Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ook net gepost in het topic <250 euro.... Ben ik me ook aan het orienteren op een nieuwe camera.
Aangezien de grens van 250 euro voor mij niet hard is stel ik de vraag ook nog maar een keer hier.

Ben de hier veelvuldig genoemde favoriet tegengekomen, maar eigenlijk ontzettend afgeknapt op de Panasonic TZ10 omdat ie zo slecht tegen direct (zon)licht kan.
De camera trekt direct strepen in je foto's, om nog maar te zwijgen over de "lightsabres" die je krijgt tijdens het filmen.

De Panasonic wordt het hier dus niet maar welke dan wel?
Volgens mij bestaat mijn favoriete camera op het moment nog niet........

Wat wil ik?
- veel zoom
- full HD (echt HD en niet 1080i of HD ready 720) filmpjes kunnen maken.
- compact model (geen DSLR)

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:54:
Zoals ook net gepost in het topic <250 euro.... Ben ik me ook aan het orienteren op een nieuwe camera.
Aangezien de grens van 250 euro voor mij niet hard is stel ik de vraag ook nog maar een keer hier.

Ben de hier veelvuldig genoemde favoriet tegengekomen, maar eigenlijk ontzettend afgeknapt op de Panasonic TZ10 omdat ie zo slecht tegen direct (zon)licht kan.
De camera trekt direct strepen in je foto's, om nog maar te zwijgen over de "lightsabres" die je krijgt tijdens het filmen.

De Panasonic wordt het hier dus niet maar welke dan wel?
Volgens mij bestaat mijn favoriete camera op het moment nog niet........

Wat wil ik?
- veel zoom
- full HD (echt HD en niet 1080i of HD ready 720) filmpjes kunnen maken.
- compact model (geen DSLR)

Wie helpt?
Ik zit te twijfelen tussen de panasonix TZ10 en de Sony dsc HX5v, met een voorkeur voor de laatste.
De 2x extra zoom van de panasonic is bijna niet te merken, en de beeldsensor van de sony schijnt ook iets beter te zijn en dan vooral wanneer er minder licht aanwezig is.
Ook leuk om te weten is dat de sony tegenwoordig ook gewone SD(HC) kaarten slikt, en je dus niet meer afhankelijk bent van die @$#!@ memorysticks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:39:
[...]

Ik zit te twijfelen tussen de panasonix TZ10 en de Sony dsc HX5v, met een voorkeur voor de laatste.
De 2x extra zoom van de panasonic is bijna niet te merken, en de beeldsensor van de sony schijnt ook iets beter te zijn en dan vooral wanneer er minder licht aanwezig is.
Ook leuk om te weten is dat de sony tegenwoordig ook gewone SD(HC) kaarten slikt, en je dus niet meer afhankelijk bent van die @$#!@ memorysticks ;)
Volgens mij slikt de HX5V geen SDHC kaarten, maar alleen Memory Stick Pro Duo.

Ik denk dat je het beste een HX5V kunt nemen. Foto's zijn echt super scherp, en de Exmor R sensor heeft minder last van ruis van een CCD sensor die je in de gemiddelde compact camera terugvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:05:
[...]

Ik denk dat je het beste een HX5V kunt nemen. Foto's zijn echt super scherp, en de Exmor R sensor heeft minder last van ruis van een CCD sensor die je in de gemiddelde compact camera terugvindt.
volgens http://www.sony.nl/produc...v#pageType=TechnicalSpecs
slikt de camera:

Opnamemedium I MS™ Duo (foto) en PRO Duo™ (Mark2 film). Memory Stick PRO Duo™ met hoge snelheid (foto) en PRO-HG Duo™ (beide geen snelheidsvoordeel),
Opnamemedia II SD/SDHC/SDXC-geheugenkaart (klasse 4 of hoger voor film), intern geheugen (45 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:05:
[...]

In mijn HX5V zit een 16GB SDHC kaartje, en dat werkt prima. :)

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hellboy123 en audi-80: Sorry, dan heb ik niets gezegd! Moet volgende keer mijn bronnen controleren! Ik dacht dat het niet het geval was, omdat ik een tijdje terug ook aan het kijken was voor die camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:51
audi-80 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:13:
[...]

In mijn HX5V zit een 16GB SDHC kaartje, en dat werkt prima. :)
Hoe snel reageert jouw HX5? Stel er loopt iemand voorbij, die wil je op de foto zetten. Je richt, je drukt de knop in, hij stelt scherp..... foto is gemaakt. Die tijd bij elkaar ongeveer. En hoe snel kun je dan weer een nieuwe foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Wat zeggen jullie van de Nikon P100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
roelientjeL schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:16:
Geen idee, vertel eens? :+ Iedere camera heeft voors en tegens en wat voor de een een voordeel is, is voor de ander misschien wel een nadeel. Jouw vraag is te algemeen voor een antwoord dus. Wat verwacht jij van een compactcamera, wat gebruik je nu en waarom voldoet dat niet, wat heb je ervoor over enzovoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
roelientjeL schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:16:
http://www.digitalcamerar...review=nikon+coolpix+p100
Kijk hier eens naar zou ik zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Toff schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 17:56:
Jouw vraag is te algemeen voor een antwoord dus.
Dat wist ik, ik wou de reacties zien zonder dat ik vertel wat mijn eisen zijn, maar die krijg ik helaas niet. :P

@GGdiArgos,
Die review had ik al gelezen, maar toch bedankt.

Ik zoek net als ArjenBerends een fotocamera met goede (liefst dus full HD) opname mogelijkheden. De eerder genoemde TZ10 heeft geen full HD kwaliteit als ik me niet vergis... De Sony HX5V kan maar beperkt opnemen in 1080p en dus wou ik vragen wat jullie van de Nikon P100 vinden! O-)

Met de camera wil ik:
- objecten goed kunnen fotograferen (voor reviews bijv.)
- goede macro's kunnen maken
- met flink wat instellingen kunnen stoeien :Y
- filmen: het moet een aparte videocamera kunnen vervangen
- point&shoot voor gebruikers die NIET weten wat sluitertijd, ISO waardes (of uberhaupt de aan-/uitknop kunnen vinden 8)7 ) etc. zijn

Dat de camera goed moet kunnen filmen komt voort uit het gegeven, dat mijn vader graag een videocamera heeft en ik graag een behoorlijke fotocamera. En als er dan twee apparaten komen, wil ik geen halve apparaten (dus een videocamera die geen 1080p opneemt of een fotocamera die nauwelijks beter is dan de huidige Canon Powershot A470). Vandaar mijn idee om een superzoomcamera met goede HD opname mogelijkheden uit te zoeken... 2 vliegen in 1 klap. :*)
TENZIJ een full HD videocamera hele goede foto's maakt met veel instellingen (dus dat product B functie A heeft i.p.v. andersom). :X

Is het gebruik van zo'n fotocamera als videocamera 'goed' te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Dancing_Animal schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:27:
[...]

Hoe snel reageert jouw HX5? Stel er loopt iemand voorbij, die wil je op de foto zetten. Je richt, je drukt de knop in, hij stelt scherp..... foto is gemaakt. Die tijd bij elkaar ongeveer. En hoe snel kun je dan weer een nieuwe foto maken?
Overdag stelt hij heel snel scherp, als je de knop half indrukt hoor je vrijwel meteen de scherpstel piep en als je hem doordrukt maakt hij meteen een foto.
Het opslaan duurt 3 seconden (10MP)

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:59
Omdat mijn A710 voor naast de dSLR nu echt problemen begint te krijgen ben ik op zoek naar een nieuwe compact. Eisen: compact, goede kwaliteit foto's, handmatig instellen moet mogelijk zijn.
In vind de Powershot S90 een erg aantrekkelijk model. Grotere sensor, lichtsterke lens, bijna alles handmatig in te stellen, en dat wiel om de lens heen is echt handig. Alleen zie ik twee nadelen: de prijs (323 euro) en het feit dat de S90 in 480p filmt ipv 720p. Het beperkt bereik is ook jammer, maar niet heel belangrijk voor mij.
Een alternatief is een Panasonic TZ7 of TZ8. Een stuk goedkoper (219 voor de TZ7, 232 voor de TZ8). Filmt in 720p, en heeft een groter bereik. Hierbij heeft de TZ7 voor mij de voorkeur, vanwege het lagere aantal MP's en de hogere resolutie van het scherm.

