[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
paella schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:52:
Hmm.. mijn Enterprise Administrator Expert verloopt 30 januari en mijn Security Administrator 6 februari (beide in beta gehaald destijds). Officieel lijkt dat buiten de boot te vallen voor dit?
Jup Starting in June 2021. Hoe ik hem lees is het daarna tijdelijk wel twee jaar geldig.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
HKLM_ schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:55:
[...]

Jup Starting in June 2021 hoe ik hem lees het daarna wel twee jaar geldig.
Volgens mij toch in feb 2021?

Als die assessment ongeveer hetzelfde is als de challenges die je kon nemen tijdens Build en Ignite om een gratis voucher te winnen, dan zie ik daar niet zo tegenop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:58:
[...]

Volgens mij toch in feb 2021?

Als die assessment ongeveer hetzelfde is als de challenges die je kon nemen tijdens Build en Ignite om een gratis voucher te winnen, dan zie ik daar niet zo tegenop :)
Goeie ze zijn tegenstrijdig haha in het bericht feb 2021 op de wiki staat start june 2021.. je brengt me in de war 😛

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 23:21
Vanaf juni zijn certs.1 jaar geldig (doorvoor nog 2 jaar)

Vanaf feb kan je al bestaande certs met 1 jaar verlengen.

zo lees ik het en dus hangt het aan een zijden draadje voor mij? :)

[ Voor 16% gewijzigd door paella op 15-12-2020 22:05 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ik lees ook:

If I renew my expert level role-based certification and it includes an associate-level pre-requisite certification, does my associate-level certification also automatically renew?
No. Each certification must be renewed separately by passing the associated assessment.

My expert-level certification requires achieving an associate-level certification as a pre-requisite. If the associate-level certification expires, will my expert level automatically expire too?
No, your expert-level certification will not automatically expire if your associate-level pre-requisite certification
expires. Each certification must be renewed separately by passing the associated assessment.

Ik vraag me af hoe dat zit met een expert level cert, waarvoor je 3 associate certs moest behalen. Zoals MS-100+101+500 = expert level cert. Zou je dan 3x een assessment moeten doen voor de associate en expert level? Of 3x assessment voor de associate, en dan nog 1x assessment voor de expert level? Of zou het ook voldoende zijn om 1x assessment te doen voor alleen de expert cert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
Ik ben veilig :)

"role-based and specialty certifications that are scheduled to expire between Jan 1-Jun 30, 2021 will be automatically extended for six months to give you enough time to renew your certification when the assessments are made available."

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:37
Wat een veranderingen. Ergens ook zeer begrijpelijk omdat het in Azure/Office365 ontzettend snel veranderd.

Vraag mij alleen oprecht af, of je dit kan bijhouden als je ook wilt certificeren voor producten van andere leveranciers.

We gaan het zien de komende maanden. :)

Afgelopen maandag alsnog MS-101 examen afgelegd in een examcenter. Met hakken over de sloot gehaald. Maar gelukkig kon het nog met de lockdown die toen al aanstaande was. :+

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Betreft een examen doen op locatie is deze info mischien interesant voor je.

Kreeg vanochtend de mail binnen.

Beste Ray,

Op maandag 21 december is het zover; dan start jouw klassikale opleiding Agile Project Management
Foundation & Practitioner.

Omdat ons opleidingsinstituut onder de zakelijke dienstverlening valt en voor deze branche een uitzondering
geldt, mag onze opleidingslocatie in ***** open blijven voor docenten en cursisten.

Dit zal dan ook gelden voor een examen op locatie. Voor mij erg fijn, want zo'n thuis examen met al dat geneuzel erbij en ik heb net al Arunia 2 kids in huis die zo binnen komen stormen
Ik rij liever die 20 minuten en ga zitten start en weer gaan.
[b]SparTi schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:51:
Afgelopen maandag alsnog MS-101 examen afgelegd in een examcenter. Met hakken over de sloot gehaald. Maar gelukkig kon het nog met de lockdown die toen al aanstaande was. :+
Feli 8)
Hoe heb jij je voor het examen voorbereid als ik vragen mag? En hoeveel praktijk ervaring heb je?

• paella
Raar, bij Global Knowledge zijn de examens afgelast op locatie. Ik werd gebeld voor een nieuwe datum.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
paella schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:05:
Raar, bij Global Knowledge zijn de examens afgelast op locatie. Ik werd gebeld voor een nieuwe datum.
Da's niet raar, dat heet lockdown. :> @paella

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 17-12-2020 14:40 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Nee dat is niet raar nee, maar lees 1 post erboven, dat is dus het rare niet mijn post. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparTi
paella schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:08:
Nee dat is niet raar nee, maar lees 1 post erboven, dat is dus het rare niet mijn post. :-)
Ik had hem vorige week donderdag gepland voor afgelopen maandag 09.00 was een close call als je al hoorde dat de ministers in het weekend al samen kwamen. Gelukkig voor mij was er maandag ochtend nog niets officieels gecommuniceerd. Wanneer kreeg je dit mailtje van Global Knowledge?

Trouwens, als ik nu een andere examen zou willen gaan doen in hetzelfde examencenter, kan ik hem 'gewoon' reserveren voor maandag 4 januari. Kijk ik bij GlobalKnowledge in Amsterdam, dan is dat pas weer mogelijk na 25 januari.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmGsLmQzgp0B3d254RroBICLMV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26FZbhLePrHlDOg6D7qLpNiN.jpg?f=fotoalbum_large
Unknown Alien schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:54:

Feli 8)
Hoe heb jij je voor het examen voorbereid als ik vragen mag? En hoeveel praktijk ervaring heb je?
Thx!

Filmpjes van Pluralsight, aangevuld met MS Learn en de docs van Microsoft. Vooral de website van Vlad staat vol met informatie wat je allemaal moet lezen/uitzoeken en andere tips: https://vladtalkstech.com...365-mobility-and-security en daarnaast de MeasureUp: https://eu1.mindhub.com/m...mpaign=msofficialpractice

We hebben daarnaast al zo'n 1,5 jaar een intune omgeving draaien waarbij we zaken doen met Autopilot en MDM/MAM (data van zakelijke apps in de zakelijke bubbel laten blijven). De laatste paar maanden waren we ons aan het verdiepen in Windows Defender samen met de ATP mogelijkheden. Wil niet zeggen dat alles naadloos aansloot, maar was zeker een mooie opstap voor MS-101

Examen ervaarde ik als pittig. Waren 37 vragen waarvan 1 case study (5 vragen), 26 vragen met meerdere keuzes en daarna nog een paar ja/nee vragen. Vooral die Ja/Nee vragen leken ontzettend veel op elkaar. Had het idee dat ik een vraag 'dubbel' had. Mag mij gelukkig prijzen met de score van 720 :P

[ Voor 24% gewijzigd door SparTi op 17-12-2020 17:28 . Reden: Aanvulling url Vlad ]

• paella
Ik had de chatbot gevraagd op maandagavond, kreeg een reactie op dinsdag dat ik gebeld zou worden en dat gebeurde weer op woensadg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
paella schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:04:
Vanaf juni zijn certs.1 jaar geldig (doorvoor nog 2 jaar)

Vanaf feb kan je al bestaande certs met 1 jaar verlengen.

zo lees ik het en dus hangt het aan een zijden draadje voor mij? :)
En inderdaad, in mijn transcript verlopen ze nu 30 juli en 6 augustus. (y)

• SparTi
paella schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:46:
[...]

En inderdaad, in mijn transcript verlopen ze nu 30 juli en 6 augustus. (y)
d:)b kan je er nog langer van genieten. Voordat je de verlenging mag doen. :)

Als je de assessment flink eerder haalt, wat wordt dan het nieuwe datum dat ze verlopen? Een jaar nadat je op moment X het haalt of wordt de huidige verloopdatum met een jaar verlengt?
paella schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:12:
Ik had de chatbot gevraagd op maandagavond, kreeg een reactie op dinsdag dat ik gebeld zou worden en dat gebeurde weer op woensadg.
Vanaf afgelopen maandagmiddag en avond zal het overal storm gelopen hebben, hoe ze met de nieuwe en harde lockdown om moesten gaan.

Dat wordt voorlopig een remote examen afleggen, als je hem binnenkort wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Helaas was mijn geplande examen een ICS2, die doen niet aan remote examens, dus maar verplaatst naar eind januari en hopen dat het dan kan..

O ik lees dat zo te zien ik minder beta's ga doen voortaan. Niet erg, scheelt weer geld. :)

Can I renew my certification by passing a beta exam or by retaking an exam before my certification expires?
No. To renew your certification, you need to pass the renewal assessment before your certification expires.

