[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
YaYo86 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:47:
[...]

Klopt, hebben ze héél vaak. Tip: je ziet verschillende prijzen voor dezelfde course wanneer je op een laptop, desktop, telefoon zit ;)

[...]

Zorg dat je hands-on ervaring hebt! MS Learn biedt sandbox omgevingen aan hiervoor. Verder uiteraard MS Docs en misschien https://www.bol.com/nl/f/...ervices/9200000104065502/

Er zitten geen labs in de examens. Zijn eruit gehaald onlangs omdat men veel problemen had met deze labs..
Dank voor je reactie! Ik ben de course van Skylines Academy aan het doorlopen. Deze is redelijk uitgebreid.

Ik werk voornamelijk nu met Intune en in mindere mate met Azure. Ik merk zelf dat ik veel raakvlakken heb en het ook redelijk goed begrijp. Ik heb een aantal vragen geoefend en daarbij had ik er 1 fout tot nu toe.

De MS Learn is een goede tip en ga ik zeker nog naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 18:59
Dit topic doornemen? Aangezien dit al zo vaak behandeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik ben tevreden met Pluralsight. Er zijn veel gedateerde cursussen, maar hallo, er zijn ook heeel veeel cursussen.

Op dit moment kan je met 33% korting een jaarabonnement nemen, ik zou zeggen, probeer het eens. (ik heb verder geen belang bij pluralsight, gewoon tevreden gebruiker).

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-07 16:35
Vraagje, mijn werkgever zou graag willen dat ik MCSA zou gaan halen (beginnen in oktober).
Dat gaat natuurlijk nooit meer lukken binnen de tijd (jan 2021).

Nu heb ik deze PDF gevonden voor de nieuwe rol gebaseerde certificaten en lijkt mij het Azure pad de slimste als systeembeheerder zijnde. Als je dan de eerste pakt kom je bij AZ-104. Hier zal ik dus moeten beginnen begrijp ik?

Zijn er al mensen die dit certificaat behaald hebben?
Wat is ongeveer de tijd die je zal moeten nemen hiervoor?
Is dat net als bij de "oude" certificaten ongeveer een kwartaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Je kan ook beginnen met AZ-900 (Azure Fundamentals) als je nog weinig met Azure bekend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-07 16:35
paella schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:59:
Je kan ook beginnen met AZ-900 (Azure Fundamentals) als je nog weinig met Azure bekend bent
Goede tip, ik wil inderdaad bij het begin beginnen. Bedankt. :)
Weet jij ook iets over of de grote van de role based certificering vergelijkbaar zijn met de oude?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
En als extra tip, op de examenpagina van AZ-900 staat een gratis online Learning Path die je kan doen om voor te bereiden:

https://docs.microsoft.co...ations/azure-fundamentals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-07 16:06

ralpje

Deugpopje

En mijn €0,02: kijk vooral even naar de technologie waar je mee werkt. Als er bedrijfsmatig nog geen Azure gebruikt wordt en de verwachting / het beleid is ook niet dat dat snel gaat gebeuren, heeft het dan veel zin om de AZ-104 te gaan doen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-07 20:29
https://docs.microsoft.co...tifications/skillingoffer

Ik weet niet of deze link al eerder geplaatst is maar deze is sinds gisteren actief.
Als je (hoe weet ik niet) kan aantonen dat je door Covid19 ontslagen bent of financiële gevolgen hebt ondervonden kan je bepaalde examens doen voor 15 dollar.

Dit zijn online examens via PSI online. Wel een mooie prijs voor sommige examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Sunfalls schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:26:
https://docs.microsoft.co...tifications/skillingoffer

Ik weet niet of deze link al eerder geplaatst is maar deze is sinds gisteren actief.
Als je (hoe weet ik niet) kan aantonen dat je door Covid19 ontslagen bent of financiële gevolgen hebt ondervonden kan je bepaalde examens doen voor 15 dollar.

Dit zijn online examens via PSI online. Wel een mooie prijs voor sommige examens.
Die had ik lang geleden tijdens de aankondiging er van (in juni ofzo) hier gepost, maar de actie is nu pas actief, dus goed dat je herpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Qwerty-273

Meukposter

Ik ben wel erg benieuwd hoe ze dit gaan controleren "This exam offer is available to job seekers who can attest that they have been unemployed or furloughed due to COVID-19.".