Waar ik echt tussen twijfel is tussen een dure maar erg goed presterende compact (Ken Rockwell vindt hem de beste compact ooit!!!! :+ ) of een goedkopere meer allround camera. Aan de ene kant ben ik bang dat ik de meeste functies op de S90 niet zal gebruiken (het is maar voor naast de dSLR), aan de andere kant is het wel een erg mooi ding dat wel een aantal jaren mee zal kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Voor "naast de dSLR mensen" moet je denk ik meer richting een G11 of LX3 kijken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

samo

yo/wassup

nero355 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:56:
Voor "naast de dSLR mensen" moet je denk ik meer richting een G11 of LX3 kijken :)
Of de S90. Naast-de-dSLR is vaak ook RAW heb ik het idee. Nadeel is wel de beperktere zoomrange van bjiv. de LX3 (waar ik overigens enormontzettend tevreden over ben)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelientjeL schreef op zondag 04 juli 2010 @ 03:55:
[...]

Ik zoek net als ArjenBerends een fotocamera met goede (liefst dus full HD) opname mogelijkheden. De eerder genoemde TZ10 heeft geen full HD kwaliteit als ik me niet vergis... De Sony HX5V kan maar beperkt opnemen in 1080p en dus wou ik vragen wat jullie van de Nikon P100 vinden! O-)

Met de camera wil ik:
- objecten goed kunnen fotograferen (voor reviews bijv.)
- goede macro's kunnen maken
- met flink wat instellingen kunnen stoeien :Y
- filmen: het moet een aparte videocamera kunnen vervangen
- point&shoot voor gebruikers die NIET weten wat sluitertijd, ISO waardes (of uberhaupt de aan-/uitknop kunnen vinden 8)7 ) etc. zijn

Dat de camera goed moet kunnen filmen komt voort uit het gegeven, dat mijn vader graag een videocamera heeft en ik graag een behoorlijke fotocamera. En als er dan twee apparaten komen, wil ik geen halve apparaten (dus een videocamera die geen 1080p opneemt of een fotocamera die nauwelijks beter is dan de huidige Canon Powershot A470). Vandaar mijn idee om een superzoomcamera met goede HD opname mogelijkheden uit te zoeken... 2 vliegen in 1 klap. :*)
TENZIJ een full HD videocamera hele goede foto's maakt met veel instellingen (dus dat product B functie A heeft i.p.v. andersom). :X

Is het gebruik van zo'n fotocamera als videocamera 'goed' te noemen?
Volgens mij is dat wat we willen voorlopig nog niet te koop, en ook nog steeds vloeken in de kerk.

Fotos maak je in principe met een fotocamera.... film met een camcorder.
Tot die conclusie kwam ik in ieder geval nadat ik nog maar weer een keer aan het kijken ging hoe het nou ook alweer zat met Full HD vs HD ready.
http://www.plasma-discounter.nl/artikel-1fullhdofhdready.htm
HD Ready 1280 bij 720 pixel
Full HD (vanaf) 1920 x 1080

De Sony HX5V komt daar dus het dichste bij.... maar heeft 1080i ->interlaced.

Welke compacts hebben er nog meer zo'n hoge filmresolutie én super-zoom mogelijkheden?
Zijn die er uberhaupt... of moeten we nog een generatie (of wat) wachten?

Na het lezen van de DPreview test ben ik zelf wel gecharmeerd van de Casio Exilim EX-FH100, vooral op basis van z'n prestaties. Die camera filmt echter "maar" HD-ready.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2010 12:46 . Reden: Casiootje vergeten ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

samo schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:06:
Of de S90. Naast-de-dSLR is vaak ook RAW heb ik het idee. Nadeel is wel de beperktere zoomrange van bjiv. de LX3 (waar ik overigens enormontzettend tevreden over ben)
Uiteraard, maar die vond hij al niks dus ... tja... wat moet je dan nog meer noemen ?? :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:59
Ik vind hem niet niks, alleen een beetje duur en jammer dat hij niet in 720p kan filmen. LX3 kan het wel, maar is nog duurder, laat staan de G11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was dit al gepost?

Groupstest van:

* Canon Powershot SX20 IS
* Casio EX-FH25
* Fujifilm FinePix HS10
* Fujifilm FinePix S2500HD
* Kodak Z981
* Nikon Coolpix P100
* Panasonic Lumix DMC-FZ38
* Pentax X90
* Samsung WB5000

op http://www.dpreview.com/reviews/Q110superzoomgroup/

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek naar een digitale compact camera zo rond 300+/- euro. Ik heb deze camera alleen nodig voor puur foto's maken. Film maken is voor mij niet nodig, omdat ik een HD video camera van canon heb. Ik heb de hele topic van Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 gelezen. Helaas ben ik niet wijzer geworden om een keus te maken welke camera ik graag wil. Zelf zit ik te twijfelen tussen de Panasonic DMC-TZ10/ Sony DSC-HX5V en Sony DSC-H55. De laatste was wat goedkoper.

Welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Canon S90 :)

[ Voor 82% gewijzigd door nero355 op 06-07-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 16:27:
Ik zoek naar een digitale compact camera zo rond 300+/- euro. Ik heb deze camera alleen nodig voor puur foto's maken. Film maken is voor mij niet nodig, omdat ik een HD video camera van canon heb. Ik heb de hele topic van Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 gelezen. Helaas ben ik niet wijzer geworden om een keus te maken welke camera ik graag wil. Zelf zit ik te twijfelen tussen de Panasonic DMC-TZ10/ Sony DSC-HX5V en Sony DSC-H55. De laatste was wat goedkoper.

Welke raden jullie mij aan?
reviews: Roundup: drie compactcamera's getest deze al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nope, maar dit maakt mijn vraagstelling/beslissing eerder in dit topic wel een stuk makkelijker...

* MAX3400 gaat dus een FZ38 halen van de week...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als blijkt dat bij de review dit gezegd wordt: 'Fotografeer je vooral met de camera-presets of hecht je aan een zo goed mogelijke beeldkwaliteit, dan is de Sony HX5V waarschijnlijk de beste keus'.

Dan is de sony HX5V zeker mijn keus. Dat ik die roundup op de hoofdpagina van tweakers niet heb gezien. Bedankt voor de link trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het vreemd vinden dat we het schijnbaar accepteren dat de

TZ-10: Ontzettend veel last heeft van direct licht.
de
HX5V: Irritant geluid maakt tijdens het zoomen wanneer je filmt.
Samsung HZ35W (WB650) Irritant geluid maakt tijdens het zoomen wanneer je filmt.
Voorbeeldfilmpje Samsung

Waarmee eigenlijk de laatste belemmering om de Sony te kopen is vervallen.....

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 10:50 . Reden: Verkeerde type gebashed.... sorry ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
• Wat is je beschikbare budget?
300 a 350 euro
• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)
Superzoom
• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)
Moet een goede allrounder zijn.
• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc)
Geen
Heb je al een voorkeur? (Even googelen, of een vergelijkingssite)
FZ-38
FZ-10
HX5V

Ik zoek ter vervanging van mijn casio ex-15 (mediamarkt model) een goede all-rounder die minder last heeft van ruis en wat beter in het donker(schemering) kan fotograferen. Toestel zal voornamelijk gebruikt worden voor vakantie's , feestjes en verjaardagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 10:34:
Ik blijf het vreemd vinden dat we het schijnbaar accepteren dat de

TZ-10: Ontzettend veel last heeft van direct licht.
de
HX5V: Irritant geluid maakt tijdens het zoomen wanneer je filmt.
Samsung HZ35W (WB650) Irritant geluid maakt tijdens het zoomen wanneer je filmt.
Voorbeeldfilmpje Samsung

Waarmee eigenlijk de laatste belemmering om de Sony te kopen is vervallen.....
In de praktijk valt het wel mee met de TZ-10 en direct licht. Heb er tot nu toe zelf nog geen last van gehad, alleen met een filmpje heb ik het geconstateerd dat het gebeurt. In testen worden de minpunten natuurlijk aangedikt.

Sony vind ik juist door alle beeldoptimalisatie foefjes een onnatuurlijk beeld leveren. Er komt ook een soort zweem over de foto's heen. Dat is best zonde want met een CMOS is veel eruit te halen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
En zie hier : de dpreview review (ehr) van de Samsung EX1 / TL500

Conclusie : vergelijkbaar met de LX3, maar de camera's hebben allebei hun wat sterkere en zwakkere punten:

+EX1 :
-draaibaar OLED scherm
-iets minder ruis in RAW mode, maar JPG's erg soft bij hoge ISO

+LX3 :
-720 video
-wat kleiner
-multi-aspect ratio sensor (dus 24mm is en blijft 24mm of je nu in 4:3, 3:2 of 16:9 schiet)

[ Voor 60% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-07-2010 13:29 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57

Fiber

Beaches are for storming.

