[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou je in zijn als er ook een data architect expert kwam. Maar dan graag zonder de az-104 als prereq ;)

Vwb die 900 examens: az900 was voor mij een intikker destijds, was al ruim een jaar met het spul bezig. Ai900 ook gedaan en die was idd meer om te begrijpen hoe ms dat ingestoken heeft en er op in te kunnen spelen vanuit solution architect rollen op data gebied. Altijd handig als je weet wat de mensen doen waar je het uiteindelijk voor doet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Coming soon: Cybersecurity Architect Expert

Hier ben ik al lang op aan het wachten, wel blij dat az-500 ook een pre-req is.

Oops sorry hij is al gepost zie ik nu

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 12-03-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48
Ik zie nu dat m'n MS700 eind volgende maand verloopt. Heb nog niet eerder zo'n vernieuwing gedaan en het laatste jaar eigenlijk helemaal weinig qua Microsoft learning ofzo.

Hoe of waar moet ik ook alweer zo'n vernieuwing doen? Kan gewoon online toch?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 01:29
Pedr0 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:33:
Ik zie nu dat m'n MS700 eind volgende maand verloopt. Heb nog niet eerder zo'n vernieuwing gedaan en het laatste jaar eigenlijk helemaal weinig qua Microsoft learning ofzo.

Hoe of waar moet ik ook alweer zo'n vernieuwing doen? Kan gewoon online toch?
als het goed is heb je 6 maanden voor de verloopdatum een email hebben gehad met een link en dan kan je online een soort van "examen" doen. Per dag mag je 1x probeer proberen en dat 6 maanden lang. De vragen komen na verloop van tijd wel weer terug. Ze geven ook welke lesstof je moet bestuderen. Heb het volgende uit mijn email geknipt en geplakt:

Your Modern Desktop Administrator Associate certification is expiring on July 21 2022 11:59PM. Be sure to brush up on your skills and renew your certification to keep it active for another year.
To renew your certification, pass the associated assessment on Microsoft Learn, available at no cost, before your certification expires. When you pass the online assessment, the expiration date of your certification will automatically be extended by one year. To help you prepare, advance your skills with a collection of free, self-paced learning modules.

Na 2 weken is het mij gelukt om weer te verlengen. Het is best pittig met 21 vragen en 60% score.

de link om te vernieuwen: https://docs.microsoft.co...ons/modern-desktop/renew/

[ Voor 3% gewijzigd door MichelJ op 13-03-2022 16:37 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48
MichelJ schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:36:
[...]

als het goed is heb je 6 maanden voor de verloopdatum een email hebben gehad met een link en dan kan je online een soort van "examen" doen. Per dag mag je 1x probeer proberen en dat 6 maanden lang. De vragen komen na verloop van tijd wel weer terug. Ze geven ook welke lesstof je moet bestuderen. Heb het volgende uit mijn email geknipt en geplakt:

Your Modern Desktop Administrator Associate certification is expiring on July 21 2022 11:59PM. Be sure to brush up on your skills and renew your certification to keep it active for another year.
To renew your certification, pass the associated assessment on Microsoft Learn, available at no cost, before your certification expires. When you pass the online assessment, the expiration date of your certification will automatically be extended by one year. To help you prepare, advance your skills with a collection of free, self-paced learning modules.

Na 2 weken is het mij gelukt om weer te verlengen. Het is best pittig met 21 vragen en 60% score.

de link om te vernieuwen: https://docs.microsoft.co...ons/modern-desktop/renew/
Ik kan die mail echt niet vinden maargoed. Gister gedaan, niet gehaald.
Zojuist nog een keertje en geslaagd ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Pedr0 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:26:
[...]

Ik kan die mail echt niet vinden maargoed. Gister gedaan, niet gehaald.
Zojuist nog een keertje en geslaagd ;)
gefelicteerd, volgende keer maar beter in de gaten houden... dan is de stress niet zo hoog. Zonde als je alles weer opnieuw moet doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik vind die renewal geen waarde hebben want je kan gewoon googlen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelJ
Turdie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:21:
hoe zou je het dan willen zien, een examen doen ala pearson vue van 100+ euros om het een jaar te verlengen.

Die renewal zorgt ervoor dat je de kennis blijft vernieuwen. Dat het niet zoals vroeger het onbeperkt geldig is. Ik vind het een meerwaarde hebben. Toch valt googlen tegen, je moet goed nadenken wat ze bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MichelJ schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:52:
[...]

hoe zou je het dan willen zien, een examen doen ala pearson vue van 100+ euros om het een jaar te verlengen.

Die renewal zorgt ervoor dat je de kennis blijft vernieuwen. Dat het niet zoals vroeger het onbeperkt geldig is. Ik vind het een meerwaarde hebben. Toch valt googlen tegen, je moet goed nadenken wat ze bedoelen.
Dat je online een examen doet net zoals het protocred testing, maar dat je niet antwoorden kan googlen. En wat labs wellicht ook. Misschien wat minder vragen, maar dit is een joke. Het gaat er toch om dat je kennis laat zien niet je google skills?

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 15-03-2022 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Turdie schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:21:
Je kunt Googlen tot je een ons weegt, maar dat wil niet zeggen dat je ook de antwoorden op de vragen kunt vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-07 16:15
Nou het certificeren is week begonnen. Vorige keer heb ik via Mindhub.com een voucer gekocht voor examen + herexamen mocht ik hem niet halen. Nu wil ik betalen met mijn creditcard maar lijkt dit niet te werken door de 3D Security van mastercard. Lopen meer mensen hier tegenaan of zijn er andere aanbieders die de zelfde deal hebben? Ik kan ze niet vinden helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 16:15

ralpje

Deugpopje

TheVMaster schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 01:13:
[...]

