Ik heb dan een aantal dagen mijn playstation 3 fat 60 gb
Ben er heel tevreden over. Gladiator HD met DTS gestreamed via PS3 Media Center en dat lijkt goed te gaan.
De controller van de PS3 (Heb een sixaxis draadloos) vind ik iets minder. Misschien wel iets te klein. Heb niet bijzonder grote handen of dikke vingers, eigenlijk vrij standaard maat. Bij sommige games "kantel" ik de controller ook een beetje in mijn hand zodat de controller op een paar punten mijn hand raakt ipv de hele controller in mijn hand "ligt". Zo kom ik beter bij de gevoelige knoppen (L1+R1? waarmee je gedoseerd kan gasgeven/remmenn). Ik vind dat die in de xbox1 controllers iets beter zit. Kan aan mijn hand liggen maar bij de Xbox controllers kan ik die gevoeligheidsknoppen gebruiken en de rest van mijn hand ontspannen. Misschien omdat de xbox controller Amerikaans is en de PS controller voor "japanse vingers" ? Zit er nog verschil in een DS3 controller en een sixaxis kwa handligging/formaat?
Voor de rest heb ik er twee spellen bij. Resistance en GTA IV. GTA IV had ik al op de PC bij de launch, en al uitgespeeld. Dus Resistance erin. In de eerste level een aantal keer dood gegaan. Mja, aimen is iets anders dan op de pc. Maar goed, ik wou niet opgeven

dus doorgegaan. Na de 1e level niet meer dood gegaan eigenlijk. (Behalve toen ik verkeerd knopje drukte enzo'n pijlen-granaat gooide die je vastnagelt aan de muur

). Ik heb wel de sensitivity 2 punten lager gezet, want vooral met kleine stukjes is richten moeilijk voor mij met een analoge stick. Al met al een hoop levels gespeeld van Resistance en zeker geen slecht spel! Het is voor een niet-console gamer (Xbox1 dan) wel wennen.
GTA IV ook maar ff gespeeld. Die vond ik een stuk minder eigenlijk. Dit komt natuurlijk omdat ik hem al gespeeld heb op de PC. De Camera "pant" niet meer automatisch. Dat was voor mij met de muis geen probleem. Na 5 minuten vond ik het al fijner als de camera die "pant". Echter op de PS3 kan ik maar 'moeilijk' wennen aan het zelf besturen van de camera. Werkt net niet lekker.
Nu heb ik via marktplaats FIFA09 aangeschaft. Lekker lui consolegamen op de bank, balletje schieten, biertje erbij. De verkoper had ook nog prototype. Vanavond dus ff kijken. Prototype voor 30, fifa09 voor 15.
Er zijn nog een aantal games op mijn verlanglijstje: Assassins Creed, ben ik op de PC mee gestopt toen je een 'vlaggenrace' moest doen (WTF, vlaggenrace in de middeleeuwen). Die ik vervolgens ook na 100 x nog niet haalde. Hoop dat die vlaggenrace op de console wel lukt anders vind ik het heerlijk zonde om deze game te halen.
Race Driver Grid: Op de PC een keertje een stukje gespeeld. Lijkt me een erg mooie game. Zit alleen te twijvelen; Grid kopen of wachten op GT5.
SBK09. Motorraces. Meer een simulatie dan arcarde wat ik ervan vernomen heb. Lijkt me een erg leuke game aangezien mijn interesses ook bij motorrijden liggen
Wat ik alleen nog mis in mijn verlanglijstje is een gamepje voor samen met de vriendin. Iemand nog tips?
Morgen Band of Brothers remuxed kijken op de PS3. Hoop dat de bandbreedte genoeg is van pc naar ps3. Wel bedraad maar goed, het is maar afwachten natuurlijk