? Is er IRL event in de Jaarbeurs waar ik niets vanaf weet?ralpje schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:09:
[...]
Krijg ook net een herinnering op Facebook van de vlucht naar Orlando voor Ignite 2019.....
Nou ja, we kunnen in ieder geval even mensen zien in de Jaarbeurs vandaag. Da's al maar dan vorig jaar.
Volgens mij is dat deze:
https://www.eventbrite.nl...-watch-party-188189940177
https://www.eventbrite.nl...-watch-party-188189940177
@segil ^^ die inderdaad
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hoe moet ik dat voor me zien? Een zaaltje met een projectie van de MS Ignite stream oid? Het is toch geen Ignite on tour, zoals je pre corona had in de RAI?
Klopt, dat eerste inderdaad.segil schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:45:
Hoe moet ik dat voor me zien? Een zaaltje met een projectie van de MS Ignite stream oid? Het is toch geen Ignite on tour, zoals je pre corona had in de RAI?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Vorige week weer gezakt met 690 voor SC-200, ik laat die maar even links liggen, denk dat ik te weinig ervaring heb als security operations analyst (dat is mijn werk ook niet). Nu komende week MS-500, daar heb ik de cursus een paar weken van gevolgd, daar heb ik het afgelopen jaar wel veel mee gedaan. Hele goede cursus trouwens van ex MCT Regional Lead, Marco Timmermans, super MCT, had echt mazzel met hem, en een aantal zulke mooie verhalen gehoord over MCT summits en dat soort dingen, want hij zit ook heel erg in de community en dat vind ik altijd heel leuk. Bij Computrain.
[ Voor 30% gewijzigd door Turdie op 17-11-2021 05:16 ]
Credly is weer bezig met herinneringen uit te sturen om badges te accepteren (waar ik verder niet op in ga). Maar dit slaat nergens meer op, om 5 jaar na dato er weer een herinnering over te krijgen:
(en ja ik weet dat er ook een unsubscribe link in het mailtje staat)
We noticed that you haven't accepted the badge for Exam 743: Upgrading Your Skills to MCSA: Windows Server 2016 that was issued to you on 25 Aug 2016.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik mag beginnen met het halen vna mijn office 365\m365 certificeringen, wat zijn de belangrijkste en verstandigste om op dit moment te gaan behalen?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
MS 100 / 101, aangevuld met de MS 500 wat mij betreft. Doe je veel met Teams dan kun je ook de MS 700 nog overwegen.
@segil Zie je reactie nu pas. Exact dat was het, aangevuld met wat 'live' presentaties van wat NL community members. Het was voor mij met name een goed moment om weer eens wat mensen 'uit m'n netwerk' in het echt te kunnen spreken
Oh, en hier en daar wat swag te kunnen scoren. Prima Azure paraplu en waterfles meegenomen
@segil Zie je reactie nu pas. Exact dat was het, aangevuld met wat 'live' presentaties van wat NL community members. Het was voor mij met name een goed moment om weer eens wat mensen 'uit m'n netwerk' in het echt te kunnen spreken
Oh, en hier en daar wat swag te kunnen scoren. Prima Azure paraplu en waterfles meegenomen
[ Voor 59% gewijzigd door ralpje op 18-11-2021 13:57 ]
Wat jij roept is zeker waar, maar begin eerst met bijvoorbeeld MS-900. Dit is de foundation, en geeft al een beeld van de onderwerpen binnen O365. In vrijwel elke subtak zit een XX-900 Foundations certificaat waarmee de basis kennis wordt getest.ralpje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:55:
MS 100 / 101, aangevuld met de MS 500 wat mij betreft. Doe je veel met Teams dan kun je ook de MS 700 nog overwegen.
Het is erg afhankelijk van wat iemand wil doen. Wil je breed en alles op expert, dan moet je eindigen met MS-100 en MS-101, maar die heeft als voorwaarde dat je al een andere (niet MS-900) hebt gehaald.
Maar wil je richting Teams dan idd MS-700.
Ben je meer developer, overweeg MS-600
Ga je Windows 10 beheren, richt je dan op de MD certificaten.
Voor Security doe MS-500 en kijk naar de SC certificaten
Maar wil je alles van het Power Platform, kijk dan naar de PL certificaten
En voor Azure gaat er een hele werled open met verschillende AZ certificaten.
De keuze is reuze...
Ik ben bezig met studeren voor de Azure Architect certificering, en daar is nu AZ-305 voor in beta. Ik twijfel heel erg of ik die doe, of de AZ-303 en AZ-304, die moet ik dan wel voor maart 2022 gedaan hebben, omdat dat AZ-303 en AZ-304 retiren.
[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 01-12-2021 13:21 ]
Zo heel veel verschil zit er ook weer niet in de updates.Turdie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:20:
Ik ben bezig met studeren voor de Azure Architect certificering, en daar is nu AZ-305 voor in beta. Ik twijfel heel erg of ik die doe, of de AZ-303 en AZ-304, die moet ik dan wel voor maart 2022 gedaan hebben, omdat dat AZ-303 en AZ-304 retiren.
No production networks were harmed during this posting
Als je AZ-104 al hebt zou ik starten met 305. John Savill heeft er net een Master Class voor geüpload.Turdie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:20:
Ja die zag ik voorbijkomen, dank! Probleem alleen is dat beta examens niet helemaal gratis kan doen, examens die niet in beta zijn wel, dus moet ffe wachten todat ie uit beta komt als ik voor az-305 gaGalukon schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:37:
[...]
Als je AZ-104 al hebt zou ik starten met 305. John Savill heeft er net een Master Class voor geüpload.
[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 01-12-2021 16:54 ]
Ha ja, Marco Timmermans. Prima gast, ik ken hem goed als mede MCT'er. Let op dat er best wat vragen over Sentinel in het examen MS-500 zitten. Meer dan in de cursus wordt behandeld. Ook Defender for Identity moet je wel kennen. ATA is de oude versie, die is uit het examen gehaald dus hoef je niet te kennen voor zover ik het goed heb.Turdie schreef op maandag 15 november 2021 @ 01:41:
Vorige week weer gezakt met 690 voor SC-200, ik laat die maar even links liggen, denk dat ik te weinig ervaring heb als security operations analyst (dat is mijn werk ook niet). Nu komende week MS-500, daar heb ik de cursus een paar weken van gevolgd, daar heb ik het afgelopen jaar wel veel mee gedaan. Hele goede cursus trouwens van ex MCT Regional Lead, Marco Timmermans, super MCT, had echt mazzel met hem, en een aantal zulke mooie verhalen gehoord over MCT summits en dat soort dingen, want hij zit ook heel erg in de community en dat vind ik altijd heel leuk. Bij Computrain.
Make music, not war
ATA == Defender for Identity, net zoals Cloud App Security == Defender for Cloud Apps.
Nog even en Microsoft hernoemt Word naar Defender for Grammar
Nog even en Microsoft hernoemt Word naar Defender for Grammar
Betas beschikbaar
https://techcommunity.mic...-az-801-beta/ba-p/2147111
Exam AZ-800: Administering Windows Server Hybrid Core Infrastructure (beta)
Exam AZ-801: Configuring Windows Server Hybrid Advanced Services (beta)
voor weer 80% korting, dus 33 euro per stuk. En volgens mij 25% korting op een volgend examen dus eigenlijk effectief gratis.
https://techcommunity.mic...-az-801-beta/ba-p/2147111
Exam AZ-800: Administering Windows Server Hybrid Core Infrastructure (beta)
Exam AZ-801: Configuring Windows Server Hybrid Advanced Services (beta)
voor weer 80% korting, dus 33 euro per stuk. En volgens mij 25% korting op een volgend examen dus eigenlijk effectief gratis.
Ik heb me even geleden ingeschreven voor de MS Ignite. Echter vroeg ik me af hoe je zo'n examen in kon plannen omdat ik nergens een voucher zie. Scheelt weer kosten voor mijn huidige examen aangezien die ook in de lijst staat als opties. 
Of kan ik als ik een examen in plan, deze zien en wordt deze automagisch toegepast.
Of kan ik als ik een examen in plan, deze zien en wordt deze automagisch toegepast.
Wanneer je het examen inplant en wilt afrekenen, krijg je de optie om de voucher te selecteren. Deze zit dus gekoppeld aan je account.Arunia schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:27:
Ik heb me even geleden ingeschreven voor de MS Ignite. Echter vroeg ik me af hoe je zo'n examen in kon plannen omdat ik nergens een voucher zie. Scheelt weer kosten voor mijn huidige examen aangezien die ook in de lijst staat als opties.
@dukejan Raar, ik heb het toevallig getest, maar er komt niets op. Nu moet ik zeggen dat ik er vanwege lessen niet "bij" kon zijn, maar voorheen met de AI, AZ en DP was daar ook geen probleem mee omdat het systeem aan gaf dat ik er niet bij was, maar er toen wel bij was.
Ik heb vanochtend nog mijn training ingepland op basis van deze voucher. Heb je wel een "challenge" afgerond en hiervan ook een bevestiging op de mail gehad?
Deze mail heeft als onderwerp "Claim your free Microsoft Certification exam from Microsoft Ignite"
Deze mail heeft als onderwerp "Claim your free Microsoft Certification exam from Microsoft Ignite"
@dukejan Dan is dat het probleem. Dan moet ik een challenge nog doen. Gelukkig nog wel even om dat te gaan doen.
Thanks, ik had dat even gemist.
Laat maar, ik zie het al. Voor 7 december had ik een challenge moeten afronden. Balen, dan gaat het over.
Thanks, ik had dat even gemist.
Laat maar, ik zie het al. Voor 7 december had ik een challenge moeten afronden. Balen, dan gaat het over.
[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 14-12-2021 14:06 ]
Wat zijn jullie ervaringen met beta examens van Microsoft? Zelf heb ik afgelopen jaar AZ-303 en 304 behaald, nu zag ik dat deze niet heel lang meer geldig is en dat het AZ-305 examen erbij is gekomen. Is het slim om voor dit examen te gaan of kan ik beter wachten tot die uit de beta fase is?
Ik zou een ander examen kiezen dan een uit dezelfde serie. Je kan de certificaten via een online quiz elk jaar vernieuwen.kalenderjaar schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:37:
Wat zijn jullie ervaringen met beta examens van Microsoft? Zelf heb ik afgelopen jaar AZ-303 en 304 behaald, nu zag ik dat deze niet heel lang meer geldig is en dat het AZ-305 examen erbij is gekomen. Is het slim om voor dit examen te gaan of kan ik beter wachten tot die uit de beta fase is?
Als je het examen en de titel heb behaald verdwijnt deze niet omdat Microsoft weer nieuwe examens maakt. Vaak is het een verbetering op de examens die je al gedaan hebt. Of Microsoft past het pad aan waarin je het examen kan behalen.kalenderjaar schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:37:
Voor jou Azure Expert krijg je ieder jaar of om de 2 jaar een online hercertificering waarmee je de titel blijft behouden.
en mochten er echt hele drastische dingen wijzigen in de Route van Microsoft dan bieden ze vaak tussen examens aan. ( zo ging het ook met 70-535 richting de AZ examens )
je kan beter richten op nieuwe examens met nieuwe onderwerpen
Its all in the little things that people do..
Yes dat ga ik doen, binnenkort kan ik ook mijn Azure Architect verlengen, hebben jullie al eens zo’n tussentijdse quiz gedaan en hoe beviel dat?Galukon schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:45:
[...]
Ik zou een ander examen kiezen dan een uit dezelfde serie. Je kan de certificaten via een online quiz elk jaar vernieuwen.
