-
[ Voor 103% gewijzigd door Marco_S op 27-11-2009 23:05 ]
[ Voor 103% gewijzigd door Marco_S op 27-11-2009 23:05 ]
[ Voor 25% gewijzigd door jayvol09 op 26-11-2009 16:43 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Mja, ik snap de insteek. Kan overigens de kast nergens meer vinden. Misschien dat er een opvolger komt met een wat meer beefy mobo en een bluray slim erin.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:52:
[...]
past niet hoogte kast is maar 53mm een shuriken is 58mm. bij dit soort kasten zit er een koeler bij vanwege de hoogte beperking. dit is dus een echte barebone dit betekend dat je bijna de hele pc krijgt alleen geen proc, geheugen, hdd en optical. deze kun je dus zelf kiezen. helaas is het moederbord gebaseerd op een 690G chipset dus geen fatsoenlijke dxva versnelling. ook komt de kast niet met een i/o shield dus als je het mobo wilt vervangen dan lukt dit alleen met behulp van een plaatschaar. ook door de ouderdom lijkt me het moeilijk om hem nog te krijgen. ook is een slimline slotin optical blu-ray twee keer zo duur als een normale blu-ray optical.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
@SpleeffYjayvol09 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:56:
[...]
Bij doorlussen over tv gebeurt dat toch ook? Volgens mij heb je met splitter minder kans op syncproblemen dan een aparte audicontroller gebruiken. En is t verlies op de bronaudio wel hoorbaar met de 5 jaar oude set?
Ik zou de optie iig open houden mocht je de keus aan moederborden te beperkt vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Poelie op 27-11-2009 22:38 ]
ATI heeft toch ook XvBA?Tito129 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:12:
Ik zie hier allemaal amd / ati versies, heeft iemand een idee met een nvidia gpu.
Vond de pricewatch: MSI N210-MD512H kaart wel wat.
Als ik het op newegg lees zelfs lowprofile.
Voordeel van nvidia is dat er linux driver support is met vdpau, dus dan kan een lichte proc dienst doen.
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
[ Voor 23% gewijzigd door jayvol09 op 28-11-2009 02:18 ]
Verwijderd
ASUS M4A78-EM |
Antec VERIS Fusion Remote Black |
Be Quiet Pure Power 350W (L7) |
AMD Athlon II X2 250 / 3 |
Scythe BIG Shuriken |
Kingston ValueRAM - 2 GB |
WD RE3 WD3202ABYS - 320 GB |
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 13:20 ]
De site staat vol tips. "welk moederbord moet ik nemen" is een belediging want als je 1% v/d topics hebt gelezen heb je al een idee welke igps geschikt zijn voor een htpc. Are you a tweaker or are you a tweakerWat is het doel van dit topic? Heb je zelf een BBG systeem als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen BBG-systeem en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt
Ik ben nog nergens tegen gekomen dat de 785g goed werkt onder xbmc met een celeron cpu.Edmin schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:04:
Ja.
Dat ATi geen Linux zou supporten is een hardnekkige fabel. De support is het afgelopen jaar flink verbeterd. Wellicht is het nog niet zo goed als die van NV, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken.
[ Voor 18% gewijzigd door Tito129 op 28-11-2009 15:24 ]
Het heeft toch met de compressieformaat te maken en niet de resolutie? En idd, als je XBMC wilt gebruiken met XvBA moet je nog even wachten hoor ik net in de XBMC thread. Maar er zijn nog meer clients, dus vingers gekruist^^Tito129 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:05:
[...]
Ik ben nog nergens tegen gekomen dat de 785g goed werkt onder xbmc met een celeron cpu.
Het zal best wel werken onder linux, maar ik ben er nog steeds niet achter of het ook al volledig 1080p doet, of dat de cpu dan moet bij springen.
Verwijderd
sterker nog een 785G doet het helemaal niet met een celeron cpu. aangezien de socket fout is.Tito129 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:05:
[...]
Ik ben nog nergens tegen gekomen dat de 785g goed werkt onder xbmc met een celeron cpu.
Het zal best wel werken onder linux, maar ik ben er nog steeds niet achter of het ook al volledig 1080p doet, of dat de cpu dan moet bij springen.
Verwijderd
Zo algemeen stelde ik het volgens mij niet. Ik zeg juist dat ik het niet goed weet omdat ik de genoemde moederborden nergens terug zie komen, maar alleen bv de Asus. Dit terwijl er toch genoeg mensen zullen rondlopen die nog FireDTV hebben. Zowel hier als bij HardWareInfo wordt er een mb gekozen zonder firewire.jayvol09 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:57:
[...]
De site staat vol tips. "welk moederbord moet ik nemen" is een belediging want als je 1% v/d topics hebt gelezen heb je al een idee welke igps geschikt zijn voor een htpc. Are you a tweaker or are you a tweaker
Niet alleen bedoeld voor de bovenstaande post ik merk dat een aardig deel v/d thread wordt volgepropt met geruststellende woorden ipv handige info waar de algemene htpc bouwer iets mee kan.
Verwijderd
wat jayvol waarschijnlijk bedoeld is dat in dit topic je meestal een volledige htpc samenstelt wel of niet op basis van de BBG en hier dan een specifieke vraag over stelt. de meeste keuzes zoals kast, processor, geheugen voeding, etc. heb je dan al gemaakt. je komt nu aan met twee volledig verschillende moederborden en vraagt of er nog meer moederborden met twee firewire aansluitingen die je in een htpc kunt stoppen. het antwoord op deze vraag is een lijst van ongeveer 200+ moederborden. hier zit niemand op dit topic op te wachten. kijk eerst welke proc, kast, geheugen, etc. je wilt en kom dan terug.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:40:
[...]
Zo algemeen stelde ik het volgens mij niet. Ik zeg juist dat ik het niet goed weet omdat ik de genoemde moederborden nergens terug zie komen, maar alleen bv de Asus. Dit terwijl er toch genoeg mensen zullen rondlopen die nog FireDTV hebben. Zowel hier als bij HardWareInfo wordt er een mb gekozen zonder firewire.
Terwijl Anysee geen dual tuner ondersteunt. Is dat bij de tweakers ineens niet meer een item?
Wat voor tweaker ben je dan?
En hoeveel sites moet ik afspeuren dan? Ben al een week aan het zoeken voordat ik wat gepost heb.
Als je mij het topic kan wijzen waar mijn vraag wordt beantwoord, neem ik al het bovenstaande terug.![]()
Maar anders kan de vraag volgens mij gewoon blijven staan en is het iets waar meer mensen wat aan zullen hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 16:08 ]
Verwijderd
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 53,75 | € 53,75 |
2 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 29,25 | € 58,50 |
1 | Cooler Master Centurion 590 Zwart | € 54,- | € 54,- |
1 | Gigabyte GA-MA785GM-US2H | € 62,86 | € 62,86 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G | € 39,36 | € 39,36 |
4 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 83,- | € 332,- |
Importeren | Totaal | € 600,47 |
Wow, je zoekt ipv een moederbord met htpc waardige igp een moederbord met htpc-waardige igp én firewire...pricewatch? Als ik twee moederborden zie van 2 merken die hieraan voldoen kan ik jou niet vertellen welke je moet nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:40:
[...]
Zo algemeen stelde ik het volgens mij niet. Ik zeg juist dat ik het niet goed weet omdat ik de genoemde moederborden nergens terug zie komen, maar alleen bv de Asus. Dit terwijl er toch genoeg mensen zullen rondlopen die nog FireDTV hebben. Zowel hier als bij HardWareInfo wordt er een mb gekozen zonder firewire.
Terwijl Anysee geen dual tuner ondersteunt. Is dat bij de tweakers ineens niet meer een item?
Wat voor tweaker ben je dan?
En hoeveel sites moet ik afspeuren dan? Ben al een week aan het zoeken voordat ik wat gepost heb.
Als je mij het topic kan wijzen waar mijn vraag wordt beantwoord, neem ik al het bovenstaande terug.![]()
Maar anders kan de vraag volgens mij gewoon blijven staan en is het iets waar meer mensen wat aan zullen hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door jayvol09 op 28-11-2009 16:24 ]
Verwijderd
Ok, dat wist ik niet. Thx!Edit: staar je alsjeblieft niet blind op het feit dat hij twee firewire poorten moet hebben er zijn genoeg moerderborden in alle categorieën die dit hebben en als niet kun je met een pci-kaartje ook dit oplossen.
Verwijderd
whs en htpc op een machine is niet helemaal de bedoeling. de ene is namelijk een server en een htpc is een cliënt. ook is er geen media software die op WHS draait. deze twee zijn twee verschillende systeemen en hebben dus ook twee verschillende machines nodig. dat de hardware op elkaar lijkt betekend niet da je twee systemen op een computer kunt draaien.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:14:
Ok.
Ik had dat bewust gedaan omdat ik de rest wel redelijk zeker weet, op de kast na.
Echter, het mb bepaalt veel van de rest, zowel formfactor als socket, vandaar mijn specifieke vraag voor het mb.
De config die ik nu voor ogen heb is deze:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X2 250 € 53,75 € 53,75 2 be quiet! Pure Power L7 300W € 29,25 € 58,50 1 Cooler Master Centurion 590 Zwart € 54,- € 54,- 1 Gigabyte GA-MA785GM-US2H € 62,86 € 62,86 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G € 39,36 € 39,36 4 Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB € 83,- € 332,- Importeren Totaal € 600,47
Ik zal er eerlijk bij zeggen dat deze ook in een thread over zuinige servers staat omdat ik er een (WHS-) mediaserver van wil maken. Ik dacht echter hier miss meer zinnige info over specifieke mediacenterzaken te kunnen krijgen.
Overigens, zoveel, recente, mb met 2x firewire en min 4/6 sata-aansluitingen en geschikt voor HD zijn er nu ook weer niet. Dat is nu juist mijn vraag!
Verwijderd
Verwijderd
even voor de duidelijkheid je wilt een server maken met als OS WHS en dan in een virtuele machine een media-center client draaien? lijkt me interessant maar helaas is dit dan het verkeerde topic. ik denk dat je het beste een nieuw topic kunt aanmaken als je geen gerelateerd topic kunt vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:25:
Excuus voor mijn onduidelijke 1e post in dat geval.![]()
Mijn intentie was juist om een specifieke vraag te stellen en het "is dit een goed systeem" te vermijden.
Blijkbaar is dat jammerlijk mislukt.
Als ik dan toch met de billen bloot ga, ik heb al een HTPC en wil nu een (WHS) TV-server ernaast die het downloaden, streamen, opnemen etc voor zijn rekening neemt.
Dat kan wel, kijk maar eens hier:
http://forum.team-mediapo...-server-39214/index3.html
Ik wil dan ook gelijktijdig opnemen en kijken en dat kan de Anysees echt nog niet (FAQ website oa).Bovendien heb ik al een FloppyDTV en ze werkten ook niet samen las ik ergens.
Daarnaast, als je HDTV opneemt en (HD-) films en series download heb je aan een paar TB al gauw niet meer genoeg (hence de server). Als ik de HTPC echter als dual tuner inricht, staan er 2 comps te brommen. Vandaar mijn zoektocht.
Maar dan dwaal ik weer af van het doel van dit topic.
Anyway, mochten er meer mensen met deze plannen/configs zijn, pm me dan. Ik snuffel ondertussen verder.
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 17:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Cool!Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:23:
heb ongeveer hetzelfde maar dan windows based.
server: WHS met media-portal tv-server en nog wat downloadprogramma's
htpc: XP met media-portal client
Verwijderd
Er is geen verschil tussen de anysee en F*DTV kaarten in het gebruik voor een windows user. Als je 2x Anysee hebt kan je hetzelfde doen als met 2x dtv. Kheb gekeken op de anysee site bij de faq maar kon ern niks over vinden.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:25:
Ik wil dan ook gelijktijdig opnemen en kijken en dat kan de Anysees echt nog niet (FAQ website oa).Bovendien heb ik al een FloppyDTV en ze werkten ook niet samen las ik ergens.
Daarnaast, als je HDTV opneemt en (HD-) films en series download heb je aan een paar TB al gauw niet meer genoeg (hence de server). Als ik de HTPC echter als dual tuner inricht, staan er 2 comps te brommen. Vandaar mijn zoektocht.
Maar dan dwaal ik weer af van het doel van dit topic.
Anyway, mochten er meer mensen met deze plannen/configs zijn, pm me dan. Ik snuffel ondertussen verder.
Verwijderd
Staat op de site van FireDTV (die verkopen ze in NL)jayvol09 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:18:
[...]
Er is geen verschil tussen de anysee en F*DTV kaarten in het gebruik voor een windows user. Als je 2x Anysee hebt kan je hetzelfde doen als met 2x dtv. Kheb gekeken op de anysee site bij de faq maar kon ern niks over vinden.
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 69,67 | € 69,67 |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E | € 106,64 | € 106,64 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,90 | € 84,90 |
1 | LG CH08LS10 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 77,77 | € 77,77 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 61,75 | € 61,75 |
1 | Nexus Value 430 | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Scythe Ninja Mini Rev. B | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard | € 35,25 | € 35,25 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 65,- | € 65,- |
Importeren | Totaal | € 670,28 |
Dat ziet er idd veel beter uit!!! Heb je daar zelf ervaring mee?
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 13:33 ]
Ik zal eens gaan kijken wat het totale systeem qua prijs verschilt tussen 4launch en salland en denk haast niet erg veel hoor. Maar het is het kijken waardVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:23:
bij 4launch kost die kast maar 160 euro en zijn broertje zonder vfd maar 115.
edit: waarom staan deze kasten trouwens nog steeds niet in de pricewatch en hoe moet je deze er dan in krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Garcon-l op 30-11-2009 13:36 ]
Op de site van logitech staat dat het een PS3 toetsenbord is! Werkt deze dan ook op de pc?Edmin schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:21:
Nee, maar een collega wel. Hij is er erg over te spreken. Ding heeft ook een tijdlang in de BBG gestaan, maar was de laatste tijd slecht leverbaar.
Ja dat is geen enkel probleem. Het is gewoon een standaard HID device, en werkt ook gewoon met de software van Logitech. Alleen heeft het extra compatibiliteit voor de PS3.b.lamein schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:41:
[...]
Op de site van logitech staat dat het een PS3 toetsenbord is! Werkt deze dan ook op de pc?
http://www.logitech.com/i...ard/devices/3616&cl=nl,nl
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Voor de normale zaken hoef je niet eens software te installeren ( Toetsen+Touchpad ) alleen voor de media keys heb je eigenlijk de software nodig.b.lamein schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:05:
ok dus het is gewoon de usb adapter inpluggen sofware installeren en gebruiken? En de touchpad werkt ook gewoon dan?
Dat is bij mijn Dinovo Mini idd wel het geval ja.jayvol09 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:58:
Als t goed is zit er een switch knopje bij de batterij waarmee je tussen pc en ps3 kunt schakelen.
[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 30-11-2009 14:21 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
reviews: Tweakers.net FAQVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:23:
edit: waarom staan deze kasten trouwens nog steeds niet in de pricewatch en hoe moet je deze er dan in krijgen.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 15:48 ]
Ik denk dat het via alle 3 mogelijk moet zijn. Uiteindelijk is het gewoon een input device die MediaPortal aanstuurt. Dus je moet even kijken welke AB's ondersteund worden door MediaPortal/WMEVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:47:
Misschien een domme vraag:
Als bij de videokaart een afstandsbediening zit, bij de tv-kaart (dvb-c kaart) een afstandsbediening zit en bij de omkasting ook een afstandsbediening zit, welke van de 3 afstandsbedieningen gebruik ik dan om te tunen via MediaPortal of WME?
