Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Volkert schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:11:
Ik heb de laatste firmware update 1.04.10 en nu het vreemde fenomeen dat DVD's in een VIDEO_TS map over het netwerk regelmatig hakkelen. 't Kastje al een keer van de stroom af gehaald, nog steeds hetzelfde.

Maak ik er een ISO van, dan gaat het wel vlekkeloos.

Vreemd he?
Bij mij gebeurd hetzelfde. Bluray bestanden van 42 GB worden wel afgespeeld, maar een VIDEO_TS over het netwerk niet. Gelukkig is het niet andersom, een VIDEO_TS is heel wat sneller op usbdrive te zetten als 42 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.04.10 is buggy, velen zijn al terug gegaan naar 1.03.49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:33:
1.04.10 is buggy, velen zijn al terug gegaan naar 1.03.49.
Inderdaad een enorme puinhoop, die laatste release. Ze moeten die HEEL snel gaan updaten.

http://community.wdc.com/...V-Summary-only/td-p/88065 :(

Inmiddels teruggeflasht naar de op een na laatste firmware op http://download.wdc.com/wdtv/wdtvlive_1.03.49_V.zip

Nu geen problemen meer ...

Leuk trouwens als je zoekt met Google: http://www.google.nl/search?q=1.04.10+problemen

Dan zie je de datum 1 april 2010 ("1.04.10"). Laten we die hele release zien als een verlate grap _O-

[ Voor 69% gewijzigd door Volkert op 05-12-2010 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:08
Ik heb er niet zo heel veel last van maar af en toe happert een video ook als ik gewoon de video_ts map afspeel van mijn My Book World. Voorlopig blijft de firmware er echter op staan, ik heb er verder geen problemen mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Een vraagje waar ik nergens antwoord op kan vinden:
Doet de WDTV Live HUB standaard moviesheets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 14:53

Rub3s

+3 , omdat het kan

dacht het wel toch? die interface had een mediascaper functie dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check it out Beavis,

http://www.legitreviews.com/article/1456/1/

Support for scraping / cover art (media library information) download without the need for a PC

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb de WDTV Live HUB in het echt gezien; toch een stuk mooier en kleiner dan ik dacht!

Wil alleen wel DTS-HD stream outpuv via HDMI.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek probleempje. Heb net mijn nieuwe WD TV Live binnen. Start hem op, vraag onmiddellijk om te updaten, wat ik braaf doe. Maar als ik mijn WD Elements 2TB er aan hang, dan zegt die altijd "No Storage Present".
De schijf is NTFS geformateerd, heb normaal gezien een mac, maar zonet nog even aan Windows 7 (wel via de Macbook Pro) gehangen (misschien ooit niet fatsoenlijk afgesloten via Windows) maar als ik hem dan terug hang, zegt hij nog steeds hetzelfde :(
Formateren is geen optie, want ik zou niet weten waar ik al die data tijdelijk kwijt moet :( Iemand een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
je zou een keer schijfcontrole kunnen uitvoeren in windows.
kan geen kwaad, en wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik lees veel tegenstrijdige berichten omtrent het streamen via NAS naar de WD TV Live. De één lijkt alles vlekkeloos te kunnen afspelen terwijl de ander al haperingen ondervindt bij het afspelen van een dvd. Gister kreeg ik op mijn PS3 de melding dat het geluid gedempt werd vanwege een overeenstemmend watermerk. Dezelfde dag heb ik de PS3 nog via marktplaats verkocht.

Met de WD neem ik de proef om de som en hoop ik dat ik in staat ben feilloos te streamen vanaf mijn NAS, waar alle films opstaan. De meeste films zijn 1080p en ongeveer 10gb. (25gb mpeg 1080p vanaf NAS naar PS3 ging zonder enige hapering.)

Vandaag de WD besteld. Ik heb een Synology DS 209 aangesloten op een gigabit switch. Als ik het apparaat binnen heb zal ik eens het eea gaan testen en zal mijn bevindingen met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:52
@ Don Dali,

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn 1,5 gb Elementsschijf.
Blijkbaar zijn deze vanaf de fabriek niet goed geformatteerd.
Het beste zou zijn om deze opnieuw te formateren, maar voor mij was dat geen optie, omdat ik er net 10 uur over had gedaan om er 100 gb aan gegevens op te zetten.
Een andere oplossing is om met schijfbeheer (configuratiescherm, computerbeheer, schijfbeheer) de schijfgrootte te verlagen met bv 100 MB. Nadat ik dit gedaan had, werd de schijf zonder problemen herkent.
Ik heb nog geprobeert om de betreffende webpagina te vinden, maar is mij nog niet gelukt. Ik hoop dat jij er baat bij hebt.

Update: bij deze alsnog de link http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=6355.0

[ Voor 6% gewijzigd door Mereco op 08-12-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
t!mP schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:15:
Vandaag de WD besteld. Ik heb een Synology DS 209 aangesloten op een gigabit switch. Als ik het apparaat binnen heb zal ik eens het eea gaan testen en zal mijn bevindingen met jullie delen.
Ben benieuwd! De gigabit switch heeft overigens weinig nut omdat de WD maar maximaal 100Mbps Ethernet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:15:
Gek probleempje. Heb net mijn nieuwe WD TV Live binnen. Start hem op, vraag onmiddellijk om te updaten, wat ik braaf doe.
De laatste firmware is een regelrechte nachtmerrie.

Terugflashen naar 1.03.49V is een betere optie:

Eerst downloaden:

http://download.wdc.com/wdtv/wdtvlive_1.03.49_V.zip

Dan de 3 bestandjes uitpakken en in de root van een USB stick zetten.

Je moet wel de eerste regel van het .ver bestandje stiekem aanpassen met notepad/kladblok zodat de WD denkt dat het een hogere versie is, anders "pakt" hij hem niet.

Dus :

VERSION='1.03.49_V'

veranderen naar bijvoorbeeld:

VERSION='1.04.49_V'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die laatste release firmware is inderdaad echt prut. Hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar allerlei problemen van vroeger (en nieuwe) zijn terug. Ik kon bijvoorbeeld zelfs geen 720p .mkv's meer streamen over het netwerk zonder dat de speler minimaal één keer stopte met spelen. Ben ook maar weer teruggegaan naar de laatste beta, daar kan ik gewoon weer 1080p streamen zonder haperingen.

Ze moeten de firmware eerst maar op orde hebben. Weet iemand toevallig via welke url de WD TV controleert op updates? Want die url wil ik eigenlijk even blokkeren in m'n router.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Bij mij werkt die combinatie vlekkeloos (als ik maar niet de laatste update er op zet)!
t!mP schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:15:
Ik lees veel tegenstrijdige berichten omtrent het streamen via NAS naar de WD TV Live. De één lijkt alles vlekkeloos te kunnen afspelen terwijl de ander al haperingen ondervindt bij het afspelen van een dvd. Gister kreeg ik op mijn PS3 de melding dat het geluid gedempt werd vanwege een overeenstemmend watermerk. Dezelfde dag heb ik de PS3 nog via marktplaats verkocht.

Met de WD neem ik de proef om de som en hoop ik dat ik in staat ben feilloos te streamen vanaf mijn NAS, waar alle films opstaan. De meeste films zijn 1080p en ongeveer 10gb. (25gb mpeg 1080p vanaf NAS naar PS3 ging zonder enige hapering.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een nachtmerrie, gisteren getest, is er nu al weer afgegooid, ben zelfs terug naar de laatste B-RAD met psycho OSD gegaan, de beste release met de functies die ik wil hebben.

Het is zeer de vraag of ik de HUB zal aanschaffen, ben niet gelukkig met de manier waarop WD zijn updates verzorgt.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:44

Ankh

|true

Volkert schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:30:
[...]

Inderdaad een enorme puinhoop, die laatste release. Ze moeten die HEEL snel gaan updaten.

http://community.wdc.com/...V-Summary-only/td-p/88065 :(

Inmiddels teruggeflasht naar de op een na laatste firmware op http://download.wdc.com/wdtv/wdtvlive_1.03.49_V.zip

Nu geen problemen meer ...

Leuk trouwens als je zoekt met Google: http://www.google.nl/search?q=1.04.10+problemen

Dan zie je de datum 1 april 2010 ("1.04.10"). Laten we die hele release zien als een verlate grap _O-
Moet zeggen, heb geen problemen met deze firmware.
Draait als een zonnetje alle bugs die er staan heb ik geen last van (gelukkig).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
jep, hier ook geen problemen met de nieuwe firmware. Sterker nog, ik kan eindelijk mn NAS via network shares bereiken en dus DVD menus vanaf mn NAS benaderen. En daar ben ik enorm blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Cloud schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:21:
Weet iemand toevallig via welke url de WD TV controleert op updates? Want die url wil ik eigenlijk even blokkeren in m'n router.
Ik lees wat over support.wdc.com met (op dat moment) als IP 129.253.170.35

Als je dat IP-adres weer gaat nslookuppen kom je op: wdkorea.co.kr

Dus heel wdc.com en wdkorea.co.kr erafgooien op je router gaat waarschijnlijk wel werken (zelf nog niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Volkert schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:43:
[...]

Dus heel wdc.com en wdkorea.co.kr erafgooien op je router gaat waarschijnlijk wel werken (zelf nog niet getest)
Is denk niet nodig. :) Kreeg vandaag geen "update vraag" bij het aanzetten, en heb de 1.03.49_V erop staan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bedankt Volkert :) Zal die beide eens blokkeren in m'n router voor de WD TV, kijken of het werkt.

@JantjeKoud
Misschien zijn ze er zelf ook al achter dat de laatste firmware niet echt lekker werkt en hebben ze hem teruggetrokken. Maar hij staat nog wel online op de product update pagina van WD.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Cloud schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:40:
Bedankt Volkert :) Zal die beide eens blokkeren in m'n router voor de WD TV, kijken of het werkt.

@JantjeKoud
Misschien zijn ze er zelf ook al achter dat de laatste firmware niet echt lekker werkt en hebben ze hem teruggetrokken. Maar hij staat nog wel online op de product update pagina van WD.
Noop, sorry, te vroeg gejuicht. Nu is de 'Nieuwe firmware gevonden' vraag weer terug. Misschien een internetglitchje, haha. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mereco schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:44:
@ Don Dali,

Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn 1,5 gb Elementsschijf.
Blijkbaar zijn deze vanaf de fabriek niet goed geformatteerd.
Het beste zou zijn om deze opnieuw te formateren, maar voor mij was dat geen optie, omdat ik er net 10 uur over had gedaan om er 100 gb aan gegevens op te zetten.
Een andere oplossing is om met schijfbeheer (configuratiescherm, computerbeheer, schijfbeheer) de schijfgrootte te verlagen met bv 100 MB. Nadat ik dit gedaan had, werd de schijf zonder problemen herkent.
Ik heb nog geprobeert om de betreffende webpagina te vinden, maar is mij nog niet gelukt. Ik hoop dat jij er baat bij hebt.
Zalig, zelf nooit aan gedacht, maar dit werkt perfect (zelfs met de laatste firmware) :-)
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
Geen klachten over de 1.04 firmware.
Enige was dat een reset wel nodig was, maar dat was met de 1.03.49 van hetzelfde laken een pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de knoop doorgehakt en de volgende bestelt: http://tweakers.net/price...nmp-1000p.html#tab:prices

De WDTV gaat naar de slaapkamer, na wat gezoek blijkt mijn nieuwe aankoop dus een echte topper te zijn, is wat prijzig, maar zal een mooie aanwinst zijn voor mijn Home Cinema, en hij doet zaken waar de WD voor moet passen, en die ze na vele firmware updates nog steeds niet voor elkaar hebben gekregen,

Nu wachten op de levering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Laatst online: 30-08-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:37:
..en hij doet zaken waar de WD voor moet passen, en die ze na vele firmware updates nog steeds niet voor elkaar hebben gekregen
Logisch dat de QNAP NMP-1000P die je besteld hebt zaken doet waar de WD voor moet passen. Hij is ruim 3x zo duur als de WD..... :?

[ Voor 29% gewijzigd door boekenbon op 07-12-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Volkert schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:46:
[...]

Ben benieuwd! De gigabit switch heeft overigens weinig nut omdat de WD maar maximaal 100Mbps Ethernet ondersteunt.
Daarvan ben ik mij bewust. Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat mijn netwerk niet de zwakste schakel kan zijn! Ben zelf ook benieuwd, vandaag is ie verzonden. Ik houd jullie op de hoogte.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:37:
Heb vandaag de knoop doorgehakt en de volgende bestelt: http://tweakers.net/price...nmp-1000p.html#tab:prices

De WDTV gaat naar de slaapkamer, na wat gezoek blijkt mijn nieuwe aankoop dus een echte topper te zijn, is wat prijzig, maar zal een mooie aanwinst zijn voor mijn Home Cinema, en hij doet zaken waar de WD voor moet passen, en die ze na vele firmware updates nog steeds niet voor elkaar hebben gekregen,

Nu wachten op de levering :)
De eerste geluiden die ik hierover hoorde waren niet al te positief, waardoor mijn aandacht uitging naar andere apparaten. Maar dit lijkt bijgesteld als ik nu zoek naar reviews. Laat je ons weten (mogelijk dmv een ander/nieuw topic) wat je ervan vindt? Zeker in vergelijking tot bijv de WD. Als zo'n apparaat vlekkeloos werkt ben ik best bereid daar 300 voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekenbon schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:07:
[...]

Logisch dat de QNAP NMP-1000P die je besteld hebt zaken doet waar de WD voor moet passen. Hij is ruim 3x zo duur als de WD..... :?
So what, dan kan het gezeur ophouden met al die onhebbelijkheden van dit apparaat, investeer in iets dat doet wat het moet doen, blijkt uit de de diverse testen dat al die media players van 100 > 200 € tekortkomingen hebben die in veel gevallen als stoorzender optreden bij het gebruik ervan.

Al goed dat je door iets meer uit te geven blijkbaar toch nog kan genieten van High Defintion Video & Audio, zoals het oorspronkelijk werd opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volkert schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:43:
[...]

Ik heb er gisteravond niet meer actief bij stilgestaan, maar volgens mij heb ik de firmware update melding niet meer gekregen nadat ik de bovenstaande adressen geblokkeerd had in de router. :) Zal vanavond nog eens goed kijken, maar dit lijkt dus te werken.
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:04:
[...]

So what, dan kan het gezeur ophouden met al die onhebbelijkheden van dit apparaat, investeer in iets dat doet wat het moet doen, blijkt uit de de diverse testen dat al die media players van 100 > 200 € tekortkomingen hebben die in veel gevallen als stoorzender optreden bij het gebruik ervan.
Volgens mij valt dat ('onhebbelijkheden'?) wel mee hoor. De WD TV Live doet echt waarvoor je hem gekocht hebt en inmiddels meer. Dat iedereen tegenwoordig het concept van firmware updates (en custom firmware) kent en daarom verwacht dat fabrikanten alsmaar meer en meer functionaliteit toe gaan voegen die voor slechts enkelen nuttig blijkt, doet niets af aan het product zelf.

Volgens mij is de WD TV Live qua prijs/kwaliteit nog steeds een topper. Die tekortkomingen (welke eigenlijk?) waar je het over hebt spelen meestal alleen bij de bovenstaande groep gebruikers; de mensen die alsmaar meer willen of één of andere exotische thuissituatie hebben.

Kortom; het heeft gewoon geen zin om apparaten die 3 keer zo duur zijn als de WD TV Live, hier te komen noemen en dan te zeggen dat die dingen alles wél doen wat hij/zij verwacht.

[ Voor 50% gewijzigd door Cloud op 08-12-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:08:
[...]

Ik heb er gisteravond niet meer actief bij stilgestaan, maar volgens mij heb ik de firmware update melding niet meer gekregen nadat ik de bovenstaande adressen geblokkeerd had in de router. :) Zal vanavond nog eens goed kijken, maar dit lijkt dus te werken.

[...]

Volgens mij valt dat ('onhebbelijkheden'?) wel mee hoor. De WD TV Live doet echt waarvoor je hem gekocht hebt en inmiddels meer. Dat iedereen tegenwoordig het concept van firmware updates (en custom firmware) kent en daarom verwacht dat fabrikanten alsmaar meer en meer functionaliteit toe gaan voegen die voor slechts enkelen nuttig blijkt, doet niets af aan het product zelf.

Volgens mij is de WD TV Live qua prijs/kwaliteit nog steeds een topper. Die tekortkomingen (welke eigenlijk?) waar je het over hebt spelen meestal alleen bij de bovenstaande groep gebruikers; de mensen die alsmaar meer willen of één of andere exotische thuissituatie hebben.

Kortom; het heeft gewoon geen zin om apparaten die 3 keer zo duur zijn als de WD TV Live, hier te komen noemen en dan te zeggen dat die dingen alles wél doen wat hij/zij verwacht.
Het heeft anderzijds wel klachten geregend over dit apparaat, ik bedoel voor die prijs is een echt goede media player niet aan te schaffen:
Hoe meer updates er verschenen hoe groter de ellende werd, en dit topic is daar een stille getuige van.
http://tweakers.net/nieuw...e-na-firmware-update.html

http://www.wdtv.nl/index.php/topic,660.0.html

Mijn conclusie is goedkoop is geen duurkoop, en voor dat prijsje was de support van de fabrikant van hetzelfde niveau.

Bye bye WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk dat je wel flink aan het overdrijven bent (of dit topic absoluut niet gevolgd hebt). Ja er is een firmware geweest (een van de allereerste) die een aantal units gebricked heeft. Shit happens en die mensen zijn allemaal prima geholpen. Kan elke fabrikant overkomen, ongeacht de prijs van het product. :)

Ja er zijn problemen geweest met .mkv's omdat de maker van de software waarmee de meeste .mkv's gemaakt worden het lollig vond om een of andere nooit gebruikte instelling uit de mkv-specs ineens default op true te zetten. WD TV is niet de enige player die hier last van had, er zijn zelfs nog steeds problemen met bepaalde codec packs voor de PC die hier niet mee overweg kunnen. WD heeft dit nog binnen een maand opgelost.

En om nu te linken naar een topic van één iemand die problemen met z'n geluid van de WD TV Live via HDMI heeft :? Ik weet niet wat je denkt dat dat toevoegt, maar in mijn ogen niets. Er zijn altijd wel gebruikers van welk apparaat dan ook, die last hebben van problemen. Totdat aangetoond wordt dat het een probleem is waar meer mensen last van hebben, en dat dat probleem aantoonbaar veroorzaakt wordt door de WD TV Live, zegt dat gewoon niets.

Ik vind het prima dat je zelf liever een andere duurdere player wil hebben, maar je doet het nu overkomen alsof de WD TV Live echt prut is en dat is écht niet zo. En ik zie in dit topic echt niet de klachtenregen waar jij op lijkt te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
@pgm5700

Gefeliciteerd met jouw aankoop en ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft.
Ben ook benieuwt naar jouw mening na een aantal weken gebruik.
Het enigste wat de QNAP NMP-1000P voor mij nog niet heeft is hdmi 1.4.
Dit in verband met een eventuele 3D-televisie.
Ik ga deze speler toch ook zeker in de gaten houden, want de eindejaarsuitkeringen e.d. komen er weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, vind de kritiek op de WDTV Live ook erg overdreven. Ik heb de Live een tijd in bezit en ik vind het gewoon een toppertje :) Heel veel kritiek op de WDTV Live komt voort uit of onkunde of uit muggenzifterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
Voor diegene waarvan hun WD harde schijven nier herkent worden door de WD HDTV de volgende link.
http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=6355.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je tevreden bent met de middelmaat is de WDTV een keuze, echter er zijn maar 2 top spelers op de markt,
de Qnap of de Dune, ( de popcorn heeft ook vele gebreken ondanks zijn prijs) de rest is goedkoop maar met flinke tekortkomingen, schrijnend is dat iemand als B-RAD betere firmware maakt als WD zelf, ook de laatste firmware van WD is weer een debacle dat zijn weerga niet kent, ondanks hun uitmuntende Harde schijven hebben ze met hun media players zeker niet de hoofdvogel afgeschoten, de nieuwe HUB is ook weer een voorbeeld van een halfslachtig ontwerp en is dan ook afgevallen voor mij.

http://wdtvhd.com/index.p...80ae38f5e5f&showforum=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:26:
Als je tevreden bent met de middelmaat is de WDTV een keuze, echter er zijn maar 2 top spelers op de markt,
de Qnap of de Dune, ( de popcorn heeft ook vele gebreken ondanks zijn prijs) de rest is goedkoop maar met flinke tekortkomingen, schrijnend is dat iemand als B-RAD betere firmware maakt als WD zelf, ook de laatste firmware van WD is weer een debacle dat zijn weerga niet kent, ondanks hun uitmuntende Harde schijven hebben ze met hun media players zeker niet de hoofdvogel afgeschoten, de nieuwe HUB is ook weer een voorbeeld van een halfslachtig ontwerp en is dan ook afgevallen voor mij.
Ik ga er nog één keer op reageren, want het lijkt erop dat je alles wat ik zeg toch negeert.

Wat je in feite zegt is precies hetzelfde als het kopen van een dikke Audi A8. Als je dan gaat vergelijken met een Aston Martin kun je namelijk precies dezelfde conclusie trekken als je jouw gedachtengang aanhoudt (even lekker kort door de bocht):
Als je tevreden bent met middelmaat is de Audi A8 een keuze, echter is er maar één top speler op de markt en dat is Aston Martin. De rest is goedkoop maar met flinke tekortkomingen. Schrijnend is dat tuners meer performance uit de Audi halen dan Audi zelf.
Zie je een beetje waar dit heen gaat? Ik ben met je eens dat de laatste firmware écht geen succes is maar ook dat kan gebeuren. Maar de speler zelf, doet waarvoor je betaald. Kijk naar de features op de website en kijk naar je speler. Neem daarbij de lage prijs en je hebt een prachtige mediaplayer die doet waar die voor bedoeld is.

Kunnen we nu dan stoppen met het roepen dat speler X en Y veel beter zijn (als je even niet naar de prijs kijkt). Prijs is een aspect van producten waar je niet omheen kunt. Vergelijken zonder rekening te houden met de prijs is gewoon appels en peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ken jij het apparaat eigenlijk wel? Of loop je gewoon wat mee op een ander zijn mening? Ik heb het apparaat nu volgens mij een jaar in mijn bezit en speelt alles af wat ik wil zien. Van hd tot dvd tot noem maar op. Hij streamt het vanaf mijn synology server ens sins kort zelf met menu struktuur. Ok de laatste updat is bij sommigen niet helemaal goed maar verder een top apparaat met een top prijs.

Maar goed dan maar middelmaat...jij zult ze wel allemaal op de plank hebben staan zodat je goed kan vergelijken
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:26:

http://wdtvhd.com/index.p...80ae38f5e5f&showforum=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

joppe113 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:52:
Bij mij werkt die combinatie vlekkeloos (als ik maar niet de laatste update er op zet)!

[...]
Had je bericht even gemist! Goed om te horen, ga het dadelijk proberen.
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:34:
Mijn conclusie is goedkoop is geen duurkoop, en voor dat prijsje was de support van de fabrikant van hetzelfde niveau.

Bye bye WD
Zowel positieve als negatieve kritiek lijkt mij zeer welkom.Onderbouw in ieder geval je kritiek, of dit nu positief of negatief is. Roepen dat iets goed of slecht is, is nogal gemakkelijk.

Als jij nu eens de WD en QNAP (wanneer je die hebt) vergelijkt op de verschillende onderdelen, dan ben ik -en ws anderen ook- zeker geïnteresseerd in jouw bevindingen.

Dan moet je natuurlijk niet de laatste firmware installeren, want zoals iedereen hier aangeeeft, is die niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:04:
[...]
Hehehe, niet gelijk in de hoogste boom klimmen pgm5700. Ik wens je heel veel succes met je nieuwe prachtige mediaplayer. Had je trouwens de Tweakers-review gelezen van de Qnap? De reviewer had in zijn conclusie toch wel wat bedenkingen over de Qnap, hopelijk krijg je geen nieuwe onhebbelijkheden als je hem gaat aansluiten....

http://tweakers.net/reviews/1440/6/een-blik-op-de-qnap-nmp-1000-nas-mediaspeler-conclusie-en-gallery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nou, 1.03.49V gaat er ook weer af omdat mijn network shares nu verdwenen zijn ...

Schijnt vaker voor te komen als ik zo met Google kijk ...

Schiet lekker op allemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Mijn apparaat is binnen en hier mijn eerste bevindingen mbt streamen vanaf NAS:

Setup: NAS Synology DS 209
Netwerk: Gigabit (switch)
Audio: wordt gedecodeerd door mijn receiver, dus er vindt geen downsampling plaats in de WD HD Live.
Firmware: 1.03.49

Ik heb nu een aantal films bekeken van +/- 10gb Blu-ray rips. Deze spelen allemaal vlekkeloos af zonder enige hapering. Hiervan heb ik één film helemaal uitgekeken en geen enkele hapering.

Daarna heb ik ook een stuk of 5 fragmenten van 5mins bekeken van King Kong +/- 33 Gb en ook hier heb ik geen enkele hapering ondervonden. Mogelijk heb ik nog niet de meeste actie in beeld gehad bij deze film, het spoelen gaat -zoals jullie weten- met max 16x. (Is hier geen andere mogelijkheid voor zonder hst indeling van een film? Bijv. net zoals bij de PS3, dat je direct naar een tijdstip kunt 'zappen'.

