Ik ben bezig met AZ-204. Na het hele MS-learn traject doorlopen te hebben, wat al de nodige uurtjes kostte, ben ik bezig om mij voor te bereiden op het examen. (mbv measureup proefexamens)
Van het MS-learn traject heb ik veel geleerd en vond ik ook erg nutig. Bij het maken van de proefexamens kwam ik erachter dat je ook nog behoorlijk veel van de microsoft docs moet leren. Er zitten best veel vragen bij waarvan ik 100% zeker weet dat ze niet in de ms-learn module zitten. Kost dus weer flink extra tijd.
Maar waar ik mij wel aan begin te irriteren is het type vragen. Bij de vraag:
You create a new instance of Azure Container Registry (ACR) named myreg1. You need to publish the most recent Windows Core image in myreg1. The image is available in the Microsoft Container Registry. What command should you use?
Er staan dan paar dropdowns met commandos die ik groot en deels goed had, op 1 dropdown na. Juiste commando:
code:
1
| az acr import --name myreg1 / --source mcr.microsoft.com/windows/servercore:latest -t servercore:latest |
Bij de -t optie stond er in het dropdown menu: -t, -n, -r.
Deze had ik dus fout. In de uitleg van het antwoord staat dat -n niet juist is want is de destination ACR, -r is ook fout want is de source ACR, en -t is goed want is de target.
Moet ik echt alle az cli, azure powershell commando parameters van buiten leren?
In mijn ms-learn traject heb ik geleerd dat je afhankelijk van wat de meeste in je organisatie het beste kennen de keus moet maken tussen az cli of azure powershell bij bijvoorbeeld veel powershell kennis. Ook heb ik geleerd dat bij az cli, je met bijvoorbeeld az acr import --help meer informatie krijgt, of az find je de juiste cli commandos kan vinden. (Wel nuttig).
Krijg je bij echte examens ook dit soort onzinnige vragen? Op een gegeven moment heb je sommige vragen goed omdat je ze al voorbij hebt zien komen. Maar als ik bij het echte examen een net iets andere onzinnige vraag krijg, dan heb ik nog dat soort vragen fout...