[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:15

ralpje

Deugpopje

Ik heb zelf een jaar of drie terug de 346 en 347 gedaan en was daarmee MCSA O365. Dat verdween opeens en werd de MS-100 en MS-101, maar omdat dat meer is dan alleen O365 was er geen transitie examen. Ik moest dus opnieuw beginnen, heb de MS-100 en MS-101 gedaan (die laatste een maandje of anderhalf geleden) en kwam er toen pas achter dat ik nóg een examen moet doen :+
Binnenkort die MS-500 of MS-700 maar ff plannen denk ik, even kijken wat het handigst / makkelijkst is. Ik zou beiden gewoon op ervaring moeten kunnen halen.
Op dit moment doe ik een (vanuit het werk georganiseerde) AZ-500 (klassikaal, maar dus wel online momenteel) en daarna maar eens kijken welke MS ik nog pak. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel overlap er is tussen AZ-500 en MS-500, dat zou een mooi 1-2-tje kunnen zijn :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02
ralpje schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:46:
Ik heb zelf een jaar of drie terug de 346 en 347 gedaan en was daarmee MCSA O365. Dat verdween opeens en werd de MS-100 en MS-101, maar omdat dat meer is dan alleen O365 was er geen transitie examen. Ik moest dus opnieuw beginnen, heb de MS-100 en MS-101 gedaan (die laatste een maandje of anderhalf geleden) en kwam er toen pas achter dat ik nóg een examen moet doen :+
Binnenkort die MS-500 of MS-700 maar ff plannen denk ik, even kijken wat het handigst / makkelijkst is. Ik zou beiden gewoon op ervaring moeten kunnen halen.
Op dit moment doe ik een (vanuit het werk georganiseerde) AZ-500 (klassikaal, maar dus wel online momenteel) en daarna maar eens kijken welke MS ik nog pak. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel overlap er is tussen AZ-500 en MS-500, dat zou een mooi 1-2-tje kunnen zijn :p
Ik zou dus eerst MD-100 MD101 moeten doen of iets als MS-500 waarbij als ik naar de topic kijk je basis dingen moet weten die je leert in MS-100... of ik moet Exchange of sharepoint gaan doen 8)7

Naja dan maar geen titel en twee losse examens denk ik zo, uiteindelijk zijn het de skills die tellen :+
Maar Microsoft learning is wat mij betreft wel eens beter geweest.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:51
HKLM_ schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:38:
[...]

Jammer ik vind dat microsoft dan wel de plank mis slaat... Ik ben geen Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate bijvoorbeeld ondankt mijn MCSA 10 omdat ik ooit met het verkeerde examen heb geupgrade volgens microsoft....

Dat het uitgebreider is weet ik dingen zoals intune etc gaan we op werk ook gebruiken dit jaar dus dat komt mooi van pas.
Herkenbaar. Ik was Office 365 MCSA, maar kon weer opnieuw beginnen met MS-100 en MS-101, want mijn MCSA titel zei blijkbaar helemaal niets. Uiteindelijk heb ik MS-100,101 en 500 gedaan voor de "Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert" titel. Nu bezig met MS-700 (Teams). Soms heb ik het idee dat ze bij Microsoft Learning denken dat IT-ers onbeperkte studietijd hebben, en alle geld van de wereld om al die examens te betalen. Het is gewoon balen dat een groot deel van MS-100/101 overeen kwam met Office 365 MCSA, en MS-500 weer voor een groot deel overeenkomt met MS-100/101 8)7
Dit gecombineerd met die constante wijzigingen in de certificeringen en het feit dat het nooit echt duidelijk is wat je nu exact moet leren voor een examen, maakt het dat ik er wel steeds minder zin in krijg. Nieuwe kennis op doen vind ik nog steeds leuk, maar specifiek leren voor een cert. niet.

[ Voor 12% gewijzigd door segil op 11-04-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:31:
[...]

Herkenbaar. Ik was Office 365 MCSA, maar kon weer opnieuw beginnen met MS-100 en MS-101, want mijn MCSA titel zei blijkbaar helemaal niets. Uiteindelijk heb ik MS-100,101 en 500 gedaan voor de "Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert" titel. Nu bezig met MS-700 (Teams). Soms heb ik het idee dat ze bij Microsoft Learning denken dat IT-ers onbeperkte studietijd hebben, en alle geld van de wereld om al die examens te betalen. Het is gewoon balen dat een groot deel van MS-100/101 overeen kwam met Office 365 MCSA, en MS-500 weer voor een groot deel overeenkomt met MS-100/101 8)7
Dit gecombineerd met die constante wijzigingen in de certificeringen en het feit dat het nooit echt duidelijk is wat je nu exact moet leren voor een examen, maakt het dat ik er wel steeds minder zin in krijg. Nieuwe kennis op doen vind ik nog steeds leuk, maar specifiek leren voor een cert. niet.
Ik snap alleen niet waarom ze MS-500 als assosiate hebben gedaan aangezien je daar dingen moet kunnen waarvan je de basis leert in ms-100.. (zo lees ik het iig)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:56
segil schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:31:
[...]

enig idee waar ik leerstof kan vinden betreft 100 en 101 ? Ben er nog niet mee bezig in de praktijk bij ons. Pas begonnen. Dus lijkt me prima dan.

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 11-04-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
theduke1989 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:22:
[...]

enig idee waar ik leerstof kan vinden betreft 100 en 101 ? Ben er nog niet mee bezig in de praktijk bij ons. Pas begonnen. Dus lijkt me prima dan.
Ik zou zeggen, doorzoek dit topic, dan vind je genoeg informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:24

3DDude

I void warranty's

Zo recent even de AZ-103 gehaald.

Wat een examen trouwens echt smerige vraagstelling met dingen die je nooit gebruikt. (ik heb niet even een Express Route om shit te testen M$..)
Nu maar aan de Securing Server 2016 (70-744), lijkt me wel interessant en dan heb ik weer een MCSE (dan heb ik m 4 keer uitgespeeld denk ik :+ ) nu het nog kan.

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 11-04-2020 10:58 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
3DDude schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:58:
Zo recent even de AZ-103 gehaald.

Wat een examen trouwens echt smerige vraagstelling met dingen die je nooit gebruikt. (ik heb niet even een Express Route om shit te testen M$..)
Nu maar aan de Securing Server 2016 (70-744), lijkt me wel interessant en dan heb ik weer een MCSE (dan heb ik m 4 keer uitgespeeld denk ik :+ ) nu het nog kan.
Gefeliciteerd! Was het moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Het was een close call haha, ik had 760 punten.

ik had een Udemy cursus gekocht (12 euro) want die was nog bijgewerkt begin van 2020. Omdat Azure telkens veranderd. Dat is ook waar ik altijd goed naar kijk tegenwoordig met pluralsight kom ik er vaak achter dat de cursus van al even geleden is en dan nooit meer word bijgewerkt.

Daarom vind ik Udemy altijd wel beter want meestal word dat bijgewerkt met de wijzigingen.

Het examen zelf, ik had 760 punten..
Het examen is heel breed, ik ben gelijk van 0 naar Azure Admin gegaan natuurlijk. Maar sommige vragen waren wel geavanceerd en heb je een keer moeten configureren wil je dat weten.
Je moet wel degelijk de boel labben / doorklikken , deployen en testen.
Flauwe dingen ook voor VPN Gateways heb je zo'n apart subnetje nodig, maar in de casus is er al een express route. M.a.w. je moet maar net weten dat als je een expressroute hebt, dat subnetje al bestaat.
En dat vind ik flauw van microsoft want niet iedereen heeft even een expressroute liggen :P.

Verder als je achter logische dingen komt dat je VM, VMNET en Recovery Services vault in dezelfde regio moeten zitten anders gaat het niet werken. (waar je resource groep uithangt maakt dan weer geen bal uit.. die kan in een andere regio zitten..)
Wil je je VM met een Netwerkadapter (VMNET) in een andere regio connecten --> wordt dat redeployen en die VM in de andere regio deployen.

Als je eenmaal achter dat soort dingen bent kun je wat makkelijker terug redeneren. Maar de vragen waren nog steeds wel heel erg gedetaileerd...

Dus ben blij dat ik m heb gehaald. nu mijn MCSA 2016 maar is naar MCSE core brengen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
3DDude schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:09:

ik had een Udemy cursus gekocht (12 euro) want die was nog bijgewerkt begin van 2020. Omdat Azure telkens veranderd. Dat is ook waar ik altijd goed naar kijk tegenwoordig met pluralsight kom ik er vaak achter dat de cursus van al even geleden is en dan nooit meer word bijgewerkt.

Daarom vind ik Udemy altijd wel beter want meestal word dat bijgewerkt met de wijzigingen.

Het examen zelf, ik had 760 punten..
Het examen is heel breed, ik ben gelijk van 0 naar Azure Admin gegaan natuurlijk. Maar sommige vragen waren wel geavanceerd en heb je een keer moeten configureren wil je dat weten.
Je moet wel degelijk de boel labben / doorklikken , deployen en testen.
Flauwe dingen ook voor VPN Gateways heb je zo'n apart subnetje nodig, maar in de casus is er al een express route. M.a.w. je moet maar net weten dat als je een expressroute hebt, dat subnetje al bestaat.
En dat vind ik flauw van microsoft want niet iedereen heeft even een expressroute liggen :P.

Verder als je achter logische dingen komt dat je VM, VMNET en Recovery Services vault in dezelfde regio moeten zitten anders gaat het niet werken. (waar je resource groep uithangt maakt dan weer geen bal uit.. die kan in een andere regio zitten..)
Wil je je VM met een Netwerkadapter (VMNET) in een andere regio connecten --> wordt dat redeployen en die VM in de andere regio deployen.

Als je eenmaal achter dat soort dingen bent kun je wat makkelijker terug redeneren. Maar de vragen waren nog steeds wel heel erg gedetaileerd...

Dus ben blij dat ik m heb gehaald. nu mijn MCSA 2016 maar is naar MCSE core brengen :).
Ja deze lijkt zelfs geupdate tot April 2020:
https://www.udemy.com/course/70533-azure/

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
3DDude schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:09:

Is dat die cursus van Scott Duffy? Die heb ik ook gekocht, maar vindt 'm flink tegenvallen. Er is ook veel kritiek op reddit over zijn cursus, dat de lesstof verouderd is en hij niet alles behandeld wat je moet weten.
Blij om te horen dat je het wel gehaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Ja Scott Duffy. Klopt inderdaad niet alles is behandeld. Komt denk ook omdat ze aan het examen blijven sleutelen en veel gasten zijn die de Q&A s alleen leren.
Ik denk dat mede hierdoor omdat iedereen en z'n broertje dit examen met die Q&A's haalt dat daarom het steeds lastiger wordt en ze dus van die smerige detail vragen gaan stellen..

Je moet zelf ik een test tenant even van alles testen en doen.

Alleen zo kom je erachter dat je in je adres space als er dus niks uit te delen is je geen subnet erbij kan maken. Is logisch maar die grapjassen doen alles met een adress space van /8 ja dan kan je heel veel subnets erin klikken natuurlijk...

[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 11-04-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Het stomme aan die Azure cursus (eigenlijk aan Azure in het algemeen) is dat je voor een account aan te maken per se een credit card nodig hebt... Kan Microsoft nou niet gewoon PayPal aanvaarden ofzo? :/ In de Microsoft Store kan dit wel, waarom dan niet gewoon doortrekken naar hun andere diensten waar je eventueel betalingen moet doen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Omdat je met PayPal geen credit check kan doen (een basislimiet/reservering) om te kijken of je de mogelijke kosten wel kan dragen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Nu online
Hmmbob schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:03:
Omdat je met PayPal geen credit check kan doen (een basislimiet/reservering) om te kijken of je de mogelijke kosten wel kan dragen.
Ah dat wist ik niet. Is wel spijtig, want ik wil niet alleen voor Azure een credit card gaan aanvragen.

Maar ze beloven toch alles uit te zetten als je de limiet van de gratis versie bereikt hebt? Dan kan er toch niets aangerekend worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Robinho96 op 11-04-2020 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Robinho96 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:04:
[...]

Ah dat wist ik niet. Is wel spijtig, want ik wil niet alleen voor Azure een credit card gaan aanvragen.

Maar ze beloven toch alles uit te zetten als je de limiet van de gratis versie bereikt hebt? Dan kan er toch niets aangerekend worden?
Zo te zien kan je ook een prepaid CC toevoegen.
https://microsoftazure.kn...zure-debit-prepaid-cards/

Bij de primera bijvoorbeeld: https://www.primera.nl/pay2d-prepaidkaart

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 11-04-2020 19:13 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Ik zag dat er mensen goede ervaringen hebben met UDEMY.
Nu had ik gisteren een actie gezien MS100 & MS-101 & Sharepoint voor €10,- normaal ''€155,-'' hier zit 200+ uur aan materiaal. Ik wil nu dus binnenkort voor 100-101 gaan.

Maar tot mijn verbazing wat ik eerst niet zag, is er nu ook een Exam versie van €10,- (80 uur aan materiaal) natuurlijk denk ik puur voor UDEMY. Maar dit soort praktijken zijn die relevant voor als ik dan bijvoorbeeld via Online MS exam doe? of hoe zit dat.

heb het gevoel dat ik een verkeerde aankoop heb gedaan, nu ben ik al bij course 8. Nog niet echt om overeind voor te zitten. Maar gaat wel komen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
theduke1989 schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:42:
Beste alle,

Nu had ik gisteren een actie gezien MS100 & MS-101 & Sharepoint voor €10,- normaal ''€155,-'' hier zit 200+ uur aan materiaal. Ik wil nu dus binnenkort voor 100-101 gaan.

Maar tot mijn verbazing wat ik eerst niet zag, is er nu ook een Exam versie van €10,- (80 uur aan materiaal) natuurlijk denk ik puur voor UDEMY. Maar dit soort praktijken zijn die relevant voor als ik dan bijvoorbeeld via Online MS exam doe? of hoe zit dat.

heb het gevoel dat ik een verkeerde aankoop heb gedaan, nu ben ik al bij course 8. Nog niet echt om overeind voor te zitten. Maar gaat wel komen vermoed ik.
Udemy is een platform dat mensen de mogelijkheid biedt om trainingen/cursussen te verkopen. Ze produceren zelf geen content. Dus het hangt helemaal van de aanbieder (leraar) af wat het niveau is. Of de cursus die jij gekocht hebt goed is, is daarmee lastig te beantwoorden.
Overigens hebben ze altijd bij Udemy hoge kortingen, ik heb nooit anders gezien. Tis een marketing truc om je iets te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 23:00
Heb vorige week MS-900 MS365 Fundamentals behaald. Pluralsight, MS docs en “Vlads tech talk” blog waren voor mij genoeg. Ik wilde kennis op doen van wat MS365 te bieden heeft en eventueel mooie opstap naar Modern Desktop.
Thuis exam ging prima, alles van tafel en vooral geen hand voor je gezicht. Kreeg gelijk een waarschuwing in me scherm van Heidi 🤭.
Exam crashte trouwens een keer! Schrok me rot want dit was bij mij één na laatste vraag. Gelukkig herstelde PersonVue dit weer automatisch.

Wil nu kijken of ik verder kan met Teams. Sources op internet genoeg met theorie materiaal (ook weer MS docs en Tom talks studie guide). Zulke sources voor MS900 was voor mij voldoende, maar voor teams zal ik wat meer praktijk ervaring op moeten doen. Iemand een tip over waar ik met de admin interface kan spelen, en PS kan proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 12-04-2020 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Regel een trial tenant (kun je vrij eenvoudig aanvragen) en je kunt helemaal los :)
Mocht je bij een MS Partner werken: via demo.microsoft.com kun je eventueel een demo-tenant opspinnen die ook al gevuld is met content (mail in de mailboxen, channels / content in Teams, etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Paul.tjuh1986 schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:18:
Iemand een tip over waar ik met de admin interface kan spelen, en PS kan proberen?
Je kunt een 30 dagen E5 trial aanvragen (gratis) en deze kan je verlengen naar 60 dagen, als je een CC nummer opgeeft. (kost niets, wordt ook niet verlengd). Je krijgt dan 25 licenties om mee te testen.

btw, hoe heb je getest geoefend voor je MS-900?

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 12-04-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:24:
[...]

Je kunt een 30 dagen E5 trial aanvragen (gratis) en deze kan je verlengen naar 60 dagen, als je een CC nummer opgeeft. (kost niets, wordt ook niet verlengd). Je krijgt dan 25 licenties om mee te testen.

btw, hoe heb je getest voor je MS-900?
Voor MS-900 (en AZ-900) hoef je niet te testen :P Die kan je 1,2,3 halen als je de gratis online cursus van Microsoft doorloopt. Ik heb niet eens de het hele track gedaan en met iets meer als 700 punten gehaald ofzo. Beetje logisch nadenken en je bent er.

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 12-04-2020 18:45 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:44:
[...]

Voor MS-900 (en AZ-900) hoef je niet te testen :P Die kan je 1,2,3 halen als je de gratis online cursus van Microsoft doorloopt. Ik heb niet eens de het hele track gedaan en met iets meer als 700 punten gehaald ofzo. Beetje logisch nadenken en je bent er.
Ik bedoelde meer van oefenen in een tenant. Of is MS-900 alleen maar theorie leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:48:
[...]

Ik bedoelde meer van oefenen in een tenant. Of is MS-900 alleen maar theorie leren?
MS-900 stelt inderdaad niet zo veel voor net als AZ-900 ik heb deze gevolgt: https://docs.microsoft.co.../paths/m365-fundamentals/ 4 uurtjes theory ongeveer qua les stof en wat mij betreft prima voor het examen.

Ik heb ze dan ook puur voor de leuk :P

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 12-04-2020 18:52 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Nu online
theduke1989 schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:42:
Beste alle,

Is dat een cursus van Intellizy? Ik vind die cursussen altijd wel vrij duidelijk eigenlijk. En ik snap ook wel dat die eerste lessen niet zo uitdagend zijn qua moeilijkheid, maar uiteindelijk wijzen veel dingen (zoals een user aanmaken en daar licenties aan koppelen) zichzelf uit. Tenminste als je al wat voorkennis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Nu online
In welke volgorde hebben jullie trouwens jullie examens afgelegd? Is daar een speciale logische volgorde voor of kan je dat zelf kiezen?

Ik vraag dit aangezien ik nu volop aan het zoek ben naar werk, maar het vlot niet echt goed. De feedback is meestal dat andere kandidaten een beter profiel hebben. Ik denk dat dat komt omdat ik mijn hogeschooldiploma niet behaald heb. Door certificaten te behalen wil ik mezelf dan op dezelfde hoogte zetten van mijn medekandidaten.

Daarom zou ik graag weten met welk examen ik best begin.

[ Voor 71% gewijzigd door Robinho96 op 12-04-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Robinho96 schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:04:
[...]

Is dat een cursus van Intellizy? Ik vind die cursussen altijd wel vrij duidelijk eigenlijk. En ik snap ook wel dat die eerste lessen niet zo uitdagend zijn qua moeilijkheid, maar uiteindelijk wijzen veel dingen (zoals een user aanmaken en daar licenties aan koppelen) zichzelf uit. Tenminste als je al wat voorkennis hebt.
Gaat on deze,

https://www.udemy.com/cou...ms-100-ms-101-sharepoint/

Wil eigenlijk dan direct als het kan hierop een certificate behalen. Maar als ik naar @segil luister Dan is het niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Nu online
theduke1989 schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:52:
[...]

Gaat on deze,

https://www.udemy.com/cou...ms-100-ms-101-sharepoint/

Wil eigenlijk dan direct als het kan hierop een certificate behalen. Maar als ik naar @segil luister Dan is het niet aan te raden?
Awel ja, die bedoel ik. Hun cursussen vind ik persoonlijk heel duidelijk en ik vermoed wel dat je met deze cursus op je examens zou moeten slagen. Ik heb zelf nog geen ervaring eerlijk gezegd met dergelijke examens. Ik ga er binnenkort zelf ook aan beginnen.

En als ik die cursus nu bekijk had ik beter ook die gekocht. Ik heb de cursussen van MS-100 en MS-101 apart gekocht, kwam op € 25,98 uit bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Robinho96 op 12-04-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Nu online
Bestaat er eigenlijk een goede Udemy Cursus over MD-100 en MD-101, of leer ik het best daarvoor via een boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Robinho96 hoe Worden de curssusen gegeven? Ik vermoed dit zijn geen official certificates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Nu online
theduke1989 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:33:
@Robinho96 hoe Worden de curssusen gegeven? Ik vermoed dit zijn geen official certificates?
Welke bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

theduke1989 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:33:
Cursussen geven sowieso geen 'officiele certificaten', dat doen de examens. Die examens kun je met of zonder gevolgde cursus gewoon doen. Bij een cursus via een 'echte' aanbieder krijg je vaak wel een examenvoucher, zodat de kosten voor je examen (en soms ook herexamen) gedekt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:34
Zo, vandaag ingeschreven voor het eerste certificaat beginnend op 11 mei t/m 14 mei.
Vanochtend mijn leidinggevende gesproken en aangegeven dat ik me hoe dan ook in ga schrijven.
Kreeg daarop een positieve opmerking en meteen een cc naar iemand die een studieovereenkomst met me op moet gaan stellen. Dus heb ik op dit moment goede hoop dat ik de helft hiervoor ga krijgen.

Weet niet wie bij @musiman die training geeft. Moet nog wel naar mijn laatste deel van het netwerk kijken (het stuk waar mijn vaste pc aangesloten staat. Want tijdens het werk heb ik wel gehad dat het er uit viel.
Denk dat die oudere hardware daar gewoon aan vervanging toe is.

Vind het super spannend om weer iets te doen. Maar heb er wel zin in!

/edit
Mijn werk betaald de helft, dus dat scheelt een aardige slok. Ben daar ook heel dankbaar voor.
Upgrade van het laatste deel van het netwerk wordt morgen bezorgd, dus dat zou ook geen problemen moeten geven tijdens de training.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 14-04-2020 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 15:33

Agent47

I always close my contracts.

[...]

AZ-900 is het eerste examen voor Azure toch? Kan je deze ook boeken met voucher / credit card?
Welke stof heb jij gebruikt? Ik wil mezelf ook wat meer verdiepen in Azure.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Agent47 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:54:
[...]

AZ-900 is het eerste examen voor Azure toch? Kan je deze ook boeken met voucher / credit card?
Welke stof heb jij gebruikt? Ik wil mezelf ook wat meer verdiepen in Azure.
Deze kan je net zo boeken als de andere examen. Ik heb dit gebruikt om te leren: https://docs.microsoft.co...paths/azure-fundamentals/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
[...]

gratis klinkt goed, waar kan dat, zelf wou ik nadat ik wat meer verdieping heb gevonden in O365 dat ook beginnen met Azure, maar als het qua tijd gelimiteerd is wil ik die eerst doen.

Ik betaal mijn curussen en examens zelf. Jammer genoeg wilt mijn bedrijf hiervoor niet betalen. Ik zit in de detachering, en wordt hier alleen maar ''cursussen'' gegeven indien de klant dat wilt... Vandaar dat ik me knowledge wil verleggen, en zo dus direct in een bedrijf kom die wel zijn medewerkers wilt betalen.

op de officiele website van MS, heb je deze link: https://eu1.mindhub.com/a...mpaign=msofficialpractice officiele leer examen?

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 14-04-2020 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 18:45
Ik denk dat HKLM_ deze bedoelt: https://docs.microsoft.co...paths/azure-fundamentals/
(oeps, dat zei HKLM al... :D)

[ Voor 13% gewijzigd door paella op 14-04-2020 13:17 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
theduke1989 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:12:
[...]

gratis klinkt goed, waar kan dat, zelf wou ik nadat ik wat meer verdieping heb gevonden in O365 dat ook beginnen met Azure, maar als het qua tijd gelimiteerd is wil ik die eerst doen.

Ik betaal mijn curussen en examens zelf. Jammer genoeg wilt mijn bedrijf hiervoor niet betalen. Ik zit in de detachering, en wordt hier alleen maar ''cursussen'' gegeven indien de klant dat wilt... Vandaar dat ik me knowledge wil verleggen, en zo dus direct in een bedrijf kom die wel zijn medewerkers wilt betalen.

op de officiele website van MS, heb je deze link: https://eu1.mindhub.com/a...mpaign=msofficialpractice officiele leer examen?
Lees je ook het topic? Het staat letterlijk in de post boven je en in mijn post van afgelopen zondag heb ik het ook al genoemd :P

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:17

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Arunia schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:26:
Zo, vandaag ingeschreven voor het eerste certificaat beginnend op 11 mei t/m 14 mei.
Vanochtend mijn leidinggevende gesproken en aangegeven dat ik me hoe dan ook in ga schrijven.
Kreeg daarop een positieve opmerking en meteen een cc naar iemand die een studieovereenkomst met me op moet gaan stellen. Dus heb ik op dit moment goede hoop dat ik de helft hiervoor ga krijgen.

Weet niet wie bij @musiman die training geeft. Moet nog wel naar mijn laatste deel van het netwerk kijken (het stuk waar mijn vaste pc aangesloten staat. Want tijdens het werk heb ik wel gehad dat het er uit viel.
Denk dat die oudere hardware daar gewoon aan vervanging toe is.

Vind het super spannend om weer iets te doen. Maar heb er wel zin in!

/edit
Mijn werk betaald de helft, dus dat scheelt een aardige slok. Ben daar ook heel dankbaar voor.
Upgrade van het laatste deel van het netwerk wordt morgen bezorgd, dus dat zou ook geen problemen moeten geven tijdens de training.
Volgens mij heb jij je ingeschreven voor een cursus die ik zelf verzorg. 😁😁😁

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:29

Qwerty-273

Meukposter

Weer twee nieuwe beta's:
DA-100: Analyzing Data with Microsoft Power BI.
DP-300 Administering Relational Databases on Microsoft Azure.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En uitslag beta Exam AZ-220: Microsoft Azure IoT Developer bekend. Heb ik niet gedaan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:16
Gisteren MS-100 gedaan: faal :(
Ik had het idee dat het best aardig ging maar uiteindelijk slechts 586 punten. Ik denk dat ik ff een korte break neem en dan ga werken aan de punten waar ik de minste ervaring mee heb.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
HKLM_ schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:50:
[...]

MS-900 stelt inderdaad niet zo veel voor net als AZ-900 ik heb deze gevolgt: https://docs.microsoft.co.../paths/m365-fundamentals/ 4 uurtjes theory ongeveer qua les stof en wat mij betreft prima voor het examen.

Sorry vindt dit een beetje stoere praat, maar je zal vast meer praktijk ervaring hebben dan mijzelf..

Demo omgeving is niet nodig, maar je moet bijvoorbeeld weten waar de knopjes zitten in Intune of MS admin centre.
Ik had een stuk meer nodig dan “4 uurtjes”. Vooral het security en compliance stukje en de licentie vormen vindt ik persoonlijk pittig als je niet veel ervaring heb met cloud services van MS.

Sources die mij hebben geholpen:
Microsoft Docs (gratis versie)
Vlads tech talk blog over ms-900
Pluralsight CBT

[ Voor 7% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 15-04-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Agent47 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:54:
[...]

AZ-900 is het eerste examen voor Azure toch?
https://query.prod.cms.rt...cms/api/am/binary/RE2PjDI
Super handige poster ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Paul.tjuh1986 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 18:04:
[...]

Sorry vindt dit een beetje stoere praat, maar je zal vast meer praktijk ervaring hebben dan mijzelf..

Demo omgeving is niet nodig, maar je moet bijvoorbeeld weten waar de knopjes zitten in Intune of MS admin centre.
Ik had een stuk meer nodig dan “4 uurtjes”. Vooral het security en compliance stukje en de licentie vormen vindt ik persoonlijk pittig als je niet veel ervaring heb met cloud services van MS.

Sources die mij hebben geholpen:
Microsoft Docs (gratis versie)
Vlads tech talk blog over ms-900
Pluralsight CBT
Naja dat heeft niks met stoere praat te maken het examen is gewoon redelijk makkelijk het is niet voor niks een foundation examen.

Het zal ook met ervaring te maken hebben inderdaad voor mij was het doornemen i.i.g ruim voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 15-04-2020 18:42 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 10:02
HKLM_ schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:50:
[...]

Kan je deze leren voor de Az 900 of is dit alleen voor ms 900?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paella
Klein beetje zelfonderzoek doen, dan vind je op de pagina voor AZ-900

https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/az-900

meteen een link naar het learning path voor Azure: https://docs.microsoft.co...paths/azure-fundamentals/

"Nadat u dit leertraject hebt voltooid, hebt u de benodigde kennis voor het AZ900 Microsoft Azure Fundamentals-examen."

[ Voor 19% gewijzigd door paella op 19-04-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 18:53
Iemand al eens een thuis examen gedaan waarbij je voornamen op je paspoort/id-kaart afwijkt vergeleken met je voornaam in je Microsoft account?

Heb in mijn Microsoft account alleen mijn roepnaam staan, in plaats van alle voornamen (doopnamen). Wil binnenkort een examen plannen maar twijfel of ik niet eerst dit recht moet laten zetten.

Bij de examen centra’s in het land hebben ze hier nooit eerder een probleem van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Ik heb 2 voornamen en maar 1 in het MS account (maar dat is wel 1 van mijn voornamen en geen afwijkende roepnaam). Nooit problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
SparTi schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:24:
Iemand al eens een thuis examen gedaan waarbij je voornamen op je paspoort/id-kaart afwijkt vergeleken met je voornaam in je Microsoft account?

Heb in mijn Microsoft account alleen mijn roepnaam staan, in plaats van alle voornamen (doopnamen). Wil binnenkort een examen plannen maar twijfel of ik niet eerst dit recht moet laten zetten.

Bij de examen centra’s in het land hebben ze hier nooit eerder een probleem van gemaakt.
Ik had ook altijd mijn roepnaam. Ik heb dat eens bij Microsoft nagevraagd toen der tijd en ze adviseerde mij om een name change aan te vragen zodat het geen problemen zou opleveren voor een online protector examen. Wij nederlanders wijken nog wel eens af met onze echte namen en roep namen en dat weten die examen indianen niet altijd 😜

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparTi
Via het trainingsupport forum mijn naam laten wijzigen. Thanks all.👍🏻

Kan ik over een paar weken rustig een examen inplannen.

Lees op het trainingsupport forum regelmatig topics over online Proctoring die af en toe niet komt opdagen. Zit je daar een lange tijd te wachten op niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Zo, de boeken zijn gisteren binnen gekomen.
De 4 vrije dagen opgegeven op mijn werk en een declaratie voor de helft van de opleiding over de schutting gegooid bij mijn werk.
11 mei aan de slag!

Denk dat ik nog wel wat info ga krijgen over het hoe en wat. Zal de PDF eens doornemen en alvast door het boek gaan zodat ik goed beslagen ten ijs ga of hoe die uitspraak ook is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:00
Ik was bezig met studeren voor mijn eerste examen, nl 70-740.
Maar nu lees ik dat deze niet meer beschikbaar zijn volgend jaar. Aangezien ik dus nog alle examens voor MCSA 2016 moet doen, zie ik dit niet haalbaar tegen 2021.

Heeft het dan wel nog zin om er bv 2 te halen? Of wacht ik dan beter op nieuwe cursussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Hoe ver ben je al met leren voor 70-740? Examens verlopen eind januari 2021.
Ik zou vol inzetten op alle 3 de examens. 1 examen per kwartaal moet opzich te doen zijn, afhankelijk van hoeveel tijd je erin kan steken.

Het is niet zo dat je niets meer aan je MCSA hebt, na januari 2021. Windows server 2016 blijft voorlopig nog ondersteunt door Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Ongeveer 1/3e nu, maar deed het wel erg traag omdat ik dacht tijd genoeg te hebben. Komende maanden zal ik wel meer studietijd kunnen vrijmaken.
Het is vooral wat lastig inschatten omdat het mijn eerste examen is. Ik heb ook nog maar 2 jaar IT ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Waar staat je organisatie m.b.t Azure en Office365? Zijn jullie hier al mee bezig of speelt het nog niet? Heeft dit eventueel ook je interesse?

Je kan namelijk de switch maken om in plaats voor MCSA 2016 te gaan, eventueel richting Azure of Office365 te gaan.

Je certificering voor Azure en Office365 verlopen na 2 jaar (associate/expert categorie). Daarna moet je deze gaan vernieuwen, mits je bij wilt blijven.

Hoe dan ook, als je MCSA 2016 wilt gaan halen (alle 3 de modules) dan heb je nog circa 9 maanden de tijd. Als je de juiste studiematerialen tot je beschikking hebt, kan je snel een hoop informatie mee op doen.

Wat vind je van de leerstof tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Arunia schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:41:
Zo, de boeken zijn gisteren binnen gekomen.
De 4 vrije dagen opgegeven op mijn werk en een declaratie voor de helft van de opleiding over de schutting gegooid bij mijn werk.
11 mei aan de slag!

Denk dat ik nog wel wat info ga krijgen over het hoe en wat. Zal de PDF eens doornemen en alvast door het boek gaan zodat ik goed beslagen ten ijs ga of hoe die uitspraak ook is. :P
Voor welke ga je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Agent47 740 in mei en daarna uiteraard 741 en 742 ofwel serverbeheer 2016.

Ik heb er vertrouwen in dit wel te gaan halen, maar heb ook een opleider gekozen waar ik een goed gevoel bij heb. ;)

Het blijft overigens spannend om ja 15 jaar een opleiding te starten.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 27-04-2020 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Het blijft overigens spannend om ja 15 jaar een opleiding te starten.
Start van de rest van je leven lang leren? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@paella daar hoop ik wel op. Of in ieder geval mezelf verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
SparTi schreef op maandag 27 april 2020 @ 23:04:
Waar staat je organisatie m.b.t Azure en Office365? Zijn jullie hier al mee bezig of speelt het nog niet? Heeft dit eventueel ook je interesse?

Je kan namelijk de switch maken om in plaats voor MCSA 2016 te gaan, eventueel richting Azure of Office365 te gaan.

Je certificering voor Azure en Office365 verlopen na 2 jaar (associate/expert categorie). Daarna moet je deze gaan vernieuwen, mits je bij wilt blijven.

Hoe dan ook, als je MCSA 2016 wilt gaan halen (alle 3 de modules) dan heb je nog circa 9 maanden de tijd. Als je de juiste studiematerialen tot je beschikking hebt, kan je snel een hoop informatie mee op doen.

Wat vind je van de leerstof tot nu toe?
Ik werk bij een IT-dienstverlener, dus wij beheren de IT van een paar honderdtal klanten. Bijna alle klanten hebben eigenlijk onpremise infra of in ons datacenter. Meer en meer wordt er inderdaad gemigreerd naar O365.
Geen idee waarom, maar ik werk hier niet zo graag mee. Nog altijd het meest fan van eigen exchange servers bv.

De leerstof vind ik tot nu toe verrassend makkelijk, maar het zijn voorlopig ook zaken waar ik al af en toe mee gewerkt heb. Als ik wat verder blader, kom ik zaken tegen waar ik nog niet zo veel ervaring mee heb (containers, HA,...)
Momenteel werk ik met zo'n groen studieboek en CBT nuggets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:55
Vanochtend stond mijn allereerste online Microsoft examen gepland. Examen start om 10.30 dus ik zat keurig om 10.15 klaar te wachten op de proctor/greeter. Op een gegeven moment was het 11.00 uur dus ik maar bellen met Pearson Vue aangezien de chat niet beschikbaar was.

Na 20 minuten te hebben gewacht kreeg ik iemand aan de telefoon die niet te verstaan was maar ik kon eruit opmaken dat ik nog maar even moest wachten vanwege de drukte, uiteraard spelen ze het op Covid19 maar dat is al weken aan de gang dus dat vind ik een slecht excuus.
Vorige week heb ik het examen ingepland dus ik neem aan dat ze wel weten wie wanneer gaat inloggen.

Na een uur te hebben gewacht werd mijn examen geannuleerd en moest maar een formulier op de website invullen om een nieuwe afspraak te maken.

Baal behoorlijk want ik was er klaar voor en vind het jammer dat het zo gemakkelijk via hun geannuleerd kan worden en dat je er zelf maar achteraan moet gaan. Ik denk dat ik het maar annuleer en ga afnemen op locatie, dan maar een paar weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@JL-IP(!) dat is wel klote. Wat betreft de drukte, ze zullen nu minder mankracht hebben en veel, veel meer online examens. Ik denk dat het daarom zo lang duurde. Blijft verder gewoon rot natuurlijk, want nu moet je weer een examen inplannen, voorbereiden, naar toe gaan, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
JL-IP(!) schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:26:
Vanochtend stond mijn allereerste online Microsoft examen gepland. Examen start om 10.30 dus ik zat keurig om 10.15 klaar te wachten op de proctor/greeter. Op een gegeven moment was het 11.00 uur dus ik maar bellen met Pearson Vue aangezien de chat niet beschikbaar was.

Na 20 minuten te hebben gewacht kreeg ik iemand aan de telefoon die niet te verstaan was maar ik kon eruit opmaken dat ik nog maar even moest wachten vanwege de drukte, uiteraard spelen ze het op Covid19 maar dat is al weken aan de gang dus dat vind ik een slecht excuus.
Vorige week heb ik het examen ingepland dus ik neem aan dat ze wel weten wie wanneer gaat inloggen.

Na een uur te hebben gewacht werd mijn examen geannuleerd en moest maar een formulier op de website invullen om een nieuwe afspraak te maken.

Baal behoorlijk want ik was er klaar voor en vind het jammer dat het zo gemakkelijk via hun geannuleerd kan worden en dat je er zelf maar achteraan moet gaan. Ik denk dat ik het maar annuleer en ga afnemen op locatie, dan maar een paar weken wachten.
Dat is knap waardeloos. Heb je je zo voorbereid op het examen, komt de online proctor niet opdagen. Heb je toevallig al gehoord wanneer de examen centra weer open gaan?
sandpatt schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:46:
[...]

Ik werk bij een IT-dienstverlener, dus wij beheren de IT van een paar honderdtal klanten. Bijna alle klanten hebben eigenlijk onpremise infra of in ons datacenter. Meer en meer wordt er inderdaad gemigreerd naar O365.
Geen idee waarom, maar ik werk hier niet zo graag mee. Nog altijd het meest fan van eigen exchange servers bv.

De leerstof vind ik tot nu toe verrassend makkelijk, maar het zijn voorlopig ook zaken waar ik al af en toe mee gewerkt heb. Als ik wat verder blader, kom ik zaken tegen waar ik nog niet zo veel ervaring mee heb (containers, HA,...)
Momenteel werk ik met zo'n groen studieboek en CBT nuggets.
Dan zou ik sowieso voor MCSA gaan om dat dit jaar nog te behalen. d:)b

Iemand hier nare ervaring met het kopen van Microsoft voucher (en 1 retake) via Mindhub? Ze adverteren dat je binnen 2u je code zou krijgen. Ondertussen wacht ik al 36uur en nog niets ontvangen. Ook de spam en junk folder al gecontroleerd. Mindhub benaderd via mail en via Facebook maar contact leggen met die toko is ontzettend lastig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hoe doen jullie de examens btw?

hier in Duitsland, is er een lockdown voor examineringsplekken.
Gewoon online thuis of in Nederland kan het wel gewoon nog via een center ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
theduke1989 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:39:
hoe doen jullie de examens btw?

hier in Duitsland, is er een lockdown voor examineringsplekken.
Gewoon online thuis of in Nederland kan het wel gewoon nog via een center ?
Lees eens letterlijk de post boven je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@segil was niet naar de laatste post gegaan.

Maar bedankt bij jullie kan je dus nog wel fysiek afnemen. Dat is wel goed ... Maar online gaat de voorkeur naar uit zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

JL-IP(!) schreef op woensdag 29 april 2020 @ 13:26:

Oh dat is balen! Ik heb hem nu 2-3 keer thuis gedaan. Ik deed hem vaak om 10:00. 09:30 ging die " open" dacht ik en moest ik m'n hele kamer laten zien en mijn paspoort. Hierna kon ik meteen beginnen, vaak was dit rond 9:45. Nog nooit zoiets meegemaakt als jij en ik zou ook pissig zijn aangezien je wel gestudeerd hebt en je het wilt behalen.

Ohja Covid 19 is b*llshit, want je kan die examens op elk moment van de dag doen dus er hoort altijd iemand te zitten. Ik kan hem om 04.30 doen als ik kachel uit de stad kom bewijs van spreken.

[ Voor 6% gewijzigd door Agent47 op 30-04-2020 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@Agent47 Waarom zou dat bullshit zijn? Elk bedrijf heeft last van het virus. Feit is dat nu veel, veel meer examenaanvragen online gedaan worden en vermoedelijk zullen ook medewerkers uitvallen die ziek worden. En de bezetting zal kleiner zijn vanwege de maatregelen. Allemaal best begrijpelijk toch? Blijft lullig natuurlijk als je examen niet doorgaat. Maar ook ik heb een gevalletje gehad voor Corona dat ik pas na 50 min. met proctor werd doorverbonden. En ook toen waren mensen wiens examen werd geannuleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door segil op 30-04-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 18:16
Ik heb blijkbaar geluk gehad dan. Paar weken terug ook mijn voor de eerste keer een proctor examen gedaan. Foto's gemaakt van de kamer en van m'n paspoort. Vervolgens kon ik direct het examen starten, 10 minuten voor de officiele begintijd. Geen proctor gezien of gehoord verder, hoefde niet nogmaals mijn paspoort te laten zien oid.

Edit: zelfde als LuckyLuke 2 posts hierboven dus ;) Had die positieve ervaring ff gemist tussen de reacties.

[ Voor 14% gewijzigd door Caeruleus op 30-04-2020 10:51 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Laatst online: 06-06 16:01
Ik lees hier al een poosje mee en heb volgende week mijn eerste 'thuis' examen, voorheen ging ik naar Global Knowledge.

In de kamer waar ik nu werk staat ook het buro van mij vrouw. Als ik dat afscherm met een laken, is dat voldoende? Of moet ik meer maatregelen nemen. Op een schilderij na is de kamer dan helemaal 'leeg'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

altern8 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:22:
Ik lees hier al een poosje mee en heb volgende week mijn eerste 'thuis' examen, voorheen ging ik naar Global Knowledge.

In de kamer waar ik nu werk staat ook het buro van mij vrouw. Als ik dat afscherm met een laken, is dat voldoende? Of moet ik meer maatregelen nemen. Op een schilderij na is de kamer dan helemaal 'leeg'.
Schilderij liefst van de muur. Buro hoef je niet af te schermen.
Ik zit aan de keukentafel die helemaal leeg is , heb alleen m'n paspoort gereed, gaat altijd goed.
Verder zorgen dat er niemand je kamer binnenkomt want je bent dan af :9
Kortom stuur je vrouw/ vriendin + eventuele koter op pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
Na 2 dagen is mijn Microsoft voucher binnen. Zag dat het examen center a.s maandag plek heeft en gelijk ingeschreven. 😋

Nu nog even de laatste dingen goed doornemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-06 10:45
Ik heb een vraag hopelijk weet iemand het want global knowledge is deze 2 dagen vrij.

Als ik hier kijk https://www.globalknowled.../cloud_computing/m-az104# Dan staat er virtueel en klasikaal? Maar klasikaal mag toch helemaal niet?

Als het virtueel is krijg je dan certificaat van deelname?
Als het virtueel is krijg je dan ook een code waardoor je kan inloggen om meer te leren. Vorige keer bij AZ-900 kreeg ik dat namelijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparTi
Vandaag de AZ-300 gehaald. *O*

Examencenter was vandaag voor het eerst weer geopend. Desinfecterende handgel bij de ingang en verder was ik alleen in het examen center.
sgouman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:22:
Ik heb een vraag hopelijk weet iemand het want global knowledge is deze 2 dagen vrij.

Als ik hier kijk https://www.globalknowled.../cloud_computing/m-az104# Dan staat er virtueel en klasikaal? Maar klasikaal mag toch helemaal niet?

Als het virtueel is krijg je dan certificaat van deelname?
Als het virtueel is krijg je dan ook een code waardoor je kan inloggen om meer te leren. Vorige keer bij AZ-900 kreeg ik dat namelijk wel.
A.s. Woensdag ga ik de AZ-301 volgen bij Globalknowledge. Bij mijn cursus staat ook virtueel en klassikaal. Denk dat ze virtueel en klassikaal bedoelen: virtueel lesvolgen terwijl de rest van de medestudent je kan zien/horen. Daarmee heb je een klassikaal gevoel.

Studie wordt opgenomen en kan je 24-48u na de cursus alles terugkijken. Voor de rest geen idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gister AZ-400 gehaald :)
Zag het eigenlijk meer als een proefexamen omdat ik afgelopen tijd druk was met andere dingen, was dus lekkere meevaller :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• altern8
Agent47 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:33:
[...]

Schilderij liefst van de muur. Buro hoef je niet af te schermen.
Ik zit aan de keukentafel die helemaal leeg is , heb alleen m'n paspoort gereed, gaat altijd goed.
Verder zorgen dat er niemand je kamer binnenkomt want je bent dan af :9
Kortom stuur je vrouw/ vriendin + eventuele koter op pad
Gisteren az-300 behaald via een thuis examen. :*) Ik had een laken over het buro van mijn vrouw geplaatst, en een laken over mijn tweede scherm / computer. Daarnaast schilderij van de muur.

Kreeg ik complimenten van de examinator dat ik goed was voorbereid en dat het hem tijd in discussie scheelde ;) Kon direct aan het examen beginnen. Top.

[ Voor 45% gewijzigd door altern8 op 08-05-2020 08:41 . Reden: beneden quote ipv boven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
altern8 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:40:
[...]

Gisteren az-300 behaald via een thuis examen. :*) Ik had een laken over het buro van mijn vrouw geplaatst, en een laken over mijn tweede scherm / computer. Daarnaast schilderij van de muur.
Mmhhh, volgende keer ook maar eens proberen. Tot nu toe ruimde ik m'n halve kamer leeg, incl 2e monitor. Maar als het zo ook kan, is dat wel veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
segil schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:43:
[...]

Mmhhh, volgende keer ook maar eens proberen. Tot nu toe ruimde ik m'n halve kamer leeg, incl 2e monitor. Maar als het zo ook kan, is dat wel veel makkelijker.
Zeker makkelijker! :-) Overigens had ik ook de vloer leeg; geen prullenbak/tassen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Thuis examen doen gaat hem hier niet worden...
Daar is het echt een te grote zooi voor. Gelukkig kan ik bij mijn opleider terecht en is het daar super goed geregeld bij navraag. Hoop dat dat nog wel even zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik had afgelopen maandag een online protocored AZ-500.
Bureau leeg, grote handdoek over m'n beide monitors en alleen m'n laptop aan. Aan de dingen aan de muur (foto's, schilderijen, etc.) verder niets gedaan. Whiteboardje uiteraard wel leeggemaakt. Was geen probleem, werd netjes geholpen door de greeter en kon het examen starten.
Na een vraag of vier liep ik tegen issue aan waardoor ik niet door kon klikken naar de volgende vraag. Via de 'ask for help' knop een proctor gevraagd en vervolgens werd m'n hele examen afgesloten :/
Omdat het examen al gestart was kon ik het niet hervatten. Geprobeerd te bellen met PearsonVUE, maar na 15 minuten in de wacht het maar opgegeven. Berichtje via Twitter gestuud en een emailtje, maar tot op heden geen reactie.
Ik las wel ergens dat als je al voorbij de 'greeter' bent en het examen daarna onverwacht afgesloten wordt er automatisch een call gelogd wordt... Ik wacht nog maar even af wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
ralpje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:36:
Bureau leeg, grote handdoek over m'n beide monitors en alleen m'n laptop aan. Aan de dingen aan de muur (foto's, schilderijen, etc.) verder niets gedaan. Whiteboardje uiteraard wel leeggemaakt. Was geen probleem, werd netjes geholpen door de greeter en kon het examen starten.
Na een vraag of vier liep ik tegen issue aan waardoor ik niet door kon klikken naar de volgende vraag. Via de 'ask for help' knop een proctor gevraagd en vervolgens werd m'n hele examen afgesloten :/
Omdat het examen al gestart was kon ik het niet hervatten. Geprobeerd te bellen met PearsonVUE, maar na 15 minuten in de wacht het maar opgegeven. Berichtje via Twitter gestuud en een emailtje, maar tot op heden geen reactie.
Ik las wel ergens dat als je al voorbij de 'greeter' bent en het examen daarna onverwacht afgesloten wordt er automatisch een call gelogd wordt... Ik wacht nog maar even af wat er gebeurt.
Bij een thuisexamen klijft er toch altijd iemand meekijken of is dat niet meer zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
ralpje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:36:
Dat is zuur. Ik heb 1x tijdens een examen de proctor gesproken via de ingebouwde chat, maar niet meegemaakt dat de applicatie afsluit. Ook een keertje gebeld en moest ik inderdaad erg lang wachten, maar uiteindelijk wel een medewerker ad lijn gekregen. Ik hoop dat het snel opgelost wordt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Je hoort toch wel erg veel problemen met de examens, voor 160 euro mag je toch wel verwachten dat ze dit beter op orde hebben. Voor AZ-103 is het nauwelijks te doen om de labs opdrachten te doen, je zit in een half scherm op een resolutie van 1024 x 768. Ik had me daar over beklaagt en toen adviseerden ze me een ander centrum aan, inderdaad mooie grote schermen, alleen nog steeds zelfde resolutie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
raptorix schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:46:
Je hoort toch wel erg veel problemen met de examens, voor 160 euro mag je toch wel verwachten dat ze dit beter op orde hebben. Voor AZ-103 is het nauwelijks te doen om de labs opdrachten te doen, je zit in een half scherm op een resolutie van 1024 x 768. Ik had me daar over beklaagt en toen adviseerden ze me een ander centrum aan, inderdaad mooie grote schermen, alleen nog steeds zelfde resolutie :(
Hoe bedoel je? Dat de monitor 1024x768 is, of de virtual lab?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Het is maar goed dat morgen mijn 4-daagse cursus begint. :p net ter voorbereiding een oefen examen 70-740 gedaan 18% met 50% op containers. Maar dat was ook wel te verwachten. Meeste vragen gingen om powershell codes. Dat onthoud je niet in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
segil schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:05:
[...]

Virtiual lab als ik het zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
[...]

Ik denk de monitor, virtual lab was echt klein, ongeveer de helft van de portal was zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Arunia schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:44:
Het is maar goed dat morgen mijn 4-daagse cursus begint. :p net ter voorbereiding een oefen examen 70-740 gedaan 18% met 50% op containers. Maar dat was ook wel te verwachten. Meeste vragen gingen om powershell codes. Dat onthoud je niet in één keer.
Containers weegt maar 5-10% zag ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 05-06 08:48
sgouman schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Bij een thuisexamen klijft er toch altijd iemand meekijken of is dat niet meer zo?
Dat was in mijn geval een paar weken terug zeker zo. Lastige vraag uit een testlet zat ik hardop voor te lezen, ging dat figuur tegen me chatten dat ik niet mocht praten...... weg concentratie. Dus ja, er wordt meegekeken en geluisterd. (ja ik weet dat het niet mag etc... het was 1 vraag, tegen het einde) Uiteindelijk toch geslaagd.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 26-05 15:17

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

raptorix schreef op zondag 10 mei 2020 @ 13:46:
[...]

De examens gaan via Vue. Vue accepteert 3 verschillende resoluties:
- 1920x1080
- 1280x1024
- 1024x768

Wanneer je bijvoorbeeld een monitor zou gebruiken die 1600x900 is, dan val je dus terug naar de laagst ondersteunde resolutie.
Mijn zéér dringend advies is: zorg ervoor dat je 1920x1080 gebruikt!!! Wanneer je dat niet doet, dan moet je in de performance labs enorm veel scrollen. En dat scrollen werkt voor geen meter.
Arunia schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:44:
Het oefenexamen dat jij gedaan hebt, is m.b.v. MeasureUp. De vragen die je daar hebt, zijn over het algemeen nog iets lastiger dan die van het echte examen. Wanneer je daar 50% scoort, ben je al behoorlijk goed op weg.

[ Voor 20% gewijzigd door musiman op 14-05-2020 08:27 ]

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Vandaag az 104 training afgerond. Blijkt dat de trainer niet heeft opgenomen😡.

Weet iemand waar ik az 104 kan oefenen? Measureup heeft deze helaas nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 14-05-2020 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
sgouman schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:18:
Vandaag az 104 training afgerond. Blijkt dat de trainer niet heeft opgenomen😡.

Weet iemand waar ik az 104 kan oefenen? Measureup heeft deze helaas nog niet.
AZ-104 is toch nog in beta, of niet? Je kunt ook AZ-103 oefenexamen doen, dan heb je een groot deel al gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-06 16:23
Zouden jullie nu nog starten met de AZ103, of toch de 104 al, ik weet niet zo goed wat het grote voordeel voor de 104 zou zijn.

Uitkomst en certificaat zijn toch t zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
Gerwin486741 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:22:
Zouden jullie nu nog starten met de AZ103, of toch de 104 al, ik weet niet zo goed wat het grote voordeel voor de 104 zou zijn.

Uitkomst en certificaat zijn toch t zelfde?
Klopt dus daarom gewoon voor AZ-103 gaan. Krijg je meteen de uitslag. Ook ik ben al 1.5mnd aan het studeren voor AZ-103.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-06 15:58
Een hele mooie aanbieding bij GK! tot het einde van het jaar onbeperkt virutele trainingen voor €2999

https://www.globalknowled...-subscriptions/gk-polaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
ThaBilly schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:12:
Een hele mooie aanbieding bij GK! tot het einde van het jaar onbeperkt virutele trainingen voor €2999

https://www.globalknowled...-subscriptions/gk-polaris
Ik zag het ja... best veel geld en het jaar is al bijna voor de helft om. Maar mocht je van plan zijn een paar klassikale trainingen te volgen dit jaar, kan dit een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
AZ-104 is uit beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
Bron? Want hier staat dat ie nog gewoon in Beta is: https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/az-104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Sterker nog, ik ga AZ-104 in beta op 29 mei nog doen!
Een goede bron zou zijn https://twitter.com/libertymunson maar die zegt nu niets, alleen dat MS-700 scores uit de beta beschikbaar zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door paella op 20-05-2020 09:15 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.