Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.413 views

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Edit, zie hierboven, heb ik het daarvoor allemaal opgeschreven.....?! ;)

Tja, spelen met DOF kan geen enkele compact echt, daar heb je een grotere sensor voor nodig inderdaad.
Joosie200 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 08:26:
..... Heb alleen weinig vertrouwen in Samsung als camera merk. ........ Je hebt direct controle over exposure compensation/iso bijv.
Nou, als het dáár op hangt..... ;) Dan kan ik je gerust stellen! :)
De EX1 is gebouwd als de spreekwoordelijke tank, en hij is daardoor dan ook weer zo zwaar dat hij bijna als een baksteen in mijn broekzak voelt Maar dat is dan ook gelijk zo'n beetje zijn enige nadeel voor mij, naast kleinigheidjes als een losse lensdop en een nekstrap i.p.v. een polskoordje, maar ach, dat went allemaal wel en als je een G11 serieus overweegt, die is geloof ik nog wel een stukje lomper.

De EX1 heeft in P, A en S mode (In Scene en Auto natuurlijk niet, dan gaat alles automatisch en in M heb je het niet nodig) ook direct bereikbare exposure compensation. EV -2 tot +2 in 1/3 stops. Ik lees nooit handleidingen, dus heb er even naar moeten zoeken, maar als je het eenmaal weet zit het verbazend dicht bij. Het wieltje op de voorkant klikken en draaien, that's all, kan niet simpeler. Het resultaat is direct zichtbaar op het briljante scherm. ISO: Het wieltje op de achterkant klikken, meer niet, directer kan bijna niet. Het histogrammetje op het scherm helpt ook! Witbalans: De Fn knop en het achterwieltje draaien. Contrast, Sharpness, Saturation en eventueel zelfs de RGB kleuren zitten via het menu ietsje verder weg maar zijn eigenlijk ook verbazend snel bereikbaar..... ;) Bijna alles is instelbaar, meer dan ik ooit gebruik, flitssterktes, bracketing, metering, focus area, etc. Alleen zaken als HD video, HDR, panorama's, GPS etc. zoals op hippere cams als de Sony HX5V etc. ontbreken, maar daarvoor heb je dan wel weer een betere lens en sensor. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 26-08-2010 22:46 . Reden: Edit:.... ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:35:
Edit, zie hierboven, heb ik het daarvoor allemaal opgeschreven.....?! ;)

Tja, spelen met DOF kan geen enkele compact echt, daar heb je een grotere sensor voor nodig inderdaad.
Dank dat je speciaal voor mij dat allemaal hebt opgeschreven, maar dit wist ik allemaal al dankzij eigen hands-on ervaring :) Soms is het verstandig om zodra je een post ziet waar je op wilt reageren, de posts daaronder ook te bekijken. Voorkomt dingen als dit. Maar enfin.. Samsung heeft met EX1 er wel goed over nagedacht ja. Evenaart met gemak de G11 qua bediening.

Punt is: zodra je eenmaal gewend bent via dSLR's om te spelen met DOF wil je niks anders. De lens die de EX1 heeft is trouwens wel ideaal om de ISO laag te houden. Afijn, tijd voor iemand anders om zijn/haar zoektocht uit de doeken te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Joosie200 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:21:
Vanmiddag de EX1 in het echt vastgehouden. Zag er allemaal mooi uit. ISO kun je met het draaiwieltje achterop ala Canon naar rechts klikken en je verandert je iso meteen. Het scrollwieltje voorop kun je indrukken en je bent aanbeland bij de exposure compensation. Waar de G11 dus twee moduswieltjes bovenop voor heeft dus. ;) EX1 gekocht, mee naar huis meegenomen. Na twee uur weer terug in de winkel en geld terug.
Daarom vind ik de LX3 zo geweldig : Alles met het joystickje =>

Naar links of naar rechts en dan naar boven of beneden om de Tijd of Diafragma te veranderen :Y)
Waarom? Ik werd niet blij van hoe o.a. Samsung de stabilisatie heeft verwerkt in het apparaatje. Daarnaast, bereik is prima maar gebruik maken van de lens door met diafragma te spelen kun je schudden. Maarja, had ik moeten weten want alle compacts hebben last van DOF, of je nu een lens die op f/1,8 begint hebt of niet. De stabilisatie die Panasonic/Canon gebruiken is stukken effectiever.
Die 2 hebben het in de lens zitten = The way to go :)

Als je wat LX3 foto's direct uit het apparaat zelf wil zien : gallery: nero355

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
M'n vaders nostalgische maar zeer geliefde Fuji Finepix F10 is tijdens een vakantie stuk gegaan, nu is hij op zoek naar iets nieuws.

• Wat is je beschikbare budget?
max. 400euro
• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)
compact/compacte travelzoom (geen grote uitstekende delen), bij voorkeur broek/jaszakformaat
• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)
- must-have is een as-good-as-it-gets beeldstabilisatie, m'n vader trilt wat in z'n handen
- ook vond hij de low-light capabilities van de Fuji F10 geweldig, dus ook die zijn erg belangrijk
- flinke groothoek, <=30mm, tele >120mm
- instelmogelijkheden onbelangrijk, bedieningsgemak/ergonomie wel weer belangrijk
- goede auto-mode erg belangrijk
- 720p filmpjes maken is een pre
• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc)
- nope, allround gebruik
• Heb je al een voorkeur? (Even googelen, of een vergelijkingssite)
Een kleiner broertje van de Panny TZ-serie wellicht, die is eigenlijk net iets te groot/zwaar
Het probleem waar ik bij na het lezen van wat reviews tegenaanloop is dat sommige camera's (TZ-serie bijv.) een erg goede beeldstabilisatie hebben maar dan weer met lowlight/high-iso niet zo best presteren, of juist andersom. The holy grail zal er wel niet zijn maar dat is net wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13

Rick-Jan

always connected

Hallo allemaal,

voor mijn vriendin wil ik graag als verrassing een goede camera kopen alleen ik heb een probleem, ik weet bijna niks van camera's, ik heb al een beetje rondgekeken hier, maar het zegt mij verder niet heel
Wat is je beschikbare budget?
max 400 euro echt als dat een super-camera prijs/kwaliteit is.
Wat voor formaat wil je?
hoeft geen compactcamera te zijn, maakt niet echt uit.
Wat voor eisen stel je eraan?
instelmogelijkheden hoeven niet al te veel te zijn, beeldstabilisatie ook belangrijk.
heb je nog specefieke doelen?
ik denk het niet;) misschien kan je voor dit geld een goedkope spiegelreflexcamera kopen?

nog geen voorkeur ik weet niet echt wat nou specifiek een camera goed maakt.
kunnen jullie mij een paar goede camera's aanbevelen?

alvast heel erg bedankt!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
catchingfire schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:22:
M'n vaders nostalgische maar zeer geliefde Fuji Finepix F10 is tijdens een vakantie stuk gegaan, nu is hij op zoek naar iets nieuws.
Al eens het "compact super zoom"-artikel van dpreview dit jaar doorgenomen? Daarin eindigen de Casio EX-FH100 en Samsung WB650 als eerste. Beide beginnen bij 24mm, hebben aardig wat tele, hebben goede automodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Joosie200 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:43:
Al eens het "compact super zoom"-artikel van dpreview dit jaar doorgenomen? Daarin eindigen de Casio EX-FH100 en Samsung WB650 als eerste. Beide beginnen bij 24mm, hebben aardig wat tele, hebben goede automodus.
Ja, en daar liep ik juist tegen de problemen aan wat het kiezen van een camera betreft:
The least reliable IS systems belong to the Casio FH-100, whose sensor-based stabilzation is clearly less effective...
en
The Samsung HZ35W is one of the bulkiest cameras in this group test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
waarom niet een Fuji f80exr, zeer goede beeldkwaliteit, hd movies, goede IS. En nog leuk geprijsd ook, iets meer dan 200 euro. Ook 10 keer zoom en beginnend bij 27mm to 270mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Jeroen10 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:29:
waarom niet een Fuji f80exr, zeer goede beeldkwaliteit, hd movies, goede IS. En nog leuk geprijsd ook, iets meer dan 200 euro. Ook 10 keer zoom en beginnend bij 27mm to 270mm.
Ook al naar gekeken idd, daar wordt bij dpreview echter gezegd dat ie niet echt gebruiksvriendelijk is en dus niet geschikt is voor point'n'shooters... qua IQ waarschijnlijk wel as good as it gets in z'n 6MP mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet (mede dankzij dit topic) welke camera ik wil kopen, namelijk de Sony Cybershot DSC-HX5V . Nu vroeg ik mij alleen af of de prijzen in Hong Kong nog veel schelen met hier, anders koop ik hem daar, maar voor twee tientjes verschil bestel ik hem uiteraard gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Je kan sowieso beter een camera in Nederland kopen. Als je je camera in 't buitenland koopt dan heb je geen garantie in Nederland en kan je hem niet in Nederland ruilen. En de prijzen qua compact camera's zijn in Azië niet zo gek lager dan in Nederland. Dat geldt alleen voor spiegelreflexcamera's en objectieven. Dus niet in Azië kopen is mijn advies

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

Twanjo schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:47:
pfff na 2 dagen surfen en reviews lezen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een compact camera voor huis tuin keuken en vakantie gebruik. Ook eentje die goede filmpje kan maken.

Natuurlijk ben ik begonnen met de topmodellen van het moment te bekijken waar iedereen naar kijkt:

Panasonic DMC-TZ10
Sony Cybershot DSC-HX5V
Dit is de ideale review voor jou: http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/

Conclusie: Samsung HZ35W is absoluut de beste als je de GPS functie niet zo belangrijk vindt.

edit: ow, is al gezegd :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 22:02
Ik heb mijn Fujifilm F200 EXR zwemles gegeven in een beekje, maar helaas is hij gezakt (letterlijk en figuurlijk). Oftewel heb een dode camera nu. 1 oktober ga ik op vakantie, en dan wil ik wel een vervanger hebben.

Ik ben erg benieuwd naar de F300 EXR, maar ben bang dat die er niet op tijd gaat komen. Nu ben ik erg aan het kijken naar de SAMSUNG WB650. Wel heb ik een aantal vraagjes:

• De GPS implementatie met die kaartensoftware werkt niet echt goed heb ik begrepen. Maar, kun je zonder die kaarten op de SD-kaart ook gewoon foto's nemen zodat de EXIF info de GPS gegevens bevat? Je kunt dan toch gewoon met bijvoorbeeld google maps zien waar je je foto's genomen hebt?
• De enige verschillen met de WB600 zijn als ik het goed begrepen heb het AMOLED scherm en de GPS. Op dit moment is het prijsverschil in de pricewatch 60 eur (173 voor de WB600 en 235 voor de WB650). De WB600 wordt dan wel erg interessant. Of zijn er meer verschillen?

(Trouwens wel geinig dat de WB650 het goedkoopst is bij bol.com, terwijl de WB600 daar zelfs duurder is als de betere WB650)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Net een Panasonic Tz10 besteld. Met deze camera kan ik (als het goed is) 720p hd videoclips opnemen. Hoe groot raden jullie aan om de sd-kaart te nemen als je daar gebruik van wilt maken. Ga volgende week een weekje weg en laat laptop e.d. thuis. Dus kan de kaart 's avond niet leeg trekken. Iemand enig idee wat een beetje gangbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Eind deze maand ben ik van plan de Canon 1000D aan te schaffen in combinatie met de EFS 18-55 (mogelijk gaat ik voor de IS variant). Ik heb nog een lens van de Canon EOS 300 die ik erop kan mounten middels een converterring. Ik ben beginnend vandaar dat ik voor een instap dSLR ga. Nu heb ik gelukkig aardig wat hulp van mensen die zelf ook voor de hobby met spiegelreeflexcamera's werken maar ik had eigenlijk een andere vraag.

Hoe zit het met fotobewerkingen onder Linux. Ik draai op mijn laptop Ubuntu en ik dacht om Gimp te gaan gebruiken. Niet zozeer voor de echte bewerkingen aan de foto maar meer om te voor een eerste blik te werpen op de foto's als ik 'in het veld' ben. Iemand ervaringen hiermee?

De lens is trouwens de Canon EF 28-90mm lens.

[ Voor 3% gewijzigd door Auredium op 06-09-2010 12:54 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kun je denk ik beter in een van de Linux topics vragen... Lijkt me handiger, heeft ook niet zo veel met het type camera of lens te maken. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb de LX5 gekocht en twijfel nog een beetje of ik niet beter voor de S95 had kunnen gaan.

Ben licht teleurgesteld over het scherm (dat hetzelfde is als de 2,5 jaar oude LX3) en de draagbaarheid.

De LX5 heeft een 24mm lens en meer praktischer videoformaat (kleinere bestanden). De S95 is minder dik, goedkoper, heeft geen los lensdopje, heeft een beter scherm en is broekzakready. Qua beeldkwaliteit doen ze niets voor elkaar onder.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 19-09 12:19
De S95 heeft geen autofocus tijdens het filmen, dus dat zou je een nadeel kunnen noemen t.o.v. de LX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 14:42
Auredium schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:38:
Hoe zit het met fotobewerkingen onder Linux. Ik draai op mijn laptop Ubuntu en ik dacht om Gimp te gaan gebruiken. Niet zozeer voor de echte bewerkingen aan de foto maar meer om te voor een eerste blik te werpen op de foto's als ik 'in het veld' ben. Iemand ervaringen hiermee?
Voor de eerste blik werkt de standaard image previewer van Gnome naar mijn mening beter dan de GIMP. Met de image viewer kun je namelijk snel door een verzameling foto's bladeren en op ze inzoomen. De GIMP is meer geschikt voor het bekijken (of liever bewerken) van een enkele afbeelding.
Voor het bewerken van RAW bestanden bestaat er een programmatje dat rawstudio heet. Dat is best een heel handig ding voor het afwerken van een verzameling foto's. Grootste gemis is eigenlijk dat je niet kunt corrigeren van lens- en ruisfouten. Daar heb je dan weer de GIMP voor :) Een goed bruikbare totaaloplossing heb ik nog niet gevonden, maar wellicht is Lightroom onder Wine aan de praat te krijgen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 19-09 12:19
Of je zou eens naar Bibble kunnen kijken. Niet gratis, maar het werkt wel cross-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Twanjo schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:21:
Net een Panasonic Tz10 besteld. Met deze camera kan ik (als het goed is) 720p hd videoclips opnemen. Hoe groot raden jullie aan om de sd-kaart te nemen als je daar gebruik van wilt maken. Ga volgende week een weekje weg en laat laptop e.d. thuis. Dus kan de kaart 's avond niet leeg trekken. Iemand enig idee wat een beetje gangbaar is.
Je bent al weg waarschijnlijk, maar zo groot mogelijk zou mijn antwoord zijn. Heb 4 Gb en die krijg je met wat filmpjes zo vol. 8 Gb minimaal!

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nikons antwoord op de Canon G11, de Nikon Coolpix P7000. Ziet er goed uit:
http://www.dpreview.com/news/1009/10090819nikonp7000.asp
http://www.dpreview.com/previews/nikonp7000/

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 08-09-2010 15:48 ]

• Mooody

Mooody

elmoody

MAher schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:05:
[...]
Je bent al weg waarschijnlijk, maar zo groot mogelijk zou mijn antwoord zijn. Heb 4 Gb en die krijg je met wat filmpjes zo vol. 8 Gb minimaal!
Heb 2x 16GB. De Transcend kaartjes zijn te goedkoop om minder te nemen. Daarbij heb je class 10 kaartjes voor < 30 euro per stuk. Class 10 is overigens wel aan te raden boven class 6, merk duidelijk verschil in mijn LX5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:54
Vandaag heeft Canon ook de verwachte PowerShot G12 geintroduceerd.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
en vergeet de SX30 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok, ik dacht dat ik er uit was welke camera ik zou kopen (de Sony HX5V), maar heb wat video's gezien en daarin is het geluid vrij slecht, Terwijl die van de TZ7 wel weer erg goed is (en ik neem aan de tz10 ook):
YouTube: Paramore- That's What You Get (Cleveland Blossom June 29, 2009)

HX5V:
YouTube: Passion Hong Kong 2010
YouTube: Massive Attack - Unfinished Sympathy @ Hove Festival 2010 [HD]

Dan lijkt de Sony TX7 weer beter:
YouTube: Paul McCartney - Something live at Foro Sol, Mexico City [HD]

Nu valt voor mij de HX5V af en zou ik dan liever voor de TZ10 gaan.

Maar het formaat van de TX7 vind ik wel weer heel fijn en de meerprijs waard. Nu zijn er echter weer nieuwe modellen uitgebracht, de TX9 en de WX5 beide van Sony.

Oftewel ik twijfel tussen deze:
Sony TX7 (290 euro)
Sony TX9 (350 euro)
Sony WX5 (260 euro)
Panasonic TZ10 (275 euro)

GPS klinkt leuk, maar weet niet hoeveel ik daar echt aan ga hebben en de panorama mode op de Sony's is natuurlijk ook wel leuk. Het formaat vind ik heel belangrijk anders was ik natuurlijk gelijk voor de TZ10 gegaan. Ik neig nu naar de TX7, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

hallo iedereen,

ik heb mij de fujifilm finepix HS-10 aangeschaft,

kan iemand mij vertellen of ik hier zonder probleem elke 58mm filter op kan gebruiken

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Sta ook voor een keuze in dit segment. Ben op zoek naar een goeie "Super-zoom" camera. Momenteel een IXUS 55 die alweer een aantal jaar oud is.

Na het lezen van de dpreview over super-zoom en de tests op cameralabs komen er voor mij 3 mogelijkheden naar voren:

Canon Powershot SX20 IS
Goeie foto's, mooie prijs (€300) en ik ben zeer tevreden over mijn IXUS (met name de snelheid bij het terugkijken van foto's, dat was "destijds" echt véél sneller dan bij andere camera's).

Panasonic Lumix DMC-FZ35
Goeie foto's, mooie camera (om te zien), iets compacter dan de Canon en vriendelijker geprijsd (€260).

Fujifilm HS10
Redelijk goeie foto's, mooie camera om te zien, nóg groter zoombereik (waarbij met name de iets grotere groothoek me interessant lijkt) en als belangrijkste punt: zoom- en focusring (ipv knopjes). Nadeel is dat hij nog wat duurder is (€340).

Video schieten boeit me niet echt, RAW ook niet (daarvoor ben ik er niet serieus genoeg mee bezig).

Ik ga vanmiddag/vanavond even de stad in om de camera's ook in de hand gehouden te hebben en ermee te spelen maar ben uiteraard ook benieuwd naar wat er hier van gevonden wordt. Een zoekactie door het topic leverde me wel veel (oude) vragen op met (bijna) dezelfde selectie maar daar was maar weinig reactie op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:16
Is voor de Sony HX5V een 8gb geheugenkaart genoeg of kan ik beter een 16gb nemen? Ik heb geen flauw idee hoelang je bijv. met een 8gb kaartje kan filmen. Moet ik dan ook nog rekening houden met de snelheid van de kaart?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• MrAcid
  • Niet online
Moet je even naar de bitstream kijken (van de video, staat wel in de specs), dan weet je hoeveel MB er ongeveer per seconde wordt. :) Let op dat ze dat vermelden in Mbit/s, niet MB/s. Dan weet je ook hoe snel je kaart moet zijn.

---

Mijn bovenstaande probleem wordt nog wat bemoeilijkt doordat mijn vader net een 500D met Canon 18-135 IS koopt waar ik vervolgens de hele avond (samen met hem uiteraard) mee zit te spelen.. Grote vraag: moet ik niet toch zo'n prachtige DSLR? :+

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Zijn er hier mensen die een Canon Powershot G11 bezitten? Ik overweeg hem aan te schaffen om een compact kitje te hebben voor tijdens het fietsen (G11 + 430EX) met toch de mogelijkheden van een SLR. Ben één keer wezen fietsen met LowePro rugzak vol, maar dat is in de praktijk echt geen doen. De foto's zien er goed uit in alle reviews. Is er iemand die het om wat voor reden af zou raden? b.v.b.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15
Zijn er al mensen bekend met de Panasonic FZ100?

Mijn FZ30 is gevallen en ik ben op zoek naar een vervanger. Gisteren in de MM eens alles beetgepakt wat maar beet te pakken was en het viel me op dat de FZ100 veel kleiner is dan de FZ30 die hij eventueel zou moeten vervangen. Ik heb het toestel om deze reden niet meteen gekocht, het voelt veel 'lulliger' aan dan mijn oude toestel.

Ik vond ook dat een Canon 550D 'lullig' aanvoelt tov een Nikon D90 aan de ene kant en een Canon 50D / 7D aan de andere (zijn natuurlijk ook wat duurder, maar ik wilde het even melden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
De FZ-38 is aankomende week in de aanbieding bij de MediaMarkt(folder van vestiging Ede, maar vast ook wel meer locaties), hij kost dan nog maar €233.-. Is echt een koopje!

edit: Ik zie net in de folder van vestiging Utrecht dat hij daar maar €199.- kost :/

[ Voor 40% gewijzigd door hellboy123 op 26-09-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week heb ik twee camera's die ik graag wou hebben een dag uit kunnen proberen.
Het waren de Casio Exilim EX-FH100 en de Canon Powershot SX 200 IS.

Van deze twee camera's kreeg ik met de Casio de mooiste foto's en deze was na hem ff gebruikt te hebben ook het meest duidelijk en logisch in de bediening.

Toch denk ik dat ik uiteindelijk niet voor beide camera;s ga kiezen omdat ik ze te klein vindt. Ik ben er nu wel achter dat ik liever een iets grotere camera heb omdat ik dat prettiger vindt vast houden.
Met de keus voor toch een grotere camera begint eigenlijk mijn hele zoektocht opnieuw.
Omdat mijn budget ook iets ruimer is geworden ben ik nu erg aan het twijfelen of ik niet toch voor een dslr moet gaan.
Maar ook de Panasonic DMC-FZ38 heeft mijn interesse.

Ik maak voornamelijk foto's in de natuur, ook veel macro foto's van bloemetjes enz.
En ik vind het fijn om bij minder licht foto's zonder flitser te kunnen maken.

Bij een goede compact camera kan je prima macro foto's maken, de casio kon dit naar mijn wens prima.
Kan dit met een dslr camera ook of moet je dan meteen een speciale macrolens gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier al ervaringen met de Canon Ixus 1000 HS? Lijkt mij een zeer interessant apparaat maar er zijn nog geen diepgaande reviews te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Niemand? Zag vanmorgen een topic specifiek over deze camera (en de G10 en G12) verschijnen, maar die werd gesloten voor ik kon reageren... :(
Joor schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:17:
Zijn er hier mensen die een Canon Powershot G11 bezitten? Ik overweeg hem aan te schaffen om een compact kitje te hebben voor tijdens het fietsen (G11 + 430EX) met toch de mogelijkheden van een SLR. Ben één keer wezen fietsen met LowePro rugzak vol, maar dat is in de praktijk echt geen doen. De foto's zien er goed uit in alle reviews. Is er iemand die het om wat voor reden af zou raden? b.v.b.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

G9/G11/G12/S90/S95/LX3/LX5 = Kan je geen miskoop noemen achteraf hoe hard je ook je best doet ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wellicht nog interessant voor mensen die in deze categorie aan het kijken zijn omdat ze een DSLR te duur vinden: bij Mediamarkt haal je deze week een Canon 1000D met 18-55mm kitlens voor €299.

Daar ben ik dan uiteindelijk ook zelf mee naar huis gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 09:09
MrAcid schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:44:
Wellicht nog interessant voor mensen die in deze categorie aan het kijken zijn omdat ze een DSLR te duur vinden: bij Mediamarkt haal je deze week een Canon 1000D met 18-55mm kitlens voor €299.

Daar ben ik dan uiteindelijk ook zelf mee naar huis gegaan. :)
Welke media markt?

En post je antwoord eens hier: [Fotoapparatuur] Aanbiedingen juli t/m december 2010

[ Voor 12% gewijzigd door Teun_2 op 28-09-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maribomba
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 17:38
Goedendag,

Zojuist de Canon Powershot G12 besteld en die zou ergens de komende dagen dus in mijn bezit moeten zijn. Ben echter benieuwd naar andere gebruikers van dit model en of die mensen ook geïnteresseerd zijn in de Filteradapter (FA-DC58B) en eventueel de Macro Ring (MR-14EX) voor de G12.

En ben benieuwd wat de hoofdinstelling gaat zijn voor het draaiwiel (aan de voorkant van het toestel), dit omdat je deze zelf kan gaan instellen waar je deze voor gaat gebruiken Av, Tv?

Groetjes, Chris.

[ Voor 3% gewijzigd door maribomba op 28-09-2010 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

maribomba schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:24:
Goedendag,

Zojuist de Canon Powershot G12 besteld en die zou ergens de komende dagen dus in mijn bezit moeten zijn. Ben echter benieuwd naar andere gebruikers van dit model en of die mensen ook geïnteresseerd zijn in de Filteradapter (FA-DC58B) en eventueel de Macro Ring (MR-14EX) voor de G12.

En ben benieuwd wat de hoofdinstelling gaat zijn voor het draaiwiel (aan de voorkant van het toestel), dit omdat je deze zelf kan gaan instellen waar je deze voor gaat gebruiken Av, Tv?

Groetjes, Chris.
De G12 is net nieuw, dus ik betwijfel dat er mensen zijn met ervaring, echter verschilt de gehele G-serie niet zoveel, dus misschien wel gebruikers van oudere modellen.

Als je van plan bent om een Macro Ring flitser te gebruiken, waarom heb je dan niet een spiegelreflex gekocht met een dedicated macro lens? Ik vraag me af hoe hoe handig het is om zo'n grote flitser constructie op zo'n kleine camera te gebruiken.

Ik weet niet eens of het wel kan....

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Aangenomen hij niet veel anders is dan de G11, zal die macro flitser er wel op kunnen..
Macro Ring Lite MR-14EX
Additionally, you'll need to purchase Conversion Lens Adapter LA-DC58K, Off Camera Shoe Cord OC-E3 and Bracket BKT-DC1 in order to properly attach and use this macro flash with the G11.

[ Voor 4% gewijzigd door Sunny op 28-09-2010 18:12 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
maribomba schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:24:
Goedendag,

Zojuist de Canon Powershot G12 besteld .....

Groetjes, Chris.
Waarom heb je voor deze gekozen en niet voor de G11? Puur voor "het wieltje"? Ik vind de meerprijs erg fors... Misschien kun je me overtuigen een G12 te kiezen.

Verwijderd

Als het goed is krijg ik vandaag de Canon powershot s95 binnen.

• nero355

nero355

Joor schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 20:09:
Waarom heb je voor deze gekozen en niet voor de G11? Puur voor "het wieltje"? Ik vind de meerprijs erg fors... Misschien kun je me overtuigen een G12 te kiezen.
720p opname gok ik :)

• Joor
Nou, ik heb net de knoop doorgehakt en de G11 besteld. Filmen vind ik niet zo boeiend en dan is de beslissing dus snel genomen. De waardevastheid van G9 en G10's op MP maakte 2e hands kopen een beetje idioot. Heb hem trouwens als CoolDeal bij digicamshop besteld.

Een uur of twee later kreeg ik de melding dat hij niet meer op voorraad was (wel tijdens bestellen). Ben benieuwd hoe ze daar mee omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:43:
Als het goed is krijg ik vandaag de Canon powershot s95 binnen.
en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Canon Powershot S95 besteld met als extra een reserve accu en draagtasje. Geheugenkaartje via ebay gescored; 16GB Sandisk Extreme Class 10

Misschien nog eens een statiefje op de kop tikken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 10:10

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

l3art schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:51:
Ja die had ik ook al gevonden ja....
Ben benieuwd naar vergelijkingen met bijv de SX210.

Zou ook wel leuk zijn als ze wat meer aandacht gesteden aan filmen met deze camera's in luide omgevingen zoals concerten en dance feesten aangezien de camera's daar ook best veel voor gebruikt worden.
iemand nog meer gevonden? Mijn f31 is kapot, en zoek een vervanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

heeft iemand de wb650 van Samsung al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zit te denken om onze Olympus mju 1010 te vervangen door een Canon Powershot G12. Volgens mij nogal een wereld van verschil, maar met de geboorte van onze dochter zijn mooie foto's een must.

Voordeel erbij is het HD opnemen, heb nu een HDD camcorder van Sony maar die is MPEG2. Scheelt een extra toestel denk ik dan..alleen zonder Dolby Digital, maar overleef dat wel.

[ Voor 31% gewijzigd door Exorcist op 08-10-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Als je al zo'n compact hebt en nog geen SLR zou ik de laatste ook zeker overwegen. Een 500D kost hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joor schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:10:
Als je al zo'n compact hebt en nog geen SLR zou ik de laatste ook zeker overwegen. Een 500D kost hetzelfde...
Ja, het is de bedoeling om die Olympus links te laten liggen, dus de Canon voor alles wel in te zetten. Maar zal het 's allemaal nalezen, kwa camera's kun je me een boel wijsmaken. :)

Heeft het nu voor deze G12 (of in het algemeen) om SDHC kaartjes te kopen die 30MB/sec kunnen schrijven, of voldoet 9 MB/sec ook?

[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 08-10-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Chutney schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:54:
Canon Powershot S95 besteld met als extra een reserve accu en draagtasje. Geheugenkaartje via ebay gescored; 16GB Sandisk Extreme Class 10

Misschien nog eens een statiefje op de kop tikken >:)
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen met de S95. Lijkt me een goede vervanger van mijn huidige compact (Ixus i zoom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Deze bevalt me tot nu toe wel vooral voor datgene wat ik allemaal wil;
Sony DCS-HX5, Kullik

GPS, panorama, 10 x zoom, klein, HD filmen.
komt ook redelijk goed in de reviews.

iemand die alternatieven weet, ongeveer zelfde prijs?

En ik denk dat ik deze ook maar in het topic van camera's tot 250 zet.
Dat is niet nodig. De camera kost nu iets meer dan 250 euro, dus staat hij hier prima :)
Je crosspost is verwijderd

[ Voor 14% gewijzigd door PowerUp op 13-10-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
maartend schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:24:
Deze bevalt me tot nu toe wel vooral voor datgene wat ik allemaal wil;
Sony DCS-HX5, Kullik

GPS, panorama, 10 x zoom, klein, HD filmen.
komt ook redelijk goed in de reviews.

iemand die alternatieven weet, ongeveer zelfde prijs?

En ik denk dat ik deze ook maar in het topic van camera's tot 250 zet.
[mbr]Dat is niet nodig. De camera kost nu iets meer dan 250 euro, dus staat hij hier prima :)
Je crosspost is verwijderd[/]
Maar de alternatieven kunnen minder dan 250 kosten en die krijg ik dan hier niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:43
Heb je zelf al alternatieven gevonden? Zo ja, tussen welke modellen twijfel je en waarom? Als die alternatieven net onder de 250 euro kosten is dat niet zo erg en dan kan het gewoon in dit topic. Deze vraag in twee topics stellen maakt het er niet overzichtelijker op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
PowerUp schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:23:
Heb je zelf al alternatieven gevonden? Zo ja, tussen welke modellen twijfel je en waarom? Als die alternatieven net onder de 250 euro kosten is dat niet zo erg en dan kan het gewoon in dit topic. Deze vraag in twee topics stellen maakt het er niet overzichtelijker op :)
Wel al een enkele, die heeft ook datgeen dat ik vroeg, maar kost weer minder dan dioe 250. Vandaar dus allemaal.
Panasonic heeft ook zoiets, de TZ10 (deze valt echter af omdat de gps geen hoogte meet)
Of de Samsung WB650..

Beiden minder als 250 euro.

Oke, begrepen verder en ik laat hem hier staan

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 15-10-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
De TZ10 valt af, heb je al naar de TZ8 gekeken? Die heb ik ook nog een tijdje overwogen, maar ik ben uiteindelijk voor de Canon S90 gegaan voor de handmatige instellingen.
Wat zoek je precies voor een camera? De HX5 lijkt mij een prima allround camera als ik naar zijn specs kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
PowerUp schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:38:
De TZ10 valt af, heb je al naar de TZ8 gekeken? Die heb ik ook nog een tijdje overwogen, maar ik ben uiteindelijk voor de Canon S90 gegaan voor de handmatige instellingen.
Wat zoek je precies voor een camera? De HX5 lijkt mij een prima allround camera als ik naar zijn specs kijk.
Ik ga naar Nepal. En de camera is net kapot.

Wat ik zoek is
GPS met hoogtemeting
Behoorlijke zoom (optisch, max 12 keer)
Niet te veel noise op ISO's tot 800
Ongeveer starten bij 23/24 mm.
Ook nog prettig in het donker
HD filmen zou prettig zijn.

Ik had dit eerder in een topic gezet en weinig op gehoord;
Ik zit dus veel buiten, soms binnen dus flits moet erop, wel een compact, mooie contrast. weinig ruis, behoorlijk lichtgevoelig in de schemering.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 15-10-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Dan lijkt mij de HX5 een prima camera:
GPS met hoogtemeting
Check
Behoorlijke zoom (optisch, max 12 keer)
Ongeveer starten bij 23/24 mm.
10x zoom, bereik van 25-250 mm
Niet te veel noise op ISO's tot 800
Ook nog prettig in het donker
Dat zal je even op moeten zoeken in reviews
HD filmen zou prettig zijn.
1080/50i

Zie je nog grote nadelen aan de HX5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
PowerUp schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:19:

Zie je nog grote nadelen aan de HX5?
Hier zit ik wat mee;
Images have a lot of detail loss due to Sony's heavy-handed noise reduction system, highlights are often clipped, and the flash is on the weak side.

Daarom ook op zoek naar alternatieven. En die samsung is 100 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balings
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06-2023
Hallo,
Ik ben op zoek naar een compact camera wel goede foto's maakt. Belangrijk is het formaat (allrounder, makkelijk meeneembaar), algemene fotokwaliteit en fotokwaliteit in (half)donkere ruimtes.
Film en gps zijn van ondergeschikt belang.

Ik zag dat de Panasonic Lumix FX700 recent (aug) is gelanceerd. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat denken jullie ervan?
En dan in vergelijking met bijv de Panasonic TZ10, Samsung WB650 en Sony HX5?

Vriendelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
balings schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:00:
Hallo,
Ik ben op zoek naar een compact camera wel goede foto's maakt. Belangrijk is het formaat (allrounder, makkelijk meeneembaar), algemene fotokwaliteit en fotokwaliteit in (half)donkere ruimtes.
Film en gps zijn van ondergeschikt belang.

Ik zag dat de Panasonic Lumix FX700 recent (aug) is gelanceerd. Heeft iemand hier ervaringen mee? Wat denken jullie ervan?
En dan in vergelijking met bijv de Panasonic TZ10, Samsung WB650 en Sony HX5?

Vriendelijk dank.
TZ10 geeft echt niet van die goede foto's en is ook overkill als gps en film niet belangrijk zijn. Zelfde geldt voor de HX5 en de WB650

Kijk eens naar de H55 van Sony.

p.s. bedanken doen we hier altijd aan, hoeft niet in een post.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 18-10-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Max 450 euro

Superzoom

• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)
Minimaal 20x zoom. Zonder moeite mooie foto's maken, maar toch de mogelijkheid hebben om makkelijk instellingen zoals sluitertijd e.d. te veranderen. Overdag en bij weinig licht mooie foto's maken.

-
• Heb je al een voorkeur?
Twijfel tussen:
- Canon SX30 IS.
- Panasonic FZ100. Deze heeft een hogere snelheid met burst opnames. Voor mij een voordeel, maar ik twijfel of het de meerprijs waard is.
- ik sta open voor andere suggesties....?

Ik wil dus iets met veel zoom, maar ik lees ook dat op zulke camera's met extreem veel zoom de kwaliteit van de fotos achteruit gaat... Kan iemand me helpen met mijn besluit?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
en fujifilm HS10? Heeft 30x optische zoom en handmatige zoom. Je hoeft je maar weinig zorgen te maken om de beeldkwaliteit overdags of bij voldoende licht, dat is bij veel bridge camera's allemaal bijna hetzelfde. Maar de verschillen zitten bij hoge ISO waardes. De beeldkwaliteit van de FZ100 en de SX30 IS gaan boven ISO 400 snel achter uit. Dat is trouwens ook bij de HS10 het geval. Dus voor zoom bij voldoende licht zijn de huidige modellen goed, maar bij hoge ISO waarden zijn ze dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Die ziet er ook leuk uit. Handmatige zoom is ook wel handig.

Alleen maakt deze gebruik van batterijen ipv een accu.
Ik heb bij batterijen altijd een beetje het idee dat deze niet zo lang mee gaan als een volle accu. Klopt dit?

Verder lees ik dat de HS10 snel ruis heeft bij minder licht. Dit ligt dus meer aan het type camera? Of is dit bij een van deze 3 camera's beter of slechter?
- Canon sx30
- Panasonic FZ100
- Fujifilm HS10

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
bramv82 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:30:
Die ziet er ook leuk uit. Handmatige zoom is ook wel handig.

