[BBG Aanschaf] htpc september 2009

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.370 views

• Marco_S
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
-

[ Voor 103% gewijzigd door Marco_S op 27-11-2009 23:05 ]

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Waarom weet mn ubuntu installatie dan dat ik een sony hdtv heb?
(ik heb ook een 4550, doet het prima nu)

[ Voor 25% gewijzigd door jayvol09 op 26-11-2009 16:43 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:52:
[...]

past niet hoogte kast is maar 53mm een shuriken is 58mm. bij dit soort kasten zit er een koeler bij vanwege de hoogte beperking. dit is dus een echte barebone dit betekend dat je bijna de hele pc krijgt alleen geen proc, geheugen, hdd en optical. deze kun je dus zelf kiezen. helaas is het moederbord gebaseerd op een 690G chipset dus geen fatsoenlijke dxva versnelling. ook komt de kast niet met een i/o shield dus als je het mobo wilt vervangen dan lukt dit alleen met behulp van een plaatschaar. ook door de ouderdom lijkt me het moeilijk om hem nog te krijgen. ook is een slimline slotin optical blu-ray twee keer zo duur als een normale blu-ray optical.
Mja, ik snap de insteek. Kan overigens de kast nergens meer vinden. Misschien dat er een opvolger komt met een wat meer beefy mobo en een bluray slim erin.

toch ziet ie er mooi uit :P

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

In China is hij nog te vinden onder de naam Unihtpc i-live005: link

Meer dunne kastjes te vinden daar trouwens. Maar zie ze dan nu nog maar eens naar NL te krijgen voor een redelijke prijs. Die i-live001 is ook erg fraai qua looks. Performance is iets heel anders uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
jayvol09 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:56:
[...]

Bij doorlussen over tv gebeurt dat toch ook? Volgens mij heb je met splitter minder kans op syncproblemen dan een aparte audicontroller gebruiken. En is t verlies op de bronaudio wel hoorbaar met de 5 jaar oude set?

Ik zou de optie iig open houden mocht je de keus aan moederborden te beperkt vinden.
@SpleeffY

Let op je moet niet doorlussen via je tv, wat je ook doet. ik heb ook een 42PG6000 deze stuurt alleen stereo uit.

Ik heb ook HTPC met optische uitgang en dan kan me versterker mooi dts/media player/dolby codecs aan.

je lg tv doet alleen maar stereo uit!!!! dit is in jou geval niet zo erg, maar de kans is wel dat je een delay in je geluid krijgt.Ik heb het zelf ook gehad en nu alles direct aangesloten. momenteel werkt het perfect

[ Voor 13% gewijzigd door Poelie op 27-11-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zie hier allemaal amd / ati versies, heeft iemand een idee met een nvidia gpu.
Vond de pricewatch: MSI N210-MD512H kaart wel wat.
Als ik het op newegg lees zelfs lowprofile.

Voordeel van nvidia is dat er linux driver support is met vdpau, dus dan kan een lichte proc dienst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Tito129 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:12:
Ik zie hier allemaal amd / ati versies, heeft iemand een idee met een nvidia gpu.
Vond de pricewatch: MSI N210-MD512H kaart wel wat.
Als ik het op newegg lees zelfs lowprofile.

Voordeel van nvidia is dat er linux driver support is met vdpau, dus dan kan een lichte proc dienst doen.
ATI heeft toch ook XvBA?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja.

Dat ATi geen Linux zou supporten is een hardnekkige fabel. De support is het afgelopen jaar flink verbeterd. Wellicht is het nog niet zo goed als die van NV, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Wat ik me wel afvraag is welke clients maken er gebruik van? Want driver/api support alleen is niet genoeg.
De meest interessante opties voor een linux htpc zijn:
- MythTv
- XBMC
- Xine
- Mplayer
Ik heb gekeken maar nog niet echt iets definitiefs gelezen.

Wat ik me ook afvraag is welke van de bovenstaande clients met welke tv-servers samen kunnen gaan. Zo kon XBMC frontend zijn met een Mythtv backend, of MythTv frontend met VDR backend.

Oja, een overzicht van welke tv-servers softcam plugins ondersteunen moet ik ook nog vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door jayvol09 op 28-11-2009 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede-tweakers,

Hierbij de configuratie die ik voor ogen heb:

ASUS M4A78-EM
Antec VERIS Fusion Remote Black
Be Quiet Pure Power 350W (L7)
AMD Athlon II X2 250 / 3
Scythe BIG Shuriken
Kingston ValueRAM - 2 GB
WD RE3 WD3202ABYS - 320 GB

Ik wil Windows 7 installeren. Ik wil het systeem met name gebruiken voor het afspelen van Full HD films op mijn LCD tv. Ik heb een Windows Home Server staan dus geen grote HD nodig. TV kaart heb ik ook al (Hauppauge 2200)

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou voor een moederbord met een 785G chipset gaan ipv een 780G als je toch een nieuwe pc samenstelt. en voor windows 7 is 2gig geheugen genoeg maar 4gig zeker een aanrader voor zowel 32 als 64 bit. verder power pack 3 op je home server installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk moederbord is op het moment het meest geschikt voor een HD-mediacenter als je dualtuner met FireDTV wilt hebben (dus 2x firewire)?
Moet natuurlijk wel in staat zijn HD (Vogelscene...) af te kunnen spelen.

Gigabyte heeft er wel een paar, bv de
Gigabyte GA-MA785GM-US2H

of de

GA-EG41MF-US2H

maar misschien zijn er betere?!

Iemand tips?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een BBG systeem als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen BBG-systeem en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt
De site staat vol tips. "welk moederbord moet ik nemen" is een belediging want als je 1% v/d topics hebt gelezen heb je al een idee welke igps geschikt zijn voor een htpc. Are you a tweaker or are you a tweaker :p
Niet alleen bedoeld voor de bovenstaande post ik merk dat een aardig deel v/d thread wordt volgepropt met geruststellende woorden ipv handige info waar de algemene htpc bouwer iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Nu online
Edmin schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 00:04:
Ja.

Dat ATi geen Linux zou supporten is een hardnekkige fabel. De support is het afgelopen jaar flink verbeterd. Wellicht is het nog niet zo goed als die van NV, maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken.
Ik ben nog nergens tegen gekomen dat de 785g goed werkt onder xbmc met een celeron cpu.
Het zal best wel werken onder linux, maar ik ben er nog steeds niet achter of het ook al volledig 1080p doet, of dat de cpu dan moet bij springen.

Wat is dus eigenlijk zoek is een bordje met optical out(heb nog geen hdmi op me reciever) en de mogelijkheid om de NVIDIA 210 in te prikken.
De kast wordt denk ik Antec Micro Fusion Remote 350. heeft een nette voeding en ziet er gewoon mooi uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Tito129 op 28-11-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Tito129 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:05:
[...]

Ik ben nog nergens tegen gekomen dat de 785g goed werkt onder xbmc met een celeron cpu.
Het zal best wel werken onder linux, maar ik ben er nog steeds niet achter of het ook al volledig 1080p doet, of dat de cpu dan moet bij springen.
Het heeft toch met de compressieformaat te maken en niet de resolutie? En idd, als je XBMC wilt gebruiken met XvBA moet je nog even wachten hoor ik net in de XBMC thread. Maar er zijn nog meer clients, dus vingers gekruist^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito129 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:05:
[...]

sterker nog een 785G doet het helemaal niet met een celeron cpu. aangezien de socket fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jayvol09 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:57:
[...]

De site staat vol tips. "welk moederbord moet ik nemen" is een belediging want als je 1% v/d topics hebt gelezen heb je al een idee welke igps geschikt zijn voor een htpc. Are you a tweaker or are you a tweaker :p
Niet alleen bedoeld voor de bovenstaande post ik merk dat een aardig deel v/d thread wordt volgepropt met geruststellende woorden ipv handige info waar de algemene htpc bouwer iets mee kan.
Zo algemeen stelde ik het volgens mij niet. Ik zeg juist dat ik het niet goed weet omdat ik de genoemde moederborden nergens terug zie komen, maar alleen bv de Asus. Dit terwijl er toch genoeg mensen zullen rondlopen die nog FireDTV hebben. Zowel hier als bij HardWareInfo wordt er een mb gekozen zonder firewire.
Terwijl Anysee geen dual tuner ondersteunt. Is dat bij de tweakers ineens niet meer een item?
Wat voor tweaker ben je dan ;) ?

En hoeveel sites moet ik afspeuren dan? Ben al een week aan het zoeken voordat ik wat gepost heb.
Als je mij het topic kan wijzen waar mijn vraag wordt beantwoord, neem ik al het bovenstaande terug. _/-\o_
Maar anders kan de vraag volgens mij gewoon blijven staan en is het iets waar meer mensen wat aan zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:40:
[...]

Zo algemeen stelde ik het volgens mij niet. Ik zeg juist dat ik het niet goed weet omdat ik de genoemde moederborden nergens terug zie komen, maar alleen bv de Asus. Dit terwijl er toch genoeg mensen zullen rondlopen die nog FireDTV hebben. Zowel hier als bij HardWareInfo wordt er een mb gekozen zonder firewire.
Terwijl Anysee geen dual tuner ondersteunt. Is dat bij de tweakers ineens niet meer een item?

En hoeveel sites moet ik afspeuren dan? Ben al een week aan het zoeken voordat ik wat gepost heb.
Als je mij het topic kan wijzen waar mijn vraag wordt beantwoord, neem ik al het bovenstaande terug. _/-\o_
Maar anders kan de vraag volgens mij gewoon blijven staan en is het iets waar meer mensen wat aan zullen hebben.
wat jayvol waarschijnlijk bedoeld is dat in dit topic je meestal een volledige htpc samenstelt wel of niet op basis van de BBG en hier dan een specifieke vraag over stelt. de meeste keuzes zoals kast, processor, geheugen voeding, etc. heb je dan al gemaakt. je komt nu aan met twee volledig verschillende moederborden en vraagt of er nog meer moederborden met twee firewire aansluitingen die je in een htpc kunt stoppen. het antwoord op deze vraag is een lijst van ongeveer 200+ moederborden. hier zit niemand op dit topic op te wachten. kijk eerst welke proc, kast, geheugen, etc. je wilt en kom dan terug.

Edit: staar je alsjeblieft niet blind op het feit dat hij twee firewire poorten moet hebben er zijn genoeg moerderborden in alle categorieën die dit hebben en als niet kun je met een pci-kaartje ook dit oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.
Ik had dat bewust gedaan omdat ik de rest wel redelijk zeker weet, op de kast na.
Echter, het mb bepaalt veel van de rest, zowel formfactor als socket, vandaar mijn specifieke vraag voor het mb.

De config die ik nu voor ogen heb is deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250€ 53,75€ 53,75
2be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,25€ 58,50
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 54,-€ 54,-
1Gigabyte GA-MA785GM-US2H€ 62,86€ 62,86
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 39,36€ 39,36
4Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 83,-€ 332,-
ImporterenTotaal€ 600,47

Ik zal er eerlijk bij zeggen dat deze ook in een thread over zuinige servers staat omdat ik er een (WHS-) mediaserver van wil maken. Ik dacht echter hier miss meer zinnige info over specifieke mediacenterzaken te kunnen krijgen.

Overigens, zoveel, recente, mb met 2x firewire en min 4/6 sata-aansluitingen en geschikt voor HD zijn er nu ook weer niet. Dat is nu juist mijn vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:40:
[...]

Wow, je zoekt ipv een moederbord met htpc waardige igp een moederbord met htpc-waardige igp én firewire...pricewatch? Als ik twee moederborden zie van 2 merken die hieraan voldoen kan ik jou niet vertellen welke je moet nemen.
Volgens mij is de FitreDTV al achterhaald, anysee kaarten kan je lijkt me toch ook gwoon 2x van kopen.
\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]
Ook is softcam populairder aan t worden ipv die dure oplossingen met 2cams en 2 smartcards. Maarja, je moet de ontwikkelingen zelf een beetje bijhouden.

edit:
pricewatch: MSI K9A2GM-F V3
die heb ik zelf, al heb ik geen firewire nodig. Heb een discrete gpu (4550)

edit 2:
Zelf heb ik een soortgelijke homeserver, maar deze zou ik nooit in de woonkomer durven zetten. Ik weet niet hoe t bij jou thuis zal gaan maar als ie niet in de woonkamer komt kun je denk ik een goedkopere kast nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door jayvol09 op 28-11-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: staar je alsjeblieft niet blind op het feit dat hij twee firewire poorten moet hebben er zijn genoeg moerderborden in alle categorieën die dit hebben en als niet kun je met een pci-kaartje ook dit oplossen.
Ok, dat wist ik niet. Thx!
Dat maakt de keuze weer een stuk groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:14:
Ok.
Ik had dat bewust gedaan omdat ik de rest wel redelijk zeker weet, op de kast na.
Echter, het mb bepaalt veel van de rest, zowel formfactor als socket, vandaar mijn specifieke vraag voor het mb.

De config die ik nu voor ogen heb is deze:

#ProductPrijsSubtotaal
2be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,25€ 58,50
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 54,-€ 54,-
1Gigabyte GA-MA785GM-US2H€ 62,86€ 62,86
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 39,36€ 39,36
4Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 83,-€ 332,-
ImporterenTotaal€ 600,47

Ik zal er eerlijk bij zeggen dat deze ook in een thread over zuinige servers staat omdat ik er een (WHS-) mediaserver van wil maken. Ik dacht echter hier miss meer zinnige info over specifieke mediacenterzaken te kunnen krijgen.

Overigens, zoveel, recente, mb met 2x firewire en min 4/6 sata-aansluitingen en geschikt voor HD zijn er nu ook weer niet. Dat is nu juist mijn vraag!
whs en htpc op een machine is niet helemaal de bedoeling. de ene is namelijk een server en een htpc is een cliënt. ook is er geen media software die op WHS draait. deze twee zijn twee verschillende systeemen en hebben dus ook twee verschillende machines nodig. dat de hardware op elkaar lijkt betekend niet da je twee systemen op een computer kunt draaien.

wat wel kan is dat je windows 7 of een andere windows versie (niet WHS) er op zet een aantal media mappen deelt en deze altijd aan laat staan en als je je tv aanzet kun je toch media center gebruiken. je doet toch dus beide functies op een machine. Als kast kun je dan het beste de silverstone lc17 hier passen namelijk alle harde schijven in.

om terug te komen op de eerdere klacht we hadden geen flauw idee dat je er 4+ harde schijven er in wilde zetten of dat je video via de IGP wilde decoderen en dat het ook nog zuinig wilde hebben om als media server te gebruiken dit heb je namelijk niet vermeld. je moederbord voldoet aan je eisen dus wat wil je eigenlijk verder hierover weten?

edit: als er een firewire poort op de backplate zitten dan kun er in bijna alle gevallen nog via een bracket aan een interne header een tweede aan toevoegen. (blijkbaar worden er geen chips gebruikt die maar een firewire hebben altijd twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus voor mijn onduidelijke 1e post in dat geval. 8)7
Mijn intentie was juist om een specifieke vraag te stellen en het "is dit een goed systeem" te vermijden.
Blijkbaar is dat jammerlijk mislukt.

Als ik dan toch met de billen bloot ga, ik heb al een HTPC en wil nu een (WHS) TV-server ernaast die het downloaden, streamen, opnemen etc voor zijn rekening neemt.
Dat kan wel, kijk maar eens hier:

http://forum.team-mediapo...-server-39214/index3.html

Ik wil dan ook gelijktijdig opnemen en kijken en dat kan de Anysees echt nog niet (FAQ website oa).Bovendien heb ik al een FloppyDTV en ze werkten ook niet samen las ik ergens.
Daarnaast, als je HDTV opneemt en (HD-) films en series download heb je aan een paar TB al gauw niet meer genoeg (hence de server). Als ik de HTPC echter als dual tuner inricht, staan er 2 comps te brommen. Vandaar mijn zoektocht.
Maar dan dwaal ik weer af van het doel van dit topic.

Anyway, mochten er meer mensen met deze plannen/configs zijn, pm me dan. Ik snuffel ondertussen verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:25:
Excuus voor mijn onduidelijke 1e post in dat geval. 8)7
Mijn intentie was juist om een specifieke vraag te stellen en het "is dit een goed systeem" te vermijden.
Blijkbaar is dat jammerlijk mislukt.

Als ik dan toch met de billen bloot ga, ik heb al een HTPC en wil nu een (WHS) TV-server ernaast die het downloaden, streamen, opnemen etc voor zijn rekening neemt.
Dat kan wel, kijk maar eens hier:

http://forum.team-mediapo...-server-39214/index3.html

Ik wil dan ook gelijktijdig opnemen en kijken en dat kan de Anysees echt nog niet (FAQ website oa).Bovendien heb ik al een FloppyDTV en ze werkten ook niet samen las ik ergens.
Daarnaast, als je HDTV opneemt en (HD-) films en series download heb je aan een paar TB al gauw niet meer genoeg (hence de server). Als ik de HTPC echter als dual tuner inricht, staan er 2 comps te brommen. Vandaar mijn zoektocht.

Anyway, mochten er meer mensen met deze plannen/configs zijn, pm me dan. Ik snuffel ondertussen verder. :P
even voor de duidelijkheid je wilt een server maken met als OS WHS en dan in een virtuele machine een media-center client draaien? lijkt me interessant maar helaas is dit dan het verkeerde topic. ik denk dat je het beste een nieuw topic kunt aanmaken als je geen gerelateerd topic kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal. Ik wil in ieder geval de tv-server gewoon onder WHS draaien (zie eerdere link) en evt de client zelf virtueel (of gewoon).
MP zelf hoeft niet per se, wel de tv-server.
Apart topic is een optie, zal er eens over nadenken.

Thx allemaal voor de feedback in ieder geval!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Zo heb ik het ook ongeveer geregeld.
HTPC met maar 80GB ssd (binnen 10 sec ben ik in ubuntu gelogd).
Server met een technotrend tv-kaart erin om op te nemen zelfs als de htpc uit staat.

Op de server:
Zelf doe ik een host OS met het ZFS filesystem en een raidz(=raid5) array, zo heb ik een robuuste basis in het geval van zowel hdd crashes als datacorruptie/verlies (snapshots ftw). Op de host OS komt een virtuele guest die een tv-server zoals mythtv/vdr/mediaportal gaat draaien. Ik moet nog wel kijken of het mogelijk is die virtuele guest op te zetten met alleen de cli.

htpc:
Mn ubuntu htpc mount als t goed gaat automatisch de samba shares bij t booten, dus voor de eindgebruiker is het niet zichtbaar dat de media over het netwerk vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ongeveer hetzelfde maar dan windows based.
server: WHS met media-portal tv-server en nog wat downloadprogramma's
htpc: XP met media-portal client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ik moet nog kijken welke tv-server ik wil. Zoiezo eentje met softcam plugin.
Volgens mij hebben VDR/MythTV/Mediaportal tot nu toe als enige die optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:23:
heb ongeveer hetzelfde maar dan windows based.
server: WHS met media-portal tv-server en nog wat downloadprogramma's
htpc: XP met media-portal client
Cool!
Paar vragen (zag dat de server config niet bij je profiel stond ;( ):
* Wat is de config van die server?
* Kun je ook gelijktijdig tv kijken en opnemen?
* Kun je HD-tv kijken/opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag 1: is een oude pc een amd 64 3200+ 939 proc en nf4 mobo met een intel NIC kaart.
vraag 2: Ja/Nee ik kan twee kanalen op dezelfde tranponderkanaal tegelijk kijken en opnemen maar ik heb maar een kaart dus kan niet twee verschillende tranponderkanalen kijken/opnemen.
vraag 3: Ja terratec DVB-C (ziggo) kaart die ik heb kan h264 doorgeven.

we zijn wel heel ver offtopic nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:25:

Er is geen verschil tussen de anysee en F*DTV kaarten in het gebruik voor een windows user. Als je 2x Anysee hebt kan je hetzelfde doen als met 2x dtv. Kheb gekeken op de anysee site bij de faq maar kon ern niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jayvol09 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:18:
[...]

Er is geen verschil tussen de anysee en F*DTV kaarten in het gebruik voor een windows user. Als je 2x Anysee hebt kan je hetzelfde doen als met 2x dtv. Kheb gekeken op de anysee site bij de faq maar kon ern niks over vinden.
Staat op de site van FireDTV (die verkopen ze in NL)
http://www.firedtv.nl/cms...w=article&id=20&Itemid=15

Tis wel verwarrend, want op veel fora wordt vaak het tegengestelde beweerd/aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46
@misterghost

De firedtv kaarten kun je intern doorlussen. Met andere woorden 1 x firewire is voldoende (net zoals 1 x cai aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Laatst online: 03-04-2022
Het lijkt er op dat dit het gaat worden! Ik wil jullie vragen nog een keer hier critisch naar te kijken en eventueel nog verbeter punten of andere tips aan te geven! Het enige wat nog mist is de kast dat is de Zalman HD503 deze kon ik niet vinden in de pricewatch, deze kast kost 188 bij Salland, daarmee komt het totaal (inclusief bijkomende kosten) op ongeveer 950 euro:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 435€ 69,67€ 69,67
1Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 106,64€ 106,64
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 77,77€ 77,77
1MSI 785GM-E51€ 61,75€ 61,75
1Nexus Value 430€ 52,50€ 52,50
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 24,90€ 24,90
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 35,25€ 35,25
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 65,-€ 65,-
ImporterenTotaal€ 670,28

Ik hoor graag van jullie

Edit: En wat denken jullie van de kast of is er misschien een veel beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Dat ziet er idd veel beter uit!!! Heb je daar zelf ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, maar een collega wel. Hij is er erg over te spreken. Ding heeft ook een tijdlang in de BBG gestaan, maar was de laatste tijd slecht leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij 4launch kost die kast maar 160 euro en zijn broertje zonder vfd maar 115.

edit: waarom staan deze kasten trouwens nog steeds niet in de pricewatch en hoe moet je deze er dan in krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:23:
bij 4launch kost die kast maar 160 euro en zijn broertje zonder vfd maar 115.

edit: waarom staan deze kasten trouwens nog steeds niet in de pricewatch en hoe moet je deze er dan in krijgen.
Ik zal eens gaan kijken wat het totale systeem qua prijs verschilt tussen 4launch en salland en denk haast niet erg veel hoor. Maar het is het kijken waard :) Heb jij trouwens ervaring met deze kast(en)?

[ Voor 3% gewijzigd door Garcon-l op 30-11-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Edmin schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:21:
Nee, maar een collega wel. Hij is er erg over te spreken. Ding heeft ook een tijdlang in de BBG gestaan, maar was de laatste tijd slecht leverbaar.
Op de site van logitech staat dat het een PS3 toetsenbord is! Werkt deze dan ook op de pc?

http://www.logitech.com/i...ard/devices/3616&cl=nl,nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
b.lamein schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:41:
[...]

Op de site van logitech staat dat het een PS3 toetsenbord is! Werkt deze dan ook op de pc?

http://www.logitech.com/i...ard/devices/3616&cl=nl,nl
Ja dat is geen enkel probleem. Het is gewoon een standaard HID device, en werkt ook gewoon met de software van Logitech. Alleen heeft het extra compatibiliteit voor de PS3.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Als t goed is zit er een switch knopje bij de batterij waarmee je tussen pc en ps3 kunt schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
ok dus het is gewoon de usb adapter inpluggen sofware installeren en gebruiken? En de touchpad werkt ook gewoon dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
b.lamein schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:05:
ok dus het is gewoon de usb adapter inpluggen sofware installeren en gebruiken? En de touchpad werkt ook gewoon dan?
Voor de normale zaken hoef je niet eens software te installeren ( Toetsen+Touchpad ) alleen voor de media keys heb je eigenlijk de software nodig.
jayvol09 schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:58:
Als t goed is zit er een switch knopje bij de batterij waarmee je tussen pc en ps3 kunt schakelen.
Dat is bij mijn Dinovo Mini idd wel het geval ja.

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 30-11-2009 14:21 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:23:

reviews: Tweakers.net FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt. had in de FAQ in het pricewatch forum gekeken maar die link was dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag:

Als bij de videokaart een afstandsbediening zit, bij de tv-kaart (dvb-c kaart) een afstandsbediening zit en bij de omkasting ook een afstandsbediening zit, welke van de 3 afstandsbedieningen gebruik ik dan om te tunen via MediaPortal of WME?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:47:
Misschien een domme vraag:

Als bij de videokaart een afstandsbediening zit, bij de tv-kaart (dvb-c kaart) een afstandsbediening zit en bij de omkasting ook een afstandsbediening zit, welke van de 3 afstandsbedieningen gebruik ik dan om te tunen via MediaPortal of WME?
Ik denk dat het via alle 3 mogelijk moet zijn. Uiteindelijk is het gewoon een input device die MediaPortal aanstuurt. Dus je moet even kijken welke AB's ondersteund worden door MediaPortal/WME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, zal het eens onderzoeken.

Misschien een alternatieve oplossing: alledrie de afstandsbedieningen opbergen en de Philips SRM7500 kopen.
Maar daar zijn andere topics op GoT voor, daar ga ik het eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Nou, ik wil de volgende htpc gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 118,14€ 118,14
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5€ 82,56€ 82,56
1Logitech diNovo Mini€ 86,28€ 86,28
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 34,87€ 34,87
1Scythe Ninja Mini€ 28,75€ 28,75
ImporterenTotaal€ 583,60

Heeft er iemand nog op- of aanmerkingen? zoals de videokaart, is die nodig?

Ik denk dat ik XBMC ga draaien, of het XP/Win7 of Debian gaat worden daar ben ik nog niet uit...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
duderuud schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:14:
Heeft er iemand nog op- of aanmerkingen? zoals de videokaart, is die nodig?
Niet beslist, maar de IGP kan niet alles decoderen.

Maar het geheugen wat je nu hebt past alleen met een hamer. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Ok, voor die paar tientjes toch maar die videokaart erbij dan.

En thx mbt geheugen, mobo is DDR3 zag ik wel.

Nou ja, dan krijgen we het volgende totaalplaatje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1Logitech diNovo Mini€ 86,28€ 86,28
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 34,87€ 34,87
1Scythe Ninja Mini€ 28,75€ 28,75
ImporterenTotaal€ 585,94

Misschien nog een SSD voor snel booten.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
duderuud schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:12:

Misschien nog een SSD voor snel booten.
Als je het geld er voor over hebt moet je het doen, maar de PC is zo ook wel prima. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je voor linux i.c.m. xbmc kiest is een nvidia-kaart misschien beter. hoewel de drivers nu beter zijn en er video accelerating via XvBA met een ati kaart nu beschikbaar is voor linux is dit volgens mij nog niet in xbmc ondersteund (ik kan het mis hebben). vdpau van Nvidia werkt wel zeker in xbmc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Mensen ik zit nu eigenlijk alleen qua kast nog heel erg te twijfelen! Het gaat om de Silverstone LC17 en de Zalman HD503. De laatste is naar mijn idee de meest recente kast.

Kunnen jullie mij helpen de knoop door te hakken? Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 05:13
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:43:
als je voor linux i.c.m. xbmc kiest is een nvidia-kaart misschien beter. hoewel de drivers nu beter zijn en er video accelerating via XvBA met een ati kaart nu beschikbaar is voor linux is dit volgens mij nog niet in xbmc ondersteund (ik kan het mis hebben). vdpau van Nvidia werkt wel zeker in xbmc.
Graag, maar welke low profile passief gekoelde videokaart is daarvoor aan te raden? Pricewatch kent er maar eentje, En das nog een 8-generatie ook :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://tweakers.net/price...SRv9DgYNClq9Ycr9F1ja619AA

De keuze is reuze, maar NV heeft met het rebranden in de 9-serie en de zware 200-serie de laatste tijd niet veel geschikts uitgebracht op dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:56:
[...]

Staat op de site van FireDTV (die verkopen ze in NL)
http://www.firedtv.nl/cms...w=article&id=20&Itemid=15

Tis wel verwarrend, want op veel fora wordt vaak het tegengestelde beweerd/aangenomen.
http://www.shopdigitaletv...at-is-een-dual-tuner.html

1xanysee ondersteunt idd geen 2 tuners en kan dus geen 2 stream tegelijk aan. Maar volgens mij heb je die faq niet begrepen. Dual-tuner opstelling is denk ik niet hetzelfde als 2x een anysee kaart gebruiken. Over de anysee software kan ik niets zeggen maar als je dit in W7MC gebruikt kun je toch hetzelfde als met 2x firewire dtv kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FantaRulez schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:06:
[...]

Graag, maar welke low profile passief gekoelde videokaart is daarvoor aan te raden? Pricewatch kent er maar eentje, En das nog een 8-generatie ook :O
deze misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is die wel low profile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je zou toch zeggen van wel. ik kan alleen niet vinden of er een low profile bracket bij zit. misschien kun je er de brackets van de sapphire 4550 erop zetten. aansluitingen zitten op dezelfde plek.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1255518264.jpeg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het ziet er wel zo uit, maar ik kan nergens in de info van de fabrikant vinden dat het echt zo is. Er wordt met geen woord over gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij wordt door newegg low profile genoemd. maar ik kom ook vaak de term "low profile ready" tegen. waarschijnlijk betekend dit dat hij wel low profile qua hoogte is maar er geen bracket bij zit. maar zoals ik al zei het ziet er uit dat de sapphire brackets gewoon passen.

edit:
is dit geen bluetooth toetsenbord? ik dacht namelijk dat je hierbij een bluetooth dongle nodig had.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Als t cordless is heb je er altijd toch een ontvanger voor nodig. Die meegeleverde usb ontvanger gebruikt bluetooth.

[ Voor 5% gewijzigd door jayvol09 op 01-12-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:38:
Als t cordless is heb je er altijd toch een ontvanger voor nodig. Die meegeleverde usb ontvanger gebruikt bluetooth.
Ik kan er eigenlijk niet uit opmaken dat er een adapter bij zit, zie ook de link:

http://www.logitech.com/i...ard/devices/3616&cl=us,en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Hoeveel energie zal een dergelijk syteem verbruiken zoals ik eerder gepost heb? En hoeveel standby?

En kan ik voor processor/graka e.d. instellen dat ze zichzelf terugklokken en eventueel uitzetten als ze niet gebruikt worden?

