[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-07 23:46
Ik doe ook gemiddeld 2-3 certs per jaar. Nu moet ik zeggen dat mijn werkgever geen druk erop zet en ik wissel qua leertempo. Soms een weekje niets, dan weer een paar dagen achtereen. Maar ik heb toch zeker wel 2-4 maanden minstens nodig per cert om alles goed door te nemen, te oefenen, etc.

Mijn werkgever zou eens met een eis moeten komen voor 4 certs in 6 maanden, haha. Dan mag 'ie daar mooi 8 uur / week voor apart zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb toevallig ook verschillende examens staan de komende maanden, maar dat is geen eis vanuit mijn werkgever. 4 Certs in 6 maanden vind ik dus echt wel veel.

Vanuit mijn werkgever hoef ik er eigenlijk maar 1 te halen dit jaar.

Voor de meeste onderwerpen oefen ik veel in test labs en dan neem ik de study guides van Thomas Maurer, door ter aanvulling.

Ik heb het volgende lijstje staan:

AZ-140: Eind April
AZ-104: Eind Mei
AZ-400: Juni

Kwam nu toevallig zo uit met de Beta code's en vouchers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47
Ik mag graag beta examens proberen tegen een sterk gereduceerde prijs. En wonder boven wonder gaat dat vaker goed dan fout. :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
MrNobody28 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:24:
[...]

Ik had ook niet het idee dat ik in de gaten gehouden werd, had goed geleerd en wist veel, op 1 vraag na, die kon ik gewoon via m'n telefoon in m'n leer-aantekeningen terug vinden met 2 klikjes. Zat nog te twijfelen om het te doen, achteraf natuurlijk helemaal niet nodig geweest omdat ik een 7,7 behaald had. Maar toch wat onzeker nog over het vorige examen.
[...]
Geen idee, kan ook zijn dat je via AI in de gaten wordt gehouden en dat een proctor wordt ingeseind als daar aanleiding voor is?
Zelf zou ik het niet wagen om in aantekeningen te kijken. Weet niet wat de consequenties zijn als je wel betrapt wordt overigens. Weet ook niet waar het dan ophoudt, krijg je dan bij een volgend examen niet de neiging om bij meer vragen je aantekeningen te checken?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
metalant schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:48:
Voor wie het nog niet wist: Percipio Skillsoft heeft tijdelijk een trialperiode van 60 dagen in plaats van 14 dagen.
http://learn.skillsoft.com/free-trial
De 60 dagen bleek een oude aanbieding te zijn, dus na 14 dagen was de trial alsnog voorbij. maar toch genoeg gezien van het platform om hier via werkgever later dit jaar een abonnement op te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
HKLM_ schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:31:
[Afbeelding]

Iets meer informatie over de aankomende Microsoft Ignite Cloud Skills Challenge | March 2021 welke op 2 maart start. https://csc.docs.microsof...ring_home_webpage_wwl#faq

How does the challenge work?

We have curated 7 challenges to choose from – select the one challenge that’s right for you. The challenge starts on March 2, 2021 and ends on March 30, 2021.
Challenge is bijna voorbij. Weer veel geleerd in de afgelopen weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Caeruleus schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Geen idee, kan ook zijn dat je via AI in de gaten wordt gehouden en dat een proctor wordt ingeseind als daar aanleiding voor is?
Zelf zou ik het niet wagen om in aantekeningen te kijken. Weet niet wat de consequenties zijn als je wel betrapt wordt overigens. Weet ook niet waar het dan ophoudt, krijg je dan bij een volgend examen niet de neiging om bij meer vragen je aantekeningen te checken?
Juist de neiging om nog meer te studeren zodat ik die aantekeningen niet nodig heb haha. Hangt een te groot risico aan wat ik me pas later besefte. Eens maar nooit weer.

Nu even genieten van MD-100 en binnenkort starten met MD-101. Benieuwd of die veel pittiger is tov MD-100

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik mijn gratis voucher rond 7 april krijg toegewezen. Dit zijn de voorwaardes:

https://csc.docs.microsof...e/officialrules/March2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:51
Mail over de gratis voucher is hier ook binnengekomen. De keuze mbt examens die gedaan mogen worden met de vouchers vielen mij wat tegen, vergeleken met de vorige Cloud Skill Challenge.

Vandaag MS500 examen gedaan en gehaald, ontzettend blij mee! O+
Zit eraan te denken om binnenkort te starten met de nieuwe security examens SC*. Morgen maar eens verder uitzoeken wat de overlap is tussen de diverse SC* examens. Gevoelsmatig is SC-300 Microsoft Identity and Access Administrator een mooie aanvulling,
jdj1996 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:28:
Hallo Allen,

Mijn werkgever eist van mij om 4 certificeringen binnen een half jaar te halen het gaat hierbij om:
- MD100 & MD-101
- MS-100 & MS-101

Hierna heb ik nog een half jaar om AZ-104 te halen.

Ik heb de praktijk ervaring (Microsoft 365 & Windows) voor deze examens al echter niet het Azure stukje. Ik vraag me af of dit te doen is en of iemand nog studie tips heeft.

Bedankt alvast voor het reageren!
Ik wens je veel succes met 4 examens in 6 maanden. Lees dat je alles in eigen tijd moet gaan doen. Hoe zit het met je persoonlijke situatie? Nog geen partner, kinderen, huishouden om hier rekening mee te houden? Denk dat ik hiermee niet thuis hoefde te komen, merk dat leren een behoorlijke druk met het gezinsleven met zich mee brengt.

Werk je toevallig 36u (4x9) zodat je minstens een dag in de week hier non-stop aan kan spenderen?
paella schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:12:
Ik mag graag beta examens proberen tegen een sterk gereduceerde prijs. En wonder boven wonder gaat dat vaker goed dan fout. :)
Dat vind ik serieus knap. Ik moet het echt hebben van prima studie materiaal, ook al wijzigt Azure en Microsoft365 vol op. Heb jij dan genoeg aan Microsoft Learning en de bijbehorende docs?

[ Voor 12% gewijzigd door SparTi op 30-03-2021 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:24
jdj1996 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:28:
Hallo Allen,

Mijn werkgever eist van mij om 4 certificeringen binnen een half jaar te halen het gaat hierbij om:
- MD100 & MD-101
- MS-100 & MS-101

Hierna heb ik nog een half jaar om AZ-104 te halen.

Ik heb de praktijk ervaring (Microsoft 365 & Windows) voor deze examens al echter niet het Azure stukje. Ik vraag me af of dit te doen is en of iemand nog studie tips heeft.

Bedankt alvast voor het reageren!
Ik ben bezig met MD-101 en dit bestaat bijna alleen uit azure met alle install mogelijkheden, succes, ben nu 4 maanden bezig. Met lockdown heb ik gelukkig meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdj1996
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 09:44
Hallo Allen,

Zoals ik hier zie zal het een flinke kluif worden om alle examens binnen 6 maanden te halen. Voordeel is wel dat ik nog thuis woon en dat er toch niet veel te doen is door de lockdown.

Ik ga gewoon hard studeren en dan kijk ik wel hoever ik kom :)
Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:55
Als je werkgever certificaten gaat eisen hoort hij dat ook te faciliteren.

Nu is er discussie over meiden van 15 die een uur moeten overwerken in de Jumbo onbetaald maar ik zie hier wel een analogie die ff wat verder gaat... De IT heeft altijd geprofiteerd van hobbyisten die in hun eigen tijd veel studeerden. Ik en geen ander beroep waar er zoveel vrije tijd in komt te zitten.

het is de vraag of dit 20 jaar jaar later nog normaal is of byzar

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
SparTi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:32:

[...]

Dat vind ik serieus knap. Ik moet het echt hebben van prima studie materiaal, ook al wijzigt Azure en Microsoft365 vol op. Heb jij dan genoeg aan Microsoft Learning en de bijbehorende docs?
En ervaring niet te vergeten. Ik zit al 20 jaar in de IT. Het is deels ook Educated Guessing: je kan er vaak al 1 of 2 wegstrepen. Er zit (weliswaar soms achteraf) logica in hoe Microsoft dingen ontwerpt. En natuurlijk vragen over hun stokpaardjes zijn vaak de juiste antwoorden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
PleurissitePuralsight heeft weer een maand gratis leren.

https://www.pluralsight.com/offer/2021/free-april-individual

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:41
Idd als de WG zoiets eist dan is dat prima, maar dan zeker 1 dag in de week de ruimte geven om te studeren.

Ik heb in de afgelopen 6 mnd tijd 6 certificaten gehaald, maar ik had alle tijd om te studeren en dat scheelt meer dan de helft :)

MD101 vond ik veel leuker dan MD100/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdj1996
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 09:44
Weet iemand een goede plek voor oefen examens voor de MD & MS examens? Ik zat zelf aan Kaplan te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 16:41
Mindhub.com
@jdj1996

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Zojuist mailtje ontvangen dat ik een gratis voucher heb gekregen n.a.v. de Ignite challenge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Zojuist PL-900 gehaald, Microsoft Power Platform Fundamentals

Studiebron: https://www.udemy.com/cou...-platform-fundamentals-r/
en YouTube: Microsoft Power Platform Fundamentals PL 900 Discovery | Vijfhart IT...

Wel irritant dat tijdens de check-in fase je de verificatie op je mobiel alleen kan doen met de Chrome app. Althans, ik gebruik Firefox mobile en daarop kreeg ik te zien dat die browser niet ondersteund wordt. Toen maar snel Brave geïnstalleerd op mijn Android en dat werkte gelukkig wel. Verder gaan die stappen ook niet vlot. Toen kreeg ik de proctor in de chat en die zag mijn videofeed niet. Bij mij werd 'ie wel getoond. Dus moest ik opnieuw de applicatie starten en de verificatie op de telefoon doen (gelukkig dat de foto's dan al opgeslagen zijn). Toen kreeg ik een andere proctor die echt ALLE tijd v/d wereld nam om mij van alles te laten testen en tonen. Dat duurde echt, echt, echt lang. Advies is dan ook om echt 30 min voor aanvang al te beginnen met de check-in, want je kunt het nodig hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door segil op 09-04-2021 14:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo, AI-900 (Azure AI FUndamentals) ook in de pocket :)

Was idd een relatief makkelijk examen, ik had de vragen veel diepgaander verwacht. Paar lastige vragen maar that's it. Was met een goede 45 min klaar, score 896 / 700. Ik klaag niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
The Eagle schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:06:
Zo, AI-900 (Azure AI FUndamentals) ook in de pocket :)

Was idd een relatief makkelijk examen, ik had de vragen veel diepgaander verwacht. Paar lastige vragen maar that's it. Was met een goede 45 min klaar, score 896 / 700. Ik klaag niet :P
En prima te doen met de online training op de examenpagina van AI-900 zelf toch? Diepgang bij een fundamentals examen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

paella schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:36:
[...]

En prima te doen met de online training op de examenpagina van AI-900 zelf toch? Diepgang bij een fundamentals examen? ;)
Die heb ik niet gebruikt. Heb met name de proefexamens + uittreksel van whizlabs gebruikt, en nog een proefexamen van een wat grijze site die hier niet meer genoemd mag worden geloof ik.
Ik rekende op vragen over formules van modelevaluaties, data waar je een API van een model moest benaderen, etc. Dat viel reuze mee, geen vraag zoals dat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Het gat tussen de fundamentals examens en de "Gewone" is best groot vind ik. Fundamentals is prima te doen, maar voor gewone moet je over het algemeen echt aan de bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

paella schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:47:
Het gat tussen de fundamentals examens en de "Gewone" is best groot vind ik. Fundamentals is prima te doen, maar voor gewone moet je over het algemeen echt aan de bak.
Eens. Ik heb AZ900 en nu dus AI900 gedaan en dat was niet zo lastig. Voor DP200 en DP201 heb ik echt wel even gezeten, al hielp daar een hoop werkervaring met data, DBMS, DWH en distributed clusters wel een beetje ;)

Weet nog even niet wat de volgende stap is. Azure certified architect zou kunnen, kreeg ook de vraag of ik naast de Togaf die ik al heb niet ook Archimate zou willen doen. Zit zelf ook nog naar AWS te loeren, multicloud is ook altijd handig. Maar aangezien dit het MS cert topic zal ik jullie daar niet mee lastig vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:25
Ik ben bezig met AZ-204. Na het hele MS-learn traject doorlopen te hebben, wat al de nodige uurtjes kostte, ben ik bezig om mij voor te bereiden op het examen. (mbv measureup proefexamens)

Van het MS-learn traject heb ik veel geleerd en vond ik ook erg nutig. Bij het maken van de proefexamens kwam ik erachter dat je ook nog behoorlijk veel van de microsoft docs moet leren. Er zitten best veel vragen bij waarvan ik 100% zeker weet dat ze niet in de ms-learn module zitten. Kost dus weer flink extra tijd.

Maar waar ik mij wel aan begin te irriteren is het type vragen. Bij de vraag:
You create a new instance of Azure Container Registry (ACR) named myreg1. You need to publish the most recent Windows Core image in myreg1. The image is available in the Microsoft Container Registry. What command should you use?
Er staan dan paar dropdowns met commandos die ik groot en deels goed had, op 1 dropdown na. Juiste commando:
code:
1
az acr import --name myreg1 / --source mcr.microsoft.com/windows/servercore:latest -t servercore:latest

Bij de -t optie stond er in het dropdown menu: -t, -n, -r.
Deze had ik dus fout. In de uitleg van het antwoord staat dat -n niet juist is want is de destination ACR, -r is ook fout want is de source ACR, en -t is goed want is de target.

Moet ik echt alle az cli, azure powershell commando parameters van buiten leren? 8)7
In mijn ms-learn traject heb ik geleerd dat je afhankelijk van wat de meeste in je organisatie het beste kennen de keus moet maken tussen az cli of azure powershell bij bijvoorbeeld veel powershell kennis. Ook heb ik geleerd dat bij az cli, je met bijvoorbeeld az acr import --help meer informatie krijgt, of az find je de juiste cli commandos kan vinden. (Wel nuttig).

Krijg je bij echte examens ook dit soort onzinnige vragen? Op een gegeven moment heb je sommige vragen goed omdat je ze al voorbij hebt zien komen. Maar als ik bij het echte examen een net iets andere onzinnige vraag krijg, dan heb ik nog dat soort vragen fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jape14
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:15
Windows95 schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:16:
Ik ben bezig met AZ-204. Na het hele MS-learn traject doorlopen te hebben, wat al de nodige uurtjes kostte, ben ik bezig om mij voor te bereiden op het examen. (mbv measureup proefexamens)

Van het MS-learn traject heb ik veel geleerd en vond ik ook erg nutig. Bij het maken van de proefexamens kwam ik erachter dat je ook nog behoorlijk veel van de microsoft docs moet leren.

[...]

Moet ik echt alle az cli, azure powershell commando parameters van buiten leren? 8)7
In mijn ms-learn traject heb ik geleerd dat je afhankelijk van wat de meeste in je organisatie het beste kennen de keus moet maken tussen az cli of azure powershell bij bijvoorbeeld veel powershell kennis. Ook heb ik geleerd dat bij az cli, je met bijvoorbeeld az acr import --help meer informatie krijgt, of az find je de juiste cli commandos kan vinden. (Wel nuttig).

Krijg je bij echte examens ook dit soort onzinnige vragen? Op een gegeven moment heb je sommige vragen goed omdat je ze al voorbij hebt zien komen. Maar als ik bij het echte examen een net iets andere onzinnige vraag krijg, dan heb ik nog dat soort vragen fout...
Ik ben hier ook naar op zoek. Ik heb de hele AZ-204 module doorlopen, maar ik schrok me een hoedje toen ik met de MeasureUp-test aan de slag ging, echt heel veel commando's met dit soort details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezydevil
Persoonlijk leer ik die PowerShell / CLI commando's nooit uit mijn hoofd, en probeer ik het altijd te beredeneren.

Zeker bij AZ-204 was er al genoeg om te onthouden,

Tijdens mijn AZ-204 zaten er echter zeker van dit soort vragen bij, maar niet genoeg om mij te laten falen (Of ik heb ze goed gegokt / beredeneerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
Sneezydevil schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:07:
Persoonlijk leer ik die PowerShell / CLI commando's nooit uit mijn hoofd, en probeer ik het altijd te beredeneren.

Zeker bij AZ-204 was er al genoeg om te onthouden,

Tijdens mijn AZ-204 zaten er echter zeker van dit soort vragen bij, maar niet genoeg om mij te laten falen (Of ik heb ze goed gegokt / beredeneerd).
Wat was jouw voorbereiding? Proefexamens, zo ja welke? En leken de vragen er veel op? Nog speciale tips over dingen die je kunt verwachten bij het examen of juist niet?

Ik heb nu steeds ongeveer een score van rond de 90% bij de proefexamens. Maar bij een echt examen verwacht ik wat lager, omdat je sommige vragen gaat herkennen van eerdere proefexamens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezydevil
Windows95 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:31:
[...]

Wat was jouw voorbereiding? Proefexamens, zo ja welke? En leken de vragen er veel op? Nog speciale tips over dingen die je kunt verwachten bij het examen of juist niet?

Ik heb nu steeds ongeveer een score van rond de 90% bij de proefexamens. Maar bij een echt examen verwacht ik wat lager, omdat je sommige vragen gaat herkennen van eerdere proefexamens.
Ik heb MS Learn en de study guide van Thomas Maurer gebruikt.

Een paar vragen van Learn kwamen letterlijk terug. De case studies is wel even anders dan bij Learn, met best wel wat code voorbeelden, waar je dan iets mee moet.

Met mijn Azure admin achtergrond vond ik die het lastigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Resultaten van de SC-XXX betas zijn bekend!
Ik had SC-300 (Microsoft Identity and Access Administrator) en SC-400 (Microsoft Information Protection Administrator) gedaan.

Helaas SC-300 niet gehaald (616) maar SC-400 wel (721)! Ik had het eigenlijk andersom ingeschat, grappig genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:07

ralpje

Deugpopje

Ik hoor opvallend veel mensen die die SC-300 niet gehaald hebben. Ben toch benieuwd waar de meeste spaak lopen. Zelf wel gehaald met 752 ofzo.
De results van de SC-900 heb ik nog niet, helaas. De andere beta's van de SC heb ik niet gedaan, die doe ik nog wel als ze live zijn.

Vorige week wel ook nog de beta van de nieuwe WVD certificering (AZ-140) gedaan, maar ik verwacht daar eigenlijk een fail. Die was stiekem nog best pittig.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
ralpje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:02:
Ik hoor opvallend veel mensen die die SC-300 niet gehaald hebben. Ben toch benieuwd waar de meeste spaak lopen. Zelf wel gehaald met 752 ofzo.
3 van de 4 net-niet zeg maar....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7wRpKcr4nU1JfcPM1nHbU0uTxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/odvI1Lp2gsI5cKM8RoHCNBOu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 13:03

Cis

Binnenkort wil ik weer een Microsoft examen afleggen.
Normaliter ging ik altijd naar Global Knowledge in Zoetermeer, maar die hebben sinds de verhuizing geen testcentrum meer :(
Ik kan kiezen om het examen thuis te doen, maar ik twijfel aan mijn equipment: ik heb een laptop van werk (company-managed). Mijn desktop (prive) heeft geen camera.
Is er een manier om vooraf te testen of mijn laptop geschikt is voor de VUE software?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:34

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Cis schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:59:
Binnenkort wil ik weer een Microsoft examen afleggen.
Normaliter ging ik altijd naar Global Knowledge in Zoetermeer, maar die hebben sinds de verhuizing geen testcentrum meer :(
Ik kan kiezen om het examen thuis te doen, maar ik twijfel aan mijn equipment: ik heb een laptop van werk (company-managed). Mijn desktop (prive) heeft geen camera.
Is er een manier om vooraf te testen of mijn laptop geschikt is voor de VUE software?
Zeker, was even een minuutje zoeken maar hier de link.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

The GUI schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:09:
[...]

Zeker, was even een minuutje zoeken maar hier de link.
Thnx O+ . Dat werkt. Althans: ik kom erachter dat de software niet goed draait.
Ik kan de OnVue applicatie wel starten en de access code invoeren. Maar zodra ik op next klik, word ik teruggestuurd naar de access code pagina :(
De log file in de OnVue directory zegt:
code:
1
[2021-04-28 19:29:31.776] [info] [OnVUE] Logging request failed: error={}, machine_id="x"

Nikszeggend dus.
Ik heb met support gechat: die 1) geeft aan dat de onvue applicatie bedoeld is voor het doen van examens, 2) geeft me link naar de officiele pagina https://home.pearsonvue.c...tored.aspx#additionalInfo en 3) geeft me een copy-paste van de officiele requirements :O

Ik zoek nog wel even verder |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

De winkels zijn weer zonder afspraak open dus ik zou even naar de MM gaan voor een losse webcam voor op je privelaptop. Scheelt je een hoop ellende.
En zorg dat je een plek in huis hebt met een leeg bureau of tafel. Er mag echt niks op je desk staan, dus ook geen stapel papier of whatever. Het zijn Indiers dus voldoe je niet aan de regels --> geen examen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
  • Laatst online: 30-06 13:02
Eventueel een extra ssd/hdd gebruiken om te wisselen met je bestaande opslag in je laptop zodat je daar een kale Windows op kunt zetten.

Je kunt ook je eigen desktop proberen met een usb webcam en externe microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
ralpje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:02:
Vorige week wel ook nog de beta van de nieuwe WVD certificering (AZ-140) gedaan, maar ik verwacht daar eigenlijk een fail. Die was stiekem nog best pittig.
Ik vond hem inderdaad ook lastiger dan ik verwacht had en durf echt niet te zeggen of ik hem gehaald heb of niet.

Ik heb wel feedback gegeven, want er zaten ook wat foutjes in de vragen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Sneezydevil schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:43:
[...]

Ik vond hem inderdaad ook lastiger dan ik verwacht had en durf echt niet te zeggen of ik hem gehaald heb of niet.

Ik heb wel feedback gegeven, want er zaten ook wat foutjes in de vragen bij mij.
Ja, ik kwam ook wel een paar quirks tegen, ook meer dan normaal feedback achtergelaten inderdaad.

Vandaag ook de results van de SC-900 binnen, wederom een pass. Op zich niet vreemd nadat ik de SC-300 al gehaald had, maar toch altijd even fijn om bevestiging te krijgen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik logde deze week in bij Microsoft Learning om een examen te plannen, en tot mijn verbazing kon ik de examens gratis plannen, of een of op andere manier detecteerden ze waar ik werk nu, en ik vermoed uit ons contract kon ik examens gratis plannen
Ik heb me dus ingeschreven voor MS-500 en AZ-500 binnenkort, en ik sta ook nog ingeschreven voor een cursus voor AZ-104 maar computrain verzet die steeds, ik ben aan het twijfelen om van opleider te switchen, maar computrain heeft een locatie 10min van mijn huis vandaan.
Iemand hier recent nog ervaringen met goede opleiders die de cursussen wel door laten gaan, ik doe hem liever niet online, dat is niet aan mij besteed denk ik. Maar als ik dat had gedaan had ik hem wel al lang kunnen doen, ik sta al ingeschreven sinds september 2020. Computrain heeft wel al een aantal keer proberen over te halen om hem online te doen, maar dat heb ik steeds geweigerd, dan kan ik net zo goed Pluralsight of CBT Nuggets kijken.

Ik ben de laatste tijd ook veel bezig met Microsoft Endpoint Manager(Intune), welk cert hoort daarbij?
MS-101?

[ Voor 59% gewijzigd door Turdie op 08-05-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik hoor ook veel goede verhalen over global knowledge. Meen dat vijfhart ook wel het eea aanbiedt, zelf ook goede ervaringen mee.

Vwb online trainingen: probeer eens een maandabo op acloudguru. Die gasten zijn fantastisch namelijk, en ze doen hun naam eer aan. Kost je iets van 40 euro per maand en als je het na een maand niks vindt cancel je hem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
The Eagle schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:07:
Ik hoor ook veel goede verhalen over global knowledge. Meen dat vijfhart ook wel het eea aanbiedt, zelf ook goede ervaringen mee.

Vwb online trainingen: probeer eens een maandabo op acloudguru. Die gasten zijn fantastisch namelijk, en ze doen hun naam eer aan. Kost je iets van 40 euro per maand en als je het na een maand niks vindt cancel je hem weer.
Ik heb via mijn werk al toegang tot pluralsight die is op Microsoft gebied super goed vind ik. Wat zou de toegevoegde waarde van acloudguru dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
The Eagle schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:07:

Mijn recente ervaring (az-104) vond ik bij vijfhart maar magertjes. 4 dagen daar gezeten, de trainer klikte door zijn sides en vertelde daar dan wat over. Maar weinig indiepte. Bij vragen moest hij het opzoeken en veelal kregen we het antwoord "dat is gewoon zo". Verder was het Labs doorlopen zonder echt uitleg.

Enige wat daar prettig bij was is dat je de Labs erbij krijg. Verder denk ik dat je met de microsoft learn icm wat azure krediet (om te rommelen) een stuk verder komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik heb mijn Oracle spul bij Vijfhart gedaan. Ze komen uit die hoek, dus dat scheelt denk ik ook. Kan ook ziin dat je per ongeluk een slechte trainer hebt getroffen, die kans bestaat altijd.

Pluralsight: geen ervaring mee, dus lasig vergelijken. ACG heeft partnership met MS en hun trainers zijn ook MVP en weet ik veel wat. Mij is verzekerd dat zij de eerste spullen van MS al krijgen voor ze uit zijn, zodat ze daar training op kunnen geven etc. Liggen dus gewoon voor en hebben goede trainers. Zelf AWS daar gedaan en dat was echt briljant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

The Eagle schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:07:
Ik heb mijn Oracle spul bij Vijfhart gedaan. Ze komen uit die hoek, dus dat scheelt denk ik ook. Kan ook ziin dat je per ongeluk een slechte trainer hebt getroffen, die kans bestaat altijd.
Dat vooral. En diezelfde trainer kun je ook bij een andere opleider treffen...
Ik ben zelf MCT in de cloud-hoek (Azure / Modern Workplace) als ZZP en wordt ingehuurd door bedrijven als Vijfhart, FastLane, MasterIT, etc.

Mocht je bang ben voor een slechte trainer bij een klassikale trainer kun je tegenwoordig ook vaak nog kiezen voor een 'hybride' setup (Active Learning, begeleid leren, hoe ze het ook noemen). Je krijgt dan de reguliere skillpipe en labomgeving, maar niet de volledige vier of vijf dagen training. In diezelfde vier of vijf dagen ga je zelf aan de slag, met begeleiding van een trainer die je dus kan helpen waar nodig, zaken kan verduidelijken, kan sturen, etc. Meerdere mensen in een groep / klas, waarbij het dus kan dat ze allemaal een andere training volgen.
Als ik dat soort trajecten begeleid pak ik sommige zaken klassikaal aan (een verhaal over Azure AD Connect of Conditional Access is relevant voor praktisch elke training in de AZ of MS reeks), en soms cursisten één op één begeleid. Is echt een beetje best of both worlds, imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:32

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na MS-100 gedaan te hebben, gisteren een poging gedaan om te slagen voor MS-101. Helaas.
Heb er na mijn idee genoeg uren ingestoken, via learn en training videos + proef examens. Viel toch vies tegen, nog een stap pittiger dan MS-100.

Nu maar besloten mij te gaan richten op modern workplace, hier wordt veel meer mee gewerkt bij mijn werkgever. (MD-100/MD-101) Moet na mijn idee beter te doen zijn.

Hebben jullie doorgaan voldoende aan de learn pagina + wat training videos? Heb het gevoel alles wel te kennen en weten maar toch op een examen valt het dan vaak tegen.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Harmen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:28:
Na MS-100 gedaan te hebben, gisteren een poging gedaan om te slagen voor MS-101. Helaas.
Heb er na mijn idee genoeg uren ingestoken, via learn en training videos + proef examens. Viel toch vies tegen, nog een stap pittiger dan MS-100.

Nu maar besloten mij te gaan richten op modern workplace, hier wordt veel meer mee gewerkt bij mijn werkgever. (MD-100/MD-101) Moet na mijn idee beter te doen zijn.

Hebben jullie doorgaan voldoende aan de learn pagina + wat training videos? Heb het gevoel alles wel te kennen en weten maar toch op een examen valt het dan vaak tegen.
Oefen je ook in de M365 omgeving? Lees je de documenten door op MS docs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

segil schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:48:
[...]
Oefen je ook in de M365 omgeving? Lees je de documenten door op MS docs?
Werk dagelijks met M365 omgevingen, volg de learning paths van Microsoft Learn.
Werkgever bedient klein en midden zakelijk, daar wordt vaak niet gebruik gemaakt van enterprise features.

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Snap ik en die moet je wel kennen. Heeft je werkgever een E3/E5 licentie? Of een Business licentie? Anders zou je een E5 trial kunnen gebruiken om mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
Ik mag a.s. vrijdag mijn az-104 examen doen. Wel wat gespannen, maar heb er een goed gevoel bij. Dit is het eerste examen voor mij waar Labs bij zouden komen. Daar zit wat spanning in.

Wat kan ik bij deze Labs verwachten en hoe kan ik mij het beste hierop voorbereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Beetje laat om dat nu nog te vragen eerlijk gezegd.
Zelf nooit labs gedaan maar volgens mij moeten de diverse sites met proefexamens je wel kunnen helpen om aan te geven wat er in zit.
Persoonlijk kan ik die van WHizlabs of A Cloud Guru aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Harmen schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:28:

Maar.. maar.. maar... als je 1 keer bent gezakt voor een examen, dan kun je toch kijken waar je in moet verbeteren en dan nog een keer doen?
Of had je 200 punten, terwijl je overtuigd was alle vragen goed te hebben? :D (dan is het een ander verhaal :D ) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

dukejan schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:57:
Ik mag a.s. vrijdag mijn az-104 examen doen. Wel wat gespannen, maar heb er een goed gevoel bij. Dit is het eerste examen voor mij waar Labs bij zouden komen. Daar zit wat spanning in.

Wat kan ik bij deze Labs verwachten en hoe kan ik mij het beste hierop voorbereiden?
Als je in Azure kunt klikken en je hebt praktijkkennis, dan is het straight forward. Bijvoorbeeld: maak een securitygroep X aan die automatisch alle users van de Finance department bevat en koppel een licentie.
Of: maak een Redhat VM aan met de volgende specificaties
Of: configureer de Azure Cloud shell aan de hand van de volgende specificaties (en dan moet je bijvoorbeeld ook nog een storage account aanmaken).

(dit is mijn ervaring uit AZ-103. De genoemde voorbeelden zijn verzonnen. Eventuele overeenkomsten of gelijkenissen zijn volstrekt gebaseerd op toevalligheid) :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Cis, 557 punten. Zit nog in dubio wat te doen. Meer dan de helft van de features gebruiken wij niet. Veel praktijk ervaring heb ik daar niet mee.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
Gisteravond de az-104 mogen doen en met succes mogen afronden. Bedankt voor de tips!

Er kwamen overigens geen lab vragen, dus ik weet helaas nog steeds niet hoe zulke vragen eraan toe gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis

Cis

Plannen voor MS-100? -> V&A aangeboden: Boek: Exam Ref MS-100 Microsoft 365 Identity and Services
Gratis O+
(En anders gooi ik m weg)

Edit: is reeds vergeven

[ Voor 6% gewijzigd door Cis op 18-05-2021 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
Gisteren mijn AZ-204 gehaald. Was wel erg pittig. Bij mijn measureup proefexamens zaten de case studies op het begin van het examen. Bij het echte examen helemaal op het einde en bovendien veel uitgebreider. Dat is wel lastig, zeker omdat je grootste deel van je concentratie er dan doorheen zit. Maar ik ben blij dat hij binnen is. Op het werk voldoen we nu aan de requirements voor het microsoft gold partnership, wat onder andere ook de motivatie was om het te halen.

Op het begin krijg je ook nog een vragenlijst van je niveau. (Heeft geen invloed op examen) Maar zag deze vragenlijst liever op het einde, gebruik liever alle concentratie voor de echte vragen. Viel mij wel op op mijn uitslagen lijst dat ik op hetzelfde niveau zat, of hoger, dan andere op het zelfde niveau volgens die vragenlijst. Terwijl ik mijzelf op die vragenlijst beter heb neergezet dan ik daadwerkelijk vind.

Ik heb helaas geen afspraken gemaakt met mijn werkgever over een loonsverhoging als ik het certificaat zou halen. Ik had het examen ook onderschat. Ik dacht die doe ik wel even, maar alleen ms-learn, wat proefexamens is in ieder geval niet voldoende. Gaat toch wel erg veel tijd in zitten. Wat zou een redelijke loonsverhoging zijn boven op mijn normale jaarlijkse verhoging? Maken jullie hiervoor wel afspraken?

Mooie vervolgstap zou zijn om AZ-303 en AZ-304 te halen, voor de azure solutions architect expert certification. Iemand hier ervaringen mee? Zal nog wel stuk zwaarder zijn dan AZ-204, of valt het mee? Nu eerst maar paar maanden rust. Of toch maar AZ-500, security blijft belangrijk. En is misschien minder zwaar dan zowel AZ-303 en 304. Ik wil ook niet overspannen raken 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Windows95 op 01-06-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:22
Ik heb ooit een keer een aantal examens op mijn prive Microsoft account gehaald en geregistreerd. Nu wil ik deze koppelen aan mijn werk account. Is dat mogelijk en zo ja, hoe?

Laat maar, je kunt dit doen in de Partner Portal door je Microsoft Learning Account te koppelen aan je werk account. Kennelijk zijn dit aparte accounts :)

[ Voor 31% gewijzigd door donald_dick op 03-06-2021 10:57 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:17
Nu aan het leren voor de az-900 voor aanstaande vrijdagavond. Ga het aan de eettafel doen in de woonkamer. Tja, met een dochter en bijbehorende zooi en een lege eettafel hoop ik dat het geaccepteerd wordt. :+
Verder nergens plek in huis.

Enige is wel en daar hoor ik meer klachten over op de bekende sites, is dat er vragen tussen zitten die best wel zwaar zijn voor een fundamentels examen. Maar loopt wel weer in lijn met MS examens. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukejan
Arunia schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:48:
Nu aan het leren voor de az-900 voor aanstaande vrijdagavond. Ga het aan de eettafel doen in de woonkamer. Tja, met een dochter en bijbehorende zooi en een lege eettafel hoop ik dat het geaccepteerd wordt. :+
Verder nergens plek in huis.

Enige is wel en daar hoor ik meer klachten over op de bekende sites, is dat er vragen tussen zitten die best wel zwaar zijn voor een fundamentels examen. Maar loopt wel weer in lijn met MS examens. -_-
AZ-900 is goed te doen met de online materie. Als je die serieus doorneemt en snapt, dan hoef je je geen zorgen te maken over het examen.

Wel zou ik een andere ruimte kiezen. Er mag echt niemand bij je in de buurt zijn en ook mogen er geen andere geluiden komen. Dus.. een aparte ruimte met dichte deur met zo min mogelijk erin. (liefst tafel, stoel en laptop). Vergeet ook niet je pc/laptop bedraad aan te sluiten.

Succes! Mocht je het niet halen, Vergeet dan niet dat je met de MVA training days relatief makkelijk een nieuw examen voucher kunt scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@dukejan Tja, ik heb gewoon geen andere ruimte. Het is gewoon te vol.
Mijn dochter ligt al op bed en mijn vrouw gaat op de slaapkamer zitten. Dus wat dat betreft wordt ik niet gestoord.

Zou het anders ook niet weten hoe en wat.

Heb het materiaal doorgenomen, de online lessen toen gevolgd en ondertussen ook oefenexamens aan het doen. Ga het wel zien. Gaat me qua antwoorden wel beter af dan de 70-7xx reeks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Windows95 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:12:

...

Mooie vervolgstap zou zijn om AZ-303 en AZ-304 te halen, voor de azure solutions architect expert certification. Iemand hier ervaringen mee? Zal nog wel stuk zwaarder zijn dan AZ-204, of valt het mee? Nu eerst maar paar maanden rust. Of toch maar AZ-500, security blijft belangrijk. En is misschien minder zwaar dan zowel AZ-303 en 304. Ik wil ook niet overspannen raken 8)7
AZ-303 kan over van alles en nog wat gaan, van netwerken tot CosmosDB of Azure AD Connect of managed identities etc.
Ik heb hem toevallig vandaag gehaald met een score van 914. Ik vond het goed te doen, maar heb ook 2 werkweken kunnen blokken. Studie aan de hand van learnings, Whizlabs proefexamens en 1,5 jaar Azure ervaring. Nu verder met AZ-304 want dat ligt in de lijn (met dezelfde learnings zelfs).

AZ-500 heb ik in februari gedaan en vond ik lastiger omdat er specifieke vragen over Sentinel in zitten. Daarnaast is het onderwerp ontzettend breed natuurlijk.

Blijft lastig want met AZ-500 heb je een certificaat en met enkel AZ-303 ben je op de helft. Ik denk dat qua tijd de AZ-500 sneller te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
The GUI schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:38:
[...]

AZ-303 kan over van alles en nog wat gaan, van netwerken tot CosmosDB of Azure AD Connect of managed identities etc.
Ik heb hem toevallig vandaag gehaald met een score van 914. Ik vond het goed te doen, maar heb ook 2 werkweken kunnen blokken. Studie aan de hand van learnings, Whizlabs proefexamens en 1,5 jaar Azure ervaring. Nu verder met AZ-304 want dat ligt in de lijn (met dezelfde learnings zelfs).

AZ-500 heb ik in februari gedaan en vond ik lastiger omdat er specifieke vragen over Sentinel in zitten. Daarnaast is het onderwerp ontzettend breed natuurlijk.

Blijft lastig want met AZ-500 heb je een certificaat en met enkel AZ-303 ben je op de helft. Ik denk dat qua tijd de AZ-500 sneller te halen is.
Ik zie in mijn ms-learn account dat een gedeelte van de az-303 overlapt met de az-204 die ik heb afgerond.
Had jij al een az-104 of az-204 gedaan? Of rechtstreeks az-303? Ik ben benieuwd hoeveel moeilijker az-303 is. Mijn voorkeur is toch om voor het 3 sterren certificatie te gaan, zeker omdat er mogelijk wat meer overlap zit met de 204 die ik nu al heb.

Ik zou bijvoorbeeld az-303 aan het einde van het jaar kunnen halen, en dan 304 ergens volgend jaar. Maar blijft erg veel tijd in zitten. Alleen met iedere week 2 uurtjes, dan gaat het een jaar duren. En dan ben je op het einde ook weer de details vergeten van wat je op begin hebt gedaan.

Ik denk dat ik beter voor az-303 en 304 kan gaan. Voor puur extra certificering zo snel mogelijk afstrepen heeft het niet zoveel zin. Op het werk zijn we nu toch weer gold partner, nadat we tijdelijk silver waren omdat een collega met certificaat ergens anders ging werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Windows95 op 04-06-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Windows95 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Ik zie in mijn ms-learn account dat een gedeelte van de az-303 overlapt met de az-204 die ik heb afgerond.
Had jij al een az-104 of az-204 gedaan? Of rechtstreeks az-303? Ik ben benieuwd hoeveel moeilijker az-303 is. Mijn voorkeur is toch om voor het 3 sterren certificatie te gaan, zeker omdat er mogelijk wat meer overlap zit met de 204 die ik nu al heb.

Ik zou bijvoorbeeld az-303 aan het einde van het jaar kunnen halen, en dan 304 ergens volgend jaar. Maar blijft erg veel tijd in zitten. Alleen met iedere week 2 uurtjes, dan gaat het een jaar duren. En dan ben je op het einde ook weer de details vergeten van wat je op begin hebt gedaan.

Ik denk dat ik beter voor az-303 en 304 kan gaan. Voor puur extra certificering zo snel mogelijk afstrepen heeft het niet zoveel zin. Op het werk zijn we nu toch weer gold partner, nadat we tijdelijk silver waren omdat een collega met certificaat ergens anders ging werken.
Ik heb begin mei AZ-104 gehaald en dat heeft zeker geholpen met AZ-303. Ik zou dan wel AZ-304 vrij dicht erachteraan doen omdat het dezelfde stof betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
@The GUI Was AZ-303 veel moeilijker dan de 104? Of zijn die 3 ipv 2 sterren voor dat certificaat vooral omdat het twee examens zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Windows95 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:09:
@The GUI Was AZ-303 veel moeilijker dan de 104? Of zijn die 3 ipv 2 sterren voor dat certificaat vooral omdat het twee examens zijn?
Ligt eraan waar je het meeste ervaring mee hebt, maar redelijk veel van AZ-104 kwam terug. AZ-303 ging veel over backups, migraties en SLA (bijvoorbeeld: hoe garandeer je een 99,99% SLA voor VM's).

De 3 sterren zijn er omdat je van veel resources moet weten hoe je ze het beste in kan zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door The GUI op 04-06-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

donald_dick schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:38:
Ik heb ooit een keer een aantal examens op mijn prive Microsoft account gehaald en geregistreerd. Nu wil ik deze koppelen aan mijn werk account. Is dat mogelijk en zo ja, hoe?
Ik zou je MCP account wel gekoppeld houden aan je privé mailadres. Dan heb je geen ellende mocht je ooit wisselen van werkgever.

Wel even je MCP koppelen met het partnership van je werkgever uiteraard... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Net van thuis uit in de woonkamer met een beetje om me heen opruimen (dochter in huis, T-zooi zullen we maar zeggen), maar tegen alle verwachtingen in, kreeg ik niet eens een chat of belletje. Dus prima te doen blijkbaar.

Wel een reminder dat ik niet hardop mocht praten of fluisteren. Wat ik niet deed.
Maar iedere keer als ik het terug wilde typen, verdween de chat. :+
Het was de fan van mijn laptop en dat heb ik ook aangegeven. Die stond me een partij op te stijgen. Die Pearson Vue app is toch niet zo zwaar?
Heb hem behaald met de "fantastische" score van 700 punten. Behaald is behaald toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Question Mark schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:23:
[...]
Wel even je MCP koppelen met het partnership van je werkgever uiteraard... :)
Wat houd dit in? Kan natuurlijk wel eens intressant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

JerryT schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:52:
[...]

Wat houd dit in? Kan natuurlijk wel eens intressant zijn...
Vooral voor je werkgever (als dat een MS Partner is), aangezien die een bepaalde hoeveelheid van allerlei certificeringen in huis moeten hebben om een bepaalde partnerstatus te halen.

Voor jezelf levert het op zich dan weer niet zoveel op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
We hebben gold binnen, jammer dat wij er dan weinig mee kunnen! Bedankt voor het antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Gold op welk vlak? Soms krijgt je werkgever nog wat zaken als IUR Azure credits ofzo, die zou je dan wel mooi kunnen gebruiken voor testen / leren voor examens / ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
We zijn dit jaar gold partner geworden.

Zal eens navragen, leer momentjes zijn altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja, er zijn dus nogal wat 'gold' statussen mogelijk. Security? Cloud Productivity? Cloud Platform? Datacenter? Afhankelijk van de competency krijg je bepaalde benefits bij een bepaalde (silver, gold) status.
Kan best de moeite lonen om daar inderdaad eens naar te kijken.
Een overzicht van alle mogelijk competencies én de bijbehorende requirements en benefits staat op https://partner.microsoft...ompetencies#tab-content-1.

Het is altijd een beetje puzzelen, maar volgens deze krijgt iedere gold partner sowieso 10 MSDN Enterprise subscriptions (die iets van €120 maandelijks Azure tegoed geeft) die je aan werknemers kunt toewijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door ralpje op 05-06-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
Yes, afgelopen vrijdag heb ik de AI-900 mogen afronden. Daarmee heb ik alle gratis examens vanuit de MVA afgerond. Ik moet wel zeggen, de AI-900 is niet heel complex. De stof op Microsoft Learning is lastiger dan de uiteindelijke vragen die je voorgeschoteld krijgt. Met een beetje logisch nadenken kun je bijna elke vraag correct beantwoorden.

De volgende stappen zijn de MD-100 en MD-101, om vanaf daar door te gaan naar MS-100 en MS-101. Daarbij laat ik Azure even met rust en wil ik daar ervaring in opdoen, om daarna de AZ-303 en AZ-304 te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb morgen AZ-104 examen en ben lichtjes in paniek. Gewoon vanwege faalangst en het feit dat dit mijn eerste examen dus certificaat zou moeten worden. Heb me jaren lang verborgen in serverruimtes bij vaste werkgevers en gescholen achter het excuus dat de werkdruk te hoog was om te leren. Daar abrubt een einde aan gemaakt en ander werk gezocht en besloten aan de weg te gaan timmeren. Maar dit valt me zwaar.

Ik heb redelijk wat geoefend in Azure, ik heb de Microsoft learning paths en Skillpipe volledig gelezen en 19 uur aan video materiaal van Pluralsight gezien, ik heb nu steeds rond de 90 a 95% in de Measureup practice tests. Nadeeltje van Measureup is dat ik de meeste vragen begin te herkennen en ik dus misschien gewoon mezelf voor de gek zit te houden. Heb nog wel wat zwakke punten zoals AKS en het uit mijn hoofd leren van de App service tiers maar verder weet ik dus niet wat ik nog zou moeten leren. Ik begon met vrij lage scores in measureup van steeds rond de 50 a 60% en ben dus actief gaan oefenen en voorbeelden zoeken op de punten die ik fout had maar bijvoorbeeld sommige powershell vragen loop ik gewoon nog steeds op vast helaas.

Een oud collega zei dat hij Measureup vragen moeilijker vond dan het uiteindelijke examen, daar hoop ik dan maar op, dan moet het goed komen. Iemand die me nog gerust wil stellen of ervaringen kan delen :D ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
@Pixal geen ervaring met AZ-104, maar zo te lezen heb je veel gestudeerd. Dus probeer te ontspannen, vandaag niet meer bezig zijn met leren. Ga wat leuks doen en zie hoe het morgen gaat. Hopelijk haal je het, en zo niet, dan is dat ook geen einde van de wereld. Het is geen eindexamen middelbare school waarvoor je zakt. Het is slechts een MS certificering, die je gewoon weer opnieuw kunt nemen net zolang totdat je 'm wel haalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Nu online
Zoals ik het lees heb je je erg goed voorbereid dus ik zou me niet zoveel zorgen maken. Als je nog meer practice test wil zou ik eens kijken naar Whizlabs. Met Measureup heb ik geen ervaring.

Verder sluit ik me aan bij @segil.

[ Voor 10% gewijzigd door YaYo86 op 22-06-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
Pixal schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:55:
Ik heb morgen AZ-104 examen en ben lichtjes in paniek. Gewoon vanwege faalangst en het feit dat dit mijn eerste examen dus certificaat zou moeten worden. Heb me jaren lang verborgen in serverruimtes bij vaste werkgevers en gescholen achter het excuus dat de werkdruk te hoog was om te leren. Daar abrubt een einde aan gemaakt en ander werk gezocht en besloten aan de weg te gaan timmeren. Maar dit valt me zwaar.

Ik heb redelijk wat geoefend in Azure, ik heb de Microsoft learning paths en Skillpipe volledig gelezen en 19 uur aan video materiaal van Pluralsight gezien, ik heb nu steeds rond de 90 a 95% in de Measureup practice tests. Nadeeltje van Measureup is dat ik de meeste vragen begin te herkennen en ik dus misschien gewoon mezelf voor de gek zit te houden. Heb nog wel wat zwakke punten zoals AKS en het uit mijn hoofd leren van de App service tiers maar verder weet ik dus niet wat ik nog zou moeten leren. Ik begon met vrij lage scores in measureup van steeds rond de 50 a 60% en ben dus actief gaan oefenen en voorbeelden zoeken op de punten die ik fout had maar bijvoorbeeld sommige powershell vragen loop ik gewoon nog steeds op vast helaas.

Een oud collega zei dat hij Measureup vragen moeilijker vond dan het uiteindelijke examen, daar hoop ik dan maar op, dan moet het goed komen. Iemand die me nog gerust wil stellen of ervaringen kan delen :D ?
Ik heb wel ervaring met dit examen. Het examen is prima te doen. Voornamelijk worden er situaties geschetst waarin jij zal moeten aangeven wat wel of niet mogelijk is. Zoals bijvoorbeeld het veranderen van een regio van een VNET, of het backuppen van een server naar storage in een andere regio zone.

Daarbij denk ik ook dat je met jouw studie goed voorbereid moet zijn. Mocht je het toch niet halen, kijk dan op de laatste pagina op welke velden je minder hebt gescoord. Daar mag je ook een screenshot/foto van maken met je telefoon, want je examen is dan al voorbij.

Verder succes alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Je krijgt dat overzicht ook mee op papier (of je kunt het downloaden vanaf de pearsonvue website)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Voor iedereen weegt zo'n "certificaatje" weer anders. Voor mij was dit echt wel zware kost, leren is echt moeilijk voor me en ik heb er meer tijd in gestoken dan ik durf te vertellen. Ik kan het ook niet echt omschrijven, het gevoel dat ik dit nodig heb omdat ik anders eigenlijk niet mee tel is groter dan het zou moeten zijn. Ook heeft het impact gehad op het gezin, ze zullen me hierna wel weer wat meer beneden gaan zien. Het niet halen vandaag zou zacht uitgedrukt echt een teleurstelling worden.

Ik heb slecht geslapen, buikpijn en zweten toen het moment vanmorgen naderde. Ik kreeg 58 vragen, het begon al meteen met 2 case studies achter elkaar, ik zag de tijd wegtikken en werd bij de eerste 10 vragen al steeds onzekerder en dat is nauwelijks nog goed gekomen. Ik heb uiteindelijk 150 minuten tegen het randje van huilen en wanhoop aangezeten omdat ik echt zoveel vragen kreeg waar ik toch net niet genoeg had geoefend of toch die ene situatie niet in praktijk had geprobeerd. Iets teveel momenten dat ik dacht "hoe zat het ook alweer" en dan hopen dat het meest aannemelijke antwoord klopt, die situatie wil je natuurlijk helemaal niet.

Uiteindelijk had ik nog 2 minuten over om 3 eerdere vragen te reviewen, en bij 9 seconden heb ik maar op einde geklikt. En toen stond er opeens "passed" 830 punten. Ik kreeg tranen in mijn ogen en heb zo hard geschreeuwd dat de kat niet meer binnen durft te komen.

Bedankt @segil en @dukejan voor de geruststellingen en bedankt @YaYo86 voor de whizlabs tip, ik heb daar gisteren 40 gratis vragen gedaan en had 72% goed, waarna ik ook daar dus nog een aantal van mijn zwakke punten kon spotten.

Nou dat wilde ik even kwijt, vanavond eten we patat. :D

En dan heb ik met AZ-104 pas twee sterretjes :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Nu online
Pixal schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:31:
Voor iedereen weegt zo'n "certificaatje" weer anders. Voor mij was dit echt wel zware kost, leren is echt moeilijk voor me en ik heb er meer tijd in gestoken dan ik durf te vertellen. Ik kan het ook niet echt omschrijven, het gevoel dat ik dit nodig heb omdat ik anders eigenlijk niet mee tel is groter dan het zou moeten zijn. Ook heeft het impact gehad op het gezin, ze zullen me hierna wel weer wat meer beneden gaan zien. Het niet halen vandaag zou zacht uitgedrukt echt een teleurstelling worden.

Ik heb slecht geslapen, buikpijn en zweten toen het moment vanmorgen naderde. Ik kreeg 58 vragen, het begon al meteen met 2 case studies achter elkaar, ik zag de tijd wegtikken en werd bij de eerste 10 vragen al steeds onzekerder en dat is nauwelijks nog goed gekomen. Ik heb uiteindelijk 150 minuten tegen het randje van huilen en wanhoop aangezeten omdat ik echt zoveel vragen kreeg waar ik toch net niet genoeg had geoefend of toch die ene situatie niet in praktijk had geprobeerd. Iets teveel momenten dat ik dacht "hoe zat het ook alweer" en dan hopen dat het meest aannemelijke antwoord klopt, die situatie wil je natuurlijk helemaal niet.

Uiteindelijk had ik nog 2 minuten over om 3 eerdere vragen te reviewen, en bij 9 seconden heb ik maar op einde geklikt. En toen stond er opeens "passed" 830 punten. Ik kreeg tranen in mijn ogen en heb zo hard geschreeuwd dat de kat niet meer binnen durft te komen.

Bedankt @segil en @dukejan voor de geruststellingen en bedankt @YaYo86 voor de whizlabs tip, ik heb daar gisteren 40 gratis vragen gedaan en had 72% goed, waarna ik ook daar dus nog een aantal van mijn zwakke punten kon spotten.

Gefeliciteerd, erg nette score! Eerlijk gezegd had ik niet anders verwacht dan dat je zou slagen, ik maak veel (ex)collega's en vrienden mee die veeeel minder goed studeren en dan zakken. Neem deze ervaring gewoon mee en op naar het volgende examen ;)

Geniet van je dag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil

Tof om te horen! :) Je allereerste cert, gefeliciteerd! Hopelijk dat je wat meer rust krijgt bij een volgende cert. En voor je het weet, is het verslavend. En loop je MS te vervloeken omdat ze het aanbod weer eens aanpassen 8)
Smakelijk eten voor vanavond

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12

Gefeliciteerd!! _/-\o_

En mocht je ooit willen stoppen in de IT, wordt verhalen verteller/schrijven, je maakt zelfs hier een spannend verhaal van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Pixal schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:55:
Ik werk de laatste weken veel samen met MeasureUp (ik schrijf een deel van de vragen voor een nieuw test-exam) en ze zijn hier erg scherp op. Vragen moet qua vraagstelling overeenkomen met wat Microsoft hanteert (qua type vraag, qua tekstuele indeling, alles), de vragen in een test-exam moeten qua types net zo verdeeld zijn als in het real-life examen (dus zitten er in het real-life examen geen vragen waarbij je met een dropdown een PowerShell cmdlet moet invullen, dan zitten die in de test-exam ook niet) én ze hanteren het standpunt dat als je je MeasureUp test-exam passed, dat je dan ook het real-life exam passed. Vandaar dat de MU inderdaad vaak nog lastiger zijn dan het uiteindelijke examen.

On a different note: in beta de AZ-140 (toen nog WVD, inmiddels AVD) gedaan en vorige week bericht met 'pass'. Met een score die me alleszins meeviel, ik had eigenlijk verwacht dat ik hem op het randje niet gehaald zou hebben, maar scoorde boven de 800 8)
Fijne voor op m'n transcript, die :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ralpje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:11:
[...]

Ik werk de laatste weken veel samen met MeasureUp (ik schrijf een deel van de vragen voor een nieuw test-exam) en ze zijn hier erg scherp op. Vragen moet qua vraagstelling overeenkomen met wat Microsoft hanteert (qua type vraag, qua tekstuele indeling, alles), de vragen in een test-exam moeten qua types net zo verdeeld zijn als in het real-life examen (dus zitten er in het real-life examen geen vragen waarbij je met een dropdown een PowerShell cmdlet moet invullen, dan zitten die in de test-exam ook niet) én ze hanteren het standpunt dat als je je MeasureUp test-exam passed, dat je dan ook het real-life exam passed. Vandaar dat de MU inderdaad vaak nog lastiger zijn dan het uiteindelijke examen.

On a different note: in beta de AZ-140 (toen nog WVD, inmiddels AVD) gedaan en vorige week bericht met 'pass'. Met een score die me alleszins meeviel, ik had eigenlijk verwacht dat ik hem op het randje niet gehaald zou hebben, maar scoorde boven de 800 8)
Fijne voor op m'n transcript, die :)
Gefeliciteerd!

Wat betreft de moeilijkheidsgraad van MeasureUp vs het echte examen vond ik overigens het tegenovergestelde, ik vond het examen echt veel moeilijker dan alle practice tests die ik heb gedaan, wellicht vanwege de bijkomende tijdsdruk. Die 207 vragen van MeasureUp kon ik inmiddels dromen dus daarom zal het ook makkelijker aanvoelen. Toch waren 75% van de vragen op het echte examen van die zoekertjes met meerdere tabellen en pagina's aan informatie waar je iets relevants uit moest halen, terwijl MeasureUP veel meer korte vragen heeft met 4 opties. Ik dacht bijna de hele tijd "vraag me nou eens iets waar ik afgelopen maanden wel op gehamerd en geoefend heb :'( ". :P (ik zat flink te blokken op de verschillende VM sizes en alle App tiers en hun opties... vragen ze me er niets over).

Vond MeasureUp en Whizlabs wel heel goed verder, bij MeasureUp vooral vanwege de duidelijke uitleg waarom iets goed of fout was beantwoord. Maar ik raad mensen aan heel veel te oefenen op NSG's, (hoeveel NSG's heb je minimaal nodig in bovenstaand voorbeeld"). En je moet ook goed weten (al eerder gezegd hier) welke resources (vaults, vnets etc) kan je wanneer verhuizen naar een andere regio of resource group. Ik was hier niet goed op voorbereid. Je moet een RG verplaatsen naar een andere regio en je krijgt een lijst met resources als vnets en vaults, wat moet je doen voordat je deze kan verplaatsen etc. Ik had maar een beperkte oefen omgeving dus niet echt de complexere vraagstukken kunnen oefenen.

Oeh, laatste tip. :X Als je een ultrawide monitor hebt en een Pearson Vue examen gaat doen, houdt er rekening mee dat je vragen in de uiterste linkerboven hoek van het scherm staan en de next knop uiterst rechts onder. Ik merkte het al toen ik het examen programma als test draaide, dan moet je een test vraag beantwoorden, ik dacht toen al jezus centreer dit even. Ik had dus na 150 minuten naar linksboven kijken echt pijn in mijn nek.

[ Voor 18% gewijzigd door Pixal op 24-06-2021 09:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 18:46

Qwerty-273

Meukposter

Ik mag weer een jaartje door :)
Congratulations! You successfully renewed your Messaging Administrator Associate certification! The expiration date of your certification has been updated to August 27 2022 11:59PM

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:18
Vraagje ik heb mijn md-100 en md-101 nu gehaald, wat kan ik nu beste hierna gaan doen?
Zit voornamelijk op servicdesk, maar misschien stap hoger kan ook geen kwaad.

Hoor graag jullie suggesties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:47
Ligt er aan wat je graag wilt doen?

Misschien kun je kijken naar MS100 en MS101 Office 365
Of
AZ-900 azure fundamentals en AZ-100 en AZ-101

Je kunt zoveel kanten op.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukejan
G.Scholtens schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:01:
Vraagje ik heb mijn md-100 en md-101 nu gehaald, wat kan ik nu beste hierna gaan doen?
Zit voornamelijk op servicdesk, maar misschien stap hoger kan ook geen kwaad.

Hoor graag jullie suggesties
Ik denk inderdaad dat de Office richting voor jou een leuke opstap is. Je gaat meer aan de slag met de achtergrond van Microsoft 365 en daarmee ook het beheer. Sharepoint, Teams, Exchange enzovoort. Daarmee zou MS100 en MS101 een leuke start zijn.

Mocht je daar ervaring in hebben gedaan kun je daarna kijken naar AZ-900 als je meer wilt starten met de Azure kant. Dit lijkt veel op 365, maar is wel gelijk een andere tak. Je gaat meer met servers en netwerken doen, waarbij je minder de kant van de gebruiker gaat aanraken. Je leert de aspecten van Azure kennen, zonder echt de diepte in te gaan.

Mocht AZ-900 je liggen, dan kun je daarna kijken naar AZ-104 waarmee je echt gaat focussen op Azure beheer.

Wel grappig om jouw verhaal te lezen. Ik heb recent AZ-900 en AZ-104 afgerond (en AI-900 en DP-900) en zit nu juist te kijken naar MD-100, 101 en MS-100 en 101.

In ieder geval succes met je keuze en de studie die erbij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:18
dukejan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Ik denk inderdaad dat de Office richting voor jou een leuke opstap is. Je gaat meer aan de slag met de achtergrond van Microsoft 365 en daarmee ook het beheer. Sharepoint, Teams, Exchange enzovoort. Daarmee zou MS100 en MS101 een leuke start zijn.

Mocht je daar ervaring in hebben gedaan kun je daarna kijken naar AZ-900 als je meer wilt starten met de Azure kant. Dit lijkt veel op 365, maar is wel gelijk een andere tak. Je gaat meer met servers en netwerken doen, waarbij je minder de kant van de gebruiker gaat aanraken. Je leert de aspecten van Azure kennen, zonder echt de diepte in te gaan.

Mocht AZ-900 je liggen, dan kun je daarna kijken naar AZ-104 waarmee je echt gaat focussen op Azure beheer.

Wel grappig om jouw verhaal te lezen. Ik heb recent AZ-900 en AZ-104 afgerond (en AI-900 en DP-900) en zit nu juist te kijken naar MD-100, 101 en MS-100 en 101.

In ieder geval succes met je keuze en de studie die erbij hoort.
Keuze genoeg dus, misschien office 365 de beste optie en dan door naar azure. Maar zal ik ook even met mijn werkgever overleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-06 21:41
Windows95 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:12
Beetje late reply, maar AZ-500 is heel anders dan AZ-204 (maakt hem niet minder interessant natuurlijk :) ). AZ-303 en 304 sluiten beter aan op AZ-204 kan ik zeggen uit eigen ervaring. En ik ben werkzaam als Developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Volgende week maandag de MS-500 en een paar weken daarna de AZ-500. Heb geprobeerd de cursussen ook te doen, maar die worden steeds utigesteld. Nu maar gewoon met zelfstudie. Wish me luck, echt wel vijf jaar geleden dat ik MS examens heb gedaan. De laatste was Hyper-V (74-409)

Ik werk gelukkig al bijna een jaar met de Microsoft Cloud Security Stack iedere dag dus ik denk wel genoeg praktische ervaring te hebben op te kunnen bouwen, alleen moet goed studeren op de labeling die onderdeel is van MS-500. Ik werk eigenlijk alleen maar met M365 Security en Azure Security nu. Heb ook wel de pluralsights gekeken maar die vind ik saai omdat ik het meeste al weet. Wel was de LinkedIn learning van Pete Zerger echt interessant.

Maar mochten jullie nog goede tips hebben, let me know. Ik zal binnenkort wel een blog maken wat mijn aanpak was voor de geintresserder mocht ik het succesvol behalen.

[ Voor 26% gewijzigd door Turdie op 27-07-2021 06:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:12

Phntm

Tlingelingeling

Gisteren mijn DA-100 examen gedaan. Die kunnen behalen. Die wordt ook richting eind deze maand licht gewijzigd.

Ik kreeg veel vragen over DAX queries en sommige M-code zaken. Ook een hoop PowerBI zaken die je wel eens gezien kan hebben als je 1 á 2 keer even door PowerBI hebt geklikt.

Voor het leren heb ik gebruik gemaakt van Microsoft Learning en de stof doorgenomen. Vervolgens Whizlabs gebruikt om mijn kennis te toetsen en wat meer inhoud op te zoeken die ik mis. Totaal heb ik er iets van 20 dagen aan besteed (laten we zeggen 4 "werk" weken". Op die dagen spendeerde ik 2 en max 3 uur aan oefenen en leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hoe zit dat met die Whizlabs? De prijzen zijn in Indian Roepies en is omgerekend nog geen 10 euro. Dat is best goedkoop voor een oefen examen, zeker als je het vergelijkt met Measureup e.d. In hoeverre is dit legaal, en niet gewoon een website met exam dumps? Weet iemand dit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik heb gisteren mijn "Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert" kunnen verlengen, was even stressen hier in het hotel in Polen omdat hij morgen verloopt en ik het een beetje vergeten was. :)

Voor wie het nog niet gedaan heeft, het "verlengexamen" bestaat uit 25 vragen en is een stuk eenvoudiger dan het volledige examen. Het is dus serieus de moeite waard om hiervoor te slagen en je certificering weer een jaartje te verlengen. Je kunt het sowieso twee keer direct achter elkaar proberen, daarna moet je steeds 24 uur wachten. Zelf heb ik drie pogingen gedaan maar het steeds net niet gehaald, daarna er toch maar even voor gaan studeren adhv. de modules die op de renewal pagina werden aangeboden.

Voor een deel ging het om ATP features die nu Defender heten maar waar inhoudelijk niet zo veel veranderd was. Ook het modern managment met Intune, SCCM (co-management) en dergelijke moest ik wat meer tijd in steken omdat ik daar normaal gesproken niet mee werk. Voordeel van studeren na twee of drie keer de vragen te hebben gezien is dat je goed weet waar je op moet letten. :)

Verder is het vrij eenvoudig om vals te spelen omdat je gewoon een ander tabblad kunt openen terwijl je het examen doet. Enerzijds niet helemaal netjes, anderzijds doe je met dit puzzelen wel de kennis op en dat is waar het uiteindelijk om gaat.

Anyway, het was uiteindelijk goed te doen en iedereen die het oorspronkelijke examen gehaald heeft moet de renewal ook gewoon kunnen doen. Begin er op tijd mee, bijvoorbeeld wanneer je de reminder krijgt dat je nog één maand over hebt.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@Jazzy dank voor je post, want ook ik moet binnenkort eraan geloven om mijn M365 expert titel te verlengen. En ik vroeg me al af wat en hoeveel je moet leren hiervoor. Als ik het goed begrijp is het dus geen proctored exam? Enig idee of verlengexam toegespitst is op jouw certificeringen? Want je kunt de expert titel behalen met meerdere certs, en ik heb het gedaan met MS-100+101+500. Maar het kan ook via MD-100/101+MS-100/101. Dan heb je hele andere kennis opgebouwd. Is dan de verlenging gericht op het pad dat je gekozen hebt? Weet je dit soms?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:59

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

segil schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:11:
@Jazzy dank voor je post, want ook ik moet binnenkort eraan geloven om mijn M365 expert titel te verlengen. En ik vroeg me al af wat en hoeveel je moet leren hiervoor. Als ik het goed begrijp is het dus geen proctored exam? Enig idee of verlengexam toegespitst is op jouw certificeringen? Want je kunt de expert titel behalen met meerdere certs, en ik heb het gedaan met MS-100+101+500. Maar het kan ook via MD-100/101+MS-100/101. Dan heb je hele andere kennis opgebouwd. Is dan de verlenging gericht op het pad dat je gekozen hebt? Weet je dit soms?
De "skills measured" voor deze certificering staan gewoon vast, via welk pad je ook naar de certificering toegewerkt hebt. De uitdaging blijft voor iedereen dat de scope heel breed is, denk dat er maar weinig mensen zijn die zich in de praktijk zowel bezig houden met de uitrol van laptops via Azure Autopilot, routeren van mail met behulp van connectors, managen van apps op mobile devices en ook nog eens druk doende zijn met het toekennen van sensitivity labels. :)

Je hebt gelijk trouwens, het is geen proctored examen maar gewoon een aantal vragen in de browser. Als je de tijd hebt, hence mijn advies om op tijd te beginnen, kun je het examen gewoon maken om een idee te krijgen van wat er gevraagd wordt. Aan het einde krijg je van die balkjes te zien waarop blijkt hoe je per onderdeel gescored hebt. Vervolgens ga je terug naar de pagina waar je de renewal gestart hebt en kun je onderaan de aanbevolen trainingsmodules vinden. In mijn geval heb ik die van Exchange overgeslagen en de meeste andere toch maar overgedaan. Ook al stonden een aantal al als Completed gemarkeerd omdat ik ze als voorbereiding voor het oorspronkelijke examen al gedaan had, er zaten toch best wat nieuwe dingen in.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:54

s3n

Vorig jaar AZ-900 gehaald en vandaag AZ-204.

Gisteren een poging gedaan als thuisexamen. Maar pearsonvue zag mij niet zitten in de camera. Ik zag mezelf wel, en na 2 uur was het: We cancellen je examen en succes. Was de eerste en laatste keer. Vandaag naar Global Knowledge gegaan en weer prima geholpen door een vriendelijke dame. Rustig een bakkie kunnen drinken voor ik begon.

Na de zomer starten met AZ-303/304. Tip voor trainingsmateriaal zijn de filmpjes van Alan Rodrigues op Udemy.
Pagina: 1 ... 92 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.