[BBG Aanschaf] htpc september 2009

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste
Acties:
  • 85.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

interlaced content is een minder zware datastroom en wordt dus vooral gebruikt door TV aanbieders om bandbreedte te drukken. Het is dus niet voor de BRD, maar voor de kabel/SatTV/ether/anders. ;)

Je kunt het gewoon afspelen met een 780G, maar zodra je de zwaardere deinterlacing algoritmes toe gaat passen als beeldverbeteringstechniek, trekt de 780G het niet meer.

Zie ook: HTPC FAQ

[ Voor 35% gewijzigd door Edmin op 10-11-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Fijn dat jacko nergens tegenaan loopt met zn 780 maar anderen weer wel, en als er echt kritisch naar wordt gekeken is een losse graka toch minder compenserend, kost maar ongeveer 40 euro, ook leuk voor gamers. Je hoeft je verder niet druk te maken om de moederbord specs.
Maarja mijn volgende htpc word zeker een minimalistische mITX systeem, ssd erin en een slot loading bluray drive :).

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een 1U supermicro server in de meterkast staan wat mijn download server was en vandaaruit streamde ik alles naar de PS3. Ik gebruik echter liever XBMC voor een mediaserver. Nu de server de geest heeft gegeven, is het het ideale moment om te kijken naar andere mogelijkheden.

Om alles zo goedkoop mogelijk te houden (en goedkeuring te krijgen van de vriendin uiteraard) zit ik te kijken of ik de onderdelen van de server niet kan hergebruiken.
Hier zit in:

pentium 4 3ghz processor
2gig DDR2 geheugen
750gig sata hd

Zou ik hier een goedkoop moederbord,videokaart en kast bij kunnen gooien om zo een fatsoenlijke mediaserver te hebben? Wat ik wil doen is het ding gebruiken om xbmc op te draaien, 1080p af te spelen via hdmi en spullen te downloaden van nieuwsgroepen.

Of is het dan uiteindelijk toch goedkoper om voor een systeem zoals de Asrock ion330 HT te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat voor moederbord heb je nu en wat zijn de specs van dat geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord is een supermicro p8sct (http://www.supermicro.com...rboard/p4/e7221/p8sct.cfm)

Geheugen zijn twee reepjes 1GB 533MHz DDR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Super bedankt voor al jullie reacties

Zo als het nu lijkt ga ik dan toch voor de MSI 785GM-E65 met een X2 250 of 245.
Ik heb al jaren lang goede ervaringen me MSI dus waarom niet weer? nu heb ik nog we een vraagje over de CPU koeler. ik lees dat de standaard koelers veel herrie maken. hebben jullie een persoonlijke voorkeur voor een alternatieve koeler? en zo ja welke en waarom? voor mij staat voor op zo min mogelijk geluid productie. dit omdat hij natuurlijk midden in de woonkamer staat.

@Fr3akaz0id ik heb gekeken naar de Ion mischien dat ik er te laat achterkom ik ben al halverwege met mijn htcp maar wel een mooi alternatief!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Standaard koelers zijn soms best stil hoor. Eerst even proberen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:59
Als er nog mensen op zoek zouden zijn naar een goedkoop kubus-kastje voor hun HTPC waar een gewone ATX voeding in kan: Deze vond ik interessant:

Aerocool M40
Rush Case

Momenteel denk ik aan volgend systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool AeroCool M40 Zwart€ 47,40€ 47,40
1AMD Athlon II X3 405e€ 83,44€ 83,44
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,95€ 29,95
1Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H€ 71,90€ 71,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 76,01€ 76,01
1Silverstone SST-SG02B€ 86,-€ 86,-
1Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB€ 88,-€ 88,-
ImporterenTotaal€ 482,70

maar het zou kunnen dat ik uiteindelijk voor de AMD Athlon II X2 240e ga, alhoewel de X3 en X4's zuiniger zouden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
waarom zouden die zuiniger zijn?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Poelie schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:38:
nu heb ik nog we een vraagje over de CPU koeler. ik lees dat de standaard koelers veel herrie maken.
Bij mij maakt de standaard koeler van mijn X2 250 eigenlijk helemaal niet veel geluid. Mijn HD maakt nog meer geluid ( Maar die gaat ook vervangen worden ). Ik zou het eerst gewoon even proberen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:36

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

(jarig!)
jeroenikke schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:01:
Als er nog mensen op zoek zouden zijn naar een goedkoop kubus-kastje voor hun HTPC waar een gewone ATX voeding in kan: Deze vond ik interessant:

Aerocool M40
Rush Case

Momenteel denk ik aan volgend systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool AeroCool M40 Zwart€ 47,40€ 47,40
1AMD Athlon II X3 405e€ 83,44€ 83,44
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 29,95€ 29,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 76,01€ 76,01
1Silverstone SST-SG02B€ 86,-€ 86,-
1Western Digital Caviar Green WD15EADS, 1.5TB€ 88,-€ 88,-
ImporterenTotaal€ 482,70

maar het zou kunnen dat ik uiteindelijk voor de AMD Athlon II X2 240e ga, alhoewel de X3 en X4's zuiniger zouden zijn...
Waarom heb je er 2 cases in? De Aerocool en de Silverstone? ;)

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:59
Hmm, niet echt de bedoeling. Ik vond eindelijk ergens waar ik de Silverstone goedkoop kon krijgen, maar blijkt nu dat er een SFX voeding in moet. Dus ga ik maar voor de Aerocool gaan... (die jammer genoeg minder stijlvol is, maar eigenlijk zal ie toch in een kast komen te staan)

EDIT:
Onder load zelfs 10W:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3663&p=9

Idle dan weer 2.5W slechter...

[ Voor 33% gewijzigd door jeroenikke op 11-11-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De X3 heeft een core meer maar heeft ook minder L2 cache (3x512KB) dan de X2 (2x1MB) en juist cache is de grootste stroomvreter in idle. De X3 is ook nog iets lager geklokt - al met al denk ik niet dat er in de praktijk veel verschil is tussen die 2. (edit: ai crosspost. Idd vrijwel geen verschil in idle dus. Logisch.)

Ik vind die tests trouwens raar. Zuinige CPU's in een PC die >100W in idle trekt? Waarom test Anandtech die dingen niet in een 'basic' setup met alleen een SSD, mobo, RAM en een picopsu (en dan meten aan de 12V uitgang)? Zo isoleer je tenminste zo goed mogelijk wat die CPU alleen doet. Nog beter is meten aan de 12V rail naar de cpu zoals ze bij silentpcreview doen - dan heb je alleen de cpu (ok, plus de voltage regulator) te pakken.

[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 11-11-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Woy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 09:05:
[...]

Bij mij maakt de standaard koeler van mijn X2 250 eigenlijk helemaal niet veel geluid. Mijn HD maakt nog meer geluid ( Maar die gaat ook vervangen worden ). Ik zou het eerst gewoon even proberen.
ik ga het binnenkort proberen ik hou jullie op de hoogte!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:21:
[...]

kast: kijk in de pricewatch staat een hele rubriek met htpc kasten.
Video: je moet de h264/x264 codec van cyberlink hebben deze is geschikt voor dxva oftewel decoderen via de videokaart. of windows 7 installeren deze heeft al dxva.
Geluid: de 12cm fans van de antec zijn op de middelste stand bijna niet te horen maar je moet maar kijken welke case je neemt. DVD/Blu-ray ga je horen die dingen draaien nou eenmaal vrij hard rond maar je kunt natuurlijk rondkijken voor stillere modellen ook de zogenaamde luidruchtige vallen meestal wel mee. ik vind zelf dit niet erg zet dan gewoon mijn versterker harder als ik film aan het kijken ben.
Keyboard: usb dongle zit je eigelijk altijd aan vast meeste mensen pakken gewoon een usb verleng kabel en leggen deze ergens uit het zicht maar waar hij nog steeds goed bereik heeft. binnen in de kast is een absolute afrader niet doen dus je bereik gaat dan van bv. 6 meter naar 20cm.
Harddisk: SSD is niet de enige mogelijkheid je kunt bv. voor een 5400tpm 3.5 inch schijf kiezen of voor een 2.5 inch 5400tpm deze zijn beide stiller al helemaal bij de 2.5 inch. SSD doet bijna niets ten opzichte van db reductie
Thanks voor de info. Wat opmerkingen / vragen :
  • Kast : heb tot nu to maar twee kasten gevonden die ~31 cm diep zijn : de Silverstone SST-GD04B en de Thermaltake RSI H Series - SD100. De eerste is M-ATX en de tweede is M-ITX. Voor welke is het goedkoper kwa moederborden en evt andere fans ? Ook zie ik in geen van deze kasten een infrarood poort voor een afstandsbediening. Nu heb ik een Logitech Harmony 885 dus de A/B heb ik niet nodig maar hoe kom ik aan een infrarood poort en hebben alle moederborden hier aansluitingen voor ? Vergeef een leek als die een domme vraag is.
  • Geluid : de vraag is meer gericht op het totale geluid van de de HTPC : dus geluid van 12cm fans + fan CPU + evt fan GPU (ik wil er af en toe ook een game mee spelen) + hdd. De DVD drive is inderdaad niet heel cruciaal.
  • Harddisk : ik snap niet waarom een SSD niet stiller is dan een standaard hdd. Er zitten toch geen bewegende delen in ?

Mijn plaatje zou er dan als volgt uitzien :

#ProductPrijsSubtotaal
1Adesso 2.4GHz RF Wireless Mini USB keyboard w/ Optical trackball€ 58,-€ 58,-
1AMD Phenom II X3 710€ 99,90€ 99,90
1Asus M3A76-CM€ 47,97€ 47,97
1Corsair TWIN2X4096-6400C5 G€ 51,80€ 51,80
1LG CH08LS10€ 91,90€ 91,90
1Nexus Value 430€ 52,50€ 52,50
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 81,-€ 81,-
1Scythe Ninja Mini€ 28,75€ 28,75
1Silverstone Grandia GD04B€ 85,14€ 85,14
ImporterenTotaal€ 596,96

Een fanless 4550 heb ik namelijk al...op de langere termijn steek ik er een krachtiger kaartje in om games zoals BioShock, Mass Effect en Dragon Age mee te kunnen spelen. Gaan dit systeem dat trekken met...bijvoorbeeld die MSI R4870-MD1G die op de BBG aangeschreven stond ? De vraag is overigens wat de fans weer toevoegen aan het totale geluid..

[ Voor 40% gewijzigd door Edmin op 12-11-2009 11:03 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Spam
Gebruik de editknop!

[ Voor 99% gewijzigd door Edmin op 12-11-2009 11:04 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat SSD-verhaal van rebelangel66 is inderdaad een beetje vreemd. SSDs zijn bijna volledig geruisloos; het enige dat je in sommige modellen kunt horen is een klein piepje van dichtbij.

Een 4870 Trekt die games wel, maar in de huidige serie Dx11 kaarten heb je met de 5770 een mooi alternatief.

• Spam
Edmin schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:06:
Dat SSD-verhaal van rebelangel66 is inderdaad een beetje vreemd. SSDs zijn bijna volledig geruisloos; het enige dat je in sommige modellen kunt horen is een klein piepje van dichtbij.

Een 4870 Trekt die games wel, maar in de huidige serie Dx11 kaarten heb je met de 5770 een mooi alternatief.
Kan ik daar diezelfde scyte koeler op gebruiken ? Wat voor dB productie moet daarmee verwachten ? Ik kan dat niet echt in een test terugvinden...

Iets te snel getypt. Vond een review van de Scythe Musashi VGA Cooler. De totale geluidproductie 43 dB(A) schrikt mij een beetje af. Ik probeer met het totale systeem rond de 30-40 te komen. Deze koeler past volgens mij ook niet op de 5770. Als ik even de Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E. als lijdraad neem lijkt het niet veel beter gesteld met de geluidsproductie.

Is er nog een ander alternatief ?

[ Voor 34% gewijzigd door Spam op 12-11-2009 11:38 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De mountings van de 4k serie en de 5k serie zijn gelijk, dus ik verwacht van wel. Zoek het op de website van Scythe even op voor de zekerheid. Geluidsniveau zal bij tempgestuurde fans minder zijn, omdat de 5770 een koelere GPU is dan de 4870.

• Panamera
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-09 22:59
Ik lees nu al een tijdje mee in dit draadje over HTCP's omdat ik ook van plan er eentje aan te schaffen.

Nu heb ik het volgende samen gesteld;
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5Q-EM€ 89,74€ 89,74
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 33,50€ 33,50
1Intel Pentium Dual-Core E6500€ 72,41€ 72,41
2Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN€ 29,75€ 59,50
ImporterenTotaal€ 490,19

Wat denken jullie ervan?
Wat is bijvoorbeeld een stille cpu koeler?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Qua koeling zijn de meeste Scythe's koelers goed. Daar heb je ook behoorlijke keuze in model. De beschikbare hoogte verschilt nogal per kast, dus wat de ideale koeler is ook. In de praktijk wil je het grootste hebben wat praktisch past. Natuurlijk wel even nadenken wat de luchtstroom wordt. Waar komt de koude lucht binnen, hoe loopt die door de kast en waar gaat hij weer naar buiten.
Zelf vindt ik het knap irritant dat de meeste kasten de DVD speler boven het moederbord hebben, i.p.v. net aan de andere kant. Dat helpt niet bij de koeling. De Silverstone Grandia GD04B heeft dat ook. Er zijn kasten waar dat anders is, maar die zijn zwaar in de minderheid.
Grappig toetsenbord, ik heb iets vergelijkbaars maar dan met een pookje i.p.v. een trackball. Zeer tevreden over en ik verwacht dat dit ook goed werkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Milmoor op 12-11-2009 12:26 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Panamera
Milmoor schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:24:
Qua koeling zijn de meeste Scythe's koelers goed. Daar heb je ook behoorlijke keuze in model. De beschikbare hoogte verschilt nogal per kast, dus wat de ideale koeler is ook. In de praktijk wil je het grootste hebben wat praktisch past. Natuurlijk wel even nadenken wat de luchtstroom wordt. Waar komt de koude lucht binnen, hoe loopt die door de kast en waar gaat hij weer naar buiten.
Zelf vindt ik het knap irritant dat de meeste kasten de DVD speler boven het moederbord hebben, i.p.v. net aan de andere kant. Dat helpt niet bij de koeling. De Silverstone Grandia GD04B heeft dat ook. Er zijn kasten waar dat anders is, maar die zijn zwaar in de minderheid.
Grappig toetsenbord, ik heb iets vergelijkbaars maar dan met een pookje i.p.v. een trackball. Zeer tevreden over en ik verwacht dat dit ook goed werkt.
Zou je een linkje kunnen sturen van dat toetsenbord met pookje aub?
Lijkt mij ook wel fijn.

Kast is dus van groot belang bij HTCP begrijp ik.
Ik wil hem eigenlijk ook 24/7 laten draaien dus dan is stabiliteit ook wel belangrijk;
ik dacht aan een XP media centre versie als OS.

• psy

psy

Waarom XP? Is echt achterhaald als je ziet wat Win7 nu kan met Mediacenter. Zeker voor HDTV's.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Panamera
psy schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:43:
Waarom XP? Is echt achterhaald als je ziet wat Win7 nu kan met Mediacenter. Zeker voor HDTV's.
Misschien een domme vraag maar is er een Win7 media center edition of zit dat al bij elke versie van Win7?

• psy

psy

Niet in alle versies denk ik, maar zeker in Home Premium en Ultimate.

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:06:
wat ik probeerde te zeggen is dat zolang dat je zorgt dat je kast niet meetrilt met de harde schijf. dat de totale geluidsproductie niet erg beïnvloed wordt door de harde schijf. dan heb ik het over een moderne 13 in een dozijn harde schijf niet een 10 jaar oude schijf of een Raptor e.d. de geluidsreductie van een SSD heeft pas zin als er geen geluidsbronnen in je systeem zitten die meer dan 5 db. meer produceren dan harde schijf (bv een 12cm fan). het wordt namelijk dan compleet verwaarloosbaar op de logaritmische schaal waarop db gebaseerd is.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat klinkt leuk, maar de praktijk is anders. Met een zelfstandig indexerend en defragmenterend OS maakt je HDD veel schrijfbewegingen. Goed voor je performance, minder voor het gehoor. Mijn WD caviar Black is behoorlijk aanwezig als hij aan het werk is en ik heb hem in een speciale mounting hangen. Dat geluid zou ik niet uit mijn htpc willen hebben; dan kies ik liever voor externe opslag icm een SSD.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Panamera schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:31:
Zou je een linkje kunnen sturen van dat toetsenbord met pookje aub?
Lijkt mij ook wel fijn.
Omdat hij voor meer mensen handig kan zijn in het topic: het is een BTC 9019URF. Je zult zelf naar een nieuwere versie moeten kijken, deze lijkt niet meer leverbaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1242/prodpic.jpg

• jayvol09
idd, ik heb een ssd en een scythe big shuriken cpu cooler en hoor niks meer (passieve gpu). 5400 rpm hoor je nog steeds, en je boot nog is trager. Als je budget het toelaat is een ssd een must, icm met win7 helemaal mooi. Nu voor de externe opslag alleen nog een OS met ZFS, samba en ondersteuning voor tv-kaarten :).
Ik ga nexenta binnenkort proberen, anders freebsd maar...

[ Voor 25% gewijzigd door jayvol09 op 12-11-2009 14:11 ]

• Spam
Milmoor schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:24:
Nou dat is lekker dan :? Die Silverstone GD04B is de M-ATX enige kast die ik tot nu toe heb kunnen vinden die 31 cm is en precies dezelfde maat als mijn STG-DH700 receiver. Dit is nogal belangrijk omdat het geheel op een Vogel beugel staat. Heb je misschien een andere kast als alternatief ?

Ik heb nog steeds die vraag uitstaan hoe ik een I/R oog in de kast kan verwerken aangezien die hier niet bijzit. Hoe werkt dit ? Zitten daar standaard aansluitingen voor op het moederbord ?
Edmin schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:55:
Dat klinkt leuk, maar de praktijk is anders. Met een zelfstandig indexerend en defragmenterend OS maakt je HDD veel schrijfbewegingen. Goed voor je performance, minder voor het gehoor. Mijn WD caviar Black is behoorlijk aanwezig als hij aan het werk is en ik heb hem in een speciale mounting hangen. Dat geluid zou ik niet uit mijn htpc willen hebben; dan kies ik liever voor externe opslag icm een SSD.
Ok, ik zat dus inderdaad te denken aan een 32 GB SSD maar bedacht me toen dat ik ook nog af en toe een game wil spelen. Aangezien deze harddisk space vreten zou ik graag willen weten hoe dat in zijn werk gaat. Van een netwerk/shared drive die content draaien gaat toch niet lukken. Of kan dat ZFS uitkomst bieden ? Heb wel beperkt budget dus...

BTW : wat neemt een standaard windows 7 installatie + standaard apps (office, firefox etc) in zoal ?

[update] Ik zie hier een Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 40GB voor 88 eurootjes. Is dit wat of meuk ?
Panamera schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:16:
Ik lees nu al een tijdje mee in dit draadje over HTCP's omdat ik ook van plan er eentje aan te schaffen.

Nu heb ik het volgende samen gesteld;
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5Q-EM€ 89,74€ 89,74
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 33,50€ 33,50
1Intel Pentium Dual-Core E6500€ 72,41€ 72,41
2Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN€ 29,75€ 59,50
ImporterenTotaal€ 490,19

Wat denken jullie ervan?
Wat is bijvoorbeeld een stille cpu koeler?
Specifieke reden waarom je voor een pentium kiest ?

• Panamera
Spam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:43:
Specifieke reden waarom je voor een pentium kiest ?
Goede ervaringen mee, verder niet eigenlijk.
Ik weet wel dat AMD systemen stukken goedkoper kunnen zijn maar ik weet niet hoe stabiel/betrouwbaar die zijn.

Ik ben verder ook helemaal niet thuis in AMD onderdelen, weet dus ook niet welke cpu's goed zijn etc.

Raad jij me wel een AMD systeem aan dan?

• Spam
Panamera schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:59:
[...]

Goede ervaringen mee, verder niet eigenlijk.
Ik weet wel dat AMD systemen stukken goedkoper kunnen zijn maar ik weet niet hoe stabiel/betrouwbaar die zijn.

Ik ben verder ook helemaal niet thuis in AMD onderdelen, weet dus ook niet welke cpu's goed zijn etc.

Raad jij me wel een AMD systeem aan dan?
Nee ik heb er ook geen klap verstand :9 van maar ik zie hier overal alleen maar referenties staan naar AMD Phenom II X3 710 en de AMD Athlon X2 245. Vandaar dat ineens een pentium opviel. Ik zou niet weten of de pentiums energie zuiniger zijn al lees ik goeie verhalen over de X3 kwa zuinigheid (zie eerder in de thread). Voor mij is AMD altijd wel wat goedkoper...

Misschien iemand die hier ervaringen mee heeft ?

• jayvol09
Spam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:07:
[...]

Nee ik heb er ook geen klap verstand :9 van maar ik zie hier overal alleen maar referenties staan naar AMD Phenom II X3 710 en de AMD Athlon X2 245. Vandaar dat ineens een pentium opviel. Ik zou niet weten of de pentiums energie zuiniger zijn al lees ik goeie verhalen over de X3 kwa zuinigheid (zie eerder in de thread). Voor mij is AMD altijd wel wat goedkoper...

Prijs/prestatie is AMD gewoon goed voor low-mid systemen, scheelt je zo 60 euro op dat bovenstaand systeem op mobo+cpu. Zeker nu de core i series op gang begint te komen weet ik niet hoeveel zin het nog heeft om te gaan voor een verouderende 775 socket cpu.
Ok, ik zat dus inderdaad te denken aan een 32 GB SSD maar bedacht me toen dat ik ook nog af en toe een game wil spelen. Aangezien deze harddisk space vreten zou ik graag willen weten hoe dat in zijn werk gaat. Van een netwerk/shared drive die content draaien gaat toch niet lukken. Of kan dat ZFS uitkomst bieden ? Heb wel beperkt budget dus...
Word best krap op een windows 7 systeem met (technisch gezien iets minder dan) 32GB, ik denk dat 40GB t minimum wel is als je nog wat extra software wilt installeren. Die kingston specs zien er wel degelijk uit, en je kan em later nog raid0'en met een andere voor extra capaciteit en snelheid. Je kan ook naar de m series kijken.
http://www.tweaktown.com/...sd_upgrade_kit/index.html
Het valt me op dat de 64GB model een seq. read heeft van 100MBs en de 40GB 170MBs.
ZFS is geen apparaat ofzo, dus als je budget niet groot genoeg om media over t netwerk te doen (lees een servertje kopen/bouwen) dan is een (externe) hdd de enige optie over.
Maar een NAS is best goedkoop tegenwoordig, een sheevaplug kost ong. 60 euro geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door jayvol09 op 12-11-2009 16:05 ]

• Spam
jayvol09 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:58:

Word best krap op een windows 7 systeem met (technisch gezien iets minder dan) 32GB, ik denk dat 40GB t minimum wel is als je nog wat extra software wilt installeren. Die kingston specs zien er wel degelijk uit, en je kan em later nog raid0'en met een andere voor extra capaciteit en snelheid. Je kan ook naar de m series kijken.
http://www.tweaktown.com/...sd_upgrade_kit/index.html
Het valt me op dat de 64GB model een seq. read heeft van 100MBs en de 40GB 170MBs.
ZFS is geen apparaat ofzo, dus als je budget niet groot genoeg om media over t netwerk te doen (lees een servertje kopen/bouwen) dan is een (externe) hdd de enige optie over.
Maar een NAS is best goedkoop tegenwoordig, een sheevaplug kost ong. 60 euro geloof ik.
Hmm, dan denk ik toch dat 't een 40GB word en dat ik desnoods via een USB kabel er een externe schijf aanhang welke ik in de meterkast plaats. Die staat namelijk net achter de HTPC (muur ertussen) en ik heb daar een gat in de muur gemaakt voor kabels. Nu gebruik ik dat voor het plaatsen van een oude XBOX met XBMC (welke veel herrie maakt). Met 5 meter moet dat denk ik wel lukken...hoop ik. Is iets voor fase 2 ;)

Nog even over die kast met diepte 31cm. Ik las dus dat die silverstone Grandia GD04 niet zo best is mbt airflow. Echter kan ik geen andere vinden met die diepte. Dus ALS ik ervoor zou gaan hoe los ik het IR probleem op ? Of zijn er andere (betaalbare) alternatieven ? Ik wil dus graag gebruik blijven maken van mijn logitech Harmony....

• Marco_S
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Hallo allemaal,
heb het topic als newbie volledig doorgespit en kwam uiteindelijk weer bij de oorspronkelijke bbg uit, ondanks dat ik dacht het beter te weten. Wil alleen graag een low profile kast, de MS-Tech MC-1200, omdat ie ook nog eens minder diep is dan de Antec. Krijg ik hier de CPU met koeler wel in of wordt dat vragen om problemen?
Dit is em.

Zijn er alternatieve conf. die er wel in passen maar toch voldoen aan de uitgangspunten voor de bbg? Ook heeft ie maar 350 W voeding, lijkt me voldoende maar toch beduidend minder dan de oorspr. 430. Alvast dank voor de reacties.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Marco_S schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:41:
Ook heeft ie maar 350 W voeding, lijkt me voldoende maar toch beduidend minder dan de oorspr. 430. Alvast dank voor de reacties.
Een stikkertje van 350/430 Watt zegt niks. ;)
Zou zal een MS-TECH voeding nooit 350 Watt kunnen leveren dan zijn ze allang ontploft, een goede 350 Watt voeding zou gewoon 400 Watt kunnen leveren en als je hem dan nog meer belast gewoon uitschakelen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jayvol09
ik denk dat je de stock koeler moet nemen, of een low profile koeler zoals de big shuriken, gezien de kast 10cm hoog is. Voeding is ok.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Gaaf, die kast heeft ook de CD naast i.p.v. boven de cpu. Meer alternatieven daarvoor:
Jetway 122B.
Silverstone heeft er ook een.
In de pricewatch is er nog een vinden die wat breder is en ten dele zilverkleurig. Ik kan nu alleen niet op de naam komen. Als ik me straks verveel zoek ik hem nog op.

[ Voor 12% gewijzigd door Milmoor op 12-11-2009 21:04 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
Spam schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:07:
[...]

Tis niet zozeer de betrouwbaarheid (dat is met AMD prima) als wel de Linux/Hackintosh support. Met AMD zit je aan ATi IGP's (780/785G) vast, tenzij je de (te) slome/verouderde nVidia 8200 chipset meerekent. Die ATi chipsets hebben buiten Windows geen support voor hardware decoded video.

Probleem met een Intel-based HTPC is dat de beste (en duurste) S775 chipset van het moment, de GeForce 9300, van de markt aan het verdwijnen is. Qua zuinigheid en performance komt Intel prima mee met hun Celeron E3200 en Pentium E6300 maar zonder een goede chipset houdt het op. Linux HTPC bouwers zitten nu lastig, die moeten nu kiezen tussen een losse graka of een slome ION (Atom-op-9300-chipset). Het wordt in het Intel kamp pas weer interessant als de H57 chipset met de i3 en Pentium G6950 (incl "on-die" IGP met alle HTPC toeters en bellen) er is begin volgend jaar. Zoals deze.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 12-11-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
En als je die 9300 nog kan vinden is ie toch zwaar overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_S
Milmoor schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:01:
Gaaf, die kast heeft ook de CD naast i.p.v. boven de cpu. Meer alternatieven daarvoor:
Jetway 122B.
Silverstone heeft er ook een.
In de pricewatch is er nog een vinden die wat breder is en ten dele zilverkleurig. Ik kan nu alleen niet op de naam komen. Als ik me straks verveel zoek ik hem nog op.
Klopt het dat in de Jetway en de Silverstone beide alleen ITX-moederborden passen? Dan zou de Asus M3A76-CM er niet in passen (24x24 ipv 17x17). Zou wel het liefst een zilverkleurige hebben, dus ben benieuwd naar je laatste suggestie.

Opmerking over de voeding snap ik wel, voor 90 euri's kun je geen kast met topvoeding leveren, maar gezien het vermogen wat de cpu, moederbord en videokaart trekken, verwacht ik geen problemen: meer dan 150 W zal het lijkt me niet worden onder full load.
Dank voor de feedback so far. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Marco_S schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 07:50:
[...]

Klopt het dat in de Jetway en de Silverstone beide alleen ITX-moederborden passen? Dan zou de Asus M3A76-CM er niet in passen (24x24 ipv 17x17). Zou wel het liefst een zilverkleurige hebben, dus ben benieuwd naar je laatste suggestie.

Opmerking over de voeding snap ik wel, voor 90 euri's kun je geen kast met topvoeding leveren, maar gezien het vermogen wat de cpu, moederbord en videokaart trekken, verwacht ik geen problemen: meer dan 150 W zal het lijkt me niet worden onder full load.
Dank voor de feedback so far. :D
Hmm, ik vind die MS-TECH MC-1200 wel interessant, gezien de grootte (34 cm diepte, kan nog net) en het feit dat er al een PSU en IR poort bijzit. Scheelt weer in de kosten. Voor de rest ziet ie er ook wel ok uit. De vraag is echter of de PSU-fans wel stil zijn :? Zijn hier nog stillere alternatieven voor ? M-ITX voedingen of zo ?

Als ik deze configuratie zou kiezen wat is dan de beste M-ITX mobo-cpu-cpu cooler combi ? Iemand hierboven noemde de big shuriken ? Iemand hier ervaringen mee ? En als ik voor deze kast kies zit ik denk ik vast aan low-profile kaarten. Is daar voldoende keuze in als ik een wat meer beefy GPU wil insteken ? Gelukkig is de 4550 die ik nog heb al low-profile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Marco_S, je hebt gelijk. Ik heb niet op de grootte van je moederbord gelet. Je kan in de pricewatch behoorlijk goed filteren op gewenste eigenschappen, gewoon veel openen en het plaatje bekijken.
De Scythe Ninja en de Big Shuriken hebben beiden een erg goede naam. Gewoon kijken wat past.
Sommige kasten bieden trouwens via een riser de mogelijheid een gewone insteekkaart te plaatsen. De meegeleverde risers zijn wel vaak PCI, dus je als je PCI-E wilt hebben moet je er een bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Milmoor schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:21:
Marco_S, je hebt gelijk. Ik heb niet op de grootte van je moederbord gelet. Je kan in de pricewatch behoorlijk goed filteren op gewenste eigenschappen, gewoon veel openen en het plaatje bekijken.
De Scythe Ninja en de Big Shuriken hebben beiden een erg goede naam. Gewoon kijken wat past.
Sommige kasten bieden trouwens via een riser de mogelijheid een gewone insteekkaart te plaatsen. De meegeleverde risers zijn wel vaak PCI, dus je als je PCI-E wilt hebben moet je er een bij kopen.
hmm...de enige review die ik van deze kast kan vinden is duits. Kan er niet uit opmaken of er een riser kaart inkan. Bovendien word er gesproken over dat de PSU niet al te stil is, als ik het tenminste goed lees:

http://translate.google.d...l=de&tl=en&hl=de&ie=UTF-8

Die jetway is weer te smal :( slechts 30cm breed

Misschien dat ik toch maar voor die Grandia ga en op zoek naar een IR remote port. Is misschien wat groter maar heeft wel bijna precies het formaat van mijn receiver..

Overigens ziet deze er ook nog leuk uit maar kan geen review vinden : MS-TECH MC-380

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 13-11-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Zo te zien heeft de MS-TECH MC-1200 geen riser mogelijkheid. Daarvoor moet je aan de achterkant minstens een slot bracket hebben. De MS-TECH MC-380 lijkt me hem ook niet hebben, dan had het expension slot bij de specificaties gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_S
Milmoor schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:40:
Zo te zien heeft de MS-TECH MC-1200 geen riser mogelijkheid. Daarvoor moet je aan de achterkant minstens een slot bracket hebben. De MS-TECH MC-380 lijkt me hem ook niet hebben, dan had het expension slot bij de specificaties gestaan.
Met mijn "uitmuntende" duits even de pdf opgesnord: Spec-blad, die gelukkig in het engels blijkt te zijn. Hierin worden 4 PCI-slots genoemd, maar ik weet niet of riser cards generiek zijn of specifiek per kast. Kun je met een "standaard" riser card dan de HD4550 plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Milmoor schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:40:
Volgens mij hoeft dat bij de mc380 ook niet aangezien het een M - ATX kast is. Lijkt me hoog genoeg..De specs PDF geeft trouwens (voor mij) niet de goeie maten :

44.00 cm x 36.00 cm x 14.00 cm (L x B x H)
17.32“ x 14.17“ x 5.51“ (D x W x H)
Marco_S schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:24:
[...]

Met mijn "uitmuntende" duits even de pdf opgesnord: Spec-blad, die gelukkig in het engels blijkt te zijn. Hierin worden 4 PCI-slots genoemd, maar ik weet niet of riser cards generiek zijn of specifiek per kast. Kun je met een "standaard" riser card dan de HD4550 plaatsen?
Nou met de HD4550 van Sapphire heb je sowieso een low-profile PCI-E kaart te pakken. Dus daar zit het probleem niet, echter wil ik ooit er een wat krachtiger kaart insteken (5770 of zo) en dan heb je de standaard maat te pakken. Verder wil ik de optie open houden om er misschien ooit een FireDTV bij te steken als dat tenminste nog werkt bij ziggo ...

Blijf hikken tegen die 80mm fan die klaarblijkelijk niet zo stil zou zijn. En de PSU, maar die kun je vervangen toch ? Of is dat een custom fit ?

[ Voor 30% gewijzigd door Spam op 13-11-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de spec is het een sfx form factor psu volgens mij had Silenx en fsp hier nog opties in als het niet al de fsp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walinsky
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:10
Dreamvoid schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:22:
[...]

Tis niet zozeer de betrouwbaarheid (dat is met AMD prima) als wel de Linux/Hackintosh support. Met AMD zit je aan ATi IGP's (780/785G) vast, tenzij je de (te) slome/verouderde nVidia 8200 chipset meerekent. Die ATi chipsets hebben buiten Windows geen support voor hardware decoded video.

Probleem met een Intel-based HTPC is dat de beste (en duurste) S775 chipset van het moment, de GeForce 9300, van de markt aan het verdwijnen is...<snip>
Ik wil xmbc/vdr draaien met 2 pci dvb-c kaarten; dus heb ik 2 pci-sloten nodig (en een nvidia GPU voor VDPAU).
Ik ben nu al een paar weken op zoek naar de laatste der mohanikanen onder de 9300/9400 igp bordjes maar dit lijkt tevergeefs. (ASUS P5N7A-VM, Gigabyte GA-E7AUM-DS2H, MSI P7NGM-Digital, XFX geforce 9300, ... zijn nergens meer te krijgen)

Zijn er nog aanraders qua (socket 775) bord / graka combo - of heeft iemand nog een briljant idee over een bord met geschikte igp. Ik kan eventueel een atx bord kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:06:
volgens de spec is het een sfx form factor psu volgens mij had Silenx en fsp hier nog opties in als het niet al de fsp is.
Sorry, ben een beetje leek op dit gebied. SFX form factor is dus een PSU standaard ? En is FSP een merk ?

Heb je misschien een NL linkje hoe een Silenx PSU eruit zou zien en waar ik die kan kopen ?

Is het zoiets ? :
http://www.moddersmart.co...c-sfx-psu-ixm-40-14-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een aantal sfx voedingen in Nederland dan:

http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2723&f=1&h=1&s=1&a=184017 deze site heeft er meer zoek op sfx
http://tweakers.net/pricewatch/143441/seasonic-ss-300sfd-active-pfc.html#tab:prices
http://azerty.nl/8-1073-239790/be-quiet-sfx-350w-voeding-in.html

Volgende keer mag je zelf wat meer moeite doen

En de volgende keer mag jij die belerende toon achterwege laten.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmin op 14-11-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
als je echt lage eisen hebt zou je ook een picopsu ipv een sfx kunnen nemen, alleen weet ik niet of je kast dan aan de achterkant een operning heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_S
Gents, nog even een vraagje over de videokaart: die HD4550 is passief gekoeld en dus lekker stil. Eentje die wat hogere specs heeft is deze: http://www1.sapphiretech....erview.php?gpid=280&grp=3.
Ook passief gekoeld maar allesbehalve low-profile. Zou denk ik wel in een Silverstone Grandia passen, maar is dit wel nodig, of ga ik het verschil niet zien?

(Los daarvan lijkt het meer op een Harley-motorblok, maar dat terzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je gaat gamen ja, als het alleen maar is voor dxva video decoding nee de 4550 heeft genoeg headroom en meer proccessing kracht voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco_S
dank je rebelangel66, dan blijft het de HD4550 in een mooi laag kastje.

Oh ja, en dan nog even een case waar ik echt verliefd op dreig te worden:

http://moneual.cafe24.com/english/sub02/sub6.htm

[ Voor 49% gewijzigd door Marco_S op 14-11-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet niet of dit precies het juiste topic is maar ik zoek eigenlijk deze kast ergens te koop (nieuw of tweedehands). of eentje die er heel erg op lijkt..

http://shop.strato.de/epa..._GB/?ViewObjectID=4715845
Iemand nog een idee waar ik deze kan vinden? Is niet meer te koop namelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvansl schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:17:
Weet niet of dit precies het juiste topic is maar ik zoek eigenlijk deze kast ergens te koop (nieuw of tweedehands). of eentje die er heel erg op lijkt..

http://shop.strato.de/epa..._GB/?ViewObjectID=4715845
Iemand nog een idee waar ik deze kan vinden? Is niet meer te koop namelijk :(
kijk in de pricewatch
Marco_S schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:43:

leuk kastje lijkt echt precies op een normale dvd/blu-ray speler alleen wordt het misschien moeilijk om een interne tv-kaart doordat die low-profile is maar een externe tv-kaart werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvansl
  • Laatst online: 20-08-2024
daar staat die dus niet tussen, dat is net het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 149,95€ 149,95
1Intel Core 2 Quad Q8300€ 112,53€ 112,53
1Intel Desktop Board DG41TY€ 53,69€ 53,69
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 78,-€ 78,-
1XFX HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 116,50€ 116,50
ImporterenTotaal€ 510,67

Ik wil een HTPC ( alleen media geen games ) maken op basis van deze specs, de HD 5750 zal rechtstreeks op mijn Denon AVR-2309 worden aangesloten voor zowel beeld als geluid. HDD ben ik nog niet geheel uit wat ik daar mee doe, zal waarschijnlijk een 16GB USB ( puur voor OS ) worden aangezien alles via de NAS loopt. PSU heb ik nog, en de case is nog een lopend project.

Nu vraag ik me af of de CPU niet iets te overkill is voor HD films en Ziggo kabel. Nu komt het zich niet op die paar euro van de CPU, maar als het gewoon geen zin heeft :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Apoca schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:40:
Nu vraag ik me af of de CPU niet iets te overkill is voor HD films en Ziggo kabel. Nu komt het zich niet op die paar euro van de CPU, maar als het gewoon geen zin heeft :)
Lijkt mij wel overdreven ja, waarom geen Athlon II X2/X3/X4, heb je ook nog een veel mooiere prijs. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Dus een HTPC op basis van zeg een AMD Athlon II X2 240E zal een vergelijkbaar resultaat neer zetten? Ik wil gewoon niet straks uiteindelijk power te kort komen als ik steeds meer van de HTPC ga eisen, ik ken me zelf :P

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 68,43€ 68,43
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 78,31€ 78,31
1MSI 785GM-E51€ 62,30€ 62,30
1XFX HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E€ 116,50€ 116,50
ImporterenTotaal€ 475,49

Het verschil valt toch reuze mee als ik eerlijk ben :)

[ Voor 81% gewijzigd door Apoca op 14-11-2009 16:35 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Apoca schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:28:
Dus een HTPC op basis van zeg een AMD Athlon II X2 240E zal een vergelijkbaar resultaat neer zetten?
Zou wel moeten ja, maar waarom eigenlijk een HD5750, wat is er mis met een HD4550?

Zoiets lijkt mij logischer als HTPC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 68,43€ 68,43
1Asus M4A78LT-M LE€ 48,97€ 48,97
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 78,31€ 78,31
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 34,87€ 34,87
ImporterenTotaal€ 380,53

[ Voor 76% gewijzigd door -The_Mask- op 14-11-2009 16:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:34:
[...]

Zou wel moeten ja, maar waarom eigenlijk een HD5750, wat is er mis met een HD4550?
Ja goed punt hoor, maar de HD57xx range heeft betere deinterlacing, en je kunt aan audio bitstreaming doen. Zijn misschien in de ogen van sommige mensen punten welke niet gelijk de meerwaarde rechtvaardigen, maar gezien je een dergelijk HTPC toch voor min 2 jaar in elkaar zet, wil ik ook nu iets fatsoenlijks samen stellen :)

De HD56xx range was ook perfect geweest, zeker prijstechnisch. Maar dat duurt nog even voor dat we die kaartjes op de markt zien. En ja elke keer maar wachten das ook weer zoiets....

[ Voor 16% gewijzigd door Apoca op 14-11-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu 60euro bespaard kun je deze misschien gebruiken voor een kingston SSD zal in ieder geval sneller zijn dan een 16GB usb stick. je moet dan wel 20 euro bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Apoca schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 16:45:
De HD56xx range was ook perfect geweest, zeker prijstechnisch. Maar dat duurt nog even voor dat we die kaartjes op de markt zien. En ja elke keer maar wachten das ook weer zoiets....
Daar dacht ik dan dus ook, maar wachten tot volgend jaar dat duurt te lang?
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:43:
nu 60euro bespaard kun je deze misschien gebruiken voor een kingston SSD zal in ieder geval sneller zijn dan een 16GB usb stick. je moet dan wel 20 euro bijleggen.
Ik zou dan eerder kijken naar bijvoorbeeld deze: pricewatch: Corsair M32 32GB

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

@ rebelangel66 / -The_Mask-

Voor een SSD had ik ook al gekeken, dit heeft echter niet gelijk de prioriteit. Heb vaker een OS via de USB laten lopen, en hoewel het zeker sneller kan is het een relatief aardige oplossing. Maar zeker bedankt voor de tip :)
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:02:
Daar dacht ik dan dus ook, maar wachten tot volgend jaar dat duurt te lang?
Gezien ik toch niet "even" een HTPC koop op een zaterdagmiddag, en iemand ben die na een idee zich meer en meer gaat inlezen. Bestaat de kans zeker dat ik uiteindelijk ga wachten met de aankoop van de GPU tot de "low-end" range van de HD5xxx serie op de markt is. Wil uiteindelijk geen spijt hebben van mijn aankoop, al zal de HD5750 ook perfect zijn.

Maar zoals reeds aangegeven, misschien eigenlijk iets te duur voor zijn doel. Maar zet je dat af tegen bijvoorbeeld een ASUS Xonar HDAV1.3 welke sommige mensen extra in hun HTPC zetten... Tja dan is het een no-brainer.

[ Voor 63% gewijzigd door Apoca op 14-11-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Alles aan het lezen, maar ik mis 1 bepaalde kast van Zalman die onder de TV niet zou misstaan en bovendien goed betaalbaar is.

link van Zalman
link van enige NL verkoper (die ik kan vinden althans)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4launch heeft hem ook plaatje is van zijn broer de hd503. het is een vrij nieuwe kast dus hij staat nog niet in de pricewatch. cool-prices, salland en maxict gaan hem krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:19:
4launch heeft hem ook plaatje is van zijn broer de hd503. het is een vrij nieuwe kast dus hij staat nog niet in de pricewatch. cool-prices, salland en maxict gaan hem krijgen
Vind de 503 alweer minder, hou het liever strak zonder schermpjes en nodeloze knopjes. Maar goed, dat is mijn smaak...

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik bedoelde is dat 4launch beide de hd501 en hd503 heeft maar voor beide hetzelfde plaatje gebruikt. als je op de link naar de fabrikant klikt kom je weer op de hd501 op de zalman site uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Ik weet wat je bedoelde, ik gaf alleen mijn persoonlijke mening dat ik de 503 alweer een "13 in een dozijn" kast vind. Ik was al lang op zoek naar iets als de 501.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zat mooie kasten gezien die hetzelfde bieden (strak uiterlijk). Maar helaas van nogal exotische merken. Nadeel is echter dat de aanschaf niet zelden > €400.- is en vaak nog zelf de import voor m'n rekening moest nemen.

Onderstaand m'n voorlopige wensenlijst. Zoals bij velen is de processor ook voor mij een punt van twijfel, de dualcore zal ruimschoots voldoen voor het afspelen van films. Ik ben er echter nog niet over uit waar de newsleecher op gaat draaien. Stel dat dit dus op de achtergrond in de htpc moet gaan plaatsvinden, wil ik niet dat m'n film gaat haperen omdat er gerepareerd moet worden. Een quadcore heb ik dus nog immer in het achterhoofd. Commentaar is welkom

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 215€ 41,51€ 41,51
1Asus M2A74-AM SE€ 40,52€ 40,52
1Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/2GN€ 29,75€ 29,75
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 40GB€ 79,67€ 79,67
1MSI R4550-MD1GH€ 38,96€ 38,96
1Samsung SH-D163B€ 12,96€ 12,96
1Seasonic S12II-330€ 39,48€ 39,48
ImporterenTotaal€ 282,85

[ Voor 87% gewijzigd door onsgeluk op 15-11-2009 13:52 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Deleted, verkeerde topic. Hoorde in dit topic thuis.

[ Voor 77% gewijzigd door onsgeluk op 15-11-2009 18:52 ]

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

-The_Mask- schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:03:
Heb je trouwens geen CPU koeler nodig? O-)
Volgens mij boxed :?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Doe eens een superstille/effectieve suggestie dan :)

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Marco_S schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:43:

die case komt ook met een aardige prijs
http://www.hardware.info/..._Slim_Line_Silver_MC312S/

kwaliteit kost geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c oma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik ben op zoek naar een soort-van-HTPC met de volgende eigenschappen:

- kleine behuizing (niet per se een platte)
- stil en energiezuinig
- inbouwmogelijkheid voor goede geluidskaart (Xonar oid.), eventueel via USB
- stille disk om van te booten (wellicht is een SSD het beste?)
- video wordt aangesloten op een HDTV
- audio wordt (voorlopig via SPDIF) aangesloten op versterker (mijn Rotel RSX-1055 ondersteund helaas geen HDMI)

Wat hij *niet* hoeft te hebben:

- tv / radio tuner
- optische drive (alle content wordt vanaf een NAS gespeeld)
- additionele hard disks

Wat ik er mee wil doen:

- afspelen van dvd en blu-ray iso's vanaf een NAS / usb disk
- browsen op internet / youtube

Is de configuratie die op de front page staat (minus de optische drive, tv kaart, en de hard disk vervangen door een SSD, en een Xonar toegevoegd) hier het meest geschikt voor? En is er een degelijke goedkopere behuizing te bedenken waar alles inpast (ik vind de behuizng redelijk prijzig, en stel er eigenlijk geen eisen aan)? Of is er wellicht een kant-en-klaar systeem te bedenken (zoiets als een MSI nettop maar dan wellicht iets krachtiger) dat aan mijn eisen voldoet? Ik vind het zeker geen probleem om de boel zelf in elkaar te zetten maar als het makkelijk kan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245€ 51,50€ 51,50
1Antec MicroFusion Remote 350€ 89,99€ 89,99
1Asus M4A785-M€ 61,40€ 61,40
1Corsair M32 32GB€ 83,42€ 83,42
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 41,48€ 41,48
1Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI€ 34,87€ 34,87
ImporterenTotaal€ 362,66

Zoiets? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben al een week aan het stoeien met mijn htpc... Het grote probleem is dat mijn Onkyo TX-SR606 geen pc signaal kan verwerken via HDMI. Het lukt mij wel, maar het beeld is erg slecht.
Nu heb ik het volgende gedaan: Vanuit mijn HD4650 een DVI<>HDMI kabel naar mijn tv. Uit dezelfde kaart vervolgens een HDMI kabel naar de versterker.
Nu heb ik weer prima beeld op de tv. Maar Windows (7) geeft nu aan dat er geen speakers zijn aangesloten, en heb ik dus geen geluid. Nu zit er in het ATI Catalyst control panel geen enkele instelling voor het geluid, en in WIndows valt niks in te stellen. Is het uberhaupt mogelijk om uit 1 videokaart een apart video en audio signaal te sturen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Nyarlathotep schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:20:
Ik ben al een week aan het stoeien met mijn htpc... Het grote probleem is dat mijn Onkyo TX-SR606 geen pc signaal kan verwerken via HDMI. Het lukt mij wel, maar het beeld is erg slecht.
Nu heb ik het volgende gedaan: Vanuit mijn HD4650 een DVI<>HDMI kabel naar mijn tv. Uit dezelfde kaart vervolgens een HDMI kabel naar de versterker.
Nu heb ik weer prima beeld op de tv. Maar Windows (7) geeft nu aan dat er geen speakers zijn aangesloten, en heb ik dus geen geluid. Nu zit er in het ATI Catalyst control panel geen enkele instelling voor het geluid, en in WIndows valt niks in te stellen. Is het uberhaupt mogelijk om uit 1 videokaart een apart video en audio signaal te sturen?
HDMI-kabel als oorzaak uitgesloten?

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gevonden :D

Ik had in het CCC het tweede scherm gedisabled... Ik heb nu namelijk 2 schermen staan. De ene heet Samsung, en de andere TX-SR606. Stom.... Nu werkt het geluid weer :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c oma
Bedankt voor je antwoord! Zoiets is inderdaad waar ik aan zat te denken. Ik zag echter nog een aardige kast met een 300W voeding, zou dit ook voldoende zijn?

Daarnaast zie ik dat er vreselijk veel micro-ATX moederborden zijn met de AM3 socket. Zo zag ik alleen van ASUS al de M4A78L-M, M4A78L-M LE, M4A78LT-M LE, en dus degene die jij noemt. Wat is nu het verschil tussen al deze bordjes? De specs lijken vrijwel gelijk, de ene heeft 12 USB poorten en de andere 10, some zijn er 2 geheugenbanken en soms weer 4, maar voor de rest lijkt het allemaal identiek.

Edit: the devil is in the detail.. ik zie inderdaad dat de M4A78LT-M LE bijvoorbeeld alleen ddr3 geheugen gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door c oma op 15-11-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
c oma schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:13:
Ik zag echter nog een aardige kast met een 300W voeding, zou dit ook voldoende zijn?
Een aardige kast? 300 Watt voeding?
Misschien iets specifieker of zeg je ook altijd: die auto met vier wielen. ;)
Daarnaast zie ik dat er vreselijk veel micro-ATX moederborden zijn met de AM3 socket. Zo zag ik alleen van ASUS al de M4A78L-M, M4A78L-M LE, M4A78LT-M LE, en dus degene die jij noemt. Wat is nu het verschil tussen al deze bordjes? De specs lijken vrijwel gelijk, de ene heeft 12 USB poorten en de andere 10, some zijn er 2 geheugenbanken en soms weer 4, maar voor de rest lijkt het allemaal identiek.
Zit soms ook maar weinig verschil in. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c oma
Ik denk dat ik inderdaad maar voor de setup ga zoals The_Mask voorstelt, ik neem echter wel ander geheugen want de M4A785-M wil toch echt DDR2 hebben ;)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
c oma schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:26:
Wat ik er mee wil doen:
- afspelen van dvd en blu-ray iso's vanaf een NAS / usb disk
- browsen op internet / youtube
...
Of is er wellicht een kant-en-klaar systeem te bedenken (zoiets als een MSI nettop maar dan wellicht iets krachtiger) dat aan mijn eisen voldoet? Ik vind het zeker geen probleem om de boel zelf in elkaar te zetten maar als het makkelijk kan... :)
Je komt ook een heel eind met een ION nettop, zoals een Acer Aspire Revo R3610, Asus EEEBox EB1012.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 15-11-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
c oma schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:14:
Ik denk dat ik inderdaad maar voor de setup ga zoals The_Mask voorstelt, ik neem echter wel ander geheugen want de M4A785-M wil toch echt DDR2 hebben ;)
Hmmm, flauwe pricewatch zegt dat het een AM3 mobo is. :p
Maar zou dan gaan voor een AM3 mobo met DDR3 in plaats van een AM2+ met DDR2 prijsverschil is nu al te verwaarlozen en in de toekomst wordt DDR3 alleen maar goedkoper en DDR2 alleen maar duurder. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:21:
een aantal sfx voedingen in Nederland dan:

http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2723&f=1&h=1&s=1&a=184017 deze site heeft er meer zoek op sfx
http://tweakers.net/pricewatch/143441/seasonic-ss-300sfd-active-pfc.html#tab:prices
http://azerty.nl/8-1073-239790/be-quiet-sfx-350w-voeding-in.html

Volgende keer mag je zelf wat meer moeite doen

[mbr]En de volgende keer mag jij die belerende toon achterwege laten.[/]
Ok, thanks. Ter info : ik had wel degelijk gezocht maar op SFX kon ik bar weinig vinden op pricewatch.

Zit aan de volgende config te denken :
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair TWIN2X4096-6400C5 G€ 82,56€ 82,56
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB€ 84,98€ 84,98
1Scythe Big Shuriken€ 26,-€ 26,-
ImporterenTotaal€ 385,34

Met de MS-TECH MC-1200 erbij. Dan eerst even kijken naar het geluid en dan eventueel een stillere PSU erin. Heb nog een low-profile 4550 liggen voor H.264 decoding.

Een aantal vragen :
  • Wil er ooit ook timeslice recording (met Media Portal) op doen maar de FloppyDTV kaart is geen low-profile. Heeft iemand een tip ?
  • Heb zitten snuffelen tussen de m-ITX borden en het valt mij op dat deze relatief duur zijn. Kan iemand een tip geven voor een goeie & goedkopere m-ITX ? Zit een beetje met budget issues en probeer het geheel onder de 500 te houden.
  • Heb er een X3 ingestopt om er ooit een beetje mee te kunnen gamen maar moet er wel een fatsoenlijke video kaart bij. Zijn er in de beefy range ook low-profile te koop ?
Of moet ik al met al toch maar beter voor een m-ATX kiezen zodat ik gewone kaarten erin kan steken ? Zo ja, weet iemand toevallig nog een m-ATX kast met IR poort EN 35cm of korter in diepte ? Heb al op pricewatch gekeken maar kom er niet uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens de PW zijn er geen mITX planken voor AM2 onder de €160, dus dat wordt een moeilijk verhaal. Ook een low profile videokaart wordt lastig. Het beste dat je kunt doen is dit: pricewatch: Sparkle SX98GT512D3L-NM

Ik zou nog maar eens goed afwegen wat belangrijker vindt: grootte of prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Edmin schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:16:
Volgens de PW zijn er geen mITX planken voor AM2 onder de €160, dus dat wordt een moeilijk verhaal. Ook een low profile videokaart wordt lastig. Het beste dat je kunt doen is dit: pricewatch: Sparkle SX98GT512D3L-NM

Ik zou nog maar eens goed afwegen wat belangrijker vindt: grootte of prestaties.
Ja daar zit ik nu precies mee. De diepte kan ik iig niet omheen. Die moet kleiner zijn dan 34cm anders past ie niet op de hifi-beugel en het staat ook niet (ik kijk er van de zijkant tegenaan). Daarnaast heb ik geen problemen met een hogere kast zoals de Grandia van Silverstone maar die heeft weer airflow problemen (DVD boven CPU) en geen IR poort.

De kast is duidelijk key, misschien toch beter voor een wat prijzigere kast gaan. Alleen zijn de allemaal zo diep en of missen IR poort. Ik zou wel voor een RF kunnen kiezen maar dan moet ik weer een andere Harmony aanschaffen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb van het weekend bij een vriend van me een HTPC gebouwd op basis van de pricewatch: Tsunami MJR2, op zich een hele mooie kast, echter waren er 2 kleine probleempjes.

1. Het meegeleverde verloopje voor de slimline dvd speler is bedoeld voor paralel ata, terwijl we een serial ata besteld hebben. Nu moet ik dus op zoek naar een verloopje, die ook nog in de kast past. Op zich moet het wel lukken, echter is het niet het meest standaard kabeltje wat er is ;)

2. Ik kon de kabels voor de reset en hd-led niet vinden. Nadat ik alle kabels aangelsoten had ( USB, Firewire, Power switch, power led, Audio ) bleef er geen kabeltje meer over. Ik moet er nog eens goed naar kijken, want ik heb het idee dat ik gewoon beter moet kijken, en iets verschrikkelijk over het hoofd zie. Gelukkig zijn het niet de meest belangrijke aansluitingen.

Is er hier iemand met dezelfde case die vergelijkbare ervaringen heeft, of een antwoord op de problemen heeft?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oplossing voor je ir poort en tv-kaart is een anysee E30 Combo Plus dit is een externe tv-kaart via usb en heeft zowel een ir ontvanger als een softCAM die DVB-C kan decoderen. nadeel is wel dat je dit kastje gaat zien op of naast je kast. voordeel geen alphacrypt nodig, kan worden geupdate en is ook geschikt voor digitenne.

misschien is de tsunami mjr2 iets maar ik kan me voorstellen dat je deze niet mooi vind en het lijkt me ook geen geweldige kast want hij heeft een hoop nadelen maar hij voldoet aan je diepte norm.

edit zie dat woy me voor is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:06:
oplossing voor je ir poort en tv-kaart is een anysee E30 Combo Plus dit is een externe tv-kaart via usb en heeft zowel een ir ontvanger als een softCAM die DVB-C kan decoderen. nadeel is wel dat je dit kastje gaat zien op of naast je kast. voordeel geen alphacrypt nodig, kan worden geupdate en is ook geschikt voor digitenne.

misschien is de tsunami mjr2 iets maar ik kan me voorstellen dat je deze niet mooi vind en het lijkt me ook geen geweldige kast want hij heeft een hoop nadelen maar hij voldoet aan je diepte norm.

edit zie dat woy me voor is.
Ik probeer te achterhalen of deze externe kaart ook met Media Portal werkt maar zijn ze een beetje wazig over.

Die Tsunami kast verdiend inderdaad geen schoonheidsprijs maar heeft wel riser cards ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij heeft volgens de review van hardware.info BDA-drivers dus hij is geschikt voor media-portal.

edit: ik heb net een draadje gelezen op het media-portal forum en het blijkt dat het wel werkt maar de ondersteuning voor de softCAM werkt nog niet met de oude drivers dus de encrypted zenders werkten nog niet. ik heb geen idee of het met de nieuwe drivers wel werkt

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:13:
hij heeft volgens de review van hardware.info BDA-drivers dus hij is geschikt voor media-portal.
Snotverdikkie dat ziet er goed uit ;) thx !

Het zou eigenlijk nog mooier zijn als ze ook een interne PCI-E variant hadden. Dan was het zelfs voor een normal profile kast nog interessanter geweest dan de FloppyDTV.

Met al dit low-profile gezoek ben ik overigens steeds meer aan het neigen naar een configuratie op normal profile :

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M3A76-CM€ 48,12€ 48,12
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 35,70€ 35,70
1Corsair TWIN2X4096-6400C5 G€ 82,56€ 82,56
1Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 (Desktop bundle) 40GB€ 84,98€ 84,98
1Scythe Ninja Mini€ 28,75€ 28,75
ImporterenTotaal€ 557,05

...waar dus geen IR receiver bijzit. Aangezien ik toch 1 USB dongle moet gebruiken voor de keyboard zoek ik eigenlijk een waar ook een A/B bijzit ..dus 1 USB dongle voor 2 devices, zoals met een muis... Bestaat er zoiets ?

[ Voor 93% gewijzigd door Spam op 16-11-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
kheb een technotrend 1501 en een WB smartmouse voor 100 euro minder gekocht, misschien koop ik wel die anysee als ik ooit HDTV over de kabel neem.
Moet nog wel ff kijken of t gaat werken vanaf mn nexenta server :p

[ Voor 18% gewijzigd door jayvol09 op 16-11-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ook ik wil een HTPC samenstellen. Daarvoor wil ik een dual tuner TVkaart gebruiken en een HDD voor andere content. Ook wil een BL-drive nemen, voor de nodige schijfjes.

Na wat rond gezocht te hebben kwam ik hierop uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 245€ 51,50€ 51,50
1Antec BP350€ 27,74€ 27,74
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 111,-€ 111,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 41,48€ 41,48
1Nox Media€ 64,95€ 64,95
1Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 45,-€ 45,-
ImporterenTotaal€ 505,47

Maar ik vraag me af of de on-board chipset van het moederboard genoeg is voor 1080p vanaf een BL-schijfje.... en of 2GB geheugen genoeg is. Ik neem aan van wel, maar wat is jullie mening?

Gaande jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou voor een voeding gaan die een 80% plus certificering heeft dit zijn meestal betere kwaliteit voedingen en de 15 a 20 euro extra heb je in de levensduur wel terugverdiend. 4 GB is voor windows 7 aan te raden maar zal niet erg veel in de performance van media center schelen. maar voor geluidsproductie van de harde schijf door de pagefile is het wel aan te raden.

de onboard chipset moet voldoende zijn maar vooral voor blu-ray is de 35 euro meerprijs voor een 4550 te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 18:09:

de onboard chipset moet voldoende zijn maar vooral voor blu-ray is de 35 euro meerprijs voor een 4550 te rechtvaardigen.
Te rechtvaardigen? Bluray playback gaat prima met de huidige IGP's. Daar heb je echt geen 4550 voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
alleen een atom is toch niet zo goed met blurays?
ik zou voor een voeding gaan die een 80% plus certificering heeft dit zijn meestal betere kwaliteit voedingen en de 15 a 20 euro extra heb je in de levensduur wel terugverdiend.
volgens mij hebje al voor 6 euro meer een 80+ voeding van be quiet ofzo, met een grotere fan ook.

nog een vraagje over analoge tuning, als je zoals ik bv ziggo hebt met digitale tv + gewone zender pakket (gaat over 1 kabel), pakt de analoge tuner dan wel iets op?

Als je geen kabelspecifieke kanalen opneemt en een beetje minder kwaliteit tevreden bent is t wel een goedkoop alternatief? 110 euro voor een dual tuner is dan niet verkeerd, gezien een anysee dan over t algemeen 1 kanaal pakt. (stuurt iedereen richting tv-kaarten)^^

Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is uitsluitend bedoeld voor vragen omtrent het samenstellen of ugraden van je htpc. Voor andere vragen, zoals de softwarematige instellingen of technische problemen dien je je eigen topic aan te maken!