[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:15
MOOS schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:48:
[...]
Nice! Helaas zie ik op dit moment weinig op de planning en wat er staat is vol maar ik ga deze pagina in de gaten houden, bedankt. (y)
pimsaint schreef op zondag 3 april 2022 @ 03:40:
Mocht er trouwens geen VTD gepland zijn in Europa voor het examen dat je op het oog hebt, dan kan je in andere tijdzones neuzen.
Misschien zit daar een sessie tussen die nog niet vol is

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 24-06 14:54
pimsaint schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:50:
[...]
Misschien zit daar een sessie tussen die nog niet vol is
Bedankt voor de tip! Ik heb een SC-900 VTD gevonden en heb mij ingeschreven. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartbikers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20:40
dukejan schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:52:
[...]

Mijn recente ervaring (az-104) vond ik bij vijfhart maar magertjes. 4 dagen daar gezeten, de trainer klikte door zijn sides en vertelde daar dan wat over. Maar weinig indiepte. Bij vragen moest hij het opzoeken en veelal kregen we het antwoord "dat is gewoon zo". Verder was het Labs doorlopen zonder echt uitleg.

Enige wat daar prettig bij was is dat je de Labs erbij krijg. Verder denk ik dat je met de microsoft learn icm wat azure krediet (om te rommelen) een stuk verder komt.
Ik heb recent ook een training bij vijfhart gekregen az-900. Niveau was echt bedroevend. Twee uur bezig met een voorstel rondje en de hele historie van on prem naar cloud. Daarna nog niet eens de helft vd lesstof behandeld die je op de learning omgeving kan vinden. Eigen presentatie van docent met blokjes uit PowerPoint. Man man man. Niveau kwam niet verder dan , wat zij de benefits van cloud computing terwijl je op het examen toch iets meer moet weten over die benefits.

[ Voor 5% gewijzigd door Smartbikers op 01-12-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaakspeler
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-03 09:57
Paar dagen geleden AZ-900 behaald en zou morgen voor DP-900 gaan.

Momenteel aan de slag als data analist maar wil graag evolueren naar data architect.

Bieden de Microsoft certificaten een meerwaarde op de arbeidsmarkt? Welke zijn aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-06 14:57
schaakspeler schreef op zondag 4 december 2022 @ 02:16:

Momenteel aan de slag als data analist maar wil graag evolueren naar data architect.

Bieden de Microsoft certificaten een meerwaarde op de arbeidsmarkt? Welke zijn aan te raden?
Persoonlijk denk ik niet dat de xx-900 meerwaarde bieden, anders dan bekend raken met de stof. Er zijn voldoende certificeringen van MS die je een stuk meer kennis bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:11

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

De niet-900 certificaten uit de DP series, maar heeft wel vooral meerwaarde als er met Azure/MS gewerkt wordt :)
(x900 zijn de basis)

DP-100 - Azure Data Scienctist Associate
DP-203 - Azure Data Engineer Associate
DP-500 - Azure Enterprise Data Analyst Associate

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOOS

Als het voor de functie relevant is dan heeft een fundamentals certificering zeker meerwaarde. Niet alleen heb je een streepje voor op kandidaten die geen certificering hebben maar het kan ook wat zeggen over je motivatie en interresse.

Fundamentals zijn een goede basis om op te bouwen en ik zou altijd bij het begin beginnen, zelfs als je bijvoorbeeld al 10 jaar in het vak zit. Baat het niet dan schaadt het niet. Je bent er snel doorheen en het examen is relatief goedkoop en soms zelfs gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
DennusF schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:17:
[...]

Persoonlijk denk ik niet dat de xx-900 meerwaarde bieden, anders dan bekend raken met de stof. Er zijn voldoende certificeringen van MS die je een stuk meer kennis bieden.
Ik denk dat het ook een beetje marketing/verkoop certs zijn, je als klant een beeld geven wat je kan afnemen binnen een bepaalde dienst/workload. Een manager kan dan tegen zijn mensen zeggen, ik heb x gezien in de fundamentels, ga dit is service x bij azure is uitzoeken of dat voor ons toegevoegde waarde heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 20-12-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden. Zojuist een opleider gesproken en die geven aan dat je MD-101 ook voor MD-100 kan doen. Qua planning komt dit voor mij beter uit.

Klopt dit? Of zal ik toch MD-100 eerst doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:49
Turdie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:32:
[...]

Ik denk dat het ook een beetje marketing/verkoop certs zijn, je als klant een beeld geven wat je kan afnemen binnen een bepaalde dienst/workload. Een manager kan dan tegen zijn mensen zeggen, ik heb x gezien in de fundamentels, ga dit is service x bij azure is uitzoeken of dat voor ons toegevoegde waarde heeft.
Je hebt wel redelijk gelijk, ik heb zelf AZ-900 en SC-900 en het niveau is echt heel makkelijk vergeleken met de andere Microsoft examens. Voor SC-900 heb ik eerst een Virtuel Trainings day gevolgt en daar kwan vooral uit wat ik al wist vanuit mijn werk en wat interessante dingen van kijk dit kan ook! Wat ik vervolgens weer op mijn to-do list heb gezet om dieper uit te zoeken :P

De examens zijn ook makkelijk te halen als je de learning module volgt van Microsoft en wat ervaring hebt. Als je al wat techniek ervaring opgedaan hebt is het wel een stuk makkelijker dan vanuit je manager stoel die er niks mee doet. Die zal nog wel moeten leren, maar een techneut die dagelijks bezig is met een xx-900 stof doet dit met twee vingers in zijn neus.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Beun schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:18:
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden. Zojuist een opleider gesproken en die geven aan dat je MD-101 ook voor MD-100 kan doen. Qua planning komt dit voor mij beter uit.

Klopt dit? Of zal ik toch MD-100 eerst doen?
Maakt geen reet uit, ik heb MD-100 niet omdat ik MCSA 10 heb (heb ooit kunnen upgraden vanaf MCSA 8 ) Alleen microsoft besloot dat ik met het verkeerde examen geupgrade ben (je kon kiezen uit twee examen)

Vervolgens zou ik voor microsoft modern desktop administrator associate MD-100 en MD-101 beide moeten doen. Dacht het ff niet dus ik heb gewoon MD-101 gedaan en dat is het wel. Die hele titel kan mij gestolen worden eigenlijk :P

"Vroeger" had ik nog wel titels tegenwoordig kijk ik welk examen relevant is voor mijn werkzaamheden en dat is het wel. Als je alles m.b.t Microsoft wil dan blijf je bezig en ik heb ook nog een ander leven naast Microsoft sponsoren >:)

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 02-01-2023 11:29 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Maakt geen reet uit, ik heb MD-100 niet omdat ik MCSA 10 heb (heb ooit kunnen upgraden vanaf MCSA 8 ) Alleen microsoft besloot dat ik met het verkeerde examen geupgrade ben (je kon kiezen uit twee examen)

Vervolgens zou ik voor microsoft modern desktop administrator associate MD-100 en MD-101 beide moeten doen. Dacht het ff niet dus ik heb gewoon MD-101 gedaan en dat is het wel. Die hele titel kan mij gestolen worden eigenlijk :P

"Vroeger" had ik nog wel titels tegenwoordig kijk ik welk examen relevant is voor mijn werkzaamheden en dat is het wel. Als je alles m.b.t Microsoft wil dan blijf je bezig en ik heb ook nog een ander leven naast Microsoft sponsoren >:)
Bedankt voor jouw antwoord! Het gaat mij ook niet om de titel maar om het feit of de kennis van MD-100 misschien een goede opstart voor MD-101 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Beun schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:45:
[...]

Bedankt voor jouw antwoord! Het gaat mij ook niet om de titel maar om het feit of de kennis van MD-100 misschien een goede opstart voor MD-101 is.
Ja kijk het hangt er vanaf waar je staat met je technische kennis. Als je zelf zo iets hebt van de onderwerpen die in MD-100 besproken worden ken ik wel dan zou ik gewoon MD-101 gaan doen. Heb je zo iets van Whow dit is nieuw voor mij dan niet ;)

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-06 10:42
Vlak voor Kerst geslaagd voor MS-900 met 757 op 1000 punten.

Vond het een lastige cursus, omdat - ondanks het volgen van het leertraject - er precies altijd wel wat dingen opdoken die me niet bekend voorkwamen. Had dat bij ITIL bijvoorbeeld niet, maar gelukkig toch voldoende gehaald om te slagen.

Iemand tips welke certificates hierna te volgen? Ik wil vooral kennis verbreden, niet noodzakelijk verdiepen.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HKLM_
Tricolores schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:29:
Vlak voor Kerst geslaagd voor MS-900 met 757 op 1000 punten.

Vond het een lastige cursus, omdat - ondanks het volgen van het leertraject - er precies altijd wel wat dingen opdoken die me niet bekend voorkwamen. Had dat bij ITIL bijvoorbeeld niet, maar gelukkig toch voldoende gehaald om te slagen.

Iemand tips welke certificates hierna te volgen? Ik wil vooral kennis verbreden, niet noodzakelijk verdiepen.
Als je toch bezig bent met de 900 serie dan vindt ik SC-900 (security,Identity & Compliance) wel een van de betere :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17
En de AI-900 is voor je algemene kennis goed om te doen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Vanavond heb ik MS-900 op de planning staan. Nog tips?

Dan heb ik naast AZ-900 en SC-900 ook MS-900 hopelijk :D

Gisteravond MS-900 gehaald! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door RPHN op 09-01-2023 08:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerwinnn
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:12
Vorig jaar de MS-900,MD-100 en MD-101 gehaald,vanochtend met de AZ-900 binnen gesleept,

Ik twijfel een beetje over wat nu, ik vind de MS-100 en MS-101 wel super interessant ook de AZ-104 lijkt me leuk om te behalen maar met Azure-AD werk ik helemaal niet.

zijn er mensen hier met weinig praktijk ervaring die de AZ-104 certificering hebben behaald of is het zoals Microsoft aangeeft wel echt wenselijk om hier minimaal 6 maanden echt praktijk ervaring mee te hebben?

het voordeel van de AZ-104 is dat ik via ESI toegang heb tot oefentoetsen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Gerwinnn schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:09:
Vorig jaar de MS-900,MD-100 en MD-101 gehaald,vanochtend met de AZ-900 binnen gesleept,

Ik twijfel een beetje over wat nu, ik vind de MS-100 en MS-101 wel super interessant ook de AZ-104 lijkt me leuk om te behalen maar met Azure-AD werk ik helemaal niet.

zijn er mensen hier met weinig praktijk ervaring die de AZ-104 certificering hebben behaald of is het zoals Microsoft aangeeft wel echt wenselijk om hier minimaal 6 maanden echt praktijk ervaring mee te hebben?

het voordeel van de AZ-104 is dat ik via ESI toegang heb tot oefentoetsen :)
:P Doe een paar testen bij ESI.
Van wat ik ervaren heb, is die gewenste praktijk ervaring niet strict.. :+
(MD-100/101, SC-100 gehaald zonder echt veel praktijk ervaring.) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 16:40
RazorX4 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:39:
[...]

:P Doe een paar testen bij ESI.
Wat wordt er met ESI bedoelt en wat kan je hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Chris89 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Wat wordt er met ESI bedoelt en wat kan je hiermee?
https://esi.microsoft.com/
Enterprise Skills Initiative

Welcome to the Enterprise Skills Initiative. Microsoft and your organization are working together to help you learn the skills you need to be successful with Azure and other Microsoft technologies.

Sharpen your technical skills and knowledge of Microsoft solutions by enrolling in interactive courses and training designed for your role, and advance your career by getting certified.

Sign in by entering your work email address and following the steps to create your learner profile.

:P Als werk enige vorm van contract heeft met MS, grote kans dat je daar kan inloggen.
En daar zijn tests te doen, maar ook andere dingen en bepaalde examens zijn gratis te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris89
RazorX4 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:35:
[...]

https://esi.microsoft.com/
Enterprise Skills Initiative

Welcome to the Enterprise Skills Initiative. Microsoft and your organization are working together to help you learn the skills you need to be successful with Azure and other Microsoft technologies.

Sharpen your technical skills and knowledge of Microsoft solutions by enrolling in interactive courses and training designed for your role, and advance your career by getting certified.

Sign in by entering your work email address and following the steps to create your learner profile.

:P Als werk enige vorm van contract heeft met MS, grote kans dat je daar kan inloggen.
En daar zijn tests te doen, maar ook andere dingen en bepaalde examens zijn gratis te doen.
Thanks for sharing! Helaas betaald mijn werkgever nog niet genoeg aan M$. We zijn volledig op M$ ingericht en z’n 2k active gebruikers wereldwijd.

Ik krijg namelijk deze melding:

Sorry, this email address is not eligible for the Enterprise Skills Initiative.

Dat is niet de manier om Microsoft af te korten

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 11-01-2023 10:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:41

ralpje

Deugpopje

Chris89 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:04:
[...]

Thanks for sharing! Helaas betaald mijn werkgever nog niet genoeg aan M$. We zijn volledig op M$ ingericht en z’n 2k active gebruikers wereldwijd.
*knip* Daar hebben we de TR knop voor

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 11-01-2023 10:50 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 09:45
Na ~5 jaar uit de roulatie zijn geweest wil ik weer opnieuw beginnen met certificeren. Ik ben na MCSA/MSCE een beetje de rode draad kwijt. Waar kan ik nu het beste weer beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 10:41

ptjuh

New day, same old shit

je kan het beste beginnen met de 900 series. En vanuit hier verder gaan kijken wat in je werkveld terug komt.

Az-900 Azure technieken
MS-900 Office 365
SC-900 Microsoft Security.

en je hebt er nog wat meer maar die weet ik niet uit me hoofd.

Check anders de website van Master-IT en download daar de Microsoft Certificerings poster ( Sorry voor de reclame maar de poster is gewoon erg handig)

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xeor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 09:45
Dankjewel, hier heb ik wat aan.
Azure (AZ-900) en Security, Compliance, and identity (SC-900) sluiten goed aan bij mijn werk.

Lijkt mij het meest logisch om te beginnen met AZ-900.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Dat is wel een logische stap!

Er zijn momenteel veel Virtual Day's bij Microsoft dat je dus gratis 1 dag een AZ-900 training krijgt en soms kan je er ook een gratis examen bij krijgen.

Zoek ze even op of hou het even in de gaten! Gratis training is nooit weg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MOOS
Net geslaagd voor SC-900 met gratis VTD voucher, bedankt voor de tip!
Nu met AZ-104 aan de slag, dat wordt veel modules doorploegen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 12:29
Aangezien hier veel trainingen en examens gedaan worden, hebben jullie hier mogelijk wel ervaring mee of kennis van ..
Ik ben op zoek naar een (betaalde) trainings website omgeving waar (onbeperkt) trainingen gevolgd kunnen worden. Hierbij denken we zelf aan het lezen van boeken, volgens van filmpjes en /of opgenomen trainingen, maar waarbij o.a. ook online training omgevingen aangeboden worden.

Zelf had ik o.a. de volgende zaken al gevonden:
https://www.udemy.com/
https://www.globalknowled...-subscriptions/gk-polaris
https://www.oreilly.com/online-learning/teams.html
https://www.it-university.nl/

Maar lijkt allemaal nog niet hetgeen wat ik zoek. Heeft iemand bij hun op het werk hier een goede omgeving voor? Of misschien zelf goede ervaringen (prive) met bepaalde websites?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

als je gaat filmpjes en oefenvragen wilt doen dan kan je het beste kijken naar :

- pluralsight
- whizlabs

Ik heb zelf whizlabs en daar toen voor 150 euro een lifetime membership af kunnen kopen.
Vaak wordt pluralsight ook aangeboden door je werkgever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Wij gebruiken tegenwoordig cbtnuggets.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris89
Microsoft Learn? Staat alles wat je nodig hebt met leesstof voor de examens. Verder heb je nog de GitHub van Learn met allerlei labs die je kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Laatst online: 07:34
Chris89 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:57:
Microsoft Learn? Staat alles wat je nodig hebt met leesstof voor de examens. Verder heb je nog de GitHub van Learn met allerlei labs die je kan maken.
MS Learn is verre van compleet voor het examen, je hebt echt meer bronnen nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Ik maak soms een nieuw linkedin account aan, waarmee ik 30 dagen LinkedIn Learning krijg (daarna 40€/maand).
Staan veel goede trainingen op. Ook van ITVPro. (Mocht je dat fijn vinden)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 12:29
Dank voor de reacties! Ik ga jullie aanbevelingen eens bekijken of het iets kan zijn voor bij ons op het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:34
Iemand nog tips om az-900 te behalen? Ben bekend met het boek en examtopics ook wel.
Maar misschien nog meer stof of tips wat ik kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Microsoft Learning Path voldoet ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
JerryT schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:22:
Microsoft Learning Path voldoet ook prima!
Absoluut niet waar. MS Learn mist vaak cruciale onderdelen voor het examen, je hebt echt meer bronnen nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paella
YaYo86 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Absoluut niet waar. MS Learn mist vaak cruciale onderdelen voor het examen, je hebt echt meer bronnen nodig.
Voor de 900 Fundamentals examens ben ik dat niet met je eens. Dan voldoet MS Learn prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 15:28
Examtopics.. tja, ik snap dat je het zegt, maar az-900 zou echt mogelijk moeten zijn zonder examen studie. Probeer het eens een met goede studie en training en doe het examen! Als je zakt, kun je altijd met een virtual training day code je examen gratis opnieuw doen.

Je zult zien dat als je het op eigen kracht heb gedaan, je ook beter de denkwijze van Microsoft (en daarmee de mogelijkheden van Azure) begint te begrijpen. Daarmee worden toekomstige examens ook makkelijker.

In ieder geval, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
dukejan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:24:
Examtopics.. tja, ik snap dat je het zegt, maar az-900 zou echt mogelijk moeten zijn zonder examen studie. Probeer het eens een met goede studie en training en doe het examen! Als je zakt, kun je altijd met een virtual training day code je examen gratis opnieuw doen.

Je zult zien dat als je het op eigen kracht heb gedaan, je ook beter de denkwijze van Microsoft (en daarmee de mogelijkheden van Azure) begint te begrijpen. Daarmee worden toekomstige examens ook makkelijker.

In ieder geval, succes!
Is deze zo makkelijk dan? Zal toch wel iets moeten leren lijkt me.
Examens betaald mijn werkgever gelukkig de eerste paar keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Fundamentals examens zijn inderdaad niet zo moeilijk, maar daarvoor zijn het ook fundamentals examens. Zeker leerzaam als je vanaf nul begint, maar als je er al wat mee werkt hebben ze misschien minder zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

YaYo86 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Veel mensen kijken volgens mij niet naar de overige bronnen waar MS learn zelf naar verwijst. Als je die allemaal negeert, ja, dan zal je wellicht e.e.a. missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
paella schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:32:
Fundamentals examens zijn inderdaad niet zo moeilijk, maar daarvoor zijn het ook fundamentals examens. Zeker leerzaam als je vanaf nul begint, maar als je er al wat mee werkt hebben ze misschien minder zin.
Azure omgeving werkt ik al wel mee, maar niet echt diepgaand.
Azure ad etc weet ik me wel aardig mee te redden.
Zal die learning path ook een doornemen en misschien toch maar eens het boek lezen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
MD-102 staat online in de beta status welke MD-100 en MD-101 gaat vervangen per July 31 2023
  • Install and configure Windows (20-25%)
  • Configure and manage connectivity and storage (15-20%)
  • Maintain Windows (30-35%)
  • Protect devices and data (25-30%)
Exam MD-102: Endpoint Administrator (beta) vanaf mij GA beschikbaar, hoop op snelle beta toegang want dit maakt het wel makkelijker.

Ik heb nooit MD-100 en MD-101 gedaan omdat ik vanuit MCSA 10 niet goed was geupgrade en microsoft wilde dat ik ze beide opnieuw deed... Dat was een principe questie :P

[ Voor 23% gewijzigd door HKLM_ op 02-02-2023 19:06 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:05:
MD-102 staat online in de beta status welke MD-100 en MD-101 gaat vervangen per July 31 2023
  • Install and configure Windows (20-25%)
  • Configure and manage connectivity and storage (15-20%)
  • Maintain Windows (30-35%)
  • Protect devices and data (25-30%)
Exam MD-102: Endpoint Administrator (beta) vanaf mij GA beschikbaar, hoop op snelle beta toegang want dit maakt het wel makkelijker.

Ik heb nooit MD-100 en MD-101 gedaan omdat ik vanuit MCSA 10 niet goed was geupgrade en microsoft wilde dat ik ze beide opnieuw deed... Dat was een principe questie :P
Is het dan wel handig om bijvoorbeeld over een maand MD-100 te doen en over een maand of 4 MD-101? Of zou je wachten en meteen MD-102 doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Beun schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:07:
[...]

Is het dan wel handig om bijvoorbeeld over een maand MD-100 te doen en over een maand of 4 MD-101? Of zou je wachten en meteen MD-102 doen?
In May 2023, the Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate certification will be renamed to Microsoft 365 Certified: Endpoint Administrator Associate.

Als je MD-100 en MD-101 nog doet dan krijg je zo te zien wel de nieuwe titel. Ik zou echter wachten tot mei dan hoef je maar 1 examen te doen en geen 2, voor hetzelfde resultaat.

MD-100 en MD-101 hebben ook meer Skills measured

MD-100
Install and configure Windows (20-25%)
Configure and manage connectivity and storage (15-20%)
Maintain Windows (30-35%)
Protect devices and data (25-30%)

MD-101
Deploy Windows client (25-30%)
Manage identity and access (10-15%)
Manage compliance policies and configuration profiles (10-15%)
Manage, maintain, and protect devices (25-30%)
Manage apps (10-15%)

Waarbij je met MD-102 alleen hebt.

Deploy Windows client (25–30%)
Manage identity and compliance (15–20%)
Manage, maintain, and protect devices (40–45%)
Manage applications (10–15%)

Zoals je ziet snijden ze vooral in de skillset van MD-100 en richten ze zicht meer op MD-101 wat eigenlijk gewoon een stuk MDT en Intune is (Geen SCCM)

[ Voor 39% gewijzigd door HKLM_ op 02-02-2023 19:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-06 07:54
HKLM_ schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:09:
[...]

In May 2023, the Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate certification will be renamed to Microsoft 365 Certified: Endpoint Administrator Associate.

Als je MD-100 en MD-101 nog doet dan krijg je zo te zien wel de nieuwe titel. Ik zou echter wachten tot mei dan hoef je maar 1 examen te doen en geen 2, voor hetzelfde resultaat.

MD-100 en MD-101 hebben ook meer Skills measured

MD-100
Install and configure Windows (20-25%)
Configure and manage connectivity and storage (15-20%)
Maintain Windows (30-35%)
Protect devices and data (25-30%)

MD-101
Deploy Windows client (25-30%)
Manage identity and access (10-15%)
Manage compliance policies and configuration profiles (10-15%)
Manage, maintain, and protect devices (25-30%)
Manage apps (10-15%)

Waarbij je met MD-102 alleen hebt.

Deploy Windows client (25–30%)
Manage identity and compliance (15–20%)
Manage, maintain, and protect devices (40–45%)
Manage applications (10–15%)

Zoals je ziet snijden ze vooral in de skillset van MD-100 en richten ze zicht meer op MD-101 wat eigenlijk gewoon een stuk MDT en Intune is (Geen SCCM)
Benieuwd of ze dit ook gaan doen bij MS-10X examens.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Buizerd__NL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:47:
[...]

Benieuwd of ze dit ook gaan doen bij MS-10X examens.
Jup, MS-100 en MS-101 komen ook per 31 juli te vervallen en word vervangen door MS-102

Exam MS-102: Microsoft 365 Administrator (beta)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Weet je misschien ook of je alleen deze hoeft te behalen? In plaats van MS-100 en MS-101?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 19:53
Hier wat meer info over die cert aanpassingen:

https://techcommunity.mic...in-sync-with/ba-p/3719265
In addition, we’re streamlining the certification process with Exam MS-102: Microsoft 365 Administrator (beta available in May 2023), which will replace Exam MS-100: Microsoft 365 Identity and Services and Exam MS-101: Microsoft 365 Mobility and Security (both retiring in July 2023).

[ Voor 44% gewijzigd door segil op 03-02-2023 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Buizerd__NL schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:55:
Weet je misschien ook of je alleen deze hoeft te behalen? In plaats van MS-100 en MS-101?
Ja ze worden vervangen door MS-102, het gaat van 2 naar 1 examen.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Wel balen…

Binnenkort een MD-100 en daarna een MD-101 training bij Vijfhart. Helaas is het niet mogelijk om deze te annuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 24-06 16:47
HKLM_ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:24:
[...]

Ja ze worden vervangen door MS-102, het gaat van 2 naar 1 examen.
Dat is mooi, want ik wil deze ook gaan doen. Aangezien ik zelf alles betaal dan liever 1 dan 2 betalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Beun schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:52:
Wel balen…

Binnenkort een MD-100 en daarna een MD-101 training bij Vijfhart. Helaas is het niet mogelijk om deze te annuleren.
Je hebt aan de training zeker wat, als je mijn vergelijking zie dan wordt er vooral in het MD-100 geschrapt en minder in MD-101.

Als ik het zo lees kan je met de MD-100 en MD-101 training prima het MD-102 examen gaan afleggen. Enigste “nadeel” is dat je een extra training gaat volgen nu tegen “hoge” kosten maar de kennis die je gaat opdoen is niet verouderd/ niet relevant die kan je prima inzetten. :)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:08:
[...]

Je hebt aan de training zeker wat, als je mijn vergelijking zie dan wordt er vooral in het MD-100 geschrapt en minder in MD-101.

Als ik het zo lees kan je met de MD-100 en MD-101 training prima het MD-102 examen gaan afleggen. Enigste “nadeel” is dat je een extra training gaat volgen nu tegen “hoge” kosten maar de kennis die je gaat opdoen is niet verouderd/ niet relevant die kan je prima inzetten. :)
Bedankt voor het geruststellende bericht. Ik baalde al een beetje :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:13
MS-900 binnengehaald. Op naar de volgende :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Staat bij mij over 1,5 week ingepland. Was die moeilijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bandicool
Buizerd__NL schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:11:
Staat bij mij over 1,5 week ingepland. Was die moeilijk?
Nee totaal niet.

2x deze training op youtube bekeken en toen gehaald.
Goed lezen is wel iets wat ik kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:19

Agent47

I always close my contracts.

Wat hebben jullie allemaal gebruikt voor AZ900? Ik zie verschillende antwoorden zo nu en dan terug komen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:49
@Buizerd__NL De XX-900 zijn nooit echt moeilijk als je met de materie werkt of als je er al iets van kent. Bij die examens is het meestal ook enkel nodig om de Microsoft Learn-pagina's ervan een paar keer goed door te lezen. Er bestaan ook boeken van, maar die hoef je dus eigenlijk echt niet te kopen om het examen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Dat is juist het probleem bij mij, ik werk bij overheid als servicedesk en dus werk je met achterstallig applicaties. Ik heb deze examen nu al 4x gedaan, en elke keer kom ik 1 of 2 vragen te kort om het examen te behalen. Maar waarschijnlijk heeft dit ook te maken met mijn dyslexie. :'(

Dus stiekem hoop ik hem nu wel te gaan behalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:59:
Wat hebben jullie allemaal gebruikt voor AZ900? Ik zie verschillende antwoorden zo nu en dan terug komen.
Ik kijk gewoon alle Youtube video’s van John Savill. Verteld alles zeer uitgebreid. Erg leerzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-06 12:12
Agent47 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:59:
Ik heb deze vorig jaar behaald. Heb ook de Study Cram van John Savill op YT gebruikt. Waar ik dingen niet snapte heb ik dan bepaalde onderwerpen uit zijn volledige AZ900 playlist bekeken. Daarnaast heb ik het AZ900 traject van MS zelf gedaan, dat zijn die modules op learn.microsoft.com.

Eerder in dit topic werd gesteld dat je de Fundamental examens kunt halen zonder te studeren, maar dit lijkt mij eerlijk gezegd niet mogelijk, tenzij je al ervaring hebt met alle aspecten die tegen het licht worden gehouden Dit lijkt mij, gezien wat allemaal aan bod komt, onrealistisch. De Fundamentals gaan niet diep qua niveau, maar ze zijn wel heel breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
GoeiedagEem schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:49:
[...]

Ik heb deze vorig jaar behaald. Heb ook de Study Cram van John Savill op YT gebruikt. Waar ik dingen niet snapte heb ik dan bepaalde onderwerpen uit zijn volledige AZ900 playlist bekeken. Daarnaast heb ik het AZ900 traject van MS zelf gedaan, dat zijn die modules op learn.microsoft.com.

Eerder in dit topic werd gesteld dat je de Fundamental examens kunt halen zonder te studeren, maar dit lijkt mij eerlijk gezegd niet mogelijk, tenzij je al ervaring hebt met alle aspecten die tegen het licht worden gehouden Dit lijkt mij, gezien wat allemaal aan bod komt, onrealistisch. De Fundamentals gaan niet diep qua niveau, maar ze zijn wel heel breed.
Zonder te studeren vaak niet nee, maar als je er een gedegen kennis in hebt kost het je ook niet veel moeite. Het blijft wel het “basis” niveau he van de certificering.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

segil schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Fijn! Doe je vandaag examen? Kan je in dat andere topic reageren dat je 'm gebruikt hebt? Dan weet de rest dat ook.
En succes met je examen!
Hoe heb je geleerd voor az900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 19:53
Agent47 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:14:
[...]

Hoe heb je geleerd voor az900?
Dat is alweer even geleden. Hierboven staan een paar goede tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is er op het net nog een legale plek te vinden waar je met discount Microsoft exam vouchers kan vinden?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
Iemand een tip waar ik MS-700 materiaal kan vinden?
Video's voornamelijk. Heb MS Learn al doorgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Bandicool schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:21:
Iemand een tip waar ik MS-700 materiaal kan vinden?
Video's voornamelijk. Heb MS Learn al doorgenomen.
https://www.udemy.com/topic/microsoft-ms-700/

Die van John Christopher zijn altijd wel goed :)

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 13-02-2023 16:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
Thanks zal even een kijkje nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 07:51
Ik ben vanavond gezakt voor MS-700 (686 van de 1000, 700 nodig), ik had CBT Nuggets getracht te gebruiken, maar daar werd ik niet heel enthousiast van, dus na een aantal uur gestopt. Zelf wel wat ervaring met het beheer van Teams, maar niet veel m.b.t. Voice en die vragen over welke least priviledged account type of welke van de 5 tools moet je gebruiken om een planning/netwerk test te doen is ook niet mijn ding. Maar goed, we herkansen hem wel bij de volgende gratis voucher.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Ron!n schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:57:
Ik ben vanavond gezakt voor MS-700 (686 van de 1000, 700 nodig), ik had CBT Nuggets getracht te gebruiken, maar daar werd ik niet heel enthousiast van, dus na een aantal uur gestopt. Zelf wel wat ervaring met het beheer van Teams, maar niet veel m.b.t. Voice en die vragen over welke least priviledged account type of welke van de 5 tools moet je gebruiken om een planning/netwerk test te doen is ook niet mijn ding. Maar goed, we herkansen hem wel bij de volgende gratis voucher.
:o Dat is ook echt net niet gehaald... :o

Waar kan je vouchers krijgen voor MS-*** examens?
(moet je dan iets volgen/inschrijven?)

AZ-** examens heb ik ESI voor, maar moet nog 3 (of 4) van MS*** om MS365 compleet te hebben. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dukejan
  • Laatst online: 20-06 15:28

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-06 07:51
RazorX4 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:25:
[...]

:o Dat is ook echt net niet gehaald... :o

Waar kan je vouchers krijgen voor MS-*** examens?
(moet je dan iets volgen/inschrijven?)
ja 1 vraag :F
Er zijn vaak rondom Ignite zogenaamde Challenges, daar krijg je wat interessantere vouchers waar je wat bredere keuzes voor examens hebt. Volg gewoon dit topic en let op wanneer "Ignite Cloud Skills Challenge" wordt genoemd!

What's in the case?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Voor de mensen die de AZ-900 niet halen, hebben jullie wel daadwerkelijk een Azure tenant om in rond te klikken?
Certificaat gaat alleen maar over 'wat is cloud, waarom is het tof, wat zijn de voordelen', shared responsibility, SaaS/PaaS/IaaS, stukje data governance (gaat MS wel goed met je data om), AzureAD en de opzet qua Subscription/Resourcegroups.
Als je een paar maandjes in Azure rondklikt heb je wel genoeg ervaring om dit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-04 19:56
Ik ben ook meer eens gaan verdiepen in de certificering van Microsoft. De laatste keer dat ik een examen heb gedaan was in 2010 :P
Mijn focus is de developer certificering, echter zie ik dat deze op retired staan en zoek dus een alternatief (vroeger was dat MCPD).
Kan iemand mij daarin helpen?

Zero to hero, just like that!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toets23
Klopt, maar eigenlijk alle exams zijn retired, dus was erg verbaasd, het lijkt erop dat Microsoft erg naar AZ-900 aan het pushen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
toets23 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:34:
[...]

Klopt, maar eigenlijk alle exams zijn retired, dus was erg verbaasd, het lijkt erop dat Microsoft erg naar AZ-900 aan het pushen is.
Waar zoek je dan precies naar?

Ik denk dat je toch hier op uit komt: https://learn.microsoft.c...fications/roles/developer
AZ-900 samen met AZ-204: Developing Solutions for Microsoft Azure

Voor de rest is er nog niet echt een alternatief zo lijkt het voor de verlopen Dev certificeringen.

[ Voor 35% gewijzigd door HKLM_ op 21-02-2023 10:40 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toets23
HKLM_ schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:36:
[...]

Waar zoek je dan precies naar?

Ik denk dat je toch hier op uit komt: https://learn.microsoft.c...fications/roles/developer
AZ-900 samen met AZ-204: Developing Solutions for Microsoft Azure

Voor de rest is er nog niet echt een alternatief zo lijkt het voor de verlopen Dev certificeringen.
Precies, je hebt gelijk, ik ga mij verdiepen in de AZ-204, dank je!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
straaljager27 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:57:
Voor de mensen die de AZ-900 niet halen, hebben jullie wel daadwerkelijk een Azure tenant om in rond te klikken?
Certificaat gaat alleen maar over 'wat is cloud, waarom is het tof, wat zijn de voordelen', shared responsibility, SaaS/PaaS/IaaS, stukje data governance (gaat MS wel goed met je data om), AzureAD en de opzet qua Subscription/Resourcegroups.
Als je een paar maandjes in Azure rondklikt heb je wel genoeg ervaring om dit te halen?
Volgens mij zijn het vooral kennis vragen van die termen en als je in een Azure tenant rond klinkt leer je die niet bepaald is mijn ervaring.

Aan rond klikken heb je in de praktijk wel meer denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Toevallig vandaag AZ-900 gehaald en kwam zelfs na de hele serie aan John Savill video’s en ander leeswerk nog een paar dingetjes tegen waarvan ik dacht :?

Komt toch net even wat meer bij kijken dan even wat rond klikken naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
pjlgt schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:05:
Toevallig vandaag AZ-900 gehaald en kwam zelfs na de hele serie aan John Savill video’s en ander leeswerk nog een paar dingetjes tegen waarvan ik dacht :?

Komt toch net even wat meer bij kijken dan even wat rond klikken naar mijn mening.
Hier woensdag behaald. Heel veel kennis vragen vond ik van wanneer is iets PAAS en wanneer SAAS etc. etc.

In hoeverre je bepaalde nodig hebt in de praktijk geen idee maar het is vooral CV technisch wel handig als een soort van "bewezen" kennis.

Nu op naar MS-900. Zijn er nog meer boeiende fundemental examens? Om vooral de boel te snappen. Echt sysadmin werk doe ik niet heel veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
C_V_S schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:37:
[...]

Hier woensdag behaald. Heel veel kennis vragen vond ik van wanneer is iets PAAS en wanneer SAAS etc. etc.

In hoeverre je bepaalde nodig hebt in de praktijk geen idee maar het is vooral CV technisch wel handig als een soort van "bewezen" kennis.

Nu op naar MS-900. Zijn er nog meer boeiende fundemental examens? Om vooral de boel te snappen. Echt sysadmin werk doe ik niet heel veel meer.
PL-900 (power platform) en AI-900 (data/AI)

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-06 21:41
Zelf afgelopen week az-400 behaald en nu alle Azure certificaten binnen die voor mij interessant zijn als ontwikkelaar, denk aan az-204,303,304(tegenwoordig 305 vgm) en 500.

Moet zeggen dat ik bij sommige vragen van het az-400 examen echt geen flauw idee had wat het juiste antwoord moest zijn. Was daarom ook extra blij toen er passed op me scherm tevoorschijn kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Is er nog ergens een mogelijkheid om een gratis MS-900 examen te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

AZ900 gehaald met 780 punten. Welke komt hierna? Eerder kon ik het wat makkelijker vinden qua volgende stappen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Agent47 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:36:
AZ900 gehaald met 780 punten. Welke komt hierna? Eerder kon ik het wat makkelijker vinden qua volgende stappen etc.
Dat ligt er aan welke kant je op wilt.
Gaat het je om de beheer/platformkant? Dan is de AZ-104 een goede vervolgstap.
Ben je meer uit de developerhoek, dan zijn er weer andere richtingen (maar dat is dan weer niet mijn expertise :+)

Overigens deze week een MS-700 (Teams Admin) aan het geven en ze hebben de courseware behoorlijk omgegooid vanwege de transitie van Skillpipe naar MS Learn en de bijbehorende learning paths en dat is een prima ontwikkeling als je naar de inhoud van de slides etc. kijkt, imho. Ook qua opbouw / planning van de stof over de 4 dagen gaat dat een stuk lekkerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

Ik heb begrepen dat md100 en md101 1 examen gaat worden md 102 , iemand enig idee wanneer dit ingaat?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

racoon schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:22:
Ik heb begrepen dat md100 en md101 1 examen gaat worden md 102 , iemand enig idee wanneer dit ingaat?
Afbeeldingslocatie: https://techcommunity.microsoft.com/t5/image/serverpage/image-id/436169i4BCEF8D35A927732/image-size/large?v=v2&px=999

https://techcommunity.mic...in-sync-with/ba-p/3719265

Vanaf Mei / Juli :)

[ Voor 15% gewijzigd door RazorX4 op 10-03-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:57

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Wat is het verschil tussen AZ-103 en AZ-104 ? Want als ik kijk naar de titel zijn ze gelijk.

Is er trouwens ergens een overzicht van welke "titel" je krijgt bij welke examens? Of bestaat dat niet meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

C_V_S schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:40:
Wat is het verschil tussen AZ-103 en AZ-104 ? Want als ik kijk naar de titel zijn ze gelijk.
De AZ-103 is de 'voorloper' van de AZ-104. Deze is inmiddels expired en kun je dus niet meer halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Is er trouwens ergens een overzicht van welke "titel" je krijgt bij welke examens? Of bestaat dat niet meer?
Ik heb deze zojuist gevonden, volgens mij klopt deze:

https://www.whizlabs.com/blog/azure-certifications-path/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
ralpje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:45:
[...]

De AZ-103 is de 'voorloper' van de AZ-104. Deze is inmiddels expired en kun je dus niet meer halen.
Dankje ik had al zo'n vermoeden enkel zag hem er nog wel bij staan wat ik dan wel weer vreemd vond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOOS

https://aka.ms/TrainCertPoster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:48
Iemand nog goeie websites / tips voor het leren van MD-100 examen? Helaas het examen de eerste keer niet gehaald. Toen veel gebruik gemaakt van :

*knip*

en

YouTube

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 17-03-2023 13:36 . Reden: Dit soort zaken zijn niet toegestaan. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaYo86
BP14 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:28:
Iemand nog goeie websites / tips voor het leren van MD-100 examen? Helaas het examen de eerste keer niet gehaald. Toen veel gebruik gemaakt van :

*knip*

en

YouTube
Man man man, de antwoorden leren..

Heb je uberhaupt de moeite genomen om eens op de MS site te kijken hoe de skill outline eruit ziet voor MD-100 en de daarbij behorende bronnen? Begin daar eens.

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 17-03-2023 13:37 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.