WVL_KsZeN schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:19:
En zie hier : de dpreview review (ehr) van de Samsung EX1 / TL500

Conclusie : vergelijkbaar met de LX3, maar de camera's hebben allebei hun wat sterkere en zwakkere punten:
...........
Ik heb hem sinds een paar weken. Nog niet heel veel mee kunnen schieten.

Voordelen:
* Voor een compact fantastische lens en chip.
* Goede bediening met veel handmatige instellingen en snel bereikbare functies.
* Beste scherm ooit op een compact.
* Zeer solide, bijna alles is van metaal.

Nadelen:
* Erg zwaar en groter dan je denkt. Past wel in een jaszak of zijzak van 'combatpant' maar zeker niet in een spijkerbroek, nette broek, borstzakje of binnenzak.
* Losse lensdop.
* Neckstrap zoals bij een dSLR ipv polsbandje.

Voor wie hem overweegt, zet hem in de winkel eens naast de Canon S90..... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Fiber schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:15:
Ik heb hem sinds een paar weken. Nog niet heel veel mee kunnen schieten.

Voordelen:
* Voor een compact fantastische lens en chip.
* Goede bediening met veel handmatige instellingen en snel bereikbare functies.
* Beste scherm ooit op een compact.
* Zeer solide, bijna alles is van metaal.

Nadelen:
* Erg zwaar en groter dan je denkt. Past wel in een jaszak of zijzak van 'combatpant' maar zeker niet in een spijkerbroek, nette broek, borstzakje of binnenzak.
* Losse lensdop.
* Neckstrap zoals bij een dSLR ipv polsbandje.

Voor wie hem overweegt, zet hem in de winkel eens naast de Canon S90..... :)
Wat vind jij van de verschillen tussen de EX1 en de LX3? Ik hou het voorlopig bij mn LX3tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, als je al een LX3 hebt zou ik hem er niet voor inruilen. De EX1 heeft ietsje meer tele, is ietsje lichtsterker, heeft een ietsje beter scherm, maar is wel weer iets groter en zwaarder. Als je nog geen compact hebt kun je hem prima overwegen, naast de Canon G11, S90 en eventueel de Leica versie van de LX3. Allemaal voor dezelfde doelgroep met elk hun eigen kleine voor- en nadelen. Hoewel ik mijn EX1 fantastisch vind twijfel ik stiekum nog steeds een heel klein beetje over de S90, vanwege z'n fomaat. Die past wel in je binnenzak, maar de controls zijn logischerwijs dan ook wel weer wat priegeliger en hij is erg glad en heeft nauwelijks grip.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak er maar van nauwlijks geen grip. Ik had hem vast en hij vloog an bijna tegen de vloer aan in de winkel (het is maar goed dat die dingen vast zitten aan een stuk beveiliging)

Jezus, die S90 is het niet voor mij, ik kijk nu nog naar een oly Pen of EX1 (van wege dat mooie lichtsterke schneider kreuznach optiek en relatief goede sensor voor een compact)

Jammer genoeg zijn de sensors te klein voor een mooie bokeh. Maarja daar heeft men dan ook nog een dslr voor studio en portret werk.
Voor reportages ed. lijkt het me echt een uitkomst. Maar een beetje grip heb ik wel nodig zoals je hier boven kon lezen. Ook daarom is die Samsung misschien wel leuk, ik heb het normaal niet zo op dat merk kwa camera's maar volgens mij hebben ze hier echt iets goeds in handen. Uit reviews komt hij ook beter voor de dag dan de Ricoh GR die ook dezelfde sensor schijnt te hebben.

Vraag me wel af of er een opsteek zoeker is/of komt, dat lijkt me in warme landen met hard zonlicht wel een uitkomst.. Of valt het schermpje bij veel zonlicht nog goed af te lezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Net bericht gehad van Panasonic er komt een opvolger uit voor de FZ38 medio september op voorraad in de winkels. Meer info zal vanaf 21 juli op de website van Panasonic komen te staan..

[ Voor 75% gewijzigd door TWFpa2Vs op 13-07-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

TWFpa2Vs schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:09:
Net bericht gehad van Panasonic er komt een opvolger uit voor de FZ38 medio september op voorraad in de winkels. Meer info zal vanaf 21 juli op de website van Panasonic komen te staan..
:X Lekker is dat; heb net mijn FZ38 besteld... Nou ja, webwinkeltje dus iets met 8 dagen terugsturen, dacht ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MAX3400 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:43:
[...]

:X Lekker is dat; heb net mijn FZ38 besteld... Nou ja, webwinkeltje dus iets met 8 dagen terugsturen, dacht ik... :+
Hehe, ik heb die van mij net sinds dit weekend. Erg fijn toestel met erg veel mogelijkheden. Zoveel beter zal een opvolger denk ik niet worden. Misschien alleen extra zoom-bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

hellboy123 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:47:
[...]

Hehe, ik heb die van mij net sinds dit weekend. Erg fijn toestel met erg veel mogelijkheden. Zoveel beter zal een opvolger denk ik niet worden. Misschien alleen extra zoom-bereik.
Kijk wel inderdaad; en anders gaat de 38 uiteindelijk toch weer op V&A als de opvolger zoveel beter zou zijn... Eerst weer wachten op reviews en blablabla :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

TWFpa2Vs schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:51:
• Wat is je beschikbare budget?
300 a 350 euro
• Wat voor formaat wil je? (compact, superzoom, etc)
Superzoom
• Wat voor eisen stel je eraan? (AF, beeldstabilisatie, zoom, instel mogelijkheden)
Moet een goede allrounder zijn.
• heb je nog specefieke doelen? (externe flitser, etc)
Geen
Heb je al een voorkeur? (Even googelen, of een vergelijkingssite)
FZ-38
FZ-10
HX5V

Ik zoek ter vervanging van mijn casio ex-15 (mediamarkt model) een goede all-rounder die minder last heeft van ruis en wat beter in het donker(schemering) kan fotograferen. Toestel zal voornamelijk gebruikt worden voor vakantie's , feestjes en verjaardagen.
De HX5V is wel een beetje wat anders dan de 38 en de -10. De Sony past in het zakje van je shirt, die andere 2 zeker niet, maar hebben dan ook meer zoom.

Donker, schemering, minder ruis... klinkt als de Sony. Vakantie? GPS is leuk daarvoor hoor, Sony. Verjaardag, Sony maakt verrasend goede flitsfotos!
Nou ja, je leest wel wat ik aanraadt. Alleen zijn die andere 2 toestellen dus niet echt goed vergelijkbaar en leggen ze de accenten op andere zaken dan op echte compactheid.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Thanx, Ik bedoelde eigen de TZ-10.. had een foutje gemaakt. Ik twijfel een beetje tussen de Sony en de FZ38 voordeel van het niet compact zijn is dat je hem sneller om je nek hangt dus ook meer foto's maakt ook vind ik hem zelf wat fijner vast houden. Wat ik zelf op internet kon vinden is de FZ38 gewoon een erg goede allrounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:26:
Thanx, Ik bedoelde eigen de TZ-10.. had een foutje gemaakt. Ik twijfel een beetje tussen de Sony en de FZ38 voordeel van het niet compact zijn is dat je hem sneller om je nek hangt dus ook meer foto's maakt ook vind ik hem zelf wat fijner vast houden. Wat ik zelf op internet kon vinden is de FZ38 gewoon een erg goede allrounder.
OK, nou dan moet je de review lezen van tweakers, vergelijk tussen TZ-10 en de HX5V, S90. Kon ik mij als bezitter van de HX5V wel in vinden, maar lees wel de comments door.
Vwb FZ38 moet je dan de keuze maken of je echt compact of semi wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Die review heb ik inderdaad gelezen. Als jij moest kiezen tussen HX5V & TZ-38 en je hoeft niet te kijken naar compactheid. welke zou je dan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Vandaag mn SX210 (die ik net sinds eind mei had) alweer ter reparatie opgestuurd. Gebeurde regelmatig dat de camera gewoon niet aan wilde gaan. Bij het drukken op de aan en uit knop gebeurd er gewoon helemaal niets. Geen foutmelding, geen scherm wat aan gaat, geen lens die uit gaat, niks. Net alsof er geen accu in zat, maar goed die zat er wel in, en nog vol ook. Bizar!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Je gebruikt wel gewoon een niet vervalste of eentje van een paar euro? Die kunnen ook zo reageren.

