[BBG Aanschaf] htpc september 2009

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 85.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

YoG schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:25:
ik gebruik op dit moment WinLIRC i.c.m. een (zeer brakke) IR-ontvanger die ik destijds bij een PCZapper heb gekregen.. bediening middels deze ontvanger gaat zeer houterig (ik moet elke knop een keer of drie indrukken voordat het doorkomt).
Probleem is opgelost door de seriele port software-matig (via device manager) te verplaatsen van COM4 naar COM1.. heb ook nog even contact gehad met Jim Paris de maker van WinLIRC.. USB wordt nog steeds niet ondersteund :(
Nope, serial only. Most of the work that winlirc does is the timing
stuff that the USB-type receivers handle internally, so it's not
really suitable for USB devices.

-jim

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-04-2022
Hallo,

Ik heb mijn HTPC in elkaar gezet en hij werkt echt super!!! (Even afkloppen)

Ben alleen nog een draadloos toetsenbord nodig e n dacht aan de logitech mediaboard pro:

http://www.logitech.com/i...ard/devices/3616&cl=nl,nl

Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee? Een ander alternatief zou namelijk de kb-2950 van trust.

Kan iemand mij opweg helpen uit eigen ervaring oid?

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
Kan iemand mij helpen.. ik wil een media center bouwen voor mijn woonkamer.

Is dit genoeg om Full HD MKV of AVI af te spelen? eventueel in de toekomst wil ik nog een Bluray drive erin zetten.
ik heb een Full HD 40inch TV
hier wil k ook HDMI aansluiten (beeld+geluid in 1 hdmi kabel)

Mijn lijst is:

AMD Athlon II X4 620 € 79,95
be quiet! Pure Power L7 300W € 29,95
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 84,90
Samsung SH-S223B € 18,56
Nox Live 2 € 115.95

Asrock M3A785GMH/128M € 62,60
OF
MSI 785GM-E51 € 61,75

Is een videokaart nog nodig of is de onboard moederbord al genoeg?

ik hoor het graag

THNX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Laatst online: 02-09-2020
Mijn concrete vraag is: krijg ik een goed/mooi 5.1 geluid uit mijn boxen als ik de bovenstaande configuratie gebruik?
Als je spdif gebruikt heeft de 785G er niets mee te maken, je onboard audiocontroller stuurt t dan uit. Je zult nooit 5.1 LPCM krijgen omdat je reciever geen hdmi ingang heeft (geef DRM maar de schuld). Je krijgt wel 5.1 in een lossy formaat, als je beter wilt moet je dus een dure reciever kopen. Dat gezegd, volgens mij geeft dat moederbord wel goede geluidskwaliteit voor zover mogelijk is met spdif.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .nitraM
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 17:46
jayvol09 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:44:
[...]

Als je spdif gebruikt heeft de 785G er niets mee te maken, je onboard audiocontroller stuurt t dan uit. Je zult nooit 5.1 LPCM krijgen omdat je reciever geen hdmi ingang heeft (geef DRM maar de schuld). Je krijgt wel 5.1 in een lossy formaat, als je beter wilt moet je dus een dure reciever kopen. Dat gezegd, volgens mij geeft dat moederbord wel goede geluidskwaliteit voor zover mogelijk is met spdif.
Hartelijk bedankt voor je uitleg!
Binnenkort maar eens shoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Kev7381 schreef op zondag 27 december 2009 @ 15:37:
Kan iemand mij helpen.. ik wil een media center bouwen voor mijn woonkamer.

Is dit genoeg om Full HD MKV of AVI af te spelen? eventueel in de toekomst wil ik nog een Bluray drive erin zetten.
ik heb een Full HD 40inch TV
hier wil k ook HDMI aansluiten (beeld+geluid in 1 hdmi kabel)

Mijn lijst is:

AMD Athlon II X4 620 € 79,95
be quiet! Pure Power L7 300W € 29,95
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 84,90
Samsung SH-S223B € 18,56
Nox Live 2 € 115.95

OF
MSI 785GM-E51 € 61,75

Is een videokaart nog nodig of is de onboard moederbord al genoeg?

ik hoor het graag

THNX :)
Het kan met de onboard, hoewel ik geen 100% garantie geeft dat het met alle HD/MKV streams vlekkeloos gaat. Daarom adviseer ik nog steeds de HD4550, die heeft o.a. 160 stream processing units en die gaat gegarandeert alle video formaten vlekkeloos afspelen. Daar heb je btw geen quadcore voor nodig ;)
0m3ga Prim3 schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:38:
Beste Tweakers,

Ook ik ben van plan om een HTPC in elkaar te knutselen :)
Alleen kom ik er niet uit met de audio. Ik bedoel dan het gedoe met LPCM

Ik ben van plan om het Asus M4A785TD-M EVO moederbord aan te schaffen. Vervolgens wil ik deze via HDMI (voor beeld) en S/PDIF (voor geluid) aan mijn Denon 1708 koppelen.
Ik moet dit gesplitst doen omdat de Denon 1708 geen audio via HDMI ondersteunt.
Verder heb ik een 5.1 opstelling.

Zoals gezegd, ik begrijp niet veel van LPCM alleen dat het een ongecomprimeerd audio-formaat is en dat op de 785 moederborden maar 2 kanalen aanwezig zijn. Betekent dit dan dat ik stereo geluid krijg??
Bij het doorspitten van de verschillende topics ging het me alleen nog maar meer duizelen 8)7

Mijn concrete vraag is: krijg ik een goed/mooi 5.1 geluid uit mijn boxen als ik de bovenstaande configuratie gebruik?
Er zitten gewoon 6 cinch-pluggen aan de achterzijde, zie plaatje. Daarme kan je perfect 5.1/7.1 analoog mee maken. Je vergist je!

Een versterker die HDMI ondersteunt is btw geen garantie dat het allemaal goed gaat werken.
Je moet nml het audio/video signaal met HDMI doorsturen langs je versterker, naar de TV toe. Bij mij lukt dat helaas niet helemaal; het geluid lukt wel, maar mijn pc ziet de TV niet meer zodra ik de HDMI via de versterker laat lopen; heel irritant :X Het decoderkastje daarentegengaat wel goed met HDMI. Zit nu toch met analoog geluid, 5.1, omdat als ik de TV in de config wil, de hdmi van de videokaart direct naar de TV moet, anders lukt het niet.
Zal wel aan mijn versterker liggen(Yamaha RX-V663), waar je 1 en ander kan/moet intstellen maar wat ik ook doe, de pc ziet geen Plasma-TV meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 27-12-2009 16:19 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Ik denk dat dat wel op te lossen is in de reciever/pc instellingen, gezien het toch best vaak voor moet komen. spdif is dan wel een gulden middenweg tussen analoog en hdmi in. Misschien is in bovenstaand geval een hdmi splitter dan nog beter dan de analoge oplossing.
Er zitten gewoon 6 cinch-pluggen aan de achterzijde, zie plaatje. Daarme kan je perfect 5.1/7.1 analoog mee maken. Je vergist je!
Heeft niets met lpcm of spdif te maken? Ik hoor wel minder goede dingen over analoog uit de pc sturen.

[ Voor 51% gewijzigd door jayvol09 op 27-12-2009 19:50 ]

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
Madrox schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:08:
[...]

Het kan met de onboard, hoewel ik geen 100% garantie geeft dat het met alle HD/MKV streams vlekkeloos gaat. Daarom adviseer ik nog steeds de HD4550, die heeft o.a. 160 stream processing units en die gaat gegarandeert alle video formaten vlekkeloos afspelen. Daar heb je btw geen quadcore voor nodig ;)
Welke moederbord kan k het beste nemen? :)
OF
MSI 785GM-E51 € 61,75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou voor de asrock gaan om de volgende redenen.
- sideport geheugen (als je kiest voor een 4550 heb je er niet zo veel meer aan maar toch)
- spdif (je offert hier wel 7.1 analoog mee op of line-in of mic-in)
- grotere nb koeler
- geen haakse sata-poorten (werken in een tower misschien maar in een krappe htpc-behuizing is het niet fijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Ik ben sinds kort eigenaar van een leuke 1080p Full HD videocamera, maar kom er nu dus achter dat mijn laptop het niet trekt om hier chocola van te maken. Nu twijfel ik dus over de aanschaf van een NMT/mediaspeler of een HTPC om de beelden veilig op te kunnen slaan en gemakkelijk af te kunnen spelen op de flatscreen.

Nu is mijn specifieke vraag :
Is een HTPC krachtig genoeg om de HD video (1080p MP4 H.264) mee te kunnen bewerken?
Bijvoorbeeld om er een DVD / BlueRayDisk van te bakken?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
met een discrete gpu moet het lukken. Genoeg geheugen en goede harde schijven helpen ook. Dit zijn de dingen die een laptop vaak niet heeft.

[ Voor 64% gewijzigd door jayvol09 op 27-12-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

OEPS! Ik heb een systeem samengesteld voor een vriend en die blijkt toch niet aan de eisen te voldoen. Gelukkig is het systeem nog niet geleverd en is er nog communicatie mogelijk met de webshop om wijzigingen door te geven.

Wat met er veranderd worden:
1 de Graka moet HD audio (true HD en HD DTS) doorsturen. Dat wordt de op dit moment goedkoopste graka van de 5xxx serie: HD 5750.

2 de voeding die al besteld (zie RML) is misschien niet krachtig genoeg. heb een stille voeding nodig die het systeem met gemak kan trekken.

Zo ziet de nieuwe keuze eruit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245€ 50,37€ 50,37
1Asus M3A76-CM€ 50,98€ 50,98
1Corsair VS4GBKIT800D2€ 76,01€ 76,01
1Nexus Value 430€ 55,60€ 55,60
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 70,85€ 70,85
1Scythe Mugen 2€ 29,16€ 29,16
1XFX HD5750 512MB GDDR5 PCI-E€ 95,-€ 95,-
ImporterenTotaal€ 427,97

welke voeding raden jullie aan? Of zo laten? to be save?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

athlon II x2 245 heeft een tdp van 65 watt en de hd5750 heeft een tdp van 86 watt. ik denk dat je voeding dit wel redt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
jayvol09 schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:14:
met een discrete gpu moet het lukken. Genoeg geheugen en goede harde schijven helpen ook. Dit zijn de dingen die een laptop vaak niet heeft.
Hi Jayvol09; wat bedoel je met 'discrete gpu'? kan ik hiervoor af met zo'n onboard oplossing of beter een extra kaart erbij prikken? of helpt zo'n videokaart helemaal niet mee bij het re-coden van HD-content als je dit naar een DVD/BD wilt omzetten?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Misschien is losse gpu een betere term ervoor, soms laat ik me ook beïnvloeden door anderen.

Ik geloof dat video- en beeldbewerking software, naast de cpu, ook de gpu gebruikt. De onboard oplossingen hebben een stuk minder rekenkracht dus ik zou wel voor een losse gpu gaan. Welk type of merk kaart het beste is durf ik niet te gokken. Het zou wel sneller gaan met een quadcore, maar het zou me verbazen als een athlon II 250 het niet trekt, deze is tenslotte aanzienlijk sneller dan menig laptop cpu.

[ Voor 6% gewijzigd door jayvol09 op 27-12-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
jayvol09 schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:16:
Misschien is losse gpu een betere term ervoor, soms laat ik me ook beïnvloeden door anderen.

Ik geloof dat video- en beeldbewerking software, naast de cpu, ook de gpu gebruikt. De onboard oplossingen hebben een stuk minder rekenkracht dus ik zou wel voor een losse gpu gaan. Welk type of merk kaart het beste is durf ik niet te gokken. Het zou wel sneller gaan met een quadcore, maar het zou me verbazen als een athlon II 250 het niet trekt, deze is tenslotte aanzienlijk sneller dan menig laptop cpu.
Heb een vraag over een HTPC remote. Ik zoek er eentje die zowel IR kan (voor TV + versterker) en RF (via USB dongle of Bluetooth) voor de HTPC voor het bedienen van XBMC of MediaPortal. Die laatste staat namelijk in de gangkast en dus niet in zicht.

Nu heb ik al de harmony 855 maar daar zit dus geen RF.

Welke is het meeste geschikt ? Een standaard MCR remote + USB dongle ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:54:
athlon II x2 245 heeft een tdp van 65 watt en de hd5750 heeft een tdp van 86 watt. ik denk dat je voeding dit wel redt.
Ruim.
Laatst nog een systeem inelkaar gezet met een X3 345+HD5750 en een 350W voedinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
@ Spam
Ik neem aan dat je me ongerelateerde post quote omdat je van mij een antwoord wilde? :p

Ik ga binnenkort ook rondshoppen voor een universal remote, en de eerste plaats waar ik ga kijken is tussen de harmonies. Helaas kan ik je dus nog geen remote aanraden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
jayvol09 schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:00:
@ Spam
Ik neem aan dat je me ongerelateerde post quote omdat je van mij een antwoord wilde? :p

Ik ga binnenkort ook rondshoppen voor een universal remote, en de eerste plaats waar ik ga kijken is tussen de harmonies. Helaas kan ik je dus nog geen remote aanraden :p
Eh nee, dat was gewoon per ongeluk :o

Ik zie gewoon dat de Harmony's geen RF support hebben (buiten de RF extender maar dat zoek ik dus niet) dus zal ik mijn heil in MCE remotes moeten zoeken. Maar ja, die kunnen weer bijvoorbeeld een versterker niet kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Wat is er mis met een RF of IR extender? Die dingen zijn juist gemaakt voor toestellen buiten het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:56
Ik weet niet zeker of deze vraag in dit topic thuis hoort, maar dat hoor ik wel van de modjes.

Mijn oude Xbox 1 met XBMC heeft het helaas begeven en ik zit nu te denken om een HTPC samen te stellen.

De xbox zit nu via component aangesloten op mijn Marantz receiver (welke ook HDMI heeft) en deze geeft het weer via component door aan mijn 5 jaar oude Loewe CRT tv.

Uiteraard wil ik een HTPC samen stellen welke op "mijn" toekomst voorbereid is, met mijn toekomst bedoel ik dat de oude CRT tv een keer omgeruild gaat worden voor een mooie Full HD plasma/led/lcd scherm.

Wat ik eigenlijk wil is de HTPC op de HDMI van de receiver aansluiten en dan weer via component aan de TV.
Maar hoe gaat dit met de beeldinstellingen? wat voor beeldinstellingen moet ik gebruiken om mooi beeld op de CRT tv te krijgen?? en kan dit als de TV aangesloten is of moet ik eerst een monitor aansluiten en dan de beeldinstellingen goed zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Als je tv geen digitale ingang heeft word het lastig. De reciever kan denk het digitale beeldsignaal niet naar analoog converteren. Zonder een oudere videokaart met s-video uit (ik neem dan nog aan dat je tv dat heeft) krijg je niet makkelijk beeld van htpc->tv. Dan is vga -> scart je enige optie nog.

[ Voor 7% gewijzigd door jayvol09 op 28-12-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
jayvol09 schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:47:
Wat is er mis met een RF of IR extender? Die dingen zijn juist gemaakt voor toestellen buiten het zicht.
De RF extender van Harmony is toch alleen om bestaande IR poorten over RF te laten gaan of heb ik het nu verkeerd begrepen. En als er toevallig een IR aansluiting is (via USB) die ik bij de TV kan zetten om de HTPC te bedienen deste beter. Ook heeft de HTPC nog geen IR poort dus het moet een 2-in-1 zijn.

Maar waar vind ik zoiets ?

[ Voor 23% gewijzigd door Spam op 28-12-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Klopt die RF extender vertaalt RF signaal naar IR. Volgens mij kun je met een harmony gewoon een pc (deels) bedienen via IR, je kunt tenslotte op logitech site zoeken op remotes die windows compatible zijn. Op google vond ik dit (wellicht verouderde) voorbeeld:
http://www.audioholics.co...y-680-htpc-remote-control
Ik weet niet of je een IR ontvanger voor de pc erbij krijgt. Het zou ook best kunnen dat het met een RF dongle werkt voor de pc, gezien het basic sneltoetsen zijn die lijken op de functies die je terugvind op sommige logitech bluetooth toetsenborden.

Een optie die bij mij te binnen schiet:
Als je je huidige remote wilt gebruiken, en deze geen ingebouwde RF transmitter heeft, zal er denk ik wel een IR->RF station/adapter te koop zijn die je in de woonkamer kunt zetten. Dan nog evt. een RF extender bij de htpc in de gangkast om de IR brug compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
jayvol09 schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:49:
Klopt die RF extender vertaalt RF signaal naar IR. Volgens mij kun je met een harmony gewoon een pc (deels) bedienen via IR, je kunt tenslotte op logitech site zoeken op remotes die windows compatible zijn. Op google vond ik dit (wellicht verouderde) voorbeeld:
http://www.audioholics.co...y-680-htpc-remote-control
Ik weet niet of je een IR ontvanger voor de pc erbij krijgt. Het zou ook best kunnen dat het met een RF dongle werkt voor de pc, gezien het basic sneltoetsen zijn die lijken op de functies die je terugvind op sommige logitech bluetooth toetsenborden.

Een optie die bij mij te binnen schiet:
Als je je huidige remote wilt gebruiken, en deze geen ingebouwde RF transmitter heeft, zal er denk ik wel een IR->RF station/adapter te koop zijn die je in de woonkamer kunt zetten. Dan nog evt. een RF extender bij de htpc in de gangkast om de IR brug compleet te maken.
Hmm, dat zou wel een idee kunnen zijn. Echter dacht ik misschien het volgende : ik moet ook nog een DVB-C tuner aanschaffen en nu blijkt de Anysee wel erg goed te zijn (volgens Hardware.info). Deze blijkt een IR poort te bevatten. Als ik nu een IR extender hierop zet en naar de woonkamer leidt dan kan ik mijn huidige remote blijven gebruiken. Ik zie er hier zoeen staan maar is onduidelijk hoe lang de draad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Als dat kan, en die pc functies gebruiken ook een IR signaal, dan lijkt t me beter. Signaal overdracht is denk ik sneller zonder conversie naar RF en terug.

[ Voor 21% gewijzigd door jayvol09 op 28-12-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
jayvol09 schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:41:
Als dat kan, en die pc functies gebruiken ook een IR signaal, dan lijkt t me beter. Signaal overdracht is denk ik sneller zonder conversie naar RF en terug.
Mocht ik toch niet voor de Anysee gaan dan kan ik nog altijd voor deze alternatieven gaan : tot nu toe de enige MCE remote controls met USB IR receiver die ik heb kunnen vinden :Ook perfect als je geen HTPC kast met ingebouwde IR receiver kunt vinden en toch je Harmony wilt blijven gebruiken.

Dan ook geen IR extender meer nodig aangezien ik gewoon een langere USB kabel ertussen kan zetten. Handig :P

[ Voor 13% gewijzigd door Spam op 29-12-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Je wilt de harmony blijven gebruiken voor alles. Dus je krijgt er dan een remote erbij die je niet wilt :p Je kunt usb IR recievers toch ook los kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb deze al een paar keer gepost maar dit blijft een goedkoop, goed uitziend en verkrijgbaar alternatief voor ontvangers in kasten die niet met de harmony werken of als er geen ontvanger in zit of als je ontvanger niet werkt met je software. let op hij blijkt wat problemen te hebben met zijn driver voor xp.

edit nou zeg ik dat hij verkrijgbaar is dan is ie natuurlijk nergens meer te krijgen volgens de pricewatch. hij trouwens nog wel goed te krijgen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

jayvol09 schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:16:

Pas op...

Hier wordt iets door elkaar gehaald!

Videobewerking heeft geen baat bij een krachtige GPU. Een GPU helpt alleen maar bij decoderen van h.264.
Als je 1080p van een camera wil gaan bewerken, heb je vooral een krachtige CPU nodig. Je kan niet zeggen, deze of deze is voldoende. Het is nooit "genoeg". Hoe sneller hoe beter. Wat wil je ermee? Ga je vaak bewerken? Dat soort zaken zijn dan van belang.

Voor puur het afspelen zijn bijna alle cpu's tegenwoordig geschikt, zeker als gecombineerd met een onboard GPU als bv de 3200/3400.

[ Voor 6% gewijzigd door psy op 29-12-2009 16:04 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:16:heb deze al een paar keer gepost maar dit blijft een goedkoop, goed uitziend en verkrijgbaar alternatief voor ontvangers in kasten die niet met de harmony werken of als er geen ontvanger in zit of als je ontvanger niet werkt met je software. let op hij blijkt wat problemen te hebben met zijn driver voor xp.
Valt best mee die XP problemen => nero355 in "Media Portal alternatief voor Windows Me..." ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:01:
[...]

Pas op...

Hier wordt iets door elkaar gehaald!

Videobewerking heeft geen baat bij een krachtige GPU. Een GPU helpt alleen maar bij decoderen van h.264.
Als je 1080p van een camera wil gaan bewerken, heb je vooral een krachtige CPU nodig. Je kan niet zeggen, deze of deze is voldoende. Het is nooit "genoeg". Hoe sneller hoe beter. Wat wil je ermee? Ga je vaak bewerken? Dat soort zaken zijn dan van belang.

Voor puur het afspelen zijn bijna alle cpu's tegenwoordig geschikt, zeker als gecombineerd met een onboard GPU als bv de 3200/3400.
jayvol09 heeft wel degelijk gelijk sommige videobewerkingsprogramma's zoals bv. powerdirector 8 maken gebruik van stream(Ati)/cuda(Nvidia) om het zaakje te versnellen via de videokaart. maar ook jij hebt een punt bijna alle anderen doen helemaal niets met een videokaart. het fabeltje dat een videokaart meehelpt met video-editen is tegenwoordig dus niet helemaal meer onwaar.

(weet nog goed dat ik mijn oom terug naar de winkel heb mogen sturen omdat ze hem daar wijs gemaakt hadden dat hij met een snellere (lees duudere) videokaart sneller zijn vakantiefilms zou kunnen editen. hij heeft uiteindelijk maar een snellere proccessor gekocht)

@Nero355 heb niet gezegd dat er geen oplossing was maar veel mensen verwachten dat dit ding zo out-of-the-box werkt en dat is niet zo bij dit ding i.c.m. xp vandaar de waarschuwing.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Videobewerking heeft geen baat bij een krachtige GPU.
Dit verbaasde me eerlijk gezegd wel. Dus even gegoogled en kwam dit tegen:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=20825

Misschien heb ik encoden en bewerken door elkaar gehaald dan. De gpu kan encoderen dus deels versnellen met de juiste software, maar het editen (filters toepassen enzo) wordt dan nog steeds helaas alleen afgehandeld door de cpu. Bij hoge bitrates schiet de laptop hier dus tekort en gaat het editen moeizaam/loopt vast.

Het korte antwoord: Ja een htpc zoals die in de bbg is geschikt voor het bewerken van video (lees het loopt niet vast). Zoals gezegd zijn er factoren (cpu bv als een belangrijke) waarmee je rekening moet houden als je eisen stelt aan de vlotheid waarmee het geheel moet verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben op zoek naar computer voor gebruik van opnemen en bekijken HD-TV. Middels Ziggo-smartcard.
Tevens gebruik ik hem voor cad-tekenen en programmeren (Visual Studio).
Vandaar dat ik bij dit forum terecht kwam, Is de genoemde BBG voor hiervoor geschikt?

Zelf denk ik meer aan een Intel Quad Core I7 860, 2.8Ghz. Beter gevoel bij Intel (weet niet waarom?!) en heb weleens gehoord dat Intel beter is voor rekenen en Cad-programma's.

Of weten jullie wellicht een opstelling van bijv. Dell computers geschikt voor mijn wensen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
jayvol09 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:46:
[...]

Dit verbaasde me eerlijk gezegd wel. Dus even gegoogled en kwam dit tegen:
http://www.hexus.net/content/item.php?item=20825

Misschien heb ik encoden en bewerken door elkaar gehaald dan. De gpu kan encoderen dus deels versnellen met de juiste software, maar het editen (filters toepassen enzo) wordt dan nog steeds helaas alleen afgehandeld door de cpu. Bij hoge bitrates schiet de laptop hier dus tekort en gaat het editen moeizaam/loopt vast.

Het korte antwoord: Ja een htpc zoals die in de bbg is geschikt voor het bewerken van video (lees het loopt niet vast). Zoals gezegd zijn er factoren (cpu bv als een belangrijke) waarmee je rekening moet houden als je eisen stelt aan de vlotheid waarmee het geheel moet verlopen.
Allen hartelijk dank voor het meedenken. Geeft me wel duidelijk beeld dat ik me eerst eens goed moet gaan verdiepen voordat ik overhaast een verkeerde configuratie neerzet. Heb al eens de ervaring opgedaan met een Sony Vaio die out-of-the-box mijn vorige videocamera via firewire digitaal kon leegtrekken, maar als ik er vervolgens een DVD van probeerde te bakken, liep de audio minimaal paar seconden out-of-sync dus wil nu wel zeker weten dat ik niet weer in een dergelijk debacel terecht ga komen.

en antwoord op de vraag van PSY; "nee, ik ga niet dagelijks zitten te edit-en". was meer bedoeld als: mocht ik eens een keer een paar uurtjes over hebben en ik wil eens een keertje een leuke compilatie in elkaar zetten, dan moet een HTPC dat wel aankunnen. Dat zou voor mij namelijk net de meerprijs bovenop een NMT waard maken (heb nl. al een digitale PVR van Samsung staan voor digitale ontvangst en opname, dus daar heb ik de HTPC niet voor nodig).

Ik ga er dus nog eens over nadenken....

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:27:
Zelf denk ik meer aan een Intel Quad Core I7 860, 2.8Ghz. Beter gevoel bij Intel (weet niet waarom?!) en heb weleens gehoord dat Intel beter is voor rekenen en Cad-programma's.
Intel CPU's zijn niet beter, Intel heeft alleen wel snellere CPU's. AMD heeft namelijk niet een CPU (desktop CPU) die de rauwe rekenkracht van Core i7 860 kan bijhouden, maar daar betaal je dan ook voor bij Intel.
En het segment onder de 125 euro is AMD heer en meester qua prijs/prestatie.

Overigens wil ik je de Xeon X3440 niet onthouden (goedkoper dan de Core i7 860, maar zo goed als hetzelfde alleen iets lager geklokt)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Als je wilt weten hoeveel rekenkracht je nodig hebt voor dergelijke cad software kun je beter elders vragen lijkt me. Mocht de athlon II uit de bbg een twijfelgeval zijn dan neem je toch een quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:24:
[...]

jayvol09 heeft wel degelijk gelijk sommige videobewerkingsprogramma's zoals bv. powerdirector 8 maken gebruik van stream(Ati)/cuda(Nvidia) om het zaakje te versnellen via de videokaart. maar ook jij hebt een punt bijna alle anderen doen helemaal niets met een videokaart. het fabeltje dat een videokaart meehelpt met video-editen is tegenwoordig dus niet helemaal meer onwaar.
Thanks weer wat geleerd :)
erwin.heukels schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:31:
[...]
en antwoord op de vraag van PSY; "nee, ik ga niet dagelijks zitten te edit-en". was meer bedoeld als: mocht ik eens een keer een paar uurtjes over hebben en ik wil eens een keertje een leuke compilatie in elkaar zetten, dan moet een HTPC dat wel aankunnen. Dat zou voor mij namelijk net de meerprijs bovenop een NMT waard maken (heb nl. al een digitale PVR van Samsung staan voor digitale ontvangst en opname, dus daar heb ik de HTPC niet voor nodig).
Gewoon een courante snelle CPU erin (liefst laatste technologie, dus kleinst mogelijke core, + goeie koeler erop die idle niet hoorbaar is), plus wat extra geheugen en een vlotte harde schijf... dat moet dan goed kunnen.

[ Voor 39% gewijzigd door psy op 30-12-2009 09:44 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
jayvol09 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:04:
Je wilt de harmony blijven gebruiken voor alles. Dus je krijgt er dan een remote erbij die je niet wilt :p Je kunt usb IR recievers toch ook los kopen?
Tjsa, daar zeg je zoiets 8)7 Heeft wel z'n voordelen met drivers misschien ? Of het leren van de RC codes aan de harmony.

Heb zitten kijken wat een goeie losse ontvanger maar ze zijn allemaal wat groot en lelijk. Weet iemand een kleine elegante variant die ergens onopvallend weg te stoppen is ? Deze is bijvoorbeeld wel ok (behalve de kleur, ik zoek zwart) maar hoe leer ik de harmony de juiste codes ?

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 30-12-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
hoe leer ik de harmony de juiste codes ?
Volgens mij met een online database & setup wizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:38:
[...]

Deze is bijvoorbeeld wel ok (behalve de kleur, ik zoek zwart) maar hoe leer ik de harmony de juiste codes ?
dat is geen ontvanger maar een infrarood communicatie poort zoals die vroeger op mobieltjes zaten voordat bluetooth algemeen verkrijgbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Spam schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:38:
[...]

Tjsa, daar zeg je zoiets 8)7 Heeft wel z'n voordelen met drivers misschien ? Of het leren van de RC codes aan de harmony.

Heb zitten kijken wat een goeie losse ontvanger maar ze zijn allemaal wat groot en lelijk. Weet iemand een kleine elegante variant die ergens onopvallend weg te stoppen is ? Deze is bijvoorbeeld wel ok (behalve de kleur, ik zoek zwart) maar hoe leer ik de harmony de juiste codes ?
Ik heb me georienteerd op de Harmony 1000 (nog niet gekocht, ben aan het wachten tot ik eindelijk een ebay-veiling met zo'n ding win :p) en ik heb gezien dat je commando's van een afstandsbediening die niet in de database online staat, je de Harmony die commando's kan laten leren door een bepaalde modus op de harmony in te stellen en de "vreemde" afstandsbediening er tegenover te leggen, dus met beide rf-punten tegen elkaar. Zo kan je dus commando sturen en daarna instellen wat de harmony ermee moet doen.... RTFM 8)

De harmony eventueel icm met de Logitech RF Extender (in de kleur zwart ;) ), is denk ik wat jij zoekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Techno Overlord op 30-12-2009 20:30 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 119,80€ 119,80
1Anysee E30TCPlus€ 148,64€ 148,64
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 95,03€ 95,03
1Intel Core i7 860€ 223,60€ 223,60
1MSI P55-GD65€ 124,95€ 124,95
1Nexus Value 430€ 53,50€ 53,50
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 36,50€ 36,50
1Scythe Ninja Mini€ 26,95€ 26,95
1Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 41,02€ 41,02
ImporterenTotaal€ 869,99

Hallo,

Heb de BBG aangepast naar toepassing voor HTPC en cad/programmeer/fotobewerken applicaties.

Ga voor anysee E30tc omdat deze schijnbaar goed werkt met Ziggo-smartcard.
Had nog harde schijf liggen, dus aantal Gb's verminderd. Gekozen voor intel I7 om ook voor de toekomst enige snelheid te behouden (zover dit mogelijk is)

Is dit in het systeem/kast te passen? Dit weet ik namelijk niet zo goed.

Andere suggesties op opmerkingen?!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Moederbord past niet in de kast en CPU koeler niet op het moederbord. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 119,80€ 119,80
1Anysee E30TCPlus€ 148,64€ 148,64
1Intel Xeon X3440€ 184,63€ 184,63
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,90€ 84,90
1MSI P55M-GD45€ 87,50€ 87,50
1Nexus Value 430€ 53,50€ 53,50
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 36,50€ 36,50
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Western Digital Caviar Green WD5000AADS, 500GB€ 41,02€ 41,02
ImporterenTotaal€ 783,44

Met ook een goedkopere en iets lager geklokte CPU, maar presatie verschil is waarschijnlijk niet merkbaar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Na veel lezen hier dan eindelijk m'n nieuwe HTPC-systeempje binnen:

Zalman HD160 Plus kast (whoei dies toch wel groot in het echt)
Asus M4A785TD-V EVO moederbord
AMD Athlon II X2 250 processor 3GHz
Scythe Mini Rev B koeler
4GB 1066 Kingston geheugen (2 reepjes van 2GB)
Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI
Western Digital 1.5TB harddisk (daar passen wel wat filpies op ;) -> partitie 10Gig systeem, 1490Gig data)
Cinergy C PCI HD TV-tuner
Win XP 32 bits

Nou heeft dit systeem de nare eigenschap te "hakkelen", kent iemand dat fenomeen?

Hij pauzeert dus steeds een paar seconden, een aantal keer per minuut, da's behoorlijk irritant. Dan "hangt" ie even (ook z'n downloadsnelheid valt dan ff naar 0mb/s heb ik het idee, en tijdens installeren van programma's blijft de vooruitgangsbalk ook telkens steken onderweg). Ik ben geen hardwaremaniak maar ik wordt hier een beetje ziek van. Ziet er iemand iets opmerkelijks aan mijn systeem misschien?

Ik moet MediaPortal en de hele mikmak er nog opzetten maar dan wil ik 'm wel vlotjes hebben lopen.

Edit: zou dit te maken kunnen hebben met 4Gig geheugen en een 32-bits OS systeem?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2009 03:25 ]

• jayvol09
Dat mensen XP nog op nieuwe systemen zetten...
Check ff de temperaturen van je onderdelen. Laptops willen wel hakkelen als de cpu te heet word. Maar voor meer diepgang moet je denk ik meer detail geven & een aparte topic ervan maken.

Verwijderd

Reden van XP is dat dit absoluut het stabielste is om Mediaportal met HDTV te gebruiken. Heb daar afgelopen maand ook mee in Vista en 7 geexpirimenteerd maar no way...

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 02:58:
Edit: zou dit te maken kunnen hebben met 4Gig geheugen en een 32-bits OS systeem?
Zelfs als je 8GB zou gebruiken, zou het niet mogen hakkelen. Het enige dat je misloopt is de 800MB die niet gebruikt wordt van je totale interne geheugen. Heb je al eens een OS reinstall gedaan??

Forever raver!

Verwijderd

Als je toch je windows opnieuw installeerd, kan je de hardeschijven van IDE emulatie naar AHCI zetten en de AHCI driver mee installeren(kan vaak met een USB stick bij moderne hardeschijven). Scheelt in performance, wie weet lost het ook het gehak op.

Verwijderd

Techno Overlord schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:06:
[...]

Zelfs als je 8GB zou gebruiken, zou het niet mogen hakkelen. Het enige dat je misloopt is de 800MB die niet gebruikt wordt van je totale interne geheugen. Heb je al eens een OS reinstall gedaan??
Heb er 1 reepje van 2GB uitgehaald en heb het idee dat het dan wat minder is (zit misschien tussen de oren?). Denk dat ik maar 's een nieuwe OS install ga doen.

Verwijderd

Een HTPC lijkt me hardstikke mooi langs mijn tv en handig.
Maar kan ik er ook "gewoon" mee computeren?! Is het bijvoorbeeld te doen om er een partitie Windows 7 op te zetten en bijvoorbeeld een partitie Media Center?

Graag advies!

• jayvol09
Wat moeten we ons voorstellen bij een partitie mediacenter... Een htpc is kwa software gewoon een computer net als alle andere. Windows heeft meegeleverde software dat media center heet, een suite die allerlei opties bij elkaar heeft die je op je tv zou willen doen. Verdiep je er eerst maar eens in.

Verwijderd

jayvol09 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:51:
Wat moeten we ons voorstellen bij een partitie mediacenter... Een htpc is kwa software gewoon een computer net als alle andere. Windows heeft meegeleverde software dat media center heet, een suite die allerlei opties bij elkaar heeft die je op je tv zou willen doen. Verdiep je er eerst maar eens in.
Thnx, zal eens gaan googlen naar media center.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:22:
Een HTPC lijkt me hardstikke mooi langs mijn tv en handig.
Maar kan ik er ook "gewoon" mee computeren?! Is het bijvoorbeeld te doen om er een partitie Windows 7 op te zetten en bijvoorbeeld een partitie Media Center?

Graag advies!
Je kan er gewoon mee computeren. Een HTPC is niets anders dan een normale computer met extra functionaliteiten om media af te spelen in de huiskamer. Windows wordt op exact dezelfde manier geinstalleerd als op een normale pc. De overige software ook. Lees de FAQ ook door, staat ook veel info in.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[BBG aanschaf] htpc januari 2010 is open. Dit topic gaat daarom dicht. Stel je lopende vragen daar opnieuw! :)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!