[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-06 18:23
Ik zie dat er al een paar Tweakers de SC-100 eerder in de Beta gedaan hebben.Hoe hebben jullie die kennis opgedaan?

Zelf heb ik in het verleden de AZ-500, MS-500 en SC-300 gehaald. Zie dat een van deze examens een vereisten zijn voor de titel Microsoft Certified: Cybersecurity Architect Expert, mocht je de SC-100 halen.

Zie dat GlobalKnowledge deze cursus sinds een paar weken geeft. Binnenkort maar eens inschrijven hiervoor. :)

Op hoeveel examen zitten jullie momenteel, die jullie nu jaarlijks moeten vernieuwen om je certificering geldig te houden? Dit houdt mij ergens wel wat tegen om nieuwe kennis te willen opdoen. De tijd/moeite die je voor een studie instopt wil je maximaal verzilveren als dat mogelijk is op je werk.Natuurlijk krijg je 180 dagen van te voren een bericht dat een examen gaat verlopen zodat je weer de studie voor dat vakgebied kan oppakken.

[ Voor 33% gewijzigd door SparTi op 04-07-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
SparTi schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:18:

Op hoeveel examen zitten jullie momenteel, die jullie nu jaarlijks moeten vernieuwen om je certificering geldig te houden?
Momenteel zijn dat er 5, wat te samen 3 certificeringen zijn (MD-100 en MD-101 maken samen 1 én MS-100 en MS-101 maken er 1). AZ-305 staat als volgende, daarna verder kijken wat ik zou willen.

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik vind die jaarlijkse assessments prima en kost niet al te veel tijd. Als je er een beetje mee werkt kom je al heel ver met goede antwoorden. En de pogingen zijn gratis en eindeloos, dus dat komt wel goed.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ralpje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:47:
[...]

Er zijn een paar requirements.
Om MCT te worden moet je (naast wat geld naar Microsoft schuiven) aantoonbare didactische ervaring hebben. Dat kan nu onder andere (en volgens mij na de zomer alleen nog maar) door een CTT+ certificering van CompTIA. Daarnaast heb je één van een aantal certificeringen nodig om te mogen enrollen als MCT. Als je aan die voorwaarden voldoet en braaf betaalt, ben je MCT. In principe mag je daarna elke MOC geven die je wilt.
Jaarlijks moet je wel renewen, waarbij je aan de dan geldende requirements moet voldoen en een X-aantal trainingen in het afgelopen jaar hebben gegeven.

Momenteel is er een stop op inschrijvingen van nieuwe MCT's, tot na de zomer meen ik. Daarna worden bij heropening de requirements ook weer licht aangepast, maar in principe is alles altijd gewoon op de Microosft website terug te vinden.
Zat te kijken, eigenlijk is het dus vrij makkelijk.
Vaak genoeg training gegeven, ook meerdaagse. Alleen wat lastig aantonen :P
Welke van de prereq trainer trainingen is demakkelijkste / snelste om er even bij te doen?
MCT...staat ook weer leuk op mijn cv :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 14:34

ralpje

Deugpopje

Die CTT+ is een voorwaarde, maar die doe je er niet zomaar even bij voor de lol imho.
De training is verplicht om het examen te mogen doen, en bestaat uit een dag of vijf geloof ik. Examen is zowel theoretisch (bij een exam center) als praktisch (met het geven en opnemen van een training die vervolgens ter evaluatie ingestuurd wordt).Alles bij elkaar ben je ook zo 5k aan kosten kwijt, geloof ik.

De requirements vanuit MS vallen vervolgens best mee, met bijvoorbeeld een AZ-104 ofzo ben je er al.

Die CTT+ wordt na de zomer (inschrijven van nieuwe MCT's ligt tijdelijk stil) verplicht geloof ik, met een briefje van een school of opleider dat je al regelmatig trainingen gegeven hebt ben je er dan niet meer.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De reden dat ik het vroeg is dat er een hele lijst is. Ik ken CTT+ niet, maar geloof je direct als je zegt dat je die er niet zomaar even bij doet. Dus mijn vraag is meer: welke is het makkelijkste alternatief uit onderstaande lijst (of welke doe je er dan wel zo even bij ;) )
https://docs.microsoft.co...rogram-entry-requirements

En idd, je moet een andere certificering hebben. Maar die heb ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paella
Sc-100 uitslag bekend! Blij want ik heb toch best ruim met 857 gehaald. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Hier ook een pass op de SC-100, tijd voor Jägermeister! *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23
MS-220 ook gehaald :) Beta examen, kreeg helemaal geen bericht. Paar keer ingelogd in het cert. dashboard. En nu zie ik dat ik geslaagd ben met 720 puntjes. Hakken over de sloot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 08:11

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Gisteren MD-100 gehaald.
(Was pas later terug te zien in dashboard)

Omdat er een lab bij zat, niet direct de score/uitslag gekregen.

Wel een Pass nu, is de score ook ergens te vinden in zo'n geval? :D
:+ Dacht eigenlijk een FAIL te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door RazorX4 op 15-07-2022 09:01 ]

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 11:40
RazorX4 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:56:
Gisteren MD-100 gehaald.

In je score report van dat examen is dat terug te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 14:47
RazorX4 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:56:
Gisteren MD-100 gehaald.

Wat was het lab? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Robinho96 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:55:
[...]

In je score report van dat examen is dat terug te vinden. :)
Gevonden, thanks :)
Net aan gehaald met 723. :+
Een DC en 3 clients :)
8 taken, waaronder
Bepaalde event (ID) opzoeken.
Groep aanmaken met de juiste rechten (maar niet teveel :+ )
VPN aanmaken
Netwerk instellen..