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keyvankr
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01-2022
Hey peepz,
ik zou graag volgende week een examen willen afleggen (MTA 98-349) maar slaag er niet in om een examen in te plannen. Volgens de officiële site van MS kan men deze inplannen via hun tool of pearson, echter laat deze mij niet toe. Via de "fysieke" locatie heb ik een plek gevonden in Brussel (woon zelf in Antwerpen) maar deze verwijst me weer door naar certiport. Anywho, account aangemaakt bij certiport en was klaar om een exam voucher te kopen, maar dan blijkt deze enkel geldig voor de US & Canada te zijn.

enige tips? ben het eventjes beu om voor een dik uur steeds heen en weer doorverwezen te worden. Het liefste zou ik deze gewoon online willen afleggen.

thanks alvast! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paella
Voor degenen die AZ-104 gaan doen, dit blog heeft een mooi linkverzameling gemaakt:

https://intunedin.net/202...azure-administrator-exam/

waar hij ook deze opmerking maakt, waar ik het ook wel eens mee ben:

"...people who tend to find this exam the easiest are those with traditional on-premises IT skills, combined with some Azure exposure."

Dit blog heeft trouwens meer van dat soort study guides voor andere examens, aanrader!

[ Voor 46% gewijzigd door paella op 14-09-2020 09:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paella
holygame schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:03:
[...]

Goede tip, ik wil inderdaad bij het begin beginnen. Bedankt. :)
Weet jij ook iets over of de grote van de role based certificering vergelijkbaar zijn met de oude?
Gratis training en een examen voucher is weer actief:

https://vladtalkstech.com...irtual-training-days.html

profiteer ervan! :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
paella schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:04:
[...]

Gratis training en een examen voucher is weer actief:

https://vladtalkstech.com...irtual-training-days.html

profiteer ervan! :-)
Helaas 365 nog steeds niet. Azure heb ik al gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Interessant...: in het blogartikel over de betas van AZ-303 en AZ-304 reageert Liberty recent:
If you have more than 6 months left on your certification, stay tuned as Microsoft is planning a new approach to extending your certification expiration date. We will be announcing something (I hope) before the end of the calendar year, and we are planning to extend expiration dates to ensure people can take advantage of the new program. However, if you want to extend your certification now, taking one of these exams is how you do it. I recommend being patient as the stars seem to be aligning on the new program.
Wat zou dat zijn? CPE punten?

• Keyvankr
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-01-2022
Keyvankr schreef op maandag 14 september 2020 @ 00:05:
Hey peepz,
ik zou graag volgende week een examen willen afleggen (MTA 98-349) maar slaag er niet in om een examen in te plannen. Volgens de officiële site van MS kan men deze inplannen via hun tool of pearson, echter laat deze mij niet toe. Via de "fysieke" locatie heb ik een plek gevonden in Brussel (woon zelf in Antwerpen) maar deze verwijst me weer door naar certiport. Anywho, account aangemaakt bij certiport en was klaar om een exam voucher te kopen, maar dan blijkt deze enkel geldig voor de US & Canada te zijn.

enige tips? ben het eventjes beu om voor een dik uur steeds heen en weer doorverwezen te worden. Het liefste zou ik deze gewoon online willen afleggen.

thanks alvast! :)
letterlijk niemand die mij kan helpen in deze thread? :'(

• paella
Bel even met Pearson Vue, dat is sneller.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paella
En weer een gratis examen, nu met de Ignite Skills Challenge!

https://vladtalkstech.com...oud-skills-challenge.html

• Sunfalls
Aangemeld. Ben benieuwd wat of hoe de opdracht eruit ziet.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 11:57
Ik heb trouwens van die vorige challenge nooit een voucher of email gekregen. Ik begreep dat je het als een discount in je account zou hebben staan, maar ook als ik via learning.microsoft.com een examen inplan dan staat er "No available discounts , There are no discounts associated with mijn@emailadres.nl". Iemand anders al wel succesvol een examen kunnen inplannen met de vorige challenge?

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Ik heb t supportforum moeten raadplegen om een code te ontvangen voor Build, los van de discount in de portal. Dus kreeg ik een aparte code. Grappige is dat de portal nu ook werkt en ik nu dus voor Build 2 vouchers heb...
Daarnaast ook nog de Azure Fundamentals Training gedaan waar je een gratis code kreeg die ook bleek te werken voor AI-100 die ik dus ook later ga proberen.

In korte tijd 4 gratis examens, dat is geinig. :)

Als de opdracht net als met Build is, dat komt het neer op het volgen van 1 of meerdere Learning Paths op de Microsoft Lean site. Niet heel moeilijk, kost alleen wat tijd maar levert kennis op.

[ Voor 20% gewijzigd door paella op 17-09-2020 09:44 ]

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 07:32
paella schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:42:
Ik heb t supportforum moeten raadplegen om een code te ontvangen voor Build, los van de discount in de portal. Dus kreeg ik een aparte code. Grappige is dat de portal nu ook werkt en ik nu dus voor Build 2 vouchers heb...
Daarnaast ook nog de Azure Fundamentals Training gedaan waar je een gratis code kreeg die ook bleek te werken voor AI-100 die ik dus ook later ga proberen.

Als de opdracht net als met Build is, dat komt het neer op het volgen van 1 of meerdere Learning Paths op de Microsoft Lean site. Niet heel moeilijk, kost alleen wat tijd maar levert kennis op.
Voor mij was next next finish voldoende om de voucher te krijgen tijdens de Skill Build.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
paella schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:42:

Ik heb 2 keer een losse code gehad en daarna nooit meer toen moest mijn account egible zijn en dat schijnt niet goed te werken.

Maar goed heb er nu 2 en dat is ook wel ok ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Zo te zien zijn de AZ-303 en 304 uit beta. Hopelijk komende week de uitslagen dus. Heb ze beide gedaan, maar hoef er maar 1 te slagen om Solutions Expert te blijven. Fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
paella schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:58:
Zo te zien zijn de AZ-303 en 304 uit beta. Hopelijk komende week de uitslagen dus. Heb ze beide gedaan, maar hoef er maar 1 te slagen om Solutions Expert te blijven. Fingers crossed...
Dat is mooi nieuws maar wel bijzonder want volgens mij zouden deze pas eind van de maand uit bèta komen. Anyway, tijd om AZ-304 te plannen voor mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Dat was eerst de verwachting, maar in de comments van het betablogartikel zei Liberty redelijk recent midden/eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
paella schreef op zondag 20 september 2020 @ 18:53:
Dat was eerst de verwachting, maar in de comments van het betablogartikel zei Liberty redelijk recent midden/eind september.
Linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Linkje: https://techcommunity.mic...p/1469423/page/2#comments

Reactie van 7 september (4e van onder op dit moment)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunfalls
En vanaf nu live: https://csc.docs.microsoft.com/ignite/registration
Zorg wel dat je email adres is ingevuld op https://docs.microsoft.com/users/me/settings en dat je daarmee ingelogd bent anders krijg je de voucher niet.

Het is voornamelijk klik, klik en klik en op het einde wat vragen beantwoorden die je ook fout mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Sunfalls schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 10:23:
En vanaf nu live: https://csc.docs.microsoft.com/ignite/registration
Zorg wel dat je email adres is ingevuld op https://docs.microsoft.com/users/me/settings en dat je daarmee ingelogd bent anders krijg je de voucher niet.

Het is voornamelijk klik, klik en klik en op het einde wat vragen beantwoorden die je ook fout mag hebben.
Je zou denken dat als je inlogt met een MS account dat de e-mail adres al aanwezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
segil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:33:
[...]

Je zou denken dat als je inlogt met een MS account dat de e-mail adres al aanwezig is :)
Ze willen gewoon dat je die reclame meuk krijgt. Daarom kun je ook alleen e-mail adres opslaan als je dat aanvinkt. Vrij belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Zojuist de Teams challenge voltooid (was een makkie, aangezien ik in het voorjaar MS-700 heb gehaald)... maar ik krijg niet zo gauw feedback dat ik in aanmerking kom voor een voucher. Hoe gaat dat bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunfalls
segil schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:33:
[...]

True, maar ze vermelden het er extra bij, dus ik dacht het is wel de moeite om te vermelden.
Bij mij staat dat ik 10/10 modules voltooid heb (deze wordt elk uur ververst) en als die op 10/10 staat krijg je dus een voucher opgestuurd. Er is alleen niet bekend wanneer. Ik verwacht dit pas nadat het afgelopen is.
Over ruim 14 dagen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Uit de official rules:

The free certification exam is available for redemption starting October 14, 2020 and is valid until April 14, 2021. Additional details and instructions on how to redeem your free certification exam will be sent via email on or around October 14, 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Microsoft Ignite Security Challenge en Microsoft Ignite Microsoft Teams Challenge voltooid.

