hah klopt sorry ,.Sjah schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:00:
Huh, het is toch Fw 1.04.10?
Verwijderd
Het is me nog steeds niet gelukt! Komt het misschien omdat ik m'n muziekbestanden in submappen heb staan?, alhoewel dat bij firmware 1.01.11 dus geen probleem is.Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:45:
Bij het updaten van firmware versie 1.01.11 naar een hogere versie (maakt niet uit welke) zie ik m'n audio covers niet meer, video covers zijn nog wel te zien. Als ik weer terug ga naar versie 1.01.11 zie ik de audio covers wel weer. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Resetten heb ik al geprobeerd en heb ook al een keer het wd mapje wat op de harde schijf wordt aangemaakt verwijderd maar dat helpt niks.
Voor de WD TV Live is dit de laatste b-rad firmware.DonDee schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:53:
ok, alleen kom ik er ff nie uit .. ondanks alle topics,
2. ik heb nu me films met thumbgen bewerkt ( movie sheets) , maar welke link heb ik exact nodig van b-rad om dit ook te kunnen krijgen op me WD Live hd?
En hier vind je verder een how-to voor Moviesheets.
Heb de laatste brad firmware erop staan van 25 dec 2010 , probleem is dat de subs positie niet onthouden word.
Dus elke keer moet ik de subs handmatig naar beneden halen.
thanks , voor je antwoord en links.DyStiC schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:56:
[...]
Voor de WD TV Live is dit de laatste b-rad firmware.
En hier vind je verder een how-to voor Moviesheets.
ik heb de films al laten voorzien via thumbgen voor cover ect. maar is het nie mogelijk gewoon b-rad fw te installeren zodat hij al meteen die sheets kan herkennen?
Ik heb juist gelezen dat de laatste fw problemen geeft i.c.m. Moviesheets. B-rad zou het probleem gevonden hebben en met een maintenance release komen.Theodor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:48:
Heb de laatste brad firmware erop staan van 25 dec 2010 , probleem is dat de subs positie niet onthouden word.
Eigenlijk is het ook niet meer dan fw installeren en met thumbgen moviesheets genereren. Alleen moet je bij installeren van de fw wat editten in S00custom-options zodat je Moviesheets ook weergegeven worden.DonDee schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:05:
[...]
thanks , voor je antwoord en links.
ik heb de films al laten voorzien via thumbgen voor cover ect. maar is het nie mogelijk gewoon b-rad fw te installeren zodat hij al meteen die sheets kan herkennen?
Ik heb zelf het volgende ingesteld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| ## Movie sheet modes (only one can be enabled at a time) ## unless you have sheets for each mode you will encounter oddities switching around modes ## AKA this isn't magic ## Full screen std mode: #config_tool -c MSHEETMODE=std ## 1280x460 (horizontal banner at top) sheet mode: config_tool -c MSHEETMODE=sheet ## 500x720 (vertical banner on right) wall mode: #config_tool -c MSHEETMODE=wall ## turn on moviesheets for a list type (ON/OFF) ## you must turn it on for a view type to see sheets! ## video thumb mode config_tool -c VIDMSHEET=ON ## audio/photo thumb mode config_tool -c GENMSHEET=ON ## list mode (video/audio/photo) config_tool -c LISTMSHEET=ON config_tool -c SHOW_FILESIZE_SETTING=0 |
[ Voor 60% gewijzigd door DyStiC op 28-12-2010 18:56 ]
okay, kan ik deze file van je overnemen? indien je ook een WD tv Live hd hebt . (grijze model)DyStiC schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:50:
[...]
Ik heb juist gelezen dat de laatste fw problemen geeft i.c.m. Moviesheets. B-rad zou het probleem gevonden hebben en met een maintenance release komen.
[...]
Eigenlijk is het ook niet meer dan fw installeren en met thumbgen moviesheets genereren. Alleen moet je bij installeren van de fw wat editten in S00custom-options zodat je Moviesheets ook weergegeven worden.
Ik heb zelf het volgende ingesteld:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ## Movie sheet modes (only one can be enabled at a time) ## unless you have sheets for each mode you will encounter oddities switching around modes ## AKA this isn't magic ## Full screen std mode: #config_tool -c MSHEETMODE=std ## 1280x460 (horizontal banner at top) sheet mode: config_tool -c MSHEETMODE=sheet ## 500x720 (vertical banner on right) wall mode: #config_tool -c MSHEETMODE=wall ## turn on moviesheets for a list type (ON/OFF) ## you must turn it on for a view type to see sheets! ## video thumb mode config_tool -c VIDMSHEET=ON ## audio/photo thumb mode config_tool -c GENMSHEET=ON ## list mode (video/audio/photo) config_tool -c LISTMSHEET=ON config_tool -c SHOW_FILESIZE_SETTING=0
Ik heb nog geen WD TV, maar ben van plan de WD TV Hub aan te schaffen. Ik heb een aantal mensen in dit topic zien vragen naar de mogelijkheden om muziek te selecteren zonder dat de tv aan moet. Ik heb echter nog geen antwoorden voorbij zien komen. Ik zie dat er een web interface is, maar zover ik kan zien in bijvoorbeeld de handleiding kan je hier geen muziek in selecteren om deze vervolgens door de WD TV Hub af te spelen.
Ik wil graag via mijn iPad muziek kunnen selecteren. Nu ben ik wel deze app tegenkomen, maar zo te zien heeft deze nog geen support voor de iPad of de WD TV Hub.
Iemand een idee, of een weerlegging van mijn aannames?
Ik wil graag via mijn iPad muziek kunnen selecteren. Nu ben ik wel deze app tegenkomen, maar zo te zien heeft deze nog geen support voor de iPad of de WD TV Hub.
[ Voor 4% gewijzigd door RonG op 28-12-2010 20:20 . Reden: Link wijziging ]
Indien je wdtv gebruikt om muziek af te spelen, zal in eerste instantie de tv aan moeten staan om naar de muziek te kunnen navigeren. De wdtv heeft immers geen display. In mijn geval kan ik, als de muziek speelt, de tv uit zetten, waar na een kleine stilte de muziek doorspeelt. Je kunt dan wel skippen e.d. maar je ziet dus niet het volgende nr. e.d.RonG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:18:
Ik heb nog geen WD TV, maar ben van plan de WD TV Hub aan te schaffen. Ik heb een aantal mensen in dit topic zien vragen naar de mogelijkheden om muziek te selecteren zonder dat de tv aan moet. Ik heb echter nog geen antwoorden voorbij zien komen. Ik zie dat er een web interface is, maar zover ik kan zien in bijvoorbeeld de handleiding kan je hier geen muziek in selecteren om deze vervolgens door de WD TV Hub af te spelen.
Er is inmiddels een nieuwe B-Rad firmware uit: 1.02.21_WDLXTV_LIVE-0.4.5.1 [flash]
Zie: http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=61&t=2921
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| 0.4.5.1 - 2010-12-24 * fixed DTS & AC3 in wdlxtv-g2 (for real this time) * WMAPro audio support removed from wdlxtv-g2 (related to DTS/AC3 bug) * fixed preview mode (wdlxtv-g2) * wdlxtv-plus is based off 1.03.49_B * experimental wdlxtv-plus base fw branch - 1.04.10 * experimental wdlxtv-live base fw branches - 1.03.49 & 1.04.10 * 1.03.49 & 1.04.10 WDLXTV's do *NOT* have wdtvext or autores * 1.03.49 & 1.04.10 WDLXTV's are *NOT* compatible with 1.01.77/1.02.21 themes * fixed RT2870/RT3070/RT3370 wifi driver (wdlxtv-g2) * fixed WEP wifi encryption (wdlxtv-g2) * delayed config_tool monitor 40s * fixed shoutcast (live/plus) * updated localizations for missing strings * added Polish & Slovakian localizations (wdlxtv-g2) * include missing libdvd libs (wdlxtv-g2) * add.webplugin now cleans up dupes * fixed VIDEO_INFO_BAR=2 & VIDEO_INFO_BAR=3 (wdlxtv-plus) * added support for WEP, WPAPSK, & WPA2PSK wifi encryption types & IPUP=ON (wdlxtv-live/plus) * fixed WEC autores settings to use 0/1 instead of OFF/ON 0.4.5.0 - 2010-12-17 (unreleased on live/plus) * fixed optical drive functionality * retail DVD support (!!!!!) * eject button on optical drives work * cd-manager monitors drive and mounts media when available * UMSP optical drive manager 'eject' button works (wdlxtv-live/plus) * UMSP optical drive manager hides when no device available (wdlxtv-live/plus) * UMSP optical drive manager 'browse' functionality removed (wdlxtv-live/plus) * Modified version of arifg's CDManager WDTVExt plugin integrated (1.02.21-wdlxtv-live) * NETAPP's for loading of osd themes and app.bins from remote network shares * updated psychodad's autores to 0.53 (fixes missing sub type & more granular control) * included webend configurator plugin for all features of autores * Shoutcast now co-exists with Live365 in the menus, both can be used! (1.02.21-wdlxtv-live) * fixed Shoutcast bugs with favorites and channels with more than 50 stations (wdlxtv-live/plus) * updated RMerlins webend configurator; now with hooks, new input types, and bugfixes * new UMSP plugin configuration interface using the webend configurator * the WDTVExt plugins menu can be hidden now (recliq) (1.02.21-wdlxtv-live) * all menus can be selectively hidden (1.02.21-wdlxtv-live) * added FTPD_OPTIONS for custom pure-ftpd options & binaries for virtual users (recliq) * included shunte's dynamacized revision3 UMSP plugin with thumbs * all UMSP plugins have web config pages (shunte) * fix SSH server issue when SSHPORT=22 * granularized wdlxtv.watch * updated wdtvext plugin scanning, osd (then disk) plugins override system plugins (recliq) (1.02.21-wdlxtv-live) * Krypto's MediaMark WDTVExt plugin rewritten and integrated (recliq) * Samba 3.5.1 compiled and included for Win7 support (RMerlin) * network drivers updated (wdlxtv-g2) * automagic network driver detector (wdlxtv-g2) * fixed broken picture viewing (wdlxtv-g2) * fixed youtubeHD (RMerlin & ramanvijay) * slimmed down geoIP db * mod_php removed to save space * lots of webend tweaks (RMerlin) * clean up shell errors * fixed suspend & resume scripts * leave telnet enabled on suspend * rescan devices on wake up from suspend * quieted lots of errors * fixed unrar web plugin (RMerlin) * sort & filter blkid webend page * added 'XML UMSP Items Plugin' support (bagira) * credits page mods * fixed Opera webend authorization issues (RMerlin) * changed osd browse high speed scan numbers to 60% of amount of page items |
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Als ik deze installeer, moet ik dan nog wat instellen in de config files?Neus schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:13:
Er is inmiddels een nieuwe B-Rad firmware uit: 1.02.21_WDLXTV_LIVE-0.4.5.1 [flash]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 0.4.5.1 - 2010-12-24 * fixed DTS & AC3 in wdlxtv-g2 (for real this time) * WMAPro audio support removed from wdlxtv-g2 (related to DTS/AC3 bug) * fixed preview mode (wdlxtv-g2) * wdlxtv-plus is based off 1.03.49_B * experimental wdlxtv-plus base fw branch - 1.04.10 * experimental wdlxtv-live base fw branches - 1.03.49 & 1.04.10 * 1.03.49 & 1.04.10 WDLXTV's do *NOT* have wdtvext or autores * 1.03.49 & 1.04.10 WDLXTV's are *NOT* compatible with 1.01.77/1.02.21 themes * fixed RT2870/RT3070/RT3370 wifi driver (wdlxtv-g2) * fixed WEP wifi encryption (wdlxtv-g2) * delayed config_tool monitor 40s * fixed shoutcast (live/plus) * updated localizations for missing strings * added Polish & Slovakian localizations (wdlxtv-g2) * include missing libdvd libs (wdlxtv-g2) * add.webplugin now cleans up dupes * fixed VIDEO_INFO_BAR=2 & VIDEO_INFO_BAR=3 (wdlxtv-plus) * added support for WEP, WPAPSK, & WPA2PSK wifi encryption types & IPUP=ON (wdlxtv-live/plus) * fixed WEC autores settings to use 0/1 instead of OFF/ON 0.4.5.0 - 2010-12-17 (unreleased on live/plus) * fixed optical drive functionality * retail DVD support (!!!!!) * eject button on optical drives work * cd-manager monitors drive and mounts media when available * UMSP optical drive manager 'eject' button works (wdlxtv-live/plus) * UMSP optical drive manager hides when no device available (wdlxtv-live/plus) * UMSP optical drive manager 'browse' functionality removed (wdlxtv-live/plus) * Modified version of arifg's CDManager WDTVExt plugin integrated (1.02.21-wdlxtv-live) * NETAPP's for loading of osd themes and app.bins from remote network shares * updated psychodad's autores to 0.53 (fixes missing sub type & more granular control) * included webend configurator plugin for all features of autores * Shoutcast now co-exists with Live365 in the menus, both can be used! (1.02.21-wdlxtv-live) * fixed Shoutcast bugs with favorites and channels with more than 50 stations (wdlxtv-live/plus) * updated RMerlins webend configurator; now with hooks, new input types, and bugfixes * new UMSP plugin configuration interface using the webend configurator * the WDTVExt plugins menu can be hidden now (recliq) (1.02.21-wdlxtv-live) * all menus can be selectively hidden (1.02.21-wdlxtv-live) * added FTPD_OPTIONS for custom pure-ftpd options & binaries for virtual users (recliq) * included shunte's dynamacized revision3 UMSP plugin with thumbs * all UMSP plugins have web config pages (shunte) * fix SSH server issue when SSHPORT=22 * granularized wdlxtv.watch * updated wdtvext plugin scanning, osd (then disk) plugins override system plugins (recliq) (1.02.21-wdlxtv-live) * Krypto's MediaMark WDTVExt plugin rewritten and integrated (recliq) * Samba 3.5.1 compiled and included for Win7 support (RMerlin) * network drivers updated (wdlxtv-g2) * automagic network driver detector (wdlxtv-g2) * fixed broken picture viewing (wdlxtv-g2) * fixed youtubeHD (RMerlin & ramanvijay) * slimmed down geoIP db * mod_php removed to save space * lots of webend tweaks (RMerlin) * clean up shell errors * fixed suspend & resume scripts * leave telnet enabled on suspend * rescan devices on wake up from suspend * quieted lots of errors * fixed unrar web plugin (RMerlin) * sort & filter blkid webend page * added 'XML UMSP Items Plugin' support (bagira) * credits page mods * fixed Opera webend authorization issues (RMerlin) * changed osd browse high speed scan numbers to 60% of amount of page items
1.04.10 was echt een ramp bij mijn 2 wd tv live's.
Wat zijn zoal de extra's die standaard erin zitten by een BRAD flash t.o.v. de WD firmware?
BP on the move!!!
Nog altijd de subs met de hand verplaatsen met de nieuwe brad firmware.
Iemand anders hier ook last van?
Ok, dus via de web interface gaat het niet?Mereco schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:57:
[...]
Indien je wdtv gebruikt om muziek af te spelen, zal in eerste instantie de tv aan moeten staan om naar de muziek te kunnen navigeren. De wdtv heeft immers geen display. In mijn geval kan ik, als de muziek speelt, de tv uit zetten, waar na een kleine stilte de muziek doorspeelt. Je kunt dan wel skippen e.d. maar je ziet dus niet het volgende nr. e.d.
Ik zie trouwens dat er ook een speciaal topic is voor de Live Hub

Jep heb ik ook.Theodor schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:04:
Nog altijd de subs met de hand verplaatsen met de nieuwe brad firmware.
Het niet onthouden van de plaats van de subs is een issue van de 1.02-firmware - de originele firmware had die functie ook niet. Als b-rad gebaseerd gaat worden op 1.03 of 1.04 zal het wel over zijn.
Er is een nieuwe firmware uit:
Al is dat nog maar 1 keer voorgekomen en was het bij de allereerste boot.
Alhoewel het niet in de lijst staat, lijkt het haperen bij dvd's in een video_ts map op een nas voorbij. Eigenaardig genoeg heb ik al een spontane reboot gehad?Release 1.04.17 (12/30/10)
• Resolved USB keyboard response time.
• Resolved crashing when hot plugging USB keyboard.
• Resolved artifact lines or screen flicker while in Preview mode sometime.
• Resolved slow exiting from Flingo app.
• Resolved inability to add to Deezer playlist.
• Resolved Facebook not providing upload option.
• Resolved several minor user interface issues within Facebook, Deezer, Mediafly and YouTube.
General Info:
We have temporarily blocked USB mounting of Advanced Format (4k sector) HDD greater than 2TBs.

Maar niets over de problemen met de shares en het stoppen tijdens het spelen? Of het verplaatsen van het 'map' icoontje naar midden op de thumbnail?
Hmm... Nouja, nog maar wat langer wachten dan en anders bij deze FW blijven.
Hmm... Nouja, nog maar wat langer wachten dan en anders bij deze FW blijven.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
General Info:
We have temporarily blocked USB mounting of Advanced Format (4k sector) HDD greater than 2TBs.
Why?
Why?
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:37:
Als b-rad gebaseerd gaat worden op 1.03 of 1.04 zal het wel over zijn.
Neus schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:13:
code:
1 2 0.4.5.1 - 2010-12-24 * wdlxtv-plus is based off 1.03.49_B
Is die FW niet voor de WD TV Live Plus in plaats van de non-Plus?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Klopt inderdaad. Voor de non-plus is ie nog steeds gebaseerd op 1.02.21.Cloud schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:18:
Is die FW niet voor de WD TV Live Plus in plaats van de non-Plus?
Het haperen is blijkbaar toch niet opgelostLaagvliegerke schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:48:
Er is een nieuwe firmware uit:
[...]
Alhoewel het niet in de lijst staat, lijkt het haperen bij dvd's in een video_ts map op een nas voorbij. Eigenaardig genoeg heb ik al een spontane reboot gehad?Al is dat nog maar 1 keer voorgekomen en was het bij de allereerste boot.

Nu ben ik dus echt zuur, kan niet meer inloggen op mijn pc/HD sinds 1.04.17. Router al gereboot, maar helpt allemaal niks.
Heb al vaak over dit probleem gelezen, maar kwam zelf altijd goed weg...tot nu.
edit: nm, een keer stroom eraf hielp. Vreemd , want vlak na de update had ik al een keer de stroom eraf gehaald.
edit: nm, een keer stroom eraf hielp. Vreemd , want vlak na de update had ik al een keer de stroom eraf gehaald.
[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 31-12-2010 18:29 ]
Vanmorgen voor het eerst eens door de insternet services gezapt. De meesten doen het vlekkeloos, behalve Flingo. Die geeft wel beeld, maar geen geluid.
Ik heb vlak daarvoor ook de nieuwe firmware geladen. Ik vraag me af of dat verband houdt, want daarvoor had ik nog niets met Flingo bekeken.
Wie kan dat bevestigen?
Ik heb vlak daarvoor ook de nieuwe firmware geladen. Ik vraag me af of dat verband houdt, want daarvoor had ik nog niets met Flingo bekeken.
Wie kan dat bevestigen?
Doe nu mijn films via het netwerk , maar nu heb ik het probleem dat als ik in de filmmap ga sheets en alles zie.
Dus hij geeft ze niet weer zoals op een harde schijf wel het geval is...
Wat moet ik doen om dat weer fatsoenlijk te laten uitzien.
BVD
Dus hij geeft ze niet weer zoals op een harde schijf wel het geval is...
Wat moet ik doen om dat weer fatsoenlijk te laten uitzien.
BVD
Ik moest vandaag weer een reset naar factory defaults doen om mijn shares te zien (firmware 1.03.49) ...Sjah schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:17:
Nu ben ik dus echt zuur, kan niet meer inloggen op mijn pc/HD sinds 1.04.17. Router al gereboot, maar helpt allemaal niks.
Kunnen ze bij WD nu niet een GOEDE firmware maken?
Volgens mij zijn heel veel problemen te voorkomen door een factory reset en een koude herstart na de update. Misschien handig om standaard te doen.
Zou eigenlijk niet mogen, dat mag zo zijn, maar kennelijk is een goede firmware maken heel moeilijk, en maken allerlei variabelen zoals instellingen, net shares en logins het nog moeilijker.
Voordeel is dat de WD TV Live heel weinig instellingen heeft en het zo gebeurd is alles na te lopen.
Ik merk trouwens hetzelfde als ik Android-GSM-topics volg op GoT. Vaak zijn problemen na een update te verhelpen met een factory reset en een koude herstart.
Zou eigenlijk niet mogen, dat mag zo zijn, maar kennelijk is een goede firmware maken heel moeilijk, en maken allerlei variabelen zoals instellingen, net shares en logins het nog moeilijker.
Voordeel is dat de WD TV Live heel weinig instellingen heeft en het zo gebeurd is alles na te lopen.
Ik merk trouwens hetzelfde als ik Android-GSM-topics volg op GoT. Vaak zijn problemen na een update te verhelpen met een factory reset en een koude herstart.
Yippie kayak, other buckets!
Ik krijg sinds kort de volgende foutmelding als ik probeer in te loggen op het netwerk:
Unable to obtain an ip adress. The media player has limited or no network connectivity
Het maakt niet uit of ik draadloos of bedraad een verbinding wil maken. Aan mijn router (Netgear WDNR3700) ligt het niet, zelfs rechtstreeks inpluggen in mijn modem hielp niet. Ik heb een aantal malen de WD gereset (factory settings en koude reset), andere firmware geflashd (ook die van B-rad). Niets heeft geholpen.
Heeft iemand een suggestie?
Unable to obtain an ip adress. The media player has limited or no network connectivity
Het maakt niet uit of ik draadloos of bedraad een verbinding wil maken. Aan mijn router (Netgear WDNR3700) ligt het niet, zelfs rechtstreeks inpluggen in mijn modem hielp niet. Ik heb een aantal malen de WD gereset (factory settings en koude reset), andere firmware geflashd (ook die van B-rad). Niets heeft geholpen.
Heeft iemand een suggestie?
Ik heb het probleem opgelost door handmatig een door de router toegekend ip-adres in te vullen, met de daarbij behorende gegevens als subnetmasker, gateway en dns. Kostte wel wat gepuzzel, maar het netwerkprobleem is nu opgelost. Wel vreemd dat de eerdere automatische inlogmethode niet meer werkt.
Verwijderd
Is er al een oplossing voor het haperen van ts-files via netwerk?
Bij mij lijkt verder alles goed te werken, iso met subs, grote mkv bestanden, avi, alles loopt vlekkeloos nu en alles over het netwerk. Ook menu's, muziek, foto's en webapps werken goed (heb nog niet alle webapps getest)
Iemand al een tip om het haperen van de ts-files te verhelpen...
Bij mij lijkt verder alles goed te werken, iso met subs, grote mkv bestanden, avi, alles loopt vlekkeloos nu en alles over het netwerk. Ook menu's, muziek, foto's en webapps werken goed (heb nog niet alle webapps getest)
Iemand al een tip om het haperen van de ts-files te verhelpen...
Wat bedoel je met een koude herstart, de resetknopje?jmk schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:09:
Volgens mij zijn heel veel problemen te voorkomen door een factory reset en een koude herstart na de update. Misschien handig om standaard te doen.
BP on the move!!!
stroom er even af. dan er weer op.Bas Post schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:14:
[...]
Wat bedoel je met een koude herstart, de resetknopje?
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Ik wil even opmerken dat problemen aan onkunde koppelen een beetje raar vind. Ik kocht gewoon een mediaplayer die dvd's over een netwerk af kon spelen en heb tientallen uren moeten klooien om e.e.a. a de gang te krijgen. Moet ik soms voortaan eerst 10 a 20 uur mij inlezen alvorens ik iets koop. Hier op dit forum ligt alles op een hoop en heb ik even enkele uren gelezen maar ben niks wijzer geworden.
Als een fabrikant beweerd dat ik dvd's kan kijken met dat ding dan hoort die het na het insteken van de stekker het gewoon te doen. Leuk dat er af en toe een fw update komt met nieuwe functionaliteit maar daar heb ik niet om gevraagd. En de problemen zijn nog steeds niet allemaal opgelost.
Waarom zou ik ts-files o moeten zette naar iso terwijl mij bij aanschaf al is beloofd dat dit zou werken?!
Ik heb de WDTV Live nu al weer ruim een half jaar en denk dat ik al wel 40 uur met dat rotding aan het klooien geweest ben.
Een draadloos toetsenbord zou voortaan mogelijk zijn maar er wordt hier op het forum vaak iets over gevraagd maar niemand die ooit positief heeft geantwoord, dus dat zal ook wel niet werken.
Ik ben ondanks de vele vele problemen in het verleden erg tevreden over hoe het nu werkt, op de haperende ts-files na. Maar als ik van tevoren had geweten wat een ellende mij te wachten stond had ik nooit een wdtv gekocht, ik besef dat er ook met andere players problemen zijn maar als ik bv 300 Euries meer had moeten betalen voor een apparaat dat gewoon werkt had ik er dat heel graag voor over gehad, de uren die ik aan onderzoek en uittesten kwijt ben kosten mij vele malen meer...
WDTV Live is eigenlijk dus voor mij een heel duur grapje maar een perfect apparaat voor de hobbyist, hopelijk is er ergens een hobbyist die mij kan helpen met het oplossen van de haperende ts-files en als er dan ook nog iemand is die mij kan adviseren welk draadloos toetsenbord (bij voorkeur compact) goed op de WDTV Live werkt dan ben ik weer helemaal blij!
En omdat het nog mag wens ik iedereen een super fijn 2011 toe!
Als een fabrikant beweerd dat ik dvd's kan kijken met dat ding dan hoort die het na het insteken van de stekker het gewoon te doen. Leuk dat er af en toe een fw update komt met nieuwe functionaliteit maar daar heb ik niet om gevraagd. En de problemen zijn nog steeds niet allemaal opgelost.
Waarom zou ik ts-files o moeten zette naar iso terwijl mij bij aanschaf al is beloofd dat dit zou werken?!
Ik heb de WDTV Live nu al weer ruim een half jaar en denk dat ik al wel 40 uur met dat rotding aan het klooien geweest ben.
Een draadloos toetsenbord zou voortaan mogelijk zijn maar er wordt hier op het forum vaak iets over gevraagd maar niemand die ooit positief heeft geantwoord, dus dat zal ook wel niet werken.
Ik ben ondanks de vele vele problemen in het verleden erg tevreden over hoe het nu werkt, op de haperende ts-files na. Maar als ik van tevoren had geweten wat een ellende mij te wachten stond had ik nooit een wdtv gekocht, ik besef dat er ook met andere players problemen zijn maar als ik bv 300 Euries meer had moeten betalen voor een apparaat dat gewoon werkt had ik er dat heel graag voor over gehad, de uren die ik aan onderzoek en uittesten kwijt ben kosten mij vele malen meer...
WDTV Live is eigenlijk dus voor mij een heel duur grapje maar een perfect apparaat voor de hobbyist, hopelijk is er ergens een hobbyist die mij kan helpen met het oplossen van de haperende ts-files en als er dan ook nog iemand is die mij kan adviseren welk draadloos toetsenbord (bij voorkeur compact) goed op de WDTV Live werkt dan ben ik weer helemaal blij!
Grappig, op de laatste firmware na heb ik nooit problemen gehad, vind hem behoorlijk plug and play. En dat terwijl ik van alles extra in mijn netwerk heb. Nas enzo !

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:48:
Ik wil even opmerken dat problemen aan onkunde koppelen een beetje raar vind. Ik kocht gewoon een mediaplayer die dvd's over een netwerk af kon spelen en heb tientallen uren moeten klooien om e.e.a. a de gang te krijgen. Moet ik soms voortaan eerst 10 a 20 uur mij inlezen alvorens ik iets koop. Hier op dit forum ligt alles op een hoop en heb ik even enkele uren gelezen maar ben niks wijzer geworden.
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze en de nieuwere WD TV Live Plus?
Die kan netflix afspelen.
En waarom kon dat niet met de gewone WD TV Live?
quote: anandtechThe Plus version utilizes a Sigma SMP8654 media processor, while the previous WD TV Live version utilizes the SMP8655. Although the SMP8655 has a higher model number, the additional digit actually signifies that it is the Non-Macrovision version.
Utilizing the SMP8654 Sigma processor rather than the SMP8655 previously used in the WD TV Live HD is essential for doing the two things that the Plus version of WDTV Live is capable of doing in addition to the features it's predecessor already supported, namely Netflix streaming.
We reason that WD had to release the WD TV Live Plus with a new processor because there is no content protection available otherwise for the composite output. This output is analog in nature, and Macrovision is meant for analog output protection. On HDMI, HDCP is more than enough. It is likely that the older WDTV Live HD could have supported Netflix with just a firmware update, but would not have been able to protect the content over composite signals.
Stel ik heb het volgende bestand op een 16 GB usb dongle(2.0), zou ik die zonder enige vorm van stotterend beeld of geluid dat niet gelijkt loopt met het beeld afspelen op de WD TV Live ?
Avatar.2009.1080p.BluRay.X264-AMIABLE
Size .....: 10.9gb
Video ....: 1920x1080 (X264 @ 23.976fps)
Bitrate ..: 8171kbps
Audio ....: DTS 1509kbps
Source ...: Retail R2 Blu-Ray
Specs TV(Sony KDL-32EX500):
Televisietype LCD
Backlight CCFL
HD specificatie Full HD
Hertz 100Hz
Resolutie (TV) 1920x1080 (Full HD 1080p)
Beeldverhouding 16:9
Beeldoptimalisatie Bravia Engine 3
Ontvangstnorm NTSC, PAL, SECAM
Televisie Eigenschappen 24p, Comb filter, Picture in picture
Bij voorbaat dank!
Specs TV(Sony KDL-32EX500):
Televisietype LCD
Backlight CCFL
HD specificatie Full HD
Hertz 100Hz
Resolutie (TV) 1920x1080 (Full HD 1080p)
Beeldverhouding 16:9
Beeldoptimalisatie Bravia Engine 3
Ontvangstnorm NTSC, PAL, SECAM
Televisie Eigenschappen 24p, Comb filter, Picture in picture
Bij voorbaat dank!
Zou geen probleem moeten zijn.Agadir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:57:
Stel ik heb het volgende bestand op een 16 GB usb dongle(2.0), zou ik die zonder enige vorm van stotterend beeld of geluid dat niet gelijkt loopt met het beeld afspelen op de WD TV Live ?
Sowieso is bij het afspelen van externe schijf of usb stick niet direct stotteren te verwachten. Dit komt eerder voor bij gebruik van streamen of netwerk shares.
Daarnaast is een ongelijkheid in beeld en geluid meestal ofwel de fout van de file, ofwel van de combinatie TV met versterker, niet zozeer de WD TV.
Nou heb ik geen WD maar een Eminent (EM7075) en afspelen van USB stick en USB HD zonder eigen voeding levert dus wel degelijk haperingen op .. hopelijk heeft de WD een betere USB poort/interface.M a r c o schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:44:
Sowieso is bij het afspelen van externe schijf of usb stick niet direct stotteren te verwachten.
Een beetje fatsoenlijke (standaard) USB-stick haalt ca. 20 MByte/s, dus geen probleem.Agadir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:57:
Je versterker moet een delaymogelijkheid hebben van 100-150 ms, dat heeft weer te maken met beeldprocessingtechnieken op je TV/Monitor. Als je het geluid dus een beetje vertraagd, klopt de synchronisatie weer.
Als je het geluid via de TV laat lopen (zou ik niet doen met DTS, maar goed), dan zit de "geluidsvertraging" al ingebouwd in de TV.
[ Voor 7% gewijzigd door Volkert op 03-01-2011 10:40 ]
Meer dan voortreffelijke replysewer schreef op maandag 03 januari 2011 @ 00:04:
Die kan netflix afspelen.
[...]
Dank u zeer mijn waerde heer sewer!
@ jptv
de logitech dinovo mini werkt prima met de wdtv als draadloos toetsenbord.
ts files probleem ken ik niet. Alle media bestanden, dus ook die van dvd's worden vanaf de wd gelezen over het netwerk (bedraad) vanaf mijn NAS. Daar waar het fout gaat zit het vooral in een eventuele foutieve mediabestands conversie, de rest speelt ie allemaal af.
Ik heb wel problemen met de dvd menu's. Aangezien ik de wd nooit uit doe en de menu's na afspelen er voor zorgen dat er vanzelf teruggegaan wordt naar het dvd hoofdmenu staat de wd soms wel een nacht een hoofdmenu van een dvd af te spelen. Daar kan ie niet zo goed tegen. Een koude reset is de enige optie. Als ik op tijd de dvd stop (na het afspelen van de hoofdfilm) dan gaat de wd naar zijn eigen menu en is er niks aan de hand. Is in principe wel overheen te komen alleen moet je de kinderen leren het ding uit te zetten nadat ze een filmpje hebben gezien...
de logitech dinovo mini werkt prima met de wdtv als draadloos toetsenbord.
ts files probleem ken ik niet. Alle media bestanden, dus ook die van dvd's worden vanaf de wd gelezen over het netwerk (bedraad) vanaf mijn NAS. Daar waar het fout gaat zit het vooral in een eventuele foutieve mediabestands conversie, de rest speelt ie allemaal af.
Ik heb wel problemen met de dvd menu's. Aangezien ik de wd nooit uit doe en de menu's na afspelen er voor zorgen dat er vanzelf teruggegaan wordt naar het dvd hoofdmenu staat de wd soms wel een nacht een hoofdmenu van een dvd af te spelen. Daar kan ie niet zo goed tegen. Een koude reset is de enige optie. Als ik op tijd de dvd stop (na het afspelen van de hoofdfilm) dan gaat de wd naar zijn eigen menu en is er niks aan de hand. Is in principe wel overheen te komen alleen moet je de kinderen leren het ding uit te zetten nadat ze een filmpje hebben gezien...
yabbadab
Heel vreemd: als ik via het netwerk (bedraad en draadloos) bestanden naar de usb-schijf aan de WD TV Live kopieer kan hij ze niet afspelen (standaard foutmelding over het media formaat). Als ik de bestanden via de pc of laptop op de schijf zet en deze dan koppel aan de WD TV speelt ie ze wel af.
Als ik de via het netwerk gekopieerde bestanden probeer af te spelen via de pc dan speelt deze ze ook niet meer af. Er wordt dus iets verminkt tijdens het kopieren, echter ik krijg geen foutmelding bij het kopieren. Ook is het vreemd dat als ik andere type bestanden via het netwerk naar de WD TV kopieer (.txt of .exe) en dan weer terugkopieer, dat deze dan gewoon wel werken (= niet verminkt dus).
Ik heb het geprobeerd met twee verschillende usb-schijven, een met voeding (500 gB) en een zonder ( 1 tB 2,5" schijf), op beide hetzelfde probleem. Ik heb een Ziggo modem met Netgear WNR2000 router en heb de meest recente firmware op router en WD TV.
Iemand dezelfde ervaringen? Of beter: iemand die een oplossing weet?
Als ik de via het netwerk gekopieerde bestanden probeer af te spelen via de pc dan speelt deze ze ook niet meer af. Er wordt dus iets verminkt tijdens het kopieren, echter ik krijg geen foutmelding bij het kopieren. Ook is het vreemd dat als ik andere type bestanden via het netwerk naar de WD TV kopieer (.txt of .exe) en dan weer terugkopieer, dat deze dan gewoon wel werken (= niet verminkt dus).
Ik heb het geprobeerd met twee verschillende usb-schijven, een met voeding (500 gB) en een zonder ( 1 tB 2,5" schijf), op beide hetzelfde probleem. Ik heb een Ziggo modem met Netgear WNR2000 router en heb de meest recente firmware op router en WD TV.
Iemand dezelfde ervaringen? Of beter: iemand die een oplossing weet?
Je kan je laptop bewaren voor andere activiteiten en als iemand de laptop gebruikt kan een ander TV kijken (via WIFI zelfs vanaf de laptop, woei.Agadir schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:12:
Wat voor meerwaarde heeft een de WD TV Live, ten opzichte van een Laptop<HDMI>TV aansluiting?
And it goes BRAAAAAPP!
Hier een WD TV Live FAN. Altijd prima alles afgespeeld van mijn LaCie externe 1TB schijf aangesloten via USB. Ik heb nu dus exact hetzelfde probleem als jij. Haperend beeld en geluid bij DVD's uit een VIDEO_TS map vanaf mijn NAS. Soms loopt de player zelfs helemaal vast. Heb em al een keer hard moeten resetten. Dat heb ik in al die tijd nog NOOIT hoeven te doen. Streamen naar mijn pc gaat wel strak. Alle films (zowel DVD als blue ray) die bestaan uit 1 file (bv .iso of .mkv) gaat wel voortreffelijk via de WD TV Live. Ik heb de firmwareupgrade en de NAS/netwerk aansluiting tegelijk doorgevoerd. Ik weet dus niet of het probleem sec in de combinatie NAS WD TV Live ligt of alleen aan de firmware upgrade ligt. DVD files uit een VIDEO_TS map vanaf mijn externe schijf heb ik sinds de voorlaatste firmwareupgrade nog niet geprobeerd.Laagvliegerke schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:17:
[...]
Het haperen is blijkbaar toch niet opgelost
De laatste firmwareupgrade biedt idd geen enkele soelaas. Als er een oplossing is hoor ik het graag! Als ik wat vindt horen jullie het natuurlijk ook!

Vast gelopen heeft ie bij mij nog nooit gedaan. Maar ik denk dat ik die dvd's gewoon ga omzetten naar ISO's.
Dat is toch bespottelijk! Het apparaat heeft altijd keurig VIDEO-TS mappen (vanaf een externe USB schijf) gespeeld. Zit het probleem nu in de voorlaatste firmware upgrade of breekt de WD zijn nek over de NAS?Laagvliegerke schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:19:
Vast gelopen heeft ie bij mij nog nooit gedaan. Maar ik denk dat ik die dvd's gewoon ga omzetten naar ISO's.
Dit zou toch moeten worden opgelost in een firmwareupgrade. Toen de laatste zo snel na de voorlaatste kwam werd ik al even blij.
In dit topic wordt ook de suggestie gedaan voor een reset naar factory settings icm een harde reset (stroom eraf en er weer op). Heb je dat al geprobeerd?
Ik gebruik enkel een NAS en voordien ging het perfect, het ligt dus niet aan de NAS. Maar naar het schijnt is het probleem er niet met usb-drives (wat ik dus niet getest heb). Reset naar factory defaults lost het probleem ook niet op. Eigenlijk is voor het probleem er sinds er ondersteuning is voor de dvd-menu's (voorlaatste firmware). Als ik kies voor het streamen (dus niet via network share), lijkt het probleem er niet te zijn maar dan heb ik uiteraard ook geen ondersteuning voor de menu's. Wat voor mij geen probleem is.
edit:
Zie net in het wdc forum dat het probleem blijkbaar ook bestaat voor iso's dus dat is al geen oplossing. Raar dat jij daar geen probleem mee hebt. Misschien hebben niet alle dvd images er last van. De dvd's stotteren ook niet als je de video_ts map selecteert (of de map die de vob-files bevat) en dan op play drukt. Dan heb je weliswaar ook geen ondersteuning voor de menu's maar het werkt dan wel zonder haperen (net geprobeerd).
edit2:
Wat is na de upgrade ook éénmaal gehad heb, is dat een mkv eventje kortstondig haperde. Heb er verder geen acht op geslagen aangezien het maar een kleine hapering was. Maar nu zie ik in het forum dat er gebruikers zijn waarvan de mkv's over nas vroeger perfect speelden maar die na de upgrade problemen hebben. Ik denk dat ik ook eens ga klagen op hun forum over het haperen van dvd's
Gisteren heb ik ook gezien dat de nieuwe firmware een verborgen folder '.wd_tv' aangemaakt heeft op mijn NAS met het bestand 'video_resume_point_table' in. Als je dus twee wd tv live's hebt, kan je in de ene ruimte gerust op stop drukken en in de andere ruimte terug verder kijken waar je gestopt was
edit:
Zie net in het wdc forum dat het probleem blijkbaar ook bestaat voor iso's dus dat is al geen oplossing. Raar dat jij daar geen probleem mee hebt. Misschien hebben niet alle dvd images er last van. De dvd's stotteren ook niet als je de video_ts map selecteert (of de map die de vob-files bevat) en dan op play drukt. Dan heb je weliswaar ook geen ondersteuning voor de menu's maar het werkt dan wel zonder haperen (net geprobeerd).
edit2:
Wat is na de upgrade ook éénmaal gehad heb, is dat een mkv eventje kortstondig haperde. Heb er verder geen acht op geslagen aangezien het maar een kleine hapering was. Maar nu zie ik in het forum dat er gebruikers zijn waarvan de mkv's over nas vroeger perfect speelden maar die na de upgrade problemen hebben. Ik denk dat ik ook eens ga klagen op hun forum over het haperen van dvd's
Gisteren heb ik ook gezien dat de nieuwe firmware een verborgen folder '.wd_tv' aangemaakt heeft op mijn NAS met het bestand 'video_resume_point_table' in. Als je dus twee wd tv live's hebt, kan je in de ene ruimte gerust op stop drukken en in de andere ruimte terug verder kijken waar je gestopt was
[ Voor 61% gewijzigd door D-Three op 03-01-2011 23:48 ]
Klein probleem hier:
ik heb sinds gisteren de b-rad firmware 1.02.21 van 31-12-2010 erop gezet en het werkt allemaal als een trein (vooral autores waar het mij voornamelijk om te doen was) MAAR:
ik kan geen grote bestanden meer overzetten van mijn pc via het netwerk naar de WD-HDD die aan de WDTV Live hangt.
Werkte met de off. firmware nog prima, maar nu blijft alles wat groter is dan enkele GB's hangen.
Ook de datum op de externe HDD is vreemd, alles wat ik wil overpompen en te groot is staat op 1-1-2000.
Kleinere bestanden is geen probleem...
Help!
ik heb sinds gisteren de b-rad firmware 1.02.21 van 31-12-2010 erop gezet en het werkt allemaal als een trein (vooral autores waar het mij voornamelijk om te doen was) MAAR:
ik kan geen grote bestanden meer overzetten van mijn pc via het netwerk naar de WD-HDD die aan de WDTV Live hangt.
Werkte met de off. firmware nog prima, maar nu blijft alles wat groter is dan enkele GB's hangen.
Ook de datum op de externe HDD is vreemd, alles wat ik wil overpompen en te groot is staat op 1-1-2000.
Kleinere bestanden is geen probleem...
Help!
Wat voegt die firmware toe afgezien van (zo te zien) snelheid, een grafische boost en covers van films?
Ik heb vandaag windows 7 Ultimate geinstalleerd en nu is de Live niet meer zichtbaar in mijn netwerk.
Ik heb de b-rad software draaien. voorheen draaide ik Vista en hieronder was de speler wel zichtbaar en dus benaderbaar. Ik heb al wat rond gegoogled maar tot op heden nog niets gevonden wat werkt.
Update 07-01-11 : de boosdoener was de firewall van mijn eset virusscanner. Had deze wel regelmatig uitgeschakelt, maar pas nu verwijderen kwam de Live weer te voorschijn.
Ik heb de b-rad software draaien. voorheen draaide ik Vista en hieronder was de speler wel zichtbaar en dus benaderbaar. Ik heb al wat rond gegoogled maar tot op heden nog niets gevonden wat werkt.
Update 07-01-11 : de boosdoener was de firewall van mijn eset virusscanner. Had deze wel regelmatig uitgeschakelt, maar pas nu verwijderen kwam de Live weer te voorschijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Mereco op 07-01-2011 16:23 ]
Gok: standaard staat het guest-account uit, heb je geen rechten op je shares (of nog geen shares aangemaakt) of de documentatie van b-rad niet gelezen om een andere/nieuwe user aan te maken op je machine en die rechten te geven?Mereco schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:12:
Ik heb vandaag windows 7 Ultimate geinstalleerd en nu is de Live niet meer zichtbaar in mijn netwerk.
Heb hier Server 2008 draaien (zeg maar, de grote broer van Vista) en daar werkt het vlekkeloos met b-rad.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
ik heb deze media player al langere tijd. eerst met standaard firmware toen met b-rad nu met 1.03.49 alles ging goed. tot we met kerst op eens geen enkele win7 computer konden vinden. dus Video > networkshare > en daar staat alleen mijn NAS tussen. die het overigens nog wel gewoon doet (samba to samba) gewone computers vind hij dus niet meer.
ik heb zowat elke pagina op google al geprobeerd maar ben een beetje teneinde raad.
windows live essentials heb ik nog verwijderd omdat dit ook wel eens problemen veroorzaakt
systeem herstel naar een datum toen ik nog een film heb gekeken via die network share helpt niet. wdtvl heb ik op factory defaults gezet mocht ook al niet baten. verder natuurlijk thuisgroepen uit firewall uit. niks zorgt er voor dat ik ook maar een win7 pc in via netwerk shares kan vinden.
dat er ooit problemen waren met toegang krijgen tot network shares wist ik wel maar ik kan gewoon de computers niet zien.
de computer ziet wel gewoon de wdtvl net als de rest van het netwerk.
ik heb zowat elke pagina op google al geprobeerd maar ben een beetje teneinde raad.
windows live essentials heb ik nog verwijderd omdat dit ook wel eens problemen veroorzaakt
systeem herstel naar een datum toen ik nog een film heb gekeken via die network share helpt niet. wdtvl heb ik op factory defaults gezet mocht ook al niet baten. verder natuurlijk thuisgroepen uit firewall uit. niks zorgt er voor dat ik ook maar een win7 pc in via netwerk shares kan vinden.
dat er ooit problemen waren met toegang krijgen tot network shares wist ik wel maar ik kan gewoon de computers niet zien.
de computer ziet wel gewoon de wdtvl net als de rest van het netwerk.
[ Voor 8% gewijzigd door Proxx op 04-01-2011 22:42 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Even een vraag:
Ik heb de WD TV live al een tijdje, de firmware is nog een van de eerste en alles werkt naar wens ( ik gebruik hem alleen icm externe HDD )
Nu vroeg ik mij af kan deze player reeds HD audio aan icm de nieuwste firmware.. Of moet ik een nieuwe mediaplayer gaa kopen die wel HD sound aan kan??
Ik heb de WD TV live al een tijdje, de firmware is nog een van de eerste en alles werkt naar wens ( ik gebruik hem alleen icm externe HDD )
Nu vroeg ik mij af kan deze player reeds HD audio aan icm de nieuwste firmware.. Of moet ik een nieuwe mediaplayer gaa kopen die wel HD sound aan kan??
Het afspelen van DVD's vanaf een folder ipv de losse bestanden uit de VIDEO_TS map verhelpt het stotteren tijdens de film, dit lijkt me toch wel een bug of iets dergelijks, het slaat eigenlijk nergens op. Maar goed, ik ben wel blij dat het het nu gewoon goed doet :)!
Ik weet niet exact welke oude firmware je hebt draaien, maar sinds een update van een paar maanden geleden speelt de WD TV Live ook WMA Pro-audio af via de stereo-output. (Wel zo handig, aangezien veel versterkers geen WMA decoderen.) Dolby Digital en DTS worden ook netjes gedownmixt naar stereo, maar dat mag je dan natuurlijk geen HD meer noemen.Frank1973 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:03:Nu vroeg ik mij af kan deze player reeds HD audio aan icm de nieuwste firmware.. Of moet ik een nieuwe mediaplayer gaa kopen die wel HD sound aan kan??
Verder geeft hij via de HDMI-aansluiting ook digitaal Dolby TruHD door, maar DTS MA-HD niet - daarvan krijg je alleen de DTS-'core' van 1.509 kbps (op zich ook heel mooi.) Via de optische kabel zal het ding sowieso geen HD doorgeven omdat dat type aansluiting dat gewoonweg niet kan.
(Disclaimer: ik heb zelf geen hd-versterker, dus mijn laatste alinea is gebaseerd op posts die ik gelezen heb uit de verschillende fora.)
Die laatste alinea volgens mij helemaal, uit mijn eigen ervaring
Alleen heb ik TrueHD nog niet kunnen testen, omdat ik bestanden met zo'n audiotrack nog niet tegengekomen ben.
Ik kan TrueHD wel bevestigen. DTS -HD wordt niet doorgegeven, in tegenstelling tot meldingen op dit forum e.a..
Verwijderd
Ik zit met een probleem.. of eigenlijk... 2 problemen
.
* Ik krijg geen geluid over HDMI
* Ik kan mijn resolutie niet op 1080p zetten, springt terug naar 1080i
Ik heb nu ongeveer een week de WD TV live en had na deze week een kapotte HDMI kabel (ja ik krijg dat voor elkaar), de pinnetjes binnen de kabel waren krom getrokken doordat ik hem waarschijnlijk per ongeluk scheef eruit heb getrokken. Ik heb dus een nieuwe HDMI kabel aangeschaft (simpele belkin kabel) en tot mijn verbazing krijg ik met geen mogelijkheid geluid via HDMI. Ik heb hem op “stereo” gezet en heb de firmware geupdate.. heb ook de wd tv een paar keer gereset. Zou de kabel niet compatible zijn met de WD TV? Ik krijg namelijk wel gewoon geluid uit mijn ps3 met deze kabel.
Als ik de video resolutie op “auto” zet, zet hij hem automatisch op 480p (al vreemd), als ik de resolutie wil veranderen dan zegt hij bij elke resolutie dat mij tv niet in staat is deze resolutie in te stellen. Als ik dan op OK druk dan stelt hij hem toch in. Als ik 1080p in wil stellen komt hij met dezelfde melding maar hij stelt hem niet in maar zet hem terug op 1080i. Ik heb een full hd Samsung LE40M87BD die 1080p ondersteund. Ook hier weer de vraag… kan de HDMI kabel niet compatible zijn?
Ik draai momenteel firmware 1.04.10
Hoop dat iemand mij kan helpen want ik draai een beetje door met dat ding
Ik heb nu ongeveer een week de WD TV live en had na deze week een kapotte HDMI kabel (ja ik krijg dat voor elkaar), de pinnetjes binnen de kabel waren krom getrokken doordat ik hem waarschijnlijk per ongeluk scheef eruit heb getrokken. Ik heb dus een nieuwe HDMI kabel aangeschaft (simpele belkin kabel) en tot mijn verbazing krijg ik met geen mogelijkheid geluid via HDMI. Ik heb hem op “stereo” gezet en heb de firmware geupdate.. heb ook de wd tv een paar keer gereset. Zou de kabel niet compatible zijn met de WD TV? Ik krijg namelijk wel gewoon geluid uit mijn ps3 met deze kabel.
Als ik de video resolutie op “auto” zet, zet hij hem automatisch op 480p (al vreemd), als ik de resolutie wil veranderen dan zegt hij bij elke resolutie dat mij tv niet in staat is deze resolutie in te stellen. Als ik dan op OK druk dan stelt hij hem toch in. Als ik 1080p in wil stellen komt hij met dezelfde melding maar hij stelt hem niet in maar zet hem terug op 1080i. Ik heb een full hd Samsung LE40M87BD die 1080p ondersteund. Ook hier weer de vraag… kan de HDMI kabel niet compatible zijn?
Ik draai momenteel firmware 1.04.10
Hoop dat iemand mij kan helpen want ik draai een beetje door met dat ding
Misschien ook de HDMI poort beschadigd bij het scheef uittrekken ?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:07:
de pinnetjes binnen de kabel waren krom getrokken doordat ik hem waarschijnlijk per ongeluk scheef eruit heb getrokken. Ik heb dus een nieuwe HDMI kabel aangeschaft (simpele belkin kabel) en tot mijn verbazing krijg ik met geen mogelijkheid geluid via HDMI.
Probeer eens een composiet kabel of zo om te kijken of dat wel geluid geeft.
Verwijderd
ja dat heb ik al geprobeerd en dat werkt prima, ook optisch doet hij het gewoon... in mijn slaapkamer heb ik geen versterker dus moet ik het met HDMI of composiet doen. Ik kan dus wel gewoon kijken maar het stoort me dat het niet via HDMI werkt terwijl dat wel ooit gewerkt heeft met een andere kabel.Goner schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:23:
[...]
Misschien ook de HDMI poort beschadigd bij het scheef uittrekken ?
Probeer eens een composiet kabel of zo om te kijken of dat wel geluid geeft.
Gezien de andere problemen (resolutie/frequentie) die je ook aangeeft te hebben lijkt het mij dat de HDMI poort niet zo fris meer is na het scheef uittrekken. Afgezien van testen via andere uitgangen (wat blijkbaar wel werkt) is er niet veel wat je daar nog aan kunt doen.
Voor dat wat jij wilt (simpele stereo audio, 1080p video) is élke HDMI-kabel compatible. Dat werkt al vanaf HDMI v1.0, dus het lijkt me stug dat het aan de kabel ligt. Of je moet weer een kapotte kabel hebben, maar ook die kans lijkt me klein. Je zou eventueel via iemand anders nog een kabel kunnen testen waarvan je zeker weet dat deze goed werkt?
Voor dat wat jij wilt (simpele stereo audio, 1080p video) is élke HDMI-kabel compatible. Dat werkt al vanaf HDMI v1.0, dus het lijkt me stug dat het aan de kabel ligt. Of je moet weer een kapotte kabel hebben, maar ook die kans lijkt me klein. Je zou eventueel via iemand anders nog een kabel kunnen testen waarvan je zeker weet dat deze goed werkt?
Hoogstwaarschijnlijk is er door het schuif uittrekken van de kabel er een kleine kortsluiting door de WD gegaan.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Daar ging ook mijn eerste gedachte naar uit
.
Ik zie verder niks aan de HDMI poort van de WD TV zelf maar een kortsluiting zou een optie kunnen zijn. Het lastige is alleen om dit uit te sluiten
Ik zie verder niks aan de HDMI poort van de WD TV zelf maar een kortsluiting zou een optie kunnen zijn. Het lastige is alleen om dit uit te sluiten
Nou ja, zoals ik al zei; zoek een vriend/kennis met een kabel waarvan je zeker weet dat deze in orde is. En probeer het daar ook eens mee. Mocht het dan nog steeds niet werken dan denk ik inderdaad dat je HDMI-poort kaduuk is geraakt. Je hebt dan in elk geval de kabel wel uitgesloten als oorzaak.
De WDTV live HDMI-poort heeft een ontwerpfout. Het gat dat in het harde plastic zit had veel groter moeten zijn en nu kunnen veel HDMI-kabels er dus net niet lekker in.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:29:
[...]
ja dat heb ik al geprobeerd en dat werkt prima, ook optisch doet hij het gewoon... in mijn slaapkamer heb ik geen versterker dus moet ik het met HDMI of composiet doen. Ik kan dus wel gewoon kijken maar het stoort me dat het niet via HDMI werkt terwijl dat wel ooit gewerkt heeft met een andere kabel.
Ik heb een stuk van de "tule" (het zachte plastic rondom de kabelconnector) afgesneden met een stanleymes en nu maakt bij goed contact.
Verwijderd
Aha, ik had wel van een paar mensen gelezen dat ze de hdmi kabel hadden opgengesneden om hem dieper te laten vallen in het slot.Volkert schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:52:
[...]
De WDTV live HDMI-poort heeft een ontwerpfout. Het gat dat in het harde plastic zit had veel groter moeten zijn en nu kunnen veel HDMI-kabels er dus net niet lekker in.
Ik heb een stuk van de "tule" (het zachte plastic rondom de kabelconnector) afgesneden met een stanleymes en nu maakt bij goed contact.
Had jij ook dit probleem dan?
Ik krijg volgende week namelijk een nieuw WD TV exemplaar omdat ik het niet meer vertrouw.
Bij mij viel het beeld af en toe een fractie van een seconde weg en kon ik het reproduceren door een beetje aan de HDMI kabel te frotten.
Geluid loopt bij mij via optical overigens.
Verwijderd
Heb ik inderdaad ook wel eens gehad maar dat kwam misschien omdat die kabel niet meer lekker was. Ik krijg nu in ieder geval een nieuwe exemplaar die volgende week binnen komt. Ik heb nu 2 nieuwe HDMI kabels binnen gekregen die ik vanavond nog maar eens voor de zekerheid ga testen, al ben ik bang dat dit niet het probleem is.Volkert schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:54:
[...]
Bij mij viel het beeld af en toe een fractie van een seconde weg
We zullen zien of mijn problemen volgende week in een klap weg zijn met een nieuw exemplaar
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 14:11 ]
Even een nooby question wat betreft b-rad: Kan ik deze firmware flashen (zoals op de site is aangegeven) en als het niet bevalt middels een harde reset weer terug naar de oude firmware van WD? De link op de site van b-rad werkt nl niet.
Of zijn er dan allerlei handelingen die er voor kunnen zorgen dat de WD het loodje legt?
Of zijn er dan allerlei handelingen die er voor kunnen zorgen dat de WD het loodje legt?
[ Voor 7% gewijzigd door Edje040 op 06-01-2011 19:12 ]
Je kunt altijd weer terug. Je moet dan wel de firmware van WD downloaden en deze op een usb stick zetten net zoals met de b-rad firmware.
Oké,thnx...we gaan het vanavond eens proberen. Heb sinds de nieuwe fw ineens problemen met het vinden van de NAS.Mereco schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:55:
Je kunt altijd weer terug. Je moet dan wel de firmware van WD downloaden en deze op een usb stick zetten net zoals met de b-rad firmware.
Ik zit zelfs weer op 1.02.21.Edje040 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:19:
[...]
Oké,thnx...we gaan het vanavond eens proberen. Heb sinds de nieuwe fw ineens problemen met het vinden van de NAS.
Bleef problemen houden met Network Shares die soms wel en soms een hele tijd niet gevonden worden met firmware 1.03.x en 1.04.x.
In eerste instantie dacht ik dat de nieuwste firmware prima zou werken, echter doet hij dat toch niet. Ik heb nu last van het feit dat het beeld soms een fractie van een seconde stilstaat en dat er een hik in het geluid zit. Heel irritant. Herkenbaar of moet ik maar een stapje terug doen qua firmware?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dat met het niet verschijnen Network Shares in een Windows 7-only omgeving blijft me achtervolgen, blijkbaar ongeacht de firmwareversie en ongeacht de gebruikte virusscanner. Hopeloos, getverderrie, ik wil dit opgelost hebben ...
Punt blijft dat als ik een Windows XP machine erbij aan zet in het netwerk (onder VMware Workstation, netwerk in bridge mode), dat de boel dan losgeschud lijkt te worden en alle computers inclusief de Windows 7 machines wel verschijnen op de WD TV Live.
Op een Amerikaans forum lees is dat de "Computer Browser"-service (te zien na services.msc intypen op de command prompt) bij Windows XP op "automatic" staat en bij Windows 7 op "manual".
Zou dit dan het probleem zijn waar ik al zo lang tegenaan zit te hikken?
Punt blijft dat als ik een Windows XP machine erbij aan zet in het netwerk (onder VMware Workstation, netwerk in bridge mode), dat de boel dan losgeschud lijkt te worden en alle computers inclusief de Windows 7 machines wel verschijnen op de WD TV Live.
Op een Amerikaans forum lees is dat de "Computer Browser"-service (te zien na services.msc intypen op de command prompt) bij Windows XP op "automatic" staat en bij Windows 7 op "manual".
Staat bij mij op: gestart handmatigOp een Amerikaans forum lees is dat de "Computer Browser"-service (te zien na services.msc intypen op de command prompt) bij Windows XP op "automatic" staat en bij Windows 7 op "manual".
Heb geen problemen om mijn shares te vinden. Omdat ik geen wachtwoord gebruik, wel deze toegepast:
1: Start > type 'Secpol.msc' .... Navigate to 'Local Policies' > 'Security Options' > 'Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares' ... changed from 'enabled' to 'disabled'.
2: Perform the following registry changes...
a. Navigate to 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Lsa' ...
. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
.. On the right side, double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
b. Navigate to 'HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters'
. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0' (Note: this value was allready set to 0 for me)
3: On the 'Security' tab of your shared folder, give the 'ANONYMOUS LOGON' user account 'Read' & 'List folder' contents'.
.. On the 'Share permissions' tab, give the 'ANONYMOUS LOGON' user account 'Read' access.
4: Start > type 'Secpol.msc' .... Navigate to 'Local Policies' > 'Security Options' > 'Network access: Shares that can be accessed anonymously'. Enter the share name. e.g. FamilyMovies. You add one per line for multiple shares.
Wanneer ik de WDtv Live voor de eerste keer op netwerkshares laat zoeken, duurt dit wel even. Soms tot 7x het wachtrondje rond, zeg maar.
PS. Bovenstaande tip ook op een forum gevonden. Is dus niet mijn onderzoek geweest.
Credit voor wie credits toekomen.
Ik weet niet zeker je zo het kunnen proberen met het enablen van netbios verkeer. Ga naar netwerkverbindingen en dan naar de netwerkkaart rechtermuisknop eigenschappen. Dan tcp/ip en dan eigenschappen dan staat er onderaan geavanceerd. Boven aan zie je een tabje WINS en dan staat er onder enable netbios.
Verwijderd
Ik ben van plan een Western digital WD TV HD Live Media Player aan te schaffen maar zit nog met een paar vragen:
-Hoe sluit ik deze player op mijn jvc versterker aan?
-Heeft deze ook standaard wifi?
-Kan ik deze player zo instellen als HD op mijn pc?
Alvast bedankt!
Fuug
Alvast bedankt!
Fuug
zijn er meer mensen die rond 24 december ergens. geen computers (win7) bij networkshares ziet. maar wel bij medialiberaries ?
ik heb op het wdtv forum meerdere klachten gehoord. maar ik komt er helemaal niet meer uit.
ik heb op het wdtv forum meerdere klachten gehoord. maar ik komt er helemaal niet meer uit.
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Even googlen geeft antwoord op vraag 1 + 2. Je kan hem digitaal aansluiten (s/pdif of scart) of analoog (tulp), en hij heeft geen wifi.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:19:
Ik ben van plan een Western digital WD TV HD Live Media Player aan te schaffen maar zit nog met een paar vragen:
Alvast bedankt!
Fuug
Wat bedoel je met HD? High definition, of hard disk drive (hdd)? In het laatste geval, je kan hem niet instellen als een harddisk op je pc (welk apparaat kan het wel?), een usb-harddisk die op het apparaat aangesloten is kan wel ingesteld worden als networkshare.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord.sewer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:12:
[...]
Even googlen geeft antwoord op vraag 1 + 2. Je kan hem digitaal aansluiten (s/pdif of scart) of analoog (tulp), en hij heeft geen wifi.
Wat bedoel je met HD? High definition, of hard disk drive (hdd)? In het laatste geval, je kan hem niet instellen als een harddisk op je pc (welk apparaat kan het wel?), een usb-harddisk die op het apparaat aangesloten is kan wel ingesteld worden als networkshare.
Je hebt het over scart maar ik zie geen scart uitgang op de mediaplayer. En zitten deze stekkers er ook standaard bij?
Ik bedoelde idd de hdd. Maar hoe zetten jullie de films enz. op deze player? Met een externe hdd?
Misschien bedoelt hij met "instellen als HD op de PC" een netwerkschijf ?sewer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:12:
[...]
Ik kan mn HDD's in mijn NAS benaderen op bijna dezelfde manier als ik bijv mijn C of D schijf benader, alleen ipv naar 'Deze Computer' te gaan, moet ik naar 'Netwerk' gaan
PSN ID: Sc0rpi0n-4707
Verwijderd
Ja zoiets bedoelde ik, dat je hem gewoon als een HDD op je laptop ziet staan en dan gegevens kan overzetten.GSlayer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:51:
[...]
Misschien bedoelt hij met "instellen als HD op de PC" een netwerkschijf ?
Ik kan mn HDD's in mijn NAS benaderen op bijna dezelfde manier als ik bijv mijn C of D schijf benader, alleen ipv naar 'Deze Computer' te gaan, moet ik naar 'Netwerk' gaan
Iemand hem aan de praat gekregen met SBS 2008?
Ik zie hem niet onder media servers en niet onder de network shares. Gewone werkstations(wel in het domein) zien hem wel.
Ik zie hem niet onder media servers en niet onder de network shares. Gewone werkstations(wel in het domein) zien hem wel.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ah ok, je kan een aangesloten schijf in je netwerk zien als je dat aanzet in de speler, je krijgt dan \\wd\schijf ofzoiets. Maar dat gaat erg langzaam, bij mij dacht ik 3-5 MB/s als ik me goed herinner. Even de USB-schijf aan de computer hangen waar je vanaf wilt copieren gaat vele malen sneller. Maar ik denk dat de meeste hier helemaal geen schijf gebruiken, maar de films direct van een andere computer afspelen via het netwerk.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:10:
Ja zoiets bedoelde ik, dat je hem gewoon als een HDD op je laptop ziet staan en dan gegevens kan overzetten.
Geen idee waarom ik scart neerzette een paar post terug, ik bedoelde hdmi
[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 08-01-2011 19:22 ]
Verwijderd
Ik heb volgens mij wel een optische uitgang maar dan zal ik hem toch ook nog een een dvd/TV/VCR uitgang moeten aansluiten?Geen idee waarom ik scart neerzette een paar post terug, ik bedoelde hdmi
Hoe streamen jullie die films dan? Gebruik je dan een wifi adapter of bekabeld?
Volgens mij heb je niet aangegeven welke versterker je precies hebt (behalve jvc)? Het gaat niet erom welke uitgangen je erop hebt, maar de ingangen. Als je HDMI of een optische ingang hebt, dan kun je het apparaat zo aansluiten (let op dat dan jouw versterker Dolby Digital en DTS moet gaan decoderen), anders doe je het gewoon analoog stereo via tulp (rca).
Ik stream via een vaste kabel. Je kan wel een wifi-adapter op de WD TV Live aansluiten, maar wifi heeft het nadeel dat de snelheid in de praktijk nogal wisselend is. Vooral bij High Definition heb je kans dat het niet vloeiend loopt.
Ik stream via een vaste kabel. Je kan wel een wifi-adapter op de WD TV Live aansluiten, maar wifi heeft het nadeel dat de snelheid in de praktijk nogal wisselend is. Vooral bij High Definition heb je kans dat het niet vloeiend loopt.
edit:
vvvv jup, die digital 2 kun je ervoor gebruiken
vvvv jup, die digital 2 kun je ervoor gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door sewer op 08-01-2011 23:07 ]
Verwijderd
Ik heb een jvc rx-5042
http://www.google.nl/imgr...:429,r:20,s:0&tx=93&ty=44
Als het goed is is het de aansluiting links boven in (digital 2)
Wat betreft wifi: Denk dat ik eerst via utp ga werken, dat is idd veel sneller!
http://www.google.nl/imgr...:429,r:20,s:0&tx=93&ty=44
Als het goed is is het de aansluiting links boven in (digital 2)
Wat betreft wifi: Denk dat ik eerst via utp ga werken, dat is idd veel sneller!
Heb het aan de praat gekregen met de SBS 2008 server
NETBIOS aanzetten en wat sharing options aanzetten did the trick.
Heb trouwens naar die WD-LX TV custom firmware zitten kijken. Is dat een aanrader? Voegt het veel extras toe?
Heb trouwens naar die WD-LX TV custom firmware zitten kijken. Is dat een aanrader? Voegt het veel extras toe?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Een paar van de zinnigere toevoegingen zijn:
- moviesheets (achtergrondplaatjes met filminfo als je door de mappenlijst bladert)
- automatische frequentieaanpassing (24hz, 50hz, 60hz, etc) naar gelang de film
- youtube in HD
Voor mij is het grootste nadeel dat de versie die bovenstaande voordelen heeft gebaseerd is op een oudere firmware 1.02, die geen dvd-menu's en geen compressed headers in mkv aankan. Er is ook een nieuwere versie van wdlxtv die gebaseerd is op 1.03 - maar die kan weer geen moviesheets etc. aan.
- moviesheets (achtergrondplaatjes met filminfo als je door de mappenlijst bladert)
- automatische frequentieaanpassing (24hz, 50hz, 60hz, etc) naar gelang de film
- youtube in HD
Voor mij is het grootste nadeel dat de versie die bovenstaande voordelen heeft gebaseerd is op een oudere firmware 1.02, die geen dvd-menu's en geen compressed headers in mkv aankan. Er is ook een nieuwere versie van wdlxtv die gebaseerd is op 1.03 - maar die kan weer geen moviesheets etc. aan.
Voor de compressed headers maak ik me nooit zoveel zorgen; ik draai nu nog 1.01.24_B-RAD.CC_WDLXTV_LIVE_MINIMAL-0.4.1.9-6 en als ik toevallig een MKV tegenkom die een defecte header heeft, gooi ik even mkWDclean.exe eroverheen.
Zal eens vragen hoe dat zit met de laatste firmware en moviesheets, voor zover ik weet behoort het wel te werken... b-rad is al enige tijd erg onregelmating online helaas...
Zal eens vragen hoe dat zit met de laatste firmware en moviesheets, voor zover ik weet behoort het wel te werken... b-rad is al enige tijd erg onregelmating online helaas...
Ja, er is ook een andere optie om moviesheets te laten zien (dmv het linksheets-script), maar voor zover ik begrepen heb, is dat minder geavanceerd. Maar het zal idd wel werken.
Weet iemand trouwens een makkelijke manier om onder Linux die compressed headers op te lossen? Mijn files staan op een NAS die op Linux draait, en ik heb niet zo'n zin om eerst alles weer naar mijn Windows-pc te downloaden om ze te 'repareren'.
Weet iemand trouwens een makkelijke manier om onder Linux die compressed headers op te lossen? Mijn files staan op een NAS die op Linux draait, en ik heb niet zo'n zin om eerst alles weer naar mijn Windows-pc te downloaden om ze te 'repareren'.
Als ik een surround set wil aansluiten op mijn WDTV Live, moet deze dan perse beschikken over een Optische uitgang?
Ik heb echt geen idee hoe zo'n surround set aangesloten kan worden. Tegenwoordig hebben ze bijvoobeeld een HDMI ingang (of uitgang), als ik deze via mijn tv aansluit op de WDTV krijg ik dan 5.1 geluid?
Ook zou ik de surround set icm mijn XBOX 360 wille gaan gebruiken.
Ik heb echt geen idee hoe zo'n surround set aangesloten kan worden. Tegenwoordig hebben ze bijvoobeeld een HDMI ingang (of uitgang), als ik deze via mijn tv aansluit op de WDTV krijg ik dan 5.1 geluid?
Ook zou ik de surround set icm mijn XBOX 360 wille gaan gebruiken.
Zolang je je NAS kan bereiken via Windows (file share), kan je gewoon een scriptje laten draaien die de headers allemaal controleert en repareert.Het Leoh-Paard schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:39:
Iets met
code:
1
| for %%a in ("*.mkv") do mkWDclean --optimize %%a |
Probleem is wel dat ie een 2e file aanmaakt met het voorvoegsel CLEAN dus zorg dat je ff wat diskspace hebt
De surroundset moet beschikken over een optische INgang ("TOSlink"), anders kun je nooit meer dan 2-kanaals geluid krijgen.pelt schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:19:
Als ik een surround set wil aansluiten op mijn WDTV Live, moet deze dan perse beschikken over een Optische uitgang?
Dank. Ben helemaal niet thuis in de surround setjes. Ken alleen de Z-5500 maar die vind ik weer net iets te duur.Volkert schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:33:
[...]
De surroundset moet beschikken over een optische INgang ("TOSlink"), anders kun je nooit meer dan 2-kanaals geluid krijgen.
Scart zit er niet standaard bij, maar zo'n rood-wit-geel-tulp->Scart converter kun je overal voor hooguit een paar Euro kopen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:46:
[...]
Je hebt het over scart maar ik zie geen scart uitgang op de mediaplayer. En zitten deze stekkers er ook standaard bij?

Let op:
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub
Let op!
Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!
[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition
[Mediaplayer] WD TV Live Hub