Ik heb dus de C van 80 GB een SSD.
Daarop staat Windows 7 en alle software... Coreldraw, Photoshop, Office, enz... enz...
Totaal aan benutte ruimte is zo'n 40 GB op de SSD van 80 GB.
Op deze C SSD schrijf ik dus niets (enkel de swapfile staat erop... maar vermits ik 6GB aan Ram heb, benut ik deze swapfile maar zelden) Zo weinig mogelijk op een SSD schrijven.
Let op, op deze C staan geen documenten, mails of eigen data. Niets aan eigen data, alleen software en OS..
Alle eigen data, mails, foto's enz staan op een tweede schijf van 1 terra byte.Deze Terra is onderverdeeld in drie patities.
1 data voor alle data, brieven, mails, documenten, foto's, info, enz.
2 Multimedia, films, muziek, geluid, download, enz... (dit is de grootste partitie)
3 Software, voor applicatieinstallaties, drivers en backup. Hier staat mijn niet geinstalleerde software, exe bestanden dus. Mijn image voor backup... De drivermap is nu praktisch leeg omdat windows 7 geen drivermap nodig heeft. Windows 7 haalt zelf z'n drivers van 't net.
Dan heb ik nog een schijf van 500 GB voor externe backup. Waarop mijn backup van foto's, eigen films enz staan. Deze bewaar ik op een andere plaats dan mijn computer (diefstal, brand, enz..)
Vervolgens heb ik nog enkele kleinere schijven, maar deze dienen als testschijfjes voor 't testen van software en OSsen... Verwisselbare C schijven , als 't ware.
[
Voor 6% gewijzigd door
micd33 op 20-11-2009 17:19
]