Alleen maakt deze gebruik van batterijen ipv een accu.
Ik heb bij batterijen altijd een beetje het idee dat deze niet zo lang mee gaan als een volle accu. Klopt dit?

Verder lees ik dat de HS10 snel ruis heeft bij minder licht. Dit ligt dus meer aan het type camera? Of is dit bij een van deze 3 camera's beter of slechter?
- Canon sx30
- Panasonic FZ100
- Fujifilm HS10
Over de batterijen: [Ervaringen] Oplaadbare Batterijen Het ligt er aan wat voor batterijen je hebt de beste batterijen zijn oplaadbare en dan zijn de beste Eneloops (lopen maar langzaam leeg) of bijvoorbeeld GP 2700Mah batterijen (krachtiger dan Eneloops, maar lopen sneller leeg)

Over de ruis bij weinig licht: Hier hebben alle compact camera's mee te maken tenzij je een grotere sensor hebt. de standaard sensor grootte is 1/2.33 inch diagonaal dus ongeveer 8 bij 6 mm, maar wil je lichtsterk en compact camera dan kom op een 1/1.6-type, 1/1.7-type sensor die is ongeveer 12 bij 9 mm en dat maakt de sensor al behoorlijk lichtgevoeliger, maar dan heb je geen 20 of 30x optische zoom, maar 3 of 4x. Dus dat is nog steeds een beperking van de huidige camera's, het is veel zoom en veel ruis bij hoge ISO waarden of weinig zoom en (redelijk) weinig ruis bij hoge ISO waarden. De 8 bij 6 mm is goed tot ISO 400/800 en de 12 bij 9 mm sensor tot ISO 800/1600 daarboven zijn ze allebei bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Laatst online: 21-06 12:05
Ben op zoek naar een compactcamera die gewoon goed schiet. Vooral ook binnen met minder licht.
(DSLR valt mijns inziens af vanwege het formaat)

Nu ben ik bij de Canon G11/12 uitgekomen. Ook heb ik de Panasonic DMC-LX5 gezien alleen die is wel erg duur....

- Zijn er van andere merken vergelijkbare camera's?

De superzooms heb ik gevonden en die zijn leuk, alleen toch weer erg fors. Liever dus het formaat van de G12 of kleiner, bij gelijke of betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Je kan ook de Canon S90 of S95 overwegen. Die heeft dezelfde sensor als de G11/G12 maar de lens van de S9x vangt meer licht helemaal uitgezoomd (f/2 tegen f/2.8). Daarbij is de S9x een stuk compacter dan de G1x.

En als prestaties binnen echt heel belangrijk zijn is een EVIL misschien ook een optie (Olympus PEN, Panasonic GFx, Sony NEX, etc.). Zijn misschien iets lomper, maar wel veel beter bij weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
Die EVIL heb ik gezien, de reden dat ik die (nog) niet overweeg is het feit dat je weer met zo'n tuter van een lens zit. Maar misschient toch eens een tweede keer naar kijken.

Die S90 en S95 ga ik eens bekijken en ik zal ook de f/2 vss f/2.8 onthouden.

Edit:
Over die EVIL, net een review gelezen over de Panasonic G1, klinkt erg gaaf, dus dank voor de tip.
Maar.... is zo'n pancake lens niet zonde van de kwaliteit aan body die erachter zit?
Waarom een pancake, nou vanwege het formaat :)

[ Voor 32% gewijzigd door vage op 31-10-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
Ik ben me even aan het oriënteren.

Ik zit te kijken anar een Sony Cybershot HX1 op het internet lees ik redelijke reviews maar er staat dat eht soms matige fotokwaliteit is. Dan lees ik de comments er weer onder en dan staat er dat ie wel een goede beeldkwaliteit heeft. (misschien mensen zelf ervaring hiermee)?

En de Panasonic Lumix DMC-LX5 Alleen die is dan weer net iets duurder en als ik deze koop is het het dan waard over de Sony?

Of hebben jullie nog andere tips of suggesties of ervaringen.

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ligt compleet aan je gebruiksdoel. Dit zijn 2 totaal verschillende camera's: Een grote zware superzoom en een redelijk compacte high end compact met iets grotere sensor, fraaie wijde lens met beperkte zoom. http://tweakers.net/pricewatch/compare/436/236571;260436

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 12-11-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Superzooms zijn altijd een beetje raar. Koop of de LX5 of gewoon een dSLR + lenzen die je erbij wil/nodig denkt te hebben :)

Ik heb een keer de SX20 of 200IS of zo van Canon vergeleken zien worden met de 450D van Canon : Je schrikt flink van het verschil :X Vooral kleuren die veeel beter op de 450D waren !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
nero355 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 17:31:
Superzooms zijn altijd een beetje raar. Koop of de LX5 of gewoon een dSLR + lenzen die je erbij wil/nodig denkt te hebben :)

Ik heb een keer de SX20 of 200IS of zo van Canon vergeleken zien worden met de 450D van Canon : Je schrikt flink van het verschil :X Vooral kleuren die veeel beter op de 450D waren !!
Ow oke,

maar wat voor dslr raad jij dan aan ? of moet ik me even gaan orienteren in het andere topic? het is voor gewone kiekjes niks speciaals dus een standaard kitlens zal wel voldoen.

Beide thanks voor de antwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Mja wat ik al zeg zo'n beetje : 450D of de 1000D kan ook nog :)

Maar goed... past beter in het andere topic inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
nero355 schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:19:
Mja wat ik al zeg zo'n beetje : 450D of de 1000D kan ook nog :)

Maar goed... past beter in het andere topic inderdaad.
Ik heb gepost in het andere topic :)

Bedankt voor je hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vage schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:29:
Maar.... is zo'n pancake lens niet zonde van de kwaliteit aan body die erachter zit?
Waarom een pancake, nou vanwege het formaat :)
Een pancake is een "prime" lensje. Dat is als vuistregel kwalitatief vrijwel altijd beter dan zoomlenzen. Beter glas, minder vervorming of andere foutjes, vaak een stuk lichtgevoeliger. Ik heb net zo'n pancake (20mm 1.7) gekocht voor m'n Panasonic G1. Dat levert hele fraaie plaatjes af, ook omdat het veel sneller is dan m'n zoomlenzen.
Daarnaast is het formaat van een pancake meegenomen als je de camera een beetje handzaam formaat wilt laten houden en geen dikke zoom nodig hebt, bv. voor straatfotografie.

Het is dus niet "zonde" van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een vast brandpunt beter is dan een zoom gaat lang niet altijd meer op. Daarnaast introduceer je bij een pancake nog eens extra correcties om het geheel compact te houden. Als je bijvoorbeeld op dpreview de review van de Olympus 25mm pancake erbij pakt, dan wordt je niet bepaald aangeraden om hem te kopen vanwege zijn sublieme optische prestaties. Sterker nog, door het design introduceer je meer CA dan nodig.

Kortom, lees de reviews van de objectieven als je op zoek bent naar een nieuw objectief! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
Zo, ben nu wat dagen verder en heb me suf gestaard op DPreview etc.
Denk dat ik wel een EVIL ga halen. Ben wel overtuigd van de extra kwaliteit van het idee en de gadgetfactor is ook leuk.
De Olympus PEN E-PL1 heeft nu de voorkeur, die is zo ongeveer even duur als de betere compacts, maar mijns inziens zijn de foto's gewoon beter. De andere EVIL's zijn weer een forse tik duurder.
(als iemand met € 150 geeft ofzo, haal ik liever de panasonic variant ;-) )

Maar omdat ik toch wil zien of het wel nodig is ga ik donderdag weer eens naar de fotozaak. De volgende toestellen wil ik testen:
Olympus E-PL1 (duh)
Samsung TL500 (die heeft wel erg goede foto's voor een compact en een nette prijs)
Canon G11/12 (wat issie lelijk... :()
Ze hebben helaas geen Lumix LX5

Ik ben erg benieuwd of ik verschil ga zien op binnen foto's met de genoemde camera's of niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De TL500 heet hier EX1... Wellicht hebben ze wel de roemruchte voorganger van de LX5, de LX3.

Als je toch bezig bent, kijk dan ook nog even naar de Nikon P7000 als ze hem hebben, dat is de 'Nikon versie' van de G11/G12. En vergeet de Canon S95 niet, het mooie kleine broertje van de G11/G12.
http://tweakers.net/price...3593;260436;263169;265665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
klopt je hebt gelijk, over de Samsung, scheelt me weer voor aap staan als ik erom vraag...

Die Nikon, mjah die is zo mogelijk nog lelijker en de S95 is me gewoon te klein om lekker te bedienen. Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:50:
Dat een vast brandpunt beter is dan een zoom gaat lang niet altijd meer op. Daarnaast introduceer je bij een pancake nog eens extra correcties om het geheel compact te houden. Als je bijvoorbeeld op dpreview de review van de Olympus 25mm pancake erbij pakt, dan wordt je niet bepaald aangeraden om hem te kopen vanwege zijn sublieme optische prestaties. Sterker nog, door het design introduceer je meer CA dan nodig.
Kortom, lees de reviews van de objectieven als je op zoek bent naar een nieuw objectief! ;)
Dat laatste ben ik met je eens. Maar dat is uiteraard altijd een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-08 22:20
Ik ben op zoek naar een fototoestel voor mijn schoonvader ter vervanging van zijn powershot A95.
Deze is op het eind van zijn latijn (af en toe paars/roze strepen op de foto), maar ik zie even door het bos de bomen niet meer. dus bij deze:

Rond 400€

Liefst een iets groter model (vanwege grote handen)

Snel scherpstellen en weinig vertraging bij het trekken

Doel is eigenlijk een allround camera te hebben, maar vooral mooie foto's te kunnen nemen op een volleybal tornooi. Meestal binnen, bij minder goede belichting. Vaak ook van een afstand (tribune).

• Heb je al een voorkeur? (Even googelen, of een vergelijkingssite)
De voorkeur gaat uit naar een Canon sx30 of een G11
Ik heb ook al eens zitten kijken naar een Fujifilm FinePix HS10 en een Nikon coolpix P100 maar ik heb de indruk dat m'n schoonvader meer een canon fanboy is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
gauntlet schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:00:
De voorkeur gaat uit naar een Canon sx30 of een G11
Ik heb een enigzins vergelijkbare Canon G10, maar ik denk niet dat dit een camera is die ik voor indoorsport zou aanschaffen. Het zoombereik is zeer beperkt (equivalent met max 140mm), de flitser is aardig tot een meter of 3 en de ruis bij ISO-200 is nog net te corrigeren (mogelijk beter op de G101, ten koste van een aantal MP). Grootste minpunt t.o.v. DSLR's is de afdrukvertraging. No-way dat je hiermee op het juiste moment kunt afdrukken bij sport. Geen idee wat je in het compactgebied wel zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een redelijke allround, compacte camera.

Nu ben ik op dit moment uitgekomen bij de Fuji HS10.
Zie daar veel pluspunten in:
CMOS chip
24mm
forse zoom
voldoende kwaliteit 3 inch uitklapbaar LCD scherm
SD(HC) card

Mindere punten:
Na 400 iso meer ruis
1/2.3 sensor grootte
menu kan gebruikersvriendelijker
film kwaliteit redelijk

Zijn er gebruikers/reviewers die kritisch kunnen kijken naar dit toestel en wellicht meer zaken hebben die moeten worden meegenomen hebben bij deze, op het eerste gezicht goede, camera. ?

De Sony HX1 is wellicht een prima vergelijk, maar ik wil ip liever geen accu en geen Sony geheugen sticks en gaat naar 28mm. Jammer eigenlijk, want de ervaringen zijn goed, meen ik.

Zou eerlijk gezegd, indien haalbaar, een kleinere camera (praktischer formaat) zoeken met dezelfde goede eigenschappen, maar is mij tot op heden nog niet gelukt....

Hoewel de Lumix GF2 wellicht iets is, met de betere Live MOS Micro Four Thirds sensor ? Ook Olympus E PL1 zou nog iets zijn wellicht, maar ook dan is het wel meer kijken naar kwaliteit icm compactheid dan naar prijs en mogelijkheden.... lastig, lastig.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 19:14
Enkele dagen geleden heb ik hier in Shanghai een splinternieuwe Pana DMC-ZS7 (oftewel TZ-10) aangeschaft, maar deze heeft nog firmwareversie 1.0. Taalinstellingen wel op Engels, maar nu vroeg ik me af of dat ik hier de NL-firmware update voor de TZ-10 op kan installeren aangezien het dezelfde camera is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Lijkt me niet onlogisch inderdaad. Misschien kan je beter eens navragen in meer specifieke topics voor jouw camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 07:37

Tacoos

i am i

Quote van mezelf uit het <250 euro topic:
Tacoos schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:27:
Wij zijn op zoek naar een nieuwe digitale camera als vervanger van onze Konic Minolta Dimage Z10.
[...snip...]
Daarom willen we een compact camera met de mogelijkheid om te filmen. Hopelijk met de huidige stand van techniek beter beeld dan onze oude camera en vaker voorhanden omdat we wel vaak fotoos maken van de kinderen.
In de pricewatch kom ik grofweg 19 kandidaten tegen en als ik ook nog opteer voor mini-hdmi, dan blijven er 6 over
Ik twijfel met name tussen de Casio Ex-FH100 en de Panasonic Lumix DMC TZ10.
Blijkbaar kan de Casio niet optisch zoomen tijdens filmen en dat lijkt me wel een gemis als ik deze camera ook echt als vervanger van de videocamera wil gebruiken of is dat niet zo?
De Panasonic kan dat wel, maar is een stukje duurder en zjin kleinere broertje kan max 8 min filmen.

Is er naast de Panasonic nog een camera die goede videokwaliteiten heeft? Voor rond de 250 euro?

[ Voor 8% gewijzigd door Tacoos op 17-12-2010 17:00 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tacoos schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:43:
Is er naast de Panasonic nog een camera die goede videokwaliteiten heeft? Voor rond de 250 euro?
Sony HX5V
Kost ook 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 07:37

Tacoos

i am i

Als ik deze vergelijkingstesten zie, ga ik toch liever voor de Panasonic.
Jammer dat mijn pceetje de HD footage niet trekt en ik het vergelijk op 360p moet kijken :X

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tacoos schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:18:
Als ik deze vergelijkingstesten zie, ga ik toch liever voor de Panasonic.
Jammer dat mijn pceetje de HD footage niet trekt en ik het vergelijk op 360p moet kijken :X
Ik heb dus ook wat verder zitten lezen en dan natuurlijk vnl over de foto-functie en dat doet mij juist besluiten voor de hx5v te gaan ;
TZ10
HX5V

Vooral de betere beeldkwaliteit en de busrtmode en de nachtmode en het feit dat de hogere iso's beter zouden zijn doet me voor deze kiezen.
Het is tenslotte een fotocamera, geen videocamera.

Prijzen liggen trouwnes praktisch gelijk en hoort al in het topic over camera's tot 250 euro. :)

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 19-12-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
Weet iemand welke camera er in deze prijs range uitspringt op het gebied van goede foto's maken met weinig licht (hoge iso waarde) ? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Strider op 20-12-2010 17:21 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Na dit topic doorgelezen te hebben lijkt voor mij de keus al gevallen,
De Sony HX5V.

Het is een compacte camera, die prima in je broekzak past, goede foto`s maakt, ook binnen in minder licht ( erg belangrijk voor mij !!!! ) , een sony zonder memorystick :), point and shoot ( ideaal voor vakantie zonder dslr ) enz.

Maar.

Wat mij nog tegenhoudt hem te kopen is het feit dat hij toch al bijna een jaar oud is. Zijn er geen nieuwe modellen uitgekomen die weer net een verbetering zijn?
Misschien nutteloos om hierover na te denken, het is een goede camera koop die, maar iets nieuws vind ik leuk :).

Alternatief de fuji finepix F80, pana TZ10...

[ Voor 13% gewijzigd door Sevenhunt op 20-12-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Strider schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:35:
Weet iemand welke camera er in deze prijs range uitspringt op het gebied van goede foto's maken met weinig licht (hoge iso waarde) ? :)
Hoge iso waarde geeft per definitie meer ruis, iso heeft met een dichtheid te maken. Maar er zijn nu camera's die truucjes uithalen en die HX5V zou (zegt men) een leuk truukje doen.

@Sevenhunt.

Daar zit ik ook een beetje mee, ik wacht eigenlijk op een V2.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 20-12-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Dit is eigenlijk een xpost met het <250 euro-topic, maar ik denk dat mijn vraag toch beter hier op zijn plaats is. Originele post is hier te vinden

* Matis eerste tweede :+ post in een Fotografie(sub)topic dus wees gewaarschuwd :+

Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een digitale camera. Voorheen hebben we altijd de compactcamera van een van onze ouder(s) kunnen lenen, maar na 5 jaar samen leek het ons een leuk kerstcadeau om ons zelf een compactcamera te geven.
Mijn opa heeft een Sony Cybershot en dat werkt verrukkelijk. Om die redenen gaat mijn voorkeur dus ook uit naar een Cybershot. Tot mijn grote verbazing zag ik dat de Cybershots weer uitgerust zijn met SD(HC) geheugenkaartjes, waar mijn opa nog met het onhandige Memory Stick kaartje aan de gang moest (die ook nog eens overpriced waren :X ) Dus dat eventuele nadeel is ook van de baan :)

Welnu, waarvoor gaan mijn vriendin en ik de camera (hoofdzakelijk) gebruiken:
  • Wintersport; We gaan begin februari a.s. een weekje op wintersport en willen (mede) daarom een eigen CCCompact Camera aanschaffen.
  • Stedentrips; Mijn vriendin en ik maken in vakanties veel stedentrips. Zowel binnen Nederland als binnen Europa. Ook daarvoor moet de CC geschikt zijn.
  • Familie-aangelegenheden; Ook willen de camera gebruiken voor verjaardagen etc.
  • Geen nachtfotografie; We zijn niet van plan om (hoofdzakelijk) nachtfoto's te gaan maken. Ook gaat de camera niet mee wanneer we een avondje op stap gaan. Dus weinig-licht-compensatie is geen must.
  • Geen panoramafoto's; Ikzelf heb een mooi stukje software (AutoStitch) op de PC staan waarmee ik foto's aan elkaar knoop tot panoramafoto's. Hiervoor hoeft de CC dus geen interne functie te hebben, maar het mag natuurlijk wel.
Ik heb eens even in de PW zitten snuffelen en de volgende 4 Sony camera's (overigens allemaal Cybershots) werden het hoogst gewaardeerd door medegebruikers.
http://tweakers.net/price...2174;252192;253547;250910

Mijn persoonlijk voorkeur gaat momenteel uit naar de DSC-HX5V. Waarom weet ik niet, misschien omdat ze hem op de site van Sony als beste presenteren. Daarnaast is de 10x optische zoom wel erg relaxt tov de goedkopere 4x varianten. Tevens zit er in de HX5V ook een Carl Zeiss lens heeft en de H55 (volgens de specs) niet.

Zoals ik al aangaf ben ik een complete leek op fotografie-gebied en zeggen dingen als Zoom (in mm) en Diafragma wel wat, maar weet ik niet wat voor welke situatie belangrijker is.

Zoals ik al aangaf gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een Sony (CyberShot), maar als jullie me kunnen overtuigen van andere (betere/goedkopere) alternatieven, dan sta ik daar ook voor open.

Mijn budget ligt niet hard vast; ik wil best betalen voor kwaliteit, maar hoop wel voor minder dan 300 euro een kale (dus zonder geheugenkaartje, tasje, oplader etc.) klaar de zijn :)

Schiet mij maar lek _/-\o_

Edit; heb ik het overigens bij het juiste eind dat de kwaliteit van de afbeelding eenvoudig kan worden berekend door het aan MP's keer de optische zoom te doen.
Dus een 12MP camera met 3,5 x zoom geeft een betere plaat dan een 10MP met 4x zoom?

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 20-12-2010 21:27 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat je je keuze baseert op basis van een verouderd model: de Sony van je opa werkt erg makkelijk, maar gebruikt nog MS. Waarom denk je dat men alleen het geheugenkaartje vervangt? :P

Zonder grappen, je hoeft je echt niet te beperken tot Sony: geen enkel model is moeilijk te bedienen; het zijn immers CCs.

De HX5V is een leuk model met een groot zoombereik dat veel mensen makkelijk vinden. Gewoonweg een goede koop! Niks mis mee!

Edit: niet naar megapixels kijken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Thnx voor je reactie. Het gaat me niet zozeer over het bedienen van het toestel, als wel voor de juiste omstandigheden de juiste camera te kiezen.

Met makkelijk bedienen bedoelde ik eigenlijk meer het zo-min-mogelijke-aantal-opties-waaraan-ik-kan-draaien -en-het-hoogstwaarschijnlijk-het-alleen-maar-erger-maak :P . Daarom refereerde ik naar de Sony van mijn opa. Weinig tot geen instellingen en maakt toch goede (althans in mijn ogen goede) foto's.

Ik ben in mijn initiele lijstje uitgegaan van Sony, omdat ik daar al ervaring mee heb en ze gewoon degelijke camera's maken. Het enige nadeel eraan vond ik de MS-geheugenmodules. Dat nadeel is nu weggenomen en daardoor heb ik me in eerste instantie georiënteerd op de Sony Cybershot reeks.

Daarnaast; 234 euro voelt (in mijn beleving) als een hele hoop geld voor een kale camera. Zeker gezien het feit dat ik er niets extraordinair mee wil gaan doen. Gewoon wat vakantiekiekjes maken. Ik probeer mijn opties/keuzes weloverwogen te nemen om daarna gewoon een impulsaankoop te doen :9

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Matis schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:40:

Daarnaast; 234 euro voelt (in mijn beleving) als een hele hoop geld voor een kale camera. Zeker gezien het feit dat ik er niets extraordinair mee wil gaan doen. Gewoon wat vakantiekiekjes maken. Ik probeer mijn opties/keuzes weloverwogen te nemen om daarna gewoon een impulsaankoop te doen :9
Maar dan moet je je vraag stellen in het topic van camera's die tot 250 euro gaan. Hier ligt de prijs tussen 250-500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder grappen: kijk even in de PW bij populaire camera's, check de specs en prijzen van deze modellen en haal de -op het eerste oog- aantrekkelijke modellen even door dpreview heen ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk