Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:39
JerryT schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:06:
Zeker! Is prima te doen alles afdekken microfoon en webcam open
ah oke, webcam dus wel noodzaak

• mr.DJ95
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

mr.DJ95

3D print nodig? Regel ik

G.Scholtens schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:43:
Iemand al thuis eens een MS examen gedaan via person vue?

Door de lockdown zijn de examen centra nog steeds dicht en wil wel mijn examen een keer doen. Nu al 2 keer gecanceld
Check mijn post even, begin dit jaar gedaan. Camera aan, korte foto intake en je kan starten. Ik was voorheen fan van examencentra maar nu ik dit weet....

3D print nodig? Stuur me een DM

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:50

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Thuis examen is prima te doen! foto maken van je werkplek en je ID. Wel zorgen dat je bureau is opgeruimd :+

• JerryT
  • Registratie: januari 2016
  • Nu online
Nu jaartje bezig in de IT, inmiddels ms900 en az900 gehaald. Hebben jullie nog advies wat een goede volgende is?

Bedankt alvast

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Hangt ook van je interesses af, maar AI-900 is ook prima te doen met de cursus op de site van Microsoft.

No production networks were harmed during this posting

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

G.Scholtens schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:48:
[...]

ah oke, webcam dus wel noodzaak
Dat is ook allemaal wel online te vinden. Alle requirements zijn prima beschreven.

https://home.pearsonvue.c...oft/Online-proctored.aspx

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• JerryT
  • Nu online
Zat zelf te denken richting ms100 of md100 doe het meest met 365 omgeving maar vind azure ook wel heel leuk. Maar moet ook rekening houden dat sommige dingen nog niet heb gezien.

• Camo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-06 15:52
Inmiddels na het behalen van mijn bachelor direct door gegaan met het behalen van Azure certificeringen. Eerst AZ-900 gehaald en twee weken terug ook AZ-104 behaald ondanks dat de praktijk situaties tot op heden nog ontbreken, video cursussen gevolg en de Microsoft Learn paths gevolgd.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
De 741 niet gehaald. Wel in korte tijd ruim betere score.
De 742 ook niet gehaald, maar van woensdag 449 naar vrijdag 607. Dus best hard omhoog gegaan. Iets meer tijd en rust, maar goed. Op naar Azure essentials en dan door.

• Pedr0
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:14
mr.DJ95 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Heb ook de twijfel om MD100/1 te gaan doen. Heb in 2018 mijn MCSA behaald voor Windows 10 en twijfel of dit echt meerwaarde heeft.

Twijfels.
Zaterdag even de stof doorgenomen en toch besloten vandaag de MD-100 te doen, want kon het niet hebben dat m'n MCSA:W10 retired is nu haha.

Examen was goed te doen. Zonder te leren, alleen gisteren wat filmpjes gekeken en toch geslaagd zojuist.
Nu MD-101 nog....

Daarna kan ik mij gaan focussen op MS-203. En aangezien we over 2,5 week een project gaan starten voor onze onprem Exchange te migreren naar Exchange Online komt dat dus goed uit :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• SparTi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-06 21:59
G.Scholtens schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:43:
Iemand al thuis eens een MS examen gedaan via person vue?

Door de lockdown zijn de examen centra nog steeds dicht en wil wel mijn examen een keer doen. Nu al 2 keer gecanceld
Gisteren nog even gekeken, maar het examencenter waar ik altijd examen doe (Den Helder), is nog steeds open. Het is zelfs zo rustig dat je al een examen voor morgen kan inplannen. :P

Waarom er een verschil zit tussen examencenters weet ik niet. Blijf het een vreemd verschijnsel vinden dat het ene examencenter dicht gaat terwijl de andere dan wel open blijft.

• Ray187
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19-06 14:07
MD-101 training op locatie achter de rug. Vind deze training en stof aanzienlijk leuker en intresanter dan MD100.
Vandaag begonnen met thuis studie.

Deze maand is het examen centrum gesloten. Ze gaan pas open als de lockdown deels opgeheven is. Zo niet dan moet ik een stukje verder rijden voor het examen of lekker thuis doen. Kids zijn toch naar school :)

Ga 4 weken thuis studie doen en uiterlijk 15 maart examen, want de 16e begin ik weer met de volgende training en ik wil het examen afgerond hebben voor ik met de volgende begin.
Arunia schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:33:
De 741 niet gehaald. Wel in korte tijd ruim betere score.
De 742 ook niet gehaald, maar van woensdag 449 naar vrijdag 607. Dus best hard omhoog gegaan. Iets meer tijd en rust, maar goed. Op naar Azure essentials en dan door.
Online examens gedaan?
krijgen we te zien in welke onderwerpen je x% goed hebt, zodat je weet welke topics je nog niet goed beheerst, zodat je alleen die weer extra moet lezen en uitvoeren?

• Pedr0
Voor de mensen die MD-100 en MD-101 gaan doen en al druk aan het studeren zijn, hou hier ff rekening mee.

This exam will be updated on March 8, 2021. Following the current exam guide, we have
included a comparison table showing the current study guide versus the new one by
functional group.

