Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-04 14:46
Ik doe ook gemiddeld 2-3 certs per jaar. Nu moet ik zeggen dat mijn werkgever geen druk erop zet en ik wissel qua leertempo. Soms een weekje niets, dan weer een paar dagen achtereen. Maar ik heb toch zeker wel 2-4 maanden minstens nodig per cert om alles goed door te nemen, te oefenen, etc.

Mijn werkgever zou eens met een eis moeten komen voor 4 certs in 6 maanden, haha. Dan mag 'ie daar mooi 8 uur / week voor apart zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-03 11:57
Ik heb toevallig ook verschillende examens staan de komende maanden, maar dat is geen eis vanuit mijn werkgever. 4 Certs in 6 maanden vind ik dus echt wel veel.

Vanuit mijn werkgever hoef ik er eigenlijk maar 1 te halen dit jaar.

Voor de meeste onderwerpen oefen ik veel in test labs en dan neem ik de study guides van Thomas Maurer, door ter aanvulling.

Ik heb het volgende lijstje staan:

AZ-140: Eind April
AZ-104: Eind Mei
AZ-400: Juni

Kwam nu toevallig zo uit met de Beta code's en vouchers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik mag graag beta examens proberen tegen een sterk gereduceerde prijs. En wonder boven wonder gaat dat vaker goed dan fout. :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:57
MrNobody28 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:24:
[...]

Ik had ook niet het idee dat ik in de gaten gehouden werd, had goed geleerd en wist veel, op 1 vraag na, die kon ik gewoon via m'n telefoon in m'n leer-aantekeningen terug vinden met 2 klikjes. Zat nog te twijfelen om het te doen, achteraf natuurlijk helemaal niet nodig geweest omdat ik een 7,7 behaald had. Maar toch wat onzeker nog over het vorige examen.
[...]
Geen idee, kan ook zijn dat je via AI in de gaten wordt gehouden en dat een proctor wordt ingeseind als daar aanleiding voor is?
Zelf zou ik het niet wagen om in aantekeningen te kijken. Weet niet wat de consequenties zijn als je wel betrapt wordt overigens. Weet ook niet waar het dan ophoudt, krijg je dan bij een volgend examen niet de neiging om bij meer vragen je aantekeningen te checken?

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:44
metalant schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:48:
Voor wie het nog niet wist: Percipio Skillsoft heeft tijdelijk een trialperiode van 60 dagen in plaats van 14 dagen.
http://learn.skillsoft.com/free-trial
De 60 dagen bleek een oude aanbieding te zijn, dus na 14 dagen was de trial alsnog voorbij. maar toch genoeg gezien van het platform om hier via werkgever later dit jaar een abonnement op te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:44
HKLM_ schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:31:
[Afbeelding]

Iets meer informatie over de aankomende Microsoft Ignite Cloud Skills Challenge | March 2021 welke op 2 maart start. https://csc.docs.microsof...ring_home_webpage_wwl#faq

How does the challenge work?

We have curated 7 challenges to choose from – select the one challenge that’s right for you. The challenge starts on March 2, 2021 and ends on March 30, 2021.
Challenge is bijna voorbij. Weer veel geleerd in de afgelopen weken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-04 00:20
Caeruleus schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:35:
[...]

Geen idee, kan ook zijn dat je via AI in de gaten wordt gehouden en dat een proctor wordt ingeseind als daar aanleiding voor is?
Zelf zou ik het niet wagen om in aantekeningen te kijken. Weet niet wat de consequenties zijn als je wel betrapt wordt overigens. Weet ook niet waar het dan ophoudt, krijg je dan bij een volgend examen niet de neiging om bij meer vragen je aantekeningen te checken?
Juist de neiging om nog meer te studeren zodat ik die aantekeningen niet nodig heb haha. Hangt een te groot risico aan wat ik me pas later besefte. Eens maar nooit weer.

Nu even genieten van MD-100 en binnenkort starten met MD-101. Benieuwd of die veel pittiger is tov MD-100

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-04 07:12
Ik heb zojuist bericht gehad dat ik mijn gratis voucher rond 7 april krijg toegewezen. Dit zijn de voorwaardes:

https://csc.docs.microsof...e/officialrules/March2021

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-04 22:45
Mail over de gratis voucher is hier ook binnengekomen. De keuze mbt examens die gedaan mogen worden met de vouchers vielen mij wat tegen, vergeleken met de vorige Cloud Skill Challenge.

Vandaag MS500 examen gedaan en gehaald, ontzettend blij mee! O+
Zit eraan te denken om binnenkort te starten met de nieuwe security examens SC*. Morgen maar eens verder uitzoeken wat de overlap is tussen de diverse SC* examens. Gevoelsmatig is SC-300 Microsoft Identity and Access Administrator een mooie aanvulling,
jdj1996 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:28:
Hallo Allen,

Mijn werkgever eist van mij om 4 certificeringen binnen een half jaar te halen het gaat hierbij om:
- MD100 & MD-101
- MS-100 & MS-101

Hierna heb ik nog een half jaar om AZ-104 te halen.

Ik heb de praktijk ervaring (Microsoft 365 & Windows) voor deze examens al echter niet het Azure stukje. Ik vraag me af of dit te doen is en of iemand nog studie tips heeft.

Bedankt alvast voor het reageren!
Ik wens je veel succes met 4 examens in 6 maanden. Lees dat je alles in eigen tijd moet gaan doen. Hoe zit het met je persoonlijke situatie? Nog geen partner, kinderen, huishouden om hier rekening mee te houden? Denk dat ik hiermee niet thuis hoefde te komen, merk dat leren een behoorlijke druk met het gezinsleven met zich mee brengt.

Werk je toevallig 36u (4x9) zodat je minstens een dag in de week hier non-stop aan kan spenderen?
paella schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:12:
Ik mag graag beta examens proberen tegen een sterk gereduceerde prijs. En wonder boven wonder gaat dat vaker goed dan fout. :)
Dat vind ik serieus knap. Ik moet het echt hebben van prima studie materiaal, ook al wijzigt Azure en Microsoft365 vol op. Heb jij dan genoeg aan Microsoft Learning en de bijbehorende docs?

[Voor 12% gewijzigd door SparTi op 30-03-2021 20:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichelJ
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:28
jdj1996 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:28:
Hallo Allen,

Mijn werkgever eist van mij om 4 certificeringen binnen een half jaar te halen het gaat hierbij om:
- MD100 & MD-101
- MS-100 & MS-101

Hierna heb ik nog een half jaar om AZ-104 te halen.

Ik heb de praktijk ervaring (Microsoft 365 & Windows) voor deze examens al echter niet het Azure stukje. Ik vraag me af of dit te doen is en of iemand nog studie tips heeft.

Bedankt alvast voor het reageren!
Ik ben bezig met MD-101 en dit bestaat bijna alleen uit azure met alle install mogelijkheden, succes, ben nu 4 maanden bezig. Met lockdown heb ik gelukkig meer tijd.

• jdj1996
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-04 10:56
Hallo Allen,

Zoals ik hier zie zal het een flinke kluif worden om alle examens binnen 6 maanden te halen. Voordeel is wel dat ik nog thuis woon en dat er toch niet veel te doen is door de lockdown.

Ik ga gewoon hard studeren en dan kijk ik wel hoever ik kom :)
Bedankt voor jullie reacties!

• technopeuter
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:08
Als je werkgever certificaten gaat eisen hoort hij dat ook te faciliteren.

Nu is er discussie over meiden van 15 die een uur moeten overwerken in de Jumbo onbetaald maar ik zie hier wel een analogie die ff wat verder gaat... De IT heeft altijd geprofiteerd van hobbyisten die in hun eigen tijd veel studeerden. Ik en geen ander beroep waar er zoveel vrije tijd in komt te zitten.

het is de vraag of dit 20 jaar jaar later nog normaal is of byzar

diskeltische lurker

• paella
SparTi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:32:

[...]

Dat vind ik serieus knap. Ik moet het echt hebben van prima studie materiaal, ook al wijzigt Azure en Microsoft365 vol op. Heb jij dan genoeg aan Microsoft Learning en de bijbehorende docs?
En ervaring niet te vergeten. Ik zit al 20 jaar in de IT. Het is deels ook Educated Guessing: je kan er vaak al 1 of 2 wegstrepen. Er zit (weliswaar soms achteraf) logica in hoe Microsoft dingen ontwerpt. En natuurlijk vragen over hun stokpaardjes zijn vaak de juiste antwoorden. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• segil
PleurissitePuralsight heeft weer een maand gratis leren.

https://www.pluralsight.com/offer/2021/free-april-individual

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 12:32
Idd als de WG zoiets eist dan is dat prima, maar dan zeker 1 dag in de week de ruimte geven om te studeren.

Ik heb in de afgelopen 6 mnd tijd 6 certificaten gehaald, maar ik had alle tijd om te studeren en dat scheelt meer dan de helft :)

MD101 vond ik veel leuker dan MD100/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdj1996
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-04 10:56
Weet iemand een goede plek voor oefen examens voor de MD & MS examens? Ik zat zelf aan Kaplan te denken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 12:32
Mindhub.com
@jdj1996

Acties:
  • +2Henk 'm!

• segil
Zojuist mailtje ontvangen dat ik een gratis voucher heb gekregen n.a.v. de Ignite challenge.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• segil
Zojuist PL-900 gehaald, Microsoft Power Platform Fundamentals

Studiebron: https://www.udemy.com/cou...-platform-fundamentals-r/
en YouTube: Microsoft Power Platform Fundamentals PL 900 Discovery | Vijfhart IT...

Wel irritant dat tijdens de check-in fase je de verificatie op je mobiel alleen kan doen met de Chrome app. Althans, ik gebruik Firefox mobile en daarop kreeg ik te zien dat die browser niet ondersteund wordt. Toen maar snel Brave geïnstalleerd op mijn Android en dat werkte gelukkig wel. Verder gaan die stappen ook niet vlot. Toen kreeg ik de proctor in de chat en die zag mijn videofeed niet. Bij mij werd 'ie wel getoond. Dus moest ik opnieuw de applicatie starten en de verificatie op de telefoon doen (gelukkig dat de foto's dan al opgeslagen zijn). Toen kreeg ik een andere proctor die echt ALLE tijd v/d wereld nam om mij van alles te laten testen en tonen. Dat duurde echt, echt, echt lang. Advies is dan ook om echt 30 min voor aanvang al te beginnen met de check-in, want je kunt het nodig hebben.

[Voor 51% gewijzigd door segil op 09-04-2021 14:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo, AI-900 (Azure AI FUndamentals) ook in de pocket :)

Was idd een relatief makkelijk examen, ik had de vragen veel diepgaander verwacht. Paar lastige vragen maar that's it. Was met een goede 45 min klaar, score 896 / 700. Ik klaag niet :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• paella
The Eagle schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:06:
Zo, AI-900 (Azure AI FUndamentals) ook in de pocket :)

Was idd een relatief makkelijk examen, ik had de vragen veel diepgaander verwacht. Paar lastige vragen maar that's it. Was met een goede 45 min klaar, score 896 / 700. Ik klaag niet :P
En prima te doen met de online training op de examenpagina van AI-900 zelf toch? Diepgang bij een fundamentals examen? ;)

• The Eagle

The Eagle

paella schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:36:
[...]

En prima te doen met de online training op de examenpagina van AI-900 zelf toch? Diepgang bij een fundamentals examen? ;)
Die heb ik niet gebruikt. Heb met name de proefexamens + uittreksel van whizlabs gebruikt, en nog een proefexamen van een wat grijze site die hier niet meer genoemd mag worden geloof ik.
Ik rekende op vragen over formules van modelevaluaties, data waar je een API van een model moest benaderen, etc. Dat viel reuze mee, geen vraag zoals dat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• paella
Het gat tussen de fundamentals examens en de "Gewone" is best groot vind ik. Fundamentals is prima te doen, maar voor gewone moet je over het algemeen echt aan de bak.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

paella schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:47:
Het gat tussen de fundamentals examens en de "Gewone" is best groot vind ik. Fundamentals is prima te doen, maar voor gewone moet je over het algemeen echt aan de bak.
Eens. Ik heb AZ900 en nu dus AI900 gedaan en dat was niet zo lastig. Voor DP200 en DP201 heb ik echt wel even gezeten, al hielp daar een hoop werkervaring met data, DBMS, DWH en distributed clusters wel een beetje ;)

Weet nog even niet wat de volgende stap is. Azure certified architect zou kunnen, kreeg ook de vraag of ik naast de Togaf die ik al heb niet ook Archimate zou willen doen. Zit zelf ook nog naar AWS te loeren, multicloud is ook altijd handig. Maar aangezien dit het MS cert topic zal ik jullie daar niet mee lastig vallen :P

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True