Conclusie (tot dusver):
  • Apparaat veel kleiner dan verwacht maar voelt erg degelijk aan.
  • Om de afstandsbediening moest ik lachen. IR werkt goed, dus je hoeft niet 'perfect' te richten.
  • Binnen 1 minuut na installatie speelde de eerste film al (makkelijk dus). Nas werd direct gevonden.
  • Blij verrast met de prestaties. Nog geen hapering ondervonden icm streamen, ook niet bij grotere bestanden. (hier kom ik nog op terug)
  • Navigeren gaat redelijk snel.
  • Voor- en achteruit spoelen gaat langzaam (max 16x). Dus films halverwege oppikken vergt wat geduld.
  • Covers invoeren werkt onhandig. Heb verschillende dingen geprobeerd, maar icm een mediaserver wordt het lastig. Via shares krijg ik wel iets aan de praat, maar niet zoals ik het wil. Ik zeg niet dat het onmogelijk is (ws niet), maar gebruiksvriendelijk is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
t!mP schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:27:
het spoelen gaat -zoals jullie weten- met max 16x. (Is hier geen andere mogelijkheid voor zonder hst indeling van een film? Bijv. net zoals bij de PS3, dat je direct naar een tijdstip kunt 'zappen'.
Je kan stukken skippen door tijdens het vooruit spoelen op de next knop te drukken en dan springt ie 10 minuten vooruit. Niet echt handig maar beter dan niks. Zelf had ik liever een systeem gehad zoals bij xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

Laagvliegerke schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:45:
[...]

Je kan stukken skippen door tijdens het vooruit spoelen op de next knop te drukken en dan springt ie 10 minuten vooruit. Niet echt handig maar beter dan niks. Zelf had ik liever een systeem gehad zoals bij xbmc.
Oke, dat gaat iig al een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Bij de WD TV Live Hub is trouwens een "skip to time" functie toegevoegd, dus mogelijk dat de WD TV Live die ook nog krijgt bij de update met de hub interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

M a r c o schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:11:
Bij de WD TV Live Hub is trouwens een "skip to time" functie toegevoegd, dus mogelijk dat de WD TV Live die ook nog krijgt bij de update met de hub interface.
Ok klinkt goed. De tip van Laagvliegerke doet ook al wonderen. Daar zou ik al prima mee kunnen leven. Het apparaat reageert wel verrassend snel als je spoelt. Overigens heb ik net nog wat HD gekeken met pieken van 40mbit+ en nog steeds geen hapering ondervonden dmv streamen. Erg mooi dus!

Jammer dat avchd niet werkt via de mediaserver van mijn NAS. Via netwerk shares werkt het perfect, zelfs met menu.

[ Voor 9% gewijzigd door t!mP op 08-12-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
t!mP schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:37:
[...]
De tip van Laagvliegerke doet ook al wonderen.
Overigens is dat wel een gevalletje RTFM.
maar ik moet zeggen dat ik daar zelf ook schuldig aan was ;) . Ik kwam ook pas later achter die functie, terwijl die gewoon in de manual staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dat heb ik ook maar geleerd door het hier te vragen hoor :P
t!mP schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:37:
Het apparaat reageert wel verrassend snel als je spoelt.
Vind je? :? Het ding reageert altijd zo sloom, vind ik. Als ik op vooruit spoelen duw en dan op de skip toets druk om 10 minuten vooruit te springen, doe ik het soms te snel waardoor er naar de volgende film gesprongen wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door D-Three op 09-12-2010 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP

t!mP

is inflatie gevoelig

M a r c o schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:05:
[...]

Overigens is dat wel een gevalletje RTFM.
maar ik moet zeggen dat ik daar zelf ook schuldig aan was ;) . Ik kwam ook pas later achter die functie, terwijl die gewoon in de manual staat.
Hehe true, kan dr niks anders van maken ;).
Laagvliegerke schreef op donderdag 09 december 2010 @ 01:43:
Dat heb ik ook maar geleerd door het hier te vragen hoor :P

[...]

Vind je? :? Het ding reageert altijd zo sloom, vind ik. Als ik op vooruit spoelen duw en dan op de skip toets druk om 10 minuten vooruit te springen, doe ik het soms te snel waardoor er naar de volgende film gesprongen wordt.
Het apparaat spoelt hier een stuk sneller dan de PS3, die had moeite met het doorspoelen van blu-rays, vanaf 8x ofzo. Dan begon die pas na een paar tellen met spoelen. De WD spoelt ook snel voor- en achteruit bij mijn 33gb bestand. De 10min forward werkt ook perfect. En nee, ik ben geen mega optimist, ik ben met dat soort zaken eigenlijk heel erg kritisch. Vandaar dat ik positief verrast ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:45

Neus

www.zenaconsult.com

Hoi! Heb ook sinds kort een WDTV Live en ben er zeer blij mee; lekker snel en prima beeld kwaliteit. Vraag: op de Asus O!Play heeft een vriend van mij de optie om via de ingebouwde Muzee client aar internet TV kijken; NOS Journaal 24 inclusief. Is dit ook mogelijk met de WDTV?

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

t!mP schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:27:
het spoelen gaat -zoals jullie weten- met max 16x. (Is hier geen andere mogelijkheid voor zonder hst indeling van een film? Bijv. net zoals bij de PS3, dat je direct naar een tijdstip kunt 'zappen'.
Voor de geinteresseerden kan ik in ieder geval melden dat bij volledige DVD-rips je met de Next/Previous knoppen gewoon naar het volgende/vorige chapter gaat (zoals bij een gewone DVD-speler). Nog geen BD-rips geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Volkert schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:02:
Nou, 1.03.49V gaat er ook weer af omdat mijn network shares nu verdwenen zijn ...
Mmm, probleem gevonden denk ik ...

Ligt niet aan 1.03.49V

Had Avast! virusscanner geinstalleerd in plaats van AVG 2011.

Geen goed plan dus achteraf ...

[ Voor 3% gewijzigd door Volkert op 09-12-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Neus schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:11:
Hoi! Heb ook sinds kort een WDTV Live en ben er zeer blij mee; lekker snel en prima beeld kwaliteit. Vraag: op de Asus O!Play heeft een vriend van mij de optie om via de ingebouwde Muzee client aar internet TV kijken; NOS Journaal 24 inclusief. Is dit ook mogelijk met de WDTV?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volkert schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:52:
[...]

Mmm, probleem gevonden denk ik ...

Ligt niet aan 1.03.49V

Had Avast! virusscanner geinstalleerd in plaats van AVG 2011.

Geen goed plan dus achteraf ...
Oh dan heeft het misschien met je instellingen te maken? Ik draai hier al jaren Avast! op meerdere machines en heb eigenlijk nooit problemen met shares. Heel af en toe moet ik een keertje 'Check connection' doen binnen de Network Settings, omdat het lang duurt. Maar vinden doet hij de shares altijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

Cloud schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:49:
Ik draai hier al jaren Avast! op meerdere machines en heb eigenlijk nooit problemen met shares.
idem hier ; draait op 4 PC's op een LAN en heb al die jaren nog nooit problemen gehad met Avast! ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samiej6
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Gisteren heb ik de WD live tv Hub ontvangen, en tot nu toe werkt ie helemaal perfect.
Het enige nadeel/probleem wat ik nu heb is het kopieren.
Wat is daarvoor de snelste methode?

Momenteel ben ik alles met teracopy aan het kopieren naar de network share van de hub, maar dit gaat maar met maximaal 10 MB/s.

Is er een snellere manier of moet ik al mijn data (280GB) hiermee kopieren, want dit gaat echt tergend langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Samiej6 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:51:
Gisteren heb ik de WD live tv Hub ontvangen, en tot nu toe werkt ie helemaal perfect.

Momenteel ben ik alles met teracopy aan het kopieren naar de network share van de hub, maar dit gaat maar met maximaal 10 MB/s.

Is er een snellere manier of moet ik al mijn data (280GB) hiermee kopieren, want dit gaat echt tergend langzaam.
Dit probleem heb ik ook. Is het niet mogelijk om het via USB over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Laatst online: 15:33
Thuis heb ik een wd tv live hd, en sinds deze week een vaag probleem. Ik kan niet meer via 'network shares' bij mijn desktop komen (waar mijn films op staan), terwijl deze computer wel via 'media servers' te bereiken is.

Vanaf een andere computer kan ik wel gewoon bij mijn shares op de desktop komen, en heb al allerlei zaken geprobeerd, maar geen idee waar dit mis loopt. Iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ferra schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:03:
[...]
Dit probleem heb ik ook. Is het niet mogelijk om het via USB over te zetten?
Direct vanaf een computer over usb naar de live hub gaat niet.

je kunt wel een externe harde schijf direct aan de Live Hub hangen, en de data daarvan via het File Menu op de Live Hub kopiëren naar de interne schijf.
Dit gaat iets sneller dan over het netwerk, maar nog steeds langzamer dan gewoon direct vanaf een computer over USB naar een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Cloud schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:49:
[...]
Oh dan heeft het misschien met je instellingen te maken? Ik draai hier al jaren Avast! op meerdere machines en heb eigenlijk nooit problemen met shares. Heel af en toe moet ik een keertje 'Check connection' doen binnen de Network Settings, omdat het lang duurt. Maar vinden doet hij de shares altijd. :)
Alles is (was) default ...

Ik gebruik overigens wel Windows 7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
Volkert schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 22:44:
[...]

Alles is (was) default ...

Ik gebruik overigens wel Windows 7 ...
Deze ook gezien?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/34899369#34899369

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
Nee, maar registry hacks zijn al heel lang niet meer nodig voor Windows 7 en het heeft ook altijd gewerkt totdat ik AVG 2011 ging vervangen door Avast! Nu AVG 2011 er toch maar weer opgezet en alles doet het weer prima.

De "New Firmware Found" boodschap kun je overigens onderdrukken door support.wdc.com te blokkeren in je router. Het handigste overigens om te testen of de blokkade werkt is het typen van http://support.wdc.com/ in een webbrowser. Als het scherm dan wit blijft heb je het goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 05:19
Samiej6 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:51:

Met 10 MB/s, zou ik nog tevreden zijn, ik haal over mijn 130 Mbit WiFi verbinding maar max. 5 MB/s, met een gemiddelde van 3,30 MB/s. Ik zal het programma Teracopy eens downloaden, wellicht dat dit beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
3E3A37 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:03:
[...]
Met 10 MB/s, zou ik nog tevreden zijn, ik haal over mijn 130 Mbit WiFi verbinding maar max. 5 MB/s, met een gemiddelde van 3,30 MB/s. Ik zal het programma Teracopy eens downloaden, wellicht dat dit beter werkt.
130 Mbit WiFi = 60 Mbit netto, dan nog je SMB overhead eroverheen. Schiet inderdaad niet op allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heron
  • Laatst online: 15:33
Deze had ik wel nodig, gebruik ook AVG 2011 en Windows 7, en het probleem deed zich pas voor na de update van AVG van 2010 naar 2011. Met deze hacks kan ik weer bij de shares. Heb (nog) geen puf gehad om uit te zoeken of ze allemaal nodig zijn.

Thanx voor de link btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crossposten is niet de bedoeling, zie wd tv hd live mediaspeler.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 14-12-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Volkert schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:08:
[...]

De "New Firmware Found" boodschap kun je overigens onderdrukken door support.wdc.com te blokkeren in je router. Het handigste overigens om te testen of de blokkade werkt is het typen van http://support.wdc.com/ in een webbrowser. Als het scherm dan wit blijft heb je het goed gedaan.
Was een goeie tip! Ben eindelijk van die terugkerende melding af op de WD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb de laaste b rad firmware erop , maar nu is het onmogelijk om een file te kopieren over het netwerk.
Was met de orginele firmware geen probleem.
bvd voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het updaten van firmware versie 1.01.11 naar een hogere versie (maakt niet uit welke) zie ik m'n audio covers niet meer, video covers zijn nog wel te zien. Als ik weer terug ga naar versie 1.01.11 zie ik de audio covers wel weer. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Resetten heb ik al geprobeerd en heb ook al een keer het wd mapje wat op de harde schijf wordt aangemaakt verwijderd maar dat helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Hij doet het weer!

[ Voor 151% gewijzigd door iBurger op 19-12-2010 10:54 ]

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je wel de nieuwste firmware eropstaan? Met de allereerste versie had ik ook wel eens dat het geluid niet sync liep, maar nu gaat dat prima.

• Volkert
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:45:
Heb je wel de nieuwste firmware eropstaan? Met de allereerste versie had ik ook wel eens dat het geluid niet sync liep, maar nu gaat dat prima.
Je moet 1.03.49V hebben, 1.04.10 is een schandalige flutvertoning ...

Verwijderd

Als ik een fullhd-bestand afspeel, en dan de info-knop van de tv-afstandsbediening in druk (volgen jullie het nog:P), dan geeft de tv aan dat ik een 50 hz 720p-bestand kijk, terwijl dit toch 1080p zou moeten zijn¿?¿?
Ik heb allerlei typen bestanden geprobeerd: bluray, hd-dvd, avchd, maar het probleem blijft.
Ik heb een xbox en daarbij geeft de tv-info knop wel 1080p en 60hz aan.
Ook heb ik een laptop van een vriend via een hdmi-kabel aangesloten en dan geeft de tv-info knop ook 1080p en 60hz aan zoals het zou moeten, waarom o waarom gebeurd dat niet als ik de mediaspeler heb aangesloten?
Verder vind ik het een handig apparaatje maar wel met veel beperkingen. Ik heb heel vaak dat de mediaspeler wel het beeld kan afspelen, maar niet het geluid. Zorgen firmware-updates ook ervoor dat de speler meer 'geluidstypen' ondersteunt? Ook heeft ie moeite met het streamen van grote bestanden(boven de 10 gb). Ik woon sinds kort op kamers en sindsdien zijn de problemen begonnen. Zijn er manieren om het streamen soepeler te laten verlopen? ( Ik heb er zelf al naar gezocht via google maar kon niks vinden)
Volkert, bedankt voor de tip over het downgraden! Ik heb dit gedaan en hij speelt een paar films nu wel af, die eerst niet lukten!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Wat is eigenlijk de laatste B-Rad firmware?
Op zijn site zie ik verschillende firmwares staan, maar kom er niet echt uit welke nu de laatste (beste) versie is.
Alvast bedankt

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Fjeze schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:52:
Wat is eigenlijk de laatste B-Rad firmware?
Op zijn site zie ik verschillende firmwares staan, maar kom er niet echt uit welke nu de laatste (beste) versie is.
Alvast bedankt
misschien deze;

WDLXTV-Live – The extreme upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

hij bedoelt welke versie....

iemand in dit topic postte een website met alle versies, es ff zoeken..

>> http://forum.wdlxtv.com/viewforum.php?f=10
degene zonder PLUS in de naam (of je moet de PLUS hebben, maar ik dacht dat die alleen in de US verkocht werd)

[ Voor 43% gewijzigd door Rub3s op 17-12-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:53:
Als ik een fullhd-bestand afspeel, en dan de info-knop van de tv-afstandsbediening in druk (volgen jullie het nog:P), dan geeft de tv aan dat ik een 50 hz 720p-bestand kijk, terwijl dit toch 1080p zou moeten zijn¿?¿?
Ik heb allerlei typen bestanden geprobeerd: bluray, hd-dvd, avchd, maar het probleem blijft.
Ik heb een xbox en daarbij geeft de tv-info knop wel 1080p en 60hz aan.
Ook heb ik een laptop van een vriend via een hdmi-kabel aangesloten en dan geeft de tv-info knop ook 1080p en 60hz aan zoals het zou moeten, waarom o waarom gebeurd dat niet als ik de mediaspeler heb aangesloten?
Verder vind ik het een handig apparaatje maar wel met veel beperkingen. Ik heb heel vaak dat de mediaspeler wel het beeld kan afspelen, maar niet het geluid. Zorgen firmware-updates ook ervoor dat de speler meer 'geluidstypen' ondersteunt? Ook heeft ie moeite met het streamen van grote bestanden(boven de 10 gb). Ik woon sinds kort op kamers en sindsdien zijn de problemen begonnen. Zijn er manieren om het streamen soepeler te laten verlopen? ( Ik heb er zelf al naar gezocht via google maar kon niks vinden)
Volkert, bedankt voor de tip over het downgraden! Ik heb dit gedaan en hij speelt een paar films nu wel af, die eerst niet lukten!
Je hebt maar een instelling die je aan het werk kan zetten in Video options, ofwel Auto ( hij neemt dan hoogste resolutie van je tv over), of een manuele keuze, let wel een tekortkoming van de WDTV is dat hij zich niet instelt op de eigenschappen van je video/film, hij blijft dus altijd hetzelfde doorgeven als waarop hij is ingesteld.
Streamen is beperkt door de eigenschappen van de Sigma chip, eventueel je netwerk prestaties omhoog krikken kan soms helpen, maar verwacht er niet teveel van.

Al bij al is deze speler geen high end product en moet je soms leven met enkele tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Het Leoh-Paard schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:45:
Hey thanks voor je reactie op m'n "bash post" :). Heb volgens mij inderdaad de laatste firmware erop staan. Het audiosync probleem ik nog steeds met (vreemd genoeg) hele nieuwe Bluray MKVs: neem deze bijvoorbeeld: The Other Guys 2010 720p BluRay x264 METiS. Met VLC heb je geen problemen, de WDTV wel. Anyways... kan ook niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
heron schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:06:
Thuis heb ik een wd tv live hd, en sinds deze week een vaag probleem. Ik kan niet meer via 'network shares' bij mijn desktop komen (waar mijn films op staan), terwijl deze computer wel via 'media servers' te bereiken is.

Vanaf een andere computer kan ik wel gewoon bij mijn shares op de desktop komen, en heb al allerlei zaken geprobeerd, maar geen idee waar dit mis loopt. Iemand een gouden tip?
Reset naar factory default via het systeemmenu ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
Kan je er ook een ftp client op laten draaien?
Oftwel kan ik er een ftp server van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik zie net dat je een android telefoon als afstandbediening kan gebruiken voor de wd tv's met firmware van B-rad.

wel lache :) voor zover ik zie heb je alleen wifi nodig, verder niets (geen upnp server o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:05:
[...]
Al bij al is deze speler geen high end product en moet je soms leven met enkele tekortkomingen.
Waarom zit je in verschillende WD topics toch van dit soort flame teksten/zinnen te plaatsen pgm5700? Het lijkt wel of jij de verschillende producten van WD structureel probeert af te kraken. In dit tech-forum proberen de gebruikers elkaar te helpen door problemen met elkaar op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Arion Rufus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:05:
Kan je er ook een ftp client op laten draaien?
Oftwel kan ik er een ftp server van maken?
Kijk eens aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb net met de WDTV HUB mogen spelen.. Erg snelle response vergeleken met de WDTV Live HD! Alleen.. wat zijn de nadelen van de HUB i.v. met de Live HD?

Kun je hem nog modden? :) En zit er standaard Youtube HD op?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 16:37
:) -> Heb al gezocht collega 8)
Wat ik eigenlijk bedoel te vragen. Heeft iemand er ervaring mee, kan je op de WD live een dyndns account instellen of iets vergelijkbaars?
Locaal ftp is geen punt, ik bedoel via het web remote access.
Zoals b.v. de Lacie networkspace2, daar kan je een dyndns account inpompen, erg handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://wdtvforums.com/

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=114&t=30667

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:04:
[...]

Als jij de WDTV producten alleen maar goed vindt, mij best, maar ik heb er een andere mening over, en sta daar zeker niet alleen in, het is meer dan duidelijk dat jij de tekortkomingen van deze niet erkent, en stug blijft doorgaan alsof er niet beter bestaat, gelukkig is de realiteit anders.
Gelukkig is niemand zo kortzichtig om te zeggen dat 'er niet beter bestaat', dat maak jij ervan. :) Ik denk dat een correctere uitspraak zou zijn 'voor hetzelfde geld bestaat er geen betere'. Nu zou je daar nog steeds over kunnen twijfelen, maar vergelijken met high end spelers heeft sowieso geen zin.
Ik zou overigens niet spreken van tekortkomingen, maar van missende features. Het zijn namelijk praktisch allemaal dingen die je al voor de aanschaf kunt weten/lezen. Dat jij er pas na aanschaf achterkwam zegt verder niets over anderen, dat kun je niet zo één op één doortrekken.

Je mag dus best een mening hebben, maar die weten we inmiddels wel dus hoef je niet in alle topics te blijven herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s

Rub3s

+3 , omdat het kan

@pgm

We weten nu wel je visie..... dat punt heb je al 10x uitgelegd. Misschien waren je verwachtingen te hoog en verwachtte je een nas/router/stofzuiger/mediaspeler in 1?

Ik gebruik het ding puur als mediaspeler met een externe hd en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Dan moet je niet stiekem je reactie verwijderen als je weer vriendelijk door een mod op je vingers wordt getikt pgm5700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand advies geven die zelf eerst een WD TV Eerste generatie heeft gehad?

Ik ben in het bezit van een WD TV Gen1. Een tekortkoming van deze WD TV Gen1 vind ik dat ie niet heel erg vlot reageert. En ik zou graag een veel betere medialibrary willen hebben met preview zoals bijv de PlayStation 3 heeft.

Reageert de WD TV Live vlotter dan de eerste generatie?
Geeft de medialibrary nu ook previews/screenshots?

Ik ontdek nu pas dat de WD TV mini andere medialibrary heeft en preview, en de HD TV Live niet?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:44:
Kan iemand advies geven die zelf eerst een WD TV Eerste generatie heeft gehad?

Ik ben in het bezit van een WD TV Gen1. Een tekortkoming van deze WD TV Gen1 vind ik dat ie niet heel erg vlot reageert. En ik zou graag een veel betere medialibrary willen hebben met preview zoals bijv de PlayStation 3 heeft.

Reageert de WD TV Live vlotter dan de eerste generatie?
Geeft de medialibrary nu ook previews/screenshots?

Ik ontdek nu pas dat de WD TV mini andere medialibrary heeft en preview, en de HD TV Live niet?
Kijk even dit youtube filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=0ahAkLPlH0U Daar wordt een WD TV live uitgepakt en aangesloten op een tv. In dat filmpje laten ze ook medialibary zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
boekenbon schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:35:
[...]

Kijk even dit youtube filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=0ahAkLPlH0U Daar wordt een WD TV live uitgepakt en aangesloten op een tv. In dat filmpje laten ze ook medialibary zien.
thanks voor het plaatsen, ik heb deze ook met fw: 1.04.10_v . ik heb via mijn pc, sheets aangemaakt met thumbgen, maar ze werken nog steeds niet als ik mijn hd aansluit.. zie gewoon die standaard lay out.

moet ik daarvoor eerst de fw installeren van B-rad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 22:21

DyStiC

'Atta way, baby!

DonDee schreef op woensdag 22 december 2010 @ 18:36:
[...]

thanks voor het plaatsen, ik heb deze ook met fw: 1.04.10_v . ik heb via mijn pc, sheets aangemaakt met thumbgen, maar ze werken nog steeds niet als ik mijn hd aansluit.. zie gewoon die standaard lay out.

moet ik daarvoor eerst de fw installeren van B-rad?
Ja inderdaad.

• DonDee
thanks , ja zit ff beetje te spelen met dat ding , ik heb nu met mijn pc een netwerk share aangemaakt dus :

MAP
-cd map
mp3's

maar als ik die hele MAP deel aan thuisgroep , ziet hij die wel maar dan geeft hij aan geen media inhoud..

wie weet hier voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

in de volgende situatie heb ik een vraag:

Ik heb de wdtv aangesloten op mn receiver (onkyo 608) via hdmi en de receiver weer aangesloten via hdmi naar de tv.
Het probleem is dat als ik de wdtv aanzet en de receiver moet ik per se mijn tv ook aanzetten. Aangezien ik dan toch alleen audio nodig heb is het wel fijn om geen tv aan te hoeven hebben. Weet iemand hier een oplossing voor?

Dit probleem heb ikoverigens alleen met de wdtv en niet met de overige apparaten (blu-ray etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
ulTimaS schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:25:

Ik heb de wdtv aangesloten op mn receiver (onkyo 608) via hdmi en de receiver weer aangesloten via hdmi naar de tv.
Het probleem is dat als ik de wdtv aanzet en de receiver moet ik per se mijn tv ook aanzetten. Aangezien ik dan toch alleen audio nodig heb is het wel fijn om geen tv aan te hoeven hebben. Weet iemand hier een oplossing voor?

Dit probleem heb ikoverigens alleen met de wdtv en niet met de overige apparaten (blu-ray etc.).
Via tulp en/of glas ook nog aansluiten misschien?

[ Voor 6% gewijzigd door Volkert op 24-12-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
DonDee schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:28:
[...]
maar als ik die hele MAP deel aan thuisgroep , ziet hij die wel maar dan geeft hij aan geen media inhoud..

wie weet hier voor een oplossing?
Je moet geen thuisgroep gebruiken, maar gewoon standaard Windows share & file permissions. De externe gebruiker moet dus rechten hebben op de share en rechten hebben op de folder/file anders kun je er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
ulTimaS schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:25:

Ik zelf heb de Onkyo 507. Als ik muziek wil luisteren, zet ik zodra de muziek is gestart de TV gewoon uit. Het is dan enkele seconden stil, maar dan gaat de muziek gewoon verder. Of dit bij de 608 ook zo is, weet ik niet zeker, maar volgens mij is dit een hoger model dan de 507. Uiteindelijk zal de TV toch aan moeten, om naar de muziek te kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
ok, alleen kom ik er ff nie uit .. ondanks alle topics,

heb hier de WD Live HD , (grijze model ) met fw: 1.04.140_v

maar heb 2 simpele vragen denk ik;\

1- als ik een dvd op me hd heb ,ziet de video ts map, met daarin de vts bestanden , maar is het nie mogelijk zodat hij gewoon de dvd afspeelt en niet dat ik eerst na video ts moet gaan en de 1e moet aan klikken..om te kijken.

2. ik heb nu me films met thumbgen bewerkt ( movie sheets) , maar welke link heb ik exact nodig van b-rad om dit ook te kunnen krijgen op me WD Live hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 15:22
Huh, het is toch Fw 1.04.10?
Pagina: 1 ... 28 ... 36 Laatste

Let op:
Let op!

Bezitter van een WDTV Live (najaar 2011) of de WD TV Live Hub? Beide apparaten hebben een eigen topic!

[Mediaplayer] WD TV Live en WD TV Personal Edition

[Mediaplayer] WD TV Live Hub