspelen van een youtube film en het zoeken staat de history er gewoon in. Mij valt op je de history van youtube niet kunt wissen. Iemand een idee of ik die history kan wissen en waar dat verstopt zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

volgens mij alleen via 'reset to factory settings'

laatste tijd zit ik ook met een probleem m.b.t. de wd tv live. Hij speelt namelijk opeens opvallend weinig (nieuwe) .mkv's af :S . Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad tot een paar weken geleden. O.a. de nieuwste family guy afleveringen speelde hij niet af en een hele documentaire serie over wo2. Geprobeerd om de headers weg te halen, maar dat leek niet echt te helpen. Mkv's spelen wel af op mijn pc vanaf dezelfde 3tb! externe hardeschijf, maar niet op de wd tv live. In totaal ook 3 versies geprobeerd: eerst lang 1.04.10, daarna ff 1.04.17 ofzo (maar die kan geen 3tb schijven meer aan, verhaaltje over mogelijke schade etc blablabla) en nog 1.03.delaatste.

heeft iemand hier ook problemen mee of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. Geeft een tool als MediaInfo misschien meer informatie? :) Als je dan een werkend en niet-werkend bestand (van de zelfde serie/maker) met elkaar vergelijkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 19-01-2011 15:43 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Nou, ja, eigenlijk heb ik dat al gedaan en vreemd genoeg zie ik verdacht weinig verschil tussen de family guy afleveringen die het wel doen en degene die het niet doen. Ik zal vanavond nog es ff verder zoeken naar verschillen. Ik zal die afleveringen ook nog es op mijn oude 1,5tb schijf zetten om te kijken of ze het daar wel doen, om de nieuwe 3tb schijf uit te sluiten.

(Edit) met andere schijf doet hij het wel... file permissies zijn, zover ik zie, hetzelfde. Folder permissies weet ik niet, maar zou niet uit mogen maken (andere mkvs in die folder werken wel). Lijkt wel alsof de films die gekopieerd zijn vanaf die andere externe schijf het wel doen en gekopieerd vanaf interne schijf niet (al doen ze het beiden wel op de pc)

[ Voor 32% gewijzigd door Rub3s op 20-01-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
Volkert schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:14:
[...]

Ach, technisch zou het moeten kunnen, maar je kunt voor 99 Euro niet alles hebben natuurlijk.

Heb vandaag WEER zitten kloten met Network Shares op Windows 7 die steeds niet gevonden worden :(

Toch maar eens de laatste B-RAD versie eropgezet, en het lijkt nu allemaal supergladjes te werken :)

Wordt vervolgd ....
worden de shares niet gevonden of wordt de hele computer niet gevonden bij netwerk shares ?

zodra je een computer niet kan vinden bij netwerkshares.
probeer op die computer eens in command prompt. het commando 'net view'
als je daar een fout krijgt weet je waar het probleem ligt.

bij mij was er een NAS (synology) die de masterbrowser functie van de workgroup had overgenomen en er geen raad mee wist. waardoor ik geen enkele windows computer meer kon vinden bij networkshares.

ik heb toen de synology,wdtv en windows computer uit gezet. toen de windows pc weer aan. daarna de wdtv. en als laatste weer de synology en nu lijkt alles weer te werken.

net view command geeft nu ook geen fouten meer.

[ Voor 44% gewijzigd door Proxx op 20-01-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vragen:

1. Klopt het dat je nu de positie van van de ondertiteling (srt) kan bepalen?
2. de fontsize van de ondertiteling wijzigen?
3. Wordt het ook onthouden?
4. Ook goed leesbaar bij lichte scenes?
5. Kan je skippen naar een gedeelte van de film? bijv meteen naar 30%

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik kijk best vaak streams via bijvoorbeeld Ustream en Justin.tv (starcraft streams :P)
Is het mogelijk deze op de WD TV Live te kijken eigenlijk? Zo niet, wat zou de beste workaround zijn?
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:52:
Een paar vragen:

Dacht het wel
Ja
Geen idee
Absoluut
Nee, je kan wel in blokken van 10 minuten skippen, dat komt het dichst bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De firmware onthield altijd al welke grootte je je subs wilde geven. Sinds 1.03 (een paar maanden terug) onthoudt hij ook op welke hoogte je de subs neerzet. Dat laatste kon overigens ook al van het begin af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Ik ben momenteel aan het stoeien met de B-RAD webinterface en een telnet-sessie ernaar toe.