[ Voor 53% gewijzigd door paella op 18-12-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
SparTi schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:51:
Wat een veranderingen. Ergens ook zeer begrijpelijk omdat het in Azure/Office365 ontzettend snel veranderd.

Vraag mij alleen oprecht af, of je dit kan bijhouden als je ook wilt certificeren voor producten van andere leveranciers.

We gaan het zien de komende maanden. :)

Die had je toch ook online kunnen afleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Squ1zZy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:16:
[...]

Die had je toch ook online kunnen afleggen?
Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn daarmee, maar die van mij is niet bijster positief.
- ze komen online niet opdagen, waardoor je maar in de lobby blijft wachten
- en het gedoe dat je ruimte moet voldoen aan de eisen en dat je geen geluid mag maken, anders wordt je onderbroken en daarmee uit concentratie gehaald.

Nee, online examens zijn niet altijd prettiger. Ja, fijn dat die mogelijkheid er is. Maar ik ga persoonlijk nog altijd liever naar een examencentrum waar dit allemaal prima is geregeld.

Dit ervaarde ik tijdens de eerste lockdown. Besef mij ook dat anderen dit heel anders hebben ervaren (online examens afnemen) en niets anders meer willen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
SparTi schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:56:
[...]

Ik weet niet wat jouw ervaringen zijn daarmee, maar die van mij is niet bijster positief.
- ze komen online niet opdagen, waardoor je maar in de lobby blijft wachten
- en het gedoe dat je ruimte moet voldoen aan de eisen en dat je geen geluid mag maken, anders wordt je onderbroken en daarmee uit concentratie gehaald.

Nee, online examens zijn niet altijd prettiger. Ja, fijn dat die mogelijkheid er is. Maar ik ga persoonlijk nog altijd liever naar een examencentrum waar dit allemaal prima is geregeld.

Dit ervaarde ik tijdens de eerste lockdown. Besef mij ook dat anderen dit heel anders hebben ervaren (online examens afnemen) en niets anders meer willen. :)
Mijn laatste ervaring was eigenlijk wel positief. Ik had me van te voren goed ingelezen op de site omtrent de eisen aan de laptop en de ruimte en was in de gelegenheid om ruim aan de eisen te voldoen

-zorg dat je in een kamer zit waar niemand je gedurende het examen kan storen, bij voorkeur ben je de enige in huis. Ik had zelfs gezorgd dat de kat niet kan storen.
-zorg dat je systeem zo weinig mogelijk rommel bevat die tijdens het examen voor storingen kan zorgen (teams, skype e.d. afsluiten).
-zorg dat je een test hebt gedaan met de software van Pearson Vue om te checken of je systeem voldoet aan de eisen.
-zorg dat de plek waar je je examen doet zo leeg mogelijk is. Leeg bureau, niets anders dan je laptop, eventueel muis, stroom, netwerk (ik had het speciaal voor het examen bekabeld om de meest stabiele verbinding te hebben). Er is maar één extra scherm toegestaan, dus als je er meer hebt kun je alles wat teveel is afbreken voor je mag beginnen.
-houdt je handen aan het toetsenbord en blijf in beeld.

-zorg dat je een ID klaar hebt liggen met daarop dezelfde naam als waarmee je bij Microsoft het examen hebt aangevraagd, dus als op je ID doopnamen voluit staan, dan moet je bij Microsoft ook zo heten.
-zet je mobiel op stil, maar zorg wel dat je hem voor het examen beschikbaar hebt, want je moet foto's maken van de ruimte waar je zit (voorzijde/achterzijde, links naast je, rechts naast je)
-je moet duidelijke foto's van je ID maken en opsturen.
-zorg dat je mobiel tijdens het examen niet zichtbaar is, maar wel enigszins binnen bereik, want het zou kunnen zijn dat ze contact met je opnemen bij onregelmatigheden tijdens het examen.
-als je eenmaal aangemeld hebt om te starten met je examen mag je daarna niet meer van je plek, niets meer eten of drinken, niet praten, niet buiten beeld gaan etc. Loopt er iemand de kamer in tijdens je examen dan is het ook klaar.

Mijn laatste ervaring was dus positief. Half uur van te voren gaan zitten en alles in gereedheid gebracht. Aangemeld en foto's opgestuurd van de ruimte en mijn ID. Daarna even kort wachten tot het examen op mijn scherm verscheen en vervolgens 1,5 uur zweten, in de camera blijven kijken, hopen dat er niets technisch mis ging en na afloop vragen of je het examen kon afsluiten zonder dat het resultaat verloren ging.

Als je de reviews op internet leest dan is het online examen waardeloos, maar als je de juiste omstandigheden kan creëren vind ik het wel meevallen. Het is niet zo relaxt als in een examencentrum, waar je tenminste nog een pen en papier mag hebben en je er vanuit moet gaan dat de techniek in orde is. Daar maakt het ook niet uit als je even aan je hoofd krabt, want ze zitten niet direct op je neus te kijken (voor zover de procter dat wel doet). Je hebt in het examencentrum wel meer last van afleidingen door andere kandidaten die in en uit lopen of irritante geluiden maken met hun pen of weet ik wat.

Voor a.s. maandag staat mijn tweede online examen gepland (MS-700), hopelijk gaat dat net zo gestroomlijnd als de eerdere, zo niet dan binnenkort ook mijn klaagverhaal hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:17:
[...]

Mijn laatste ervaring was eigenlijk wel positief. Ik had me van te voren goed ingelezen op de site omtrent de eisen aan de laptop en de ruimte en was in de gelegenheid om ruim aan de eisen te voldoen

-zorg dat je in een kamer zit waar niemand je gedurende het examen kan storen, bij voorkeur ben je de enige in huis. Ik had zelfs gezorgd dat de kat niet kan storen.
-zorg dat je systeem zo weinig mogelijk rommel bevat die tijdens het examen voor storingen kan zorgen (teams, skype e.d. afsluiten).
-zorg dat je een test hebt gedaan met de software van Pearson Vue om te checken of je systeem voldoet aan de eisen.
-zorg dat de plek waar je je examen doet zo leeg mogelijk is. Leeg bureau, niets anders dan je laptop, eventueel muis, stroom, netwerk (ik had het speciaal voor het examen bekabeld om de meest stabiele verbinding te hebben). Er is maar één extra scherm toegestaan, dus als je er meer hebt kun je alles wat teveel is afbreken voor je mag beginnen.
-houdt je handen aan het toetsenbord en blijf in beeld.

-zorg dat je een ID klaar hebt liggen met daarop dezelfde naam als waarmee je bij Microsoft het examen hebt aangevraagd, dus als op je ID doopnamen voluit staan, dan moet je bij Microsoft ook zo heten.
-zet je mobiel op stil, maar zorg wel dat je hem voor het examen beschikbaar hebt, want je moet foto's maken van de ruimte waar je zit (voorzijde/achterzijde, links naast je, rechts naast je)
-je moet duidelijke foto's van je ID maken en opsturen.
-zorg dat je mobiel tijdens het examen niet zichtbaar is, maar wel enigszins binnen bereik, want het zou kunnen zijn dat ze contact met je opnemen bij onregelmatigheden tijdens het examen.
-als je eenmaal aangemeld hebt om te starten met je examen mag je daarna niet meer van je plek, niets meer eten of drinken, niet praten, niet buiten beeld gaan etc. Loopt er iemand de kamer in tijdens je examen dan is het ook klaar.

Mijn laatste ervaring was dus positief. Half uur van te voren gaan zitten en alles in gereedheid gebracht. Aangemeld en foto's opgestuurd van de ruimte en mijn ID. Daarna even kort wachten tot het examen op mijn scherm verscheen en vervolgens 1,5 uur zweten, in de camera blijven kijken, hopen dat er niets technisch mis ging en na afloop vragen of je het examen kon afsluiten zonder dat het resultaat verloren ging.

Als je de reviews op internet leest dan is het online examen waardeloos, maar als je de juiste omstandigheden kan creëren vind ik het wel meevallen. Het is niet zo relaxt als in een examencentrum, waar je tenminste nog een pen en papier mag hebben en je er vanuit moet gaan dat de techniek in orde is. Daar maakt het ook niet uit als je even aan je hoofd krabt, want ze zitten niet direct op je neus te kijken (voor zover de procter dat wel doet). Je hebt in het examencentrum wel meer last van afleidingen door andere kandidaten die in en uit lopen of irritante geluiden maken met hun pen of weet ik wat.

Voor a.s. maandag staat mijn tweede online examen gepland (MS-700), hopelijk gaat dat net zo gestroomlijnd als de eerdere, zo niet dan binnenkort ook mijn klaagverhaal hier :P
Kan het examen worden afgelegd met 1 ID kaart? Op locatie moet ik altijd 2 ID’s laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Squ1zZy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:21:
[...]

Kan het examen worden afgelegd met 1 ID kaart? Op locatie moet ik altijd 2 ID’s laten zien.
Ja, 1 kaart is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Behoorlijk wat examens en titels waar ik hard voor heb gestuderdeed gaan retiren:
https://build5nines.com/g...-certifications-retiring/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Turdie schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:16:
Behoorlijk wat examens en titels waar ik hard voor heb gestuderdeed gaan retiren:
https://build5nines.com/g...-certifications-retiring/
Je linkt naar een artikel uit feb 2020. Dit is oud nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

@HKLM_ Jij weet alles :P

Afgelopen jaar heb ik:
Azure admin (az-103)
Juniper networks (JNCIA-junos)
en Vmware Certified Professional (VCP-DCV 6.7 - 2020)

ik wil 70-744 (securing windows server 2016) nog even doen want dat kan tot 31 januari. (heb ik weer MCSE uitgespeeld) daarna ga ik verder met Juniper (wel leuk :)).

Iemand nog tips ?
ik heb wat pluralsight materiaal, heb deze youtube afgekeken:
YouTube: Cert Exam Prep Exam 70 744 Securing Windows Server 2016 BRK3177

Maar sommige zaken zijn alweer oud en deprecated.
De vraag die ik dus heb wat komt in het examen en wat vragen ze.

Ik heb wel eens gehad dat examen = oud en iets was nog in ontwikkeling.
En toen ik dat examen deed kon je gewoon de migratie met die tool doen maar omdat het examen oud is en het toen nog niet kon = het het oude antwoord.

Dat soort grappen :X

Ik bouw alles na (heb boven een pc met 32GB ram en hyper-v) en ben bezig met die host guard rol en attestation. Verder draaien er meerdere vm's op mijn pc (zie sig).

Concreet ik zoek een fatsoenlijke course, howto's voor bepaalde zaken op te zetten.
De vragen doornemen ben ik ook geen fan van, maar zoals ik zei - ik bouw alles na dus ik weet ook exact waarom iets is zoals het is.

[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 05-01-2021 01:33 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
3DDude schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 01:25:
@HKLM_ Jij weet alles :P

Afgelopen jaar heb ik:
Azure admin (az-103)
Juniper networks (JNCIA-junos)
en Vmware Certified Professional (VCP-DCV 6.7 - 2020)

ik wil 70-744 (securing windows server 2016) nog even doen want dat kan tot 31 januari. (heb ik weer MCSE uitgespeeld) daarna ga ik verder met Juniper (wel leuk :)).

Iemand nog tips ?
ik heb wat pluralsight materiaal, heb deze youtube afgekeken:
YouTube: Cert Exam Prep Exam 70 744 Securing Windows Server 2016 BRK3177

Maar sommige zaken zijn alweer oud en deprecated.
De vraag die ik dus heb wat komt in het examen en wat vragen ze.

Ik heb wel eens gehad dat examen = oud en iets was nog in ontwikkeling.
En toen ik dat examen deed kon je gewoon de migratie met die tool doen maar omdat het examen oud is en het toen nog niet kon = het het oude antwoord.

Dat soort grappen :X

Ik bouw alles na (heb boven een pc met 32GB ram en hyper-v) en ben bezig met die host guard rol en attestation. Verder draaien er meerdere vm's op mijn pc (zie sig).

Concreet ik zoek een fatsoenlijke course, howto's voor bepaalde zaken op te zetten.
De vragen doornemen ben ik ook geen fan van, maar zoals ik zei - ik bouw alles na dus ik weet ook exact waarom iets is zoals het is.
Ik gebruik meestal udemy trainingen en voor 744 staat er wel wat op. Als je naar deze kijkt https://www.udemy.com/cou...ring-windows-server-2016/ dan is die voor het laatst geupdate in maart 2019. Eventueel heb ik ook nog het exam ref book voor je (mag je gratis ophalen)

Misschien heb je hier nog iets aan: https://msandbu.org/windo...-2016/study-guide-70-744/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
@Unknown Alien Ik heb vorig jaar examen gedaan op een lege locatie van mijn werk. Die niet gehaald en moet dus nu weer iets zijn te regelen. Ik snap overigens niet dat mijn opleider niet gewoon open is voor examens. Zelfs wij (werk bij een grote MBO) zijn qua examens open als ik het goed heb begrepen. Met uitzondering van de vakantie natuurlijk.

Was ook veel liever naar het examencentrum gegaan en zonder zelf overal op te moeten letten examen gaan doen. Maar het is even niet anders. Ben eigenlijk wel benieuwd of er het één of ander te upgraden is of door te stromen wanneer ik het niet haal om alle 3 de certificaten te halen, maar dat komt tegen die tijd dan wel. Kan er toch niets aan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
@Arunia Dat is balen dat je hem niet gehaald hebt, Moet je een gedeelte van de stof opnieuw goed lezen om de volgende te gaan slagen? Bedoel een bepaalde topic.
Ik snap overigens niet dat mijn opleider niet gewoon open is voor examens.
Ik verwacht vanwege de kosten om het examen gedeelte open te houden, zeker nu het voor demeeste mogelijk is om online je examen te doen. maakt de keus makkelijker om de deuren te sluiten tot einde lockdown.

Ik kon mijn examen gewoon boeken op locatie, maar de eerst volgende was pas 15 jan en ik had een doel voor mezelf gesteld om in Q4 3 examens te halen.

Moest dus mijn eerste online examen doen thuis, met 2 jonge kids in huis en leren met kerst. Viel me wat tegen, omdat ik veel werdt afgeleid met leren door de kids.

En het ergste..ik had het examen in het engels geboekt en tijdens voordat ik het examen begon was de tekst in het engels, dus ik zei tegen die dude dat de taal niet goed is en dat hij die moet aanpassen, met de taal die ik geboekt heb. Hij kijken en zegt opeens, dat kan je zelf aanpassen, zodra je het examen start......ik nog nooit een online examen gedaan, dus dacht hij moet het weten als online examen begeleider.

NIET DUS @*#&@)*#)@*&

Fokking irritant om een examen te doen in een andere taal dan je lesmateriaal, Ik was behoorlijk pissig.

Had het examen op 2 fouten na wel gehaald gelukkig, maar voelt niet goed, om met zo'n laag cijfer te slagen.

50 vragen in 40 min.

Feb. begin ik met de 5 daagse cursus MD101 op locatie, daarna thuis lekker met de VMs spelen en het boek helemaal lezen. Ik heb hier 3 weken lang 4 uur per dag ingepland voor het studeren\leren. Daarna oefen examens van de cursus doen. Ende topics die ik nog niet goed genoeg snap nog eens doorlezen en uitproberen.

PS. ZIjn er mensen die AZ900 examen of de cursus willen gaan doen? Ik heb een link waar jij je kan aanmelden om een 3 uur online introductie te volgen. Na deze introductie krijgen we een mooie aanbieding. Ik weet niet of dit een examenvoucher is, maar dat is wel een mogelijkheid. De account manager mag niks zeggen :) Stuur me maar een PB, dan deel ik die link wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Unknown Alien schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:27:
@Arunia Dat is balen dat je hem niet gehaald hebt, Moet je een gedeelte van de stof opnieuw goed lezen om de volgende te gaan slagen? Bedoel een bepaalde topic.

[...]

Ik verwacht vanwege de kosten om het examen gedeelte open te houden, zeker nu het voor demeeste mogelijk is om online je examen te doen. maakt de keus makkelijker om de deuren te sluiten tot einde lockdown.

Ik kon mijn examen gewoon boeken op locatie, maar de eerst volgende was pas 15 jan en ik had een doel voor mezelf gesteld om in Q4 3 examens te halen.

Moest dus mijn eerste online examen doen thuis, met 2 jonge kids in huis en leren met kerst. Viel me wat tegen, omdat ik veel werdt afgeleid met leren door de kids.

En het ergste..ik had het examen in het engels geboekt en tijdens voordat ik het examen begon was de tekst in het engels, dus ik zei tegen die dude dat de taal niet goed is en dat hij die moet aanpassen, met de taal die ik geboekt heb. Hij kijken en zegt opeens, dat kan je zelf aanpassen, zodra je het examen start......ik nog nooit een online examen gedaan, dus dacht hij moet het weten als online examen begeleider.

NIET DUS @*#&@)*#)@*&

Fokking irritant om een examen te doen in een andere taal dan je lesmateriaal, Ik was behoorlijk pissig.

Had het examen op 2 fouten na wel gehaald gelukkig, maar voelt niet goed, om met zo'n laag cijfer te slagen.

50 vragen in 40 min.

Feb. begin ik met de 5 daagse cursus MD101 op locatie, daarna thuis lekker met de VMs spelen en het boek helemaal lezen. Ik heb hier 3 weken lang 4 uur per dag ingepland voor het studeren\leren. Daarna oefen examens van de cursus doen. Ende topics die ik nog niet goed genoeg snap nog eens doorlezen en uitproberen.

PS. ZIjn er mensen die AZ900 examen of de cursus willen gaan doen? Ik heb een link waar jij je kan aanmelden om een 3 uur online introductie te volgen. Na deze introductie krijgen we een mooie aanbieding. Ik weet niet of dit een examenvoucher is, maar dat is wel een mogelijkheid. De account manager mag niks zeggen :) Stuur me maar een PB, dan deel ik die link wel.
Welke taal had je dan willen hebben?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Wat is er mis met de link hier te delen? Klinkt spammy zoals je het nu schijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
HKLM_ schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Welke taal had je dan willen hebben?
Engels, de termen kunnen behoorlijk verschillen.
paella schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Wat is er mis met de link hier te delen? Klinkt spammy zoals je het nu schijft...
Nee, is van een grote NL opleiding centrum, wil voorkomen dat niet elke niet geintreseerde zich inschrijft, door toedoen van mij, omdat ik dit in een openbaare topic plaats ;)

Niks scammy of illigaal dus.
JerryT schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:56:
@Unknown Alien daar ben ik zeker in geïnteresseerd!
Je hebt een PM.

[ Voor 12% gewijzigd door Unknown Alien op 05-01-2021 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
@Unknown Alien daar ben ik zeker in geïnteresseerd!

[ Voor 13% gewijzigd door JerryT op 05-01-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Unknown Alien schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:52:
[...]

Engels, de termen kunnen behoorlijk verschillen.

[...]

Nee, is van een grote NL opleiding centrum, wil voorkomen dat niet elke niet geintreseerde zich inschrijft, door toedoen van mij, omdat ik dit in een openbaare topic plaats ;)

Niks scammy of illigaal dus.
Ik zal je wel niet snappen :D maar er is toch maar 1 soort Engels beschikbaar bij de examens en geen 2

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Klopt, maar mijn examen was dus in het Nederlands en het boek en training in het engels. Ik moet sowieso altijd goed zoeken als ik iemand help die zijn OS in het NL heeft O_o

In een vorige post had ik vermeld dat ik Agile PM examen ging doen, was geen MickeySOft dit x.

Ik ben bezig met 7 certificaten, waarvan 3 van MS zijn en overige op Agile gebaseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Unknown Alien schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:57:
Klopt, maar mijn examen was dus in het Nederlands en het boek en training in het engels. Ik moet sowieso altijd goed zoeken als ik iemand help die zijn OS in het NL heeft O_o

In een vorige post had ik vermeld dat ik Agile PM examen ging doen, was geen MickeySOft dit x.

Ik ben bezig met 7 certificaten, waarvan 3 van MS zijn en overige op Agile gebaseerd zijn.
A helder dacht al :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
Vanavond MS-900 gedaan, voor het eerst een examen thuis i.p.v. op een examen center. Examen mevrouw had alleen een opmerking dat ik veel van links naar rechts ging en dat de webcam wat laag stond. Helaas is dat met een vaste monitor arm en een ultra wilde vrij lastig als ook de webcam aan de onderkant van het scherm zit.

Overigens gehaald met 820 van de 700 benodigde punten. Had gehoopt dat mijn Windows 10 certificaten (MCSA) mij tot MDAA zouden maken helaas zijn hier MD100 en 101 voor nodig. Denk overigens dat dit mijn laatste Microsoft examen is. Wil mij volledig focussen op Citrix, hopelijk kan dat net zo chill vanaf huis als mij MS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16

Phntm

Tlingelingeling

mr.DJ95 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:18:
Vanavond MS-900 gedaan, voor het eerst een examen thuis i.p.v. op een examen center. Examen mevrouw had alleen een opmerking dat ik veel van links naar rechts ging en dat de webcam wat laag stond. Helaas is dat met een vaste monitor arm en een ultra wilde vrij lastig als ook de webcam aan de onderkant van het scherm zit.

Overigens gehaald met 820 van de 700 benodigde punten. Had gehoopt dat mijn Windows 10 certificaten (MCSA) mij tot MDAA zouden maken helaas zijn hier MD100 en 101 voor nodig. Denk overigens dat dit mijn laatste Microsoft examen is. Wil mij volledig focussen op Citrix, hopelijk kan dat net zo chill vanaf huis als mij MS.
Netjes, gefeliciteerd. Maandag heb ik een dp-200 examen online. Zal het doen op een oude laptop, had niks beter liggen. Mag het gelukkig wel doen in een ruimte van mijn nieuwe werkgever, scheelt mij de ruimte geschikt maken voor het examen. :) Heb mijn best gedaan met leren, dus hoop ook hiervoor te slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 09:00

Mooi! Toevallig ben ik deze cursus nu aan het doen. Is het een lastig examen ?
Mijn MD-100 examen heb ik vorige week behaald ( i know verkeerde volgorde) maar zag geen dame/heer in beeld. Dus ik neem aan dat je als je iets stouts doet, iemand door de microfoon blert ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Signs schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Mooi! Toevallig ben ik deze cursus nu aan het doen. Is het een lastig examen ?
Mijn MD-100 examen heb ik vorige week behaald ( i know verkeerde volgorde) maar zag geen dame/heer in beeld. Dus ik neem aan dat je als je iets stouts doet, iemand door de microfoon blert ?
Ik vond van niet maar ben alweer een tijdje met clients bezig on-prem dus ken veel van de stof al maar dan aan de verkeerde kant (insert meme)

Al met al denk ik een uur of 6 echt bezig geweest en hulp gehad van een trainig op udemy.

https://www.udemy.com/cou...-365-fundamentals-ms-900/

Ik krijg mijn commentaar via de chat, allemaal heel streng en kortaf natuurlijk. Logisch ook. Volgens mij als je echt verkeerde handelingen doet kunnen ze het examen stoppen op afstand maar verwacht dat hieraanvoorafgaand een aantal chat berichten of telefoontjes zullen volgen.

Overigens geen opmerkingen gehad over mijn kamer, had wat verhalen gehoord van schermen weghalen die je niet gebruikt etc. Mijn race-rig stond achter mij uit maar niks over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 13:48
Ik zie hier sommige die best wel wat certificaten halen per jaar. Hoe doen jullie dit met de tijd? Ik ben nu bezig aan een certificaat via microsoft learn. Alleen hiervoor heeft microsoft al aangegeven voor alle modules dat je ongeveer 40 uur kwijt bent. In de praktijk is dit meer. Je bent wel eens ooit bezig in een sandbox, maar moet halverwege weg omdat iets toch wat langer duurde dan verwacht. Deze kun je vervolgens weer opnieuw inrichten als je opnieuw gaat beginnen. Het komt bij mij ook wel eens voor dat ik iets te snel heb willen doen, een kleine setting gemist heb en kan zoeken (vaak gewoon opnieuw beginnen) voordat het werkt.

Met een uurtje per week, ben je snel een jaar verder. Maar ook iedere week een avond van 4 uur plannen, ben je ook zo 10 weken verder. Wat tegenslag erbij, nog extra oefenen voor examen, zo 20 weken verder. Ik vind het lastig om na een werkdag de hele dag na te denken, om dan ook nog 'savonds focus te hebben. Wat ik nu al probeer is om dan 's avonds op de bank te zitten met mijn laptop. Zodat ik niet de hele dag EN avond op dezelfde plek zit in mijn thuis kantoor.

Hoe doen jullie dit, en hoeveel tijd per week stoppen jullie erin? Doen jullie dit vooral in het weekend of na een drukke werkdag? Af en toe niets doen is ook wel ooit fijn, om tot rust te komen. Dus 7 dagen per week lukt mij in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Windows95 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:47:
Ik zie hier sommige die best wel wat certificaten halen per jaar. Hoe doen jullie dit met de tijd? Ik ben nu bezig aan een certificaat via microsoft learn. Alleen hiervoor heeft microsoft al aangegeven voor alle modules dat je ongeveer 40 uur kwijt bent. In de praktijk is dit meer. Je bent wel eens ooit bezig in een sandbox, maar moet halverwege weg omdat iets toch wat langer duurde dan verwacht. Deze kun je vervolgens weer opnieuw inrichten als je opnieuw gaat beginnen. Het komt bij mij ook wel eens voor dat ik iets te snel heb willen doen, een kleine setting gemist heb en kan zoeken (vaak gewoon opnieuw beginnen) voordat het werkt.

Met een uurtje per week, ben je snel een jaar verder. Maar ook iedere week een avond van 4 uur plannen, ben je ook zo 10 weken verder. Wat tegenslag erbij, nog extra oefenen voor examen, zo 20 weken verder. Ik vind het lastig om na een werkdag de hele dag na te denken, om dan ook nog 'savonds focus te hebben. Wat ik nu al probeer is om dan 's avonds op de bank te zitten met mijn laptop. Zodat ik niet de hele dag EN avond op dezelfde plek zit in mijn thuis kantoor.

Hoe doen jullie dit, en hoeveel tijd per week stoppen jullie erin? Doen jullie dit vooral in het weekend of na een drukke werkdag? Af en toe niets doen is ook wel ooit fijn, om tot rust te komen. Dus 7 dagen per week lukt mij in ieder geval niet.
Ik heb dit afgelopen 2 jaar ook gevoeld. Na mijn MCSA: Windows 10 niks meer gedaan omdat werk altijd 120% qua inzet en ook tijd vroeg. Zeker als je dan ook nog voor het eerste begint aan een serieuze relatie en je eerste huis koopt krijgen de certificaten niet de voorrang die ze zouden moeten hebben in een ideaal scenario.

Ik weet wel dat ik er dit jaar ook aan ga geloven, ik moet en zal mezelf dit jaar wel gaan ontwikkelen op technisch gebied, werk komt dan maar even niet op de eerste plek zoals afgelopen jaren.

Als ik naar afgelopen examen (MS-900) M365 Fundamentals keek heb ik hier in de avond tijd voor gemaakt, elke keer 1 a 2 uur. Op die manier die video's erdoorheen geramt. Bij bepaalde stukken liet hij demo's zien die ik te langdradig vond en ben zelf maar door de omgeving gaan klikken in een test-omgeving.

Maar mocht je echt issues hebben met tijd/leren kan wellicht je werkgever hier wat in betekenen? Zij willen tenslotte dat je deze haalt, laat ze dan ook maar wat tijd voor een eventuele cursus/opleiding reserveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil

Vooral in het weekend. En vaak kom ik sowieso ook al in aanraking met de techiek in mijn dagelijks werk. Dus dan kan je het mooi combineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wil mij volledig focussen op Citrix, hopelijk kan dat net zo chill vanaf huis als mij MS.
Denk je dat daar nog veel toekomst in zit? MS pushed vrij hard op Intune managed werkplekken en WVD...

Ik zie de usecase voor VDI-achtige omgevingen steeds meer afnemen eerlijk gezegd.

Wellicht offtopic overigens...

[ Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 11-01-2021 13:30 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Question Mark schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Denk je dat daar nog veel toekomst in zit? MS pushed vrij hard op Intune managed werkplekken en WVD...

Ik zie de usecase voor VDI-achtige omgevingen steeds meer afnemen eerlijk gezegd.

Wellicht offtopic overigens...
Ja, kortgezegd wel. Ik denk zeker dat Microsoft nog wel wat terein gaat winnen maar als je ziet hoeveel bedrijven vast zitten in het Citrix eco-systeem en hoeveel vraag hiernaar is. ik Denk juist dat als ik Citrix nog kan combineren met een Intune/SCCM dat ik voorlopig werk zat heb. Dat het mijn laatste MS cert is was wellicht een beetje voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
Ik wil denk volgende week eindelijk AZ-104 gaan doen, nog even wat avonden blokken. Is het examen nog steeds zonder Labs dat iemand weet?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 19:17

ralpje

Deugpopje

Ik deed de AZ-104 ergens in December en toen was 'ie zonder labs.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_

Ik doe het eigenlijk altijd na werk en in het weekend, bijna dagelijks wel zelfs. Momenteel aan het leren voor MS-203 en daar stop momenteel gemiddeld 15 tot 20 uur per week buiten mijn werk om in. Door de weeks vaak 1,5 uur na het eten en in het weekend wat meer.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 13:48
@HKLM_ Dat is best wel veel. Is het verplicht van je werkgever om een x aantal certificaten te halen? Of doe je het voor je eigen ontwikkeling? Of staat er wat tegenover op het einde van het jaar?

Voor mij is het niet echt verplicht, maar de werkgever is er natuurlijk wel erg blij mee. Ik wil het vooral doen voor mijn eigen ontwikkeling. Bovendien vind ik het belangrijk om up to date te blijven met de laatste technieken, waarvan ik vind dat de werkgever dit mag verwachten voor je salaris. Hoewel 20 uur per week is een halve werkweek. En bovendien heb ik liever dat ze afhankelijk zijn van mij voor het silver partnership dan van een andere collega. En bij een potentiele nieuwe werkgever ben je natuurlijk ook een stuk interessanter. Ik wil niet aan mijn werkgever vastzitten als ik het niet meer naar mijn zin heb, omdat ik ergens anders hooguit maar een deel van mijn huidige salaris kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:29
Unknown Alien schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:27:

Welke cursus ga je volgen voor die MD101?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
@Michel de 5 daagse cursus bij 5hart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:29
Die kende ik nog niet, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Windows95 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:31:
@HKLM_ Dat is best wel veel. Is het verplicht van je werkgever om een x aantal certificaten te halen? Of doe je het voor je eigen ontwikkeling? Of staat er wat tegenover op het einde van het jaar?

Voor mij is het niet echt verplicht, maar de werkgever is er natuurlijk wel erg blij mee. Ik wil het vooral doen voor mijn eigen ontwikkeling. Bovendien vind ik het belangrijk om up to date te blijven met de laatste technieken, waarvan ik vind dat de werkgever dit mag verwachten voor je salaris. Hoewel 20 uur per week is een halve werkweek. En bovendien heb ik liever dat ze afhankelijk zijn van mij voor het silver partnership dan van een andere collega. En bij een potentiele nieuwe werkgever ben je natuurlijk ook een stuk interessanter. Ik wil niet aan mijn werkgever vastzitten als ik het niet meer naar mijn zin heb, omdat ik ergens anders hooguit maar een deel van mijn huidige salaris kan krijgen.
Ik heb wel afspraken met mijn werkgever inderdaad. Maar ook voor mijn eigen ontwikkeling is het belangrijk. Zelf vind ik het wel meevallen ik zie het ook als hobby en niet als verplichting en dat scheelt ook wel denk ik zo.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Microsoft is lekker bezig :P in november hebben ze het MS-203 examen ge-update en per January 27, 2021 doen ze dit weer. Vooral de ATP dingen slopen ze er uit en voegen wat basis dringen als DKIM, accepted and remote domain en Google migratie toe best een goede positieve wijziging voor de learning als ik het zo zie kan ik dat hele ATP skippen :P

[ Voor 37% gewijzigd door HKLM_ op 13-01-2021 21:03 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
HKLM_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:00:
Microsoft is lekker bezig :P in november hebben ze het MS-203 examen ge-update en per January 27, 2021 doen ze dit weer. Vooral de ATP dingen slopen ze er uit en voegen wat basis dringen als DKIM, accepted and remote domain en Google migratie toe best een goede positieve wijziging voor de learning als ik het zo zie kan ik dat hele ATP skippen :P
ATP staat voor Advanced Threat Protection en dat is een naam wat ze al een tijdje niet gebruiken. Het is nu Microsoft Defender geworden en daar list juist alle focus. Het "skippen van ATP" kan misschien in het examen wat je benoemd, maar als je je juist wilt focussen op de belangrijke zaken is het wel Microsoft Defender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Squ1zZy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:23:
[...]

ATP staat voor Advanced Threat Protection en dat is een naam wat ze al een tijdje niet gebruiken. Het is nu Microsoft Defender geworden en daar list juist alle focus. Het "skippen van ATP" kan misschien in het examen wat je benoemd, maar als je je juist wilt focussen op de belangrijke zaken is het wel Microsoft Defender...
Speaking about Defender, ik zag vandaag een rapport van een Pentester hoe je Attack Surface Reduction kunt bypassen
https://blog.sevagas.com/...ack_surface_reduction.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Phntm schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Netjes, gefeliciteerd. Maandag heb ik een dp-200 examen online. Zal het doen op een oude laptop, had niks beter liggen. Mag het gelukkig wel doen in een ruimte van mijn nieuwe werkgever, scheelt mij de ruimte geschikt maken voor het examen. :) Heb mijn best gedaan met leren, dus hoop ook hiervoor te slagen.
Was vergeten hierop terug te komen, DP-200 behaald *O* . MIjn ervaring met online pearson onvue proctors: Super aardige mensen, en ook niet zo moeilijk als ik had gedacht dat ze waren. Zo ging in de kantoorruimte de koffie automaat zijn dagelijkse schoonmaak sessie starten, wist ik niks van. Ik schrok van het geluid, maar zij vonden het blijkbaar niet erg: "Zolang ik maar in beeld blijf, maakt dat geluidje in de achtergrond niet uit."

Prettiger gevoel bij nu, kan het wel aanraden. Zorg er wel voor dat extra schermen uit zijn/bedekt. En.. zakdoekjes mag je gewoon gebruiken. Ik wist niet wat ik ermee moest, dus gooide het op de grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
Phntm schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Was vergeten hierop terug te komen, DP-200 behaald *O* . MIjn ervaring met online pearson onvue proctors: Super aardige mensen, en ook niet zo moeilijk als ik had gedacht dat ze waren. Zo ging in de kantoorruimte de koffie automaat zijn dagelijkse schoonmaak sessie starten, wist ik niks van. Ik schrok van het geluid, maar zij vonden het blijkbaar niet erg: "Zolang ik maar in beeld blijf, maakt dat geluidje in de achtergrond niet uit."

Prettiger gevoel bij nu, kan het wel aanraden. Zorg er wel voor dat extra schermen uit zijn/bedekt. En.. zakdoekjes mag je gewoon gebruiken. Ik wist niet wat ik ermee moest, dus gooide het op de grond.
Gefeliciteerd, veel voor moeten leren? had je hiervoor al ervaring met DB's binnen azure?

Ze doen ook maar hun werk. Net als politiemensen vaak geen onaardige personen. Of je moet net de verkeerde treffen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:31:
[...]

Gefeliciteerd, veel voor moeten leren? had je hiervoor al ervaring met DB's binnen azure?
Buitenom Azure wel, in Azure niet veel praktische ervaring met databases nog, maar had ook veel ronghangende kennis van mijn AZ-104 examen. Was dus wel al bekend met hoe resources en componenten. Heb ongeveer 3 weken op mijn tempo geleerd, denk aan eerste dagen 3 á 4 uren om de theorie doorheen te duwen. Daarna gericht op proefexamens van Whizlabs waar ik mijn kennis kon toetsen en dat opgesplitst in de vraagdomeinen. Ik kon op die manier beter richten op stof waar ik weinig kennis van had.

Ik wacht nu op mijn voucher om DP-201 in te plannen. DP-200 en 201 delen dezelfde stof, alleen de context van de vragen is anders. Als ik Dp-201 behaal, dan heb ik ook gelijk mijn Data Engineer associate cert binnen :) Kan eigenlijk niet wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Phntm op 15-01-2021 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Phntm schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Buitenom Azure wel, in Azure niet veel praktische ervaring met databases nog, maar had ook veel ronghangende kennis van mijn AZ-104 examen. Was dus wel al bekend met hoe resources en componenten. Heb ongeveer 3 weken op mijn tempo geleerd, denk aan eerste dagen 3 á 4 uren om de theorie doorheen te duwen. Daarna gericht op proefexamens van Whizlabs waar ik mijn kennis kon toetsen en dat opgesplitst in de vraagdomeinen. Ik kon op die manier beter richten op stof waar ik weinig kennis van had.

Ik wacht nu op mijn voucher om DP-201 in te plannen. DP-200 en 201 delen dezelfde stof, alleen de context van de vragen is anders. Als ik Dp-201 behaal, dan heb ik ook gelijk mijn Data Engineer associate cert binnen :) Kan eigenlijk niet wachten.
Ik ken Whizlabs niet maar als ik jou zo hoor een aanrader?

Hoe kom je overigens aan die vouchers? Wil wat andere dingen gaan verkennen en lijken me daarom wel handig. Met andere woorden 't scheelt 100 ballen uit eigen zak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mr.DJ95 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Ik ken Whizlabs niet maar als ik jou zo hoor een aanrader?

Hoe kom je overigens aan die vouchers? Wil wat andere dingen gaan verkennen en lijken me daarom wel handig. Met andere woorden 't scheelt 100 ballen uit eigen zak.
Ik kan whizlabs aanraden. De top vind ik wel measureup, maar dat is wel echt duur. MOoi meegenomen vanuit trainingen. Whizlabs is stukke goedkoper, 20 euro voor een specifieke cert. proefexamen en dat lifetime. En een actieve support vanuit de site mocht je verkeerde antwoorden tegenkomen of incomplete vragen (beiden 1 keer voorgekomen, ik bezit 3 examens).

Vouchers krijg ik van de werkgever. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pedr0
Vanmiddag AZ-104 gehaald. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo zenuwachtig ben geweest voor een examen als deze.

751/1000, dus net genoeg. Maar ben er blij mee! 😇
Nog steeds geen LABS in het examen wat ik wel een voordeel vind.

[ Voor 16% gewijzigd door Pedr0 op 18-01-2021 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedr0
Ik wil nu beginnen met MS-203 maar zie tot mijn grote verbazing dat CBT Nuggets/ITPro.tv hier helemaal (nog) geen trainingen voor hebben. Iemand nog tips voor dit examen?

Edit: ik zie dat ITPro.tv MS-203 op de roadmap heeft staan voor dit jaar.

**ik heb een CBT abonnement wat verloopt in maart dit jaar. Ik twijfel om deze nog te verlengen en zit serieus te kijken naar ITpro.tv. Iemand hier ervaringen mee? (en de baas betaald, dus qua kosten is het geen issue)

En aangezien MCSA: W10 ook retired is, dit jaar ook nog de MD-100/101 doen denk ik. Maar dat doe ik wel op een later moment tussendoor :)

[ Voor 33% gewijzigd door Pedr0 op 19-01-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Pedr0 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
En aangezien MCSA: W10 ook retired is, dit jaar ook nog de MD-100/101 doen denk ik. Maar dat doe ik wel op een later moment tussendoor :)
Heb ook de twijfel om MD100/1 te gaan doen. Heb in 2018 mijn MCSA behaald voor Windows 10 en twijfel of dit echt meerwaarde heeft.

Aan de andere kant, mocht hij vrij makkelijk zijn kom je op die manier wel makkelijk aan je MDAA en wellicht icm MS-101 je MCSE.

Twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
mr.DJ95 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Heb ook de twijfel om MD100/1 te gaan doen. Heb in 2018 mijn MCSA behaald voor Windows 10 en twijfel of dit echt meerwaarde heeft.

Aan de andere kant, mocht hij vrij makkelijk zijn kom je op die manier wel makkelijk aan je MDAA en wellicht icm MS-101 je MCSE.

Twijfels.
Ja precies dat dus, ik verwacht niet dat ik veel moeite hoef te doen voor MD-100/101.
Wat ik trouwens ook nog niet begrijp waarom er nog steeds geen certificaat te behalen is voor WS-tak? Iemand die hier wat meer over weet?

Want de trainingen zijn er al wel, bv de WS-011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Cis

Pedr0 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:56:
Ik wil nu beginnen met MS-203 maar zie tot mijn grote verbazing dat CBT Nuggets/ITPro.tv hier helemaal (nog) geen trainingen voor hebben. Iemand nog tips voor dit examen?

Edit: ik zie dat ITPro.tv MS-203 op de roadmap heeft staan voor dit jaar.

**ik heb een CBT abonnement wat verloopt in maart dit jaar. Ik twijfel om deze nog te verlengen en zit serieus te kijken naar ITpro.tv. Iemand hier ervaringen mee? (en de baas betaald, dus qua kosten is het geen issue)
De keren dat ik ITPro bekijk voor het leren van een examen, vond ik het heel uitgebreid, en voelde het bijna als een primetime tv show. Heel veel praten, en tussendoor heel veel informatie. Maar voor een examen was het 60 uur video. Dat is echt onzinnig veel. Niet te onthouden.

Veel concreter (voorkennis vereist) is Linkedin Learning. Dan wordje in 5 uur bijgepraat en klaargestoomd voor het examen.