Omdat dubbel posten onnodig is:
Panasonic FZ40, FZ100, LX5 en de FX700

De rest spreekt voor zichzelf _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door photofreak op 17-07-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nopes gewoon de originele accu.
Niks imitatie accu.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 17-07-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
photofreak schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 20:47:
LX5 en de

De rest spreekt voor zichzelf _/-\o_
Oei! Die F2.0 - F3.3 24mm-90mm lens is toch wel lekker zeg.. Ziet er goed uit! Oh, en een optionele EVF viewfinder, vandaar dat heuveltje onder de flitsschoen. Maar ISO 12.800.. dat zal wel 100x niks zijn. Ze noemen wel 'pixel mixed readout' in die modes, wat naar een soort Fuji-achtige sensor hint?

[ Voor 22% gewijzigd door WVL_KsZeN op 17-07-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Heeft iemand al Sony DSC WX 5 uitgeprobeerd?
De gene die oa panorama foto's kan maken
In weinig licht goede foto's kan maken
Heeft alleen geen echte goede zoom

Ik twijfel tussen deze Sony DSC WX 5 (275,- incl stuff) en de TZ8 (250 excl stuff) of Samsung WB600 (280)
Voor mij hoef ik geen panorama foto's te maken.

Normale kiekjes... maar ook voor handmatig in te stellen
Filmfunctie, nooit mee gewerkt dus optioneel
Niet te groot, makkelijk mee te nemen
Niet zoveel MegaPix. ivm de grootte en ruimte die hij in beslag neemt op je kaart
Ook hoef ik geen GPS of gezichtsherkenning (wat is het nut van gezichtsherkenning?)

tmx

[ Voor 33% gewijzigd door noud op 18-07-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Net als een hoop andere ben ik op zoek naar een digitale camera, het liefts de allerbeste voor het minste geld.
Daarnaast een paar vragen. Het aanbod is zo groot en tijdens mijn zoektocht ben ik behoorlijk beinvloed door een hoop marketing. Ik heb nu het idee dat ik van alles nodig heb, waarvan ik eigenlijk niet eens wist dat het bestond of waarvan ik niet eens weet wat het precies doet.

Ik vind het leuk om foto's te maken. Maar heel proffesioneel ben ik hier niet mee bezig.Gewoon het standaard werk, bekende, feestjes, vakantie enz daarnaast ga ik veel de natuur in en vind ik het leuk om mooie foto's in het bos te maken waarvan er een hoop in de macro-stand van insecten en bloemen enz worden gemaakt. Mooie close-up foto's vind ik erg blangrijk, veel belangrijker dan de mogelijkheid van kunnen filmen.
Tot nu toe was ik prima tevreden met een redelijk goedkoop 5mp cameraatje. Ik ben dus niet iemand die superkwaliteit srl gewend is. Toch zou ik nu wel een goed toestel willen. Ook vind ik het leuk wat verder te experimenteren dus vind ik handmatige instellingen wel iets wat ik graag wil, mits ik ook zonder alles handmatig in te stellen foto's kan maken.

De foto's die ik maak bewerk ik regelmatig met fotoshop. Ik heb veel gelezen over het .raw bestandstype, je foto's genomen in dit bestand zouden veel betere kwaliteit hebben dan het 'gewone' jpeg. Klinkt als iets dat je echt moet hebben. Zou ik als betrekkelijke leek dit verschil ook zo groot vinden, dus heb ik dit nodig?

Naast de 'gewone' compact camera, heb ik ook veel gelezen over de bridge en superzoom camera's, zijn deze laatste twee dezelfde? Als ik zoek op specifcatie's komen er soms de kleine en de grotere varianten naar boven.
In hoeverre is een groter (superzoom/bridge) model camera ook daadwerkelijk beter in de uiteindelijke beeldkwaliteit van de foto's? Ik neig zelf naar een grotere omdat ik verwacht dat dit beter resultaat geeft. Ben ik hier niet teveel beinvloed want anders heb ik misschien liever een keiner model omdat dit makkelijker mee te nemen is.

Ik heb een lichte voorkeur voor gewone batterijen ipv een accu.

Mijn budget was 200 euro maar is inmiddels verhoogt naar 300 euro, na al dat zoeken wordt ik steeds veeleisender.

De camera;s die ik nu op het oog heb:

Panasonic DMC-FZ38
Voornamelijk vanwege de lovende berichten oa hier.
Ik twijfel over de grootte.

Canon Powershot S90
Ook vanwege alle positieve revieuws.
Nadeel is dat deze toch iets aan de dure kant is en weinig zoom en telebereik heeft. Iets waarvan ik me afvraag of ik dat eigenlijk zou misse.

Mijn voorlopige favoriet is:
Casio Exilim EX_FH 100
Het heel veel foto's in korte tijd kunnen maken spreekt mij erg aan.
Helaas zijn de reviews van dit toestel niet allemaal even goed. Ik vraag me af of ik me daar al te veel door moet laten beinvloeden. Ik bedoel, je zal hier toch naast de extra;s ook wel leuke foto's mee kunnen maken?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit toestel?

Nou ik ben er voorlopig niet uit, tips en antwoorden zijn meer dan welkom,
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Als je alleen gewone dingen gaat fotograferen dan valt de S90 af, deze wordt vaak gekozen omdat ie beter is in situaties met weinig licht door een grotere lensopening/diafragma en een gevoeligere sensor dan de standaard camera's. De FZ38 is alleen aan te raden als je de 18x optische zoom vaak gebruikt, anders is het zonde van de ruimte. Als je de 18x optische zoom en een lichtsterke lens niet nodig hebt en je wilt een goede allrounder dan is de EX_FH 100 inderdaad de beste keuze uit je lijstje. Maar de 40 foto's maken in een seconde van de EX_FH 100 is maar voor een seconde ongeveer dan is je buffer weer vol. Verder heb je natuurlijk ook nog de concurrentie van de Casio. Lijstje van wat andere mogelijkheden: http://tweakers.net/price...2290;250910;253221;251768 De definitieve keuze maken zal je zelf moeten maken, door te bekijken wat je nu wel en niet nodig hebt. Succes. Het helpt natuurlijk ook om naar de plaatselijke fotozaak te gaan om advies te vragen en de camera's ook eens in de hand te hebben gehad.

Verschil tussen normale compact en een superzoom is dat een superzoom 10x optische zoom of meer heeft en het verschil met een bridge camera is dat deze veel mogelijkheden heeft die een dSLR ook heeft maar toch het gemak van een superzoom.

[ Voor 16% gewijzigd door photofreak op 18-07-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel voor je uitleg en je aanvulling die canon lijkt me inderdaad ook wel wat.
Toch ben ik er nog niet helemaal uit.

Wat ik erg belangrijk vind is om ook bij minder licht, zoals in een bos of in de schemering te kunnen fotograveren.
En het belangrijkst vind ik om mooie scherpe foto's in de macro stand te kunnen maken. Helaas kan ik daar weinig over terug vinden in reviews en ook bij specificaties staat hier vaak niks over vermeld.

Wat zijn de dingen waar ik op moet letten om te weten of een toesel goede macro foto's kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

een fz38 kan belachelijk goed macro foto's maken.
Als ik op een pin-automaat ( in een winkel ) de lens letterlijk op de 0 neerzet, kan ik op de 8 nog focussen.

Om je een idee te geven hoe dichtbij dat is ;)

van de fh-100 weet ik dat niet

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 13:51:
Die review heb ik inderdaad gelezen. Als jij moest kiezen tussen HX5V & TZ-38 en je hoeft niet te kijken naar compactheid. welke zou je dan kiezen?
Kan ik helaas niet echt een antwoord op geven. De 38 is een goede all-rounder en meer camera dan de Sony. Sony heeft leuke gimmics en presteert (daardoor) ook goed bij weinig licht, maar ligt niet goed in de hand en is 'minder camera' Beetje appels en peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
zijn er hier eigenlijk al meningen over de nieuwe FZ camera's van Panasonic? ik bedoel hiermee de FZ40 en de FZ100..

Hieronder nog even de grootste verschillen opgesomd:

(FZ40 and FZ100 has the same body of fz35/38)
- Lens increased from 18X to 24x.
- 14.1 Megapixel,
- 25mm Ultra Wide-Angle LEICA.
- FZ40: 1/2.33-inch / 14.5 Total Megapixels
- FZ100: 1/2.33-inch / 15.1 Total Megapixels
- FZ40: No flash hotshoe.
- FZ100: Has a flash hotshoe.
- FZ40: 720p HD Movie Recording
- FZ100: Full HD Movie Recording.

[ Voor 33% gewijzigd door TWFpa2Vs op 19-07-2010 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tja, eer dat de FZ40 leverbaar is, denk ik dat ik mijn (onderweg) FZ38 eerst maar in gebruik zal nemen.

Ach, upgrade ziet er wel aardig uit maar weet nog niet of ik meteen de 38 op V&A zet en een nieuwe 40 ga halen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
MAX3400 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:28:
Tja, eer dat de FZ40 leverbaar is, denk ik dat ik mijn (onderweg) FZ38 eerst maar in gebruik zal nemen.

Ach, upgrade ziet er wel aardig uit maar weet nog niet of ik meteen de 38 op V&A zet en een nieuwe 40 ga halen dan.
Waarschijnlijk dezelfde sensorgrote, maar wel meer megapixels. Het verschil in zoom is ook weer niet zo gigantisch groot. Als ik het goed gezien heb zit er ook een touchscreen op, deze zijn in zonlicht meestal totaal niet te gebruiken. Het beeldscherm van de FZ38 is in volle zonlicht nog perfect te gebruiken.
Ik houd het lekker bij mijn net een weekje oude FZ38 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Vraagje over de zoom van de HX5v:
Ik heb de HX5v gekocht mede vanwege de 10x zoom want mijn oude Sony kan maar tot 3x zoom. Maar nu ik in de praktijk de zoom van mijn beide camera’s vergelijk valt de HX5v mij tegen:
-Als ik een foto maak op bijv. 5x zoom en een foto op 10x zoom is het verschil niet zo heel groot. (m.a.w. in de praktijk is de meerwaarde van 10x zoom tov 5x zoom is niet veel)
-Als ik met de HX5v een foto maak op 8x zoom, 9x zoom en 10x zoom is het verschil zelfs nihil. (d.w.z. wat je op de foto ziet blijft nagenoeg gelijk; het wordt niet groter, dus een fotocamera met 8x zoom presteert net zo goed als een camera met 10x zoom.)

Is dit bij andere HX5v gebruikers ook het geval? Of is de zoom van mijn HX5v kapot / niet goed werkend?

Bovendien als ik met een Sony videocamera met 10x optische zoom inzoom kan ik veel verder inzoomen. Ook merk ik dan niets van afnemen van het zoombereik als je verder inzoomt, terwijl bij de HX5v het lijkt alsof naar mate je meer inzoomt, het verschil tussen het aantal keer inzomen exponentieel kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De Sony HX5V heeft een lens die het equivalent is van een 25-250mm lens op een full frame dSLR. 25 x 10 = 250, dus 10 x zoom. Het verschil tussen 8x, 9x en 10x is dus het verschil tussen 200mm, 225mm en 250mm, en dat verschil is inderdaad niet zo groot. Zie ook: http://imaging.nikon.com/.../lens/simulator/index.htm Zet de lens en de body op FX en bekijk de verschillen tussen de diverse focale lengtes, bijvoorbeeld 200, 225 en 250 mm. Er veranderd niet zo heel veel in het plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Deze is denk ik ook zeker interessant voor dit topic : Fuji F300exr. 15x zoom en phase detection AF (eerste keer in een compact voor zover ik weet). Lijkt me een heerlijke allround camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Na maanden kijken, lezen, dit topic helemaal doornemen, komen we er niet uit.
Voor de goede orde, we hebben nu een 9 jaar oude Sony Cybershot 3.2mp.
*kuch*

We wilden een dslr kopen, echter dit werd ons in winkel afgeraden, i.v.m. wat wij er mee doen.

Wij doen:
-huis tuin en keuken foto's (vooral katten)
-soms sport foto's (wielrennen)
-vakanties, waar met name grote gebouwen gefotografeerd worden
-natuur (zowel vrije natuur als dierentuin)

Wij zijn door de testuitslag danig in de war gebracht. In winkel werd ons ook al de Samsung HZ35W aanbevolen. Ooit een panasonic (DMC-FZ10) gehad, bekend maakt bemint effect, zeg maar.

Waar wij nu niet meer uitkomen, door te weinig verstand van camera's, ondanks alle inlezen:
-panasonic FZ38 (oh, wat lijkt deze op de beminde DMC-FZ10 die nu weg is)
-panasonic TZ10 of TZ7 (waarom wordt hier voorkeur voor de TZ 7 uitgesproken?)
-Nikon S8000
-Samsung HZ35W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor mijn gevoel maakt het qua beeldkwaliteit allemaal niet zo heel veel uit....
De Pana FZ38 is wel een stuk groter dan de rest. dit kan een voordeel of nadeel zijn. Er is geloof ik net een opvolger van uit, maar of die echt beter is betwijfel ik een beetje. (FZ45, FZ100)
De TZ7 is vergeleken met zijn opvolger, de TZ10 een stuk goedkoper en heeft minder MP, wat een voordeel is. De TZ10 heeft wel weer wat meer moderne gimicks zoals GPS.
De Samsung HZ35W heet hier WB650.

Ik neem aan dat je deze vergelijking al door gespit hebt:
http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Ja, http://www.dpreview.com/reviews/Q210grouptravelzoom/, noemde ik 'testuitslag'. Mede daarom verder in verwarring.Had net overigens een typo, heb de DMC-FZ10 gehad, dus grote ken ik en gewend.

Mede omdat de panasonic's in de test er als middelmatig (middenmoot) uit komen. Ben dit niet helemaal gewend van die FZ10. Hoewel mijn ervaring wèl is dat panasonic in ietwat donker licht (hoeft niet eens heel donker te zijn), slechte foto's maakt (in vergelijk met andere camera's in datzelfde licht). Flits ook niet heel denderend.

Inmiddels zijn we er over uit, dat we camera in jas/broek/zak willen kunnen meenemen.

En net zoals iemand hier in topic al aangaf, Samsung is vrij onbekend als camera. Over de test winnaar Casio wordt hier met geen woord gerept. Ook de Nikon S8000 komen we niet tegen.

Vandaar dat we nu eigenlijk het niet meer goed weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik zit ook zo over die casio te twijfelen. Komt bij dpreview goed uit de test maar ik heb ook wel wat mindere reviews gelezen. Ik word ook gek van de overkill aan keuzes.
Ik denk dat ik misschien toch de casio ga nemen, helaas op dit fora ook weinig mensen die bekend zijn met deze camera.
De FZ38 staat 2e op mijn lijstje. De grootte houdt mij een beetje tegen en vraag me nog steeds af wat behalve de zoomfunctie de meerwaarde is van de afmeting. Deze camera heeft wel heel veel positieve reviews.

Ik ben vooral geintereseerd in de macro functie van een toestel, helaas kan ik daar weinig info ver vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
We hebben de Casio vergeleken met de Samsung (dprevieuw).
Wat opviel is dat de Casio vooral op raw en video beter scoort. Qua flits zijn ze beiden niet denderend. Beiden ontlopen elkaar niet veel.

Vervolgens Casio met Pana FZ38 vergeleken. De FZ38 scoort eigenlijk op alle onderdelen veel beter dan de Casio, vooral op flitser een heel groot verschil.

Daarna de Casio met de Pana TZ10 en de FZ38 vergeleken.
Dan valt op dat de Casio en TZ10 elkaar niet veel ontlopen. Voor ons belangrijk, de flitser van de TZ10 is veel beter. Overigens letten wij niet op video prestaties, aangezien we de camera voor fotograferen willen.

Vervolgens de TZ10 en FZ38 vergeleken. Dan valt op dat de FZ38 op (voor ons) belangrijke punten beter scoort. Vooral low light, flash, speed en Ergonomics & handling, zijn voor ons dan belangrijk.

En dan zitten we wéér met het dilemma; we wilden eigenlijk een camera die in zak mee kan. Maar vergelijkingen brengen ons toch steeds bij de FZ38 :/

Als de FZ38 het formaat had van de andere compacts, zouden we geen seconde twijfelen en de FZ38 kopen.
Mede omdat Casio en Samsung ons niets zeggen als camera merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij bol is de canon powershot sx200 IS te krijgen voor 235 euro, dit lijkt mij ook een goed toestel.
Hier schijnt de macrofunctie ook goed van te zijn, deze camera heeft ook veel handmatige instellingen en veel zoom.

Wel in het zwart voor deze prijs,de rode en blauwe variant zijn meteen een stuk duurder 290 euro.
Zet het er maar even bij, want de zwarte variant valt dus eigenlijk buiten dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

Voor mijn ouders zoek ik een nieuwe camera. Ze willen geen compact camera, of een compact met meer zoom zoals de Sony DSC-HX5. Te klein formaat.

We twijfelen nu tussen een Canon EOS1000D met kitlens of bv een 18-135 en een Panasonic PZ38 of Canon SX20. Vooral gebruiksgemak (als in eenvoudig) en gewicht zijn belangrijk.
Ik heb zelf een Canon 400D met 17-85 IS lens, deze is net aan de zware kant qua gewicht voor hun. Is een 1000D met 18-135 lichter? Of kunnen ze beter naar de PZ38 of SX20 gaan?

edit:

Ik weet dat de 1000D met 18-135mm lens misschien boven de 500 euro kan komen, maar de vraag leek me hier het meest gepast.

[ Voor 19% gewijzigd door B2 op 22-07-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
3 seconde google werk
http://www.cnet.com.au/ca...0d-vs-1000d-339289672.htm
1000D is 60 gram minder zwaar.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 06:45

B2

wa' seggie?

Tja met jouw 3 seconden heb ik alleen het verschil tussen een 400d body en 1000d body.. Daar is de lens niet bij inbegrepen he.....
Maar goed, de body is dus lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
WVL_KsZeN schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:19:
Deze is denk ik ook zeker interessant voor dit topic : Fuji F300exr. 15x zoom en phase detection AF (eerste keer in een compact voor zover ik weet). Lijkt me een heerlijke allround camera!
Lijkt me inderdaad een erg mooi toestelletje. Zou bijna zeggen dat ik helaas net de SX210 heb gekocht (die voor reparatie is nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik hoor veel over de FZ38, maar vrij weinig over de SX20 ?

Ik ben aan het twijfelen tussen de aanschaf van de Canon SX20 (voorkeur) en de Panasonic FZ38. Kan iemand mij wat vertellen over het verschil tussen die twee en waarom de FZ38 hier meer wordt genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
roelientjeL schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:46:
Ik hoor veel over de FZ38, maar vrij weinig over de SX20 ?

Ik ben aan het twijfelen tussen de aanschaf van de Canon SX20 (voorkeur) en de Panasonic FZ38. Kan iemand mij wat vertellen over het verschil tussen die twee en waarom de FZ38 hier meer wordt genoemd?
't is maar waar je voorkeur ligt. De SX20 heeft 4x AA batterij, de FZ38 een eigen accu. In dat punt zou mijn persoonlijke voorkeur ook de Canon zijn.

Kwa lens echter is mijn voorkeur de Panasonic. Met name op tele is de Canon wat zwakker (F5.7 vs 4.4)
Verder heeft de Canon 'slechts' 15sec max sluitertijd, de Panasonic gaat tot 1min. Dat zijn beide punten voor mij om de Pana toch de voorkeur te geven boven de Canon.

Zelf weet ik het nog altijd niet... De FZ38 lijkt interessant, z'n opvolger is er niet voor mn vakantie dus valt af. De Nikon P100 en Fuji HS10 zijn ook kandidaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo76
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

pipo76

Pipo

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 03:02:
Mijn voorlopige favoriet is:
Casio Exilim EX_FH 100
Het heel veel foto's in korte tijd kunnen maken spreekt mij erg aan.
Helaas zijn de reviews van dit toestel niet allemaal even goed. Ik vraag me af of ik me daar al te veel door moet laten beinvloeden. Ik bedoel, je zal hier toch naast de extra;s ook wel leuke foto's mee kunnen maken?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit toestel?
Ik heb sinds een tijdje de FH100 naast een DSLR. Mijn selectiecriteria voor een compact waren:
  • HD-filmpjes kunnen maken (1280x720)
  • groothoek (de FH100 begint bij 24mm FF-equivalent)
  • compact: moet in jaszak passen
  • enigszins fatsoenlijke image quality
  • enigszins gebruikersvriendelijk
Ik had eigenlijk een Ixus 200/210 (300 was er toen nog niet), S90 of LX3 op het oog, maar heb op advies van Konijnenberg toch voor de FH100 gekozen. Ik had er aanvankelijk gemengde gevoelens over, maar dat komt omdat ik qua image quality verwend verpest ben met de DSLR. Inmiddels ben ik er toch wel tevreden over. Mijn bemerkingen in de praktijk:
  • HighSpeed-filmpjes zijn leuk (de FH100 kan in diverse HS-modes filmpjes opnemen; in de praktijk is de 30/120 fps bij 640x480 goed bruikbaar om slowmotion filmpjes te maken)
  • HS-foto's en alle Best-shot scenemodes gebruik ik nooit; hij staat gewoon op auto. Daarnaast kun je ook nog voor A/S/M kiezen (diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze of volledig handmatig)
  • zoombereik is prettig; 24mm is meestal wijd genoeg; 10x zoom is soms handig
  • tijdens filmen kan de FH100 uitsluitend digitaal zoomen
  • tijdens HD-filmen (16:9) zijn de bovenste en onderste rand van het 4:3 scherm wel zichtbaar maar een heel klein beetje greyed-out. In de praktijk is dat lang niet altijd goed te zien waardoor schoenen of hoofden in het filmpje ontbreken. Beter oefenen nog ;-)
  • RAW-mode voor fotografie gebruik ik niet, wegschrijven van 1 foto duurt een seconde of 10 en dat is voor mij de kwaliteitsverbetering tov JPG output niet waard
  • macromodus: minimale focusafstand is 7cm; daarmee kun je met de lens vlakbij de 0 van een numeriek toetsenbord net de 8 scherp krijgen.
  • alle grappen en grollen die Canon heeft met herkenning van bepaalde gezichten, knipoogbesturing door de eigenaar etc zijn afwezig; er is "alleen" een gezichtsdetectie-modus en die werkt onder gunstige omstandigheden aardig
  • maakt gebruik van een relatief nieuwe "rechthoekige min-USB-aansluiting"; geen idee hoe die heet, maar ik heb er nog maar 1 kabeltje van.
Al met al een handig compact cameraatje voor het doel waarvoor ik hem zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 25 juli 2010 @ 15:06:
[...]'t is maar waar je voorkeur ligt. De SX20 heeft 4x AA batterij, de FZ38 een eigen accu. In dat punt zou mijn persoonlijke voorkeur ook de Canon zijn.
En dit begrijp ik dus niet :$

Waarom voorkeur voor batterijen in plaats voor accu?
Ik las over Nimh batterijen dat deze bij hoge/lage temperaturen nogal gevoelig zijn voor leeglopen e.d. Weet niet of dit klopt.

Heb nu sony cybershot gevalletje (kan echt niet meer), met batterijen. Trauma van inmiddels, kan geen batterijen meer zien.

Heb zelf ervaring met papansonic fz18 (meen ik uit m'n hoofd) met accu. Nooit problemen mee gehad.

Aangezien ik nu al tijdje voor andere camera aan kijken ben (kan eigenlijk ook geen revieuws meer zien), ga ik alleen maar meer twijfelen. Las gisteren bijv weer camera revieuw van canon sx 20 in vergelijk met pana fz38.
Conclusie: beiden zijn zo vergelijkbaar, dat beiden als winnaar uit de bus kwamen.

Canon heeft batterijen...maar om het hier nu alleen vanaf te laten hangen?

Gebruik: vakantie, grote gebouwen, natuur, huis-tuin-en keuken gebruik en soms sportevenementen (wielrennen). Ik ben het spoor (kiezen welke) een beetje bijster eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:10
Ik ben op zoek naar een nieuwe compact camera en heb ondertussen al hopen reviews en tests bekeken. Ik heb reeds besloten dat mijn volgende camera een travelzoom zal worden.
Nu heb ik gezien dat binnenkort de fujifilm F300exr uitgebracht wordt. In theorie zou dit een topper moeten worden.
Denken jullie dat deze de moeite is om te wachten?