Het lijkt erop dat ik nu hardcoded mounts kan maken door net.mounts (editen met Wordpad en niet met Notepad!) in de /conf directory als volgt aan te maken:

xmount //192.168.1.111/Downloads C-Schijf cifs user=Volkert,pass=JeWachtwoord
xmount //192.168.1.111/Media D-Schijf cifs user=Volkert,pass=JeWachtwoord

Na het opstarten kun je dan via Video -> Local Drives -> Folders direct naar je share! Wow! Snel ook nog.

Er moet overigens dan wel een loze USB stick in je WD TV Live zitten anders heb je de Local Drives optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:50
Ik ben aan het kijken voor een toetsenbordje voor bij de WD Live.
Een bluetooth toetsenbordje zal wel niet gaan werken lijkt mij.

Kwam wel het volgende tegen:
http://cgi.ebay.nl/Mini-W...es_JN&hash=item25609b29ad

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/19/!CDYI2Kg!Wk~$(KGrHqQOKnUEz1dgbgg7BNO(F1CofQ~~_35.JPG

In de advertentie titel hebben ze het over een bluetooth toetsenbord. Maar dit kan ik uit de advertentie + Specificaties niet opmaken.

Enig idee of een draadloos toetsenbord werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Heb sinds een week ook een WD TV LIVE en ben er erg blij mee speelt alles af tot nu toe.

Had afgelopen tijd wel even problemen met afspelen van video ts bestanden via het netwerk, na het pauzeren van mijn downloads doen ze het prima. Denk dat het dus met de diskactivitie te maken heeft. Dacht post het hier even, omdat ik veel lees over de video ts bestanden.

[ Voor 16% gewijzigd door bachie op 23-01-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:52:
Een paar vragen:

Ik zou hem niet kopen maar een een Asrock ION en er XBMC op zetten. Heb erg veel audio sync problemen en de user interface is niet soepel (wel mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-03 08:33
Hallo

Het antwoord staat al elders in dit topic. Ook ik heb sinds kort een NAS en had problemen met het afspelen van DVD files in video_ts mappen (haperen van beeld en geluid). Het probleem is zeer eenvoudig op te lossen: niet de map video_ts in gaan en dan de eerste file kiezen maar op de map video_ts gaan staan en dan de PLAY knop indrukken ipv ENTER. Probleem opgelost.

NB als je op video_ts zoekt in dit topic kom je deze oplossing ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
bachie schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:55:
Heb sinds een week ook een WD TV LIVE en ben er erg blij mee speelt alles af tot nu toe.

Had afgelopen tijd wel even problemen met afspelen van video ts bestanden via het netwerk, na het pauzeren van mijn downloads doen ze het prima. Denk dat het dus met de diskactivitie te maken heeft. Dacht post het hier even, omdat ik veel lees over de video ts bestanden.
Zie ook mijn laatste reactie. Antwoord staat gewoon in dit topic. OP de map video_ts gaan staan en dan de PLAY knop gebruiken ipv de map IN gaan en een van de eerste files kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bachie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-06-2021
Bold52 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Zie ook mijn laatste reactie. Antwoord staat gewoon in dit topic. OP de map video_ts gaan staan en dan de PLAY knop gebruiken ipv de map IN gaan en een van de eerste files kiezen.
Bedankt voor de reactie, had inderdaad niet naar de oplossing gezocht in dit topic, omdat ik het al had opgelost dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bold52
bachie schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:22:
[...]
Bedankt voor de reactie, had inderdaad niet naar de oplossing gezocht in dit topic, omdat ik het al had opgelost dacht ik ;)
No problem!! Als het maar werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een video start moet ik hem altijd handmatig 1 stap verkleinen en is het beeld verschoven. Standaard is het beeld teveel ingezoomd zodat er wat buiten het scherm valt. Verklein ik het beeld dan krijg ik het niet gecentreerd. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik heb de laatste updates en ook al geprobeerd met een factory reset. Mijn tv staat gewoon ingesteld op 16:9 (net als de wdtv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik gebruik m'n WDTV samen met een Synology 211j DiskStation. Werkt prima, op 1 ding na: als ik de Synology benader terwijl de schijven in hibernate staan, dan duurt het een paar seconden voordat deze wakker worden. De wdtv geeft daardoor een foutmelding, omdat hij niet snel genoeg een reactie krijgt. Deze status cached hij ook.

Pas als ik de wdtv uit en aan zet kan ik de synology benaderen. Hoe kan ik er voor zorgen dat de wdtv de status van de Synology "ververst", of helemaal niet cached?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

great..... de wd tv live ziet nu al helemaal geen mediabestanden meer op mijn hardeschijf (wd 3tb extern). Ik heb al dat wd tv foldertje van de schijf gehaald, wd tv uit en aan gedaan (met stroom eraf) en gereset naar factory defaults..... (en ja, de schijf doet het op de pc wel)

van de oude externe schijf leest hij zonder problemen. Begint een beetje minder leuk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

diffx schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:43:
Ik gebruik m'n WDTV samen met een Synology 211j DiskStation. Werkt prima, op 1 ding na: als ik de Synology benader terwijl de schijven in hibernate staan, dan duurt het een paar seconden voordat deze wakker worden. De wdtv geeft daardoor een foutmelding, omdat hij niet snel genoeg een reactie krijgt. Deze status cached hij ook.

Pas als ik de wdtv uit en aan zet kan ik de synology benaderen. Hoe kan ik er voor zorgen dat de wdtv de status van de Synology "ververst", of helemaal niet cached?
Ergens bij settings is er een optie van always login to network of iets dergelijks. Die heb ik aanstaan en ook mijn nas (210j) gaat in hibernate na een tijd maar heb van jou genoemde probleem nooit last gehad.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Nu online
Rub3s schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:11:
great..... de wd tv live ziet nu al helemaal geen mediabestanden meer op mijn hardeschijf (wd 3tb extern). Ik heb al dat wd tv foldertje van de schijf gehaald, wd tv uit en aan gedaan (met stroom eraf) en gereset naar factory defaults..... (en ja, de schijf doet het op de pc wel)

van de oude externe schijf leest hij zonder problemen. Begint een beetje minder leuk te worden.
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn 1,5 gb Elementsschijf.
Blijkbaar zijn deze vanaf de fabriek niet goed geformatteerd.
Het beste zou zijn om deze opnieuw te formateren, maar voor mij was dat geen optie, omdat ik er net 10 uur over had gedaan om er 100 gb aan gegevens op te zetten.
Een andere oplossing is om met schijfbeheer (configuratiescherm, computerbeheer, schijfbeheer) de schijfgrootte te verlagen met bv 100 MB. Nadat ik dit gedaan had, werd de schijf zonder problemen herkent.
Ik heb nog geprobeert om de betreffende webpagina te vinden, maar is mij nog niet gelukt. Ik hoop dat jij er baat bij hebt.

Update: bij deze alsnog de link http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=6355.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Rub3s schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:11:

Schijfcontrole al eens gedaan op de externe schijf? Ik heb een soortgelijk probleem gehad en na controle v/d schijf (die in Windows gewoon herkend werd en bestanden afspeelde) had de WD er spontaan ook geen problemen meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Hallo mensen, weet iemand of de Sitecom 300N x2 Micro Wireless Adapter compatible is met de WD TV Live?
Hij staat niet op deze lijst http://wdc.custhelp.com/c...php?p_faqid=3805#wireless en ook niet op het kleine lijstje aan het begin van dit forum-topic.
Zou wel mooi zijn als die compatible is, want het is een snelle maar heel kleine wifi-dongle. Lijkt me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Fireshade schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:47:
Hallo mensen, weet iemand of de Sitecom 300N x2 Micro Wireless Adapter compatible is met de WD TV Live?
Hij staat niet op deze lijst http://wdc.custhelp.com/c...php?p_faqid=3805#wireless en ook niet op het kleine lijstje aan het begin van dit forum-topic.
Zou wel mooi zijn als die compatible is, want het is een snelle maar heel kleine wifi-dongle. Lijkt me ideaal.
Je kunt dan beter de Buffalo Mini WLI-UC-GN nemen. Die staat op de lijst en blijft dus hoogstwaarschijnlijk ook compatible als er firmwareupdates komen. Bovendien is hij nog zwart ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:27

latislos

zie signature

Robbie T schreef op zondag 23 januari 2011 @ 11:59:
Ik ben aan het kijken voor een toetsenbordje voor bij de WD Live.
Een bluetooth toetsenbordje zal wel niet gaan werken lijkt mij.

Kwam wel het volgende tegen:
http://cgi.ebay.nl/Mini-W...es_JN&hash=item25609b29ad

[afbeelding]

In de advertentie titel hebben ze het over een bluetooth toetsenbord. Maar dit kan ik uit de advertentie + Specificaties niet opmaken.

Enig idee of een draadloos toetsenbord werkt?
blijkbaar zal dat wel gaan werken bij de release dat je ook toetsenbord kan aansluiten...
YouTube: WD TV Live HD ~ Keyboard support (bluetooth aswell) on latest beta firmware
ik zat er zelf toevallig net aan te denken...interesting...

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

toetsenbord werk al langer, of bleutooth ook echt werkt is de vraag

@Mereco, Crowbar
Zal ik eens gaan proberen! ik heb natuurlijk niet voor niets een 3tb schijf gekocht ;) met 2 externe schijven werken is zo omslachtig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Volkert schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:28:
[...]
Je kunt dan beter de Buffalo Mini WLI-UC-GN nemen. Die staat op de lijst en blijft dus hoogstwaarschijnlijk ook compatible als er firmwareupdates komen. Bovendien is hij nog zwart ook.
Volkert, bedankt voor de suggestie! Die had ik nog niet gezien. 150 mbaud overdrachtsnelheid is voorlopig wel voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
baud, haha, die eenheid was ik al bijna weer vergeten. :o Mbaud, kan dat ook, dacht dat baud enkel voor telefoonlijnen werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

mjah, je weet wel dat hd materiaal draadloos niet vloeiend gaat hé?

ik heb hier een 300mbaud/mbit nogwat dingetje en die kan met moeite een 1gb bestand vloeiend afspelen (is ook een wireless n router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47

Damian

Insane Obtrusion

enigste waar ik nu een beetje mee zit is het volgende. Ik speel een mkv of wmv of watdan ook af, met daarin een AC3 stream. Probleem is echter dat ik mijn wdtv live gewoon aansluit via de composite kabeltjes. En dan is helaas het center kanaal te zacht, dus muziek is dan keihard, maar het geluid wat normaal dus uit de center zou moeten komen, wat nu dus naar stereo gesampled is, dat is heel erg zacht.

Iemand hier een oplossing voor?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Mereco schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:55:
[...]
Een andere oplossing is om met schijfbeheer (configuratiescherm, computerbeheer, schijfbeheer) de schijfgrootte te verlagen met bv 100 MB. Nadat ik dit gedaan had, werd de schijf zonder problemen herkent.
dat deed het em! het is toch vreemd, aangezien ik em, nadat ik em ontvangen had, ook al 2 keer had geformatteerd en hij het een poosje gedaan heeft.

nu nog het andere vage probleem oplossen waarom hij alle nieuwe bestanden niet afspeeld vanaf die schijf =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Damian schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:35:
enigste waar ik nu een beetje mee zit is het volgende. Ik speel een mkv of wmv of watdan ook af, met daarin een AC3 stream. Probleem is echter dat ik mijn wdtv live gewoon aansluit via de composite kabeltjes. En dan is helaas het center kanaal te zacht, dus muziek is dan keihard, maar het geluid wat normaal dus uit de center zou moeten komen, wat nu dus naar stereo gesampled is, dat is heel erg zacht.

Iemand hier een oplossing voor?
Daar is geen oplossing voor, je kunt het signaal niet uit elkaar trekken als het in elkaar gemixt zit.

Sommige films zijn HEEL vervelend qua beroerde verhouding tussen spraak en muziek/effecten, ook als je gewoon 5 kanaals aangesloten hebt.

Bij (5-kanaals) home-cinemasetjes kun je vaak het centerkanaal wat opkrikken, wat ik ook altijd doe.

En volgens mij is Yamaha de enige die er een soort piek-limiter op heeft zitten zodat je ook films met explosies e.d. kunt kijken als je kinderen op bed liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Rub3s schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:17:
Nah, ik gebruik geen server die media serveert. Helaas, maar ik zou er verder niet zoveel aan hebben. Ik will alleen toegang tot Youtube en evt. andere online zut. Heel simpel dus :) Daar moet 150 Mbit/s toch wel voldoende voor zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 26-01-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb als oplossing maar een Home Cinema set gekocht, met optische ingang ;)

probleem opgelost neem ik aan. D8 alleen dat ik een toslink had liggen thuis, niet dus, zometeen ff halen, en dan vanavond kijken of het probleem weg is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Okay, ik heb nu de Buffalo Wifi USB stick en het werkt :)
Oeps - never mind. alles werkt! :)

[ Voor 72% gewijzigd door Fireshade op 28-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beejeee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 22:24
Zelf goede ervaringen met mijn WD TV Live en dus zal de opvolger de WD TV Live Hub worden. Die prachtige navigatie interface kan in mij nu al op verheugen (ja, deze komt ook beschikbaar voor de WD TV Live geloof ik).

Zelf heb ik nog een vraag. Hoe sluit ik de WD TV Live Hub aan op mijn laptop? Aangezien ik in een (buiten)gebied woon heb ik een lijn van 8mbit en is het dus niet interessant om via het netwerk bestanden te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
beejeee schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:02:
Zelf goede ervaringen met mijn WD TV Live en dus zal de opvolger de WD TV Live Hub worden. Die prachtige navigatie interface kan in mij nu al op verheugen (ja, deze komt ook beschikbaar voor de WD TV Live geloof ik).

Zelf heb ik nog een vraag. Hoe sluit ik de WD TV Live Hub aan op mijn laptop? Aangezien ik in een (buiten)gebied woon heb ik een lijn van 8mbit en is het dus niet interessant om via het netwerk bestanden te verplaatsen.
punt 1, je kunt hem niet direct op je laptop aansluiten. Enkel via het netwerk kun je files erop zetten.
Of een andere harde schijf eraan hangen en via het menu files overzetten.

punt 2: wat heeft die 8MB lijn te maken met je interne netwerk?????? :?
Files verplaatsen gaat niet over je ADSL verbinding ofzo, maar via je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
goede avond,

Ik zit al een tijdje met een vraag en kan het met google niet vinden.
Ik heb meerdere externe harde schijven (WD My Books) en wordt helemaal gek van alle stroomadapters heb er al 4 alleen maar voor de wd player met harde schijven.
Bestaat er een stroomapater met meerdere aansluitingen, dus 1 stekker met 4 plugjes ofzo???

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rub3s schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:17:

ik heb hier een 300mbaud/mbit nogwat dingetje en die kan met moeite een 1gb bestand vloeiend afspelen (is ook een wireless n router)
Met een goede setup is HD zeker wel draadloos af te spelen hoor. Ik speel HD .mkv's tot zo'n 10 GB vloeiend af over m'n draadloze N netwerk (draadloze pc op 1e verdieping, WD TV Live bedraad beneden). :) Het kan dus zeker wel, maar het is wel behoorlijk afhankelijk van je omgeving.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb sinds vorige week de Western Digital TV HD Live. Ik vroeg me af wat de meest recente en stabiele firmware is voor dit apparaat? Ik had immers gehoord dat de laatste firmware niet erg soepeltjes was?

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Is er iets te doen aan een eventuele vertraging tussen het geluid en het beeld, als je het geluid door een externe receiver laat decoderen? Geluid gaat optisch naar de receiver en beeld analoog met composite naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Pollore schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:34:
Ik heb sinds vorige week de Western Digital TV HD Live. Ik vroeg me af wat de meest recente en stabiele firmware is voor dit apparaat? Ik had immers gehoord dat de laatste firmware niet erg soepeltjes was?
Ik heb mijne nu 2 weken en heb gewoon de nieuwste erop gegooit en merk helemaal geen problemen! Wellicht dat mensen die het niet soepel ervaren een hard-reset moeten doen na elke update? Zou natuurlijk niet mogen maar dat zou verklaren waarom ik als nieuwe bezitter met een schone player nergens last van heb..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Laatst online: 14-09 20:17
Damian schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:21:
Is er iets te doen aan een eventuele vertraging tussen het geluid en het beeld, als je het geluid door een externe receiver laat decoderen? Geluid gaat optisch naar de receiver en beeld analoog met composite naar de tv.
Niet op de WD TV, wel op de receiver van jou wel misschien.
Ik heb trouwens mijn jouw opstelling jaren zo gedraaid, en nooit sync problemen tegen gekomen.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Afspelen naar..., de feature van W7, werkt eindelijk bij mij. \o/

Waarom weet ik niet, Fw is 1.04.17. Bij de 2.x Fw deed die het nooit, terwijl die dat wel ondersteunde toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

Volkert schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:28:
[...]

Weet je nog ergens een webshop waar ze die verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas Post schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:03:
goede avond,

Ik zit al een tijdje met een vraag en kan het met google niet vinden.
Ik heb meerdere externe harde schijven (WD My Books) en wordt helemaal gek van alle stroomadapters heb er al 4 alleen maar voor de wd player met harde schijven.
Bestaat er een stroomapater met meerdere aansluitingen, dus 1 stekker met 4 plugjes ofzo???
Wel eens van USB-powered hard disks gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:09:
[...]
Dan krijg je 2,5" schijven, en betaal je 3 keer zoveel voor evenveel opslag capaciteit.
Bovendien heeft hij de schijven al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:09:
[...]

tuurlijk, maar wat ik al gezegd heb in mijn vraag:
ik heb 2 WD My Books van 2TB, deze zijn voorzien van een stroomadapter. In de toekomst zullen er zeker weer 2 WD My Books erbij aangesloten worden (indien USB Hub support op de WD Live Hub)
Dus vandaar zou het mooi zijn om 1 stroomadapter te hebben waar meerdere schijven op aangesloten kunnen worden, soort van stroomhub ;)

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:37
Damian schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:21:
Ik had dit probleem ook met mijn vorige receiver (Yamaha van 10 jaar oud zonder lip-sync). Bij mij was het afhankelijk van het soort content. Had er voornamelijk last mee bij iso en soms ook avi. Bij mkv geen problemen. Bij mijn nieuwe versterker (Marantz) loopt alles via HDMI. Geen problemen met out of sync. En als dit toch zo mocht zijn kan ik het instellen op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

@bas post
http://www.redcoon.nl/ind.../bTRuaKdubKc1MzM0ODczMTmn
stroomhub

als je dat niet bedoelde: nee het is er niet en zal er waarschijnlijk niet komen ook (heb je ooit al eens naar de stroomaansluiting op die hd's gekeken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Edje040 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:21:
[...]

Ik had dit probleem ook met mijn vorige receiver (Yamaha van 10 jaar oud zonder lip-sync). Bij mij was het afhankelijk van het soort content. Had er voornamelijk last mee bij iso en soms ook avi. Bij mkv geen problemen. Bij mijn nieuwe versterker (Marantz) loopt alles via HDMI. Geen problemen met out of sync. En als dit toch zo mocht zijn kan ik het instellen op de receiver.
mjah ik merk ook verschil tussen dvd en mkv enz. Maar het is een simpel home cinema setje, dus denk niet dat er veel in te stellen is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
soms worden sync problemen ook veroorzaakt door de beeldverwerking van de TV als er veel beeldverbetering opties aanstaan.
Deze uitzetten, of een "game-mode" activeren indien aanwezig verlaagt de verwerkingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

M a r c o schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:03:
soms worden sync problemen ook veroorzaakt door de beeldverwerking van de TV als er veel beeldverbetering opties aanstaan.
Deze uitzetten, of een "game-mode" activeren indien aanwezig verlaagt de verwerkingstijd.
Tv is een oude Sony Trinitron Wega 100HZ, weet niet of die dat soort dingen al had :/ Kan eens kijken vanavond....

Afbeeldingslocatie: http://images03.olx.pt/ui/2/14/27/17770727_1.jpg
niet mijn foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat soort problemen spelen over het algemeen niet bij CRT tv's eigenlijk, maar eerder LCD/Plasma's met allemaal beeldverbeterende algoritmen erin. Daarnaast zou de vertraging dan ongeveer gelijk moeten zijn, ongeacht wat je afspeelt, omdat de vertraging dan dankzij de tv geïntroduceerd zou worden.

Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat je tv de boosdoener is.
Edje040 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:04:
[...]

Klopt het dat ik in de rechterhoek een Yamaha zie staan? Wat voor type is dit?
Lees nog eens wat hij in het klein onder de foto heeft gezet ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Cloud op 03-02-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Damian schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:49:
[...]

Tv is een oude Sony Trinitron Wega 100HZ, weet niet of die dat soort dingen al had :/ Kan eens kijken vanavond....

[afbeelding]
niet mijn foto
Klopt het dat ik in de rechterhoek een Yamaha zie staan? Wat voor type is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub3s schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:13:
Nou, ja, eigenlijk heb ik dat al gedaan en vreemd genoeg zie ik verdacht weinig verschil tussen de family guy afleveringen die het wel doen en degene die het niet doen. Ik zal vanavond nog es ff verder zoeken naar verschillen. Ik zal die afleveringen ook nog es op mijn oude 1,5tb schijf zetten om te kijken of ze het daar wel doen, om de nieuwe 3tb schijf uit te sluiten.

(Edit) met andere schijf doet hij het wel... file permissies zijn, zover ik zie, hetzelfde. Folder permissies weet ik niet, maar zou niet uit mogen maken (andere mkvs in die folder werken wel). Lijkt wel alsof de films die gekopieerd zijn vanaf die andere externe schijf het wel doen en gekopieerd vanaf interne schijf niet (al doen ze het beiden wel op de pc)
Ik heb vorige week ook een WD TV Live gekocht en meende in de handleiding te hebben gelezen dat boven aan bepaald aantal gb dat die niet ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:20:
[...]

Ik heb vorige week ook een WD TV Live gekocht en meende in de handleiding te hebben gelezen dat boven aan bepaald aantal gb dat die niet ondersteunt worden.
mmm..dat zou dan de reden kunnen zijn dat ik Galdiator (45GB!!) niet aan de praat krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:20:
[...]

een aantal gb wat?

hardeschijfgrootte?
filmgrootte?
hoever de partitie tot nu toe gevuld is?

-anyway, ik heb geen grote films (maxis 28gb geloof ik en dat is een uitschieter).
-op de hardeschijf staat nog geen 2tb
-het probleem komt alleen voor als ik van pc > 3tb schijf kopieer. Elke andere combinatie lukt wel (van andere externe schijf kopieeren). Van andere pc kopieeren heb ik nog niet getest.
-owja en de films op de 3tb en 1,5tb externe hardeschijven zijn -exact- hetzelfde (md5 hash getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Rub3s schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:47:
[...]

een aantal gb wat?

hardeschijfgrootte?
filmgrootte?
hoever de partitie tot nu toe gevuld is?

-anyway, ik heb geen grote films (maxis 28gb geloof ik en dat is een uitschieter).
-op de hardeschijf staat nog geen 2tb
-het probleem komt alleen voor als ik van pc > 3tb schijf kopieer. Elke andere combinatie lukt wel (van andere externe schijf kopieeren). Van andere pc kopieeren heb ik nog niet getest.
-owja en de films op de 3tb en 1,5tb externe hardeschijven zijn -exact- hetzelfde (md5 hash getest).
Ik meen in dit topic vaker gelezen te hebben dat met de laatste update 3TB niet meer ondersteund werd vanwege een probleem. Wat het probleem was weet ik niet.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ja in de nieuwste firmware heeft WD 3tb schijven uitgesloten wegens mogelijke schade aan 3tb schijven. Aangezien ik denk dat ze daar bedoelen dat die 3tb externe schijven van seagate schade ondervonden, heb ik gewoon wat oudere firmwares geprobeerd, waarin ze nog niet geblokkeerd zijn. Ik ben daarbij ook nog geen vreemde schijffouten tegengekomen > als een film het niet doet, kopieer ik hem naar de andere externe schijf en weer terug en voila: de film werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok dit is beetje jammer: MCE opnemen functie produceert een .wtv file. Helaas kan de Live die niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
Hebben meer mensen last van het feit dat als je de WD TV net aanzet, hij bij Network shares gewoon niet wil connecten naar een NAS bijv? Als ik naar Media Server ga connect hij meteen. Als ik overigens daarna terug ga naar Network shares, connect hij ineens wel meteen :?

Beetje vaag :X en vooral bloed irritant

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Notna schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:23:
Hebben meer mensen last van het feit dat als je de WD TV net aanzet, hij bij Network shares gewoon niet wil connecten naar een NAS bijv? Als ik naar Media Server ga connect hij meteen. Als ik overigens daarna terug ga naar Network shares, connect hij ineens wel meteen :?
Je wordt daar inderdaad s....ziek van.

Ik gebruik nu B-RAD software en heb een net.mounts "harde share" gemaakt die ik altijd in 1 keer kan benaderen via local drives, zie een aantal posts terug.

Werkt perfect, irritaties voorgoed verdwenen. Ook als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen, connect hij direct daarna weer in 1 keer zonder allerlei gepiel met loginschermen en shares die niet gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Hey Notna!

Ik heb dit ook altijd: vooral na het aanzetten heeft de WDTV tijd nodig om een fatsoenlijke network connection te krijgen. Overigens zoek ik nog een manier om het hele media server gebeuren uit te krijgen: ik gebruik het nooit, maar de WDTV kiest deze altijd als eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

(jarig!)
diffx schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:38:
[...]

Hey Notna!

Ik heb dit ook altijd: vooral na het aanzetten heeft de WDTV tijd nodig om een fatsoenlijke network connection te krijgen. Overigens zoek ik nog een manier om het hele media server gebeuren uit te krijgen: ik gebruik het nooit, maar de WDTV kiest deze altijd als eerste.
O HAI :D

Anyway, beetje irri. Dacht eerst dat het aan mijn (be)kabeling lag, maar aangezien ik nu direct met Cat 6 en al dat soort ongein mijn NAS aanspreek lijkt mij dat uitgesloten.

Hmm, eens kijken wat B-Rad voor mij kan betekenen. Moet vooral iets zijn waarmee ik mijn NAS niet hoef te formatteren (3 TB heen en weer kopieren is niet het leukste wat ik mij kan bedenken :D. Daarnaast heb ik lokaal de ruimte niet eens :D )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
hallo,

als ik mijn WD TV LIVE HD , wil voorzien van movie sheets ect.

welke fw moet ik nemen? van deze pagina? http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=61

de non flash of flash gewoon?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik zou gewoon de flash nemen, je kan toch altijd weer terugflashen (non-flash is volgens mij alleen om het te testen of het iets is).

of je die 1.03.49 moet nemen weet ik niet zeker, ik denk namelijk dat die _v staat voor wd tv live PLUS (maar ik zou het ook verkeerd kunnen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Nu online
Hoe krijg je nzbget aan de praat na het installeren van b-rad?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

DyStiC schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:38:
Weet je nog ergens een webshop waar ze die verkopen?
De Buffalo Mini WLI-UC-GN is inderdaad schaars. Bij de webshop waar ik hem vandaan haalde, zeiden ze dat het de laatste was bij de (hun) leverancier.
Misschien helpt dit linkje: http://nl.hardware.info/p...ultra-compact-usb-adapter

Verwijderd

Ik bedoel de grootte van de HD
Bananenspin schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:17:
[...]

Ik meen in dit topic vaker gelezen te hebben dat met de laatste update 3TB niet meer ondersteund werd vanwege een probleem. Wat het probleem was weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:27

latislos

zie signature

same here, krijg alleen dat ronddraaiend ding te zien. 3x back (home menu), en ga wederom naar network shared en dan werkt het wel.

waar ik sinds nieuwe release last van heb is dat het ff duurt voor een mkv begint te spelen...je ziet dan alleen het eerste frame (meestal zwart :P )
'oudewetse' avi-bestanden speelt hij wel direct..

ouwe meuk

Pagina: 1 ... 30 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub