Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste
Acties:

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
@s3n Bij het boeken van het examen kun je een test uitvoeren, of je hardware/verbinding etc goed werkt/goed genoeg is, niet gedaan vooraf ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• The GUI
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:59

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

@s3n Heb ik ook 2 keer gehad. Alle checks slagen, je ziet jezelf in het venster echter PV ziet je niet (zwart scherm). Ik had het zelfs met een andere webcam.

Nou heb ik thuis nog dubbel NAT en toen ik rechtstreeks op het modem aangesloten zat was het probleem weg. Heb je wellicht een mesh set die in router mode staat?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 16GB Trident Z 3733C16 | GTX 1070 Ti | 3 x 1TB SSD

• s3n
  • Laatst online: 08:31
The GUI schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:07:
@s3n Heb ik ook 2 keer gehad. Alle checks slagen, je ziet jezelf in het venster echter PV ziet je niet (zwart scherm). Ik had het zelfs met een andere webcam.

Nou heb ik thuis nog dubbel NAT en toen ik rechtstreeks op het modem aangesloten zat was het probleem weg. Heb je wellicht een mesh set die in router mode staat?
Dat is idd hetzelfde issue. Heb geen bijzonder netwerk, maar ik geloof gelijk dat daar de oorzaak wel in moet liggen. Gezien het aantal klachten over dit onderwerp zijn er meer.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

segil schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:54:
Hoe zit dat met die Whizlabs? De prijzen zijn in Indian Roepies en is omgerekend nog geen 10 euro. Dat is best goedkoop voor een oefen examen, zeker als je het vergelijkt met Measureup e.d. In hoeverre is dit legaal, en niet gewoon een website met exam dumps? Weet iemand dit?
Whizlabs is volstrekt legit. Ik vind het eerder vreemd dat jij roepies ziet, ik zag gewoon de prijzen in euros. Afrekenen met CC. Vond de kwaliteit van whizlabs prima, hun proefexamens waren moeilijker dan de examens die ik bij MS kreeg.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• kalenderjaar
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 09:20
segil schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:54:
Hoe zit dat met die Whizlabs? De prijzen zijn in Indian Roepies en is omgerekend nog geen 10 euro. Dat is best goedkoop voor een oefen examen, zeker als je het vergelijkt met Measureup e.d. In hoeverre is dit legaal, en niet gewoon een website met exam dumps? Weet iemand dit?
Ik heb weleens een aantal Whizlabs practice tests gedaan, het zijn gewoon exam dumps maar dan anders verwoord en met een betere uitleg bij de antwoorden 😅 (er zullen vast anderen zijn die het niet met me eens zijn).

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:16
The Eagle schreef op Friday 30 July 2021 @ 18:25:
[...]

Whizlabs is volstrekt legit. Ik vind het eerder vreemd dat jij roepies ziet, ik zag gewoon de prijzen in euros. Afrekenen met CC. Vond de kwaliteit van whizlabs prima, hun proefexamens waren moeilijker dan de examens die ik bij MS kreeg.
Voor zover ik het weet zijn het gewoon exam dumps, die dus niet legit zijn >:)

• kalenderjaar
Goed om te lezen dat het renewal examen zo makkelijk te doen is, heb net Solution Architect behaald en zag dat die (maar) een jaar geldig is.

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:51

Phntm

Tlingelingeling

TheVMaster schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 14:04:
[...]

Voor zover ik het weet zijn het gewoon exam dumps, die dus niet legit zijn >:)
Alle voorbereidings examens van partijen die niet Microsoft zijn, zijn exam dumps.

Maar dat het examen dumps zijn maakt het niet plotseling "niet legit" . Microsoft's "eigen" voorbereidings materiaal via Mindhub gaat nergens over. 60~90 euro voor een tijdelijke licentie voor examen stof dat qua niveau niet in de buurt komt van het echte examen, met theorie uitleg dat veel te wensen over laat. Waar een partij als whizlabs voor een veel lagere prijs ten minste fatsoenlijk uitleg geeft bij de antwoorden met verwijzing naar de materie op Microsoft's eigen Docs website. :)

Als je zei dat exam topics niet legit is, dan had ik je geloofd. Met Whizlabs zit je er naast en bovendien hangt het gewoon sterk af van welk examen je neemt. Er zijn bepaalde certificaten die worden gezien als onbelangrijk of irrelevant, daarvan wordt de materie nooit meer geüpdate bij wie dan ook. OOk niet meegemaakt bij Mindhub destijds toen ik een az104 licentie kreeg vanuit een cursus en halverwege die speciale half jaar licentie werden er geen updates meer uitgevoerd op de materie.

Gewoon lekker gebruik maken van wat je wilt om de theorie beter te leren. Het toepassen van de kennis is belangrijker dan een momentopname voor een virtueel papiertje. 8)

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:16
Phntm schreef op Sunday 1 August 2021 @ 20:55:
[...]

Alle voorbereidings examens van partijen die niet Microsoft zijn, zijn exam dumps.

Maar dat het examen dumps zijn maakt het niet plotseling "niet legit" . Microsoft's "eigen" voorbereidings materiaal via Mindhub gaat nergens over. 60~90 euro voor een tijdelijke licentie voor examen stof dat qua niveau niet in de buurt komt van het echte examen, met theorie uitleg dat veel te wensen over laat. Waar een partij als whizlabs voor een veel lagere prijs ten minste fatsoenlijk uitleg geeft bij de antwoorden met verwijzing naar de materie op Microsoft's eigen Docs website. :)

Als je zei dat exam topics niet legit is, dan had ik je geloofd. Met Whizlabs zit je er naast en bovendien hangt het gewoon sterk af van welk examen je neemt. Er zijn bepaalde certificaten die worden gezien als onbelangrijk of irrelevant, daarvan wordt de materie nooit meer geüpdate bij wie dan ook. OOk niet meegemaakt bij Mindhub destijds toen ik een az104 licentie kreeg vanuit een cursus en halverwege die speciale half jaar licentie werden er geen updates meer uitgevoerd op de materie.

Gewoon lekker gebruik maken van wat je wilt om de theorie beter te leren. Het toepassen van de kennis is belangrijker dan een momentopname voor een virtueel papiertje. 8)
Er zijn wel degelijk legit websites en niet alle aanbieders zijn brain dumps. Ik heb maak zelf geen gebruik van oefenexamens. Ik had whizlabs door Google gehaald en daaruit bleek dat zou gaan om het gebruik van braindumps. Dat is gewoon een erg slechte manier om je kennis te testen.

Je moet gewoon de content kennen en dan een oefen examen doen en dan geen braindump, zodat je (onbewust) de echte examenvragen aan het trainen bent. Zo ongelooflijk dom is dat. 🤯

Tuurlijk is de kennis een stuk belangrijker, maar als je die kennis hebt dan zou je zo’n papiertje ook zonder problemen moeten kunnen halen natuurlijk. Geen ‘oefen examens sites’ voor nodig zou ik dan zeggen.

[Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 01-08-2021 21:49]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

TheVMaster schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:45:
[...]

Er zijn wel degelijk legit websites en niet alle aanbieders zijn brain dumps. Ik heb maak zelf geen gebruik van oefenexamens. Ik had whizlabs door Google gehaald en daaruit bleek dat zou gaan om het gebruik van braindumps. Dat is gewoon een erg slechte manier om je kennis te testen.

Je moet gewoon de content kennen en dan een oefen examen doen en dan geen braindump, zodat je (onbewust) de echte examenvragen aan het trainen bent. Zo ongelooflijk dom is dat. 🤯

Tuurlijk is de kennis een stuk belangrijker, maar als je die kennis hebt dan zou je zo’n papiertje ook zonder problemen moeten kunnen halen natuurlijk. Geen ‘oefen examens sites’ voor nodig zou ik dan zeggen.
Als je die kennis hebt, dan hoef je ook geen gebruik te maken van de theorie laat staan een oefenexamen volgens jouw logica. :+ Je kent immers alles al.

Er zijn zat websites om zaken te leren over hoe en wat, en in de praktijk loop je alsnog alles te googlen. Een examen is een momentopname. Hoe je het wendt of keert, als je uit bent op examenvragen en niet meer, dan kom je ook gewoon niet aan werk. Zo simpel is het in de echte wereld. Vaak genoeg gezien waar mensen velletjes hadden en eruit geknikkerd werden tijdens de proefperiode want de kennis is niet toereikend aan hoe zij zichzelf hebben verkocht.

Verder vind ik gewoon niet dat je iedereen aan één kam moet gaan scheren omdat zij gebruik maken van een website. Heel goed van je dat je geen gebruik maakt van oefenexamens, maar er zit een verschil tussen keihard antwoorden leren en leren waarom een antwoord correct of incorrect is.

Domme beslissingen zijn aan een individu, ik denk dat jij daar weinig last van zal hebben als mensen hun eigen toekomst verneuken.

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 03-12 19:40

3DDude

I void warranty's

Eens met hierboven. (ik heb paar keer MCSE ofzo).

Ik pak ook de Q&A's en neem die dingen door om te checken of het snap.
Maarja als ik het niet snap .. bouw ik alles wel na. (daarom heeft mijn nieuwe werkstation o.a. 128GB ram..:P) Dus het gaat erom wat je ermee doet.
- heb je gestudeerd met instructie filmpjes / cursus materiaal
- vragen en antwoorden doornemen (bevestig dat je alles snapt)
- uitzoeken waarom het antwoord X of Y is.
- Nabouwen in eigen lab omgeving (hyper-v, vmware workstation.. kies iets).

Alleen de Q&A's leren en niet eens het cursus materiaal doornemen is natuurlijk weer het andere uiterste.. -_-'

Luister dit ~8min &Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 03-12 13:38

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:19
Verdorie, dat is net 1 week nadat ik mijn AZ-900 heb gepland :) Ik overweeg nog om mee te doen voor de AZ-104, maar ik weet niet goed hoe de controle is op het partner zijn.

• ZeRoC00L
  • Niet online
segil schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Verdorie, dat is net 1 week nadat ik mijn AZ-900 heb gepland :) Ik overweeg nog om mee te doen voor de AZ-104, maar ik weet niet goed hoe de controle is op het partner zijn.
Gewoon aanmelden, grote kans dat het gewoon lukt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• kalenderjaar
Ik heb afgelopen week AZ 304 behaald. Nu heb ik AZ 104, 204, 500, 303 en 304. Nu vraag ik mij af wat jullie ervaring is met AZ400, zou dit nog een toevoeging zijn?

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:57
Nadat ik MS-100 en MS-101 behaald heb ben ik nu aan het leren voor MS-500.
Het valt me op dat MS-500 best wel een breed pakket aan diensten bevat waar je kennis van dient te hebben, en dat voor een skill level 200.

• segil
MS-500 heeft toch een groot overlap met 100 en 101? Althans wel toen ik het 2 jaar geleden gehaald heb.

• edxr84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 30-11 11:45
Ik ben inmiddels begonnen aan AZ-104 middels de Microsoft Docs (self paced).
Nu zie ik dat sinds maandag een groot deel van de Modules aangepast zijn.

En wel op zo'n manier, dat het lijkt alsof de modules bondiger en beknopter worden besproken.
Ook zie ik dat er veel minder exercises aanwezig zijn (lees alle aangepaste modules hebben geen exercises meer.).

Weet iemand de reden hier achter en of dit ergens door MS gecommuniceerd is?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

edxr84 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:19:
Ik ben inmiddels begonnen aan AZ-104 middels de Microsoft Docs (self paced).
Nu zie ik dat sinds maandag een groot deel van de Modules aangepast zijn.

En wel op zo'n manier, dat het lijkt alsof de modules bondiger en beknopter worden besproken.
Ook zie ik dat er veel minder exercises aanwezig zijn (lees alle aangepaste modules hebben geen exercises meer.).

Weet iemand de reden hier achter en of dit ergens door MS gecommuniceerd is?
Meestal staat het op de examenpagina zelf als er een wijziging aan komt of als zaken zijn gewijzigd. In het document over de skills outline worden de veranderingen meegenomen. In principe is de theorie altijd maar een deel van de basis. De rest is praktijkervaring op doen door zelf een eigen account te maken en beetje de omgeving te ontdekken. Je kan nog microsoft labs vinden door ze op te zoeken. Daar had ik ook gebruik van gemaakt als het ging om stof dat ik niet goed begreep. Daarnaast nog examen oefening gedaan (destijds mindhub en whizlabs). Gaan je wat uren kosten :>

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Zijn er hier meer die met Edge Chromium niet op de examen wijzig of aanvraag pagina kunnen komen. Het venster blijft verder wit. Heb daarna Chrome gepakt wat wel werkte, maar ondertussen ook niet meer.
Nu met FireFox werkt het wel. Zo irritant en het zal vast een browser instelling zijn, maar kan niet echt vinden hoe ik dat op los.

Volgende week vrijdagavond examen voor DP-900 en daarna door hopelijk naar AI-900 door.
eerste week november lessen voor de AZ-104. Ben benieuwd. Dan is het echt begonnen zullen we maar zeggen.

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:00
Arunia schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:07:
Zijn er hier meer die met Edge Chromium niet op de examen wijzig of aanvraag pagina kunnen komen. Het venster blijft verder wit. Heb daarna Chrome gepakt wat wel werkte, maar ondertussen ook niet meer.
Nu met FireFox werkt het wel. Zo irritant en het zal vast een browser instelling zijn, maar kan niet echt vinden hoe ik dat op los.

Volgende week vrijdagavond examen voor DP-900 en daarna door hopelijk naar AI-900 door.
eerste week november lessen voor de AZ-104. Ben benieuwd. Dan is het echt begonnen zullen we maar zeggen.
IK heb het met Chrome maar Safari werkt goed. Soms helpt cookies e.d. verwijderen, maar niet altijd Vaag inderdaad.

No production networks were harmed during this posting

• YaYo86
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Arunia schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:07:

paella schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

IK heb het met Chrome maar Safari werkt goed. Soms helpt cookies e.d. verwijderen, maar niet altijd Vaag inderdaad.
Hier dezelfde ervaringen als jullie. Opzeker heel irritant.

Heeft iemand de AZ-700 Beta onlangs gedaan? Ik wel en kan jullie melden dat dit bij far het examen was waar ik "rustig" 4-5 min bezig was om sommige vragen goed tot mij te nemen door de hoeveelheid info en analyses doe je moest doen. Moeilijk vond ik hem niet perse. Vanuit de community hoorde ik signalen dat men vragen moest gokken ivm tijdnood, die ervaring had ik ook helaas. Zeer waarschijnijk ben ik daardoor gezakt, but we'll see.

[Voor 18% gewijzigd door YaYo86 op 19-08-2021 09:48]

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:13

ralpje

Deugpopje

YaYo86 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:43:

Heeft iemand de AZ-700 Beta onlangs gedaan? Ik wel en kan jullie melden dat dit bij far het examen was waar ik "rustig" 4-5 min bezig was om sommige vragen goed tot mij te nemen door de hoeveelheid info en analyses doe je moest doen. Moeilijk vond ik hem niet perse. Vanuit de community hoorde ik signalen dat men vragen moest gokken ivm tijdnood, die ervaring had ik ook helaas. Zeer waarschijnijk ben ik daardoor gezakt, but we'll see.
:w

Ik vond het een leuk examen. Tijdsnood had ik niet direct, wel had ik spijt dat ik hem als een online proctored examen deed.
In het examencentrum waar ik normaal heen ga krijg je altijd een 'whiteboard papiertje' met een marker zodat je indien nodig een netwerktekeningetje kunt maken of een subnetje kunt uitrekenen, bij een online exam mag dat uiteraard niet en moet je het doen met de 'whiteboard tool' die in de software zit. Dat werkt toch minder lekker :p

Ik heb eigenlijk geen idee of ik hem gehaald heb, durf er nog erg weinig over te zeggen. Ben heel benieuwd.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• YaYo86
  • Nu online
ralpje schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:08:
[...]

:w

Ik vond het een leuk examen. Tijdsnood had ik niet direct, wel had ik spijt dat ik hem als een online proctored examen deed.
In het examencentrum waar ik normaal heen ga krijg je altijd een 'whiteboard papiertje' met een marker zodat je indien nodig een netwerktekeningetje kunt maken of een subnetje kunt uitrekenen, bij een online exam mag dat uiteraard niet en moet je het doen met de 'whiteboard tool' die in de software zit. Dat werkt toch minder lekker :p

Ik heb eigenlijk geen idee of ik hem gehaald heb, durf er nog erg weinig over te zeggen. Ben heel benieuwd.
De examen inhoud was absoluut leuk ja! Heb jij al veel ervaring met networking in Azure? Ik niet namelijk. Als dat zo is verklaart het allicht dat ik wat meer tijd nodig had bij sommige vragen.

Goed punt over het whiteboard, dat had handig geweest in dit examen. Gratis tip voor toekomstige studenten!

Nu een aantal weken? wachten op de uitslag :)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

YaYo86 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

De examen inhoud was absoluut leuk ja! Heb jij al veel ervaring met networking in Azure? Ik niet namelijk. Als dat zo is verklaart het allicht dat ik wat meer tijd nodig had bij sommige vragen.
Ik werk al een jaartje of tien met de MS Cloud :)
Daarnaast ben ik MCT en geef ik dus regelmatig AZ-104 / 303 / 304 / etc. trainingen. Die basiskennis helpt heel erg bij nieuwe examens, vaak is er veel overlap.
Enige minpunt aan dit examen (heb ik ook als feedback achtergelaten) is dat er, in ieder geval in de vragenset die ik kreeg, veel focus lag op verschillen tussen verschillende SKU's, bijvoorbeeld voor een gateway. Dat vind ik altijd jammer; het test parate kennis (die je als je het nodig hebt in je werk altijd gewoon googled ;)), maar niet inzicht in werking of analytisch vermogen. De focus van dit examen was daarmee voor mij eigenlijk net verkeerd.
Goed punt over het whiteboard, dat had handig geweest in dit examen. Gratis tip voor toekomstige studenten!

Nu een aantal weken? wachten op de uitslag :)
Zodra het examen uit beta naar GA gaat heb je binnen twee weken je score report :)

• segil
Zojuist AZ-900 gedaan en geslaagd met 900 punten. Was niet moeilijk. Wel weer wat vragen tussen waarvan je kunt afvragen wat de nut is om dat te weten. Maar goed...

Wat wel wederom ruk en k*t was, was het check-in proces. Ditmaal 30 minuten van te voren dit proces gedaan en alle stappen doorlopen. Wachten op de operator. Die vertelde dat de foto van mijn rijbewijs niet scherp was. Aantal keer opnieuw gemaakt, ook in zonlicht. Bleef onscherp. Camera is prima in orde (Samsung S10), getest met Camera app en die foto was haarscherp. Maar die onvue mobile website maakte om welke reden ook slechte foto's. Vervolgens moest ik check-in opnieuw doen met webcam. Dus ik starten, maar geen mogelijkheid om webcam te kiezen. Kwam gelijk in queue. Volgende operator: je foto is onscherp 8)7 Die kon mij wel een beetje helpen om de foto te maken met de webcam en na 45 minuten vloeken en tieren uiteindelijk kunnen beginnen.
Operator gaf toe dat die mobile app soms problemen kan geven. Wat een poepzooi om je examen mee te beginnen. En dit was zeker niet de eerste keer dat ik 30-60 min verlies door een probleem aan de kant van pearsonvue.

Goed, adem in en adem uit... op naar AZ-104.

• Turdie
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 05:13
segil schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:54:
Zojuist AZ-900 gedaan en geslaagd met 900 punten. Was niet moeilijk. Wel weer wat vragen tussen waarvan je kunt afvragen wat de nut is om dat te weten. Maar goed...

Wat wel wederom ruk en k*t was, was het check-in proces. Ditmaal 30 minuten van te voren dit proces gedaan en alle stappen doorlopen. Wachten op de operator. Die vertelde dat de foto van mijn rijbewijs niet scherp was. Aantal keer opnieuw gemaakt, ook in zonlicht. Bleef onscherp. Camera is prima in orde (Samsung S10), getest met Camera app en die foto was haarscherp. Maar die onvue mobile website maakte om welke reden ook slechte foto's. Vervolgens moest ik check-in opnieuw doen met webcam. Dus ik starten, maar geen mogelijkheid om webcam te kiezen. Kwam gelijk in queue. Volgende operator: je foto is onscherp 8)7 Die kon mij wel een beetje helpen om de foto te maken met de webcam en na 45 minuten vloeken en tieren uiteindelijk kunnen beginnen.
Operator gaf toe dat die mobile app soms problemen kan geven. Wat een poepzooi om je examen mee te beginnen. En dit was zeker niet de eerste keer dat ik 30-60 min verlies door een probleem aan de kant van pearsonvue.

Goed, adem in en adem uit... op naar AZ-104.
Gefeliciteerd!
Daarom doe ik liever examens in een test center ;). Online proctoring werkt bij mij toch niet omdat ik geen kamer heb waarin aan alle kanten muren heb en daar vallen op
Maandag heb ik trouwens AZ-500 (Azure Security Engineer) examen ;), indien er intresse is zal ik binnenkort wel posten wat ik heb gedaan qua voorbereiding. Daarna over een paar maanden MS-500 en SC-200. Kon wel via mijn werk de cursus doen, maar dat heb ik maar geannulleerd omdat opleidingscentra steeds met data aan het schuiven waren, heel irritant

[Voor 12% gewijzigd door Turdie op 21-08-2021 19:08]

• YaYo86
  • Nu online
Voor het geval het nog niet gemeld was, de MS certification week begint vandaag, bij actieve deelname krijg je een gratis voucher voor een examen naar keuze én een practice test. Registreren kan nog: https://vcmstoragedistro....k%20FAQ%20-%20Partner.pdf

[Voor 3% gewijzigd door YaYo86 op 23-08-2021 13:18]

• jmignolet
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12:35
Ik was begonnen met MD-100 door het te volgen op ITPro.tv wat overigens prima is. Echter, nog niet volledig up-to-date. Ik denk zelfs dat die video's werden opgenomen rond 2017-2018. Er is ondertussen veel veranderd met M365 etc. Er vallen ook zaken weg heb ik het gevoel: Language packs, User migration etc vind ik niet meer terug in "Skill Measurements".

Vind het zelf wat risky om die specifieke topics niet meer in te studeren. Het is ook de eerste keer dat ik certficiaten instudeer, dus ben een beetje voorzichtig. :)
Bedoeling is om van Support functie naar System engineer/admin te gaan. :>

[Voor 6% gewijzigd door jmignolet op 23-08-2021 14:26]

• segil
YaYo86 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:17:
Voor het geval het nog niet gemeld was, de MS certification week begint vandaag, bij actieve deelname krijg je een gratis voucher voor een examen naar keuze én een practice test. Registreren kan nog: https://vcmstoragedistro....k%20FAQ%20-%20Partner.pdf
Volgens mij niet meer. Als ik kijk op https://register.govirtua...34-487f-b049-ec2ec75c2265, dan zie ik "Certification Week for Partners is SOLD OUT"

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Turdie schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Maandag heb ik trouwens AZ-500 (Azure Security Engineer) examen ;)
En? In mijn ervaring is de AZ-500 een stuk beter te doen dan de MS-500, trouwens :)
Ik ga over tien minuutjes de AZ-304 doen. Totaal onvoorbereid (zoals ik al m'n examens blijkbaar doe de laatste tijd :p) dus ik ben benieuwd.

• paella
ralpje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Totaal onvoorbereid (zoals ik al m'n examens blijkbaar doe de laatste tijd :p) dus ik ben benieuwd.
Dat heet "op ervaring" ;)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Helaas, 650 :(
Wel één onderwerp wat duidelijk onder par was, dus de komende tijd maar eens wat database shizzle extra bestuderen en nog een keer proberen :p

• Turdie
ralpje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

En? In mijn ervaring is de AZ-500 een stuk beter te doen dan de MS-500, trouwens :)
Ik ga over tien minuutjes de AZ-304 doen. Totaal onvoorbereid (zoals ik al m'n examens blijkbaar doe de laatste tijd :p) dus ik ben benieuwd.
Helaas gezakt met 675 (voelde wel zuur want de passing score was 700). Zit ook een live lab in nu, had ook iets van 80 vragen. Terwijl ik al een hele tijd met Azure security werk vond ik hem echt te pittig. Ik denk dat ik mijn AKS/Kubernetes nog wat moet bijspijkeren ;)

[Voor 13% gewijzigd door Turdie op 23-08-2021 20:07]

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:57
Vorige week MS-500 gehaald. Vond hem best pittig.
Ben er wel erg blij mee, had 805 punten. Mooie afsluiter van de 3 examens (MS-500, MS-100 en MS-101)

• segil
GrasshopperNL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:54:
Vorige week MS-500 gehaald. Vond hem best pittig.
Ben er wel erg blij mee, had 805 punten. Mooie afsluiter van de 3 examens (MS-500, MS-100 en MS-101)
Gefeliciteerd met je Expert titel!

• Flaxourne
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 03-12 10:47
Vraagje! Kun je MCP vouchers voor bijv. AZ-104 gebruiken?
Kennen jullie een plek waar je deze voordelig kunt kopen?

Thanks in advance!

• segil
paella schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:03:
Die assesment valt wel mee (moest 68% halen, had 72%).

[Afbeelding]
Ik heb 'm ook gehaald vandaag, jeeehhhh... 80% goed, in 1x keer. Beetje gok werk. Vond het allerzins meevallen.

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13:35
For your information

Mochten er mensen zijn die binnenkort MS-100 gepland hebben staan, hou rekening mee dat er ook labs in het examen zitten. Dus niet meer alleen maar multi choose vragen.

[Voor 11% gewijzigd door Buizerd__NL op 25-08-2021 23:20]

PSN: BUIZERD____NL 4x_

• segil
Mensen, ik heb jullie hulp nodig. Ik zit in de luxe positie dat ik een MS voucher heb voor een examen en de voucher verloopt 31 aug. Over een paar dagen dus. Ik ben zojuist begonnen met AZ-104 en dat examen heb ik al gepland (met een andere gratis voucher :)) En nu moet ik dus iets plannen voor na AZ-104 in 2022 en ik weet niet wat. Ik heb op dit moment de volgende certs: MS-100,MS-101,MS-203,MS-500,MS-700,PL-900 en AZ-900. En over een paar maanden ook AZ-104.

Alhoewel development mij nooit zo getrokken heeft (ik heb vroeger HTS electro gedaan en veel geprogrammeerd in assembly, pascal, delphi, C, Visual C++, maar nooit echt boeiend genoeg gevonden), wil ik het wellicht toch weer een kans geven. Ik zat te kijken naar AZ-203 - Microsoft Certified: Azure Developer Associate. Heeft iemand hier ervaring mee en moet je dan al goed kunnen programmeren? Of ontwikkel je dat ook tijdens het leren van dit examen?

Als dat 'm niet wordt, dan kan ik wellicht ook nog AZ-700 doen (Microsoft Certified: Azure Network Engineer Associate), dat past wellicht meer bij mijn CCNA opleiding die ik ooit gedaan heb. Weet alleen niet of ik daar ook iets aan heb, aangezien ik bij het infra team zit, en niet networking doe.

Kortom, help :)

• YaYo86
  • Nu online
segil schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:39:
Mensen, ik heb jullie hulp nodig. Ik zit in de luxe positie dat ik een MS voucher heb voor een examen en de voucher verloopt 31 aug. Over een paar dagen dus. Ik ben zojuist begonnen met AZ-104 en dat examen heb ik al gepland (met een andere gratis voucher :)) En nu moet ik dus iets plannen voor na AZ-104 in 2022 en ik weet niet wat. Ik heb op dit moment de volgende certs: MS-100,MS-101,MS-203,MS-500,MS-700,PL-900 en AZ-900. En over een paar maanden ook AZ-104.