Edit: En hebben jullie ook nog suggesties voor koelpasta`s? Ik dacht zelf aan de Arctic MX-2 Thermal Compound of de Arctic Silver 5.

[ Voor 66% gewijzigd door Garcon-l op 01-12-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor welleens dat wanneer een losse soundcard (hometheatre HD card) en een losse videokaart in het moederbord worden geprikt en het HDMI aan elkaar gelust wordt bij het afspelen van een blu-ray het geluid en het beeld mogelijk niet synchroom loopt. Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
als deze aan elkaar gelust worden, en dus over 1xhdmi gaan heb ik nooit gehoord dat het out of sync loopt, dit is juiste de beste manier op syncproblemen te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:47
Ik heb de BBG HTPC van september thuis staan, deze zit via de Sapphire HD 4550 hdmi aangesloten op mijn Onkyo TX-SR607 reciever (audio + video). Ik luister er voornamelijk via xbmc muziek mee. Zal de geluidskwaliteit veel beter worden als ik hier een losse geluidskaart (vb. Creative X-Fi Titanium) voor gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee. De HD4550 doet al 7.1LPCM, wat door je AVR wordt verwerkt. Je kunt evt. voor een DTS HD kaart gaan, maar die zijn duur en werken nog niet vlekkeloos. Wellicht dat AMD met Cedar ook DTS HD in de low end graka's weet te proppen; het zit immers ook op Juniper, Cypress en Hemlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:47
Ik heb ook maar een 5.1 opstelling maar het gaat me meer om de geluidskwaliteit van stereo muziek.
Wat heeft zo'n "dure" geluidskaart dan voor meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees hier maar eens:
HTPC FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Laatst online: 20-07-2024
Wie kan mij adviseren. Mijn huidige config is als volgt:

MSI Media Live Diva 5.1(AMD 780M- M-ATX-S.AM2/AM3)
2 PC2-6400 - 1 GBx2 - DDR2 - OCZ Gold XTC 2K C5
Silverstone SST-GD02B Zwart (M-ATX - Desktop)
Western Digital 1 TB 10EACS (SATA300 - 16 MB)
450 Watt PSU - Corsair VX
AMD Phenom X4 9650 (AM2+ - Hypertrans) 2,4 BOX

De MSI media diva is inmiddels al 5 keer terug geweest naar MSI en hij is zojuist voor de 6e keer overleden. Nu wil ik een ander mobo uitkiezen, maar ik kan zo 1 2 3 niet overzien welk mobo dit zou moeten zijn. Het grote voordeel van de Media Diva vond ik dat ik mijn boxen er rechtstreeks op aan kon sluiten en dat is nu helaas voorbij. Ik koop dus in ieder geval een receiver waar ik mijn 5.1 boxen op aan kan sluiten. Nou zoek ik weer een oplossing waar alles zoveel mogelijk geintegreerd is. Iets waar ik tevens problemen van ondervond was het geluid dat mijn htpc maakt. Ik moet voluit blazen om het enigszin onder de 45 graden te houden. Dit terwijl ik eigenlijk graag een koel systeem wilde.. Ik denk dat ik wat verkeerde keuzes heb gemaakt in het begin en ik probeer dat nu dus op te lossen. Advies?

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je probleem is die hele hete Phenom. Als je toch voor een nieuw mobo gaat, dan heb je een paar opties:

785G mobo + AthlonII 2xx
Nadeel is dan wel dat je geen 5.1 LPCM meer hebt.

AM2+ mobo + AthlonII 2xx + HD4xxx graka
Iets duurder (~€35), maar wel met 7.1LPCM

Ga je voor een AVR met HDMI, of wordt het een goedkopere receiver met S/PDIF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ok dus je quadcore(?!) + silverstone combi wordt te heet en je wilt t minder warm krijgen? Koop een andere kast of cpu lijkt me. Of clock je cpu omlaag misschien helpt dat. Ik zie dat de kast ongeveer 15cm hoog is dus je kunt de cpu koeler wellicht ook vervangen door de mini ninja.
Mischien is ie wel 6x stuk gegaan omdat je t zo heet liet worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Nu online
Ik heb vanavond even een systeem inelkaar gezet wat hier in de tv kast moet komen.
Het is een linux/xbmc gebaseerd systeem.
Voor mij van belang, hdmi uit met 1080p support, oa vogelscene
en een digitale geluidsuitgang voor me reciever spdif.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5G41-M€ 49,47€ 49,47
1Intel Pentium Dual-Core E5200€ 49,95€ 49,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 72,90€ 72,90
1MS-Tech mc-1200€ 88,-€ 88,-
1MSI N210-MD512H€ 35,82€ 35,82
1Samsung EcoGreen F2 HD502HI, 500GB€ 39,99€ 39,99
1Samsung SH-S223B€ 19,09€ 19,09
ImporterenTotaal€ 355,22

Op de foto van newegg lijkt dat msi een low bracket mee levert:
http://www.newegg.com/Pro...le%20Ready%20Video%20Card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Laatst online: 20-07-2024
jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:00:
Ok dus je quadcore(?!) + silverstone combi wordt te heet en je wilt t minder warm krijgen? Koop een andere kast of cpu lijkt me. Of clock je cpu omlaag misschien helpt dat. Ik zie dat de kast ongeveer 15cm hoog is dus je kunt de cpu koeler wellicht ook vervangen door de mini ninja.
:D Nee, ik heb hem altijd redelijk voluit aan het blazen. Heb er ook nog een Silverstone Nitrogon SST-NT01-E in zitten. Maar het geheel wordt toch nog te warm.
Welk mobo zou ik dan moeten nemen waar ik de cpu mee kan onderklokken? Ik zou het jammr vinden als ik een nieuwe cpu moet aanschaffen. Dan heb ik deze op de plank liggen.
Dat MSI mobo van mij staat (naar later bleek) bekend om zijn instabiliteit en grote aantal RMA's helaas. :(
jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:00:
zie boven. Ik zou liever een oplossing met mijn oude cpu zien.

[ Voor 28% gewijzigd door HenkyDoodle op 01-12-2009 22:16 ]

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Tito129 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:06:
Ik heb vanavond even een systeem inelkaar gezet wat hier in de tv kast moet komen.
Het is een linux/xbmc gebaseerd systeem.
Voor mij van belang, hdmi uit met 1080p support, oa vogelscene
en een digitale geluidsuitgang voor me reciever spdif.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5G41-M€ 49,47€ 49,47
1Intel Pentium Dual-Core E5200€ 49,95€ 49,95
1MSI N210-MD512H€ 35,82€ 35,82
ImporterenTotaal€ 355,22
Volgens mij moet je niet 'even' een pc samenstellen, veel mensen denken er goed over na :p
Moederbord is ATX lijkt t, dat je het weet. Raar dat asus zoveel vraagt voor een mobo met zo weinig features trouwens. En als je geluid van je moederbord wilt mag je wel kijken naar de audiocontroller. Over Nvidia 2xx kaarten en hoe deze zich verhouden tegenover de 4xxx en 5xxx kaarten van ATi weet ik nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Nu online
jayvol09 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:27:
[...]

Volgens mij moet je niet 'even' een pc samenstellen, veel mensen denken er goed over na :p
Moederbord is ATX lijkt t, dat je het weet. Raar dat asus zoveel vraagt voor een mobo met zo weinig features trouwens. En als je geluid van je moederbord wilt mag je wel kijken naar de audiocontroller. Over Nvidia 2xx kaarten en hoe deze zich verhouden tegenover de 4xxx en 5xxx kaarten van ATi weet ik nog niet zo goed.
Volgens de asus website volgens mij matx: http://www.asus.nl/produc...5UcN0ZQvtPfHGD&templete=2

De problemen met de Ati kaarten is dat die nog geen hardware versnelling hebben in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 47,23€ 47,23
1Asus M3N78-EM€ 60,38€ 60,38
ImporterenTotaal€ 327,59

1080p kan prima met onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Hij gaat juist voor discrete nvidia gpu vanwege xbmc. Ik heb rondgesnuffeld, hoewel er werkende mplayers zijn die XvBA van ATI gebruiken zijn deze bestwel beta en vergen verstand van libraries installeren en compileren, en dan is er nog de vraag naar een gui. :(
Volgens de asus website volgens mij matx:
Lijkt het idd wel op ja, pricewatch verkeerd dan^^

[ Voor 17% gewijzigd door jayvol09 op 02-12-2009 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
b.lamein schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:07:
Hoeveel energie zal een dergelijk syteem verbruiken zoals ik eerder gepost heb? En hoeveel standby?

En kan ik voor processor/graka e.d. instellen dat ze zichzelf terugklokken en eventueel uitzetten als ze niet gebruikt worden?

Edit: En hebben jullie ook nog suggesties voor koelpasta`s? Ik dacht zelf aan de Arctic MX-2 Thermal Compound of de Arctic Silver 5.
Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

jayvol09 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 02:51:
Hij gaat juist voor discrete nvidia gpu vanwege xbmc.
Misschien nog een keer goed kijken, want de Asus M3N78-EM is een GF8300 plank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verbruik...geen idee. In verhouding tot een 'normale' pc zeg ik: laag.

CPU en GPU klokken zichzelf automatisch terug in Idle (2d clocks vs. 3d clocks, Cool 'n Quiet).

Koelpasta: MX-2 kan, maar pasta wordt meegeleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 02-12-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:43:
[...]

Verbruik...geen idee. In verhouding tot een 'normale' pc zeg ik: laag.

CPU en GPU klokken zichzelf automatisch terug in Idle (2d clocks vs. 3d clocks, Cool 'n Quiet).

Koelpasta: MX-2 kan, maar pasta wordt meegeleverd.
Ok bedankt voor de info maar wat bedoel je precies met 2d clocks vs. 3d clocks en Cool `n Quiet?
En is de bijgeleverde pasta voldoende of adviseer je wel om een MX-2 pasta te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.silentpcreview.com/article754-page1.html
Included are fan clips, a Scythe 80mm fan, an illustrated installation guide, screws and a package of thermal compound.
Alle tests die je ziet zijn met die pasta gedaan, dus dat werkt prima.

GPU's hebben in feite 2 sets kloksnelheden. De lage om in een desktopomgeving simpele dingen te doen (2d clocks) en de hoge om spelletjes mee te spelen en andere GPU-belastende taken uit te voeren (3d clocks)

CPU's hebben ook Idle en Load settings. Bij Intel heet het EIST (Enhanced Intel Speedstep Technology), bij AMD Cool 'n Quiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:58:
http://www.silentpcreview.com/article754-page1.html

[...]

Alle tests die je ziet zijn met die pasta gedaan, dus dat werkt prima.

GPU's hebben in feite 2 sets kloksnelheden. De lage om in een desktopomgeving simpele dingen te doen (2d clocks) en de hoge om spelletjes mee te spelen en andere GPU-belastende taken uit te voeren (3d clocks)

CPU's hebben ook Idle en Load settings. Bij Intel heet het EIST (Enhanced Intel Speedstep Technology), bij AMD Cool 'n Quiet.
Duidelijk verhaal, bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Ik wil voor mijn pc de Zalman HD503 gebruiken maar daar is echter erg weinig informatie over te vinden maar ik vindt hem wel heel tof. Ook zat/zit ik te twijfelen tussen de silverstone lc17. Eigenlijk allebei mooie kasten.

Hebben jullie misschien nog goede suggesties voor goede kasten rond die prijsklasse en kwaliteit/uiterlijk? Misschien wat gebruikers ervaringen?

Edit: En nog even een andere gedachtenkronkel van mij. Ik denk dat ik nog 2 hdd bij bestel van elk 500Gb (kan ook wel 320gb o.i,.d maar gaat ff om principe). DAn heb ik de 1Tb voor de films en gebruik ik de andere voor muziek en de andere voor foto`s dan heb ik dat mooi gescheiden. Is dit iets of gewoon de grootste onzin?

En dan nog iets: kan ik voor de 1Tb hdd niet beter kiezen voor:

http://www.salland.eu/pro...-ata-ii-300-wd10ears.html

ipv:

http://www.salland.eu/pro...-ata-ii-300-wd10evvs.html

Heeft namelijk meer cache en is gelijke duur, of is die lawaaieriger?
Ik hoor graag van jullie !

[ Voor 51% gewijzigd door Garcon-l op 02-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
Eindelijk klaar om m'n HTPC te bestellen (althans de onderdelen :)). Wel wil ik even kijken of iemand hier nog op- of aanmerkingen heeft. Het moet een HTPC worden voor internet op de bank, full HD / Blu Ray weergave en misschien af en toe een spelletje (maar niet het nieuwste van de nieuwste). Eigenlijk had ik hier ook een SSD schijf bij willen bestellen maar gezien de moeilijke levering van deze schijven schuif ik dat op naar Januari ergens.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 70,45€ 70,45
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Logitech Cordless MediaBoard Pro€ 36,95€ 36,95
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)€ 77,35€ 77,35
1OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK€ 93,90€ 93,90
1Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB€ 89,-€ 89,-
ImporterenTotaal€ 683,94

[ Voor 4% gewijzigd door QlimaX op 02-12-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Op het moment heb ik een Athlon64 X2 3800+ met een GeForce 6800GT in mijn htpc zitten. Dit voldoet in principe wel, met CoreAVC kan ik de meeste HD content wel afspelen, met uitzondering van degene met 'extreme' bitrates. Nadeel is dat de videokaart niet passief gekoeld is en deze niet kan worden ingezet voor de decoding. Daarom wil ik deze vervangen met een (goedkope) passief gekoelde videokaart die de HD decoding voor zijn rekening kan nemen en het liefst ook de audio via hdmi verstuurd. Nu ben ik al een tijdje aan het kijken wat dan de beste optie is maar ik ben er nog niet echt uit. Het liefst wil ik een nVidia kaart omdat deze de beste ondersteuning door derden lijkt te hebben (ivm. purevideo en DXVA ondersteuning) alleen zijn er weinig goedkope passief gekoelde nVidia kaarten met hdmi uitgang. Idealiter gebruik ik alleen mediaplayer classic met ondersteuning voor subs.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

QlimaX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:53:
Eindelijk klaar om m'n HTPC te bestellen (althans de onderdelen :)). Wel wil ik even kijken of iemand hier nog op- of aanmerkingen heeft. Het moet een HTPC worden voor internet op de bank, full HD / Blu Ray weergave en misschien af en toe een spelletje (maar niet het nieuwste van de nieuwste). Eigenlijk had ik hier ook een SSD schijf bij willen bestellen maar gezien de moeilijke levering van deze schijven schuif ik dat op naar Januari ergens.
Ga je dit nog steeds in de Antec Fusion plaatsen?

Je bent bekend met de game-mogelijkheden van de 785G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
Deze kaart heeft geen moeite met 1080p content? Opzich hoeft het geen nVidia kaart te zijn alleen heb ik het idee dat deze beter supported is wat het afspelen van HD content betreft. Maar ik kan niet echt duidelijk krijgen of dit zo is, en zo ja, in welke situaties.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:33:
[...]

Ga je dit nog steeds in de Antec Fusion plaatsen?

Je bent bekend met de game-mogelijkheden van de 785G?
Damn, en ik maar denken dat de kosten wel meeviel. :+ Inderdaad de Antec Fusion. Wat betreft gamen op het moment game ik niet echt eigenlijk. Gezien de kosten laat ik dit voor nu even achterwegen denk ik en anders wordt het de 5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

xerix schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:27:
[...]

Deze kaart heeft geen moeite met 1080p content? Opzich hoeft het geen nVidia kaart te zijn alleen heb ik het idee dat deze beter supported is wat het afspelen van HD content betreft. Maar ik kan niet echt duidelijk krijgen of dit zo is, en zo ja, in welke situaties.
http://www.tomshardware.c...force-gt-220,2445-17.html

De GT210 is niet de meest krachtige van het stel. Wat dat betreft gaat mijn voorkeur nog steeds naar een passieve HD4550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

QlimaX schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:33:
[...]

Damn, en ik maar denken dat de kosten wel meeviel. :+ Inderdaad de Antec Fusion. Wat betreft gamen op het moment game ik niet echt eigenlijk. Gezien de kosten laat ik dit voor nu even achterwegen denk ik en anders wordt het de 5770.
In dat geval wens ik je veel plezier met je nieuwe bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:43:
[...]

http://www.tomshardware.c...force-gt-220,2445-17.html

De GT210 is niet de meest krachtige van het stel. Wat dat betreft gaat mijn voorkeur nog steeds naar een passieve HD4550.
Nee daarom, zag idd dat deze het niet trekt met noise reduction aan. Er zijn ook weer geen passief gekoelde 220's te vinden in pricewatch :/ Maar hoe zit het met ati kaarten tegenwoordig dan mbt. x264 en VC-1? Als ik een beetje google dan zijn er kennelijk nog veel problemen om hardware decoding aan de praat te krijgen of vergis ik me hierin?

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Ati kaarten zijn wat minder linux-friendly, maar ze doen het o.h.a. vrij goed. Je bent wel wat beperkter in je software-keuze. Ik lees natuurlijk ook wel wat probleemverhalen, maar klachten vinden hun weg naar het internet sneller dan een lofzang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.hardware.info/..._passively_cooled_GT_220/

Zoiets :? Er zijn wel wat 2xx en 3xx videokaarten uit die passief zijn als het goed is. Misschien dat de voorraden alleen niet echt dendered zijn in Nederland.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
Edmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:09:
De Ati kaarten zijn wat minder linux-friendly, maar ze doen het o.h.a. vrij goed. Je bent wel wat beperkter in je software-keuze. Ik lees natuurlijk ook wel wat probleemverhalen, maar klachten vinden hun weg naar het internet sneller dan een lofzang.
M'n htpc draait gewoon op windows dus dat is geen probleem. Maar dan denk ik dat ik toch maar voor een ati kaartje ga, lijkt op dit moment dan de beste keus qua passief gekoelde kaarten in de prijsrange van ~50 euro.
nero355 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:23:
http://www.hardware.info/..._passively_cooled_GT_220/

Zoiets :? Er zijn wel wat 2xx en 3xx videokaarten uit die passief zijn als het goed is. Misschien dat de voorraden alleen niet echt dendered zijn in Nederland.
Ze zijn er inderdaad wel alleen (vrijwel) niet te vinden in Nederlandse webshops.

[ Voor 28% gewijzigd door xerix op 02-12-2009 16:26 ]

vtec just kicked in yo!

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!