Met een ION chipset wel.jayvol09 schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:31:
alleen een atom is toch niet zo goed met blurays?
Een ION doet toch geen decryptie?
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
De decryptie van de BR beveiliging gebeurt idd op de Atom, maar dat is geen zware berekening, het echt zware werk (de H.264 decode) wordt door de Geforce 9300 chipset gedaan. Een single-core Atom 230 + ION kan met <20% cpu load Blu-Rays afspelen (zie de reviews van de Acer Revo R3600 in de startpost van het ION topic).
Anoniem: 327150
Dank jullie heren. Ik denk zelf ook dat de on board chip-set (785G) de BluRays aankan. En dank jullie voor de tip voor een betere voeding.. Als iemand een suggestie heeft, graag
Maar wat Dreamvoid net al aangaf, Hoe zit het met het zware werk? Kan de onboard chipset de H.264 decode aan? of wordt dit dan overgenomen door de Athlon II CPU?
Maar wat Dreamvoid net al aangaf, Hoe zit het met het zware werk? Kan de onboard chipset de H.264 decode aan? of wordt dit dan overgenomen door de Athlon II CPU?
De decode van 1080p materiaal gaat prima op een 785G. Die is daar juist beter voor geschikt dan de CPU. Pas als je met de betere beeldverbeteringstechnieken wil gaan stoeien heb je echt een discrete GPU nodig imho.
Anoniem: 313339
je moet wel goed oppassen met je software. als je windows 7 gebruikt is dit geen probleem windows 7 is standaard al geoptimaliseerd voor decodering via de GPU maar met vista en windows xp moet je de codecs en software goed uitkiezen anders kom het hele decodering verhaal toch op je CPU.
Hallo,
Ik heb een tijdje de topics doorgenomen en wil zelf nu ook een htpc gaan samenstellen. Nu wordt er van mij verlangt dat ik eerst zelf een systeem post en dat jullie daar verder mee kunnen helpen.
Maar ik heb voor dat ik dat ga doen al een aantal vragen:
- In de topic start hebben julle 2x een systeem staan en beiden gebaseerd op AMD. Is AMD nu beter dan Intel? (mijn gevoel blijft namelijk altijd een beetje bij Intel) En zou er een goed (liefst beter) alternatief zijn met een Intel systeem?
- Wat zijn eigenlijk precies de punten die ik goed in de gaten moet houden voor het bouwen/samenstellen van een HTPC?, want de mogelijkheden zijn tenslotte enorm. Er zijn zeer veel opties en varianten in componenten. Ik bedoel componten voor geluid voor video. Natuurlijk budget (dat weet ik gelukkig wel ongeveer 700-800 euro, en dat is dan inclusief een super luxe kast met tft).
Wat ik wel al weet:
-Zuinig
-Stil
-Krachtig genoeg voor HD en rarren en af en toe een game
-Mooi
-700 - 800 inclusief luxe kast.
- Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik hoop dat jullie een aantal tips voor me hebben zodat ik ook mijn systeem kan gaan samenstellen. Ik verlang dus van jullie niet dat jullie alle componenten gaan oplepelen maar dat jullie me een aantal tips kunnen geven voor waar ik op moet gaan letten.
Groeten B.Lamein
Ik heb een tijdje de topics doorgenomen en wil zelf nu ook een htpc gaan samenstellen. Nu wordt er van mij verlangt dat ik eerst zelf een systeem post en dat jullie daar verder mee kunnen helpen.
Maar ik heb voor dat ik dat ga doen al een aantal vragen:
- In de topic start hebben julle 2x een systeem staan en beiden gebaseerd op AMD. Is AMD nu beter dan Intel? (mijn gevoel blijft namelijk altijd een beetje bij Intel) En zou er een goed (liefst beter) alternatief zijn met een Intel systeem?
- Wat zijn eigenlijk precies de punten die ik goed in de gaten moet houden voor het bouwen/samenstellen van een HTPC?, want de mogelijkheden zijn tenslotte enorm. Er zijn zeer veel opties en varianten in componenten. Ik bedoel componten voor geluid voor video. Natuurlijk budget (dat weet ik gelukkig wel ongeveer 700-800 euro, en dat is dan inclusief een super luxe kast met tft).
Wat ik wel al weet:
-Zuinig
-Stil
-Mooi
Ik hoop dat jullie een aantal tips voor me hebben zodat ik ook mijn systeem kan gaan samenstellen. Ik verlang dus van jullie niet dat jullie alle componenten gaan oplepelen maar dat jullie me een aantal tips kunnen geven voor waar ik op moet gaan letten.
Groeten B.Lamein
[ Voor 6% gewijzigd door Garcon-l op 17-11-2009 13:34 ]
Er wordt nu bij goedkopere HTPC's veel voor AMD gekozen omdat a) het iets goedkoper is en b) de uitstekende ATi 785G chipset (met ingebouwde graphics) alleen voor AMD te krijgen is. Met jouw budget en gaming wens kom je toch wel bij een losse grafische kaart uit, dus dan valt de tweede reden weg. Maar AMD heeft op het moment een goede serie van goedkope en vooral ook zuinige processoren (X2 240e, X3 405e, X4 605e), en dat is voor HTPC's die in kleine behuizingen met slechte airflow zitten ideaal. Intel heeft met de Pentium Dual Core E6300 wel een goede/zuinige dual core, maar geen betaalbare triples/quads.
Dank voor je reactie!Dreamvoid schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:04:
Er wordt nu bij goedkopere HTPC's veel voor AMD gekozen omdat a) het iets goedkoper is en b) de uitstekende ATi 785G chipset (met ingebouwde graphics) alleen voor AMD te krijgen is. Met jouw budget en gaming wens kom je ... ...., maar geen betaalbare triples/quads.
Dus eigenlijk zou iik qua mobo en processor moeten keizen voor AMD!? Welke mobo (en) moet ik dan precies aan denken? Welk merk?
En dan wat betreft graka welke zou dat kunnen zijn? Ik ben geen extreme gamer en vindt het veel belangrijker dat beeld en audio optimaal is. Zou het ook een passief gegoelde kunnen zijn? of is dat af te readen?
Ik sluit me (als newbie) bij Dreamvoid aan. Als ik verder kijk naar de Budget, en kijk naar je post, leg je vooral waarde aan een erg mooie kast. Dus trek daar maar rond de 200 euro voor uit. Dan heb je nog zo'n 500-600 euro over voor de rest.
Ook moet je rekening houden met wat je verder wilt.... BluRay disks lezen: kost 100 euro. Dubbele TV tuner: 100-120 euro... (analoog)
Maar als je alleen videobestanden wilt afspelen vanaf een harde schrijf.... Heb je een aardig budget over voor een superstil en zuinig systeem wat ook nog aardige prestraties heeft.
Kasten kun je vinden in de pricewatch onder behuizingen/HTPC's. Ik weet niet wat jij mooi vind, maar de Thermaltakes en Silverstones vind ik zelf mooi (heb er helaas geen).
Ik hoop dat dit je verder helpt
Ook moet je rekening houden met wat je verder wilt.... BluRay disks lezen: kost 100 euro. Dubbele TV tuner: 100-120 euro... (analoog)
Maar als je alleen videobestanden wilt afspelen vanaf een harde schrijf.... Heb je een aardig budget over voor een superstil en zuinig systeem wat ook nog aardige prestraties heeft.
Kasten kun je vinden in de pricewatch onder behuizingen/HTPC's. Ik weet niet wat jij mooi vind, maar de Thermaltakes en Silverstones vind ik zelf mooi (heb er helaas geen).
Ik hoop dat dit je verder helpt
Waar moet ik specifiek op letten als ik een htpc wil samenstellen voor windows 7 icm XBMC
om 1080p weer te geven op mijn tv?
Geluid moet via een optische of coax kabel naar mijn reciever.
om 1080p weer te geven op mijn tv?
Geluid moet via een optische of coax kabel naar mijn reciever.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
als je af en toe een game wil spelen moeten we weten op wat voor een scherm je dit wil gaan spelen. voor een hd-ready scherm met de relatief lage resolutie 1280x720 heb je niet zo'n superkrachtige videokaart nodig terwijl je op full-hd 1920x1080 toch een stuk krachtigere GPU nodig hebt.b.lamein schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:32:
Wat ik wel al weet:
-Zuinig
-Stil
-Mooi
ook denk ik dat je budget, de super luxe kast en de wens dat je toch nog af en toe wil gamen niet samen gaan. een kast met jouw beoogde kwaliteit en een tft schermpje kost toch al gauw 350-400 euro en slokt dan al de helft van je budget op. als je dan nog wilt gamen en hd kijken kom je toch boven je budget uit. ik denk dat het moeilijk wordt om je luxe kast met dit budget te doen maar ik hoop dat je me verrast.
Voordat ik mijn nieuwe HTPC ga aanschaffen, begin ik nu toch een beetje te twijfelen of analoog wel goed is als ingang. Ik las net het forum over de DVB-C en het klonk allemaal erg moeilijk met tot 3 verschillende componenten om je smartcard uit te lezen. Maar de Anysee E30TCPlus schijnt dat allemaal opgelost te hebben. Goed deze oplossing is wel 40 euro duurder dan een Hauppauge HVR-2200 maar is wel een stuk toekomstbestendiger. En heeft iemand een idee of er een verschil in resolutie is? Natuurlijk is dit afhankelijk van de kanalen die je bekijkt maar ik refereer naar het "standard" digitale pakket van Ziggo t.o.v. analoge tv. O en voor extra punten: kan de Anysee ook tegelijk opnemen en afspelen?
er zit in de anysee maar een DVB-C tuner dus live-tv kijken en opnemen tegelijk gaat niet. opnemen en iets dat op de harde schijf staat afspelen gaat wel. op een lcd of plasma tv is het verschil tussen analoog en digitaal zeer goed te merken. ook al doe je dit via een scart verbinding is het beeld al veel beter. misschien moet je eens in de electronica winkel het verschil gaan bekijken en dan beslissen. ik kan je zeggen dat ik persoonlijk het waard vindt ook al heb je dan maar een tuner.
Volgens mij is dat icm met mediaportal software, de oplossing is al aan t evolueren. Anysee levert nu zelf geloof ik ook software mee waarmee je out-of-the-box tv kunt kijken en opnemen, tenminste denk ik.Anoniem: 327150 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 17:12:
Voordat ik mijn nieuwe HTPC ga aanschaffen, begin ik nu toch een beetje te twijfelen of analoog wel goed is als ingang. Ik las net het forum over de DVB-C en het klonk allemaal erg moeilijk met tot 3 verschillende componenten om je smartcard uit te lezen. Maar de Anysee E30TCPlus schijnt dat allemaal opgelost te hebben. Goed deze oplossing is wel 40 euro duurder dan een Hauppauge HVR-2200 maar is wel een stuk toekomstbestendiger. En heeft iemand een idee of er een verschil in resolutie is? Natuurlijk is dit afhankelijk van de kanalen die je bekijkt maar ik refereer naar het "standard" digitale pakket van Ziggo t.o.v. analoge tv. O en voor extra punten: kan de Anysee ook tegelijk opnemen en afspelen?
Je zou ook een tweede tuner kunnen kopen voor kijken+opnemen, als die anysee softcam oplossing ook met een cardserver werkt(zoals mediaportal) zal je denk geen extra ziggo kaart moeten halen. Dit is dus nog een voordeel tov de dvb-c alphacrypt cam.
[ Voor 9% gewijzigd door jayvol09 op 17-11-2009 20:18 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
vandaag pas is er een tool uitgekomen waardoor je de anysee icm mediaportal en encrypted kanalen kunt gebruiken zie dit draadje op het media-portal forumjayvol09 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:14:
[...]
Volgens mij is dat icm met mediaportal software, de oplossing is al aan t evolueren. Anysee levert nu zelf geloof ik ook software mee waarmee je out-of-the-box tv kunt kijken en opnemen, tenminste denk ik.
Je zou ook een tweede tuner kunnen kopen voor kijken+opnemen, als die anysee softcam oplossing ook met een cardserver werkt(zoals mediaportal) zal je denk geen extra ziggo kaart moeten halen. Dit is dus nog een voordeel tov de dvb-c alphacrypt cam.
ok dus eigenlijk een plugin voor Acamd waardoor die smartcardreader van de Anysee ook werkt. Dus t is mogelijk de anysee icm met mediaportal te gebruiken zelfs. Dus als je 2 tuners hebt en 1 smartcard wilt kan dat. De tweede tuner hoeft niet eens een anysee te zijn. Ik betwijfel eigenlijk dat dit ook mogelijk is met de meegeleverde anysee software.
Ok dank voor je inbreng. Ik moet idd even goed gaan afwegen wat ik allemaal precies met de pc wil! Ik heb een Full HD plasma scherm van 50", dus wat voor een kaart zou ik dan nodig hebben? En als ik het gamen wat meer op de achtergrond druk ben ik dan ook die kaart nodig?Anoniem: 313339 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:11:
[...]
als je af en toe een game wil spelen moeten we weten op wat voor een scherm je dit wil gaan spelen. voor een hd-ready ... ...uit. ik denk dat het moeilijk wordt om je luxe kast met dit budget te doen maar ik hoop dat je me verrast.
En weet iemand welke mobo het beste is? Welk merk/type e.d.?
Als ik dit weet zal ik zelf eens gaan puzzelen.
Ik heb het volgende voor je neergezet:b.lamein schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:32:
Hallo,
Wat ik wel al weet:
-Zuinig
-Stil
-Mooi
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 69,67 | € 69,67 |
1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 118,14 | € 118,14 |
1 | Asus M3A76-CM | € 47,97 | € 47,97 |
1 | Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E | € 130,- | € 130,- |
1 | Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 | € 82,56 | € 82,56 |
1 | LG CH08LS10 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Nexus Value 430 | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,75 | € 28,75 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 65,- | € 65,- |
Importeren | Totaal | € 686,49 |
Goed genoeg om aan jouw eisen te voldoen. De 5770 is behoorlijk zuinig en goed genoeg voor je gamewensen. Je zou er ook eventueel een 5750 in kunnen steken en een paar tientjes sparen. Ik weet nog niet of de GPU koeler uit de BBG ook op deze graka past. Ik vrewacht van wel (de mounting holes van de HD5k en HD4k series zijn gelijk), maar daar is nog geen uitsluitsel over.
edit:
Tweakers groeten elkaar altijd. Dat hoef je dus niet meer in je post te doen
Ok heel erg bedankt hier kan ik prima mee aan de slag gaan! Het was me trouwens wel gelukt om de silverstone lc18b in mijn budget van 800 te krijgen (met een aantal bgg onderdelen) maar ze hebben de prijs weer opgeschroefd van 360 naar 970 euro !?Edmin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:01:
[...]
Ik heb het volgende voor je neergezet:
...
Goed genoeg om aan jouw eisen te voldoen. De 5770 is behoorlijk zuinig en goed genoeg voor je gamewensen. Je zou er ook eventueel een 5750 in kunnen steken en een paar tientjes sparen. Ik weet nog niet of de GPU koeler uit de BBG ook op deze graka past. Ik vrewacht van wel (de mounting holes van de HD5k en HD4k series zijn gelijk), maar daar is nog geen uitsluitsel over.
edit:
Tweakers groeten elkaar altijd. Dat hoef je dus niet meer in je post te doen
Maar ik ga er igg me aan de slag.
Gr... oh nee ik zal er op letten

Edit: Ze hadden een foutje gemaakt de kast kost nu 636 euro dit zo een luxe kast ga ik schrappen ik ga voor een alternatief kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Garcon-l op 18-11-2009 09:15 ]
Die Fusion Remote is anders ook best een luxe kast hoor.
Ja idd het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken, je hebt voor veel minder geld een hele luxe kast en de meerwaarde van een tft scherm op de kast is het geld ook niet waardt denk ik. De speurtocht gaat voort.Edmin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:56:
Die Fusion Remote is anders ook best een luxe kast hoor.
Zijn er mensen hier met ervaring in het underclocken/volten van hun AMD Athlon X2 of Athlon II cpu? Ik heb dit geprobeerd met RMClock en CrystalCPU... het mooie was dat als de pc niks doet, dus alleen de fileserver aan en utorrent, de cpu op 1GHz of 1,2GHz draait @0,90 volt. De fans (cpu & systemfan) gaan zowat uit (met een Athlon x2 5050e, 45watt).
Als er meer power nodig is gaat de frequentie en voltage vanzelf omhoog.
Helaas maken deze 2 tools je systeem onstabiel, soms gaat het mis bij de transitions en krijg je een bsod.
Voor Phenoms heb je Phenommsrtweaker ofzoiets. Voor Athlons heb ik nog geen stabiel alternatief gevonden.
Natuurlijk werkt Cool'n'Quiet ook wel. Maar met RMClock of CrystalCPU kan je je pc echt volledig stil krijgen en het verbruik is uiteraard nog minder.
En nog een vraag:
Met een Asus moederbord kan je in de bios instellen vanaf welke CPU temperatuur de fan harder moet draaien, en op welke temp de fan max draait. Tussen die 2 temperaturen gaat de fan dus stapsgewijs harder draaien. Echt ideaal. Zo heb ik een heel stille pc voor iemand gemaakt.
Nu heb ik een Gigabyte mobo in mijn htpc. Maar Gigabyte moederborden hebben deze optie niet in de bios. Hiervoor ben je verplicht om EasyTune6 te installeren.
Om deze reden weet ik al zeker dat mijn volgende mobo een Asus wordt. Lopen anderen hier ook tegenaan?
Als er meer power nodig is gaat de frequentie en voltage vanzelf omhoog.
Helaas maken deze 2 tools je systeem onstabiel, soms gaat het mis bij de transitions en krijg je een bsod.
Voor Phenoms heb je Phenommsrtweaker ofzoiets. Voor Athlons heb ik nog geen stabiel alternatief gevonden.
Natuurlijk werkt Cool'n'Quiet ook wel. Maar met RMClock of CrystalCPU kan je je pc echt volledig stil krijgen en het verbruik is uiteraard nog minder.
En nog een vraag:
Met een Asus moederbord kan je in de bios instellen vanaf welke CPU temperatuur de fan harder moet draaien, en op welke temp de fan max draait. Tussen die 2 temperaturen gaat de fan dus stapsgewijs harder draaien. Echt ideaal. Zo heb ik een heel stille pc voor iemand gemaakt.
Nu heb ik een Gigabyte mobo in mijn htpc. Maar Gigabyte moederborden hebben deze optie niet in de bios. Hiervoor ben je verplicht om EasyTune6 te installeren.
Om deze reden weet ik al zeker dat mijn volgende mobo een Asus wordt. Lopen anderen hier ook tegenaan?
[ Voor 28% gewijzigd door Jazco2nd op 18-11-2009 10:25 ]
hoe bedoel je verkeerde topic
Inderdaad. Hup, naar het OC topic met jou!
Imo is het wel tijd voor DDR3 met een AM3 mobo.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik sluit me bij the mask aan.
Een AM3 mobo ( Gigabyte met 785 chipset bijv.) met DDR3 (2 of 4 GB), een Athlon II X2 of X3 (meer heb je denk ik niet nodig). Misschien een Radeon 4550 erbij (of de on-board chipset voor de studenten onder ons
). HDD van 500GB of meer voor een paar tientjes.
Dan heb je een hoop geld over voor andere toeters en bellen (TV kaart of niet, BR of niet... etc.) en blijft alleen de kast over.
Een AM3 mobo ( Gigabyte met 785 chipset bijv.) met DDR3 (2 of 4 GB), een Athlon II X2 of X3 (meer heb je denk ik niet nodig). Misschien een Radeon 4550 erbij (of de on-board chipset voor de studenten onder ons
Dan heb je een hoop geld over voor andere toeters en bellen (TV kaart of niet, BR of niet... etc.) en blijft alleen de kast over.
Maar ddr3 is duurder en presteert ~tzelfde
Average verschil in am3 mobo prijzen vgl met am2+ weet ik niet.
Als je 4GB hebt hoef je toch niet te upgraden dus de futureproof argument houdt ook niet.
Ik snap dat je mensen alvast over wilt halen, maar pas als de OEMs het masaal gaan doen zal t de prijs iets beïnvloeden. En in die tijd heb je een korte periode waarin ddr2 prijzen nog meer zullen dalen door de groeiende 2e hands aanbod. Als die periode voorbij is dan pas is het handig ddr3 te kopen.
Average verschil in am3 mobo prijzen vgl met am2+ weet ik niet.
Als je 4GB hebt hoef je toch niet te upgraden dus de futureproof argument houdt ook niet.
Ik snap dat je mensen alvast over wilt halen, maar pas als de OEMs het masaal gaan doen zal t de prijs iets beïnvloeden. En in die tijd heb je een korte periode waarin ddr2 prijzen nog meer zullen dalen door de groeiende 2e hands aanbod. Als die periode voorbij is dan pas is het handig ddr3 te kopen.
[ Voor 63% gewijzigd door jayvol09 op 18-11-2009 16:33 ]
Hallo allemaal,,
ik wil graag zelf een HTPC maken, het moet aan de volgende eisen voldoen:
- grote opslag mogelijkheid voor de grote film en muziek collectie (1-2 TB)
- worden gek van de hoeveelheid kastjes in de kamer, dus het Ziggo kastje de deur uit en het kaartje in de pc kunnen drukken
- stil
- alles met 1 afstandbediening te bedienen
- HDMI uitgang (1080p)
- aansluiting op het internet (voor programma gemist enzo)
- eventueel een spelletje op spelen (Football Manager 10)
dit alles in een Antec VERIS Fusion Remote Black behuizing.
budget ligt rond de 500-600 euro
Is dit allemaal mogelijk? en welke software ben ik hier allemaal voor nodig?
m.v.g Ralf Linneman
- worden gek van de hoeveelheid kastjes in de kamer, dus het Ziggo kastje de deur uit en het kaartje in de pc kunnen drukken
- stil
- HDMI uitgang (1080p)
m.v.g Ralf Linneman
Verschil in prijs is tegenwoordig aardig te verwaarlozen.jayvol09 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:27:
Maar ddr3 is duurder en presteert ~tzelfde
AMD Nieuwsdiscussie
linneman1991 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:19:
Hallo allemaal,,
- stil
- HDMI uitgang (1080p)
m.v.g Ralf Linneman
1 | AMD Athlon II X2 245 | € 51,48 | € 51,48 |
1 | Antec Fusion Remote Zwart | € 118,14 | € 118,14 |
1 | Anysee E30TCPlus | € 149,- | € 149,- |
1 | Asus M3A76-CM | € 47,97 | € 47,97 |
1 | Corsair CX400W | € 40,85 | € 40,85 |
1 | Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 | € 82,56 | € 82,56 |
1 | Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote | € 39,95 | € 39,95 |
Importeren | Totaal | € 594,95 |
ik weet niet wat football manager 10 als systeem specs nodig heeft maar ik zit al aan het eind van je budget. als je een paar euro meer kunt uitgeven zou ik een scythe koeler erbij nemen een big shuriken of een ninja mini en misschien nog een videokaart voor spellen. voor software zou ik gewoon windows 7 media center pakken dit werkt namelijk het makkelijkst je kunt dan in de toekomst misschien met dingen als media-portal of xbmc gaan stoeien.
Ja, we zitten op het kantelpunt. Niet dat het in de praktijk op gaat vallen-The_Mask- schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:21:
[...]
Imo is het wel tijd voor DDR3 met een AM3 mobo.
Duurder is duurder.Verschil in prijs is tegenwoordig aardig te verwaarlozen
Waarom dat moederbord? Heeft btw niet eens HDMI uitgang, en werkt de dvb-c functie van de anysee wel in windows 7 mediacenter?Anoniem: 313339 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:47:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X2 245 € 51,48 € 51,48 1 Antec Fusion Remote Zwart € 118,14 € 118,14 1 Anysee E30TCPlus € 149,- € 149,- 1 Asus M3A76-CM € 47,97 € 47,97 1 Corsair CX400W € 40,85 € 40,85 1 Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 € 82,56 € 82,56 1 Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote € 39,95 € 39,95 1 Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB € 65,- € 65,- Importeren Totaal € 594,95
ik weet niet wat football manager 10 als systeem specs nodig heeft maar ik zit al aan het eind van je budget. als je een paar euro meer kunt uitgeven zou ik een scythe koeler erbij nemen een big shuriken of een ninja mini en misschien nog een videokaart voor spellen. voor software zou ik gewoon windows 7 media center pakken dit werkt namelijk het makkelijkst je kunt dan in de toekomst misschien met dingen als media-portal of xbmc gaan stoeien.
whoops zie dat ik het verkeerde moederbord verwijderd had uit mijn winkelmand ik bedoelde eigenlijk dit moederbord.jayvol09 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:21:
[...]
Waarom dat moederbord? Heeft btw niet eens HDMI uitgang, en werkt de dvb-c functie van de anysee wel in windows 7 mediacenter?
1 | Asus M4A785-M | € 59,77 | € 59,77 |
Importeren | Totaal | € 59,77 |
en ja de anysee werkt in Windows 7 media center. het is namelijk ook een dvb-t tuner die je voor digitenne kunt gebruiken en hij doet zich voor als dvb-t tuner in windows 7 zodat deze werkt. reviewtje hier.
Gents, na eerst wat slimline-kasten te hebben bekeken (Monual 312, wat is tie mooi, en MS-TECH 1200), ben ik er nu toch wel van overtuigd dat dat problemen kan geven bij een latere upgrade.
Daarom toch graag een hogere kast, maar wel eentje van ca 35 cm diep zodat ie goed in het meubel past.
Lees hier her en der dat de GD02 van Silverstone airflow problemen zou hebben, maar further evidence not found. Hoe zit dat nu met die kast? Iemand gebruikerservaringen? En zijn er alternatieven?
o ja, en wel met de standaard hifi breedte, ca 43 cm... was ik vergeten..
Ik hoor het graag, met dank
Daarom toch graag een hogere kast, maar wel eentje van ca 35 cm diep zodat ie goed in het meubel past.
Lees hier her en der dat de GD02 van Silverstone airflow problemen zou hebben, maar further evidence not found. Hoe zit dat nu met die kast? Iemand gebruikerservaringen? En zijn er alternatieven?
o ja, en wel met de standaard hifi breedte, ca 43 cm... was ik vergeten..
Ik hoor het graag, met dank
[ Voor 6% gewijzigd door Marco_S op 19-11-2009 18:25 ]
Iemand hier al een keyboard van Logitech (pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro) aan de praat op Windows 7?
Ik moet telkens een wachtwoord invoeren voor het toetsenbord.. en als ik op de key's druk gebeurt er niks.
(Windows 7 eist van mij dat ik een wachtwoord gebruik voor bluetooth verbindingen)
Ik moet telkens een wachtwoord invoeren voor het toetsenbord.. en als ik op de key's druk gebeurt er niks.
(Windows 7 eist van mij dat ik een wachtwoord gebruik voor bluetooth verbindingen)
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Het lijkt erop dat dit het gaat worden, dit zijn wel de pricewatch prijzen en ik neem aan dat het niet llont om bij de vwerschillende shops te kopen dus ik hou het waarschijnlijk bij salland, daar kost alles ongeveer 710 euro inclusief ruimte voor toetsenbord van ongeveer 70 euro.
n.b. ik wil er nog een mooi draadloos toetsenbord bij hebben met een beetje luxe uitstraling en goed gebruiks gemak (bijvoorbeelde de enermax micro aurora maar die kan ik niet vinden in de pricewatch), heeft iemand nog suggesties?
Hier heb ik nog een aantal vragen bij:
- Op HWI las ik over een passief gekoelde HD 5750 van Powercolor, heeft iemand hier ervaring mee en is het sowieso verstandig om te doen qua hitte? De airflow in de silverstone lc 17 moet dan super zijn neem ik aan? heeft iemand hier tips.adviezen of alternatieven over/voor?
- Even een noob vraagje maar ik ben niet zo thuis in AMD. Op salland moet ik onder AM2 kiezen voor een moederbord en onder AM3 kiezen voor een processor. AM3/AM2 is toch de socket? Moet dit dan niet gelijk zijn?
- Zou een 2,5" HDD een goed alternatief kunnen zijn voor stilte en zuinigheid? (Zijn wel veel duurder! ongeveer x2 geloof ik)
-Is het beter dat ik me alvast voorbereid op de toekomst door te kiezen voor een AM3 mobo met ddr3 geheugen, of wordt alles daar veel te duur van en is het onnodig?
-Ik heb ergens gelezen dat het misschien beter is om te kiezen voor een AMD Athlon II x4 620 met passieve Ninja mini koeling? Qua prestaties beter maar ook qua energie beter? Mij persoonlijk lijkt de X3 die ik nu gekzoen heb beter en sneller maar ik hoor graag als het anders is...
Dit waren de vragen tot nu toe
Ik hoor graag van jullie
n.b. ik wil er nog een mooi draadloos toetsenbord bij hebben met een beetje luxe uitstraling en goed gebruiks gemak (bijvoorbeelde de enermax micro aurora maar die kan ik niet vinden in de pricewatch), heeft iemand nog suggesties?
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 69,67 | € 69,67 |
1 | Asus M3A76-CM | € 48,- | € 48,- |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E | € 115,70 | € 115,70 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N6K2/4G | € 70,93 | € 70,93 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 75,75 | € 75,75 |
1 | Nexus Value 430 | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Samsung SH-S223B | € 19,09 | € 19,09 |
1 | Scythe Ninja Mini Rev. B | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Silverstone LC17 | € 89,95 | € 89,95 |
Importeren | Totaal | € 631,49 |
Hier heb ik nog een aantal vragen bij:
- Op HWI las ik over een passief gekoelde HD 5750 van Powercolor, heeft iemand hier ervaring mee en is het sowieso verstandig om te doen qua hitte? De airflow in de silverstone lc 17 moet dan super zijn neem ik aan? heeft iemand hier tips.adviezen of alternatieven over/voor?
- Even een noob vraagje maar ik ben niet zo thuis in AMD. Op salland moet ik onder AM2 kiezen voor een moederbord en onder AM3 kiezen voor een processor. AM3/AM2 is toch de socket? Moet dit dan niet gelijk zijn?
- Zou een 2,5" HDD een goed alternatief kunnen zijn voor stilte en zuinigheid? (Zijn wel veel duurder! ongeveer x2 geloof ik)
-Is het beter dat ik me alvast voorbereid op de toekomst door te kiezen voor een AM3 mobo met ddr3 geheugen, of wordt alles daar veel te duur van en is het onnodig?
-Ik heb ergens gelezen dat het misschien beter is om te kiezen voor een AMD Athlon II x4 620 met passieve Ninja mini koeling? Qua prestaties beter maar ook qua energie beter? Mij persoonlijk lijkt de X3 die ik nu gekzoen heb beter en sneller maar ik hoor graag als het anders is...
Dit waren de vragen tot nu toe
Lijkt mij dat je dan toch echt bij je BT beveiliging moet zijn.soepah schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 08:26:
Iemand hier al een keyboard van Logitech (pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro) aan de praat op Windows 7?
* Edmin heeft nog geen verstand van Win7.
De airflow moet in ieder geval in de hand zijn, want er moet wel koele lucht langs verplaatsen.b.lamein schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:32:
pricewatch: Powercolor SCS3 HD5750 GDDR5 PCI-E
Is maar bij 1 shop leverbaar en behoorlijk aan de prijs.
AM3 CPU's passen op AM2+ mobo's (indien het BIOS dit toelaat) icm DDR2 RAM.- Even een noob vraagje maar ik ben niet zo thuis in AMD. Op salland moet ik onder AM2 kiezen voor een moederbord en onder AM3 kiezen voor een processor. AM3/AM2 is toch de socket? Moet dit dan niet gelijk zijn?
Ik vind de winst niet geweldig qua geluid. Het verbruik is wel een tikkeltje lager, maar daar is het ook wel mee gezegd. Persoonlijk vind ik het de meerprijs niet waard.- Zou een 2,5" HDD een goed alternatief kunnen zijn voor stilte en zuinigheid? (Zijn wel veel duurder! ongeveer x2 geloof ik)
Je gaat in ieder geval het verschil niet merken. Dan moet je je afvragen of je die AM3/DDR3 componenten late rnog gaat gebruiken in een upgrade. Aan de andere kant is het prijsverschil nu wel klein. Is het totaal een tientje of 2 duurder?-Is het beter dat ik me alvast voorbereid op de toekomst door te kiezen voor een AM3 mobo met ddr3 geheugen, of wordt alles daar veel te duur van en is het onnodig?
Het is exact dezelfde architectuur! Waarom zou een X4 zuiniger zijn dan een X3?-Ik heb ergens gelezen dat het misschien beter is om te kiezen voor een AMD Athlon II x4 620 met passieve Ninja mini koeling? Qua prestaties beter maar ook qua energie beter? Mij persoonlijk lijkt de X3 die ik nu gekzoen heb beter en sneller maar ik hoor graag als het anders is...
[ Voor 62% gewijzigd door Edmin op 20-11-2009 09:48 ]
zal 't eens in de Win7 fora proberen
Wel iemand de Logitech aan de praat gekregen verder dan met Bluetooth op pc? (Zonder / Met Beveiliging)?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Plus dat sowieso de nieuwe range van de ati kaarten erg slcht te verkrijgen zijn. De HD 5750 moet ik sowieso denk 20 dagen op wachten als het niet al pas volgend jaar januari wordt.Edmin schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 09:42:
[...]
Lijkt mij dat je dan toch echt bij je BT beveiliging moet zijn.
* Edmin heeft nog geen verstand van Win7.
[...]
De airflow moet in ieder geval in de hand zijn, want er moet wel koele lucht langs verplaatsen.
pricewatch: Powercolor SCS3 HD5750 GDDR5 PCI-E
Is maar bij 1 shop leverbaar en behoorlijk aan de prijs.
Is er misschien nog een goed alternatief voor deze kaart?
Ook weer duidelijk[...]
AM3 CPU's passen op AM2+ mobo's (indien het BIOS dit toelaat) icm DDR2 RAM.
Idd das mijn idee eigenlijk ook![...]
Ik vind de winst niet geweldig qua geluid. Het verbruik is wel een tikkeltje lager, maar daar is het ook wel mee gezegd. Persoonlijk vind ik het de meerprijs niet waard.
Weet jij ook voor welk mobo ik dan het beste zou kunnen kiezen dan kan ik ff gaan kijken wat het allemaal met elkaar duurder zou gaan worden![...]
Je gaat in ieder geval het verschil niet merken. Dan moet je je afvragen of je die AM3/DDR3 componenten late rnog gaat gebruiken in een upgrade. Aan de andere kant is het prijsverschil nu wel klein. Is het totaal een tientje of 2 duurder?
Ik heb dat verhaal hier gevonden lees dan het stukje van havor: (hier heb ik eigenlijk alles genoemde punten het meest vandaan)[...]
Het is exact dezelfde architectuur! Waarom zou een X4 zuiniger zijn dan een X3?
http://www.hardware.info/...ce/bpufaptjag/viewconfig/
Is het nou eigenlijk mogelijk om via een htpc digitale tv op te nemen voor Ziggo?
En hoe doen die Hd recorders dat, of slaan die alleen het beeld op van een analoge signaal?
En hoe doen die Hd recorders dat, of slaan die alleen het beeld op van een analoge signaal?
ja met een tv-kaart die geschikt is voor DVB-C en een decrypter hebben kun je gewoon dingen opnemen met een pc. HDD recorders nemen gewoon het digitale of analoge signaal op op een harde schijf hetzelfde als een htpc met tv-kaart doet.Dark0z schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:03:
Is het nou eigenlijk mogelijk om via een htpc digitale tv op te nemen voor Ziggo?
De 57x0 kaarten zijn anders prima leverbaar.b.lamein schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:42:
[...]
Plus dat sowieso de nieuwe range van de ati kaarten erg slcht te verkrijgen zijn. De HD 5750 moet ik sowieso denk 20 dagen op wachten als het niet al pas volgend jaar januari wordt.
Is er misschien nog een goed alternatief voor deze kaart?
pricewatch: MSI 785GM-E51Weet jij ook voor welk mobo ik dan het beste zou kunnen kiezen dan kan ik ff gaan kijken wat het allemaal met elkaar duurder zou gaan worden!
Vind ik wel een aardige plank.
De X3 is net zo koel als de X4, zo niet koeler, dus die kan ook met lagere tpm gekoeld worden. Ik zie de meerwaarde van de X4 boven de X3 in een pure htpc niet. Als je ook nog wat andere taakjes gaat doen zou je evt wat aan die vierde kern hebben.Ik heb dat verhaal hier gevonden lees dan het stukje van havor: (hier heb ik eigenlijk alles genoemde punten het meest vandaan)
http://www.hardware.info/...ce/bpufaptjag/viewconfig/
Ik zie (bij salland) bij elk merk staan 10-20 werkdagenEdmin schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:50:
[...]
De 57x0 kaarten zijn anders prima leverbaar.
Meerprijs mobo is 14 euro en meerprijs geheugen is 10 voor 1x 4gb, 2x 2gb is 2 euro duurder (ga ik er even vanuit dat ik het goede geheugen heb geselecteerd! Dus dan is het denk ik wel de moeite waard.
Is MSI een goed merk eigenlijk of is een ander merk beter als Asus en Gigabyte?
Ik ga gewoon voor de X3[...]
De X3 is net zo koel als de X4, zo niet koeler, dus die kan ook met lagere tpm gekoeld worden. Ik zie de meerwaarde van de X4 boven de X3 in een pure htpc niet. Als je ook nog wat andere taakjes gaat doen zou je evt wat aan die vierde kern hebben.
Ik heb een logitech dinovo mini. Hij werkte wel goed in t begin maar nu reageert ie niet meer op windows 7 rc version. Ik vermoed slechte drivers of beschadiging van de usb reciever- het zou ook met de connect signaal van de 2 delen kunnen liggen. Ik heb nog geen kans om via internet een update te zoeken ervoor.n.b. ik wil er nog een mooi draadloos toetsenbord bij hebben met een beetje luxe uitstraling en goed gebruiks gemak (bijvoorbeelde de enermax micro aurora maar die kan ik niet vinden in de pricewatch), heeft iemand nog suggesties?
Het was overigens een showmodel uit een winkel (scheelde 40 euro dus proberen was t waard:p)
Ah, als je koste wat kost daar wil bestellen...b.lamein schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:24:
[...]
Ik zie (bij salland) bij elk merk staan 10-20 werkdagen
yupMeerprijs mobo is 14 euro en meerprijs geheugen is 10 voor 1x 4gb, 2x 2gb is 2 euro duurder (ga ik er even vanuit dat ik het goede geheugen heb geselecteerd! Dus dan is het denk ik wel de moeite waard.
Heb je mijn specs al een bekeken? (Zie sig.)Is MSI een goed merk eigenlijk of is een ander merk beter als Asus en Gigabyte?
Ik ga gewoon voor de X3

Nee hoor niet koste wat het kost maar het lijkt me makkelijker om het bij een bedrijf te houden omdat je anders zoveel verschillende producten bij verschillende bedrijven hebt en natuurlijke elke keer weer verzendskosten.Edmin schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:56:
[...]
Ah, als je koste wat kost daar wil bestellen...
Of heb jij een beter idee? Misschien ook goedkoper!?
b.lamein schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:30:
Of heb jij een beter idee? Misschien ook goedkoper!?
1 | AMD Athlon II X3 435 | € 69,62 | € 69,62 |
1 | Asus EAH5750/2DIS/1GD5 | € 108,50 | € 108,50 |
1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 29,25 | € 29,25 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 85,89 | € 85,89 |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 75,75 | € 75,75 |
1 | MSI 785GM-E51 | € 62,03 | € 62,03 |
1 | Samsung SH-S223B | € 19,09 | € 19,09 |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 66,38 | € 66,38 |
1 | Scythe Ninja Mini Rev. B | € 24,90 | € 24,90 |
1 | Silverstone LC17 | € 89,95 | € 89,95 |
Importeren | Totaal | € 631,36 |
Voor de goedkoopste winkel druk op importeren.
Ook iets goedkopere voeding genomen, verwacht namelijk dat je deze ook niet gaat horen (rest van de PC maakt meer 'lawaai' denk ik.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wilde graag even mededelen dat ik waarschijnlijk een oplossing heb gevonden voor de mogelijke HDMI handshake problemen die regelmatig ontstaan bij het gebruik van HDMI verbindingen. Ik had hier recentelijk helaas ook problemen mee.
Maar gelukkig heb ik op internet een oplossing gevonden en wil deze graag met jullie delen want kan me voorstellen dat veel HTPC gebruikers hier ook last van hebben. Oplossing is hier te vinden.
Maar gelukkig heb ik op internet een oplossing gevonden en wil deze graag met jullie delen want kan me voorstellen dat veel HTPC gebruikers hier ook last van hebben. Oplossing is hier te vinden.
Anoniem: 328313
Ik heb een technische vraag. Ik heb het exacte systeem uit de BBG guide aangeschaft en gebouwd, dus met het MOBO M3A76-CM i.c.m. de scythe Ninja Mini koeler.
De koeler is op de jumper van de CPU_FAN aangesloten. Echter op het mobo is dit een 4 pins aansluiting en de Ninja heeft maar 3 pins. het past natuurlijk wel, maar de koeler blijft op volle toeren razen (2300 RPM) ondanks dat ik de Q fan software heb geinstalleerd! Op andere MoBo's zoals de veelgebruikte MA78GM had ik dit probleem niet en kon je zelfs met de meegeleverde software van gigabyte de koeler rotatiesnelheid helemaal tweaken.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Doe ik iets fout of moet ik de koeler op een andere manier aansluiten? Help! Mijn stille HTPC lijkt wel een straaljager!
CD
De koeler is op de jumper van de CPU_FAN aangesloten. Echter op het mobo is dit een 4 pins aansluiting en de Ninja heeft maar 3 pins. het past natuurlijk wel, maar de koeler blijft op volle toeren razen (2300 RPM) ondanks dat ik de Q fan software heb geinstalleerd! Op andere MoBo's zoals de veelgebruikte MA78GM had ik dit probleem niet en kon je zelfs met de meegeleverde software van gigabyte de koeler rotatiesnelheid helemaal tweaken.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Doe ik iets fout of moet ik de koeler op een andere manier aansluiten? Help! Mijn stille HTPC lijkt wel een straaljager!
CD
in de bios moet het fan type optie veranderd worden van pwm(4pin) naar voltage(3pin) maar asus heeft deze optie blijkbaar volgens hun manual niet op dit moederbord gezet. weet niet of ze dit met een bios update toch nog gedaan hebben. oplossingen zijn de 80mm fan niet gebruiken en de twee 120mm van de antec fusion die er direct naast zitten gebruiken voor airflow (doe ik zelf werkt prima met een ninja mini) of een 80mm pwm fan kopen.Anoniem: 328313 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:47:
Ik heb een technische vraag. Ik heb het exacte systeem uit de BBG guide aangeschaft en gebouwd, dus met het MOBO M3A76-CM i.c.m. de scythe Ninja Mini koeler.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Doe ik iets fout of moet ik de koeler aansluiten? Help! Mijn stille HTPC lijkt wel een straaljager!
CD
Je hebt de fan verkeerd aangesloten. Kijk in het boekje van het mobo voor de pinout van de header en sluit hem opnieuw aan. De 3-pins fan heeft een +, - en RPM aansluiting.
edit: niet in het BIOS? Da's een aparte. Wellicht een flash die dat oplost?
[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 21-11-2009 17:07 ]
Super bedankt voor je snelle reactie! Ik zal es gaan kijken op de asus site!Anoniem: 313339 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:05:
[...]
in de bios moet het fan type optie veranderd worden van pwm(4pin) naar voltage(3pin) maar asus heeft deze optie blijkbaar volgens hun manual niet op dit moederbord gezet. weet niet of ze dit met een bios update toch nog gedaan hebben. oplossingen zijn de 80mm fan niet gebruiken en de twee 120mm van de antec fusion die er direct naast zitten gebruiken voor airflow (doe ik zelf werkt prima met een ninja mini) of een 80mm pwm fan kopen.
om wat meer informatie te geven. de pinout van een pwm fan header heeft een extra pin zie hier. deze is voor de pulse, deze pulse regelt de fan snelheid des te langer de pulsen des te meer fan snelheid. de spanning van de + draad blijft dus altijd 12 volt. om toch fans aan te kunnen sluiten die door spanning geregeld worden hebben mobo makers een optie in de bios gezet. deze moet je dus aan zetten anders blijf je 12 volt krijgen. ik kan helaas niets vinden of dit mobo deze optie überhaupt heeft of waar je deze aan kunt zetten.Edmin schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:06:
Je hebt de fan verkeerd aangesloten. Kijk in het boekje van het mobo voor de pinout van de header en sluit hem opnieuw aan. De 3-pins fan heeft een +, - en RPM aansluiting.
Dit MOBO heeft deze optie inderdaad niet zoals jij al dacht. Bij de bios updates die er zijn verschenen is deze functionaliteit ook niet toegevoegd. Overigens kan de 3 pins header maar op 1 manier op het mobo aangesloten worden, de stekker is zo gemaakt dat het fool-proof is, dus verkeerd aansluiten is er niet bij. Ik denk dat ik maar voor jouw optie ga. Als de CPU niet te warm wordt bij passieve koeling is dat ook sowieso stiller!Anoniem: 313339 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 18:08:
[...]
om wat meer informatie te geven. de pinout van een pwm fan header heeft een extra pin zie hier. deze is voor de pulse, deze pulse regelt de fan snelheid des te langer de pulsen des te meer fan snelheid. de spanning van de + draad blijft dus altijd 12 volt. om toch fans aan te kunnen sluiten die door spanning geregeld worden hebben mobo makers een optie in de bios gezet. deze moet je dus aan zetten anders blijf je 12 volt krijgen. ik kan helaas niets vinden of dit mobo deze optie überhaupt heeft of waar je deze aan kunt zetten.
Ik heb de handleiding uiteraard gelezen voor het samenstellen, maar op de lay out pagina staat hij gewoon vermeld als optioneel 4/3 pins.
dit soort ongein is dus de reden dat ik nooit meer een asus budget moederbord koop. ze halen kleine dingen eruit om de kosten te drukken maar deze kunnen een hoop problemen veroorzaken. het laatste asus budgetbord dat ik had had bijvoorbeeld geen wake-up on usb waardoor ik de pc niet met mijn afstandbediening aan kon zetten.
Dit betekent dus dat je dit probleem met een Big Shuriken niet hebt? Dit is wel een pwm-fan: ik wilde deze Big Shuriken i.c.m het bbg systeem nemen i.v.m. de beperkte hoogte in een Silverstone GD04-B case.Anoniem: 328313 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:19:
[...]
Dit MOBO heeft deze optie inderdaad niet zoals jij al dacht. Bij de bios updates die er zijn verschenen is deze functionaliteit ook niet toegevoegd. Overigens kan de 3 pins header maar op 1 manier op het mobo aangesloten worden, de stekker is zo gemaakt dat het fool-proof is, dus verkeerd aansluiten is er niet bij. Ik denk dat ik maar voor jouw optie ga. Als de CPU niet te warm wordt bij passieve koeling is dat ook sowieso stiller!
(het wordt tijd om te stoppen met dubben en te gaan bestellen, maar bovenstaande berichten verwarren me dan toch even

Als het klopt wat ik zeg kun je dus ook even (snel) je fan omruilen?
Anoniem: 328313 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 16:47:
Handleiding aan de leverancier laten zien en een oplossing vragen vragen voor je probleem. Doe wel gelijk de suggestie van juiste fan (maar wel stil) of andere koeler. Zal bij een fatsoenlijke winkel geen problemen opleveren.Edmin schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:31:
Ik heb de handleiding uiteraard gelezen voor het samenstellen, maar op de lay out pagina staat hij gewoon vermeld als optioneel 4/3 pins.
Hoi allemaal,
ik wil mijn Xbxo360 (gebruikt als mediacenter met behulp van Tversity vanwege de ondertiteling) en mijn amd 3200+ servertje vervangen door onderstaande configuratie en deze rechtstreeks op de tv aansluiten. Heeft iemand ervaring met de gekozen kast, is die stil genoeg? Mis ik nog iets? Ik heb een Harmony Remote 525 liggen, die zou hier mee samen moeten kunnen werken toch? (de kast wordt al geleverd met a.b.)
ik wil mijn Xbxo360 (gebruikt als mediacenter met behulp van Tversity vanwege de ondertiteling) en mijn amd 3200+ servertje vervangen door onderstaande configuratie en deze rechtstreeks op de tv aansluiten. Heeft iemand ervaring met de gekozen kast, is die stil genoeg? Mis ik nog iets? Ik heb een Harmony Remote 525 liggen, die zou hier mee samen moeten kunnen werken toch? (de kast wordt al geleverd met a.b.)
1 | AMD Athlon II X2 250 | € 55,10 | € 55,10 |
1 | Antec MicroFusion Remote 350 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Gigabyte GA-MA785GM-US2H | € 62,86 | € 62,86 |
1 | Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN | € 29,75 | € 29,75 |
1 | Merkloos HDMI - HDMI kabel (1.5m) | € 4,- | € 4,- |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 65,50 | € 65,50 |
Importeren | Totaal | € 307,20 |
Voor mensen met een 4550 kaart en geluid over hdmi willen: ubuntu 9.10 herkent geen geluids apparaten bij mij. Ik probeer er wat op te vinden (propietary drivers van ati enabled en zelfs van hun site zelfs een binary installed, allebei geen effect). Moet nog een paar opties aflopen zonder de te technische kant op te gaan, anders probeer ik wel een oudere versie.
wat vind jij stil genoeg? de harde schijf is in rubbers opgehangen dus dit is in orde de fans hebben drie standen dus je kunt kiezen wat stil genoeg is of de fans helemaal vervangen met stillere versies. wel zou ik een scythe big shuriken adviseren i.p.v. de boxed koeler (ik vindt dat de kwaliteit van de boxed koeler de laatste tijd flink achteruit is gegaan). de harmony zou moeten werken met de ontvanger maar als dit niet zo is kun je altijd nog een phillips ontvanger kopen.Expecho schreef op zondag 22 november 2009 @ 20:12:
Hoi allemaal,
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X2 250 € 55,10 € 55,10 1 Antec MicroFusion Remote 350 € 89,99 € 89,99 1 Gigabyte GA-MA785GM-US2H € 62,86 € 62,86 1 Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN € 29,75 € 29,75 1 Merkloos HDMI - HDMI kabel (1.5m) € 4,- € 4,- 1 Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB € 65,50 € 65,50 Importeren Totaal € 307,20
1 | Philips OVU412000 | € 10,44 | € 10,44 |
1 | Scythe Big Shuriken | € 26,- | € 26,- |
Importeren | Totaal | € 36,44 |
Dank voor je reactie ik laat eea even op me inwerken en ga er mee aan de slag! Wat betreft geluid trouwens heb ik nu zoals bovenstaand een echt stil systeem of moet ik zelf nog andere fan`s bijbestellen en wellicht isolatie o.i.d.?-The_Mask- schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 19:43:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Athlon II X3 435 € 69,62 € 69,62 1 Asus EAH5750/2DIS/1GD5 € 108,50 € 108,50 1 be quiet! Pure Power L7 300W € 29,25 € 29,25 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 85,89 € 85,89 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 75,75 € 75,75 1 MSI 785GM-E51 € 62,03 € 62,03 1 Samsung SH-S223B € 19,09 € 19,09 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 66,38 € 66,38 1 Scythe Ninja Mini Rev. B € 24,90 € 24,90 1 Silverstone LC17 € 89,95 € 89,95 Importeren Totaal € 631,36
Voor de goedkoopste winkel druk op importeren.
Ook iets goedkopere voeding genomen, verwacht namelijk dat je deze ook niet gaat horen (rest van de PC maakt meer 'lawaai' denk ik.
En wat betreft audio, ik heb nu nog een standaard receiver zonder hdmi e.d. wel optical daar heb ik mijn bluray al op. Ik wil in de toekomst wel een andere receiver met alles erop en eraan. Is het dan gewoon een kwestie van hdmi van pc naar receiver en van receiver naar tv en dan heb ik netjes mijn dts hd geluid e.d.?
En nog even wat betreft mijn losse bluray speler kan ik deze ook juist via mijn pc laten lopen zodat ik echt alles kan bedienen vanuit mijn pc? Ik ben bang dat ik een beetje te vroeg gehandeld heb door een losse bluray te kopen had dat beter in mijn pc kunnen zetten.
ja je komt een aantal fans aan het bestellen de standaard koeling van de lc17 is gewoon te weinig en helaas heeft silverstone voor 80 en 92mm fans gekozen. ik had zelf graag 120mm gezien op deze grote kast.b.lamein schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:51:
[...]
Dank voor je reactie ik laat eea even op me inwerken en ga er mee aan de slag! Wat betreft geluid trouwens heb ik nu zoals bovenstaand een echt stil systeem of moet ik zelf nog andere fan`s bijbestellen en wellicht isolatie o.i.d.?
En wat betreft audio, ik heb nu nog een standaard receiver zonder hdmi e.d. wel optical daar heb ik mijn bluray al op. Ik wil in de toekomst wel een andere receiver met alles erop en eraan. Is het dan gewoon een kwestie van hdmi van pc naar receiver en van receiver naar tv en dan heb ik netjes mijn dts hd geluid e.d.?
En nog even wat betreft mijn losse bluray speler kan ik deze ook juist via mijn pc laten lopen zodat ik echt alles kan bedienen vanuit mijn pc? Ik ben bang dat ik een beetje te vroeg gehandeld heb door een losse bluray te kopen had dat beter in mijn pc kunnen zetten.
ja een reciever met hdmi processesing moet je zo makkelijk aan kunnen sluiten en je hardware ondersteund alle gangbare formaten tot 7.1
een blu-ray optical kan altijd nog bijgebouwd worden. let wel op dat er in windows 7 media center geen support zit voor blu-ray deze moet je dus via een plug-in van een derde partij werkend krijgen. aan de andere kant als je genoegen neemt met 5.1 geluid via de optical kun je je stand alone blu-ray speler op marktplaats gooien en je hoeft geen nieuwe reciever te kopen.
edit je moet dan wel een moederbord met spdif nemen om dit laatste te kunnen.
Voordat ik hier een aparrt topic over open... ik heb sinds ik ben overgestapt op mijn nieuwe moederbord (gigabyte ga-e7aum-ds2h) en Windows 7 32 bit, erg veel last van colour banding, vooral goed zichtbaar bij het afspelen van HD content. Vooral in wat donkerder scenes bij wat grotere vlakken, en gezichttinten, erg goed zichtbaar. Heb al geexperimenteerd met verschillende Nvidia drivers, geen verbetering. Gebruikte speler lijkt ook niet uit te maken (Mediacenter, WMP, MPC-HC).
Zijn er mensen die dit ook hebben?
Zijn er mensen die dit ook hebben?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Heb jij misschien een (veel) beter alternatief voor de kast die ik gekozen heb? Ik vind het model zoals deze is wel erg mooi dus als je iets in die trend weet?Anoniem: 313339 schreef op maandag 23 november 2009 @ 10:31:
[...]
ja je komt een aantal fans aan het bestellen de standaard koeling van de lc17 is gewoon te weinig en helaas heeft silverstone voor 80 en 92mm fans gekozen. ik had zelf graag 120mm gezien op deze grote kast.
ja een reciever met hdmi processesing moet je zo makkelijk aan kunnen sluiten en je hardware ondersteund alle gangbare formaten tot 7.1
een blu-ray optical kan altijd nog bijgebouwd worden. let wel op dat er in windows 7 media center geen support zit voor blu-ray deze moet je dus via een plug-in van een derde partij werkend krijgen. aan de andere kant als je genoegen neemt met 5.1 geluid via de optical kun je je stand alone blu-ray speler op marktplaats gooien en je hoeft geen nieuwe reciever te kopen.
Sorry hoor maar ik snap je verhaal van het geluid niet helemaal je zegt:
[/quote]
aan de andere kant als je genoegen neemt met 5.1 geluid via de optical kun je je stand alone blu-ray speler op marktplaats gooien en je hoeft geen nieuwe reciever te kopen"
[quote]
wat bedoel je hier precies mee? Ik ben dan dus sowieso een bluray voor mijn pc aanschaffen en dan wil het wel met windows 7? Of bedoel je dan dat ik via de optische uitgang het geluid van mijn graka naar de receiver stuur en het beeld via hdmi naar mijn tv?
Edit: Sorry de quote is mislukt
Ik wou misschien voor die Silverstone kast gaan maar dacht dat eigenlijk dat de scythe Ninja Mini er gewoon in zou passen ? Het is toch geen low-profile kast of wel ?Marco_S schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 20:36:
[...]
Dit betekent dus dat je dit probleem met een Big Shuriken niet hebt? Dit is wel een pwm-fan: ik wilde deze Big Shuriken i.c.m het bbg systeem nemen i.v.m. de beperkte hoogte in een Silverstone GD04-B case.
(het wordt tijd om te stoppen met dubben en te gaan bestellen, maar bovenstaande berichten verwarren me dan toch even).
Als het klopt wat ik zeg kun je dus ook even (snel) je fan omruilen?
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
de nieuwe zalman hd501 is vergelijkbaar qua features en design en heeft wat leuke opties hij is wel 25 euro duurder. ik wil trouwens niet zeggen dat de lc17 een slechte kast is zeker niet met extra fans is dit ding zeer goed en stil te koelen. maar feit is dat deze kast toch al 4 jaar oud is en dat nieuwere kasten betere features hebben. natuurlijk is de look en kwaliteit van deze kast zeker een klassieker anders had het niet 4 jaar lang verkocht geworden.b.lamein schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:47:
[...]
Heb jij misschien een (veel) beter alternatief voor de kast die ik gekozen heb? Ik vind het model zoals deze is wel erg mooi dus als je iets in die trend weet?
Sorry hoor maar ik snap je verhaal van het geluid niet helemaal je zegt:
[/quote]
aan de andere kant als je genoegen neemt met 5.1 geluid via de optical kun je je stand alone blu-ray speler op marktplaats gooien en je hoeft geen nieuwe reciever te kopen"
[quote]
wat bedoel je hier precies mee? Ik ben dan dus sowieso een bluray voor mijn pc aanschaffen en dan wil het wel met windows 7? Of bedoel je dan dat ik via de optische uitgang het geluid van mijn graka naar de receiver stuur en het beeld via hdmi naar mijn tv?
Edit: Sorry de quote is mislukt![]()
wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je een moederbord met optische spdif kunt nemen en het geluid via deze kun laten lopen. de chip op het moederbord en de chip op de videokaart zijn vergelijkbaar en uiteindelijk maakt hoe je de passtrough regelt niet echt uit imho. nadeel is wel dat optische spdif gelimiteerd is tot 5.1 tov hdmi die 7.1 ondersteund. dus het geluid loopt dan via het moederbord optisch naar je reciever en beeld loopt dan via de hdmi op de videokaart naar je tv.
nee maar de optische drive in de silverstone GD04 zit pal boven de processor koeler dus als je een dvd of blu-ray speler installeert is de hoogte van de koeler beperkt tot 70mm. de ninja mini past dan niet maar de big shuriken wel. silverstone levert trouwens zelf ook een koeler mee.Spam schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:55:
[...]
Ik wou misschien voor die Silverstone kast gaan maar dacht dat eigenlijk dat de scythe Ninja Mini er gewoon in zou passen ? Het is toch geen low-profile kast of wel ?
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 23-11-2009 13:01 . Reden: stuk lc17 en typo ]
Het systeem dat ik heb samengesteld is een HTPC (jòh
), maar er moet ook een game op gespeeld kunnen worden. Resolutie van de games hoeft niet te hoog te zijn want m'n monitor is een schattige 15 inch en mijn 42" tv is HD-ready. Microsoft Flight Simulator X is de game die het meest gespeeld gaat worden (op Freecell na
) en voor allebei heb je nou niet een top-graka nodig. Kijk later dan nog wel of ik een aparte erbij moet proppen of dat dit gaat met de onboard.
De Intel Postville SSD via SATA300 voor een lekker snel werkend systeem en de WD 1.5 TB voor de opslag. Spreekt voor zich denk ik
. BR-speler is voor mij op dit moment nog niet nodig.
Kast is aanwezig met 500 W modulaire voeding.
http://tweakers.net/pricewatch/154697/zalman-zm500-hp.html
Is er iets dat ik over het hoofd heb gezien of dat beter ingevuld zou kunnen worden?
De Intel Postville SSD via SATA300 voor een lekker snel werkend systeem en de WD 1.5 TB voor de opslag. Spreekt voor zich denk ik
Kast is aanwezig met 500 W modulaire voeding.
http://tweakers.net/pricewatch/154697/zalman-zm500-hp.html
Is er iets dat ik over het hoofd heb gezien of dat beter ingevuld zou kunnen worden?

1 | AMD Athlon II X2 250 | € 55,11 | € 55,11 |
1 | Asus M4A785TD-V EVO | € 75,99 | € 75,99 |
1 | Intel X25-M Postville SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 192,01 | € 192,01 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 84,89 | € 84,89 |
1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro | € 36,47 | € 36,47 |
1 | Microsoft Wireless Laser Mouse 5000 | € 22,31 | € 22,31 |
1 | Samsung SH-S223B | € 16,91 | € 16,91 |
1 | Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB | € 89,- | € 89,- |
Importeren | Totaal | € 572,69 |
Voor FSX zou ik toch een graka nemen. O.h.a. draait dat spel het best op NV hardware, maar in je setup zou ik kiezen voor de 5770, omdat deze zeer zuinig zijn in Idle (en dus stil).
Dat geeft je ook weer de mogelijkheid om 1 of 2 tientjes op je mobo te besparen.
Dat geeft je ook weer de mogelijkheid om 1 of 2 tientjes op je mobo te besparen.
[ Voor 18% gewijzigd door Edmin op 23-11-2009 13:08 ]
Dat is idd een mooie kast was mij ook al eens opgevallen. Ik vind het idd sowieso opvallen dat het o.a. bij Silverstone, Thermaltake en OrigenAe om "oudere"kasten gaat. De Zalman is dan een relatief nieuwe kast met de nieuwste snufjes.Anoniem: 313339 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:42:
[...]
de nieuwe zalman hd501 is vergelijkbaar...
Duidelijk verhaal bedankt ik denk idd dat ik het eerst zo ga proberen en de bluray te verkopen!wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je een moederbord met optische spdif kunt nemen en het geluid via deze kun laten lopen. de ...
als laatst moet ook denken aan een afstandsbediening aangezien die bij beide kasten er niet bij zit. als je dit überhaupt wil bedienen met een afstandsbediening.b.lamein schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:25:
[...]
Dat is idd een mooie kast was mij ook al eens opgevallen. Ik vind het idd sowieso opvallen dat het o.a. bij Silverstone, Thermaltake en OrigenAe om "oudere"kasten gaat. De Zalman is dan een relatief nieuwe kast met de nieuwste snufjes.
[...]
Duidelijk verhaal bedankt ik denk idd dat ik het eerst zo ga proberen en de bluray te verkopen!
Ja idd ik dacht aan een logitech harmony one met een leuk htpc toetsenbordje als de enermax aurora micro:Anoniem: 313339 schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:30:
[...]
als laatst moet ook denken aan een afstandsbediening aangezien die bij beide kasten er niet bij zit. als je dit überhaupt wil bedienen met een afstandsbediening.
http://www.enermax.co.uk/...urora-micro-wireless.html
Die kwam bij HWI een keer voorbij maar ik heb nog niemand kunnen vinden die hem levert, een alternatief zou deze kunnen zijn, ziet er wel veel goedkoper uit:
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14909
b.lamein schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:42:
[...]
Ja idd ik dacht aan een logitech harmony one met een leuk htpc toetsenbordje als de enermax aurora micro:
Die kwam bij HWI een keer voorbij maar ik heb nog niemand kunnen vinden die hem levert, een alternatief zou deze kunnen zijn, ziet er wel veel goedkoper uit:
http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14909
1 | Philips OVU412000 | € 9,96 | € 9,96 |
1 | Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard | € 35,25 | € 35,25 |
Importeren | Totaal | € 45,21 |
trust toetsenbord kun je trouwens bij je locale dixons zo kopen heb er zelf ook een en hij bevalt prima. als je een harmony pakt heb je wel een ontvanger nodig deze phillips is dan een goede en goedkope oplossing.
Aan welk mobo denk je dan? Als ik in de pricewatch zoek naar ATX AM3-bordjes zijn er slechts een paar die goedkoper zijn. Ze hebben alleen geen optische spdif out, wat ik eigenlijk wel nodig hebEdmin schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:07:
Voor FSX zou ik toch een graka nemen. O.h.a. draait dat spel het best op NV hardware, maar in je setup zou ik kiezen voor de 5770, omdat deze zeer zuinig zijn in Idle (en dus stil).
Anoniem: 44386
Hier wel hoor....b.lamein schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:42:
[...]
Ja idd ik dacht aan een logitech harmony one met een leuk htpc toetsenbordje als de enermax aurora micro:
Die kwam bij HWI een keer voorbij maar ik heb nog niemand kunnen vinden die hem levert....
Thanks voor de info, kun je die ontvanger dan bijvoorbeeld een beetje uit het zicht onder de kast doen zodat je niet constant de kastdeurtjes open hoeft doen?Anoniem: 313339 schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:55:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Philips OVU412000 € 9,96 € 9,96 1 Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard € 35,25 € 35,25 Importeren Totaal € 45,21
trust toetsenbord kun je trouwens bij je locale dixons zo kopen heb er zelf ook een en hij bevalt prima. als je een harmony pakt heb je wel een ontvanger nodig deze phillips is dan een goede en goedkope oplossing.
Is wel een mooi toetsenbordje of niet? Alleen wel duur hoor inclusief verzendskosten kom ik dan op 90 euro voor een toetsenbord pffff...Anoniem: 44386 schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:16:
[...]
Hier wel hoor....http://www.hardware.nl/p/ENERMAX/KB008W-B
zolang er maar een directe line of sight is(er mag niets voor het ir oog staan). mijn microsoft ontvanger zit in het donkere (shaduw) gat tussen de behuizing en het tv meubel. aangezien het ding zwart is valt hij niet op.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 23-11-2009 15:10 . Reden: foto ]
Hij valt idd niet op en jij hebt dat in samenwerking met een logitech harmony one?Anoniem: 313339 schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:00:
zolang er maar een directe line of sight is(er mag niets voor het ir oog staan). mijn microsoft ontvanger zit in het donkere (shaduw) gat tussen de behuizing en het tv meubel. aangezien het ding zwart is valt hij niet op.
[afbeelding]
nee ik heb de 525 icm de orginele microsoft ontvanger die niet meer te krijgen is. toen ik twee jaar geleden de harmony kocht was de one er niet eens. zie de meerwaarde van de one trouwens niet. afgezien van de rf versie.
Dan is je keuze idd wat beperkt. Kun je niet af met HDMI?SpleeffY schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:02:
[...]
Aan welk mobo denk je dan? Als ik in de pricewatch zoek naar ATX AM3-bordjes zijn er slechts een paar die goedkoper zijn. Ze hebben alleen geen optische spdif out, wat ik eigenlijk wel nodig heb. Kwam niet helemaal naar voren uit m'n post
.
Mijn versterker (NAD T-742) is een jaar of vijf oud en heeft geen HDMI-aansluitingen. Ik zou dan wel audio over HDMI mee kunnen sturen naar mijn tv (LG 42PG6000) en geluid doorlussen naar mijn versterker via optische uitgang. Alleen dan lijkt het me zo dat mijn tv altijd aan moet staan voor geluid, dus ook als ik een mp3'tje wil afspelen. Heb ook iemand ooit gehoord over problemen met DRM en doorlussen, maar ik weet niet precies wat daar nou mee aan de hand wasEdmin schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:36:
[...]
Dan is je keuze idd wat beperkt. Kun je niet af met HDMI?
Video via HDMI en audio via spdif lijkt me zo de beste oplossing, but correct me if I'm wrong
Is er niet iets van een splitter dan die de functionaliteit v/d tv overneemt en dus hdmi naar spdif doorlust?
je kunt in jouw geval gewoon het beste een spdif op het moederbord of op een aparte geluidskaart nemen zo'n splitter gaat de hele zooi ook weer resampelen en converteren.
Bij doorlussen over tv gebeurt dat toch ook? Volgens mij heb je met splitter minder kans op syncproblemen dan een aparte audicontroller gebruiken. En is t verlies op de bronaudio wel hoorbaar met de 5 jaar oude set?Anoniem: 313339 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:32:
je kunt in jouw geval gewoon het beste een spdif op het moederbord of op een aparte geluidskaart nemen zo'n splitter gaat de hele zooi ook weer resampelen en converteren.
Ik zou de optie iig open houden mocht je de keus aan moederborden te beperkt vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door jayvol09 op 24-11-2009 21:59 ]
de 30 jaar oude stereo set van mijn pa klinkt nog steeds beter dan de sets die nu verkocht worden. heb de audio ook via optical (moederbord) en de video via hdmi (videokaart) aangesloten heb eerlijk gezegd nog 0,0 problemen met geluid out of sync gehad.jayvol09 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:56:
[...]
Bij doorlussen over tv gebeurt dat toch ook? Volgens mij heb je met splitter minder kans op syncproblemen dan een aparte audicontroller gebruiken. En is t verlies op de bronaudio wel hoorbaar met de 5 jaar oude set?
Ik zou de optie iig open houden mocht je de keus aan moederborden te beperkt vinden.
Even iets over het geluid:
Is het ook mogelijk om de pc als versterket te gebruiken met een geluidskaart of is dat niet haalbaar? Of kwalitatief niet sterk?
Is het ook mogelijk om de pc als versterket te gebruiken met een geluidskaart of is dat niet haalbaar? Of kwalitatief niet sterk?
Ik heb een vraag over het aansluiten op Receiver,
Ik ben van plan een HTPC samen te stellen, met de ASUS Xonar HDAV1.3 voor de HD audio op een ION 330 moederbord, waar een HDMI aansluiting op zit
Nou is mijn vraag, Als ik de HDMI aansluiting van de ASUS Xonar HDAV1.3 gebruik, wordt het beeld dan ook daardoor verzonden, of moet ik ook de HDMI van de ION 330 gebruiken?
Alvast bedankt
Ik ben van plan een HTPC samen te stellen, met de ASUS Xonar HDAV1.3 voor de HD audio op een ION 330 moederbord, waar een HDMI aansluiting op zit
Nou is mijn vraag, Als ik de HDMI aansluiting van de ASUS Xonar HDAV1.3 gebruik, wordt het beeld dan ook daardoor verzonden, of moet ik ook de HDMI van de ION 330 gebruiken?
Alvast bedankt
Hallo mede tweakers,
Aan de hand van deze BBG een HTPC samengesteld.
Voor de zekerheid even een aantal van de gekozen componenten:
processor: AMD Athlon X2 245
moederbord: Asus M3A76-CM
voeding: Nexus Value 430
videokaart: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI
Windows: 7 64bit Home Premium
Nu was het de bedoeling om onze HDTV (full HD, niet HD ready) m.b.v. een hdmi kabel rechtstreeks aan te sluiten op de videokaart. Dus niet via een versterker, dit komt in de toekomst (even doorsparen ;-))
Probleem: De tv wordt niet herkend.
Ondertussen hebben we een DVI<-->HDMI kabel gekocht om te kijken of dat een tijdelijke oplossing is. Dit werkt perfect, alleen willen we wel graag HDMI<-->HDMI aan de praat krijgen, i.v.m. toekomstige aanschaf van versterker e.d.
Een eerste RMA is goedgekeurd: de hdmi poort werd door 4Launch inderdaad als defect bestempeld. We hebben een nieuwe videokaart ontvangen van 4Launch (hoewel ik dit betwijfel, aangezien er geen antistatisch zakje omheen zat). Ook deze "nieuwe" kaart doet het niet: exact hetzelfde probleem. Een andere kabel en andere HDTV biedt geen oplossing.
Hopelijk is er iemand met goede tips of herkenning van het probleem. Het liefste een solide oplossing ;-)
Mocht er meer info nodig zijn, dan horen we dat graag. Zouden jullie nogmaals een 4550 aanraden, of zijn er andere, goedkope, goed werkende videokaarten met HDMI? Of zou de 4550 de tv gewoon moeten herkennen?
Sowieso bedankt als je tot hiertoe hebt gelezen!
Aan de hand van deze BBG een HTPC samengesteld.
Voor de zekerheid even een aantal van de gekozen componenten:
processor: AMD Athlon X2 245
moederbord: Asus M3A76-CM
voeding: Nexus Value 430
videokaart: Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E 1G HM HDMI
Windows: 7 64bit Home Premium
Nu was het de bedoeling om onze HDTV (full HD, niet HD ready) m.b.v. een hdmi kabel rechtstreeks aan te sluiten op de videokaart. Dus niet via een versterker, dit komt in de toekomst (even doorsparen ;-))
Probleem: De tv wordt niet herkend.
Ondertussen hebben we een DVI<-->HDMI kabel gekocht om te kijken of dat een tijdelijke oplossing is. Dit werkt perfect, alleen willen we wel graag HDMI<-->HDMI aan de praat krijgen, i.v.m. toekomstige aanschaf van versterker e.d.
Een eerste RMA is goedgekeurd: de hdmi poort werd door 4Launch inderdaad als defect bestempeld. We hebben een nieuwe videokaart ontvangen van 4Launch (hoewel ik dit betwijfel, aangezien er geen antistatisch zakje omheen zat). Ook deze "nieuwe" kaart doet het niet: exact hetzelfde probleem. Een andere kabel en andere HDTV biedt geen oplossing.
Hopelijk is er iemand met goede tips of herkenning van het probleem. Het liefste een solide oplossing ;-)
Mocht er meer info nodig zijn, dan horen we dat graag. Zouden jullie nogmaals een 4550 aanraden, of zijn er andere, goedkope, goed werkende videokaarten met HDMI? Of zou de 4550 de tv gewoon moeten herkennen?
Sowieso bedankt als je tot hiertoe hebt gelezen!
Volgens mij had msi moederborden met ingebouwde versterker, dus het bestaat wel, maar over de specs weet ik verder niets.b.lamein schreef op woensdag 25 november 2009 @ 08:29:
Even iets over het geluid:
Hmm, lijkt erop dat ik mijn case/barebone gevonden heb
http://www.guru3d.com/art...r-htpc-hmc2k53aa3-review/

Heeft ongeveer alles wat ik zoek :
[update]hmm, ik kan m nergens meer vinden
Heeft ongeveer alles wat ik zoek :
- IR poort
- Micro ATX compatible
- PCI-X riser card
- 31 cm diep
[update]hmm, ik kan m nergens meer vinden
[ Voor 5% gewijzigd door Spam op 25-11-2009 18:12 ]
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Mooie kast, als ik aan mag nemen dat ie am3 cpus support.
bluray drive sluit je op dezelfde manier aan als dvd.
Een slimline slot-loading drive zo te zien. Op dit moment een bluray drive vinden die daaraan voldoet is niet goedkoop. Je kan wellicht eerst gewoon een dvd variant doen en als bluray drives betaalbaar worden vervangen.
Khoop dat de koeler past!
Een slimline slot-loading drive zo te zien. Op dit moment een bluray drive vinden die daaraan voldoet is niet goedkoop. Je kan wellicht eerst gewoon een dvd variant doen en als bluray drives betaalbaar worden vervangen.
past niet hoogte kast is maar 53mm een shuriken is 58mm. bij dit soort kasten zit er een koeler bij vanwege de hoogte beperking. dit is dus een echte barebone dit betekend dat je bijna de hele pc krijgt alleen geen proc, geheugen, hdd en optical. deze kun je dus zelf kiezen. helaas is het moederbord gebaseerd op een 690G chipset dus geen fatsoenlijke dxva versnelling. ook komt de kast niet met een i/o shield dus als je het mobo wilt vervangen dan lukt dit alleen met behulp van een plaatschaar. ook door de ouderdom lijkt me het moeilijk om hem nog te krijgen. ook is een slimline slotin optical blu-ray twee keer zo duur als een normale blu-ray optical.Spam schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:12:
Hmm, lijkt erop dat ik mijn case/barebone gevonden hebhttp://www.guru3d.com/art...r-htpc-hmc2k53aa3-review/
[afbeelding]
Heeft ongeveer alles wat ik zoek :Nu alleen kijken of de shuriken koeler hier ook inpast en hoe die DVD slot ook voor een blueray gebruikt kan worden...
- IR poort
- Micro ATX compatible
- PCI-X riser card
- 31 cm diep
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 313339 op 25-11-2009 17:57 ]
Als ik een bluray speler aanschaf en wil gebruiken voor mijn pc. Is dat dan hetzelfde qua kwaliteit en dergelijke als een (duurdere) externe player? En welke bluray speler zou ik moeten kiezen? Zit er veel verschil in?
Een goede htpc komt beter uit de kwaliteitstests dan een externe speler.
Anoniem: 283029
Waarom is er op de HTPC's en MediaSpeler forums zo weinig animo voor de Asus EEE Box?
De laatste die is uitgebracht, de EeeBox PC EB1501, heeft naar mijn idee prima specs om te fungeren als een uitgebreide HD Media speler. De enige nadelen die ik kan verzinnen zijn dat de harddisk ruimte vrij beperkt blijft met de 2,5" hdd's en het ontbreken van een BluRay drive. Deze zijn dan weer eenvoudig op te lossen door externe apparaten.
Of is er iets belangrijks wat ik over het hoofd zie?
Ik ben namelijk zelf ook een beetje aan het rondneuzen voor een HTPC/MediaSpeler en kom toch tot de conclusie dat de meeste mediaspelers toch wel wat tekort schieten of erg duur zijn voor alleen media afspelen. Er zijn weinig spelers die echt alles hebben; Wifi, dvd/bluray drive, download mogelijkheden, Online content zoals youtube en last.fm.
Ook het formaat vind ik zelf heel erg bepalend.
Ik heb hier een PC staan in een Antec Fusion Remote behuizing. Welke ik in de eerste instantie had gekocht om als HTPC te gebruiken, maar toch te groot vond om bij me tv neer te zetten. Ook waren de prestaties 'te goed' om alleen maar filmpjes mee te kijken. Gebruik het apparaat nu gewoon als desktop, er hangt inmiddels ook een HD5770 videokaart in (Welke er trouwens precies in past.) en 2Gb geheugen erbij geprikt voor videobewerking en "After Effects".
De laatste die is uitgebracht, de EeeBox PC EB1501, heeft naar mijn idee prima specs om te fungeren als een uitgebreide HD Media speler. De enige nadelen die ik kan verzinnen zijn dat de harddisk ruimte vrij beperkt blijft met de 2,5" hdd's en het ontbreken van een BluRay drive. Deze zijn dan weer eenvoudig op te lossen door externe apparaten.
Of is er iets belangrijks wat ik over het hoofd zie?
Ik ben namelijk zelf ook een beetje aan het rondneuzen voor een HTPC/MediaSpeler en kom toch tot de conclusie dat de meeste mediaspelers toch wel wat tekort schieten of erg duur zijn voor alleen media afspelen. Er zijn weinig spelers die echt alles hebben; Wifi, dvd/bluray drive, download mogelijkheden, Online content zoals youtube en last.fm.
Ook het formaat vind ik zelf heel erg bepalend.
Ik heb hier een PC staan in een Antec Fusion Remote behuizing. Welke ik in de eerste instantie had gekocht om als HTPC te gebruiken, maar toch te groot vond om bij me tv neer te zetten. Ook waren de prestaties 'te goed' om alleen maar filmpjes mee te kijken. Gebruik het apparaat nu gewoon als desktop, er hangt inmiddels ook een HD5770 videokaart in (Welke er trouwens precies in past.) en 2Gb geheugen erbij geprikt voor videobewerking en "After Effects".
Specs zijn prima maar ik geloof dat meer mensen bezig zijn met de (goedkopere) ASRock 330, met dezelfde specs en meer opties, of de Acer Aspire Revo R3610 (zelfde specs maar dan zonder drive). Zelf zit ik te denken aan een mITX setje (Celeron, Zotac 9300, Antec ISK300, zie het ION topic), die minder kost, hetzelfde verbruikt maar qua performance een flinke trap hoger zit.
[ Voor 49% gewijzigd door Dreamvoid op 25-11-2009 20:39 ]
Ok ! Heb je daar misschien voorbeelden van? En welke bluray speler is de betere op dit moment?Edmin schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:01:
Een goede htpc komt beter uit de kwaliteitstests dan een externe speler.
Bluray Slimline slotloading, deze heb ik zelf en werkt prima. Af en toe wel te horen qua geluidproductie (ik vind 't niet hinderlijk).jayvol09 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:34:
Mooie kast, als ik aan mag nemen dat ie am3 cpus support.
Qua cooler is de Gelid Slim Silence wellicht een goede keuze. Deze is slechts 28 mm. hoog, echter enkel voor 775.
2e handsje
[ Voor 22% gewijzigd door Mouse! op 25-11-2009 20:55 ]
......
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!