[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:07
Voor de 2e keer in twee weken een vervelende ervaring met PearsonVUE en het maken van een examen vanuit huis. Eerste keer moest ik korter dan 24 uur voor het examen afzeggen ivm een zware verstoring bij een klant van mij. Vragen ze als bewijs om een ondertekende brief van mijn manager. Toen ik zei dat ik de directeur ben van het bedrijf begrepen ze het niet. Case staat al weken open nu.

Vandaag poging 2 gedaan. Nadat we alle checks hadden doorlopen start de dame het examen voor me en voor ik op start kan drukken sluit de hele boel weer af vanwege een "illegal proces running on the system" dus ik direct kijken en dat ding killen was iets van Adobe. Dame zegt vervolgens dat ik mijn PC moet herstarten door op de power knop te drukken. Terwijl ik dat doe zegt ze dat de grace period voorbij is en ik geen examen meer mag doen. Ik maak wel een case aan dan krijg je een voorstel om een nieuwe poging te doen.....

Wat een vervelend bedrijf zeg, ik heb al zat examens thuis gemaakt van andere leveranciers zonder problemen. Voortaan maar weer naar een luidruchte examen locatie toe, maar dan wel met een Nederlandse beheerder ipv zo'n gare Indiër.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 08:51
Squ1zZy schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:06:
[...]

Ik zou zelf met MS-100 beginnen. Het is prima zelf te doen, maar ik zit al een tijd in het vak. Het ligt ook een beetje aan jezelf of je een cursus nodig vind. Persoonlijk wil ik mijn eigen tempo aanhouden.

Gezien het vakgebied waar we het over hebben zou ik echt Engels aanraden. Alles is in het Engels. Begin bij het officiële boek van Microsoft. Je moet wel nog een paar weken wachten gezien het boek nog niet uit is.

Daarnaast zou ik praktijkervaring aanraden. Als je ergens een tenant hebt, doe dan ervaring op door er doorheen te klikken. Vraag desnoods een trail aan om mee te spelen, maar zorg dat je ook wat praktijkervaring op doet.
Bedankt voor je tips! :)

Eigen tempo lijkt mij inderdaad een goede reden om het gewoon zelf te doen, alleen ben ik bang dat het veel stof in één keer is om te onthouden. Ik wacht nog even af tot de boeken beschikbaar zijn, weet jij misschien of er al iets van een datum bekend is? Op het internet zie ik dat men het over mei/juni heeft, dit zou dus elk moment kunnen zijn.

Op het werk heb ik al een aantal omgevingen opgezet voor klanten in O365, dus ik hoop dat ik daar wat nuttige praktijkervaring mee heb opgedaan. Het is alleen wel zo dat dit relatief simpele omgevingen zijn (Exchange online, Sharepoint en Intune) voor het MKB. Is de theorie gebaseerd op big enterprise omgevingen of ook voor kleinere omgevingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:37
Uitslag AZ-500 bekend op Vue. Helaas was het niet mijn sterkste dag: 622.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent17
  • Laatst online: 08:30
paella schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:10:
Uitslag AZ-500 bekend op Vue. Helaas was het niet mijn sterkste dag: 622.
Waar kan je je score zien? Ik heb hem toevallig gehaald. Had het niet verwacht.

nevermind, 709 punten. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vincent17 op 04-06-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03 23:59
Vanaf morgen heeft Pluralsight een vrij weekend voor het bekijken van de cursussen op hun website.
Ik moest mij daarvoor registeren, maar ik zie die link niet meer op hun website.
Wellicht dat anderen het wel kunnen vinden.
Doe je voordeel mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:14
Vandaag met mijn baas besproken en mag mijn eerste MCSA voor server 2016 gaan halen. Erg veel zin om meer in de stof te duiken dan ik al gedaan heb. Ik ga na wat zoeken en uitproberen het leren via Pluralsight doen. Gelukkig zijn er veel mensen om mij heen die dit traject al eens hebben belopen en mij genoeg kunnen ondersteunen. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:14

ralpje

Deugpopje

segil schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Ben je hier wel eens geweest en kan je daar nog wat leren als je nog niet echt expert bent op M365 / Azure? Of is het vooral het uitwisselen van kennis tussen Experts? Mij lijkt het anders wel een leuk event.
En, vond je het wat? Laat even weten of je gewonnen goodies bevallen ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:03
ralpje schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:26:
[...]

En, vond je het wat? Laat even weten of je gewonnen goodies bevallen ;)
Ja was leuk! Zoals je al zei, had iets technischer gemogen. Maar verder prima. En ik ben blij met m'n VR headset. Nu alleen nog mijn desktop computer uitbreiden qua mem en gpu :p

Hoe vond jij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-04 19:54
iMick schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:48:
[...]

Je kunt ook kijken op FutureProof waar een mooi overzicht staat van (volgens mij) dezelfde OpenEDX courses. De cursussen daar zijn gratis wanneer je geen ondersteuning wilt. Het Systems Engineer pad biedt o.a. de MD-100 en MD-101.

Ook vind je daar een mooie overzicht van de Certification Roadmap. Wellicht goed om die ook in de startpost te vermelden?
Wat bied de website future-proof nu eigenlijk aan? Of krijgt men dan eenzelfde linkje naar de microsoft openedx course?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:19
Vanmorgen MD-101 behaald. Veel Intune, Azure, en Windows AutoPilot vragen.

Veel gehad aan aan de website van intunedin:
https://intunedin.net/201...ing-modern-desktops-exam/

en op deze site links gratis online course van Microsoft (niet alleen van MD maar ook AZ en MS examens):
https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Purejet schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Wat bied de website future-proof nu eigenlijk aan? Of krijgt men dan eenzelfde linkje naar de microsoft openedx course?
edx is een open source platform voor bedrijven om cursussen aan te bieden. O.a. Microsoft maakt daar gebruik van. Maar ook andere partijen en sommigen hosten dan weer de cursussen van Microsoft. Ik heb al eens meegemaakt dat een bepaalde cursus bij MS was verlopen (course date ended) en ik kon me niet meer opgeven. Maar vervolgens kon ik 'm nog wel volgen op zo'n andere site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:42
segil schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:23:
Gisteren MS-101 gehaald, jippie! Ditmaal weer naar een examen bureau gehaald, ipv thuis doen. Toen ik klaar was heb ik nog geïnformeerd bij de examinator wat nu de reden kan zijn dat ik commentaar kreeg bij mijn vorige examen, omdat ik aan mijn gezicht zat met mijn handen. Ze vertelde mij dat dit inderdaad niet mag, omdat je dan eventueel je mond kunt afdekken en in een microfoontje kan praten die in je kleding zit verstopt. Ik vind het erg ver gaan. Ik ben zelf zo gewend om filosofisch de wereld te overpeinzen, dat ik vaak met mijn handen aan mijn gezicht zit (dit klinkt ineens heel raar). Zoiets dus. Of zoiets.
Ze vertelde dat ik het maar moest afleren :D

Vraagje aan de rest: heeft iemand MS-100, MS-101 én MS-500 gedaan? Ik overweeg MS-500 te gaan studeren en als ik naar de exam objectives kijk, komt dit grotendeels overeen met MS-100/101. Waar zit het verschil in? Is MS-500 gericht op implementatie, en MS-100/101 op design?

[...]

Ja, ik dus :)
Mijn tip: ken alle portals (Security/Compliance, Azure ATP, Windows ATP, CAS, Intune, etc, etc) en weet welke portal (lees: tooling) je nodig hebt voor welk scenario. Weet waarom alle tooling gebruikt wordt, wat het doet. Verder is het een design exam, dus weinig implementatie.
Wat ik gebruikt heb om te leren is:

- Microsoft docs
- edx
- https://intunedin.net/201...bility-and-security-exam/
- https://www.microsoft.com...65-modern-desktop-lab-kit
- Een summary gemaakt door een Indiër, op deze website: http://superhybridcloud.com/ms-101/
De PDF heeft hij mij toegemaild, dus als je wilt kan ik je die doorsturen.
- yt kanaal van Microsoft Ignite, en Microsoft Mechanical
- Aantal podcasts, alhoewel dat meer algemene info is en niet specifiek gericht op studeren.
Moooooi. Deze tips waren heel waardvol! Thanks @segil !

Vorige week MS-100 gehaald en nu net MS-101 *O* . Werk al de nodige jaren met Office 365 en EMS... Moet zeggen dat ik MS-100 een makkie vond maar 101 toch wel even pittig vond. Intune was voor mij heel makkelijk (werk er iedere dag mee). Maar had nog niet zoveel ervaring met ARMS, WIP en dat soort meuk...

Verbaasde mij wel hoeveel vragen ik wel niet kreeg over de Windows Store for Business.... Ik denk daar zullen ze wel amper naar vragen... Vooral rollen van Windows Store for Business ging ik daar flink de mist in...

Maar goed.... Nu nog even 70-345 zien te halen en dan heb ik MCSE Productivity en Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert in de pocket (hoop ik). Terug naar de studieboeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vanaf 12 juni 2019 kun je Microsoft Learning niet meer bellen of mailen met vragen, maar gaat alles via moderated forums.
Marnix Wolff heeft daar een mooie blog over geschreven:
https://www.itducatie.nl/...fication-support-via.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:45
shadowman12 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:46:
Vanaf 12 juni 2019 kun je Microsoft Learning niet meer bellen of mailen met vragen, maar gaat alles via moderated forums.
Marnix Wolff heeft daar een mooie blog over geschreven:
https://www.itducatie.nl/...fication-support-via.html
Slechte zaak... als ik voor een issue eerst mijn probleem op een forum moet dumpen om vervolgens verder geholpen te worden in een private chat. Dan wil ik liever direct een ticket inschieten ipv zoeken op een forum en dan maar een soort van hopen dat het opgepakt gaat worden.

Heb trouwens vanaf 2012 maar 1x een support ticket hoeven aanmaken :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-04 11:36
Dag,

Ik heb een aantal vragen over examen 70-483: Programming in C#.
Mijn werkgever beidt mij deze cursus aan. Ik ben en wordt ook geen software ontwikkelaar, maar werk wel nauw samen met ontwikkelaars. Daarom is het makkelijk als ik kennis van de basis heb. Nu is het natruulijk ook mogelijk om dit te leren dmv zelfstudie, maar een examen halen is meetbaar en misschien ook goed voor je CV.

Nu is mijn vraag hoe ik me het best kan voorbereiden op het examen.

Een mogelijkheid is een training...
https://www.master-it.nl/...ming-in-c-sharp-training/

Andere mogelijkheid is een boek...
https://www.amazon.com/MC...Exam-70-483/dp/1118612094
https://www.amazon.com/Ex...amming-MCSD/dp/0735676828
https://www.amazon.com/Pr...MCSD-70-483/dp/1484228596

En de laatste mogelijkheid is een Udemy cursus...
https://www.udemy.com/pro...-microsoft-c-exam-70-483/

Mijn voorkeur gaat uit naar een boek in combinatie met een Udemy cursus.

Mijn vragen...
1. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
2. Is het lezen/doornemen van die boeken voldoende om te slagen voor de cursus?
3. Heeft er iemand ervaring met de online Udemy cursus?

Mijn achtergrond...
Ik kom uit de academische wereld. Altijd veel geprogrammeerd, maar nooit echt leren programmeren. Ervaring met MatLab en python.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:11

Agent47

I always close my contracts.

Hoe gaat het examen thuis exact in z'n werking? Ik ging altijd naar een examencentrum 40 km verderop. T kan ook thuis, lijkt me ook wel relaxed om een keer 's avonds te doen, scheelt me weer vrije uren.

Ik heb gehoord dat er niemand mag binnen komen etc. , ik woon op mezelf dus dat scheelt. Maar nog meer mensen die me tips kunnen geven ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 11:48
Agent47 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:51:
Hoe gaat het examen thuis exact in z'n werking? Ik ging altijd naar een examencentrum 40 km verderop. T kan ook thuis, lijkt me ook wel relaxed om een keer 's avonds te doen, scheelt me weer vrije uren.

Ik heb gehoord dat er niemand mag binnen komen etc. , ik woon op mezelf dus dat scheelt. Maar nog meer mensen die me tips kunnen geven ?
Hier kan je alle informatie vinden: https://home.pearsonvue.com/microsoft/op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Had het gelezen inderdaad. Maar ik hoor wel eens verhalen van sommigen dat je perse in een vierkante kamer moet zitten, geen hand voor je mond etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 11:48
Agent47 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:03:
[...]

Had het gelezen inderdaad. Maar ik hoor wel eens verhalen van sommigen dat je perse in een vierkante kamer moet zitten, geen hand voor je mond etc.
Hij hoeft volgens mij niet perse vierkant te zijn, maar moet wel aan drie kanten afgesloten zijn.
Hand voor mond verschilt ook weer per persoon die meekijkt, dat kan nog weleens willekeurig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

637806

Kleine update van mijn cert path :)
Vrijdag mijn 70-742 van Server 2016 gehaald met 780/1000. Wel een kak examen…

Maar sinds Vrijdag. MSCA Certified voor Server 2016 *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

637806

Agent47 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:03:
[...]

Klopt.
Vrijdag examen gedaan.
Je moet de kamer laten zien.
Hoofdtelefoon moet af.
GSM moet op de grond
hand van voor je mond.
Als je nadenken en praat toevallig soms tegen jezelf, 8)7 vragen ze tegen wie je praat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

637806 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:13:
[...]

Klopt.
Vrijdag examen gedaan.
Je moet de kamer laten zien.
Hoofdtelefoon moet af.
GSM moet op de grond
hand van voor je mond.
Als je nadenken en praat toevallig soms tegen jezelf, 8)7 vragen ze tegen wie je praat. :+
Ja ik wil de vraag nog wel eens in mezelf lezen zeg maar, dan praat ik zachtjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Agent47 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:24:
[...]

Ja ik wil de vraag nog wel eens in mezelf lezen zeg maar, dan praat ik zachtjes...
Ik heb dat maar mezelf afgeleerd: alleen ik mijn hoofd herhaal ik de vraag nog maar "hardop" :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

paella schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:52:
[...]

Ik heb dat maar mezelf afgeleerd: alleen ik mijn hoofd herhaal ik de vraag nog maar "hardop" :-)
Ervaring met thuis maken ? Kan ik gewoon aan de tafel in de woonkamer zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:54:
[...]

Ervaring met thuis maken ? Kan ik gewoon aan de tafel in de woonkamer zitten?
Ja, dat kan.
Tafel en de rest van de omgeving moet wel 'schoon' zijn van papieren enzo.
Ze kijken via een webcam een rondje 'mee', dus als je een webcam in je laptop hebt zitten dan mag je een rondje ermee maken.
Heb het zelf nu 1x zo afgenomen thuis (beta examen, dus die moest online), maar ga liever naar een examencentrum. Zit thuis wat ongemakkelijk.... wat als er iemand binnen komt of de bel gaat ofzo.

Zie ook:
https://home.pearsonvue.com/microsoft/op

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
beta is niet verplicht thuis te dien hoor...

ik heb zowel op de bank in de huiskamer als op bed examens gedaan. wel alle rotzooi weggelegd en ik moest de stekker van de tv zichtbaar eruit hebben. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zijn er hier mensen die voor de reeks 70-740,741,742 Azure hebben gebruikt voor het maken van lab omgevingen? Ik was benieuwd wat hier globaal de kosten van waren na dit een tijd gebruikt te hebben.

Lijkt mij aanzicht wel prettig werken in Azure maar misschien is 'Old fashioned' op je eigen desktop een omgeving bouwen toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
@Tomtomgogo kijk even of je werkgever MS Partner is, zo ja dan kun je op de één of andere manier per maand 130 euro tegoed (per medewerker) krijgen waarmee je kunt spelen.
Als je wat servers bouwt en ook uitzet (dan kosten ze niets, op storage na), kun je best wel wat doen voor dat geld.
paella schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 18:22:
beta is niet verplicht thuis te dien hoor...
Nou, kon toch echt geen examencentrum kiezen bij het boeken van een beta. Alleen online proctored was mogelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door ZeRoC00L op 19-06-2019 11:52 ]

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
ZeRoC00L schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:50:
@Tomtomgogo kijk even of je werkgever MS Partner is, zo ja dan kun je op de één of andere manier per maand 130 euro tegoed (per medewerker) krijgen waarmee je kunt spelen.
Als je wat servers bouwt en ook uitzet (dan kosten ze niets, op storage na), kun je best wel wat doen voor dat geld.

[...]

Nou, kon toch echt geen examencentrum kiezen bij het boeken van een beta. Alleen online proctored was mogelijk.
Opmerkelijjk. Geen last van gehad de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 22:07
Zijn er mensen die hier MS-500 gedaan hebben?
Ik heb afgelopen vrijdag het examen gemaakt, alleen helaas niet gehaald...
Mijn score was: 680. Nu vraag ik mij af welk materiaal jullie gebruikt hebben?

Ik weet welke kennis bij mij beperkt was, maar wellicht hebben jullie nog wat tips om te leren.
De kennis die mij niet voldoende was: "Manage governance and compliance features in
Microsoft 365"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

70-345 gehaald met 709 punten. MSCE productivity nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-04 13:11
Agent47 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:29:
70-345 gehaald met 709 punten. MSCE productivity nu
Netjes!

Ga je nu door voor MS-202 Microsoft 365 Messaging Administrator Certification Transition?
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-ms-202.aspx
Daarmee behaal je de titel: Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate.

Let op: MS-202 examen verloopt na 30 sept 2019. Als je dit examen wilt doen, wees er nog snel bij.

Gisteren 70-744 Securing Windows Server 2016 gehaald. Daarmee MCSE Core Infrastructuur behaald. 🥳

Binnenkort starten met Azure AZ-103. Zag dat PluralSight een complete learning path online heeft staan, 45 uur aan video’s. Mooi uitgangspunt om te beginnen met leren en zelf bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik ben al een tijdje bezig met 70-740 via een eigen lab (op een dikke laptop) en CBT nuggets. Ik noteer hierbij ook alles wat ik doe in een word document. Nadeel en ook wel een voordeel van CBT via een eigen lab is dat je tegen fouten aanloop die je niet snel krijgt in de perfect opgestelde labs van de nuggets. Je moet immers alles van scratch opbouwen en dan kom je veel tegen.

Zo krijg ik bijvoorbeeld momenteel niet mijn failover cluster aan de gang. Maarja morgen nog maar es proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

SparTi schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:56:
[...]

Netjes!

Ga je nu door voor MS-202 Microsoft 365 Messaging Administrator Certification Transition?
Daarmee behaal je de titel: Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate.

Let op: MS-202 examen verloopt na 30 sept 2019. Als je dit examen wilt doen, wees er nog snel bij.

Gisteren 70-744 Securing Windows Server 2016 gehaald. Daarmee MCSE Core Infrastructuur behaald. 🥳

Binnenkort starten met Azure AZ-103. Zag dat PluralSight een complete learning path online heeft staan, 45 uur aan video’s. Mooi uitgangspunt om te beginnen met leren en zelf bouwen.
Nee ik neem even een stop. Ben ook net verhuist , heb 70-740 gehaald in Februari, neem even een pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

637806

Super Stunner schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 01:46:
Ik ben al een tijdje bezig met 70-740 via een eigen lab (op een dikke laptop) en CBT nuggets. Ik noteer hierbij ook alles wat ik doe in een word document. Nadeel en ook wel een voordeel van CBT via een eigen lab is dat je tegen fouten aanloop die je niet snel krijgt in de perfect opgestelde labs van de nuggets. Je moet immers alles van scratch opbouwen en dan kom je veel tegen.

Zo krijg ik bijvoorbeeld momenteel niet mijn failover cluster aan de gang. Maarja morgen nog maar es proberen.
het 740 examen was 1 van de makkelijkste in de serie.
Welk problem heb je precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparTi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-04 13:11
Voor de geïnteresseerden: PluralSight heeft een aanbieding voor een jaar voor 200 dollar i.p.v. 300 dollar.

https://www.pluralsight.com/pricing

Aanbieding geldt nog vandaag en morgen.

[ Voor 12% gewijzigd door SparTi op 20-06-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
637806 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:46:
[...]

het 740 examen was 1 van de makkelijkste in de serie.
Welk problem heb je precies ?
Makkelijkste in de serie ja? Welke vond je dan het lastigste?

Ik heb het ondertussen al kunnen oplossen. Het cluster wou niet vormen omdat 1 node van de cluster de AD role had geïnstalleerd (member server) en de andere niet en dan doet hij het schijnbaar niet. Het is nog niet echt stabiel want als ik soms een test draai geeft hij bepaalde errors en de andere keren weer niet. Maarja...ben niet anders gewend van MS :+

Wat ik nu wel irri vind aan CBT of miss MS in dit geval... Is dat ze eerst een gedeelte van de lab in powershell doen (de isci storage). Daarna weer een heel stuk in de server manager, daarna weer een ander stuk in powershell zodat ze daarna weer een ander stuk in de gui kunnen doen daarna weer een stuk in powershell - en dan weer naar dos prompt om een back-up te maken.

Like keep one damn thing for fully focus on them all...

Het maakt er erg lastig om het soms te leren en de logica erachter te snappen als er in 3 verschillende dingen tegelijk aanpassingen gedaan moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Super Stunner op 20-06-2019 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

637806

....

[ Voor 98% gewijzigd door 637806 op 21-06-2019 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:07
637806 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:04:
[...]

*knip* Frauderen is niet nodig hier
Lekker frauderen en “slim op papier” zijn.
Doe geen examen als je de materie niet goed genoeg kent! Wat denk je te bereiken hiermee?

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 22-06-2019 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Daarom is het doen van beta-examen zo leuk (naja, vooral als je ze haalt). Er is geen valsspelen mogelijk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Stunner
Mandera schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:09:
[...]

Lekker frauderen en “slim op papier” zijn.
Doe geen examen als je de materie niet goed genoeg kent! Wat denk je te bereiken hiermee?
Nou hier ben ik het niet echt mee eens. Ik heb ervaren - en ik ben echt niet de enige die dit zo ziet - dat ondanks je dingen snapt en weet hoe het werkt - mensen toch vaak zakken. Zelfs mensen die echt al jaren dag in en dag uit met server werken.

Het is daarbij ook naar mijn mening zo dat je enorm veel moet weten en ook enorm veel details die niet belangrijk zijn of waar je in de praktijk helemaal niks aan hebt. En kennis in deze zit hem niet in de details maar juist dat je dingen in het grote geheel snapt en deze dingen met eventueel wat opzoeken goed kunt inzetten.

Vind het bijvoorbeeld niet interessant welke letters een commando heeft. Maar veel interessanter dat je snapt wat een commando doet en wat voor invloed dat heeft op de omgeving. Het zelfde met die commando's precies uit je hoofd leren. Daar heb je helemaal niks aan. Gaat erom dat je ze kunt vinden en daar waar nodig in kunt zetten zodat je kunt bereiken/maken dat je wilt. En dat proef ik wat minder in de examens.

Als iemand nou alleen de antwoorden leert en geen labs doet en zich er in verdiept dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar die vallen dan in de praktijk sne door de mand lijkt me.
paella schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:58:
Daarom is het doen van beta-examen zo leuk (naja, vooral als je ze haalt). Er is geen valsspelen mogelijk. :-)
Wat houdt dat dan in?

[ Voor 13% gewijzigd door Super Stunner op 21-06-2019 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-03 10:04
Afgelopen 3 maanden elke maand 1 van de 3 delen gedaan voor MCSA: Server 2016. Deze is nu binnen.. :)
Als eerste was ik van plan om hierna CCNA te doen. Ik werk bij een klein bedrijf dat "alles" van A tot Z doet voor andere bedrijven die zelf geen (of te weinig) ICT kennis hebben. Daarom leek mij dit een mooie uitbreiding in de breedte.

Nu las ik gisteren dat Cisco begin 2020 met een nieuwe CCNA komt en daarom wil ik dit examen/traject tijdelijk uitstellen. Een ander leuk iets lijkt mij om de MCSA bij te werken naar MCSE.

Op de Microsoft MCSE pagina's tref ik o.a. exam 70-345 aan. Wij werken bij enkele klanten nog met Exchange op lokatie en daarnaast denk ik dat de terminologie altijd interessant blijft, ook bij Office 365.

Verder is het gezien mijn opleiding historie belangrijk om wat op 'hoger niveau' te halen en MCSE staat simpelweg wat leuker dan MCSA. Zit misschien te vast in mijn hoofd, maar ik heb verder erg weinig papieren.

Klopt het dat ik na het halen van 70-345 mijn MCSA naar MCSE upgrade? Of heeft iemand nog een ander examen als upgrade suggestie. Het is niet zo dat ik specifiek iets doe op mijn werk, het is allemaal algemeen IT beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

637806

............

[ Voor 98% gewijzigd door 637806 op 21-06-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
637806 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:57:
[...]

goed lezen :)
Ik doe ze enkel als "test", ik leer ze niet vanbuiten ;)
ik doe de praktische oefeningen en volg de CBT nuggets en volg de ignites en gebruik de officiele boeken
Het blijft frauderen.
En het maakt ook niet uit dat dit door waarschijnlijk meer dan de helft van de nederlandse MCSA'ers wordt gedaan, het blijft nog steeds frauderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:49
Super Stunner schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Nou hier ben ik het niet echt mee eens. Ik heb ervaren - en ik ben echt niet de enige die dit zo ziet - dat ondanks je dingen snapt en weet hoe het werkt - mensen toch vaak zakken. Zelfs mensen die echt al jaren dag in en dag uit met server werken.

Het is daarbij ook naar mijn mening zo dat je enorm veel moet weten en ook enorm veel details die niet belangrijk zijn of waar je in de praktijk helemaal niks aan hebt. En kennis in deze zit hem niet in de details maar juist dat je dingen in het grote geheel snapt en deze dingen met eventueel wat opzoeken goed kunt inzetten.

Vind het bijvoorbeeld niet interessant welke letters een commando heeft. Maar veel interessanter dat je snapt wat een commando doet en wat voor invloed dat heeft op de omgeving. Het zelfde met die commando's precies uit je hoofd leren. Daar heb je helemaal niks aan. Gaat erom dat je ze kunt vinden en daar waar nodig in kunt zetten zodat je kunt bereiken/maken dat je wilt. En dat proef ik wat minder in de examens.

Als iemand nou alleen de antwoorden leert en geen labs doet en zich er in verdiept dan is het natuurlijk een ander verhaal. Maar die vallen dan in de praktijk sne door de mand lijkt me.

[...]

Wat houdt dat dan in?
Maakt niet uit of je het er wel of niet mee eens bent. De regels bij Microsoft zijn daar duidelijk over. Als ze er achter komen, knikkeren ze je van mcp af en ben je je certificaten kwijt. Hiermee is elke discussie hier zinloos. Die mag je met Microsoft zien te voeren.
Hele volksstammen hebben ook de Tour De France onder de dope gereden omdat een ander dat ook deed. Die zijn ook geschrapt uit de uitslagen.
Het is mogelijk om papieren netjes te halen en als je er niet klaar voor bent, moet je verder en beter leren. Isootje downloaden, lab bouwen, spelen met het materiaal, Born To Learn doornemen en eventueel de proef examens van Microsoft zelf gebruiken. Ik haal ze ook precies op het randje. En soms niet. Maar liever dat dan met fraude. En de laatste examens heb ik zelf gefinancierd want bij mijn inmiddels oude werkgever hebben ze het niet op certificaten en dat merkte je aan alles.
Als ze je pakken en je bent je certificaten kwijt, zie dan nog maar wat serieus te doen in de IT. En eigenlijk heb je er ook niets te zoeken. Prutsers zijn er genoeg.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Een beta examen ??
Dat houd in dat je één van de eerste (vaak maar 300 ofzo) bent die een examen afneemt. Hierdoor zijn er nog geen braindumps enzo beschikbaar.

Microsoft gebruikt deze beta periode om de examens te finetunen, dus ze verwachten ook een klein beetje dat je commentaar invult op de vragen.
Vaak heb je ook pas na 2 maanden de uitslag, nooit meteen na het afnemen.
Het kan namelijk voorkomen dat ze vragen schrappen op basis van het commentaar.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En soms wordt je score nog aangepast op t laatste moment (had ik bij Teamwork: eerst niet, toen net (700) gehaald). Voordeeltje ook: 80% korting op de beta en een code voor 25% op je volgende echte examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Hoi hoi

Vraagje... Wat is het pad dat je moet bewandelen voor AZURE? Ik heb op internet al eens wat afgezocht, maar ik kan nergens zo 1, 2, 3 vinden waarmee je kunt beginnen als je nog geen ervaring met AZURE hebt.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Azure Fundamentals :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Weet iemand of er kortingscodes beschikbaar zijn voor Microsoft examens?

Begin per 1 juli bij een nieuwe werkgever en geniet nu nog even van mijn vakantiedagen.
Voordat ik begin, wil ik toch nog het 70-740 examen gaan doen.

Verwacht genoeg aan mijn hoofd te hebben na 1 juli met de nieuwe baan.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Primator schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:30:
Weet iemand of er kortingscodes beschikbaar zijn voor Microsoft examens?

Begin per 1 juli bij een nieuwe werkgever en geniet nu nog even van mijn vakantiedagen.
Voordat ik begin, wil ik toch nog het 70-740 examen gaan doen.

Verwacht genoeg aan mijn hoofd te hebben na 1 juli met de nieuwe baan.
Volgens mij niet, alleen exam replay (dan kun je gratis het examen opnieuw doen, mocht je de eerste keer falen)
Zie:
https://www.microsoft.com/en-us/learning/offers.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Dacht ik al, had al gezocht en kon niets vinden.
Had gehoopt dat ik wat over het hoofd had gezien.

Bedankt.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitlam
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-03-2020
Kan iemand mij uitleggen hoe de nieuwe role based examens in zijn werk gaan? En dan vooral MD-101?
Is dit nog altijd multiple choice vragen of is dit veranderd ten opzichte van de oudere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
mitlam schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:41:
Kan iemand mij uitleggen hoe de nieuwe role based examens in zijn werk gaan? En dan vooral MD-101?
Is dit nog altijd multiple choice vragen of is dit veranderd ten opzichte van de oudere versie?
Kijk hier even voor het antwoord op je vraag;
https://www.microsoft.com...cation-exam-policies.aspx

Inhoudelijk kunnen we helaas niet zeggen wat voor vragen het zijn... Mag namelijk niet van Microsoft 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
mitlam schreef op Monday 24 June 2019 @ 20:41:
De examens van Microsoft bestaan al zolang ik het me kan heugen in ieder geval voor 90% uit multiple choice vragen. Dat neemt niet weg dat er ook simulaties (volgens mij vooral/alleen bij Azure examens) in kunnen zitten, waarbij je dus echt moet klikken in een omgeving.

Wat vandaag de situatie is met MD-10x, kan volgende week zomaar anders zijn.....maar open vragen zul je niet zo heel snel terug gaan zien verwacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:38:
[...]

De examens van Microsoft bestaan al zolang ik het me kan heugen in ieder geval voor 90% uit multiple choice vragen. Dat neemt niet weg dat er ook simulaties (volgens mij vooral/alleen bij Azure examens) in kunnen zitten, waarbij je dus echt moet klikken in een omgeving.

Wat vandaag de situatie is met MD-10x, kan volgende week zomaar anders zijn.....maar open vragen zul je niet zo heel snel terug gaan zien verwacht ik...
Volgens mij gaat Microsoft er aan werken om die multiple choice vragen er uit te halen en dat je in een omgeving gewoon moet bouwen / uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Agent47 schreef op Wednesday 26 June 2019 @ 10:40:
[...]

Volgens mij gaat Microsoft er aan werken om die multiple choice vragen er uit te halen en dat je in een omgeving gewoon moet bouwen / uitvogelen.
Dat is bij sommige examens al het geval, maar ik verwacht niet dat dat (op korte termijn) snel bij alle examens gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-04 11:36
Dag,

Ik heb een aantal vragen over examen 70-483: Programming in C#.
Mijn werkgever beidt mij deze cursus aan. Ik ben en wordt ook geen software ontwikkelaar, maar werk wel nauw samen met ontwikkelaars. Daarom is het makkelijk als ik kennis van de basis heb. Nu is het natruulijk ook mogelijk om dit te leren dmv zelfstudie, maar een examen halen is meetbaar en misschien ook goed voor je CV.

Nu is mijn vraag hoe ik me het best kan voorbereiden op het examen.

Een mogelijkheid is een training...
https://www.master-it.nl/...ming-in-c-sharp-training/

Andere mogelijkheid is een boek...
https://www.amazon.com/MC...Exam-70-483/dp/1118612094
https://www.amazon.com/Ex...amming-MCSD/dp/0735676828
https://www.amazon.com/Pr...MCSD-70-483/dp/1484228596

En de laatste mogelijkheid is een Udemy cursus...
https://www.udemy.com/pro...-microsoft-c-exam-70-483/

Mijn voorkeur gaat uit naar een boek in combinatie met een Udemy cursus.

Mijn vragen...
1. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
2. Is het lezen/doornemen van die boeken voldoende om te slagen voor de cursus?
3. Heeft er iemand ervaring met de online Udemy cursus?

Mijn achtergrond...
Ik kom uit de academische wereld. Altijd veel geprogrammeerd, maar nooit echt leren programmeren. Ervaring met MatLab en python.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
JackSparrow schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Dat is bij sommige examens al het geval, maar ik verwacht niet dat dat (op korte termijn) snel bij alle examens gaat gebeuren.
En dan is het volgens mij nog zo dat het maar een deel van het examen is. Ik verwacht niet een 100% praktisch examen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
paella schreef op Wednesday 26 June 2019 @ 11:09:
[...]

En dan is het volgens mij nog zo dat het maar een deel van het examen is. Ik verwacht niet een 100% praktisch examen te krijgen.
Dat ook nog eens. :+ Ach...het in het verleden wel vaker gedaan hoor, hele labs in je examen proppen. Tegenwoordig gaat het met Azure natuurlijk wel makkelijker...maar goed, time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
JackSparrow schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Dat ook nog eens. :+ Ach...het in het verleden wel vaker gedaan hoor, hele labs in je examen proppen. Tegenwoordig gaat het met Azure natuurlijk wel makkelijker...maar goed, time will tell.
Ik heb jaren geleden voor ik meen 2012 examens, of misschien wel 2008 een keer een lab gehad (Vm's). Dat beviel in het algemeen zo slecht dat ik 3 vouchers voor examens als compensatie kreeg. En omdat zelfs dat fout ging kreeg ik dat 2x dus ik heb 6 examen gratis kunnen doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
SparTi schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:56:
[...]

Netjes!

Ik ben niet de persoon die je quote maar ik ga over 2 weken examen 70-345 doen. Ik had eerst in de planning om daarna het upgrade examen naar Messaging Administrator te doen maar heb me bedacht en in plaats daarvan wil ik nu MS-100 en MS-101 doen. Dit brengt me dan naar M365 Enterprise Administrator. https://www.microsoft.com...rprise-administrator.aspx

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
mitlam schreef op maandag 24 juni 2019 @ 20:41:
Ik heb vorige week MD-101 examen gedaan en deze bestond uit de standaard multiple choice vragen en dergelijke en op het eind een case study met een aantal vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 17:47

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vandaag gezakt op AZ-103 met 687 punten. Wat een belachelijk moeilijk examen met die simulatoren erbij :(
Vindt dat het een beetje onduidelijk is wat ze nou precies willen zien van je.

Heb overigens nog nooit zo lang over een examen gedaan, heb er ruim 1,5 uur gezeten.

[ Voor 19% gewijzigd door Psycho_Mantis op 12-07-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Psycho_Mantis schreef op Friday 12 July 2019 @ 17:25:
Vandaag gezakt op AZ-103 met 687 punten. Wat een belachelijk moeilijk examen met die simulatoren erbij :(

Heb overigens nog nooit zo lang over een examen gedaan, heb er ruim 1,5 uur gezeten.
Je hebt er 'maar' 90 minuten gezeten? Ik zit er eigenlijk altijd minimaal 60-120 minuten...maar shit dat je gezakt bent! Bah...nu nog een keer een herkansing doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 07:18
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 17:25:

Ik hoorde dit ook van 2 Microsoft trainers.
Ze hadden beide nog nooit zolang voor een examen gezeten en de volledige tijd benut.

Ik ga het binnenkort proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Anderhalf uur voor een examen waar 2,5 uur voor staat is niet "volledig". Als je zeg 60 vragen krijg en je doet er 1,5 uur over dan heb je per vraag 1,5 minuut gebruikt. Dat is redelijk normaal lijkt me (gemiddeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Laatst online: 03-05 22:34
Vraagje.

Ik zit bij videotrainer.com om al mijn mcsa eamens te leren. Dit is van Dutchtrain. Ik heb alle quizzes gedaan maar toch komt er geen certificaat van deelname vrij.
Heeft iemand toevallig hier meer ervaring met videotrainer.com en hoe het certificaat vrij te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:01:
Vraagje.

Ik zit bij videotrainer.com om al mijn mcsa eamens te leren. Dit is van Dutchtrain. Ik heb alle quizzes gedaan maar toch komt er geen certificaat van deelname vrij.
Heeft iemand toevallig hier meer ervaring met videotrainer.com en hoe het certificaat vrij te krijgen?
Ik zou even hier kijken > https://videotrainer.com/tech_support.htm of daar contact zoeken :)
Geen idee verder helaas, succes iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 13:41
Aangezien ik zit te kijken om te starten met Windows Server Certification (2012)2016, kwam ik het volgende tegen: LOI - HBO MCSE cloud specialist
zie: https://www.loi.nl/n-4155-hbo-mcse-cloud-specialist
6x179,- incl examens (Diploma: LOI Hogeschool en Microsoft-certificaten).
Ik zie niet staan dat je de examens dit apart moet betalen.

Klinkt te mooi om waar te zijn of zie ik iets over het hoofd? Iemand ook ervaring met zoiets?

Of heeft iemand betere voorstellen om te beginnen (klein beetje ervaring met 2012/2016, ooit op school wat gedaan met 2003/2008).

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Maar het staat er ook weer niet dat de examens inclusief zijn:
(lijkt me ook stug want een MS examen is 165 euro per stuk normaal)

"Het collegegeld is inclusief:

Alle benodigde vakliteratuur.
Begeleiding van start tot diploma.
Toegang tot de online leeromgeving.
Langer studeren, zonder extra kosten (tot twee keer de aanbevolen studieduur)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
paella schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:02:
Maar het staat er ook weer niet dat de examens inclusief zijn:
(lijkt me ook stug want een MS examen is 165 euro per stuk normaal)

"Het collegegeld is inclusief:

Alle benodigde vakliteratuur.
Begeleiding van start tot diploma.
Toegang tot de online leeromgeving.
Langer studeren, zonder extra kosten (tot twee keer de aanbevolen studieduur)."
Het is en blijft vaag, verwacht ook niet voor die prijs dat het er bij in zit, maar zou wel mooi zijn.
De eerste tekst van de "opleiding" is" "Leer cloud-computertechnologieën van Microsoft beheren en implementeren en behaal meteen vijf extra Microsoft-certificaten." en daarmee lijkt het er wel op dat deze er bij in zitten.

Maar verder iemand ervaring met zulke opleidingen? Of zeggen jullie ik zou het anders aanpakken en zo ja hoe?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
Er staat dat de studieduur 6 maanden is? Maar dat lijkt me al een hele uitdaging om de 3 examens die horen bij MCSA Windows server te halen. Je zou eens bij ze kunnen vragen, of de examens inbegrepen zijn en of je dan examenvoucher toegestuurd krijgt, of dat zij ze in beheer houden en op afroep naar je toezenden.

Je zou ook eens kunnen kijken naar dit onbeperkt leren concept. Een jaar lang (dus geen 6 maanden), en dan krijg je toegang tot alle content: https://icttrainingen.nl/onbeperkt-leren-voor-een-vast-bedrag

Succes in ieder geval!
woutertjuh88 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:23:
Aangezien ik zit te kijken om te starten met Windows Server Certification (2012)2016, kwam ik het volgende tegen: LOI - HBO MCSE cloud specialist
zie: https://www.loi.nl/n-4155-hbo-mcse-cloud-specialist
6x179,- incl examens (Diploma: LOI Hogeschool en Microsoft-certificaten).
Ik zie niet staan dat je de examens dit apart moet betalen.

Klinkt te mooi om waar te zijn of zie ik iets over het hoofd? Iemand ook ervaring met zoiets?

Of heeft iemand betere voorstellen om te beginnen (klein beetje ervaring met 2012/2016, ooit op school wat gedaan met 2003/2008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
Ondertussen een reactie van LOI:
"De examens worden afgenomen door Microsoft, zie: https://www.microsoft.com
Verwachtende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Ze hebben het gewoon niet duidelijk staan op de website. 6 maanden voor 5 examens is ook erg krap, zeker met een tempo van 8 uur per week. Als ze nou aangaven 40 uur per week, dan moet je nog flink je best doen verwacht ik.

Ik zal hier eens naar kijken: https://icttrainingen.nl/...eren-voor-een-vast-bedrag

Bedankt in eidergeval.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Vandaag AZ-103 gehaald ook al had/kon ik 14 vragen niet beantwoorden omdat mijn 2e lab kort na inloggen al vast liep en door tijdnood ook mijn laatste case study maar 1 vraag heb kunnen beantwoorden. Meerdere collega's van mij waarmee we dit AZ-103 traject hebben gedaan hadden ook issues met de labs gedurende examen. Dit was naast al de issues, wel mijn langste examen ooit(volle 3 uur vanwege de issues).

m.b.t tot de bovenstaande genoemde LOI "cloud" specialist opleiding, vraag mij eigenlijk wat er eigenlijk zo cloud aan is met Windows 2012 R2 en upgrade naar 2016. Dit lijkt mij meer gericht naar nog het traditioneel beheren en dit is helemaal prima, maar beetje apart om hier dan titel cloud specialist aan te geven(zal wel aantrekkelijker klinken :P)

Overzicht van de (nieuwe) Microsoft role-based certificaten voor de mensen die er nog niet bekend mee zijn :)

[ Voor 40% gewijzigd door falcon123 op 31-07-2019 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik ben nu aan het leren voor het AZ-900 examen.(azure fundamentals)
Ik vraag me alleen af wat je nou echt goed moet weten. Moet je bijvoorbeeld ook alle plaatjes kennen en waar ze voor staan azure functiosn dat dat een bliksemschicht is en azure firewall een soort van muur met een blauw wolkje erboven?
Of hoeft dit helemaal niet. En iemand misschien tips wat je echt wel moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
sgouman schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:17:
Ik vraag me alleen af wat je nou echt goed moet weten. Moet je bijvoorbeeld ook alle plaatjes kennen en waar ze voor staan azure functiosn dat dat een bliksemschicht is en azure firewall een soort van muur met een blauw wolkje erboven?
Of hoeft dit helemaal niet. En iemand misschien tips wat je echt wel moet weten?
Ik heb hem een tijdje geleden gedaan. Als je de gratis cursus volgt van microsoft volgt en ook hun proef vragen goed weet te beantwoorden dan ga je het wel halen. De vragen in het examen zijn van hetzelfde soort als die van de gratis cursus.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Je kan eventueel hier ook een oefenexamen doen:
https://eu1.mindhub.com/a...practice-test/p/MU-AZ-900

*EDIT*

Net examen gedaan in MS-500, lastig examen als je het mij vraagt.
Nu de titel: Microsoft 365 Certified: Security Administrator Associate gekregen met het daarbij horende certificaat.

Maar ik vroeg mij af nadat ik MS-100, MS-101 en MS-500 nu niet de titel als: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert ook zou moeten hebben. Deze is namelijk nog niet toegevoegd in mijn transcript en bij mijn badges. Nu is mijn vraag hoe lang duurt het ongeveer voordat het klopt?

*EDIT2*
Transcript klopt ook al dus ik was gewoon te snel met een reactie maken hier.
De badge zal ook zo wel komen _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Chris89 op 01-08-2019 20:40 . Reden: Examen gehaald MS-500 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
https://openedx.microsoft...soft+AZ-900+2019_T2/about
Gratis cursus van Microsoft via OpenEdx en daar heb je per hoofdstuk ook diverse review questions en op het eind een toets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
falcon123 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:34:
[...]

https://openedx.microsoft...soft+AZ-900+2019_T2/about
Gratis cursus van Microsoft via OpenEdx en daar heb je per hoofdstuk ook diverse review questions en op het eind een toets. :)
Thx.

Ga ik naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Wil het volgende examen boeken: https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-339.aspx echter krijg ik de melding "50055: This exam is not currently offered. Please select another exam." als ik op de link klik naar Continue to Pearson VUE. Zie op Google weinig hier over.

Iemand dit wel eens mee gemaakt? Bijzonder wat het examen moet nog gewoon beschikbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Je bent niet de enige: deze heeft een workaround gevonden:

https://trainingsupport.m...8b-4a51-b095-f2e480b10f56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Zijn er meer mensen waarbij de site: https://mycertificationplanner.one.microsoft.com/ niet werkt?
Bij mij laad hij heel en heel lang en daarna deze error:
500 - The request timed out.
The web server failed to respond within the specified time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michal788
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06-2023
Eindenlijk de Exam Ref van (papieren versie) MD-100 is binnen.
Besteld via Bol.com.

Kan ik hier trouwens ook vragen stellen over de inhoud van de MD-100 examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Chris89 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:46:
Zijn er meer mensen waarbij de site: https://mycertificationplanner.one.microsoft.com/ niet werkt?
Bij mij laad hij heel en heel lang en daarna deze error:
500 - The request timed out.
The web server failed to respond within the specified time.
Ja hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik heb net de openedx afgerond en een certificaat ontvangen.
Is dit hetzelfde certificaat als wat je krijgt als je examen doet bij een pearson view testcentrum ofniet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
sgouman schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:03:
Ik heb net de openedx afgerond en een certificaat ontvangen.
Is dit hetzelfde certificaat als wat je krijgt als je examen doet bij een pearson view testcentrum ofniet?
Nee.....
OpenDX is gewoon een bewijsje van deelname, is eigenlijk nutteloos

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 06-08-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
shadowman12 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:28:
[...]

Nee.....
OpenDX is gewoon een bewijsje van deelname, is eigenlijk nutteloos
Voor (niet MS) examens moet je soms/vaak Continuing Education Points halen. Dat is zo'n bewijsje handig om te bewijzen dat je zoiets gevolgd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Bedankt dan ligt het niet aan mij ;-)

Het werkt nu wel weer trouwens :-)
Michal788 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:32:
Kan ik hier trouwens ook vragen stellen over de inhoud van de MD-100 examen?
Wat wil je hier van weten, de meeste hier kunnen deze vragen wel beantwoorden denk ik.

• segil
Chris89 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 19:32:
[...]

Je kan eventueel hier ook een oefenexamen doen:
https://eu1.mindhub.com/a...practice-test/p/MU-AZ-900

*EDIT*

Net examen gedaan in MS-500, lastig examen als je het mij vraagt.
Nu de titel: Microsoft 365 Certified: Security Administrator Associate gekregen met het daarbij horende certificaat.

Maar ik vroeg mij af nadat ik MS-100, MS-101 en MS-500 nu niet de titel als: Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert ook zou moeten hebben. Deze is namelijk nog niet toegevoegd in mijn transcript en bij mijn badges. Nu is mijn vraag hoe lang duurt het ongeveer voordat het klopt?

*EDIT2*
Transcript klopt ook al dus ik was gewoon te snel met een reactie maken hier.
De badge zal ook zo wel komen _/-\o_
In hoeverre is MS-500 afwijkend van MS-100/101? Ik heb MS-100/101 gehaald en vind dat MS-500 bijna dezelfde stof omvat. Praktisch niets nieuws. Hoe heb jij dit ervaren, is er verschil? Wellicht tussen design en implementatie? Ik wil binnenkort MS-500 gaan doen.

• Chris89
segil schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

In hoeverre is MS-500 afwijkend van MS-100/101? Ik heb MS-100/101 gehaald en vind dat MS-500 bijna dezelfde stof omvat. Praktisch niets nieuws. Hoe heb jij dit ervaren, is er verschil? Wellicht tussen design en implementatie? Ik wil binnenkort MS-500 gaan doen.
MS-500 was voor mij dusdanig lastig dat ik er 3 keer heb over gedaan.
MS-100/101 heb ik direct na de beta gedaan. Het kan zijn dat de stof nu is aangepast.

Ik raad je aan om deze bronnen te gebruiken:
https://intunedin.net/201...administration-exam-beta/

• segil
Chris89 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:28:
[...]

MS-500 was voor mij dusdanig lastig dat ik er 3 keer heb over gedaan.
MS-100/101 heb ik direct na de beta gedaan. Het kan zijn dat de stof nu is aangepast.

Ik raad je aan om deze bronnen te gebruiken:
https://intunedin.net/201...administration-exam-beta/
Bedankt voor de tips. Verder gebruik ik de edx course en Microsoft docs.
Weet je nog waar het verschil in zit? Want de materie komt grotendeels overeen. Is MS-500 meer implementatie, dan design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
segil schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 16:22:
[...]

Bedankt voor de tips. Verder gebruik ik de edx course en Microsoft docs.
Weet je nog waar het verschil in zit? Want de materie komt grotendeels overeen. Is MS-500 meer implementatie, dan design?
Het is zowel implementatie als design, je moet het dus beide onder de knie hebben en kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is er ergens een lijstje met hoelang examens ongeveer meegaan? Ik overweeg nog te starten met het
70-413: Designing and Implementing a Server Infrastructure gebaseerd op server 2012 (R2) maar ben bang dat deze binnenkort gaat stoppen omdat hij uit 2014 komt.. en dat zou zonde van de tijd zijn natuurlijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door HKLM_ op 17-08-2019 11:48 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remonhendriksen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-08-2021
HKLM_ schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:46:
Is er ergens een lijstje met hoelang examens ongeveer meegaan? Ik overweeg nog te starten met het
70-413: Designing and Implementing a Server Infrastructure gebaseerd op server 2012 (R2) maar ben bang dat deze binnenkort gaat stoppen omdat hij uit 2014 komt.. en dat zou zonde van de tijd zijn natuurlijk :P
Heb je hier wat aan? https://www.microsoft.com...-certification-exams.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Met de kennis van 2012R2 kom je al een heel eind bij de upgrade naar 2016 en als die er nog komt, 2019 versies. En als je werk 2012R2 servers heeft is is dat examen toch de meest aangewezen.
Zo heb ik heel vroeger toch nog MCSE NT4 gedaan toen het al tegen het eind liep. We werkten er mee.

[ Voor 20% gewijzigd door paella op 19-08-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
paella schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:10:
Met de kennis van 2012R2 kom je al een heel eind bij de upgrade naar 2016 en als die er nog komt, 2019 versies. En als je werk 2012R2 servers heeft is is dat examen toch de meest aangewezen.
Zo heb ik heel vroeger toch nog MCSE NT4 gedaan toen het al tegen het eind liep. We werkten er mee.
We hebben inderdaad nog 2012R2 en beginnen nu met 2016. MCSA 2012 & 2016 heb ik al maar zou toch de mcse core infrastructure nog willen halen. Was eerst beginnen met securing server 2016 maar die is niet helemaal mijn ding,

Ga hem morgen eens in de groep op het werk gooien en dan maar ff knallen :D

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Toch is Securing Server 2016 wel belangrijk :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Domme vraag misschien maar ik heb net mijn AZ-900 examen gehaald met 775 punten.

Ik heb wel een blaadje gekregen met de punten erop maar waar haal ik nu het officiele certificaat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

sgouman schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:12:
Domme vraag misschien maar ik heb net mijn AZ-900 examen gehaald met 775 punten.

Ik heb wel een blaadje gekregen met de punten erop maar waar haal ik nu het officiele certificaat vandaan?
Inloggen bij Microsoft. Dan bij je profiel kijken bij "scorereport"

Pagina: 1 ... 78 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.