Een e-mail: https://imgur.com/a/U9KOMY1St00mwals schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:26:
[...]
Heb jij hier ook een bron van?
Hier lees hier ik namelijk dat er vooralsnog geen reden is om het niet door te laten gaan.
[...]
Site zal nog bijgewerkt moeten worden, maar ik heb vanochtend een email ontvangen - exact zoals deze:St00mwals schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:26:
[...]
Hier lees hier ik namelijk dat er vooralsnog geen reden is om het niet door te laten gaan.
[...]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb de e-mail ook ontvangen dat het niet doorgaat, helaas.St00mwals schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:26:
[...]
[...]
Boort dat virus ons ook nog een gratis examen door de neus... :-)
No production networks were harmed during this posting
Dat is even de vraag, en die heb ik op het MS forum gesteld. Hopelijk kunnen we alsnog een gratis examen krijgen.paella schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:17:
Boort dat virus ons ook nog een gratis examen door de neus... :-)
Mooi! Hier nog een voorstander van de deadline opschuiven naar eind dit jaar. Heb letterlijk twee weken terug een studieovereenkomst getekend en had eigenlijk op cursus gemoeten afgelopen donderdag en vrijdag, echter niet kunnen gaan vanwege ziekte.HKLM_ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:11:
Een support moderator van het MCP forum geeft aan dat Microsoft deze week met een update komt over de perikelen rondt het veranderen van de certificering en de krappe deadline van 30 juni
Planning ziet er nu (te) strak uit, dus hoop dat het inderdaad verlengt word. Zo niet, word het helaas een andere cursus. Zou alleen niet weten wat ik dan zou moeten gaan volgen, iemand een suggestie die een beetje vergelijkbaar is met MCSA?
Ben een starter die op de helpdesk zit op het moment, maar later dit jaar wel naar de buitendienst zal gaan (als het allemaal goed loopt in het bedrijf
Ik heb nog nooit een MS training gevolgd, maar wel eens een paar MCT documenten gezien (van MS-100 en 101). Volgens mij zijn dat de documenten die jij als MCT-er krijgt. Het lijkt erop dat de tekst identiek is als de leerstof in de gratis EDX courses, is dat ook jouw ervaring? Vertel je dan nog veel meer dan wat in het document staat? Anders lijkt het erop dat een training ongeveer hetzelfde behandelt als de EDX course, en daarvan weet ik dat het lang niet de complete lading van het examen dekt. Ik ben nu bezig met AZ-103 en heb de EDX course voltooid. En ik ben nu opnieuw begonnen met een andere studiebron en daar wordt veel meer behandeld en ook gedetailleerder dan de EDX course.musiman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:38:
@HKLM_ Helaas kun je niet op MCT Central kijken. Daar zijn veel klachten van MCT'ers over de huidige certificeringen en over de vaak matige kwaliteit van de nieuwe rolebased trainingen. Wij als trainers moeten heel veel effort erin stoppen om toch nog een goede training te verzorgen. Deze week gaf ik een combi MS-100 / MS-101. Beide trainingen zijn 5-daags, maar ze bevatten zo weinig content dat ik ze samen in één week geef. Er staan veel fouten en onwaarheden in het materiaal. Vooral de MS-101 heeft onderwerpen die steeds herhaald worden. Doordat ik wat extra's laat zien en vertel, zorg ik ervoor dat de zwakheden in de training niet als zodanig ervaren worden. Maar na zo'n week lesgeven ben ik wel he-le-maal op. Echt moe.
Sterker nog, waar ik werk hanteren wij het volgende concept: ik wil dat je eerst het boek gelezen hebt, alvorens je bij mij in de training komt! Oftewel, ik heb geen zin om voor te lezen uit eigen werk. Dus ja, ik vertel veel meer dan in het boek staat.segil schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:41:
[...]
Ik heb nog nooit een MS training gevolgd, maar wel eens een paar MCT documenten gezien (van MS-100 en 101). Volgens mij zijn dat de documenten die jij als MCT-er krijgt. Het lijkt erop dat de tekst identiek is als de leerstof in de gratis EDX courses, is dat ook jouw ervaring? Vertel je dan nog veel meer dan wat in het document staat? Anders lijkt het erop dat een training ongeveer hetzelfde behandelt als de EDX course, en daarvan weet ik dat het lang niet de complete lading van het examen dekt. Ik ben nu bezig met AZ-103 en heb de EDX course voltooid. En ik ben nu opnieuw begonnen met een andere studiebron en daar wordt veel meer behandeld en ook gedetailleerder dan de EDX course.
Je kunt op deze site een afbeelding vinden van wat Microsoft vindt dat je kunt doen als tegenhanger voor o.a. MCSA.MusicMaikel schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:29:
[...]
Mooi! Hier nog een voorstander van de deadline opschuiven naar eind dit jaar. Heb letterlijk twee weken terug een studieovereenkomst getekend en had eigenlijk op cursus gemoeten afgelopen donderdag en vrijdag, echter niet kunnen gaan vanwege ziekte.
Planning ziet er nu (te) strak uit, dus hoop dat het inderdaad verlengt word. Zo niet, word het helaas een andere cursus. Zou alleen niet weten wat ik dan zou moeten gaan volgen, iemand een suggestie die een beetje vergelijkbaar is met MCSA?
Ben een starter die op de helpdesk zit op het moment, maar later dit jaar wel naar de buitendienst zal gaan (als het allemaal goed loopt in het bedrijf).
Zelf ben ik het er niet mee eens. Ik mis gewoon heel veel vaardigheden die in MCSA zitten en absoluut niet in de huidige Azure trainingen.
Tja...
[ Voor 35% gewijzigd door musiman op 03-03-2020 10:31 ]
Make music, not war
Ik zie de MCSA niet eens terug komen in die chart... Ben het volledig met je eens dat er wat mist. Microsoft stuurt nu ontzettend op Azure aan, terwijl er nog geen een van onze klanten gebruik maakt van deze technologie, behalve de Office 365 syncs. Achja, hopelijk later deze week meer duidelijkheid...musiman schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:56:
[...]
Je kunt op deze site een afbeelding vinden van wat Microsoft vindt dat je kunt doen als tegenhanger voor o.a. MCSA.
Zelf ben ik het er niet mee eens. Ik mis gewoon heel veel vaardigheden die in MCSA zitten en absoluut niet in de huidige Azure trainingen.
Tja...

Heb je hier al reactie op?segil schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:18:
[...]
Dat is even de vraag, en die heb ik op het MS forum gesteld. Hopelijk kunnen we alsnog een gratis examen krijgen.
Cloud ☁️
Op de pagina van Amsterdam staat nu een link naar on-demand content: https://techcommunity.mic.../ct-p/MicrosoftIgniteTourQ: If I registered for an eligible event but the event was cancelled, can I still claim this offer?
A: No. The certification exam offer is an extension of the on-site experience and if the event is cancelled, the certification exam offer is unavailable. However, we encourage you to continue learning with free, interactive training on Microsoft Learn!
[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 03-03-2020 21:31 ]
en dan volgend jaar iets "nieuws"introduceren genaamd MCITP.....
Nog geen persoonlijke reactie, maar zoals @Hmmbob ook al zegt, in de voorwaarden staat dat de aanbieding vervalt. Helaas.
Is er al iets bekend over soort Azure administrator certificering. Omdat MSCA er per 30 juni uit gaat. Overigens verwacht ik geen server 2019 certificering helaas.
Heb je de afgelopen 20 Posts gelezen en de blog van Microsoft?Donz2 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:24:
Is er al iets bekend over soort Azure administrator certificering. Omdat MSCA er per 30 juni uit gaat. Overigens verwacht ik geen server 2019 certificering helaas.
Cloud ☁️
Het blog van Microsoft had ik nog niks voorbij zien komen. Heb wel een link gevonden in de PostsHKLM_ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 20:27:
[...]
Heb je de afgelopen 20 Posts gelezen en de blog van Microsoft?
Met de SQL certificering zie ik hetzelfde. Sorry dat ik het zeg naae Azure Databases is nog lang niet volwaardig aan on premise.
Als het goed is gaat de opleiding voor Server 2016 door. Echter, de vraag is nog wanneer. Het zou klassikaal worden.
Denk dat het voor 30 juni wel te doen moet zijn, maar dan mogen ze wel opschieten. #wezijnalbijnaeenhalfjaarverder.
Maar goed. Anders zou ik ook niet weten welke opleiding ik moet gaan doen.
Denk dat het voor 30 juni wel te doen moet zijn, maar dan mogen ze wel opschieten. #wezijnalbijnaeenhalfjaarverder.
Fijn! Bij mij of bij één van mij concullega's?Arunia schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:00:
Als het goed is gaat de opleiding voor Server 2016 door. Echter, de vraag is nog wanneer. Het zou klassikaal worden.
Make music, not war
@musiman Mijn voorkeur zou bij jullie zijn geweest, maar aangezien mijn werk de helft betaald had ik daar weinig keuze in. Hoop dat het dan ook ruim goedkoper gaat zijn, want anders had ik geen half jaar hoeven wachten.
Heel eerlijk weet ik ook niet om welke concullega van jullie het gaat.
Hoop ook dat het een goeie is, maar dat zien we zodra ik alles weet.
Heel eerlijk weet ik ook niet om welke concullega van jullie het gaat.
Ik heb even snel terug gelezen en wellicht ben ik hier spuit 11 maar als het zo'n gedoe is om goedkeuring te krijgen voor een cursus waarvan je dan ook nog zelf de helft moet betalen, is het dan niet handiger om te zeggen:Arunia schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:41:
@musiman Mijn voorkeur zou bij jullie zijn geweest, maar aangezien mijn werk de helft betaald had ik daar weinig keuze in. Hoop dat het dan ook ruim goedkoper gaat zijn, want anders had ik geen half jaar hoeven wachten.
Heel eerlijk weet ik ook niet om welke concullega van jullie het gaat.![]()
Sorry werkgever, deze certificering is end of life in Juni, ik hou die centen liever in m'n zak en besteed zelf wel een paar honderd euro aan een Pluralsight abonnement en ga voor een van de nieuwe certificeringen leren op m'n gemak.
Je gaf aan dat je werkgever meer baat heeft bij een on-prem certificering maar ik zou liever aan mezelf denken en investeren in een meer toekomst bestendige certificering. Als de baas het echt zo nodig had gevonden dat je die certificering binnen zou halen hadden ze wat eerder met (100% van het) geld over de brug kunnen komen. Niet 3 maanden voor een certificering end of life gaat.
Ik heb zelf een hele reeks MS cursussen gevolgd in de afgelopen tig jaren maar vind het voor mijzelf zeker niet de heilige graal van leren hoewel de technische kant tegenwoordig een stuk beter werkt tijdens de cursus dan bijv. 10 jaar geleden.
Persoonlijk (maar dat staat los van de rest van het verhaal) vind ik Pluralsight / LinkedIN Learning / ITpro.tv het beste werken voor mij, aangevuld met praktijk en de MS website doorspitten.
no animals were harmed during the production of this message
@Caeruleus Het probleem bij mij is, dat ik door de organisatie gezworven heb. Uiteindelijk zit ik nu op een plek waar ik niet wil zijn (Servicedesk facilitair met deels het beheren van de sloten (pasjes en tags).
Zelf ben ik natuurlijk stom geweest om niet verder te leren, maar ik had het naar mijn zin yada yada.
Daarnaast nog het probleem dat ik heel lang niet wist wat ik wilde doen als werk. Ben eigenlijk altijd in de IT geweest waaronder heel veel applicatie beheer.
Vind alles leuk, servers, netwerk enzovoorts. Maar verdien op dit moment eigenlijk best "veel" voor de functie die ik bekleed.
Met mijn leidinggevende van AO in gesprek gegaan en die heeft aangegeven dat ik 50% krijg voor een opleiding (no strings attached). Dus als ik weg wil, kan dat zonder problemen.
Maar, die gaat natuurlijk praten over de opties. Mede ook vanwege de offerte van de instantie waar @musiman voor werkt. Uiteraard zou dat de betere keuze zijn en had ik ondertussen wellicht al klaar kunnen zijn, maar als ze dan bedragen horen van 2000 euro om het intern te doen (waar je natuurlijk nooit op uit komt, maar goed), dan wordt dat eerst bekeken. Dat heeft gewoon heel lang geduurd door allerlei tegenslagen. Ziekte van zowel de manager die dat regelt, degene aan de andere kant. Enzovoorts.
Daarnaast verwacht ik niet na zolang geen opleiding meer te hebben gedaan dat het met zelf studie gaat lukken.
Ik ga ook echt heel giftig worden als het bedrag van de offerte niet ruim lager komt te liggen dan die van bovengenoemde. Maar als er andere mensen mee betalen, krijg je dit soort dingen.
Mijn voorkeur is wel bekend en baal er ook van, maar nu is het zaak om gewoon papieren te krijgen en van daaruit verder te gaan. Cloud trekt me sowieso en Hyper-v of welk andere virtualisatie host ook.
Docker vind ik heel interessant, maar die heb ik op Udemy staan. Idem voor SQL.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar zelf heb ik het geld niet om 100% te betalen. Anders had ik dat allang gedaan.
Bedenk me net nog iets van wat je vraagt, ik val dus niet onder IT. En dus ook niet onder die manager. Niet dat hij me niet zou willen hebben na de opleiding, want ik heb al gesolliciteerd daar met de insteek hoe mijn toekomst er uit zou kunnen zien.
Het zou best nog eens kunnen dat 50% daar mijn huidige werkgever betaald wordt en misschien de andere 50% door de IT afdeling. Who knows. Zo niet, komt dat bedrag wel van mijzelf af. Dat is dan geen probleem.
Zelf ben ik natuurlijk stom geweest om niet verder te leren, maar ik had het naar mijn zin yada yada.
Daarnaast nog het probleem dat ik heel lang niet wist wat ik wilde doen als werk. Ben eigenlijk altijd in de IT geweest waaronder heel veel applicatie beheer.
Vind alles leuk, servers, netwerk enzovoorts. Maar verdien op dit moment eigenlijk best "veel" voor de functie die ik bekleed.
Met mijn leidinggevende van AO in gesprek gegaan en die heeft aangegeven dat ik 50% krijg voor een opleiding (no strings attached). Dus als ik weg wil, kan dat zonder problemen.
Maar, die gaat natuurlijk praten over de opties. Mede ook vanwege de offerte van de instantie waar @musiman voor werkt. Uiteraard zou dat de betere keuze zijn en had ik ondertussen wellicht al klaar kunnen zijn, maar als ze dan bedragen horen van 2000 euro om het intern te doen (waar je natuurlijk nooit op uit komt, maar goed), dan wordt dat eerst bekeken. Dat heeft gewoon heel lang geduurd door allerlei tegenslagen. Ziekte van zowel de manager die dat regelt, degene aan de andere kant. Enzovoorts.
Daarnaast verwacht ik niet na zolang geen opleiding meer te hebben gedaan dat het met zelf studie gaat lukken.
Ik ga ook echt heel giftig worden als het bedrag van de offerte niet ruim lager komt te liggen dan die van bovengenoemde. Maar als er andere mensen mee betalen, krijg je dit soort dingen.
Mijn voorkeur is wel bekend en baal er ook van, maar nu is het zaak om gewoon papieren te krijgen en van daaruit verder te gaan. Cloud trekt me sowieso en Hyper-v of welk andere virtualisatie host ook.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar zelf heb ik het geld niet om 100% te betalen. Anders had ik dat allang gedaan.
Bedenk me net nog iets van wat je vraagt, ik val dus niet onder IT. En dus ook niet onder die manager. Niet dat hij me niet zou willen hebben na de opleiding, want ik heb al gesolliciteerd daar met de insteek hoe mijn toekomst er uit zou kunnen zien.
Het zou best nog eens kunnen dat 50% daar mijn huidige werkgever betaald wordt en misschien de andere 50% door de IT afdeling. Who knows. Zo niet, komt dat bedrag wel van mijzelf af. Dat is dan geen probleem.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 05-03-2020 11:41 ]
Zit allemaal wat in, ik hoop alleen dat je de "value for money" van een 5 daagse training niet overschat. Ik persoonlijk vind het achteraf vaak het geld niet waard en doe liever zelfstudie.Arunia schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:39:
@Caeruleus Het probleem bij mij is, dat ik door de organisatie gezworven heb. Uiteindelijk zit ik nu op een plek waar ik niet wil zijn (Servicedesk facilitair met deels het beheren van de sloten (pasjes en tags).
Je geeft aan dat je denkt dat het voor jou geen optie is. Ik wil alleen aangeven dat ik denk dat een 5 daagse training je ook niet vanaf "nul" naar "klaar voor het examen" voorbereid.
Daarnaast moet je nog hopen dat de training uberhaupt doorgaat want ik kan me voorstellen dat het momenteel lastig is om het minimaal vereiste aantal deelnemers voor een server 2016 training bij elkaar te krijgen.
no animals were harmed during the production of this message
@Caeruleus Dat klopt ook helemaal. Ga het allemaal zien. Het ligt er en nu nog de offerte. Dan is het bekijken wat ze allemaal regelen en wat er bij in zit. Het is wel vergeleken met wat de organisatie waar Musiman werkt aan bied. Maar ga er niet vanuit dat het zo uitgebreid is.
Heb digitaal wel de boeken voor Server 2016 gekocht (was toen bij humblebundle). Daar kon ik ook niet voor zonder zitten. Dus naslagwerk heb ik ook wel.
Geen idee wat ik verder kan verwachten. Komt allemaal goed. Is het te kort om het te doen, dan ga ik dat zeker aangeven. Alleen een andere optie is er verder niet eigenlijk. 2019 bestaat niet als examens en is het dus hopen op verlenging naar eind dit jaar. Kan me ook niet voorstellen dat dat er niet komt.
Heb digitaal wel de boeken voor Server 2016 gekocht (was toen bij humblebundle). Daar kon ik ook niet voor zonder zitten. Dus naslagwerk heb ik ook wel.
Geen idee wat ik verder kan verwachten. Komt allemaal goed. Is het te kort om het te doen, dan ga ik dat zeker aangeven. Alleen een andere optie is er verder niet eigenlijk. 2019 bestaat niet als examens en is het dus hopen op verlenging naar eind dit jaar. Kan me ook niet voorstellen dat dat er niet komt.
Bij mijn werkgever gaat de 2016 training ook door bij 1 cursist.Caeruleus schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:52:
[...]
Zit allemaal wat in, ik hoop alleen dat je de "value for money" van een 5 daagse training niet overschat. Ik persoonlijk vind het achteraf vaak het geld niet waard en doe liever zelfstudie.
Je geeft aan dat je denkt dat het voor jou geen optie is. Ik wil alleen aangeven dat ik denk dat een 5 daagse training je ook niet vanaf "nul" naar "klaar voor het examen" voorbereid.
Daarnaast moet je nog hopen dat de training uberhaupt doorgaat want ik kan me voorstellen dat het momenteel lastig is om het minimaal vereiste aantal deelnemers voor een server 2016 training bij elkaar te krijgen.
Verder begin je bij ons met het lezen van het boek. Daarna kom je in de training. Wij geven slagingsgarantie en dat houdt in dat ik er alles aan doe om te helpen. De cursist mag bijvoorbeeld een training gratis nog een keer inzitten wanneer het examen niet gehaald wordt. Ook geef ik regelmatig examen trainingen. Allemaal inclusive. Ook een Skype sessie of bellen is mogelijk. De cursist kan mij altijd mailen wanneer er vragen zijn, om op die manier zo goed mogelijk voorbereid te zijn op het examen EN om de stof zo goed mogelijk te leren, want bij mij is het examen niet het doel, maar een middel.
Make music, not war
@musiman staat er op het MCT forum nog wat nieuws mbt het hele certificaten goedoe
Het forum voor ons groeit lekker maar microsoft gedraagt zich als een struisvogel momenteel
Ik ben best fel naar ze toe maar ben best voor roll based certification maar er mist gewoon teveel momenteel. Als ze nu gewoon een roll based server administrator en een roll based sql,exchange,sharepoint maken zijn er al heel wat meer mensen tevreden.
Het forum voor ons groeit lekker maar microsoft gedraagt zich als een struisvogel momenteel
Ik ben best fel naar ze toe maar ben best voor roll based certification maar er mist gewoon teveel momenteel. Als ze nu gewoon een roll based server administrator en een roll based sql,exchange,sharepoint maken zijn er al heel wat meer mensen tevreden.
[ Voor 40% gewijzigd door HKLM_ op 05-03-2020 21:30 ]
Cloud ☁️
Op dit moment ben ik MCSA 2016 (70-743 upgrade examen). In het verleden heb ik 70-413 gedaan (1 van de 2 vereiste examens voor MCSE 2012).
Nu zit ik te kijken naar https://www.microsoft.com...-core-infrastructure.aspx en begrijp hieruit dat ik eigenlijk ook MCSE: Core Infrastructure 2016 zou moeten zijn:
Stap 1: haal MCSA 2016
Stap 2: haal 1 van de volgende examens: Exam 70-744, Exam 70-745, Exam 70-413, Exam 70-414, Exam 70-537
Mis ik iets? Want op mijn transcript staat enkel dat ik MCSA ben. Of moet ik een 2016-equivalent van 70-413 halen om de titel MCS: Core Infrastructure 2016 binnen te slepen?
Relevante behaalde examens in dit scenario:
417 Upgrading Your Skills to MCSA Windows Server 2012 December 19, 2012
413 Designing and Implementing a Server Infrastructure May 26, 2014
743 Upgrading Your Skills to MCSA: Windows Server 2016 October 2, 2018
Nu zit ik te kijken naar https://www.microsoft.com...-core-infrastructure.aspx en begrijp hieruit dat ik eigenlijk ook MCSE: Core Infrastructure 2016 zou moeten zijn:
Stap 2: haal 1 van de volgende examens: Exam 70-744, Exam 70-745, Exam 70-413, Exam 70-414, Exam 70-537
Mis ik iets? Want op mijn transcript staat enkel dat ik MCSA ben. Of moet ik een 2016-equivalent van 70-413 halen om de titel MCS: Core Infrastructure 2016 binnen te slepen?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik heb even een (gecensureerde) kopie getrokken van één van de topics aldaar.HKLM_ schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:28:
@musiman staat er op het MCT forum nog wat nieuws mbt het hele certificaten goedoe![]()
Bij deze:
===
MCSA, MCSD, and MCSE Certifications to retire by June 30, 2020
#1 Posted on February 25, 2020 by XXX
AsMicrosoft continues to invest in role-based learning offerings, Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA), Solutions Developer (MCSD), and Solutions Expert (MCSE) certifications will be phased out with a final retirement date of June 30th, 2020.As you are likely aware, Microsoft has modernized our training and certification model with the launch of role-based training and certifications. Role-based training and certifications allow learners to build and demonstrate skills for applicable job roles in the industry. In a short amount of time we have added 34 new certifications to our portfolio across Azure, Modern Workplace, and Business Applications. As we continue to expand on role-based learning offerings, all remaining MCSA, MCSD, and MCSE certifications and associated exams will retire on June 30, 2020.A majority of Microsoft Learning Partners have already transitioned their focus to role-based courses. However, we understand that there still may be related questions to business impacts. On 2/27, you will find additional information in the Learning Partner FAQ. Microsoft Worldwide Learning will publicly announce these changes in a February 27th blog post via our Learning Community Blog. Additionally, in the coming weeks you’ll find additional information on our Learning Resources page and on the Learning Partner Yammer page. Thank you for your continued partnership as we continue to work towards our shared goal of driving skills (and certification!) in the marketplace. Best Regards,Microsoft Worldwide Learning Team
Reply
Replied on February 28, 2020 by XXX
It's too bad there is no longer an entry level developer cert. It seems like there would be market and a need for that. The closest thing we have seems to be the Azure Developer Associate, but the prereqs to begin looking at that material include knowledge of C#, Visual Studio, ASP.Net, and probably PowerShell. There used to be several exams to cover this content alone, and now this is what candidates need to know before starting to work on the new exam.
It seems problematic that the learning path to achieving the prerequisites is longer than the learning path to cover the content of the cert. It also seems problematic that determining the path to achieve the prereqs is left as an exercise for the reader.
Reply
Replied on March 1, 2020 XXX
Where are the Developer roles?
You're releasing .net 5 later this year! Where are the Certifications for that? Are there any plans? Not everybody needs Azure! I've dozens of customers who are waiting for .net 5 with WPF to go for the future without Azure. Where are the Developer roles? Seriously this is ridiculous if your are cutting all developers out of the certifications.
Reply
Replied on March 3, 2020 by XXX
"Apparently, they're not cutting out developers, they're just cutting out all non-Azure technologies. So the dev cert covers Cosmos DB, but not SQL (unless its Azure SQL). Likewise, it covers deploying ASP.Net apps to Azure, but not creating ASP.Net apps.
Reply
Replied on March 3, 2020 by XXX (Regional Lead – XXX)
Can Microsoft consider to extend the deadline of it? Since it have less than 4 months for candidates to finish the current certification track.
Reply
Replied on March 5, 2020 by XXX
Totally agree! Have been teaching .NET developers for almost 15 years now and always had a well balanced portfolio as MCT for my customers. My current portfolio for developer courses is 70-480, 70-483, 70-486, 70-487 and AZ-203. So Microsoft is basically cutting this portfolio by 80% to only one course after June 30, 2020. Four month to rearrange my whole developer training business. Lots of courses already in my schedule for this year after that date which will be cancelled now because the corresponding exams are not available any longer. You are treating MCTs and Learning Partners without respect!
===
Er is dus nog niemand van Microsoft Learning die heeft gereageerd. Ik blijf het op de voet volgen. Mochten er ontwikkelingen zijn, dan zal ik die hier op GoT vermelden (mits dit mag i.v.m. NDA's).
=====================================================================
Dat is inderdaad vreemd. Je zou naar Microsoft Nederland kunnen bellen om te vragen hoe dat zit: (0)20 500 1500. Je kunt ook naar het Microsoft certification forum gaan en daar de vraag stellen: https://trainingsupport.microsoft.com/en-us/. Kies daar voor Microsoft Certification MCP.Cis schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:04:
Op dit moment ben ik MCSA 2016 (70-743 upgrade examen). In het verleden heb ik 70-413 gedaan (1 van de 2 vereiste examens voor MCSE 2012).
==================================
edit:
Ik heb nog even een ander topic gekopieerd (en weer iets gecensureerd). De laatste reactie hier was van 2 maart jl.
===
All 70-XXX series retiring on 30-Jun-2020, whats next?#3 Posted on February 27, 2020 by XXX
As per the below link, all 70-XXX series of Exams are retiring on 30-Jun-2020.
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-list.aspx
I am aware that we will have role based (AZ MS MD PL) series of certifications/exams, what is going to happen to Hardcore Developers Certifications? Is there any news on below Certifications/Exams, which will cover the fundamentals for Developer audience:
dotNET Core
TypeScript / Angular / React
When will MCT's come to know about the new replacements of 70-XXX series?
reply
Your link is wrong, this is the one you want - https://www.microsoft.com...-certification-exams.aspx
This means that MCTs won't be able to certify to deliver older courses after June 30th, which is crazy!
I'm still getting requests for most of the SQL courses and Windows Server 2016 courses.
They removed the only exam that can certify you to teach System Center on 12/31 and there's no replacement yet.
Wouldn't it be nice if someone MS were to tell us their plans before they affect us...
reply
www.microsoft.com/.../retired-certification-exams.aspx
There goes most of my training portfolio. Time to retire? Or move to non-Microsoft technologies?
reply
You can find some developer courses and exams among the AZ, MS, MB etc. but it is a matter of fact, that the technology goes cloud and so the required skills for today and tomorrow. And all your mentioned technologies (TypeScript / Angular / React) are anyway not Microsoft, so the developers need to learn them elsewhere.
reply
Sorry but your answer is so wrong. C#, ASP.NET, .net core, .net 5, WPF, Blazor, SQL Server and wait the best, TypeScript no Microsoft technologies?
Cloud is good but not the holy grale. And as it was with the mobile part => loose your developers lose everything! Remember that CEO?
reply
Since I'm in my mid-50's, the retirement option is sounding better every day. When I read the announcement (NOT in my MCT email - but elsewhere), I said, Microsoft just signed my career's death warrant.
Are they getting rid of all of the classes, or at least the requirements of discontinues certs and exams to be able to teach the classes? Like someone else said, it would be nice if they told MCTs these things with enough notice for us to prepare.
reply
It does not appear that MS has announced any additional course retirements (yet), just the certification retirements.
https://www.microsoft.com...ning/retired-courses.aspx
Of course it would be nice to believe that MS Learning values the MCT community enough to keep us informed before the public announcements, however, my expectations of that happening went away a long time ago.
===
[ Voor 44% gewijzigd door musiman op 06-03-2020 13:02 ]
Make music, not war
Zojuist een e-mail ontvangen van Microsoft Nederland dat ze volgende week woensdag ter vervanging van Ignite the Tour een virtuele training day aanbieden met meerdere tracks. Zie:
https://info.microsoft.co...3_CatalogDisplayPage.html
Hmm, geen security track
Was al lang bekend, maar bedankt voor de reminder.segil schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:53:
Zojuist een e-mail ontvangen van Microsoft Nederland dat ze volgende week woensdag ter vervanging van Ignite the Tour een virtuele training day aanbieden met meerdere tracks. Zie:
Volgens mij had je al MCSE 2016 moeten zijn. Ik zou ze even bellen als ik jou was.Cis schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:04:
Zie de ondestaande post:
https://trainingsupport.m...05-44e1-8466-60bbd3873c10
Hier landde het nieuws dat per juni een hoop certificaten vervallen afgelopen weekend.
Lekker dan. Na jaren eindelijk eens begonnen aan certificaten, 70-740 gehaald, 70-741 geleerd, dan dit nieuws.
Dat wordt blokken en hopen dat ik alles in 1 keer haal...
Lekker dan. Na jaren eindelijk eens begonnen aan certificaten, 70-740 gehaald, 70-741 geleerd, dan dit nieuws.
per 30 juni, niet begin junipica schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:46:
Hier landde het nieuws dat per juni een hoop certificaten vervallen afgelopen weekend.
Ik ga langzaam de hoop opgeven m.b.t het hele gedoe qua certificaten die ze gaan laten verlopen per 30 juni. Het Microsoft forum staat vol met vragen maar niemand heeft echte antwoorden.
De mods hebben geroepen dat er vorige week een update zou komen maar ik ben ook berichten tegengekomen dat het definitief is en er geen update komt... je kan wel merken dat ze een monopoliepositie hebben en gewoon alles denken te kunnen maken
De mods hebben geroepen dat er vorige week een update zou komen maar ik ben ook berichten tegengekomen dat het definitief is en er geen update komt... je kan wel merken dat ze een monopoliepositie hebben en gewoon alles denken te kunnen maken
[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 09-03-2020 20:16 ]
Cloud ☁️
Of gelijk voor 2019 gaan ?pica schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:46:
Ik ben zelf de o365 en azure fundementals aan het behalen, en wacht tot die tijd wel tot 2019 helemaal duidelijk is.
En anders gooi ik azure administrator er achteraan.
Het is 2020, ik verwacht geen 2019 track meer.
Gentsss na een hoop onderzoek ben ik nou nog steeds niet 100% zeker of mijn theorie klopt.
Ik heb mijn MCSA win srv 2012 behaald
Dus als ik nu 70-744 zou behalen dan ben ik MCSE 2019? Als ik onderstaand mag geloven?
https://filestore.communi...-cda40332228c?upload=true
Vraag nummer 2. Iemand ervaring met https://slimindeklas.nl/p...en-certificeren/vouchers/
Om vouchers te kopen? Waar kopen jullie je vouchers? Ik wil namelijk geen creditcard aanschaffen.
Dus als ik nu 70-744 zou behalen dan ben ik MCSE 2019? Als ik onderstaand mag geloven?
Vraag nummer 2. Iemand ervaring met https://slimindeklas.nl/p...en-certificeren/vouchers/
Om vouchers te kopen? Waar kopen jullie je vouchers? Ik wil namelijk geen creditcard aanschaffen.
Ja, zie ook: https://www.microsoft.com...-core-infrastructure.aspxAquitasVeritas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:16:
Gentsss na een hoop onderzoek ben ik nou nog steeds niet 100% zeker of mijn theorie klopt.
Overigens is de titel MCSE: Core Infrastructure (zonder 2019)
n.b. voor de helderheid: This certification retires on June 30, 2020. You will no longer be able to earn this certification after this date.
[ Voor 10% gewijzigd door segil op 10-03-2020 13:23 ]
Thanks!
Dus toch goed. Ik moet dus snel voor juni deze examen halen.
Nog tips waar ik vouchers kan aanschaffen zonder een creditcard te hebben?
segil schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:23:
[...]
Ja, zie ook: https://www.microsoft.com...-core-infrastructure.aspx
Overigens is de titel MCSE: Core Infrastructure (zonder 2019)
n.b. voor de helderheid: This certification retires on June 30, 2020. You will no longer be able to earn this certification after this date.
voor eind juni, klein verschilAquitasVeritas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:24:
Thanks!
[...]
Qua vouchers, geen idee, mijn werkgever koopt die. Wellicht dat iemand anders hier dit weet?
True. Toch maandje extra
.
Wordt denk ik toch maar een zakelijke creditcard aanschaffen
Wordt denk ik toch maar een zakelijke creditcard aanschaffen

segil schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:26:
[...]
voor eind juni, klein verschil![]()
Qua vouchers, geen idee, mijn werkgever koopt die. Wellicht dat iemand anders hier dit weet?
Het blijft uiteindelijk een business dus als iedereen de spreekwoordelijke middelvinger gebruikt en een half jaar MS links laat liggen qua certificering kan er best wel iets gebeuren. De macht ligt niet bij de monopolistenHKLM_ schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:13:
Ik ga langzaam de hoop opgeven m.b.t het hele gedoe qua certificaten die ze gaan laten verlopen per 30 juni. Het Microsoft forum staat vol met vragen maar niemand heeft echte antwoorden.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ken je niemand met een CC? Je kan het geld overmaken en dan in diegene dan een examen boeken. Desnoods doet iemand het hier die je een beetje vertrouwt.AquitasVeritas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:24:
Thanks!
[...]
Ik moest ook steeds wachten bij werkgever. Heb er 1 van de RABO en kan lekker zelf inplannen . Werkgever maakt dan over als ik declaratieformulier invul.AquitasVeritas schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:45:
True. Toch maandje extra.
Wordt denk ik toch maar een zakelijke creditcard aanschaffen![]()
[...]
Ik kon er gewoon een huis mee kopen , geen BKR niks.
[ Voor 7% gewijzigd door Agent47 op 10-03-2020 14:54 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat dus zojuist gedaan. Overgemaakt en in mijn administratie geboekt als examen. Opgelost.
Over een paar x gaat die persoon nog x bedrag vragen ervoor
Bedankt allen!
Over een paar x gaat die persoon nog x bedrag vragen ervoor
Bedankt allen!
Squ1zZy schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:50:
[...]
Ken je niemand met een CC? Je kan het geld overmaken en dan in diegene dan een examen boeken. Desnoods doet iemand het hier die je een beetje vertrouwt.
Er komt géén Server 2019 certificering.Mektheb schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:17:
[...]
Of gelijk voor 2019 gaan ?
Ik ben zelf de o365 en azure fundementals aan het behalen, en wacht tot die tijd wel tot 2019 helemaal duidelijk is.
En anders gooi ik azure administrator er achteraan.
Make music, not war
<verwijderd>
[ Voor 92% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:16 ]
Dat is mijn idee ookSqu1zZy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:10:
Ik zou sowieso alles wat met on-premises te maken heeft overslaan. Microsoft is al 5 jaar bezig om iedereen naar de cloud te duwen. Als je nog geen Microsoft 365 of Azure certificeringen hebt loop je hopeloos achter.
Maar hoe ga je dat doen als je bij een werkgever zit waarbij cloud een NO-GO is?Squ1zZy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:10:
Ik zou sowieso alles wat met on-premises te maken heeft overslaan. Microsoft is al 5 jaar bezig om iedereen naar de cloud te duwen. Als je nog geen Microsoft 365 of Azure certificeringen hebt loop je hopeloos achter.
Bij mij op het werk is alles On-Prem en is cloud niet eens bespreekbaar.
Dat is deels waar maar ook makkelijk praten. Wij hebben een omgeving waar je je in Azure helemaal scheel gaat betalen aan de kosten. En zitten met gevoelige data die je niet zomaar in de cloud wil dumpen. Zo zijn er nog meer bedrijven, microsoft is gewoon te kortzichtig en denkt dat alles maar naar de cloud kan en on-premise geen gecertificeerd personeel nodig heeft.Squ1zZy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:10:
Cloud ☁️
Inderdaad... Microsoft kan wel willen dat iedereen in de cloud zit en als je je daar mee bezig houdt, lijkt het wel alsnog iedereen een cloudbeweging maakt. Maar nog genoeg bedrijven die dit helemaal niet doen. Daarom vind ik de recente keuze in certs door MS ook niet verstandig. Er zullen genoeg complexe on-prem Windows netwerken zijn met Exchange, Hyper-V, clustering, ADFS, etc. Daar moet ook kennis over vergaard kunnen worden.St00mwals schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:03:
[...]
Maar hoe ga je dat doen als je bij een werkgever zit waarbij cloud een NO-GO is?
Bij mij op het werk is alles On-Prem en is cloud niet eens bespreekbaar.
Klopt alleen daar zijn meerdere smaken voor met MS Citrix en AWS zelfs.HKLM_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:06:
[...]
Dat is deels waar maar ook makkelijk praten. Wij hebben een omgeving waar je je in Azure helemaal scheel gaat betalen aan de kosten. En zitten met gevoelige data die je niet zomaar in de cloud wil dumpen. Zo zijn er nog meer bedrijven, microsoft is gewoon te kortzichtig en denkt dat alles maar naar de cloud kan en on-premise geen gecertificeerd personeel nodig heeft.
En dan nog private / full / hybrid etc, maar ik ben het wel mee eens echte on prem blijft wel bestaan, alleen dat ligt aan je route en je kanelen en je klanten.
Wij doen alleen maar Cloud, als je On-prem doet dan mag je een andere partij zoeken
Ik ben het hier niet mee eens. Je gaat “je scheel betalen”, maar is er überhaupt een goede analyse gedaan? Iemand die zegt dat je je scheel gaat betalen voor Azure heeft naar mijn idee niet goed gekeken.HKLM_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:06:
[...]
Dat is deels waar maar ook makkelijk praten. Wij hebben een omgeving waar je je in Azure helemaal scheel gaat betalen aan de kosten. En zitten met gevoelige data die je niet zomaar in de cloud wil dumpen. Zo zijn er nog meer bedrijven, microsoft is gewoon te kortzichtig en denkt dat alles maar naar de cloud kan en on-premise geen gecertificeerd personeel nodig heeft.
“Gevoelige data” niet naar de cloud is echt uit 2015. Dan loop je hopeloos achter.
<verwijderd>
[ Voor 92% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:15 ]
Ik werk voor de overheid.Squ1zZy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:14:
[...]
“Gevoelige data” niet naar de cloud is echt uit 2015. Dan loop je hopeloos achter.
Wil jij dat al jou persoonlijke gegevens bij een externe partij komt te liggen waarbij BV Nederland geen 100% zeggenschap heeft over wat er nu en vooral in de toekomst met die gegevens gebeurd?
Voorbeeld: Microsoft kan nog steeds niet garanderen dat de Amerikaanse overheid nooit bij jou gegevens kan én mag, onder welke omstandigheid dan ook.
Overigens geld dat ook voor Nederlands cloudpartijen. Wat als die worden overgenomen door een buitenlands bedrijf, dan is onze overheid mogelijk al te laat en zijn jou gegevens elders bekend.
[ Voor 14% gewijzigd door St00mwals op 11-03-2020 11:57 ]
<verwijderd>
[ Voor 92% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:15 ]
Gegevens kan je ook anonimiseren alvorens je deze online gaat opslaan. Je kan ook hybride werken, niet alles hoeft online te staan.St00mwals schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:56:
[...]
Ik werk voor de overheid.
Wil jij dat al jou persoonlijke gegevens bij een externe partij komt te liggen waarbij BV Nederland geen 100% zeggenschap heeft over wat er nu en vooral in de toekomst met die gegevens gebeurd?
Voorbeeld: Microsoft kan nog steeds niet garanderen dat de Amerikaanse overheid nooit bij jou gegevens kan én mag, onder welke omstandigheid dan ook.
Overigens geld dat ook voor Nederlands cloudpartijen. Wat als die worden overgenomen door een buitenlands bedrijf, dan is onze overheid mogelijk al te laat en zijn jou gegevens elders bekend.
Zo zet jij de gevoelige zaken (GBA) lokaal en overige diensten online. Er zijn al genoeg gemeentes die al wel (bijna) volledig in Azure actief zijn.
Ik ben het eens met @Squ1zZy dat men zich niet scheel gaat betalen met Azure. Je moet je nieuwe omgeving anders inrichten (slimmer), proberen zaken serverless op te lossen (Azure SQL bijvoorbeeld) en ook rekening te houden dat je nu kosten hebt voor zaken die je straks niet meer hebt (stroom, hardware investeringen, contracten, beheer apparatuur, een uitwijklocatie die standby staat, etc..)
Enfin, ik heb geen aandelen in beide en ben gecertificeerd voor beide oplossingen..
Ontopic:
Zelf houd ik me ook bezig met de zakelijke kant van de certificeringen, de Microsoft Partnership statussen voor bedrijven (MPN).
De MCSA/MCSE certificeringen gaf je voorheen o.a. het recht op de 'Datacenter Competency', deze kan in zijn huidige vorm ook niet vernieuwd worden.
Hierin geeft Microsoft nu het volgende aan:
Mogelijk zetten ze deze partnership status om naar de AZ104 examens maar het suggereert ook enigszins nieuwe examens.We’re working on a new technical assessment that will be available before June 30, 2020. Please continue to check Partner Center for the new exams and assessments as they become available.
Bron: https://assetsprod.micros...ms-and-certifications.pdf
En als je nou wel MS server certificeringen wil, maar je werkgever zit qua (hybrid)cloud bij Google, AWS of Oracle? Dan heeft een Azure certificering niet zo heel veel zin imo.Squ1zZy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:10:
<verwijderd>
[ Voor 98% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:12 ]
Dit ben ik zeker met je eens!!!Squ1zZy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Om je zelf ook beter te positioneren zou ik cloud sowieso als eerste oppakken. Misschien dat je huidige werkgever nog on-premises draait, maar wat als je een andere baan moet gaan zoeken? Zonder cloud op je CV is dat naar mijn idee een stuk lastiger.
Het is alleen wel een stuk lastiger studeren zonder daadwerkelijk hands-on ervaring
<verwijderd>
[ Voor 96% gewijzigd door Squ1zZy op 08-11-2020 17:12 ]
Je mist mn punt een beetje denk ik, ik ben het op zich wel met je eens (behalve het cloud only, er zijn genoeg cases waarbij dat gewoon niet haalbaar is), maar MS gaat voorbij aan het feit dat mensen bij andere cloudproviders ook MS inzetten qua OS, daar gaat het een beetje scheef imo.Squ1zZy schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:31:
[...]
Helemaal mee eens, maar focus je dan op AWS. Ongetwijfeld dat hybride nog even bestaat, maar misschien dat jullie al wel in Office 365 zitten of zelfs Microsoft 365. Focus je dan op alle EM+S producten, Intune, Office 365 etc.
Of doe CCSP om cloud security beter te begrijpen. Zelf sta ik achter cloud only en vind persoonlijk dat bedrijven die nog on-premises draaien achter de feiten aan gaan lopen wanneer Microsoft geheel de stekker uit on-premises trekt. Dat zal dit jaar niet gebeuren, maar de markt moet wel mee.
Om je zelf ook beter te positioneren zou ik cloud sowieso als eerste oppakken. Misschien dat je huidige werkgever nog on-premises draait, maar wat als je een andere baan moet gaan zoeken? Zonder cloud op je CV is dat naar mijn idee een stuk lastiger.
Maar goed. Dat is mijn mening en iemand hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk. Echter denk ik wel dat je 5 jaar geleden al met cloud bezig had moeten zijn gezien de markt al een tijd die kant op beweegt.
[ Voor 3% gewijzigd door Oogje op 11-03-2020 13:49 ]
Microsoft gaat daar niet aan voorbij, Microsoft wilt zich daar niet (meer) op focussen en heeft dat ook zo uitgesproken op meerdere fronten.Oogje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:48:
[...]
Je mist mn punt een beetje denk ik, ik ben het op zich wel met je eens (behalve het cloud only, er zijn genoeg cases waarbij dat gewoon niet haalbaar is), maar MS gaat voorbij aan het feit dat mensen bij andere cloudproviders ook MS inzetten qua OS, daar gaat het een beetje scheef imo.
Microsoft ontwikkelt tegenwoordig in Azure en hun diensten (Exchange Online, SharePoint Online, SfB/Teams, etc..)
Na ontwikkeling komt er een nieuwe update en wordt er nog gekeken of deze update uitgebracht zal worden voor de on-premise oplossing.
Zo zijn er nu al vele functionaliteiten die alleen 'online' beschikbaar zijn. En Microsoft zal zich hier alleen nog maar meer op gaan focussen.. Uiteindelijk wordt je zo toch gedwonen die stap te gaan maken, en de punten waar je nu tegen aanloopt is t.z.t. vast al weer een oplossing op bedacht (of andere regelgeving) of men gaat er anders over denken omdat ze niet anders kunnen
Zie hetzelfde als Windows SBS Server. Sommigen vonden het een fantastisch product, het was immers veel bang for the buck.
Het vervangen van Windows SBS was ook opeens een flinke investering, daar men eerst uit kon met een aantal licenties moest men nu investeren in een losse Exchange Server of Exchange Online.
Microsoft zal best graag willen dat alles in cloud plaats vindt, maar tegelijk erkennen ze ook dat er nog genoeg workloads zijn die on-prem draaien en niet kunnen worden gemigreerd. Vandaar ook alle aandacht die ze besteden aan hybrid omgevingen. Aangezien Windows server on-prem nog wel een lange tijd zal blijven bestaan, zal je toch ook darvoor trainingen moeten uitbrengen. Ik ben heel erg benieuwd hoe diepgaand de nieuwe trainingen worden, als het gaat om adfs/dns/gpo/clustering/hyper-v/security, etc.
Anders wordt het een jip-janneke training met met wat fancy Azure meta overview, maar nauwelijks diepgaande kennis over die specialistische onderwerpen. En hoe moeten toekomstige beheerders die kennis dan op doen?
Anders wordt het een jip-janneke training met met wat fancy Azure meta overview, maar nauwelijks diepgaande kennis over die specialistische onderwerpen. En hoe moeten toekomstige beheerders die kennis dan op doen?
True, ze schieten een hele groep in de voet als ik kijk dan loopt de uitgebreide ondersteuning voor server 2016 tot 02-01-2027 wat nog bijna 7 jaar issegil schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:47:
Microsoft zal best graag willen dat alles in cloud plaats vindt, maar tegelijk erkennen ze ook dat er nog genoeg workloads zijn die on-prem draaien en niet kunnen worden gemigreerd. Vandaar ook alle aandacht die ze besteden aan hybrid omgevingen. Aangezien Windows server on-prem nog wel een lange tijd zal blijven bestaan, zal je toch ook darvoor trainingen moeten uitbrengen. Ik ben heel erg benieuwd hoe diepgaand de nieuwe trainingen worden, als het gaat om adfs/dns/gpo/clustering/hyper-v/security, etc.

Cloud ☁️
De examens die vervallen worden die vervangen door de huidige?
Voorbeeld is de 70-410 server installeren 2012. wordt dan 2016 of 2019 de nieuwe?
Voorbeeld is de 70-410 server installeren 2012. wordt dan 2016 of 2019 de nieuwe?
Nope heel 2016 vervalt ook en er komt geen 2019theduke1989 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:20:
De examens die vervallen worden die vervangen door de huidige?
Cloud ☁️
Wat houdt dat in? Dat er geen kans meer is om server mcsa certificeringen te behalen?HKLM_ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:42:
[...]
Nope heel 2016 vervalt ook en er komt geen 2019
Lees ff de laatste 100 posts terug, zou ik zeggen.. daarin komt het allemaal aan bod.theduke1989 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:00:
[...]
Wat houdt dat in? Dat er geen kans meer is om server mcsa certificeringen te behalen?
Om te beginnen lees deze: https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375282
@paella bedankt, keek vanochtend snel op telefoon.
Nu ik het op werk bekijk, blijkt dus dat de 2016/2019 server certificaten vervallen en onder de role based.
Q: If Microsoft is focused on role-based certifications, what will happen to Windows Server and SQL Server certifications? Will there be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications available?
A: No, there will not be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications. Windows Server 2019 and SQL Server 2019 content will be included in role-based certifications on an as-needed basis for certain job roles in the Azure Apps & Infrastructure and Data & AI solution areas.
Mijn vraag is, wordt dit dan per direct een Azure certificaat, dus kan je niet meer de apart behalen.
Nu ik het op werk bekijk, blijkt dus dat de 2016/2019 server certificaten vervallen en onder de role based.
Q: If Microsoft is focused on role-based certifications, what will happen to Windows Server and SQL Server certifications? Will there be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications available?
A: No, there will not be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications. Windows Server 2019 and SQL Server 2019 content will be included in role-based certifications on an as-needed basis for certain job roles in the Azure Apps & Infrastructure and Data & AI solution areas.
Mijn vraag is, wordt dit dan per direct een Azure certificaat, dus kan je niet meer de apart behalen.
Nou dat is dan ook lekker.. budget gekregen om MCSE traject te volgen, afgelopen 2 jaar bezig geweest met MCSA traject (qua budget 1-2 cursussen+examen per jaar) en net in februari gehaald en nu wordt dus per 30 juni al de hele certificering geschrapt.. terwijl ik na de zomervakantie de 70-744 zou mogen gaan doen en mijn MCSE ein-de-lijk zou hebben.. Wat een kutzooi zeg.
[ Voor 5% gewijzigd door Vince22 op 12-03-2020 09:42 ]
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Kan je hem niet nu dan alsnog halen ? voor eind juni ?Vince22 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:41:
Nou dat is dan ook lekker.. budget gekregen om MCSE traject te volgen, afgelopen 2 jaar bezig geweest met MCSA traject (qua budget 1-2 cursussen+examen per jaar) en net in februari gehaald en nu wordt dus per 30 juni al de hele certificering geschrapt.. terwijl ik na de zomervakantie de 70-744 zou mogen gaan doen en mijn MCSE ein-de-lijk zou hebben.. Wat een kutzooi zeg.
Ja hoor, dat kan zeker. Maar niet van scholingsbudget van mn werkgever voor training + examen, dat is pas vanaf september weer beschikbaar. Dus ik ga nu zelfstudie + examen doen naar alle waarschijnlijkheid; of mijn werkgever hier aan meebetaalt zie ik dan wel, maar dan heb ik in ieder geval de certificering. Het is letterlijk nu zelfstudie of nooit. Moet lukkenMektheb schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:37:
[...]
Kan je hem niet nu dan alsnog halen ? voor eind juni ?
Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Dan duimen we mee!Vince22 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:13:
[...]
Ja hoor, dat kan zeker. Maar niet van scholingsbudget van mn werkgever voor training + examen, dat is pas vanaf september weer beschikbaar. Dus ik ga nu zelfstudie + examen doen naar alle waarschijnlijkheid; of mijn werkgever hier aan meebetaalt zie ik dan wel, maar dan heb ik in ieder geval de certificering. Het is letterlijk nu zelfstudie of nooit. Moet lukken
Ik zou zeggen nu doen en achteraf declareren als dat kan dat zou wel zo fijn zijn !
Ik ben mijn licentie certificaten aan het vernieuwen. Met name nu spla.
Volgende week woensdag examen gepland bij Startel te Drachten. Hopelijk kan deze nog doorgaan ivm de Corona perikelen. Morgen maar eens contact opnemen.
Iemand al iets vernomen van andere opleiders/examen locaties?
[ Voor 17% gewijzigd door Harmen op 12-03-2020 20:17 ]
Whatever.
Anders laten omzetten naar een examen die je vanuit huis kan doen als je een laptop hebt.Harmen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:13:
Volgende week woensdag examen gepland bij Startel te Drachten. Hopelijk kan deze nog doorgaan ivm de Corona perikelen. Morgen maar eens contact opnemen.
Cloud ☁️
Bij mijn werkgever (Ik werk dus bij een opleider) gaat alles gewoon nog door, dus ook de examens. Wel ga ik volgende week voor een deel van de cursisten remote lesgeven.Harmen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:13:
Mocht je thuis examen willen doen, zorg er dan voor dat je meer tijd reserveert voor het examen, dus niet een andere agenda afspraak vlak na het geplande examen. Zorg ervoor dat je een ruimte hebt waar je echt alleen kunt zijn en waar niemand binnen zal komen gedurende de tijd dat je examen doet. Wanneer dat wel zou gebeuren, is gelijk het examen ongeldig en je geld weg.
[ Voor 29% gewijzigd door musiman op 13-03-2020 08:26 ]
Make music, not war
En bureau echt _helemaal_ leeg en niks in de buurt. Proctors zijn Indiers en die doen wat ze opgedragen wordt. Als het niet op het formuliertje staat mag het niet.
Makkelijkste is gewoon met je laptop aan een lege keukentafel.
Makkelijkste is gewoon met je laptop aan een lege keukentafel.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
En met zonder horloge, daar vielen ze bij mij over.
Ik zat in de huiskamer een keer met de tv, dat mocht maar dan wel zichtbaar de stekker uit de tv.Hmmbob schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:20:
En met zonder horloge, daar vielen ze bij mij over.
"met zonder"... hihi
Vandaag na 3x eindelijk mijn 70-740 gehaald met 744 punten. Nu door naar 70-742 omdat ik denk die nog wel te kunnen halen voor 30 juni. 70-741 moet ik dan helaas laten zitten
Is er een bepaalde reden dat je 70-741 overslaat? Met een beetje mazzel en flink wat studeren kan je beide wel halen.Bolko schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:25:
Vandaag na 3x eindelijk mijn 70-740 gehaald met 744 punten. Nu door naar 70-742 omdat ik denk die nog wel te kunnen halen voor 30 juni. 70-741 moet ik dan helaas laten zitten
Vandaag MD-101 gehaald.
Examen doen was geen enkel probleem. Ook niet door Corona.
Vraag me af of dat uberhaupt een probleem gaat vormen. Zolang ze de examenplekken schoonhouden, is er geen enkel gevaar. Je zit al tussen schotten.
Vraag me af of dat uberhaupt een probleem gaat vormen. Zolang ze de examenplekken schoonhouden, is er geen enkel gevaar. Je zit al tussen schotten.
In Italie zijn ze dicht begrijp ik. DUs het kan als het meer uit de hand gaat lopen.
Gefeliciteerd!Cis schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:44:
Vandaag MD-101 gehaald.
Gefeliciteerd!Cis schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:44:
Vandaag MD-101 gehaald.
Ik ga proberen om voor eind juni mijn MCSE (70-413 en 70-414) te halen. Deze examens wil ik thuis maken, dan heb ik toch meer zekerheid
Ik heb nagebeld en heb het antwoord:Cis schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:04:
Op dit moment ben ik MCSA 2016 (70-743 upgrade examen).
...
...
en begrijp hieruit dat ik eigenlijk ook MCSE: Core Infrastructure 2016 zou moeten zijn:
Mijn 70-413 heb ik behaald VOORDAT mcse core infrastructure werd geintroduceerd. En telt dus niet mee.
Ik mag 413 niet opnieuw doen. Dat telt niet mee voor mijn MCSE.
Ergo: ik moet 414, of 744 doen, (of een andere die meetelt) en dan ben ik MCSE.
Iemand nog tips of het nuttig is om mijn mcse te halen bovenop mijn mcsa?
Ik heb nl. ook nog ms100/101 op de planning voor dit jaar
Ik denk dat 744 zeker nog wel relevant is en blijft.Cis schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:58:
[...]
Iemand nog tips of het nuttig is om mijn mcse te halen bovenop mijn mcsa?
Ik heb nl. ook nog ms100/101 op de planning voor dit jaarik twijfel of 70-744 over (bijv) 2 jaar nog wel interessant/relevant is.
Het gaat over het beveiligen van je Windows Server, zowel de individuele server als je hele serverpark.
De technieken zullen misschien iets veranderen/updaten, maar de denkwijze en methode zal niet zomaar veranderen.
Dat is in elk geval mijn mening en daarom zeg ik dat je hem zeker nog wel kunt gaan doen.
Vraagje voor jullie:
Een x-aantal post eerder heb ik aangegeven dat ik 70-413 en 70-414 voor mijn MCSE wil halen.
In hoeverre is dit nog verstandig? Ik ben begonnen met het leren voor 70-413 (ik ben al MCSA Server 2016) maar het is echt veel herhaling. Kan ik beter mijn tijd en aandacht aan MS-100 en MS-101 besteden?
Een x-aantal post eerder heb ik aangegeven dat ik 70-413 en 70-414 voor mijn MCSE wil halen.
In hoeverre is dit nog verstandig? Ik ben begonnen met het leren voor 70-413 (ik ben al MCSA Server 2016) maar het is echt veel herhaling. Kan ik beter mijn tijd en aandacht aan MS-100 en MS-101 besteden?
Als je al mcsa 2016 bent zou ik snel nog mcse halen nu het nog kan. Je hebt daar maar 1 examen voor nodig ipv 2Wes88 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:13:
Vraagje voor jullie:
Cloud ☁️
Ik kan het via mijn werkgever doen maar dan moet ik wel beide examens afleggen.HKLM_ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:26:
[...]
Als je al mcsa 2016 bent zou ik snel nog mcse halen nu het nog kan. Je hebt daar maar 1 examen voor nodig ipv 2
Het is dus 70-413 en 70-414 voor MCSE of gaan voor MS-100 en MS-101 (MD-100 en MD-101 heb ik ook gehaald).
Heeft MCSE na 30 juni nog wel toegevoegde waarde of is MCSA voldoende voor de meeste functies?
Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.