Alhoewel development mij nooit zo getrokken heeft (ik heb vroeger HTS electro gedaan en veel geprogrammeerd in assembly, pascal, delphi, C, Visual C++, maar nooit echt boeiend genoeg gevonden), wil ik het wellicht toch weer een kans geven. Ik zat te kijken naar AZ-203 - Microsoft Certified: Azure Developer Associate. Heeft iemand hier ervaring mee en moet je dan al goed kunnen programmeren? Of ontwikkel je dat ook tijdens het leren van dit examen?

Als dat 'm niet wordt, dan kan ik wellicht ook nog AZ-700 doen (Microsoft Certified: Azure Network Engineer Associate), dat past wellicht meer bij mijn CCNA opleiding die ik ooit gedaan heb. Weet alleen niet of ik daar ook iets aan heb, aangezien ik bij het infra team zit, en niet networking doe.

Kortom, help :)
No-brainer: AZ-500: Microsoft Azure Security Technologies. Heeft veel raakvlakken (en wat overlap) met AZ-104 topics, aangezien je nu met AZ-104 bezig bent vult dit elkaar mooi aan. AZ-700 zou ik na AZ-104 én AZ-500 doen omdat AZ-700 best wel diep gaat en AZ-500 en AZ-104 een hele goede basis vormen. Ik spreek uit ervaring. AZ-104 en AZ-500 heb ik gehaald, voor AZ-700 (Beta) wacht ik momenteel op de uitslag.

AZ-203 heb ik niet gedaan, nooit naar gekeken ook.

• paella
Als die voucher over een paar dagen verloopt, dan heb je niet veel tijd om te leren... dan zou ik bv. voor de gein AI-900 doen. Interessante informatie.

• YaYo86
  • Nu online
paella schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:48:
Als die voucher over een paar dagen verloopt, dan heb je niet veel tijd om te leren... dan zou ik bv. voor de gein AI-900 doen. Interessante informatie.
Waarschijnlijk bedoeld hij verlopen als in "inplannen". Ik heb dit ook meegemaakt dat hij "verloopt" maar je X maanden vooruit kunt plannen.

• segil
YaYo86 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

Waarschijnlijk bedoeld hij verlopen als in "inplannen". Ik heb dit ook meegemaakt dat hij "verloopt" maar je X maanden vooruit kunt plannen.
Ja dat dus... ik moet een examen plannen voor 31 aug, maar wanneer ik het examen doe is aan mij. Dat zal ergens begin 2022 worden.

@YaYo86 Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik twijfel een beetje aan AZ-500, omdat ik ook al MS-500 gedaan heb en best wat overlap zie. Ik zal er nog eens naar kijken.

• YaYo86
  • Nu online
segil schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Ja dat dus... ik moet een examen plannen voor 31 aug, maar wanneer ik het examen doe is aan mij. Dat zal ergens begin 2022 worden.

@YaYo86 Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik twijfel een beetje aan AZ-500, omdat ik ook al MS-500 gedaan heb en best wat overlap zie. Ik zal er nog eens naar kijken.
Twijfel niet, de topics overlappen. Inhoudelijk gaan ze echt dieper op de materie in, met uiteraard een focus op security.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

segil schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Die overlap is heel beperkt. AZ-500 is security op het Azure platform (van databases tot PIM tot compute, etc), MS-500 is security op het M365 platform (AIP, DLP, etc.)
De enige overlap zit hem wellicht in een stukje identity, wat natuurlijk op beide platformen gewoon gelijk is.
Kijk vooral naar waar je het meest mee werkt. Is dat Azure, ga dan de AZ-500 doen.

• Arunia
Excuses als het niet hier mag. Wil er ook weer niet een heel topic aan wijden zeg maar. Zo niet, gewoon de vraag negeren en weg laten zakken.

Mijn vrouw kijkt naar vacatures voor financial cloud analist. Lijkt ze heel interessant. Bij een aantal werk je met powerbi en ook over kosten van Azure subscriptions.

Geen idee of iemand het idee heeft of een az-900 of powerbi certificeringen dan interessant kunnen zijn? Bij powerbi kom ik zelf uit op:
DA-100 om te beginnen.

Ikzelf heb vrijdag examen voor dp-900. Maar dat duizelt me nog best voor de ogen dat materiaal eigenlijk.
Blijft maar een fundamentals en uiteraard gratis van ome Microsoft (of tante mag ook) gekregen.

Hierna even een weekje niets en dan AI-900. Ben benieuwd. Want die lijkt me wel leuk eigenlijk.

[Voor 24% gewijzigd door Arunia op 31-08-2021 00:35]

• dukejan
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:27
Arunia schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:32:
Excuses als het niet hier mag. Wil er ook weer niet een heel topic aan wijden zeg maar. Zo niet, gewoon de vraag negeren en weg laten zakken.

Mijn vrouw kijkt naar vacatures voor financial cloud analist. Lijkt ze heel interessant. Bij een aantal werk je met powerbi en ook over kosten van Azure subscriptions.

Geen idee of iemand het idee heeft of een az-900 of powerbi certificeringen dan interessant kunnen zijn? Bij powerbi kom ik zelf uit op:
DA-100 om te beginnen.

Ikzelf heb vrijdag examen voor dp-900. Maar dat duizelt me nog best voor de ogen dat materiaal eigenlijk.
Blijft maar een fundamentals en uiteraard gratis van ome Microsoft (of tante mag ook) gekregen.

Hierna even een weekje niets en dan AI-900. Ben benieuwd. Want die lijkt me wel leuk eigenlijk.
DP-900 is wel een beetje studeer werkt, maar is prima te doen. AI-900 is simpelweg de materiaal 1x goed doorlezen en je gezond verstand gebruiken. Ik vond AI-900 eigenlijk te simpel.

Succes!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Arunia schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:32:
Bij een aantal werk je met powerbi en ook over kosten van Azure subscriptions.
Als je inderdaad ook met dat soort zaken aan de slag gaat, kan de AZ-900 ook nog wel interessant zijn.
Geeft onder andere een goed beeld van de relaties management groups / subscriptions / resource groups en de basis mogelijkheden van cost management in Azure.

• segil
Iemand gratis MS voucher hebben, als je vandaag examen gaat doen?

Ik heb een MS voucher die vandaag verloopt. Ik wilde een examen plannen voor over een paar maanden, maar blijkbaar kan dat niet, alleen voor vandaag. En dan kan je 'm ook niet meer uitstellen :/

segil in "Meld hier uw kortingscodes/coupons V2"

[Voor 38% gewijzigd door segil op 31-08-2021 09:40]

• m0nkz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15-10 16:36
Bedankt Segil,

Ik heb m ingepland, was al aan het leren voor az-900

• segil
m0nkz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:38:
Bedankt Segil,

Ik heb m ingepland, was al aan het leren voor az-900
Fijn! Doe je vandaag examen? Kan je in dat andere topic reageren dat je 'm gebruikt hebt? Dan weet de rest dat ook.
En succes met je examen!

