Er worden hier steeds mooie moederbordjes gebruikt (Asus rond de 60 euro) maar kan iemand uitleggen waarom er een een half jaartje geleden steeds op een 780G chipset werd gehamerd? Is dit tegenwoordig niet meer relevant?
Verwijderd
De Ati 780G chipset is vervangen door de 785G wat eigenlijk bijna dezelfde chipset is maar dan met een hd4200 igp i.p.v. hd3200 igp en native ondersteuning voor AM3. Zowel de 780G en de785G zijn geweldige chipsets voor een HTPC omdat deze i.c.m. een budget AMD processor goedkoop zijn, zuinig zijn en een igp hebben die via dxva bijna alle video's kan decoderen. de Nvidia tegenhangers voor zowel intel als amd processors worden steeds zeldzamer (afgezien van het ION platform) en Intel's igp oplossing komt momenteel niet eens in de buurt. Aangezien je op het moment dezelfde prijs betaald voor een 785G als voor een 780G is de 785G op het moment aangeraden als je een htpc zonder aparte videokaart wilt. als je toch een videokaart wilt kun je natuurlijk voor een ander goedkopere chipset gaan of zelfs voor een intel processor kiezen. Maar de prijs/kwaliteit van de 785G/780G chipsets is op het moment voor htpc's koning. tenzij je je htpc op linux met bv. xbmc wilt draaien dan kun je op het moment nog beter voor een Nvidia videokaart of igp kiezen maar dit geldt alleen maar tot de videoacceleratie van Ati in linux/xbmc wordt ondersteund.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 19:20 . Reden: stuk linux icm nvidia toegevoegd ]
Hmm, als ik de comments op Newegg zo lees geeft dat niet veel vertrouwen. Die Zotac GT 220 geeft dan wat meer vertrouwen, maar dat ziet er weer niet als low profile uitVerwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 22:56:
je zou toch zeggen van wel. ik kan alleen niet vinden of er een low profile bracket bij zit. misschien kun je er de brackets van de sapphire 4550 erop zetten. aansluitingen zitten op dezelfde plek.
[afbeelding]
Ik vraag me af wat eerder zal zijn, een fatsoenlijke low profile passief gekoelde Nvidia kaart, of ATI-ondersteuning in XBMC4linux.

Verwijderd
in het achterhoofd houdend hoe snel xbmc met updates komt en snelheid waarin nieuwe videochips van Nvidia de laatste tijd verschijnen (vrij langzaam dusFantaRulez schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:29:
[...]
Hmm, als ik de comments op Newegg zo lees geeft dat niet veel vertrouwen. Die Zotac GT 220 geeft dan wat meer vertrouwen, maar dat ziet er weer niet als low profile uit.
Ik vraag me af wat eerder zal zijn, een fatsoenlijke low profile passief gekoelde Nvidia kaart, of ATI-ondersteuning in XBMC4linux.
haha ik dacht precies het zelfde. want de zotac 9300 is eigenlijk gewoon veels te duur voor wat je krijgt.FantaRulez schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:29:
[...]
Hmm, als ik de comments op Newegg zo lees geeft dat niet veel vertrouwen. Die Zotac GT 220 geeft dan wat meer vertrouwen, maar dat ziet er weer niet als low profile uit.
Een 8300 bordje is nog wel te krijgen.
edit: Het is alleen de vraag hoe lang er nog concurrentie is in dit segment. NV wordt door Intel uit de chipset markt gedrukt en Intel wil de IGP in de CPU integreren. Daar komen voorlopig waarschijnlijk geen wonderbaarlijke resultaten uit, verwacht ik. Dat betekent dat AMD binnenkort echt IGP koning gaat worden en we weten wat een gebrek aan concurrentie betekent.
edit: Het is alleen de vraag hoe lang er nog concurrentie is in dit segment. NV wordt door Intel uit de chipset markt gedrukt en Intel wil de IGP in de CPU integreren. Daar komen voorlopig waarschijnlijk geen wonderbaarlijke resultaten uit, verwacht ik. Dat betekent dat AMD binnenkort echt IGP koning gaat worden en we weten wat een gebrek aan concurrentie betekent.
[ Voor 83% gewijzigd door Edmin op 02-12-2009 20:48 ]
Is asus zo wanhopig die nvidia borden eruit te krijgen dat ze mij misleiden met de naamEdmin schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:42:
[...]
Misschien nog een keer goed kijken, want de Asus M3N78-EM is een GF8300 plank
AMD kan de boost wel gebruiken om intel bij te houden, heb liever amd monopolist op gpu markt dan intel op cpu marktDat betekent dat AMD binnenkort echt IGP koning gaat worden en we weten wat een gebrek aan concurrentie betekent.
[ Voor 29% gewijzigd door jayvol09 op 02-12-2009 20:55 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Is normaal bij Asus A voor ATi/AMD en N voor Nvidia, voor de meeste mensen is dat wel duidelijk. Maar ja voor sommigen dus schijnbaar niet.jayvol09 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:53:
[...]
Is asus zo wanhopig die nvidia borden eruit te krijgen dat ze mij misleiden met de naam
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Oh ja een N tussen een boel andere letters die me niets zeggen, hoe kon dat nou géén Nvidia zijn
78 leek op 780 dat is voor de meeste die geen asuskenners zijn denk ik wat overkomt
78 leek op 780 dat is voor de meeste die geen asuskenners zijn denk ik wat overkomt
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Jullie hebben mij geholpen met het selecteren van een mobo van MSI;
http://www.msi.com/index....no=&cat3_no=&prod_no=1866
Maar nu heb ik zelf deze gezien, is een tientje duurder heeft 7.1. geluid, meer usb poorten, firewire, DDR3.
http://www.asus.com/produ...bvGVB1mXmmD8qQ&templete=2
Hebben jullie hier een idee over of zeggen jullie blijf bij de msi want die is beter, zuiniger oid?
http://www.msi.com/index....no=&cat3_no=&prod_no=1866
Maar nu heb ik zelf deze gezien, is een tientje duurder heeft 7.1. geluid, meer usb poorten, firewire, DDR3.
http://www.asus.com/produ...bvGVB1mXmmD8qQ&templete=2
Hebben jullie hier een idee over of zeggen jullie blijf bij de msi want die is beter, zuiniger oid?
Een linkje naar de pricewatch is handiger, ook omdat je daar een vergelijking kan opstellen
Ik zal iig eens kijken.
edit,zo dus:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/244698;245302
edit2:
Jij gebruikt nog een receiver zonder HDMI, wat betekent dat je zeer waarschijnlijk geluid via S/PDIF gaat aansluiten, correct? In dat geval heeft die Asus een stapje voor, want de MSI plank heeft alleen analoge audio-aansluitingen. Mocht je ondertussen toch besloten hebben een AVR aan te schaffen, dan gaat dit verhaal niet op, omdat je dan gewoon beter de AVR via HDMI op je graka aan kunt sluiten.
edit,zo dus:
edit2:
Jij gebruikt nog een receiver zonder HDMI, wat betekent dat je zeer waarschijnlijk geluid via S/PDIF gaat aansluiten, correct? In dat geval heeft die Asus een stapje voor, want de MSI plank heeft alleen analoge audio-aansluitingen. Mocht je ondertussen toch besloten hebben een AVR aan te schaffen, dan gaat dit verhaal niet op, omdat je dan gewoon beter de AVR via HDMI op je graka aan kunt sluiten.
[ Voor 75% gewijzigd door Edmin op 03-12-2009 10:23 ]
Maar krijg je bij die Asus dan wel 7.1 LPCI geluid door hdmi? Das me nog niet helemaal duidelijk.
Nee.
7.1 LPCM is voorbehouden aan de discrete geluidskaarten en grafische kaarten.
onboard audio en IGP's kunnen dat niet.
7.1 LPCM is voorbehouden aan de discrete geluidskaarten en grafische kaarten.
onboard audio en IGP's kunnen dat niet.
Ok sorry zal er de volgende keer aan denken!Edmin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:06:
Een linkje naar de pricewatch is handiger, ook omdat je daar een vergelijking kan opstellenIk zal iig eens kijken.
Ik heb idd nog geen versterkert met HDMI maar dat is natuurlijk in de toekomst wel de bedoeling, maar dat kan net zo goed nog een jaar duren. Ik ga dan maar voor de Asus.edit,zo dus:
edit2:
Dan gooi ik meteen nog maar ff een andere vraag in de groep:
Is het niet beter om de volgende hdd te nemen:
http://www.salland.eu/pro...-ata-ii-300-wd10ears.html
Sorry kon hem niet vinden in de pricewatch misschien niet goed gekeken
ipv:
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EAVS, 1TB
Die heeft namelijk meer cache 64mb tov 8mb
Beste medetweakers, samen met een vriend zijn we zijn nieuwe HTPC aan het samenstellen. met de volgende eisen in het achterhoofd:
We zijn voor DDR3 gegaan omdat het prijsverschil met DDR2 eigenlijk te verwaarlozen is en dus zonde om het niet te doen. De ervaringen met Gigabyte zijn goed en het mobo leek ons compleet genoeg voor onze eisen. De cpu leek ons ook krachtig genoeg.
Mocht er in de toekomst toch nog op gegamed gaan worden (kans is nu 0%) dan kan er altijd nog een graka bij om dit mogelijk te maken. De kast past helemaal in het meubel en met de Scythe koeler zal deze waarschijnlijk behoorlijk stil zijn (als er andere ervaringen mee zijn dan hoor ik dat graag)
Het tobo heeft een hoog gadget gehalte maar dat mag de pret niet drukken
We waren eerst gegaan voor de Logitech Cordless Mediaboard Pro, maar ik heb hier en daar verhalen gehoord dat het niet altijd even goed werkt onder Win7 en das toch wel de bedoeling. En dit bordje ziet er wel erg mooi uit.
Over de HDD twijfelen we nog een beetje omdat we met deze schijven geen ervaring hebben qua geluidsproductie en of we toch niet een stapje groter moeten gaan.
Graag hoor ik van jullie of er nog verbeteringen mogelijk zijn en of jullie geen problemen zien qua configuratie.
- Full HD 1080p kunnen afspelen via HDMI (Samsung TV)
- Beetje Internetten / Youtube / uitzending gemist ect.
- De kast mag niet hoger zijn dan 15cm ivm kastruimte
- Lage geluidsproductie
- Rekening houden met de toekomst.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X2 550 Black Edition | € 76,74 | € 76,74 |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 70,45 | € 70,45 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 81,28 | € 81,28 |
1 | Logitech diNovo Mini | € 86,28 | € 86,28 |
1 | Samsung SH-S223C | € 19,43 | € 19,43 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 23,47 | € 23,47 |
1 | Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB | € 62,38 | € 62,38 |
Importeren | Totaal | € 510,02 |
We zijn voor DDR3 gegaan omdat het prijsverschil met DDR2 eigenlijk te verwaarlozen is en dus zonde om het niet te doen. De ervaringen met Gigabyte zijn goed en het mobo leek ons compleet genoeg voor onze eisen. De cpu leek ons ook krachtig genoeg.
Mocht er in de toekomst toch nog op gegamed gaan worden (kans is nu 0%) dan kan er altijd nog een graka bij om dit mogelijk te maken. De kast past helemaal in het meubel en met de Scythe koeler zal deze waarschijnlijk behoorlijk stil zijn (als er andere ervaringen mee zijn dan hoor ik dat graag)
Het tobo heeft een hoog gadget gehalte maar dat mag de pret niet drukken
Over de HDD twijfelen we nog een beetje omdat we met deze schijven geen ervaring hebben qua geluidsproductie en of we toch niet een stapje groter moeten gaan.
Graag hoor ik van jullie of er nog verbeteringen mogelijk zijn en of jullie geen problemen zien qua configuratie.
This message was made with 100% recycled electrons
Een mooie chipset die 785G, maar ik heb wel het probleem dat op de 2e (VGA) uitgang op mijn MA785GMT-UD2H via mijn beamer voor x264-bestanden geen beeld is te verkrijgen met MediaPlayer Classic met DXVA aan, zodat ik het uit moet zetten - en dan loopt het voor 1080p's weer beroerd...Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:03:
Zowel de 780G en de785G zijn geweldige chipsets voor een HTPC omdat deze i.c.m. een budget AMD processor goedkoop zijn, zuinig zijn en een igp hebben die via dxva bijna alle video's kan decoderen.
b.lamein:
Die WD10EARS lijkt het nieuwe model te zijn. Als je die voor dezelfde prijs kunt krijgen zou ik het doen.
Die WD10EARS lijkt het nieuwe model te zijn. Als je die voor dezelfde prijs kunt krijgen zou ik het doen.
IGP's zijn dan ook niet echt geschikt voor gebruik van 2 schermen. Daarbij komt nog dat de bandbreedte van VGA (RGB) nogal beperkt is. Een kleine discrete HD4550 zou je probleem al oplossen.sweeper73 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:01:
[...]
Een mooie chipset die 785G, maar ik heb wel het probleem dat op de 2e (VGA) uitgang op mijn MA785GMT-UD2H via mijn beamer voor x264-bestanden geen beeld is te verkrijgen met MediaPlayer Classic met DXVA aan, zodat ik het uit moet zetten - en dan loopt het voor 1080p's weer beroerd...
[ Voor 74% gewijzigd door Edmin op 03-12-2009 11:09 ]
Het geluid, moet dat over HDMI naar de tv of wil je S/PDIF?regelneef schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:01:
Beste medetweakers, samen met een vriend zijn we zijn nieuwe HTPC aan het samenstellen. met de volgende eisen in het achterhoofd:
- Full HD 1080p kunnen afspelen via HDMI (Samsung TV)
- Beetje Internetten / Youtube / uitzending gemist ect.
- De kast mag niet hoger zijn dan 15cm ivm kastruimte
- Lage geluidsproductie
- Rekening houden met de toekomst.
1 | AMD Athlon II X2 240E | € 62,77 | € 62,77 |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H | € 70,45 | € 70,45 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 81,28 | € 81,28 |
1 | Logitech diNovo Mini | € 86,28 | € 86,28 |
1 | Samsung SH-S223C | € 19,43 | € 19,43 |
1 | Scythe Shuriken Rev. B | € 23,47 | € 23,47 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 65,50 | € 65,50 |
Importeren | Totaal | € 499,17 |
Energiezuinige CPU. Blijft koeler en dus stiller. Andere HDD (de 7200.11 is niet de beste en al wat ouder).
Als je snel bent kun je bij cool-prices nog een 790GX plank halen voor weinig (refurbished, dus verkocht als nieuw):
pricewatch: Asus M4A78T-E
[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 03-12-2009 11:24 ]
Verwijderd
dat mobo (de asus) past niet in die kast. en ik zou voor een big shuriken gaan als deze in de kast past.Edmin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:23:
[...]
Het geluid, moet dat over HDMI naar de tv of wil je S/PDIF?
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X2 240E € 62,77 € 62,77 1 Antec MicroFusion Remote 350 € 89,99 € 89,99 1 Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H € 70,45 € 70,45 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 81,28 € 81,28 1 Logitech diNovo Mini € 86,28 € 86,28 1 Samsung SH-S223C € 19,43 € 19,43 1 Scythe Shuriken Rev. B € 23,47 € 23,47 1 Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB € 65,50 € 65,50 Importeren Totaal € 499,17
Energiezuinige CPU. Blijft koeler en dus stiller. Andere HDD (de 7200.11 is niet de beste en al wat ouder).
Als je snel bent kun je bij cool-prices nog een 790GX plank halen voor weinig (refurbished, dus verkocht als nieuw):
Het is de bedoeling om geluid direct over HDMI te doen, volgens mij moet dat toch gewoon gaan?Edmin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:23:
[...]
Het geluid, moet dat over HDMI naar de tv of wil je S/PDIF?
[...]
Die CPU vind ik wel het overwegen waard, zeker omdat de prestaties ivm de 550 die niet heel erg verschillen. En die HDD gaan we zeker overnemen..
Maar dat moederbord gaat inderdaad niet passen, zoals rebelangel66 al melde (Dank daar voor
@ Rebelangel66: Ik weet niet of die big shuriken gaat passen, ik had em laatst in mijn handen maar ik vind het nogal een koeler
[ Voor 6% gewijzigd door regelneef op 03-12-2009 13:38 . Reden: voudtjes ]
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:56:
[...]
dat mobo (de asus) past niet in die kast. en ik zou voor een big shuriken gaan als deze in de kast past.
MicroFusion...
helemaal overheen gelezen.
Heeft een van jullie ook ervaringen met de antec fusion remote max? En welke cpu koeler gebruiken jullie?
Ik zou misschien dan ook voor een grotere kunnen kiezen of juist een zonder fan (minder geluid!?)
Of wordt de boel dan te warm?
http://www.silentpcreview.com/article890-page5.html
Ik zou misschien dan ook voor een grotere kunnen kiezen of juist een zonder fan (minder geluid!?)
[ Voor 10% gewijzigd door Garcon-l op 03-12-2009 13:33 ]
Direct naar de tv, niet over een receiver?regelneef schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:07:
[...]
Het is de bedoeling om geluid direct over HDMI te doen, volgens mij moet dat toch gewoon gaan?
Hou er rekening mee dat de IGP geen 5.1LPCM doet.
http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=629
Laten we wel wezen, de PhenomII 550 is sneller. Maar daar gaat het niet om bij een htpc. De 240e is snel zat voor dit systeem. Als je dan de prijs te hoog vindt, neem je een 'gewone' 240.Die CPU vind ik wel het overwegen waard, zeker omdat de prestaties ivm de 550 die heel erg verschillen.
Zie mijn oepsMaar dat moederbord gaat inderdaad niet passen, zoals rebelangel66 al melde (Dank daar voor), het is een mircoATX kast
Wat krachtiger dan de 785G, maar o.h.a. zou ik mijn geld er niet direct aan wagen vanwege de meerprijs. Nu is het wel een leuke aanbieding, meer niet.is de 790GX chipset zoveel beter?
met een 240e kan je makkelijker af met een kleinere koeler.@ Rebelangel66: Ik weet niet of die big shuriken gaat passen, ik had em laatst in mijn handen maar ik vind het nogal een koeler
Als het met een Phenom9600 en ene Orochi kan, dan kan het zeker met een AthlonIIb.lamein schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:31:
Heeft een van jullie ook ervaringen met de antec fusion remote max? En welke cpu koeler gebruiken jullie?
Verwijderd
volgens hier moet die passen maar als je nog wat ruimte wilt over houden moet je inderdaad bij de normale shuriken blijven. wat wil je precies met het geluid doen eigenlijk? gaat die naar een reciever via hdmi want dan is een 4550 aan te bevelen en wat wil je aan media-center software gebruiken? (de software is in dit topic bij veel mensen een ondergeschoven kindje maar is wel belangrijk om te vermelden).regelneef schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:07:
[...]
@ Rebelangel66: Ik weet niet of die big shuriken gaat passen, ik had em laatst in mijn handen maar ik vind het nogal een koeler
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 13:52 ]
Vraag me eigenlijk wel af of dat de airflow in de kast ten goede komt, er staat bij dat ze de achterste fan eruit hebben moeten halen en dat de zijkant nu voor de uitvoer van lucht zorgt. Das niet ideaal lijkt me. Plus hoeveel geluid maakt zo`n fan nu eigenlijk?Edmin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:46:
[...]
Als het met een Phenom9600 en ene Orochi kan, dan kan het zeker met een AthlonII
Dat is wel een goeie eigenlijk, ik wil gewoon W7 met mediacenter gebruiken, hoe zit dat nu met de codecs e.d., zijn daar standaard "paketten" voor? Of kan ik beter voor ander mediacenter software keizen?Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:50:
[...]
volgens hier moet die passen maar als je nog wat ruimte wilt over houden moet je inderdaad bij de normale shuriken blijven. wat wil je precies met het geluid doen eigenlijk? gaat die naar een reciever via hdmi want dan is een 4550 aan te bevelen en wat wil je aan media-center software gebruiken? (de software is in dit topic bij veel mensen een ondergeschoven kindje maar is wel belangrijk om te vermelden).
Qua sofware wil ik gewoon nog ff alle deuren open houden denk ik voordat ik beslis.
@ Ed_L:
Het was ons inderdaad duidelijk geworden dat 5.1LPCM niet gaat werken direct over HDMI met de IGP, maar we sluiten het direct op de TV aan en als het geluid echt bagger wordt dan zullen we naar een graka moeten uitwijken..
Heb jij nog een goede suggestie?
De prijs van de 240e is zeker niet te hoog maar ik vroeg me af of dat geen problemen gaat geven met HD playback icm usenet & repareren/uitpakken
Weet iemand nog een andere low profile koeler voor de AM3, want de meeste die ik vind zijn te hoog of niet geschikt voor de AM3
@Rebelangel66:
Het geluid gaat direct mee over de HDMI kabel (wetende dat 5.1LPCM niet gaat lukken) als het geluid dan echt tegen gaat vallen dan misschien inderdaad een 4550 er in zetten. Qua software zitten we nog een beetje te dubben het wordt of MediaPortal of XBMC maar als jij nog een betere suggetie hebt dan GRAAG
Het was ons inderdaad duidelijk geworden dat 5.1LPCM niet gaat werken direct over HDMI met de IGP, maar we sluiten het direct op de TV aan en als het geluid echt bagger wordt dan zullen we naar een graka moeten uitwijken..
Heb jij nog een goede suggestie?
De prijs van de 240e is zeker niet te hoog maar ik vroeg me af of dat geen problemen gaat geven met HD playback icm usenet & repareren/uitpakken
Weet iemand nog een andere low profile koeler voor de AM3, want de meeste die ik vind zijn te hoog of niet geschikt voor de AM3
@Rebelangel66:
Het geluid gaat direct mee over de HDMI kabel (wetende dat 5.1LPCM niet gaat lukken) als het geluid dan echt tegen gaat vallen dan misschien inderdaad een 4550 er in zetten. Qua software zitten we nog een beetje te dubben het wordt of MediaPortal of XBMC maar als jij nog een betere suggetie hebt dan GRAAG
[ Voor 23% gewijzigd door regelneef op 03-12-2009 14:02 . Reden: reactie rebel toegevoegd ]
De 785G doet wel 2-kanaals LPCM over HDMI, dus dat is geen probleem.
HD playback wordt (mits je het goed instelt) hardware-accelerated door de IGP. Daar komt dus weinig CPU belasting bij kijken.
Je zou een Scythe mini Ninja kunnen bekijken
HD playback wordt (mits je het goed instelt) hardware-accelerated door de IGP. Daar komt dus weinig CPU belasting bij kijken.
THNX voor de eerste heads upEdmin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:00:
De 785G doet wel 2-kanaals LPCM over HDMI, dus dat is geen probleem.
maar Scythe mini Ninja gaat niet passen deze is 110 x 110 x 115 mm en mijn kast is maar 120mm hoog (Buitenmaat)
@ Ed_L
natuurlijk moet ik dan wel eerst even checken dat het de R2 versie is want de eerste is alleen 775&1366
xbmc is leuk als je toch geen tv gaat opnemen.
Als je win7 hebt hoef je je eigenlijk nergens zorgen over te maken.
Als je win7 hebt hoef je je eigenlijk nergens zorgen over te maken.
Die heb ik ook, maar ik vind die 2000 rpm fan een beetje suf... neem dan 1200/1400 rpm als je stil beweert te zijn
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zo de laatste bestelling voor mijn HTPC is de deur uit, het wordt de volgende configuratie:
- Intel C2D E7400
- Asus P5N7A-VM (GeForce 9300 IGP)
- 4GB DDR2
- Samsung EcoGreen F2 1TB
- LiteOn DVD-ROM
- MS-Tech 1200
- Windows 7 (MCE)
Divide and conquer.
Bevalt hij een beetje? De userreview in de PW is behoorlijk negatief, maar dat komt imho omdat die user er een i7 920 mee wilde koelennero355 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:53:
[...]
Die heb ik ook, maar ik vind die 2000 rpm fan een beetje suf... neem dan 1200/1400 rpm als je stil beweert te zijnGa hem dan ook waarschijnlijk vervangen !!

Ben benieuwd, aangezien dat zo ongeveer mijn config was!wimpie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:01:
Zo de laatste bestelling voor mijn HTPC is de deur uit, het wordt de volgende configuratie:Zodra hij in elkaar zit post ik ervaringen.
- Intel C2D E7400
- Asus P5N7A-VM (GeForce 9300 IGP)
- 4GB DDR2
- Samsung EcoGreen F2 1TB
- LiteOn DVD-ROM
- MS-Tech 1200
- Windows 7 (MCE)
Zou je ook ubuntu willen uittesten, zie dat je windows 7 er bij besteld
[ Voor 7% gewijzigd door Tito129 op 03-12-2009 21:07 ]
Verwijderd
Afgelopen week erg veel gesurfd en gelezen hier op tweakers. Naar mijn mening dit zal systeempje van een goeie €800 zowat alles aankunnen, van zware games tot films incl. de beruchte vogelscene. Aangezien HTPC's bouwen niet mijn dagelijkse bezigheid is hoop ik niet geblunderd te hebben. Ik denk een hele fraaie aankoop te gaan doen:
omkasting:
Zalman HD160 Plus
strak design alles past er gemakkelijk in. klein nadeel is dat de afstandsbediening niet compatible is aan MediaPortal maar ik koop er desnoods een Philips remote bij.
moederbord:
Asus M4A785TD-V EVO
785G chipset, AM3 socket, veel slots, veel controllers, alles er op en er aan, toch zuinig, niet te duur
processor:
AMD Athlon II X2 250
3000 MHz, redelijk zuinig, niet te duur
voeding:
be quiet! L7 530W
niet hoorbaar, naar mijn mening genoeg power voor kaartslurpende games, niet te duur
koeler:
Scythe Orochi Rev. B
stilste koeler ever?
geheugen:
OCZ 4 GB DDR3-1066 Kit
2 stikkies met van die grappige koelplaten
videokaart:
Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI
goedkoop, passief gekoeld en komt toch wel heeeeeeeel veel voor in dit topic, ik ga ervoor!
harddisk:
Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB
zuinig, stil, gruwelijke capaciteit, betaalbaar
cardreader:
Procase CardReader Retail, Zilver, 14 in 1
3,5” inbouw 14 in 1 cardreader, firewire en audio, meerdere fronts, zilver als omkasting
blu-ray speler/brander:
hier wacht ik nog even mee, moet stil zijn en in bovengenoemde kast passen (bay)
tv-kaart:
Terratec Cinergy C PCI HD
deze heb ik al in bezit, in combinatie met m'n Smargo Smartreader en m'n Ziggo smartcard straks lekker HD tv kijken via MediaPortal en opnemen naar harddisk.
omkasting:
Zalman HD160 Plus
strak design alles past er gemakkelijk in. klein nadeel is dat de afstandsbediening niet compatible is aan MediaPortal maar ik koop er desnoods een Philips remote bij.
moederbord:
Asus M4A785TD-V EVO
785G chipset, AM3 socket, veel slots, veel controllers, alles er op en er aan, toch zuinig, niet te duur
processor:
AMD Athlon II X2 250
3000 MHz, redelijk zuinig, niet te duur
voeding:
be quiet! L7 530W
niet hoorbaar, naar mijn mening genoeg power voor kaartslurpende games, niet te duur
koeler:
Scythe Orochi Rev. B
stilste koeler ever?
geheugen:
OCZ 4 GB DDR3-1066 Kit
videokaart:
Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI
goedkoop, passief gekoeld en komt toch wel heeeeeeeel veel voor in dit topic, ik ga ervoor!
harddisk:
Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB
zuinig, stil, gruwelijke capaciteit, betaalbaar
cardreader:
Procase CardReader Retail, Zilver, 14 in 1
3,5” inbouw 14 in 1 cardreader, firewire en audio, meerdere fronts, zilver als omkasting
blu-ray speler/brander:
hier wacht ik nog even mee, moet stil zijn en in bovengenoemde kast passen (bay)
tv-kaart:
Terratec Cinergy C PCI HD
deze heb ik al in bezit, in combinatie met m'n Smargo Smartreader en m'n Ziggo smartcard straks lekker HD tv kijken via MediaPortal en opnemen naar harddisk.
Mooi hoor, maar hoe zit t met die cardreader, je hebt geen 3,5" front access?
Verwijderd
ben bang dat je gelijk hebt, ik dacht achter het klepje aan de voorkant
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 23:07 ]
Op azerty specs staat:
1 ( 1 ) x vooraan toegankelijk - 5.25" x 1/2H
0 (0 ) x vooraan toegankelijk - 3.5" x 1/3H
5 ( 5 ) x intern - 3.5" x 1/3H
Dus helaas.
Je maakt t wel spannend met die orochi koeler
Moederbord heeft idd alles, mag ook wel voor 80 euro^^
1 ( 1 ) x vooraan toegankelijk - 5.25" x 1/2H
0 (0 ) x vooraan toegankelijk - 3.5" x 1/3H
5 ( 5 ) x intern - 3.5" x 1/3H
Dus helaas.
Je maakt t wel spannend met die orochi koeler
Moederbord heeft idd alles, mag ook wel voor 80 euro^^
[ Voor 24% gewijzigd door jayvol09 op 03-12-2009 23:24 ]
Alles in je winkelmandje. Klik op 'RML genereren'. Kopieer de verschenen code in je forumpost. Klaar.
Ziet er wat beter uit.
Overigens zou ik een wat lichtere voeding nemen (Nexus Value 430 bijv.) en een lichtere CPU (X2 240e).
Kan deze voeding zo`n systeem wel trekken? Ik heb een dergelijk systeem en heb ook de nexus staan en twijfel daarin eigenlijk. Ook met eventuele toekomstige uitbreidingen van oa HDD`s oid?Edmin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:53:
Overigens zou ik een wat lichtere voeding nemen (Nexus Value 430 bijv.) en een lichtere CPU (X2 240e).
[ Voor 4% gewijzigd door Garcon-l op 04-12-2009 09:26 ]
Makkelijk. Zo veel trekken die componenten niet.
Is de scythe ninja mini rev b nu de beste en vooral ook de stilste koeler? En hoe zit dat met de koelers van de Antec Fusion Remote Max kast? Zijn die stock al goed en stil genoeg?
zou toch kijken naar ander geheugen. de ervaring leert mij dat OZC het slecht doet met een 785 chipset. ik heb uiteindelijk kingston genomen. achteraf in de winkel hoorde ik ook dat er heel veel problemen mee zijn en veel mensen hun OZC reepjes kwamen ruilen.Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:48:
Afgelopen week erg veel gesurfd en gelezen hier op tweakers. Naar mijn mening dit zal systeempje van een goeie €800 zowat alles aankunnen, van zware games tot films incl. de beruchte vogelscene. Aangezien HTPC's bouwen niet mijn dagelijkse bezigheid is hoop ik niet geblunderd te hebben. Ik denk een hele fraaie aankoop te gaan doen:
....
geheugen:
OCZ 4 GB DDR3-1066 Kit
........
Verwijderd
Reden dat ik voor een +500W voeding heb gekozen is i.v.m. mogelijke uitbreiding in de toekomst.Edmin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:53:
Daarom heb ik ook een moederbord genomen waarin veel plaatjes geprikt kunnen worden, bv. nog een keer x-fi home entertainment kaart t.b.v. surround speakers, who knows. Waarom zou je in de marges gaan zitten? (of zie ik het fout).
Las laatst ergens dat wanneer je programma's/games gaat runnen die van al je kaarten gebruik maken 500W per definitie is aangeraden, daarom dacht ik met 530W 100% safe te zitten.
De ninja mini is voor de Fusion de beste oplossing. De Fusion Max is wat ruimer, dus daar zou je ook een andere koeler in kwijt kunnen, maar of er daadwerkelijk een Scythe Mugen2 in past weet ik niet.b.lamein schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:50:
Is de scythe ninja mini rev b nu de beste en vooral ook de stilste koeler? En hoe zit dat met de koelers van de Antec Fusion Remote Max kast? Zijn die stock al goed en stil genoeg?
De fans zijn Antec Tri Cools en redelik stil. Als je ze uiteindelijk toch te luid vind op de laagste stand, kun je ze vervangen voor Nexus Real Silent fans.
Ik weet niet waar je dat laatste las, maar dat is pertinente onzin. Wat voor eventuele uitbreiding had je dan aan gedacht? Wellicht een zware videokaart (HD5870)? Serieus, het verbruik van pc's wordt zwaar overschat. De reden daarvoor is dat fabrikanten vaak hoge minimum vermogens aangeven voor hun producten, omdat veel mensen met crap kwaliteit voedingen zitten. PSU fabrikanten spelen daar weer handig op in door dure modellen met veel Watts te maken, die bijna niemand nodig heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:15:
[...]
Reden dat ik voor een +500W voeding heb gekozen is i.v.m. mogelijke uitbreiding in de toekomst.
Daarom heb ik ook een moederbord genomen waarin veel plaatjes geprikt kunnen worden, bv. nog een keer x-fi home entertainment kaart t.b.v. surround speakers, who knows. Waarom zou je in de marges gaan zitten? (of zie ik het fout).
Las laatst ergens dat wanneer je programma's/games gaat runnen die van al je kaarten gebruik maken 500W per definitie is aangeraden, daarom dacht ik met 530W 100% safe te zitten.
Verwijderd
Heb er zelf te weinig verstand van om erover te oordelen maar volgens mij schreef iemand dat op tweakers, mogelijk in het topic Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid maar dat durf ik niet meer met zekerheid zeggen.
Ik neem aan dat ik met de afstandbeiding bij oa de Antec Fusion Remote Max en de Si;lverstone LC16 de computer ook aan/uit kan doen en dergelijke? Of denk ik nu te makkelijk en moet ik daar een ander mobo voor hebben?
Aan en uit zal niet gaan, maar uit sleep halen wel. Net als bij een tv moet het ding wel op standby staan natuurlijk 
Blijft mijn vraag staan: wat voor uitbreidingen voorzie je voor je htpc?Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:28:
Heb er zelf te weinig verstand van om erover te oordelen maar volgens mij schreef iemand dat op tweakers, mogelijk in het topic Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid maar dat durf ik niet meer met zekerheid zeggen.
[ Voor 67% gewijzigd door Edmin op 04-12-2009 14:10 ]
Kwam dit anders wel tegen:Edmin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:09:
Aan en uit zal niet gaan, maar uit sleep halen wel. Net als bij een tv moet het ding wel op standby staan natuurlijk
http://www.soundgraph.com/forums/showthread.php?t=554
Heb je engi idee hoe dit zit?
Er wordt daar over een standby gesproken. Cold booten vereist altijd het fysiek kortsluiten van een jumper op je mobo. Daarom zit er een drukknopje op de kast die op afstand de twee headers met elkaar verbind. Je systeem volledig van 0 naar 1 schakelen is dus afaik fysiek onmogelijk, maar daar zijn de verschillende sleepstates dan ook voor uitgevonden.
Zit een pricewatch: Intel Core 2 Quad Q8200 onder en ik moet de boel eigenlijk nog een keertje flink testen/stressen. HTPC is nog niet helemaal 100% Final status zeg maar :Edmin schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:56:
Bevalt hij een beetje? De userreview in de PW is behoorlijk negatief, maar dat komt imho omdat die user er een i7 920 mee wilde koelenDat piepende geluid is ook geen probleem meer bij voltageregeling, dus ik begrijp hem niet zo goed.
- Moet de boel voorzien van wat HDD's in plaats van de oude meuk die erin zit.
- Wat koelers + demp matten erin gooien denk ik straks ook nog.
Sowieso moet die een i7 920 ook aankunnen, want ALLES is beter dan de boxed versie tenslotte !!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ben het overigens eens dat 530W voeding overkill is. Waarom het dubbele betalen voor een voeding die ook nog eens minder zuinig zal zijn? Bedenk ook dat toekomstige upgrades wellicht zelfs zuiniger kunnen zijn dan je huidige componenten, de nieuwe Radeon 5xxx serie is hier een goed voorbeeld van.
[ Voor 13% gewijzigd door jayvol09 op 04-12-2009 14:49 ]
Als je de specificaties bekijk:
http://www.silverstonetek...ec.php?pno=lc16m&area=usa
Zou je hier dan uit opmaken dat je de 3,5" bay kunt vervangen voor bijvoorbeeld een cardreader? Want dat lijkt me wel praktischer
Edit: ik geef mezelf even antwoord als je de mr versie hebt dan heb een cardreader erin en die heb ik:
http://www.salland.eu/pro...voeding-sst-lc16b-mr.html
Zag het te laat
Zou je hier dan uit opmaken dat je de 3,5" bay kunt vervangen voor bijvoorbeeld een cardreader? Want dat lijkt me wel praktischer
Edit: ik geef mezelf even antwoord als je de mr versie hebt dan heb een cardreader erin en die heb ik:
Zag het te laat

[ Voor 32% gewijzigd door Garcon-l op 04-12-2009 15:16 ]
Uiteindelijk toch maar de pricewatch: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI gekocht ipv. een nVidia kaart. Kaart erin gezet, aangesloten via DVI -> hdmi converter op een Sony W4500 tv en Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Het werkt opzich wel alleen is het scherm nu niet meer beeldvullend itt de situatie met m'n oude GeForce 6800GT. Ik heb het een en ander geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om het beeld weer fullscreen te krijgen. Tv settings, en in de control panel kan ik geen relevante settings vinden. Iemand enig idee?
Overigens speel ik de films af met media player classic home cinema zonder enige extra codecs/filters/wat dan ook. Bij veel films wordt DXVA gebruikt en dropt de cpu usage naar zo'n 10%, dus dat is prima
Alleen er zijn een aantal films die nog via de processor worden gedecodeerd. Is dit nog op een of andere manier via de gpu te forceren?
Overigens speel ik de films af met media player classic home cinema zonder enige extra codecs/filters/wat dan ook. Bij veel films wordt DXVA gebruikt en dropt de cpu usage naar zo'n 10%, dus dat is prima
vtec just kicked in yo!
Verwijderd
1 | AMD Athlon II X2 240E | € 61,47 | € 61,47 |
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 45,65 | € 45,65 |
1 | Asus EAH4550/DI/512MD3 | € 34,65 | € 34,65 |
1 | Asus M4A78T-E | € 56,76 | € 56,76 |
1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 83,36 | € 83,36 |
Importeren | Totaal | € 316,84 |
Dit wordt mijn nieuwe HTPC/download/server bak.
Is de bijgevoegde fan stil of moet ik kijken voor een stille fan.
Ik wil het liefst de HTPC fluister stil krijgen helemaal stil lukt niet.
De Nexus Voltinia is wel stil maar de schijven trillen
Zijn er nog aan of opmerkingen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 09:20 ]
Verwijderd
Hoi iedereen,
Ik heb net al mijn onderdelen binnen, maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om alles in elkaar te zetten.
Heeft iemand ervaring hoe de 2 klemmen die bij een Nox Media kast worden geleverd aan een LG CH08LS10 BL-drive kunnen passen?
Helaas zit er geen handleiding bij de kast... Ik heb ook al naar de productreview op tweakers.net gekeken, maar " 2klemmen die je aan de zijkant van de DVDspeler klikt." Helpt ook niet echt verder.
Dank jullie.
Ik heb net al mijn onderdelen binnen, maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om alles in elkaar te zetten.
Heeft iemand ervaring hoe de 2 klemmen die bij een Nox Media kast worden geleverd aan een LG CH08LS10 BL-drive kunnen passen?
Helaas zit er geen handleiding bij de kast... Ik heb ook al naar de productreview op tweakers.net gekeken, maar " 2klemmen die je aan de zijkant van de DVDspeler klikt." Helpt ook niet echt verder.
Dank jullie.
Verwijderd
soundkaart (surround, x-fi o.i.d.), extra schijven, dat soort.Blijft mijn vraag staan: wat voor uitbreidingen voorzie je voor je htpc?
Daar heb je echt geen zwaardere voeding voor nodig.
1 | Gigabyte GA-MA785GT-UD3H | € 76,69 | € 76,69 |
1 | OCZ Limited Edition OCZ3SOE10664GK | € 61,65 | € 61,65 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,10 | € 34,10 |
Importeren | Totaal | € 172,44 |
Wil mijn htpc updaten met bovenstaande.
Ben er alleen nog niet echt uit wat voor een am3 processor ik wil gaan gebruiken. Mijn huidige htpc draait momenteel xp met mediaportal en dat zal niet veranderen hooguit dat ik naar windows 7 ga. Dus geen zware spellen of applicaties dat ik ga draaien. Het is voornamelijk dat ik goed 1080p kan kijken.
Ik vraag mij dus af of ik moet gaan voor een dual of quad core?
Ik heb hetzelfde MB. super ding werk alleen heel slecht met dat ozc geheugen heb me geheugen uiteindeijk geruild voor kingston. Zelf heb ik een Dual Core een X2 250. Moet zeggen werkt super ook met 1080P zeker door de DXVA support van het MB. Ik kan 1080P films kijken met een cpu load van slechts 4%. ik denk zelf dat een quad core een beetje overkill is. ik draai onder win7 x64.mr_density schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:22:
# Product Prijs Subtotaal 1 Gigabyte GA-MA785GT-UD3H € 76,69 € 76,69 1 OCZ Limited Edition OCZ3SOE10664GK € 61,65 € 61,65 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,10 € 34,10 Importeren Totaal € 172,44
Ben er alleen nog niet echt uit wat voor een am3 processor ik wil gaan gebruiken. Mijn huidige htpc draait momenteel xp met mediaportal en dat zal niet veranderen hooguit dat ik naar windows 7 ga. Dus geen zware spellen of applicaties dat ik ga draaien. Het is voornamelijk dat ik goed 1080p kan kijken.
Verwijderd
wat voor een cpu heb je nu. als je een am2 of een redelijk recente intel hebt hoef je eigenlijk geen nieuwe cpu of mobo te nemen je kunt ook gewoon een 4550 kopen voor dxva. dit heb ik gedaan en scheelt 100 euro op jouw suggestie en je hebt iets meer hoofdruimte voor dxva (je zult het niet nodig hebben maar toch). ik draai ook xp met media-portal en zie voor mezelf geen reden om naar win7 te gaan ik draai alles vloeiend (incl. birdscene) met maar 2 gb geheugen en een ouder moederbord en proc, heb eigenlijk niets meer nodig.mr_density schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:22:
# Product Prijs Subtotaal 1 Gigabyte GA-MA785GT-UD3H € 76,69 € 76,69 1 OCZ Limited Edition OCZ3SOE10664GK € 61,65 € 61,65 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 34,10 € 34,10 Importeren Totaal € 172,44
specs
Mijn huidige systeem heeft een mobo ASRock 939Dual-SATA2 met een athlon 3. ghz proc. Dus moet volgens mij echt upgraden.
Maar bedankt voor de tip, ff kingston geheugen zoeken. En een dual core is dus al voldoende.
Maar bedankt voor de tip, ff kingston geheugen zoeken. En een dual core is dus al voldoende.
Had voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar Silverstone, want ik twijfelde en dit was de reactie:Edmin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:42:
Er wordt daar over een standby gesproken. Cold booten vereist altijd het fysiek kortsluiten van een jumper op je mobo. Daarom zit er een drukknopje op de kast die op afstand de twee headers met elkaar verbind. Je systeem volledig van 0 naar 1 schakelen is dus afaik fysiek onmogelijk, maar daar zijn de verschillende sleepstates dan ook voor uitgevonden.
Dus het lijkt er op dat het wel degelijk kan.Hi Boy Lamein
Thank you very much for using\considering silverstone products
Yes. U can turn on/off ur system out of standby of out of the completely off state
If you have any question, please contact us.
Best regards
Silverstone support Dept.
p.s. ik heb het systeem besteld ik zal later nog ff de definitieve specs laten zien.
Dit is hem geworden!!! Voor de totaal pris van 934 Euro (De kast stond namelijk niet in de pricewatch) en iclusief bijoomende ksoten e.d.
Als het een beetje meezit eind van de week alles binnen! Hebben jullie eventueel nog op/of aanmerkingen want ik kan eventueel nog eea wijzigen.
Als het een beetje meezit eind van de week alles binnen! Hebben jullie eventueel nog op/of aanmerkingen want ik kan eventueel nog eea wijzigen.
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 61,37 | € 61,37 |
1 | Asus EAH5750/2DIS/1GD5 | € 108,50 | € 108,50 |
1 | Asus M4A785TD-V EVO | € 76,10 | € 76,10 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G | € 44,27 | € 88,54 |
1 | LG CH08LS10 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 77,77 | € 77,77 |
1 | Nexus Value 430 | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Scythe Ninja Mini Rev. B | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Silverstone LC16MR | -- | -- |
1 | Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard | € 35,25 | € 35,25 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 67,- | € 67,- |
Importeren | Totaal | € 683,83 |
Zijn toch gewoon 2 plastic dingen met 2 schroefjes ?? Die moet je via de voorkant erin schuiven. Front van de kast kan je redelijk makkelijker eraf clicken gewoon in de hoeken van de Front zeg maar.Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:37:Ik heb net al mijn onderdelen binnen, maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om alles in elkaar te zetten.
Grappig kastje als je maar 1 HDD/SSD (of 2 HDD's en een klein ITX moederbord ofzo) wil, maar verder echt VER uit de buurt blijven

Ik heb de LC17B en die heeft hetzelfde klepje en ja daar kan een card reader : Nou weet je het 300% zekerb.lamein schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:14:
Als je de specificaties bekijk:
Zag het te laat![]()
Heeft wel ERG velle blauwe LED's trouwens... ga ik misschien naar iets doffers ombouwen.
Dank je voor de info er is niets mooier dan zeker zijn van je zaaknero355 schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:33:
Ik heb de LC17B en die heeft hetzelfde klepje en ja daar kan een card reader : Nou weet je het 300% zeker
Heeft wel ERG velle blauwe LED's trouwens... ga ik misschien naar iets doffers ombouwen.
Hoe bedoel je erg veel leds? De kast van jou of die ik neem? En bij mij valt het toch wel mee met de leds? Of heb je andere info?
[ Voor 6% gewijzigd door Garcon-l op 07-12-2009 14:12 ]
Een vriend heeft nu als HTPC een P4, en kan nu geen full HD afspelen, terwijl die wel high end TV + Audioapparatuur heeft. Hij is van plan zijn receiver te vervangen door 1 die ook True HD van Dolby "aankan"
Zijn huidige HTPC is een "gewone" ATX kast, die bij zijn meubilair past. Die behoud hij.
CPU Uit TS. Snel genoeg om zonder hulp van de GPU "de vogelscene" af te spelen. (CoreAVC geïnstalleerd) Gegarandeerd probleemloos alles afspelen dus.
Graka GPU versnelling voor video, zodat de CPU kan worden ontlast. Stuurt HD-geluid door via HDMI naar receiver.
mobo Zoals aangegeven in de TS, mATX voor handzaamheid en geschikt voor gekozen CPU en Windows 7.
geheugen Past bij mobo. 4 GB genoeg voor Windows 7 x64. Gekozen voor dit OS om voorbereid te zijn voor toekomstige media-software, en niet te hoeven upgraden.
CPU cooler en voeding Lekker stil voor in de woonkamer.
Eigenlijk heb ik alles gekozen uit de TS, en vervolgens wat dingen aangepast op direct op voorraad bij coolprices. Ook hoefde ik geen low-profile dingen te kiezen, wat het me makkelijker maakte.
Heb ik iets gemist? Opmerkingen?
Zijn huidige HTPC is een "gewone" ATX kast, die bij zijn meubilair past. Die behoud hij.
1 | AMD Athlon II X2 245 | € 49,78 | € 49,78 |
1 | Asus EAH4550/DI/512MD3 | € 34,65 | € 34,65 |
1 | Asus M3A76-CM | € 48,14 | € 48,14 |
1 | Corsair VS4GBKIT800D2 | € 76,73 | € 76,73 |
1 | Nexus Value 430 | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 68,81 | € 68,81 |
1 | Scythe Mugen 2 | € 31,- | € 31,- |
Importeren | Totaal | € 361,61 |
CPU Uit TS. Snel genoeg om zonder hulp van de GPU "de vogelscene" af te spelen. (CoreAVC geïnstalleerd) Gegarandeerd probleemloos alles afspelen dus.
Graka GPU versnelling voor video, zodat de CPU kan worden ontlast. Stuurt HD-geluid door via HDMI naar receiver.
mobo Zoals aangegeven in de TS, mATX voor handzaamheid en geschikt voor gekozen CPU en Windows 7.
geheugen Past bij mobo. 4 GB genoeg voor Windows 7 x64. Gekozen voor dit OS om voorbereid te zijn voor toekomstige media-software, en niet te hoeven upgraden.
CPU cooler en voeding Lekker stil voor in de woonkamer.
Eigenlijk heb ik alles gekozen uit de TS, en vervolgens wat dingen aangepast op direct op voorraad bij coolprices. Ook hoefde ik geen low-profile dingen te kiezen, wat het me makkelijker maakte.
Heb ik iets gemist? Opmerkingen?
Yippie kayak, other buckets!
Uiteindelijk toch maar de pricewatch: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI gekocht ipv. een nVidia kaart. Kaart erin gezet, aangesloten via DVI -> hdmi converter op een Sony W4500 tv en Windows 7 opnieuw geinstalleerd. Het werkt opzich wel alleen is het scherm nu niet meer beeldvullend itt de situatie met m'n oude GeForce 6800GT. Ik heb het een en ander geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om het beeld weer fullscreen te krijgen. Tv settings, en in de control panel kan ik geen relevante settings vinden. Iemand enig idee?
Overigens speel ik de films af met media player classic home cinema zonder enige extra codecs/filters/wat dan ook. Bij veel films wordt DXVA gebruikt en dropt de cpu usage naar zo'n 10%, dus dat is prima Alleen er zijn een aantal films die nog via de processor worden gedecodeerd. Is dit nog op een of andere manier via de gpu te forceren?
t00t
je moet de tv ratio op just scan zetten in de tv instellingen . En bij catalyst moet je niet het driehoekje van dat grote scherm aanklikken maar van dat kleine scherm daar kan je de overscan functies instellen deze moet je op 0% zetten zodat je full hd kan vertonen en het niet geupscaled wordt.als je nog problemen hebt kan ik wel een plaatjes bijvoegen het is namelijk nogal verstopt in catalyst control.
Overigens speel ik de films af met media player classic home cinema zonder enige extra codecs/filters/wat dan ook. Bij veel films wordt DXVA gebruikt en dropt de cpu usage naar zo'n 10%, dus dat is prima Alleen er zijn een aantal films die nog via de processor worden gedecodeerd. Is dit nog op een of andere manier via de gpu te forceren?
t00t
je moet de tv ratio op just scan zetten in de tv instellingen . En bij catalyst moet je niet het driehoekje van dat grote scherm aanklikken maar van dat kleine scherm daar kan je de overscan functies instellen deze moet je op 0% zetten zodat je full hd kan vertonen en het niet geupscaled wordt.als je nog problemen hebt kan ik wel een plaatjes bijvoegen het is namelijk nogal verstopt in catalyst control.
dat je moederbord am3 is en je proc am2. Heb niet op de site van Asus gekeken dus kan zijn dat het combatible is maar volgens pricewatch nietjmk schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:30:
Een vriend heeft nu als HTPC een P4, en kan nu geen full HD afspelen, terwijl die wel high end TV + Audioapparatuur heeft. Hij is van plan zijn receiver te vervangen door 1 die ook True HD van Dolby "aankan"
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X2 245 € 49,78 € 49,78 1 Asus EAH4550/DI/512MD3 € 34,65 € 34,65 1 Asus M3A76-CM € 48,14 € 48,14 1 Corsair VS4GBKIT800D2 € 76,73 € 76,73 1 Nexus Value 430 € 52,50 € 52,50 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68,81 € 68,81 1 Scythe Mugen 2 € 31,- € 31,- Importeren Totaal € 361,61
...
[ Voor 12% gewijzigd door Marmotje op 07-12-2009 14:59 ]
apt-get moo
Uhhh die proc is toch echt am3...
Ik zie hier dat het een AM3 CPU is. En het mobo is AM2+, wat betekend dat het ook AM3 CPU's kan draaien, maar wel DDR2 geheugen draait.Marmot84 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:38:
[...]
dat je moederbord am3 is en je proc am2. Heb niet op de site van Asus gekeken dus kan zijn dat het combatible is maar volgens pricewatch niet
Ik heb trouwens de CPU+mobo letterlijk uit de BBG van september gehaald. Dat kan toch niet fout zijn?
Yippie kayak, other buckets!
Dan is het prima. Ben nog niet zo thuis in de am2 en 3 sockets, maar als het direct uit de BBG komt dan kan het alleen maar passen anders hadden ze het wel aangepastjmk schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:15:
[...]
Ik zie hier dat het een AM3 CPU is. En het mobo is AM2+, wat betekend dat het ook AM3 CPU's kan draaien, maar wel DDR2 geheugen draait.
Ik heb trouwens de CPU+mobo letterlijk uit de BBG van september gehaald. Dat kan toch niet fout zijn?
apt-get moo
Zou het eigenlijk niet veel beter/makkelijker/handiger en netter zijn om een modulaire voeding te nemen zodat je eigenlijkzelf precies kan bepalen hoe je kabel moeten lopen.
Ik heb er totaal geen ervaring mee maar ik las er iets over, misschien dat iemand me opweg kan helpen.
Ik heb er totaal geen ervaring mee maar ik las er iets over, misschien dat iemand me opweg kan helpen.
Graag gedaanb.lamein schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:11:
Dank je voor de info er is niets mooier dan zeker zijn van je zaak
Niet veel maar erg "bright" zeg maar. Denk dat ik een typo ofzo heb gemaakt. Bij mij zijn het blauwe LED's voor zowel de Power als de HDD activiteit en kan me best voorstellen dat als je dichtbij de TV zit het irritant is tijdens een filmpjeHoe bedoel je erg veel leds? De kast van jou of die ik neem? En bij mij valt het toch wel mee met de leds? Of heb je andere info?
Best wel een rare keuze van die gasten ... verder een erg relaxe kast en lekker stevig ook !!
Ik heb ook getwijfeld over de kast welke jij hebt. Bevalt ie goed en heb je genoeg ruimte in de kast? Ook voor het wegwerken van de kabels e.d.? Bij die kast van mij zou dat namelijk een probleem (kunnen) zijn met het wegwerken.nero355 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:51:
[...]
Graag gedaanIs trouwens in feite een ordinaire 3,5 inch (floppy) plek.
[...]
Niet veel maar erg "bright" zeg maar. Denk dat ik een typo ofzo heb gemaakt. Bij mij zijn het blauwe LED's voor zowel de Power als de HDD activiteit en kan me best voorstellen dat als je dichtbij de TV zit het irritant is tijdens een filmpje
Best wel een rare keuze van die gasten ... verder een erg relaxe kast en lekker stevig ook !!
Verwijderd
Wat is slim, ca. 400W nemen of...?Edmin schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:47:
Daar heb je echt geen zwaardere voeding voor nodig.
Tja weet niet echt wat ik moet zeggen ... ik heb geen modulaire voeding dus is het wel even proppen geweest, maar de CPU heeft alle ruimte in ieder gevalb.lamein schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:33:
Ik heb ook getwijfeld over de kast welke jij hebt. Bevalt ie goed en heb je genoeg ruimte in de kast? Ook voor het wegwerken van de kabels e.d.? Bij die kast van mij zou dat namelijk een probleem (kunnen) zijn met het wegwerken.
Wat ga je erin proppen ?? Mijn moederbord is mATX dus dat scheelt ook wel een beetje.
Zijn hier mensen met ervaring met een Silverstone LC16M kast? Ik kan deze namelijk vrij goedkoop 2e hands krijgen, maar ik heb er een aantal vragen over.
Ik zou 'm willen gebruiken om een stille zuinige HTPC mee te bouwen. TV gebeuren gaat via mijn server via MythTV en alle opslag zit ook in de server dus de HTPC wordt alleen gebruikt om films/opgenomen TV/Live TV mee te kijken en voor muziek. Ik dacht eigenlijk aan een simpel ION systeem, maar de ITX kasten daarvoor hebben geen display, vaak geen IR oog en (te) weinig ruimte voor een stille fan. Ik wil XBMC op Linux gaan draaien als mediacenter. Mijn vragen:
- Werken de play/stop/etc knopjes op de LC16M ook i.c.m. XBMC?
- Passen er eventueel ITX bordjes in deze kast (passen vast wel, maar kunnen ze netjes vastgeschroefd worden etc)?
- werkt de display in XBMC op Linux?
- Weet iemand toevallig of de zilverkleurige versie van deze kast goed kleurt naast een zilver/titanium-kleurige Yamaha RX-V1900 AV receiver?
Ik zou 'm willen gebruiken om een stille zuinige HTPC mee te bouwen. TV gebeuren gaat via mijn server via MythTV en alle opslag zit ook in de server dus de HTPC wordt alleen gebruikt om films/opgenomen TV/Live TV mee te kijken en voor muziek. Ik dacht eigenlijk aan een simpel ION systeem, maar de ITX kasten daarvoor hebben geen display, vaak geen IR oog en (te) weinig ruimte voor een stille fan. Ik wil XBMC op Linux gaan draaien als mediacenter. Mijn vragen:
- Werken de play/stop/etc knopjes op de LC16M ook i.c.m. XBMC?
- Passen er eventueel ITX bordjes in deze kast (passen vast wel, maar kunnen ze netjes vastgeschroefd worden etc)?
- werkt de display in XBMC op Linux?
- Weet iemand toevallig of de zilverkleurige versie van deze kast goed kleurt naast een zilver/titanium-kleurige Yamaha RX-V1900 AV receiver?
Dit zijn mijn specs:nero355 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:28:
[...]
Tja weet niet echt wat ik moet zeggen ... ik heb geen modulaire voeding dus is het wel even proppen geweest, maar de CPU heeft alle ruimte in ieder geval
Wat ga je erin proppen ?? Mijn moederbord is mATX dus dat scheelt ook wel een beetje.
Paar posts terug: http://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/1366608
b.lamein in "[BBG Aanschaf] htpc september 2009" Die dus en niet jouw link : Die doet iets heel andersb.lamein schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:53:
Dit zijn mijn specs:
Paar posts terug: http://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/1366608
Anyway : Koop in ieder geval een modulaire voeding !! Anders wordt het echt TE druk gewoon. Heb ook de Nexus 430 Value, maar al die kabels wegproppen is niet echt makkelijk ook al heb je maar 1 HDD straks. Verder zou het allemaal wel moeten passen incl. de aparte HD5750. Je moet het zien als een normale kast die plat is neergelegd min of meer. Een beetje de platte versie van de Antec 10xx serie zeg maar
Hahah idd verkeerd gelinkt!nero355 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:02:
[...]
b.lamein in "[BBG Aanschaf] htpc september 2009" Die dus en niet jouw link : Die doet iets heel anders
Anyway : Koop in ieder geval een modulaire voeding !! Anders wordt het echt TE druk gewoon. Heb ook de Nexus 430 Value, maar al die kabels wegproppen is niet echt makkelijk ook al heb je maar 1 HDD straks. Verder zou het allemaal wel moeten passen incl. de aparte HD5750. Je moet het zien als een normale kast die plat is neergelegd min of meer. Een beetje de platte versie van de Antec 10xx serie zeg maar
Ik heb al de voeding omgewisseld voor een modulaire lijkt me idd veel beter! Wordt trouwens ook mijn eerste zelfbouw, ik had al wel eerder systemen samengesteld maar nog nooit zelf gebouwd.
Modulair in htpc kast vind ik ook goed plan.
Verwijderd
Ik heb mijn configuratie aangepast:
Een paar vragen:
- Wat zou een goede (modulaire) voeding zijn. Ik ken ze alleen van Coolermaster maar die gaan pas vanaf 500W (lijkt me wat veel).
- Ik twijfel om een ssd HD te nemen. Ik heb Windows Home Server (PP3) staan en daarop heb ik genoeg HD ruimte (2,3 TB). Wat zou een goede, betaalbare ssd schijf zijn, waarop ik Windows 7 kwijt kan.
- Ik ben er niet helemaal in thuis maar moederboard ondersteund AMD 2+ and AMD3 sockets (volgens mij) kunnen daar deze processor en koeler op?
Antec VERIS Fusion Remote Black |
ASUS M4A785G HTPC |
Processor - 1 x AMD Athlon II X2 250 / 3 |
Scythe Shuriken SCSK-1100 Rev. B - Koeler |
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB |
HD - nog te bepalen |
Voeding - nog te bepalen |
Een paar vragen:
- Wat zou een goede (modulaire) voeding zijn. Ik ken ze alleen van Coolermaster maar die gaan pas vanaf 500W (lijkt me wat veel).
- Ik twijfel om een ssd HD te nemen. Ik heb Windows Home Server (PP3) staan en daarop heb ik genoeg HD ruimte (2,3 TB). Wat zou een goede, betaalbare ssd schijf zijn, waarop ik Windows 7 kwijt kan.
- Ik ben er niet helemaal in thuis maar moederboard ondersteund AMD 2+ and AMD3 sockets (volgens mij) kunnen daar deze processor en koeler op?
Ik heb deze in bestelling staan bij salland (kon hem niet vinden in de pricewatch) is volgens mij een goede en stille voeding:Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:52:
Ik heb mijn configuratie aangepast:
...
Een paar vragen:
http://www.salland.eu/product/326785
[ Voor 4% gewijzigd door Garcon-l op 09-12-2009 15:32 ]
volgens mij was een 400W corsair vermeld bij de htpc bbg als een goed alternatief voor de nexus. De Nexus won toen omdat deze zo stil was, en de antec case was vrij ruim dus modulair woog niet zo veel mee.
Ik heb deze er in zitten.
Erg stil en blijft bij stressen en alles mooi stabiel ook de warmte productie valt reuze mee.
40 euro en toch modulair
Erg stil en blijft bij stressen en alles mooi stabiel ook de warmte productie valt reuze mee.
40 euro en toch modulair
Verwijderd
Hallo,
ik heb een vraagje ik heb een Gigabyte MA78GM-S2H moederbord in me htpc zitten 4gig geheugen amd 9350. Als ik hem aandoen van een cold boot wordt hij niet wakker. Ik moet eerst de aankop ingedrukt houden, zodat hij weer uit gaat en vervolgens druk ik hem weer aan en boot hij vervolgens wel correct. Ik heb geen stabiliteits problemen maar dit probleem is sinds 2tal maanden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb niks verandert aan het systeem geen bios updates etc.
gr,
ik heb een vraagje ik heb een Gigabyte MA78GM-S2H moederbord in me htpc zitten 4gig geheugen amd 9350. Als ik hem aandoen van een cold boot wordt hij niet wakker. Ik moet eerst de aankop ingedrukt houden, zodat hij weer uit gaat en vervolgens druk ik hem weer aan en boot hij vervolgens wel correct. Ik heb geen stabiliteits problemen maar dit probleem is sinds 2tal maanden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb niks verandert aan het systeem geen bios updates etc.
gr,
En van een twijfelachtige kwaliteit, jammergenoeg. Geen merk dat ik hier aan zou raden.Poelie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:06:
Ik heb deze er in zitten.
40 euro en toch modulair
Dat idee had ik idd ook. Blijf toch maar bij mijn BeQuiet voeding!Edmin schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:15:
[...]
En van een twijfelachtige kwaliteit, jammergenoeg. Geen merk dat ik hier aan zou raden.
nou modulair voor 40 euro extra had ik er ook weer niet voor over
Niet lullen, het is een Topower zoals je kunt zien, één van de grootste OEM's voor voedingen.Edmin schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:15:
[...]
En van een twijfelachtige kwaliteit, jammergenoeg. Geen merk dat ik hier aan zou raden.
Eén keer raden welke fabrikant ook Be Quiet! voedingen maakt, idd Topower. BeQuiet maakt zelf namelijk geen voedingen.b.lamein schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:24:
[...]
Dat idee had ik idd ook. Blijf toch maar bij mijn BeQuiet voeding!
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!