[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
John is idd erg goed maar covered ook niet alles. Hands-on ervaring is net zo belangrijk dus dan kom je weer uit bij Whizlabs. Een kleine impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITLcgYm-nuHRvD8ICr-JrykX_EE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JyGpW1dv2Rw7vqLlfY4k0svI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 11:16

ptjuh

New day, same old shit

ik zelf gebruik ook whizlabs en ik moet zeggen dat de content echt goed is.
De oefen vragen & oefen examens doen het ook erg goed.

Alleen mis ik soms wel eens content bij de nieuwere examens. Ze zijn er niet altijd het snelste bij.

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:22
Zojuist AZ-104 aangeschaft op Whizlabs, compleet voor €37,39 :*). Ook geabonneerd op John Savill.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

@DutchOx ; Veel succes en plezier met leren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik zie dat een aantal van jullie Whizlabs gebruiken.
Ik kan op de website alleen via Stripe een betaling doen.

Wat hebben jullie ingevuld bij Stripe want het lijkt alsof je als bedrijf moet aanmelden bij Stripe.
Of kan je ook PayPal er aan linken?

Wil Whizlab wel proberen aangezien ze Azure Sandbox aanbieden als leer omgeving.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Ik heb een paar jaar geleden voor 180 euro een Lifetime membership gekocht via een Coupon :).

Dus helaas kan ik je niet helpen met de betaling.
maar ik zou wel eens even goed zoeken naar kortingen. Want ze hebben vaak 30% , 50% of 60% korting op jaar abonnementen en/of bieden ze voor een goede prijs een lifetime aan.

*ik heb niets van doen m.b.t. Whizlabs behalve dat ik het persoonlijk gebruik voor studie*

[ Voor 13% gewijzigd door ptjuh op 18-07-2023 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Supertopical, de humblebundle dit nu beschikbaar is:

https://www.humblebundle....mega-bundle-pearson-books

Microsoft Press Exam Ref Certification MEGA Bundle by Pearson

[ Voor 17% gewijzigd door paella op 15-08-2023 09:10 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
paella schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:09:
Supertopical, de humblebundle dit nu beschikbaar is:

https://www.humblebundle....mega-bundle-pearson-books

Microsoft Press Exam Ref Certification MEGA Bundle by Pearson
Deze PDFs worden wss niet geupdated zodra je die een jaar later download. Bij Pearson wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

YaYo86 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Deze PDFs worden wss niet geupdated zodra je die een jaar later download. Bij Pearson wel.
Daar zijn ze echter heel veel duurder :)

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
YaYo86 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:37:
[...]

Voor de bulk. van de informatie is dat ook niet echt superbelangrijk. En voor de prijs kan je het niet laten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Grote wijziging in de examens, vanaf heden worden de examens geüpdatet en komt learn.microsoft.com beschikbaar als naslagwerk TIJDENS het examen!

Alleen de Q&A vanuit learn zullen niet beschikbaar zijn.

https://learn.microsoft.c...g-your-certification-exam

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 23-08-2023 19:34 ]

Cloud ☁️

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:32
Dus TIJDENS examens kan je nu dus op learn,mircrosoft.com je vraag opzoeken?

• YaYo86
Bandicool schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:11:
Dus TIJDENS examens kan je nu dus op learn,mircrosoft.com je vraag opzoeken?
Als de vraag en tijd zich daar voor lenen: ja. Heel vaak zijn het inzicht vragen dus heb je al wat minder aan open boek examens. Want dat is eigenlijk wat dit is.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

YaYo86 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:15:
[...]

Als de vraag en tijd zich daar voor lenen: ja. Heel vaak zijn het inzicht vragen dus heb je al wat minder aan open boek examens. Want dat is eigenlijk wat dit is.
Vooral handig voor het opzoeken van de SKU's of andere limitaties.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Interessant - ik kan niet zien of dit vanaf een bepaalde datum is, maar aankomende dinsdag heb ik de MB-300 dus ben benieuwd of het er dan al in zit.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandicool
LAD93 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:54:
Interessant - ik kan niet zien of dit vanaf een bepaalde datum is, maar aankomende dinsdag heb ik de MB-300 dus ben benieuwd of het er dan al in zit.
Ben ik ook benieuwd naar.
Laat het even weten :)

• YaYo86
Mimiix schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:44:
[...]

Vooral handig voor het opzoeken van de SKU's of andere limitaties.
Klopt, en PS cmdlets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
In dit blogartikel staat een link naar een interview met Liberty Munson van MS over deze verandering:

https://vladtalkstech.com...softs-liberty-munson.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08
HKLM_ schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:33:
Grote wijziging in de examens, vanaf heden worden de examens geüpdatet en komt learn.microsoft.com beschikbaar als naslagwerk TIJDENS het examen!
LAD93 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:54:
Bandicool schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:44:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar.
Laat het even weten :)
Ik kan bevestigen dat dit vanaf heden beschikbaar is in de MS examens.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
XtremeDesign schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

[...]

[...]

Dank!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
[...]

[...]

[...]

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:46
Ik heb een ruim jaar geleden AZ-204 gevolgd bij Computrain. Ik kom nu pas toe aan voorbereiden voor het examen.
Tot mijn verbazing (en frustratie) is Skillpipe opgedoekt per 1 juli jl.! Ik vond dat fijner werken dan MS Learn.
Ook heb ik het idee dat MS Learn niet alles dekt wat ik tijdens de cursus heb gehad.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat bij een duur betaalde training:
  • De sheets niet verstrekt worden vanwege copyright van MS?
  • Zomaar (ik heb geen bericht gehad) alle Skillpipe boeken van de afgelopen tien jaar ontoegankelijk zijn
Ik heb tijdens de cursus wel wat screenshots gemaakt van de sheets en daar zie ik dus zaken die niet behandeld worden op MS Learn. Daarom maak ik mij wat zorgen over de haalbaarheid enkel met MS Learn.
Om weer een hele cursus te gaan doen enkel om fatsoenlijk studiemateriaal te krijgen vind ik geen optie (tijd+geld).

Sowieso is mijn ervaring vanuit AZ900 dat:
  • Skillpipe wat meer info bevat dan de sheets
  • Measureup proefexamens meer stof bevragen dan sheets+Skillpipe
  • Het echte examen meer stof bevraagd dan Measureup+Skillpipe+Sheets
Bij AZ900 heb ik wel de hand gekregen op de sheets. En die gebruikte ik als kenniskapstok en beschreef ik met info uit Skillpipe en Measureup. Zo had ik een relatief compacte examenvoorbereiding die ik relatief snel kon herhalen voor het examen.

Voor AZ204 vind ik het allemaal wat zorgelijker op deze manier. Ik heb het idee dat er niet 1 bron is die mij garandeert het hele examen af te dekken.

Zijn anderen hier ook tegenaan gelopen en iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Titusvh schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:36:
Ik heb een ruim jaar geleden AZ-204 gevolgd bij Computrain. Ik kom nu pas toe aan voorbereiden voor het examen.
Tot mijn verbazing (en frustratie) is Skillpipe opgedoekt per 1 juli jl.! Ik vond dat fijner werken dan MS Learn.
Ook heb ik het idee dat MS Learn niet alles dekt wat ik tijdens de cursus heb gehad.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat bij een duur betaalde training:
  • De sheets niet verstrekt worden vanwege copyright van MS?
  • Zomaar (ik heb geen bericht gehad) alle Skillpipe boeken van de afgelopen tien jaar ontoegankelijk zijn
Ik heb tijdens de cursus wel wat screenshots gemaakt van de sheets en daar zie ik dus zaken die niet behandeld worden op MS Learn. Daarom maak ik mij wat zorgen over de haalbaarheid enkel met MS Learn.
Om weer een hele cursus te gaan doen enkel om fatsoenlijk studiemateriaal te krijgen vind ik geen optie (tijd+geld).

Sowieso is mijn ervaring vanuit AZ900 dat:
  • Skillpipe wat meer info bevat dan de sheets
  • Measureup proefexamens meer stof bevragen dan sheets+Skillpipe
  • Het echte examen meer stof bevraagd dan Measureup+Skillpipe+Sheets
Bij AZ900 heb ik wel de hand gekregen op de sheets. En die gebruikte ik als kenniskapstok en beschreef ik met info uit Skillpipe en Measureup. Zo had ik een relatief compacte examenvoorbereiding die ik relatief snel kon herhalen voor het examen.

Voor AZ204 vind ik het allemaal wat zorgelijker op deze manier. Ik heb het idee dat er niet 1 bron is die mij garandeert het hele examen af te dekken.

Zijn anderen hier ook tegenaan gelopen en iemand tips?
Heb je het afgelopen jaar wel wat gedaan met de stof van AZ-204? Of wat het cursus en forget? Als je werkervaring hebt met de stof + Learn dan is het gewoon te halen toch?

Kijk anders ook eens naar het boek Exam Ref AZ-204 Developing Solutions for Microsoft Azure neem dat door met learn en ga er voor.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
HKLM_ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:44:
[...]
Heb je het afgelopen jaar wel wat gedaan met de stof van AZ-204? Of wat het cursus en forget? Als je werkervaring hebt met de stof + Learn dan is het gewoon te halen toch?

Kijk anders ook eens naar het boek Exam Ref AZ-204 Developing Solutions for Microsoft Azure neem dat door met learn en ga er voor.
Nee ik ga er komende tijd juist wat mee doen. Of het dan te halen is, geen idee... Maar als ik bij proefexamens bij MS zelf kijk naar de mate van detaillering heb ik soms het idee dat stampen belangrijker wordt gevonden dan begrip.

Bij ons zijn ze erg papiertjesgeil en vreemd genoeg wordt je geacht het papiertje te halen voordat je de stof echt toe kan passen in de praktijk (ondanks dat MS enkele jaren ervaring verwacht). Niet ideaal, ben ik met je eens. Dan nog is de vraag of ik het breed genoeg ga gebruiken om AZ204 helemaal af te dekken. Doorgroei hangt van dit papiertje af...

Jij hebt dus goede ervaringen met het boek?
Dan ga ik die eens op de kop proberen te tikken.

Het lullige is: als de stof niet behandeld is is de kans op juist beantwoorden vaak al lastig omdat veel om feitjeskennis wordt gevraagd.

De laatste keer (in 2011) dat ik met een boek een examen probeerde te halen bleek bij een proefexamen 30% van het examen niet behandeld te zijn. Toen pas kwam ik erachter dat de auteurs excuses voor hun slechte boek hebben gemaakt en er een v2 was :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Titusvh schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Nee ik ga er komende tijd juist wat mee doen. Of het dan te halen is, geen idee... Maar als ik bij proefexamens bij MS zelf kijk naar de mate van detaillering heb ik soms het idee dat stampen belangrijker wordt gevonden dan begrip.

Bij ons zijn ze erg papiertjesgeil en vreemd genoeg wordt je geacht het papiertje te halen voordat je de stof echt toe kan passen in de praktijk (ondanks dat MS enkele jaren ervaring verwacht). Niet ideaal, ben ik met je eens. Dan nog is de vraag of ik het breed genoeg ga gebruiken om AZ204 helemaal af te dekken. Doorgroei hangt van dit papiertje af...

Jij hebt dus goede ervaringen met het boek?
Dan ga ik die eens op de kop proberen te tikken.

Het lullige is: als de stof niet behandeld is is de kans op juist beantwoorden vaak al lastig omdat veel om feitjeskennis wordt gevraagd.

De laatste keer (in 2011) dat ik met een boek een examen probeerde te halen bleek bij een proefexamen 30% van het examen niet behandeld te zijn. Toen pas kwam ik erachter dat de auteurs excuses voor hun slechte boek hebben gemaakt en er een v2 was :-(
Is je werkgever Microsoft Partner? Dan snap ik wel dat de certificaten willen, ze moeten x aantal van de mensen met certificaat x hebben dan voor hun partnerschap.

De Cloud verandert in een jaar flink, az-204 heeft al een aantal updates gehad waardoor je cursus van ruim een jaar geleden ook niet alles dekt icm de broeken die je toen had.

Ik zou het zo aanpakken (heb zelf geen ervaring met Azure-204 wel met andere)

- stof eigen maken in productie of door hobby matig
- Exam ref boek lezen
- Microsoft learn doornemen en leren
- YouTube video’s bekijken

Maar vooral “klik” ervaring!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
HKLM_ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

Is je werkgever Microsoft Partner? Dan snap ik wel dat de certificaten willen, ze moeten x aantal van de mensen met certificaat x hebben dan voor hun partnerschap.

De Cloud verandert in een jaar flink, az-204 heeft al een aantal updates gehad waardoor je cursus van ruim een jaar geleden ook niet alles dekt icm de broeken die je toen had.

Ik zou het zo aanpakken (heb zelf geen ervaring met Azure-204 wel met andere)

- stof eigen maken in productie of door hobby matig
- Exam ref boek lezen
- Microsoft learn doornemen en leren
- YouTube video’s bekijken

Maar vooral “klik” ervaring!
Ik denk dat bij ons de papiertjesgeilheid een "wrong thing for the wrong reason" is en van achter een bureau door een manager bedacht.

Ik ben nu MS Learn van cover-tot-cover aan het doornemen en maak ook alle Labs uit de training (waarnaar vanuit MS Learn helemaal niet meer verwezen wordt volgens mij...).
Bij die labs doe ik niet monkey-see-monkey-do-knippy-plakky (zoals tijdens de training ivm de beperkte tijd) maar alles zelf (en er ook wat aan knutselen/aanpassen/spelen) tot ik het écht snap.

De gratis measureup proefexamens via MS ESI (enterprise skills initiative) lijken er niet meer te zijn. Dus daar ook nog 's een goed alternatief voor vinden.

Dank je voor je tips!

[ Voor 0% gewijzigd door Titusvh op 26-01-2024 17:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Hopelijk hebben jullie een antwoord op mijn vraag. Ik wil alvast MD-102 voor medio half september inplannen. Deze is tot 6-9 in beta. Het liefst kies ik nu een datum na 6-9. Krijg ik dan het ‘reguliere’ examen? Je kan nu namelijk alleen maar voor MD-102 Beta kiezen bij de site van de examens. Het viel mij namelijk op dat er heel weinig tijdslots beschikbaar zijn. PearsonVue had hier helaas ook geen antwoord op en verwees mij maar MS.

[ Voor 10% gewijzigd door Beun op 25-08-2023 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

Vandaag ook een examen gedaan en de Microsoft Learn documentatie was inderdaad al beschikbaar! Mijn ervaring:

Het zal afhangen van het type examen, maar ik ben bij sommige vragen meer gaan twijfelen over mijn antwoorden. En dat terwijl ik eigenlijk voor 90% zeker wist dat ik het goede antwoord had gekozen. Toch zoeken in Learn en gaf soms meer verwarring dan duidelijkheid. Ook las ik vragen minder goed en klikte direct door naar de documentatie.

Is niet iets negatiefs, maar misschien wel iets om rekening mee te houden. 8)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Beun schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:25:
Hopelijk hebben jullie een antwoord op mijn vraag. Ik wil alvast MD-102 voor medio half september inplannen. Deze is tot 6-9 in beta. Het liefst kies ik nu een datum na 6-9. Krijg ik dan het ‘reguliere’ examen? Je kan nu namelijk alleen maar voor MD-102 Beta kiezen bij de site van de examens. Het viel mij namelijk op dat er heel weinig tijdslots beschikbaar zijn. PearsonVue had hier helaas ook geen antwoord op en verwees mij maar MS.
Als de beta afloopt op 6-9 dan zal je daarna het reguliere examen krijgen. Ik zat net even te gluren maar ik zou like iedere dag MD-102 kunnen doen op een locatie als ik wil.

In welke regio zoek je een examen slot?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

Als de beta afloopt op 6-9 dan zal je daarna het reguliere examen krijgen. Ik zat net even te gluren maar ik zou like iedere dag MD-102 kunnen doen op een locatie als ik wil.

In welke regio zoek je een examen slot?
Bedankt voor het antwoord. Ik neem het liefst mijn examens online af. Heb niet naar een specifieke locatie/regio gekeken. Gisteren heb ik online gekeken en toen was er maar één tijdslot per dag.

Edit: misschien was het een bug o.i.d. maar ik zie nu behoorlijk wat tijden. Bedankt voor het meekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Beun op 25-08-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Microsoft heeft aangekondigd dat vanaf 22 augustus een groot deel van de examens 'open boek' zijn en dat je de beschikking hebt tot Microsoft Learn tijdens je examen. Heeft iemand sinds 22 augustus een examen gedaan en was dat inderdaad het geval?

Bron: https://techcommunity.mic...ed-microsoft/ba-p/3500870

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Sito schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:48:
Microsoft heeft aangekondigd dat vanaf 22 augustus een groot deel van de examens 'open boek' zijn en dat je de beschikking hebt tot Microsoft Learn tijdens je examen. Heeft iemand sinds 22 augustus een examen gedaan en was dat inderdaad het geval?

Bron: https://techcommunity.mic...ed-microsoft/ba-p/3500870
Ik heb op de Azure Discord van een aantal mensen gehoord dat het inderdaad al zo is. Ik denk dat ze alle examens aan het updaten zijn (en de software) en dat de test-centers tot die datum hebben om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appiedellah
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-09 17:23
ik heb een vraagje aan degene die MS 900 hebben gehaald.

Hoeveel vragen kreeg je op het examen.
verschilt het examen zoveel na het behalen van AZ 900 en SC 900 of zit hier veel overlap in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Appiedellah schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:00:
ik heb een vraagje aan degene die MS 900 hebben gehaald.

Hoeveel vragen kreeg je op het examen.
verschilt het examen zoveel na het behalen van AZ 900 en SC 900 of zit hier veel overlap in
Er zit wel iets overlap in, zeker MS-900 en SC-900
Hoeveel vragen ik denk dat je er rond de 30 a 40 kan verwachten.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appiedellah
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-09 17:23
Bedankt voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Beun schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:25:
Ik heb deze in mei afgenomen in de beta periode. Toevallig vrijdag een bericht over gekregen dat de verwerking (enorme) vertraging heeft opgelopen en inderdaad vanaf 6 september komt het examen beschikbaar. Daarna zal ik ook eindelijk de uitslag krijgen.....
Dus ja, als je hem nu boekt (voor na 6 sept) zul je het reguliere examen krijgen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Ik heb een examen gepland maar ik wil deze graag verplaatsen. Nu krijg ik telkens de melding "Something went wrong, reload the page and try again.". Zijn er meer mensen die dit ervaren of weet iemand of er toevallig een storing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Anders even bellen naar het testcentrum waar je de toets hebt ingepland. Zij kunnen je helpen deze te verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
ptjuh schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 16:32:
Anders even bellen naar het testcentrum waar je de toets hebt ingepland. Zij kunnen je helpen deze te verplaatsen
Is een online test. Wellicht dat Pearson Vue kan helpen. Ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Beun schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:48:
Ik heb een examen gepland maar ik wil deze graag verplaatsen. Nu krijg ik telkens de melding "Something went wrong, reload the page and try again.". Zijn er meer mensen die dit ervaren of weet iemand of er toevallig een storing is?
Andere browser geprobeerd, chache geleegd, incognito, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
YaYo86 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:22:
[...]

Andere browser geprobeerd, chache geleegd, incognito, etc?
Ja, de standaard stappen geprobeerd maar helaas geen resultaat. Gelukkig net telefonisch (met enige moeite) het examen kunnen verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Zojuist heb ik examen ingepland MS-102 ( online test ) in hoeverre gaan ze je webcam etc. controleren? want ik heb een defecte webcam op mijn laptop namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Nimflix schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:04:
Zojuist heb ik examen ingepland MS-102 ( online test ) in hoeverre gaan ze je webcam etc. controleren? want ik heb een defecte webcam op mijn laptop namelijk.
100%, dus eerst je cam fixen! Mic idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Jouw webcam moet continu aan staan. Dat zie je ook bij de systeemtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Je wordt continu in de gaten gehouden door de webcam, je moet ook in het beeld blijven zitten anders heb je een warning te pakken.

Je camera en microfoon moeten het gehele examen beschikbaar zijn. Wat ik in jou geval zal doen is de pre check runnen op je laptop dan weet je hoe en wat je kan verwachten.

Ook een eventuele software applicatie kan roet in het eten gooien dus dan weet je dat ook vast.

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 18-09-2023 16:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:43:
[...]

Je wordt continu in de gaten gehouden door de webcam, je moet ook in het beeld blijven zitten anders heb je een warning te pakken.

Je camera en microfoon moeten het gehele examen beschikbaar zijn. Wat ik in jou geval zal doen is de pre check runnen op je laptop dan weet je hoe en wat je kan verwachten.

Ook een eventuele software applicatie kan roet in het eten gooien dus dan weet je dat ook vast.
Ik had laatst dat de software aangaf dat ik op een VM zit. Moest ik met nog twee minuten op de klok switchen naar een andere laptop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 13:08
Ik heb in maart MS-100 en MS101 boeken doorgenomen en een training gevolgd van 5 dagen.
Ik heb na de training een examen geprobeerd en had helaas 1 vraag te veel fout. Ik heb nog tot maart 2024 om examens te halen binnen het afgesproken bedrag, ik zie dat ik nu voor MS-102 moet gaan omdat de oude examens niet meer bestaan.

Iemand ervaring met dit nieuwe examen? Is alles helemaal anders geworden en adviseren jullie om het nieuwe boek te kopen? Ik zie dat deze 12 november uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Boeken zou ik sowieso nooit doen, die lopen altijd achter. Verder zijn MS-100 en 101 min of meer samengevoegd. Ik zou niet zeggen dat alles anders is maar de examen topics zullen vast anders verwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
awh84 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:47:
Ik heb in maart MS-100 en MS101 boeken doorgenomen en een training gevolgd van 5 dagen.
Ik heb na de training een examen geprobeerd en had helaas 1 vraag te veel fout. Ik heb nog tot maart 2024 om examens te halen binnen het afgesproken bedrag, ik zie dat ik nu voor MS-102 moet gaan omdat de oude examens niet meer bestaan.

Iemand ervaring met dit nieuwe examen? Is alles helemaal anders geworden en adviseren jullie om het nieuwe boek te kopen? Ik zie dat deze 12 november uitkomt.
Zoek even mijn post in dit topic terug over MD-102, ik heb de verschillen tussen MD-100 , MD-101 en MD-102 een keer opgeschreven.

Conclusie was dat md-102 hetzelfde is maar microsoft vooral items uit het md-101 examen heeft geschrapt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Weet iemand hier of er een examen komt voor Microsoft 365 cloud PC of welk examen dit het beste afdekt?

Ik heb MD-102 ingepland staan en daarna waarschijnlijk AZ-140 (AVD) maar zou graag cloud PC zo goed mogelijk gedekt zien.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:47:
Weet iemand hier of er een examen komt voor Microsoft 365 cloud PC of welk examen dit het beste afdekt?

Ik heb MD-102 ingepland staan en daarna waarschijnlijk AZ-140 (AVD) maar zou graag cloud PC zo goed mogelijk gedekt zien.
Die is er niet. AZ-140 heb ik gehaald maar daar kwam geen Cloud PC in voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
YaYo86 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Die is er niet. AZ-140 heb ik gehaald maar daar kwam geen Cloud PC in voor.
Ja AZ-140 is puur AVD, denk dat het kleine stukje in MD-102 dan momenteel alles is ;(

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:19
DutchOx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:29:
Zojuist AZ-104 aangeschaft op Whizlabs, compleet voor €37,39 :*). Ook geabonneerd op John Savill.

Thanks!
Nog goed afgerond ook met een certificaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 16:22
Alper587 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:17:
[...]

Nog goed afgerond ook met een certificaat?
Helaas heb ik het niet doorgezet… Begin 2024 nieuwe poging, ik ben nog niet zeker of dat AZ-104 gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Laatst online: 10:30

3DDude

I void warranty's

awh84 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:47:

De volgende keer iets sneller herpakken dat scheelt je veel tijd en effort.

ik ben ook is gezakt met een 825 voor cisco (je moest 850 hebben :| ) twee weken later opnieuw gedaan, even de punten waar je slecht op scoorde reviewen en die topics checken - staat vermeld op je scorekaart waar je slecht op deed. (en het examen dus opnieuw inplannen, dan heb je een stok achter de deur).

[ Voor 6% gewijzigd door 3DDude op 12-11-2023 22:02 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:44
In oktober 23 2 exams gedaan (MS-200 & MS-102) en MS learn was beschikbaar op allebei de examens (via Pearson Vue).

Heb er toch zeker 3 vragen correct door kunnen beantwoorden (even wat PS cmdlets door de MS learn zoekfunctie halen en je krijgt meer inzicht voor wat die cmdlets precies dienen en wat de eventuele mogelijke vervolgparameters zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-09 13:01
Goedenavond,

Ik heb zelf erg moeite om MS certificaten te halen. Ik loop altijd de microsoft learn stof door en doe exam topics. Zou dit voldoende moeten zijn of moet er nog meer geleerd worden?

Ik weet dat ze nodig zijn in de IT carriere maar het lukt mij met moeite om ze te halen. Heb op dit moment alleen de AZ-900 en MS900.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
sgouman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:40:
Goedenavond,

Ik heb zelf erg moeite om MS certificaten te halen. Ik loop altijd de microsoft learn stof door en doe exam topics. Zou dit voldoende moeten zijn of moet er nog meer geleerd worden?

Ik weet dat ze nodig zijn in de IT carriere maar het lukt mij met moeite om ze te halen. Heb op dit moment alleen de AZ-900 en MS900.

Heeft iemand tips?
Welke probeer je te doen? Heb je ook praktijk ervaringen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
HKLM_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:25:
[...]

Welke probeer je te doen? Heb je ook praktijk ervaringen?
Zit nu in de consultancy en migreer vooral de klanten naar de cloud.

Ik probeer nu AZ140 te doen. Alleen bij ons maakt een andere afdeling alle VM's hostpools etc. En wij richten alleen de servers in en maken de apps aan in de azure portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
sgouman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:40:
[...]

Zit nu in de consultancy en migreer vooral de klanten naar de cloud.

Ik probeer nu AZ140 te doen. Alleen bij ons maakt een andere afdeling alle VM's hostpools etc. En wij richten alleen de servers in en maken de apps aan in de azure portal.
Duidelijk! De theorie is zeker van waarde maar mijn ervaring is dat je met praktijk ervaring een stuk makkelijker door het examen komt.

Wat je eventueel kan doen:

Maak een eigen Microsoft 365 tenant aan en maak een Azure subscriptie.

Vraag op je werk of ze microsoft partner zijn en kijk of je vanuit het partner schap wat azure tegoed kan krijgen. (Visual studio pro bijvoorbeeld heeft 50$ per maand)

Maak hierin zelf een lab omgeving en configureer zoals de stof in het examen.

Je kan natuurlijk ook vragen of je eens betrokken mag zijn hij het proces van de andere afdeling om meer ervaring op te doen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
HKLM_ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:47:
[...]

Duidelijk! De theorie is zeker van waarde maar mijn ervaring is dat je met praktijk ervaring een stuk makkelijker door het examen komt.

Wat je eventueel kan doen:

Maak een eigen Microsoft 365 tenant aan en maak een Azure subscriptie.

Vraag op je werk of ze microsoft partner zijn en kijk of je vanuit het partner schap wat azure tegoed kan krijgen. (Visual studio pro bijvoorbeeld heeft 50$ per maand)

Maak hierin zelf een lab omgeving en configureer zoals de stof in het examen.

Je kan natuurlijk ook vragen of je eens betrokken mag zijn hij het proces van de andere afdeling om meer ervaring op te doen.
Dankjewel voor de uitleg.

Volgens mij zijn wij microsoft silver of gold partner. Alleen wij hebben geen visual studio pro. Dus ik weet niet of wij azure tegoed hebben. Ik zal het is navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
sgouman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:59:
[...]

Dankjewel voor de uitleg.

Volgens mij zijn wij microsoft silver of gold partner. Alleen wij hebben geen visual studio pro. Dus ik weet niet of wij azure tegoed hebben. Ik zal het is navragen.
Het is een licentie die je krijgt bij bepaalde partner statussen. Wij doen ook niks met VS verder maar we kunnen hem wel gebruiken vanuit de partner portal.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

sgouman schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:40:
Goedenavond,

Heeft iemand tips?
Exam topics zijn examen dumps en niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 06:52
Ben ik overigens de enigste die het raar vindt dat er geen enkele pure Sharepoint-certificering meer is?
Ja, ik weet dat het hele certiferings-stelsel omgekat is naar een rolebased-invulling maar toch... het is toch een stokpaardje van Microsoft samen met Teams(waar dus bijvoorbeeld wel een MS-700 voor is).
Als je van A tot Z alles van Sharepoint wil weten en toetsen, dan dien je bij wijze van spreken voor 5 verschillende certificeringen te studeren en examen af te leggen :-)

Wat ik tot nu toe heb gevonden qua "complete" trainingen:
De (basis) training "MS 55238 SharePoint Online for Administrators":
https://www.google.com/se...biw=1857&bih=1434&dpr=0.9

Wat info vanuit Microsoft:
https://support.microsoft...db-4427-ac77-ec2009fb8e23

Tevens ook het boek "Office 365 for IT Pros" aan het volgen met aandacht voor de Sharepoint-secties:
https://office365itpros.c...or-it-pros-foreword-2023/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
bella82 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:48:
Ben ik overigens de enigste die het raar vindt dat er geen enkele pure Sharepoint-certificering meer is?
Ja, ik weet dat het hele certiferings-stelsel omgekat is naar een rolebased-invulling maar toch... het is toch een stokpaardje van Microsoft samen met Teams(waar dus bijvoorbeeld wel een MS-700 voor is).
Als je van A tot Z alles van Sharepoint wil weten en toetsen, dan dien je bij wijze van spreken voor 5 verschillende certificeringen te studeren en examen af te leggen :-)

Wat ik tot nu toe heb gevonden qua "complete" trainingen:
De (basis) training "MS 55238 SharePoint Online for Administrators":
https://www.google.com/se...biw=1857&bih=1434&dpr=0.9

Wat info vanuit Microsoft:
https://support.microsoft...db-4427-ac77-ec2009fb8e23

Tevens ook het boek "Office 365 for IT Pros" aan het volgen met aandacht voor de Sharepoint-secties:
https://office365itpros.c...or-it-pros-foreword-2023/
Ja, ik verbaas mij daar ook over (en zou hem ook graag doen als die er is) Moet wel zeggen dat met de komst van teams mijn sharepoint 2013 kennis een stuk minder van toepassing is dan ik geleerd heb.

Ik zou nu geen sharepoint omgeving meer optuigen zoals vroeger met content management etc maar gaan voor teams icm pureview ofzo.

De roll-based examens vindt ik soms ook erg generaliserend en niet voldoende onderscheidend of diepgang in sommige producten.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 15-11-2023 12:11 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 06:52
HKLM_ schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:09:
[...]

Ja, ik verbaas mij daar ook over (en zou hem ook graag doen als die er is) Moet wel zeggen dat met de komst van teams mijn sharepoint 2013 kennis een stuk minder van toepassing is dan ik geleerd heb.

Ik zou nu geen sharepoint omgeving meer optuigen zoals vroeger met content management etc maar gaan voor teams icm pureview ofzo.

De roll-based examens vindt ik soms ook erg generaliserend en niet voldoende onderscheidend of diepgang in sommige producten.
Gelukkig ben ik niet de enigste; dan maar geen officieel SharePoint-certificering, prima ;-)

Heb jij (of iemand anders) ervaring met de training "MS 55238 SharePoint Online for Administrators"?
Neig er sterk naar om deze dan te doen; gelukkig werk ik voor de gemeente en niet voor een bedrijf waar men alleen het nut van een dergelijke opleiding ziet als er een certificaat behaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
bella82 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:21:
[...]

Gelukkig ben ik niet de enigste; dan maar geen officieel SharePoint-certificering, prima ;-)

Heb jij (of iemand anders) ervaring met de training "MS 55238 SharePoint Online for Administrators"?
Neig er sterk naar om deze dan te doen; gelukkig werk ik voor de gemeente en niet voor een bedrijf waar men alleen het nut van een dergelijke opleiding ziet als er een certificaat behaald kan worden.
Ik ken hem niet maar hij is aardig classic qua inhoud en dat is een prima basis. Als je jezelf daarna gaat bezighouden met SP, OneDrive en Teams dan komt het vast goed :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Laatst online: 12-09 17:13
Jammer, Ignite van start dus ik dacht dat er wel weer een lijst met hippe certificaten zou zijn waarvan je een gratis examen kan scoren door de cloud challenge op tijd te doorlopen.

Er is een speciale Ignite editie van de Microsoft Learn Cloud Skills Challenge, maar het lijkt erop dat je er ditmaal geen certificaat (examen) mee kan scoren.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
pimsaint schreef op woensdag 15 november 2023 @ 17:00:
Jammer, Ignite van start dus ik dacht dat er wel weer een lijst met hippe certificaten zou zijn waarvan je een gratis examen kan scoren door de cloud challenge op tijd te doorlopen.

Er is een speciale Ignite editie van de Microsoft Learn Cloud Skills Challenge, maar het lijkt erop dat je er ditmaal geen certificaat (examen) mee kan scoren.
Ik wilde hem net posten, zo te zien heb je gelijk en zit er geen discount gekoppeld aan het behalen van een challenge.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Maar er zijn wel prijzen:
(https://www.microsoft.com...ignite/officialrules/2023)

The following prizes will be awarded:

Badge of Achievement: All participants will be eligible to receive a Microsoft Learn Cloud Skills Challenge badge upon completion of their first challenge.

Five (5) Grand Prizes. A Prize Package consisting of the following items:

◦A free event pass for either in person Microsoft Build 2024 or Microsoft Ignite 2024 (winners may select one). Approximate Retail Value (ARV) $1,895.00.

◦Winner featured by Microsoft Learn to showcase their story, aspirations and professional profile.

The total Approximate Retail Value (ARV) of this Package is $1,895.00

The total Approximate Retail Value (ARV) of all prizes combined is $9,475.00

Grand prize includes event pass admission only and any expenses not described above are the responsibility of the traveler(s) including but not limited to airfare, hotel, taxes, ground transportation, gratuities, and room charges.

[ Voor 4% gewijzigd door paella op 15-11-2023 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
paella schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:01:
Maar er zijn wel prijzen:
(https://www.microsoft.com...ignite/officialrules/2023)

The following prizes will be awarded:

Badge of Achievement: All participants will be eligible to receive a Microsoft Learn Cloud Skills Challenge badge upon completion of their first challenge.

Five (5) Grand Prizes. A Prize Package consisting of the following items:

◦A free event pass for either in person Microsoft Build 2024 or Microsoft Ignite 2024 (winners may select one). Approximate Retail Value (ARV) $1,895.00.

◦Winner featured by Microsoft Learn to showcase their story, aspirations and professional profile.

The total Approximate Retail Value (ARV) of this Package is $1,895.00

The total Approximate Retail Value (ARV) of all prizes combined is $9,475.00

Grand prize includes event pass admission only and any expenses not described above are the responsibility of the traveler(s) including but not limited to airfare, hotel, taxes, ground transportation, gratuities, and room charges.
Opzicht is dat wel wel tof natuurlijk! We zijn ook best lekker gemaakt afgelopen jaren met de gratis vouchers.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Ik zag dat er een aantal APPLIED SKILLS zijn toegevoegd (AI) stiekem hoop ik op een aantal Intune gebaseerd Applied Skills

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Vandaag MD-102 behaald en ik moet zeggen dat ik verrast ben door dit examen!

Het was echt een examen met een goede balans tussen makkelijk en moeilijk. Sommige vragen waren wel te easy maar er zaten ook wat denkers tussen vooral op Windows 365 gebied.

Nu helpt het waarschijnlijk ook dat ik praktische full time in Intune en Modern Workplace zit maar nogmaals ik vond het examen zeer goed te doen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:18
Nieuwe cloud challenge lijkt geen gratis examen meer aan te bieden? Wel jammer vond het wel leuk voor de basis certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
trekker22 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:32:
Nieuwe cloud challenge lijkt geen gratis examen meer aan te bieden? Wel jammer vond het wel leuk voor de basis certificaten.
Bij de Virtual Training Days zijn ze daar ook mee gestopt volgens mij.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Klopt daar zijn ze mee gestopt, ik zag wel kortingen op de examens lansgkomen bij de Build (meen ik) dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
YaYo86 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:18:
Klopt daar zijn ze mee gestopt, ik zag wel kortingen op de examens lansgkomen bij de Build (meen ik) dit jaar.
Naja er is volgens mij nog wel een kortings programma. De 30 day Challenge levert volgens mij een 50% voucher op welke je 1x per 6 maanden kan aanvragen dacht ik.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdj1996
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-08 14:30
Hallo Allen,

Ik wil dit jaar nog MS-102 halen echter loop ik tegen het probleem aan dat ik hiervoor weinig studie materiaal kan vinden. Via mijn werk hebben ik een CBT nuggets account echter hebben zij hier nog geen curus voor..

Heeft iemand enige tips voor goed studie materiaal? Vooral de oefentoetsen vind ik lastig te vinden, alleen MeasureUP lijkt ze te hebben echterheb ik daar niet zoon goede ervaring mee bij andere examens die ik gedaan heb.

Bedankt alvast voor eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
jdj1996 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 21:43:
Hallo Allen,

Ik wil dit jaar nog MS-102 halen echter loop ik tegen het probleem aan dat ik hiervoor weinig studie materiaal kan vinden. Via mijn werk hebben ik een CBT nuggets account echter hebben zij hier nog geen curus voor..

Heeft iemand enige tips voor goed studie materiaal? Vooral de oefentoetsen vind ik lastig te vinden, alleen MeasureUP lijkt ze te hebben echterheb ik daar niet zoon goede ervaring mee bij andere examens die ik gedaan heb.

Bedankt alvast voor eventuele reacties!
Dit jaar nog halen als je nu nog moet beginnen, denk je dat je dat haalt? ms-102 is best breed? Werk je er in het dagelijks leven veel mee?

Dit zijn de onderwerpen die terug komen in het examen. Ben je daar volledig bekent mee?

Deploy and manage a Microsoft 365 tenant (25–30%)

Implement and manage identity and access in Microsoft Entra ID (25–30%)

Manage security and threats by using Microsoft 365 Defender (25–30%)

Manage compliance by using Microsoft Purview (15–20%)

https://learn.microsoft.c...tifications/exams/ms-102/

Op pagina die ik net link staat wel het een en ander waaronder het MS Learn path ook de study guide https://learn.microsoft.c...urces/study-guides/ms-102 zou ik even doornemen. Hier zit ook een practice assessment in met 50 vragen (die steeds wisselen)

Daarnaast zijn er nog wat andere guides zoals https://intunedin.net/202...exam-resource-guide-beta/

Er is ook nog een officieel boek MS-102 Exam Ref en je kan MS-Learn tegenwoordig gebruiken in een examen.

Belangrijkste is maak een test lap via bijvoorbeeld deze MOC https://github.com/Micros...-Administrator-Essentials

Doorloop de laps, maak je de kennis eigen dat scheel een flinke slok van de borrel op een examen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdj1996
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-08 14:30
HKLM_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 05:41:
[...]

Dit jaar nog halen als je nu nog moet beginnen, denk je dat je dat haalt? ms-102 is best breed? Werk je er in het dagelijks leven veel mee?

Dit zijn de onderwerpen die terug komen in het examen. Ben je daar volledig bekent mee?

Deploy and manage a Microsoft 365 tenant (25–30%)

Implement and manage identity and access in Microsoft Entra ID (25–30%)

Manage security and threats by using Microsoft 365 Defender (25–30%)

Manage compliance by using Microsoft Purview (15–20%)

https://learn.microsoft.c...tifications/exams/ms-102/

Op pagina die ik net link staat wel het een en ander waaronder het MS Learn path ook de study guide https://learn.microsoft.c...urces/study-guides/ms-102 zou ik even doornemen. Hier zit ook een practice assessment in met 50 vragen (die steeds wisselen)

Daarnaast zijn er nog wat andere guides zoals https://intunedin.net/202...exam-resource-guide-beta/

Er is ook nog een officieel boek MS-102 Exam Ref en je kan MS-Learn tegenwoordig gebruiken in een examen.

Belangrijkste is maak een test lap via bijvoorbeeld deze MOC https://github.com/Micros...-Administrator-Essentials

Doorloop de laps, maak je de kennis eigen dat scheel een flinke slok van de borrel op een examen.
Ik werk al bijna 10 jaar met Microsoft 365 dus dat moet geen probleem zijn. Enige is defender en Purview waar wij niet mee werken. Had inmiddels zelf al een dev tenant opgezet en daaraan een hyper-v machine gekoppeld middels intune. Server stukje heb ik wel helemaal helder qua AD sync.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
jdj1996 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:46:
[...]

Ik werk al bijna 10 jaar met Microsoft 365 dus dat moet geen probleem zijn. Enige is defender en Purview waar wij niet mee werken. Had inmiddels zelf al een dev tenant opgezet en daaraan een hyper-v machine gekoppeld middels intune. Server stukje heb ik wel helemaal helder qua AD sync.

Bedankt voor je reactie!
Naja Defender en Purview is ondertussen wel de helft van het examen hé :P Als je dat nog niet onder de knie hebt dan moet je toch nog aardig aan de bak voor dit examen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is er hier iemand in het topic die ervaring heeft met het AZ-140 examen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:33:
Zeker. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Hoe heb je het examen ervaren? Was het te doen? Als he geen / weinig praktijk ervaring hebt AVD maar wel met andere VDI oplossingen enzo is het dan een beetje te doen.

Beetje home lap maken enzo en een MOC volgen wil ik ook zeker doen maar ben vooral benieuwd.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
HKLM_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:33:
Ik heb hem ook gedaan, wel al een tijdje geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:46:
[...]

Hoe heb je het examen ervaren? Was het te doen? Als he geen / weinig praktijk ervaring hebt AVD maar wel met andere VDI oplossingen enzo is het dan een beetje te doen.

Beetje home lap maken enzo en een MOC volgen wil ik ook zeker doen maar ben vooral benieuwd.
Ik had geen AVD en VDI ervaring en heb hem gehaald zonder enige labs vooraf. Ik vond hem opvallend makkelijk maar dat kan komen omdat ik hem gedaan heb in de Beta fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
YaYo86 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:53:
[...]

Ik had geen AVD en VDI ervaring en heb hem gehaald zonder enige labs vooraf. Ik vond hem opvallend makkelijk maar dat kan komen omdat ik hem gedaan heb in de Beta fase.
Gister avond even zitten neuzen in het assesment van Microsoft en ik denk dat ik hier met logisch nadenken ook wel uitkom inderdaad. Ben wel heel benieuwd hoelang dit nog echt een ding blijft aangezien Windows 365 zeer hard aan de weg aan het timmeren is.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

YaYo86 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:53:
[...]

Ik heb hem ook in beta gedaan en recent hem als training gegeven, maar de content is in de tussentijd wel behoorlijk veranderd hoor!
Hij is, met genoeg praktijkervaring op VDI en wat logisch nadenken, echter wel goed te doen. Zeker als je ook wat ervaring op Azure (maar dan niet persé AVD) hebt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:07:
[...]

Gister avond even zitten neuzen in het assesment van Microsoft en ik denk dat ik hier met logisch nadenken ook wel uitkom inderdaad. Ben wel heel benieuwd hoelang dit nog echt een ding blijft aangezien Windows 365 zeer hard aan de weg aan het timmeren is.
Mee eens, ligt ook een beetje aan de use case denk ik. W365 kies je eerder als je een toko runt met bijv 10 collega's.
ralpje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:14:
[...]

Ik heb hem ook in beta gedaan en recent hem als training gegeven, maar de content is in de tussentijd wel behoorlijk veranderd hoor!
Hij is, met genoeg praktijkervaring op VDI en wat logisch nadenken, echter wel goed te doen. Zeker als je ook wat ervaring op Azure (maar dan niet persé AVD) hebt.
Sowieso is de inhoud aangepast, kijk ik niet van op gezien het Beta examen.

Ervaring met Azure is zeker belangrijk voor AZ-140, als je ook AZ-104 hebt gedaan zou dat zeker helpen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
YaYo86 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:34:
[...]

Mee eens, ligt ook een beetje aan de use case denk ik. W365 kies je eerder als je een toko runt met bijv 10 collega's.
Denk dat je dat nogal onderschat, Windows 365 Enterprise is echt een serieus ding aan het worden in de markt. Hoorde laatst iets van 60% van de Fortune 500 bedrijven zetten Windows 365 in momenteel. En ik kom ze ook vaker bij klanten tegen. (veeel groter dan 10 collega's)

Er zit in Windows 365 i.c.m Frontline Work is ook booming :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Het grote verschil tussen AVD / W365 zit hem in de afrekeningen.
Kun je flink op kosten besparen door 's avonds de bulk van je session hosts uit te schakelen en hier en daar wat reservations te gebruiken, dan is AVD een goeie keus.
Heb je die optie niet en wil je gewoon voor een vast bedrag per gebruiker per maand klaar zijn, dan kies je W365.

Dit is natuurlijk wel heel kort door de bocht, maar ik denk dat het grootste deel van de business case tussen die twee momenteel aan de kostenkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
ralpje schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:20:
Het grote verschil tussen AVD / W365 zit hem in de afrekeningen.
Kun je flink op kosten besparen door 's avonds de bulk van je session hosts uit te schakelen en hier en daar wat reservations te gebruiken, dan is AVD een goeie keus.
Heb je die optie niet en wil je gewoon voor een vast bedrag per gebruiker per maand klaar zijn, dan kies je W365.

Dit is natuurlijk wel heel kort door de bocht, maar ik denk dat het grootste deel van de business case tussen die twee momenteel aan de kostenkant zit.
Ja dat hebben wij ook, voor een wat grote organisatie hebben we de afweging gemaakt tussen w365 en avd en qua kosten was avd toen interessanter.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:28
Kan je die Microsoft LABS de oefenomgeving ook ergens los downloaden of aanschaffen?
Ik wil in januari de MD-102 gaan doen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
maartentmm schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:27:
Kan je die Microsoft LABS de oefenomgeving ook ergens los downloaden of aanschaffen?
Ik wil in januari de MD-102 gaan doen.
Hier heb je de officiële MOC met lab instructies van microsoft.

https://github.com/Micros...65-Endpoint-Administrator

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@paella jij bent een MCT toch?

Weet jij waarom MS-203 het veld moest ruimen? En er nog geen replacement is hiervoor?
Naar mijn idee was MS-203 een prima Exchange examen zowel hybride als Exo dus ik snap de move niet helemaal :?

Cloud ☁️

• paella
@HKLM_ nee hoor, ik volg best veel cursussen en doe regelmatig examen voor het een en ander, maar ben niet pedagogisch onderlegd.

• HKLM_
paella schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:58:
@HKLM_ nee hoor, ik volg best veel cursussen en doe regelmatig examen voor het een en ander, maar ben niet pedagogisch onderlegd.
Mmmm dan is het iemand anders hier :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 22:56
Als je wat de security kant op wilt gaan, lees ik hier en daar nadat je SC-900 heb behaald, je beter eerst kan focussen op AZ-104 (Azure Administrator Associate), dan AZ-500 (Azure Security Engineer Associate), en dan eventueel een SC-200/300 en/of 400.

Zier er wel logisch uit dat je je eerst wat verder verdiept in Azure, voordat je je verdiept in enige Security Associates. Iemand hier nog ervaringen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Paul.tjuh1986 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:42:
Als je wat de security kant op wilt gaan, lees ik hier en daar nadat je SC-900 heb behaald, je beter eerst kan focussen op AZ-104 (Azure Administrator Associate), dan AZ-500 (Azure Security Engineer Associate), en dan eventueel een SC-200/300 en/of 400.

Zier er wel logisch uit dat je je eerst wat verder verdiept in Azure, voordat je je verdiept in enige Security Associates. Iemand hier nog ervaringen mee?
In de latere examens zoals SC-200 en SC-300 helpt het wel als je wat meer context hebt van Azure inderdaad. Dat scheelt dan een groot deel bij het begrijpen wat er eigenlijk gevraagd wordt. Als je AZ-104 nog niet hebt dan zou ik die eerst doen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

HKLM_ schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:02:
@paella jij bent een MCT toch?

Weet jij waarom MS-203 het veld moest ruimen? En er nog geen replacement is hiervoor?
Naar mijn idee was MS-203 een prima Exchange examen zowel hybride als Exo dus ik snap de move niet helemaal :?
* ralpje meldt.
Geen idee waarom die weg moest. Ik mis hem ook, was een hele fijne op dat vlak.
Mijn aanname is dat MS binnenkort nog wel met een vervanger gaat komen (er vragen veel MCT's / opleiders naar), maar de wegen van Microsoft zijn ondoorgrondelijk :+

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.