Wat mij aan die 305 met name voor het hoofd stoot is dat men de 104 een verplichte prerequisite heeft gemaakt om de architect cert te behalen. Althans, zo lijkt het wel.Turdie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:20:
Alles leuk en aardig, maar ik zit in de data hoek en ik heb weinig behoefte om een admin dingetje te halen als ik dat nooit gebruik. En nog iedere keer zou moeten verlengen ook.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja daar hebben ze een heel data track voor, maar geen idee of daar een architect cert bij zit. Maar ik ben van mening dat voor een data engineer az-104 ook toegevoegde waarde kan hebben omdat de basis van azure goed te snappen, zodat je als devops zelf ook je eigen landing zone kan beheren. Een aantal data engineers bij ons hadden az-104 en dat scheelde ons cloud team heel veel vragen.The Eagle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:25:
[...]
Wat mij aan die 305 met name voor het hoofd stoot is dat men de 104 een verplichte prerequisite heeft gemaakt om de architect cert te behalen. Althans, zo lijkt het wel.
Alles leuk en aardig, maar ik zit in de data hoek en ik heb weinig behoefte om een admin dingetje te halen als ik dat nooit gebruik. En nog iedere keer zou moeten verlengen ook.
[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 22-12-2021 06:13 ]
Ik heb AZ-103 en AZ-400 behaald, 203 weet ik meeste al van omdat er veel overlap is met 103 en ik veel praktijkervaring heb met 204, dus voor de heb wil ik die begin volgend jaar doen. Twijfel nog beetje of ik daarna Architecture wil doen of Security, vanuit mijn rol ligt Architecture wat meer voor de hand, aan de andere kant denk ik dat ik Security ook wel tof zou vinden en ook weer enorm belangrijk voor mijn rol 
Neig iets meer voor security te gaan. Overigens vind ik de renewal examens zeer positief (behalve dat 103 bomvol fouten zit
), 400 was goed en leuk dat je toch weer nieuwe dingen leert.
Neig iets meer voor security te gaan. Overigens vind ik de renewal examens zeer positief (behalve dat 103 bomvol fouten zit
Wat is het belangrijkste voor je rol? @raptorix En welke kant wil je dan op?
Ik ben me vooral aan het richten op Security, Sc-900 -> SC-300 ( aansluitend MS-500)
en voor volgend jaar ben ik aan het kijken voor AZ-500 & SC-200 en erna SC-400 . Dan heb ik de microsoft Security kant wel gehad. Om daarna me echt te gaan richten op de Cyber Security kant, ben ik ernaast me in aan het lezen op CISSP / CISM.
Ik vind namelijk zowel de technische kant als de management kant erg aantrekkelijk
Ik ben me vooral aan het richten op Security, Sc-900 -> SC-300 ( aansluitend MS-500)
en voor volgend jaar ben ik aan het kijken voor AZ-500 & SC-200 en erna SC-400 . Dan heb ik de microsoft Security kant wel gehad. Om daarna me echt te gaan richten op de Cyber Security kant, ben ik ernaast me in aan het lezen op CISSP / CISM.
Ik vind namelijk zowel de technische kant als de management kant erg aantrekkelijk
[ Voor 3% gewijzigd door ptjuh op 22-12-2021 14:59 ]
Ja dat viel mij dus ook op! Maar ik heb nu het architect cert(303,304), betekent dat dat ik deze gewoon kan verlengen met de quiz, of moet ik dan ook az-305 erbij halen als de 303 en 304 verlopen zijn?The Eagle schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:25:
[...]
Wat mij aan die 305 met name voor het hoofd stoot is dat men de 104 een verplichte prerequisite heeft gemaakt om de architect cert te behalen. Althans, zo lijkt het wel.
Het punt is dat mijn rol heel breed is, formeel ben ik lead developer van een offside team, maar omdat we onze architectuur opnieuw aan het opzetten zijn is dat ook een belangrijk facet, en aangezien security ook enorm belangrijk is (crypo/fintech) is dat ook weer belangrijkptjuh schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:57:
Wat is het belangrijkste voor je rol? @raptorix En welke kant wil je dan op?
Ik ga er nog even over nadenken
Nee hoor, je kunt gewoon verlengen. AZ-305 vervangt de combi AZ-303 en AZ-304.kalenderjaar schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:38:
[...]
Ja dat viel mij dus ook op! Maar ik heb nu het architect cert(303,304), betekent dat dat ik deze gewoon kan verlengen met de quiz, of moet ik dan ook az-305 erbij halen als de 303 en 304 verlopen zijn?
Je hoeft maar 1x het examen te doen, daarna alleen de online assessments ieder jaar.
Gelukkig maar! Al wil ik de 305 nog wel doen als die uit de beta is omdat die me erg interessant lijkt.ralpje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:45:
[...]
Nee hoor, je kunt gewoon verlengen. AZ-305 vervangt de combi AZ-303 en AZ-304.
Data gaat maar tot associate level. En die heb ik al. Expert is alleen solutions architect of DevOps engineer. Ik heb een solutions architect rol, maar engineering is voor de engineers.Turdie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 06:11:
[...]
Ja daar hebben ze een heel data track voor, maar geen idee of daar een architect cert bij zit. Maar ik ben van mening dat voor een data engineer az-104 ook toegevoegde waarde kan hebben omdat de basis van azure goed te snappen, zodat je als devops zelf ook je eigen landing zone kan beheren. Een aantal data engineers bij ons hadden az-104 en dat scheelde ons cloud team heel veel vragen.
Snap zeker de toegevoegde waarde van een 104 voor een data engineer, voegt voor mij echter niet heel veel toe. Ik zeg alleen dat ze een omgeving nodig hebben die xyz kan, hoe mogen ze zelf fixen
Aanvullende: ergens heb ik ook het idee dat ms niet specifiek op de data hoek focust. Als ik naar hun producten kijk dan is het veelal een doorontwikkeling van SQL server in bepaalde vormen, of een product dat ze in licentie gebruiken of gekocht hebben (databricks, hdinsight, data governance, data model templates, etc) met een ms sausje er overheen. Cosmos hebben ze zelf ontwikkeld. Dat is niet echt geland heb ik het idee.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja dat probleem heb ik ook bij de SC examens dat gaat ook maar tot associate. Ze stoppen minder engineer effort in de on-prem producten maar focussen op de Azure workloads. Dus minder doorontwikkeling op SQL Server maar wel ontwikkeling in de data workloads in Azure, en dat zie je bij meerdere dingen (Intune vs ConfigMgr)/ Ik ben nu ook architect en vind de achtergrond wel fijn, zodat ik makkelijker kan sparren met engineers op gelijk niveau.The Eagle schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:30:
[...]
Data gaat maar tot associate level. En die heb ik al. Expert is alleen solutions architect of DevOps engineer. Ik heb een solutions architect rol, maar engineering is voor de engineers.
Snap zeker de toegevoegde waarde van een 104 voor een data engineer, voegt voor mij echter niet heel veel toe. Ik zeg alleen dat ze een omgeving nodig hebben die xyz kan, hoe mogen ze zelf fixen![]()
Aanvullende: ergens heb ik ook het idee dat ms niet specifiek op de data hoek focust. Als ik naar hun producten kijk dan is het veelal een doorontwikkeling van SQL server in bepaalde vormen, of een product dat ze in licentie gebruiken of gekocht hebben (databricks, hdinsight, data governance, data model templates, etc) met een ms sausje er overheen. Cosmos hebben ze zelf ontwikkeld. Dat is niet echt geland heb ik het idee.
Ik ga sowieso Microsoft Learning wel even benaderen of ze ook voor de data paths expert kunnen ontwikkelen
[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 23-12-2021 02:19 ]
Ik denk dat ze voor de SC niet echt een expert rol kunnen maken. Want dan ga je ook meer de kant op van Security Manager. Minder de technische kanten op. Met de SC examens heb je dan ook alle technische componenten al aangeraakt.Turdie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 00:49:
[...]
Ja dat probleem heb ik ook bij de SC examens dat gaat ook maar tot associate. Ze stoppen minder engineer effort in de on-prem producten maar focussen op de Azure workloads. Dus minder doorontwikkeling op SQL Server maar wel ontwikkeling in de data workloads in Azure, en dat zie je bij meerdere dingen (Intune vs ConfigMgr)/ Ik ben nu ook architect en vind de achtergrond wel fijn, zodat ik makkelijker kan sparren met engineers op gelijk niveau.
Ik ga sowieso Microsoft Learning wel even benaderen of ze ook voor de data paths expert kunnen ontwikkelen
Ik vindt de kracht dan meer liggen in de SC Examens aangevuld met de MS-500 / Az- 500.
Jawel ze zijn al met een security architect bezig, daar heb ik pas nog een blueprint voor gekregen.ptjuh schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:56:
[...]
Ik denk dat ze voor de SC niet echt een expert rol kunnen maken. Want dan ga je ook meer de kant op van Security Manager. Minder de technische kanten op. Met de SC examens heb je dan ook alle technische componenten al aangeraakt.
Ik vindt de kracht dan meer liggen in de SC Examens aangevuld met de MS-500 / Az- 500.
@Turdie zou je die eens willen delen?
Vandaag weer eens een examen gedaan, MD-100. Viel me toch wel een beetje tegen, veel dingen gebruik je niet in het mkb. Gelukkig geslaagd. Nu door voor de MD-101.
Whatever.
@Harmen en hoe was die? Nog tips? Ben er ook voor bezig
Grappig, juist de MD-100 vond ik eigenlijk goed te doen. Ik ben nu bezig met MD-101, maar merk dat ik juist daar erg veel moeite met de materie heb.Harmen schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:49:
Vandaag weer eens een examen gedaan, MD-100. Viel me toch wel een beetje tegen, veel dingen gebruik je niet in het mkb. Gelukkig geslaagd. Nu door voor de MD-101.
Ik moet zeggen, ik heb ook een achtergrond in serverbeheer met rechten en rollen. De laatste jaren weinig met werkplekken hoeven te doen, laat staan MDM gerelateerde activiteiten. Juist daar ga ik nu heel erg op nat en merk ik dat ik slecht de mogelijkheden en verschillen uit elkaar kan houden. (Intune en Endpoint manager)
Heb nu MS-100, MD-100 op zak. Vorig jaar MS-101 geprobeerd. Was toch iets te hoog gegrepen. 
Wellicht dat ik die een keer na de MD-101 ga doen. Merk dat je wel redelijk wat ervaring moet hebben. Enkel studeren is niet voldoende.

Wellicht dat ik die een keer na de MD-101 ga doen. Merk dat je wel redelijk wat ervaring moet hebben. Enkel studeren is niet voldoende.
Whatever.
Het hebben van ervaring maakt het maken van de examens ook veel makkelijker. Mijn ervaring is dat met je ervaring je ook veel beter kan educated guessen.Harmen schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:13:
Heb nu MS-100, MD-100 op zak. Vorig jaar MS-101 geprobeerd. Was toch iets te hoog gegrepen.
Of dat je wellicht te moeilijk gaat denken? Daar heb ik af en toe last van.
Waar ik mij ook aan erger is dat je bij een examen maar 1 scherm hebt, veel schakelen tussen tabs en informatie. Kost veel tijd.
Waar ik mij ook aan erger is dat je bij een examen maar 1 scherm hebt, veel schakelen tussen tabs en informatie. Kost veel tijd.
Whatever.
Gisteren mijn allereerste certificaat behaald, MS-900! Erg blij hiermee, aangezien ik pas 5 maanden in dienst ben bij mijn eerste werkgever. Wat is een mooie vervolgstap volgens jullie? Ben systeembeheerder met voornamelijk werkzaamheden binnen Windows Server.
Proficiat met je resultaat.wErudite schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:40:
Gisteren mijn allereerste certificaat behaald, MS-900! Erg blij hiermee, aangezien ik pas 5 maanden in dienst ben bij mijn eerste werkgever. Wat is een mooie vervolgstap volgens jullie? Ben systeembeheerder met voornamelijk werkzaamheden binnen Windows Server.

Wat vond je van het examen? Was de praktische kennis en ervaring, die je bij je huidige werkgever hebt opgedaan, nodig om het examen te behalen, of niet?
Als ik eerlijk ben: ja. Mijn voorkennis heeft me wel behoorlijk geholpen. Had soms vragen dat ik dacht: Hmm, in de praktijk ken ik die andere 3 helemaal niet, dus moet 't de 4e zijn.Robinho96 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:57:
[...]
Proficiat met je resultaat.Ik ga dat examen binnen een 2-tal weken ook doen.
Ik ben wel niet werkzaam als IT'er momenteel, maar hoop met dat examen net iets makkelijker aan een job in die sector te geraken.
Wat vond je van het examen? Was de praktische kennis en ervaring, die je bij je huidige werkgever hebt opgedaan, nodig om het examen te behalen, of niet?
Maar hij was te doen voor mij! Succes!
Wat was je score als ik vragen mag?wErudite schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 16:02:
[...]
Als ik eerlijk ben: ja. Mijn voorkennis heeft me wel behoorlijk geholpen. Had soms vragen dat ik dacht: Hmm, in de praktijk ken ik die andere 3 helemaal niet, dus moet 't de 4e zijn.
Maar hij was te doen voor mij! Succes!
Ik weet het niet 100% zeker maar volgensmij was het 877.
https://vladtalkstech.com...tion-voucher-in-2022.html
Blogpost met opties voor gratis examen (de fundamentals) en opties voor korting op anderen.
Blogpost met opties voor gratis examen (de fundamentals) en opties voor korting op anderen.
Vandaag ook geslaagd op mijn MS-900 examen met 746 punten en heb nu dus zo mijn eerste certificaat binnen.
Daar ben ik natuurlijk heel blij om. Had eerst ook al een 2-tal keer het MS-100 examen geprobeerd, maar vond dat toch net iets te moeilijk op dat moment.

Hoe was de examen? Was die lastig of makkelijk?
Is mooie tussenstap naar MS-100
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Ik vond het wat tussen de twee in. Bij sommige vragen moest je heel goed nadenken en bij andere vragen waren de antwoorden vrij logisch. Al bij al ben ik heel blij dat ik gehaald heb.Buizerd__NL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:56:
Hoe was de examen? Was die lastig of makkelijk?
AZ-900 of MS-100 staat inderdaad als volgende op de planning.
Voor wie de AZ-305 in beta gedaan heeft: de results zijn binnen!
Ik heb onlangs mijn MS-900 certificering behaald. Wat is volgens jullie de volgende stap?
MS-100 en MS-101 als je deze lijn wil voortzetten.wErudite schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:26:
Ik heb onlangs mijn MS-900 certificering behaald. Wat is volgens jullie de volgende stap?
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Maar voor dat certificaat te halen moet je wel ook nog op examens zoals MD-100 en MD-101 (of andere op hetzelfde niveau) geslaagd zijn. Zo staat het toch op hun site.Rudi Vader schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:12:
[...]
MS-100 en MS-101 als je deze lijn wil voortzetten.
Waar staat dat? MS-100 en MS-101 is een andere tak van sport dan de MD-100 en MD-101. De MS trainingen zijn Microsoft 365 en MD (Modern Desktop) trainingen is Windows 10/11.Robinho96 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Maar voor dat certificaat te halen moet je wel ook nog op examens zoals MD-100 en MD-101 (of andere op hetzelfde niveau) geslaagd zijn. Zo staat het toch op hun site.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Hier op pagina 11Rudi Vader schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:58:
[...]
Waar staat dat? MS-100 en MS-101 is een andere tak van sport dan de MD-100 en MD-101. De MS trainingen zijn Microsoft 365 en MD (Modern Desktop) trainingen is Windows 10/11.
En ik legde de nadruk op zoals. Ook op bijvoorbeeld MS-500 (Microsoft 365 Security Administration) hierna geslaagd zijn, is mogelijk om dit certificaat te behalen. De volgorde maakt niet echt uit.
Maakt niet uit hoor. Heb zelf eerst MS100-101 gedaan, en daarna pas MS-500.Robinho96 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:11:
[...]
Hier op pagina 11![]()
En ik legde de nadruk op zoals. Ook op bijvoorbeeld MS-500 (Microsoft 365 Security Administration) hierna geslaagd zijn, is mogelijk om dit certificaat te behalen. De volgorde maakt niet echt uit.
Uiteindelijk moet je MS100-101 + MS500 óf MD100-101 halen voor je Expert status. Volgorde maakt niet uit.
Dat zei ik toch?GrasshopperNL schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:50:
[...]
Maakt niet uit hoor. Heb zelf eerst MS100-101 gedaan, en daarna pas MS-500.
Uiteindelijk moet je MS100-101 + MS500 óf MD100-101 halen voor je Expert status. Volgorde maakt niet uit.
zo volgende certificaat ook weer binnen...
afgelopen 4 maanden de SC-900 , Sc-300 en nu de MS-500 gedaan...
Volgende op de stapel zijn AZ-500 en de SC-200
SC-900 staat bij mij nu ook op de lijst voor komende maand. Vond je deze materie goed te doen?ptjuh schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:30:
zo volgende certificaat ook weer binnen...
Ik heb al de AZ-104, MD-100+101 gehaald, ik verwacht daar wat overlap in.
ja, ik vond de materie goed te doen. En ik erna de SC-300 gedaan die vond ik pittiger..dukejan schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:39:
[...]
SC-900 staat bij mij nu ook op de lijst voor komende maand. Vond je deze materie goed te doen?
Ik heb al de AZ-104, MD-100+101 gehaald, ik verwacht daar wat overlap in.
Ik maak vaak gebruik van Alex de Jong zijn video's. Goede uitleg in het Nederlands ( soms engels).
YouTube: SC-900 in Dutch - deel 1: Azure Active Directory basis (dit is Deel 1 van SC-900)
Zijn er mensen die de volgende cursus hebben gevolgd:
https://docs.microsoft.co...cations/courses/ms-030t00
Ik zie ook nog de MS-300
https://www.the-academy.n...ng-microsoft-365-teamwork
Maar op de pagina van MS staat retired
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/ms-300
Ik ben recent van baan gewisseld en van 21 jaar systeembeheerder te zijn geweest naar een werkplekfunctie (bewuste keuze, burnout, lang verhaal).
In deze functie zal het uiteindelijk gaan om een regie functie waar alles zo een beetje buiten de deur ligt. Echter zou ik voor mezelf graag meer kennis opdoen betreffende Sharepoint online en Teams.
Of is deze dan beter?
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/ms-900
Ik zie ook nog de MS-300
Ik ben recent van baan gewisseld en van 21 jaar systeembeheerder te zijn geweest naar een werkplekfunctie (bewuste keuze, burnout, lang verhaal).
In deze functie zal het uiteindelijk gaan om een regie functie waar alles zo een beetje buiten de deur ligt. Echter zou ik voor mezelf graag meer kennis opdoen betreffende Sharepoint online en Teams.
Of is deze dan beter?
[ Voor 17% gewijzigd door kromme op 22-02-2022 16:05 ]
Keep it calm...en lek mig de zuk
@kromme
MS700 is een Teams certificaat, Sharepoint Online is voor zover ik weet geen certificaat voor, dit is denk het beste te leren via een test tenant o.i.d.
https://docs.microsoft.com/en-us/sharepoint/introduction
https://sharepointmaven.com/
@ptjuh Wat vond je van de MS500?
Heeft iemand ervaring met het kopen van examen vouchers via bijvoorbeeld https://slimindeklas.nl/ ?
Ik heb geen credit card en zou graag zelf examens kunnen aanschaffen
MS700 is een Teams certificaat, Sharepoint Online is voor zover ik weet geen certificaat voor, dit is denk het beste te leren via een test tenant o.i.d.
https://docs.microsoft.com/en-us/sharepoint/introduction
https://sharepointmaven.com/
@ptjuh Wat vond je van de MS500?
Heeft iemand ervaring met het kopen van examen vouchers via bijvoorbeeld https://slimindeklas.nl/ ?
Ik heb geen credit card en zou graag zelf examens kunnen aanschaffen
[ Voor 12% gewijzigd door BroWohsEdis op 23-02-2022 22:41 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Ik heb vandaag mijn Renewal for Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate gehaald Maar waar ik die renewal gedaan heb staat dat ik het gehaald heb maar bij het Certification Dashboard staat dat (nog) niet. Nu staat er altijd bij dat het tot 48 uur kan duren voor het verwerkt is maar bij een normaal examen staat het er altijd wel snel bij. Hebben jullie die ervaring ook dat het langer duurt met een renewal?
Duurt idd eventjes, maar het komt wel
Ik zou zeggen: begin met de MS-900. Dat is echt de basis-basis. Daarna de MS-100, MS-101 en de MS-500 (de M365 Security versie) en dan ben je een heel eind. Geeft je ook gelijk certificering als je het examen doet, wat bij bijvoorbeeld de 030 en de 300 niet (meer) kan.kromme schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:57:
Zijn er mensen die de volgende cursus hebben gevolgd:
Ik zie ook nog de MS-300
Of is deze dan beter?
Als dan blijkt dat je je op specifieke zaken nog wilt verdiepen, kan dat daarna nog.
Ik heb toevallig afgelopen week weer een (online) MS-500 gegeven. Wat wil je weten?
Hij is binnen maar duurde veel langer dan ik gewend ben van ze.paella schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:11:
Duurt idd eventjes, maar het komt wel
Oh gaafralpje schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 09:24:
[...]
Ik heb toevallig afgelopen week weer een (online) MS-500 gegeven. Wat wil je weten?
Binnenkort ga ik een avondtraining volgen voor de MS500, zijn er specifieke onderwerpen binnen het examen die veel worden gevraagd waarop ik me eventueel alvast extra kan voorbereiden?
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Voor het identity stuk is belangrijk.
Ken het verschil tussen cloud-only en federated identities, de verschillende authenticatie-opties (pass-through, ADFS, etc.), hoe je conditional access en MFA inzet en wat je identity protection en aanverwante technieken kunt doen. Ik denk dat je dan ca. 40% van het examen al te pakken hebt.
Ken het verschil tussen cloud-only en federated identities, de verschillende authenticatie-opties (pass-through, ADFS, etc.), hoe je conditional access en MFA inzet en wat je identity protection en aanverwante technieken kunt doen. Ik denk dat je dan ca. 40% van het examen al te pakken hebt.
@BroWohsEdis Werk je al met de O365 security?
Ik had het vooral zwaar met de DLP vragen. Hier totaal niet mee gewerkt en het is ook net het stukje wat ik niet interesant vindt
Ik had het vooral zwaar met de DLP vragen. Hier totaal niet mee gewerkt en het is ook net het stukje wat ik niet interesant vindt
Misschien goed om te weten, MS-700 (Teams Administrator Associate) is nu ook gratis te scoren wanneer je de gerelateerde virtual training days volgt. Handig wanneer je MS-100 + MS-101 op het oog hebt, scheelt weer 165 euri
Beetje balen, twee weken terug zelf nog voor betaald.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Hi, bedankt voor het delen. Ik heb hem ook net zelf betaald, helaas!pimsaint schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:03:
Misschien goed om te weten, MS-700 (Teams Administrator Associate) is nu ook gratis te scoren wanneer je de gerelateerde virtual training days volgt. Handig wanneer je MS-100 + MS-101 op het oog hebt, scheelt weer 165 euri

Dit is wel het eerste associate level certificaat wat ik gratis (buiten de ignite days) door Microsoft uitgedeeld zie worden.
Er zijn meer van die training days met gratis examen:pimsaint schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 07:03:
AZ-900
PL-900
DP-900
AI-900
SC-900
kan je allemaal gratis doen als je meedoet met zo'n gratis virtual training day.
Waarom staat MS-900 er nooit bijpaella schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:21:
[...]
Er zijn meer van die training days met gratis examen:
AZ-900
PL-900
DP-900
AI-900
SC-900
kan je allemaal gratis doen als je meedoet met zo'n gratis virtual training day.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Oeh, heb er nu 4 die ik dan wellicht wil gaan doen. Al is het maar voor die fundamental examens. 
Alleen even plannen met de data. Examens kan ik verplaatsen en een keer doen dit jaar of volgend jaar.
AI-900 van vorig jaar moet ik ook nog doen, maar eerst eens tijd maken om verder te leren voor de AZ-104.
Alleen even plannen met de data. Examens kan ik verplaatsen en een keer doen dit jaar of volgend jaar.
AI-900 van vorig jaar moet ik ook nog doen, maar eerst eens tijd maken om verder te leren voor de AZ-104.
[ Voor 51% gewijzigd door Arunia op 08-03-2022 10:42 ]
Ik wil de volgende gaan doen:
AZ-305 (AZ-305 is net uit, scheelt me een examen)
AZ-104
AZ-700
En alle SC
En misschien nog CCSP
AZ-305 (AZ-305 is net uit, scheelt me een examen)
AZ-104
AZ-700
En alle SC
En misschien nog CCSP
[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 08-03-2022 11:14 ]
Zeker, maar dat was hierboven al eens gemeld; fundamental exams zijn al een tijdje gratis te scoren na het volgen van een gratis training day, en vanaf deze maand komt MB-910 (Dynamics 365 CRM fundamentals) daar ook nog bij.paella schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:21:
[...]
Er zijn meer van die training days met gratis examen:
AZ-900
PL-900
DP-900
AI-900
SC-900
Mijn punt was meer dat je, zoals @dukejan ook al aangaf, nu ook gratis een associate exam kan scoren door een training day bij te wonen. Ik denk echter wel dat het bij dit associate examen blijft, waarschijnlijk willen ze de adoptie van Teams nog meer pushen.
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Ik kan sowieso alle Microsoft examens gratis doen, wij hebben ESI(Enterprise Skills Initative)pimsaint schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:46:
[...]
Zeker, maar dat was hierboven al eens gemeld; fundamental exams zijn al een tijdje gratis te scoren na het volgen van een gratis training day, en vanaf deze maand komt MB-910 (Dynamics 365 CRM fundamentals) daar ook nog bij.
Mijn punt was meer dat je, zoals @dukejan ook al aangaf, nu ook gratis een associate exam kan scoren door een training day bij te wonen. Ik denk echter wel dat het bij dit associate examen blijft, waarschijnlijk willen ze de adoptie van Teams nog meer pushen.
[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 08-03-2022 12:27 ]
Lang geleden (eind 2014) heb ik de Office 365 examens op die manier gedaan, gratis omdat Microsoft Office 365 ging pushen. Daarmee dus MCSA Office 365 gratis kunnen halen.pimsaint schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:46:
[...]
Ik moet binnenkort examen gaan doen voor de MD-100 van mijn werk
ik heb die cursus gedaan via it learn on demand en het skillpipe boek doorgenomen.
zelf 5 jaar helpdesk ervaring dus niet echt policy aanpassen ed.
nu heb ik https://www.itexams.com/exam/MD-100 gedaan.
Mijn gevoel is dat ik dit nimmer ga halen.
Wie heeft er nog tips?
ik heb die cursus gedaan via it learn on demand en het skillpipe boek doorgenomen.
Wie heeft er nog tips?
[ Voor 16% gewijzigd door Question Mark op 10-03-2022 15:00 ]
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
Verwijderd
Nieuw examen in beta, ziet er wel leuk uit, maar weet nog niet of ik zin heb om het examen te gaan doen:
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/sc-100
Die ziet er inderdaad erg leuk uit... Ik denk dat dit wel een pittge wordt!!Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:02:
Nieuw examen in beta, ziet er wel leuk uit, maar weet nog niet of ik zin heb om het examen te gaan doen:
Je mag er hoer niet over praten, maar dat soort braindump sites (zo worden ze genoemd) bestaan wel. Ikzelf maak er ook gebruik van omdat ik er nog niet in werk en dan is het aan de hand van studiemateriaal niet te doen. Daarnaast kreeg ik ze tijdens mijn studie ook gewoon mee.maartentmm schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:28:
Wie heeft er nog tips?
Vroeger op school voor windows 7 ramde je die 180 mogelijk vragen in je kop en deed je dan examen bestaat dat nog?
Je kunt ook een trial licentie afnemen en hiermee aan de slag gaan. Daarmee doe je wel de onhands ervaring op en kun je de materie goed doornemen.Arunia schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:05:
[...]
Je mag er hoer niet over praten, maar dat soort braindump sites (zo worden ze genoemd) bestaan wel. Ikzelf maak er ook gebruik van omdat ik er nog niet in werk en dan is het aan de hand van studiemateriaal niet te doen. Daarnaast kreeg ik ze tijdens mijn studie ook gewoon mee.
@dukejan Oh ja, dat is ook zeker een optie, maar die is maar beperkt geldig en volgens mij eenmalig? Of is dat alleen die voucher die je bij de studies krijgt?
Verwijderd
Gewoon de documentatie van Microsoft doornemen wellicht? Wat leer je nou van 180 vragen uit je hoofd leren? Helemaal niks.maartentmm schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:28:
Wie heeft er nog tips?
Vroeger op school voor windows 7 ramde je die 180 mogelijk vragen in je kop en deed je dan examen bestaat dat nog?
Ik snap dit niet. Microsoft heeft per examen echt hele goede documentatie en per hoofdstuk precies uitgelegd wat je moet leren. Braindumps leren kan ervoor zorgen dat je je volledige Microsoft certified account kwijtraakt met al je certificeringen en zou ik echt afraden.Arunia schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:05:
[...]
Je mag er hoer niet over praten, maar dat soort braindump sites (zo worden ze genoemd) bestaan wel. Ikzelf maak er ook gebruik van omdat ik er nog niet in werk en dan is het aan de hand van studiemateriaal niet te doen. Daarnaast kreeg ik ze tijdens mijn studie ook gewoon mee.
In de topicstart staan twee stukjes over Studeren en Oefenen voor het examen waar wordt doorverwezen naar trainingspartijen en examenoefenpartijen. Daarnaast heeft MS ook veel informatie per examen en in het algemeen over wat er in het examen zelf wordt verwacht kwa kennis, en hoe je jezelf kan voorbereiden op het examen. https://docs.microsoft.co...rtifications/prepare-exam
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
@Verwijderd Ja en nee. Het probleem is dat als je er niet in werkt, het best wel moeilijk is om de juiste antwoorden te vinden. Ik heb zowel de studie als de documentatie van Microsoft doorgenomen, maar wanneer ik de vragen voor me krijg (en ik heb echt wel jarenlange IT ervaring) dan weet ik echt niet meer het juiste antwoord.
Daarbij is plat braindumps leren natuurlijk niet de bedoeling. Tijdens het leren probeer ik ook meteen te begrijpen waarom een antwoord dat antwoord is.
Tijdens het examen heb je soms vragen die je herkend, maar vaak ook niet en moet je het dus uit je kennis halen waarom dat antwoord klopt of niet.
Qua kwijtraken van je account en alles, ik vraag me af hoe MS dit überhaupt kan zien. Sorry, maar daar geloof ik echt niet in. Die discussie is wel vaker op internet te vinden, maar er is geen reden waarom MS dit zou moeten kunnen zien tijdens je examen. Maar laten we die discussie niet nogmaals opstarten. Ieder zijn mening erover. Maar bedenk wel, niet voor iedereen is het met theorie alleen te doen als je er niet in werkt. En nee die paar labs zijn het ook niet altijd qua kennis.
Overigens blijf ik er bij dat je pas echt leert zodra je er echt mee werkt. Dit geldt eigenlijk voor alles.
Daarbij is plat braindumps leren natuurlijk niet de bedoeling. Tijdens het leren probeer ik ook meteen te begrijpen waarom een antwoord dat antwoord is.
Tijdens het examen heb je soms vragen die je herkend, maar vaak ook niet en moet je het dus uit je kennis halen waarom dat antwoord klopt of niet.
Qua kwijtraken van je account en alles, ik vraag me af hoe MS dit überhaupt kan zien. Sorry, maar daar geloof ik echt niet in. Die discussie is wel vaker op internet te vinden, maar er is geen reden waarom MS dit zou moeten kunnen zien tijdens je examen. Maar laten we die discussie niet nogmaals opstarten. Ieder zijn mening erover. Maar bedenk wel, niet voor iedereen is het met theorie alleen te doen als je er niet in werkt. En nee die paar labs zijn het ook niet altijd qua kennis.
Overigens blijf ik er bij dat je pas echt leert zodra je er echt mee werkt. Dit geldt eigenlijk voor alles.
[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 10-03-2022 15:16 ]
Een AZ-104 is een stuk meer waard dan de fundamentals. De laatste detacheringstoko die ik sprak hechtte aan die fundamentals iig geen waarde. Dat was meer de insteek van "ja leuk dat je snapt wat cloud is en welke bouwblokken er zijn, maar kun je het ook zelf bouwen?".Arunia schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:41:
Oeh, heb er nu 4 die ik dan wellicht wil gaan doen. Al is het maar voor die fundamental examens.
In de meeste engineersfuncties is dat vrij essentieel
Is absoluut waar. Het is meer voor mezelf om uit te vinden welke richting me het meeste trekt.The Eagle schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:05:
[...]
Een AZ-104 is een stuk meer waard dan de fundamentals. De laatste detacheringstoko die ik sprak hechtte aan die fundamentals iig geen waarde. Dat was meer de insteek van "ja leuk dat je snapt wat cloud is en welke bouwblokken er zijn, maar kun je het ook zelf bouwen?".
In de meeste engineersfuncties is dat vrij essentieel
Ik heb de AI-900 bijvoorbeeld ook gebruikt alleen maar om fundamentals kennis over AI op te doen. Kan altij van pas komen op andere vlakken. Zo moet je vooral de -900 fundamentals serie zien.
Deze week voor het eerst de AZ-305 aan geven als docent.
Wat ongelooflijke zonde dat Microsoft daar in z'n geheel geen labs meer bij doet, alleen maar vage 'ontwerp en een oplossing en praat er rond een kopje thee over met z'n allen' opdrachten, maar geen enkele vorm van bouwen.
Ik snap de insteek, het is een architecture exam en een architect en ontwerpt van alles maar bouwt niets in de visie van Microsoft, maar juist die praktische toepassing is voor veel studenten wat ervoor zorgt dat de theorie 'klikt'.
Sommige lab providers lijken nog wel wat eigen lab oefeningen toe te voegen gelukkig, maar wat mij betreft wel een gemiste kans van Microsoft, dit.
Wat ongelooflijke zonde dat Microsoft daar in z'n geheel geen labs meer bij doet, alleen maar vage 'ontwerp en een oplossing en praat er rond een kopje thee over met z'n allen' opdrachten, maar geen enkele vorm van bouwen.
Ik snap de insteek, het is een architecture exam en een architect en ontwerpt van alles maar bouwt niets in de visie van Microsoft, maar juist die praktische toepassing is voor veel studenten wat ervoor zorgt dat de theorie 'klikt'.
Sommige lab providers lijken nog wel wat eigen lab oefeningen toe te voegen gelukkig, maar wat mij betreft wel een gemiste kans van Microsoft, dit.
Dat zal dan ook wel voor de komende Cybersecurity Architect Expert gelden?ralpje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:18:
Deze week voor het eerst de AZ-305 aan geven als docent.
Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.