Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 171.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

maartend schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:52:
Maar dan moet je je vraag stellen in het topic van camera's die tot 250 euro gaan. Hier ligt de prijs tussen 250-500 euro.
Lees de eerste zin eens van mijn originele post :)
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:55:
Zonder grappen: kijk even in de PW bij populaire camera's, check de specs en prijzen van deze modellen en haal de -op het eerste oog- aantrekkelijke modellen even door dpreview heen ;)
Thnx, DPreview had helaas geen review van de HX5V, maar het forum daarentegen genoeg reacties; de volgende reactie gaf de doorslag
I have had my HX5V since March and have taken over 5000 pictures with it.

I generally leave the setting at iAuto except in special circumstances.

I have used AMB with great success, the pictures taken in a low light theatre at ISO 3200 are outstanding.

I have used Low light setting in churches etc and the video I have taken looks great on my daughter's large LCD TV.

I have printed upto A4 size and have entered some pictures in a camera club competition where the pictures were commended for their sharpness and detail.

I cannot see where the suggestion of softness comes from.

Take a look at my gallery for a selection of shots.

I am 100% happy with my choice and would recommend it to anyone as a general purpose camera.

My previous camera was a Nikon D80 DSLR with an 18 - 200 zoom lens and if anything I get better more consistent results from my HX5V
Ook de de review op http://www.imaging-resource.com/PRODS/HX5V/HX5VA.HTM was veelbelovend. Ondanks dat de lijst van cons erg lang is, zijn de pro's van veel grotere betekenis.

Thnx mensen, ik ben er uit :) Nu nog toffe accessoires vinden en dan kan ik helemaal los :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 19:07
Zijn er hier mensen die ook hebben gekeken naar de Sony NEX-3? Ik zie hier regelmatig de Sony HX5 langskomen, volgens de reviews is dit een erg goede compact camera maar de NEX-3 is nog net een stapje beter. En wanneer je de lens eraf haalt (en in je andere jas zak stopt), ook compact :)

Afbeeldingslocatie: http://www.photofacts.nl/fotografie/foto/et/sony_nex-5_nex-3.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nu al een paar maanden (sinds introductie) de Canon Powershot G12, en het ding bevalt me meer dan prima. Aardig compact, veel opties, snel, HD opnemen en maakt schitterende foto's. Hij is wat zwaar en een tikkeltje lomp, maar beter dan menig normale compact-camera mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 19:13
Zelf heb ik nadat mijn D200 + Tamron 17-50 2.8 waren gestolen, een Olympus PEN E-PL1 gekocht omdat ik niet meteen zin had om meteen weer een groot bedrag neer te leggen voor een camera.
De straatprijs van de E-PL1 is om en nabij de 419EUR, maar met een beetje onderhandelen heb ik hem voor 399EUR meegekregen.
Ik moet zeggen, de camera maakt echt geweldige foto's. Oke, de AF is niet zoals van een DSLR, en ook mis je misschien de instel wieltjes e.d., maar de foto kwaliteit (voor mij toch het belangrijkste) maakt dit ruimschoots goed.
Morgen gaat de camera mee naar NYC, hopelijk veel mooie foto's maken daar, en mocht ik dan toch nog teleurgesteld zijn (kan het me niet voorstellen), dan kan ik hem altijd nog terug sturen (30 dagen actie van Olympus) :)

Wat mij betreft, een aanrader in de categorie tot 500EUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:28:
Ik heb nu al een paar maanden (sinds introductie) de Canon Powershot G12, en het ding bevalt me meer dan prima. Aardig compact, veel opties, snel, HD opnemen en maakt schitterende foto's. Hij is wat zwaar en een tikkeltje lomp, maar beter dan menig normale compact-camera mijns inziens.
...inderdaag behoorlijk compleet, alhoewel ik zelf aanhik tegen de wat beperkte zoom (5x) en had liever een iets grotere bereik gehad in de groothoek (nu 28mm). Dus een camera (vergelijkbaar in compactheid en eigenschappen van de G12) in die prijsklasse , met genoemde aanpassingen en het kantelbare LCD.... wie het weet mag het zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:55:
Zijn er hier mensen die ook hebben gekeken naar de Sony NEX-3?
Daar heb ik naar gekeken ja. Uiteindelijk is het een concurrent geworden. (Wel een systeemcamera maar geen NEX-3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:06:
[...]

Daar heb ik naar gekeken ja. Uiteindelijk is het een concurrent geworden. (Wel een systeemcamera maar geen NEX-3)
...das mooi, maar voor de volledigheid en ter info van de overige lezers, welke is het dan ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:19:
[...]

...das mooi, maar voor de volledigheid en ter info van de overige lezers, welke is het dan ? ;)
Het is uiteindelijk de PEN E-PL1 geworden. Tot op heden ben ik er zeer content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:06:
[...]

Vanwaar die keuze?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide camera's bieden veel waar voor hun geld, dat in de eerste plaats. Beiden hebben ze voor en nadelen.

Voordeel van de Olympus vind ik dat die gebruik maakt van het open micro four thirds principe waarvan meerdere fabrikanten gebruik maken. Zodoende is er reeds nu al een zeer aantrekkelijk lenzen aanbod. Ook de standaard kitlens scheen beter te zijn. Sony bied op dit moment slechts 3 lenzen aan en maakt geen gebruik van een open standaard. Voor beide modellen zijn er tussenringen beschikbaar, dat weet ik, maar dit is mijn eerste systeem met verwisselbare lenzen en heb dus geen oude verzameling met lenzen thuis.

Hij is voorzien van een hot shoe waardoor uitbreidingen makkelijk erop te zetten zijn en tevens is er een zeer goede elektronische view vinder beschikbaar. Er zitten meer knoppen op waardoor je minder zit te hannesen met menu's doorspitten.

Daarnaast vond ik hem optisch beter kloppen (body + lens in verhouding tot elkaar). Het scherm van de NEX is dan wel weer veel mooie en ook beter. Maar ik heb meer vertrouwen in de open micro four thirds standaard en was zeer te spreken over de camera en de resultaten. In eerste instantie heb ik hem gekocht met in het achterhoofd dat ik toch 30 dagen proef had en hem dan alsnog kon terugsturen om voor de Sony of Samsung te gaan. Maar hij bevalt gewoon prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:26:
[...]

Beide camera's bieden veel waar voor hun geld, dat in de eerste plaats. Beiden hebben ze voor en nadelen.

Voordeel van de Olympus vind ik dat die gebruik maakt van het open micro four thirds principe waarvan meerdere fabrikanten gebruik maken. Zodoende is er reeds nu al een zeer aantrekkelijk lenzen aanbod. Ook de standaard kitlens scheen beter te zijn. Sony bied op dit moment slechts 3 lenzen aan en maakt geen gebruik van een open standaard. Voor beide modellen zijn er tussenringen beschikbaar, dat weet ik, maar dit is mijn eerste systeem met verwisselbare lenzen en heb dus geen oude verzameling met lenzen thuis.

Hij is voorzien van een hot shoe waardoor uitbreidingen makkelijk erop te zetten zijn en tevens is er een zeer goede elektronische view vinder beschikbaar. Er zitten meer knoppen op waardoor je minder zit te hannesen met menu's doorspitten.

Daarnaast vond ik hem optisch beter kloppen (body + lens in verhouding tot elkaar). Het scherm van de NEX is dan wel weer veel mooie en ook beter. Maar ik heb meer vertrouwen in de open micro four thirds standaard en was zeer te spreken over de camera en de resultaten. In eerste instantie heb ik hem gekocht met in het achterhoofd dat ik toch 30 dagen proef had en hem dan alsnog kon terugsturen om voor de Sony of Samsung te gaan. Maar hij bevalt gewoon prima.
De Sony heeft geeft wel betere ISO prestaties, toch wel iets wat belangrijk is in mijn ogen, heb je daar ook naar gekeken?:

http://www.trustedreviews.../2010/08/12/Sony-NEX-5/p6
http://www.trustedreviews...8/28/Olympus-Pen-E-PL1/p6

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Sevenhunt schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:47:
Na dit topic doorgelezen te hebben lijkt voor mij de keus al gevallen,
De Sony HX5V.

Het is een compacte camera, die prima in je broekzak past, goede foto`s maakt, ook binnen in minder licht ( erg belangrijk voor mij !!!! ) , een sony zonder memorystick :), point and shoot ( ideaal voor vakantie zonder dslr ) enz.

Maar.

Wat mij nog tegenhoudt hem te kopen is het feit dat hij toch al bijna een jaar oud is. Zijn er geen nieuwe modellen uitgekomen die weer net een verbetering zijn?
Misschien nutteloos om hierover na te denken, het is een goede camera koop die, maar iets nieuws vind ik leuk :).

Alternatief de fuji finepix F80, pana TZ10...
Misschien moet ik mezelf even corrigeren.
Ik zie nu dat ik alleen compact super-zooms heb bekeken.
De kwaliteit van de compact met minder zoom lijkt beter.
Dan zou de S95 een makkelijke keus zijn, de LX5 ook, maar die zou afvallen vanwege het formaat.

Ik lees in dit forum dat de S95 op andere fora niet zo heel positief wordt neergezet. Alle reviews ervan zijn echter erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strider schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:12:
[...]

De Sony heeft geeft wel betere ISO prestaties, toch wel iets wat belangrijk is in mijn ogen, heb je daar ook naar gekeken?:

http://www.trustedreviews.../2010/08/12/Sony-NEX-5/p6
http://www.trustedreviews...8/28/Olympus-Pen-E-PL1/p6
Daar heb ik ook naar gekeken, en het verschil is in de praktijk niet zo heel denderend. Daarnaast fotografeer ik niet in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Sevenhunt schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:17:
[...]

Misschien moet ik mezelf even corrigeren.
Ik zie nu dat ik alleen compact super-zooms heb bekeken.
De kwaliteit van de compact met minder zoom lijkt beter.
Dan zou de S95 een makkelijke keus zijn, de LX5 ook, maar die zou afvallen vanwege het formaat.

Ik lees in dit forum dat de S95 op andere fora niet zo heel positief wordt neergezet. Alle reviews ervan zijn echter erg positief.
Ik heb sinds kort een s95. Nog niet heel veel mee gedaan, maar wel oa met sinterklaas foto's gemaakt. Camera is naar mijn idee fantastisch in het maken van foto's bij weinig licht. Verder leuke extra's als HDR en madurodam effect (ook voor video). De instelring om de lens is echt geweldig, helemaal in combinatie met de standaard instelring achterop. Ik heb werkelijk niks aan te merken op het ding, hij is alleen vrij prijzig. Ik moet er wel bij zeggen dat ik van een samsung l73 af kom, een iets andere klasse zeg maar. maar goed wat betreft de s95: ik zeg doen.

edit: hij maakt zo goed foto's bij weinig licht omdat er een f2.0 lens opzit en een grotere sensor, ook groter dan die sony volgens mij. Als ik onzin praat met dit sensor verhaal hoor ik het wel :)

edit2: see for yourself: klik

[ Voor 12% gewijzigd door brunsting op 21-12-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

VeeGee schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:33:
Zelf heb ik nadat mijn D200 + Tamron 17-50 2.8 waren gestolen, een Olympus PEN E-PL1 gekocht omdat ik niet meteen zin had om meteen weer een groot bedrag neer te leggen voor een camera.
Je zal vroeg of laat verlangen naar de zoeker in D200. De PEN camera's zie ik niet als goede vervanger voor dSLR, je kan ook 2de handse zoeken, doet prima. Ze kunnen kleiner zijn, maar ik weet dat voor mikken en schieten dSLR nog steeds beste zijn, en ook om accu beter te sparen ivm lcd scherm.
En ze zijn veel stofgevoeliger, doordat sensor direct zichtbaar is en je makkelijk met vinger kan aanraken. Dus PEN cameras zijn ongeveer vergelijkbaar als bridge camera: het zijn allemaal tussen oplossingen voor mensen die dSLR sensor willen en toch compact blijven.
Bovendien is dSLR wat groter en valt meer op, en je verliest 'm niet zo snel door gewicht. PEN camera's zijn door compactheid en hogere prijs naar mijn mening eerder gestolen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:07:
[...]

Je zal vroeg of laat verlangen naar de zoeker in D200.
Dan koopt hij er een elektronische zoeker bij. De VF-2 schijnt een van de beste op de markt te zijn.

Maar ik ben benieuwd naar de gebruikerservaringen van VeeGee. Hij zal immers zelf wel het beste weten wat hij mist en of het een goedes tap is geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Heb vanmiddag bij CameraNu.nl de pricewatch: Sony Cybershot DSC-HX5V Zwart besteld.

Komt als het goed is morgen al binnen *O*

Voor mensen met HK-XS: Matis in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Bedankt voor jullie reacties / adviezen iig _O_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Is de S95 uberhaupt te vergelijken met de TZ10 en/of HX5V?
Of is dat gewoon echt een andere klasse?

Puur fotokwaliteit gezien springt de S95 er dan echt uit, die 100 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
als je een beetje met instellingen wil gaan klooien enzo zou ik zeker voor de s95 gaan. Plus het ding voelt echt oerdegelijk. Naar mijn mening is het de 100e extra waard. maar goed anders had ik ook wel een sony gekocht.

je moet anders even of flickr kijken. Daar kan je op camera zoeken en zie je wat voor foto's de verschillende camera's maken.

[ Voor 22% gewijzigd door brunsting op 22-12-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:07:
Je zal vroeg of laat verlangen naar de zoeker in D200. De PEN camera's zie ik niet als goede vervanger voor dSLR, je kan ook 2de handse zoeken, doet prima. Ze kunnen kleiner zijn, maar ik weet dat voor mikken en schieten dSLR nog steeds beste zijn, en ook om accu beter te sparen ivm lcd scherm.
En ze zijn veel stofgevoeliger, doordat sensor direct zichtbaar is en je makkelijk met vinger kan aanraken. Dus PEN cameras zijn ongeveer vergelijkbaar als bridge camera: het zijn allemaal tussen oplossingen voor mensen die dSLR sensor willen en toch compact blijven.
Bovendien is dSLR wat groter en valt meer op, en je verliest 'm niet zo snel door gewicht. PEN camera's zijn door compactheid en hogere prijs naar mijn mening eerder gestolen. :X
Je praat het DSLR verhaal nu wel erg naar je toe, zo sterk als jij suggereert zijn de verschillen niet, ze zijn bovendien meer afhankelijk van de kwaliteit glaswerk dat je gebruikt.
Grootste voordeel van de EVIL's is inderdaad lichtheid en compactheid. Nadeel is dat ze wat minder lichtgevoelig zijn.
Dat de sensor, ondanks de plaatsing, zoveel kwetsbaarder zou zijn is nog nergens naar voren gekomen.
En een goede EVIL camera is wel degelijk een reëel alternatief voor een vergelijkbare DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
brunsting schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:11:
als je een beetje met instellingen wil gaan klooien enzo zou ik zeker voor de s95 gaan. Plus het ding voelt echt oerdegelijk. Naar mijn mening is het de 100e extra waard. maar goed anders had ik ook wel een sony gekocht.

je moet anders even of flickr kijken. Daar kan je op camera zoeken en zie je wat voor foto's de verschillende camera's maken.
Flickr nog nooit aan gedacht, ik kwam daar zojuist onderstaande combo tegen, een Nex-3 met een Pentax 77mm f1.8 lens O+

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4144/5066020092_0a2ee23069.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Van de week een Sony DSC-HX5V gekocht. Reviews gelezen op diverse websites en dit bleek een goede allround camera te zijn.
Buitenfoto's overdag zijn dan ook prima in het donker nog niet gebruikt. Wat me echter tegenvalt zijn de binnenfoto's savonds. Nu is dit volgens mij een kwestie van smaak want in de revieuws is dit een uitstekende camera voor dit geld.
Ik vind echter de binnenfoto's savonds nogal overbelicht. In werkelijkheid ziet het er binnen niet zo licht uit en dan iets verder de woonkamer in geeft ook nog eens een rode gloed. Heb dit proberen af te stellen op de handmatige modus en zonder flitser maar op het display zie je al dat er teveel licht is en de rode goed in gezichten en op muren etc.
Ligt dit aan mij, kan dit op een of andere manier afgesteld worden of is de overbelichting juist goed...

Ik verwacht van een camera van 250 euro dat hij de foto's maakt zoals het eruit ziet maar dat kan aan mij liggen. Een spiegelreflex is mij te duur en te moeilijk..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
brunsting schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:11:

Even gespeurd op flickr, van de TZ10, HX5V en S95 veschillende dezelfde soort foto`s blind ( iemand de foto`s neer laten zetten en dan steeds de volgorde laten wijzigen ) bekeken.
De beste foto`s waren elke keer van de S95.

Ik snap dat mensen ook voor de TZ10 kiezen, maar de HX5V geeft toch echt wazige foto`s. Die kwaliteit valt me echt erg tegen als ik de reviews lees en op dit forum kijk. Dan ben ik niet eens op pixelniveau gaan kijken, maar gewoon de volledige foto.

Dan wordt de keus makkelijk, die 100 euro extra voor de S95 heb ik makkelijk over.

• brunsting
Sevenhunt schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:24:
[...]

Even gespeurd op flickr, van de TZ10, HX5V en S95 veschillende dezelfde soort foto`s blind ( iemand de foto`s neer laten zetten en dan steeds de volgorde laten wijzigen ) bekeken.
De beste foto`s waren elke keer van de S95.

Ik snap dat mensen ook voor de TZ10 kiezen, maar de HX5V geeft toch echt wazige foto`s. Die kwaliteit valt me echt erg tegen als ik de reviews lees en op dit forum kijk. Dan ben ik niet eens op pixelniveau gaan kijken, maar gewoon de volledige foto.

Dan wordt de keus makkelijk, die 100 euro extra voor de S95 heb ik makkelijk over.
Je kan nog wel je zoekgebied iets vergroten (al is het alleen maar vanwege de lol). Je hebt in ongeveer dezelfde prijsklasse en met ongeveer gelijke specificaties de panasonic lumix lx5 en de samsung ex1. Die laatste heeft een f1.8 lens, dus nog lichtgevoeliger. Voor mij was compactheid een big issue en de camera's die ik hier noem zijn wel iets groter. (de s95 is ook wel echt super compact.)
Als je maar wel laat weten wat het geworden is, ben erg benieuwd!

oja, die samsung heeft een kantel en draaibaar (volgens mij amoled) scherm. Voor veel mensen een positief punt maar het lijkt mij toch altijd zo kwetsbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door brunsting op 23-12-2010 10:31 ]

Verwijderd

monta schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:57:

Ik vind echter de binnenfoto's savonds nogal overbelicht. In werkelijkheid ziet het er binnen niet zo licht uit en dan iets verder de woonkamer in geeft ook nog eens een rode gloed. Heb dit proberen af te stellen op de handmatige modus en zonder flitser maar op het display zie je al dat er teveel licht is en de rode goed in gezichten en op muren etc.
Ligt dit aan mij, kan dit op een of andere manier afgesteld worden of is de overbelichting juist goed...

Ik verwacht van een camera van 250 euro dat hij de foto's maakt zoals het eruit ziet maar dat kan aan mij liggen. Een spiegelreflex is mij te duur en te moeilijk..
Verdiep je even in lichtmeting. Je probleem heeft te maken met het type lichtmeting wat je selecteert in combinatie met de wijze waarop lichtmeting werkt (alles wordt 18% grijs :P ). Even spelen met de lichtmeting modus en je problemen moeten opgelost worden. Zo niet, dan moet je je platen wat gaan onderbelichten!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

brunsting schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:27:
Je kan nog wel je zoekgebied iets vergroten (al is het alleen maar vanwege de lol). Je hebt in ongeveer dezelfde prijsklasse en met ongeveer gelijke specificaties de panasonic lumix lx5 en de samsung ex1. Die laatste heeft een f1.8 lens, dus nog lichtgevoeliger.
Als je de G12/S95/S90/LX3/LX5/EX1 naast elkaar zet dan is de EX1 de slechtste zo'n beetje van wat ik begreep dus die kan je rustig negeren :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Sevenhunt
brunsting schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:27:
[...]

Je kan nog wel je zoekgebied iets vergroten (al is het alleen maar vanwege de lol). Je hebt in ongeveer dezelfde prijsklasse en met ongeveer gelijke specificaties de panasonic lumix lx5 en de samsung ex1. Die laatste heeft een f1.8 lens, dus nog lichtgevoeliger. Voor mij was compactheid een big issue en de camera's die ik hier noem zijn wel iets groter. (de s95 is ook wel echt super compact.)
Als je maar wel laat weten wat het geworden is, ben erg benieuwd!

oja, die samsung heeft een kantel en draaibaar (volgens mij amoled) scherm. Voor veel mensen een positief punt maar het lijkt mij toch altijd zo kwetsbaar.
Dank voor je opties, die 2 cameras waren al bij mij gepasseerd, en meteen weg vanwege het formaat.

Ik wilde een goede compacte camera die dus zo in de broekzak past.
Had een hele lijst om te kiezen:
TZ10
HX5V
WB650
FH100
F80
SX210IS
LX5
S95
EX1

Nadat ik heb gefilterd op pure fotokwaliteit en dan compactheid erbij:

Heb de S95 besteld, ben erg benieuwd :).

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Niks mis met de EX1 qua fotokwaliteit, bouwkwaliteit, bediening etc.

Maar.... Hij is zeker niet klein, formaat G12 ongeveer en behoorlijk zwaar. Zit zeker niet lekker in een broekzak, past wel in een zijzak van een 'cargopant' als het moet maar prettig is anders, want te zwaar. Is eigenlijk meer bedoelt om met een neckstrap oid over je nek of schouder te dragen. Dat klapscherm is trouwens erg stevig en juist beschermend als je hem omgekeerd dichtklapt. Jullie vergeten trouwens de Nikon P7000 nog als kwaliteitscompact. Is de Nikon versie van de G12 zeg maar. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Na het lezen van een vergelijkende review van DPreview tussen de S95,P7000 en de LX5 durf ik die P7000 echt nooit meer te bestellen ;) Mijn hemel, ik geloof niet dat ik dpreview ooit zo negatief heb gezien!

http://dpreview.com/revie...ndcompactgroup/page18.asp
o.a.:
The Nikon Coolpix P7000 turns out great images but is considerably larger and heavier, and- crucially - its poor operational speed (especially in RAW mode) is impossible to overlook. We're sorry to say that this makes it a profoundly unlikeable camera.
However, whilst the P7000's 'hands on' ergonomics are supposed to make the camera easier for the enthusiast to get to grips with, its quirky interface, intermittantly unresponsive controls and pitiful operational speed make the camera as a whole feel like a throwback to an era that we hoped we'd seen the back of.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38

Fiber

Beaches are for storming.

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:47:
... P7000 ... Mijn hemel, ik geloof niet dat ik dpreview ooit zo negatief heb gezien!...
Oeps, klinkt niet best inderdaad, specs zeggen inderdaad ook niet alles.

Anyway, ik heb een EX1, prima camera, kwalitatief voor mij niks mis mee, maar ik zou hem nu toch blind inruilen voor een S95, enkel en alleen vanwege het gewicht en het formaat.
http://www.dpreview.com/reviews/samsungtl500/page12.asp

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 23-12-2010 21:14 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:25

bloody

0.000 KB!!

Onze compact camera (canon ixus 65) is eigelijk aan vervanging toe..

Ik heb de volgende eisen, waarbij de prijs minder relevant is:
  • moet goede foto's kunnen maken bij weinig licht
  • moet in een jaszak meekunnen (dus redelijk compact zijn)
  • minimaal 5x optische zoom.
Voor de compact camera's heb ik een shortlist:
  • Sony Cybershot HX5V
  • Panasonic DMC-TZ10
Dit camera's zijn zo rond de 250-300 op de kop te tikken.

Nu komt de grote maar: eigenlijk willen we een camera waar je zowel automatisch een goede foto mee kunt maken, als waar je ook veel manueel (bv sluitertijd) aan kunt instellen. Mijn vrouw wil eigenlijk ook nog een keer een fotografie cursus gaan doen, misschien is dan een compact camera wat te beperkt? Een DSLR vind ik echt te groot; je moet een aparte draagtas meezeulen om de camera mee te nemen. Dat wil ik dus echt niet!

Is een systeemcamera een goed alternatief? Bijvoorbeeld de Sony NEX-5?

Uit wat ik gelezen heb, maken DSLR's wel betere foto's bij weinig licht. Geldt dat ook voor de systeemcamera's en genoemde shortlist van de compactcamera's?

Anyone advies over wat ik het beste kan doen?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een systeemcamera (zoals bijvoorbeeld de NEX of PEN) zal bij weinig ligt veelal betere foto's kunnen produceren.

Als een DSLR te groot is voor je dan is een systeemcamera idd een goed alternatief. Een systeemcamera doet niet onder voor een instap DSLR. Daarnaast heb je nog wel het voordeel van verwisselbare lenzen en dergelijke. Maar in de broekzak hoef je het niet te stoppen dan kun je beter een compactcamera nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony DSC-HX5V
canon sx210
panasonic lumix dmc-tz10

Dit zijn de camera´s waar over ik zit te twijfelen. Gebruik is puur voor speciale dingen en vakantie foto´s. Belangrijk is dat die gewoon goede foto´s maakt en goed filmt. Daarnaast moet het fotostoel van goede degelijke kwaliteit zijn. Er mogen wel een aantal leukte opties op zitten maar het liefst met een zo duidelijke mogelijk interface.
Iemand tips uit eigen ervaring ? of zijn andere toestellen misschien nog beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, eindelijk een forum voor wat minder professionele camera's! Het is duidelijk, ik ben niet op zoek naar een dlsr, daarvoor is mijn belangstelling voor fotografie echt te weinig. Ik maak des te meer foto's van schilderijen. Reis er de halve wereld voor af. Betekent dat de eisen aan mijn toestel afgestemd zijn op die hobby.

Ik heb maximaal 400 euro tot mijn budget (exclusief kaartjes en zo, dus echt het toestel). Heb tijden gefotografeerd met een Olympus 500UZ zonder beeldstabilisator, maar merk dat ik bij de supermacro (dus het op 1 centimeter afstand fotograferen als ik in de buurt kan komen) vaak last heb van onscherpte, en als ik in wil zoomen (als er een meter zit tussen het object en mij omdat er een hekje staat of een touw hangt) ik niet voldoende in kan zoomen om de haren in de streken van de verf te zien (ja, je moet het maar willen weten!).

Ben nu op zoek naar een camera die:
Supermacro heeft
Bij het inzoomen op een meter of 3 scherp blijft voor het fotograferen van kleine details
In lichtarme ruimtes (musea, tentoonstellingsruimtes) met een beperkte flits toch goede foto's maakt
Beeldstabilisatie
Als het effe kan zonder statief kunnen werken
Nu nog automatisch instellen, op termijn na meer ervaring zelf instellingen bepalen
Externe flitser is niet noodzakelijk, maar mocht het nodig zijn, dan ben ik vast nog wel een keer jarig.

Zelf wat rondgekeken. De opvolger van mijn huidige camera is de Olympus 800UZ, die ongeveer nu al in de dump ligt met nare beoordelingen. Verder gekeken en kom nu uit op de Fujifilm finepix HS10. Schijnt goede supermacro te hebben, maar heeft ook meteen een toeter. Dat is voor mij acceptabel als ie nodig is voor de resultaten die ik wil. Prettig is ook voor mij het werken met batterijen, omdat ik over de halve wereld reis, zijn batterijen altijd wel te vinden.:)

Maar misschien ben ik nu wel met een kanon op een mug aan het schieten. 30x zoom is leuk, maar ik maak geen foto's van vliegtuigen in volle vlucht. Alle andere gadgets zijn leuk, maar niet belangrijk.

Wat suggereren jullie? Zijn er andere toestellen met een goede zoom en supermacro die voldoet aan mijn eisen? Kleiner? Makkelijker mee te nemen? Zoals gezegd, de camera is voor mij een middel, geen doel.

DutchQuilter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:01
Ik zoek een camera die vooral goed is in landschapsfoto's maken. De wide angle moet groot zijn. Tevens heb ik het liefst een lage f, zodat ik ook in het donker redelijk zonder ruis kan fotograferen. Zoom maakt mij niet zoveel uit. Als ik een camera koop wil ik ook het liefst een camera die gewoon simpel in je jaszak past, dus geen dslr, slr look-a-like of iets dergelijks. Ter vergelijking; de Olympus x-790 heeft een heerlijk handzaam (creditcard) formaat. Het wordt een camera die gewoon gebruikt wordt om snel een foto te knippen,

Ik zat richting een panasonic lumix fx70 (f=2,2) of een sony dsc w390 (f=2,4) te denken, maar misschien zie ik wel een heel specifiek model over het hoofd. Het budget ligt zo rond deze twee camera's.
De foto's die ik maak zijn hele generieke van de katten in huis, maar vooral plaatjes buiten, op vakanties (meren, bergen, tijdens het skiën in de jaszak, etc.) foto's die je dus wel groot wil uitprinten soms (denk 60x40).

Ben ik te gericht bezig voor zo'n kleine compactcamera? Is het met de huidige techniek al mogelijk om dat allemaal in een kleine camera te stoppen? Zijn er nog spannende camera's buiten deze twee die ik al gevonden heb na wat selecteren? (Is mijn theoretische kennis puur onzin en moet ik opnieuw de boeken in? :P)

edit: filmfunctionaliteit is aan mij niet besteed, daar heb je een filmcamera voor :P

[ Voor 3% gewijzigd door MoiZie op 02-01-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:27:
Een systeemcamera (zoals bijvoorbeeld de NEX of PEN) zal bij weinig ligt veelal betere foto's kunnen produceren.

Als een DSLR te groot is voor je dan is een systeemcamera idd een goed alternatief. Een systeemcamera doet niet onder voor een instap DSLR. Daarnaast heb je nog wel het voordeel van verwisselbare lenzen en dergelijke. Maar in de broekzak hoef je het niet te stoppen dan kun je beter een compactcamera nemen.
Bedankt!
In de tussentijd heb veel nagelezen en diverse systeemcamera's vergeleken. Eigenlijk blijft er voor mij maar 1 over: de Olympus E-PL1. (overal voor zo'n 419 euri; bij de MM in Hengelo zag ik hem voor 399)

Volgens enkele sites komt Olympus trouwens binnenkort met de E-PL2, zie o.a. http://www.43rumors.com/f...irst-olympus-e-pl2-image/
Interessante opvolger :9

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:13
bloody schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Bedankt!
In de tussentijd heb veel nagelezen en diverse systeemcamera's vergeleken. Eigenlijk blijft er voor mij maar 1 over: de Olympus E-PL1. (overal voor zo'n 419 euri; bij de MM in Hengelo zag ik hem voor 399)

Volgens enkele sites komt Olympus trouwens binnenkort met de E-PL2, zie o.a. http://www.43rumors.com/f...irst-olympus-e-pl2-image/
Mag ik vragen waarom dan de E-PL1 ipv bijv. de Nex van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

rscheper schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:04:
[...]

Mag ik vragen waarom dan de E-PL1 ipv bijv. de Nex van Sony?
ja hoor:
- Compacter (lens klapt in)
- Nex5 is niet scherp genoeg volgens bv YouTube: Kanaal van DigitalRevCom
- (heel persoonlijk) meer levendige kleuren waar de nex fletser is.
- ingebouwde flitser (ook al is ie niet krachtig, toch handig!)
- de HD video van de NEX maakt mij niet zo uit...
- meer lensen beschikbaar

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloody schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Bedankt!

Graag gedaan. Ikzelf had dezelfde overweging in november en heb toen ook voor de E-PL1 gekozen. De E-PL2 schijnt nog beter te zijn met weinig licht, dus misschien is het het wachten wel even waard. Tevens krijg je dan gelijk een verbeterde versie van de kitlens die stiller en sneller is.

Hou er wel rekening mee dat als je lenzen erbij gaat kopen deze veelal niet ingeklapt kunnen worden. Een telezoomlens zal dan nog groot zijn. Het m4/3 systeem heeft dan wel weer beduidend kleinere lenzen dan een fullsize DSLR systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al ervaring met de FX 700 van Panasonic??

En dan concreet de geluidsopname bij live events! Veel camera's kraken daar helaas.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zoek een camera die makkelijk mee te nemen is maar wel goede foto's maakt. Het idee is dat hij eigenlijk in mijn jaszak, makkelijk een schoudertas of eventueel zelfs in een ruime broekzak moet passen zonder een enorme ongemakkelijke bobbel te creëren, doch nog wel fatsoenlijke foto's maakt.

Het budget is in dollars, waarmee ik uit kom bij de panasonic lumix dmc-tz10. Waar ik mee zit is dat foto's bij sommige reviews eigenlijk behoorlijk tegenvallen en ik eigenlijk niet zo heel veel waarde hecht aan GPS. De tz7 zou daarom een betere optie zijn, maar die is niet meer te krijgen. De TZ10 kan ik krijgen voor ongeveer $250.

Alternatieven zouden zijn bijvoorbeeld de S95, welke in dollars steeds ongeveer $150 meer kost ($400+). Mijn vraag is of dit prijsverschil te rechtvaardigen valt of dat er alternatieven zijn die ik zou moeten overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:21
Wat valt je tegen aan de foto's?
Als je de GPS niet nodig hebt zou je ook naar de TZ8 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:40:
Wat valt je tegen aan de foto's?
Als je de GPS niet nodig hebt zou je ook naar de TZ8 kunnen kijken.
TZ8 is amper goedkoper in dollars en mist zoals ik begrijp het betere scherm en een aantal manuele instellingen. Wat betreft de foto's; ik heb het idee dat de extra MP's (t.o.v. de TZ 7) eigenlijk geen goeds met zich meebrengen en voor ruis zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Daar doet de S95 het wel iets beter ja, vooral op groothoek vangt de lens veel meer licht en zijn sensor is groter. Het bereik van de lens is wel minder, 25-300 mm voor de TZ10 vs. 28-105 mm voor de S95. Dingen erg dichtbij halen lukt dan niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:32
Blijkbaar is onlangs de opvolger van de Fujifilm Finepix HS10 voorgesteld: de FinePix HS20EXR

Engadget spreekt van verkrijgbaarheid in maart voor $499.95. Bij Amazon staat hij op de site voor $499.95 met een list price van $ 599.99

Hij heeft een backside-illuminated EXR CMOS sensor waarmee ze fullHD 1920*1080 video aan 30 fps bieden en 7fps continuous foto's, en zels 11fps als je foto's schiet in de helft van de resolutie. Ook zou de ruis goed moeten meevallen volgens FujiFilm door de EXR technologie.

Mij klinkt dat allemaal wel goed in de oren. De FinePix HS10 was volgens DPReview een mooie camera, ik ben benieuwd naar reviews van de opvolger.

Ik ben namelijk al een tijdje aan het rondkijken voor een superzoom en was vooral aan het kijken naar de Canon SX10, SX20 en SX30. Dit vooral omdat ik al wat heb kunnen spelen met de S5 van mijn schoonzus en het feit dat we nu ook een canon compact hebben. Ik denk dat ik dus toch nog even wacht op reviews van de HS20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de mensen die twijfelen om een HX5V te kopen.

onlangs heb ik deze schitterende camera aangeschaft en ben er zeer over te spreken.

waarom heb ik deze gekocht?

gps: erg leuk voor vakantie foto's.
film: mooie en goede film kwaliteit 1080i
panorama foto: zeer vette gadget, je kunt er leuke toffe foto's mee maken en werkt zeer gebruiksvriendelijk.
foto's in schemering: zeer goede kwaliteit. klein beetje ruis, maar dat is te verwachten.
bouw kwaliteit: camera voelt erg stevig aan. Degelijke materialen. mooi uiterlijk.

in de automatische stand maak je vrijwel altijd mooie foto,s
maar de gevorderde gebruiker kan ook allerlei handmatige instellingen doen. licht, sluitertijd etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:15:
voor de mensen die twijfelen om een HX5V te kopen.

onlangs heb ik deze schitterende camera aangeschaft en ben er zeer over te spreken.
Helemaal mee eens. Een paar postings hoger wordt over "wazige foto's" van deze camera gesproken, maar dat is absoluut niet mijn ervaring. Dat heb ik al eens eerder in dit topic laten weten.
Ik heb deze camera nu ruim een half jaar en vrijwel alle foto's (enkele duizenden), op sommige flitsfoto's na, zijn automatisch goed belicht, en dat was met vorige compactcamera's die ik had echt anders.
De filmfunctie is trouwens ook verrassend goed, op het geluid na. Dat is abominabel helaas.
Verder ben ik niet helemaal tevreden over geflitste foto's binnenshuis, personen op een meter of twee, drie afstand zijn vaak iets te fel belicht. Maar ik heb daar nog niet echt een studie van gemaakt, wellicht is dit met de instellingen nog te verbeteren.

[ Voor 5% gewijzigd door prijk op 12-01-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
hx5v is cker een nietlatenlichertje prijs/kwaliteit en een pakkertje mobiel/robust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
roycerolls schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:18:
hx5v is cker een nietlatenlichertje prijs/kwaliteit en een pakkertje mobiel/robust
Heb deze camera en de s95 getest, gewoon dagje foto`s maken, niet technisch ofzo.
De hx5v is een prima camera, maar de s95 is toch de extra centen waard.
De posts hierboven hebben niet de ervaring met wazige foto`s, dat klopt. Totdat je echt gaat vergelijken met de s95 ( spreek nu alleen over de s95 aangezien ik die 2 getest heb ).
De foto`s van de s95 zien er gewoon scherper, helderder uit.

Maar het is mierengeneuk hoor, de hx5v is prima. De s95 is alleen echt nog iets beter. puur op wat eigen foto`s gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 19:00

Q-bone

Dusss...

Vraagje over de Hx5v, ik krijg geen 1 foto helemaal scherp, in elke stand geeft deze ook een vibration warning, ongeacht of ik deze bv op het aanrecht zet... iemand een idee wat er niet goed gaat?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb hier sinds kort de Panasonic Lumix LX5 echt een enorme verbetering t.o.v. mijn oude Ixus 60. Lees hier weleens wat over het formaat van de camera, maar hij past op zich nog gewoon in een broekzak. Ik zat eerst ook naar de S95 te kijken maar vond de maximale sluitertijd daar een grote beperking. Daarbij was de LX5 volgens reviews en gebruikte (Leica) lens lichtgevoeliger. En ik hou van macro's en daar was de LX5 ook beter in qua minimale afstand tot object.

[ Voor 10% gewijzigd door OzBoz op 14-01-2011 11:49 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 19-09 09:44
Sevenhunt schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:29:
[...]

Heb deze camera en de s95 getest, gewoon dagje foto`s maken, niet technisch ofzo.
De hx5v is een prima camera, maar de s95 is toch de extra centen waard.
De posts hierboven hebben niet de ervaring met wazige foto`s, dat klopt. Totdat je echt gaat vergelijken met de s95 ( spreek nu alleen over de s95 aangezien ik die 2 getest heb ).
De foto`s van de s95 zien er gewoon scherper, helderder uit.

Maar het is mierengeneuk hoor, de hx5v is prima. De s95 is alleen echt nog iets beter. puur op wat eigen foto`s gebaseerd.
S95 beschikt dan ook simpelweg over een grotere sensor.

Ik ben zelf aan het rond kijken nu. Voor een reis camera. Want ik vertrek over een aantal weken om 3 maanden rond te trekken in Australie.Ik twijfel nog enorm. De sony hx5v was in eerste instantie mijn keuze. Maar na gewoon eens wat foto te bekijken op flickr en enkele reviews moest ik eigenlijk constateren dat die camera het gewoon net niet is kwa image quality, jammer want de look features en specs laten het op papier bijna een nobrainer lijken. Het is zeker een leuk totaal pakket maar fotokwaliteit staat bovenaan bij mij.

Ik ben dus eens verder gaan kijken en uitgekomen bij een 5 tal andere camera's.

Panasonic TZ8 (179 euro) TZ10 kan ook maar ik vind de extra features niet opwegen tegen de meer prijs.
Casio FH100 (200 euro) 1000FPS shooting mode! onzinnige gimick maar toch :P
Canon ixus 300HS (250 euro) is eigenlijk gewoon de S95 alleen dan met een kleinere sensor.
S95 (330 euro) je kan er lang over praten maar de scherpte van foto's is gewoon onovertroffen in dit segment.
Samsung EX1(300 euro) Zelfde sensor als de S95 alleen een veel grotere vormfactor

Klinkt stom maar ik twijfel nu eigenlijk vooral tussen de TZ8 en de S95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Heb nu sinds 2 dagen de hx5v, juist omdat ik dit jaar naar nepal ga. De eerste foto's geschoten en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Ik was wat bang vanwege de mogelijk kwaliteit, maar mijn eerste indruk is dus goed ; scherpe, mooie kleurdiepte, geen wazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
maartend schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:33:
Heb nu sinds 2 dagen de hx5v, juist omdat ik dit jaar naar nepal ga. De eerste foto's geschoten en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. Ik was wat bang vanwege de mogelijk kwaliteit, maar mijn eerste indruk is dus goed ; scherpe, mooie kleurdiepte, geen wazen.
Zou je eens wat volledige onbewerkte foto's kunne delen? want ik weet het inmiddels niet meer

ZIt ook nog naar de samsung wb2000 te kijken (TL350 in andere landen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Crazyanz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 01:27:
[...]

Zou je eens wat volledige onbewerkte foto's kunne delen? want ik weet het inmiddels niet meer

ZIt ook nog naar de samsung wb2000 te kijken (TL350 in andere landen)
Ik zal eens kijken hoe dat moet, want ik kan ze hier niet gewoon in het topic gooien, dan krijg ik weer dm'tjes van de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:43:
[...]

Ik ben zelf aan het rond kijken nu. Voor een reis camera. Want ik vertrek over een aantal weken om 3 maanden rond te trekken in Australie.Ik twijfel nog enorm. De sony hx5v was in eerste instantie mijn keuze. Maar na gewoon eens wat foto te bekijken op flickr en enkele reviews moest ik eigenlijk constateren dat die camera het gewoon net niet is kwa image quality, jammer want de look features en specs laten het op papier bijna een nobrainer lijken. Het is zeker een leuk totaal pakket maar fotokwaliteit staat bovenaan bij mij.

Panasonic TZ8 (179 euro) TZ10 kan ook maar ik vind de extra features niet opwegen tegen de meer prijs.
Canon ixus 300HS (250 euro) is eigenlijk gewoon de S95 alleen dan met een kleinere sensor.
S95 (330 euro) je kan er lang over praten maar de scherpte van foto's is gewoon onovertroffen in dit segment.
Samsung EX1(300 euro) Zelfde sensor als de S95 alleen een veel grotere vormfactor

Ik heb zelf getwijfeld tussen de TZ10 (was voor mij zo'n 190 euro) en de S95. Ik heb zelf de TZ10 genomen, vanwege het grote prijsverschil. De vraag is simpelweg een budgettaire. De S95 zit in een hele andere prijsklasse en daarbij hoort een andere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
hoe kom ik aan een TZ10 voor 190 euro :o

Maar inderdaad de S95 maakt mooie foto's maar zit met zijn prijs eigenlijk al in de DSLR zone

Maar ik ben nu verwonderd over de samsung WB2000. Heeft eigenlijk alle functies van de sony hx5 plus de casio FH100. En lijkt een mooie IQ te hebben. Alleen de kleur weergaven is het net niet ofzo.

Probleem is dat ik straks 3 maanden lang foto''s ga schieten en er dan geen zin in heb om bij thuiskomst te ontdekken dat ik 2000 mislukte plaatjes geschoten heb oid O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de VS gaan wonen :P Zowel de S95 als de TZ10/8 zijn geen DSLR's. En dat merk je punt. Bij de S95 merk je het minder, maar je zult bij een compact sowieso consessies gaan doen. Beiden schieten absoluut geen onvriendelijke plaatjes en op niet-canvas formaat zullen ze het allebei erg netjes doen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Als je dit filmpje kijkt, dan lijkt het er op de wat wb2000 niet kan zoomen en geluid kan opnemen tegelijkertijd... Best vreemd...

De Canon IXUS 1000 HS lijkt ook wel een mooi alternatief. Misschien geen high speed opname functie, maar Als ik de foto's van beide camera's met elkaar vergelijk dan vind ik persoonlijk dat de canon toch wel wat mooiere foto's maakt.... Maar dat is misschien net wat je gewend bent...

Samsung:
Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/5687/14340wb2000isomin.jpg
Canon:
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/5104/143141000hsisomin.jpg

Samsung:
Afbeeldingslocatie: http://img375.imageshack.us/img375/1434/14340wb2000detail.jpg
Canon:
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/6048/143141000hsdetail.jpg

Komen trouwens van http://www.trustedreviews.com

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 22-01-2011 10:13 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
nadeel van die canon vind ik eigenlijk dat ie pas bij 30mm begint en 28mm is toch wel het minimum voor mij. Daarnaast zit ie zo dicht bij de prijs van de S95 dan ik dan liever die haal ^^ Ik heb overigens een DSLR dus over kwaliteitsverschil hoef je me niets uit te leggen. Ik zei alleen dat de S95 kwa prijs in het gebied van de DSLR's zit niet kwa IQ :+

Ik zat net eens op DPreview te koekeloeren en sony heeft een hele reeks nieuwe cameras aangekondigd. Waar de WX10 mij het meest aanspreekt. Moet 280$ gaan kosten, alleen balen dat ie pas in Maart uitkomt en ik in Februari vertrek.

* Fast capture with up to 10fps at full 16.2-megapixel resolution; “Exmor R” CMOS sensor for low-light performance, 7x bright F2.4 lens; 24mm wide angle lens and Optical SteadyShot™ image stabilization
* Full HD 1080@60i with Dual Rec of stills and movies
* Backlight Correction HDR enables crisp details in difficult lighting
* Manual operation puts the control back in your hands!
* 3D Still Image and 3D Sweep Panorama modes change the way you view your world

[ Voor 51% gewijzigd door haakjesluiten op 22-01-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16,2 MP? Welke sensor zit daar dan in :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ja dat ik eigenlijk het enige min punt. Want dat is gewoon weer dezelfde inimini cmos die ook in hx5 wn wx5 zit etc. Ik wou dat ze eens stopte met die MP onzin en of grotere sensoren gaan gebruiken. Straks zit je met 20MP p&s cameras met de kwaliteit van mobiele telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Crazyanz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 13:13:
nadeel van die canon vind ik eigenlijk dat ie pas bij 30mm begint
Dat is inderdaad wel een groot nadeel ja.
Maar zoals op het filmpje van de Samsung te zien is, is het toch ook wel een groot nadeel dat het geluid wegvalt tijdens het filmen als je in of uit zoomt.... Geen idee of dit altijd zo is, of alleen bij dit filmpje of model? Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.

edit:
En weet iemand hoe het zit met deze twee camera's (ixus 1000 hs vs WB2000) met filmen in luide omgevingen. Denkend aan een dance feest als Trance Energy, Qlimax, etc? Hoe is de geluidskwaliteit dan? Bij de sx210 bijvoorbeeld gaat het geluid snel kraken omdat het overstuurt... Iemand enig idee hoe het bij deze camera's is?

edit2:
Hier doet het geluid het wel tijdens het zoomen, maar scherpstellen tijdens het zoomen is nog erg lastig voor de samsung :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pJNGpbXhvf0]

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 22-01-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:49:
ja dat ik eigenlijk het enige min punt. Want dat is gewoon weer dezelfde inimini cmos die ook in hx5 wn wx5 zit etc. Ik wou dat ze eens stopte met die MP onzin en of grotere sensoren gaan gebruiken. Straks zit je met 20MP p&s cameras met de kwaliteit van mobiele telefoons.
dat lijkt me eigenlijk het doorslaggevende minpunt. Alle poespas en opties staan of vallen met een fatsoenlijke beeldsensor. Als het uitgangspunt is dat er 16.2 MP op een compact cam sensor moeten passen.. tja. Ik heb al bijzonder veel moeite met de 12 MP die op de TZ10 zit; de kwaliteit is lang niet voldoende om er iets mee te gaan doen waarvoor je écht die 12MP nodig hebt. 10-ish of 8-ish was ook afdoende geweest en had waarschijnlijk meer zuivere resultaten opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
Crazyanz schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:43:
[...]

fotokwaliteit staat bovenaan bij mij.

Eigenlijk zeg je het zelf al, de s95 heeft simpelweg een grotere sensor, dus betere foto`s.
Als ik dan lees: fotokwaliteit staat bovenaan bij mij.........
Dan is het toch een ez keuze. Ik stond voor dezelfde keuze, en heb ook puur voor kwaliteit gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Sevenhunt schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:52:
[...]

Eigenlijk zeg je het zelf al, de s95 heeft simpelweg een grotere sensor, dus betere foto`s.
Als ik dan lees: fotokwaliteit staat bovenaan bij mij.........
Dan is het toch een ez keuze. Ik stond voor dezelfde keuze, en heb ook puur voor kwaliteit gekozen.
Zit wat.

Wat ik me net ook bedacht mijn vorige P&S was een canon A700 (heb nu een pentax K200D). En daar heb je CHDK (custome firmware) mods voor die extra functies toevoegen. Na wat gegoogle kom ik er achter dat ze die ook voor de S95 hebben!
Eigenlijk ben ik alleen door dit enkele feit nu 100% zeker dat ik een S95 ga halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:15:
[...]

Dat is inderdaad wel een groot nadeel ja.
Maar zoals op het filmpje van de Samsung te zien is, is het toch ook wel een groot nadeel dat het geluid wegvalt tijdens het filmen als je in of uit zoomt.... Geen idee of dit altijd zo is, of alleen bij dit filmpje of model? Misschien dat iemand anders daar meer over kan vertellen.
De microfoon zit erg dicht bij de zoomlens, waardoor die tijdens het filmen VEEL geluid van het zoom motortje oppakt. Blijkbaar wilde men geen klachten over geluid tijdens het zoomen en op deze manier krijgen ze gegarandeerd geen klachten over opname van dat geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat zou ook nog zomaar kunnen ja...
Toch lastige keuze de samsung of de canon. Al moet ik zeggen dat ik van de canon al meer negatieve recensies heb gezien dan de samsung....
Maar dat de samsung niet focust tijdens het filmen is ook weer niet echt ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een digitale camera die mooie product foto's (object is zo'n 15 cm lang) kan maken en high speed filmpjes op kan nemen op 240, 600 en eventueel 1000 fps. Verder wil ik hem kunnen "tetheren" ofwel het beeld bekijken en de camera besturen op mijn PC (voorkeur naar OSX, maar van windows maak ik geen probleem).

De enige camera die hier aan voldoet is de Casio EX-F1

Camera's die in de buurt komen zijn:
Casio EX-F25, maar die heeft geen tethering mogelijkheid en geen 600 fps.
Fujitsu FinePix HS10, ook geen tehtering mogelijkheid en geen 600 fps.

Weet iemand nog een alternatief die wel aan mijn eisen voldoet? Of een winkel die de EX-F1 nog verkoopt? Ik ben nu 3 dagen aan het zoeken online en de camera is gewoon verdwenen (zelfs niet op tweedehands sites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor mezelf de knoop door gehakt en de Samsung WB2000 besteld.
Als het goed is heb ik hem morgen in huis. Zal dan hier wel een recensie plaatsen.

Nu alleen nog mn Canon SX210 zien te verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:47:
Na het lezen van een vergelijkende review van DPreview tussen de S95,P7000 en de LX5 durf ik die P7000 echt nooit meer te bestellen ;) Mijn hemel, ik geloof niet dat ik dpreview ooit zo negatief heb gezien!

http://dpreview.com/revie...ndcompactgroup/page18.asp
o.a.:

[...]

[...]
Als ik die test lees komt de jpg-kwaliteit bij die camera's nog maar net over de 50%. Da's toch niet zo best eigenlijk. Her en der lees ik ook wat slechte berichten over de jpg's die uit de LX5 komen, klopt dat?
Edit : we zullen het spoedig zien, heb deze ook gekocht :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:04
Beste Allemaal,

Voor mijn vakantie naar Indonesië wil ik een nieuwe camera kopen. Een spiegelreflex is voor mij echt te duur en daarom kom ik al automatisch uit bij een compact camera. Wat ik graag wil is mooi foto's maken (in deze vakantie vooral van landschap, maar natuurlijk ook van plaatjes dichtbij). Er moet een filmfunctie op zitten. Liefst 1080p (want ik kan al 720- filmen op mijn Samsung Galaxy S). Welke camera van maximaal rond de 350 euro kan ik het beste kopen?

Een vriend van mij raadt de Panasonic TZ10 aan vanwege de grootte van de lens, maar ik lees erg slechte reacties op het toestel. Voor dit toestel zie:

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ10 Zwart

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Tostie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ah, ik wilde je net op dit topic wijzen :P

Wat betreft je film-eis: ik ken je Galazy S niet, maar ik verwacht dat een compact-camera mooiere filmpjes kan maken op 720p. 'Upgraden' naar 1080p is dan denk ik ook niet meteen de moeite waard.

Let ook maar niet op mij... Een korte blik in de pricewatch doet me beseffen dat 1080p helemaal niet vreemd is voor een compactje... Mijn eerste zinnen blijven echter nog wel staan denk ik.

En voor een iets uitgebreidere uitleg, zelfde gedachte, zie mijn onderbuurman vvv

[ Voor 37% gewijzigd door bartvl op 27-01-2011 15:16 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Er moet een filmfunctie op zitten. Liefst 1080p (want ik kan al 720- filmen op mijn Samsung Galaxy S)
Die redenatie snap ik niet helemaal. Een telefoon heeft een plastic lensje, vaak veel compressie etc. 720P uit je Galaxy S is totaal niet vergelijkbaar met 720P materiaal uit een goede camera.

Ik zou eerder kijken naar goede beeldkwaliteit (en die is niet alleen afhankelijk van de resolutie), in plaats van dat je alleen maar met de specificaties van je telefoon vergelijkt ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Gizz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:14:
[...]

Die redenatie snap ik niet helemaal. Een telefoon heeft een plastic lensje, vaak veel compressie etc. 720P uit je Galaxy S is totaal niet vergelijkbaar met 720P materiaal uit een goede camera.

Ik zou eerder kijken naar goede beeldkwaliteit (en die is niet alleen afhankelijk van de resolutie), in plaats van dat je alleen maar met de specificaties van je telefoon vergelijkt ;)
Ok, het wordt nu al iets duidelijker. Maar welke camera zou jij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tostie1987 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:23:
[...]

Ok, het wordt nu al iets duidelijker. Maar welke camera zou jij aanraden?
Sony dsc-hx5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Wauw, die camera (specs) ziet er inderdaad goed uit. Ik zie eigenlijk geen rede om deze niet te kopen. Hij filmt op 1080p met 50fps? Dat is best wel veel toch? Betekent dit dat als ik 1080p film en draai met de camera dat het beeld dan minder snel blurry wordt?

Zo te zien filmt hij op 1080i, maakt dat veel verschil met 1080p? En zo ja welk verschil?

Welke camera kan je me nog meer aanraden?

[ Voor 9% gewijzigd door Tostie1987 op 27-01-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Een beetje eigen inzet wordt erg gewaardeerd hier.
Wikipedia: 1080i, niet echt moeilijk om te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
PowerUp schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:34:
Een beetje eigen inzet wordt erg gewaardeerd hier.
Wikipedia: 1080i, niet echt moeilijk om te vinden ;)
Ik weet wat het is, maar ik snapte het nooit echt helemaal. Wat ik er van begrijp is dat ik dan (in principe) op 540p film. En dan staat er wel hd ready, maar dat begint dan toch pas bij 720p?

Waar ik dan dus bang voor ben bij deze camera is dat ik toch niet zo heel mooi film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Er zijn wel 1080 verticale beeldlijnen, maar die worden bij 1080i bij elk nieuw beeld voor de helft ververst. Maar het schijnt dat de meeste bewerkingsprogramma's Sony's 1080i op 50 fps zien als 1080p op 25 fps en dat Sony alleen 1080i gebruikt om AVCHD te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
PowerUp schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:44:
Er zijn wel 1080 verticale beeldlijnen, maar die worden bij 1080i bij elk nieuw beeld voor de helft ververst. Maar het schijnt dat de meeste bewerkingsprogramma's Sony's 1080i op 50 fps zien als 1080p op 25 fps en dat Sony alleen 1080i gebruikt om AVCHD te kunnen gebruiken.
Dus wat je zegt is dat ze in principe heel slim zijn. Ze doen 1080i zodat ze toch AVHCD aan kunnen en dus op dvd's en blu-rays kunnen worden gebrand. Terwijl de fps op 25 staan en dus goed beeld geven voor het oog (boven 24p). Wat ik hier dus uit begrijp is dat deze camera dus in principe 1080p filmt met dezelfde (mooie) beeldkwaliteit, maar dan net even iets anders.

Dus wat ik eigenlijk bedoel te vragen is dat ik niet teleurgesteld wordt door de videokwaliteit als ik uiteindelijk besluit deze camera te kopen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Tostie1987 op 27-01-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Voor de videokwaliteit zou ik voorbeelden opzoeken op internet, dat zegt imho meer dan de rauwe specs :)
Sony komt trouwens elk moment uit met de opvolger, HX9V, die 1080p en 60 fps halen, maar wanneer die er precies zijn weet ik niet. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Terwijl de fps op 25 staan en dus goed beeld geven voor het oog (boven 24p).
25p vs 24p gaat je niet echt opvallen hoor. En meer is niet per se beter :)
Dus wat ik eigenlijk bedoel te vragen is dat ik niet teleurgesteld wordt door de videokwaliteit als ik uiteindelijk besluit deze camera te kopen. _/-\o_
Nu ben je weer bezig met wat je eerder postte: getalletjes naast elkaar zetten (1080p, 24p, 25p, etc) en daar meteen de term 'videokwaliteit' aan koppelen :) Terwijl beeldkwaliteit van tig meer dingen afhankelijk is: de lens, stabilisatie, gebruikte codecs, de bitrate, cpu-kracht van de camera bij het encoden, de sensor etc.

Ga naar youtube/vimeo, knal de naam van de camera in de zoekbalk en bekijk wat filmpjes? Ik kom ook zat vergelijkingsvideo's tegen waarbij de Sony met andere camera's vergeleken wordt. Dan pas zie je wat zo'n camera kan.

edit: wat die meneer hierboven zegt dus ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Gizz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:55:
[...]

25p vs 24p gaat je niet echt opvallen hoor. En meer is niet per se beter :)

[...]

Nu ben je weer bezig met wat je eerder postte: getalletjes naast elkaar zetten (1080p, 24p, 25p, etc) en daar meteen de term 'videokwaliteit' aan koppelen :) Terwijl beeldkwaliteit van tig meer dingen afhankelijk is: de lens, stabilisatie, gebruikte codecs, de bitrate, cpu-kracht van de camera bij het encoden, de sensor etc.

Ga naar youtube/vimeo, knal de naam van de camera in de zoekbalk en bekijk wat filmpjes? Ik kom ook zat vergelijkingsvideo's tegen waarbij de Sony met andere camera's vergeleken wordt. Dan pas zie je wat zo'n camera kan.

edit: wat die meneer hierboven zegt dus ;)
Dat weet jij, maar dat weet ik niet. Vandaar dat ik van jullie comments probeer te leren. En uit te zoeken welke camera het beste bij mij past. Nu heb ik op youtube gekeken op video beelden van de Sony dsc-hx5V. Ik kreeg meerdere filmpjes te zien waarbij de sony werd vergeleken met de lumix tz10. Wat mij opviel is dat de lumix vollere (betere) kleuren heeft, maar de sony geeft scherper beeld (althans overdag, met nacht was het juist andersom). Verder vond ik het wel irritant dat de lumix van die verticale lichtstrepen in beeld krijgt tijdens het filmen in een lichtbol (zon, autolamp). Is het nu zo het kiezen of delen is (mooie kleuren en scherp beeld tegen minder mooie kleuren maar wel scherp beeld), of is er ook een camera die beide goede eigenschappen vertoont? En zo ja, welke zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Over het algemeen kun je beter voor fletse kleuren gaan als je nog wat wilt nabewerken. Met fletse beelden kun je nog alle kanten op, terwijl video die al helemaal door de camera 'gepimpt' is (kleuren extra fel, contrast omhoog) veel minder flexibel is.

Het hangt dus af van wat je met de video gaat doen. En misschien is de saturatie wel nog los in te stellen (ik ken camera's in dit prijssegment niet echt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tostie1987 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:28:
[...]
Is het nu zo het kiezen of delen is (mooie kleuren en scherp beeld tegen minder mooie kleuren maar wel scherp beeld), of is er ook een camera die beide goede eigenschappen vertoont? En zo ja, welke zouden jullie mij aanraden?
Als je echt heel goede video wilt, moet je een videocamera kopen, alleen al vanwege de vorm van zo'n camera zal het resultaat beter zijn. Ik kan je echter verzekeren dat je met de videofunctie van de Sony prima filmpjes kunt maken. Eerlijk gezegd was ik gewoon verbluft van de kwaliteit toen ik de eerste opnamen op mijn tv bekeek, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik geen uiterst kritische kijker ben. De stabilisatiefunctie werkt ook heel goed, opnamen vanaf een rijdende fiets (met gorilla-statiefje op het stuur) zijn verrassend stabiel.
Twee minpunten: het geluid is matig en als je inzoomt, gaat dat enigszins schokkerig.

[ Voor 5% gewijzigd door prijk op 27-01-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
prijk schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:46:
[...]

Als je echt heel goede video wilt, moet je een videocamera kopen, alleen al vanwege de vorm van zo'n camera zal het resultaat beter zijn. Ik kan je echter verzekeren dat je met de videofunctie van de Sony prima filmpjes kunt maken. Eerlijk gezegd was ik gewoon verbluft van de kwaliteit toen ik de eerste opnamen op mijn tv bekeek, maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik geen uiterst kritische kijker ben. De stabilisatiefunctie werkt ook heel goed, opnamen vanaf een rijdende fiets (met gorilla-statiefje op het stuur) zijn verrassend stabiel.
Twee minpunten: het geluid is matig en als je inzoomt, gaat dat enigszins schokkerig.
Ok. Bedankt voor alle comments. Dus om er nu even een pol in te gooien. Welke camera moet ik volgens jullie kopen, lettende op de punten die hierboven besproken zijn:

De Sony Cybershot DSC-HX5V of de Panasonic DMC TZ10 ZS7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Tostie1987 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:00:
[...]
De Sony Cybershot DSC-HX5V of de Panasonic DMC TZ10 ZS7?
Jij moet de keus maken, niet wij. Ik heb een 5V, maar ik weet zeker dat anderen weer heel teverden zijn met hun S7. En weer anderen zullen een volledig andere aanraden.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 27-01-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Zowel de HX5V als de TZ10 zijn enorm populair, wat ook bleek uit de Gouden Steeksleutel: reviews: Gouden Steeksleutel 2010: de uitslag
Je hebt eerder opgeschreven wat jij vond van de TZ10 en HX5V. Het is nu aan jou om te beslissen wat jij het belangrijkste vind en dus welke jijzelf beter vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WB2000 maakt prima filmpjes en het geluid kan ook wel aan met in/uitzoomen.

Iemand vroeg hier vrij recentelijk hoe hij opneemt bij evenementen als Qlimax etc.

Nou dat kan ik je verteleln uit eigen ervaring:

Van beste naar slechtste:

Ixus 1000hs
Sony Tx9
Samsung Wb2000

Ik heb alle drie de modellen gehad, vind persoonlijk de ixus het mooiste filmmateriaal schieten en ook het beste geluid produceren.

De WB2000 heeft wel problemen met de focus na in/uitzoomen. De tx9 en 1000hs werken beide prima naar mijn beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Mijn vader heeft overlaatst een Lumix FZ38 gekocht. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om met de lens die er op zit zo'n foto's te nemen? (komt uit de FAQ)
Dus er voor zorgen dat enkel de personen er scherp op staan en alles er rondom niet...
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/F_FAQ/IMG_8555.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Niet echt, door de kleine sensor. Het gaat je alleen lukken als je onderwerp dicht bij de camera staat en de overige objecten ver verwijderd zijn. Dan valt de achtergrond buiten je scherptedieptegebied.

In de foto die je als voorbeeld geeft zijn de bladeren maar 50cm (schatting) van je onderwerp af, en dat krijg je niet echt onscherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:19:
De WB2000 maakt prima filmpjes en het geluid kan ook wel aan met in/uitzoomen.

Iemand vroeg hier vrij recentelijk hoe hij opneemt bij evenementen als Qlimax etc.

Nou dat kan ik je verteleln uit eigen ervaring:

Van beste naar slechtste:

Ixus 1000hs
Sony Tx9
Samsung Wb2000

Ik heb alle drie de modellen gehad, vind persoonlijk de ixus het mooiste filmmateriaal schieten en ook het beste geluid produceren.

De WB2000 heeft wel problemen met de focus na in/uitzoomen. De tx9 en 1000hs werken beide prima naar mijn beleving.
Hmmm nou ja dan maar niet zoomen ;)
Maar hoe is de geluidskwaliteit van de WB2000? Heb hem al besteld en ligt al klaar bij het postkantoor, maar toch, ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vandaag aan het spelen geweest met de WB2000 binnenshuis. Moet zeggen dat de kleurechtheid me wat tegen valt.... Probeerde een foto te maken van de brandende haard, maar dat werden paarse gloed ipv rood/oranje..

Ook met mijn philips moodlights heeft de camera wat problemen. Zo staat de lamp nu op een pastel groen, maar op de foto wordt het zacht oranje.....
Heb nog niet echt kunnen ontdekken hoe ik dit wel goed kon krijgen :(

Zal wel een instelling zijn oid. Verder zien foto's er wel erg netjes uit...

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 30-01-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je noemt ook wel wat kleuren die niet standaard in de calibratie van een witbalans sensor zitten zeg :X

Tip: stel die witbalans in (en zet hem vast) terwijl je de camera op een ander onderwerp onder hetzelfde licht richt. Nu moet het beter gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ja heb dus ook verschillende witbalansen geprobeerd, maar zonder al teveel effect...
Vreemde is dat een kaars vlam wel weer goed wordt weergegeven. Net alsof de haard, die natuurlijk veel warmer is, dat daar meer de infrarood van wordt opgepikt dan de kleur.

Maar ook het geluid wordt nauwelijk opgenomen. Stukje tv opgenomen om te testen, maar je hoort merendeel ruis.. Vreemd als je het mij vraagt. Vraag me dus af of ik niet een maandag morgen model heb. Heb de zaak al een bericht gestuurd met de vraag of ik hem mag opruilen.

Ook een vriend die veel met fotografie bezig is, kende dit niet en kon er weinig van maken.

Verder erg mooie camera, die op mij (met name door het lichte gewicht) wel wat plastik achtig aan doet.
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:37:
Je noemt ook wel wat kleuren die niet standaard in de calibratie van een witbalans sensor zitten zeg :X

Tip: stel die witbalans in (en zet hem vast) terwijl je de camera op een ander onderwerp onder hetzelfde licht richt. Nu moet het beter gaan :)
Het lijkt inderdaad een witbalans probleem te zijn.... Al vind ik het wel vreemd dat een camera als deze daar problemen mee heeft, en ik me alsnog afvraag of het niet een foutje in de camera is.

Ander voorbeeld is dat ik gisterenavond een close up wilde maken van een groene kaars. Eenmaal op de foto gezet bleek de kaars geel te zijn. Verschillende automatische vooringestelde witbalansen geprobeerd maar zonder succes. Pas na het handmatig calibreren van de witbalans (kaarsen staan op een witte tafel) werd de kaars wel gewoon groen op de foto. Alleen was de witte achtergrond van de schouw weer ietwat groenig....

Al met al zou het kunnen dat er een foutje in de camera zit, of dat deze camera gewoon meer moeite heeft met het detecteren van de witbalans...

[ Voor 43% gewijzigd door 13art op 31-01-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
De knoop nu doorgehakt en besloten de camera terug te sturen. De Living Color lamp nu op puur groen licht gezet, maar zelfs dat krijgt de camera niet goed op beeld. Terwijl dat toch echt wel een van de basis kleuren zou moeten zijn. Balen! :(

Hoop maar dat ze meteen een andere terug sturen ipv dat ik weer weken moet wachten op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
reden dat ik de wb2000 heb laten liggen is o.a idd slechtekleur weergaven ik heb foto's gezien van gras en andere dingen met veel groen waarbij het bijna monochroom leek.

Ik ben zelf voor de Canon S95 gegaan iets duurder maar geen seconden spijt van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Crazyanz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:20:
reden dat ik de wb2000 heb laten liggen is o.a idd slechtekleur weergaven ik heb foto's gezien van gras en andere dingen met veel groen waarbij het bijna monochroom leek.

Ik ben zelf voor de Canon S95 gegaan iets duurder maar geen seconden spijt van gehad
Mogelijk dat ik hem omruil voor de 1000HS maar goed die heeft een zeer beperkte wijde hoek...
Eigenlijk nog geen idee hoe de S95 zich verhoudt tot de 1000HS

Maar toch bizar, want de Samsung wordt toch op heel veel plekken gewoon echt goed beoordeeld. Je zou bijna denken dat het een bepaalde batch is die die problemen heeft. Anders kan ik niet verklaren dat dit niet in eerdere reviews naar voren is gekomen.

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 01-02-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Crazyanz schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:20:

Mis je nu niet de viewfinder op de S95?

Ik ben nu nog even aan het wachten tot de XZ-1 (waar ik bijzonder weinig over kan vinden op GoT btw) leverbaar wordt maar ik vraag me af of ik dat niet ga missen ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Doe eerst zelf onderzoek zodat je hier gerichte vragen kan stellen, het is hier geen vraagdump namelijk