Enkele theoretische voordelen:
- snelle autofocus
- exr mode
- relatief goed in low light situaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bi-zonder schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:47:
[...]Gebruik: vakantie, grote gebouwen, natuur, huis-tuin-en keuken gebruik en soms sportevenementen (wielrennen). Ik ben het spoor (kiezen welke) een beetje bijster eerlijk gezegd.
Als je niet kunt kiezen, moet je gewoon een Sony HX5V nemen. Die kan alles wat je wilt (en meer), heeft een prima beeldkwaliteit en een accu. En het belangrijkste: vrijwel alle foto's die ik ermee schiet zijn gewoon dik in orde, zowel qua belichting, scherpte als kleur, de beperkingen van een compact in aanmerking genomen. Het is zelfs zo dat ik nu mijn spiegelreflex gewoon maar thuislaat op reis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:48
Ik zit te twijfelen tussen een panasonic lumix TZ4 of een fs10 of een Fujifilm pinepix F70EXR: klikeredeklik ik zou graag willen weten wat jullie zouden kiesen.
Een andere camera zou ook kunnen maar het liefst met zoveel mogelijk optische zoom (10x is niet perse nodig maar minimaal 5x). Het mooiste zou zijn als je ook nog dingen in kunt stellen zoals sluitertijd enzo budget: tot 130 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:10
Ik denk dat je dit beter in een ander topic plaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke compactcamera kan iemand mij aanraden voor partypictures?

- Past in broekzak
- Goede flash (zowel voor indoor-night als outdoor fill flash)
- HD video

Prijs is niet belangrijk, custom control & raw zijn pre!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Panasonic LX3 :)

Broekzak is wat krapjes, maar je kan er een hele mooie Leica riemhouder voor kopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yelloww
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 14:45
nero355 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:47:
Panasonic LX3 :)

Broekzak is wat krapjes, maar je kan er een hele mooie Leica riemhouder voor kopen !!
Nu nog een LX3 terwijl de LX5 net officieel is aangekondigd? Lees wel verschillende berichten over beschikbaarheid, van 'eind augustus' tot 'het najaar' erg ruim allemaal, iemand een betere gok? Ook enig idee of zo'n Panasonic eerder in Japan verkrijgbaar is dan Nederland? (Ga toevallig in Augustus voor 4 maanden naar Korea, dan is Japan dichtbij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom voldoet de LX3 zo goed aan mijn wensen?

Riemhouder is erg fout! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 14:48
Invictus66 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat je dit beter in een ander topic plaatst
oeps ja sorry ik dacht dat dit het vervolg topic was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

LX5 vind ik persoonlijk 3 keer niks wat betreft comfort en bediening ... 2 pluspunten die ze hebben gesloopt :X

Dit is het Leica "hoesje" => pricewatch: Leica D-Lux D-LUX 4 Leather Case Brown Alleen heb ik dan de zwarte. Je kan hem ook als een tasje over je schouder dragen.
Of een broek/jas met grotere zakken kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat me ook niet zo zeer om comfort om vast te houden, maar wel in de broekzak.

Verder wil ik gewoon goede flitsfoto's kunnen maken zowel binnen als buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Voor de mensen die nog een FZ38 willen kopen moeten opschieten je kunt ze namelijk niet meer bij panasonic bestellen, ze gaan er nu echt uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
goh, de FZ45 en de FZ100 zijn uitgebracht ;) Dit was vorig jarig ook toen de FZ28 eruit ging. Maar naderhand kwamen er nog wel een hele sloot goedkopere FZ28's in de schappen voor 20 euro minder. Geen idee op dit ook met de FZ38 gaat gebeuren. Ik vind het trouwens wel raar dat Panasonic NL nog adviesprijzen en specificaties heeft gegeven over de FZ45 en de FZ100.

Edit: 429 voor de FZ45 en 529 voor de FZ100, maar die prijzen zakken nog wel

[ Voor 9% gewijzigd door photofreak op 02-08-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik heb de SX20 maar gehaald :)
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/mioqjn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2hwph7c.jpg

295 euro voor de camera zelf, 30 voor het tasje, 23 voor 8GB Class6 SD kaartje en 6,50 voor de verzendkosten.

Tot nu toe prima dingetje! Ben even de programma's aan het installeren, kijken of die iets zijn.
Als iemand twijfelt over de aanschaf en vragen heeft, stel ze gerust ;)

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Bi-zonder schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:47:
[...]
Heb nu sony cybershot gevalletje (kan echt niet meer), met batterijen. Trauma van inmiddels, kan geen batterijen meer zien.

Heb zelf ervaring met papansonic fz18 (meen ik uit m'n hoofd) met accu. Nooit problemen mee gehad.

Aangezien ik nu al tijdje voor andere camera aan kijken ben (kan eigenlijk ook geen revieuws meer zien), ga ik alleen maar meer twijfelen. Las gisteren bijv weer camera revieuw van canon sx 20 in vergelijk met pana fz38.
Conclusie: beiden zijn zo vergelijkbaar, dat beiden als winnaar uit de bus kwamen.

Canon heeft batterijen...maar om het hier nu alleen vanaf te laten hangen?

Gebruik: vakantie, grote gebouwen, natuur, huis-tuin-en keuken gebruik en soms sportevenementen (wielrennen). Ik ben het spoor (kiezen welke) een beetje bijster eerlijk gezegd.
En inmiddels al een keuze kunnen maken? Mijn vriendin en ik zitten met een vergelijkbaar dilemma echter twijfelen we tussen de camera's welke T.net heeft getest.

De TZ10, HX5V en de SX210. Mijn collega's zweren bij de SX210 (zit in de IT en dat zijn onze Canon experts, wellicht daarom de voorkeur?)

Persoonlijk neig ik naar de Sony aangezien de GPS nauwkeuriger is dan die van de TZ10 en ook hoogte kan herkennen. Plus dat de Panorama pics erg super zijn! Nadeel is wel de slechte microfoon en de vrolijke (onechte?) kleuren.

Pana heeft een super mic, slechtere foto's/video's middels lichtstrepen e.d.

Canon maakt uitstekende foto's, alleen vind m iets te klein en uitklapbare flitser is niet fijn. Jammer is ook dat deze de GPS mist.

Kortom? Wordt het een Sony??

..::System Specs::..

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tekn0z schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:12:
[...]
Persoonlijk neig ik naar de Sony aangezien de GPS nauwkeuriger is dan die van de TZ10 en ook hoogte kan herkennen. Plus dat de Panorama pics erg super zijn! Nadeel is wel de slechte microfoon en de vrolijke (onechte?) kleuren.
Wat de GPS van de Sony betreft: houd er wel rekening mee dat als je het toestel aanzet, het even duurt voordat de GPS een fix heeft. Je zult dus zeker een aantal foto's zonder GPS-gegevens krijgen.
Van onechte of te levendige kleuren heb ik bij de HX5 nog nooit iets gemerkt. Ik vind de kleuren zeer natuurgetrouw. Wel is de microfoon inderdaad ondermaats, wat vooral bij muziekopnamen jammer is.

Verwijderd

Hallo iedereen,

ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera, en ben na lang zoeken en vergelijken op de volgende twee camera's uitgekomen

-Nikon Coolpix P100
-Fujifilm FinePix HS10

Beide passen in mijn budget van 350-400 euro

Heeft iemand ervaring met een van beide toestellen of alternatieven?
Via de fotograaf ben ik namelijk terecht gekomen bij de Nikon omdat de betreffende fotograaf slechte ervaringen heeft met de service van Fujifilm.

Deelt iemand deze gedachte?

Alvast bedankt voor reacties

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 09:09
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:26:
Hallo iedereen,

ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera, en ben na lang zoeken en vergelijken op de volgende twee camera's uitgekomen

-Nikon Coolpix P100
-Fujifilm FinePix HS10

Via de fotograaf ben ik namelijk terecht gekomen bij de Nikon omdat de betreffende fotograaf slechte ervaringen heeft met de service van Fujifilm.

http://www.dpreview.com/reviews/Q110superzoomgroup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:26:
Hallo iedereen,

-Nikon Coolpix P100
-Fujifilm FinePix HS10

Heb sinds een paar weken de Nikon P100. Ben nog heel erg aan het testen en uitvogelen. Ga volgende week naar een fotograaf voor wat 'lessen'.

Wat mij to nu toe overduidelijk is: elke foto waarbij eerst de witbalans, middels grijs (stoeptegel o.i.d.), of d.m.v. een grijs lapje (zonder structuur !) ingesteld is, zijn de meest natuurgetrouwe qua kleur, contrast e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

prijk schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:20:
[...]

Wat de GPS van de Sony betreft: houd er wel rekening mee dat als je het toestel aanzet, het even duurt voordat de GPS een fix heeft. Je zult dus zeker een aantal foto's zonder GPS-gegevens krijgen.
Van onechte of te levendige kleuren heb ik bij de HX5 nog nooit iets gemerkt. Ik vind de kleuren zeer natuurgetrouw. Wel is de microfoon inderdaad ondermaats, wat vooral bij muziekopnamen jammer is.
Ik vind sony over het algemeen in z'n compact camera's i.t.t pansasonic een beetje een disney vibe eroverheen gooien.

Lijkt net alsof saturation altijd + 5 of 10 staat :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand toevallig al wat reviews gelezen van de nieuwe Fuji camera, de F300EXR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35
l3art schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:02:
Iemand toevallig al wat reviews gelezen van de nieuwe Fuji camera, de F300EXR?
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een review van CNET Asia gevonden. Zij zijn redelijk positief (met als punt een 7.8)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja die had ik ook al gevonden ja....
Ben benieuwd naar vergelijkingen met bijv de SX210.

Zou ook wel leuk zijn als ze wat meer aandacht gesteden aan filmen met deze camera's in luide omgevingen zoals concerten en dance feesten aangezien de camera's daar ook best veel voor gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Panasonic LX5 vs Canon G11. Welke van de twee?

Panasonic LX5: + erg mooi ontwerp, + video, + 24-90 is mooi bruikbaar als bereik, + 24mm als groothoek
Canon G11: + hoe klein ook, zoeker, + draaibaar scherm scheelt met krassen

Ik heb op dit moment echt zoiets van: de Leica lens van de LX5 + rest van Canon G11 = ideaal. Heb je mooi bereik + hoe klein ook toch een zoeker en draaibaar schermpje wat je in kunt klappen zodat je geen krassen krijgt. Vind het persoonlijk daarom ook jammer dat Canon niet meer met de G12 gedaan heeft. Had die 24mm gegeven en dan was het simpel geweest. Maar enfin, kan dus geen keuze maken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Joosie200 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:00:
Panasonic LX5 vs Canon G11. Welke van de twee?
.........
Maar enfin, kan dus geen keuze maken op dit moment.
Deze 2 ook overwogen?
http://www.dpreview.com/n...1918canonpowershots95.asp
( http://www.kenrockwell.com/canon/s95.htm ;) )
http://www.dpreview.com/reviews/samsungtl500/

Ga gewoon eens naar een goede fotowinkel en vraag of je ze vast mag houden, en even mag proberen, dan weet je het waarschijnlijk gauw genoeg. Kwalitatief ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel. Ik heb zelf de Samsung en die is fantastisch, maar ik overweeg toch nog een heel klein beetje om die in te ruilen voor de S95, gewoon omdat die een heel stuk kleiner is en dus beter in mijn broekzak past. :)

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 17:23
Ik ben toevallig net dezelfde keuze aan het maken, de g11 is al uitgesloten maar ik twijfel nog sterk tussen de samsungtl500/ex1 vs canon s95 vs panasonic lx5.

De lx5 maakt voor de moment het minste kans voor mij, de video modus gebruik ik toch niet. De enigste reden waarom ik naar de s95 zou neigen is omdat ik deze eerder al in mijn broekzak zou kunnen steken. Moest draagbaarheid geen issue zijn had ik de ex1 al lang in huis gehaald...

(btw samsung ex1 en tl500 zijn hetzelfde toestel, gewoon andere naamgeving hier tov usa)

edit: juist nog een beetje dpreview fora zitten afschuimen en de eerste ervaringen met de s95 zijn niet goed, er wordt zelfs gezegd slechter dan s90 betreffende fotokwaliteit...

[ Voor 14% gewijzigd door SdtThys op 26-08-2010 04:02 ]

• Joosie200
  • Niet online
Heb ze allemaal al overwogen ja. Heb eveneens de DPreview fora afgestruind en de eerste meningen van mensen die de S95 net in huis hadden gehaald was teleurgesteld. Een aantal is weer terug naar hun canon G11 gegaan. Een paar anderen hebben juist vanwege de s95/G12 de Samsung EX1 aangeschaft. Zoals ik het nu zie is de Samsung EX1 een goede combi tussen de G11 en LX5. Wel het draaibaar schermpje zoals de G11 en een lens die goed in de buurt komt van de LX5. Heb alleen weinig vertrouwen in Samsung als camera merk. Maar die EX1 is wel weer flink goedkoper dan de andere twee. De review van DPreview laat daarentegen blijken dat ondanks de weinig innovatieve lens van de G11/G12 e.d. dat je met de Canon beter af bent. Je hebt direct controle over exposure compensation/iso bijv.

• nero355

nero355

De S90 is toch ook nog steeds verkrijgbaar :?

Die klachten over de S95 : Is dat de directe JPG of vanuit RAW ??

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
pfff na 2 dagen surfen en reviews lezen zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een compact camera voor huis tuin keuken en vakantie gebruik. Ook eentje die goede filmpje kan maken.

Natuurlijk ben ik begonnen met de topmodellen van het moment te bekijken waar iedereen naar kijkt:

Panasonic DMC-TZ10
Sony Cybershot DSC-HX5V

UIt alle reviews heb ik het volgende naar boven gehaald:

- Panasonic beste fotokwaliteit
-Sony beter in lowlight
-Sony beter video, echter brak geluid (bij live optredens)
-Panasonic beter geluid dan sony, maar niet zo goed als zijn voorganger de TZ7

Nou simpel. Ik ging voor de tz7, hd video , goede fotos en het beste geluid en het goedkoopst. Echter zijn deze bijna nergens meer op voorraad. 2e hands vragen mensen ook nog vaak de hoofdprijs. Bij shops die hem wel op vooraad hebben kom je gewoonweg op de prijs van de nieuwere moedellen , TZ10 en HX5V.

Nou heb ik hier wat vragen die ik graag beantwoord zou hebben:

- Hoeveel beter is het video geburen van de hx5v nou echt t.o.v de TZ10 / TZ7? ga je dat 1080i vs 720p nou echt merken op je pc?
- Hoe brak is dat geluid van de hx5v nou werkelijk? Ik ben geen festival ganger en ga er geen live muziek mee opnemen

En zijn bovengenoemde toestellen nou echt zoveel beter al b.v. een Canon Digital IXUS 100 IS al la 100 euries?

• Joosie200
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:31:
De S90 is toch ook nog steeds verkrijgbaar :?

Die klachten over de S95 : Is dat de directe JPG of vanuit RAW ??
:Y

De directe JPEG.

Vanmiddag de EX1 in het echt vastgehouden. Zag er allemaal mooi uit. ISO kun je met het draaiwieltje achterop ala Canon naar rechts klikken en je verandert je iso meteen. Het scrollwieltje voorop kun je indrukken en je bent aanbeland bij de exposure compensation. Waar de G11 dus twee moduswieltjes bovenop voor heeft dus. ;) EX1 gekocht, mee naar huis meegenomen. Na twee uur weer terug in de winkel en geld terug.

Waarom? Ik werd niet blij van hoe o.a. Samsung de stabilisatie heeft verwerkt in het apparaatje. Daarnaast, bereik is prima maar gebruik maken van de lens door met diafragma te spelen kun je schudden. Maarja, had ik moeten weten want alle compacts hebben last van DOF, of je nu een lens die op f/1,8 begint hebt of niet. De stabilisatie die Panasonic/Canon gebruiken is stukken effectiever. En ja, Samsung heeft zelfs een aparte modus op de EX1 zitten genaamd dual image stabilisation o.i.d. Dual + O.I.S. zorgt wel voor niet bewegende eindfoto's. Maar dan kun je niet je diafragma/sluitertijd aanpassen naar eigen goeddunken. En ik heb zoiets, met een dergelijke premium compact wil ik dat juist. Dus EX1 terug gebracht en geld retour.

Denk dat ik maar Photokina afwacht om te zien wat Panasonic met hun GF2 meegeeft, dito voor Olympus wat zij hun EP3 meegeeft. Met zo'n m4/3 kun je tenminste wel priegelen met diafragma zoals met dSLR's het geval is.

@Twanjo: ik ken ze geen van beide. Heb wel een tijdje de Panasonic TZ3 gebruikt.

- Geef je de voorkeur aan foto of video? Foto: TZ7/10, video: die Sony.
- Persoonlijk ga ik liever voor progressive dan interlaced. Ergo: 720p > 1080i anytime.
- Persoonlijke ervaring: geluid van filmpjes ala TZ3/eender compact is bij festival/concerts gewoon waardeloos. Maakt niet uit welk merk of type je hebt.
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk