Weet iemand toevallig wanneer Server 2019 MCSA uitkomt? Ik begreep dat er wel upgrades paths beschikbaar zijn gemaakt maar nog geen MCSA.
Volgens mis het enige offiele kanaal de Born To Learn Blog. En misschien de Twitter van Liberty :-)
No production networks were harmed during this posting
Vanmorgen MD-100 gehaald met 740 punten 
Veel vragen over welke permissies in te stellen op folders of voor het gebruik van remote desktop, voor welke gebruiker Assigned access kan worden ingesteld en welke lokale gebruikers kunnen gebruik maken van een Microsoft account (Administrator, Guest, Power user etc.)
Overigens is MD-100 niet meer in Beta...
Veel vragen over welke permissies in te stellen op folders of voor het gebruik van remote desktop, voor welke gebruiker Assigned access kan worden ingesteld en welke lokale gebruikers kunnen gebruik maken van een Microsoft account (Administrator, Guest, Power user etc.)
[ Voor 31% gewijzigd door mannetje19 op 07-05-2019 12:03 ]
Waar zijn die Upgrade paths dan? Ik kan er nog niks over vinden.... helaas.zonderbloem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:38:
Weet iemand toevallig wanneer Server 2019 MCSA uitkomt? Ik begreep dat er wel upgrades paths beschikbaar zijn gemaakt maar nog geen MCSA.
Cloud ☁️
Gratz. Zo zagen mijn resultaten van SQL er destijds ook ongeveer uit.Qwerty-273 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:25:
Ik zie nu bij Pearson de score reports:
MS-200 775 punten
MS-201 735 punten
MS-202 794 punten
Toch netjes ( * Qwerty-273 zichzelf een schouderklopje gevend )
Een maand of 2 geleden wilde ik iets opzoeken en kwam ik in de Google resultaten alleen maar dit soort websites tegen. Blijkbaar zat mijn vraag erg dicht tegen een examenvraag aan.JackSparrow schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 13:54:
[...]
Hoezo kom jij dat soort sites 'tegen' dan?Ik kom die sites nu werkelijk nooit tegen, maar goed..ik zoek er ook niet naar.
Grappig genoeg wel het antwoord gevonden waar ik naar zocht.
Maar goed, in de 8 jaar werkervaring die ik nu heb is dit 1x voorgekomen.
Vanmorgen mijn AZ-103 examen gehaald
Beetje verbaasd over de Score Chart: alle balkjes zijn zo kort als in <10%. Alsof ik overal superslecht op heb gescoord.
Doch, wel 817 punten

Beetje verbaasd over de Score Chart: alle balkjes zijn zo kort als in <10%. Alsof ik overal superslecht op heb gescoord.
Doch, wel 817 punten

[ Voor 33% gewijzigd door Cis op 09-05-2019 15:57 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Gefeliciteerd. Mag ik vragen welke bronnen je hebt gebruikt om je voor te bereiden op dit examen? Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen. Ik ben de hele microsoft online documentatie aan het doornemen en daarnaast alles in Azure aan het nabootsen. Extra tips zijn nooit weg :-)
Volgende week donderdag ga ik MS-100 doen.
Iemand nog tips om goed ten ijs te komen?
Het is mijn eerste take home examen, dus nogal spannend.
Zo ben ik ook begonnen. Alle objectives op een rijtje zetten en per objective de docs.microsoft.com erbij zoeken.AEZscf schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:04:
Gefeliciteerd. Mag ik vragen welke bronnen je hebt gebruikt om je voor te bereiden op dit examen? Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen. Ik ben de hele microsoft online documentatie aan het doornemen en daarnaast alles in Azure aan het nabootsen. Extra tips zijn nooit weg :-)
An sich is dat een complete methode. Echter, toen ik
- Manage Azure subscriptions and resources,
- Implement and manage storage en
- Deploy and manage virtual machines (VMs)
- Configure and manage virtual networks en
- Manage identities
[ Voor 3% gewijzigd door Cis op 09-05-2019 19:34 ]
Ik las op reddit dat Microsoft wil afstappen van MCSA, weet iemand daar meer over? Ik heb nog geen officiele aankondiging gezien.
Als het zover is zullen ze vast wel een traject beschikbaar maken, zoals ze eigenlijk al 10 jaar doen sinds de 2003 release, om het zo maar even te noemen.zonderbloem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:38:
[ Voor 63% gewijzigd door Turdie op 10-05-2019 04:02 ]
Mag ik vragen welke bronnen je hebt gebruikt om je voor te bereiden op dit examen? Ik wil deze ook op korte termijn gaan doen of iemand een idee? Alvast bedank! :-)mannetje19 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:00:
Vanmorgen MD-100 gehaald met 740 punten
Weet iemand hoe de MeasureUp oefentoets is vergeleken met het echte examen? MCSA 70-740 in dit geval. De oefentoets is nog best pittig, moet ik me gewoon beter voorbereiden?
Ik hoor verschillende geluiden over https://www.edx.org. Iemand hier zelf ervaringen ermee?
Ik ga volgende week de cursus hiervan pakken, ben dan ook erg benieuwd! Graag hoor ik van je hoe het is gegaan met je examen, succes alvast.Chris89 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:22:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946
Mijn bronnen staan in het topic. Even terug zoeken en je kan ze zo vinden :-)Spoiler schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:39:
[...]
Ik ga volgende week de cursus hiervan pakken, ben dan ook erg benieuwd! Graag hoor ik van je hoe het is gegaan met je examen, succes alvast.
Welke cursus ga jij doen?
Hoi,
In april op het laatste moment m'n MCSA Windows 10 gehaald. Nu wil ik graag voor 31 juli ook de md-101 halen om dit met 1 examen te upgraden naar de nieuwe certificering. Maar hier zijn helaas nog geen boeken voor uit en op pluralsight lukt het me ook nog niet om dit te vinden.
Zijn hier toevallig mensen die MD-101 al gedaan hebben en deze ook hebben gehaald? Ben benieuwd hoe ik mezelf hier namelijk het best op kan voorbereiden en welke studiemateriaal jullie hiervoor hebben gebruikt.
In april op het laatste moment m'n MCSA Windows 10 gehaald. Nu wil ik graag voor 31 juli ook de md-101 halen om dit met 1 examen te upgraden naar de nieuwe certificering. Maar hier zijn helaas nog geen boeken voor uit en op pluralsight lukt het me ook nog niet om dit te vinden.
Zijn hier toevallig mensen die MD-101 al gedaan hebben en deze ook hebben gehaald? Ben benieuwd hoe ik mezelf hier namelijk het best op kan voorbereiden en welke studiemateriaal jullie hiervoor hebben gebruikt.
In dit topic is al een paar keer voorbij gekomen welke materialen je kan gebruiken voor MD101 etc even de zoek functie gebruiken dusjohan1997 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:52:
Hoi,
Cloud ☁️
Dat vind ik nogal tegenvallen eigenlijk.HKLM_ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:56:
[...]
In dit topic is al een paar keer voorbij gekomen welke materialen je kan gebruiken voor MD101 etc even de zoek functie gebruiken dus
Momenteel bezig voor MD-100, en het enige nuttige is
1) docs.microsoft.com
2) EDX
Nog geen boeken beschikbaar, dus mijn study plan wordt waarschijnlijk per onderwerp EDX kijken en aanvullend docs.microsoft.com lezen
[ Voor 12% gewijzigd door Cis op 13-05-2019 16:29 ]
Ik had precies dezelfde ervaringen als jij met mn AZ-900 examen!segil schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:33:
Zojuist MS-100 gehaald... had het geluk dat ik vorig jaar MCSA Office 365 ook gehaald had. Groot deel van de stof komt overeen.
Voor het eerst een proctored exam... tis wel een gedoe zeg, halve kamer leegruimen, tijdens examen kreeg ik commentaar dat ik met mijn hand aan mijn gericht zat. Je gaat onderhand meer op je houding letten dat op het examen. Ik slaap ook altijd slecht voor een examen, wie herkent dat? Ik kan het nog zo goed leren, om 1 of andere reden slaap ik altijd ruk voor een examendag.
En er zat nog een technische fout in 1 van de vragen. Je moest 3 opties selecteren uit een screenshot, maar wat ik ook koos, de status van de vraag bleef staan op "unanswered". Of ik nu 1,2,3,4,5 opties koos maakte niet uit. Ik heb het in de comments vermeld.
Geven jullie commentaar door op vragen? Ik wel als ze onduidelijk zijn of fouten bevatten.\
Op naar de MS-101.
Moest oa de beamer aan het plafond compleet loskoppelen, verklaren wat er in mn flesje water zat, de grond en het plafond laten zien en dat met de ingebouwde webcam op mn laptop.. niet te doen. Met als klap op de vuurpijl: hand bij mn gezicht en meteen een popupscherm met haal je hand weg anders heb je een probleem

Ander vraagje: *knip* dit soort zaken zijn gewoon niet gewenst op Tweakers.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2019 17:26 ]
Alternatief is geen gebruik maken van VCE fileslow_n_slow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:19:
Ander vraagje: sinds kort doet de A+ VCE player het niet meer, alles van A+ zijn ook uit de diverse stores gehaald. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden om VCE examen te maken / in te laden?

Cloud ☁️
Heb inmiddels t idee dat dat de enige optie nog is

Mooilow_n_slow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:53:
[...]
Cloud ☁️
Ware het niet dat die best prijzig zijn en de nieuwste examens nog niet dekken. Mee eens, je moet studeren en de stof kennen voor het examen, maar dan mag MS ook wel eens wat duidelijker zijn over wat je exact moet leren. Want hun exam objectives zijn nogal vaag en multi-interpretabel.HKLM_ schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:57:
[...]
Mooials je wilt oefenen voor een examen kan je beter een proef examen kopen uit één van de legale bronnen die microsoft heeft.
True maar dat rechtvaardigt niet het gebruik van VCE files toch? Je hebt dan gewoon voorkennis en behaald het niet op een eerlijke manier. Het kost gewoon heel veel tijd om examens te maken, boeken te schrijven, test examens te maken. (En misschien is Microsoft gewoon te groot en log om dingen snel op orde te hebbensegil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:46:
[...]
Ware het niet dat die best prijzig zijn en de nieuwste examens nog niet dekken. Mee eens, je moet studeren en de stof kennen voor het examen, maar dan mag MS ook wel eens wat duidelijker zijn over wat je exact moet leren. Want hun exam objectives zijn nogal vaag en multi-interpretabel.
[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 14-05-2019 16:49 ]
Cloud ☁️
Dat zeg ik ook niet, ik reageerde alleen op jouw bericht over de legale examen mogelijkheden.HKLM_ schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:48:
[...]
True maar dat rechtvaardigt niet het gebruik van VCE files toch? Je hebt dan gewoon voorkennis en behaald het niet op een eerlijke manier. Het kost gewoon heel veel tijd om examens te maken, boeken te schrijven, test examens te maken. (En misschien is Microsoft gewoon te groot en log om dingen snel op orde te hebben)
Microsoft kan zeker wel wat doen aan het verduidelijken van de exam objectives. En ook de officiële exam refs dekken niet altijd alle studiestof. Nog mooier, bij de oudere exam objectives stond ook dit zinnetje:
Please note that the questions may test on, but will not be limited to, the topics described in the bulleted text.
Schiet mij dan maar lek

Het is nu een beetje alsof je op de middelbare school een tentamen economie krijgt en de leraar zegt: "ik ga ditmaal het onderwerp macro economie behandelen. Welke boeken, welk niveau en hoe gedetailleerd, dat vertel ik er niet bij, gok dat zelf maar. Succes!"
Ja, ik ben er wel tevreden over. Duidelijke uitleg, quiz vragen, tussentijdse oefen examens (welliswaar niet het niveau van het echte examen). Ze dekken het grootste deel van de studiestof, maar je moet zelf nog wel de exam objectives bekijken om te zien of je alles hebt geleerd. En alhoewel de cursussen de studiestof van de examens behandelen, gebeurt dat in een eigen volgorde. Niet die je ziet op de Microsoft pagina met de exam objectives.Squ1zZy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:49:
Ik hoor verschillende geluiden over https://www.edx.org. Iemand hier zelf ervaringen ermee?
Tja...je zult ook eens moeten leren voor je examens....of zorg gewoon dat je de stof kent, dan hoef je ook niet te 'leren' met de VCE software.low_n_slow schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 15:53:
[...]
Als je ervaring hebt in 'bv' het Modern Workplace speelveld, dan ken je de stof...en zou het eigenljik ook geen issue moeten zijn om een examen te halen. Alternatief is om een klassikale training te volgen. De docenten zijn over het algemeen op de hoogte van de stof die je moet kennen voor je examens (zeg ik als MCT)segil schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 16:46:
[...]
Ware het niet dat die best prijzig zijn en de nieuwste examens nog niet dekken. Mee eens, je moet studeren en de stof kennen voor het examen, maar dan mag MS ook wel eens wat duidelijker zijn over wat je exact moet leren. Want hun exam objectives zijn nogal vaag en multi-interpretabel.
[ Voor 53% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2019 17:28 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2019 17:28 ]
Ten eerste was ik me er niet van bewust dat het 'illegaal' is die VCE dingen. En ten tweede gebruikte ik het om mijn eigen kennis te toetsen.... Ben redelijk nieuw in deze wereld en daardoor redelijk bleuJackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:26:
[...]
Tja...je zult ook eens moeten leren voor je examens....of zorg gewoon dat je de stof kent, dan hoef je ook niet te 'leren' met de VCE software.
Je hebt de waarschuwing van dit topic ook niet gelezen?low_n_slow schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 17:33:
[...]
Ten eerste was ik me er niet van bewust dat het 'illegaal' is die VCE dingen. En ten tweede gebruikte ik het om mijn eigen kennis te toetsen.... Ben redelijk nieuw in deze wereld en daardoor redelijk bleu

De VCE files worden eigenlijk in 99,999999% van de gevallen gebruikt om echte examens te publiceren (wat niet is toegestaan), zodat je dus eigenlijk een examen uit je hoofd kunt leren...en zo met 1000 punten kunt slagen.
[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2019 17:37 ]
Loop idd al een tijdje mee met tweakers! Maar ik was altijd bezig met andere zaken..JackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:35:
[...]
Je hebt de waarschuwing van dit topic ook niet gelezen?Ben je pas net met certificeringen begonnen dan..? Je loopt al even rond op Tweakers volgens mij...?
Sindskort nieuwe baan en idd voor het eerst bezig met de certificeringen van Microsoft! Zag het topic, en ook dat de startpost super oud was. Echter zag ik de tweede regel van de topic warning over het hoofd

Ik ga maar even in een hoekje staan schamen

Bedoel je te zeggen dat het erg lastig kan zijn om een nieuwe richting op te gaan met zelfstudie? Want ervaring doe je op in een bedrijf, en niet iedereen kan een klassikale training betalen.JackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:26:
[...]
Tja...je zult ook eens moeten leren voor je examens....of zorg gewoon dat je de stof kent, dan hoef je ook niet te 'leren' met de VCE software.
[...]
Als je ervaring hebt in 'bv' het Modern Workplace speelveld, dan ken je de stof...en zou het eigenljik ook geen issue moeten zijn om een examen te halen. Alternatief is om een klassikale training te volgen. De docenten zijn over het algemeen op de hoogte van de stof die je moet kennen voor je examens (zeg ik als MCT)
Terwijl juist dit soort certs worden aanbevolen aan mensen als beginnende training, om jezelf wegwijs te maken in de materie. Al die studiestof is gericht op beginnelingen, niet op mensen die al voldoende ervaring hebben. (beginneling in deze is iemand die nieuw is in een bepaald product (e.g. Azure), niet persee nieuw in IT)
Dat is niet helemaal waar, MTA is voor beginner, de rest niet, er wordt wel een aantal jaren concrete ervaring verwacht.segil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Bedoel je te zeggen dat het erg lastig kan zijn om een nieuwe richting op te gaan met zelfstudie? Want ervaring doe je op in een bedrijf, en niet iedereen kan een klassikale training betalen.
Terwijl juist dit soort certs worden aanbevolen aan mensen als beginnende training, om jezelf wegwijs te maken in de materie. Al die studiestof is gericht op beginnelingen, niet op mensen die al voldoende ervaring hebben. (beginneling in deze is iemand die nieuw is in een bepaald product (e.g. Azure), niet persee nieuw in IT)
Neuh, ook met zelfstudie is het goed te doen. Maar wie heeft het over het zelf betalen van een cursus? Als jij in de IT werkt en je werkgever wil graag dat jij certificeringen haalt, dan zou hij daar toch ook in moeten inversteren d.m.v. trainingen? Sommige mensen hebben nu eenmaal geen baat bij zelfstudie en kunnen de stof beter opnemen in een klaslokaal.segil schreef op Tuesday 14 May 2019 @ 19:17:
[...]
Bedoel je te zeggen dat het erg lastig kan zijn om een nieuwe richting op te gaan met zelfstudie? Want ervaring doe je op in een bedrijf, en niet iedereen kan een klassikale training betalen.
Als je overigens nieuw bent in een bepaald product, dan ga je er toch ook mee werken? Als je een cursus (of certificering) hebt gedaan wil dat niet zeggen dat je gelijk een expert bent he.
Sluit ik me bij aan. Een papiertje maakt je niet opeens een betere beheerder. Ik ben niet anders / beter SQL gaan beheren voordat ik mn sql certificaat had geupgrade.
Meeste dingen leer je door te doen en op te pakken. Zeker als je binnen het bedrijf de kansen krijgt.
Meeste dingen leer je door te doen en op te pakken. Zeker als je binnen het bedrijf de kansen krijgt.
Boek is bij Amazone beschikbaar: This title will be released on June 4, 2019.Cis schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:19:
[...]
Dat vind ik nogal tegenvallen eigenlijk.
Momenteel bezig voor MD-100, en het enige nuttige is
1) docs.microsoft.com
2) EDX
Nog geen boeken beschikbaar, dus mijn study plan wordt waarschijnlijk per onderwerp EDX kijken en aanvullend docs.microsoft.com lezen
Ja... Dus nog niet beschikbaar toch? Of heb jij een andere NTP server ingesteld met w32tm?Willem30 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:36:
[...]
Boek is bij Amazone beschikbaar: This title will be released on June 4, 2019.
Aan de andere kant, je bent een ITer en het behalen van de basis certificeringen hoort bij je werk. Die haal je voor jezelf en niet voor je werkgever.JackSparrow schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:16:
[...]
Neuh, ook met zelfstudie is het goed te doen. Maar wie heeft het over het zelf betalen van een cursus? Als jij in de IT werkt en je werkgever wil graag dat jij certificeringen haalt, dan zou hij daar toch ook in moeten inversteren d.m.v. trainingen? Sommige mensen hebben nu eenmaal geen baat bij zelfstudie en kunnen de stof beter opnemen in een klaslokaal.
Als je overigens nieuw bent in een bepaald product, dan ga je er toch ook mee werken? Als je een cursus (of certificering) hebt gedaan wil dat niet zeggen dat je gelijk een expert bent he.
Als ik een product moet beheren die alleen voor mijn werkgever is, dan stelt hij een training ter beschikking.
Verder zegt een certificering inderdaad niet dat je meteen een expert bent maar zegt wel dat je serieuze tijd gestopt hebt in een training. Het niet durven doen van een examen zegt wel dat je van jezelf vind dat je onvoldoende kennis in huis hebt om je kennis te laten testen. Want waar ben je bang voor als je jezelf goed vind in je vak? En als het je dagelijks werk is, hoeft het je niet te veel tijd te kosten.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Tuurlijk doe je dat (vaak) voor jezelf, maar je doet die certificeringen ook om je werk te kunnen doen. Je werkgever hoort je daar dus gewoon in te faciliteren.Rudi Vader schreef op Wednesday 15 May 2019 @ 21:54:
[...]
Aan de andere kant, je bent een ITer en het behalen van de basis certificeringen hoort bij je werk. Die haal je voor jezelf en niet voor je werkgever.
Als ik een product moet beheren die alleen voor mijn werkgever is, dan stelt hij een training ter beschikking.
Verder zegt een certificering inderdaad niet dat je meteen een expert bent maar zegt wel dat je serieuze tijd gestopt hebt in een training. Het niet durven doen van een examen zegt wel dat je van jezelf vind dat je onvoldoende kennis in huis hebt om je kennis te laten testen. Want waar ben je bang voor als je jezelf goed vind in je vak? En als het je dagelijks werk is, hoeft het je niet te veel tijd te kosten.
Helemaal eens overigens verder hoor. Certificeringen kosten mij eigenlijk alleen de examen-tijd, want ik werk dagelijks (al jaren) met de meeste onderdelen...en een examen is puur een bevestiging van de kennis.
In detachering / outsourcing doe je de certificeringen inderdaad ook voor je werkgever. Maar voor de werkgevers waar je alleen intern bezig bent, is de training wel belangrijk, maar de certificatie uiteindelijk niet, want dat maakt niets uit voor de werkgever. Al zijn de kosten van certificering een stuk lager dan trainingen. Dus dat kan je dan ook makkelijk zelf dragen (als je werkgever dat niet wilt doen).JackSparrow schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:07:
Tuurlijk doe je dat (vaak) voor jezelf, maar je doet die certificeringen ook om je werk te kunnen doen. Je werkgever hoort je daar dus gewoon in te faciliteren.
We hebben op het moment een externe partij die een project doet (op MS technologie gebied), daar zijn de meeste consultants (een stuk of 3) waarmee we werken MVP en MCM, en hebben ze input geleverd voor verschillende boeken uitgegeven door O'Reilly Media. Dat is wel leerzaam om mee te sparren op verschillende punten (al is het vergelijkbaar met (S)PFE's van Microsoft waarmee je regelmatig contact hebt, of oud collega's die bij Microsoft zijn gaan werken).
[ Voor 25% gewijzigd door Qwerty-273 op 15-05-2019 22:19 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
MCM bestaat al een hele tijd niet meer.Qwerty-273 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:12:
[...]
In detachering / outsourcing doe je de certificeringen inderdaad ook voor je werkgever. Maar voor de werkgevers waar je alleen intern bezig bent, is de training wel belangrijk, maar de certificatie uiteindelijk niet, want dat maakt niets uit voor de werkgever. Al zijn de kosten van certificering een stuk lager dan trainingen. Dus dat kan je dan ook makkelijk zelf dragen (als je werkgever dat niet wilt doen).
We hebben op het moment een externe partij die een project doet (op MS technologie gebied), daar zijn de meeste consultants (een stuk of 3) waarmee we werken MVP en MCM, en hebben ze input geleverd voor verschillende boeken uitgegeven door O'Reilly Media. Dat is wel leerzaam om mee te sparren op verschillende punten (al is het vergelijkbaar met (S)PFE's van Microsoft waarmee je regelmatig contact hebt, of oud collega's die bij Microsoft zijn gaan werken).
Als je werkgever dat dus niet zelf wil betalen (die laatste 160 euro voor een examen, maar wel de cursus van 1500+ euro)...tja...misschien moet je dan gewoon een leuke baan zoeken, waarbij dat wel wordt beloond?Qwerty-273 schreef op Wednesday 15 May 2019 @ 22:12:
[...]
In detachering / outsourcing doe je de certificeringen inderdaad ook voor je werkgever. Maar voor de werkgevers waar je alleen intern bezig bent, is de training wel belangrijk, maar de certificatie uiteindelijk niet, want dat maakt niets uit voor de werkgever. Al zijn de kosten van certificering een stuk lager dan trainingen. Dus dat kan je dan ook makkelijk zelf dragen (als je werkgever dat niet wilt doen).
Ken ze ook wel, de MVP's....en ook wel de PFE's en Consultants van MS, dat zijn over het algemeen fijne mannen en vrouwen.
Tja...zolang die certificeringen niet verlopen blijven die mannen (en vrouwen) gewoon MCM hoor. Ik ken er ook wel een paar die MCM zijn...
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 15-05-2019 23:02 ]
Ik had het daarom ook over de basis certificering. De recht toe recht aan Windows Server/Windows 10 MCSE certificering. Dat hoort bij je vak. Ik stel zelf dat in eerste instantie ITer ben en pas in tweede instantie ben ik ergens in dienst. De specialistische certificering laat ik ook graag aan de werkgever/opdrachtgever over.JackSparrow schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:07:
[...]
Tuurlijk doe je dat (vaak) voor jezelf, maar je doet die certificeringen ook om je werk te kunnen doen. Je werkgever hoort je daar dus gewoon in te faciliteren.
Helemaal eens overigens verder hoor. Certificeringen kosten mij eigenlijk alleen de examen-tijd, want ik werk dagelijks (al jaren) met de meeste onderdelen...en een examen is puur een bevestiging van de kennis.
En als een werkgever wil dat ik een bepaalde richting op moet, bepaal ik wel of ik daar wel of niet een eventuele studieovereenkomst voor teken. Dat hangt af in hoeverre ik dat bij me vind passen. Ik neem wel alle trainingen aan. Als ik aangeef dat het niet bij me past en ze willen toch dat ik die richting op moet, wil ik ongestraft weg kunnen. Ik ben gelukkig nooit in zo'n situatie gekomen.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Per 1 Oktober 2013 zijn alle master level certificeringen retired...JackSparrow schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:00:
[...]
Als je werkgever dat dus niet zelf wil betalen (die laatste 160 euro voor een examen, maar wel de cursus van 1500+ euro)...tja...misschien moet je dan gewoon een leuke baan zoeken, waarbij dat wel wordt beloond?
Ken ze ook wel, de MVP's....en ook wel de PFE's en Consultants van MS, dat zijn over het algemeen fijne mannen en vrouwen.
[...]
Tja...zolang die certificeringen niet verlopen blijven die mannen (en vrouwen) gewoon MCM hoor. Ik ken er ook wel een paar die MCM zijn...
Per 1 Oktober 2013 zijn alle master level certificeringen retired...(MCM/MCSM/MCA)JackSparrow schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:00:
[...]
Als je werkgever dat dus niet zelf wil betalen (die laatste 160 euro voor een examen, maar wel de cursus van 1500+ euro)...tja...misschien moet je dan gewoon een leuke baan zoeken, waarbij dat wel wordt beloond?
[...]
Haha nee.Cis schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:23:
[...]
Ja... Dus nog niet beschikbaar toch? Of heb jij een andere NTP server ingesteld met w32tm?
Wel interessante discussie over certificaten halen. Als je er al mee werkt dan is het halen van certificaten redelijk "simpel" maar de meeste tijd heb je al besteed in het leren tijdens het werk. Ben wel benieuwd waar je dan de stof vandaan hebt gehaald. Zelf ben ik nu vooral aan het leren, behalen van certificaten en daarna krijg ik als het goed is de mogelijkheid om dat in de praktijk te gaan brengen.
Afhankelijk van de stof en mijn concentratie: video's, boek of docs.microsoft.Willem30 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:02:
[...]
Haha nee.![]()
Wel interessante discussie over certificaten halen. Als je er al mee werkt dan is het halen van certificaten redelijk "simpel" maar de meeste tijd heb je al besteed in het leren tijdens het werk. Ben wel benieuwd waar je dan de stof vandaan hebt gehaald. Zelf ben ik nu vooral aan het leren, behalen van certificaten en daarna krijg ik als het goed is de mogelijkheid om dat in de praktijk te gaan brengen.
's Avonds kan ik beter video kijken; 's ochtends ben ik fitter en lees ik liever.
Ermee werken wil btw nog niet zeggen dat het voor mij ook 'simpel' is. De deployment van Win10 is voor mij ook nog leerwerk, want de scenario's (upgrade, migrate) en troubleshooting (reset pc, refresh pc) voer ik nooit uit. Laat staan alle tools die je voor- en achteraf kunt gebruiken (assessment en planning, icm, adk, winre, winpe).
Uiteindelijk zie ik het leren en behalen van certificaten ook als pre's, omdat het mijn kennis verrijkt en mij nieuwe inzichten geeft in methodes en tools.
Qua materiaal:
Op linkedin learning staan de video's van 697 en 698. Die beslaan 70% van de objectives denk ik.
Er zijn ook cbt nuggets voor md-100, maar die zijn voor mij te fancy/teveel overhead.
Edx heb ik geprobeerd, maar is ook niet concreet genoeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Cis op 16-05-2019 11:57 ]
If you have earned an MCM, MCSM, or MCA certification, you will continue to hold that certification and will not be required to recertify your credential. You will continue to have access to the logos through the Microsoft Certified Professional (MCP) site, and your certifications will continue to appear in the appropriate section of your transcript.shadowman12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 05:35:
[...]
Per 1 Oktober 2013 zijn alle master level certificeringen retired...
kortom: Master for life
A wise man's life is based around fuck you
Net MS100 gehaald met 793 punten.Chris89 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:22:
Ik kon 3 vragen niet beantwoorden op een of andere rare manier dus een klant ingediend.
Afijn, batch is uitgegeven. Nu nog even wachten op de officiele uitslag :-)
Weet iemand hoe lang dat meestal duurt?
Bij een normaal examen krijg je die meestal direct na het examen.Chris89 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:39:
[...]
Net MS100 gehaald met 793 punten.
Ik kon 3 vragen niet beantwoorden op een of andere rare manier dus een klant ingediend.
Afijn, batch is uitgegeven. Nu nog even wachten op de officiele uitslag :-)
Weet iemand hoe lang dat meestal duurt?
De uitslag bedoel je in je mail of direct op het scherm na het examen?MADG0BLIN schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:50:
[...]
Bij een normaal examen krijg je die meestal direct na het examen.
Uitslag krijg je direct na "end exam" klikken op je scherm (bij niet-betas)
Direct op het scherm na het examen. Daar zie je je score bij een normaal examen.Chris89 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:52:
[...]
De uitslag bedoel je in je mail of direct op het scherm na het examen?
Ik vermoed dat hij bedoelde: officiele uitslag na behandeling van zijn klacht (3 vragen niet kunnen beantwoorden)MADG0BLIN schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Direct op het scherm na het examen. Daar zie je je score bij een normaal examen.
Overigens: toen ik mijn AZ-103 examen deed, kreeg ik de uitslag niet te zien. Pas bij de balie/receptie kreeg ik het exam result en de felicitatie
Inderdaad het gaat om de uitslag na de klacht.
Maar eigenlijk maakt het verder ook niet uit. Hij is bijgeschreven op mijn transcript.
Wat ik mij nog wel af vroeg; eind van het examen kreeg je de uitslag met die balkjes.
Kan je deze nog ergens terug zien? Ik wil zien welk onderdeel ik nu beter was
Maar eigenlijk maakt het verder ook niet uit. Hij is bijgeschreven op mijn transcript.
Wat ik mij nog wel af vroeg; eind van het examen kreeg je de uitslag met die balkjes.
Ja in je mcp dashboard kan je naar de pearson omgeving en je examen zien met de balkjes etcChris89 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:14:
Inderdaad het gaat om de uitslag na de klacht.
Maar heb je die niet gehad in het examen centrum dan?
[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 17-05-2019 16:16 ]
Cloud ☁️
Bedoel je dan: https://www.microsoft.com/en-us/learning/dashboard.aspxHKLM_ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:15:
[...]
Ja in je mcp dashboard kan je naar de pearson omgeving en je examen zien met de balkjes etc
Maar heb je die niet gehad in het examen centrum dan?
En dan aan de rechterkant: View your score report?
Als ik daar op klik dan blijft hij maar laden...

Ja die bedoel ik! Welke browser gebruik je? Ik heb vaak dat het dashboard in chrome niet lekker werkt en in IE prima werktChris89 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:22:
[...]
Bedoel je dan: https://www.microsoft.com/en-us/learning/dashboard.aspx
En dan aan de rechterkant: View your score report?
Als ik daar op klik dan blijft hij maar laden...
(Maar ik gebruik IE liever niet
Cloud ☁️
Chrome en Safari gebruikt. Werk op een MacHKLM_ schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:28:
[...]
Ja die bedoel ik! Welke browser gebruik je? Ik heb vaak dat het dashboard in chrome niet lekker werkt en in IE prima werkt![]()
(Maar ik gebruik IE liever niet)

Virtuel machinen met IE doet het wel....

Thanks voor het mee denken :-)
Ik heb om duistere redenen ook issues met de learning website, maar het gaat altijd goed als ik in private browsing mode er naar toe ga.
Donderdag MS-100 gehaald, nu wil ik verder voor: MS-101 Mobility and Security
Wie heeft dit examen al gedaan en heeft er tips en tricks voor het leren van het examen?
Wie heeft dit examen al gedaan en heeft er tips en tricks voor het leren van het examen?
Hier ook issues als probeer in te inloggen met mijn Microsoft account (chrome)paella schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:29:
Ik heb om duistere redenen ook issues met de learning website, maar het gaat altijd goed als ik in private browsing mode er naar toe ga.
IE werkt alleen Chrome is een drama.shadowman12 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:32:
[...]
Hier ook issues als probeer in te inloggen met mijn Microsoft account (chrome)
Safari lukt af en toe...
Je zal toch zeggen dat MS zich ondertussen wel eens aan standaarden houdt van webbrowsers...
Ik kreeg een melding op een gegeven moment van een service interruption, dus er zal wel een storing zijn o.i.dChris89 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:35:
[...]
IE werkt alleen Chrome is een drama.
Safari lukt af en toe...
Je zal toch zeggen dat MS zich ondertussen wel eens aan standaarden houdt van webbrowsers...
Had ik ook met mijn AZ-100, volgens de dame achter de balie komt dit door de labs; er wordt nadat je een lab hebt afgerond "live" berekend hoeveel punten het oplevert. Als je dus snel door de laatste paar vragen heen gaat, is de berekening simpelweg nog niet klaar. Vond het best eng, zo'n venster zonder score.Cis schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:57:
[...]
Ik vermoed dat hij bedoelde: officiele uitslag na behandeling van zijn klacht (3 vragen niet kunnen beantwoorden)
Overigens: toen ik mijn AZ-103 examen deed, kreeg ik de uitslag niet te zien. Pas bij de balie/receptie kreeg ik het exam result en de felicitatie
Schijnbaar is dit ook de reden waarom de labs midden in het examen zitten; de spullenboel wordt opgebouwd bij aanvang van het examen, gebruikt en na gebruik direct weer afgebroken.
Gisteren MS-101 gehaald, jippie! Ditmaal weer naar een examen bureau gehaald, ipv thuis doen. Toen ik klaar was heb ik nog geïnformeerd bij de examinator wat nu de reden kan zijn dat ik commentaar kreeg bij mijn vorige examen, omdat ik aan mijn gezicht zat met mijn handen. Ze vertelde mij dat dit inderdaad niet mag, omdat je dan eventueel je mond kunt afdekken en in een microfoontje kan praten die in je kleding zit verstopt. Ik vind het erg ver gaan. Ik ben zelf zo gewend om filosofisch de wereld te overpeinzen, dat ik vaak met mijn handen aan mijn gezicht zit (dit klinkt ineens heel raar). Zoiets dus. Of zoiets.
Ze vertelde dat ik het maar moest afleren
Vraagje aan de rest: heeft iemand MS-100, MS-101 én MS-500 gedaan? Ik overweeg MS-500 te gaan studeren en als ik naar de exam objectives kijk, komt dit grotendeels overeen met MS-100/101. Waar zit het verschil in? Is MS-500 gericht op implementatie, en MS-100/101 op design?
Mijn tip: ken alle portals (Security/Compliance, Azure ATP, Windows ATP, CAS, Intune, etc, etc) en weet welke portal (lees: tooling) je nodig hebt voor welk scenario. Weet waarom alle tooling gebruikt wordt, wat het doet. Verder is het een design exam, dus weinig implementatie.
Wat ik gebruikt heb om te leren is:
- Microsoft docs
- edx
- https://intunedin.net/201...bility-and-security-exam/
- https://www.microsoft.com...65-modern-desktop-lab-kit
- Een summary gemaakt door een Indiër, op deze website: http://superhybridcloud.com/ms-101/
De PDF heeft hij mij toegemaild, dus als je wilt kan ik je die doorsturen.
Inmiddels staat de PDF online op zijn site voor download.
- yt kanaal van Microsoft Ignite, en Microsoft Mechanical
- Aantal podcasts, alhoewel dat meer algemene info is en niet specifiek gericht op studeren.
Ze vertelde dat ik het maar moest afleren
Vraagje aan de rest: heeft iemand MS-100, MS-101 én MS-500 gedaan? Ik overweeg MS-500 te gaan studeren en als ik naar de exam objectives kijk, komt dit grotendeels overeen met MS-100/101. Waar zit het verschil in? Is MS-500 gericht op implementatie, en MS-100/101 op design?
Ja, ik dusChris89 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 14:01:
Donderdag MS-100 gehaald, nu wil ik verder voor: MS-101 Mobility and Security
Mijn tip: ken alle portals (Security/Compliance, Azure ATP, Windows ATP, CAS, Intune, etc, etc) en weet welke portal (lees: tooling) je nodig hebt voor welk scenario. Weet waarom alle tooling gebruikt wordt, wat het doet. Verder is het een design exam, dus weinig implementatie.
Wat ik gebruikt heb om te leren is:
- Microsoft docs
- edx
- https://intunedin.net/201...bility-and-security-exam/
- https://www.microsoft.com...65-modern-desktop-lab-kit
- Een summary gemaakt door een Indiër, op deze website: http://superhybridcloud.com/ms-101/
De PDF heeft hij mij toegemaild, dus als je wilt kan ik je die doorsturen.
Inmiddels staat de PDF online op zijn site voor download.
- yt kanaal van Microsoft Ignite, en Microsoft Mechanical
- Aantal podcasts, alhoewel dat meer algemene info is en niet specifiek gericht op studeren.
Bedankt voor de tips :-) Ik kan weer even vooruit!segil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:23:
[...]
Weekje leren en volgende week donderdag examen.
Zelf zit ik ook te denken om daarna MS-500 te doen en heb eigenlijk dezelfde vragen.
Wie kan ons hier de antwoorden op geven?
Gefeliciteerd!segil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:23:
Gisteren MS-101 gehaald, jippie!
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Gisteren 70-345 behaald met een prima score van 825 punten. Met deze examen MCSE Productivity gehaald.
Zit er hard over na te denken om binnenkort MS-202 te volgen. Als ik die gehaald heb, is “Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate” ook binnen.
Ik zie alleen weinig lesstof over MS-202. Of kan je met dezelfde lesstof over 70-345 ook MS-202 maken?
Zit er hard over na te denken om binnenkort MS-202 te volgen. Als ik die gehaald heb, is “Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate” ook binnen.
Ik zie alleen weinig lesstof over MS-202. Of kan je met dezelfde lesstof over 70-345 ook MS-202 maken?
Vandaag MD-100 gehaald.
Is eigenlijk een heel makkelijk examen als je van XP tot 7 al certificering en ervaring hebt.
Voorbereiding:
EDX module 1 afgerond (4 uur)
CBT Nuggets MD-100 gevolgd op 1.3x speed
(5 uur)
Objectives doorgenomen met bijbehorende docs.microsoft.com (8 uur)
Is eigenlijk een heel makkelijk examen als je van XP tot 7 al certificering en ervaring hebt.
Voorbereiding:
CBT Nuggets MD-100 gevolgd op 1.3x speed
Voor de liefhebber, MD-100 oefenexamen:
https://www.measureup.com/microsoft-windows-10.html
Volgens mij mag dit gewoon en is het geen dump van het examen.
Mocht ik het fout hebben, dan hoor ik het graag.
Met deze is niks mis measureup staat ook in de opties bij microsoft die je kan gebruiken voor het testen of je er klaar voor bent.Chris89 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:14:
Voor de liefhebber, MD-100 oefenexamen:
Cloud ☁️
Zo net even MS-101 afgerond met 769 punten :-)
Nu dus: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert :-D
Hoelang duurt het voordat de batch: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert wordt toegevoegd aan je profiel?
Hoelang duurt het voordat de batch: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert wordt toegevoegd aan je profiel?
mijn ervaring is dat de badge een paar dagen kan duren.Chris89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:56:
Thanks! Wat raden jullie nu aan als vervolg: MS-500 of MD-100 en MD-101.paella schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:07:
[...]
mijn ervaring is dat de badge een paar dagen kan duren.
Het leren gaat namelijk vrij voorspoedig en ben lekker aan het doorpakken :-)
Merk dat het mij niet veel moeite kost en dit al veel eerder had moeten doen namelijk.
Persoonlijk zou ik dan voor de MD-100 en MD-101 gaan. Maar dat ligt ook een beetje aan je eigen expertise/voorkeur.Chris89 schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 17:17:
[...]
Thanks! Wat raden jullie nu aan als vervolg: MS-500 of MD-100 en MD-101.
Het leren gaat namelijk vrij voorspoedig en ben lekker aan het doorpakken :-)
Merk dat het mij niet veel moeite kost en dit al veel eerder had moeten doen namelijk.
Doe gewoon alles joh :-)
FOCUS.....focus...paella schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 17:50:
Doe gewoon alles joh :-)

Alhoewel: windows 10 en Azure (beheer) en EMS is natuurlijk allemaal zelfde straatje. En Security kan daar ook best bij. Veel overlapping.JackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:02:
[...]
FOCUS.....focus...Of wil je gewoon nergens echt goed in worden, dat kan natuurlijk. Echt alles doen en bijhouden gaat lastig worden. De ontwikkelingen gaan zo enorm snel....
Het is niet zo dat je je focust op Sharepoint en Dynamics365 en Windows Server.
Ik ben zelf de security in gegaan en probeer bij te blijven. Certificeringen zijn een leuke methode om dat te doen.
Vandaag examen MS-202 gedaan en gehaald met 710 punten. Daarmee Microsoft 365 Messaging Administrator Associate behaald.SparTi schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:19:
Gisteren 70-345 behaald met een prima score van 825 punten. Met deze examen MCSE Productivity gehaald.
Exchange 2019 / Exchange hybride vraagstuk. Viel me op dat het een ‘klein’ examen was met 3 case vragen en 26 ‘normale’ vragen.
Vragen liepen erg uit een, retenties, mailboxdatabases, journaling, powershell statements en hybride vraagstukken.
Veel gehad aan de filmpjes van PluralSight over 70-345 (Exchange 2016) en daarbij docs van Microsoft over Exchange 2019 en Exchange Hybride.
We hebben zelf een Exchange hybride oplossing draaien op het werk. Heb daar een hele hoop van afgekeken om instellingen te begrijpen.
Binnenkort starten met een hele andere cursus: 70-744 Securing Windows Server 2016
Mwah..ik vind Azure 'beheer' (wat is Azure beheer?) wel wat anders dan Windows 10 en Intune. Enterprise Mobility is eigenlijk tegenwoordig ook alweer zo breed dat het al zowat lastig wordt om het allemaal bij te houden...en om het samen met Azure beheer, Windows 10 eigenlijk als 'focus' gebied te hebben.Cis schreef op Tuesday 28 May 2019 @ 18:18:
[...]
Alhoewel: windows 10 en Azure (beheer) en EMS is natuurlijk allemaal zelfde straatje. En Security kan daar ook best bij. Veel overlapping.
Het is niet zo dat je je focust op Sharepoint en Dynamics365 en Windows Server.
Iemand al meer informatie over AZ-500 examen?
Microsoft Certified: Azure Security Engineer Associate
https://www.microsoft.com...re-security-engineer.aspx
Microsoft Certified: Azure Security Engineer Associate
https://www.microsoft.com...re-security-engineer.aspx
De beta resultaten zijn nog niet beschikbaar en verwacht ik pas of 4-5 weken.
Naast dat de ontwikkelingen veel sneller gaan tegenwoordig, worden de producten/diensten complexer en zijn er meer koppelingen met andere producten/dienstenJackSparrow schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 18:02:
[...]
FOCUS.....focus...Of wil je gewoon nergens echt goed in worden, dat kan natuurlijk. Echt alles doen en bijhouden gaat lastig worden. De ontwikkelingen gaan zo enorm snel....
Gefeliciteerd!Cis schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:13:
Vandaag MD-100 gehaald.
Voorbereiding:
CBT Nuggets MD-100 gevolgd op 1.3x speed(5 uur)
Ik zou graag willen weten wat je bedoelt met EDX module? Is dit een gratis website of een betaalde? Waar kan ik het vinden?
Hoeveel betaal je voor CBT Nuggets? Op hun website zie ik nl geen abonnement voor particulieren.
Daarom. Het is wel handig als je 'wat verstand hebt van Azure' als je je gaat verdiepen in bijvoorbeeld Intune (of nog breder EM+S). Maar je kunt onmogelijk een Azure expert zijn als je primaire forus op EM+S / Intune ligt...punisher007 schreef op Wednesday 29 May 2019 @ 20:46:
[...]
Naast dat de ontwikkelingen veel sneller gaan tegenwoordig, worden de producten/diensten complexer en zijn er meer koppelingen met andere producten/diensten
Ik verwacht dat https://www.edx.org/ bedoeld wordt. Maar geen idee welke module precies.lawkexarib schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:37:
Ik zou graag willen weten wat je bedoelt met EDX module?
De batch voor: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert is niet toegevoegd op mijn profiel... Die hoor je toch te krijgen na het behalen van MS-100 en MS-101?Chris89 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:56:
Zo net even MS-101 afgerond met 769 punten :-)
Bedankt voor je update!
Ik heb gekeken op deze website en zie alleen twee modules beschikbaar voor mijn profiel,
Instructional Skills for Microsoft Certified Trainers en iets met azure stack.
Twee modules die ik niet zoek en ook niet interessant zijn voor mij!
Hebben anderen die ook meegemaakt, vraag ik me af?
Edx md-100 module 1:lawkexarib schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:37:
[...]
Gefeliciteerd!
Ik zou graag willen weten wat je bedoelt met EDX module? Is dit een gratis website of een betaalde? Waar kan ik het vinden?
Hoeveel betaal je voor CBT Nuggets? Op hun website zie ik nl geen abonnement voor particulieren.
https://openedx.microsoft...+MD-100.1+2019_T1/course/
Maar als je MD-100 opzoekt op openedx.microsoft.com, krijg je 1 course, die bestaat uit 4 modules (md-100.1 tm md-100.4)
CBT is gewoon een maandabonnement. Voor zowel bedrijven als partoculieren. Zolang je betaalt, maakt het hen niks uit
Je kunt bij cbt een trial afsluiten met je paypal of creditcard. Daarna gelijk je abonnement stopzetten. Dan kun je zonder verplichtingen 7 dagen proberen. Vergeet je op te zeggen? Dan kost het 60 euro /maand.
Je kunt ook blogs gebruiken die refereren naar Microsoft docs per objective. Voor azure heb ik bijvoorbeeld deze gebruikt:
AZ-103 study guide
Voor md-100 zal dat ook wel bestaan...
[ Voor 5% gewijzigd door Cis op 30-05-2019 16:23 ]
Bedankt voor die link.Cis schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:21:
[...]
Edx md-100 module 1:
https://openedx.microsoft...+MD-100.1+2019_T1/course/
Maar als je MD-100 opzoekt op openedx.microsoft.com, krijg je 1 course, die bestaat uit 4 modules (md-100.1 tm md-100.4)
CBT is gewoon een maandabonnement. Voor zowel bedrijven als partoculieren. Zolang je betaalt, maakt het hen niks uit![]()
Je kunt bij cbt een trial afsluiten met je paypal of creditcard. Daarna gelijk je abonnement stopzetten. Dan kun je zonder verplichtingen 7 dagen proberen. Vergeet je op te zeggen? Dan kost het 60 euro /maand.
Je kunt ook blogs gebruiken die refereren naar Microsoft docs per objective. Voor azure heb ik bijvoorbeeld deze gebruikt:
AZ-103 study guide
Voor md-100 zal dat ook wel bestaan...
Toch vind ik het vreemd dat ik maar twee modules zie en de rest niet!
Op hun website heb ik gezien dat voor bedrijven 60,- euries pm is, maar ik zag het nergens voor de particulieren. Om eerlijk te zijn is nu voor mij dit bedrag te hoog, maar misschien later is een mogelijkheid.
als je googlet op een cursuscode en "openedx" vind je er meer. Ik heb inderdaad anders hetzelfde issue.
Zo ben ik aan de AZ-400 cursussen gekomen
Zo ben ik aan de AZ-400 cursussen gekomen
[ Voor 17% gewijzigd door paella op 30-05-2019 17:44 ]
Je kunt ook kijken op FutureProof waar een mooi overzicht staat van (volgens mij) dezelfde OpenEDX courses. De cursussen daar zijn gratis wanneer je geen ondersteuning wilt. Het Systems Engineer pad biedt o.a. de MD-100 en MD-101.paella schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:27:
als je googlet op een cursuscode en "openedx" vind je er meer. Ik heb inderdaad anders hetzelfde issue.
Ook vind je daar een mooie overzicht van de Certification Roadmap. Wellicht goed om die ook in de startpost te vermelden?
Enkel als je ook de overige prerequisite hebt gehaald.Chris89 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:38:
[...]
De batch voor: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert is niet toegevoegd op mijn profiel... Die hoor je toch te krijgen na het behalen van MS-100 en MS-101?
Dat is bijvoorbeeld MD-100 en MD-101, óf MS-500.
Bedankt voor meedenken en helpen tot zover!
Ik heb onderstaande URL gevonden waar alle cursussen van open Edx worden vermeld met de directe link naar edx website.
Doe je voordeel mee zou ik zeggen!
url: https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/
Ik heb onderstaande URL gevonden waar alle cursussen van open Edx worden vermeld met de directe link naar edx website.
Doe je voordeel mee zou ik zeggen!
url: https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/
Volgens niet alle, want ik mis AZ-400.
Hey iedereen, ik hoop dat iemand mij advies kan geven!
Ik heb op het werk de kans gekregen om certificaten te behalen zodat ik meer kennis op doe over Office 365/Microsoft 365. Nu heb ik het e.e.a. gevonden op het internet/hier wat mij interessant lijkt namelijk MD-101, MS-100 en MS-101. Ik vind het lastig om te bepalen hoe ik hier het beste voor kan leren, hoe pakken jullie dit aan? Ik zie op het internet niet veel opties qua boeken, waar zou ik dit in Nederland kunnen bestellen? Daarnaast vroeg ik me ook af of een cursus een goede optie is, heeft iemand ervaring mee?
Binnen de organisatie waar ik werk zijn we op dit moment bezig met het opzetten van Office/Microsoft 365 als dienst voor klanten. Hierbij zullen we ook een stuk beheer van lokale devices gaan oppakken. Zou bovenstaande certificeringen dan goed passen? Hoor graag jullie mening.
Ik heb op het werk de kans gekregen om certificaten te behalen zodat ik meer kennis op doe over Office 365/Microsoft 365. Nu heb ik het e.e.a. gevonden op het internet/hier wat mij interessant lijkt namelijk MD-101, MS-100 en MS-101. Ik vind het lastig om te bepalen hoe ik hier het beste voor kan leren, hoe pakken jullie dit aan? Ik zie op het internet niet veel opties qua boeken, waar zou ik dit in Nederland kunnen bestellen? Daarnaast vroeg ik me ook af of een cursus een goede optie is, heeft iemand ervaring mee?
Binnen de organisatie waar ik werk zijn we op dit moment bezig met het opzetten van Office/Microsoft 365 als dienst voor klanten. Hierbij zullen we ook een stuk beheer van lokale devices gaan oppakken. Zou bovenstaande certificeringen dan goed passen? Hoor graag jullie mening.
Ik zou zelf met MS-100 beginnen. Het is prima zelf te doen, maar ik zit al een tijd in het vak. Het ligt ook een beetje aan jezelf of je een cursus nodig vind. Persoonlijk wil ik mijn eigen tempo aanhouden.derpadin schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:03:
Hey iedereen, ik hoop dat iemand mij advies kan geven!
Gezien het vakgebied waar we het over hebben zou ik echt Engels aanraden. Alles is in het Engels. Begin bij het officiële boek van Microsoft. Je moet wel nog een paar weken wachten gezien het boek nog niet uit is.
Daarnaast zou ik praktijkervaring aanraden. Als je ergens een tenant hebt, doe dan ervaring op door er doorheen te klikken. Vraag desnoods een trail aan om mee te spelen, maar zorg dat je ook wat praktijkervaring op doet.
Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.