CBT zit daar m.i. tussenin. Lang niet voldoende voor het examen, maar het is behapbaar en kijkt makkelijk weg. Wat ik jammer vind is dat het tegenwoordig een beetje stof behandeld in korte video's van 10 minuten waarbij de eerste twee minuten introductie is. Vroeger hadden ze sessies van 30 a 40 minuten waarin een heel onderwerp en dan werd behandeld zoals DNS of DHCP. Dat was m.i. veel effectiever.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dit kan beter in het FFFUUUUUU-topic.
Morgen zou ik de 741 opnieuw doen. Krijg te horen dat dat dus niet kan, want er moet minimaal 14 dagen tussen zitten.
Lekker dan, want ik wilde morgen de 741 doen, dan woensdag de eerste keer de 742, dan vrijdag nog een keer en zondag de laatste kans.

Is dus niet mogelijk. -_-
Alsof er al niet genoeg stres was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Oef...is dat echt zo? Moet er minimaal 14 dng tussen zitten?
Ik heb niet heel vaak een herkansing (is alweer even geleden) moeten doen, maar dat heb ik nooit geweten.

Edit: precies wat hieronder staat dus, ik vond het al zo raar. Maar dan kan het kloppen na de 2de of 3de keer.

[ Voor 59% gewijzigd door Pedr0 op 21-01-2021 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik lees het toch ietsje anders:

Exam retake policy
General Microsoft Certification exam retake policy

If a candidate does not achieve a passing score on an exam the first time, the candidate must wait 24 hours before retaking the exam. At that time, candidates can log onto their certification dashboard and reschedule the exam themselves.
If a candidate does not achieve a passing score the second time, the candidate must wait at least 14 days before retaking the exam a third time.
A 14-day waiting period is also imposed between the third and fourth attempts and fourth and fifth attempts.
A candidate may not take a given exam any more than five times per year (12 months). This 12-month period starts from the first attempt. The candidate is eligible to retake the exam 12 months from the date of their first attempt.
To take a given exam more than five times per year or to have the time between attempts waived, a candidate must have experienced one of the errors listed below and request an exception from Microsoft. Requests should be sent to mlsecure@microsoft.com. These requests must include the following information:
Candidate ID
First/Last Name
Email associated with your Candidate ID
Exam Registration ID
Exam Number
Description of error
Pearson VUE case number
Exam retake exceptions will be granted for the following reasons:

Failure due to lab crash
Failure due to internet connectivity issues
Failure due to equipment failure
Exam retake exceptions will NOT be granted for failure due to a candidate’s lack of preparation, knowledge, skill, or ability or if the request does NOT include a Pearson VUE case number.

https://docs.microsoft.co...cy-and-exam-retake-policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Pedr0 Dat is zo. Nu zou dit volgens mij mijn 3e of 4e keer worden.
Dus het stukje van @paella klopt voor mij absoluut.

Na die eerste keer wordt het 2 weken. Die fase ben ik al even voorbij.
Balen, want mijn hele strakke planning gaat natuurlijk nu volledig de soep in.

De redenen om het weg te wuiven gelden voor mij ook niet.
Zelfs niet omdat het eindigend is. Daarnaast, tegen de tijd dat er een reactie komt, dan hoeft het toch al niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 21-01-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-08 12:47
Hoe is het inmiddels gesteld met Pearson's vue online examinatoren, zijn er nu wel voldoende? Ik heb in de zomer nog wat examens gedaan, maar dat ging helemaal niet met die club. Uiteindelijk op locatie kunnen doen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Gerwin486741 qua inboeken van examens, was er vlak voor en nu nog steeds gewoon voldoende plek.
Voor de vakantie wel een half uur zitten wachten voor er een chat scherm open ging, maar het lijkt me dat inboeken geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 18:06
Dat is balen. Ik heb vandaag 70-740 voor de tweede keer niet gehaald. Een derde keer gaat dus niet meer ivm de 14 dagen policy. Erg jammer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedr0
Gerwin486741 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:33:
Hoe is het inmiddels gesteld met Pearson's vue online examinatoren, zijn er nu wel voldoende? Ik heb in de zomer nog wat examens gedaan, maar dat ging helemaal niet met die club. Uiteindelijk op locatie kunnen doen, maar dat gaat nu natuurlijk niet meer
Ik heb maandag niemand gezien of gehoord tijdens het AZ-104 examen. Het ging allemaal erg vlot na het maken van de nodige foto's. Na een kleine 10min kon ik beginnen met het examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Phntm schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Feli. Ga je DP-201 ook nog dien? Zo ja, even opschieten: die gaan er na juni uit, opvolger staat vanaf feb klaar en is te doen.
Ik ben net klaar met studie voor de DP-200 en kom daar dus net achter. Flikten ze me vorig jaar met AZ-300 ook al :( Maar nu wil ik ze even snel halen. Moet te doen zijn, ik doe al wat langer dingen met data en DB's. Proefexamen van LinuxAcademy / A Cloud Guru 40 vragen was zonder leren score van 80% dus moet te doen zijn. Nu even paar dagen rust, dan nog wat proefexamens zoeken (@Phntm heb jij nog tips van proefexamens na december? ) en dan gaan.
En idd, gewoon aan een lege tafel in een lege kamer is het makkelijkste qua proctoring.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@tiguan Dat is inderdaad wel balen. Moest jij alleen de 740 nog dan? Of de rest ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

The Eagle schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Feli. Ga je DP-201 ook nog dien? Zo ja, even opschieten: die gaan er na juni uit, opvolger staat vanaf feb klaar en is te doen.
Ik ben net klaar met studie voor de DP-200 en kom daar dus net achter. Flikten ze me vorig jaar met AZ-300 ook al :( Maar nu wil ik ze even snel halen. Moet te doen zijn, ik doe al wat langer dingen met data en DB's. Proefexamen van LinuxAcademy / A Cloud Guru 40 vragen was zonder leren score van 80% dus moet te doen zijn. Nu even paar dagen rust, dan nog wat proefexamens zoeken (@Phntm heb jij nog tips van proefexamens na december? ) en dan gaan.
En idd, gewoon aan een lege tafel in een lege kamer is het makkelijkste qua proctoring.
Ik heb vandaag mijn voucher voor dp201 ontvangen van de werkgever. Ik zal morgen even gaan plannen. Wat betreft leren a.h.v. proefexamens raad ik whizlabs aan. Twee tientjes voor een proef examen, is helemaal niks en de investering zeker waard. Kwam daar achter na wat ervaringen op te zoeken van anderen die dp200/201 hebben gedaan. Scheelt dat 200 en 201 theorie delen. Lees/hoor ook vaker dat 200 ingewikkelder is dan 201, dus ik ga die ook even voor februari inplannen en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Phntm schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Ik heb vandaag mijn voucher voor dp201 ontvangen van de werkgever. Ik zal morgen even gaan plannen. Wat betreft leren a.h.v. proefexamens raad ik whizlabs aan. Twee tientjes voor een proef examen, is helemaal niks en de investering zeker waard. Kwam daar achter na wat ervaringen op te zoeken van anderen die dp200/201 hebben gedaan. Scheelt dat 200 en 201 theorie delen. Lees/hoor ook vaker dat 200 ingewikkelder is dan 201, dus ik ga die ook even voor februari inplannen en gaan met die banaan.
Thanks voor de tip. Ik kwam op gratisexam.com wel het eea tegen, maar dat was voor de dp200 nog relatief oude stof die getest wordt. Niet allemaal meer relevant.
Twee tientjes is niks, dat declareer ik wel.
Wat is btw de rden dat je die cert gedaan hebt? Dagelijks mee bezig of wil je die hoek in?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

The Eagle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Thanks voor de tip. Ik kwam op gratisexam.com wel het eea tegen, maar dat was voor de dp200 nog relatief oude stof die getest wordt. Niet allemaal meer relevant.
Wat is btw de rden dat je die cert gedaan hebt? Dagelijks mee bezig of wil je die hoek in?
Ik doe al de werkzaamheden (buiten Azure om), en bij mijn nieuwe werkgever krijg ik ook de kans om deze te behalen. Vorige werkgever was... gierig :+

En zeker twee tientjes is echt niks, en het is daarna lifetime geldig. Dus je zou de examens die je koopt op dat account kunnen delen binnen de organisatie met je collega's. Om maar een gek voorbeeld te verzinnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
The Eagle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:25:
[...]

Gratis exam ziet er wel heel erg uit als braindumps :P zo kan iedereen een examen halen :+
Je kan dan beter een Assessment DP-200: Microsoft Implementing an Azure Data Solution doen bij MeasureUp voor 16,95.

https://www.measureup.com...-solution-assessment.html

[ Voor 17% gewijzigd door HKLM_ op 22-01-2021 10:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag van mijn opleider te horen gekregen (na een nette mail zonder verwijten, want dat hoeft ook absoluut niet, kijk eerder MS hierop aan :+) dat ik de lessen mee mag doen voor de rolebased certificering mocht ik dit niet halen. Examens moet ik uiteraard wel zelf betalen.

Ik vind het ontzettend lief van ze omdat het niet iets is wat ze verplicht zijn.
Ga ze ook zeker reviewen binnenkort.

Nu heel hard weer verder met leren voor de 742.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

HKLM_ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Gratis exam ziet er wel heel erg uit als braindumps :P zo kan iedereen een examen halen :+
Je kan dan beter een Assessment DP-200: Microsoft Implementing an Azure Data Solution doen bij MeasureUp voor 16,95.

https://www.measureup.com...-solution-assessment.html
Gratisexam heeft idd een beetje een shady gehalte ja, zover was ik ook.
Maar heeft me wel door mijn Togaf 9.1 en AZ900 geholpen, dus prima. Alleen die DP200 is dus wat oud :P
Measureup, 30 vragen voor 17 euro. Beetje prijzig imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
Wil stieken toch nog mijn MCSE 365 gaan halen dit jaar met wellicht wat uitloop naar volgend jaar.

Hiervoor wil ik de route via MS-500 bewandelen echter zie ik nu bij het examen op de MS site het volgende staan:

Exam MS-500: Microsoft 365 Security Administration
The content of this exam will be updated on January 27, 2021. Please download the skills measured document below to see what will be changing.

Iemand ervaring met zulke opmerkingen en wat er na die datum inhoudelijk gaat veranderen? Zijn de cursussen/trainingen nog wel valide/voldoende etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
mr.DJ95 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:12:
Wil stieken toch nog mijn MCSE 365 gaan halen dit jaar met wellicht wat uitloop naar volgend jaar.

Hiervoor wil ik de route via MS-500 bewandelen echter zie ik nu bij het examen op de MS site het volgende staan:

Exam MS-500: Microsoft 365 Security Administration
The content of this exam will be updated on January 27, 2021. Please download the skills measured document below to see what will be changing.

Iemand ervaring met zulke opmerkingen en wat er na die datum inhoudelijk gaat veranderen? Zijn de cursussen/trainingen nog wel valide/voldoende etc?
Wat is er niet duidelijk aan het document waar ze aan linken?
https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE3VEI3

Als ik het zo zie gaat het vooral om de verwijdering van ATP en de komst van Microsoft Defender for Office 365

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 22-01-2021 14:25 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
The Eagle schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Gratisexam heeft idd een beetje een shady gehalte ja, zover was ik ook.
Maar heeft me wel door mijn Togaf 9.1 en AZ900 geholpen, dus prima. Alleen die DP200 is dus wat oud :P
Measureup, 30 vragen voor 17 euro. Beetje prijzig imho.
ALs je AZ-900 niet kan halen zonder echt zelf te studeren dan is dat wel een slecht zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

paella schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:04:
[...]

ALs je AZ-900 niet kan halen zonder echt zelf te studeren dan is dat wel een slecht zaak...
Volledig eens :)
Heb dan ook alleen de proefexamens gebruikt, braindumps waren er sowieso niet van volgens mij. En idd, was een intikker. Had het hele jaar daarvoor net een complete Azure datalake omgeving ontworpen en lead role in de implementatie. Moest nog ff snel certificaat halen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 18:06
Arunia schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:14:
@tiguan Dat is inderdaad wel balen. Moest jij alleen de 740 nog dan? Of de rest ook?
Ik heb alleen de 740 gedaan, de rest was ik nog niet aan toegekomen. Maar ik wens je veel succes iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
paella schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:04:
[...]

Bedoel je dat AZ-900 zo simpel is?

Ik heb het boek van SKillpipe van AZ-900 en ga in april de 2 daagse cursus+examen volgen op locatie. .

Ik begin volgende week aan de MD101, ben benieuwd en heb er wel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ja, AZ-900 is Azure Fundamentals en niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Unknown Alien schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:28:
[...]

Bedoel je dat AZ-900 zo simpel is?

Ik heb het boek van SKillpipe van AZ-900 en ga in april de 2 daagse cursus+examen volgen op locatie. .

Ik begin volgende week aan de MD101, ben benieuwd en heb er wel zin in.
Tof dat je een cursus mag en gaat doen hoor en zeker goed voor je ontwikkeling! Maar de Fundamentals examens zijn prima te halen met het boek / de microsoft learn en dan bespaar je een paar 100 op de cursus :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Hhmmm ... boek heb ik al dus die kan ik sowieso doornemen. Zou dan alleen ergens een oefenexamen moeten kopen.

Was me van de week pas opgevallen dat we bij de training de proef examens van meusureUP krijgen..

De cursus kost 800e ex btw dat is incl. examen.. Krijg 27% korting.

Ik heb LEAN mgt greenbelt ook moete annuleren en als ik deze annuleer en zelf doen, dan zou ik MS100 incl examen kunnen doen. Die lijkt me ook erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

800 euro voor een classroomtraining AZ900 is weggegooid geld. Als je ook maar een beetje affiniteit met computers en cloud hebt doe je dat met zelfstudie. 40 euro voor maandje a cloud guru abo en examen doen. Proefexamens zijn her en der wel te vinden.
Het is echt de basis. Als je dagelijkse werk in de IT is moet je die kunnen hlen. Al ben je een salesdude die het verschil tussen raid en hotswap niet weet, zelfs dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
Je kan via de microsoft trainingdays ook nog een gratis voucher scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Mijn volgende certificering gaat MS-700 worden. Heeft iemand nog tips? Ik heb zojuist een abo bij ITproTV afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Beun schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:28:
Mijn volgende certificering gaat MS-700 worden. Heeft iemand nog tips? Ik heb zojuist een abo bij ITproTV afgesloten.
Tip: dit topic doorlezen, die vraag is vaker voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
segil schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Tip: dit topic doorlezen, die vraag is vaker voorbij gekomen.
Heb ik al gedaan, maar ik had gehoopt dat er misschien nog iemand is die aanvullende informatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 19:17

ralpje

Deugpopje

Beun schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:28:
Ik geef deze week (online) een MS-700 training. Wat wil je precies weten, los van wat er in dit topic te vinden is? De geteste onderwerpen zijn makkelijk terug te vinden en alles wat je aan info nodig hebt om te leren kun je online vinden. Wat voor extra info zoek je?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Ik kwam deze site tegen met een overzicht van documentatie en andere weblinks voor de diverse M365 onderdelen. Kan een handig naslagwerk zijn voor als je wilt gaan leren voor een MS-xxx cert.

https://365trainingportal.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
The Eagle schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:21:
800 euro voor een classroomtraining AZ900 is weggegooid geld. Als je ook maar een beetje affiniteit met computers en cloud hebt doe je dat met zelfstudie. 40 euro voor maandje a cloud guru abo en examen doen. Proefexamens zijn her en der wel te vinden.
Het is echt de basis. Als je dagelijkse werk in de IT is moet je die kunnen hlen. Al ben je een salesdude die het verschil tussen raid en hotswap niet weet, zelfs dan.
Sinds 1999 in de IT en nee ben geen salesdude.

Als het zo simpel is dan zou ik het geld beter in een andere training kunnen stoppen. Boek heb ik toch al.

Ik ga gewoon eens beginnen met wat lezen.

Ik zat eerst te denken aan MS100 en 101 te gaan doen, maar vanwege mijn eigen werkzaamheden en functie zal dat buiten dat ik het erg leuk en interesant vind niks of weinig toevoegen.

TEAMS wordt erg veel toegepast, maar heb het idee dat men er TE weinig van af weet om TEAMS goed te kunnen benutten binnen de organisatie.
De cursus is 5 dagen zag ik.

Als ik AZ900 zelf doe hou ik genoeg over om deze te kunnen doen.

Klasikale cursusjes zijn lekker aan de prijs, ik betaal voor MD101 3000e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Iemand al thuis eens een MS examen gedaan via person vue?

Door de lockdown zijn de examen centra nog steeds dicht en wil wel mijn examen een keer doen. Nu al 2 keer gecanceld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
G.Scholtens schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:43:
Iemand al thuis eens een MS examen gedaan via person vue?

Door de lockdown zijn de examen centra nog steeds dicht en wil wel mijn examen een keer doen. Nu al 2 keer gecanceld
Zoek eens in dit topic, er zijn er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
Zeker! Is prima te doen alles afdekken microfoon en webcam open
Pagina: 1 ... 89 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.