Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste
Acties:

• musiman
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:12
Wes88 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:13:
Vraagje voor jullie:

Een x-aantal post eerder heb ik aangegeven dat ik 70-413 en 70-414 voor mijn MCSE wil halen.

In hoeverre is dit nog verstandig? Ik ben begonnen met het leren voor 70-413 (ik ben al MCSA Server 2016) maar het is echt veel herhaling. Kan ik beter mijn tijd en aandacht aan MS-100 en MS-101 besteden?
70-413 is één grote herhaling maar dan richting design. 70-714 zou qua inhoud dan beter zijn. Maar waarom geen 744? Die is echt interessant. Je krijgt er leuke security features en sommige zijn vanuit Azure, dus ook interessant voor wanneer je later meer de cloud in wil.

Make music, not war

• Beun
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 04:11
musiman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:47:
[...]

70-413 is één grote herhaling maar dan richting design. 70-714 zou qua inhoud dan beter zijn. Maar waarom geen 744? Die is echt interessant. Je krijgt er leuke security features en sommige zijn vanuit Azure, dus ook interessant voor wanneer je later meer de cloud in wil.
Zoals hierboven aangegeven heb ik die keuze helaas niet.

• musiman
Wes88 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:47:
[...]

Zoals hierboven aangegeven heb ik die keuze helaas niet.
Ja, ik zag jouw reactie nadat ik mijn post plaatste.

In dat geval zou ik zeker voor de ms100 en ms101 gaan. Daar zit veel toekomst in. Meer dan in het verschil tussen mcsa en mcse.

Make music, not war

• Beun
musiman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Ja, ik zag jouw reactie nadat ik mijn post plaatste.

In dat geval zou ik zeker voor de ms100 en ms101 gaan. Daar zit veel toekomst in. Meer dan in het verschil tussen mcsa en mcse.
Momenteel heb ik dus ook de titel 'Modern Desktop Administrator Associate', deze kan ik toch uitbreiden door middel van MS100 en MS101?

En denk jij dat het verschil tussen MCSA en MCSE te verwaarlozen is bij openstaande vacatures?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• musiman
Wes88 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:52:
[...]

Momenteel heb ik dus ook de titel 'Modern Desktop Administrator Associate', deze kan ik toch uitbreiden door middel van MS100 en MS101?

En denk jij dat het verschil tussen MCSA en MCSE te verwaarlozen is bij openstaande vacatures?
Ja en ja.

Wanneer een bedrijf vraagt om iemand met mcse, dan kun je gerust solliciteren. Met de andere certificaten erbij heb je dan meer dan enkel mcse server 2016.

Make music, not war

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beun
musiman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 07:56:
[...]

Ja en ja.

Wanneer een bedrijf vraagt om iemand met mcse, dan kun je gerust solliciteren. Met de andere certificaten erbij heb je dan meer dan enkel mcse server 2016.
Hartstikke bedankt! Dan ga ik vanaf vandaag starten met MS-100.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:44
Wes88 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 08:01:
[...]

Hartstikke bedankt! Dan ga ik vanaf vandaag starten met MS-100.
Succes en hier in dit topic zijn al wat tips en links naar documentatie voorbij gekomen die je kan helpen bij het studeren.

• musiman
En je kan natuurlijk altijd de combi training MS100 / MS101 bij mij volgen. ;)

Van alle nieuwe trainingen die Microsoft heeft gelanceerd, vind ik deze twee redelijk goed. Er zitten hele slechte bij, echt hele slechte...

Make music, not war

• Bolko
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 29-05 16:54
Wes88 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Is er een bepaalde reden dat je 70-741 overslaat? Met een beetje mazzel en flink wat studeren kan je beide wel halen.
In mijn dagelijkse werkzaamheden ben ik meer bezig met AD etc. dan met netwerken. Ik denk dat ik er dan wijs aan doe om me meer hier in te verdiepen.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 29-05 13:58
Ik heb vandaag m'n MD-101 behaald, ben nu dus officieel "Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate". Yay!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose

• Postmen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:02
Iemand die mij kan helpen? Ben een tijdje niet bezig geweest met Microsoft certificering en zie dat er in de afgelopen 2 jaar behoorlijk wat is gewijzigd. Daarbij zie ik dat alle legacy certificeringen zoals MCSE / MCSA verlopen op 30 juni 2020.

Ik heb in 2018 mijn MCSA 2016 gehaald door een upgrade examen te doen. Volgens deze site: https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE2NfU6
zou ik met deze MCSA certificering 1 elective moeten doen om MCSE Core Infrastructure of Productivity te behalen. Moet ik deze elective behalen voor 30 juni? Of kan dit ook daarna?

Ik ben op dit moment bezig met deeltijd studie HBO-ICT (nu aan het afstuderen) en heb tot 30 juni eigenlijk geen tijd voor training / examen Microsoft. Zou het zonde vinden om de huidige certificering te laten verlopen. Ben ooit begonnen met MCSE 2000, daarna MCSE 2003, MCT 2008, MCSA 2012 en MCSA 2016.

• segil
Postmen schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:12:
Iemand die mij kan helpen? Ben een tijdje niet bezig geweest met Microsoft certificering en zie dat er in de afgelopen 2 jaar behoorlijk wat is gewijzigd. Daarbij zie ik dat alle legacy certificeringen zoals MCSE / MCSA verlopen op 30 juni 2020.

Ik heb in 2018 mijn MCSA 2016 gehaald door een upgrade examen te doen. Volgens deze site: https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE2NfU6
zou ik met deze MCSA certificering 1 elective moeten doen om MCSE Core Infrastructure of Productivity te behalen. Moet ik deze elective behalen voor 30 juni? Of kan dit ook daarna?

Ik ben op dit moment bezig met deeltijd studie HBO-ICT (nu aan het afstuderen) en heb tot 30 juni eigenlijk geen tijd voor training / examen Microsoft. Zou het zonde vinden om de huidige certificering te laten verlopen. Ben ooit begonnen met MCSE 2000, daarna MCSE 2003, MCT 2008, MCSA 2012 en MCSA 2016.
Voor eind juni. En anders gaan beginnen met role based certs.

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:41
@segil de role based certs wil ik doen, kan alleen niet echt vinden qua pad.

SRV2016 worden meegenomen in de role based certs, maar welke zijn dat AZ-104 of kijk ik verkeerd, want de meeste worden ook in Azure opgenomen of niet?

je merkt wel dat MS dus uit eindelijk de ''on-premise'' certs / servers wilt weghalen, om zo hun eigen diensten in de toekomst te verkopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• segil
theduke1989 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:37:
@segil de role based certs wil ik doen, kan alleen niet echt vinden qua pad.

SRV2016 worden meegenomen in de role based certs, maar welke zijn dat AZ-104 of kijk ik verkeerd, want de meeste worden ook in Azure opgenomen of niet?

je merkt wel dat MS dus uit eindelijk de ''on-premise'' certs / servers wilt weghalen, om zo hun eigen diensten in de toekomst te verkopen.
Goede vraag, dat weet niemand momenteel denk ik. Microsoft weet het zelf volgens mij ook nog niet echt. Als je kijkt naar https://assetsprod.micros...ms-and-certifications.pdf, dan staat er bij "Datacenter" het volgende:
We’re working on a new technical
assessment that will be available
before June 30, 2020. Please continue
to check Partner Center
for the new exams and assessments
as they become available.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 00:56

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
segil schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Goede vraag, dat weet niemand momenteel denk ik. Microsoft weet het zelf volgens mij ook nog niet echt. Als je kijkt naar https://assetsprod.micros...ms-and-certifications.pdf, dan staat er bij "Datacenter" het volgende:

[...]
8)7 Als ze dat nou gewoon direct hadden gecommuniceerd dan hadden ze de helft van klachten kunnen voorkomen. Naja ik heb het opgegeven en zie wel wat er nog gaat komen :D

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:09
Mooie organisatie Pearson Vue, examen van maandag is gecancelled. Als ik hem wil verplaatsen of annuleren moet ik betalen. :? Iemand hetzelfde meegemaakt? De mails welke ze sturen zijn noreply, op de site kan ik nergens contact gegeven vinden.

Opnieuw inplannen lijkt mij de beste optie, echter wanneer weet ik niet. Het is koffiedik kijken.

[Voor 14% gewijzigd door Harmen op 20-03-2020 09:12]

Whatever.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Iedereeen heeft het lastig, bij Pearson Vue is het ook erg druk bij de klantenservice. Mijn examen van 3 april probeer ik ook om te zetten naar een thuisexamen, maar kom er nog niet echt door. So be it...

No production networks were harmed during this posting

• Beun
Weet iemand of het mogelijk is om MS-100 thuis af te nemen? Ik weet dat er bij MD-100 een periode was dat je labopdrachten kreeg en bij iedereen die ik ken liep het examen daar vast. Zij hebben toen een nieuwe voucher gekregen en zijn naar een examencentrum gegaan. Hier was het mogelijk om zonder problemen het examen te voltooien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
Wes88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:26:
Weet iemand of het mogelijk is om MS-100 thuis af te nemen? Ik weet dat er bij MD-100 een periode was dat je labopdrachten kreeg en bij iedereen die ik ken liep het examen daar vast. Zij hebben toen een nieuwe voucher gekregen en zijn naar een examencentrum gegaan. Hier was het mogelijk om zonder problemen het examen te voltooien.
Ja, ik heb MS-100, en MS-500 thuis gegaan.

• Beun
segil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:51:
[...]

Ja, ik heb MS-100, en MS-500 thuis gegaan.
Kreeg je veel labopdrachten?

• segil
Wes88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Kreeg je veel labopdrachten?
Geen. Volgens mij heeft MS-xxx sowieso geen labs. Maar daar zou je ff op moeten zoeken.
Ik heb MS-100 en 101 gedaan in mei 2019. MS-500 heb ik gedaan in dec 2019.

[Voor 13% gewijzigd door segil op 20-03-2020 16:31]

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:41
segil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Geen. Volgens mij heeft MS-xxx sowieso geen labs. Maar daar zou je ff op moeten zoeken.
Ik heb MS-100 en 101 gedaan in mei 2019. MS-500 heb ik gedaan in dec 2019.
will MS-100 en MS-101 ook snel doen, valt dat nog te behalen als je zeg maar thuis studie doet, alleen qua boeken ? of beter een VM en bepaalde OS erop ?

• Beun
theduke1989 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:06:
[...]

will MS-100 en MS-101 ook snel doen, valt dat nog te behalen als je zeg maar thuis studie doet, alleen qua boeken ? of beter een VM en bepaalde OS erop ?
Ik heb het geluk dat ik op mijn werk hier dagelijks mee bezig ben. Tevens heb ik een maandabonnement bij CBT Nuggets afgesloten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• segil
theduke1989 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Alhoewel een lokale VM ongetwijfeld bij MS-100/101 kan helpen, is het toch voor gericht op Microsoft 365. Een cloud oplossing. Je kunt een E5 trial afsluiten voor 30 dagen en daarna nog eens 30 dagen verlengen. Ik zou dat doen en daar flink mee testen. Na die 60 dagen kan je weer een nieuwe trial afsluiten, alhoewel je dan een andere tenant krijgt en al je wijzigingen kwijt bent. Ik denk niet dat je het alleen kunt leren uit de boeken, je moet oefenen en oefenen. Spreekt wel voor zich, lijkt me. In dit topic zijn al meerdere posts geplaatst met studiebronnen voor MS-100/101/500. Succes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
segil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Alhoewel een lokale VM ongetwijfeld bij MS-100/101 kan helpen, is het toch voor gericht op Microsoft 365. Een cloud oplossing. Je kunt een E5 trial afsluiten voor 30 dagen en daarna nog eens 30 dagen verlengen. Ik zou dat doen en daar flink mee testen. Na die 60 dagen kan je weer een nieuwe trial afsluiten, alhoewel je dan een andere tenant krijgt en al je wijzigingen kwijt bent. Ik denk niet dat je het alleen kunt leren uit de boeken, je moet oefenen en oefenen. Spreekt wel voor zich, lijkt me. In dit topic zijn al meerdere posts geplaatst met studiebronnen voor MS-100/101/500. Succes.
Thx voor de E5 trial tip :)

Ubiquiti • Unifi USG 3P • Unifi Switch 16 ports 150w •Unifi Switch 8 Ports• Unifi AC-LR • Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

Acties:
  • +4Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:32:
[...]

Thx voor de E5 trial tip :)
Graag gedaan. Kies echt voor E5 en niet E3, want er zitten topics in het examen over componenten die alleen gedekt worden door de E5 licentie. Btw, je kunt niet rechtstreeks een M365 E5 licentie afsluiten. Wat je doet is dat je een Office 365 E65 trial afsluit en binnen die test tenant een Microsoft 365 trial aanvraagt. Daarmee krijg je alle extra's die bovenop Office 365 E5 komen, zoals Intune en ATP.

• Beun
segil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 18:12:
[...]

Ik heb zojuist de gratis proefversie afgesloten. Krijg je vanzelf een bericht om het op te zeggen?

• segil
Wes88 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Ik heb zojuist de gratis proefversie afgesloten. Krijg je vanzelf een bericht om het op te zeggen?
Ja, meerdere malen :) En je hebt geen cc opgegeven, dus niet bang zijn dat het je geld kost.

• Beun
segil schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:21:
[...]

Ja, meerdere malen :) En je hebt geen cc opgegeven, dus niet bang zijn dat het je geld kost.
Ah super, zou je mij willen helpen om te zien of alles goed is gegaan en ik nu de juiste licentie heb? Ik heb (direct) een E5 aangevraagd. Stuur maar een PM als het schikt...

• paella
paella schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:23:
Iedereeen heeft het lastig, bij Pearson Vue is het ook erg druk bij de klantenservice. Mijn examen van 3 april probeer ik ook om te zetten naar een thuisexamen, maar kom er nog niet echt door. So be it...
Vandaag via de chat op vue.com mijn examen om kunnen zetten naar een online variant.

• Beun
Zojuist mijn MS-100 gedaan en geslaagd :D Wel kantje boord met 718 punten maar dat mag de pret niet drukken.

@ Segil,
Nog bedankt voor de tip betreft de trial. Heb er vanmiddag veel aan gehad in combinatie met de CBT Nuggets.

• segil
Wes88 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:03:
Zojuist mijn MS-100 gedaan en geslaagd :D Wel kantje boord met 718 punten maar dat mag de pret niet drukken.

@ Segil,
Nog bedankt voor de tip betreft de trial. Heb er vanmiddag veel aan gehad in combinatie met de CBT Nuggets.
Feli. Dat is wel heel erg rap gegaan dan. Ga je nu MS-101 doen?

• Beun
segil schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:07:
[...]

Feli. Dat is wel heel erg rap gegaan dan. Ga je nu MS-101 doen?
Ja, MS-101 staat nu op de planning.

Eerst lezen waar dit examen over gaat. Daarna aan de hand van de eerder geplaatste links de informatie doornemen. Helaas is er geen beeldmateriaal op CBT Nuggets... Wellicht dat ik ergens anders een videocursus kan vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:43
Wes88 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Ja, MS-101 staat nu op de planning.

Eerst lezen waar dit examen over gaat. Daarna aan de hand van de eerder geplaatste links de informatie doornemen. Helaas is er geen beeldmateriaal op CBT Nuggets... Wellicht dat ik ergens anders een videocursus kan vinden.
@segil wees mij erop dat www.itpro.tv deze heeft als videocursus. Ik ben nu MS-100 aan het volgen op die site. Als je googled zijn er kortingscodes te vinden. Ik heb zelf een jaarabbo afgesloten. Kreeg gisteren overigens een email dat mijn examen op 1 april is geannuleerd, ik neem aan ivm Corona dus die moet ik opnieuw inplannen. Zal nu wel een examen thuis worden.

no animals were harmed during the production of this message

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Wes88 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:03:

@ Segil,
Ik ben altijd nieuwsgierig hoe sommige mensen zo snel een examen kan behalen. Just out of curiosity.

Ik zit al 18 jaar in het vak, zit bijna dagelijks in Microsoft 365 portals, maar heb er zeker 3 maanden over gedaan om klaar te zijn voor het MS-100 examen. Ik vond MS-100 echt pittig. Je kunt goed leren, maar niet alle vragen kon beantwoord worden als je het mspress boek hebt gelezen. Hoe kan je zo snel het examen doen en slagen? Ik heb hier altijd mijn vraagtekens. Bedoel het niet persoonlijk hoor.

"Security should be baked in, not sprayed on!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beun
Squ1zZy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:26:
[...]

Ik ben altijd nieuwsgierig hoe sommige mensen zo snel een examen kan behalen. Just out of curiosity.

Ik zit al 18 jaar in het vak, zit bijna dagelijks in Microsoft 365 portals, maar heb er zeker 3 maanden over gedaan om klaar te zijn voor het MS-100 examen. Ik vond MS-100 echt pittig. Je kunt goed leren, maar niet alle vragen kon beantwoord worden als je het mspress boek hebt gelezen. Hoe kan je zo snel het examen doen en slagen? Ik heb hier altijd mijn vraagtekens. Bedoel het niet persoonlijk hoor.
Ik begrijp jouw vraag heel goed en vat het ook niet persoonlijk op ;)

Allereerst hoe ik het zo snel heb kunnen doen? Het was echt een impuls, ik had een voucher en had zaterdag ineens de ingeving om het examen te doen. Voor mijn gevoel was ik er wel klaar voor. Als ik was gezakt dan zou ik het alleen mijzelf aanrekenen.

Via mijn werkgever ben ik nu al zo'n jaar dagelijks met MS-100 gerelateerde werkzaamheden bezig. Tevens heb ik nauw contact met de beheerders (iets waar ik veel van leer). Buiten mijn werk om heb ik de cursus van CBT Nuggets gevolgd en dat in combinatie met de tip van Segil om een trial aan te vragen was ook uiterst handig.

Als laatste wil ik meegeven dat ik bij dit soort examens altijd zo logisch mogelijk denk. Ik neem ruim de tijd voor mijn vragen en hierdoor sprokkel je ook de benodigde punten binnen. Het valt mij op dat het antwoord vaak in de vraag staat (bijv bij een casus of als je moet aangeven welke gebruiker bepaalde rechten heeft).

Het feit dat ik het kantje boord heb gehaald zegt ook wel iets over het geheel, of ik heb het examen onderschat of ik heb mijzelf overschat ;)

[Voor 7% gewijzigd door Beun op 23-03-2020 08:34]

• Beun
Caeruleus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:10:
[...]

@segil wees mij erop dat www.itpro.tv deze heeft als videocursus. Ik ben nu MS-100 aan het volgen op die site. Als je googled zijn er kortingscodes te vinden. Ik heb zelf een jaarabbo afgesloten. Kreeg gisteren overigens een email dat mijn examen op 1 april is geannuleerd, ik neem aan ivm Corona dus die moet ik opnieuw inplannen. Zal nu wel een examen thuis worden.
Bedankt voor het doorgeven. Dit lijkt mij een fijne site :)

Heb jij het standaard of premium pakket afgesloten?

[Voor 4% gewijzigd door Beun op 23-03-2020 08:43]

• Caeruleus
Wes88 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor het doorgeven. Dit lijkt mij een fijne site :)

Heb jij het standaard of premium pakket afgesloten?
Standaard. De kortingscode die ik heb gebruikt is chat30 voor 30% korting. Ik weet niet of deze nog geldig is. Er is geen mogelijkheid om auto-renewal uit te zetten, je moet je subscription annuleren als je niet wil dat het automatisch wordt verlengd na een jaar. Dit voelde een beetje raar dus ik heb het de help chat gedaan, maar je moet dus inderdaad annuleren en dan blijft je huidige subscription geldig tot de verloopdatum (1 jaar)

• Beun
Caeruleus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Standaard. De kortingscode die ik heb gebruikt is chat30 voor 30% korting. Ik weet niet of deze nog geldig is. Er is geen mogelijkheid om auto-renewal uit te zetten, je moet je subscription annuleren als je niet wil dat het automatisch wordt verlengd na een jaar. Dit voelde een beetje raar dus ik heb het de help chat gedaan, maar je moet dus inderdaad annuleren en dan blijft je huidige subscription geldig tot de verloopdatum (1 jaar)
Bedankt voor de informate. Ik zal vanmiddag eens een chat openen want ik ben wel benieuwd naar de labs en oefentesten. Hopelijk zijn deze er ook voor MS-101.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caeruleus
Wes88 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor de informate. Ik zal vanmiddag eens een chat openen want ik ben wel benieuwd naar de labs en oefentesten. Hopelijk zijn deze er ook voor MS-101.
Voor de duidelijkheid: de kortingscode heb ik gewoon ingevuld bij het aanmelden. De chat heb ik gebruikt om te checken of het veilig was om m'n subscription te annuleren zonder de toegang te verliezen. Je hoeft niet de chat te gebruiken om de kortingscode te kunnen gebruiken (als hij nog geldig is).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beun
Caeruleus schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Voor de duidelijkheid: de kortingscode heb ik gewoon ingevuld bij het aanmelden. De chat heb ik gebruikt om te checken of het veilig was om m'n subscription te annuleren zonder de toegang te verliezen. Je hoeft niet de chat te gebruiken om de kortingscode te kunnen gebruiken (als hij nog geldig is).
De kortingscode werkt nog steeds! :D Ik was van plan om de chat te gebruiken om meer informate in te winnen. Omdat de code nog steeds geldig is ben ik maar voor het premium pakket gegaan en heb mijn eerste minuten er al op zitten.

• bd-casemod
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-05 08:45
Hallo

Ik heb de afgelopen 9 maand een aantal examens behaald o.a de:

MS-100
MS-101
MD-100
MD-101
AZ-102

Daardoor ook Teams,O365 Enterprise expert en Modern Workplace certified.

Wat zou een mooie aanvulling zijn, zelf zat ik te denken aan AZ-300 en AZ-301 maar die worden vernieuwd in mei juni.

• paella
Dan nog kan je prima beginnen met 300/301. De verschillen zijn ook niet dat het een compleet ander examen wordt...

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• musiman
UPDATE!!!!

MCSA, MCSE EN MCSD verlengd naar 31 januari 2021.

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375289

Make music, not war

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Whoop whoop mooi :D alleen jammer dat ze het volledig op Corona gooien ipv te zeggen dat ze fout zaten met hun beleid :X

• segil
Tof voor degenen die nog een mcsa/e/d cert willen halen. Lijkt er ook op dat de role based certs worden verlengd, die gingen verlopen.
If you have a role-based certification that is expiring between now and December 31, 2020, we are extending your certification by six months.
Dat zou betekenen dat de AZ-103 niet eind juni verloopt. Goed nieuws!

[Voor 73% gewijzigd door segil op 26-03-2020 19:07]

• paella
Inderaad, mijn Azure Administrator zou 2 augustus verlopen en Azure Solutions Architect 27 december (had ze in beta gehaald). Fijn dat we meer tijd krijgen.

De voucher die 5 april zou verlopen heb ik al naar een proctored examen kunnen zetten, ga ik niet nog later doen (3 april dus: azure security)

[Voor 31% gewijzigd door paella op 26-03-2020 20:51]

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Heeft iemand hier MS-700 (teams) al gedaan? En wat heb je gebruikt om te leren? Ik zou graag een boek hebben maar deze lijkt niet beschikbaar...

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Jep, prima te doen op praktijk ervaring vond ik. Minder hybrid dan verwacht. Moet ik wel bijzeggen dat ik al sinds OCS bezig ben, dus wellicht vertekend beeld. Veel van de voice onderdelen zijn hetzelfde in Skype.

• Pedr0
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 29-05 08:56
HKLM_ schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:57:
Heeft iemand hier MS-700 (teams) al gedaan? En wat heb je gebruikt om te leren? Ik zou graag een boek hebben maar deze lijkt niet beschikbaar...
Ik ben er nu druk mee bezig, maar ook mede omdat ik midden in een spoed implementatie zit op het werk.
Kijk anders hier eens naar https://tomtalks.blog/202...prep-guide-and-resources/

CBT Nuggets heeft ook wel wat over Teams, maar niet specifiek voor MS-700
Vind de stof niet al te moeilijk als ik heel eerlijk ben, eind April examen maar eens inplannen, is alweer even geleden. Heb gelukkig m'n motivatie om te leren weer terug gevonden :)

Die is een hele tijd weg geweest....je kent het wel. Stukje ouder, kinderen....tijdnood 8)

Was al begonnen met AZ-103, maar wil nu eerst MS-700 tussendoor doen. Daarna verder met AZ-103. En later dit jaar de 2019 certs als die er dan al zijn. ;)

[Voor 16% gewijzigd door Pedr0 op 27-03-2020 22:33]

Build from the Cloud up!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Oja, de nieuwe MS Learn portal heeft ook een hele rij Teams modules:
https://docs.microsoft.co...anage-team-collaboration/
https://docs.microsoft.co...paths/m365-teams-upgrade/

[Voor 39% gewijzigd door wagenveld op 27-03-2020 23:59]

• segil
@wagenveld en @Pedr0 Ik heb ook wel interesse in MS-700. Ik vind Teams interessant en al wat mee gedaan (o.a. in mcsa Office 365 cert), maar ik heb bijvoorbeeld geen vroegere kennis van Lync, SfB en zaken zoals voice. Hoe makkelijk/moeilijk is het examen dan? Komt er veel voice aan bod? Want daar heb ik weinig kennis over en ook niet zo gauw de mogelijk om mee te testen, denk ik.

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
segil schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:14:
@wagenveld en @Pedr0 Ik heb ook wel interesse in MS-700. Ik vind Teams interessant en al wat mee gedaan (o.a. in mcsa Office 365 cert), maar ik heb bijvoorbeeld geen vroegere kennis van Lync, SfB en zaken zoals voice. Hoe makkelijk/moeilijk is het examen dan? Komt er veel voice aan bod? Want daar heb ik weinig kennis over en ook niet zo gauw de mogelijk om mee te testen, denk ik.
Ik heb net ff de https://www.measureup.com...ging-microsoft-teams.html trial gedaan en het lijkt wel mee te vallen qua moeilijkheidsgraad.

• musiman
segil schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:14:
Het examen is heel lastig wanneer je geen Lync/SfB ervaring hebt!!!!!!!

Make music, not war

• Sitnalta
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-04 11:41
Kan iemand mij vertellen waar ik rekening mee moet houden als je thuis (MD-101) examen wil doen?
Bureau leeg?
Kamer leeg?
Ik hoor het graag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• segil
Sitnalta schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:32:
Kan iemand mij vertellen waar ik rekening mee moet houden als je thuis (MD-101) examen wil doen?
Bureau leeg?
Kamer leeg?
Ik hoor het graag.
Kamer helemaal leeg hoeft niet :) Maar voldoende zaken opgeborgen, zodat je niet kunt spieken.
Geen 2e scherm. Papiertjes/post-its/foto's van de muren/ophangbord. Alle deuren dicht. Van te voren je computer testen met de tool, die controleert of de hardware/software in orde is. En tenslotte als je het examen begint, krijg je eerst iemand aan de lijn die jouw ID controleert (voor de webcam) en aan wie je de kamer moet tonen (met je webcam). Dus zorg ervoor dat webcam mobiel is (indien losse webcam, dan aan een kabel die lang genoeg is)

Zie ook dit geweldige reclame filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=RI9XxzY7ePk

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:58
Bij mij moest het horloge ook af, evenals dat ze wilden zien waar mijn telefoon was (op de kast).

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paella
En toen ik een keer het examen op de bank in de woonkamer deed, moest het stroomsnoer van de TV zichtbaar eruit. Je kan de meeste dingen wel zelf bedenken die je zou moeten doen. Zorg voor een zo leeg mogelijke omgeving.

• Beun
Bureau leeg?
Kamer leeg?
Ik hoor het graag.
Ik heb niet zo lang geleden examen gedaan. Alles wat hier is gezegd was zo'n beetje van toepassing.

Ik moest de stekkers van de monitor laten zien. Beide polsen ontbloten in verband met een horloge. Telefoon zichtbaar achter mij leggen. Mijn bureau was al zo goed als leeg.

• paella
Die telefoon moet je inderdaad out-of-reach maar wel in de buurt houden. Dat is namelijk de backup voor de communicatie als de internet-sessie niet goed gaat.

• Sitnalta
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-04 11:41
Iedereen bedankt voor de feedback :)

Controle viel mij reuze mee, had mijn kantoortje redelijk gestript laken over boekenkast, foto's van de muur, extra hardware uit de kamer.

Maar ik heb uiteindelijk alleen via de mobiele app enkel 4 foto's moeten uploaden en dat was het.

Blijf het lastig vinden die Microsoft Examens, maar gelukkig met succes md-101 afgerond :)

Op na de volgende examens.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 29-05 16:39

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Bureau leeg?
Kamer leeg?
Ik hoor het graag.
Liefst gewoon zo weinig mogelijk. Ik zit aan de keukentafel met alles eraf, behalve mijn paspoort.
Ik ging bij 1 vraag te dicht op het scherm zitten om te focussen en toen werd het examen op hold gezet en moest ik naar achteren gaan met m'n gezicht. Gelukkig was dit één van mijn laatste vragen want ik schrok wel.

Examen gehaald btw :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• segil
Sitnalta schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:12:
Iedereen bedankt voor de feedback :)

Controle viel mij reuze mee, had mijn kantoortje redelijk gestript laken over boekenkast, foto's van de muur, extra hardware uit de kamer.

Maar ik heb uiteindelijk alleen via de mobiele app enkel 4 foto's moeten uploaden en dat was het.

Blijf het lastig vinden die Microsoft Examens, maar gelukkig met succes md-101 afgerond :)

Op na de volgende examens.
Gefeliciteerd. 4 foto's uploaden, geen Greeter die je live spreekt via de webcam, en vraagt je kamer te laten zien? Misschien dat men de check-in procedure versimpeld heeft, vanwege Corona en mogelijk nu veel meer mensen thuis examen doen, ipv op een examencentrum.

• Pedr0
Goed om te horen allemaal. Ik ga voor volgende week ook eens (voor de eerste keer) thuis een examen doen. Alleen even kijken op welke kamer ;)

Build from the Cloud up!

• segil
Pedr0 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:44:
Goed om te horen allemaal. Ik ga voor volgende week ook eens (voor de eerste keer) thuis een examen doen. Alleen even kijken op welke kamer ;)
Ik zou kiezen voor het toilet :)

• musiman
segil schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:11:
[...]

Ik zou kiezen voor het toilet :)
HAHA, heel grappig!!! :D

Maar wellicht toch ook een goede plek, aangezien je op het toilet over het algemeen niet gestoord wordt. ;)

Make music, not war

• Hmmbob
musiman schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:27:
[...]

HAHA, heel grappig!!! :D

Maar wellicht toch ook een goede plek, aangezien je op het toilet over het algemeen niet gestoord wordt. ;)
Jij: *Plons*

Proctor: "Euh, what was that sound?"

:+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• paella
De beta voor AZ-104 is beschikbaar! Met de code te vinden op https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375290 kan je voor 33 euro het examen proberen!

• paella
En ook interessant: https://www.pluralsight.com/offer/2020/free-april-month helaas alleen voor nieuwe leden.

• Beun
paella schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:20:
De beta voor AZ-104 is beschikbaar! Met de code te vinden op https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375290 kan je voor 33 euro het examen proberen!
Leuke actie! Zojuist doorgenomen waar dit examen over gaat en ik vrees dat ik gigantisch hard zou zakken. Deze laat ik dus aan mij voorbij gaan.

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:59
Net een mail van Microsoft Learning binnen gekregen voor het beta-examen van AZ-104 (nieuwe/to-be Azure Administrator)

En nee ga de codes hier niet posten.

Assumption is the mother of all fuck ups

• Pedr0
shadowman12 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 01:52:
Net een mail van Microsoft Learning binnen gekregen voor het beta-examen van AZ-104 (nieuwe/to-be Azure Administrator)

En nee ga de codes hier niet posten.
Die code staat gewoon op de website van MS Learning hoor? 8)7
Zie 3 posts eerder....

[Voor 3% gewijzigd door Pedr0 op 03-04-2020 08:57]

Build from the Cloud up!

• paella
Pedr0 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:57:
[...]

Die code staat gewoon op de website van MS Learning hoor? 8)7
Zie 3 posts eerder....
Technisch gezien is het een andere code ;-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• paella
Gisteren AZ-500 gedaan en gehaald. Alleen had ik labs verwacht maar niet gekregen. Een case study en een rij vragen, meer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• daupie
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 22:22
Hier gisteren mijn eerste Microsoft-examen gedaan/behaald (MS-900 - Microsoft 365 Fundamentals). Geen enkele persoon gehoord / gesproken. Wel kamer leeggeruimd dus was niets te zien. Vier foto's moeten uploaden voor het starten van het examen.

• musiman
paella schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:55:
Gisteren AZ-500 gedaan en gehaald. Alleen had ik labs verwacht maar niet gekregen. Een case study en een rij vragen, meer niet.
Dat vind ik dus zo gek. Twee weken geleden nog heeft een collega dat examen gedaan en hij had wél labs. Ik merk wel vaker dat het een complete willekeur lijkt. Dit, terwijl Microsoft tijdens de introductie van de performance labs heel duidelijk was dat er mi-ni-maal 1 performance lab in een certificering moest zitten. Dus bij bijvoorbeeld twee examens, zoals de MD-100 en MD-101 die tezamen nodig zijn om Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate te behalen. Minimaal 1 daarvan moet zoiets bevatten.

Wat toendertijd beloofd was, blijkt nu complete willekeur.

Make music, not war

• segil
musiman schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:30:
[...]

Dat vind ik dus zo gek. Twee weken geleden nog heeft een collega dat examen gedaan en hij had wél labs. Ik merk wel vaker dat het een complete willekeur lijkt. Dit, terwijl Microsoft tijdens de introductie van de performance labs heel duidelijk was dat er mi-ni-maal 1 performance lab in een certificering moest zitten. Dus bij bijvoorbeeld twee examens, zoals de MD-100 en MD-101 die tezamen nodig zijn om Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate te behalen. Minimaal 1 daarvan moet zoiets bevatten.

Wat toendertijd beloofd was, blijkt nu complete willekeur.
Misschien mee te maken dat Azure de laatste weken een 700% toename heeft gekregen in belasting, vanwege al het thuiswerken. Wellicht dat MS daarom tijdelijk de performance labs hebben uitgezegd (in geval het wordt gehost in azure).

• musiman
segil schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:25:
[...]

Misschien mee te maken dat Azure de laatste weken een 700% toename heeft gekregen in belasting, vanwege al het thuiswerken. Wellicht dat MS daarom tijdelijk de performance labs hebben uitgezegd (in geval het wordt gehost in azure).
Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben. Deze week kreeg ik van Microsoft te horen dat alle "gratis" Azure passes zijn suspended vanwege de prioriteitsstelling in verband met de corona crisis.
Aankomende week heb ik die niet nodig, maar de week erop wel, want dan moet ik de AZ-104 cursus geven en daarbij zijn die Azure passes onontbeerlijk.....

Make music, not war

• paella
De Microsoft Learning versies werken gelukkig nog wel. Kan je doorgaan met leren :-)

• Pedr0
Ik zie nu dat het examen al klaar staat voor morgen, ik ben echt heel erg benieuwd. Als het bevalt betwijfel ik of ik ooit nog een examen elders op locatie ga doen. MS-700 ga ik doen overigens.

Build from the Cloud up!

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Pedr0 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:18:
Ik zie nu dat het examen al klaar staat voor morgen, ik ben echt heel erg benieuwd. Als het bevalt betwijfel ik of ik ooit nog een examen elders op locatie ga doen. MS-700 ga ik doen overigens.
Laat ff weten wat je van het examen vind ik moet ook iets gaan doen op werk en teams is een kanshebbers.

• segil
Pedr0 schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:18:
me 2, ben nu ah leren voor MS-700 :) Laat ook vooral weten welke studie materialen je gebruikt hebt :)

• Pedr0
segil schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:21:
[...]

me 2, ben nu ah leren voor MS-700 :) Laat ook vooral weten welke studie materialen je gebruikt hebt :)
https://tomtalks.blog/202...prep-guide-and-resources/ <--- Vooral hier staat echt alles!
https://docs.microsoft.com/en-us/MicrosoftTeams/

Video's van
YouTube: Coffee in the Cloud
YouTube: Microsoft Mechanics

En vooral de afgelopen maand heel intensief bezig geweest met het inrichten van Teams en alles eromheen. Ik heb dus leuk kunnen spelen (on-the-job), nu nog trouwens haha
Dit met ondersteuning van Microsoft Premier Field Engineers waar ik ook erg veel aan heb gehad.

Tot nu toe heb ik vertrouwen in het examen, ik hoop alleen dat je niet heel veel over het voice/calling gedeelte krijgt. Dat is het enige waar ik nog weinig ervaring mee heb. Maar we gaan het zien. ;)

Owja, ik heb een CBT Nuggets abbo en daar staan ook nog wel video's over Teams, niet heel veel.

[Voor 4% gewijzigd door Pedr0 op 06-04-2020 22:44]

Build from the Cloud up!

• segil
@Pedr0 dank voor het delen. Momenteel ben ik bezig met een Teams training op ITpro.tv, die grotendeels de topics dekt van MS-700.

Succes met je examen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pedr0
Zojuist MS-700 gehaald, viel best tegen maar als je voldoende hands-on ervaring hebt en je de eerder genoemde websites goed checkt moet het wel lukken.

Vaak is het ook logisch nadenken zoals altijd.

Verder de eerste keer proctored en dat was prima. Ik werd wel 1x onderbroken of ik me hand voor m'n mond wilde weghalen. Ik doe dat vaak als ik aan het lezen ben en aan het denken ben haha

Build from the Cloud up!

• segil
Pedr0 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:14:
Zojuist MS-700 gehaald, viel best tegen maar als je voldoende hands-on ervaring hebt en je de eerder genoemde websites goed checkt moet het wel lukken.

Verder de eerste keer proctored en dat was prima. Ik werd wel 1x onderbroken of ik me hand voor m'n mond wilde weghalen. Ik doe dat vaak als ik aan het lezen ben en aan het denken ben haha
Gefeliciteerd en herkenbaar, ik kreeg ook op m'n donder toen ik aan mijn gezicht had. Weet je in ieder geval dat er daadwerkelijk iemand meekijkt :)
Hoe was de verdeling van vragen? Kreeg je veel voice/voip/skype-migratie?

• musiman

Dat is wat ik eerder al zei: het MS-700 examen is lastig.

Maar.... gefeliciteerd!!! :D

Make music, not war

• Pedr0
segil schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:02:
[...]

Gefeliciteerd en herkenbaar, ik kreeg ook op m'n donder toen ik aan mijn gezicht had. Weet je in ieder geval dat er daadwerkelijk iemand meekijkt :)
Hoe was de verdeling van vragen? Kreeg je veel voice/voip/skype-migratie?
Sorry voor deze late reactie, beetje erg druk gehad gisteren. Ik kreeg inderdaad redelijk wat voice/voip/skype-migratie vragen, en gelukkig heb ik ook die goed gemaakt en heel eerlijk soms logisch denken en gegokt. :P

Maar een ding is zeker, als ik niet zoveel hands-on ervaring had opgedaan de afgelopen maand was de kans stukken kleiner dan ik het gehaald zou hebben.

Deze website dekt de lading aardig, https://tomtalks.blog/202...prep-guide-and-resources/

Verder ook aandacht voor storage, en dan waar wordt alles opgeslagen. Messages, Chats etc..etc..
Wat powershell dingen, niet spannend.

Owja, duik ook even de de RBAC rollen en wat er mogelijk is qua reports etc.

Build from the Cloud up!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuckyLuke

LuckyLuke

paella schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:55:
Labs kwamen later dit jaar dacht ik te menen. Dacht te menen dat er nu ook inderdaad praktijk bij kwam kijken, dat je niet alleen maar vragen hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuckyLuke

LuckyLuke

Oh ik heb dan dat ik dichter op m'n laptop ga zitten. Dan ga ik met m'n gezicht naar voren om vol te foccusen op de woorden. Werd bij mij ook ingegrepen en ik moest wat naar achteren met m'n hoofd. Examen toen ook gehaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
@Pedr0 Bedankt voor de info. Zelf heb ik dit Office 365 naslagwerk gekocht vorig jaar. Zeer uitgebreid over de werking van alle Office 365 componenten, waaronder Teams. Niet specifiek gericht op examens, maar een prima naslag document.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:09
Net nog een mail gehad dat de opleiding bij @musiman digitaal worden gegeven en dat MS verlengd heeft naar januari 2021.
Heb nu maar voor de laatste keer gemaild wat de status is bij mijn werk. Want dat gaat waarschijnlijk helemaal niks worden.
Anders maar geld lenen oid om het te betalen. Wellicht dat ik nog via het werk of dan toch wat kan lenen.
Want ik ben het nu echt wel zat.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• musiman
Arunia schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:33:
Net nog een mail gehad dat de opleiding bij @musiman digitaal worden gegeven en dat MS verlengd heeft naar januari 2021.
Heb nu maar voor de laatste keer gemaild wat de status is bij mijn werk. Want dat gaat waarschijnlijk helemaal niks worden.
Anders maar geld lenen oid om het te betalen. Wellicht dat ik nog via het werk of dan toch wat kan lenen.
Want ik ben het nu echt wel zat.
Op dit moment zijn veel bedrijven aan het afwachten en krijgen wij (en daarmee bedoel ik de volledige IT trainingen sector, dus ook de andere trainingsinstituten) te maken met een daling van het aantal aanmeldingen.
Hopelijk vind je nog een manier. Mocht je privé een training willen boeken, wat wel vaker gebeurt, dan is er wellicht wat te regelen. Maar ik ben geen verkoper, geef alleen maar les. :)

Make music, not war

• Arunia
@musiman Ik heb al contact met de jongedame (gokje :P) van jullie kantoor.
Haar mail van afgelopen week was de reden om meteen maar weer actie te ondernemen.
We zijn een half jaar verder en vanuit de opleider via mijn werk schiet het in ieder geval totaal niet op.
Dus mijn leidinggevende (die aangeboden heeft 50% te betalen (vond jullie opleiding vrij duur, maar daar krijg je ook zeker veel voor terug) meteen gemaild dat ik er klaar mee was om te wachten en dat ik de eerste offerte (die van jullie) eigenlijk gewoon wil gaan doen. Had namelijk al lang klaar kunnen zijn. En dat doet gewoon zeer.
Hij gaf aan nogmaals naar die offerte te kijken. Al is het maar iets wat ik van mijn werk krijg, de rest regelen we wel.

Mijn vrouw geeft ook aan dat ik het moet doen. Het geld komt wel goed. Inderdaad heb ik ook aangeboden gekregen om in delen te betalen. Moet heel even afwachten en dan schiet ik hem zeker in.
Qua manier van betalen kon ik het eerste certificaat die mei van start gaat in 2 delen dan betalen.

Zal het vanavond nog even met mijn vrouw bespreken, maar de uitkomst gaat wel zijn dat ik hem gewoon in schiet. Anders maar niet met financiele ondersteuning vanuit mijn werk. Ben er nu wel echt klaar mee.

• Hmmbob
Bonnetjes bewaren en opgeven bij de belastingaangifte over dit jaar....

• musiman
Arunia schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:27:
@musiman Ik heb al contact met de jongedame (gokje :P) van jullie kantoor.
Haar mail van afgelopen week was de reden om meteen maar weer actie te ondernemen.
We zijn een half jaar verder en vanuit de opleider via mijn werk schiet het in ieder geval totaal niet op.
Dus mijn leidinggevende (die aangeboden heeft 50% te betalen (vond jullie opleiding vrij duur, maar daar krijg je ook zeker veel voor terug) meteen gemaild dat ik er klaar mee was om te wachten en dat ik de eerste offerte (die van jullie) eigenlijk gewoon wil gaan doen. Had namelijk al lang klaar kunnen zijn. En dat doet gewoon zeer.
Hij gaf aan nogmaals naar die offerte te kijken. Al is het maar iets wat ik van mijn werk krijg, de rest regelen we wel.

Mijn vrouw geeft ook aan dat ik het moet doen. Het geld komt wel goed. Inderdaad heb ik ook aangeboden gekregen om in delen te betalen. Moet heel even afwachten en dan schiet ik hem zeker in.
Qua manier van betalen kon ik het eerste certificaat die mei van start gaat in 2 delen dan betalen.

Zal het vanavond nog even met mijn vrouw bespreken, maar de uitkomst gaat wel zijn dat ik hem gewoon in schiet. Anders maar niet met financiele ondersteuning vanuit mijn werk. Ben er nu wel echt klaar mee.
Wij bieden examengarantie. De examens worden dus door ons betaald. Mocht je een paar keer zakken, dan kun je de training nog een keer kosteloos inzitten. Dan nog kun je van mij een dag examen training krijgen, ben ik per e-mail bereikbaar, kan worden geskyped of ge-WebEx'd (hoe spel je dat?). Etc.

Make music, not war

• Arunia
@musiman dat heb ik vandaag ook aangegeven. Alhoewel het voor mijn beslissing niet uit maakt. Ik wil van mijn werk weten hoeveel ze betalen. :P
Maar ik ga dit weekend het besluit nemen en doorgeven hoe en wat.

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Vraagje voor de experts: ik heb besloten met mijn werkgever dat ik office 365 ga halen. Zelf zat ik te kijken naar MS-100 en MS-101 klopt het dat je geen titel krijgt en verplicht bent eerst andere associatie moet halen? Waarbij de focus ligt op totaal andere producten?

[Voor 71% gewijzigd door HKLM_ op 11-04-2020 08:36]

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:15

ralpje

Deugpopje

Klopt, de combinatie van die twee geeft je geen specifieke titel (los van MCP), maar aangevuld met een elective (MS-500, MS-700, maar ook bijvoorbeeld de al bestaande MCSE Productivity Solutions) ben je M365 Enterprise Administrator. Zie https://docs.microsoft.co...ingredirect_certs-web-wwl.

Houd er wel rekening mee dat MS-100 en MS-101 niet alleen Office 365 is, maar ook alles wat verder bij M365 hoort (dus Intune etc.). Het is dus iets uitgebreider (maar daarom zeker niet minder de moeite waard).

365Dude - Strava

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
ralpje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:35:
Klopt, de combinatie van die twee geeft je geen specifieke titel (los van MCP), maar aangevuld met een elective (MS-500, MS-700, maar ook bijvoorbeeld de al bestaande MCSE Productivity Solutions) ben je M365 Enterprise Administrator. Zie https://docs.microsoft.co...ingredirect_certs-web-wwl.

Houd er wel rekening mee dat MS-100 en MS-101 niet alleen Office 365 is, maar ook alles wat verder bij M365 hoort (dus Intune etc.). Het is dus iets uitgebreider (maar daarom zeker niet minder de moeite waard).
Jammer ik vind dat microsoft dan wel de plank mis slaat... Ik ben geen Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate bijvoorbeeld ondankt mijn MCSA 10 omdat ik ooit met het verkeerde examen heb geupgrade volgens microsoft....

Dat het uitgebreider is weet ik dingen zoals intune etc gaan we op werk ook gebruiken dit jaar dus dat komt mooi van pas.

Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True