[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Meh, sinds een aantal jaren weer een examen gedaan bij ITPH te Zwolle.
Examen MS-100 gedaan, 652 punten, helaas niet geslaagd.
Heb vorig jaar in juni een training gevolgd bij Global Knowledge in Groningen, voor het studeren heb ik future-proof.net gebruikt.

In het examen kwamen vragen terug welke in niet in de stof heb kunnen vinden. Na wat zoeken heb ik de oplossingen wel gevonden. Wil sowieso meer met de office portal gaan werken tijdens kantoortijd.

Op naar de herkansing, iemand tips welke bronnen in nog meer kan aanboren?

Whatever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
Harmen schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:04:
Meh, sinds een aantal jaren weer een examen gedaan bij ITPH te Zwolle.
Examen MS-100 gedaan, 652 punten, helaas niet geslaagd.
Heb vorig jaar in juni een training gevolgd bij Global Knowledge in Groningen, voor het studeren heb ik future-proof.net gebruikt.

In het examen kwamen vragen terug welke in niet in de stof heb kunnen vinden. Na wat zoeken heb ik de oplossingen wel gevonden. Wil sowieso meer met de office portal gaan werken tijdens kantoortijd.

Op naar de herkansing, iemand tips welke bronnen in nog meer kan aanboren?
- http://superhybridcloud.c...5-identity-and-services/#
- Microsoft docs
- EDX courses

https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/

- Microsoft youtube channels:

YouTube: Microsoft Ignite
YouTube: Microsoft Mechanics
YouTube: Concepts Work

- Podcasts

https://www.allabout365.com/
https://www.msclouditpropodcast.com/
https://practical365.com/

- Office 365 E5 trial voor 30 dagen (met verlenging tot 60 dagen met creditcard)
- Windows and Office Deployment Lab Kit

https://docs.microsoft.co...oyment-and-management-lab

[ Voor 38% gewijzigd door segil op 27-01-2020 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks segil, ik zal er naar kijken. Binnenkort maar weer een examen plannen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik wil eigenlijk weer meer gaan leren via: https://openedx.microsoft.com
Echter kan ik nergens vinden waar ik nou cursussen kan vinden.

En stel je haalt daar een certificaat dat je hebt meegedaan zouden jullie deze dan op je linkedin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:00
Het is een "Honor Certificate of Completion". Dat soort dingen gebruik ik om mijn CPE punten te halen, maar niet om op LinkedIn te zetten. Microsoft doet niet echt aan punten door bijleren waardoor je je certificaat kan verlengen (wel bij bv Comptia en ISC2).

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
sgouman schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:55:
Ik wil eigenlijk weer meer gaan leren via: https://openedx.microsoft.com
Echter kan ik nergens vinden waar ik nou cursussen kan vinden.
https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-09-2021
Beste alle,

Ik zit nu CBT Nuggets video's te volgen. Hier wordt alleen uitgelegd hoe alles werkt.
Maar hoe relevant is dat voor het certificaat ? wat zou ik extras moeten nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
tdlaccount schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:42:
Beste alle,

Ik zit nu CBT Nuggets video's te volgen. Hier wordt alleen uitgelegd hoe alles werkt.
Maar hoe relevant is dat voor het certificaat ? wat zou ik extras moeten nemen...
Om welk examen gaat het? cbt nuggets richt zich in principe wel op het leren voor een examen, maar je zult er naast zelf ook labs moeten doen en in de praktijk testen hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
segil schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Om welk examen gaat het? cbt nuggets richt zich in principe wel op het leren voor een examen, maar je zult er naast zelf ook labs moeten doen en in de praktijk testen hoe alles werkt.
Wil nu oppakken 70-410 / 70-411 / 70-412 MCSA en dan verder. Heb wel boeken officiele maar daar staat ook vrijwel hoe het werkt etc, configureren. Buiten dat niet zoveel meer.

Ik wil dan het certificaat doen, waar zou ik tegen aanlopen qua missende informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
tdlaccount schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Wil nu oppakken 70-410 / 70-411 / 70-412 MCSA en dan verder. Heb wel boeken officiele maar daar staat ook vrijwel hoe het werkt etc, configureren. Buiten dat niet zoveel meer.

Ik wil dan het certificaat doen, waar zou ik tegen aanlopen qua missende informatie.
Ik weet niet welke boeken je hebt en hoe goed die de examenstof dekken. Maar over het algemeen kom je daar een eind mee en verder zelf veel oefenen in een lab. Bijvoorbeeld een lokale hyper-v omgeving opzetten met een domain en dan oefenen. Daarnaast kan je vermoedelijk in dit topic zoeken naar ervaringen van anderen en ook op sites zoals reddit kan je ervaringen vinden van anderen, hoe zij hebben geleerd.

Helaas is het niet zo als op school, waarbij je een boek uit je hoofd kunt leren en daarmee alle vragen succesvol kunt beantwoorden. Microsoft geeft op hun website globale onderwerpen, waarover je bevraagd kunt worden. Deze voor de 410, onder kopje Skills Measured.

Edit: btw, waarom kies je voor de Windows server 2012 certs? Ik zou voor de 2016 certs gaan, aangezien 2012 al 1,5 jaar uit regular support is.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 03-02-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffo91
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-11-2024
Kan iemand mij dit toevallig vertellen ?

Ik ben nu sinds begin januari aan het leren voor de MD-100. A.S. vrijdag heb ik mijn examen.
Er werd me altijd verteld dat het een multiple choice en wat sleep opdrachten waren. Nu las ik her en der dat er ook Labs aan toegevoegd zijn. Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
jeffo91 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:39:

Ik ben nu sinds begin januari aan het leren voor de MD-100. A.S. vrijdag heb ik mijn examen.
Er werd me altijd verteld dat het een multiple choice en wat sleep opdrachten waren. Nu las ik her en der dat er ook Labs aan toegevoegd zijn. Klopt dat ?
Ja dat kan. Of het ook zo is voor jouw examen is niet te zeggen. Ik las ook dat Microsoft tijdelijk de labs heeft stop gezet, vanwege performance problemen. Wat je kunt doen is zoeken op o.a. reddit naar recente examen ervaringen van anderen, en kijken of zij het hebben over een lab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
jeffo91 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:39:

Collega van mij heeft zeer recentelijk dit examen afgelegd en hij kwam meerdere lab opdrachten tegen.

Edit:

Ik weet niet hoe je hebt geleerd? Een andere collega van mij heeft de meerkeuze vragen zo goed gemaakt dat het resultaat van de lab opdrachten te verwaarlozen was.

[ Voor 14% gewijzigd door Beun op 05-02-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffo91
Wes88 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:57:
[...]

Collega van mij heeft zeer recentelijk dit examen afgelegd en hij kwam meerdere lab opdrachten tegen.

Edit:

Ik weet niet hoe je hebt geleerd? Een andere collega van mij heeft de meerkeuze vragen zo goed gemaakt dat het resultaat van de lab opdrachten te verwaarlozen was.
Heb geleerd met het nieuwe MD-100 boek, en wat proef examens/dumps die ik online kon vinden.
daarnaast de ''praktijk'' opdrachten in het md-100 boek gedaan en uitgevoerd. Dit word mijn eerste MS examen, en werd me altijd verteld alleen multiple choice en wat sleep opdrachten. en ineens las ik dat er ook LABS aan toegevoegd zijn, dus dan wil ik wel graag weten hoe en of wat dat is en gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
jeffo91 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Heb geleerd met het nieuwe MD-100 boek, en wat proef examens/dumps die ik online kon vinden.
daarnaast de ''praktijk'' opdrachten in het md-100 boek gedaan en uitgevoerd. Dit word mijn eerste MS examen, en werd me altijd verteld alleen multiple choice en wat sleep opdrachten. en ineens las ik dat er ook LABS aan toegevoegd zijn, dus dan wil ik wel graag weten hoe en of wat dat is en gaat :)
Dumps zijn illegaal en daar is men in dit topic niet happig op. In principe als je de stof hebt gelezen en voldoende geoefend hebt, moet je de taken in de labs ook zonder problemen kunnen uitvoeren. Hoeveel tijd heb je besteed aan de praktijk oefeningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
Ik ben bijna aan het einde van CBT Nuggets 70-410 en wil nu wat test examens doen. Waar kan dat gedaan worden waar je niet de hoofdprijs per maand voor betaald?

Heb een lab omgeving nu (VMware workstation) met server 2012 daarop dus dezelfde versie.

Kan me moeilijk voorstellen dat er ook geen examen locaties zijn in Luxemburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
tdlaccount schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:08:
Ik ben bijna aan het einde van CBT Nuggets 70-410 en wil nu wat test examens doen. Waar kan dat gedaan worden waar je niet de hoofdprijs per maand voor betaald?

Heb een lab omgeving nu (VMware workstation) met server 2012 daarop dus dezelfde versie.

Kan me moeilijk voorstellen dat er ook geen examen locaties zijn in Luxemburg?
Wat heb je zelf tot nu toe gevonden? Op de site van Microsoft staat een link naar een oefen examen: https://eu1.mindhub.com/7...mpaign=msofficialpractice

En je kunt ook kiezen voor een exam voucher + retake + oefenexamen, voor 245 euro. Dat is iets van 100 euro extra t.o.v. een normaal examen. Daarvoor krijg je oefen vragen en een gratis herkansing.

Daarnaast kan je ook een tijdelijk abonnement nemen op bijvoorbeeld cbt nuggets, of itpro.tv, waarbij je toegang krijgt tot hun video cursus, studiemateriaal, oefen labs en examen oefeningen. Wellicht interessanter voor jou. Ik weet alleen niet hoe goed de oefen examens zijn.

ps. nogmaals uit nieuwsgierigheid, waarom studeer je voor Windows server 2012, als 2016 ook al beschikbaar is?

[ Voor 28% gewijzigd door segil op 07-02-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
segil schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:16:
[...]

ps. nogmaals uit nieuwsgierigheid, waarom studeer je voor Windows server 2012, als 2016 ook al beschikbaar is?
Had nog wat boeken liggen waar ik nooit tijd had om ze te doen. En nu wat meer tijd en wil wat erbij leren. Dus wil eventueel alles van de 410 reeks behalen. En dan verder met 2016. We zitten zelf ook nog in 2012 omgeving dus voor mij is het niet echt een achteruitgang.

Ga even kijken 60 dagen 91,- valt te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
tdlaccount schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:42:
[...]

Had nog wat boeken liggen waar ik nooit tijd had om ze te doen. En nu wat meer tijd en wil wat erbij leren. Dus wil eventueel alles van de 410 reeks behalen. En dan verder met 2016. We zitten zelf ook nog in 2012 omgeving dus voor mij is het niet echt een achteruitgang.

Ga even kijken 60 dagen 91,- valt te doen.
Prima, jouw keuze. Bedenk alleen wel dat 2012 al een paar jaar uit standard support is en over 1,5 jaar uit extended support. Dan moeten alle 2012 servers vervangen zijn. Ik denk dat je je werkgever kunt helpen door nu juist wel 2016 te doen, zodat je kunt meehelpen aan een upgrade path. En je bent gelijk interessanter voor volgende werkgevers. Daarnaast, zover ik weet kan je 410 halen, maar als je doorgaat met 2016 zal je toch 3 examens moeten doen. Die 410 geeft geen recht op het overslaan van examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdlaccount
@segil ga daar dan over nadenken, ik wil meer behalen dus dan doe ik het ervoor.

Op de link die jij gaf is het alleen de oefen examen, maar de aanbod van 245,- met examen, oefen examen, en herkansing is er niet bij?

Het examen kan dan thuis (via webcam) of een ochtend in een examen ruimte gedaan worden? ik zie nergens waar de locaties terug kan vindebn.

nevermind, op werk krijg ik andere weergave dan op telefoon (4g)

gevonden

[ Voor 10% gewijzigd door tdlaccount op 07-02-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiru
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-09 16:27
Is er iemand hier die ervaring heeft met het behalen van de certificaten 70-778 en 70-779? (Power BI en Excel) Ik wil deze 2 halen voor een MCSA en daarna door van MCSE maar ik twijfel aan de waarde er van en of het niveau van de certificaten te doen is.

Ik werk zelf wel veel met excel, maar in veel mindere mate met Power BI, heb voor Power BI nu wel de EdX cursus gevolgd en wat rondgespeeld in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
tdlaccount schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 11:14:
@segil ga daar dan over nadenken, ik wil meer behalen dus dan doe ik het ervoor.

Op de link die jij gaf is het alleen de oefen examen, maar de aanbod van 245,- met examen, oefen examen, en herkansing is er niet bij?

Het examen kan dan thuis (via webcam) of een ochtend in een examen ruimte gedaan worden? ik zie nergens waar de locaties terug kan vindebn.
Heb je al gekeken op de Microsoft 70-410 pagina, waar ik eerder naar refereerde? Onderaan de pagina kan je die link vinden.
En als je kiest om een examen te doen en inlogt, dan kan je verderop in het proces een examenlocatie kiezen. Zie je gelijk waar de locaties zitten. Of je doet het van thuis uit, genaamd een proctored exam. Daarover kan je ook e.e.a. vinden op de site van Microsoft. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
jeffo91 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Ik heb vorig jaar de MD-100 gehaald en daar zaten geen labs in. Wel Case Studies oftewel een x aantal dezelfde vragen over een bepaalde configuratie en over de eisen van beveiliging etc. Dan moet je zelf uitdokteren van een beknopte vraag wat het antwoord moet zijn.
En als je de gemiddelde computer van een examen locatie bekijkt, zijn die niet echt geschikt om een lab op te zetten. (Sterker nog, ik moet altijd even wennen aan de 4:3 monitoren, ik werk thuis met ultra-wide). Ik heb de AZ-900 gehaald en ook daar zat geen lab in, terwijl het werken met een lab in een Azure omgeving makkelijker te doen is.
Daar kwam ik wel een nieuwe uitvoering vraag tegen die ik niet in andere examens tegen gekomen was.
Dan geven ze een stelling met een paar onderstreepte woorden en dan kan je d.m.v. multiple choice aangeven of en met welke woorden je de stelling goed kon maken. Dus 1 antwoord is ´zo laten staan´ en dan nog 3 termen. In andere examens losten ze zoiets op met een dropdown menu.
Er zijn in ieder geval geen labs bij die examens.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Rudi Vader schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:33:
[...]

Ik heb vorig jaar de MD-100 gehaald en daar zaten geen labs in. Wel Case Studies oftewel een x aantal dezelfde vragen over een bepaalde configuratie en over de eisen van beveiliging etc. Dan moet je zelf uitdokteren van een beknopte vraag wat het antwoord moet zijn.
En als je de gemiddelde computer van een examen locatie bekijkt, zijn die niet echt geschikt om een lab op te zetten. (Sterker nog, ik moet altijd even wennen aan de 4:3 monitoren, ik werk thuis met ultra-wide). Ik heb de AZ-900 gehaald en ook daar zat geen lab in, terwijl het werken met een lab in een Azure omgeving makkelijker te doen is.
Daar kwam ik wel een nieuwe uitvoering vraag tegen die ik niet in andere examens tegen gekomen was.
Dan geven ze een stelling met een paar onderstreepte woorden en dan kan je d.m.v. multiple choice aangeven of en met welke woorden je de stelling goed kon maken. Dus 1 antwoord is ´zo laten staan´ en dan nog 3 termen. In andere examens losten ze zoiets op met een dropdown menu.
Er zijn in ieder geval geen labs bij die examens.
De grootte van de monitors verschilt per locatie. Mijn locatie heeft gewoon 16:9 schermen.
De MD-100 kan zeker wel labs hebben, zie ook de volgende urls. Maar dat betekent niet dat elk examen deze heeft. Zoals ik eerder zei, waren nogal wat problemen met labs en zijn ze tijdelijk opgeschort. Voor hoelang weet ik niet.
https://www.reddit.com/r/...he_md100_and_md101_exams/
https://trainingsupport.m...85-4186-824e-c8a8737726f2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
segil schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:41:
[...]

De grootte van de monitors verschilt per locatie. Mijn locatie heeft gewoon 16:9 schermen.
De MD-100 kan zeker wel labs hebben, zie ook de volgende urls. Maar dat betekent niet dat elk examen deze heeft. Zoals ik eerder zei, waren nogal wat problemen met labs en zijn ze tijdelijk opgeschort. Voor hoelang weet ik niet.
Thanks…. dan heb ik mazzel gehad. Vanmorgen de 70-345 (Exchange) gehaald. Daar zaten ze ook niet in maar misschien zitten ze helemaal niet in die oude 70-xxx examens en komen of zijn ze in de nieuwe.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
Wat zijn de algemene ervaringen met AZ-900?

Ik heb al enige ervaring binnen Azure (vooral de DevOps kant dan), dus de meeste zaken die in de Learn documentatie tegenkom zijn niet nieuw voor mij. Hebben er onder jullie dit examen gedaan puur via de MS Learn documentatie? Of is het zelfs hier geen slecht idee om toch nog wat externe resources zoals Pluralsight te gaan raadplegen?

Ik zou eerst dit examen willen doen om vervolgens dan AZ-104 (die binnen 1-2 maand moet uitkomen), en vervolgens AZ-400 (mijn uiteindelijke doel) te halen.

Klopt het trouwens dat deze certificaten na 2 jaar vervallen?

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 10-02-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffo91
segil schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:41:
[...]

afgelopen vrijdag het examen gedaan en behaald. echter had ik zeker wel die labs erin zitten. dit werkte ook zeker niet goed haperde en crashte 2x. Ook vond ik het apart dat 5 van de 11 vragen best diep gingen mbt. stof van powershell. Dit vind ik raar omdat in het nieuwe MD-100 boek powershell redelijk sumier word uitgelegd.

Daarnaast duurde het ook bijna 1 uur voordat ik kon beginnen aan het examen, omdat het opstart gebeuren vanuit microsoft vast liep. tot 3x aan toe opnieuw moeten beginnen, en de Indiër die mijn proctor was snapte er zelf ook weinig vanaf. al bij al was ik bij elkaar bijna 2 uur bezig, waarvan 35/40 min het daadwerkelijke examen was.

Desalniettemin ben ik blij dat ik het gehaald heb, maar vond het bizar hoe moeilijk alles verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

jeffo91 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:36:
[...]

afgelopen vrijdag het examen gedaan en behaald. echter had ik zeker wel die labs erin zitten. dit werkte ook zeker niet goed haperde en crashte 2x. Ook vond ik het apart dat 5 van de 11 vragen best diep gingen mbt. stof van powershell. Dit vind ik raar omdat in het nieuwe MD-100 boek powershell redelijk sumier word uitgelegd.

Daarnaast duurde het ook bijna 1 uur voordat ik kon beginnen aan het examen, omdat het opstart gebeuren vanuit microsoft vast liep. tot 3x aan toe opnieuw moeten beginnen, en de Indiër die mijn proctor was snapte er zelf ook weinig vanaf. al bij al was ik bij elkaar bijna 2 uur bezig, waarvan 35/40 min het daadwerkelijke examen was.

Desalniettemin ben ik blij dat ik het gehaald heb, maar vond het bizar hoe moeilijk alles verliep.
Gelukkig heb ik dat niet gehad toen ik mijn examens thuis deed. Ik ging in het begin naar examencentra, hier gaat het altijd goed. Voor mij was het dichtste bij alleen 30 km verderop en moest ik ook nog een parkeren ( parkeergeld) en stukje lopen. Thuis is dan toch fijner.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Wil me toch eens beetje wat meer verdiepen in Azure, zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Ik ben een beginner hierin, weinig tot geen ervaring. Welk boek / examen kan ik het best mee beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/az-900
Azure Fundamentals ;-)

En begin een trial vooral.

[ Voor 29% gewijzigd door paella op 12-02-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Dit inderdaad. Bedenk wel dat de trial die je afsluit tijdsgebonden is (30 dagen). Dus pas afsluiten als je ook echt daadwerkelijk gaat leren en oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Agent47 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:19:
Wil me toch eens beetje wat meer verdiepen in Azure, zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Ik ben een beginner hierin, weinig tot geen ervaring. Welk boek / examen kan ik het best mee beginnen?
Ik heb deze online trianing gewoon gedaan https://docs.microsoft.co...paths/azure-fundamentals/ had niet eens alle modules goed doorgenomen en toch het examen gehaald het is niet heel moeilijk als je logisch nadenkt. je kan ook het exem ref book Exam Ref AZ-900 Microsoft Azure Fundamentals kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 12-02-2020 19:07 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
segil schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:23:
[...]

Dit inderdaad. Bedenk wel dat de trial die je afsluit tijdsgebonden is (30 dagen). Dus pas afsluiten als je ook echt daadwerkelijk gaat leren en oefenen.
Een maand? Je kan een jaar lang van een aantal services gebruk maken...?
https://azure.microsoft.com/nl-nl/free/search/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Pff AZ-103 wordt in maart/april weer vervangen door AZ-104..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
paella schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:17:
[...]

Een maand? Je kan een jaar lang van een aantal services gebruk maken...?
https://azure.microsoft.com/nl-nl/free/search/
€170 tegoed
om een ​​Azure-service 30 dagen te verkennen
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Tuurlijk, maar met de 12 maanden gratis services kom je al heel ver met leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Rare vraag misschien maar stel hem toch:

Ik ben net afgewezen bij een leuke baan omdat ik geen MCSA heb. Nu vraag ik mij af is een Azure certificering niet veel belangrijker. Ik heb al een keer MCSA gevolgd maar snapte niks van de vragen. Maar waar ik nu werk heeft niks meer aan MCSA want die hebben niks meer op server 2016 draaien. Is het dus toch verstanding om weer voor MCSA te gaan of toch meer voor Intune?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
sgouman schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:28:
Rare vraag misschien maar stel hem toch:

Ik ben net afgewezen bij een leuke baan omdat ik geen MCSA heb. Nu vraag ik mij af is een Azure certificering niet veel belangrijker. Ik heb al een keer MCSA gevolgd maar snapte niks van de vragen. Maar waar ik nu werk heeft niks meer aan MCSA want die hebben niks meer op server 2016 draaien. Is het dus toch verstanding om weer voor MCSA te gaan of toch meer voor Intune?
Je werkt nu ergens, maar bent aan het solliciteren voor een andere baan? Zoek dan een functie die je wilt hebben en volg daarvoor de juiste certs. Maar als je je richt op beheer op Microsoft, dan zul je ook wel op 1 of andere manier in aanraking komen met Windows servers. (ook al gebruikt een bedrijf Azure AD en Intune, dan hebben grotere organisaties nog wel een lokale AD met eventueel ADFS) Dus het kan geen kwaad om ook MCSA W2k16 te halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik zit in een training bij een Microsoft partner deze week, en kreeg te horen dat msca 2016 tot juni dit jaar nog behaald kan worden, er zijn nog geen 2019 examens aangekondigd maar de verwachting is deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Distrax1988 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:17:
Ik zit in een training bij een Microsoft partner deze week, en kreeg te horen dat msca 2016 tot juni dit jaar nog behaald kan worden, er zijn nog geen 2019 examens aangekondigd maar de verwachting is deze week.
Dat zou echt tijd worden zeg :X hopelijk komt er weer een upgrade examen zodat ik in 1x klaar ben :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Distrax1988 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:17:
Waar hoorde je dat als ik vragen mag? Ik doe deze week namelijk ook een Microsoft training bij een partner, maar hun weten nog van niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
verwachting is geen server 2019 maar een Azure variant, betreft een interne mail naar alleen de docenten.

[ Voor 32% gewijzigd door Distrax1988 op 27-02-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
Distrax1988 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:02:
Global Knowledge, verwachting is geen server 2019 maar een Azure variant, betreft een interne mail naar alleen de docenten.
Hier ook Global Knowledge ... apart .. Kun je aangeven welke vestiging en welke trainer (mag ook in DM natuurlijk), dan geef ik het hier ook even door om te laten verifiëren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Zou wel raar zijn dat mcsa 2016 op zo'n korte termijn wordt ingetrokken, zeker nog geen alternatief bekend is. Meestal wordt zoiets een ruimere tijd van te voren aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Niet online
segil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:08:
Zou wel raar zijn dat mcsa 2016 op zo'n korte termijn wordt ingetrokken, zeker nog geen alternatief bekend is. Meestal wordt zoiets een ruimere tijd van te voren aangekondigd.
Dat was ook onze reactie hier ja, een aantal moet ze alle drie nog doen, ik gelukkig de laatste alleen nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Mocht de komende weken nog niets bekend worden gemaakt, dan zal ik er eens naar vragen op Ingite the Tour over 2 weken. Meestal staat daar een stand van Microsoft Learning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Distrax1988 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:02:
Global Knowledge, verwachting is geen server 2019 maar een Azure variant, betreft een interne mail naar alleen de docenten.
Dan is het dus gewoon Azure certificering en geen server 2019 zoals we het de afgelopen jaren hebben gehad. Zou bijzonder zijn maar we wachten het inderdaad af.

@segil vragen op ingite is inderdaad een goed idee!

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
segil schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:13:
Mocht de komende weken nog niets bekend worden gemaakt, dan zal ik er eens naar vragen op Ingite the Tour over 2 weken. Meestal staat daar een stand van Microsoft Learning.
Mocht er van te voren nog niks bekend zijn, zou dit super zijn ja. Moet nog even snel het papiertje halen dan ...

Edit:
Ik hoorde zojuist dat het vandaag officieel bekend gemaakt gaat worden door Microsoft.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenvdnberg op 27-02-2020 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
Blijkbaar gaat niet alleen die van server 2016 eruit, alle MCSA, MCSD, MCSE gaan eruit per 30 juni

https://www.globalknowled...ngen-verdwijnen-microsoft
Certifications with exams scheduled to retire on June 30, 2020

MCSA: BI Reporting
MCSA: Dynamics 365 for Operations
MCSA: SQL 2016 BI Development
MCSA: SQL 2016 DatabaseAdmin
MCSA: SQL 2016 DatabaseDev
MCSA: SQL Server 2012/2014
MCSA: Universal Windows Platform
MCSA: Web Applications
MCSA: Windows Server 2012
MCSA: Windows Server 2016
MCSD: App Builder
MCSE: Business Applications
MCSE: Core Infrastructure
MCSE: Data Management & Analytics
MCSE: Productivity

Exams Retiring on June 30, 2020
These exams retire at 11:59PM Central Time onJune 30, 2020

70-333:Deploying Enterprise Voice with Skype for Business 2015
70-334: Core Solutions for Microsoft Skype for Business 2015
70-339: Managing Microsoft SharePoint Server 2016
70-345: Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016
70-457: Developing Mobile Apps
70-410: Installing and Configuring Windows Server 2012
70-411: Administering Windows Server 2012
70-412: Configuring Advanced Windows Server 2012 Services
70-413:Designing and Implementing a Server Infrastructure
70-414:Implementing an Advanced Server Infrastructure
70-417:Upgrading Your Skills to MCSA Windows Server 2012
70-461:Querying Microsoft SQL Server 2012/2014
70-462:Administering Microsoft SQL Server 2012/2014 Databases
70-463:Implementing a Data Warehouse with Microsoft SQL Server 2012/2014
70-464:Developing Microsoft SQL Server 2012/2014 Databases
70-465:Designing Database Solutions for Microsoft SQL Server
70-466:Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server
70-467:Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server
70-480:Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3
70-483:Programming in C#70-486:Developing ASP.NET MVC Web Applications
70-487:Developing Microsoft Azure and Web Services
70-537:Configuring and Operating a Hybrid Cloud with Microsoft Azure Stack
70-705:Designing and Providing Microsoft Licensing Solutions to Large Organizations
70-740:Installation, Storage, and Compute with Windows Server 2016
70-741:Networking with Windows Server 2016
70-742:Identity with Windows Server 2016
70-743:Upgrading Your skills to MCSA: Windows Server 2016
70-744:Securing Windows Server 2016
70-745:Implementing a Software-Defined Datacenter
70-761:Querying Data with Transact-SQL
70-762:Developing SQL Databases
70-764:Administering a SQL Database Infrastructure
70-765:Provisioning SQL Databases
70-767:Implementing a Data Warehouse using SQL
70-768:Developing SQL Data Models
70-777:Implementing Microsoft Azure Cosmos DB Solutions
70-778:Analyzing and Visualizing Data with Microsoft Power BI
70-779:Analyzing and Visualizing Data with Microsoft Excel
MB2-716:Microsoft Dynamics 365 Customization and Configuration
MB6-894:Development, Extensions and Deployment for Microsoft Dynamics 365 Finance
MB6-897:Microsoft Dynamics 365 for Retail
MB6-898:Microsoft Dynamics 365 Human Resources

[ Voor 86% gewijzigd door ThaBilly op 27-02-2020 13:54 ]

• HKLM_
ThaBilly schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:03:
Blijkbaar gaat niet alleen die van server 2016 eruit, alle MCSA, MCSD, MCSE gaan eruit per 30 juni

https://www.globalknowled...ngen-verdwijnen-microsoft
Dat wilde ze al een tijdje natuurlijk maar wel bijzonder dat dat zo snel gaat gebeuren na een aankondiging. Je zal maar net begonnen zijn met server 2016 of nog bezig zijn dan is 30 juni krap dag voor sommige.

Ik hoop dat Microsoft met een mooi traject kopt voor het server 2016/2019 verhaal :) Zou het zelf wel gaaf vinden als er weer eens een Hyper-v examen komt zoals de 70-409 :+

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 27-02-2020 10:51 ]

Cloud ☁️

• segil
Best lullig om dat zo snel te doen. Wat @HKLM_ zegt, 3 examens doen in 4 maanden tijd is zeer, zeer krap.

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:45
Begonnen aan mijn MCSA Server 2016 en vandaag tweede keer gezakt voor 70-740 met 669 punten.
Schrik ik wel van, echter zie ik op de Retired exams nog niets? https://www.microsoft.com...-certification-exams.aspx
Edit: Via reddit dit ook nog gevonden over de retired certifications. Hier staat Server 2016 ook niet bij: https://www.microsoft.com...tired-certifications.aspx

[ Voor 27% gewijzigd door Bolko op 27-02-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Bolko schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:47:
Begonnen aan mijn MCSA Server 2016 en vandaag tweede keer gezakt voor 70-740 met 669 punten.
Schrik ik wel van, echter zie ik op de Retired exams nog niets? https://www.microsoft.com...-certification-exams.aspx
Edit: Via reddit dit ook nog gevonden over de retired certifications. Hier staat Server 2016 ook niet bij: https://www.microsoft.com...tired-certifications.aspx
Ik zou vanavond even op https://www.microsoft.com/en-us/learning/community-blog.aspx kijken het is in de USA ergens +-6 uur smorgens verwacht ik dus in de loop van de middag / begin van de avond zullen we wel meer weten.

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Nu ook medegedeeld op site van Microsoft:

https://www.microsoft.com...tired-certifications.aspx
Certifications scheduled to retire

Find certifications scheduled to be retired in the next 12 months. (The information that follows is subject to change.)

Retiring on June 30, 2020

MCSA: SQL 2016 Database Admin

MCSA: SQL 2016 Database Dev

• Agent47

Agent47

Gaat hem niet meer worden voor mij dan helaas.
Ik moet 70-741 en 742 nog.
Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Nice dan zal de blog ook wel snel komen, dat ze die 2012 schrappen snap ik wel maar sommige 2016 (zoals 70-744 securing server 2016) snap ik dan weer niet. Hoop echt dat ze met een mooi lijstje nieuwe examens komen die dit gaat vervangen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBilly
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 22:14
HKLM_ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:03:
[...]

Nice dan zal de blog ook wel snel komen, dat ze die 2012 schrappen snap ik wel maar sommige 2016 (zoals 70-744 securing server 2016) snap ik dan weer niet. Hoop echt dat ze met een mooi lijstje nieuwe examens komen die dit gaat vervangen.
Wat ik hier begreep is dat er voor server 2019 3 trainingen komen

* Fundamentals of Windows server 2019
* Windows server 2019 and Azure
* upgrading your skills to windows server 2019

maar er wordt nog niet gesproken over examens

• HKLM_
ThaBilly schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:06:
[...]

Wat ik hier begreep is dat er voor server 2019 3 trainingen komen

* Fundamentals of Windows server 2019
* Windows server 2019 and Azure
* upgrading your skills to windows server 2019

maar er wordt nog niet gesproken over examens
Fundamentals of Windows server 2019 past wel in de lijn van hun Fundamentals certificering (zoals Azure Fundamentals, Microsoft 365 Fundamentals

Windows server 2019 and Azure zal een nieuw path zijn verwacht ik en het Upgrade Your skills to Windows server 2019 voor de mensen die als MCSA 2016 hebben.

Als dit allemaal klopt dan is het best netjes.

Grappig detail, * HKLM_ heeft alleen nog maar upgrade Your skills examens gedaan voor zijn server certificering en nog nooit de drie losse examens :P Microsoft had ooit een upgrade path dat als je MCSA 7 was je ook het upgrade examen van 2012 mocht doen :X

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 27-02-2020 14:14 ]

Cloud ☁️

• segil
HKLM_ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:13:
[...]

Fundamentals of Windows server 2019 past wel in de lijn van hun Fundamentals certificering (zoals Azure Fundamentals, Microsoft 365 Fundamentals

Windows server 2019 and Azure zal een nieuw path zijn verwacht ik en het Upgrade Your skills to Windows server 2019 voor de mensen die als MCSA 2016 hebben.

Als dit allemaal klopt dan is het best netjes.

Grappig detail, * HKLM_ heeft alleen nog maar upgrade Your skills examens gedaan voor zijn server certificering en nog nooit de drie losse examens :P Microsoft had ooit een upgrade path dat als je MCSA 7 was je ook het upgrade examen van 2012 mocht doen :X
I see your offer, I and raise you my upgrade from MCSE 2000 to MCSA 2012 :p

Maaruhm, W7 -> 2012, tering. Ze hebben niet echt veel vertrouwen in hun prodcuten, is het wel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
segil schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:50:
[...]

I see your offer, I and raise you my upgrade from MCSE 2000 to MCSA 2012 :p

Maaruhm, W7 -> 2012, tering. Ze hebben niet echt veel vertrouwen in hun prodcuten, is het wel?
Whow dat is pas een upgrade haha Tja het was een apparte keuze van ze om op deze manier te upgraden. Heeft mij i.i.g wel 330,- gescheeld een een hoop tijd :+

Microsoft blog staat online https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375282

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WbolzLseeea7GWcJiNZlAVuS/full.png

Certifications with exams scheduled to retire on June 30, 2020
MCSA: SQL 2016 Database Admin
MCSA: SQL 2016 Database Dev

Exams Retiring on June 30, 2020
These exams retire at 11:59 PM Central Time on June 30, 2020
70-333: Deploying Enterprise Voice with Skype for Business 2015
70-334: Core Solutions for Microsoft Skype for Business 2015
70-339: Managing Microsoft SharePoint Server 2016
70-345: Designing and Deploying Microsoft Exchange Server 2016
70-457: Developing Mobile Apps
70-410: Installing and Configuring Windows Server 2012
70-411: Administering Windows Server 2012
70-412: Configuring Advanced Windows Server 2012 Services
70-413: Designing and Implementing a Server Infrastructure
70-414: Implementing an Advanced Server Infrastructure
70-417: Upgrading Your Skills to MCSA Windows Server 2012
70-461: Querying Microsoft SQL Server 2012/2014
70-462: Administering Microsoft SQL Server 2012/2014 Databases
70-463: Implementing a Data Warehouse with Microsoft SQL Server 2012/2014
70-464: Developing Microsoft SQL Server 2012/2014 Databases
70-465: Designing Database Solutions for Microsoft SQL Server
70-466: Implementing Data Models and Reports with Microsoft SQL Server
70-467: Designing Business Intelligence Solutions with Microsoft SQL Server
70-480: Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3
70-483: Programming in C#
70-486: Developing ASP.NET MVC Web Applications
70-487: Developing Microsoft Azure and Web Services
70-537: Configuring and Operating a Hybrid Cloud with Microsoft Azure Stack
70-705: Designing and Providing Microsoft Licensing Solutions to Large Organizations
70-740: Installation, Storage, and Compute with Windows Server 2016
70-741: Networking with Windows Server 2016
70-742: Identity with Windows Server 2016
70-743: Upgrading Your skills to MCSA: Windows Server 2016
70-744: Securing Windows Server 2016
70-745: Implementing a Software-Defined Datacenter
70-761: Querying Data with Transact-SQL
70-762: Developing SQL Databases
70-764: Administering a SQL Database Infrastructure
70-765: Provisioning SQL Databases
70-767: Implementing a Data Warehouse using SQL
70-768: Developing SQL Data Models
70-777: Implementing Microsoft Azure Cosmos DB Solutions
70-778: Analyzing and Visualizing Data with Microsoft Power BI
70-779: Analyzing and Visualizing Data with Microsoft Excel
MB2-716: Microsoft Dynamics 365 Customization and Configuration
MB6-894: Development, Extensions and Deployment for Microsoft Dynamics 365 Finance
MB6-897: Microsoft Dynamics 365 for Retail
MB6-898: Microsoft Dynamics 365 Human Resources

Geen aparte server 2019 certificering helaas :-(

Q: If Microsoft is focused on role-based certifications, what will happen to Windows Server and SQL Server certifications? Will there be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications available?

A: No, there will not be Windows Server 2019 and SQL Server 2019 certifications. Windows Server 2019 and SQL Server 2019 content will be included in role-based certifications on an as-needed basis for certain job roles in the Azure Apps & Infrastructure and Data & AI solution areas.

De focus blijft voor mij teveel liggen op het hele Azure verhaal ik denk dat ik voorlopig geen certificering meer ga halen als dit zo blijft. Aangezien wij in de MKB markt onze servers nog niet in Azure draaien voorlopig.

Of het help geen idee maar er is op het learning forum een soort petitie gestart om de datum van 30-juni te ui te stellen aangezien dit voor velen als een hele grote verassing komt

https://trainingsupport.m...-a557-329d800f84a6?page=1

[ Voor 106% gewijzigd door HKLM_ op 27-02-2020 19:49 ]

Cloud ☁️

• sgouman
Ik wilde net weer MCSA server 2016 gaan doen. Maar komt er dan nu een MCSA server 2019? of iets anders? aangezien veel vacatures toch MCSA vragen(staat overigens alleen MCSA niet bij welke)

[ Voor 29% gewijzigd door sgouman op 27-02-2020 19:38 ]

• HKLM_
sgouman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:37:
Ik wilde net weer MCSA server 2016 gaan doen. Maar komt er dan nu een MCSA server 2019? of iets anders? aangezien veel vacatures toch MCSA vragen(staat overigens alleen MCSA niet bij welke)
Nope er komen helemaal geen losse server 2019 certificaten zie mijn vorige reactie :)

Cloud ☁️

• sgouman
HKLM_ schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:38:
[...]

Nope er komen helemaal geen losse server 2019 certificaten zie mijn vorige reactie :)
Hmm, wat is dan handig om te doen denk je? ik heb nu AZ-900 dan gewoon AZ-103 gaan doen?

• HKLM_
sgouman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:39:
[...]

Hmm, wat is dan handig om te doen denk je? ik heb nu AZ-900 dan gewoon AZ-103 gaan doen?
Ik doe niks met Azure :P maar azure administrator associate kan een mooi begin zijn.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgouman
Hmm oke, ik ga dan denk ik wel voor AZ-103 wij hebben nu alles in azure draaien en ik vind werken met Azure echt heel fijn werken.

• Turdie
sgouman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:41:
Hmm oke, ik ga dan denk ik wel voor AZ-103 wij hebben nu alles in azure draaien en ik vind werken met Azure echt heel fijn werken.
AZ-103 wordt binnenkort vervangen door AZ-104.

• sgouman
shadowman12 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:55:
[...]

AZ-103 wordt binnenkort vervangen door AZ-104.
Oh oke heb je daar ook een link van?

• Turdie
sgouman schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 19:56:
[...]

Oh oke heb je daar ook een link van?
Staat hier in rood:
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/az-103
A NEW VERSION OF THIS EXAM, AZ-104, WILL BE AVAILABLE ON MARCH 31, 2020. You will be able to take this exam until it retires on June 30, 2020. Please download the skills measured document below to see what will be changing.

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 27-02-2020 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Volgens mij hadden ze gezegd dat er voor AZ-104 ook een beta gehouden zou worden, wat betekent dat je voor zo'n 33 euro het examen kan doen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Fijn, als het goed is zou ik deze week horen hoe het zit met de offerte voor server 2016. (ja, daar zijn ze al bijna een half jaar mee bezig.)

Morgen maar eens vragen hoe het daar mee staat en aangeven dat die examens stoppen. Want eind juni, nog moeten starten en 3 examens halen lijkt me niet te doen.

Het is dat ik voor de andere offerte van vorig jaar het geld gewoon niet heb (toen en nu niet), anders had ik die al lang gestart. Daarnaast wordt nu 50% betaald zonder dat ik zou hoeven blijven.

Is weer typisch des *insert bedrijfsnaam van waar ik werk*.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Arunia schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 23:14:
Fijn, als het goed is zou ik deze week horen hoe het zit met de offerte voor server 2016. (ja, daar zijn ze al bijna een half jaar mee bezig.)

Morgen maar eens vragen hoe het daar mee staat en aangeven dat die examens stoppen. Want eind juni, nog moeten starten en 3 examens halen lijkt me niet te doen.

Het is dat ik voor de andere offerte van vorig jaar het geld gewoon niet heb (toen en nu niet), anders had ik die al lang gestart. Daarnaast wordt nu 50% betaald zonder dat ik zou hoeven blijven.

Is weer typisch des *insert bedrijfsnaam van waar ik werk*.
Zonde, ik hoop dat microsoft gaat luisteren naar de oproep om de deadline op te schuiven naar eind 2020.

Als ze dat de komende dagen doen dan is er nog hoop

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

De verschillen in AZ-103 en AZ-104 lijken wat mij betreft iets minder groot dan wat je op het internet leest. Helaas kan ik het boek van AZ-104 nog niet downloaden, dus kan ik alleen kijken naar de verschillende topic namen.

Dit is wat ik vond:

===

Wat zit niet in de AZ-104 (dus wel in AZ-103)

Grote onderwerpen

Implement and manage hybrid identities (Azure AD Connect)
MFA (Multi Factor Authentication)
RBAC

Kleine onderwerpen

Bepaalde onderdelen van Azure Monitor
Monitor Logs
Azure Data Box
Azure CDN (Content Delivery Network) endpoints
Azure Data Factory to transfer data to Azure
Azure File Sync
Powershell DSC (Desired State Configuration)
Manage VM backups
Create and configure VNET to VNET connections
Virtual Network gateway
Implement Application Security Groups
Add custom domains

Wat zit wél in AZ-104 (dus niet in AZ-103)

Grote onderwerpen:

Create and configure containers
create and configure Azure Kubernetes Service (AKS)
create and configure Azure Container Instances (ACI)
Create and configure Web Apps
create and configure App Service
create and configure App Service Plans

Kleine onderwerpen:

Configure storage tiers for Azure blobs
Automate configuration management by using custom script extension
Configure Azure Disk Encryption
Deploy and configure Azure Firewall
Deploy and configure Azure Bastion Service
Configure Application Gateway
Configure Azure Virtual WAN
Configure Application Insights

===

Verder is er vandaag een belangrijke mededeling gedaan door Microsoft.

In deze blog post geeft Microsoft te kennen dat de bestaande MCSA, MCSD en MCSE certificeringen per 30 juni 2020 zullen komen te vervallen.

Er komen ook géén MCSA Server 2019 en SQL 2019 certificeringen. De kennis van die producten worden toegevoegd aan rolebased certificeringen wanneer dat nodig is.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Volgens mij heeft MS het er niet makkelijker op gemaakt.
Dus als ik Server 2016 wil halen of 2019 for that matter, moet ik dus uit gaan zoeken welke rol het gaat worden. -_-

Wat is dat voor gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Wellicht het verkeerde topic...

Gaan er nog mensen naar Microsoft Ignite in Amsterdam? Ik vrees gezien de recente ontwikkelingen betreft het coronavirus dat het afgelast gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
Wes88 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:38:

Gaan er nog mensen naar Microsoft Ignite in Amsterdam? Ik vrees gezien de recente ontwikkelingen betreft het coronavirus dat het afgelast gaat worden?
Dit jaar niet, maar dat heeft meer met mijn eigen- & werkplanning te maken ;)

Had er nog niet stil bij gestaan, maar als ik zie wat er allemaal gecanceld wordt, is dit niet eens een hele rare gedachte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48

ralpje

Deugpopje

Ignite The Tour in Asia is gecancled, maar daar is de haard wel iets groter dan hier natuurlijk. Denk dat het de komende dagen nog even afwachten is hoe de verspreiding in NL gaat zijn.
Overigens had ik Amsterdam wel geboekt, maar ik denk niet dat ik het ga halen qua planning. Dan New Orleans maar in het najaar :p

Overigens nu onderweg naar Sloterdijk voor MS-101. Totaal onvoorbereid, dus ik zie wel wat het wordt. :p

[ Voor 14% gewijzigd door ralpje op 28-02-2020 11:57 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Wes88 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:38:

Ik was wel van plan om te gaan, beide dagen. ff kijken hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Arunia schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:25:
Volgens mij heeft MS het er niet makkelijker op gemaakt.
Dus als ik Server 2016 wil halen of 2019 for that matter, moet ik dus uit gaan zoeken welke rol het gaat worden. -_-

Wat is dat voor gedachte.
Het is geen gedacht Microsoft denk dat iedereen in de cloud zit maar vergeet dat er nog veel onpremise is. Daar doen ze nu helemaal niks mee een server deployment in Azure is leuk maar hem kunnen inrichten is nog leuker en dat ga je niet redden met alleen Azure certificering.

Voor de infrastructuur boys is er momenteel gewoon geen certificering path aangezien ze server 2016 en core infra de nek om gaan draaien.

En daar vallen meer mensen over gelukkig als ik het topic lees op hun support forum.

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 28-02-2020 12:12 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@HKLM_ Daar had ik het net met een collega ook over. Ze denken dat iedereen in de cloud zit, maar wij hebben hier echt een groot aantal servers al dan niet via Hyper-V.
Hier hebben ze het wel heel hard nodig. Mede ook omdat ze van alle inhuur (af) willen zeg maar.

Het is dus of in 3 maanden Server 2016 halen of dus helemaal niets hebben aan enige certificering.
Heb in ieder geval al gemaild met diegene om dit ook aan te geven. Nu maar kijken wat mijn mogelijkheden zijn. Ben bang dat het dan heel hard leren is en hopen dat ik alles in één keer ga halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Heb het even opgenomen in de topic-warning, aangezien dit best wel 'belangrijk' nieuws is voor de mensen die nu midden in deze trajecten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
HKLM_ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:11:
[...]

Het is geen gedacht Microsoft denk dat iedereen in de cloud zit maar vergeet dat er nog veel onpremise is. Daar doen ze nu helemaal niks mee een server deployment in Azure is leuk maar hem kunnen inrichten is nog leuker en dat ga je niet redden met alleen Azure certificering.

Voor de infrastructuur boys is er momenteel gewoon geen certificering path aangezien ze server 2016 en core infra de nek om gaan draaien.

En daar vallen meer mensen over gelukkig als ik het topic lees op hun support forum.
Of dat er mensen bij andere cloud providers zitten die bv nog wel een server2016/2019 certificaat willen halen maar verder niets met Azure doen :/

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
HKLM_ schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 12:11:
[...]
Heb je voor mij een link naar dat topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Net reactie terug gehad. Hij had het ook gelezen en meteen aangevraagd voor Server 2019.
Heb maar aangegeven dat die er niet is. :P

We gaan het wel zien. Denk dat ik heel hard moet hopen op een verlenging naar eind 2020.

En de petitie getekend of in ieder geval op aangegeven dat ik wil dat ze hem verlengen.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 28-02-2020 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Arunia schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 13:16:
Net reactie terug gehad. Hij had het ook gelezen en meteen aangevraagd voor Server 2019.
Heb maar aangegeven dat die er niet is. :P

We gaan het wel zien. Denk dat ik heel hard moet hopen op een verlenging naar eind 2020.

En de petitie getekend of in ieder geval op aangegeven dat ik wil dat ze hem verlengen.
Laat i.i.g een reactie achter in het topic van Microsoft hoe meer zielen hoe meer kans denk ik.

Laat maar zie je er al tussen staan haha :P

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 28-02-2020 13:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 16:37
De AZ-300 en AZ-301 examens zijn nog te doen tot en met 28 juli.
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/az-300
https://docs.microsoft.co...rtifications/exams/az-301

Zit enorm te twijfelen om voor deze huidige examens te gaan, of voor de opvolgers AZ-303 en AZ-304. Deze examens zijn pas vanaf eind april te doen. Titel wat je ermee krijgt is hetzelfde.

Voordeel van de huidige examens: PluralSight heeft er al video's van zowel AZ-300 en AZ-301.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Zoals ik eerder zei: als er beta's van komen (denk het wel) dan kan je ze aan de andere kant wel heel goedkoop doen. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• musiman

musiman

Wanneer ik kijk welke trainingen ik twee jaar geleden gaf en welke nu, dan is er heel veel veranderd. Het merendeel van de trainingen zijn nu de cloud trainingen.
Ja, natuurlijk geef ik ook nog de MCSA trajecten, maar die zijn echt in de minderheid.
Maar dat Microsoft hier zomaar radicaal afscheid van gaat nemen... er is zeker nog behoefte aan deze kennis en ik zie die nog steeds niet in de huidige rolebased certificeringstrajecten.

Ik hoop dat Microsoft luistert naar de markt. Op het MCT forum staan ook al klachten van mede MCT'ers. Daar stond al een paar dagen dit nieuws, maar onder embargo. Pas sinds vandaag mocht het wereldkundig worden.

Make music, not war

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
musiman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:42:
Wanneer ik kijk welke trainingen ik twee jaar geleden gaf en welke nu, dan is er heel veel veranderd. Het merendeel van de trainingen zijn nu de cloud trainingen.
Ja, natuurlijk geef ik ook nog de MCSA trajecten, maar die zijn echt in de minderheid.
Maar dat Microsoft hier zomaar radicaal afscheid van gaat nemen... er is zeker nog behoefte aan deze kennis en ik zie die nog steeds niet in de huidige rolebased certificeringstrajecten.

Ik hoop dat Microsoft luistert naar de markt. Op het MCT forum staan ook al klachten van mede MCT'ers. Daar stond al een paar dagen dit nieuws, maar onder embargo. Pas sinds vandaag mocht het wereldkundig worden.
Ik vindt de manier waarop gewoon heel erg jammer. Ik kan mij in de huidige certificering gewoon niet echt vinden. Met de nieuwe windows 10 certificering kon ik niet upgraden van MCSA 10 naar de rol based omdat ik had geupgrade met het verkeerde examen (70-697). Zij boden dit in het begin aan later is dat veranderd en ik wordt er nu voor afgestraft.. (zo voelt het) Ook dat hele 30 juni verhaal staat mij niet aan en voelt als een mes in de rug.

Dat alles meer cloud based gaat worden zal zeker en dat zie je ook maar er zijn nog zo ontiegelijk veel on-premise bedrijven of bedrijven die hun bedrijfsvoering niet mogen / willen migreren naar de cloud maar wel gecertificeerd personeel willen hebben. Welk traject gaat microsoft hun nu aanbieden?

Ik voel mij met het ontbreken van nieuwe 2019 certificering en het intrekken van core infra echt in de steek gelaten door microsoft qua certificering mogelijkheden. Ik kan wel leuk de alternatieven voor core infra gaan doen (de Azure) maar als ik daar de komende tijd niet mee werk wat is dan de waarde? Een digitaal papiertje zonder echte skills :X

* HKLM_ Het zit me best hoog inderdaad na 10 jaar certificering :P

[ Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 28-02-2020 19:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

@HKLM_ Helaas kun je niet op MCT Central kijken. Daar zijn veel klachten van MCT'ers over de huidige certificeringen en over de vaak matige kwaliteit van de nieuwe rolebased trainingen. Wij als trainers moeten heel veel effort erin stoppen om toch nog een goede training te verzorgen. Deze week gaf ik een combi MS-100 / MS-101. Beide trainingen zijn 5-daags, maar ze bevatten zo weinig content dat ik ze samen in één week geef. Er staan veel fouten en onwaarheden in het materiaal. Vooral de MS-101 heeft onderwerpen die steeds herhaald worden. Doordat ik wat extra's laat zien en vertel, zorg ik ervoor dat de zwakheden in de training niet als zodanig ervaren worden. Maar na zo'n week lesgeven ben ik wel he-le-maal op. Echt moe.

Make music, not war

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
musiman schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 20:38:
@HKLM_ Helaas kun je niet op MCT Central kijken. Daar zijn veel klachten van MCT'ers over de huidige certificeringen en over de vaak matige kwaliteit van de nieuwe rolebased trainingen. Wij als trainers moeten heel veel effort erin stoppen om toch nog een goede training te verzorgen. Deze week gaf ik een combi MS-100 / MS-101. Beide trainingen zijn 5-daags, maar ze bevatten zo weinig content dat ik ze samen in één week geef. Er staan veel fouten en onwaarheden in het materiaal. Vooral de MS-101 heeft onderwerpen die steeds herhaald worden. Doordat ik wat extra's laat zien en vertel, zorg ik ervoor dat de zwakheden in de training niet als zodanig ervaren worden. Maar na zo'n week lesgeven ben ik wel he-le-maal op. Echt moe.
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik van de trainingen 3/5 daagse geen hoge pet (2x slechte ervaring) heb qua stof vanuit Microsoft. Online omgevingen die niet werken, veel fouten etc. Het zijn echt de docenten die er iets moois van maken *O* Hopelijk luisteren ze naar de feedback van de MCT en zien ze in dat dit hem niet gaat worden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48

ralpje

Deugpopje

ralpje schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 11:54:

Overigens nu onderweg naar Sloterdijk voor MS-101. Totaal onvoorbereid, dus ik zie wel wat het wordt. :p
757. Meevallertje :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Beta resultaat PL-900 binnen: met 822 best ruim gehaald. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:18
Hoe zit het eigelijk met de examens die zij laatste hebben aangepast zoals MD & MS etc?
Als ik het goed begrijp blijven die wel gewoon bestaan na 31 juni 2020?

Infra dingetje wordt wel nog een leuk, aangezien ik mij daar graag naar wou specialiseren maar tegenwoordig naar Cloud based gaat.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Buizerd__NL schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:49:
Hoe zit het eigelijk met de examens die zij laatste hebben aangepast zoals MD & MS etc?
Als ik het goed begrijp blijven die wel gewoon bestaan na 31 juni 2020?

Infra dingetje wordt wel nog een leuk, aangezien ik mij daar graag naar wou specialiseren maar tegenwoordig naar Cloud based gaat.
Mja, Infra (on-prem) blijft ook nog wel even bestaan hoor, daarnaast draaien er oko servers in de Cloud. Vreemde zet van Microsoft, zeker om het zo kort van te voren aan te kondigen. Was zelf ook nog met iets bezich wat maar de vraag is of ik het red voor 30 Juni.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Een support moderator van het MCP forum geeft aan dat Microsoft deze week met een update komt over de perikelen rondt het veranderen van de certificering en de krappe deadline van 30 juni

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 19-09 12:13
MS Ignite Amsterdam (11-12 maart) gaat niet door vanwege corona virus....

[ Voor 72% gewijzigd door Hmmbob op 03-03-2020 07:31 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hmmbob schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:28:
Hè verdorie, dat is jammer, ik keek er naar uit. Wel begrijpelijk maar jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 15:48
Hmmbob schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 07:28:
Heb jij hier ook een bron van?

Hier lees hier ik namelijk dat er vooralsnog geen reden is om het niet door te laten gaan.
In light of the global health concerns due to the novel coronavirus (COVID-19), Microsoft is monitoring public health guidance in relation to in-person events. At this time, global health authorities have not issued guidance to avoid travel to this location. We are looking carefully at our event calendar as well as our presence at industry events in the coming months. We are not taking decisions lightly, but the health and well-being of our employees, partners, customers and other guests remain our ultimate priority.
We will continue to monitor and make any necessary changes as the situation evolves.
March 2, 2020
Edit:
Microsoft is blijkbaar niet zo snel met het aanpassen van zijn eigen pagina's.
En vreemd dat er gisteren nog geen reden was om te cancelen en vandaag wel... (Hoewel ik het zeker wel begrijp!)

[ Voor 8% gewijzigd door St00mwals op 03-03-2020 09:10 . Reden: Edit toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 81 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.