[ Voor 27% gewijzigd door RazorX4 op 15-07-2022 12:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 15:28
Net de Renewal Assesment mogen doen van de Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate. Ik moet zeggen, ik keek er erg tegenop.

"zou mijn kennis nog wel voldoende zijn", "Als de vragen net zo complex zijn als het examen, gaat het wel goed komen". Toch dacht ik, ik probeer hem alvast 1x. En wat bleek, ik heb hem met 75% goede antwoorden mogen verlengen!

In totaal 24 vragen. Helemaal geen complexe vragen. Voornamelijk welke tools je dient te gebruiken of welke mogelijkheden er zijn. Geen complexe schakelvragen waar je 3 tabellen voor je snufferd krijgt vol informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hallo, na jaren in de combinatie IT/Finance gewerkt te hebben wil ik weer terug naar beheer. Ik heb volgende maand een sollicitatie bij een serviceprovider die digitale werkplekken levert. Als blijk van goede wil ga ik proberen een certificaat te behalen. De laatste die ik gedaan heb ik MCSE 2003 dus dat is al lang geleden.

Nu is mijn oog op onderstaande gevallen om er weer in te rollen:
https://docs.microsoft.com/nl-nl/certifications/exams/md-100

Vroeger was het altijd een boek kopen en zo aan het leren gaan. Nu zie ik dat er nog steeds boeken zijn, ook voor dit betreffende examen. Echter zie ik onderaan de pagina ook een leertraject met modules. Zijn die voldoende voorbereiding op een examen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dukejan
De onderstaande modules zijn een goede start, maar ik zou toch ook gaan kijken naar online youtube tutorials. Deze laten beter de omgeving zien. Als je de kans hebt, is het nog beter om hands-on ermee aan de slag te gaan, al is het maar dat je kunt rondneuzen. Zo krijg je een beter gevoel waar alle onderdelen zitten.

Ik heb zelf de MD-100 & MD-101 examen succesvol afgerond en daarmee dus het certificaat Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb het SC-100 examen ingepland. Iemand al ervaring met dit examen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Turdie schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 06:18:
Ik heb het SC-100 examen ingepland. Iemand al ervaring met dit examen?
3 woorden: Defender for Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 15:21

ptjuh

New day, same old shit

ralpje schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:33:
[...]

3 woorden: Defender for Cloud.
Schijnbaar is er veel overeenkomst met Sc-200 en AZ-500 dus veel sentinel :)

Succes ermee, ik heb de sc-100 op het lijstje staan voor einde van het jaar O-)

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
Voor degenen die de mail niet hebben gekregen: er komt weer een Cloud Skill Challenge waar je een gratis exam voucher kan verdienen:

https://www.microsoft.com.../ignite/registration/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
paella schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:19:
Voor degenen die de mail niet hebben gekregen: er komt weer een Cloud Skill Challenge waar je een gratis exam voucher kan verdienen:

https://www.microsoft.com.../ignite/registration/2022
Hoe werkt dit dan? Ik doe de challenge en dan daarna krijg ik een voucher?

Moet je nog iets kunnen voor die challenge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 07:34
C_V_S schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:07:
[...]

Hoe werkt dit dan? Ik doe de challenge en dan daarna krijg ik een voucher?

Moet je nog iets kunnen voor die challenge?
Correct.

Je hoeft verder niets te doen anders dan de challenge doen op de MS Learn website met het account dat je gaat gebruiken voor het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Oke dat scheelt weer 100 euro dan.

Na 13 jaar ben ik weer eens begonnen om een M$ examen te doen. Dus ben er een beetje uit hoe het gaat zeg maar.

Begin met AZ-900 die mij nogal basis lijkt :) Nog tips wat betreft examens? Ik weet nog dat ik de vraagstelling altijd vreselijk irritant vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Laatst online: 25-06 07:34
C_V_S schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:10:
Oke dat scheelt weer 100 euro dan.

Na 13 jaar ben ik weer eens begonnen om een M$ examen te doen. Dus ben er een beetje uit hoe het gaat zeg maar.

Begin met AZ-900 die mij nogal basis lijkt :) Nog tips wat betreft examens? Ik weet nog dat ik de vraagstelling altijd vreselijk irritant vond.
Geen dumps gebruiken en hands-on ervaring op doen. Verder gewoon MS Docs gebruiken en/of study guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
YaYo86 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:11:
[...]

Geen dumps gebruiken en hands-on ervaring op doen. Verder gewoon MS Docs gebruiken en/of study guides.
Hand Ons ervaring heb ik uiteraard wel.

Kijk nu de filmpjes op CBT Nuggets die ik wel relaxt vindt. Lekker op de tablet.

Maar op MS websites staan dus study guides en docs? Vroeger had je die vreselijke dikke boeken waar niet door heen te komen is.

Waarom geen dumps / oefen examens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
C_V_S schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:13:
[...]
Hand Ons ervaring heb ik uiteraard wel.

Kijk nu de filmpjes op CBT Nuggets die ik wel relaxt vindt. Lekker op de tablet.

Maar op MS websites staan dus study guides en docs? Vroeger had je die vreselijke dikke boeken waar niet door heen te komen is.

Waarom geen dumps / oefen examens?
Omdat je dan alleen de kennis op papier hebt, maar niet inhoudelijk. Je herkent dan de vragen en antwoorden, maar je kunt er in praktijk nog niets mee.

Zeker bij de Administrator niveaus komen er vragen bij die een casus voorschotelen. Daar is het prettig bij als je de casus kan uitpluizen en met vertrouwen het juiste antwoord eruit kan filteren.

[ Voor 30% gewijzigd door dukejan op 30-09-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
dukejan schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:16:
[...]

Omdat je dan alleen de kennis op papier hebt, maar niet inhoudelijk. Je herkent dan de vragen en antwoorden, maar je kunt er in praktijk nog niets mee.

Zeker bij de Administrator niveaus komen er vragen bij die een casus voorschotelen. Daar is het prettig bij als je de casus kan uitpluizen en met vertrouwen het juiste antwoord eruit kan filteren.
Owh zo :) Maar goed werk al sinds Server 2000 met alle varianten van MS server producten en de antwoorden die MS wil gebruik je niet altijd in de praktijk zeg maar :)

AZ-900 is fundementals. Vooral alle Azure opties die er zijn zeg maar. Vond wel wat om mee te beginnen.

Sowieso al Azure accountje aangemaakt om wat rond te klikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paella
De keuze is wel een klein beetje beperkt welke examens je met de voucher kan doen:
(lijst staat hier: https://www.microsoft.com...ignite/officialrules/2022 )

AZ-305: Designing Microsoft Azure Infrastructure Solutions
AZ-400: Designing and Implementing Microsoft DevOps Solutions
DP-100: Designing and Implementing a Data Science Solution on Azure
MB-240: Microsoft Dynamics 365 Field Service Functional Consultant
MS-700: Managing Microsoft Teams
MS-720: Microsoft Teams Voice Engineer
PL-100: Microsoft Power Platform App Maker
SC-200: Microsoft Security Operations Analyst

Maar voor de AZ-900 is weer een andere mogelijkheid, MS houdt volgens mij nog steeds. Virtual Training days waar voor Azure Fundamentals dan weer een gratis AZ-900 voucher aan vastzit.

Een voorbeeld:

https://mktoevents.com/Microsoft+Event/357824/157-GQE-382

[ Voor 6% gewijzigd door paella op 30-09-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Bestaat er ook nog zoiets voor MS-900 ?

Bestaat er trouwens een specifiek Powershell examen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

C_V_S schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:48:

Er is een AZ-040 training specifiek op PowerShell. Hier zit echter geen certificering aan vast.
Ratio hierachter is dat certificeringen role-based zijn en 'PowerShell' geen role is maar een skill die bij meerdere roles toepasbaar is.
Er wordt vanuit de trainers in NL overigens wel gelobby-ed bij MS om iets van een certifcering op dit vlak in te gaan voeren (zo las ik in de MCT appgroep :p), maar ik heb weinig hoop dat dat daadwerkelijk gaat gebeuren.

Overigens inmiddels begrepen dat de MS-720 (Teams Voice) per 1 juni volgend jaar verdwijnt. Jammer, want die was best in trek (en bestond pas een jaar). Ben benieuwd of daar nog iets voor in de plaats gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:46
C_V_S schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 13:48:
Bestaat er ook nog zoiets voor MS-900 ?

Die SC-900 is vandaag begonnen. Ik heb me ervoor ingeschreven en morgen is dag 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Oke jammer ben ik dus te laat mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

C_V_S schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 09:29:
[...]

Owh zo :) Maar goed werk al sinds Server 2000 met alle varianten van MS server producten en de antwoorden die MS wil gebruik je niet altijd in de praktijk zeg maar :)

AZ-900 is fundementals. Vooral alle Azure opties die er zijn zeg maar. Vond wel wat om mee te beginnen.

Sowieso al Azure accountje aangemaakt om wat rond te klikken.
Daar ben ik het niet echt mee eens, vooral tegenwoordig niet. Alle informatie die je op de docs website van Microsoft kunt vinden, kun je 1 op 1 toepassen in je examen.

Wel vind ik dat Microsoft teveel focus legt op begrijpend lezen tijdens examens. Soms heb ik echt vragen waarvan ik mij afvraag of mijn technische kennis wordt getoest of dat het gaat of ik de vraag wel aandachtig heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

dukejan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 10:35:
Net de Renewal Assesment mogen doen van de Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate. Ik moet zeggen, ik keek er erg tegenop.

"zou mijn kennis nog wel voldoende zijn", "Als de vragen net zo complex zijn als het examen, gaat het wel goed komen". Toch dacht ik, ik probeer hem alvast 1x. En wat bleek, ik heb hem met 75% goede antwoorden mogen verlengen!

In totaal 24 vragen. Helemaal geen complexe vragen. Voornamelijk welke tools je dient te gebruiken of welke mogelijkheden er zijn. Geen complexe schakelvragen waar je 3 tabellen voor je snufferd krijgt vol informatie.
Ik mag voor april ook verlengen, heb je nog specifieke zaken doorgenomen? Doe momenteel niet heel veel met M365 aangezien ik van baan ben geswitched. Kwestie van MS Learn doornemen en examen doen? Hoevaak mag je examen doen?

Whatever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Die renewals zijn ook geen proctored examens he. Je kunt bij twijfel gewoon een tweede browsertabje openen en het antwoord opzoeken.

Bij de renewals ligt de focus qua vragen vooral op nieuw / gewijzigde zaken in de afgelopen 1á 2 jaar. Microsoft wil zien dat je ook nadat je het examen hebt gehaald bij blijft met deze nieuwe ontwikkelingen. Als je tijdens zo'n renewal examen dingen opzoekt blijf je automatisch ook bij (want je leert op dat moment ;)), dus dat pakken ze eigenlijk heel slim aan op deze manier.
Die renewals zijn echt niets om je druk over te maken. Lukt het je de eerste keer niet, dan mag je de volgende dag gewoon weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
Anoniem: 316512 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:25:
[...]
Wel vind ik dat Microsoft teveel focus legt op begrijpend lezen tijdens examens. Soms heb ik echt vragen waarvan ik mij afvraag of mijn technische kennis wordt getoest of dat het gaat of ik de vraag wel aandachtig heb gelezen.
Hier ben ik het absoluut mee eens. Je moet zo focussen op wat er staat. Alsof ze het expres doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Harmen schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:44:
[...]

Ik mag voor april ook verlengen, heb je nog specifieke zaken doorgenomen? Doe momenteel niet heel veel met M365 aangezien ik van baan ben geswitched. Kwestie van MS Learn doornemen en examen doen? Hoevaak mag je examen doen?
Ik moest hem ook opnieuw doen. Eerste x gezakt, want ik dacht ff snel tussen paar potjes COD rebirth :+ maar had 3 fouten teveel.
Daarna ff goed voor gaan zitten en gehaald.

Ik zit wel elke dag in Azure\endpoint\security centre etc etc
Anoniem: 316512 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:25:
[...]

Daar ben ik het niet echt mee eens, vooral tegenwoordig niet. Alle informatie die je op de docs website van Microsoft kunt vinden, kun je 1 op 1 toepassen in je examen.

Begrijpend lezen hoort ook bij het niveau, waarop je examen doet.

Mijn eerste MS examen was in 2000 en ik ga volgende week weer een examen doen. Ik vind de huidige examens leuker dan die in het verleden, omdat ze nu meer role based zijn.

Ik vind het zelf wel lastig als er 2 pagina's aan tekst staan 7(8)7

Wat ik dan doe op een examen is snel lezen en meteen door naar wat de vraag is. Dan weet ik vaak in welk gedeelte in de tekst het antwoord staat.

Tijdens examen van MD101 deed ik dat iets TE snel..hahaha ik zag heull veeulll tekst...en dacht hop dan komt zo wel, ff de vraag goed lezen en ik drukte op next.....en net op dat moment zag mijn linkeroog...als je op next drukt, kan je niet meer terug...

Oeps hahaha _O-

Voor mij nu op de planning SC-900, want vind ik erg leuk en ben van mening dat elke support en infra engineer deze gedaan moet hebben.
Daarna ga ik MS-700 doen.

MS100 en 101 vind ik ook erg leuke materie, maar is wel meteen ff flink uurtjes in stoppen, maar met mijn eerdere cert. ben ik wel expert als ik deze 2 examens haal.......Mjahh met gezinsleven en werk enzo is dat zeker wel 2 maanden leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

:) Volgende week examen voor SC-100.

Als ik die gehaald heb, dan heb ik:
Microsoft Certified: Cybersecurity Architect Expert
Microsoft Certified: Identity and Access Administrator Associate
Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate
Microsoft Certified: Security, Compliance, and Identity Fundamentals
Microsoft Certified: Azure Fundamentals

Zijn daarna de andere SC's nog wel zinnig om te halen?
Of zijn SC-200, SC-400 eigenlijk overbodig na het halen van SC-100 en de andere bovenstaande?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
SC-400 is nog wel zinnig, SC-200 alleen als je veel met Sentinel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Zou MS100 en 101 ook interesant zijn voor @RazorX4 ?

Dan ben je wel expert, omdat je ook MDAS bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-06 10:40

Phntm

Tlingelingeling

AZ104 verlengd. Moet wel zeggen dat ik laatste jaren echt weinig hiermee doe, maar handig om toch te behouden. Vooral gefocused op het data domein en daarvoor heb ik dan DP200/201 (binnenkort verlengen en dan wordt het DP203)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
Heb ik weer. moest vanochtend een examen doen sc900. Mjah mijn bureau moest leeg natuurlijk en ook het 2e scherm moest weg.

PC uit, monitor weg en weer aan....Krijg een foutmelding desktop profiel kan die niet meer vinden, dus miste mijn taakbalk en andere zooi >_< .. ff reboot...opstarten duurt langer en na het inloggen...zwart beeld...wel goffer 8)7
Kon wel task mgr opstarten, dus vanaf daar run cmd en explorer geopend. Alles weer terug.

pjeewww :F

fundemental examens zijn vrij makkelijk, dus dat scheelt in de zenuwen, maar dit helpt niet mee hahaha

Had maar 39 vragen en stuk makkelijker dan MD101.

895 pnt,

Ik twijfel om nu MS900 te gaan doen of MS700. teams vind ik wel erg interesant.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Net Microsoft Certified: Cybersecurity Architect Expert gehaald met 784 punten :)
(Na minder dan een maand leren :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dat heb je snel gedaan . feli

Ben je ook een security engineer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:21:
Dat heb je snel gedaan . feli

Ben je ook een security engineer?

Op dit moment eigenlijk meer IAM administrator :+
Maar Security vind ik wel interessant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
IAM (HelloID)..ppfff daar werken wij helaas ook mee, wat een gedrocht van een tooling zeg.

Security is super interesant en al jaren een ondergeschoven kindje bij de meeste organisaties, want ja kost een hoop geld en levert voor de omzet van de organisatie niks op......kan een hoop kosten als het misgaat, mjahh.

ga je nog andere certificeringen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Unknown Alien schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:25:
IAM (HelloID)..ppfff daar werken wij helaas ook mee, wat een gedrocht van een tooling zeg.

Security is super interesant en al jaren een ondergeschoven kindje bij de meeste organisaties, want ja kost een hoop geld en levert voor de omzet van de organisatie niks op......kan een hoop kosten als het misgaat, mjahh.

ga je nog andere certificeringen doen?
:+ Hello ID wordt hier nu juist uitgerold (Zelf nog niet echt mee gewerkt, is het zo erg? )
(Tot nu toe vooral in AAD en oude IAM systemen aan het werk)

MS-100 en MS-101
En daarna eens kijken voor niet-microsoft Security certificaten. (Meer algemeen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Niks mis met HelloID enkel zit sommige logica wat minder logisch in elkaar maar ze helpen je altijd prima.

Hier maar eens een proef examen AZ-900 gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-06 17:39
Iemand ervaringen met Azure-sandboxes?
Ik wil dit gebruiken voor mijn aankomende AZ-104 & AZ-140 studie namelijk..
Reeds onderstaande gevonden maar bij ACloudGuru viel dus op dat "Azure Active Directory (AD)" niet beschikbaar was(?); lijkt me vrij essentieel hiervoor.

Whizlabs
https://www.whizlabs.com/labs/azure-sandbox

ACloudGuru
https://help.acloud.guru/...89296-Azure-Cloud-Sandbox

Uiteraard zijn andere suggesties/partijen ook welkom en misschien is er iemand zo dapper geweest om zijn eigen creditcard er aan te knopen en bijvoorbeeld met spot-vm's aan de gang te gaan :-) (misschien is dat wel een voordeligere/betere manier)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-06 22:32
Ik weet niet of er mensen bekend mee zijn maar wellicht is dit interessant voor mensen:

https://info.microsoft.co...Catalog-Display-Page.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 16:40
Sunfalls schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:58:
Ik weet niet of er mensen bekend mee zijn maar wellicht is dit interessant voor mensen:

https://info.microsoft.co...Catalog-Display-Page.html
Dit is de volledige lijst:

Members only: Volledige lijst
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Chris89 op 28-10-2022 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bella82
Bedankt!
Hier heb je mezelf en wat collega's van mij blij gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

:o Zijn die gewoon gratis (ook de examens) of heb je enige voucher of iets nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

RazorX4 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

:o Zijn die gewoon gratis (ook de examens) of heb je enige voucher of iets nodig?
Ik kan nergens vinden dat het echte examen ook gratis inbegrepen zit. Waarschijnlijk moet je die dus gewoon betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Ik zie nergens iets over prijzen staan i.i.g :/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Laatst online: 24-06 17:15
RazorX4 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 08:10:
[...]
Zijn die gewoon gratis (ook de examens) of heb je enige voucher of iets nodig?
Ik denk ook niet dat het examen hierbij inbegrepen is. Maar voor een groot deel van de examens in de lijst kan je een voucher scoren door de bijbehorende modules door te nemen voor 10 november.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris89
Waarom is iedereen hier zo gebrand op dat stomme certificaatje? Het is gratis examen training die door MS zelf gegeven wordt! Wat maakt het dan uit dat je het examen nog betalen moet…

Het zal er wel mee te maken hebben, dat we Nederlander zijn en niks willen betalen 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
Chris89 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:31:
Waarom is iedereen hier zo gebrand op dat stomme certificaatje? Het is gratis examen training die door MS zelf gegeven wordt! Wat maakt het dan uit dat je het examen nog betalen moet…

Het zal er wel mee te maken hebben, dat we Nederlander zijn en niks willen betalen 🤷‍♂️
Idd, was ook mijn gedachte...
Tevens, als je een beetje zoekt kun je zowieso all Xx-900 examens gratis doen na het volgen van een webinar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

:D Vind het erg om te betalen ofzo...alleen wel handig om te weten.
Gezien er staat dat je eerste dag examen gaat boeken met zijn allen

:P Certificaat zelf is gewoon leuk om te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door RazorX4 op 28-10-2022 17:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimsaint
Waarom is iedereen hier zo gebrand op dat stomme certificaatje?
Dat zou best wel eens kunnen komen door de naam van dit draadje, 'Microsoft Certified' ;)

In tegenstelling tot bijvoorbeeld Amazon en Google biedt Microsoft regelmatig kansen om een gratis fundamentals, associate of zelfs expert level examen te maken. Voor mij, als student, is dat een reden om dit goed in de gaten te houden en ik laat meestal geen kans onbenut. In het begin vooral om mijn jarenlange kennis en kunde in 365 en Azure te ijken, maar nu steeds meer als motivatie om nieuwe gebieden te ontdekken en baas te maken zoals DevOps of Data Science.

Zodra ik weer een certificaat aan mijn LinkedIn heb toegevoegd, merk ik direct dat het bereik onder recruiters groeit. Ze noemen het bepaalde certificaat regelmatig in het kennismakingsgesprek, wat voor mij een bevestiging hiervan is.

Ik vind het fantastisch dat Microsoft deze kansen biedt, je hoort mij (en volgens mij de anderen hier) dan ook niet klagen over wel/geen examen inclusief. Het is echter voor de planning wel handig om te weten hoe de vork in de steel zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
pimsaint schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:05:
[...]

Ik denk ook niet dat het examen hierbij inbegrepen is. Maar voor een groot deel van de examens in de lijst kan je een voucher scoren door de bijbehorende modules door te nemen voor 10 november.
Maar kan iedereen dit gewoon boeken? de titel van het programma MCPP doet mij vermoeden dat het eigenlijk alleen is voor de bedrijven die deel nemen aan het Microsoft Cloud Partner Program.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_

Dat is natuurlijk wel dit topic hé, cursus is leuk maar daarna het certificaat halen is toch mooi mee genomen. Voor mij heeft het niks met niet willen betalen te maken maar mijn werkgever voorziet gewoon niet mega goed in dit soort dingen. Dan is het leuk en fijn als er andere alternatieven zijn om dit soort dingen te behalen. Vanuit je eigen prive geld kan het al snel oplopen namelijk.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
bella82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Tevens, als je een beetje zoekt kun je zowieso all Xx-900 examens gratis doen na het volgen van een webinar.
Klopt, en dat is juist heel laagdrempelig voor mensen die beginnen met het MCP program. :)
Ik heb deze week nog SC-900 gevolgd en ben gewoon blij met mijn voucher :P

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 29-10-2022 16:31 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
bella82 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:59:
Iemand ervaringen met Azure-sandboxes?
Ik wil dit gebruiken voor mijn aankomende AZ-104 & AZ-140 studie namelijk..
Reeds onderstaande gevonden maar bij ACloudGuru viel dus op dat "Azure Active Directory (AD)" niet beschikbaar was(?); lijkt me vrij essentieel hiervoor.

Whizlabs
https://www.whizlabs.com/labs/azure-sandbox

ACloudGuru
https://help.acloud.guru/...89296-Azure-Cloud-Sandbox

Uiteraard zijn andere suggesties/partijen ook welkom en misschien is er iemand zo dapper geweest om zijn eigen creditcard er aan te knopen en bijvoorbeeld met spot-vm's aan de gang te gaan :-) (misschien is dat wel een voordeligere/betere manier)
Paar dagen geleden bovenstaande gepost maar helaas geen reactie op verkregen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit ook niet bij andere forumleden speelt...kan iemand nog iets toevoegen? (behalve mij op mijn donder geven voor deze actie ;) )
Anders ga ik gewoon simpelweg 7-dagen trials aanvragen van bovenstaande diensten en zal mijn bevindingen hierover terugkoppelen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
bella82 schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:14:
[...]

Paar dagen geleden bovenstaande gepost maar helaas geen reactie op verkregen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit ook niet bij andere forumleden speelt...kan iemand nog iets toevoegen? (behalve mij op mijn donder geven voor deze actie ;) )
Anders ga ik gewoon simpelweg 7-dagen trials aanvragen van bovenstaande diensten en zal mijn bevindingen hierover terugkoppelen :)
Je kan gewoon een trial tenant aanmaken bij microsoft. Ik heb bijvoorbeeld voor learning een DevTest tenant die 90 dagen geldig is en microsoft iedere 90 dagen verlengt. Dan heb je een 365E5 licentie voor 25 users.

Binnen die tenant heb ik inderdaad mijn CC gekoppeld en wat alerts ingesteld voor als het uit de klouwen loopt. Echter als je bij de implementatie goed oplet valt het allemaal best mee met de kosten.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bella82
HKLM_ schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 06:51:
[...]

Je kan gewoon een trial tenant aanmaken bij microsoft. Ik heb bijvoorbeeld voor learning een DevTest tenant die 90 dagen geldig is en microsoft iedere 90 dagen verlengt. Dan heb je een 365E5 licentie voor 25 users.

Binnen die tenant heb ik inderdaad mijn CC gekoppeld en wat alerts ingesteld voor als het uit de klouwen loopt. Echter als je bij de implementatie goed oplet valt het allemaal best mee met de kosten.
Bovenstaand was/is inderdaad ook een alternatief waar ik aan had gedacht.

Ondertussen had ik Whizlabs uitgeprobeerd met een zogenaamd 1-jarig "Permium Plus"-abonnement voor 155,40 dollar.
Hier zit in:
- Onbeperkt toegang tot videocursussen;
- Azure/Amazon/Google-cloud sandboxes.

Maar goed, het ging mij dus om de Azure-sandbox.
Er kan on-demand een Azure-omgeving gemaakt worden waarbij je 3 uur de tijd hebt om te knutselen. (daarna wordt alles vernietigd)
Je hebt hier vrij veel vrijheid in alleen kun je hier o.a. geen trialversies van Office365-aanvragen maar voor pure Azure-doeleinden lijkt me dit goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je niet via je werkgever een MSDN subscriptie krijgen ?
Heb je iets van 130 euro per maand, als je de boel uitzet als je er niet mee bezig bent kun je dan best e.e.a. testen/uitproberen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-06 11:21
bella82 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Ook voor MS-900? Heb zitten zoeken maar ben nog niet echt iets tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
Bandicool schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:09:
[...]

Pfoe...durf ik even niet met zekerheid te zeggen eigenlijk.
AZ-900 en SC-900 wel overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

[...]

Je kan checken of je werkemail adres 100% discount optie geeft :P
(Bij scherm om examen te reserveren heb je zo'n optie om je werkadres op te geven om discount te checken..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
RazorX4 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

Je kan checken of je werkemail adres 100% discount optie geeft :P
(Bij scherm om examen te reserveren heb je zo'n optie om je werkadres op te geven om discount te checken..)
Ga ik proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
[...]
Heb mij een half jaar geleden ook helemaal suf gezocht en kwam toen tot de conclusie dat deze buiten de virtual training day-boot valt.

Alle andere fundamentals, inclusief Dynamics 365, zijn gratis te scoren via deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
pimsaint schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 00:42:
[...]

Heb mij een half jaar geleden ook helemaal suf gezocht en kwam toen tot de conclusie dat deze buiten de virtual training day-boot valt.

Alle andere fundamentals, inclusief Dynamics 365, zijn gratis te scoren via deze link.
Ben inderdaad niets tegen gekomen.
Helaas. Maar bedankt voor de link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ook ik zocht de MS-900 bij MS learn, maar kan deze niet vinden.

Laatste de virtual desktop and applications gevolgd. Krijg helaas geen exam voucer, wordt dus zelf betalen :)

Kost 165euro zag ik. Leuke stof, dus leren gaat iig wat makkelijker als ik de stof niet interesant vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Unknown Alien schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 09:23:
Ook ik zocht de MS-900 bij MS learn, maar kan deze niet vinden.

Laatste de virtual desktop and applications gevolgd. Krijg helaas geen exam voucer, wordt dus zelf betalen :)

Kost 165euro zag ik. Leuke stof, dus leren gaat iig wat makkelijker als ik de stof niet interesant vind :+
Maar misschien heb je ook 100% discount via werk.
(Kan je checken door bij eerste scherm na plannen met pearson vue
links te klikken op Exam Discounts)

En dan waar aangegeven werk email in vullen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
RazorX4 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 07:36:
[...]

Maar misschien heb je ook 100% discount via werk.
(Kan je checken door bij eerste scherm na plannen met pearson vue
links te klikken op Exam Discounts)

En dan waar aangegeven werk email in vullen :)
Mijn werkgever en investeren in de werknemers..hahaha goeie :+ ... Dat is helaas het laatste wat ze doen, daarom ga ik en mijn halve team weg, zodra we een nieuwe werkgever hebben gevonden.

Een WG die niet investeerd in zijn IT werknemers 8)7

Ik betaal wel gewoon zelf, want er is voor mij geen excuus om mezelf niet verder te ontwikkelen. Tenzij ik de financien er niet voor zou hebben natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorX4

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Unknown Alien schreef op woensdag 2 november 2022 @ 09:27:
[...]

Mijn werkgever en investeren in de werknemers..hahaha goeie :+ ... Dat is helaas het laatste wat ze doen, daarom ga ik en mijn halve team weg, zodra we een nieuwe werkgever hebben gevonden.

Een WG die niet investeerd in zijn IT werknemers 8)7

Ik betaal wel gewoon zelf, want er is voor mij geen excuus om mezelf niet verder te ontwikkelen. Tenzij ik de financien er niet voor zou hebben natuurlijk.
:P Als ze MS Gold partner zijn heb je waarschijnlijk sowieso die discount optie bij examen boeken..
Dan kan je ook inloggen op https://esi.microsoft.com/

Het valt toch te proberen?

:+ Hier (bij mijn werk) weten ook niet veel dat het bestaat (mogelijkheid om gratis examens te doen), zelf uitgezocht :D
(Ging altijd met vouchers aanvragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo,

Ik wou graag starten met certificeren, zelf had ik het idee om met MS-500 te beginnen. Of wordt deze hoger ingeschat qua skill dan MS-100 en/of MS-101.

Heeft iemand ervaring met deze cursussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris89
Nimflix schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:15:
Hallo,

Ik wou graag starten met certificeren, zelf had ik het idee om met MS-500 te beginnen. Of wordt deze hoger ingeschat qua skill dan MS-100 en/of MS-101.

Heeft iemand ervaring met deze cursussen?
Persoonlijk zal ik beginnen met MS-100/101, dit is een mooie basis voor MS-500.
Dit pad heb ik zelf ook doorlopen en is mij prima bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06 13:25
dukejan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:58:
De onderstaande modules zijn een goede start, maar ik zou toch ook gaan kijken naar online youtube tutorials. Deze laten beter de omgeving zien. Als je de kans hebt, is het nog beter om hands-on ermee aan de slag te gaan, al is het maar dat je kunt rondneuzen. Zo krijg je een beter gevoel waar alle onderdelen zitten.

Ik heb zelf de MD-100 & MD-101 examen succesvol afgerond en daarmee dus het certificaat Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate behaald.
Heb jij toevallig een link naar de Youtube Tutorials die jij gevolgd hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
Dit is een handige link voor free learning resources (soms zelfs gratis examens) voor meer dan alleen Microsoft stuff:

https://github.com/josepr.../main/resources/readme.md

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
https://developer.microso...ffers/30-days-to-learn-it
Mogelijk handig: schrijf je in voor een track, complete alle MS learn modules binnen 30 dagen, en krijg een voucher zodat je 50% korting krijgt.
Zeker gezien eerdere berichten over werkgevers die geen certs voor hun medewerkers willen betalen (slechte zaak, maar dat terzijde).
O.a.: AZ800/801, AZ-104, en AZ-305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-06 14:57
Zijn er momenteel nog examens te koop met retake garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
DennusF schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:58:
Zijn er momenteel nog examens te koop met retake garantie?
Mindhup staan ze volgens mij op met 1 exam + 1 retake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Mijn werkgever stelt voor om 3 certificaten per jaar te halen. Studiedagen budget/betaald, en deels eigen tijd. Is dat (te) veel of realistisch, dacht zelf bijv aan 2. Wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tijs0289 op 27-11-2022 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09
Als ze zelf met "3/jaar" komen, zullen ze daar vast een idee bij hebben?

Als de onderwerpen allemaal in elkaars verlengde liggen, moet dat makkelijk kunnen denk ik. Je verdiept je dan steeds wat meer.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• straaljager27
Tijs0289 schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:55:
Mijn werkgever stelt voor om 3 certificaten per jaar te halen. Studiedagen budget/betaald, en deels eigen tijd. Is dat (te) veel of realistisch, dacht zelf bijv aan 2. Wat zijn jullie ervaringen?
Hangt er nogal van af wat voor certificaten en wat je kennisniveau/functie is.
Als je 3 van de -900 reeks halen lukt je zo in 3 maanden. Expert-certificaten zijn nogal wat lastiger.

Gezien je post in het wat verdient de ict'er, waarbij je de MS100 en MS101 al hebt gehaald, vind ik 3 certificaten ambitieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
Kan op zich wel zolang de betreffende examens wat overlap met elkaar hebben.
Als je MD-100 hebt behaald, is het bijvoorbeeld handig om meteen door te gaan met MD-101. (idem met MS-100+MS-101)

Weet niet of er nog meer van dergelijke "koppeltjes" zijn :)
straaljager27 schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:44:
[...]

Hangt er nogal van af wat voor certificaten en wat je kennisniveau/functie is.
Als je 3 van de -900 reeks halen lukt je zo in 3 maanden. Expert-certificaten zijn nogal wat lastiger.

Gezien je post in het wat verdient de ict'er, waarbij je de MS100 en MS101 al hebt gehaald, vind ik 3 certificaten ambitieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
bella82 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:18:
Kan op zich wel zolang de betreffende examens wat overlap met elkaar hebben.
Als je MD-100 hebt behaald, is het bijvoorbeeld handig om meteen door te gaan met MD-101. (idem met MS-100+MS-101)

Weet niet of er nog meer van dergelijke "koppeltjes" zijn :)

[...]
Ja true, MD-100/MD-101 horen wel bij elkaar. Koppels daarna zijn eigenlijk de AZ-800/AZ-801, reeds genoemde MS-100/MS-101.

Rollbased poster van Microsoft is laatst geupdated naar de nieuwe W11 huisstijl:
https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE2PjDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bella82
Idd, die AZ-800 & AZ-801 zien er ook wel leuk en aanvullend op elkaar uit...
Maar eerst voor mij de AZ-104 :>
straaljager27 schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:23:
[...]

Ja true, MD-100/MD-101 horen wel bij elkaar. Koppels daarna zijn eigenlijk de AZ-800/AZ-801, reeds genoemde MS-100/MS-101.

Rollbased poster van Microsoft is laatst geupdated naar de nieuwe W11 huisstijl:
https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE2PjDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Vanmorgen het SC-900 (Security, Compliance en Identity Fundamentals) gedaan en gehaald.

Had laatst een VTD gevolgd en een voucher gescoord maar damm wat zijn die examens een makkie vergeleken met de expert serie :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:27
HKLM_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 17:31:
Vanmorgen het SC-900 (Security, Compliance en Identity Fundamentals) gedaan en gehaald.

Had laatst een VTD gevolgd en een voucher gescoord maar damm wat zijn die examens een makkie vergeleken met de expert serie :+
Gefeliciteerd! Ik heb vanmiddag AZ-900 gehaald, zonder ervaring en alleen met learn.microsoft.com (gratis) materiaal. Begin oktober heb ik MS-900 gedaan en ben van plan in december SC-900 te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
MOOS schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:14:
[...]

Gefeliciteerd! Ik heb vanmiddag AZ-900 gehaald, zonder ervaring en alleen met learn.microsoft.com (gratis) materiaal. Begin oktober heb ik MS-900 gedaan en ben van plan in december SC-900 te doen.
Lekker en gefeliciteerd ! Ik heb al best wat ervaring in de onderwerpen en dat scheelt natuurlijk ook wel. AZ-900 had ik al gehaald een paar jaar geleden. Woensdag staat de PL-900 VTD op de planning en dat is dan de volgende begin januari :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
HKLM_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:19:
[...]
Lekker en gefeliciteerd ! Ik heb al best wat ervaring in de onderwerpen en dat scheelt natuurlijk ook wel. AZ-900 had ik al gehaald een paar jaar geleden. Woensdag staat de PL-900 VTD op de planning en dat is dan de volgende begin januari :)
Thanks! Wat is een VTD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 11:40
Virtual Training Day ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Microsoft Virtual Training Days: https://www.microsoft.com/en-us/trainingdays
Bij de trainingen die gelieerd zijn aan de Fundamentals examens krijg je een gratis voucher voor het examen na het volgen van de VTD (wat geen dag is maar een paar uurtjes)

Iemand hier goede ervaringen met het SC-400 examen? Change of Plan :+
Ik kom er zo juist bij toeval (echt hoe dan) achter dat ik nog een voucher open heb staan voor het MS-700 (MS-700: Managing Microsoft Teams) examen. Dan gaan we die eerst maar even doen :+

[ Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 28-11-2022 19:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
HKLM_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:15:
[...]
Ik kom er zo juist bij toeval (echt hoe dan) achter dat ik nog een voucher open heb staan voor het MS-700 (MS-700: Managing Microsoft Teams) examen.
Als ik mag gokken komt die MS-700 van een virtual training day ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOOS
HKLM_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:15:
[...]
Microsoft Virtual Training Days: https://www.microsoft.com/en-us/trainingdays
Bij de trainingen die gelieerd zijn aan de Fundamentals examens krijg je een gratis voucher voor het examen
Nice! Helaas zie ik op dit moment weinig op de planning en wat er staat is vol maar ik ga deze pagina in de gaten houden, bedankt. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
pimsaint schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 07:25:
[...]

Als ik mag gokken komt die MS-700 van een virtual training day ;)
Ja inderdaad :D alleen kan hem mij niet heugen haha

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 96 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.