[Voor 4% gewijzigd door segil op 31-08-2021 10:45]

• m0nkz
Yep, heb m op vanavond om 22:00 staan. Bedankt!

• Arunia
@ralpje Ik verwacht dat DA-100 belangrijker zal zijn dan de AZ-900. Die laatste zou de stof doornemen voldoende moeten zijn lijkt me. Examen kan natuurlijk altijd. Al was het maar om te proeven (voor haar dan) hoe die examens gaan.

Ze wil graag bij een opleider lessen volgen.

• m0nkz
Ik heb m gehaald, Had MS-900 ingepland staan voor september en wilde AZ-900 kort daarna gaan doen. Werkdag omgetoverd in een leerdag en 9 uur lang flink aan de bak geweest voor Az-900 :).

• verstappen33
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 03-12 09:20
Hoi,

Ik ben de laatste 8 jaar bijna niet meer in aanraking gekomen met Windows omgevingen beheren..
De focus lag voornamelijk op Linux en klant begeleiding in projecten.

Door wat interne verschuivingen binnen de organisatie kom ik komende tijd veel meer in aanraking met onze windows omgeving.. Voornamelijk 2012-2016 server..
Het is geen complex domein maar ik merk dat mijn actuele kennis niet echt up to date is, ik loop 10 jaar achter :+

Er is veel veranderd met de komst van Azure etc en ik zoek dus eigenlijk een goed opfris traject om lekker aan de slag te kunnen binnen Server 2016-2019 en eventueel Azure, al speelt het laatste nog niet binnen ons bedrijf.

Heeft iemand leuke ideeen voor een traject?

• YaYo86
  • Nu online
Deze nieuwe certificeringen niets voor jou?

https://techcommunity.mic...or-associate/ba-p/2755635

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• paella
Nog even geduld alleen:

"The AZ-800 and AZ-801 exams will go into beta towards the end of 2021. An announcement will be made when the betas are available and we expect that uptake of available seats on the beta will be swift. The exams are likely to RTM early in 2022."

• segil
Grappig, dat MS nu toch ook inziet dat on-prem producten niet zomaar verdwijnen een certs daarvoor toch wel waarde hebben.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:52
paella schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 08:54:
Nog even geduld alleen:

"The AZ-800 and AZ-801 exams will go into beta towards the end of 2021. An announcement will be made when the betas are available and we expect that uptake of available seats on the beta will be swift. The exams are likely to RTM early in 2022."
Is er ook al bekend of je kan upgraden vanaf je MCSA 2016?

• Turdie
Ik had 2 pogingen nodig, maar ben vandaag geslaagd voor AZ-500!
Wat een pittig examen zeg!

[Voor 18% gewijzigd door Turdie op 18-09-2021 16:11]

• Piet400
  • Laatst online: 04-12 20:20
Hebben jullie nog suggesties qua proefexamens ?
Is Udemy daarvoor ok? of van een andere partij?

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:24
Piet400 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:33:
Hebben jullie nog suggesties qua proefexamens ?
Is Udemy daarvoor ok? of van een andere partij?
knip

Da's dus een examdump site, en niet toegestaan. De grote rode waarschuwing onderaan dit topic staat er niet voor niets

[Voor 29% gewijzigd door Question Mark op 04-10-2021 09:49]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dat is één van de slechtste exam dumps op het internet.... ER zijn betere alternatieven, men kan ze gewoon opzoeken in dit topic. Denk aan Microsoft en Pearson's eigen MindHub, of whizlabs

[Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 04-10-2021 09:48]

• segil
Dit is een dumpsite en niet toegestaan in dit topic. Staat ook in de topic warning.

[Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 04-10-2021 09:48]

• Arunia
Hoe doen jullie het praktisch oefenen binnen Azure?
Er zit zo nu en dan een lab stukje tussen bij Microsoft zelf (ben daar voor DP-900 nu doorheen aan het gaan.), maar dat vind ik nog wel een dingetje. Had wel iets gevonden om lokaal een soort Azure omgeving op te zetten, maar daar ben je dan weer ontzettend lang mee bezig. Grootste nadeel is ook gewoon dat ik er niet in werk.
Begin november wel Az-104 qua lessen, maar het leren is dan wel weer een dingetje voor de examens.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Arunia schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:32:
Hoe doen jullie het praktisch oefenen binnen Azure?
Er zit zo nu en dan een lab stukje tussen bij Microsoft zelf (ben daar voor DP-900 nu doorheen aan het gaan.), maar dat vind ik nog wel een dingetje. Had wel iets gevonden om lokaal een soort Azure omgeving op te zetten, maar daar ben je dan weer ontzettend lang mee bezig. Grootste nadeel is ook gewoon dat ik er niet in werk.
Begin november wel Az-104 qua lessen, maar het leren is dan wel weer een dingetje voor de examens.
Er zijn wat gitlab Microsoft labs die je kunt opzetten en volgen. Als je 104 gaat doen en je gaat nu al dat soort oefeningen doen, dan leer je al een hoop en kun je wat meer theorie oppakken tijdens de lessen.

Ik zie dus geen nadeel, en az104 gaat enorm veel tijd in. Bron: zelf 80+ uur in zitten met theorie+wat labs+oefeningen via mindhub destijds.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik spin meestal wat op in de subscription van mijn werkgever, die van de klant of desnoods die van mezelf. Die laatste kan ik evt declareren bij mijn werkgever.
Daarnaast heeft een beetje trainingsaanbieder gewoon een sandbox waar je dingen in kunt doen. Whizlabs doet dat, A Cloud Guru (aanrader!) ook.

En verder: zo duur is het niet, zeker niet als je het spul meteen na gebruik afschiet / weghaalt. Zie het ook als een stukje investering in jezelf.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Erik1805
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11:56
Vraag, als je geslaagd bent voor MD-100 krijg je dan ook een certificaat?

• dukejan
Erik1805 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:29:
Vraag, als je geslaagd bent voor MD-100 krijg je dan ook een certificaat?
Antwoord: Nee.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Het lijkt erop dat de uitslagen van de AZ-700 beta binnendruppelen. Hier een pass met een score van 736.
Zesjescultuur FTW :+

• YaYo86
  • Nu online
ralpje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:51:
Het lijkt erop dat de uitslagen van de AZ-700 beta binnendruppelen. Hier een pass met een score van 736.
Zesjescultuur FTW :+
Ik blijf het vreemd vinden, dat examen was veel te groot voor de tijd die je kreeg waardoor veel mensen meerdere vragen moesten gokken.Toch hoor ik dat mensen zijn geslaagd, ook ik: 709 _/-\o_ Gefeliciteerd voor een ieder!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik heb AZ-700 ook gehaald. Kan alleen mijn score niet vinden.. 7(8)7

@ralpje @YaYo86 Waar kan ik de scores vinden? En congrats met het behalen van AZ-700!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Vanaf de MCP site doorklikken naar de 'exam provider' Pearson VUE, daar kun je de score cards van al je examens terugvinden.

• YaYo86
  • Nu online
The GUI schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:33:
Ik heb AZ-700 ook gehaald. Kan alleen mijn score niet vinden.. 7(8)7

@ralpje @YaYo86 Waar kan ik de scores vinden? En congrats met het behalen van AZ-700!
ralpje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:38:
Vanaf de MCP site doorklikken naar de 'exam provider' Pearson VUE, daar kun je de score cards van al je examens terugvinden.
Idd zoals @ralpje zegt, rechts zie je dan Score Report of iets dergelijks. Site genereerd bij mij nu een foutmelding, dus houd dat in je achterhoofd als je het niet kunt vinden.

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

YaYo86 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

[...]

Idd zoals @ralpje zegt, rechts zie je dan Score Report of iets dergelijks. Site genereerd bij mij nu een foutmelding, dus houd dat in je achterhoofd als je het niet kunt vinden.
Thanks, gevonden! Score van 763 (alsnog). Ik ging volledig de mist in bij de vragen over Public IP SKUs, maar gelukkig is het me niet fataal geworden 8)

• Arunia
Zucht, ik kon mijn examen niet vinden, blijkt dat deze aangemaakt is op mijn andere mailadres. Binnenkort maar eens zien te mergen. Mits ik deze haal uiteraard. :+

Oh en een laptop die ineens een grote update gaat doen zo vlak voor het examen. Zucht.

Kreeg een op de computer call voor nog wat webcam werk vanuit Pearson. :P
Maar was verder prima. Ik heb minder gezeik gehad thuis aan de eettafel met nog wat spullen aan het andere eind van de tafel, dan dat ik had in een leeg leslokaal op mijn werk.

842 punten. Pfff, op naar AI-900 voor einde van de maand. En dan de eerste week van november gezellig bij @musiman in de klas. Twijfel nog of ik van hier naar daar die 4 dagen ga rijden of dat ik toch kijk voor een hotelletje. Geen idee qua files. Maar kan er nog even over nadenken.

[Voor 72% gewijzigd door Arunia op 08-10-2021 22:51]

• Turdie
Maandag SC-200 examen! Ben benieuwd is een redelijk nieuw exaen.
Het is wel flink studeren om die KCL queries van Sentinel te snappen.

[Voor 35% gewijzigd door Turdie op 08-10-2021 23:54]

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-12 08:05
@Arunia Ha, leuk dat je bij mij in de training komt in november!!! Liefst zou ik je natuurlijk fysiek in de training hebben. Dat werkt altijd nog het beste, vooral voor de interactie tussen cursisten, maar ook voor mij; ik heb dan een beter zicht op iedereen en kan beter aanvoelen of de informatie goed wordt ontvangen.
Kijk maar of je het waard vindt om op en neer te rijden. Je zou ook een hotel kunnen nemen, wij hebben een deal met het van der valk hotel, dus zou je daar tegen gereduceerd tarief terecht kunnen.

Make music, not war

• segil
Begin november is er weer een Microsoft Ignite met bijhorende cloud challenge voor een gratis exam voucher. Inzetbaar voor een beperkt aantal examen. Link.
This exam offer is exam-specific and only redeemable for select Microsoft exams. Eligible exams include:

MS-700: Managing Microsoft Teams
MS-720: Microsoft Teams Voice Engineer
MD-100: Windows 10
MD-101: Managing Modern Desktops
MB-210: Microsoft Dynamics 365 Sales
PL-400: Microsoft Power Platform Developer
AZ-104: Microsoft Azure Administrator
AZ-204: Developing Solutions for Microsoft Azure
DP-300: Administering Relational Databases on Microsoft Azure
AZ-800: Administering Windows Server Hybrid Core Infrastructure
AZ-801: Configuring Windows Server Hybrid Advanced Services
MB-330: Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management
SC-200: Microsoft Security Operations Analyst
SC-300: Microsoft Identity and Access Administrator
SC-400: Microsoft Information Protection Administrator

This exam offer redemption window starts December 7, 2021 and expires on March 15, 2022.
@musiman kan ik je iets vragen? Heb jij ervaring met Microsoft University? Via mijn werk kan ik wellicht een workshop volgen en ik vroeg me af wat de kwaliteit dit soort workshops is. Ik neem aan dat het diepgaander is dan een gratis virtual training day. Kan je het vergelijken met wat jij geeft tijdens jouw trainingsdagen?

• musiman
segil schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:40:
Begin november is er weer een Microsoft Ignite met bijhorende cloud challenge voor een gratis exam voucher. Inzetbaar voor een beperkt aantal examen. Link.

[...]

@musiman kan ik je iets vragen? Heb jij ervaring met Microsoft University? Via mijn werk kan ik wellicht een workshop volgen en ik vroeg me af wat de kwaliteit dit soort workshops is. Ik neem aan dat het diepgaander is dan een gratis virtual training day. Kan je het vergelijken met wat jij geeft tijdens jouw trainingsdagen?
Oei, dat weet ik niet precies. Ik heb wel laatst een cursist gehad die via Microsoft University een training had gedaan en voor de vervolgtraining toch maar bij mij in de training kwam zitten. Hij was er niet heel blij mee, maar dat hoeft niks over de kwaliteit van Microsoft University te zeggen. Het kan natuurlijk zijn dat deze cursist het prettiger vindt om klassikaal lessen te volgen i.p.v. in zijn eentje zonder directe feedback etc.

Make music, not war

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-12 21:32
De trainingen die ik via de Microsoft University heb gevolgd waren (toen nog) fysiek in Utrecht (en zelfs daarvoor nog op Schiphol) en werder altijd gegeven door techneuten van Microsoft zelf. Soms dus ook vanuit het buitenland ingevlogen techneuten.

Vaak zijn de trainingen specifieker op onderwerp en daardoor diepgaander, maar minder breed. Je kletst dan gewoon 2 of 3 dagen over 1 specifiek onderwerp:
- Installing Windows 7 with SCCM 2007
- ADFS 2016
- Vital Signs Windows Server

Mijn ervaring met trainingen als Vital Signs Windows Server (troubleshooten met processor, memory, disken, etc. etc.) was dat ze diepgaander waren en met name veel meer echte (geanonimiseerde) case voorbeelden aangevuld met voorbeelden en discussie vanuit de mede-cursisten.

Heb je het echter over een 1-2 daagse training/workshop Whats new in Server 2016, dan wordt het natuurlijk al een stuk minder diepgaand.

• Arunia
@musiman ik ga voor zover het kan fysiek aanwezig zijn.
Denk dat ik wel heen en weer ga reizen, wil toch in de avond thuis zijn zeg maar.
Als ook de rest van Nederland mee werkt, moet dat goed komen.
Maar volgens mij kan ik je whatsappen als ik het goed heb gezien in mijn telefoon. :p

@segil ik kreeg die ook binnen, maar jammer genoeg precies op de lesdagen.

• segil
@segil ik kreeg die ook binnen, maar jammer genoeg precies op de lesdagen.
De cloud challenge kan nog vele weken erna nog voltooien voor je voucher.

• musiman
Arunia schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:29:
@musiman ...
Maar volgens mij kan ik je whatsappen als ik het goed heb gezien in mijn telefoon. :p
...
Haha, jij kunt me altijd appen. :)

Make music, not war

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13:07

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Turdie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:41:
Maandag SC-200 examen! Ben benieuwd is een redelijk nieuw exaen.
Het is wel flink studeren om die KCL queries van Sentinel te snappen.
Enne, gehaald? SC200 staat ook op mijn to-do.

is everything cool?

• Turdie
FREAKJAM schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:15:
[...]

Enne, gehaald? SC200 staat ook op mijn to-do.
Nee helaas net niet met 690. Ik had me heel erg gefocust op sentinel en azure security center, maar kreeg ook veel m365 vragen.

[Voor 20% gewijzigd door Turdie op 15-10-2021 08:40]

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:30

Qwerty-273

Meukposter

@Turdie waren dat vragen die buiten de skills outline vielen van het examen? Of passen ze goed in de eerste categorie kwa inhoud?
  • Mitigate threats using Microsoft 365 Defender (25-30%)
  • Mitigate threats using Azure Defender (25-30%)
  • Mitigate threats using Azure Sentinel (40-45%)
De skills outlines van elk examen bevatten punten die verder uitgesplitst worden van mogelijke onderwerpen die op het examen kunnen terug komen.
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/sc-200

[Voor 3% gewijzigd door Qwerty-273 op 15-10-2021 08:58]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Arunia
@segil Dan ga ik dat even bekijken en inplannen. Als dat veel later nog kan, is dat alleen maar mooi. :) Zie alleen dat ze hameren op die 2-4 november, maar denk dat je die voucher toch wel krijgt of je aanwezig bent geweest online of niet.
Ik dacht dat er een lijst was met waar ze voor te gebruiken waren, maar die kom ik niet meer tegen. Was jouw post.

@musiman Ik zag je ook opkomen in Telegram. :+ Maar gaat er meer om, dat als ik door file toch te laat ben, dat ik dat dan even communiceer en dat de les kan beginnen (desnoods met mijn telefoon aan zodat ik jullie kan horen. Ik hou overal rekening mee uiteraard.

Ik heb via het forum bij Microsoft een Pearson account merge aangevraagd en die werd vrij snel via een persoonlijk bericht opgepakt. Dus dat is wel erg fijn. Nu alleen wachten tot het samengevoegd is.
Nadeel van ander account gebruiken voor gewoon gebruik als leren.

[Voor 16% gewijzigd door Arunia op 15-10-2021 09:17]

• Turdie
Qwerty-273 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:57:
@Turdie waren dat vragen die buiten de skills outline vielen van het examen? Of passen ze goed in de eerste categorie kwa inhoud?
  • Mitigate threats using Microsoft 365 Defender (25-30%)
  • Mitigate threats using Azure Defender (25-30%)
  • Mitigate threats using Azure Sentinel (40-45%)
De skills outlines van elk examen bevatten punten die verder uitgesplitst worden van mogelijke onderwerpen die op het examen kunnen terug komen.
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/sc-200
Ja ze pasten goed in Mitigate threats using Microsoft 365 Defender, ik heb veel ervaring met Defender for Endpoint maar minder met de rest van M365 Defender en Cloud App Security. Ik had gewoon iets te veel focust gezet op Sentinel en Azure Defender en M365 Defender iets onderschat.

[Voor 5% gewijzigd door Turdie op 15-10-2021 09:44]

• metalant
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 23-11 08:48
Wie heeft zich allemaal ingeschreven voor Microsoft Ignite?
Ook dit keer is er weer een Cloud Skills Challenge:
https://csc.docs.microsoft.com/ignite/registration/fall2021

• dukejan
metalant schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:33:
Yes, ik heb dat gedaan. Wil binnenkort md-100 gaan doen en gebruik dit evenement om daarna md-101 te doen.

• paella
metalant schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:33:
Technisch gezien heb je je nog niet ingeschreven, dat komt later:

"Submitting this form is for notification purposes only."

• wErudite
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 04-12 16:32
Hoi!

Ik ben sinds begin september aan het werk bij mijn eerste werkgever. Hier heb ik te horen gekregen dat ik mag gaan kiezen welk certificaat ik als eerste wil gaan halen. Zijn er hier mensen die me op weg kunnen helpen?

Opleiding: MBO ICT
Functie: Junior Systeembeheerder

Ben zelf vooral aan het kijken naar het MD-100 certificaat...

Inkakken is bijpakken

• YaYo86
  • Nu online
wErudite schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:56:
Hoi!

Ik ben sinds begin september aan het werk bij mijn eerste werkgever. Hier heb ik te horen gekregen dat ik mag gaan kiezen welk certificaat ik als eerste wil gaan halen. Zijn er hier mensen die me op weg kunnen helpen?

Opleiding: MBO ICT
Functie: Junior Systeembeheerder

Ben zelf vooral aan het kijken naar het MD-100 certificaat...
Ligt natuurlijk helemaal aan de werkzaamheden die je gaat doen, nu doet en wat je werkgever wenst.

• wErudite
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 04-12 16:32
YaYo86 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Ligt natuurlijk helemaal aan de werkzaamheden die je gaat doen, nu doet en wat je werkgever wenst.
Op dit moment zijn het vooral servicedesk/beheer werkzaamheden. Werk erg veel met Windows Servers, Office 365 (Exchange), RDP etc.. Cloudwerkplekken :)

Inkakken is bijpakken

• YaYo86
  • Nu online
Dan zou ik eerst MS-900 doen voor een knappe basis en daarna idd MD-100/101 en MS-100/101!

• dukejan
Deze avond heb ik het MD-100 examen mogen afronden. Volgens mij geslaagd! (Yeah).

Van andere examens (az-900, az-104, ai-900 en dp-900) kan ik mij herinneren dat ik binnen een uur een mail met een bevestiging had. Nu heb ik deze nog niet binnen.

Ik vraag mij dus af of dat bij dit examen anders is. Dit is ook een examen dat op zichzelf niet voldoende is voor een certificering, wat bij de vorige examens wel zo was.

Moet ik gewoon wachten of kan ik ergens anders het resultaat terug zien? Iemand hier ervaring mee?

Update: ik heb nog steeds geen mail gehad, maar heb wel op mijn learn dashboard confirmatie gevonden dat ik ben geslaagd.

[Voor 11% gewijzigd door dukejan op 30-10-2021 05:54]

• paella
Vanmiddag begint de Ignite Cloud Skills Challenge voor een gratis examen.

https://app-ignite-prereg...ite/registration/Fall2021

• ralpje

ralpje

Deugpopje

paella schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:00:
Vanmiddag begint de Ignite Cloud Skills Challenge voor een gratis examen.

https://app-ignite-prereg...ite/registration/Fall2021
Krijg ook net een herinnering op Facebook van de vlucht naar Orlando voor Ignite 2019..... :(
Nou ja, we kunnen in ieder geval even mensen zien in de Jaarbeurs vandaag. Da's al maar dan vorig jaar.

Pagina: 1 ... 92 93 94 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee