bverstee schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:56:
[...]
Hehehe, ja, ik ben niet de enige die met de installatie van een ssd ook meteen naar 7 over is gestapt.
'Helaas' loopt 7 zonder ssd ook al zo lekker, maar geloof me: de combinatie van 7 mèt ssd is gewoonweg...
top! (ik wilde fantastig of formidabel zeggen

).
Andersom beredeneerd: een ssd met XP is wellicht nog steeds enigszins 'traag'...
Mogen we zeggen dat ssd's voor Windows 7 gemaakt zijn?
Tuurlijk mag je dat zeggen. Het klopt niet echt (want SSDs maken élke bak snel) maar W7 heeft Trim dus och, W7 is in elk geval gemaakt voor SSDs.
Ik heb trouwens ook met de inbouw SSD gelijk maar W7 RTM erop gemikt bij mij, Vista 64 was sowieso niet snel en liep ook veel te vaak vast, dat is allemala over enzo. dus de combi van unhappy met V64 en 7200 rpm schijven naar W7 met SSD is wel een major upgrade

bverstee schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:20:
[...]
Voor een gedeelte met je eens: Windows 7 installeert niet persé
heel veel sneller op een ssd dan op een harde schijf (alhoewel ik ervan overtuigd ben dat je met een ssd wel een hap tijd bespaart met de installatie in een laptop of wanneer je een ouder type harde schijf vervangt).
Ehm, de installatie is niet wezenlijk sneller omdat het wegschrijven van de hele reut aan data van je install DVD of stick naar je harddisk sowieso bottleneckt op je installatiemedium. Dus hier zal een SSD of HDD weinig uitmaken.
De gekopieerde files uitpakken en wegschrijven als c:\windows\ dat is wel even een ander verhaal. Een Intel X25-M heeft hier overigens niet heel veel baat bij z'n SSD-heid omdat de schrijfsnelheid niet hoger is dan van een goeie HDD.
In mijn ogen zit een voornaam verschil tussen Windows 7 en XP in de veel vlottere reactie op allerlei gebruikersacties, waardoor de ervaring veel prettiger is.
Dat gecombineerd met een ssd om laadtijden verder te beperken, is (zoals ik gisteren al zei) top!
Nou laadt W7 (en Vista ook trouwens) je halve fucking harddisk in RAM dat je toch niet gebruikt, dus je doet sowieso een hoop dingen vanuit RAM in plaats van vanaf de schijf. (superfetch - tof spul)
XP doet dit niet zo, die houdt alleen recent uitgevoerde apps in RAM voor het geval dat je dat kruisje niet wilde klikken.
(een groot gebrek aan spraakbesturing is ook dat het wel "close" kent maar niet "no, no, the other window you dumbass!")
XP zou dus veel meer voordeel moeten hebben van een SSD dan Vista of W7 in dit opzicht. (test iemand dit even? Thanks!)

Dus (mijn ervaring):
- Window 7 vs. XP: snellere reactietijd met veel gebruikersacties
- Hdd vs ssd: snellere laadtijd van apps en Windows
Toch?
Je ervaringen kloppen. Let wel even op
waarom ze kloppen, voor je mensen met XP aanraadt nog op HDD te blijven omdat ze toch niets van SSD ondervinden
[
Voor 52% gewijzigd door
Anoniem: 399 op 04-09-2009 10:42
]