Je kunt Googlen tot je een ons weegt, maar dat wil niet zeggen dat je ook de antwoorden op de vragen kunt vinden natuurlijk.
^^Exact dit.
De vragen gaan er vooral op in dat je begrijpt wat iets doet. Het zijn geen 'kennis' vragen, maar er wordt meer getoetst of jij die kennis kunt toepassen.
Daarnaast is er een speciale focus op gebieden die zijn ontwikkeld / veranderd sinds je je examen deed. Dat is dus kennis die je niet had, maar die je opgedaan moet hebben in je werk.

Ik ben best te spreken over die 'assessments' zo :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
ralpje schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:32:
[...]

^^Exact dit.
De vragen gaan er vooral op in dat je begrijpt wat iets doet. Het zijn geen 'kennis' vragen, maar er wordt meer getoetst of jij die kennis kunt toepassen.
Daarnaast is er een speciale focus op gebieden die zijn ontwikkeld / veranderd sinds je je examen deed. Dat is dus kennis die je niet had, maar die je opgedaan moet hebben in je werk.

Ik ben best te spreken over die 'assessments' zo :)
Ik ook, maar dan ook alleen de assessments van de onderdelen waar ik met regelmaat mee werk. Ik laat niet-relevante assessments ook mooi schieten en de certificeringen verlopen. Stel je voor zeg, dat ik moet gaan studeren om die kennis ook nog up-to-date te houden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja, ik doe wel eens iets met trainingen geven, dus ik moet die kennis sowieso up to date houden schijnt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:55
Leuk. Wil je een examen doen..gezeik met dat ze mij niet kunnen zien. Poort geopend, ik ben zichtbaar..maar dan blauw.

Van device switchen? Geen probleem, doe ik wel even. Check-in verlopen. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 22:40
De HumbleBundle books edition is nu met een aantal certificeringsboeken, waaronder boeken voor MD-100 en MD-101.

https://www.humblebundle.com/books/get-certified-wiley-books

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07 16:49

ptjuh

New day, same old shit

Hier een website waar je ze kan bekijken en doen zonder te betalen…

*knip* geen linkjes naar kijken-zonder-betalen websites

[ Voor 43% gewijzigd door TheVMaster op 17-03-2022 21:59 ]

Its all in the little things that people do..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06
ptjuh schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:26:
Hier een website waar je ze kan bekijken en doen zonder te betalen…
Kan me niet voorstellen dat dit een legale site is?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

Hmmbob schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Kan me niet voorstellen dat dit een legale site is?
Z Library is an online project intended to create “one web page for every book ever published”. It has been funded in part by grants from the California State Library and the Kahle/Austin Foundation. Open Library provides online access to many public domain and out-of-print books.

Z Library offer Three plans, Guest, Basic Member, and Premium. with basic and guest the daily download is limited but for people who have contributed to the site is download is up to 1K download in a single day. whew

With 24 Categories they offer almost 5 million Ebooks, almost 80 million articles.

Is downloading PDF books illegal?

It is however, illegal to use pdf files of copyright protected books. It is also illegal to photocopy/photograph/make videos of them. Most books will have this line on the first few pages. There are many free books available in PDF format; it is perfectly legal to download and read them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ari Gold schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:05:
Leuk. Wil je een examen doen..gezeik met dat ze mij niet kunnen zien. Poort geopend, ik ben zichtbaar..maar dan blauw.

Van device switchen? Geen probleem, doe ik wel even. Check-in verlopen. |:(
Pre-check niet gedaan?
Dit is een test of al je hardware goed werkt, zou ik wel altijd aanraden om deze enkele dagen voor je examen uit ye voeren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
ZeRoC00L schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Pre-check niet gedaan?
Dit is een test of al je hardware goed werkt, zou ik wel altijd aanraden om deze enkele dagen voor je examen uit ye voeren.
Uiteraard gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

ZeRoC00L schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Pre-check niet gedaan?
De pre-check zegt niet alles. Ik had deze ook gedaan waarbij alles in orde zou moeten zijn. Maar bij het examen inchecken kregen ze geen beeld binnen van de Webcam. Terwijl deze 100% in orde was.

toch snel andere laptop gepakt en die deed het wel...

@Ari Gold Hoe had je het opgelost? en wel het examen alsnog kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-07 16:31

Fixer

FP ProMod
Hm, wilde net even mijn MD-101 examen gaan inplannen (Pearson) maar zag dat ik opeens 199 euro moest betalen i.p.v. de gebruikelijke 165.

Blijkt er opeens een tax van 34 euro bijgeteld te worden. Is dit nieuw? In voorgaande jaren (zelfs afgelopen december) was dat nog niet het geval :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Fixer schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:32:
Hm, wilde net even mijn MD-101 examen gaan inplannen (Pearson) maar zag dat ik opeens 199 euro moest betalen i.p.v. de gebruikelijke 165.

Blijkt er opeens een tax van 34 euro bijgeteld te worden. Is dit nieuw? In voorgaande jaren (zelf afgelopen december) nog niet het geval :?
Ik ga op dit moment geen examen inplannen, maar voor zover ik kan klikken zonder echt te betalen zie ik de tax niet komen en blijft het bedrag op 165 euro staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
ptjuh schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:02:
[...]

De pre-check zegt niet alles. Ik had deze ook gedaan waarbij alles in orde zou moeten zijn. Maar bij het examen inchecken kregen ze geen beeld binnen van de Webcam. Terwijl deze 100% in orde was.

toch snel andere laptop gepakt en die deed het wel...

@Ari Gold Hoe had je het opgelost? en wel het examen alsnog kunnen doen?
Niet, toen ik de melding kreeg dat de sessie verlopen was heb ik het ook maar gelaten. Dag erna heb ik een mailtje gekregen dat de discount eenmalig terug is gezet op m'n account vanwege de problemen.

Was btw een gratis examen via de Ignite dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

@Ari Gold Wel netjes dat je de discount terug hebt gekregen... Hoor je volgens mij niet vaak :)

nu is de volgende vraag natuurlijk ; Geslaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verliep de Ignite voucher niet op 15 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
ptjuh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 08:28:
@Ari Gold Wel netjes dat je de discount terug hebt gekregen... Hoor je volgens mij niet vaak :)

nu is de volgende vraag natuurlijk ; Geslaagd?
Geen nieuwe ingepland.
paella schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:04:
Verliep de Ignite voucher niet op 15 maart?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
paella schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:38:
[...]

Ik ga op dit moment geen examen inplannen, maar voor zover ik kan klikken zonder echt te betalen zie ik de tax niet komen en blijft het bedrag op 165 euro staan.
Vreemd. Ben er wel achter dat de tax er alleen bij komt wanneer je kiest voor een Online Exam. Wanneer je hem bij een Test Center doet zit er geen tax bij.

Blijft vreemd, in december ook een online exam gedaan (MD-100) en toen hoefde er geen tax betaald te worden :?

Dan maar gewoon inplannen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Fixer schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 15:32:

Blijkt er opeens een tax van 34 euro bijgeteld te worden. Is dit nieuw? In voorgaande jaren (zelfs afgelopen december) was dat nog niet het geval :?
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/md-101
staat hier nog 165 euro als ik NL kies.

Maar heeft je werkgever geen vouchers dan ?
Ik weet niet precies de details, maar bij ons worden er centraal vouchers ingekocht, schijnt een hoop geld te schelen. Krijg je zo'n code om in te vullen bij 'discount', en prijs wordt aan het einde op 0 gezet om bij te betalen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
ZeRoC00L schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:39:
[...]

https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/md-101
staat hier nog 165 euro als ik NL kies.

Maar heeft je werkgever geen vouchers dan ?
Ik weet niet precies de details, maar bij ons worden er centraal vouchers ingekocht, schijnt een hoop geld te schelen. Krijg je zo'n code om in te vullen bij 'discount', en prijs wordt aan het einde op 0 gezet om bij te betalen.
Klopt, die 165 eur staat er bij mij ook, echter wanneer ik bij het betaalscherm kom wordt die 21% VAT erbij gerekend.

Heb hem wat rond geklikt en kwam er achter dat die 165 euro schijnbaar wel geldt bij examens op een examenlocatie! Zodra ik kies voor een online exam komt er dus wel opeens btw bij 8)7

Maakt mij verder niet uit hoor, werkgever betaald wel (hebben geen vouchers), vond het echter wel frappant aangezien dit nooit zo was (dacht dat er examens sowieso niet met btw belast worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Fixer schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Klopt, die 165 eur staat er bij mij ook, echter wanneer ik bij het betaalscherm kom wordt die 21% VAT erbij gerekend.

Heb hem wat rond geklikt en kwam er achter dat die 165 euro schijnbaar wel geldt bij examens op een examenlocatie! Zodra ik kies voor een online exam komt er dus wel opeens btw bij 8)7

Maakt mij verder niet uit hoor, werkgever betaald wel (hebben geen vouchers), vond het echter wel frappant aangezien dit nooit zo was (dacht dat er examens sowieso niet met btw belast worden).
Je hebt gelijk, heb het even geprobeerd, online komt er inderdaad VAT bij, waardoor het examen net geen 200,- kost.... vaag weer.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 21:09

Qwerty-273

Meukposter

Vorig jaar was er een uitspraak door de hoge raad over het toepassen van BTW met betrekking tot examens. De onderwijsvrijstelling geldt niet (meer) voor niet-onderwijsinstelling. Ik vermoed dat de examenlocaties wel op een bepaalde manier erkent zijn als een onderwijsinstelling terwijl het online examen bedrijf dat niet is.

https://www.bdo.nl/nl-nl/...en-let-op-de-btw-gevolgen
https://btwjurisprudentie...niet-onderwijsinstelling/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
Qwerty-273 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:01:
Vorige jaar was er een uitspraak door de hoge raad over het toepassen van BTW met betrekking tot examens. De onderwijsvrijstelling geldt niet (meer) voor niet-onderwijsinstelling. Ik vermoed dat de examenlocaties wel op een bepaalde manier erkent zijn als een onderwijsinstelling terwijl het online examen bedrijf dat niet is.

https://www.bdo.nl/nl-nl/...en-let-op-de-btw-gevolgen
https://btwjurisprudentie...niet-onderwijsinstelling/
Ah, dat zou het inderdaad goed kunnen verklaren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:55
Heaas, gisteren voor het eerst het Microsoft examen niet gehaald. Met 23 punten te weinig heb ik de MS-700 niet kunnen afronden. Weet ik waarom? Zeker! Ik heb te weinig focus gehad op het telefonie gedeelte van Teams. Terug naar de studietafel!

[ Voor 3% gewijzigd door dukejan op 01-04-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:14
Hier volgende week vrijdag mijn allereerste microsoft examen. Namelijk ms-900. Ben benieuwd. Nog even goed doornemen, tips zijn uiteraard welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptjuh

ptjuh

New day, same old shit

dukejan schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 08:15:
Heaas, gisteren mijn eerste Microsoft examen niet gehaald. Met 23 punten te weinig heb ik de MS-700 niet kunnen afronden. Weet ik waarom? Zeker! Ik heb te weinig focus gehad op het telefonie gedeelte van Teams. Terug naar de studietafel!
Het niet halen een keer is niet erg!! Je weet nu hoe de examens eruit zien. Je weet wat er fout ging op welk gedeelte. Vergeet niet dat je alles weer meeneemt in je studie inplaats van alleen te focussen op het gedeelte wat er minder ging...

Volgende keer gewoon in tha pocket! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:00
Even nog wat tips en tricks die ik (volgens mij) nog niet in de TS ben tegengekomen:

Exam MB-920: Microsoft Dynamics 365 Fundamentals (ERP) is nu ook aan het rijtje toegevoegd, waardoor je nu bijna alle fundamentals examens (XX-900), plus de MS-700, gratis kunt maken na deelname aan Virtual Training Days. Dat zijn dus potentieel 7+1 gratis Microsoft certificeringen! Mocht er trouwens geen VTD gepland zijn in Europa voor het examen dat je op het oog hebt, dan kan je in andere tijdzones neuzen.

Zelf heb ik deze examens gehaald door de training days te volgen, aangevuld met een Exam Ref boek van Microsoft Press, maar als je de online learning curve doorloopt moet het ook goedkomen.

De expert-level examens (MS-100 en MS-101) vind ik erg pitting, maar ik vond van de week de sectie Virtual Training Series (niet te verwarren met Virtual Training Days) op de site van Microsoft waar je On-Demand webinars kan vinden die nog veel uitgebreider zijn dan de VTDs. Voor de MS-101 die ik nog moet maken bijvoorbeeld, staat er 10 uur aan videomateriaal.

@Bandicool @dukejan veel succes met jullie examens, wellicht een idee om ook eens te kijken bij de VTS webinars voor MS-900 (5hrs) en MS-700 (10hrs), mochten jullie dat nog niet tegen zijn gekomen.

Zijn die links en informatie misschien wat voor in de TS, @TheVMaster?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:41

racoon

mooowwww

Ik werk momenteel veel met intune en zou daar mijn certificeringen in willen behalen, welke kan ik het beste volgen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dukejan
racoon schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:20:
Ik werk momenteel veel met intune en zou daar mijn certificeringen in willen behalen, welke kan ik het beste volgen?
Md-100 & md-101 lijkt mij een goeie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
racoon schreef op zondag 3 april 2022 @ 13:20:
Ik zou met deze certificering beginnen: Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate. Dit komt neer op de examens MD-100 en MD-101.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:41

racoon

mooowwww

Bedankt voor je antwoord

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bandicool
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:14
pimsaint schreef op zondag 3 april 2022 @ 03:40:
Even nog wat tips en tricks die ik (volgens mij) nog niet in de TS ben tegengekomen:

Exam MB-920: Microsoft Dynamics 365 Fundamentals (ERP) is nu ook aan het rijtje toegevoegd, waardoor je nu bijna alle fundamentals examens (XX-900), plus de MS-700, gratis kunt maken na deelname aan Virtual Training Days. Dat zijn dus potentieel 7+1 gratis Microsoft certificeringen! Mocht er trouwens geen VTD gepland zijn in Europa voor het examen dat je op het oog hebt, dan kan je in andere tijdzones neuzen.

Zelf heb ik deze examens gehaald door de training days te volgen, aangevuld met een Exam Ref boek van Microsoft Press, maar als je de online learning curve doorloopt moet het ook goedkomen.

De expert-level examens (MS-100 en MS-101) vind ik erg pitting, maar ik vond van de week de sectie Virtual Training Series (niet te verwarren met Virtual Training Days) op de site van Microsoft waar je On-Demand webinars kan vinden die nog veel uitgebreider zijn dan de VTDs. Voor de MS-101 die ik nog moet maken bijvoorbeeld, staat er 10 uur aan videomateriaal.

@Bandicool @dukejan veel succes met jullie examens, wellicht een idee om ook eens te kijken bij de VTS webinars voor MS-900 (5hrs) en MS-700 (10hrs), mochten jullie dat nog niet tegen zijn gekomen.

Zijn die links en informatie misschien wat voor in de TS, @TheVMaster?
Dank je wel. Ik ga er even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Had laatst ook een vitrual training gedaan voor ms700 kreeg hier echter een kortingsvoucher van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-07 14:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, vanmorgen MD-101 gehaald. :)
Eerder dit jaar MD-100 gedaan.

Iemand een idee of MS-100 verloopt? Deze heb ik gehaald in jun 2020. Kan helaas nog geen duidelijk antwoord hierover vinden. MS-101 vorig jaar geprobeerd maar niet gehaald, was toch iets te pittig.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Harmen schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:12:
Zo, vanmorgen MD-101 gehaald. :)
Eerder dit jaar MD-100 gedaan.

Iemand een idee of MS-100 verloopt? Deze heb ik gehaald in jun 2020. Kan helaas nog geen duidelijk antwoord hierover vinden. MS-101 vorig jaar geprobeerd maar niet gehaald, was toch iets te pittig.
Gefeliciteerd de het Modern Desktop Administrator Associate certificaat!

M.b.t. tot MS-100 vond ik de volgende post:
To be certified as a Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert, the candidates must pass the Exams MS-100 and MS-101 within two years after passing the first one they take.
Veel succes, ik heb de MS-100 vorige maand gehaald en zit nu ook aan te hikken tegen MS-101. Die 10 uur aan webinars zijn tot nu toe erg taai, ook niet echt mijn ding eigenlijk.

@TheVMaster Is het een idee om meer informatie over de huidige role en cloud based Microsoft certificeringen op te nemen in de TS? Als ik daar wat voor kan betekenen hoor ik het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
pimsaint schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:29:
[...]

[...]

Veel succes, ik heb de MS-100 vorige maand gehaald en zit nu ook aan te hikken tegen MS-101. Die 10 uur aan webinars zijn tot nu toe erg taai, ook niet echt mijn ding eigenlijk.

@TheVMaster Is het een idee om meer informatie over de huidige role en cloud based Microsoft certificeringen op te nemen in de TS? Als ik daar wat voor kan betekenen hoor ik het wel :)
Dat lijkt me wel een goed idee. Ik zal je wel even toevoegen als mede-TS-auteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pimsaint schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:29:
[...]

[...]

Thanks, vond de MS-101 ook niet iets voor het MKB segment. Veel te diepgaand.
MD-100/101 passen veel beter, nu maar even zien wat ik nu ga doen. :+

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
TheVMaster schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:37:
[...]
Dat lijkt me wel een goed idee. Ik zal je wel even toevoegen als mede-TS-auteur.
Oh dat heb je snel geregeld ;)

Ik ga eens even het een en ander verzamelen en meld mij later weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
SC-100 in beta beschikbaar voor 33 euro als je snel bent:

https://techcommunity.mic...y-architects/ba-p/3243595

Dan kan je voor Microsoft Certified: Cybersecurity Architect Expert gaan.

https://techcommunity.mic...itect-expert/ba-p/3239055

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
En de volgende interessante beta vandaag:

https://techcommunity.mic...rt-engineers/ba-p/3243573

Examen halen = "Microsoft 365 Certified: Exchange Online Support Engineer Specialty"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
Jaren gelden heb ik op een 1ste lijn gewerkt en daarna heb ik een ander pad genomen in het leven. Echter recentelijk kwam het certificerings traject weer op mijn pad en heb ik besloten i.v.m. werk om de gratis fundamentals te halen. Ik heb ook begrepen dat het certificerings traject niet meer bestaat zoals ik die kende en dat deze "retired" zijn.

Ik snap ook de push naar de cloud van Microsoft echter gebruiken veel bedrijven server pakketten zoals server 2016, 2019 en 2022. Ik begrijp dat ik daarvoor geen specifieke certificeringen meer kan behalen. Wordt dit dan allemaal behandeld in het Azure traject? Hopelijk kijken de dames en heren van de diverse HR afdelingen niet teveel naar de getallen, want ik heb dan geen oudere server certificering. En hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een gratis voucher ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29
@Saybia die discussie over serverbeheer heb ik ook gevoerd. Ik snap er echt geen reet van waarom MS die keuze gemaakt heeft. Ik heb de 70-740 behaald, maar de 741 en 742 niet meer af kunnen ronden. Dus eigenlijk als je die hebt, dan heb je toch een voorsprong op iemand die het zou willen doen. Maar goed. Valt weinig aan te doen nu.
Azure is dan de best volgende stap, maar virtueel beheer van servers wordt weer niet uitgelegd voor zover ik weet, maar wellicht wel in andere certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Saybia schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:44:
En hoe lang duurt het eigenlijk voordat je een gratis voucher ontvangt?
Heb je het dan over een gratis voucher na deelname aan een virtual training day? Dat kan tot 5 dagen duren. Mijn ervaring is dat je na (of zelfs binnen) 24 uur al een voucher ziet verschijnen in het boekingsprocess voor het examen bij Pearson Vue.

En ik vrees inderdaad dat Microsoft Certified: Windows Server Hybrid Administrator Associate de enige certificering is met daarin toetsing van Windows Server skills.

[ Voor 25% gewijzigd door pimsaint op 15-04-2022 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

paella schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:15:
SC-100 in beta beschikbaar voor 33 euro als je snel bent:

https://techcommunity.mic...y-architects/ba-p/3243595

Dan kan je voor Microsoft Certified: Cybersecurity Architect Expert gaan.

https://techcommunity.mic...itect-expert/ba-p/3239055
Deze woensdag gedaan. Leuk examen, goed gespreid qua kennisgebieden maar wel met een behoorlijk focus op Defender for Cloud. Naar mijn mening iets te weinig Sentinel. Ben benieuwd naar de uitslag.
paella schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 22:17:
En de volgende interessante beta vandaag:

https://techcommunity.mic...rt-engineers/ba-p/3243573

Examen halen = "Microsoft 365 Certified: Exchange Online Support Engineer Specialty"
Deze staat voor vanavond op het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
ralpje schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:07:
[...]

Deze woensdag gedaan. Leuk examen, goed gespreid qua kennisgebieden maar wel met een behoorlijk focus op Defender for Cloud. Naar mijn mening iets te weinig Sentinel. Ben benieuwd naar de uitslag.

[...]

De SC-100 ga ik pas 4 mei. doen. Wilde me wat beter voorbereiden. Dank voor de tip. ;)

Exchange sla ik zelf even over, werkt er niet veel meer mee en mijn focus is sowieso security de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
Arunia schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:51:
@Saybia die discussie over serverbeheer heb ik ook gevoerd. Ik snap er echt geen reet van waarom MS die keuze gemaakt heeft. Ik heb de 70-740 behaald, maar de 741 en 742 niet meer af kunnen ronden. Dus eigenlijk als je die hebt, dan heb je toch een voorsprong op iemand die het zou willen doen. Maar goed. Valt weinig aan te doen nu.
Azure is dan de best volgende stap, maar virtueel beheer van servers wordt weer niet uitgelegd voor zover ik weet, maar wellicht wel in andere certificaten.
Tnx and Azure, here I come! :+
pimsaint schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 05:47:
[...]

Heb je het dan over een gratis voucher na deelname aan een virtual training day? Dat kan tot 5 dagen duren. Mijn ervaring is dat je na (of zelfs binnen) 24 uur al een voucher ziet verschijnen in het boekingsprocess voor het examen bij Pearson Vue.

En ik vrees inderdaad dat Microsoft Certified: Windows Server Hybrid Administrator Associate de enige certificering is met daarin toetsing van Windows Server skills.
Ja, ik had het over een gratis voucher na deelname aan een virtual training day. Ik was te snel met gelijk alles proberen te plannen en blijkbaar was het gekoppelde e-mailadres niet gekoppeld bij de voucher (extra verificatie) maar inmiddels staat het eerste fundamental examen (SC-900) gepland. Ook jij bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:07

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

[...]

[...]

:P Wat voor soort examen heeft SC-100?
Alleen keuze-vragen ?

:D En weet iemand hoe het SC-300 examen is?
(Ook alleen keuze vragen of ook van die demo's, of is dat niet meer :+ )
Heb de 20ste het examen :P

Xbox Series X | Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

RazorX4 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:29:
[...]

:P Wat voor soort examen heeft SC-100?
Alleen keuze-vragen ?
Keuze-vragen en twee case-studies had ik.
:D En weet iemand hoe het SC-300 examen is?
(Ook alleen keuze vragen of ook van die demo's, of is dat niet meer :+ )
Heb de 20ste het examen :P
Bij deze heb ik ook alleen keuze-vragen en case studies gehad. Performance based labs heb ik al een tijdje niet meer gezien in examens, maar ik hoor hier en daar dat ze wel weer terug zijn.

Net de MS-220 gedaan, die viel me aardig tegen. Behoorlijk gevarieerd examen, met veel vragen over hybrid setups, maar ook dingen over transport rules, retention policies, etc. Leuke, gevarieerde set zo te zien. Zal erom hangen of ik hem gehaald heb, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Inhaken op bovenstaande:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dank! Al is het de afgelopen jaren dan wel wel, dan weer niet geweest. We gaan het afwachten, maar ik denk dat SC-100 (een Cybersecurity Architect Export) examen er minder geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Van de SC-100 heb ik nog geen courseware gezien, maar de AZ-305 (Azure Architect) kent in de MOC zelfs geen hands-on labs meer, maar alleen 'discussieoefeningen'. Ik verwacht daar in het examen dan ook geen performance based tests, idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
[...]

(SC-100)

Vanmiddag de SC-100 gedaan. Was inderdaad best leuk en redelijke focus op Defender for Cloud. Moest toch best vaak educated guessen zal ik maar zeggen, maar de paar vragen die ik onthouden heb had ik er toch een paar goed van. Nou het grote wachten... :)

[ Voor 5% gewijzigd door paella op 04-05-2022 17:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paella
Ok, weer een gratis examen voor de Build Challenge May 22:

https://www.microsoft.com..._soc_oo_li_MFSTLearn_5_10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Nice, heb mijzelf ingeschreven.

Klopt het dat je nog niet kan zien welke challenges er vanaf de 24 beschikbaar zijn?

Nevermind, lijst gevonden.

[ Voor 13% gewijzigd door pimsaint op 12-05-2022 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004

Zenix

BOE!

Mijn laatste Microsoft examen was MCSA 2012. Sinds een aantal jaar ben ik network engineer, maar aangezien mijn bedrijf ook naar Azure gaat, ga ik ook weer aan de Microsoft examens.

Ik ga over twee weken AZ-104 examen doen. Ik heb het geluk dat mijn bedrijf aangesloten is bij het Enterprise Skills Initiative (ESI) waardoor ik onbeperkt examens kan boeken, maar ook oefen examens kan maken en trainingen kan volgen.

Als AZ-104 afgerond is, staat AZ-700 op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-07 15:30
Zenix schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 16:42:
Mijn laatste Microsoft examen was MCSA 2012. Sinds een aantal jaar ben ik network engineer, maar aangezien mijn bedrijf ook naar Azure gaat, ga ik ook weer aan de Microsoft examens.

Ik ga over twee weken AZ-104 examen doen. Ik heb het geluk dat mijn bedrijf aangesloten is bij het Enterprise Skills Initiative (ESI) waardoor ik onbeperkt examens kan boeken, maar ook oefen examens kan maken en trainingen kan volgen.

Als AZ-104 afgerond is, staat AZ-700 op de planning.
Ik heb ook even naar dat ESI programma gekeken, hoe kan je je daar als bedrijf bij aansluiten? Ik snap dat niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 16:19
Ik heb bij een testcenter examen gehaald. Normaliter doe ik deze altijd door de weeks en online en staan ze binnen een uur in je overzicht. Duurt dat in een testcenter altijd langer dan dat?

Laat maar: na 3 uur kreeg ik mijn mail binnen :)

[ Voor 12% gewijzigd door donald_dick op 14-05-2022 13:07 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004

Zenix

BOE!

DennusF schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Ik heb ook even naar dat ESI programma gekeken, hoe kan je je daar als bedrijf bij aansluiten? Ik snap dat niet helemaal
Geen idee hoe dat moet. Maar ik heb wel zo'n vermoeden dat je wel een groot bedrijf moet zijn en van plan bent om miljoenen te gaan investeren in Azure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vandaag dan eindelijk ook mijn MS-101 examen gehaald waardoor het rijtje compleet is!
MD-100, MD-101, MS-100 en nu dan ook MS-101.
De volgende is AZ-104, cursus al gehad, examen binnenkort plannen!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Web-Brielle schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:44:
Vandaag dan eindelijk ook mijn MS-101 examen gehaald waardoor het rijtje compleet is!
MD-100, MD-101, MS-100 en nu dan ook MS-101.
De volgende is AZ-104, cursus al gehad, examen binnenkort plannen!
Gefeliciteerd, Microsoft 365 Certified Enterprise Administrator Expert!

Hier na MS-100 en MS-101 ook de AZ-104 op de planning. Heb het Exam Ref book van MS Press gelezen, ben nu halverwege mijn Udemy course van Scott Duffy waarin ie ook alle AZ-104 labs op Github doorloopt. Dat krijg ik van het weekend wel af, dus op maandagavond maar eens even dat examen maken.

Waar wacht jij nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
pimsaint schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:58:
[...]

Gefeliciteerd, Microsoft 365 Certified Enterprise Administrator Expert!

Hier ook na MS-100 en MS-101 de AZ-104 op de planning. Heb het Exam Ref book van MS Press gelezen, ben nu halverwege mijn Udemy course van Scott Duffy waarin ie ook alle AZ-104 labs op Github doorloopt. Dat krijg ik van het weekend wel af, dus op maandagavond maar eens even dat examen maken.

Waar wacht jij nog op?
Thanks! Ben ook heel blij met het papiertje!

Heb de GK cursus gehad, ga nog een Udemy cursus erbij pakken (GK was teveel in te weinig tijd).
Scott Duffy staat bij mij ook al onder de favorieten ja.
Morgen beetje beginnen ermee, volgende week weer stampen en gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
pimsaint schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 06:15:
[...]

Nice, heb mijzelf ingeschreven.

Klopt het dat je nog niet kan zien welke challenges er vanaf de 24 beschikbaar zijn?

Nevermind, lijst gevonden.
Ik heb geen mail ontvangen, maar de challenge is gestart! Succes allemaal. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Hier wel de email ontvangen en gekozen voor de Microsoft security.
Ook merk ik dat alleen alle modules doorklikken werkt (mocht je het niet op tijd halen allemaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
Web-Brielle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:45:
Ook merk ik dat alleen alle modules doorklikken werkt (mocht je het niet op tijd halen allemaal).
Hier inmiddels ook een mailtje ontvangen. Nét op tijd mijn AZ-104 gehaald om me nu te storten op de Power Platform: Functional Consultant Challenge.

Ik zie dat de eerste module bij mij al completed is, want die was ook onderdeel van de PL-900. Dat begint lekker zo :)

Hier een overzicht van de 8 verschillende challenges (mogelijk tot 1 Juni). Veel succes allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Web-Brielle schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:45:
Mail kwam later op de dag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:12
Wellicht is deze al eerder gepost, haal 'm dan maar weg.

Voor degenen die nieuw zijn in M365 land en graag willen testen, kan je je aanmelden voor het Microsoft Developer Program en 90 dagen lang testen in een ingerichte M365 omgeving.

https://developer.microso...microsoft-365/dev-program
Free Microsoft 365 E5 instant sandbox

Cut your configuration time from days to seconds. Be your own administrator and prototype apps and solutions on your fully pre-provisioned sandbox subscription.

Includes 25 user licenses for development purposes
Preconfigured for sideloading Teams apps
Fully loaded sample data with 16 sample users, user data, and content to help you model your solutions.
Easy access to pre-provisioned core Microsoft 365 workloads and capabilities (Windows not included), including:
All Office 365 apps
Everything you need for Power Platform development
Office 365 Advanced Threat Protection
Advanced analytics with Power BI
Enterprise Mobility + Security (EMS) for compliance and information protection
Azure Active Directory for building advanced identity and access management solutions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 13:52
segil schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:29:
Wellicht is deze al eerder gepost, haal 'm dan maar weg.

Voor degenen die nieuw zijn in M365 land en graag willen testen, kan je je aanmelden voor het Microsoft Developer Program en 90 dagen lang testen in een ingerichte M365 omgeving.

https://developer.microso...microsoft-365/dev-program

[...]
Die is inderdaad top. Ik wilde met Power Apps aan de gang. Dit lijkt niet te gaan zonder "school - werk" MS account maar met deze omweg wel!

Best veel tijd over op werk en heb de volgende dingen gepland:

* Microsoft Build Cloud Skills Challenge – May 2022: Free Certification Exam, hier 1 programma van afwerken en dan Pl 300 Power BI Data analyst gratis doen

* virtual training day Azure doen en dan kan ik gratis AZ900.

Deze zijn beiden redelijk werk gerelateerd en kan ik onder werktijd aan studeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag, begin dit jaar MD-100/101 gehaald, kon een deel tijdens werktijd doen en ook een deel buiten werktijd. Wat is gebruikelijk bij een mkb ict werkgever, tijd voor tijd bij het behalen van een certificaat? Extra vrije dagen oid?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Laatst online: 10-07 07:32
Harmen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:15:
Vraag, begin dit jaar MD-100/101 gehaald, kon een deel tijdens werktijd doen en ook een deel buiten werktijd. Wat is gebruikelijk bij een mkb ict werkgever, tijd voor tijd bij het behalen van een certificaat? Extra vrije dagen oid?
Ligt uiteraard aan de werkgever, er is geen regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb het helaas niet op papier staan, vandaar de vraag. ;) Heb een nieuwe wergever, die heeft alles duidelijk beschreven.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
Tegenwoordig zie ik dat werkgevers open staan voor studeren in werktijd, zeker bij ICT organisaties. Een certificaat is toch vaak een selling point voor ze om aan hun klant uit te leggen dat er echt mensen werken met kennis. Sterker nog, een certificaat kan er zelfs voor zorgen dat een bepaalde Microsoft partner status gehaald / behouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer

Fixer

FP ProMod
Klopt, dat is hier ook het geval. De certificaten worden met name gebruikt om grote klanten over de streep te trekken en voor het behalen/behouden van het Microsoft Gold Partnership.

Vind het dan wel zo redelijk dat dit dan ook (gedeeltelijk) onder werktijd kan worden gedaan :)

* Fixer gaat weer verder met studeren voor MS-101 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-07 14:00

Phntm

Tlingelingeling

1,5 week geleden zo een certificaat renewal gedaan (da-100->pl-300 nu). Had al het 1 en het ander over gelezen. Kreeg 27 vragen, non-proctored.

Vind het wel een oké systeem. Hoef ten minste geen centen te overhandigen aan Microsoft totdat ze plots minder inkomsten zien…. :X

Voor het eind van het jaar nog az104 vernieuwen en in het nieuwe jaar m’n data engineer cert.

[ Voor 14% gewijzigd door Phntm op 20-06-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Harmen schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:15:
Hier mag je de GK cursus doen tijdens werktijd of je krijgt 5 dagen voor zelfstudie.
1 dag zelf studie dag voor je examen en op je examen dag zelf vrij (behalve je examen uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
De uitslag van AZ-720 beta is bekend. Heb ik zelf niet gedaan, maar de SC-100 beta wel en die beta liep een week later af. Kortom, hopelijk snel de uitslag van SC-100!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Hoppa, zojuist mijn AZ-104 gehaald :) Nu door voor de AZ-305 (dat wordt een pittige).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Gisteren de MS-720 gedaan (Teams Voice Engineer).
Leuk examen, mooie verdieping op de MS-700 specifiek op phone system met wat pittige vragen op regex gebied over normalisation rules en emergency calling. Ik geef een eerste training van deze course over twee weken, dus wilde voor die tijd het examen wel even gedaan hebben :+

Verder nog steeds aan het wachten op de results van de SC-100. #duurtlang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:21
Ik ga straks het AZ-900 examen doen, na het MS-900 examen gedaan te hebben. Fingers crossed... 🤞Had nog een voucher nadat ik een Virtual Training gevolgd had.

[ Voor 25% gewijzigd door Robinho96 op 30-06-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Robinho96 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:22:
Ik ga straks het AZ-900 examen doen, na het MS-900 examen gedaan te hebben. Fingers crossed... 🤞Had nog een voucher nadat ik een Virtual Training gevolgd had.
Leuk! Nieuw in de IT toevallig of nieuw met certificeren?
Ben benieuwd naar de uitslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
ralpje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:20:
Gisteren de MS-720 gedaan (Teams Voice Engineer).
Leuk examen, mooie verdieping op de MS-700 specifiek op phone system met wat pittige vragen op regex gebied over normalisation rules en emergency calling. Ik geef een eerste training van deze course over twee weken, dus wilde voor die tijd het examen wel even gedaan hebben :+

Verder nog steeds aan het wachten op de results van de SC-100. #duurtlang
Een training doen over een onderwerp waar je zelf geen certificering in heb is best raar ja :P
Maar je bent dan geen MCT neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:21
Web-Brielle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:36:
[...]

Leuk! Nieuw in de IT toevallig of nieuw met certificeren?
Ben benieuwd naar de uitslag!
Heb mijn examen net afgelegd, maar kwam 16 punten (684 was de uitslag) tekort. Ik denk dat het vooral op de vragen waar ik wat twijfelde aankwam. :-(

Weet iemand hier eigenlijk wat het maximum is dat je kan halen? :P

En nee ik zit al een tijdje in de IT wereld te zoeken, maar heb tot nu toe nog niet de behoefte gehad om mij te certificeren. Dat MS-900 examen was ik wel geslaagd. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Robinho96 op 30-06-2022 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Robinho96 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Dat is makkelijk te beantwoorden:

https://docs.microsoft.co...ions/exam-scoring-reports

"Technical exams: All technical exam scores are reported on a scale of 1 to 1,000. A passing score is 700 or greater. As this is a scaled score, it may not equal 70% of the points. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Web-Brielle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:37:
[...]

Een training doen over een onderwerp waar je zelf geen certificering in heb is best raar ja :P
Maar je bent dan geen MCT neem ik aan?
Jazker ben ik MCT. Het is vanuit Microsoft geen requirement om zelf gecertificeerd te zijn in de courseware die je geeft. Voor mezelf stel dat ik echter wel als voorwaarde, ik geef ook alleen trainingen op vlakken waar ik zelf praktijkervaring heb en nog regelmatig mee werk.
In dit geval was het halen van het examen nog even een bevestiging van dat feit. Ik twijfelde er ook niet aan dat ik hem ging halen :)

Overigens stellen sommige opleiders wel als voorwaarde dat je zelf ook gecertificeerd bent op de courses die je geeft, maar het is dus zeker niet overal zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
ralpje schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:25:
[...]

Jazker ben ik MCT. Het is vanuit Microsoft geen requirement om zelf gecertificeerd te zijn in de courseware die je geeft. Voor mezelf stel dat ik echter wel als voorwaarde, ik geef ook alleen trainingen op vlakken waar ik zelf praktijkervaring heb en nog regelmatig mee werk.
In dit geval was het halen van het examen nog even een bevestiging van dat feit. Ik twijfelde er ook niet aan dat ik hem ging halen :)

Overigens stellen sommige opleiders wel als voorwaarde dat je zelf ook gecertificeerd bent op de courses die je geeft, maar het is dus zeker niet overal zo :)
Ahh zo! Een ambitie die ik ook nog heb (aangezien ik het heel leuk vind andere mensen iets te leren van mijn kennis). Maar ik had als idee dat je zelf ook gecertificeerd moest zijn, weer iets geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Niet online
Robinho96 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:34:
[...]

Heb mijn examen net afgelegd, maar kwam 16 punten (684 was de uitslag) tekort. Ik denk dat het vooral op de vragen waar ik wat twijfelde aankwam. :-(

En nee ik zit al een tijdje in de IT wereld te zoeken, maar heb tot nu toe nog niet de behoefte gehad om mij te certificeren. Dat MS-900 examen was ik wel geslaagd. :)
Ahh balen man! Volgende keer beter!
Je kan ik theorie 1000 punten halen als je alles goed zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Web-Brielle schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:30:
[...]

Ahh zo! Een ambitie die ik ook nog heb (aangezien ik het heel leuk vind andere mensen iets te leren van mijn kennis). Maar ik had als idee dat je zelf ook gecertificeerd moest zijn, weer iets geleerd :)
Er zijn een paar requirements.
Om MCT te worden moet je (naast wat geld naar Microsoft schuiven) aantoonbare didactische ervaring hebben. Dat kan nu onder andere (en volgens mij na de zomer alleen nog maar) door een CTT+ certificering van CompTIA. Daarnaast heb je één van een aantal certificeringen nodig om te mogen enrollen als MCT. Als je aan die voorwaarden voldoet en braaf betaalt, ben je MCT. In principe mag je daarna elke MOC geven die je wilt.
Jaarlijks moet je wel renewen, waarbij je aan de dan geldende requirements moet voldoen en een X-aantal trainingen in het afgelopen jaar hebben gegeven.

Momenteel is er een stop op inschrijvingen van nieuwe MCT's, tot na de zomer meen ik. Daarna worden bij heropening de requirements ook weer licht aangepast, maar in principe is alles altijd gewoon op de Microosft website terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
SC-100 is uit beta zie ik

https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/sc-100

dan zullen vast anytime nu echt de beta scores bekend worden... heb een klein beetje hoop op een pass. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

paella schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:44:
SC-100 is uit beta zie ik

https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/sc-100

dan zullen vast anytime nu echt de beta scores bekend worden... heb een klein beetje hoop op een pass. :)
DUURT LANG!

De results van de MS-220 zijn er inmiddels wel, daar een pass.
Twee certs binnen 24 uur, da's lang geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.