Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 95 96 97 Laatste
Acties:

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:14
MOOS schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:48:
[...]
Nice! Helaas zie ik op dit moment weinig op de planning en wat er staat is vol maar ik ga deze pagina in de gaten houden, bedankt. (y)
pimsaint schreef op zondag 3 april 2022 @ 03:40:
Mocht er trouwens geen VTD gepland zijn in Europa voor het examen dat je op het oog hebt, dan kan je in andere tijdzones neuzen.
Misschien zit daar een sessie tussen die nog niet vol is

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-01 16:21
pimsaint schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:50:
[...]
Misschien zit daar een sessie tussen die nog niet vol is
Bedankt voor de tip! Ik heb een SC-900 VTD gevonden en heb mij ingeschreven. d:)b

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07:51
dukejan schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:52:
[...]

Mijn recente ervaring (az-104) vond ik bij vijfhart maar magertjes. 4 dagen daar gezeten, de trainer klikte door zijn sides en vertelde daar dan wat over. Maar weinig indiepte. Bij vragen moest hij het opzoeken en veelal kregen we het antwoord "dat is gewoon zo". Verder was het Labs doorlopen zonder echt uitleg.

Enige wat daar prettig bij was is dat je de Labs erbij krijg. Verder denk ik dat je met de microsoft learn icm wat azure krediet (om te rommelen) een stuk verder komt.
Ik heb recent ook een training bij vijfhart gekregen az-900. Niveau was echt bedroevend. Twee uur bezig met een voorstel rondje en de hele historie van on prem naar cloud. Daarna nog niet eens de helft vd lesstof behandeld die je op de learning omgeving kan vinden. Eigen presentatie van docent met blokjes uit PowerPoint. Man man man. Niveau kwam niet verder dan , wat zij de benefits van cloud computing terwijl je op het examen toch iets meer moet weten over die benefits.

[Voor 5% gewijzigd door Smartbikers op 01-12-2022 22:14]

• schaakspeler
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-01 17:33
Paar dagen geleden AZ-900 behaald en zou morgen voor DP-900 gaan.

Momenteel aan de slag als data analist maar wil graag evolueren naar data architect.

Bieden de Microsoft certificaten een meerwaarde op de arbeidsmarkt? Welke zijn aan te raden?

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-01 15:36
schaakspeler schreef op zondag 4 december 2022 @ 02:16:

Momenteel aan de slag als data analist maar wil graag evolueren naar data architect.

Bieden de Microsoft certificaten een meerwaarde op de arbeidsmarkt? Welke zijn aan te raden?
Persoonlijk denk ik niet dat de xx-900 meerwaarde bieden, anders dan bekend raken met de stof. Er zijn voldoende certificeringen van MS die je een stuk meer kennis bieden.

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 11:44

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

De niet-900 certificaten uit de DP series, maar heeft wel vooral meerwaarde als er met Azure/MS gewerkt wordt :)
(x900 zijn de basis)

DP-100 - Azure Data Scienctist Associate
DP-203 - Azure Data Engineer Associate
DP-500 - Azure Enterprise Data Analyst Associate

Xbox Series X | Playstation 5

• MOOS

Als het voor de functie relevant is dan heeft een fundamentals certificering zeker meerwaarde. Niet alleen heb je een streepje voor op kandidaten die geen certificering hebben maar het kan ook wat zeggen over je motivatie en interresse.

Fundamentals zijn een goede basis om op te bouwen en ik zou altijd bij het begin beginnen, zelfs als je bijvoorbeeld al 10 jaar in het vak zit. Baat het niet dan schaadt het niet. Je bent er snel doorheen en het examen is relatief goedkoop en soms zelfs gratis.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 22:29
DennusF schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:17:
[...]

Persoonlijk denk ik niet dat de xx-900 meerwaarde bieden, anders dan bekend raken met de stof. Er zijn voldoende certificeringen van MS die je een stuk meer kennis bieden.
Ik denk dat het ook een beetje marketing/verkoop certs zijn, je als klant een beeld geven wat je kan afnemen binnen een bepaalde dienst/workload. Een manager kan dan tegen zijn mensen zeggen, ik heb x gezien in de fundamentels, ga dit is service x bij azure is uitzoeken of dat voor ons toegevoegde waarde heeft.

[Voor 15% gewijzigd door Turdie op 20-12-2022 18:34]

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-01 15:02
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden. Zojuist een opleider gesproken en die geven aan dat je MD-101 ook voor MD-100 kan doen. Qua planning komt dit voor mij beter uit.

Klopt dit? Of zal ik toch MD-100 eerst doen?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:41
Turdie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:32:
[...]

Ik denk dat het ook een beetje marketing/verkoop certs zijn, je als klant een beeld geven wat je kan afnemen binnen een bepaalde dienst/workload. Een manager kan dan tegen zijn mensen zeggen, ik heb x gezien in de fundamentels, ga dit is service x bij azure is uitzoeken of dat voor ons toegevoegde waarde heeft.
Je hebt wel redelijk gelijk, ik heb zelf AZ-900 en SC-900 en het niveau is echt heel makkelijk vergeleken met de andere Microsoft examens. Voor SC-900 heb ik eerst een Virtuel Trainings day gevolgt en daar kwan vooral uit wat ik al wist vanuit mijn werk en wat interessante dingen van kijk dit kan ook! Wat ik vervolgens weer op mijn to-do list heb gezet om dieper uit te zoeken :P

De examens zijn ook makkelijk te halen als je de learning module volgt van Microsoft en wat ervaring hebt. Als je al wat techniek ervaring opgedaan hebt is het wel een stuk makkelijker dan vanuit je manager stoel die er niks mee doet. Die zal nog wel moeten leren, maar een techneut die dagelijks bezig is met een xx-900 stof doet dit met twee vingers in zijn neus.

šŸ‘©ā€šŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- šŸš€

• HKLM_
Beun schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:18:
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden. Zojuist een opleider gesproken en die geven aan dat je MD-101 ook voor MD-100 kan doen. Qua planning komt dit voor mij beter uit.

Klopt dit? Of zal ik toch MD-100 eerst doen?
Maakt geen reet uit, ik heb MD-100 niet omdat ik MCSA 10 heb (heb ooit kunnen upgraden vanaf MCSA 8 ) Alleen microsoft besloot dat ik met het verkeerde examen geupgrade ben (je kon kiezen uit twee examen)

Vervolgens zou ik voor microsoft modern desktop administrator associate MD-100 en MD-101 beide moeten doen. Dacht het ff niet dus ik heb gewoon MD-101 gedaan en dat is het wel. Die hele titel kan mij gestolen worden eigenlijk :P

"Vroeger" had ik nog wel titels tegenwoordig kijk ik welk examen relevant is voor mijn werkzaamheden en dat is het wel. Als je alles m.b.t Microsoft wil dan blijf je bezig en ik heb ook nog een ander leven naast Microsoft sponsoren >:)

[Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 02-01-2023 11:29]

šŸ‘©ā€šŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- šŸš€

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-01 15:02
HKLM_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Maakt geen reet uit, ik heb MD-100 niet omdat ik MCSA 10 heb (heb ooit kunnen upgraden vanaf MCSA 8 ) Alleen microsoft besloot dat ik met het verkeerde examen geupgrade ben (je kon kiezen uit twee examen)

Vervolgens zou ik voor microsoft modern desktop administrator associate MD-100 en MD-101 beide moeten doen. Dacht het ff niet dus ik heb gewoon MD-101 gedaan en dat is het wel. Die hele titel kan mij gestolen worden eigenlijk :P

"Vroeger" had ik nog wel titels tegenwoordig kijk ik welk examen relevant is voor mijn werkzaamheden en dat is het wel. Als je alles m.b.t Microsoft wil dan blijf je bezig en ik heb ook nog een ander leven naast Microsoft sponsoren >:)
Bedankt voor jouw antwoord! Het gaat mij ook niet om de titel maar om het feit of de kennis van MD-100 misschien een goede opstart voor MD-101 is.

• HKLM_
Beun schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Bedankt voor jouw antwoord! Het gaat mij ook niet om de titel maar om het feit of de kennis van MD-100 misschien een goede opstart voor MD-101 is.
Ja kijk het hangt er vanaf waar je staat met je technische kennis. Als je zelf zo iets hebt van de onderwerpen die in MD-100 besproken worden ken ik wel dan zou ik gewoon MD-101 gaan doen. Heb je zo iets van Whow dit is nieuw voor mij dan niet ;)

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-01 11:08
Vlak voor Kerst geslaagd voor MS-900 met 757 op 1000 punten.

Vond het een lastige cursus, omdat - ondanks het volgen van het leertraject - er precies altijd wel wat dingen opdoken die me niet bekend voorkwamen. Had dat bij ITIL bijvoorbeeld niet, maar gelukkig toch voldoende gehaald om te slagen.

Iemand tips welke certificates hierna te volgen? Ik wil vooral kennis verbreden, niet noodzakelijk verdiepen.

Aorus Elite X570 - Ryzen 7 5700X - 32 GB DDR4 @ 3200 MHz - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC

• HKLM_
Tricolores schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:29:
Vlak voor Kerst geslaagd voor MS-900 met 757 op 1000 punten.

Vond het een lastige cursus, omdat - ondanks het volgen van het leertraject - er precies altijd wel wat dingen opdoken die me niet bekend voorkwamen. Had dat bij ITIL bijvoorbeeld niet, maar gelukkig toch voldoende gehaald om te slagen.

Iemand tips welke certificates hierna te volgen? Ik wil vooral kennis verbreden, niet noodzakelijk verdiepen.
Als je toch bezig bent met de 900 serie dan vindt ik SC-900 (security,Identity & Compliance) wel een van de betere :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34
En de AI-900 is voor je algemene kennis goed om te doen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-01 19:52
Vanavond heb ik MS-900 op de planning staan. Nog tips?

Dan heb ik naast AZ-900 en SC-900 ook MS-900 hopelijk :D

Gisteravond MS-900 gehaald! *O*

[Voor 15% gewijzigd door RPHN op 09-01-2023 08:32]

• gerwintr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:44
Vorig jaar de MS-900,MD-100 en MD-101 gehaald,vanochtend met de AZ-900 binnen gesleept,

Ik twijfel een beetje over wat nu, ik vind de MS-100 en MS-101 wel super interessant ook de AZ-104 lijkt me leuk om te behalen maar met Azure-AD werk ik helemaal niet.

zijn er mensen hier met weinig praktijk ervaring die de AZ-104 certificering hebben behaald of is het zoals Microsoft aangeeft wel echt wenselijk om hier minimaal 6 maanden echt praktijk ervaring mee te hebben?

het voordeel van de AZ-104 is dat ik via ESI toegang heb tot oefentoetsen :)

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

gerwintr schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:09:
Vorig jaar de MS-900,MD-100 en MD-101 gehaald,vanochtend met de AZ-900 binnen gesleept,

Ik twijfel een beetje over wat nu, ik vind de MS-100 en MS-101 wel super interessant ook de AZ-104 lijkt me leuk om te behalen maar met Azure-AD werk ik helemaal niet.

zijn er mensen hier met weinig praktijk ervaring die de AZ-104 certificering hebben behaald of is het zoals Microsoft aangeeft wel echt wenselijk om hier minimaal 6 maanden echt praktijk ervaring mee te hebben?

het voordeel van de AZ-104 is dat ik via ESI toegang heb tot oefentoetsen :)
:P Doe een paar testen bij ESI.
Van wat ik ervaren heb, is die gewenste praktijk ervaring niet strict.. :+
(MD-100/101, SC-100 gehaald zonder echt veel praktijk ervaring.) :D

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
RazorX4 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:39:
[...]

:P Doe een paar testen bij ESI.
Wat wordt er met ESI bedoelt en wat kan je hiermee?

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Chris89 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Wat wordt er met ESI bedoelt en wat kan je hiermee?
https://esi.microsoft.com/
Enterprise Skills Initiative

Welcome to the Enterprise Skills Initiative. Microsoft and your organization are working together to help you learn the skills you need to be successful with Azure and other Microsoft technologies.

Sharpen your technical skills and knowledge of Microsoft solutions by enrolling in interactive courses and training designed for your role, and advance your career by getting certified.

Sign in by entering your work email address and following the steps to create your learner profile.

:P Als werk enige vorm van contract heeft met MS, grote kans dat je daar kan inloggen.
En daar zijn tests te doen, maar ook andere dingen en bepaalde examens zijn gratis te doen.

• Chris89
RazorX4 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:35:
[...]

https://esi.microsoft.com/
Enterprise Skills Initiative

Welcome to the Enterprise Skills Initiative. Microsoft and your organization are working together to help you learn the skills you need to be successful with Azure and other Microsoft technologies.

Sharpen your technical skills and knowledge of Microsoft solutions by enrolling in interactive courses and training designed for your role, and advance your career by getting certified.

Sign in by entering your work email address and following the steps to create your learner profile.

:P Als werk enige vorm van contract heeft met MS, grote kans dat je daar kan inloggen.
En daar zijn tests te doen, maar ook andere dingen en bepaalde examens zijn gratis te doen.
Thanks for sharing! Helaas betaald mijn werkgever nog niet genoeg aan M$. We zijn volledig op M$ ingericht en zā€™n 2k active gebruikers wereldwijd.

Ik krijg namelijk deze melding:

Sorry, this email address is not eligible for the Enterprise Skills Initiative.

Dat is niet de manier om Microsoft af te korten

[Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 11-01-2023 10:49]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01

ralpje

Deugpopje

Chris89 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:04:
[...]

Thanks for sharing! Helaas betaald mijn werkgever nog niet genoeg aan M$. We zijn volledig op M$ ingericht en zā€™n 2k active gebruikers wereldwijd.
*knip* Daar hebben we de TR knop voor

[Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 11-01-2023 10:50]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 16:41
Na ~5 jaar uit de roulatie zijn geweest wil ik weer opnieuw beginnen met certificeren. Ik ben na MCSA/MSCE een beetje de rode draad kwijt. Waar kan ik nu het beste weer beginnen?

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 16:06

ptjuh

New day, same old shit

je kan het beste beginnen met de 900 series. En vanuit hier verder gaan kijken wat in je werkveld terug komt.

Az-900 Azure technieken
MS-900 Office 365
SC-900 Microsoft Security.

en je hebt er nog wat meer maar die weet ik niet uit me hoofd.

Check anders de website van Master-IT en download daar de Microsoft Certificerings poster ( Sorry voor de reclame maar de poster is gewoon erg handig)

Its all in the little things that people do..

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-01 16:41
Dankjewel, hier heb ik wat aan.
Azure (AZ-900) en Security, Compliance, and identity (SC-900) sluiten goed aan bij mijn werk.

Lijkt mij het meest logisch om te beginnen met AZ-900.

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Dat is wel een logische stap!

Er zijn momenteel veel Virtual Day's bij Microsoft dat je dus gratis 1 dag een AZ-900 training krijgt en soms kan je er ook een gratis examen bij krijgen.

Zoek ze even op of hou het even in de gaten! Gratis training is nooit weg :)

• MOOS
Net geslaagd voor SC-900 met gratis VTD voucher, bedankt voor de tip!
Nu met AZ-104 aan de slag, dat wordt veel modules doorploegen. :P

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-01 15:02
Aangezien hier veel trainingen en examens gedaan worden, hebben jullie hier mogelijk wel ervaring mee of kennis van ..
Ik ben op zoek naar een (betaalde) trainings website omgeving waar (onbeperkt) trainingen gevolgd kunnen worden. Hierbij denken we zelf aan het lezen van boeken, volgens van filmpjes en /of opgenomen trainingen, maar waarbij o.a. ook online training omgevingen aangeboden worden.

Zelf had ik o.a. de volgende zaken al gevonden:
https://www.udemy.com/
https://www.globalknowled...-subscriptions/gk-polaris
https://www.oreilly.com/online-learning/teams.html
https://www.it-university.nl/

Maar lijkt allemaal nog niet hetgeen wat ik zoek. Heeft iemand bij hun op het werk hier een goede omgeving voor? Of misschien zelf goede ervaringen (prive) met bepaalde websites?

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

als je gaat filmpjes en oefenvragen wilt doen dan kan je het beste kijken naar :

- pluralsight
- whizlabs

Ik heb zelf whizlabs en daar toen voor 150 euro een lifetime membership af kunnen kopen.
Vaak wordt pluralsight ook aangeboden door je werkgever.

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:12
Wij gebruiken tegenwoordig cbtnuggets.com

• Chris89
Microsoft Learn? Staat alles wat je nodig hebt met leesstof voor de examens. Verder heb je nog de GitHub van Learn met allerlei labs die je kan maken.

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52
Chris89 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:57:
Microsoft Learn? Staat alles wat je nodig hebt met leesstof voor de examens. Verder heb je nog de GitHub van Learn met allerlei labs die je kan maken.
MS Learn is verre van compleet voor het examen, je hebt echt meer bronnen nodig.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik maak soms een nieuw linkedin account aan, waarmee ik 30 dagen LinkedIn Learning krijg (daarna 40ā‚¬/maand).
Staan veel goede trainingen op. Ook van ITVPro. (Mocht je dat fijn vinden)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-01 15:02
Dank voor de reacties! Ik ga jullie aanbevelingen eens bekijken of het iets kan zijn voor bij ons op het werk!
Pagina: 1 ... 95 96 97 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee