Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
nilisvw schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:52:
[...]
alsof je via RDP aan het werken was.
Even afgezien welk protocol precies, ben je eigenlijk gewoon aan het Remote Desktoppen ;)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Hoe zit het met MCITP Exchange 2010, is dit nog in ontwikkeling? Ik ga namelijk binnenkort aan Exchange beginnen, en het is natuurlijk zonde om 2007 te gaan doen als 2010 er al is...

Ik zie op de MS site alleen een MCTS examen van 2010.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
domi235 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:36:
Hoe zit het met MCITP Exchange 2010, is dit nog in ontwikkeling? Ik ga namelijk binnenkort aan Exchange beginnen, en het is natuurlijk zonde om 2007 te gaan doen als 2010 er al is...

Ik zie op de MS site alleen een MCTS examen van 2010.
Eind deze maand komt MCITP Exchange 2010. Dit is examennummer 70-663.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:53

Qwerty-273

Meukposter

De beta voor MCITP Exchange 2010 liep tot eind december 2009. Dus de resultaten daarvan zijn nog in bewerking. Dat heeft meestal tot 6 weken na einde beta nodig om tot een final exam te komen?
070-663 - PRO: Design & Deploy Msging Solutions w/MS Exch Serv 2010

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

* JohnD heeft net 70-680 W7 gehaald en is nu MCSA \o/

zaten toch wel wat vragen bij die ik niet wist. Allemaal beantwoord door opties weg te strepen. Blijkbaar kan ik dat goed wat ik had 0 fouten :)

en om mezelf te trakteren eet ik nu een wafel.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik wacht ook nog op de uitslag van 71-663. Regelmatig prometric checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

JohnD schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:23:
* JohnD heeft net 70-680 W7 gehaald en is nu MCSA \o/

zaten toch wel wat vragen bij die ik niet wist. Allemaal beantwoord door opties weg te strepen. Blijkbaar kan ik dat goed wat ik had 0 fouten :)

en om mezelf te trakteren eet ik nu een wafel.
Gefeliciteerd.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geslaagd voor 70-640 (83-640) met 950, maar wat zijn die virtual labs traag echt verschrikkelijk..
Is dit omdat ik gewoon een slechte PC had, of hebben jullie ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik ben 2 jaar geleden gestopt in een Windows omgeving met support op Windows/VMware/Citrix/etc.
Overgestapt naar Cisco en CCSP gehaald ( CCNA/SND/SNPA/SNRS/CANAC)

Nu wil ik , om arbeids kansen te vergroten en afwisseling te vergroten ,hier in het Zuid-Oosten van het land , mezelf gaan voorzien van MS certificaten. Het zit in de vingers maar heb er geen papieren van.

Ik heb de boeken van XP nog van 5 jaar geleden maar die zullen wel niet meer relevant zijn :+

Is de eerste stap nog steeds 70-290/70-291 ?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:30
Capo schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:04:
Is de eerste stap nog steeds 70-290/70-291 ?
Als je voor 2008 gaat, wat me op zich nu wel logisch lijkt, is de eerste stap 83-640.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ah ok.

Lees ook iets over 70-640 namelijk en dat je met de boeken van 70-640 ook het 83-640 examen kan doen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Stof is hetzelfde, de examenvorm is alleen anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Kan ook geen 83-640 boeken vinden, enkel 70-640, dus dan die maar bestellen en nog eens door bladeren en kijken wat er veranderd is en wat er is blijven hangen nog uberhaupt.

Ben bij Comcol aan het kijken, staan 13 verschillende boeken/guides met betrekking tot 70-640, Iemand nog tips daarover of ervaring welke ok zijn ?

[ Voor 30% gewijzigd door Capo op 21-01-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Capo schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:42:
Ben bij Comcol aan het kijken, staan 13 verschillende boeken/guides met betrekking tot 70-640, Iemand nog tips daarover of ervaring welke ok zijn ?
Ik vind de boeken van Microsoft Press wel prettig, dan zou ik gelijk de hele doos voor MCITP 2008 nemen, ben je in 1 klap klaar. Hoef je daarnaast alleen nog maar het 70-620/680 boek te kopen. Ik zou trouwens niet bij Comcol kijken, maar gezien de gunstige dollarkoers eens bij Amazon kijken;

http://www.amazon.com/Sel...oks&qid=1264071444&sr=8-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Persoonlijk vind ik de MOAC boeken fijn. Comcol levert trouwens wel enorm snel.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
punisher007 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:00:
Persoonlijk vind ik de MOAC boeken fijn. Comcol levert trouwens wel enorm snel.
MOAC? Ik was er overigens inderdaad vergeten bij te zetten "mits je wat tijd hebt". Ervaring is dat Amazon inderdaad nogal eens 1 tot 2 weken op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Microsoft Official Academic Course : http://eu.wiley.com/Wiley...CH_RESULT.html?query=moac

Bij sommige boeken zitten er ook online labs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Heeft iemand nog het probleem bij Prometric dat het 70-640 examen niet beschikbaar is in het engels? Ik wil het examen nu nog niet doen, was maar even wat aan het rondneuzen op de website, maar ik vind het best wel vreemd dat enkel die niet in het engels beschikbaar is...

[ Voor 7% gewijzigd door Darkstar op 21-01-2010 20:28 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Deze is vervangen door 83-640, dit houd in dat er labs in voorkomen:
http://www.microsoft.com/...px?ID=83-640&locale=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ok, bedankt. Vreemd dat ze op de MS site dat examen dan niet vermelden als mogelijkheid.

Nu heb ik hier in dit topic al een aantal ervaringen met 83-640 gelezen, maar één ding is me nog niet helemaal duidelijk: is dit examen ook goed te doen indien je enkel studeert met het 70-640 boek van MS Press (evt. aangevuld met wat VM oefeningen)? Zoals 3 posts hoger vermeld wordt heeft MOAC ook online labs bij het boek van 70-640, maar ik veronderstel dat dit niet noodzakelijk is en eventueel kan vervangen worden door een eigen VM te installeren?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Ik wil MCTS 70-631: Windows SharePoint Services 3.0 Configuration gaan doen, echter heb ik hierbij een probleem. Ik heb niet de beschikking over de software om te oefenen. Ik wil graag een .vhd file hebben die ik kan gebruiken op een 32-bit systeem middels virtual PC.

Heeft iemand hier ervaring mee? En kan iemand me hier bij helpen een omgeving op te zetten (windows server 2003 vhd) o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Darkstar schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:48:
Nu heb ik hier in dit topic al een aantal ervaringen met 83-640 gelezen, maar één ding is me nog niet helemaal duidelijk: is dit examen ook goed te doen indien je enkel studeert met het 70-640 boek van MS Press (evt. aangevuld met wat VM oefeningen)?
De behandelde en getoetste stof is exact hetzelfde. Alleen de vorm van het examen is anders, ipv alleen tekstuele meerkeuze vragen als bij 70-640, krijg je bij 83-640 ook een lab (of zoals ze het zelf noemen - a Performance Based component) naast de meerkeuze vragen. Hierdoor laat je dus niet alleen je theoretische kennis zien maar ook dat je de weg weet in de interface etc.
JMaster schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:23:
Ik wil MCTS 70-631: Windows SharePoint Services 3.0 Configuration gaan doen, echter heb ik hierbij een probleem. Ik heb niet de beschikking over de software om te oefenen. Ik wil graag een .vhd file hebben die ik kan gebruiken op een 32-bit systeem middels virtual PC.
Dan kan je volgens mij het beste een standaard Windows Server VHD binnen halen via Microsoft en daar vervolgens WSS 3.0 op te installeren.

http://www.microsoft.com/...07-40c1-814d-f6d66888ddfd of http://www.microsoft.com/...b8-4f73-99e3-c66f80e415b6

en dan http://www.microsoft.com/...65E8549C2A&displaylang=en
of http://www.microsoft.com/...C2CAF93951&displaylang=en

[ Voor 39% gewijzigd door Qwerty-273 op 22-01-2010 11:42 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel1989
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 09:47
Iemand hier al ervaring met 70-403 en 70-652 ? Ben van plan deze eerdaags te doen omdat ik ophet werk Hyper-V en SCVMM geinstalleerd en geconfigureerd en er zo dus wel wat ervaring mee heb, en nu mezelf wil certificeren op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Beide examens waren ongelofelijk makkelijk. De nieuwe virtualisatie examens zijn een stuk moeilijker:
Pro: Windows Server 2008 R2, Virtualization Administrator (071-693)
TS: Windows Server 2008 R2, Server Virtualization (071-659)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel1989
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 09:47
ok, weet jij mischien wanneer deze geen beta examen meer is ? of weet niemand dat nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Maikel1989 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:29:
ok, weet jij mischien wanneer deze geen beta examen meer is ? of weet niemand dat nog ?
70-693: 31 maart 2010
70-659: 12 februari 2010

De "Date Published" is de datum dat ie publiekelijk beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort krijg ik de gelegenheid van school om Microsoft certificaten te behalen tegen korting

Het probleem ligt em erin dat ik 19 ben en 0 jaar werkervaring buiten mijn opleiding heb (stage niet meegeteld).
Ik verwacht niks geweldigs in het begin, waar je jezelf toch moet bewijzen, maar ik verwacht wel wat op de lange termijn, waar ik me al bewezen heb (na een paar maanden - 2 jaar).

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Ik wil hier wat meer inzicht van hebben, om teleurstellingen te voorkomen. Wat kan ik verwachten met bijv: MCSE of MCITP:EA in tegenstelling tot alleen mijn MBO N4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Als je certificeringen hebt, heb je altijd een streepje voor tov andere starters die geen certificering hebben. Vooral als je in de detachering gaat werken, zijn certificeringen nog extra van belang. Mogelijk levert je het ook een hoger startsalaris op.
Maikel1989 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:29:
Begin anders gewoon met de oude eenvoudige examens ? Is nooit verkeerd natuurlijk en die andere examens kun je dan altijd nog doen.

[ Voor 40% gewijzigd door punisher007 op 24-01-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 08:33:
Als je certificeringen hebt, heb je altijd een streepje voor tov andere starters die geen certificering hebben. Vooral als je in de detachering gaat werken, zijn certificeringen nog extra van belang. Mogelijk levert je het ook een hoger startsalaris op.

[...]

Begin anders gewoon met de oude eenvoudige examens ? Is nooit verkeerd natuurlijk en die andere examens kun je dan altijd nog doen.
Ok, dat is mooi :)
Ik heb dan wel 3 trajecten die erg dicht op elkaar zitten welke ik kan volgen.

MCSE: 2003
MCITP: EA
MCM: WS2K8 Directory (is 1 van de bovenstaande + een extra certificaat)

Maar dan zijn er bedrijven die of MCSE, of MCITP vragen (en niemand MCM). Willen ze nou dat je exact een van deze hebt? Of doen ze niet zo moeilijk als je met MCITP aan komt zetten als ze MCSE vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:28:
[...]

Maar dan zijn er bedrijven die of MCSE, of MCITP vragen (en niemand MCM). Willen ze nou dat je exact een van deze hebt? Of doen ze niet zo moeilijk als je met MCITP aan komt zetten als ze MCSE vragen?
Verschilt denk ik per bedrijf, ten eerste hoe ze tegen certificeringen aankijken. Als ze bijvoorbeeld alleen nog maar Windows Server 2003 hebben, zal MCSE meer waarde hebben. Bedrijven die al veel werken met Windows Server 2008 daar zal iemand die MCTIP:EA heeft meer waardevol zijn. Als je beide hebt is het nog mooier natuurlijk ;). En ik denk iemand dat iemand met MCM alleen waardevol kan zijn als je in de detachering werkt, normale bedrijven zullen er denk ik niet zo heel toegevoegde waarde van hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 24-01-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:39:
[...]

Verschilt denk ik per bedrijf, ten eerste hoe ze tegen certificeringen aankijken. Als ze bijvoorbeeld alleen nog maar Windows Server 2003 hebben, zal MCSE meer waarde hebben. Bedrijven die al veel werken met Windows Server 2008 daar zal iemand die MCTIP:EA heeft meer waardevol zijn. Als je beide hebt is het nog mooier natuurlijk ;). En ik denk iemand dat iemand met MCM alleen waardevol kan zijn als je in de detachering werkt, normale bedrijven zullen er denk ik niet zo heel toegevoegde waarde van hebben.
Ik weet natuurlijk niet hoe de markt in elkaar steekt wat betreft Server 2003 en 2008. Met de komst van Windows 7 zou de overstap snel gemaakt worden, wat het net wat rendabeler maakt om voor MCITP:EA te gaan. Het zal niet zo wezen dat er zoveel met 2008 is veranderd ten opzichte van 2003.
Het maakt me niet uit waar ik werk, zolang ik er met plezier heen ga en het ook goed centen op weet te leveren ;) Ik zal even 2 weken de tijd nodig hebben om uit te stippelen welk traject ik precies wil volgen.
Maar detachering spreekt me wel aan :)

Heeft er iemand voorbeelden voor me hoe zo'n examen er uitziet, en het leerproces thuis?
Met CCNA maakten we opdrachten uit het boek in Packet Tracer en de Toetsen op echt apparatuur :).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
shadowman12 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat jullie wat dingen door elkaar halen. Als je MCM bent namelijk, ben je heel waardevol als Consultant/Architect e.d... 't Is alleen nog een beetje een ondergeschoven kindje omdat 't best een flinke investering is in 1 keer. MCM is wel 't neusje van de zalm namelijk... Dat zijn er niet voor niets maar iets van 150? wereldwijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
chratnox schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat jullie wat dingen door elkaar halen. Als je MCM bent namelijk, ben je heel waardevol als Consultant/Architect e.d... 't Is alleen nog een beetje een ondergeschoven kindje omdat 't best een flinke investering is in 1 keer. MCM is wel 't neusje van de zalm namelijk... Dat zijn er niet voor niets maar iets van 150? wereldwijd..
Dat zeg ik toch ook niet. MCM kan inderdaad heel waardevol zijn. Maar binnen een normaal bedrijf denk ik dat je het niet per se nodig hebt, het heeft een meerwaarde binnen de detachering, denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 24-01-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chratnox schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:33:
[...]

Maar spreken we over 2000-3000 euro of een vele malen hoger bedrag?
Dan heb ik het alleen over boeken, vouchers en evt een home-Lab omgeving om in te oefenen (pc van 1000 euro incl virtualisatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Je mag zelf ook wel wat googlen hoor :)

http://www.microsoft.com/...fication/master.aspx#tab3
Pricing
Nonrefundable program application fee: US$125

Program fee: US$18,500 (includes the price of first and second attempts of all required tests, including the final lab exam) for all programs except Microsoft Certified Master: Windows Server 2008: Directory (R2), which has a fee of US$13,950 (includes the price of first and second attempts of all required tests, including the final lab exam)

Computer-based test retakes for the third attempt: US$250

Final lab exam retakes for third attempt: US$1,500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:57

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:28:
[...]

Eh..ik weet niet waar jij die info vandaan hebt, dat MCM te behalen is door MCITP te behalen + 1 'certificaat'. MCM is wel even iets meer. Je kunt hier volgens mij alleen aan meedoen als je aantoonbaar een paar infrastructuren ontworpen hebt enneh..je moet voor 3 weken op training in Seattle...en de kosten zijn ook niet mis 14.000 euri als ik het goed heb...

Even een paar Q&A's uit de MCM FAQ :
Q. Is the Microsoft Certified Master program just a "boot camp" where I will learn everything I need in order to receive the certification?

A.
No. The program is targeted to highly experienced professionals. Candidates must bring real-world experience to the training session. Most have designed and deployed enterprise-level solutions at least two times. To date, only seasoned IT professionals and consultants have achieved the credential.

Q. What is the average experience level of a candidate who is accepted into the Microsoft Certified Master program?

A.
The average experience level for Master candidates is 10 years. Some candidates have as many as 20 or more years of industry experience.

Q. Is the training offered outside of Redmond, Washington, United States?

A.
At this time, the training is offered only in Redmond. Microsoft is evaluating options for additional training sites within and outside of the United States.

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 25-01-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 25 januari 2010 @ 10:44:
[...]

Eh..ik weet niet waar jij die info vandaan hebt, dat MCM te behalen is door MCITP te behalen + 1 'certificaat'. MCM is wel even iets meer. Je kunt hier volgens mij alleen aan meedoen als je aantoonbaar een paar infrastructuren ontworpen hebt enneh..je moet voor 3 weken op training in Seattle...en de kosten zijn ook niet mis 14.000 euri als ik het goed heb...

Even een paar Q&A's uit de MCM FAQ :

[...]
http://www.microsoft.com/...fication/master.aspx#tab2 (onderaan)

Ik ging er al van uit dat het anders te makkelijk zou worden, ik had zoiets inderdaad al gevonden.
Maar wat houdt die training precies in? Wellicht het hele MCITP:EA + 70-293 pakket?
Ik ga ondertussen verder zoeken hoe het allemaal in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 11:47:
[...]

http://www.microsoft.com/...fication/master.aspx#tab2 (onderaan)

Ik ging er al van uit dat het anders te makkelijk zou worden, ik had zoiets inderdaad al gevonden.
Maar wat houdt die training precies in? Wellicht het hele MCITP:EA + 70-293 pakket?
Ik ga ondertussen verder zoeken hoe het allemaal in elkaar steekt.
Om te beginnen moet je toegelaten worden. Je moet dus eerst een paar dikke pakken papier inleveren waaruit blijkt dat jij aantoonbare ontwerp ervaring hebt. Dus ontwerpen die je voor de klant gemaakt hebt (nu is dat vast wel bij elkaar te sprokkelen, maar goed...). Als je dan bent toegelaten dan moet je 3 weken op training naar Seattle (MS HQ) en daar maak je dan dagen van 8uur 's ochtends tot 8uur 's avonds. Na die 3 weken moet je volgens mij een paar cases oplossen ofzo en een of andere commisie te woord staan (weet het niet exact....'k heb het nog niet gedaan). En natuurlijk mag je ff 14.000 euri aftikken...

Het feit dat er wereldwijd niet zoveel MCM's zijn zegt denk ik wel genoeg.....het is niet iets wat je even doet....en ik zou eerst maar eens een paar jaar ervaring opdoen....

Ik vind deze eigenlijk wel voldoende zeggen :
To achieve Microsoft Certified Master certification, candidates must:

Complete the following prerequisite exams and certifications.

Note Completion of prerequisites does not guarantee admission into the Microsoft Certified Master program or attainment of the Microsoft Certified Master credential.

Attend the three-week training program and pass the corresponding computer-based exams and a qualifying lab exam.

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 25-01-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Je kan genoeg experiences vinden van mensen als je wat googled:
http://blogs.technet.com/...07-a-survivors-guide.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
shadowman12 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:52:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet. MCM kan inderdaad heel waardevol zijn. Maar binnen een normaal bedrijf denk ik dat je het niet per se nodig hebt, het heeft een meerwaarde binnen de detachering, denk ik.
Excuus, ik quotte de verkeerde persoon :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
Helaas gaat dit niet op, doordat het een windows server 2003 vhd is zonder IIS. Deze zal ik dan moeten installeren zonder dat ik daar een cd voor heb. Tenzij je weet hoe ik IIS hierop kan installeren zonder cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07
JMaster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Helaas gaat dit niet op, doordat het een windows server 2003 vhd is zonder IIS. Deze zal ik dan moeten installeren zonder dat ik daar een cd voor heb. Tenzij je weet hoe ik IIS hierop kan installeren zonder cd?
full trial downloaden

http://www.microsoft.com/...rial/installinstruct.mspx

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zit er geen 2003 trial CD meer bij de Training Kits voor 70-29x examens dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
alt-92 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:02:
Zit er geen 2003 trial CD meer bij de Training Kits voor 70-29x examens dan?
Tja, misschien daar wel bij, echter niet bij MCTS 70-631: Windows SharePoint Services 3.0 Configuration.
Het is inmiddels opgelost... Poeh wat een gedoe.

- Eerst de windows server 2003 R2 vhd image
- Dan SP2 voor windows server 2003 installeren
- Vervolgens IIS installeren, cd is niet nodig. In de map Windows Installation Files zit de i86 file
- Hierna heb ik in Add components windows sharepoint services 2.0 geinstalleerd
- Vervolgens met cmd asp.net 2.0 geinstalleerd: aspnet_iis.exe
- Hierna Windows Sharepoint Services 3.0 geinstalleerd
- Als laatste stap met stsadm.exe de websites ge-upgrade naar WSS 3.0

Finally: *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik begin a.s. maandag met een 11 daagse cursus voor MCITP(640,642,646) bij The Academy.
Heeft iemand van jullie daar de MCITP cursus gevolgd? en wat was de ervaring?
Gingen ze snel door de stof heen? was wel alles duidelijk uitgelegd?

Ben benieuwd , maar wel erg veel zin in!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
de resultaten van 71-659 zijn ook binnen

* Zwelgje is passed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Woohoo ik heb hem ook :)

Nu nog het mobile examen en het andere virtualization exam.

[ Voor 56% gewijzigd door punisher007 op 27-01-2010 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 07:56
Ik heb hem ook (70-659) behaald! Nu nog wachten op de uitslag van die andere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
Failed, (70-659) dat krijg je als je niet leert...(en het twee dagen eerder gaat doen dan gepland....

[ Voor 41% gewijzigd door technopeuter op 27-01-2010 14:14 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
hmm..hier ook #Failed. Ach.....had er eigenlijk geen tijd voor enneh..was er ook niet echt voor gaan zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:05:
hmm..hier ook #Failed. Ach.....had er eigenlijk geen tijd voor enneh..was er ook niet echt voor gaan zitten :+
Ik ook niet inderdaad, had me er bijna niet mee bezig gehouden. Sterker nog, ik was helemaal vergeten dat ik 'm had tot een ochtend ervoor :P. Wat me wel opviel bij 't examen overigens, is de variëteit aan items erin. Ik dacht dat 't over Hyper-V R2 ging, maar 't ging naar mijn idee meer over App-V en Remote Desktop Services met VDI's. Ach, ik hoor liever dat ik 71-663 in de pocket heb dan 71-659 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
TheVMaster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:05:
ik ook niet, (niet eens voor geleerd) maar toch genoeg praktijkervaring om het te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik ben iemand die de beta examens doet zonder (veel) praktijkervaring en vond beide virtualisatie examens toch best wel pittig. Moet zeggen dat ik voor mijn eigen gevoel ook nog graag de bijbehorende boeken lees als deze gereleased worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Powershell schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 05:41:
de resultaten van 71-659 zijn ook binnen

* Mallorca is passed
Congrats
* Mallorca passed too
Ben wel benieuwd naar de score had er nl weinig voor gedaan.

Volgende week maar VCP (ben nu op cursus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 09:02
Mallorca schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:56:
[...]
Volgende week maar VCP (ben nu op cursus)
Toevallig bij XTG in Diemen? Daar zit een collega van mij ook op dit moment.
Zelf vandaag geslaagd voor VCP410, was goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

paella schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:20:
Ik wacht ook nog op de uitslag van 71-663. Regelmatig prometric checken.
Crap wat duurt dat lang zeg. Ik zou het wel willen weten.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
We zijn nu net een maand verder toch sinds de sluiting van de beta? H t staat me bij dat er een tijd van 6 weken aangegeven werd? Of dat heb ik ergens onofficieel gelezen, kan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
paella schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:48:
We zijn nu net een maand verder toch sinds de sluiting van de beta? H t staat me bij dat er een tijd van 6 weken aangegeven werd? Of dat heb ik ergens onofficieel gelezen, kan ook :)
ik meen 8.

de final kwam deze week uit meen ik. dit zal toch niet (wederom) een examen worden die je al kan halen voordat de beta uitslagen bekend zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Powershell schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:43:
[...]

ik meen 8.

de final kwam deze week uit meen ik. dit zal toch niet (wederom) een examen worden die je al kan halen voordat de beta uitslagen bekend zijn :X
Morgen komt de final beschikbaar, dus morgen zou de uitslag bekend moeten zijn. Dit is niet de eerste keer tenslotte dat 't resultaat nog niet bekend is voor de dag van de release. Ik hoop morgenochtend in mn mail (of op de site van Prometric) wat te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Powershell schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:43:
[...]

ik meen 8.

De uitslag staat bij je Candidate History op prometric.com :)
10-Dec-2009
12:00 PM PRO: Design & Deploy Msging Solutions w/MS Exch Serv 2010 GLOBAL KNOWLEDGE TRAINING Microsoft
071-663 S5FDU***** Passed
Vanaf heden dus MCITP:Enterprise Messaging Administrator 2010! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
* Zwelgje is ook weer passed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Hier failed, maar dat had ik ook wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ben blij dat ik de voucher code heb gekregen, ik had het ook waarschijnlijk niet gered ivm drukte die periode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Achteraf had ik 'm ook willen hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
Congrats! Heb je de configuring ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
chratnox schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:02:
[...]

Congrats! Heb je de configuring ook gedaan?
jup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:25
Sorry als het antwoord op mijn vraag al ergens staat maar ik heb hem nog niet kunnen vinden.
Ik was eerst van plan mijn mcsa te halen en heb dus 70-270 gehaald. Nu is het gezien een migratie op mijn werk naar Server 2008 interessanter om over te stappen naar MCITP (als ik het goed begrijp is dit het 2008 traject) Maar nu vraag ik mij dus af welke examens ik moet afleggen om dus de status MCITP te krijgen voor Windows Server 2008.
Nogmaals sorry als het antwoord al onder mijn neus ligt maar ik heb het helaas nog niet gevonden.
Alvast bedankt voor antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

W00t, ik ben ook geslaagd voor 71-663! Kan helaas pas op 5 maart voor 70-662 gaan dus nog even geen MCITP. :)

Gefeliciteerd rest van de Exchange nerds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Perconte schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:18:
Sorry als het antwoord op mijn vraag al ergens staat maar ik heb hem nog niet kunnen vinden.
Ik was eerst van plan mijn mcsa te halen en heb dus 70-270 gehaald. Nu is het gezien een migratie op mijn werk naar Server 2008 interessanter om over te stappen naar MCITP (als ik het goed begrijp is dit het 2008 traject) Maar nu vraag ik mij dus af welke examens ik moet afleggen om dus de status MCITP te krijgen voor Windows Server 2008.
Nogmaals sorry als het antwoord al onder mijn neus ligt maar ik heb het helaas nog niet gevonden.
Alvast bedankt voor antwoorden!
Staat allemaal in de startpost van dit topic

Hint: kijk eens naar de linkjes beetje onderaan ;)

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
Ik had deze link gevonden:
http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2
Hier zie ik:
MCITP: Server Administrator
Exam 70-640

Exam 70-642

Exam 70-646

Het leek mij alleen zo sterk dat je het maar met 3 examens hebt.......
Vandaar mijn twijfel en post hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, MCITP Server Administrator ben je met drie examens, twee MCTS examens en een PRO examen.
Voor MCITP Enterprise Administrator komen er dan nog twee bij, een client examen en nog een PRO examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag trouwens dat de requirements voor MCITP: Enterprise Desktop Support Technician 7 inmiddels ook op de website zijn bijgewerkt en dat dat HDI verhaal inderdaad is verdwenen.

Ben wel benieuwd of de transcripts nou ook nog wel bijgewerkt gaan worden van de mensen die 70-685 als beta hebben gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:38:
Ja, MCITP Server Administrator ben je met drie examens, twee MCTS examens en een PRO examen.
Voor MCITP Enterprise Administrator komen er dan nog twee bij, een client examen en nog een PRO examen.
Maar als je alleen MCITP EA doet, dan natuurlijk maar 1 PRO examen (naast 3 MCTS en een client)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paella schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:49:
[...]

Maar als je alleen MCITP EA doet, dan natuurlijk maar 1 PRO examen (naast 3 MCTS en een client)
Oh, ja inderdaad... had ik idd ook nog moeten zeggen :) Ik ging een beetje uit van SA eerst doen en daarna EA nog doen, dat is toch wat veel mensen uiteindelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
Ok ik snap hoe het in mekaar steekt bedankt voor de reacties. Laten we dan maar beginnen met MCITP SA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
BP_LOZ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:27:
Ik ben nu al een tijdje bezig met System Center Conifguration Manager. Ik ben begonnen met het volgen van de CBT-Nuggets, daarna een omgeving opgezet in een lab en nu bezig met de productie omgeving.

Pak weg 2 maanden ervaring met het product de laatste 2 weken fulltime ermee bezig geweest.
Nu wil ik graag het 70-401 examen afleggen. Ik hoor links en rechts dat dit een eenvoudig examen is.

Zijn er hier personen aanwezig die de 70-401 hebben afgelegd? Is mijn voorbereiding voldoende? Wat zijn jullie tips m.b.t. het examen?
Vanochtend geslaagd voor 70-401! ;)
Het was wel even spannend, het verkeerde examen stond klaar voor me, namelijk 70-400

Het kwam al niet bekend voor 8)7

Eind goed, al goed. Er staat er weer een bij op de lijst! Examen viel niet tegen, goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me heel raar als je ineens vragen over iets anders krijgt! :o

Ik moet 70-401 ook eens even gaan plannen. Wilde 'm eigenlijk in januari doen, maar dat wordt 'm niet echt meer :+
Pak nu de voorjaarsvakantie wel, dan hoeft de klant me ook niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Hier ook 071-663 PRO: Exchange 2010 gehaald. Trouwens enig idee waarom het cert anders is ten opzichte van 071-662 wat "Charter member" vermelde, dit is slechts mijn tweede beta examen dus geen idee of het normaal wel of niet "Charter member" vermeld in certs die je na aanleiding van een beta examen hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qwerty-273 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:10:
Hier ook 071-663 PRO: Exchange 2010 gehaald. Trouwens enig idee waarom het cert anders is ten opzichte van 071-662 wat "Charter member" vermelde, dit is slechts mijn tweede beta examen dus geen idee of het normaal wel of niet "Charter member" vermeld in certs die je na aanleiding van een beta examen hebt gehaald.
Het is een PRO examen, geen TS, dus het examen alleen levert je geen certificering op.

Als je alle requirements voor MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010 hebt gehaald, zal daar waarschijnlijk wel charter member bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:19:
Als je alle requirements voor MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010 hebt gehaald, zal daar waarschijnlijk wel charter member bij staan.
Dat is dus 662 en 663 ;-) die ik dus beide heb.
Heb het MCITP: Enterprise Messaging Administrator 2010 cert binnen gehaald via https://www.mcpdigitalcert.com en daar staat dus geen charter member op ;-) vandaar de vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

charter member is voor de 1e zoveel die het examen gehaald hebben. Ik geloof 1e 1000 ofzo. Wellicht zat je daar net niet meer bij.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

@r!k schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:24:
charter member is voor de 1e zoveel die het examen gehaald hebben. Ik geloof 1e 1000 ofzo. Wellicht zat je daar net niet meer bij.
Dat zou kunnen, heb hem inderdaad later (16 dec) in de beta periode gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q. What is Charter Member certification?

A.
Charter Members are the pioneering group of individuals who achieve a certification shortly after the certification becomes available. When a Charter Member certification is offered, it is available to candidates who achieve the new certification within six months after the certification exam is released. Charter Members are recognized by receiving the Charter version of the certificate.

----

Dus niet eerste zoveel of alleen beta, maar eerste half jaar...

Dus dan zou je voor Exchange gewoon ook die charter member status moeten krijgen inderdaad :S

Ik vind het raar trouwens dat die charter member vermeldingen niet ook op je transcript staan. Niemand die ooit naar de certificaten vraagt, ze willen je transcript zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil net beginnen met een traject.
Maar wat raden jullie aan?

MDST > MCSA > MCSE

of rechtstreeks MCITP?

Ik zie mezelf later hele omgevingen ontwerpen en onderhouden. Ik wil geloof ik bij een detacheerder werken, en anders een groot bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Als het over later gaat, zou ik voor MCITP gaan. Rest is nu al verouderd bij wijze van spreken. En toch lijkt het er genoeg op om genoeg van 2003 te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

MCSA en MCSE zijn een aflopende zaak en als je blanco moet beginnen dan ben je al snel een jaartje kwijt voordat je MCSE bent. Dan heb je papieren op basis van Server 2003, dat product is inmiddels al opgevolgde door Server 2008 en vervolgens Server 2008 R2.

Als je aan het begin van je carierre staat lijkt het me handig om te beginnen met een voorsprong en niet met een achterstand. MCITP dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzy schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:44:
MCSA en MCSE zijn een aflopende zaak en als je blanco moet beginnen dan ben je al snel een jaartje kwijt voordat je MCSE bent. Dan heb je papieren op basis van Server 2003, dat product is inmiddels al opgevolgde door Server 2008 en vervolgens Server 2008 R2.

Als je aan het begin van je carierre staat lijkt het me handig om te beginnen met een voorsprong en niet met een achterstand. MCITP dus. :)
Thx, dat wou ik weten. Ik had er namelijk nog een discussie over en de meeste zeiden dat heel veel bedrijven nog steeds 2003 gebruiken. Maar het lijkt mij dat 2008 niet veel anders is, en ik dus beter voor MCITP kan gaan (o.a. Windows 7). Ik heb de MS site bekeken en ik wil wel de MCITP: Enterprise Administrator en Server Administrator kant op.
Op BOL zag ik een kit (70-640, 70-642, 70-643, 70-647) voor 195 € excl verzendk. Deze haal ik van de week.

Hoe moeilijk is dit? Is dit te vergelijken met het CCNA? (1,2,3)
Ook studietijd in uren, evt VMWare gebruik?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik vond persoonlijk de 2003 certificering beter in elkaar zitten voor als je de design kant op gaat. Daarnaast zijn er toch wel behoorlijke verschillen tussen 2003 en 2008 en heeft het wel zeker nut om de beperkingen van 2003 te kennen en daardoor ook de meerwaarde van 2008.

Zoals je zelf al aangeeft, zijn er nog veel bedrijven op 2003. In de detachering is de kans ook redelijk groot dat je ermee te maken krijgt. Als je ertoe in staat bent en de tijd ervoor hebt, zou ik nog beide doen.

Wat betreft boeken, bekijk ook eens de MOAC serie (Microsoft Official Academic Course) bijv op computer collectief.

[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 30-01-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Het heeft absoluut zin om Server 2003 te kennen, maar om daar een jaar studie aan te wijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Dat is een keus die Nero7 zelf moet maken. En dat jaar is natuurlijk ook afhankelijk van het huidige kennisniveau. Ik had zelf bijvoorbeeld op mijn opleiding Network Infrastructure Design de stof wel gehad, maar niet de officiele examens. Vervolgens heb ik de stof een beetje herhaald en alsnog binnen 3 maanden alle certificeringen gehaald.

Daarnaast loop je daarna ook sneller door het 2008 traject.

Je zou eventueel ook kunnen combineren door MCSA op 2003 te halen en vervolgens van daaruit upgraden naar 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24
Ik ben van mening dat het 2003 traject nog steeds de nodige aanvulling geeft.
Vooral omdat er in het 2008 traject een aantal zaken niet direct of in veel mindere mate aan bod komen.

Ik heb beide trajecten achter de rug en vind dat het 2008 traject iets makkelijker is dan het 2003 traject.
Maar misschien kom het ook door mijn voorkennis en ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
71-659 is hier ook binnen, zag het nu pas omdat we de afgelopen weken wat anders aan het doen waren...

http://www.bleumer.nl/gallery2/main.php?g2_itemId=10343

Nu weer de was van de afgelopen week wegruimen. Beide kinderen waren wagenziek geworden. De terugweg rook op zn zachtst gezegd wat 'zurig'. >:)

Komende week weer verder met studeren voor 70-431, TS SQL 2005. Iemand nog tips waar ik in het bijzonder op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Beetje lastige situatie..
Voor de werkgever kan ik beter aan een MCSA/E traject beginnen, dan krijg ik het waarschijnlijk ook betaald.

Voor mijn eigen ontwikkeling kan ik beter aan een traject beginnen voor 2008. Is dat dan MCITP?

Bol.com heeft idd een best interresante aanbieding..

[ Voor 25% gewijzigd door the-edge op 31-01-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
the-edge schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:30:
Beetje lastige situatie..
Voor de werkgever kan ik beter aan een MCSA/E traject beginnen, dan krijg ik het waarschijnlijk ook betaald.

Voor mijn eigen ontwikkeling kan ik beter aan een traject beginnen voor 2008. Is dat dan MCITP?

Bol.com heeft idd een best interresante aanbieding..
2008 is inderdaad MCITP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er wel zeker van dat ik voor de MCITP ga. Als ik de vacatures mag geloven zijn er altijd wel bedrijven die MCITP'ers zoeken, ipv MCSE'ers.

Morgen bespreek ik het traject op school, en wat betreft vouchers krijg ik ze voor 60€.
Het is alleen maar mooi als ik al een voorsprong heb op de rest.

Ga ik er op vooruit? Er zijn bedrijven die bieden 2500-3500 voor MCITP'ers, maar wel met wat ervaring. Ik begin dus met maximaal 1 jaar ervaring. En daar kan ik niks over vinden :') Het is vanzelfsprekend dat ik eerst mijn kwaliteiten moet bewijzen, maar met MCITP een betere functie krijgen + 200 extra is sowieso mooi meegenomen.

Wie heeft er ervaring met het instappen van de markt met MCSA en/of MCSE?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Voor jouw huidige kennis en ervaring zou ik dat veel vinden. Ik baseer me even op het andere topic waarin je gereplied hebt dat je bijna klaar bent met MBO ICT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punisher007 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:13:
Voor jouw huidige kennis en ervaring zou ik dat veel vinden. Ik baseer me even op het andere topic waarin je gereplied hebt dat je bijna klaar bent met MBO ICT.
Ik ga ervan dat je voor dat geld al 5-8 jaar ervaring moet hebben.
Ik heb juist geen idee hoeveel ik er als newbie op de markt op vooruit ga. En noem als voorbeeld dat ik al met een betere functie + wat extra op de loonstrook al heel blij ben. Het moet wel realistisch blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ongeveer 2 jaar geleden met HBO op zak in Zuid Limburg zonder verdere vakcertificeringen lag het beginsalaris van de meeste van mijn klasgenoten rond de 1800-2300 euro (ook afhankelijk van lease auto etc).

Het is nu echter een andere tijd en ook op andere plekken zijn er andere salarissen. Certificering geeft je sowieso een streepje voor, maar is geen garantie voor meer loon. Ik heb ook genoeg mensen gezien zonder goede vakkennis die puur op basis van zichzelf verkopen meer verdienen. Het gaat in mijn ogen altijd om het totaalpakket.

Mijn tip voor detachering: Maak schriftelijke afspraken over extra loon bij halen bepaalde certifceringen en groeipaden.

[ Voor 10% gewijzigd door punisher007 op 31-01-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Planning, Deploying and Managing Microsoft System Center Configuration Manager 2007 iemand een idee of deze waardevol is, wil deze gaan doen en ook de vcp wil ik na mijn mcitp ea gaan doen, of zijn er andere certificaten waardevoller?

Moet namelijk binnenkort weer opgeven welke opleidingen\certificeringen ik wil doen.

[ Voor 15% gewijzigd door racoon op 31-01-2010 19:43 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

racoon schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:33:
Planning, Deploying and Managing Microsoft System Center Configuration Manager 2007 iemand een idee of deze waardevol is, wil deze gaan doen en ook de vcp wil ik na mijn mcitp ea gaan doen, of zijn er andere certificaten waardevoller?
Heeft het voor jou meerwaarde om kennis te hebben van SCCM? Dan is het waardevol. Met andere woorden, die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden.

Pagina: 1 ... 9 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.