Teams was wel een stuk korter dan security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-07 13:12
Ik heb ondertussen de Teams Challenge voltooid (alle 10 de modules gedaan), maar hij blijft al een tijdje aangeven:

Hoe u ervoor staat

Modules die u hebt voltooid
9/10

Duurde die laatste modulen bijwerken bij jullie ook langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UndefinedTCP
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-12-2024
Heeft iemand vrij recent nog MS-100 gedaan? Komen hier alweer labs in voor of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
jeroenvdnberg schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:04:
Ik heb ondertussen de Teams Challenge voltooid (alle 10 de modules gedaan), maar hij blijft al een tijdje aangeven:

Hoe u ervoor staat

9/10

Nee, voor mij was het instant.
UndefinedTCP schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:24:
Heeft iemand vrij recent nog MS-100 gedaan? Komen hier alweer labs in voor of nog niet?
Zeker, geen lab te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
jeroenvdnberg schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:04:

Hoe u ervoor staat

9/10

Bij mij duurde het een uur voordat 10/10 er kwam staan. Het kan dat hij bij jou net klaar was met syncen toen je op 9/10 was.

Over een uur nog een keer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 11:45

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Bij mij wil de Azure sandbox niet starten, hij zegt "Group email address is not supported"
Staat niet in de FAQ, google helpt ook niet, iemand wel s gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-07 13:12
Sunfalls schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:29:
[...]

Bij mij duurde het een uur voordat 10/10 er kwam staan. Het kan dat hij bij jou net klaar was met syncen toen je op 9/10 was.

Over een uur nog een keer kijken.
Het duurde uiteindelijk ruim 3 uur, maar de 10/10 is behaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hier ook. Nu nog wachten op de voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:55
UndefinedTCP schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:24:
yep laatst gedaan en gehaald. Heb geen labs gehad

• paella
Voor de liefhebber (not me):

https://techcommunity.mic...-in-beta-now/ba-p/1469428

Power Platform Developer Associate, PL-400 examen in beta.

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 21:40
Kan iemand mij de verschillen uitleggen van: MS-500 en AZ-500?
Ik heb zelf al MS-500, maar vroeg mij af wat de verschillen eigenlijk zijn.

• paella
MS-500 gaat over de Microsoft Services en de security tools daarvan, AZ-500 meer over de security van de infra daaronder. Dat is zwart-wit want er is wel overlap.

• Chris89
Dan denk ik beter dat het na het behalen van MS-100, 101, 500.
Dat ik mij ga richten op MD-100/101 of op AZ-900

Of hebben jullie andere adviezen voor?

• paella
Hangt van je achtergrond af en wat het beste is voor je werkgever :-)

• segil
Wat @paella zegt, wij weten niet in wat voor omgeving jij werkt en wat jouw werkgever graag wilt. Als het je te doen is om algemene ontwikkeling, dan kan Azure een richting zijn. Of Windows clients.

• paella
Voor algemene ontwikkeling raad ik naast AZ-900 (als je nieuw bent met Azure) ook AI-900 (Artificial Intelligence Fundamentals) en DP-900 aan. Eigenlijk alle 900 examens (MS-900, PL-900, etc)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:28
Weet iemand hoe het zit met de vouchers van de BUILD van afgelopen zomer? Ik weet zeker dat ik een voucher beschikbaar had in mijn portal. Nu wil ik gaan kijken hoelang deze nog beschikbaar is en kan ik dat ding nergens meer terug vinden. (ik check via Enter an email to check for discounts)

Iemand een idee?

Cloud ☁️

• YaYo86
HKLM_ schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:10:
Weet iemand hoe het zit met de vouchers van de BUILD van afgelopen zomer? Ik weet zeker dat ik een voucher beschikbaar had in mijn portal. Nu wil ik gaan kijken hoelang deze nog beschikbaar is en kan ik dat ding nergens meer terug vinden. (ik check via Enter an email to check for discounts)

Iemand een idee?
Ff mail sturen naar MS. Veel mensen hebben hier issues mee gehad, ook ik. Na wat heen en weer gemail was het opgelost!

• HKLM_
YaYo86 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:21:
[...]

Ff mail sturen naar MS. Veel mensen hebben hier issues mee gehad, ook ik. Na wat heen en weer gemail was het opgelost!
mooi, ik heb net een topic geopend op het support forum i.i.g tot wanneer waren deze discounts geldig daar ging het mij eigenlijk om :P

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 23-09-2020 19:24 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YaYo86
paella schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:40:
Voor algemene ontwikkeling raad ik naast AZ-900 (als je nieuw bent met Azure) ook AI-900 (Artificial Intelligence Fundamentals) en DP-900 aan. Eigenlijk alle 900 examens (MS-900, PL-900, etc)
Scott Duffy biedt DP-900 en AZ-900 courses en practice tests tijdelijk gratis aan op Udemy:

https://www.udemy.com/cou...re/?couponCode=IGNITEFREE
https://www.udemy.com/cou...ts/?couponCode=IGNITEFREE
HKLM_ schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:24:
[...]
mooi, ik heb net een topic geopend op het support forum i.i.g tot wanneer waren deze discounts geldig daar ging het mij eigenlijk om :P
Je kunt hem redeemen tot Feb 2021. Daarna kun je nog een X aantal maanden vooruit plannen.

• Mektheb
YaYo86 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:32:
[...]

Scott Duffy biedt DP-900 en AZ-900 courses en practice tests tijdelijk gratis aan op Udemy:

https://www.udemy.com/cou...ts/?couponCode=IGNITEFREE

[...]

Je kunt hem redeemen tot Feb 2021. Daarna kun je nog een X aantal maanden vooruit plannen.
Sorry een dummy hier, als je ze “koopt” omdat ze gratis zijn blijven ze dat ook?

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:36:
[...]

Sorry een dummy hier, als je ze “koopt” omdat ze gratis zijn blijven ze dat ook?
Ja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella
AZ-303 en AZ-304 beta-uitslagen zijn bekend.

Ik heb AZ-303 (Technologies) met 777 gehaald en AZ-304 (Design) zelfs met 885! Zeker die laatste had ik niet zo hoog verwacht. Hiermee heb ik mijn Solutions Architect Expert weer met 2 jaar verlengd (eigenlijk effectief maar net een jaar omdat door COVID-19 de oude verlengd was). En dat terwijl ik eigenlijk relatief weinig met Azure doe (veel meer met AWS). Maar de Cloud lijkt op elkaar dus de fundamenten, denkwijzen e.d in de Cloud zijn vergelijkbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door paella op 30-09-2020 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 16:50
Advies gevraagd.

Ik ben 10 jaar lang Win system en netwerk engineer geweest. En nu 12 jaar teamlead IT support.

Ik heb in het verleden mcsa 2003 ITILv1 en service management gedaan en nog een aantal als MOUS en A+ ed. Dat is allemaal ERGGG lang geleden :+

Ik ben van mening dat een teamlead of teammanager tot een bepaald niveau op technisch vlak mee moeten kunnen praten. Zelf ben ik van mening tot op niveau medior system engineer.

Nu gaan of zijn er steeds meer bedrijven die overgaan van AD naar Azure en gebruik maken van oa.Intune MDM etc.

Ik wil mijn kennis hiermee uitbreiden en daar in certificeren.

Ik dacht aan onderstaande te gaan volgen

ITIL v4
MD100 en MD101
O365 MS-030

Ik heb deze traingen bij 5hart uitgekozen, maar zijn best prijzig ik kom uit op ruim 11k.ik kan €1300 korting krijgen.

Ik vind werkplekbeheer het leukste en blijf dat ook doen. Dus ondersteunen eigen medewerkers van inspoelen tot functioneel beheer incl alle admin werk in Intune en O365 uiteraard,

Is MD100 en de MS-030 hiervoor passend of zou jij iets anders adviseren en waarom?

Thx

ITIL begin ik over 2 weken mee, klasikaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-07 16:06

ralpje

Deugpopje

MD100 en MD101 zijn sowieso nuttig imho (eind Oktober is een 5daage gecombineerde training bij 5Hart voor deze twee, weet ik toevallig :p). Of je die MS-030 (ik neem aan dat dat dan MS-101 en MS-101 doet?) echt nodig gaat hebben durf ik niet te zeggen. Zit toch meer aan de beheerstechnische kant van M365 (dus het platform), minder aan de werkplekkant. Ik zou zeggen: starten met die MD100/101 en vanaf daar verder kijken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Vandaag met 1 van de gratis voucher DP-900 gehaald. Is een fundamentals, dus niet al te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 09-07 15:12
Afgelopen jaar MCSE en MCSA geworden met 70-346/70-347 en 70-339.

Werk als office 365 consultant, wat inhoid6, migraties, Teams implementaties, Power Platform en wat SharePoint zaken.

Wat zouden jullie nu adviseren qua certificeren? Denk zelf aan MS-100/101, 700 of misschien richting PL-100/200. Laatste zal erg pittig zijn omdat ik niet dagelijks met PowerApps werk. Wel regelmatig maar dat is vaak per project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Wackmack schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:00:
Afgelopen jaar MCSE en MCSA geworden met 70-346/70-347 en 70-339.

Werk als office 365 consultant, wat inhoid6, migraties, Teams implementaties, Power Platform en wat SharePoint zaken.

Wat zouden jullie nu adviseren qua certificeren? Denk zelf aan MS-100/101, 700 of misschien richting PL-100/200. Laatste zal erg pittig zijn omdat ik niet dagelijks met PowerApps werk. Wel regelmatig maar dat is vaak per project.
Inderdaad MS-100 en 101, en daarnaast MS-700 (voor Teams), MS-500 (security) of MS-203 (Exchange)
Als je O365 consultant bent en al meerdere migraties en beheer hebt gedaan van tenants, dan is het niet heel moeilijk. Kan je gelijk je titel aanpassen naar Microsoft 365 consultant (aangezien MS de term "Office 365" niet meer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 09-07 15:12
Goeie tips en het heet inderdaad tegenwoordig Microsoft 365 ipv Office 365. Ga MS-700 inplannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Unknown Alien Ik zou die Azure dingen lekker bij acloud.guru doen. Hun trainingen zijn van hoge kwaliteit, en scheelt je klauwen met geld. Account kost je een tientje of 4 per maand. Kan vijfhart niet aan tippen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
The Eagle schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:29:
@Unknown Alien Ik zou die Azure dingen lekker bij acloud.guru doen. Hun trainingen zijn van hoge kwaliteit, en scheelt je klauwen met geld. Account kost je een tientje of 4 per maand. Kan vijfhart niet aan tippen.
OF udemy dat werkt ook erg goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
udemy hangt erg af van de trainer en iemand als Scott Duffy vind ik zelf niet zo goed. Ik had de AZ-103 gekocht van hem, maar die is niet compleet en erg oppervlakkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Vorige week heb ik meegedaan met zn online cursus: Azure Virtual Training Day: Fundamentals.

Hierbij zou jee voucher krijgen voor een gratis examen maar ik heb tot op heden niks ontvangen nog.

Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Check deze:

https://trainingsupport.m...97-42d8-95fe-8b8f7d1a03fe

Dus ofwel nog even wachten of naar dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Thanks het is nu gelukt!
Exam ingepland.

AZ-900 ingepland
AZ-104 ingepland
AZ-500 ingepland

Wel een behoorlijke tijd tussen de exams gezet. Mocht het zo zijn als ik er niet klaar voor ben, dan verplaats ik ze weer.

Zijn deze exams met lab trouwens?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paella
Volgende week een weekje gratis Pluralsight!

https://www.pluralsight.com/free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-07 15:48
Chris89 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Thanks het is nu gelukt!
Exam ingepland.

AZ-900 ingepland
AZ-104 ingepland
AZ-500 ingepland

Wel een behoorlijke tijd tussen de exams gezet. Mocht het zo zijn als ik er niet klaar voor ben, dan verplaats ik ze weer.

Zijn deze exams met lab trouwens?
Ik hoor van alle kanten dat er op dit moment geen labs zijn? Weet niet of iemand dit nogmaals kan bevestigen?

Ik ben zelf druk bezig met AZ-104 en hoop voor eind Nov het examen binnen te tikken. Zelf zie ik het nut niet van AZ-900 en ben gelijk voor AZ-104 gegaan.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
Hier net de mail gehad dat ik een free voucher heb "gewonnen" bij Microsoft Ignite. Jeeeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 11:57
Ik heb ook de mail, maar daarin staat
Unfortunately, you did not earn a free Microsoft Certification exam becuase you did not complete at least one of the qualifying challenges.
Terwijl ik wel de teams challenge heb voltooid... Zucht. Nouja, volgende keer beter?

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-07 22:30
Hier ook een voucher, deze ga ik voor AZ-900 gebruiken. Helaas heb ik wegens familie omstandigheden de AZ fundamentals training niet kunnen volgen :(
Even op zoek naar goed leermateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Beun schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:34:
Hier ook een voucher, deze ga ik voor AZ-900 gebruiken. Helaas heb ik wegens familie omstandigheden de AZ fundamentals training niet kunnen volgen :(
Even op zoek naar goed leermateriaal.
Die Azure Fundamentals wordt vaker gedaan, dus weer "kans". De learning path die op deze pagina staat is een goed begin:

https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/az-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-07 19:53
Sunfalls schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:08:
Hier net de mail gehad dat ik een free voucher heb "gewonnen" bij Microsoft Ignite. Jeeeej
Ik heb nog geen mail gehad..

Is er ergens binnen microsoft learning/ignite waar ik kan zien of ik een free voucher heb gewonnen?

EDIT: (dit staat er bij mij)
Past challenges

Cloud Skills Challenge
Microsoft Ignite Security Challenge

Learn skills to manage data risk, secure identities & respond to increasingly complex threats with Microsoft Security, Identity and Compliance solutions. Complete one challenge in time and you will get notified on October 15th about your free Microsoft Certification exam.

[ Voor 38% gewijzigd door Son Gohan op 15-10-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Beste manier om te checken is om een examen te plannen. Een van de stappen is de "Exam Discounts" pagina.

Als je een voucher hebt, dan krijg je:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3Z5lo0pK5flvFPKtXOi4UQjHVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YoHQEcdxjylkCykW7JIeIMLt.png?f=fotoalbum_large

En kan je de voucher claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
paella schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:59:
Beste manier om te checken is om een examen te plannen. Een van de stappen is de "Exam Discounts" pagina.

Als je een voucher hebt, dan krijg je:

[Afbeelding]

En kan je de voucher claimen.
Nog even wachten I guess;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdBvM8odjLx3Oc3cklD1ZChpHVM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/U3366VUiniTO2cnjFYhao9Jm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryT
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
@beun er zijn weer nieuwe datums bijgekomen waar je aan het eind ook een voucher voor krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-07 22:30
JerryT schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:36:
@beun er zijn weer nieuwe datums bijgekomen waar je aan het eind ook een voucher voor krijgt
Bedankt! Ik ga het meteen bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Op de challenge pagina staat nu:

If you did not receive an email regarding your free Microsoft Certification exam status, please reach out to IgniteCSCHelp@microsoft.com.

dus ik dat maar doen als je wel een challenge gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
paella schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Op de challenge pagina staat nu:

If you did not receive an email regarding your free Microsoft Certification exam status, please reach out to IgniteCSCHelp@microsoft.com.

dus ik dat maar doen als je wel een challenge gedaan hebt.
Nog steeds niks.. Maar even een mailtje gestuurd, wat een zooitje ongeregeld is het ook daar. Had ook al issues toen ik meedeed met de virtual fundamentals class, kreeg ik ook geen exam discount op me account |:(

Als ik op de ignite pagina kijk zie ik dit staan;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CP6tmTtK6p75LNpN034dcwAnVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UkgLGMAYQuIQm0eSnfJVy4az.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Son Gohan op 16-10-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Son Gohan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

Nog steeds niks.. Maar even een mailtje gestuurd, wat een zooitje ongeregeld is het ook daar. Had ook al issues toen ik meedeed met de virtual fundamentals class, kreeg ik ook geen exam discount op me account |:(

[Afbeelding]
Haha ik ken de frustratie. Ik had hezelfde met de Build challenge, ook tig keer heen en weer moeten mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
YaYo86 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:48:
[...]

Haha ik ken de frustratie. Ik had hezelfde met de Build challenge, ook tig keer heen en weer moeten mailen.
Is het nu wel opgelost? En had jij wel een mailtje kregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
Son Gohan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Is het nu wel opgelost? En had jij wel een mailtje kregen?
Zeker.

Ik heb inderdaad ook een mail gekregen met dat ik de voucher heb gekregen voor de Ignite Challenge, een check tijdens het plannen van een examen bevestigte dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Son Gohan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:37:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb het opgegeven en toen een voucher misgelopen.

Hopeloos, blijven wijzen naar de site, niet ingaan op reacties en stug automatisch hetzelfde antwoorden.
En dan om de week een reactie, na 2 maanden was ik er echt wel klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 16:50
The Eagle schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:29:
Ik heb een offerte opgevraagd en kan deze gaan doen.

ITIL v4 _ gisteren gehaald
MD100 en 101
MS365 - 030*edit* ga ik niet doen, is niet relevant voor mij.
Agile project management
LEAN greenbelt
AZ-900 fundamentals
Wil een MS security gaan doen.

Dan ben ik wel klaar voor nu en heb ik weer leuke en intresante kennis opgedaan.

Ik vond de trainer top, Dat is er 1 met praktijk ervaring en veel theoretische kennis, dus het uitleggen deed hij top.

Ik ben vorig jaar nog net niet door de tunnel met wit licht gereden door een autro mobilist die niet keek :( Maar moet wel paar jaar revalideren en helaas baan kwijt :(

Dus de verzekering van de tegenpartij moet dit betalen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Unknown Alien op 22-10-2020 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Pedr0 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:39:
[...]

Ik hoor van alle kanten dat er op dit moment geen labs zijn? Weet niet of iemand dit nogmaals kan bevestigen?

Ik ben zelf druk bezig met AZ-104 en hoop voor eind Nov het examen binnen te tikken. Zelf zie ik het nut niet van AZ-900 en ben gelijk voor AZ-104 gegaan.
De laatste keer dat ik AZ-103 deed, was labs er al uit, echter voor 104 zou ik ze wel veel oefenen omdat je de stof echt beter leert op die manier, AZ-400 heb ik in April gedaan, daar zaten ook geen labs in, had hem in 35 minuten af omdat ik hem puur als oefenexamen gebruikte en nog niet echt geleerd had. Gelukkig geslaagd met 750 punten :D

Wil dit jaar nog proberen 204 te doen, maar zit niet echt veel druk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-07 17:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na het behalen van MS-100 ben ik verder gegaan met MS-101 via https://future-proof.net.
Ging opzich redelijk totdat openedx ermee op hield, had deze site nodig voor het download van een lab workbook.

Wil graag verder met leren, kom niet veel verder, de site van MS geeft ook nog weinig info:
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/ms-101
Learning paths are not yet available for this exam

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 14:28

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Harmen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:10:
Na het behalen van MS-100 ben ik verder gegaan met MS-101 via https://future-proof.net.
Ging opzich redelijk totdat openedx ermee op hield, had deze site nodig voor het download van een lab workbook.

Wil graag verder met leren, kom niet veel verder, de site van MS geeft ook nog weinig info:

[...]
Volgende week geef ik die training. Je bent van harte welkom (na betaling uiteraard). ;) :P

Je kunt hier de labs vinden die ik ook in de trainingen gebruik.

Succes!

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
musiman schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Volgende week geef ik die training. Je bent van harte welkom (na betaling uiteraard). ;) :P

Je kunt hier de labs vinden die ik ook in de trainingen gebruik.

Succes!
Die labs zijn gratis te volgen, waarom zou men dan voor jouw dienst gaan betalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 14:28

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

YaYo86 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:15:
[...]

Die labs zijn gratis te volgen, waarom zou men dan voor jouw dienst gaan betalen?
Omdat ik veel meer vertel dan in het materiaal staat. Ook laat ik interessante dingen zien. :)
En je kunt natuurlijk vragen stellen, geeft mijn werkgever slagingsgarantie, kun je bij ons de training nog eens gratis inzitten wanneer het niet lukt om te slagen, etc. etc. etc.

Make music, not war

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Harmen schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:10:

[...]
Die openedx labs zijn nog wel ergens anders te vinden, als je een beetje goede google skills gebruikt :)
Want volgens mij werden die MS edx labs door meerdere partijen gehost, niet alleen door MS zelf. Zoek bijvoorbeeld op MS-101.1 en edx en dan vind je al wel wat.
Stuur me anders een PM voor wat meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik heb afgelopen maand een Microsoft Ignite Azure Apps & Infrastructure Challenge gedaan. Ik zie dat ik hier denk ik een voucher van heb online ik dacht alleen dat deze tot maart geldig was en niet tot januari.. Iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpG8LKBdUju9lRSC6et2VjFtu0o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Vqp8bpbjHHr8dWLUyrgcJF2P.png?f=user_large

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
klopt, hier staat ook eind maart:

https://docs.microsoft.co...0-free-certification-exam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dan ga maar weer eens een forum post plaatsen op het support forum :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
O, jij hebt die van Build, die klopt:

https://docs.microsoft.co...-certification-exam-offer

Ignite is eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Gisteren met 1 van de gratis vouchers de AI-100 gedaan "Designing and Implementing an Azure AI Solution". Het gaat niet om dat je een AI expert bent, maar hoe je Azure kan inzetten voor de echte AI experts, welke services, etc.

Ik had de AI Fundamentals al gedaan en eerlijk gezegd zaten er van de in totaal 32 vragen er een stuk of 4-5 bij die zo in het Fundamentals examen hadden kunnen zitten. Inkoppertjes. Een beetje verrassend heb ik het examen gehaald! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
A mooi dan moet ik die andere dus nog hebben want die heb ik ook gedaan 😬

Cloud ☁️

Pagina: 1 ... 87 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.