MD-100: https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE3VJVC
MD-101: https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE3VJVD

• Pedr0
Ray187 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:15:

Online examens gedaan?
krijgen we te zien in welke onderwerpen je x% goed hebt, zodat je weet welke topics je nog niet goed beheerst, zodat je alleen die weer extra moet lezen en uitvoeren?
Ja, dat krijg je te zien zoals ook bij een offline examen. Je krijgt hetzelfde overzicht zoals je gewend bent. 8)

• Arunia
  • Nu online
@Ray187 Ik heb ze online toen gedaan. Verder krijg je aan het einde gewoon ongeveer welke je minder hebt gedaan. Als ik het me goed herinner, krijg je gewoon te zien wat je normaal als afdruk van het center mee krijgt.

nvm, het is al boven mij aangegeven. :P

• paella
  • Nu online
Pedr0 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:19:
Voor de mensen die MD-100 en MD-101 gaan doen en al druk aan het studeren zijn, hou hier ff rekening mee.

This exam will be updated on March 8, 2021. Following the current exam guide, we have
included a comparison table showing the current study guide versus the new one by
functional group.

MD-100: https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE3VJVC
MD-101: https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE3VJVD
Dank voor het melden, ik sta voor 9 maart, even doorlezen of ik dat laat of 2 dagen naar voren wil. :)

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:08

Phntm

Tlingelingeling

Even een PSA. Geen Microsoft examens maken voorlopig op de Mac. Kennelijk is Pearson OnVue software weer lekker bezig. Requirements test en dergelijke werkt uitstekend op Mac OS (Big Sur in mijn geval). Ga je een examen uiteindelijk doen? Kans is groot dat je net als bij mij eruit wordt getrapt na het accepteren van de T&C.

Probeer het te doen op een Windows bak, daar werkt het naar behoren. DP-201 mag ik weer lekker opnieuw inplannen en doen...

• Ray187
Arunia schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:27:
@Ray187 Ik heb ze online toen gedaan. Verder krijg je aan het einde gewoon ongeveer welke je minder hebt gedaan. Als ik het me goed herinner, krijg je gewoon te zien wat je normaal als afdruk van het center mee krijgt.

nvm, het is al boven mij aangegeven. :P
Op locatie kreeg ik NIKS te zien, zelfs niet het aantal punten. Ik moest eerst naar huis en daar inloggen op de MS portal om te zien of ik uberhaubt geslaagd was :|

@Pedr0
Thx 4 the info. Ik kreeg net al de melding dat mijn digi boek MD101 een update heeft gekregen.KOmt goed uit ben net begonnen met het lezen.

• Arunia
  • Nu online
@Ray187 Oh, dat is wel balen. Ik kreeg automatisch aan het einde 2 A4tjes mee met de uitdraai.
Maar goed, punt is, in je portaal kun je diezelfde info ook gewoon vinden. Die kunt je altijd bij.

• metalant
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:22
MarcoKL schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:05:
Thuis examen is prima te doen! foto maken van je werkplek en je ID. Wel zorgen dat je bureau is opgeruimd :+
Ik ga thuis geen examen doen, met 4 honden en een stel parkieten die dwars door alle meetings heen blaffen en kwetteren. Veel te veel afleiding. Als ik dan een keer omkijk ben ik gediskwalificeerd.

Update 16-02: Examen gedaan bij Firebrand in Sint-Michielsgestel. MD-101 gehaald met 710 punten. Ik heb me voorbereid op het examen met video's van Skillsoft en de transcript daarvan. Daarnaast al paar jaar ervaring opgedaan met implementatie en beheer van devices in WDS, MDT en Intune.

[Voor 199% gewijzigd door metalant op 16-02-2021 16:33]

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19:45

3DDude

I void warranty's

Ohja, 70-744 (securing server 2016) gehaald. met 918 punten ofzo.

* op de valreep - 30 January ...weer MCSE :D (nu 4 keer MCSE dus ach ze mogen ermee stoppen haha)

Bedankt voor de hulp was een heel gedoe om die labs op te zetten en dit uit te zoeken. Maar komt op het werk zeker wel van pas.

[Voor 9% gewijzigd door 3DDude op 17-02-2021 11:28]

Interessante documentaire uit 2015 van het programma Zembla (35 minuten) YouTube: Zembla De Farma Methode

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:14
Nice, die heb ik een paar jaar geleden gehaald. Ik vond het een van de leukere MS examens.

• Pedr0
Vanmorgen ook MD-101 gehaald ;)

Ik wist trouwens niet dat de certificeringen vanaf juni nog maar 1 jaar geldig zijn?

• paella
  • Nu online
Maar die zijn wel jaarlijks gratis te vernieuwen met een online assesment.

En het geldt alleen voor nieuw behaalde certificaten. Dus als jij net een cert hebt gehaald die 2 jaar geldig is, blijft, dan is de online assesment pas over 2 jaar.

[Voor 53% gewijzigd door paella op 17-02-2021 22:07]

• YaYo86
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18:25
Pedr0 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:55:
Vanmorgen ook MD-101 gehaald ;)

Ik wist trouwens niet dat de certificeringen vanaf juni nog maar 1 jaar geldig zijn?

[YouTube: Huge Microsoft Certification Change Announcement Breakdown]
Zie hier en hier het hele verhaal.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-06 20:51
wordt udemy nog aangeraden om te nemen om voor certificering te slagen of zijn er andere websites beter nu geworden?

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:22:
wordt udemy nog aangeraden om te nemen om voor certificering te slagen of zijn er andere websites beter nu geworden?
Dat ligt heel erg aan de content. Sommige cursussen zijn prima op Udemy.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• YaYo86
Oogje schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:40:
[...]

Dat ligt heel erg aan de content. Sommige cursussen zijn prima op Udemy.
Deels mee eens, ik ben Instructor op Udemy en kan zeggen dat de meeste courses een beginpunt zijn en nooit het hele verhaal vertellen.

• metalant
Ik wil binnenkort MS-100 en MS-101 doen.
De inhoud van de examens veranderd op 24 februari. Ik heb gezien dat het vooral een verschuiving binnen de aandachtsgebieden is. Via Skillsoft heb ik toegang tot het cursusmateriaal, maar ik verwacht niet dat het materiaal bijgewerkt is voordat ik examen doe.

Heeft iemand nog andere goede bronnen voor MS-100 en MS-101?
B.v. plurasight, udemy?

• paella
  • Nu online
Deze blog heeft mooie linkcollecties voor de examens:

https://vladtalkstech.com...365-mobility-and-security

en

https://intunedin.net/

heeft er ook een aantal.

• Rudi Vader
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:27
metalant schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:27:
Ik wil binnenkort MS-100 en MS-101 doen.
De inhoud van de examens veranderd op 24 februari. Ik heb gezien dat het vooral een verschuiving binnen de aandachtsgebieden is. Via Skillsoft heb ik toegang tot het cursusmateriaal, maar ik verwacht niet dat het materiaal bijgewerkt is voordat ik examen doe.

Heeft iemand nog andere goede bronnen voor MS-100 en MS-101?
B.v. plurasight, udemy?
Denk je dat die aanbieders wel snel zijn aangepast?
Maar doe je een warez verzoek? Of hoe bedoel je je laatste vraag?
Wel weet ik dat Pluralsight en Udemy / Intellezy (zijn dezelfde) nog geen 8 uur duurt. En Skylines 4 uur. Voor de MS-100. Skillsoft meen ik 13 uur. Dus qua verdieping in het materiaal zit je goed.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• paella
  • Nu online
Ik zie weer een rij gratis Azure Virtual Training Days, inclusief exam voucher (er staat voor AZ-900, maar ik kon m ook voor andere gebruiken). VOor de andere twee fundamentals (AI-900 en DP-900) geldt het aanbod ook

https://www.microsoft.com/en-ie/training-days/azure

[Voor 15% gewijzigd door paella op 19-02-2021 10:17]

• metalant
paella schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:04:
Ik zie weer een rij gratis Azure Virtual Training Days, inclusief exam voucher (er staat voor AZ-900, maar ik kon m ook voor andere gebruiken). VOor de andere twee fundamentals (AI-900 en DP-900) geldt het aanbod ook

Een tip voor Azure Training Days die snel vol zitten:
De Franstalige Training Days zijn in het Engels met Franse ondertiteling.
Zo heb ik AZ-900 Microsoft Azure : notions de base gedaan ;)

• Arunia
  • Nu online
@paella Thanks! meteen ingeschreven voor de AZ-900.

Twijfel of ik daarna de andere ook nog mee zou pakken. Kan geen kwaad om ze gevolgd te hebben. Het gaat om de basis natuurlijk.

[Voor 71% gewijzigd door Arunia op 19-02-2021 16:07]

• Sunfalls
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-06 09:13
https://www.microsoft.com...k0sohz31m2xplizwlm1xbh000

Ik weet niet of deze al gedeeld is maar Microsoft geeft weer examens weg aan mensen die het Java learning path doorlopen. Kwestie van klikken en je krijgt een examenvoucher in je mailbox.

• paella
  • Nu online
Sunfalls schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:17:
https://www.microsoft.com...k0sohz31m2xplizwlm1xbh000

Ik weet niet of deze al gedeeld is maar Microsoft geeft weer examens weg aan mensen die het Java learning path doorlopen. Kwestie van klikken en je krijgt een examenvoucher in je mailbox.
Officieel is die alleen voor de US

• Sunfalls
paella schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Officieel is die alleen voor de US
Officieel wel, maar volgens verschillende gebruikers werkt het ook in andere landen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah kijk, thanks.
Ingeschreven voor AI-900. AZ900 vorig jaar al gehaald en DP-200 laatst. Voor DP-201 ga ik zowieso aan de bak komende week, maar ie AI fundamentals is handig om er bij te hebben. Weet ik tebnminste echt wat de mensen doen waar ik het allemaal voor doe :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• YaYo86

Dat was in de eerste ronde ja, daarna stapten ze van de voucher codes af en werden ze gewoon gelinkt aan je MS Learn account waardoor ie toch echt alleen voor AZ-900 geldig was. Dat zal nu dus ook zo zijn.

• metalant
Rudi Vader schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:30:
[...]

Denk je dat die aanbieders wel snel zijn aangepast?
Maar doe je een warez verzoek? Of hoe bedoel je je laatste vraag?
Wel weet ik dat Pluralsight en Udemy / Intellezy (zijn dezelfde) nog geen 8 uur duurt. En Skylines 4 uur. Voor de MS-100. Skillsoft meen ik 13 uur. Dus qua verdieping in het materiaal zit je goed.
Dit is niet bedoeld als verzoek om braindumps oid. Bedankt voor je bericht, dan weet ik dat ik met Skillsoft best wel goed zit. Ik ga met de informatie van Microsoft over de nieuwe verdeling van aandachtsgebieden in de hand de stof nog eens extra doornemen op de gebieden waar meer op gefocust wordt.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dp201 gehaald op donderdag na de vervelende perikelen van Maandag.

Pearson Onvue heeft mijn voucher volledig hersteld en excuses aangeboden voor software problemen. Ik snap wel dat Microsoft DP200 en 201 wilt vervangen met 1 examen. 201 stelde niks voor.. Vraagstelling kan wel vervelend zijn zoals we gewend zijn van elke Microsoft examen

• Arunia
  • Nu online
Hoe lang zijn die voucher geldig?
Ik wil eigenlijk kijken of ik er een aantal kan volgen en dan rustig leren/examen doen. Maar kan het niet echt vinden verder.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Arunia schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:02:
Hoe lang zijn die voucher geldig?
Ik wil eigenlijk kijken of ik er een aantal kan volgen en dan rustig leren/examen doen. Maar kan het niet echt vinden verder.
Als je een voucher laat kopen door je manager bv bij Mindhub (is van pearson en/of microsoft, nooit goed uitgezocht) dan zijn die voucher in de meeste gevallen 1 jaar geldig. Mijn manager koopt altijd de vouchers met een retake, die zijn 50 euro duurder. Denk dat dat er nog BTW vanaf gaat zijnde het gekocht is door een bedrijf en niet een persoon. 215 voor consumenten incl btw.

• paella
  • Nu online
Ariuna bedoelt de voucher die je krijgt bij de Azure Virtual Training...

• Arunia
  • Nu online
Sorry, dat klopt wat @paella zegt.
Die van die gratis trainingen.
Bedenk me net dat ik ook niet weet of ik dan bij een trainingscenter terecht kan.

• JerryT
  • Nu online
Ik heb in september de trainingdays gedaan en voucher was geldig tot maart. Anders kan je hem plannen en vooruit zetten. Mocht je er nog niet klaar voor zijn kan je hem weer vooruit zetten.

• The Eagle

The Eagle

YaYo86 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:58:
[...]

Dat was in de eerste ronde ja, daarna stapten ze van de voucher codes af en werden ze gewoon gelinkt aan je MS Learn account waardoor ie toch echt alleen voor AZ-900 geldig was. Dat zal nu dus ook zo zijn.
Dat kon nog een leuke worden dan. Mezelf ingeschreven met mijn zakelijke email maar mijn MS Learn hangt aan mijn persoonlijke email.
Benieuwd of ik die voucher dan kan gebruiken. Al lijkt het me stug dat ze echt aan het mailaccount gelinkt zijn; als ik een voucher koop dan hangt daar ook geen specifiek mailadres aan. heck, onze leverancier koopt ze, een collega van me vraagt ze aan en ik krijg hem.
We shall see :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

SparTi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:16:
[...]

Gisteren nog even gekeken, maar het examencenter waar ik altijd examen doe (Den Helder), is nog steeds open. Het is zelfs zo rustig dat je al een examen voor morgen kan inplannen. :P

Waarom er een verschil zit tussen examencenters weet ik niet. Blijf het een vreemd verschijnsel vinden dat het ene examencenter dicht gaat terwijl de andere dan wel open blijft.
Die in Den Helder is bij DRM zo te zien? Da's een commercieel bedrijf, die werken gewoon door.
De dichtsbijzijnde voor mij zit in een of ander chique hotel, daar liggen de regels anders voor. En dat verschilt vervolgens nog per land ook.
Oh ja, het dichtsbijzijnde TC wat voor mij open is is op kantoor van een directe concurrent van mijn werkgever. Dat doen we maar niet geloof ik :P

• Arunia
  • Nu online
Ik heb me maar even ingeschreven voor alle fundamentals.
AZ, AI, AD.
Dan heb ik iig een start en wellicht kom ik erachter welke ik het leukste vind.

• paella
  • Nu online
Ik heb deze leuke beta's gewoon gemist had ze graag voor weinig gedaan!

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:01
paella schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:31:
Ik heb deze leuke beta's gewoon gemist had ze graag voor weinig gedaan![Afbeelding]
Ow, die zijn ook blijkbaar helemaal aan mij voorbij gegaan. Nieuwe M365 examens?

• JerryT
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Dat kon nog een leuke worden dan. Mezelf ingeschreven met mijn zakelijke email maar mijn MS Learn hangt aan mijn persoonlijke email.
Benieuwd of ik die voucher dan kan gebruiken. Al lijkt het me stug dat ze echt aan het mailaccount gelinkt zijn; als ik een voucher koop dan hangt daar ook geen specifiek mailadres aan. heck, onze leverancier koopt ze, een collega van me vraagt ze aan en ik krijg hem.
We shall see :)
Je kan de accounts ook aan elkaar linken in het dashboard.

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-06 15:29
Een cursist van mij heeft vandaag het MD-100 examen gedaan. Ik wist niet dat de performance labs weer aan de examens zijn toegevoegd, nadat ze (door COVID) tijdelijk waren verwijderd.

Dus... mocht je examen willen doen, bedenk dat er performance labs in (kunnen) zitten. :)

Make music, not war

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:32

ralpje

Deugpopje

paella schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:31:
Ik heb deze leuke beta's gewoon gemist had ze graag voor weinig gedaan![Afbeelding]
Ik heb de SC-900 en de SC-300 in beta gedaan. De 900 is uiteraard entry level en zeer goed te doen.
De 300 vond ik stiekem nog wel pittig en ik heb lichte twijfel of ik hem gehaald heb.
De 200 heeft een maatje van me gedaan en die gaf aan dat er vooral veel Sentinel-gerelateerde vragen in zaten.

Niet direct een uitbreiding op het M365 portfolio dus, maar meer security op Microsoft Cloud (dus zowel M365 en Azure) in het algemeen. Ook PIM bijvoorbeeld komt terug in deze examens.

365Dude - Strava

• musiman
ralpje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Ik heb de SC-900 en de SC-300 in beta gedaan. De 900 is uiteraard entry level en zeer goed te doen.
De 300 vond ik stiekem nog wel pittig en ik heb lichte twijfel of ik hem gehaald heb.
De 200 heeft een maatje van me gedaan en die gaf aan dat er vooral veel Sentinel-gerelateerde vragen in zaten.

Niet direct een uitbreiding op het M365 portfolio dus, maar meer security op Microsoft Cloud (dus zowel M365 en Azure) in het algemeen. Ook PIM bijvoorbeeld komt terug in deze examens.
Hoe bereidt iemand zich voor op dat Sentinel gedeelte? In mijn tenant met 85 Euro tegoed per maand durf ik geen Sentinel te installeren en gebruiken vanwege de hoge kosten. Ik heb het geld hard nodig voor de Azure trainingen die ik verzorg.

Make music, not war

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Er zijn inmiddels wel wat learning pathways beschikbaar voor deze courses volgens mij (iig voor de 900 en de 300, of dat voor de 200 ook zo is weet ik niet).
Ik heb gelukkig naast m'n MCT benefits ook nog wat andere benefits vanuit m'n werkgever waardoor ik 3 x zo'n tegoed heb en wat makkelijker kan stoeien, maar het blijft lastig inderdaad.

Overigens zaten die vragen volgens mij name in KQL hoek, dus wat oefenen in een Log Analytics workspace (wat immers de onderlaag van Sentinel is...) kan ook gewoon.

[Voor 19% gewijzigd door ralpje op 22-02-2021 16:02]

365Dude - Strava

• paella
  • Nu online
ralpje schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:40:
[...]

Volgende keer melden dat ze er zijn hier? ;)

• Ray187
musiman schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:05:
Een cursist van mij heeft vandaag het MD-100 examen gedaan. Ik wist niet dat de performance labs weer aan de examens zijn toegevoegd, nadat ze (door COVID) tijdelijk waren verwijderd.

Dus... mocht je examen willen doen, bedenk dat er performance labs in (kunnen) zitten. :)
Wat is een perf. lab?
Ik heb 11 labs gekregen met MD100. Stelde geen *** voor.

• ralpje

ralpje

Deugpopje

paella schreef op maandag 22 februari 2021 @ 16:53:
[...]

Volgende keer melden dat ze er zijn hier? ;)
Ik kreeg hem vanuit het MCT kanaal door, en daar zat een NDA op. Geen idee of die beta's ook publiek beschikbaar waren (tot ik het net hier las :+)

365Dude - Strava

• Pedr0
Ray187 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 17:36:
[...]

Wat is een perf. lab?
Ik heb 11 labs gekregen met MD100. Stelde geen *** voor.
Ik heb ze inderdaad ook gehad voor MD-100 2 weken geleden. 2 labs, 10 tot 11 vragen in totaal geloof ik.
MD-101 had geen labs.

• Sunfalls
https://csc.docs.microsof...21spring_home_webpage_wwl

Nu wel een gratis examen voor Nederlanders.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online

Iets meer informatie over de aankomende Microsoft Ignite Cloud Skills Challenge | March 2021 welke op 2 maart start. https://csc.docs.microsof...ring_home_webpage_wwl#faq

When does the challenge start?

Registration will go live on March 2, 2021 at 4:00 PM UTC. Come back to this page to see the available challenges and sign up.

To receive an email reminder for when the challenge goes live, complete the form above. Signing up for the reminder does not register you for the challenge.

How does the challenge work?

We have curated 7 challenges to choose from – select the one challenge that’s right for you. The challenge starts on March 2, 2021 and ends on March 30, 2021.

Each challenge is based on a curated collection of Microsoft Learn modules. If you complete your challenge before it ends, one free Microsoft Certification exam will be associated with your Learn profile on April 7, 2021. You will be notified via email when it becomes available.

To see the full list of eligible exams please refer to our official rules page for more details.

Terms and conditions
Challenge details

The Microsoft Ignite Cloud Skills Challenge – March 2021 starts at March 2, 2021 at 4:00 PM UTC (16:00) and ends on March 30, 2021 at 4:00 PM UTC (16:00).

You are required to provide an email address during registration for the Microsoft Ignite Cloud Skills Challenge – March 2021. You will be contacted via the email address you provide with the free certification details.

By completing one challenge within the Microsoft Ignite Cloud Skills Challenge – March 2021, eligible individuals are entitled to one free Microsoft Certification exam

Offer details
You can only claim one offer per person, regardless of the number of challenges you complete.

Prior to redeeming your free certification exam, government employees must check with their employers to ensure their participation is permitted, and in accordance with, applicable policies and laws.

This exam offer may be redeemed to take one (1) Microsoft Certification exam, delivered at an authorized Pearson Vue testing center or through a Pearson Vue online proctoring site.

This exam offer is exam-specific and only redeemable for select Microsoft exams. Eligible exams include:

AZ-104: Microsoft Azure Administrator
DP-100: Designing and Implementing a Data Science Solution on Azure
MS-700: Managing Microsoft Teams
MS-100: Microsoft 365 Identity and Services
MS-101: Microsoft 365 Mobility and Security
DA-100: Analyzing Data with Microsoft Power BI
SC-200: Microsoft Security Operations Analyst
SC-300: Microsoft Identity and Access Administrator
SC-400: Microsoft Information Protection Administrator

This exam offer redemption window starts April 7, 2021 and expires on June 30, 2021.
This exam offer expiration date cannot be extended under any circumstances.
This exam offer may only be redeemed once.
This exam offer may not be redeemed or exchanged for cash, credit or refund
This exam offer is nontransferable and is void if you alter, revise or transfer it in any way.
Void in Cuba, Iran, North Korea, Russia, Sudan, Syria, Region of Crimea, and where prohibited.

For support issues, get help through Microsoft Certification Support. A forum moderator will respond in one business day. or Contact the Cloud Skills Challenge support team: CloudSkillsHelp@Microsoft.com.

[Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 23-02-2021 19:34]

⛔Trackers of betalen...⛔

• HKLM_
  • Nu online
Ben wel blij met deze acties :P Vorig jaar drie vouchers weten te scoren en toch best wat geld bespaard op deze manier. :P

⛔Trackers of betalen...⛔

• Sunfalls
HKLM_ schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:36:
Ben wel blij met deze acties :P Vorig jaar drie vouchers weten te scoren en toch best wat geld bespaard op deze manier. :P
Kan dat gewoon op verschillende e-mailadressen? Ik dacht dat het alleen kon met je e-mailadres die gekoppeld is aan je dashboard.

• HKLM_
  • Nu online
Sunfalls schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Kan dat gewoon op verschillende e-mailadressen? Ik dacht dat het alleen kon met je e-mailadres die gekoppeld is aan je dashboard.
Klopt maar ze hebben vorig jaar meerdere "acties" gehad waardoor je aardig wat binnen kon halen :P

⛔Trackers of betalen...⛔

• paella
  • Nu online
Ja, vorig jaar had je inderdaad een gratis voucher van Azure Fundamentals Virtual Training, van de Build Conference en van de Ignite Conference.

• HKLM_
  • Nu online
paella schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:52:
Ja, vorig jaar had je inderdaad een gratis voucher van Azure Fundamentals Virtual Training, van de Build Conference en van de Ignite Conference.
Ja klopt en op één of andere reden heb ik die van de Build Conference 2x toegevoegd gehad aan mijn account *O* en die van Ignite Conference. De Fundamentals heb ik laten liggen aangezien ik die al heb gehaald.

[Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 23-02-2021 19:54]

⛔Trackers of betalen...⛔

• paella
  • Nu online
Deze keer krijg je ook voucher voor de AI Fundamentals en de Data Fundamentals. interessante introinfo hoor.

• HKLM_
  • Nu online
paella schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:57:
Deze keer krijg je ook voucher voor de AI Fundamentals en de Data Fundamentals. interessante introinfo hoor.
Zeker dit keer doe ik mee voor Data Fundamentals :) Maar heb een beetje druk dit jaar om alles te halen haha. Heb volgende maand MS-203 op de planning daarna MS-101 (Waar ik de aankomende voucher mooi voor kan gebruiken) en dan iets van AZ-104 of wat er dan is :+

En ik zag dat er nog wat nieuwe fundamentals uitkomen dus keuze stess :P

[Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 23-02-2021 20:02]

⛔Trackers of betalen...⛔

• paella
  • Nu online
Hier staat 5 maart MD-101 op de planning (nog van de Build voucher en ooit deze in de beta niet gehaald maar nooit ingehaald) en ik wil SC-900 met de Build voucher doen. :)

[Voor 20% gewijzigd door paella op 23-02-2021 20:14]

• HKLM_
  • Nu online
paella schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:13:
Hier staat 5 maart MD-101 op de planning (nog van de Build voucher en ooit deze in de beta niet gehaald maar nooit ingehaald) en ik wil SC-900 met de Build voucher doen. :)
Als ik de https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE4Mr81 bekijk dan is SC-900 wel een eitje hoor als je wat ervaring hebt.

⛔Trackers of betalen...⛔

• metalant
Ik had bijna alle stof al doorgenomen voordat ik via dit draadje vernam dat de inhoud van het examen veranderde, dus ik heb er even flink voor geblokt en ben zojuist via een online examen vanuit huis geslaagd voor MS-100 :)

Voor het examen de werkkamer flink opgeruimd, dubbele beeldschermen losgekoppeld en in de kast gezet. Voor het examen had ik een laptop voorzien van een verse Windows 10 installatie met alle updates. PersonVue testprogramma gedraaid, alles zag er goed uit. Voor de zekerheid WIndows updates gepauzeerd.

Alle huisdieren onder toezicht van mijn lieftallige echtgenote geplaatst en ik kon aan de slag. Examen ging vlekkeloos. De proctor was meteen tevreden met de inrichting van de examenplek.

Nu kan ik aan MS-101 beginnen.

[Voor 56% gewijzigd door metalant op 23-02-2021 22:00]

• paella
  • Nu online
HKLM_ schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Als ik de https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE4Mr81 bekijk dan is SC-900 wel een eitje hoor als je wat ervaring hebt.
Dat verwacht ik ook na de AZ, AI en DP Fundamentals gedaan te hebben. :) maar ik heb verder niet al te veel tijd, moet dit jaar ook nog mijn AWS certs weer vernieuwen, een aantal MS vernieuwen en wil CSSLP en ISSEP leren. :)

• JerryT
  • Nu online
metalant schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:33:
Ik had bijna alle stof al doorgenomen voordat ik via dit draadje vernam dat de inhoud van het examen veranderde, dus ik heb er even flink voor geblokt en ben zojuist via een online examen vanuit huis geslaagd voor MS-100 :)

Voor het examen de werkkamer flink opgeruimd, dubbele beeldschermen losgekoppeld en in de kast gezet. Voor het examen had ik een laptop voorzien van een verse Windows 10 installatie met alle updates. PersonVue testprogramma gedraaid, alles zag er goed uit. Voor de zekerheid WIndows updates gepauzeerd.

Alle huisdieren onder toezicht van mijn lieftallige echtgenote geplaatst en ik kon aan de slag. Examen ging vlekkeloos. De proctor was meteen tevreden met de inrichting van de examenplek.

Gefeliciteerd!

Ik heb bij mijn online examens een kleed over mijn beeldschermen gedaan werd ook geaccepteerd.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Zo heel streng zijn ze nou ook weer niet hoor ;). Ik heb een keer gehad dat mijn zoon naar binnen kwam en natuurlijk niet naar buiten wilde. Examen gelijk op pause met waarschuwing hahaha. Kon hem wel afmaken. Ik zorg altijd dat alles van mijn bureau is. Rest van de kamer is gewoon aan de kant/opgeruimd. Schone windows installatie hoeft ook niet.

Laatste twee maanden 4 examens (nutanix) gedaan op deze manier.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ray187
Feli :)

Ik heb zojuist mijn examen voor MD-101 geboekt. Vrijdag 5 maart en ik ga hem ook online doen.
Wij hebben 3 woonlagen, dus ik kan lekker rustig op de bovenste verdieping gaan zitten met een laptop. Alleen wifi signaal is daar matig, dus ik zal een lange netwerkkabel ff over de trap naar boven moeten leggen.

AZ-900 ga ik vanaf maandag 8 maart mee beginnen en had me ingeschreven voor die online cursus op 10 en 11 maart dankzij @paella nog bedankt voor de tip :boks:
Dan thuis het skillpipe boek (gratis gekregen via een promo van AZ900) verder lezen en 15 maart examen doen.

16 maart begin ik weer met een training op locatie. Project managament weer eens wat anders dan MS.

*edit* Zie bij het MD-101 examen dat ik 3 uur de tijd krijg.... krijgen we 200 vragen ofzo O_O .... hhmmzal wel zijn dat we extra tijd krijgen, omdat we native Nederlands spreken en geen Engels.

[Voor 8% gewijzigd door Ray187 op 24-02-2021 09:50]

• musiman
Tylen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:50:
[...]

Zo heel streng zijn ze nou ook weer niet hoor ;). Ik heb een keer gehad dat mijn zoon naar binnen kwam en natuurlijk niet naar buiten wilde. Examen gelijk op pause met waarschuwing hahaha. Kon hem wel afmaken. Ik zorg altijd dat alles van mijn bureau is. Rest van de kamer is gewoon aan de kant/opgeruimd. Schone windows installatie hoeft ook niet.

Dan had je geluk. Een cursist van mij was online examen aan het doen toen zijn zoon onverwacht thuis kwam van school. Hij was ziek geworden. Toen de zoon de werkkamer van vader binnenkwam, werd het examen ongeldig verklaard.

Make music, not war

• musiman
Ray187 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:48:
[...]

*edit* Zie bij het MD-101 examen dat ik 3 uur de tijd krijg.... krijgen we 200 vragen ofzo O_O .... hhmmzal wel zijn dat we extra tijd krijgen, omdat we native Nederlands spreken en geen Engels.
Dat was bij het MD-100 examen ook zo lang hoor, of zelfs 3,5 uur meen ik. Ja, we krijgen 30 minuten extra omdat we non-native English speaking zijn. Mocht je dyslexie hebben, dan kun je zelfs nog meer tijd krijgen, maar dat moet wel met een doktersverklaring dacht ik (kan ik mijn collega's van de examens navragen).

Make music, not war

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:42
Eind maart komt er een nieuwe beta (voor Windows Virtual Desktop) waarmee je de Microsoft Certified: Windows Virtual Desktop Specialty certificering kunt binnenhalen:Hier vind je meer info.

• YaYo86
JackSparrow schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:37:
Eind maart komt er een nieuwe beta (voor Windows Virtual Desktop) waarmee je de Microsoft Certified: Windows Virtual Desktop Specialty certificering kunt binnenhalen:Hier vind je meer info.
Nog geen discount code zie ik?

• metalant
Tylen schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:50:
[...]

Het was voor mij de eerste keer, dus ik wilde zeker weten dat het goed zou zijn.
Volgende keer laat ik de schermen staan, doekje er over en dan is het goed.
Die laptop is mijn reservelaptop die ik gebruik voor Intune en Autopilot test, dus die is meestal schoon.
Mijn vaste PC heeft geen webcam en op mijn dagelijkse laptop kreeg ik de Pearson Vue test niet afgerond.

• paella
  • Nu online
YaYo86 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Nog geen discount code zie ik?
Krijg de indruk dat de beta al bijna voorbij is en in Maart het op de markt komt?

• YaYo86
paella schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Krijg de indruk dat de beta al bijna voorbij is en in Maart het op de markt komt?
Zo lijkt het wel ja, maar dan zou ik dat geweten hebben. Ik check iig elke dag even de MS Learn blog en de AZ-140 cert pagina. Als ik een code heb zal ik hem hier posten, first come first serve.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-06 20:51
Ik ben nu me aan het voorbereiden via Udemy voor de MD-101 en ik moet zeggen het geeft veel informatie betreft MD-101.

Zijn er nog andere bronnen die ik moet hebben om het te behalen?

Weet iemand toevallig of je een certificaat hiervoor nodig hebt om de MD-101 af te kunnen ronden? Had alleen gelezen dat je voor Maart 2019 eentje moest hebben volgens mij de MD-100 maar die heb ik niet behaald. Kan ik alsnog de MD-101 doen? Past ook goed aan op de huidige omgevingen van ons namelijk.

[Voor 45% gewijzigd door theduke1989 op 25-02-2021 16:04]

• Ray187
Je moet MD100 en 101 halen dan krijg je 1 certificaat.

• Sunfalls
Ray187 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:26:
Je moet MD100 en 101 halen dan krijg je 1 certificaat.
Hmm, dit was vroeger wel anders. Ik heb nog het oude 698 en daar kreeg je gewoon een certificaat voor.

• HKLM_
  • Nu online
Sunfalls schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Hmm, dit was vroeger wel anders. Ik heb nog het oude 698 en daar kreeg je gewoon een certificaat voor.
Klopt maar dat hebben ze dus veranderd. Je krijgt alleen een certificaat voor een behaalde titel.

⛔Trackers of betalen...⛔

• SparTi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-06 21:59
Vanaf morgen (tot en met donderdag 4 maart) is weer Microsoft Ignite. https://myignite.microsoft.com/home

Ben benieuwd wat ze te zeggen gaan hebben over de Microsoft Certifications
Ask the Experts: Microsoft Certifications
UPCOMING
Wednesday, March 3
|
10:30 AM - 11:00 AM CET
Duration 30 minute

• paella
  • Nu online
Dan zal de mail over de Ignite Challenge voor een examvoucher niet lang op zich wachten... :-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Ik kan sinds vandaag mijn 1e cert voor een jaar verlengen via de online gratis assesment...

"Renewal for Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert". Binnenkort maar eens proberen.

• YaYo86
paella schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:32:
Ik kan sinds vandaag mijn 1e cert voor een jaar verlengen via de online gratis assesment...

"Renewal for Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert". Binnenkort maar eens proberen.
Heb je daar een e-mail oid over gehad? Die van mij verloopt in juli maar heb hier nog niks over gehoord.

• segil
paella schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:32:

Wat staat in de mail? Is het 1 examen om je expert level te verlengen? Of moet elk los examen (waarmee je tot dat expert level gekomen bent) apart verlengen?

• Caeruleus
  • Laatst online: 17:34
Ik kreeg vandaag ook een email:
Your Messaging Administrator Associate certification is expiring on Aug 7 2021 12:15PM. Be sure to brush up on your skills and renew your certification to keep it active for another year.
To renew your certification, pass the associated assessment on Microsoft Learn, available at no cost, before your certification expires. When you pass the online assessment, the expiration date of your certification will automatically be extended by one year. To help you prepare, advance your skills with a collection of free, self-paced learning modules.

Get started with renewing your certification

If your certification expires, you must earn the certification again by passing the required certification exam(s). Learn more about renewing Microsoft Certifications. Stay ahead, be productive, and receive the recognition you deserve.
Thank you,
The Microsoft Certification team
Het is een assessment (zo te zien geen full blown examen) om je level te verlengen. In mijn geval "administrator". Ieder level moet apart verlengd worden. Als je Expert level verlengd dan verlengt dit niet automatisch je onderliggende administrator level.

no animals were harmed during the production of this message

• segil
mmmhhh, dan weet ik nog niet of ik het helemaal snap. Bijvoorbeeld ik heb MS-700, MS-100 en MS-101 gehaald en daarmee mijn Expert level gehaald. Krijg ik nu 1 assessment te doen om mijn expert level te verlengen? En wat doet dat dan met mijn MS-700/100/101? Of zal ik daarvoor ook nog 3 assessments moeten doen? Vragen, vragen, vragen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paella
  • Nu online
segil schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:12:
mmmhhh, dan weet ik nog niet of ik het helemaal snap. Bijvoorbeeld ik heb MS-700, MS-100 en MS-101 gehaald en daarmee mijn Expert level gehaald. Krijg ik nu 1 assessment te doen om mijn expert level te verlengen? En wat doet dat dan met mijn MS-700/100/101? Of zal ik daarvoor ook nog 3 assessments moeten doen? Vragen, vragen, vragen :)
Je hernieuwt je certification, niet examens.

• paella
  • Nu online

• paella
  • Nu online

• HKLM_
  • Nu online
Het zijn weer leuke challenge onderwerpen deze keer :)

⛔Trackers of betalen...⛔

Acties:
  • +3Henk 'm!

• paella
  • Nu online
Die assesment valt wel mee (moest 68% halen, had 72%).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 17:34
paella schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:03:
Die assesment valt wel mee (moest 68% halen, had 72%).

[Afbeelding]
Wordt het verlengd 1 jaar na de originele datum of 1 jaar na je assessment?

no animals were harmed during the production of this message

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True