Verwijderd
1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 118,14 | € 118,14 |
1 | Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 | € 82,56 | € 82,56 |
1 | Logitech diNovo Mini | € 86,28 | € 86,28 |
1 | Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI | € 34,87 | € 34,87 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,75 | € 28,75 |
Importeren | Totaal | € 583,60 |
Niet beslist, maar de IGP kan niet alles decoderen.duderuud schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:14:
Heeft er iemand nog op- of aanmerkingen? zoals de videokaart, is die nodig?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Logitech diNovo Mini | € 86,28 | € 86,28 |
1 | Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI | € 34,87 | € 34,87 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,75 | € 28,75 |
Importeren | Totaal | € 585,94 |
Als je het geld er voor over hebt moet je het doen, maar de PC is zo ook wel prima.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 17:43 ]
Graag, maar welke low profile passief gekoelde videokaart is daarvoor aan te raden? Pricewatch kent er maar eentje, En das nog een 8-generatie ookVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:43:
als je voor linux i.c.m. xbmc kiest is een nvidia-kaart misschien beter. hoewel de drivers nu beter zijn en er video accelerating via XvBA met een ati kaart nu beschikbaar is voor linux is dit volgens mij nog niet in xbmc ondersteund (ik kan het mis hebben). vdpau van Nvidia werkt wel zeker in xbmc.
http://www.shopdigitaletv...at-is-een-dual-tuner.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:56:
[...]
Staat op de site van FireDTV (die verkopen ze in NL)
http://www.firedtv.nl/cms...w=article&id=20&Itemid=15
Tis wel verwarrend, want op veel fora wordt vaak het tegengestelde beweerd/aangenomen.
Verwijderd
deze misschien.FantaRulez schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:06:
[...]
Graag, maar welke low profile passief gekoelde videokaart is daarvoor aan te raden? Pricewatch kent er maar eentje, En das nog een 8-generatie ook
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 23:03 ]
Verwijderd
is dit geen bluetooth toetsenbord? ik dacht namelijk dat je hierbij een bluetooth dongle nodig had.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 23:41 ]
[ Voor 5% gewijzigd door jayvol09 op 01-12-2009 00:40 ]
Ik kan er eigenlijk niet uit opmaken dat er een adapter bij zit, zie ook de link:jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:38:
Als t cordless is heb je er altijd toch een ontvanger voor nodig. Die meegeleverde usb ontvanger gebruikt bluetooth.
[ Voor 66% gewijzigd door Garcon-l op 01-12-2009 15:35 ]
Verwijderd
HT-addict in spe
1 | Asus P5G41-M | € 49,47 | € 49,47 |
1 | Intel Pentium Dual-Core E5200 | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 72,90 | € 72,90 |
1 | MS-Tech mc-1200 | € 88,- | € 88,- |
1 | MSI N210-MD512H | € 35,82 | € 35,82 |
1 | Samsung EcoGreen F2 HD502HI, 500GB | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Samsung SH-S223B | € 19,09 | € 19,09 |
Importeren | Totaal | € 355,22 |
jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:00:
Ok dus je quadcore(?!) + silverstone combi wordt te heet en je wilt t minder warm krijgen? Koop een andere kast of cpu lijkt me. Of clock je cpu omlaag misschien helpt dat. Ik zie dat de kast ongeveer 15cm hoog is dus je kunt de cpu koeler wellicht ook vervangen door de mini ninja.
Mischien is ie wel 6x stuk gegaan omdat je t zo heet liet worden
zie boven. Ik zou liever een oplossing met mijn oude cpu zien.jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:00:
Ok dus je quadcore(?!) + silverstone combi wordt te heet en je wilt t minder warm krijgen? Koop een andere kast of cpu lijkt me. Of clock je cpu omlaag misschien helpt dat. Ik zie dat de kast ongeveer 15cm hoog is dus je kunt de cpu koeler wellicht ook vervangen door de mini ninja.
Mischien is ie wel 6x stuk gegaan omdat je t zo heet liet worden
[ Voor 28% gewijzigd door HenkyDoodle op 01-12-2009 22:16 ]
HT-addict in spe
Volgens mij moet je niet 'even' een pc samenstellen, veel mensen denken er goed over naTito129 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:06:
Ik heb vanavond even een systeem inelkaar gezet wat hier in de tv kast moet komen.
Het is een linux/xbmc gebaseerd systeem.
Voor mij van belang, hdmi uit met 1080p support, oa vogelscene
en een digitale geluidsuitgang voor me reciever spdif.
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus P5G41-M € 49,47 € 49,47 1 Intel Pentium Dual-Core E5200 € 49,95 € 49,95 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 72,90 € 72,90 1 MS-Tech mc-1200 € 88,- € 88,- 1 MSI N210-MD512H € 35,82 € 35,82 1 Samsung EcoGreen F2 HD502HI, 500GB € 39,99 € 39,99 1 Samsung SH-S223B € 19,09 € 19,09 Importeren Totaal € 355,22
Volgens de asus website volgens mij matx: http://www.asus.nl/produc...5UcN0ZQvtPfHGD&templete=2jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:27:
[...]
Volgens mij moet je niet 'even' een pc samenstellen, veel mensen denken er goed over na
Moederbord is ATX lijkt t, dat je het weet. Raar dat asus zoveel vraagt voor een mobo met zo weinig features trouwens. En als je geluid van je moederbord wilt mag je wel kijken naar de audiocontroller. Over Nvidia 2xx kaarten en hoe deze zich verhouden tegenover de 4xxx en 5xxx kaarten van ATi weet ik nog niet zo goed.
1 | AMD Athlon II X2 240 | € 47,23 | € 47,23 |
1 | Asus M3N78-EM | € 60,38 | € 60,38 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 72,90 | € 72,90 |
1 | MS-Tech mc-1200 | € 88,- | € 88,- |
1 | Samsung EcoGreen F2 HD502HI, 500GB | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Samsung SH-S223B | € 19,09 | € 19,09 |
Importeren | Totaal | € 327,59 |
Lijkt het idd wel op ja, pricewatch verkeerd dan^^Volgens de asus website volgens mij matx:
[ Voor 17% gewijzigd door jayvol09 op 02-12-2009 02:52 ]
Heeft iemand een idee?b.lamein schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:07:
Hoeveel energie zal een dergelijk syteem verbruiken zoals ik eerder gepost heb? En hoeveel standby?
En kan ik voor processor/graka e.d. instellen dat ze zichzelf terugklokken en eventueel uitzetten als ze niet gebruikt worden?
Edit: En hebben jullie ook nog suggesties voor koelpasta`s? Ik dacht zelf aan de Arctic MX-2 Thermal Compound of de Arctic Silver 5.
Misschien nog een keer goed kijken, want de Asus M3N78-EM is een GF8300 plankjayvol09 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 02:51:
Hij gaat juist voor discrete nvidia gpu vanwege xbmc.
Verbruik...geen idee. In verhouding tot een 'normale' pc zeg ik: laag.
[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 02-12-2009 09:44 ]
Ok bedankt voor de info maar wat bedoel je precies met 2d clocks vs. 3d clocks en Cool `n Quiet?Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:43:
[...]
Verbruik...geen idee. In verhouding tot een 'normale' pc zeg ik: laag.
CPU en GPU klokken zichzelf automatisch terug in Idle (2d clocks vs. 3d clocks, Cool 'n Quiet).
Koelpasta: MX-2 kan, maar pasta wordt meegeleverd.
Alle tests die je ziet zijn met die pasta gedaan, dus dat werkt prima.Included are fan clips, a Scythe 80mm fan, an illustrated installation guide, screws and a package of thermal compound.
Duidelijk verhaal, bedankt !Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:58:
http://www.silentpcreview.com/article754-page1.html
[...]
Alle tests die je ziet zijn met die pasta gedaan, dus dat werkt prima.
GPU's hebben in feite 2 sets kloksnelheden. De lage om in een desktopomgeving simpele dingen te doen (2d clocks) en de hoge om spelletjes mee te spelen en andere GPU-belastende taken uit te voeren (3d clocks)
CPU's hebben ook Idle en Load settings. Bij Intel heet het EIST (Enhanced Intel Speedstep Technology), bij AMD Cool 'n Quiet.
[ Voor 51% gewijzigd door Garcon-l op 02-12-2009 14:09 ]
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 70,45 | € 70,45 |
1 | LG CH08LS10 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Logitech Cordless MediaBoard Pro | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit) | € 77,35 | € 77,35 |
1 | OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK | € 93,90 | € 93,90 |
1 | Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB | € 89,- | € 89,- |
Importeren | Totaal | € 683,94 |
[ Voor 4% gewijzigd door QlimaX op 02-12-2009 14:41 ]
vtec just kicked in yo!
Ga je dit nog steeds in de Antec Fusion plaatsen?QlimaX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:53:
Eindelijk klaar om m'n HTPC te bestellen (althans de onderdelen). Wel wil ik even kijken of iemand hier nog op- of aanmerkingen heeft. Het moet een HTPC worden voor internet op de bank, full HD / Blu Ray weergave en misschien af en toe een spelletje (maar niet het nieuwste van de nieuwste). Eigenlijk had ik hier ook een SSD schijf bij willen bestellen maar gezien de moeilijke levering van deze schijven schuif ik dat op naar Januari ergens.
pricewatch: MSI N210-MD512Hxerix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:06:
Het liefst wil ik een nVidia kaart
Deze kaart heeft geen moeite met 1080p content? Opzich hoeft het geen nVidia kaart te zijn alleen heb ik het idee dat deze beter supported is wat het afspelen van HD content betreft. Maar ik kan niet echt duidelijk krijgen of dit zo is, en zo ja, in welke situaties.
vtec just kicked in yo!
Damn, en ik maar denken dat de kosten wel meeviel.Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:33:
[...]
Ga je dit nog steeds in de Antec Fusion plaatsen?
Je bent bekend met de game-mogelijkheden van de 785G?
http://www.tomshardware.c...force-gt-220,2445-17.htmlxerix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:27:
[...]
Deze kaart heeft geen moeite met 1080p content? Opzich hoeft het geen nVidia kaart te zijn alleen heb ik het idee dat deze beter supported is wat het afspelen van HD content betreft. Maar ik kan niet echt duidelijk krijgen of dit zo is, en zo ja, in welke situaties.
In dat geval wens ik je veel plezier met je nieuwe bakQlimaX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:33:
[...]
Damn, en ik maar denken dat de kosten wel meeviel.Inderdaad de Antec Fusion. Wat betreft gamen op het moment game ik niet echt eigenlijk. Gezien de kosten laat ik dit voor nu even achterwegen denk ik en anders wordt het de 5770.
Nee daarom, zag idd dat deze het niet trekt met noise reduction aan. Er zijn ook weer geen passief gekoelde 220's te vinden in pricewatchEdmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:43:
[...]
http://www.tomshardware.c...force-gt-220,2445-17.html
De GT210 is niet de meest krachtige van het stel. Wat dat betreft gaat mijn voorkeur nog steeds naar een passieve HD4550.
vtec just kicked in yo!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
M'n htpc draait gewoon op windows dus dat is geen probleem. Maar dan denk ik dat ik toch maar voor een ati kaartje ga, lijkt op dit moment dan de beste keus qua passief gekoelde kaarten in de prijsrange van ~50 euro.Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:09:
De Ati kaarten zijn wat minder linux-friendly, maar ze doen het o.h.a. vrij goed. Je bent wel wat beperkter in je software-keuze. Ik lees natuurlijk ook wel wat probleemverhalen, maar klachten vinden hun weg naar het internet sneller dan een lofzang.
Ze zijn er inderdaad wel alleen (vrijwel) niet te vinden in Nederlandse webshops.nero355 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:23:
http://www.hardware.info/..._passively_cooled_GT_220/
ZoietsEr zijn wel wat 2xx en 3xx videokaarten uit die passief zijn als het goed is. Misschien dat de voorraden alleen niet echt dendered zijn in Nederland.
[ Voor 28% gewijzigd door xerix op 02-12-2009 16:26 ]
vtec just kicked in yo!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq