Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 197 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 41.623 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:24

junglebeast

hier staat iets

Zo vandaag voor het eerst in Uld25 getanked. Ging heel aardig.. Laatste stukje van razor mogen doen en ook XT deed ik voor de helft na de MT dood ging. We bleven steken op Kologarn. Maar wel een nieuwe mijlpaal voor onze casual NL guild, en wat vrienden.

Toen nog voor het eerst OS25+1 gedaan en mocht daar Sarth tanken. Was een makkie vergeleken met Uld.

Al met al een leuke avond.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Thrilled schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:35:
Ik "durf" eigenlijk geen WoW meer te spelen.. ik heb nu een char van 71 ongeveer.. mage, maar de guild verwacht dat ik ga raiden en daar heb ik gewoon geen zin meer in.. heb nu veel minder tijd dan vroeger dus echt dedicated spelen kan niet meer.. de keren dat ik Kara van binnen heb gezien zijn op 2 handen te tellen en so far gaat mijn raid-ervaring.. PuG instances vind ik nog wel leuk maar ik raak zo snel de motivatie kwijt om te gamen..altijd maar weer hetzelfde liedje, en toch blijft de game mij trekken, zeker nu met die nieuwe expansion op komst.. hmpf
Misschien is je motivatie een stuk beter als je geen druk van je guild op je schouders hebt. Ik heb zelf geen guild (behalve mn eigen guild voor de bank) en dat bevalt me prima. No pressure, niemand die iets van je moet en nooit last van te laat komen :)

PuG's zijn er op onze server (Outland) genoeg en ook naar Ulduar. Zo ook vanavond met mn warlock tot aan Hodir omgelegd. Bevalt me prima zo op deze manier. Lekker relaxed gamen. Als ik geen zin heb in quests zet ik mezelf de hele avond in de LFG en dan ben ik 80% van de tijd in een instance te vinden.

Gister zelfs Undying gehaald in een PuG met mn Warlock :P

[ Voor 7% gewijzigd door redfoxert op 06-09-2009 01:48 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Dagboekjes
Afgelopen tijd vooral bezig geweest met gearupgrades voor mijn warlock. Moet alleen nog een goed head stuk hebben, de rest is al aardig op orde. Gisteren had ik geluk met ToTC. Zat in een groepje waarmee we 5 runs hebben gedaan in nog geen uur tijd, waaronder 1 heroics. Daar heb ik toch zeker 3 mooie items mogen looten.

Mijn priest ligt op dit moment beetje stil, ben nu 66, maar het questen eigenlijk wel bue. Toch maar weer eens wat meer aandacht aan besteden, zodat ik in ieder geval snel naar Northrend kan.

Mijn paladin heb ik geswitched naar protection, daar moet ik nog wel zowat alle gear verbeteren. Daar ga ik mee aan de slag zodra ik mijn warlock op orde heb :) .

En mijn shaman... die ligt even helemaal stl. Die pak ik wel weer op als mijn priest op 80 zit :) .

[ Voor 20% gewijzigd door uashy op 06-09-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 12:05
Ik "durf" eigenlijk geen WoW meer te spelen.. ik heb nu een char van 71 ongeveer.. mage, maar de guild verwacht dat ik ga raiden en daar heb ik gewoon geen zin meer in..
/gquit en klaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik "durf" eigenlijk geen WoW meer te spelen.. ik heb nu een char van 71 ongeveer.. mage, maar de guild verwacht dat ik ga raiden en daar heb ik gewoon geen zin meer in.. heb nu veel minder tijd dan vroeger dus echt dedicated spelen kan niet meer.. de keren dat ik Kara van binnen heb gezien zijn op 2 handen te tellen en so far gaat mijn raid-ervaring.. PuG instances vind ik nog wel leuk maar ik raak zo snel de motivatie kwijt om te gamen..altijd maar weer hetzelfde liedje, en toch blijft de game mij trekken, zeker nu met die nieuwe expansion op komst.. hmpf
tja, level eerst maar naa 80, zou ik zeggen. tot die tijd heeft je guild toch weinig aan je. dan kun je altijd nog bekijken in hoeverre je nog wil raiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04
Ja, inderdaad. Of duidelijk zeggen dat er wel wilt zijn, maar niet om te raiden, omdat je daar geen tijd voor hebt. OF dat nu waar is of niet. De guild weet dat niet. En als ze daar niet mee eens zijn dan kicken ze je vanzelf wel.

Ik heb een update gedaan op mijn hunter. Ik heb de BM spec die ik had omgeruild voor een survival spec. Dit is nu de spec die heb. Hopelijk maak ik daar een beetje beter progress mee dan wat ik had (wel ff talent knopje klikken).

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 06-09-2009 17:40 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 17-09 12:05
Het gaat hier toch al een tijdje over de enorme retards in WoW, net heb ik nog zoiets meegemaakt, bijna om te huilen. Er werd een tank gezocht voor ToC HC, last spot. Ik dus gejoined, maar toen bleek het om een guildrun te zijn van de grootste retardguild in heel World of Warcraft. Horde Slayers DK. Een Deense guild met de grootste randdebielen, ninja's en klapjosti's. Helaas kwam ik daar pas achter na de kill van de eerste 3 bosses, dus ik moest wel verder omdat ik gesaved was.

De healer was een druid die alleen maar rondjes rende en gewoon vergat te healen, alleen af en toe een HoTje en dat was het wel. Elke keer overleefde ik het nét, dankzijk argent defender, waar je weer HP krijgt terwijl je eigenlijk dood zou gaan. Zowel bij de eerste bosses als bij de tweede boss. Het heeft me ook een lay on hands/bubble gekost etc. Bij de tweede boss markte ik de priest als eerst, daarna de lightwielder, en de monk markte ik niet. En wat doen ze? Targeten ze met twee/drie man de lightwielder. :~/ Op het moment dat de lightwielder dood is gaan ze voor de monk.. En de priest, met een enorm doodshoofd boven zich? Nee hoor.

Bij de laatste boss (Black Knight) was het helemaal een ramp. Weer slechte heals, en bij het ontploffen van de ghouls bleven ze allemaal staan. Wonder boven wonder haalden we het tot de laatste vorm. Dat duurde niet lang want op 70k HP was iedereen ondertussen dood. Ik was als enige over. Corpse releasen en snel weer terugkomen om te helpen deden ze ook niet, ze bleven allemaal gewoon DEAD en keken toe. Wat een eikels!

Maargoed, omdat ik een paladin ben ( :+ ) wist ik die black knight in mijn eentje vanaf 70k hp te killen. En wat krijg ik vervolgens voor reacties direct na de kill, van alle 4 de partymembers?

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/734/kinderen.png
http://img403.imageshack.us/img403/734/kinderen.png

:')

Graag gedaan!

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 06-09-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Laatst online: 08:57
migchiell schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:44:
Zojuist mn eerste char op level 80 gekregen :*)

Heb er iets meer dan een jaar over gedaan, maar was een leuk jaar!

Wat is er nu allemaal te doen, behalve nog een char levelen?
Wacht even.... *Leest de vraag nog vijf keer*....*Verwerkt de vraag nog eens*....*Denkt aan zichzelf*....

Man, op lvl 80 begint het spel pas. Op het maximum level beginnen de instances, het raiden, het ontmoeten van mensen, guilds, communities. Dan streef je naar de beste wapens, armor, epic flying mount en de mooiste mounts. Achievements, niet te vergeten.

Zo, dat was een kleine opsomming die echt echt echt waar, 1000x groter opgeschreven kon worden.
Volgens mij heb je trouwens niet echt de Raid Dungeons van level 60 en 70 gedaan hé, die waren pas goed ( of goed slecht ).

Bovendien heb ik er een flinke lange tijd over gedaan om een goede spell rotation te vinden, bij mijn Warrior tank. Dat was in The Burning Crusade. Ik heb vele filmjes bekeken, van o.a. Kungen en hoe hij tankte. Naar zijn builds, en gear. Op basis daarvan heb ik ook kleine macro`s gemaakt, en keybindings gemaakt. Toen WOTLK kwam, is er echter flink wat veranderd bij warriors. De shield spell bijvoorbeeld, anders had je altijd echt dik 80% block kans, en dan nog eens 20% dodge en 20% parry. Nu kan je dat echter maar zo`n 8 seconden gebruiken per minuut. Dat veranderd een hoop.

Succes !

Fouten voorbehouden, ik speel al lange tijd niet meer. Deze tijd zal binnenkort over zijn tho. He, shall return. The Venture Co, EU, Horde
Bekent als oa Golmar Orc Shaman (1e char) Zethenia BE Mage (2e char) en Frodor Tauren Warrior (3e char) eveneens mijn main geworden, na voorgaande characters flink gespeelt te hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door BastiaanCM op 06-09-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 20:58
Bartske schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 20:02:
Ik wordt ook helemaal gek van de retard in raids... Ik denk dat ik gewoon mn gedachten ga verzetten met een nieuwe char. Mijn pally op lvl 28 vond ik niet veel aan, dus ik ga denk ik of een priest of een druid starten. Een shammy of een lock lijken me trouwens ook vet :P. Wordt even iene miene mutte denk ik ;)
ach, soms zijn retards wel zo handig op je server:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/dm3403.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Ik koop gewoon stacks ore op, maak er gems van, dmv enchanting verander ik de green gems in dust en essence en ik word inderdaad slapend rijk :P

Moet alleen nog even een goed programma hebben onder os x, wat ik onder windows ook had, Automouseclicker :D

Weet dat het dmv automator zou moeten kunnen maar daar ben ik nog compleet leek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Spuitelf schreef op maandag 07 september 2009 @ 02:21:
Ik koop gewoon stacks ore op, maak er gems van, dmv enchanting verander ik de green gems in dust en essence en ik word inderdaad slapend rijk :P

Moet alleen nog even een goed programma hebben onder os x, wat ik onder windows ook had, Automouseclicker :D

Weet dat het dmv automator zou moeten kunnen maar daar ben ik nog compleet leek in.
Kan je gems disenchanten dan ? Ik stack ore's op en prospect ze inderdaad

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Gisteravond een gevalletje gehad...

Ulduar 25, Ignis dropt World Carver. Voor mij een goede upgrade omdat ik nog met Edge of Ruin in MH loop en Skullcleaver in OH. Ik had meer DKP dan de DK tank dus ik had die World Carver gewoon kunnen looten. Hij liep nog met Titansteel Destroyer. 1 van onze MT's is social gegaan en nu moet die DK dat gaan vervangen, dus ik dacht van nou laat ik over mijn hart strijken, geef hem dat ding, kan die goed gebruiken.

Dropped even later die 2H Sword van Kolo. Wie wint hem, juist ja, die DK. Dus ik whisper hem en zeg dat ik het beetje jammer vind dat ie na die axe ook dat sword loot terwijl ik pass voor hem. Begint ie over offspec (omdat ie 2de MT is dus als MT 1 tankt, doet de DK DPS), dat dat sword daarvoor is. Maar er zat niets in dat hij die axe zou traden met me.

No way dat ik ooit nog iets pass om anderen te gearen. Donderdag weer ToC 25, als die Double Blade Butcher dropped mogen alle DK's, Retri's en de andere DPS Warrior smeken wat ze willen, maar dat ding gaat gewoon naar mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

Korte update,

ik heb de achievement gehaald voor 50 pets te hebben. :P
Verder TOC 25 gedaan. Kwamen tot de derde boss daarna ging het miss. Ik had regelmatig last van disconnects, waarschijnlijk oude addons.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Kaap schreef op maandag 07 september 2009 @ 07:26:
QQ :P

Maar wel een gevalletje lullig inderdaad. Maar zoals je zelf zegt, niet meer passen ;)

Zelf vanavond maar weer eens totc inlopen. Moet nog even 25 normal doen om de HC versie te kunnen doen. En morgen lekker wipen op heroic mode :) ben benieuwd.

[ Voor 24% gewijzigd door whyz op 07-09-2009 08:34 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:12:
wat zijn eigenlijk de beste attibutes voor een rogue. is dat strenght met agility??
Aan strength heb je niets (kijk maar in het paperdal frame van je char -> press C en kijk op charactre);
aan agility en Attackpower wel. (Afhankelijk van je spec kun je beter focussen op de een of de ander.)
http://www.shadowpanther.net is een site waar je veel over rogue builds kunt vinden (en op elitistjerks.com).

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 21:29
dat is idd ronduit triest te noemen van die gast! >.< dat looting systeem met DKP werkt dan ook lekker zeg! :P NOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
RichardvdD schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:54:
Het gaat hier toch al een tijdje over de enorme retards in WoW...
Wat mij het meest 'frustreert' zijn de retards die het weten te verpesten voor mensen die classes wel kennen. Zaterdag mijn Frost Dk op 80 gekregen. Op 79 nog even 2 normals gedaan met een groepje waar het direct al begon 'omg, frost dps, you need to go blood, blood is the dps specc man...'. Gelukkig wel zo fair toen ze mijn dps zagen dat frost toch ook wel erg goede dps is. Voor de verandering trouwens een goed groepje met 3 dps (level 78 warlock, lvl 79 shammy en ik dan) die allemaal boven de 1000 dps zaten. Vervolgens wat guildies opgetrommeld voor ToC normal runs en later kon ik nog mee met wat guildies voor de Hc versie. Dps was absoluut niet slecht en kon makkelijk meekomen (tussen de 2 en 2,5k in greens, blues en heirlooms). Wat mooie items kunnen krijgen, maar dus nog steeds een stapel greens en blues. Gister nog een poging gewaagd samen met mijn vriend en z'n pala die ook van 't weekend 80 is gedinged. Kregen we direct al commentaar van de healer op onze gear (op zich ook terecht als je in greens en blues loopt). 'Crap gear is low dps and that means long fights'. Uhm ja, met retards wel. Wij aangegeven dat we onze class wel kennen en dat ie zich echt geen zorgen hoeft te maken. Derde dps was een hunter in goede gear.. En laat mij die er met een 100 dps max uitgedpsed te hebben.. Oftewel, jammer dat retards zoveel vooroordelen richting DK's, Retri Palas en crap gear veroorzaken. Als je gewoon je class kent dan kan je vrijwel direct, zelfs met crap gear, gewoon meekomen als dps.
Later nog wat normal runs gedaan in ToC normal. Ik kreeg het voor elkaar om de overige dps er ruimschoots uit te dpsen (enhancement shammy en een warrior) en dan bedoel ik ook echt dubbele damage. Nu weet ik dat DK's nog steeds behoorlijk OP zijn, maar ik vond het in ieder geval te triest voor woorden..

Wat betreft passen op loot: Ik ben zelf wel zo netjes om regelmatig te passen op loot, maar alleen bij guildies met wie ik het ook goed kan vinden en waar ik ook dingen kan terug verwachten. T8 gloves token gepassed richting een warrior guildie omdat hij een 4p bonus kon pakken en voor mij het mijn derde piece was. Hij helemaal gelukkig, ik blij want dat betekent weer wat meer dps voor de raid. Wel verwacht ik dan ook dat ik een volgende keer er van kan profiteren en dat kan gelukkig. Ik mocht op mijn Dk bijna niet mee met een guildierun omdat een enhancement shammy de one handed mace uit ToC Hc wil hebben (hij had er al 1, maar wilde een tweede). Moest lullen als brugman dat ik niet zou needen op dat ding. Ik wacht wel rustig, tis toch maar een alt (alhoewel, voor hem is het ook een alt). Het is zo jammer dat dit soort acties gebeuren, mensen worden echt paranoia en loothorny, terwijl het af en toe zo'n kleine moeite is om te passen.

@ what to do at 80.. Zoals iedereen al zegt, het spel begint pas echt op 80. De uitdaging van het zo snel mogelijk goed gearen van je char, de kick van raiden. Ik vind het van tijd tot tijd erg leuk om weer eens een char te levelen, maar de 80 content is voor mij toch echt wel de belangrijkste reden om te spelen.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
RichardvdD schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:54:
Het gaat hier toch al een tijdje over de enorme retards in WoW, net heb ik nog zoiets meegemaakt, bijna om te huilen.
:')

Graag gedaan!
HAHAHAHAHA. Ik had gevraagd of ze konden releasen en alles geloot en HS met alle 4 op ignore. Stelletje %*#(@)!@.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Weekenddagboekkie, :)

Vrijdag niet veel bijzonders gedaan. Beetje tussen alts gewisseld en wat dailies gedaan. Daarna op m'n pala enchanting weer wat gelvled en met de enchants die ik gemaakt heb gear van een vriendin wat enchant, en toen naar bed. (was kapot :P)

Zaterdagmiddag op twee chars tournament dailies gedaan. Op m'n DK ging dat snel zat, maar op m'n pala werd ik honored met AC, dus kon de black knight questline afmaken waardoor ik weer wat andere dailies vrijspeelde. 's Avonds nog een paar heroicjes gedaan op m'n DK en m'n pala, pala heeft nu de badge cloak erbij. :)

Gistermiddag had ik niet veel te doen en was ondanks dat ik er nog niet erg lang mee werk niet tevreden over m'n UI, dus begonnen met opnieuw bouwen. Was net online toen een paar vrienden vroeg of ik kon helpen met een boost. Sure, oude UI teruggezet en uiteindelijk met een 72 druid, 72 lock, 78 druid door DTK heengewandeld. Tegen het einde van de run kwam er een 80 rogue bij die ze daarna meegenomen heeft naar UK en Nexus, dus ik weer verder met m'n UI.

Was uiteindelijk om 19:55 klaar, wat mooi getimed was met een raid die om 20:00 begon. :P Tijdens de raid natuurlijk nog wel de kleine aanpassingen waar je pas tijdens een raid last van krijgt, maar het resultaat bevalt me beter dan m'n vorige UI. Heb nog geen screens online, maar zal vanaaf of morgen even posten. :)

Raid ging naar ToC10. Waren er al een keer geweest toen het net gereleased was, zomaar even kijken, en toen na een uurtje onvoorbereid aanklooien naar Ulduar gegaan. Nu hadden we van tevoren aangekondigd dat iedereen zich voor diende te bereiden. Hebben een groepje die dat dan ook doet, en een groepje die dat vertikt, dus hebben uiteindelijk een klein uur stilgestaan om tactics te lezen. Het resultaat mocht er zijn tho, met drieshots op de beasts en Jaraxxus en een oneshot op de faction champions. :D Van de eerste boss nog Dreadscale Armguards mogen looten, en op de neck van de tweede boss gepassed voor de andere tank. (hij is er niet vaak, maar rollde dan ook niet op de bracers)

Het concept van light en dark bleek nog wat te lastig voor sommigen tho. Voor vanavond staat eigenlijk Ulduar geplanned, maar omdat we donderdag twee groepen hadden waarvan er een aantal niet kunnen gaat dat lastig worden. Optie is om dus terug te gaan naar ToC. :)

Daarna nog dailies gedaan op m'n DK en pala, goudvoorraadje wordt zo langzamerhand weer geboost. Is hard nodig ook met faction change incoming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

vhal

ಠ_ಠ

Ik lach me meestal rot als ik met mijn DK tank alt aan het spelen ben. Momenteel heb ik wel een aardig tanksetje bij elkaar gesprokkeld. 32k5 hp selfbuffed, aardige prak avoidance (40ish%) en rond de 25k armor.
En dan nog krijg ik regelmatig voor een daily heroic te horen dat mijn HP zuigt, dat mijn gear zuigt, dat ik de EPIC achievement niet heb voor een VH heroic; kortom..onzin dus.
Al is de dps nog zo slecht, en met slecht bedoel ik dus < 1k2 dps, met een goede healer en een tank kan je prima een heroic clearen. Wat enkele posters hierboven al hebben gezegd, het is meestal de dps die het af laat weten en de grootste mond heeft.

Met mijn huntard v/d week ToC25m gecleared zonder problemen. Momenteel de schoenen en een nieuwe belt geloot en van de badges de non tier schoulder armor gekocht. Met de juiste buffs en debuffs op de bosses lukt het me wel aardig om een prak dps eruit te gooien. Het valt me wel op dat er een gigantisch verschil zit tussen de dps classes. Heroic NB was niet te doen (op 21% kwamen de worms al...). Hierna nog even counsil HM geprobeerd, helaas wipes op steelbreaker @ 30-40ish %

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Faction champions was trouwens wel leuk. Hadden boom, disc priest, lock, rogue, enh shaman en mage, mage voor het laatst bewaard. Is 'ie bijna down, en wat doet 'ie? Iceblock! :D Lag dubbel op TS. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 12:39
Goede morgen,

Heel wat gold en een berg daily’s later ben ik eindelijk exhalted met SoH (jaja, ik weet het, werd eens tijd ook). Eindelijk die shoulder enchant in de pocket!

Op mijn tankadin heb ik mijn eerste stukje 245 gear kunnen kopen. Ben uiteindelijk toch maar voor de ring gegaan ook al lijkt hij meer ideaal voor een druid tank, zit nu op 31.5k hp unbuffed. Ik zou eigenlijk nog eens die trinket uit normal TotC moeten halen…

De guild heeft gister de hele avond gewiped op de Northrend Beasts heroic 25. Ik was reserve, dus heb alleen van de zijlijn meegekregen hoe het ging. Het kwam neer op KEIHARD wipen ;) Vooral de tanks hadden het zwaar, de ene na de andere oneshot. Toch is er redelijke progress geboekt, aan het begin haalden we niet eens de worms, aan het einde was P1 behoorlijk onder controle en kwam de jeti soms al in beeld…

Toch denk ik dat het nog wel even gaat duren voor we deze encounter onder controle hebben. Tot nu toe heeft geen guild op Dragonblight de encounter weten te verslaan…

Ik heb geprobeerd mijn rogue ook een beetje te levellen, maar hier ben ik slechts 100k xp mee vooruit gekomen. Ik heb op het moment te weinig tijd, en te veel te doen op mijn pally en priest… Vanavond eens kijken of ik een goede totc-10 op poten kan zetten met 1 van de 2. Het priestje heeft nog 6 emblems nodig voor de 245 ring (ga voor degene met spirit en haste als jullie niet met goede argumenten komen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:51
Slechts 1 (grappig) weekendfeit: een pug gedaan (naar gundrak) met een DK die een machtige 820 dps gemiddeld deed, terwijl hij/zij toch behoorlijk in de epics zit. Onze healer deed meer dps door hier en daar wat dots te gooien :?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Kapoen schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:46:
Slechts 1 (grappig) weekendfeit: een pug gedaan (naar gundrak) met een DK die een machtige 820 dps gemiddeld deed, terwijl hij/zij toch behoorlijk in de epics zit. Onze healer deed meer dps door hier en daar wat dots te gooien :?
Gevalletje specc 71/0/0? Wat is dat toch trouwens met speccs van mensen? Gem. heb ik maximaal 55 punten in 1 tree en dan 16 verdelen over de overige trees, maar je zit dus rustig mensen met 63 tot 71 punten in 1 tree..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
Mik! schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:56:
[...]

Gevalletje specc 71/0/0? Wat is dat toch trouwens met speccs van mensen? Gem. heb ik maximaal 55 punten in 1 tree en dan 16 verdelen over de overige trees, maar je zit dus rustig mensen met 63 tot 71 punten in 1 tree..
Volgens mij had de DK gewoon een verkeerde nickname... Autoswing of zo was beter geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Heb trouwens op mn pala nog VoA25 gedaan als retri, kom daar helaas net niet aan de 2.8k dps. Mis wel een sloot enchants, en heb van die goedkope 12 str gems in mijn gear zitten. Misschien mijn level 70 season 3 gloves eens vervangen, en ik loop ook nog met wat 78 blue’s. Toch heb ik het idee dat retloladins een paar patches geleden sterker was.

Op mijn priest haalde ik als shadow met disc glyphs en mijn normale healing gear in een heroic UP ook slechts 2750 dps gemiddeld… Viel me toch een beetje tegen, ook al ben ik de rotaties helemaal niet meer gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

[...]

Ach sommige mensen lezen wat het doet en kijken niet verder. lezen ze dat het goed is om solo te lvlen dan pakken ze het meestal, daarom die rare specs af en toe :)

Verder VoA25 pug gedaan naar die nieuwe boss, voor de invite vragen ze dan weer om stats enzo en de bijbehoorende achievement.
Dus ik geef aan dat ik die niet heb krijg je als antwoord: stats. daar heb ik een hekel aan en geef daarom meestal een useless reply als in: T8/9 geared destro lock 4k spellpower 8k dps en dan iets van 50% crit.
Levert meestal wel een invite op, en dan ben je bezig en leg je de boss om en dan sta je 1ste in dmg done en dps en wat blijkt, je laat iedereen met minimaal 1k dps achter je terwijl de eis 4k+ dps was (veel zaten tussen de 2.5k en 3.5k) man of 2,3 zaten rond de 4k en ik stond daar boven met ruim 5.5k
Voorlopig geen VoA pugs meer voor mij :'). wel genoeg triumph badges nu om me 2de deel T9.245 te halen. Alleen nog een trophy scoren :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Rakkerzero schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:38:[...]

Ik heb een update gedaan op mijn hunter. Ik heb de BM spec die ik had omgeruild voor een survival spec. Dit is nu de spec die heb. Hopelijk maak ik daar een beetje beter progress mee dan wat ik had (wel ff talent knopje klikken).
Je spec is op zich niet verkeerd maar kan zeker wel wat verbeterd:

Hunter: http://www.wowhead.com/?t...VooZx0ci0cIhedAhsk:ANf0zM
Pet (wolf/cat/raptor): http://www.wowhead.com/?petcalc#0md00sc00hooo

Priority rotatie: Kill Shot > Black Arrow > Explosive > Aimed > Serpent Sting > Steady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ShadowBumble schreef op maandag 07 september 2009 @ 06:42:
[...]

Met 2 crystalized earth kan je van de rode/gele/blauwe/oranje gems een ring of necklace maken die je kan dissen voor 1 a 2 infinite dust/lesser cosmic essence/small dream shard.

Oldest trick in de book. Is al een moneymaker sinds TBC.

Heb van het weekend weer 1500 ringen/necklaces gemaakt en gedissed

loothoer verhaal

No way dat ik ooit nog iets pass om anderen te gearen. Donderdag weer ToC 25, als die Double Blade Butcher dropped mogen alle DK's, Retri's en de andere DPS Warrior smeken wat ze willen, maar dat ding gaat gewoon naar mij dan.
En zo word WoW ongemerkt weer een stukje acocialer ;(

Hoi gekke zeeuw : )

[ Voor 30% gewijzigd door ImdaMned op 07-09-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kapoen schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:46:
Gewoon relax rondmeppen, doe ik zelf ook vaak. Als je een stevig team hebt, heeft het totaal geen nut helemaal uit je dak te gaan met dps, gister bv in nexus had ik ook maar 1100dps op gemiddeld boss. (behalve laatste, daar zit je wat meer in tijd nood).

Ik krijg wel een hekel aan mensen die enkel denken "Class = bepaalde 'job'". Ben je shaman, druid, priest, dan ben healer. Ben je paladin, DK of warrior, dan tank. Dus zo kwam ik met mijn ench shaman in een party met 2 paladins en 2 warriors, alle 4 DPS specced en ik met geen enkel stukje spellpower gear.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Ik lees het wel vaker, maar is het nu een onbedoelde fout of als geintje? Tis toch gewoon enhancement of afgekort enh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
SinergyX schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:18:
Dus zo kwam ik met mijn ench shaman in een party met 2 paladins en 2 warriors, alle 4 DPS specced en ik met geen enkel stukje spellpower gear.
Daar hebben ze LFG voor uitgevonden, waar je je rol aan kan geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe en hoelang je met je char speelt,ik heb ook wel eens bijna alles in 1 tree gegooid en dat speelde best wel lekker om mee te beginnen maar na een poosje als je je class wat beter leert kennen ga je toch met het een en ander experimenteren,ik heb ook voor arena een andere specc dan voor Bg's en met die arena specc blijf ik een beetje tweaken.. (ben Retri pally btw)

maarja je ziet idd heel erg veel dat mensen speccs gewoon kopieren enzo.ik zeg altijd maar zo:dat je beter je specc kan veranderen naar je speelstijd dan je speelstijn naar je specc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:26:
[...]

Tja ligt er denk ik ook wel een beetje aan hoe en hoelang je met je char speelt,ik heb ook wel eens bijna alles in 1 tree gegooid en dat speelde best wel lekker om mee te beginnen maar na een poosje als je je class wat beter leert kennen ga je toch met het een en ander experimenteren,ik heb ook voor arena een andere specc dan voor Bg's en met die arena specc blijf ik een beetje tweaken.. (ben Retri pally btw)

maarja je ziet idd heel erg veel dat mensen speccs gewoon kopieren enzo.ik zeg altijd maar zo:dat je beter je specc kan veranderen naar je speelstijd dan je speelstijn naar je specc ;)
Wat heb jij in je TT dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mik! schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:23:
Ik lees het wel vaker, maar is het nu een onbedoelde fout of als geintje? Tis toch gewoon enhancement of afgekort enh?
Onbedoeld :P Ik haal die 2 al jaren door elkaar, meestal snappen ze het wel.(of ze denken dat ik resto ben met enchantment profession :X). Dus ik noem ze maar beide ench.
Exitium schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:24:
Daar hebben ze LFG voor uitgevonden, waar je je rol aan kan geven. :P
Maar dan moet zo'n leader er nog wel naar kijken. Zelfs comments lezen ze nooit, maar blijft wel leuk als ze 'spec' vragen aan een hunter :P Vind de reacties altijd leuk als ik zeg: i'm healer. (mijn pet heal ik met 3k/tick toevallig :D). Maar ook mijn paladin die nog wat undergeared is (base HP nu 22k), geef ik altijd aan welke HC's ik wil tanken en welke ik DPS wil. En gewoon invites krijgen voor tank, vervolgens kick omdat mijn HP niet genoeg is voor tank. Tank en HP, was het maar weer release van LK.. nu met 26k kom je amper aan de bak.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 07-09-2009 10:39 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk vind ik de "5 in Holy strenght" en de rest in retribution de beste tree om je class in te leren kennen,dat adviseer ik ook binnen de guild aan beginnende Ret pallies, vanuit die class is het heel makkelijk verder uit te bouwen naar de holy&prot tree afhankelijk van wat je nodig hebt..

in arena vind ik het bijvoorbeeld belangerijk om wat puntjes van mn Ret-tree af te snoepen en ze in te zetten tegen CC spells zoals fear en stun,je hebt in de holy tree een talent die als je gefeared wordt de tijd dat je gefeared bent met 30% verlaagd en in protection (stoicism) heb je dat zelfde verhaaldje met stuns..maarja om in andere tree's meer punten te gooien kost je uiteraard punten in je Ret-tree..

daarom is het wel makkelijk om met een redelijk diepe ret specc te beginnen,leer je je specc snel kennen en kan je gaan tweaken :D enne er is geen beste specc..de speler maakt het verschil (als het goed is) sorry voor de chaotische uitleg maar ik ben op mn werk en kan daar niet ff in mn talentrees kijken haha maar heb vd Dual talents er een op de "5 in Holy str & rest in ret" staan en de andere blijf ik steeds aan sleutelen en experimenteren :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:44:
[...]

persoonlijk vind ik de "5 in Holy strenght" en de rest in retribution de beste tree om je class in te leren kennen,dat adviseer ik ook binnen de guild aan beginnende Ret pallies, vanuit die class is het heel makkelijk verder uit te bouwen naar de holy&prot tree afhankelijk van wat je nodig hebt..

in arena vind ik het bijvoorbeeld belangerijk om wat puntjes van mn Ret-tree af te snoepen en ze in te zetten tegen CC spells zoals fear en stun,je hebt in de holy tree een talent die als je gefeared wordt de tijd dat je gefeared bent met 30% verlaagd en in protection (stoicism) heb je dat zelfde verhaaldje met stuns..maarja om in andere tree's meer punten te gooien kost je uiteraard punten in je Ret-tree..

daarom is het wel makkelijk om met een redelijk diepe ret specc te beginnen,leer je je specc snel kennen en kan je gaan tweaken :D enne er is geen beste specc..de speler maakt het verschil (als het goed is) sorry voor de chaotische uitleg maar ik ben op mn werk en kan daar niet ff in mn talentrees kijken haha maar heb vd Dual talents er een op de "5 in Holy str & rest in ret" staan en de andere blijf ik steeds aan sleutelen en experimenteren :D
5 puntjes in de holy talent die de dmg van je seals boost is ook nice ;)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootlock schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:50:
[...]

5 puntjes in de holy talent die de dmg van je seals boost is ook nice ;)
heb je me in de armory opgezocht?:P ik heb idd bij de arena specc op het moment die 5 puntjes daarin,enige nadeel is dat die +dmg niet geld voor de seal of command,je moet dan die seal of Vengeance gebruiken das een Dot seal en de judgement doet meer dmg naarmater er meer van die dots op je mob zitten is wel lekker voor arena maar wel balen dat die holy talent niet werkt in combinatie met seal of command :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, works fine, moet nog gaan experimenteren met holy en prot, maar das voor latere zorg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hele weekend VoA10 gedaan, en elke keer kom ik op 3.5k tot 4k dps. Nog steeds niet down helaas. :( Laagste was 10k, en ook een paar keer 30k, 50k hp wipe. Zucht.

Van het weekend eerste keer Ulduar gedaan met een nieuwe groep in onze guild. 6 guildies kenden Ulduar al, maar ik en 3 andere niet. 1x wipe op FL, One-shot Razorscale, Ignis overgeslage, XT-002 was ook one-shot, Kologram 1x wipe. Moet zeggen, gave raid Ulduar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Laatst online: 13:10
BastiaanCM schreef op zondag 06 september 2009 @ 23:02:
[...]

Wacht even.... *Leest de vraag nog vijf keer*....*Verwerkt de vraag nog eens*....*Denkt aan zichzelf*....

Man, op lvl 80 begint het spel pas. Op het maximum level beginnen de instances, het raiden, het ontmoeten van mensen, guilds, communities. Dan streef je naar de beste wapens, armor, epic flying mount en de mooiste mounts. Achievements, niet te vergeten.

Zo, dat was een kleine opsomming die echt echt echt waar, 1000x groter opgeschreven kon worden.
Volgens mij heb je trouwens niet echt de Raid Dungeons van level 60 en 70 gedaan hé, die waren pas goed ( of goed slecht ).

Succes !
Bedankt voor je antwoord!

Heb inderdaad nog nooit een dungeon van binnen gezien, uberhaupt nog nauwelijks in groepsverband gespeeld, alleen als dat voor een quest echt nodig was en dan gewoon wat toevallige voorbijgangers gezocht :) Zit wel in een guild maar die is eigenlijk al maandenlang ehm nogal dood.

Is het zo dat je tot level 80 prima alleen kunt spelen, maar dat je daarna eigenlijk toch echt in groepsverband moet gaan spelen?

Verder ben ik inderdaad hard aan het sparen voor die epic flying mount... zit nu op 3600 G ongeveer.

[ Voor 5% gewijzigd door migchiell op 07-09-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Rakkerzero schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:35:
[...]

Skills worden toch automatisch de hogere rank meegegeven nadat je deze upgrade? :S

Want als dat niet zo is, dan verklaard dat wel het een en ander op mijn hunter O-)
yeah ansich wel, maar wanneer je dual spec hebt, word alleen je huidige spec geupgrade, je dualspec moet je handmatig doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
3.5k/4k is zeker niet verkeerd met de gear die jij had op je laatste armory link netjes improved over wat je eerst deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagboek,

M'n computer is eindelijk gemaakt. Alle hardware upgrades die ik gekregen had, zorgden ervoor dat ik Windows opnieuw moest installeren. Dat heb ik vrijdag gedaan toen ik thuiskwam, zodat ik klaar zou zijn voor ToC10. Maar ik was helaas niet geselecteerd... zuur, maar shit happens. Toch online gekomen en wat met de raidleader gepraat over verschillende dingen, blijkt er één geselecteerde player niet online te komen, dus ik mocht alsnog mee.

ToC10 had ik eerder t/m de Faction Champions gedaan. Zoals verwacht ging het makkelijk, ook de Faction Champions, waar ik altijd even naar Frost respec. De Twins waren voor mij nieuw. Ik werd op Light gezet en na een paar orbs gepakt te hebben, kwamen er al 33k Fireballs uit m'n handen :) altijd leuk, maar ik moest wel op m'n aggro letten. Ook al hadden we meerdere die deze bazen niet eerder gedaan hadden, was het toch een one-shot.
Toen Anub'Arak, voor de meeste de eerste keer, op normal natuurlijk. Vage uitleg over TS, paar door elkaar pratende mensen, maar wel begonnen. Voor mij was het maar deels duidelijk wat we moesten doen. Maar na een tijdje had ik het wel door. Beetje frost zooi uit de lucht schieten, zodat er ijs op de grond komt te liggen, adds killen, Anub nuken als ie boven komt, etc. Ook one-shot...

Goed, tijd voor heroic dus. De 'elite'groep uit onze guild had hier al een tijdje op gezeten. Zij hebben ondertussen bijna toegang tot Algalon in Ulduar, ze missen alleen Yoggy hardmode, maar ze beweerden voor heroic ToC10 dat er 3 healers nodig waren. Dat met een resto Druid en holy Priest die er normaal healen. Wij hadden een holy Pala en resto Shaman. We probeerden het eerst met 2 healers.
De eerste try ging slecht, maar de tries daarna hadden we direct al de eerste van de 3 Northrend Beasts down, maar daarna komen de wormen. Hier hadden we de meeste moeite mee, maar het ging steeds beter. Soms ging de tank snel neer, andere keren ging er teveel dps dood, en soms een healer. Maar als de DPS bleef leven, hadden we ook genoeg. Iedereen zat tussen de 3,5 en 4,5k. En toen kwamen we bij Icehowl, waar je in heroic mode toch wel iets meer wakker moet zijn om weg te lopen, aangezien je geen speed buff krijgt. Twee keer gewiped doordat ie over iemand heenliep, maar op het einde ging het allemaal goed, en hadden we als eerste van de guild de eerste baas/bazen van ToC10 heroic down!!

We hebben nog even de 2e baas geprobeerd en hier was 60% de beste try, waar we vooral wipten door de Fire AoE ticks i.c.m. andere random/tank damage. Portals/Vulcanoes gingen wel hard genoeg neer, maar de healing was hier een probleempje.

Rest van het weekend alleen 2x de daily heroic gedaan voor Triumph Emblems. Verder andere spellen gespeeld en gepakt voor de verhuizing over 3 weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Moet toch zeggen (zoals zovelen voor mij) dat ToC wel heel erg makkelijk epics farmen is.
Heb wegens mijn uber-casual playing nog nooit Naxx en verder van binnen gezien, slechts HCs.
Mijn gear is dus louter uit HCs (alleen nog een blauwe Lightning halls helm) en een en ander crafted.
Nu al een aantal maal ToC HC gehealed zonder enige moeite. Gisteren eerst weer een aantal normals om te zien wat voor vlees ik in de kuip had.
Met de druid tank uiteindelijk toch maar besloten ToC op HC te doen en ook hier pas de problem. Nog een mooie mace aan overgehouden ook. =D
Trouwens nog ff een ander vraagje. Krijg je eigenlijk rep in ToC als je een tabbard draagt?

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranno schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:00:
3.5k/4k is zeker niet verkeerd met de gear die jij had op je laatste armory link netjes improved over wat je eerst deed.
Ik weet het, ben er ook erg blij mee.

Ik heb alleen nog een vraagje over Ulduar.

De eerste fase van Ulduar zit je in soort van tank. Ik had de zogenaamde PDs tank. Je hebt dan 4 skill. Mortar, Anti-air rocket, Hook (voor de bleuwe vaten) en een Speed boost. Ik kwam zelf erg laag uit met DPS. Ik spamde voornamelijk alleen maar raketten, en af en toe een mortar. Zijn er dingen die over het hoofd zie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SinergyX schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:18:
[...]
Gewoon relax rondmeppen, doe ik zelf ook vaak. Als je een stevig team hebt, heeft het totaal geen nut helemaal uit je dak te gaan met dps, gister bv in nexus had ik ook maar 1100dps op gemiddeld boss. (behalve laatste, daar zit je wat meer in tijd nood).
Op bepaalde boss fights had die DK zelfs maar 720 dps, en dan ben je gewoon 'dead weight'.
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook niet altijd voluit in 5 mans, maar ik ben zeker ook nooit een blok aan het been van mijn party.
Ik krijg wel een hekel aan mensen die enkel denken "Class = bepaalde 'job'". Ben je shaman, druid, priest, dan ben healer. Ben je paladin, DK of warrior, dan tank. Dus zo kwam ik met mijn ench shaman in een party met 2 paladins en 2 warriors, alle 4 DPS specced en ik met geen enkel stukje spellpower gear.
Heb jij per toeval vanilla WoW gespeeld? Toen was de situatie echt zoals je het beschrijft: priest, shammy, druid en pally = healing (en niets anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Kapoen schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:29:
Heb jij per toeval vanilla WoW gespeeld? Toen was de situatie echt zoals je het beschrijft: priest, shammy, druid en pally = healing (en niets anders).
In vanilla hadden wij anders een prot pala en feral druid bij ons. :) (wel één van de weinige guilds, but still :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:29:
[...]

De eerste fase van Ulduar zit je in soort van tank. Ik had de zogenaamde PDs tank. Je hebt dan 4 skill. Mortar, Anti-air rocket, Hook (voor de bleuwe vaten) en een Speed boost. Ik kwam zelf erg laag uit met DPS. Ik spamde voornamelijk alleen maar raketten, en af en toe een mortar. Zijn er dingen die over het hoofd zie dan?
Als ik het inschat ben je dus passenger op de Demolisher tank. Je dps wordt nooit zo hoog als de driver van de demolisher en dat boeit ook voor geen meter ;) Zorg gewoon dat je driver continue de pyrite (blauw spul) kan spammen op FL, maar genoeg overhoudt om de speedboost te gebruiken zodra je getarget wordt. Als je zorg dat je aan het begin genoeg van die vaten neerschiet, maak je het je driver alleen maar gemakkelijker. De 140k dps die een driver kan halen, maak jij mogelijk. Dps boeit dus echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RaDKiLL schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:29:
Moet toch zeggen (zoals zovelen voor mij) dat ToC wel heel erg makkelijk epics farmen is.
Heb wegens mijn uber-casual playing nog nooit Naxx en verder van binnen gezien, slechts HCs.
Mijn gear is dus louter uit HCs (alleen nog een blauwe Lightning halls helm) en een en ander crafted.
Nu al een aantal maal ToC HC gehealed zonder enige moeite. Gisteren eerst weer een aantal normals om te zien wat voor vlees ik in de kuip had.
Ben genoeg parties tegengekomen waar het compleet fout gaat. Melee dps let niet op, healer staan enkel nonstop de tanker te healen (en zeker op deathknight is dat no-go), en die 2e boss is doodsimpel als je die man krijgt (die paladin, met die aoe). Die vrouw is wat pittiger, maar veelal best te doen.
Op bepaalde boss fights had die DK zelfs maar 720 dps, en dan ben je gewoon 'dead weight'.
Eerlijk is eerlijk, ik ga ook niet altijd voluit in 5 mans, maar ik ben zeker ook nooit een blok aan het been van mijn party.
Naja, erg afhankelijk welke chart ze neergooien. Over de hele dungeon ben je enorm afhankelijk of je AoE ging of single target, maar ook als je 'in combat' doortikt terwijl jij niets doen daalt je DPS ook hard. (als je bv nonstop sleeped of stunned wordt). Je kan niet zeggen: XX DPS is minimaal, simpelweg omdat elke boss anders is. (in UP kan je bv als ranged doorgaan als hij die whirlwind doet, als melee moet je dus weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 10:55
[...]

[...]

Inderdaad het is is ook nog logisch, al hebben ze het nu allemaal zo gemaakt dat er steeds minder healers nodig zijn, en een extra heal class (pala of shaman) erbij is gekomen.

In tbc kon je / moest je op sommige bosses tot 8 healers meenemen. Nu is 4 al veel.

Ik zie graag wat meer healers terug komen in de raids, heb het gevoel dat bosses dan gemiddeld moeilijker zijn.

Dus veel healing nodig, en daarbij de dps tot het maximum beperken.

hoe wil je trouwesn aan rollen ontkomen dat kan alleen door die siege weapons die ze af en toe gebruiken.

Nee geef mij maar wat meer van die oude rollen terug, toen was het spel diverser en leuker

[ Voor 9% gewijzigd door Kevinp op 07-09-2009 11:40 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:36:
[...]

Inderdaad het is is ook nog logisch, al hebben ze het nu allemaal zo gemaakt dat er steeds minder healers nodig zijn, en een extra heal class (pala of shaman) erbij is gekomen.

In tbc kon je / moest je op sommige bosses tot 8 healers meenemen. Nu is 4 al veel.

Ik zie graag wat meer healers terug komen in de raids, heb het gevoel dat bosses dan gemiddeld moeilijker zijn.

Dus veel healing nodig, en daarbij de dps tot het maximum beperken.
Idd, er ontstaat nu hetzelfde probleem als met tanks. Tanks waren altijd al schaars, omdat er in de raids minder van nodig waren levelden minder mensen een tank. Nu is het aantal healers ook flink aan het dalen.

Zal straks tijdens de eerste heroics in de nieuwe expansion wel weer pijnlijk duidelijk worden. Meer classes die kunnen healen/tanken <> meer healers/tanks, als die dan verder niets te doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Ik lees dat wel vaker over Vanilla, ik zat toen alleen in een vage guild volgens mij want wij deden dat helemaal niet. We hadden twee MT's waarvan eentje Paladin en een andere veel raidende Paladin was Retribution. We hadden maar twee druids in die tijd, beiden cat dps. Ik speel Alliance dus een Shaman hadden we niet. De Priests waren wel allemaal Holy, maar dat was meer een gebrek aan andere healers dan iets anders. Af en toe hadden we een Holy Paladin mee, maar dat was omdat die graag die rol vervulde.

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ImdaMned schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:16:
[...]

Met 2 crystalized earth kan je van de rode/gele/blauwe/oranje gems een ring of necklace maken die je kan dissen voor 1 a 2 infinite dust/lesser cosmic essence/small dream shard.

Oldest trick in de book. Is al een moneymaker sinds TBC.

Heb van het weekend weer 1500 ringen/necklaces gemaakt en gedissed
Hij geeft specifiek aan GEMS te disenchanten ;) En ja dat truukje kon ik al lang ideale money maker aan het begin van welk arena season dan ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:29:
[...]

Niet op je dps letten als bijrijder op die boss, gewoon zorgen dat de bestuurder genoeg pyerite heeft (blauwe vaten pakken met de "3" (hook) en vaten uit de lucht knallen met je Anti Air rockets, Speed boost selecteren als Flame Leviathan jullie vehicle achtervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Lief dagboekje

Gister mocht ik eindelijk weer eens een TotGC 25 raid mee doen. Met nog 41 attempt over gingen we vol vertrouwen beginnen aan Jaraxxus!. 2 tries later wastie down, echt dé makkelijkste boss daar. Daarna Faction Champs. De combo was niet eens zó moeilijk.

- Rogue, Lock, Mage, Hunter, Warrior, DK, Holy Priest, Holy Pally, Resto Shaman, Shadow Priest. Nu begon de drama! Raidmembers die hun eigen input wouden geven, officers die gingen claimen dat zij ''de baas'' zijn etc etc. Afijn, paar tries geprobeerd de Rogue te zergen, terwijl de melees geCC'ed werden, evenals de healers. Werkte niet. Daarna overgegaan op de Lock zergen, wat na 2 tries prima verliep. Lock down, Hunter down, daarna ging het beter en beter uiteraard. Ook die neer dus!

Toen over op de Twins. Wát een feest zeg :). Wipe na wipe na wipe, en uiteindelijk de raid maar gecalled. We weten in ieder geval dat het nog een hele uitdaging gaat worden die te killen, maar wát een toffe fight is dat zeg.

Oh, saillant detail; Faction Champs gevecht duurde 17 minuten. In ieder geval weer flink gestegen op de WoWprogress lijst, 173ste guild van de wereld nu. Tevens een nieuwe helm gekocht van 75 Triumphs; http://eu.wowarmory.com/c...ml?r=Kor%27gall&n=Alisier. Ik is blij! :).

Alhoewel ik nog altijd moet bekennen dat ik spijt heb dat m'n main een dps DK is. Vind m'n Protadin zóóóóó veel toffer!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In vanilla en grote mate BC kon je nog als 'mixed' aardig mee. Heal en dps was goed te mixen, maar in LK wordt je eigelijk vast gezet in je 'job'. Maar met bv mijn hunter kon ik in de eerdere dungeons mij pet nog wel even een tank actie laten uitvoeren mocht tank dood gaan, maar in LK is dat al bijna onmogelijk. Ik weet nog dat we vroeger sunken temple zelfs zonder tank deden, puur pets van 2 hunters en healer op de pets.

Dual spec helpt dan wel (naja, je zit nog altijd met je gear), maar persoonlijk vind ik dat een nadeel, dat je teveel naar 1 specifieke job wordt gezet. Bij de ene class is dat meer dan ander (een ele shaman zal bv goed kunnen healen tov enh shaman, net als resto druids). Mischien achteraf had ik toch maar een dual-job class moeten nemen, zeker als je kijkt naar de vraag binnen PuG's. (tank en healers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SinergyX schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:36:
[...]
Naja, erg afhankelijk welke chart ze neergooien. Over de hele dungeon ben je enorm afhankelijk of je AoE ging of single target, maar ook als je 'in combat' doortikt terwijl jij niets doen daalt je DPS ook hard. (als je bv nonstop sleeped of stunned wordt). Je kan niet zeggen: XX DPS is minimaal, simpelweg omdat elke boss anders is. (in UP kan je bv als ranged doorgaan als hij die whirlwind doet, als melee moet je dus weg).
Akkoord dat je dps schommelt, maar een gemiddelde van 1500 a 2000 dps moet toch echt makkelijk te doen zijn voor eender welke klasse met wat epics aan. 820 dps is gewoon een teken dat je echt niets doet om welke reden dan ook.
-BB- schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:41:
[...]
Ik lees dat wel vaker over Vanilla, ik zat toen alleen in een vage guild volgens mij want wij deden dat helemaal niet. We hadden twee MT's waarvan eentje Paladin en een andere veel raidende Paladin was Retribution. We hadden maar twee druids in die tijd, beiden cat dps. Ik speel Alliance dus een Shaman hadden we niet. De Priests waren wel allemaal Holy, maar dat was meer een gebrek aan andere healers dan iets anders. Af en toe hadden we een Holy Paladin mee, maar dat was omdat die graag die rol vervulde.
Het probleem met vanilla WoW was ook dat de tier sets uit Molten Core en Blackwing Lair volledig gericht waren op één specifieke taak, en voor de 4 heal klasses was dat dus helaas alleen maar healing en warriors alleen maar tanken (alhoewel Wrath wel rare set bonussen heeft vergeleken met de stats op de items zelf). In de guilds waarin ik vroeger zat waren warriors de enige die echt hybride waren, die mochten zowel dps als tanken (en als horde warrior had je geen competitie op losse dps items :) ).

*edit*
SinergyX schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:50:
[...]
Dual spec helpt dan wel (naja, je zit nog altijd met je gear), maar persoonlijk vind ik dat een nadeel, dat je teveel naar 1 specifieke job wordt gezet. Bij de ene class is dat meer dan ander (een ele shaman zal bv goed kunnen healen tov enh shaman, net als resto druids). Mischien achteraf had ik toch maar een dual-job class moeten nemen, zeker als je kijkt naar de vraag binnen PuG's. (tank en healers).
Speaking of which, heeft dual spec volgens jullie het tank/healer tekort in LFG opgelost? Op Turalyon (alliance zijde) is het nog steeds lang wachten op een tank/healer.

[ Voor 15% gewijzigd door Kapoen op 07-09-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend 80 gedinged op mijn deathknight. Na een farm-serie in ToTc normal en een paar heroics heb ik zelf wat heroics getanked. Dat ging... niet supergoed. Pakt een DK (blood) nou zoveel meer damage dan bijvoorbeeld een paladin of warrior-tank? Ik kreeg echt teveel schade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 10:55
SinergyX schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:50:
[...]

In vanilla en grote mate BC kon je nog als 'mixed' aardig mee. Heal en dps was goed te mixen, maar in LK wordt je eigelijk vast gezet in je 'job'. Maar met bv mijn hunter kon ik in de eerdere dungeons mij pet nog wel even een tank actie laten uitvoeren mocht tank dood gaan, maar in LK is dat al bijna onmogelijk. Ik weet nog dat we vroeger sunken temple zelfs zonder tank deden, puur pets van 2 hunters en healer op de pets.

Dat mixed is door dual specc zwaar de kop in gedrukt. Het zou leuk zijn als dat weer terug komt. Doordat je bv 6 tanks nodig hebt ofzo. dus door plate te dragen kan je dan veel oplossen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Laatst online: 17-09 15:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

werd laatste geninajed voor voa25, echt een waardeloze RL maar goed. de OT was totaal clueless, ik had het gevecht op 25nog niet gezien maar wel op 10man, dus tegen hem gezegd wat ever je doet, blijf 10 yard bij mij in de buurt! in het hele gevecht die gast niet gezien dus dikke fail.

wat ik van de 10 man weet is hem gewoon langs de rand kiten zoals grob, maar wat is nu handig op 25man? verschillende gasten liepen te schelden en van alles en nog wat dat ik ook geen idee meer had wat handig was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:01:
Afgelopen weekend 80 gedinged op mijn deathknight. Na een farm-serie in ToTc normal en een paar heroics heb ik zelf wat heroics getanked. Dat ging... niet supergoed. Pakt een DK (blood) nou zoveel meer damage dan bijvoorbeeld een paladin of warrior-tank? Ik kreeg echt teveel schade...
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je defence capped bent (535 Defence voor HCs, 540 voor alle raids). Daarnaast moet je zorgen dat je sowieso in Frost Presence tanked. ( 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Blood weet ik niet maar mijn offspec is frost tanking, met naxx/badge gear en alle heroics en raids < ulduar 25 zijn easy te doen, healers vinden het niet moeilijker mij te healen dan een warrier/pala/druid tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Armory linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
ShadowBumble schreef op maandag 07 september 2009 @ 06:42:
[...]

Gems zelf niet, Maar na het prospecten krijg je verschillende gems, blue en green items. Blauwe gems cut je en verkoop je via de AH. De groene gems kun je dmv Crystalized earth (2x) samenvoegen tot een ring. Als je die disenchant krijg je daar infinite dust of essence voor. Als je een stack Eternal earth koopt voor 150 - 175g (op mijn realm Eonar) dan maak je nog altijd een goede winst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kapoen schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:56:
Speaking of which, heeft dual spec volgens jullie het tank/healer tekort in LFG opgelost? Op Turalyon (alliance zijde) is het nog steeds lang wachten op een tank/healer.
Lightning's blade niet veel anders, HC's, normals, raids, altijd is het tank/healer. Maar hele dual spec gaf probleem 2, het rollen voor je gear. Logisch is je primairy waarop je 'mag' rollen, maar wat als je nu niet bepaald een 'main spec' hebt? Je secondairy spec blijft dus vaak achter qua gear.

Maar ook de 'requirement' is gewoon langzaam omhoog gekropen, [epic]* lijkt een standaard vereiste (alsof 200 vs 213 zo bizar veel verschil maakt op dps), waar je vroeger met 22k (buffed tegen de 25-26k) HC's makkelijk kon doen, wordt je nu gewoon uitgelachen. (wel def capped HC). En dan kom je bij discussie 2, waarom 100den gold uitgeven voor de 'uber enchants en gems' voor die paar 100 extra HP, 2 runs later vervang je het hele zwikkie weer.

*Mijn gear varieert nu van 213 tot 226 (of zelfs die 232?), enkel mijn trinkets zijn 18x en 200, dus geen [epic]. Dan wordt je grappig genoeg niet eens toegelaten.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 07-09-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje!
Ik blijf erbij dat Frost spec en presence nog altijd beter is voor tanking maar dat terzijde. Ik denk dat het meeste al wel gezegd is.

Def capped worden, stamina en dodge omhoog werken en het komt helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
@ DK tanking in VoA. Ik vraag me af hoe dat komt dan…

Ik heb gister VoA10 die baas getanked met een andere alt (een DK). We lieten hem de eerste paar keer maintanken, hij ging elke keer dood – ik hield het daarna niet lang genoeg uit.

Vervolgens de rollen omgedraaid, ging beter. Toch ging hij elke keer dood. Ook tijdens de killshot. Daar ging hij neer op 40%, ik hield het vol tot 5% in mn uppie. Uiteindelijk stonden er nog 3 mensen en lag de boss op zn gat.

Anyway, elke keer ging hij neer, dat terwijl we ongeveer even goede gear hebben. Ik denk dat zijn gear ondertussen misschien zelfs iets sterker is.

Mijn paladin: http://eu.wowarmory.com/c...Dragonblight&n=Littlehulk
Zijn DK: http://eu.wowarmory.com/c...?r=Dragonblight&n=Myisuku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
SinergyX schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:17:
[...]

Lightning's blade niet veel anders, HC's, normals, raids, altijd is het tank/healer. Maar hele dual spec gaf probleem 2, het rollen voor je gear. Logisch is je primairy waarop je 'mag' rollen, maar wat als je nu niet bepaald een 'main spec' hebt? Je secondairy spec blijft dus vaak achter qua gear.

Maar ook de 'requirement' is gewoon langzaam omhoog gekropen, [epic]* lijkt een standaard vereiste (alsof 200 vs 213 zo bizar veel verschil maakt op dps), waar je vroeger met 22k (buffed tegen de 25-26k) HC's makkelijk kon doen, wordt je nu gewoon uitgelachen. (wel def capped HC). En dan kom je bij discussie 2, waarom 100den gold uitgeven voor de 'uber enchants en gems' voor die paar 100 extra HP, 2 runs later vervang je het hele zwikkie weer.

*Mijn gear varieert nu van 213 tot 226 (of zelfs die 232?), enkel mijn trinkets zijn 18x en 200, dus geen [epic]. Dan wordt je grappig genoeg niet eens toegelaten.
Hear hear, ik heb net hetzelfde probleem met mijn rogue. Ik gebruik nog steeds die +hit trinket uit nexus hc en de mirror of truth trinket. En ja de oude absurde eisen zijn ook weer terug. Onlangs wou ik een nexus hc doen voor de tokens en ik kreeg een whisper met de vraag of ik 3500 dps kon leveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapoen schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:21:
[...]

Hear hear, ik heb net hetzelfde probleem met mijn rogue. Ik gebruik nog steeds die +hit trinket uit nexus hc en de mirror of truth trinket. En ja de oude absurde eisen zijn ook weer terug. Onlangs wou ik een nexus hc doen voor de tokens en ik kreeg een whisper met de vraag of ik 3500 dps kon leveren 8)7
Mensen hebben vaak geen zin in een paar 1200 dps. Dat zie je toch vaak genoeg. Heb nu een vast groepje waarmee we even 7 Heroics in een uurtje of 2 doen. Gaat lekker farmen zo.

Nexus is een ramp voor mijn dps trouwens. Ik scoor daar echt het laagst van alle HC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://eu.wowarmory.com/c...?r=Darksorrow&n=Malepeius
Voor de overige reacties:
- Uiteraard tank ik in frost presence
- Ik ben niet defense-capped, wordt aan gewerkt en ik snap dat het erg belangrijk is

Verder tank ik al een jaartje of 3 op afwisselend een warrior, druid en paladin, dus tanken en gearen is mij niet echt vreemd. Alleen naar mijn 'gevoel' pakte mijn paladin bijvoorbeeld een stuk minder damage doordat hij zo lekker veel kon blocken. Maar wellicht vergis ik me erin en moet ik gewoon nog een stuk doorgearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maranno schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:45:
[...]

Niet op je dps letten als bijrijder op die boss, gewoon zorgen dat de bestuurder genoeg pyerite heeft (blauwe vaten pakken met de "3" (hook) en vaten uit de lucht knallen met je Anti Air rockets, Speed boost selecteren als Flame Leviathan jullie vehicle achtervolgt.
even een noobvraag, ik heb nu mining, first aid en blacksmith op echt laag level. First aid op 440 geloof ik, de rest zuigt nog...

Hoe adviseren jullie zsm dat enchanten onder de knie te krijgen?!

snap dat jullie noobs haten, sorry :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
[...]
Onlangs wou ik een nexus hc doen voor de tokens en ik kreeg een whisper met de vraag of ik 3500 dps kon leveren 8)7
Zeker om de rest van de prutsers te compenseren. Zo jammer die lui die persee in 15 minuten weer buiten willen staan.
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:40:
[...]

even een noobvraag, ik heb nu mining, first aid en blacksmith op echt laag level. First aid op 440 geloof ik, de rest zuigt nog...

snap dat jullie noobs haten, sorry :) _/-\o_
Enchanting is een bitch om te levellen. Daarnaast kost het je ook nog eens klauwen gold om alle materials bij elkaar te kopen als je het niet wilt farmen.

Wil je toch enchanting levellen, ga dan alle low level instances vanaf het begin 3-4 keer solo doen zodat je alle greens en boss drops kunt disenchanten. Scrolls zijn op dat lage level misschien nog de moeite van het enchanten waard, als je die al niet verkocht krijgt is enchanting een pure money-sink :)

[ Voor 54% gewijzigd door redfoxert op 07-09-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:30:
Mensen hebben vaak geen zin in een paar 1200 dps. Dat zie je toch vaak genoeg. Heb nu een vast groepje waarmee we even 7 Heroics in een uurtje of 2 doen. Gaat lekker farmen zo.

Nexus is een ramp voor mijn dps trouwens. Ik scoor daar echt het laagst van alle HC's
Wereld van verschil tussen 3200, 2200 en 1200.
Dan krijg je nog van die leuke /1's, LF1M DPS HC farm, imba group need 3.2k dps!!

Ach die 3.2 haal ik ook wel, kom je in zo'n partij zie je een healer met 1 paars, de rest blauwe 78 gear, een druid tank die schijnbaar enkel agro houd op de eerste target die hij ziet (daar gaat je aoe), bekijk je de charts per boss dan draai je rustig 2x de dps die de andere 2 dps haalt. Lekker 'imba' :') En na 1 HC houden ze het weer voor gezien.

DPS maakt relatief niets uit, iemand die dood gaat kost meer tijd dan dat je op een boss extra nodig hebt als je 2500 ipv 3200 draait. Zo had ik in een HC run (5 gedaan) een lock die alles begon te pullen omdat het te lang duurde, die lag meer dood op de grond dan dat hij uberhaubt iets raakte, geef mij dan maar een 1800dps die nooit dood gaat. Natuurlijk moet de tank agro houden, maar je kan daar ook bij helpen. In ToC HC zie ik vaak genoeg dat ze de X of ruitje gaan meppen, terwijl we toch echt eerst skull gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:40:
[...]

enchanten op 450 is een hele dure hobby aangezien de mats aardig prijzig zijn en om nou items te kopen en te dissen is ook heel duur,tenzij je een enorme vooraad mats/items/gold hebt is dit niet echt snel te doen..sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:14

JCG

PA1JCG

[...]

Als healer geen problemen mee :P . Maar ik snap de eisen aan dps wel een beetje. Niets is zo irritant als een Sarth +3 zerg willen doen en dan na de eerste try zien dat er 5 <2k dps tussen zitten.

Of een CoS timed met een dpser die moeite heeft 800 dps te doen, maar wel wilt rollen op de draak.
Ik heb geen probleem om minder gegeared mensen mee te nemen op heriocs, maar soms wil ik een heroicje in een chainpull legen(omdat het kan), en daar zoek ik dan de mensen voor.

Maar gisteren 3 keepers plat gekregen, met het "nub" 10 man van de guild. Nou ja, het zijn niet echt noobs maar meer mensen die nog geen ervaring in Ulduar hebben. Waarschijnlijk vanavond of morgen Mimiron, Vezax en Yogg saron slopen. Gaat best goed gezien de gear die de meeste hebben, het tempo is een beetje laag maar we komen er wel. We wipen niet zoveel, maar voor elke boss de hele tactic uitleggen en een tank die de fights nog niet kent betekend dat het allemaal net wat langer duurt dan met de vast kern van de guild. Maar het wel gezellig, niet zo serieus de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
Switch je 200 trinket even naar de 18x slot en je hebt je epic achievement binnen ;) Zelfde geldt voor ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BB-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-08-2021

-BB-

kwak

Kapoen schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:56:
In de guilds waarin ik vroeger zat waren warriors de enige die echt hybride waren, die mochten zowel dps als tanken (en als horde warrior had je geen competitie op losse dps items :) ).
Dat zeg ik, ik zat in een vreemde guild toendertijd. Warriors waren alleen maar tanks bij ons. TBC heb ik qua raids overgeslagen en mijn verbazing was best groot toen ik Warriors als DPS tegenkwam in instances. Ik schrok de eerste keer al dat ik als feral tank moest gaan dps'en omdat we met een heroic twee warriors mee hadden. Bleken beide dps te zijn (en goed ook) :)

When all else fails, resurrect and start over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik lees hier verschillende verhalen van mensen die gewoon relaxed een HC doen, en niet pushen om max dps te krijgen. Daar verbaas ik me wel een beetje over. Je wilt toch ook dat een HC zo snel mogelijk klaar is? Sowieso laat je dan geen goed visitekaartje achter voor andere dingen. En zo moeilijk kan het niet zijn om redelijke dps te doen.

Ik heb het hier al eerder gezegd. Ik was laatst in een voa run met een rogue en DK die 1k dps doen. Ik was met mijn, eergisteren gedingde lvl 80, naar voa geweest en haal daar 3k dps. Ik moet daarbij zeggen dat ik FULL lvl 70 gear aanhad. Je mag best een beetje je best doen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mik! schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:52:
Switch je 200 trinket even naar de 18x slot en je hebt je epic achievement binnen ;) Zelfde geldt voor ringen.
epic is 213 ;) Zo had ik het eerst al gedaan met m'n eerste 213 ring. Moet nu eerst ergens een 213 trinket zien te vinden.
KillGhost schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:54:
Ik lees hier verschillende verhalen van mensen die gewoon relaxed een HC doen, en niet pushen om max dps te krijgen. Daar verbaas ik me wel een beetje over. Je wilt toch ook dat een HC zo snel mogelijk klaar is? Sowieso laat je dan geen goed visitekaartje achter voor andere dingen. En zo moeilijk kan het niet zijn om redelijke dps te doen.
Snel staat gelijk aan efficient, efficient niet per definitie aan DPS. Een flut tank of healer heb je met 3x 5k dps echt niets aan. Net zo min aan random pullers, of die nonstop afk gasten. Er is gewoon een enorm verschil tussen <2k en >3k. Maar het hele elitism easy-buttonbash principe is inmiddels doorgedringt tot de PuG's, wat de gameplay toch echt niet ten goede komt.

[ Voor 54% gewijzigd door SinergyX op 07-09-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het hier al eerder gezegd. Ik was laatst in een voa run met een rogue en DK die 1k dps doen. Ik was met mijn, eergisteren gedingde lvl 80, naar voa geweest en haal daar 3k dps. Ik moet daarbij zeggen dat ik FULL lvl 70 gear aanhad. Je mag best een beetje je best doen.
Full lvl 70 gear zegt ook lekker weinig. Als je sunwell tijden farmde dan kun je daar uitstekend mee meekomen. Als je een altje bent gestart dan zal je gear een stuk minder zijn. Daarnaast is niet iedere class/spec in staat om zoveel dps in slechte gear te doen, sommigen zijn afhankelijker van gear dan anderen. Tenslotte nog, 1k dps is triest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:57:
[...]

Full lvl 70 gear zegt ook lekker weinig. Als je sunwell tijden farmde dan kun je daar uitstekend mee meekomen. Als je een altje bent gestart dan zal je gear een stuk minder zijn. Daarnaast is niet iedere class/spec in staat om zoveel dps in slechte gear te doen, sommigen zijn afhankelijker van gear dan anderen. Tenslotte nog, 1k dps is triest :P
Ik heb idd goede lvl 70 gear :D Eigenlijk zo'n beetje het beste wat er is. Ik heb ook de warglaive als MH. Maar dan nog. 900 DPS doen als rogue of DK in een VoA 25 waarbij je volledige gebuffed bent?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of resto druid samen met hunter in 2vs2 een beetje goede combo is dit season?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Spuitelf schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:16:
[...]

Gems zelf niet, Maar na het prospecten krijg je verschillende gems, blue en green items. Blauwe gems cut je en verkoop je via de AH. De groene gems kun je dmv Crystalized earth (2x) samenvoegen tot een ring. Als je die disenchant krijg je daar infinite dust of essence voor. Als je een stack Eternal earth koopt voor 150 - 175g (op mijn realm Eonar) dan maak je nog altijd een goede winst :D
Dat begrijp ik natuurlijk maar dat stond er niet maar snapte wel wat je bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
SinergyX schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:55:
[...]

epic is 213 ;) Zo had ik het eerst al gedaan met m'n eerste 213 ring. Moet nu eerst ergens een 213 trinket zien te vinden.
Aah damn, je hebt gelijk.. Shame on me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39

Het is enerzijds maar hoe je tegen de game aankijkt, anderzijds gewoon een mix up in terminologie. Relaxed een HC doen is in mijn ogen een HC doen met mensen die goed gegeared zijn en dus niet al te veel moeite hoeven te doen om er doorheen te komen. Als je je eerste HC ingaat, dan is het met een aantal classes helemaal niet gek om max 1.5K dps te doen. HC's zijn om te gearen voor raids (of tegenwoordig voor emblemruns). Vanuit dat perspectief kun je gewoon niet verwachten dat men allemaal een 3K DPS of ook maar 2k doet. Mocht men dus voor een HC 3.2k DPS als minimum gaan stellen, dan vind ik dat inderdaad belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo grappig om te lezen allemaal wat pugs doen etc. Maar ik heb tot nog toe nergens iets gezien bij ons op khadgar over requirements op HC's. Als healer vind ik het juist wel weer eens leuk om een verse tank te hebben zodat hij zijn gear kan krijgen en ik niet in slaap val ;). Enige wat ik de laatste tijd zoal gedaan heb is de daily hc gewoon puggen als healer.

@ Anarki

Een guildie van mij heeft afgelopen seizoen echt een goede rating gehaald (2200). Dus lijkt me dat het dit seizoen niet anders is. Enkel een kwestie van de hunter om goed te kunnen kiten/rangen. En voor jouw van de CC uiteraard.

[ Voor 25% gewijzigd door TiMMieJ op 07-09-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:39:
[...]

http://eu.wowarmory.com/c...?r=Darksorrow&n=Malepeius
Voor de overige reacties:
- Uiteraard tank ik in frost presence
- Ik ben niet defense-capped, wordt aan gewerkt en ik snap dat het erg belangrijk is

Verder tank ik al een jaartje of 3 op afwisselend een warrior, druid en paladin, dus tanken en gearen is mij niet echt vreemd. Alleen naar mijn 'gevoel' pakte mijn paladin bijvoorbeeld een stuk minder damage doordat hij zo lekker veel kon blocken. Maar wellicht vergis ik me erin en moet ik gewoon nog een stuk doorgearen.
Met 517 defense is het niet gek dat je in heroics flinke spikes pakt nee. Zou als ik jou was die sta gems uit je gear mikken en vervangen door def gems, en een paar def enchants regelen. Verder pakt een DK inderdaad iets meer spike, maar waar een pala en warrior kunnen blocken, pakt een DK standaard al wat minder damage per hit door dingen als frost presence en blood barrier (talent in blood). Verder is het als DK belangrijk je cooldowns goed te gebruiken. Veel beginnende DK tanks vinden het prettiger als frost te beginnen, als je wel blood blijft zou ik in ieder geval je spec wat aanpassen zodat je will of the necropolis krijgt. (en bij voorkeur ook 2h spec en death rune mastery, laatste geeft je wat ruimte voor het gebruiken van je cooldowns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:28
[...]

tja, snap wat je bedoelt, casuals zijn soms slachtoffer van het steeds meer casual worden van WoW, zal het toelichten .....

als ik vroeger een vlotte instance wilde doen lag de lat bij wijze van spreke op (of net onder) T0, dat is die blauwe dungeon tier op lvl 60, dan had je iig voldoende gear en had je daar ook de benodigde tijd ingestoken

nu, als ik een instance in HC vrij vlot wil doen dan verwacht ik dat iedereen al "basis gear" heeft, basis is voor mij niet wat voldoende is om de instance te clearen maar wat je makkelijk bij elkaar had kunnen sprokkelen, nu krijg je makkelijker een full epic lvl 213-226 setje bij elkaar dan vroeger de T0, dus daar ligt dan ook de lat

eigenlijk zijn de epic 213 stukken de oude blues en de 226 de oude instap epics, de epci 200 stuff zijn gewoon greenies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap die DPS-eisen volledig. Als tank moet je immers ook Def-capped en een bepaald aantal health hebben en als je geen aggro houdt word je snel genoeg gekick-ed. Terwijl de sub-par dps gewoon mee kan liften. Kan ik me erg aan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sandor Scheffer schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:17:
nu, als ik een instance in HC vrij vlot wil doen dan verwacht ik dat iedereen al "basis gear" heeft, basis is voor mij niet wat voldoende is om de instance te clearen maar wat je makkelijk bij elkaar had kunnen sprokkelen, nu krijg je makkelijker een full epic lvl 213-226 setje bij elkaar dan vroeger de T0, dus daar ligt dan ook de lat
En daar zit nu het breekpunt bij vele casuals. PuG's vereisen <achievement> voor bepaalde raid, je guild verwacht dat je bepaalde gear hebt, hoelang ik niet wel bezig ben geweest ooit Naxx25 te mogen doen. (guild mocht ik mee in alt-run, maar dat ging max 2 quarters.. dus nooit de volle achievement). Eindeloze kastje muur waar je aan beide kanten niet aan de bak komt. Voordeel dat DPS wel overal beetje rond kan komen en ben je healer met een flinke tank in je friendlist zit je ook wat veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

garagaholic schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:14:
[...]

Het is enerzijds maar hoe je tegen de game aankijkt, anderzijds gewoon een mix up in terminologie. Relaxed een HC doen is in mijn ogen een HC doen met mensen die goed gegeared zijn en dus niet al te veel moeite hoeven te doen om er doorheen te komen. Als je je eerste HC ingaat, dan is het met een aantal classes helemaal niet gek om max 1.5K dps te doen. HC's zijn om te gearen voor raids (of tegenwoordig voor emblemruns). Vanuit dat perspectief kun je gewoon niet verwachten dat men allemaal een 3K DPS of ook maar 2k doet. Mocht men dus voor een HC 3.2k DPS als minimum gaan stellen, dan vind ik dat inderdaad belachelijk...
Dat klopt, 3.2k dps vragen om een HC in te kunnen gaan is dom. Maar ik las ook verhalen van mensen die niet voluit gaan in een HC en dus bewust gaan slacken. Dan denk ik echt... WTF.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Laatst online: 12:21
[...]
eigenlijk zijn de epic 213 stukken de oude blues en de 226 de oude instap epics, de epci 200 stuff zijn gewoon greenies
Vraag me dan wel af waar je die epic 213 stukken vandaan haalt zonder heroic te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
[...]

Kan ik het niet mee eens zijn, niet iedereen heeft een main op de server en er zijn ook gewoon mensen die net begonnen zijn en hun eerste karakter spelen. Als er een speler gepugged moet worden voor een heroic dan zijn northrend (dungeon) blues al snel voldoende om om niet bij de eerste AOE om te vallen en om afhankelijk van de klasse er 1000-2000 DPS uit te persen (voor mijn gevoel vooral hit afhankelijk). Tanken en healen ging ook met de blues. Als je zelf een beetje in de gear zit kan je makkelijk zo'n speler compenseren en het houdt het nog leuk voor jezelf ook.

Ik heb bijvoorbeeld een oude mage van me weer opgepakt op een andere server (Darkspear), die komt straks op 80 zonder guild en met quest en normal dungeon gear. In UK haalde hij als frostmage een goede 1000 DPS zonder lvl 70 raidinggear of wat dan ook. Stel hij doet op 80 ongeveer 2000 DPS, waarom zou hij dan niet mee mogen in je PuG :) Zonder PuGs gaat hij echt geen enkele iLvl 213 scoren en zonder goud weinig craftable 200s. Zodra faction change in Europa mogelijk is voor mij geen probleem meer, maar nieuwe spelers moeten ook kunnen PuGgen :>

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
[...]
Maar dan wel greenies die toch daadwerkelijk je dps boosten. Ik blijf er uiteindelijk bij dat gear niet alles zegt over skills. Ik ken wat guildies die er van overtuigd zijn dat hun gear hen recht geeft op een spot in Ulduar terwijl hun dps ronduit triest is en dan hebben we het nog niet eens over overige zaken zoals tactics begrijpen en uitvoeren, dingen snel oppakken en meer kunnen doen dan dps. Denk bijvoorbeeld aan het nuken van brittled adds op Ignis en de tree spawns op Freyja. Ja, ik lever in op dps, maar die rol die je hebt draagt wel bij aan het totaalplaatje. Ik zie gewoon te vaak dat 'zomg, my dps is awesome', maar goed als je niets anders hoeft te doen dan de boss te nuken (een rogue bij ons die voor het 1st in z'n leven 5k haalt..op XT waar 'ie niets anders hoeft te doen dan boss en heart nuken) dan haal je de dps sowieso wel.
We hebben een meerdere tries op Yoggi gehad, maar omdat mensen zoiets van 'omg, my dps is too low, dus ik blijf wel staan ook al komt er een groen wolkje op me af gedreven' was de lol er snel vanaf. En dan heb je het dus over mensen in goede gear.

Ik vind begrip van de fights en de brains om dingen snel(ler) op te pakken en de bereidheid om te investeren in het leren van je class en de fights vele malen belangrijker dan goede gear. Goede gear maakt het uiteindelijk allemaal een stuk gemakkelijker als je de dps hebt om door de fights heen te raggen, maar een avond wipen met retards in goede gear die de fight niet begrijpen vind ik 100x erger dan mensen die wat minder dps doen vanwege hun gear, maar wel hun class en fight begrijpen.

Ik heb zelf een voorbeeld meegemaakt op KT 10m. Ik was mee als feral druid dps. Onze MT viel dood neer (te weinig heals) met adds in de raid. Ik switch naar bear, pak KT op, wacht tot OT KT overpakt, switch naar casterform, cr de MT, gooi wat HoTs op 'm, switch naar cat en vecht verder. In plaats van een wipe konden we nu KT alsnog omleggen. Dat mijn dps dan een drop maakt boeit mij voor geen meter. Het scheelt in repairkosten, het scheelt in tijd etc.
Ander voorbeeld, een retripala die zonder te vragen een cleanse opneemt in z'n rotatie op IC wanneer we Steelbreaker hebben. Een seconde na de cast was de tank al gecleansed, maar z'n dps ging niet tot nauwelijks achteruit. En een enhancement shammy die vervolgens zonder klagen samen met de DK-tank en desbetreffende retri gaan interrupten bij die vliegdude (de laatste boss als je gaat voor de normal variant IC) zonder dat de dps eraan gaat.
Dat soort dingen wegen voor mij echt vele malen zwaarder dan de goede dps of het feit dat ze fully epic zijn. We hebben mensen in blues, crafted en starter epics die Tier mensen eruit kunnen dpsen en dan ook nog meer kunnen doen dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Mijn standpunt voor hc's is op het moment:

Maat van me is protpal, ik discpriest. Hij tankt uitstekend en ik heal hem netjes vol.

Wij willen dus ook alleen maar dps van boven de 2k. Mensen die bevallen zet ik in mijn lijst voor toekomstige runs. Retards zet ik op ignore lijstje :)

Sommige mensen beweren dat ze 3k dps doen en komen dan net op 1800 uit.. dat valt dan onder categorie retard. Uiteraard vind ik bossfights het belangrijkste.. maar als je op een gemiddelde zit van onder de 1500 is het triest gesteld imo.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ben blij dat het er op Dragonblight qua pug heroics niet zo moeilijk aan toe gaat. In feite kan iedereen mee. Ik eis zelf altijd dat ze boven me uitkomen op damage done als ik tank op mijn paladin. Op mijn priest zorg ik altijd dat er in ieder geval een tank is die ik vertrouw (op skills, niet op gear).

Vaak halen PuGs mijn damage niet als ik tank, als ze wel in de buurt komen, of in ieder geval hun best doen is het ook wel best.

Voor raids worden vaak wel eisen gesteld, en inderdaad vaak door de mensen die zelf niet presteren… Tip voor mensen die altijd in vervelende pug raids terecht komen. Check op guild van de leader. De top guilds organiseren zat alt-raids, als je daar terecht komt weten mensen in ieder geval wat ze doen :-) Van hier uit friendslist bouwen en nooit meer gezeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk is als je Naxx25 doet en mensen kennen de Heigan Dance niet.

Eerste keer dat ik hem deed had ik gelukkig een 5 min break voor een tank. Snel even naar wowwiki gegaan, baas opgezocht en de tacts geleerd. Daarna mooi en snel Heigan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

Natuurlijk, maar niemand zegt ook dat de een het andere uitsluit :)

Iemand met relatief crapgear maar wel hele goeie skills kan nog steeds goed uit de bus komen. Je hoeft voor mij in een HC ook niet volledig epic geared te zijn. Wat ik wel verwacht is dat je je best doet en op je uiterste kunnen gaat spelen.

Maar mensen hoeven echt niet met gear argument echt aan te komen imho. De gear van tegenwoordig is echt heel erg simpel te krijgen. Het enige wat je hoeft te doen is er tijd aan spenderen.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
KillGhost schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:00:
[...]

Natuurlijk, maar niemand zegt ook dat de een het andere uitsluit :)

Iemand met relatief crapgear maar wel hele goeie skills kan nog steeds goed uit de bus komen. Je hoeft voor mij in een HC ook niet volledig epic geared te zijn. Wat ik wel verwacht is dat je je best doet en op je uiterste kunnen gaat spelen.

Maar mensen hoeven echt niet met gear argument echt aan te komen imho. De gear van tegenwoordig is echt heel erg simpel te krijgen. Het enige wat je hoeft te doen is er tijd aan spenderen.
Ik verwacht wel dat iemand die een HC doet Minimaal 1500 dps doet. Als die dat niet haalt mag die eerst wat lvl 80 rares gaan scoren in de lvl 80 instances. die zijn er niet voor niets.

Voor Naxx 10 vind ik 2K+ dps respectabel en Naxx 25 moet je wel aan de 2.5 - 3k dps zitten minimaal.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.