[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:12

Cis

Son Gohan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Nog steeds niks.. Maar even een mailtje gestuurd, wat een zooitje ongeregeld is het ook daar. Had ook al issues toen ik meedeed met de virtual fundamentals class, kreeg ik ook geen exam discount op me account |:(

Als ik op de ignite pagina kijk zie ik dit staan;
[Afbeelding]
Is het inmiddels gelukt om de voucher te bemachtigen? Ik heb hetzelfde issue nl. Maar als het jou niet is gelukt, hoef ik zelf de moeite niet te doen :P

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Is het inmiddels gelukt om de voucher te bemachtigen? Ik heb hetzelfde issue nl. Maar als het jou niet is gelukt, hoef ik zelf de moeite niet te doen :P
Je kunt het beste even een mailtje sturen naar Microsoft. Mijn probleem was de volgende: https://trainingsupport.m...1a-4e88-baa9-ddcca5a9fb42

Ik heb gisteren een bevestiging gekregen dat handmatig een coupon is toegevoegd aan mijn account. Zojuist geprobeerd om te een examen te reserveren, maar helaas blijf ik problemen krijgen. Ik heb bij mijn vorige (betaalde) examens ook al zoveel problemen gehad. Eigenlijk zou je een certificaat moeten krijgen als het lukt om (via Perason VUE) een examen te reserveren ;).

Ik kan alleen met Edge verder komen. Bij andere browsers blijft hij herladen, van het ene scherm naar het andere scherm en weer terug. Ik heb het idee dat er een instelling in mijn account hier voor zorgt. Heel jammer, dit soort dingen heeft me al een paar uur gekost.

[ Voor 7% gewijzigd door tdn135 op 18-11-2020 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 23:12
Cis schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Ze hebben hem uiteindelijk handmatig toegevoegd.Duurde wel even hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
Is het nog zo dat je niet eigen drinken mag meenemen bij het examen? Ik heb altijd dorst en 3,5 uur op een glaasje water teren wordt niet fijn.

Ook snel honger overigens :P maar eten mag sws niet meen ik. Best stom to say the least.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
Hertog_Martin schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:26:
Is het nog zo dat je niet eigen drinken mag meenemen bij het examen? Ik heb altijd dorst en 3,5 uur op een glaasje water teren wordt niet fijn.

Ook snel honger overigens :P maar eten mag sws niet meen ik. Best stom to say the least.
Nee, helaas niet. 1x mocht ik het wel doen, maar ik vermoed dat dat een foutje was van de begeleidster. Wat je wellicht wel kunt doen, is halverwege naar de wc gaan (onder begeleiding, niet zomaar opstaan en gaan lopen), en daar wat drinken uit de kraan. Wel is het zo dat de tijd doorloopt tijdens je wc bezoek.
Ik vind het ook maar niets, want ik drink graag. Maarja, blijkbaar kan je ook spiekbriefjes verstoppen in een flesje water, of communiceren via de waterleiding met de buitenwereld. /sarcasm

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 27-10-2020 09:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:17

ralpje

Deugpopje

segil schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:53:
[...]

Nee, helaas niet. 1x mocht ik het wel doen, maar ik vermoed dat dat een foutje was van de begeleidster. Wat je wellicht wel kunt doen, is halverwege naar de wc gaan (onder begeleiding, niet zomaar opstaan en gaan lopen), en daar wat drinken uit de kraan. Wel is het zo dat de tijd doorloopt tijdens je wc bezoek.
Ik vind het ook maar niets, want ik drink graag. Maarja, blijkbaar kan je ook spiekbriefjes verstoppen in een flesje water, of communiceren via de waterleiding met de buitenwereld. /sarcasm
Sinds die keer dat ik m'n bril moest afzetten en uitgebreid moest laten zien dat het geen 'smart glass' ding was kijk ik nergens meer van op :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Benieuwd of ze m'n mondkapje ook gaan controleren dan haha. Overdreven gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Bij mijn CCSP examen (I know, geen Microsoft) was het "geen drinken mee" eigenlijk ook de regel, maar door de covid maatregelen mocht je drinken uit hun koeling pakken en mee naar binnen nemen (niets van jezelf, juist zodat je minder bewegingen door het lokaal kreeg.

Bel even je testlocatie?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik mocht drinkfles op de gang zetten en pakken wanneer ik wil. Ook naar wc zonder hand op te steken oid. Maar beiden niet benut.

Examen iig gehaald, zie nu pas dat certificaat maar twee jaar geldig is. Elke twee jaar dus opnieuw examen doen? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hertog_Martin schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 16:06:
Ik mocht drinkfles op de gang zetten en pakken wanneer ik wil. Ook naar wc zonder hand op te steken oid. Maar beiden niet benut.

Examen iig gehaald, zie nu pas dat certificaat maar twee jaar geldig is. Elke twee jaar dus opnieuw examen doen? -O-
Zekers, en sommige titels zelf elk jaar. Zodat je kennis up-to-date blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Niet onbegrijpelijk, wel duur grapje. Niet zozeer de examenkosten maar de tijdsbesteding als zzp'er. Maar goed, hoort er ook bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog_Martin op 27-10-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Lekker verdienmodel ook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
uuhhh, ja, maar als zzper moet je gewoon investeren in je eigen kennis en dat up-to-date houden, toch?
En bij MS zijn die examens gelukkig niet duur.

[ Voor 19% gewijzigd door segil op 27-10-2020 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

ralpje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:59:
[...]

Sinds die keer dat ik m'n bril moest afzetten en uitgebreid moest laten zien dat het geen 'smart glass' ding was kijk ik nergens meer van op :p
Bij een examen centrum in Oss kreeg ik gewoon een bakje koffie mee.
In Zwolle mocht ik niks. Als ik het papiertje van die oordopjes open frommelde keken mensen me boos aan die examen maakte. Vervolgens typen ze zelf een halve bijbel en ik moet alleen klikken en af en toe wat slepen.

Veenendaal blijft de beste voor mij. Mocht gewoon kauwgom in houden ook en fijne mensen daar.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:52

MarcoKL

That's a huge b*tch!

ik heb het al geprobeerd te zoeken via de zoekfunctie maar niet gevonden (of niet goed mn best gedaan)
Weet iemand waar je voor zelfstudie een microsoft (skillpipe) boek kan kopen en de labs? ik heb geen behoefte aan om op een trainingslocatie te zitten.

Volgens google kan je hier een boek kopen, maar hoe kom ik aan een lab omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

En voor welke course ben je op zoek naar een lab?
Als het Azure / Windows Server achtige zaken gaat kun je een Azure trial starten (of je creditcard trekken en betalen), voor M365/O365 gerelateerde zaken kun je ook een trial tenant voor 30(?) dagen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:52

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ja Azure devops.
Nu je het zegt, ik kan natuurlijk alle resources aanmaken in een Azure subscription.. tijd voor koffie denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 23:21
En op Microsoft Learn heeft Microsoft best veel gratis learning tracks waar ook labs bijzitten op een tijdelijke Azure omgeving.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:31

Croga

The Unreasonable Man

Tijd om dit topic te gaan volgen :-)

Sinds 2 maanden ben ik aan het werk als Microsoft data dude. De afgelopen maanden hard aan de certificaten aan het trekken geweest en nu de AZ-900, AI-900, DP-900, DP-100 en MCT binnen. Afgelopen Maandag met de gratis voucher een DP-200 test run gedaan maar <censored> die is zwaar.....

Begin dit jaar heb ik 1 keer een online proctored examen gedaan maar dat voelt een beetje alsof je bij een proctologist zit (pun intended ;-)). De vragen voor mezelf oplezen mocht niet, m'n halve werkplek moest worden afgebroken (tweede scherm mocht niet, monitor-verhoger mocht niet, speakers mocht niet.....) Dus sindsdien gewoon bij @TheAcademy in Eindhoven. Prettige plek om examen te doen.

Ik heb gevonden dat Pearson test examens ter beschikking stelt maar die dingen zijn bijna net zo duur als het examen zelf. Zijn er eenvoudigere bronnen voor redelijke test examens? (en dan bedoel ik uiteraard niet de braindump sites maar gewoon legale test examens)

En ja, de labs lekker op je eigen tenant draaien. Tussen m'n MCT en m'n developer accounts heb ik €220 aan tegoed per maand te verbranden. Moet je rare dingen doen om dat op te krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Iemand enig idee hoeveel vragen je krijgt op het md-100 examen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:55
Hoi Allemaal,

De laatste tijd heb ik flink gestudeerd om het 70-483 C# Certificaat te behalen.
Nu twijfel ik of ik deze thuis zal doen, of op locatie.

Ik ben wat huiverig wat betreft het thuis af laten nemen, want volgens de voorwaardes hebben ze niet veel nodig om deze af te laten keuren (andere personen te horen op de achtergrond bijvoorbeeld). Ik woon in een flat, en het is hier altijd wel wat gehorig. Zijn ze echt zo streng, of is dat gewoon een kwestie van "indekken met de voorwaardes"? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen hiermee.

Ik vind het geen probleem om naar een locatie te gaan, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Ayazis schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 07:37:
Hoi Allemaal,

De laatste tijd heb ik flink gestudeerd om het 70-483 C# Certificaat te behalen.
Nu twijfel ik of ik deze thuis zal doen, of op locatie.

Ik ben wat huiverig wat betreft het thuis af laten nemen, want volgens de voorwaardes hebben ze niet veel nodig om deze af te laten keuren (andere personen te horen op de achtergrond bijvoorbeeld). Ik woon in een flat, en het is hier altijd wel wat gehorig. Zijn ze echt zo streng, of is dat gewoon een kwestie van "indekken met de voorwaardes"? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen hiermee.

Ik vind het geen probleem om naar een locatie te gaan, overigens.
Dan ga je toch naar een locatie? Ben je van alle gedoe af en kan je ook nog tijdens het examen naar het toilet, mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:03
MS-203: Microsoft 365 Messaging Zal per 24 november vernieuwd worden. Ik zweer dat ik laats heb gezocht op het Exam ref book voor MS-203 welke uit gaat komen maar ik dan dit nergens meer vinden :/

Iemand een idee waar ik dit boek vast van bestellen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:33:
MS-203: Microsoft 365 Messaging Zal per 24 november vernieuwd worden. Ik zweer dat ik laats heb gezocht op het Exam ref book voor MS-203 welke uit gaat komen maar ik dan dit nergens meer vinden :/

Iemand een idee waar ik dit boek vast van bestellen?
Geen idee, kan je daar niet aan helpen. Maar wel erg frapant dat dit examen zo snel weer verandert. Toevallig ga ik overmorgen op voor dit examen.

Het zou mij sowieso verbazen als er nog boeken uitgebracht worden, vanwege de snelheid waarmee examens komen, veranderen en weer gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:23:
[...]

Geen idee, kan je daar niet aan helpen. Maar wel erg frapant dat dit examen zo snel weer verandert. Toevallig ga ik overmorgen op voor dit examen.

Het zou mij sowieso verbazen als er nog boeken uitgebracht worden, vanwege de snelheid waarmee examens komen, veranderen en weer gaan.
Ja het gaat snel zo nu en dan. Ik dacht hem bij Amazon gezien te hebben maar nu niet meer haha
Succes i.i.g ben benieuwd wat je van het examen vind!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:15:
[...]

Ja het gaat snel zo nu en dan. Ik dacht hem bij Amazon gezien te hebben maar nu niet meer haha
Succes i.i.g ben benieuwd wat je van het examen vind!
Dank. Inmiddels examen gedaan en gehaald met 850 punten. Was goed te doen. Ik kreeg gelijk een case study, en vervolgens alleen maar losse vragen. Op het einde nog 2x series van dezelfde vraag met een ander antwoord.
Sommige vraagstellingen vond ik onduidelijk en daar ook feedback op gegeven.

Had nog wel ff een stress momentje. Ik gebruik een aparte OS disk voor proctored examens. Gisteren nog getest en werkte prima. Vanochtend wilde ik booten vanaf deze disk om te beginnen met het examen, kreeg ik te zien dat Windows beschadigd was en een repair nodig had. Oh no!
Geprobeerd te repareren, maar dat lukte niet. Oh NOOOO!
Toen met spoed via een USB stick Windows opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Na 20 min wachten kon ik eindelijk starten met het inchecken voor het examen. Pfiewwww. Lang leve USB boot sticks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:12:
[...]

Dank. Inmiddels examen gedaan en gehaald met 850 punten. Was goed te doen. Ik kreeg gelijk een case study, en vervolgens alleen maar losse vragen. Op het einde nog 2x series van dezelfde vraag met een ander antwoord.
Sommige vraagstellingen vond ik onduidelijk en daar ook feedback op gegeven.

Had nog wel ff een stress momentje. Ik gebruik een aparte OS disk voor proctored examens. Gisteren nog getest en werkte prima. Vanochtend wilde ik booten vanaf deze disk om te beginnen met het examen, kreeg ik te zien dat Windows beschadigd was en een repair nodig had. Oh no!
Geprobeerd te repareren, maar dat lukte niet. Oh NOOOO!
Toen met spoed via een USB stick Windows opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Na 20 min wachten kon ik eindelijk starten met het inchecken voor het examen. Pfiewwww. Lang leve USB boot sticks :p
Lekker man! Ik wil ga halverwege december voor MS-100 en pak daarna ff MS-203 mee. Heb mijn voucher voor welke tot eind maart geldig is eindelijk binnen dus dat moet wel goed komen.

Zijn er eigenlijk nog labs momenteel in de examens?

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:16:
[...]

Lekker man! Ik wil ga halverwege december voor MS-100 en pak daarna ff MS-203 mee. Heb mijn voucher voor welke tot eind maart geldig is eindelijk binnen dus dat moet wel goed komen.

Zijn er eigenlijk nog labs momenteel in de examens?
Ik heb die niet gehad. Nog bij geen één MS-xxx examen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Vraagje, binnenkort ga ik voor her-examen van md-100. Maar bij het examen krijgt je altijd van die vragen hoe goed is je kennis met dit en met dat. Ben je beginner of expert etc.

Heeft dit überhaupt invloed op de vragen of...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Nee, dat heeft geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Iemand verder tips wat ik doen om het examen te halen?

Oefen examen al doorgenomen, dit gaat allemaal prima
Online training gevolgd via pluralsight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

G.Scholtens schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:20:
Iemand verder tips wat ik doen om het examen te halen?
Het MS learning path doorlopen voor het examen: https://docs.microsoft.com/en-us/learn/paths/m365-getmodern/

En daarnaast zou ik zoveel mogelijk labs gaan maken. Zorg voor een oefenomgeving en ga zaken uitvoeren, daadwerkelijk achter de knoppen geeft de meeste kennis (mijn persoonlijke mening).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Question Mark schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:50:
[...]

Het MS learning path doorlopen voor het examen: https://docs.microsoft.com/en-us/learn/paths/m365-getmodern/

En daarnaast zou ik zoveel mogelijk labs gaan maken. Zorg voor een oefenomgeving en ga zaken uitvoeren, daadwerkelijk achter de knoppen geeft de meeste kennis (mijn persoonlijke mening).
Zal die van MS learning ook doornlopen nog, labs moet je maar net tegen komen. Lang niet overal gratis. Je meeste kennis doe je op door te doen.

Maar je weet hoe erg die examen van microsoft kunnen zijn. Alleen hun antwoord is correct, terwijl is soms ook andere opties mogelijk zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Microsoft heeft ook vrij veel gratis labs, zie bijvoorbeeld hier een lijst met MS labs met oefeningen voor Windows 10:

https://techcommunity.mic...-virtual-labs/ba-p/167013

Je moet alleen zelf even kijken welk lab relevant is voor je examen... Zie hier een lijst met alle labs:

https://www.microsoft.com...arch?k=&p=&a=&s=&r=20&so=

En ja, sommige MS examens zijn vrij tricky en niet helemaal gericht op praktijksituaties...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Interessant artikel over de MIcrosoft certificeringen van Liberty Munson vandaag:

https://techcommunity.mic...hem-relevant/ba-p/1469425

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
racoon schreef op maandag 2 november 2020 @ 22:12:
Iemand enig idee hoeveel vragen je krijgt op het md-100 examen?
50 vragen en je moet 700 punt halen van de 1000.

Ik ben deze aan het studeren. Ik heb 5dgn klasikaal training gehad 2 weken geleden. 90% van wat er verteld werdt wist ik al. Ook niet zo gek als je vanaf NT4 wkst en srv werkt.

Dus ik d8 mooi ff snel een proef examen doen en dan examen en klaar naar de volgende.

Helaas is er sinds ik MCSA 2003 heb gedaan niks veranderd aan de vraag stellingingen :'( En de examen vragen zijn amper tot niets zoals wat ik gelezen (Skillpipe) heb en tijdens de training isd verteld.

Dus moet nu anders gaan leren, om toch het examen te kunnen halen.

Ik oefen met een VM omgeving, Skillpipe boek en Certbolt oefen vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
@Unknown Alien de vraagstelling is weldegelijk anders dan de oude examens uit begin jaren 2000. Vroeger had je geen study cases, geen labs en de vragen van vroeger bevatten soms bewust foutieve antwoorden met niet bestaande commando's. Dat is allemaal niet meer zo. De vragen zijn een stuk realistischer geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
@segil doelde op dat ik de vragen nog steeds irritant vind, en mezelf op betrap dat ik nog een x extra moet lezen om hem goed te begrijpen. Sommige vragen hebben een flinke lap tekst .

Maar goed ze moeten het ook niet makkelijk maken natuurlijk er zitten al genoeg in de IT, die er niet zitten vanwege hun goede kennis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik zal niet enige zijn geweest die mail heeftt gehad van MS:

"We're working on implementing a new approach that will allow learners who hold a valid role-based and specialty certification the ability to renew their certification. While we're not ready to announce the renewal policy, role-based and specialty certifications currently scheduled to expire Jan 1 to Jun 30, 2021 will be extended for six additional months.

For example, if your certification is set to expire on Jan 23, 2021, it'll be extended to expire on Jul 23, 2021. Expiration dates will be automatically updated within the next 30 days, which you'll be able to view on your Certification Dashboard. No action is required on your part.

We know this will give you adequate time to renew your certification. Meanwhile, please stay tuned for the announcement on the new approach by subscribing to the Microsoft Learn Blog. If you have questions, visit the Microsoft Certification support forum and click Ask a question.

We appreciate your patience and are looking forward to sharing the great news soon!"

• Dirkbd94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:52
Hi Iedereen!

MSCA 2016 zal op 31 januari vervallen. Is het nog handig om het binnen een korte tijd te behalen?

Ik ben pas begonnen als een junior cloud/system engineer en ik wil me ook focussen op de hybride omgevingen. Ik kan me focussen op AZ-104, maar een mcsa staat denk ik nog goed op mijn CV.

Wat raden jullie aan, want ik kan geen vergelijkbare msca certificering vinden behalve die van azure wat de focus legt op de cloud.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dirkbd94 schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:48:
Hi Iedereen!

MSCA 2016 zal op 31 januari vervallen. Is het nog handig om het binnen een korte tijd te behalen?

Ik ben pas begonnen als een junior cloud/system engineer en ik wil me ook focussen op de hybride omgevingen. Ik kan me focussen op AZ-104, maar een mcsa staat denk ik nog goed op mijn CV.

Wat raden jullie aan, want ik kan geen vergelijkbare msca certificering vinden behalve die van azure wat de focus legt op de cloud.
Ik denk dat ze titel ook wel goed zal staan op je CV als je je wil focussen op cloud:
https://docs.microsoft.co...tions/azure-administrator

Als junior bent wordt het flink aanpoten/bijna onrealistisch om in zo'n korte tijd een certificering te halen.
En hou er ook rekening mee dat je door de komende feestdagen wat studietijd zal verliezen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 26-11-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Examen vraag over MD-100

Ik heb bij user3 aangegeven dat hij GEEN rechten heeft om alles te verwijderen, omdat folder C alle rechten erft van Folder A.
Folder A heeft alleen modify op group 1 en read op group 2. Dus de onderliggende folders hebben dezelfde rechten.User 3 zit alleen in groep 2 en 3, welke beide GEEN modify of full rights hebben, om iets te kunnen verwijderen.

Klopt het wat ik denk??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7wg66Zp_WjNk3ZX_W7MaCnpHqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I2SRVNm2LDd1Bvjvrw28JZ2n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Klopt, maar met diezelfde redenatie is je eerste antwoord ook verkeerd: User1 kan alleen read in FolderC (want inheritance off, en de enige rechten op folderC zijn Read voor Group3 (User 1 in Group3)) en dus geen write.

edit: nu twijfel ik; tenminste, zonder "inheritance" op A gaan B en C ook niets over-erven, wel? Oftewel, alleen wat daar expliciet in die tabel staat klopt - er zijn geen impliciete (over-ervende) rechten op die subfolders toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Hmmbob op 30-11-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ja toch wel he, Het antwoord in het proefexamen staat gewoon niet goed.

Erven staat alleen uit op Folder A, Folder B en C erven de rechten van A. Dus USer1 heeft ook modify op folder C.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Unknown Alien
@racoon Zojuist Examen MD-100 gehaald. :+

Ik lees overal dat je GEEN labs krijgt bij MD-100.

Ik had 11 labs :X + 58 vragen. >:)
2 labs heb ik geen antwoord op kunnen geven, omdat ik 1 helemaal NIET wist.

OP de client in Powershell de CP remote access geven... Ik ken totaal geen PS commands..

De ander kon ik niet op komen, dus dacht kom er later wel op terug. Suffix 2 domeinen toevoegen. Kon niet op de locatie komen. Na het examen niet verder op terug gekomen had ik geen zijn in, omdat ik toch wel wist dat ik geslaagd was...althans een sterk vermoeden, omdat ik vrijwel 90% van de vragen wist.

Heb er 40 min. over gedaan

Ik ga nu Agile project management dec. en LEAN greenbelt in jan. doen en daarna MD-101 in feb..

Twijfel of ik MS-100/101 wil gaan doen...weet niet of ik die kennis echt nodig heb als Teamlead/team mgr. Al vind ik de inhoudt wel leuk, maar ben wel een paar weken aan het leren per examen.

Teams admin lijkt me wel erg interesant, gezien TEAMS erg veel gebruikt wordt het afgelopen jaar als ik zo om me heen hoor.

AZ900 wil ik ook doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paella
"Ik ken totaal geen PS commands.."

dat snap ik dus niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
paella schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:38:

dat snap ik dus niet...
Inderdaad.

@Unknown Alien ik zou maar snel aan de slag gaan met Powershell, aangezien dit steeds gangbaarder wordt bij het beheren van Microsoft diensten en producten. En als het goed is, is voldoende PS voorbij gekomen tijdens je MD-100 trainingen.
Twijfel of ik MS-100/101 wil gaan doen...weet niet of ik die kennis echt nodig heb als Teamlead/team mgr. Al vind ik de inhoudt wel leuk, maar ben wel een paar weken aan het leren per examen.
2 weken voor een MD / MS examen? Dat vind ik erg kort. Zelf doe ik daar een paar maanden over, incl. studie, video's, training in labs, etc. 2 weken klinkt mij meer als 1x de studiestof doorlezen. Oefen je dan wel alles?

[ Voor 33% gewijzigd door segil op 03-12-2020 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 12:46
segil schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:31:
[...]

Inderdaad.

@Unknown Alien ik zou maar snel aan de slag gaan met Powershell, aangezien dit steeds gangbaarder wordt bij het beheren van Microsoft diensten en producten. En als het goed is, is voldoende PS voorbij gekomen tijdens je MD-100 trainingen.

[...]

2 weken voor een MD / MS examen? Dat vind ik erg kort. Zelf doe ik daar een paar maanden over, incl. studie, video's, training in labs, etc. 2 weken klinkt mij meer als 1x de studiestof doorlezen. Oefen je dan wel alles?
1x de antwoorden doornemen bedoel je, verklaard ook de gebrekkige PS kennis ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HKLM_
Unknown Alien schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:00:
@racoon Zojuist Examen MD-100 gehaald. :+

Ik lees overal dat je GEEN labs krijgt bij MD-100.

Ik had 11 labs :X + 58 vragen. >:)
2 labs heb ik geen antwoord op kunnen geven, omdat ik 1 helemaal NIET wist.

OP de client in Powershell de CP remote access geven... Ik ken totaal geen PS commands..

De ander kon ik niet op komen, dus dacht kom er later wel op terug. Suffix 2 domeinen toevoegen. Kon niet op de locatie komen. Na het examen niet verder op terug gekomen had ik geen zijn in, omdat ik toch wel wist dat ik geslaagd was...althans een sterk vermoeden, omdat ik vrijwel 90% van de vragen wist.

Ik ga nu Agile project management dec. en LEAN greenbelt in jan. doen en daarna MD-101 in feb..

Teams admin lijkt me wel erg interesant, gezien TEAMS erg veel gebruikt wordt het afgelopen jaar als ik zo om me heen hoor.

AZ900 wil ik ook doen.
Je hebt toch niet over het hele examen maar 40 minuten gedaan toch? Ow wacht beter lezen je gebruikt dumps ;w

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:37
In alle Microsoft examens die ik gehad heb, heb ik powershell commando's gehad.
- commando's in volgorde slepen
- iets uitvoeren in Labs met PowerShell.
- Vraag wat er gebeurd als je deze PowerShell regel uitvoert.

PowerShell niet kunnen, is niet meer van deze tijd. Er zijn steeds meer zaken die je alleen nog maar kan doen dmv PowerShell en niet meer met de GUI.
Bovendien, scripting geeft zoveel mogelijkheden en werkt vaak ook sneller als je iets voor elkaar moet krijgen. Daarnaast kan je het ook gelijk gebruiken voor een stukje logging bij changes.

Ik kan je alleen maar de tip mee geven om hier mee aan de slag te gaan. De belangrijkste settings zijn get- (data ophalen / read-only) en set- (data wijzigen). Zolang je begint met get- kan je bijna niets fout doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Unknown Alien schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:00:
Na het examen niet verder op terug gekomen had ik geen zijn in, omdat ik toch wel wist dat ik geslaagd was...althans een sterk vermoeden, omdat ik vrijwel 90% van de vragen wist.

Hmmmm.. Dat lijkt er dan heel sterk op dat je examendumps gebruikt hebt, ik vind in dit kader je volgende uitspraak wel cynisch...
Unknown Alien schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:45:
Maar goed ze moeten het ook niet makkelijk maken natuurlijk er zitten al genoeg in de IT, die er niet zitten vanwege hun goede kennis :+
Ik heb meer dan 80 IT-examens behaald, en ondanks al mijn ervaring eigenlijk nog nooit een examen sneller dan een uur afgerond. Het lijkt mij heel sterk dat een minder ervaren iemand (met alle respect) in 40 minuten een examen succesvol kan afronden.

Bij deze nog even in het algemeen de volgende waarschuwing, die ook vrij helder onderaan dit topic staat.

Modbreak:Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
paella schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:38:

dat snap ik dus niet...
Snap wat jullie bedoelen, maar lees eens mijn eerdere posts over wat mijn functie is en de reden dat ik deze training doe. Misschien dat je dan begrijpt dat ik geen PS ken of mee werk ;)
YaYo86 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:55:
[...]

1x de antwoorden doornemen bedoel je, verklaard ook de gebrekkige PS kennis ;)
Jij bent iig cum laude geslaagd voor het examen vanuit aannames acteren :+
Hierboven staat hoe ik leer/studeer. Heeft voor mij altijd gewerkt.
HKLM_ schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:20:
[...]

Je hebt toch niet over het hele examen maar 40 minuten gedaan toch? Ow wacht beter lezen je gebruikt dumps ;w
Nee ik heb er totaal 1:23 overgedaan. Meeste vragen zijn multi en vrij simpel. Die case moet je goed doornemen en moet ik ook meerdere keren lezen om alles goed te begrijpen, want als je niet goed leest, ga je al snel de fout in met je antwoord.
SparTi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:32:
In alle Microsoft examens die ik gehad heb, heb ik powershell commando's gehad.
- commando's in volgorde slepen
- iets uitvoeren in Labs met PowerShell.
- Vraag wat er gebeurd als je deze PowerShell regel uitvoert.

PowerShell niet kunnen, is niet meer van deze tijd. Er zijn steeds meer zaken die je alleen nog maar kan doen dmv PowerShell en niet meer met de GUI.
Bovendien, scripting geeft zoveel mogelijkheden en werkt vaak ook sneller als je iets voor elkaar moet krijgen. Daarnaast kan je het ook gelijk gebruiken voor een stukje logging bij changes.

Ik kan je alleen maar de tip mee geven om hier mee aan de slag te gaan. De belangrijkste settings zijn get- (data ophalen / read-only) en set- (data wijzigen). Zolang je begint met get- kan je bijna niets fout doen.
Ik hoef de commando's niet te kennen, want ik zal deze nooit gaan gebruiken. Ik ben geen system engineer meer.
Ik wist alleen de commando van deze specifieke lab niet meer uit mijn hoofd. De overige PS vragen wel.

2 labs heb ik niet gedaan, omdat ik vrij zeker wist dat ik niet meer dan 10 fouten had, want ik had 10 vragen waar ik bij twijfelde.
Question Mark schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:48:
[...]

Hmmmm.. Dat lijkt er dan heel sterk op dat je examendumps gebruikt hebt, ik vind in dit kader je volgende uitspraak wel cynisch...

[...]

Ik heb meer dan 80 IT-examens behaald, en ondanks al mijn ervaring eigenlijk nog nooit een examen sneller dan een uur afgerond. Het lijkt mij heel sterk dat een minder ervaren iemand (met alle respect) in 40 minuten een examen succesvol kan afronden.

Bij deze nog even in het algemeen de volgende waarschuwing, die ook vrij helder onderaan dit topic staat.

[modbreak]Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan.[/]
Ik dacht dat ik er 40 min over gedaan had, maar kon eerder beginnen, ik was iets te vroeg. Als ik me niet vergis 1:23 over gedaan. Kreeg totaal 210 min de tijd voor 58 vragen en 11 labs.

Ik heb de examendumbs zeker gebruikt. staat er toch ook.

Ik heb een 5 daags cursus gevolgd, Het hele boek(skillpipe) 1 x compleet doorgelezen, Op VMs van alles uitgeprobeert. Daarna zo'n proef examen gedaan met 75vragen. Alle foute antwoorden daar ben ik de onderwerpen nog een x gaan lezen en op de VMs uitgeprobeert. Daarna weer een proef examen gedaan en weer de foute antwoorden weer hetzelfde gedaan als ervoor. Ik heb ook veel opgezoch op MS docs voorheen technet.

80 examens zijn er nogal wat d:)b Ben je een consultant of ZZPer?
Mijn eerste was in 1999 en laatste was mcsa 2003, daarna geen technische trainingen meer gedaan, behalve MOUS, maar dat is niet technisch maar functioneel.

[ Voor 24% gewijzigd door Unknown Alien op 04-12-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@Unknown Alien als jij niets gaat doen met de inhoud van dit examen, waarom doe je 'm dan? Dit examen is bedoeld voor sysadmins, niet voor mensen die graag een cert willen behalen. Als het je te doen is om globale kennis op te doen, zijn daarvoor andere examens.

Met dit examen zeg je: ik weet voldoende van deze studiestof om de bijhorende werkzaamheden te doen. Waar dus ook PS bij hoort. Dit geldt niet voor jou en je zou het examen dan ook niet gehaald mogen hebben.

Dus ik snap nog steeds niet waarom je een examen haalt voor iets, waarmee je niets gaat doen?

Overigens spreek je jezelf nu een beetje tegen, door te zeggen dat je wel PS kent, terwijl je eerder zei dat je helemaal geen PS commands kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
@segil Antwoord op je vraag staat hier ergens boven ook al :) ff terug scrollen als je dat wilt weten.

Ik ken geen PS alleen wat ik de afgelopen weken gelezen heb, Dat noem ik geen PS kennen. Die ~5a10 commands die tijdens de training voorbij zijn geweest is niks vergeleken met wat je met PS kan doen.

PS is een krachtige tool, waar je op het werk echt niet zomaar de rechten voor krijgt of zou moeten krijgen.

MD100 en 101 zijn fundamentals, lager is er volgens mij niet, welke trainingen zouden volgens jou dan gevolgd kunnen worden?

Ik ben van plan om 101 nog te gaan doen en ik had AZ900 zien staan die me interesant en leuk lijkt. MS100/101 idem, maar of ik die wil gaan doen denk ik niet. Daar gaat zoveel tijd in zitten. Voor MD100 heb ik 5 weken elke dag 3a4 uur zitten leren. En dat is voor een vrij simpele MS training.

Als je de afgelopen jaren als een Windows systeembeheerder hebt gewerkt dan moet je de helft van deze stof sowieso weten. Het is tenslote een role based ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
@Unknown Alien je praat het nu voor jezelf goed. Maar feit is dat je dumps hebt gebruikt, geen PS commando's kent die horen bij dit examen. En dat je de stof niet gaat toepassen in de praktijk. Dit hele examen was niet voor jou bedoeld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
@segil ik praat niks goed. Het zou mij erg verbazen als jij of andere uit dit topic geen proefexamens doe n voor je het echte examen gaat doen....lijkt me zeer onwaarschijnlijk , aangezien een proefexamen onderdeel is van de voorbereiding op een examen.

Jij bepaald niet voor een ander of een examen voor die persoon bedoelt is of niet. Waar baseer je dat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Unknown Alien schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:06:
[...]
Ik heb de examendumbs zeker gebruikt. staat er toch ook.
Unknown Alien schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:42:
@segil ik praat niks goed. Het zou mij erg verbazen als jij of andere uit dit topic geen proefexamens doe n voor je het echte examen gaat doen...
Dat je dumps gebruikt heb kon ik niet zo snel terugvinden, wel dat je oefenexamens gebruikt hebt. Dat laatste is niks mis mee, ik schaf (via mijn werkgever) ook regelmatig oefenexamens aan.

Ik gebruik MeasureUp oefenexamens, die ook door Microsoft approved zijn. Dit is soort oefenexamens kunnen helpen om de stof beter onder de knie te krijgen. Deels door de beargumentering van de antwoorden die gegeven worden goed door te nemen, anderzijds door inzicht te krijgen in zwakke kennisgebieden.

Oefenexamens zijn prima, domweg dumps uit je hoofd leren is dat zeker niet. Tijdens het starten van je examen wordt er overigens nog voor gewaarschuwd door Microsoft. Daarnaast staat de topicwarning er niet voor niks.

[ Voor 18% gewijzigd door Question Mark op 04-12-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
@Question Mark Einde van de 5 daagse training gaf de trainer de website mee, als laatste opdracht voor het examen. Dus als proef examens. Hierboven staat excact hoe ik leer, Weinig kans dat een trainer mij kan overtuigen dat dit de verkeerde manier van leren is.

TBH ik weet niet wat VCE/ETE bestanden zijn.

MeasureUP ken ik niet, zal ik eens opzoeken, kan interesant zijn voor een volgende examen.

ITIL v4 was net zo gegaan. 3 dgn training, thuis boekje doorlezen en 1 week later oefenexamen doen en deze bespreken en daarna examen. Had 5 fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
segil schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:47:
@Unknown Alien als jij niets gaat doen met de inhoud van dit examen, waarom doe je 'm dan? Dit examen is bedoeld voor sysadmins, niet voor mensen die graag een cert willen behalen. Als het je te doen is om globale kennis op te doen, zijn daarvoor andere examens.

Met dit examen zeg je: ik weet voldoende van deze studiestof om de bijhorende werkzaamheden te doen. Waar dus ook PS bij hoort. Dit geldt niet voor jou en je zou het examen dan ook niet gehaald mogen hebben.

Dus ik snap nog steeds niet waarom je een examen haalt voor iets, waarmee je niets gaat doen?

Overigens spreek je jezelf nu een beetje tegen, door te zeggen dat je wel PS kent, terwijl je eerder zei dat je helemaal geen PS commands kent.
En het haalt de waarde voor andere van het hebben van de certificering naar beneden.
@segil ik praat niks goed. Het zou mij erg verbazen als jij of andere uit dit topic geen proefexamens doe n voor je het echte examen gaat doen....lijkt me zeer onwaarschijnlijk , aangezien een proefexamen onderdeel is van de voorbereiding op een examen.

Jij bepaald niet voor een ander of een examen voor die persoon bedoelt is of niet. Waar baseer je dat op?
Ja voor proefexamens heb je MeasureUp.com (Microsoft Technical Official Practice Tests), niet die domme dumps. Daar leer je ook niks van, iedereen die kan vragen uit zijn hoofd leren. Als je eenmaal bij een werkgever komt val je dan snel genoeg door de mand (omdat je de vragen uit je hoofd geleerd, maar waarschijnlijk de concepten en principes en manier van dingen aanpakken niet zult snappen)

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 04-12-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil

Natuurlijk mag jij dit examen doen, er is geen wetsartikel die dat verbiedt. Maar als we kijken naar hoe Microsoft het omschrijft:
Candidates for this exam are Administrators who deploy, configure, secure, manage, and monitor devices and client applications in an enterprise environment. Candidates manage identity, access, policies, updates, and apps.

As an Administrator, candidates typically collaborate with the Microsoft 365 Enterprise Administrator to design and implement a device strategy that meets the business needs of a modern organization.

Candidates must be familiar with Microsoft 365 workloads and must be proficient and experienced in deploying, configuring, and maintaining Windows 10 and non-Windows devices and technologies.

This exam measures your ability to accomplish the following technical tasks: deploy Windows; manage devices and data; configure connectivity; and maintain Windows.
Door dit examen te halen zeg je tegen je (toekomstige) werkgever dat je al deze onderdelen beheerst en kunt uitvoeren. En daar hoort o.a. het gebruik van Powershell bij.
Als je alleen maar examendumps gebruikt, die afkomstig zijn van het echte examen, dan leer je niet echt. Sterker nog, mocht Microsoft daarachter komen, staat in hun voorwaarden dat ze al je certificeringen kunnen intrekken en de toegang tot alle andere examens ontzetten.

Welke website heb je gekregen van je trainer? Want dan weten we gelijk of dit dumps zijn, of legale oefenvragen.
Voor de duidelijkheid: legale oefenvragen zijn vragen die qua kennisniveau en complexiteit overeenkomen met de vragen op een examen. Dumps zijn letterlijk de vragen die je op het examen krijgt, die door andere examenkandidaten zijn verzameld en gedeeld op internet.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 04-12-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je het nu gedaan hebt of niet, als Microsoft erachter komt (en ze kunnen daar zelfs tijdens het maken van een examen achter komen), krijg je een levenslange verbanning van examencentra van Microsoft en kan je niet meer bij je transcript etc.

Denk er goed over na bij het eventueel aanvaren van een examen op zo'n manier.

Ik kan mij ook examens herinneren waar een examen nog een paar dagen geevalueerd wordt om te kijken of er eventueel patronen te ontdekken zijn op de manier waarop je je examen hebt gemaakt. Dat was trouwens niet bij Microsoft, maar kunnen zoiets ook inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Modbreak:Laten we nu de discussie over braindumps maar afsluiten, en in dit topic verdergaan met discussie over de examens, en certificeringstrajecten zelf. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Goed idee :-D

Ik zit met smart te wachten op de plannen die MS gaan bekendmaken een deze dagen over hoe certificeringen geldig blijven. Daar komt verandering in, maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
paella schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:48:
Goed idee :-D

Ik zit met smart te wachten op de plannen die MS gaan bekendmaken een deze dagen over hoe certificeringen geldig blijven. Daar komt verandering in, maar wat...
Ik zou zeggen, hou https://techcommunity.mic...g/bg-p/MicrosoftLearnBlog in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dat is geen discussue starten YaYo86... :-) wat zal t worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
paella schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 14:39:
Dat is geen discussue starten YaYo86... :-) wat zal t worden?
Snap ik maar dat hoeft en kan ook niet. Ik hou het liever bij feiten en die zijn er nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:36
Vandaag de 70-744 gehaald en daarmee ook mijn MCSE! Eindelijk :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Nog ff de spanning lozen jongen :P Over een uurtje doe ik het MS-100 examen :7
Zat gister eens mijn transcript te bekijken en mijn laatste examen stamt alweer uit maart 2019....

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:17:
Zat gister eens mijn transcript te bekijken en mijn laatste examen stamt alweer uit maart 2019.
Succes! Laat ff weten wat de uitkomst is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:17:
Zat gister eens mijn transcript te bekijken en mijn laatste examen stamt alweer uit maart 2019....
Succes! En welkom in de wereld van M365 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Daar ben ik weer :P

Eindresultaat = pass met 788 punten. Het aanmelden via protect is wel verbeterd zeg sinds begin 2019. Eventjes via je telefoon een selfie maken wat foto’s en wachten op de verificatie. Daarna direct gestart.

Was wel even in de war het examen had 39 vragen en na 24 vragen had ik een u heeft alle vragen beantwoord scherm :P daarna kwamen er nog 10 ja nee vragen gevolgd door 1 case studie. Examen viel me niet extreem tegen maar heel makkelijk vond ik hem ook niet (zie score :P)

Nu heb ik nog 1 voucher die 31 maart verloopt. Hiervoor heb ik MS-203: Microsoft 365 Messaging maar direct geboekt voor 15 maart dan heb ik een stok achter de deur haha.(en rond de kerst een goed excuus om een hybrid Exchange op te tuigen haha) MS-101 staat daarna op de planning aangezien we dan met werk ook Intune gaan uitrollen en ik direct extra Hand-on ervaring kan meepakken.

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 14-12-2020 13:19 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
HKLM_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:14:
Daar ben ik weer :P

Eindresultaat = pass met 788 punten. Het aanmelden via protect is wel verbeterd zeg sinds begin 2019. Eventjes via je telefoon een selfie maken wat foto’s en wachten op de verificatie. Daarna direct gestart.

Was wel even in de war het examen had 39 vragen en na 24 vragen had ik een u heeft alle vragen beantwoord scherm :P daarna kwamen er nog 10 ja nee vragen gevolgd door 1 case studie. Examen viel me niet extreem tegen maar heel makkelijk vond ik hem ook niet (zie score :P)

Nu heb ik nog 1 voucher die 31 maart verloopt. Hiervoor heb ik MS-203: Microsoft 365 Messaging maar direct geboekt voor 15 maart dan heb ik een stok achter de deur haha.
Gefeliciteerd! Goed gewerkt en thuis examens afnemen gaat idd erg makkelijk tegenwoordig! Ik heb er 4 gedaan dit jaar en gingen allen vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:20
Ik wil gaan beginnen met MS-700. Ik kan echter nérgens studiemateriaal vinden (!)
CBT Nuggets heeft dit ook niet. Iemand tips?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16

Phntm

Tlingelingeling

Hallo allen, gezien de komende lockdown en dergelijke vraag ik mij af wat MS gaat doen betreffende fysieke test locaties en ingeplande examens. Volgens verschillende nieuws sites zoals NOS, gaat de boel op slot tot 19 januari 2021. Ik had DP-200 ingepland op 8 januari :X

zijn er mensen die rond 13 maart ook zo iets hadden meegemaakt? Hoe vond de communicatie destijds plaats? Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen want ik niet veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16

Phntm

Tlingelingeling

Valandin schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:45:
Ik wil gaan beginnen met MS-700. Ik kan echter nérgens studiemateriaal vinden (!)
je kan ook kijken naar sites als pluralsight, whizlabs die bieden wel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:20
Phntm schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:50:
[...]

je kan ook kijken naar sites als pluralsight, whizlabs die bieden wel veel aan.
https://www.pluralsight.c...365-groups-administration

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
In dit topic staat al wat genoemd. En verder Ms Learn.

@HKLM_ gefeliciteerd en succes voor MS-203! Doe je in praktijk al veel met Exchange (Online)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:11:
[...]

In dit topic staat al wat genoemd. En verder Ms Learn.

@HKLM_ gefeliciteerd en succes voor MS-203! Doe je in praktijk al veel met Exchange (Online)?
Thx man! Ik heb al wel wat Exchange ervaring, afgelopen zomer een Exchange online migratie gedaan op werk, DKIM, SPF etc inregenen, public folders, organisatie trust etc en heb ervaring met Exchange 2010,2013,2016 alleen het hybrid stukje mist echt nog :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:14:
[...]

Thx man! Ik heb al wel wat Exchange ervaring, afgelopen zomer een Exchange online migratie gedaan op werk, DKIM, SPF etc inregenen, public folders, organisatie trust etc en heb ervaring met Exchange 2010,2013,2016 alleen het hybrid stukje mist echt nog :P
Aja, dat is wel een belangrijk item. Type migratie (cutover/stage/remote move/pst). PST migraties komt zeker ook aan bod. Modern of Classical hybrid, organizational trust, sharing trust.
Maar ook public folders komen aan bod, en dan met name de migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:35:
[...]

Aja, dat is wel een belangrijk item. Type migratie (cutover/stage/remote move/pst). PST migraties komt zeker ook aan bod. Modern of Classical hybrid, organizational trust, sharing trust.
Maar ook public folders komen aan bod, en dan met name de migratie.
Gelukkig kan ik zowel thuis al op werk voldoende ervaring opdoen en maart is een streefdatum omdat ik die voucher nog heb :P lukt het niet dan verschuiven we hem gewoon en betaald de baas wel.

Ik heb het liefst alleen een boek alleen die is er nog niet echt helaas..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
https://eu1.mindhub.com/
Weet niet of dat hier mag, anders haal ik het wel weer weg.
Vince22 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:06:
Vandaag de 70-744 gehaald en daarmee ook mijn MCSE! Eindelijk :)
Nice, feli . kon je ook kiezen voor 2019 of is MCSE alleen 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@segil misschien weet jij het is het book Exam Ref 70-345 Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016 nog een beetje relevant voor met MS-203 examen?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:32:
@segil misschien weet jij het is het book Exam Ref 70-345 Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016 nog een beetje relevant voor met MS-203 examen?
Geen idee, daar heb ik niet meer naar gekeken. Ik heb ms-200 en ms-201 doorgenomen en geleerd, de voorlopers van ms-203.
Ik denk dat 70-345 ook veel te maken heeft met de installatie en onderhoud van ex2016, zoals database aanpassingen. Maar dat is allemaal niet meer van toepassing op 203.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:10:
[...]

Geen idee, daar heb ik niet meer naar gekeken. Ik heb ms-200 en ms-201 doorgenomen en geleerd, de voorlopers van ms-203.
Ik denk dat 70-345 ook veel te maken heeft met de installatie en onderhoud van ex2016, zoals database aanpassingen. Maar dat is allemaal niet meer van toepassing op 203.
Klopt vandaar ook de vraag thx :P ik zie dat er bijna 13 uur aan modules op de learning page staan van Microsoft dan neem ik die wel mede door.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Unknown Alien schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:48:
Nice, feli . kon je ook kiezen voor 2019 of is MCSE alleen 2016?
Thanks, maar kon niet kiezen. 2019 is (en komt) naar mijn weten geen examen/certificering van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:33
Vince22 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:17:
[...]

Thanks, maar kon niet kiezen. 2019 is (en komt) naar mijn weten geen examen/certificering van.
Is de reden daarvoor niet gewoon dat 2019 heel veel gemeen heeft met 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Robinho96 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:13:
[...]
Is de reden daarvoor niet gewoon dat 2019 heel veel gemeen heeft met 2016?
Lijkt mij ook idd, maar de MCSE 2016 komt helemaal te vervallen in 2021, en er komt ook geen 2019, tenminste, zover ik begrepen heb. Best jammer eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
Balen dit allemaal.
Ben nu met mijn werk aan het kijken of ik daar een remote examen plek kan maken. Thuis gaat dat echt niet lukken. Zeker met mijn dochter straks 5 weken thuis.
Of via vrienden een portocabin (zoiets waar werklui ook in werken zeg maar). Moet toch iets natuurlijk.

En eigenlijk hoop ik stiekem dat MS een paar maanden verlengt, maar dat is wishful thinking. Moet de 741 en 742 nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Vince22 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:17:
[...]

Ah, ik was benieuwd, want tijdens mijn MS training bij 5hart had de trainer het over 2019, dat dit voornamelijk WIn10 is en dat MS straks helemaal niet meer wilt dat jij op een fysieke server aan het werk bent.

Wat denk jij of andere als MCSE gecertificeerde nadelige gevolgen kan hebben dat MS aangeeft dat deze komen te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
Unknown Alien schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:43:
[...]

Ah, ik was benieuwd, want tijdens mijn MS training bij 5hart had de trainer het over 2019, dat dit voornamelijk WIn10 is en dat MS straks helemaal niet meer wilt dat jij op een fysieke server aan het werk bent.

Wat denk jij of andere als MCSE gecertificeerde nadelige gevolgen kan hebben dat MS aangeeft dat deze komen te vervallen?
Een MCSE certificering geeft m.i. een ander niveau van MS/ICT kennis weer als bijvoorbeeld een Azure certificering.
Een nadelig gevolg kan zijn dat wanneer jij alleen maar Azure certificeringen kunt behalen binnen MS en jouw nieuwe werkgever geeft de pre aan certificering die meer on-prem gericht is omdat hun omgeving zo ingericht is, dan kan het nadelig zijn dat je deze niet meer kunt behalen. De certificering zegt echter niets over je niveau als ICT'er, maar goed dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Arunia schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:09:
Balen dit allemaal.
Ben nu met mijn werk aan het kijken of ik daar een remote examen plek kan maken. Thuis gaat dat echt niet lukken. Zeker met mijn dochter straks 5 weken thuis.
Of via vrienden een portocabin (zoiets waar werklui ook in werken zeg maar). Moet toch iets natuurlijk.

En eigenlijk hoop ik stiekem dat MS een paar maanden verlengt, maar dat is wishful thinking. Moet de 741 en 742 nog doen.
Heb je nergens een afgesloten ruimte, waar je een paar uurtjes met je laptop kunt zitten? Bij vrienden op zolder? Bij je ouders thuis? Op je slaapkamer op bed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

In het ergste geval huur je een hotelkamer voor een dagje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Vince22 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:04:
[...]

Een MCSE certificering geeft m.i. een ander niveau van MS/ICT kennis weer als bijvoorbeeld een Azure certificering.
Een nadelig gevolg kan zijn dat wanneer jij alleen maar Azure certificeringen kunt behalen binnen MS en jouw nieuwe werkgever geeft de pre aan certificering die meer on-prem gericht is omdat hun omgeving zo ingericht is, dan kan het nadelig zijn dat je deze niet meer kunt behalen. De certificering zegt echter niets over je niveau als ICT'er, maar goed dat is een andere discussie.
Precies aan je kennis veranderd niks en de aankomende 10 jaar zullen er zeker on prem en COLOs blijven bestaan. Tegen die tijd kan je weer de boeken in :D

ALleen wat Arunia heeft is de laatste 2 nog nodig te hebben en dat nu nog erg lastis wordt.
Suc6 iig @Arunia

Ik heb 2 jonge kids en moet vanaf volgende week weer verder leren/studeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:12
@segil Ik heb van Huisvesting toegezegd gekregen dat ik toestemming heb om in een pand te zitten welke uiteraard al open is. Dus nu alleen nog contact met de hoofdconcierge van één van die panden.

Ouders zou misschien kunnen, maar daar zijn de kamers ook niet echt leeg.
En bij ons is het gewoon een tyfuszooi om het maar even plat te zeggen.

Gaat wel goed komen, die 741 is gewoon echt zwaar omdat ik er ook niet in werk. Dus moet alles stampen en eigenlijk alleen in de avond rustig de tijd als mijn dochter ook nog normaal mee werkt met naar bed gaan.

@Unknown Alien Wat je zegt inderdaad. Probleem is een beetje dat via mijn werk de opleider heel lang duurde en ik uiteindelijk mijn eerste keuze ben gaan doen. Dat was nog wel op tijd, maar de tijd gaat sneller dan je zou verwachten. Zeker met allerlei afleidingen tussendoor in de prive leven. Schiet gewoon uiteindelijk niet op.
En dan nu ook weer met een lockdown waardoor er al snel weer tijd verdwijnt met regelen en alles.

Plek gevonden. Pand is leeg op een schilder en concierge na. Deze week nog even checken om op die plek te testen met kabel en alles.
Volgende week dinsdag kwart voor 11. Dacht even dat er niks meer was, maar had niet gezien dat de kalender op deze week begon. >_< :P

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 15-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Arunia schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:09:
Balen dit allemaal.

Ze hebben al een keer verlengt maar dat hebben ze onder de Corona vlag gedaan. Volgens mij was het oorspronkelijke plan, bekendmaken -> 3 maanden later einde MCSA/MCSE. Ik verwacht echt dat dit het definitieve einde is.

Ik dacht gelezen te hebben dat er voor de core IT (onpremise) nog wel iets kwam maar daar lees ik niks meer over.

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 15-12-2020 20:31 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Er is vandaag nieuws m.b.t het her-certificeringen traject (special tag naar de nieuwsgierige @paella :P
Ik heb even wat belangrijke punten in de post gezet mocht er behoefte zijn aan meer stuur mij dan even een DM.

Stay current with in-demand skills through free certification renewals

First, we’re providing our certified professionals a method to renew their Microsoft Certifications, initially earned by passing rigorous exam(s). In early February 2021, you’ll be able to renew your role-based and specialty certifications by passing a free renewal assessment on Microsoft Learn. Rather than having to retake scheduled exam(s), the renewal assessment can be completed online on your own time, and anytime within six months before your certification expires. After you pass the renewal assessment, your certification is extended by one additional year from the current expiration date; this can be done annually. To help you prepare, you’ll also have the option to access a free collection of curated learning modules for each renewal assessment.

Second, we’re updating the validity for role-based and specialty certifications to one year from the date you earned it. Starting in June 2021, this change will take effect for newly earned certifications. The shift to a one-year certification validity aligns to how quickly cloud technology changes; renewing certifications on an annual basis validates skills and ability to perform in job roles are relevant in the market.

Volledig te lezen op: https://techcommunity.mic...ertification/ba-p/1489678

Renew your Microsoft Certification
https://docs.microsoft.co...id=techcom_learn-blog-wwl

Changes to certification expiration policy
On December 15, 2020 we announced a change in certification expiration policy. Starting in June 2021, any role-based or specialty certification earned will be valid for one year from the date you earned it. Any role-based and specialty certifications earned before June 2021 will remain valid for two years from the date you earned it.

Can I renew my certification before I receive notifications that I’m eligible to do so?
No, the renewal assessment on Microsoft Learn is only available once you're eligible – approximately six months before your certification expires. You will receive a notification email from Microsoft, alerting you when the renewal assessment is available.

Can I renew my certification by passing a beta exam or by retaking an exam before my certification expires?
No. To renew your certification, you need to pass the renewal assessment before your certification expires.

How many times can I retake the assessment?
You may retake the assessment as many times as you need to take it to pass, and you must pass before your certification expires. If you do not pass the first time, you may immediately attempt the assessment again. However, after the second try, you must wait at least 24 hours before any additional attempts.

Is it mandatory for me to connect my certification profile to my Docs profile on Microsoft Learn?
Yes, connecting your certification profile enables you to take the renewal assessment on Microsoft Learn when you’re within the eligibility window. You’ll also have a more personalized experience.
For optimal experience, we recommend using the same account credentials for both your certification profile and Docs profile on Microsoft Learn. Please note that only one certification profile can be connected to one Docs profile, and it cannot be changed later. So, if you have multiple certification profiles, please contact our certification support team to merge your Microsoft Certification profiles before connecting to your Docs profile.

[ Voor 43% gewijzigd door HKLM_ op 15-12-2020 21:26 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Mijn eerste reactie is positief (dank @HKLM_ ). Vraag is alleen hoe diep die assesment gaat, hoeveel tijd gaat het je kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
paella schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:11:
Mijn eerste reactie is positief (dank @HKLM_ ). Vraag is alleen hoe diep die assesment gaat, hoeveel tijd gaat het je kosten.
Tja dat is afwachten denk ik het gaat wel via Microsoft Learn en je mag zovaak proberen als je maar wilt. Als je het naar haalt voordat je examen verloopt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Inderdaad, positieve verandering. Mijn Microsoft 365: Enterprise Administrator Expert verloopt over 20x dagen, dus binnenkort maar eens kijken hoe en wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hmm.. mijn Enterprise Administrator Expert verloopt 30 januari en mijn Security Administrator 6 februari (beide in beta gehaald destijds). Officieel lijkt dat buiten de boot te vallen voor dit?

Pagina: 1 ... 88 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.