[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
antartic schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:05:
Dus Microsoft ging van 70-533 naar AZ-100 & AZ-101 omdat 533 te veel onderwerpen bevatte. Nu gaan ze AZ-100 & AZ-101 juist weer samenvoegen in AZ-103? Eens kijken wat ze over een aantal maanden gaan verzinnen.

Zelf ben ik net begonnen om voor AZ-102 te leren maar dit alles motiveert niet erg.
Nee AZ-100 wordt AZ-103 en AZ-101 vervalt.Zie ook deze blogposting van Marnix Wolf:
Aankomende Azure Administrators opgelet

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 23-03-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik vroeg me af dat MSCA gelijk staat met hbo (werk-/ denkniveau)? Ik zag ooit een topic erover, maar nog niet gevonden.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Dutchredgaming schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:07:
Ik vroeg me af dat MSCA gelijk staat met hbo (werk-/ denkniveau)? Ik zag ooit een topic erover, maar nog niet gevonden.
Nee denk het niet, MCSE misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

shadowman12 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 21:13:
[...]

Nee denk het niet, MCSE misschien wel.
of is het meer mbo of mbo+?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
MBO denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 20:06
Afgelopen vrijdag heb ik ms-300 gedaan. Deze is nog in beta. Wist echter niet dat je de uitslag pas krijgt 2 tot 8 weken nadat het examen uit beta is. Dus de uitslag ontvangen duurt helaas nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:07
70-740 en 70-742 binnen, nu aan de slag met 70-741.
Gaat lekker dit jaar met de certificaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Zojuist 669 punten gescoord op mijn 70-740. Baal als een stekker. Nu maar opnieuw inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

wjsiebes schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:54:
Zojuist 669 punten gescoord op mijn 70-740. Baal als een stekker. Nu maar opnieuw inplannen.
Daar had ik 2 maal achter elkaar 680 voor:(
3e keer 722 punten gelukkig.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:19
ralpje schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:37:
Eerst nog even naar ExpertsLive in Juni, veeeeeel leuker! :+
Ben je hier wel eens geweest en kan je daar nog wat leren als je nog niet echt expert bent op M365 / Azure? Of is het vooral het uitwisselen van kennis tussen Experts? Mij lijkt het anders wel een leuk event.

Ik ben vorige week naar Ignite gegaan. Was onderhoudend, maar mag van mij wel wat concreter en diepgaander. Waar heel veel aandacht aan gegeven werd is Azure Identity Protection en DevOps.

Vraag me nu een beetje af of het slim is als sysadmin om wat meer te verdiepen in Graph e.d. Ga je daar wat aan hebben als administrator?

Ben bezig met MS-100. Vorig jaar MCSA Office 365 gehaald. Baal nog steeds ervan dat je voor MS-100/MS-101 onderhand alles opnieuw mag gaan leren. Voelt een beetje dubbelop, ondanks het een moeilijker niveau zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03
segil schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Ben je hier wel eens geweest en kan je daar nog wat leren als je nog niet echt expert bent op M365 / Azure? Of is het vooral het uitwisselen van kennis tussen Experts? Mij lijkt het anders wel een leuk event.

Ik ben vorige week naar Ignite gegaan. Was onderhoudend, maar mag van mij wel wat concreter en diepgaander. Waar heel veel aandacht aan gegeven werd is Azure Identity Protection en DevOps.
Experts Live bevat veel meer in-depth informatie. Waar Ignite on Tour me wat tegenviel vanwege de vele niet zo diepgaande sessies is dit vaak op Experts Live een stuk beter en interessanter. Ik ga in ieder geval weer heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

segil schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Ik mag hier al een aantal jaar als speaker staan. Ik vind het een fijn event met veel veschillende topics maar veel meer in-depth dan bijvoorbeeld een Ignite. Daarnaast zijn de sprekers (waaronder een fors aantal MVP's) ook goed benaderbaar tussen de sessies door waardoor je ook 'ad-hoc' nog even wat dingen kan vragen enzo.
Vraag me nu een beetje af of het slim is als sysadmin om wat meer te verdiepen in Graph e.d. Ga je daar wat aan hebben als administrator?
Mijn sessie dit jaar: Intune, PowerShell en de Graph API. Wees welkom ;) Overigens ben ik ook geen dev, dus daar ga je wel iets aan hebben :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:19
ralpje schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:20:
[...]

Ik mag hier al een aantal jaar als speaker staan. Ik vind het een fijn event met veel veschillende topics maar veel meer in-depth dan bijvoorbeeld een Ignite. Daarnaast zijn de sprekers (waaronder een fors aantal MVP's) ook goed benaderbaar tussen de sessies door waardoor je ook 'ad-hoc' nog even wat dingen kan vragen enzo.

[...]

Mijn sessie dit jaar: Intune, PowerShell en de Graph API. Wees welkom ;) Overigens ben ik ook geen dev, dus daar ga je wel iets aan hebben :)
Leuk! Ik denk dat ik wel kom kijken. Zoveel talks alleen, in 1 dag. Dat wordt keuze stress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Agent47 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:42:
[...]

Daar had ik 2 maal achter elkaar 680 voor:(
3e keer 722 punten gelukkig.
Heb je nog tips voor het leren? Heb wat boeken doorgenomen, technet artikelen gelezen. oefentoetsen gemaakt. En toch heb ik het gevoel dat ik wat kennis mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

wjsiebes schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:38:
[...]

Heb je nog tips voor het leren? Heb wat boeken doorgenomen, technet artikelen gelezen. oefentoetsen gemaakt. En toch heb ik het gevoel dat ik wat kennis mis.
Youtube , CBT nuggets. Opschrijven en markeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D44N86
  • Laatst online: 29-04-2020
Davy1982 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:51:
Examens zijn voor mij al weer een paar jaar geleden. Wil het toch weer eens proberen.
Zit te denken om te starten met MD-100. Hoeveel vragen krijg je ongeveer? Er is nog niet echt veel studiemateriaal specifiek voor dit examen. Wat raden jullie aan? Pluralsight heeft wel van de "oude" Windows 10 examens beeld materiaal. Maar ben benieuwd of MD-100 niet zo te doen is als je al dagelijks als beheerder werkt met Windows 10

thanks
Helaas kan jij de 70-698 niet meer halen eind maart maar ik heb mijzelf nog kapot geleerd om deze te halen. Afgelopen vrijdag geslaagd met een score van 900.
Had:
55 vragen
120 minuten
score van 700 nodig.

Gewoon Nuggets geleerd (waren zwaar veroudert maar toch nog voldoende bij de tijd dat jij er nog wel IETS aan had). Daarna 2 weken lang examenvragen geoefend (*knip* wil je die onzin achterwege laten).

Ben sinds gisteren begonnen met de 70-697 en ben hetzelfde van plan qua leertraject. Examen gepland voor de 19e (op goede vrijdag is GK open werd mijn verteld toen ik gisteren belde ;-)).

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 26-03-2019 22:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 21:47
D44N86 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:57:
[...]

Helaas kan jij de 70-698 niet meer halen eind maart maar ik heb mijzelf nog kapot geleerd om deze te halen. Afgelopen vrijdag geslaagd met een score van 900.
Had:
55 vragen
120 minuten
score van 700 nodig.

Gewoon Nuggets geleerd (waren zwaar veroudert maar toch nog voldoende bij de tijd dat jij er nog wel IETS aan had). Daarna 2 weken lang examenvragen geoefend waren diegene die zo goed als up-to-date waren).

Ben sinds gisteren begonnen met de 70-697 en ben hetzelfde van plan qua leertraject. Examen gepland voor de 19e (op goede vrijdag is GK open werd mijn verteld toen ik gisteren belde ;-)).
Dus je hebt een examen behaald die niks waard is omdat je twee weken lang Dumps hebt lopen leren 8)7
Door mensen zoals jij gaat de waarde van de certificaten naar beneden en val je vroeg of laat door de mand aangezien je alleen de antwoorden kent en de kennis blijkt te missen. Ga je schamen in een hoekje ;w ;w ;w en vraag je zelf af of je wel geschikt bent voor de IT op deze manier.

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 26-03-2019 16:28 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D44N86
HKLM_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:22:
[...]

Dus je hebt een examen behaald die niks waard is omdat je twee weken lang Dumps hebt lopen leren 8)7 Ga je schamen in een hoekje ;w ;w ;w
Dat is niet wat ik heb gezegd
Heb de stof geleerd (CBT Nuggets en daarnaast aantekeningen genomen en gestampt) en daarna de dumps gestampt maar is dat laatste niet hetgene wat iedereen doet om het examen te halen?
Het belangrijkste van die dumps is: Weten WAAROM een antwoord goed of fout is, niet "Ohja, die vraag over die storage pools en virtual disk is antwoord X".
Er zijn twee soorten "ITers":
1. Die de stof leren, aantekeningen nemen en leren en hierna de dumps stampen en het examen halen.
2. Die de dumps stampen en bij een sollicitatiegesprek vragen krijgen en dan "choken" en zich eruit proberen te BSen.

Die laatste heb ik is een keer meegemaakt. Was wel sneu om te zien die arme knul... Was dan weliswaar iemand die voor netwerkbeheerder solliciteerde en CCNA "gecertificeerd" was maar toch, het is de gedachte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
D44N86 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Heb de stof geleerd (CBT Nuggets en daarnaast aantekeningen genomen en gestampt) en daarna de dumps gestampt maar is dat laatste niet hetgene wat iedereen doet om het examen te halen?
Het belangrijkste van die dumps is: Weten WAAROM een antwoord goed of fout is, niet "Ohja, die vraag over die storage pools en virtual disk is antwoord X".
1. Die de stof leren, aantekeningen nemen en leren en hierna de dumps stampen en het examen halen.
2. Die de dumps stampen en bij een sollicitatiegesprek vragen krijgen en dan "choken" en zich eruit proberen te BSen.

Die laatste heb ik is een keer meegemaakt. Was wel sneu om te zien die arme knul... Was dan weliswaar iemand die voor netwerkbeheerder solliciteerde en CCNA "gecertificeerd" was maar toch, het is de gedachte.
Je geeft aan 2 weken lang de dumps te hebben gebruikt dat is wat anders dan even kijken of ik de stof beheer in die twee weken heb je gewoon antwoorden zitten leren. Je kan het gebruik van dumps niet goed praten aangezien dit vragen zijn die terug komen in het echte examen. Hierdoor heb je dus voorkennis en speel je dus vals. Gebruik als je wilt testen of je de kennis hebt de door Microsoft aangedragen oefentoetsen.

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 26-03-2019 16:32 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D44N86
HKLM_ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:31:
[...]

Je kan het gebruik van dumps niet goed praten aangezien dit vragen zijn die terug komen in het echte examen. Hierdoor heb je dus voorkennis en speel je dus vals. Gebruik als je wilt testen of je de kennis hebt de door Microsoft aangedragen oefentoetsen.
Ik probeer het niet goed te praten, het interesseert mij niet echt wat andere er van vinden, het is wat het is en hoe het ervoor staat momenteel met de certificeringen.
Als deze examens lang en breed (gratis) verkrijgbaar zijn op internet is het iets wat gebruikt hoort te worden anders moet er wat aan gedaan worden door Pearson VUE wat betreft het aanscherpen van de beveiliging zodat dit soort examens niet kunnen "uitlekken".
Zolang ik weet dat de kennis die ik heb opgedaan wel geleerd is en er is, is het prima. Het is niet alsof ik het boeltje bedonder zoals bij een grote detachering (waar ik de naam niet van zal noemen) die de examen vragen en antwoorden onder jouw neus schuift zodat jij voor meer weg gezet kan worden bij klanten nadat jij het examen gefaket heb. :w

Ik laat het ook verder hier bij want dit is tenslotte "het internet" en discussiëren daar heeft geen nut. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:03
D44N86 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:42:
[...]

Ik probeer het niet goed te praten, het interesseert mij niet echt wat andere er van vinden, het is wat het is en hoe het ervoor staat momenteel met de certificeringen.
Als deze examens lang en breed (gratis) verkrijgbaar zijn op internet is het iets wat gebruikt hoort te worden anders moet er wat aan gedaan worden door Pearson VUE wat betreft het aanscherpen van de beveiliging zodat dit soort examens niet kunnen "uitlekken".
Zolang ik weet dat de kennis die ik heb opgedaan wel geleerd is en er is, is het prima. Het is niet alsof ik het boeltje bedonder zoals bij een grote detachering (waar ik de naam niet van zal noemen) die de examen vragen en antwoorden onder jouw neus schuift zodat jij voor meer weg gezet kan worden bij klanten nadat jij het examen gefaket heb. :w

Ik laat het ook verder hier bij want dit is tenslotte "het internet" en discussiëren daar heeft geen nut. d:)b
Wacht even. Je weet dat je de kennis hebt, maar toch ga je de dumps gebruiken. Waarom heb je die dan nodig als je toch al de kennis hebt... :z

Waarom is dit anders dan de club waar je het over hebt? :/

Je mist nog een derde soort it'er. Iemand die de dumps niet gebruikt, de kennis opdoet en dan de examens maakt zonder vooraf te weten wat in te moeten vullen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
[...]

Microsoft Learning/Pearson VUE is en blijft bezig tegen dumps en in de examens zit ook techologie waadoor ze aan de manier van beantwoorden van de vragen kunnen zien of je dumps gebruikt. Je hebt dus geluk gehad dat je er niet uitgepikt bent.
Microsoft Learning/Pearson VUE is blijft constant bezig met aanpakken van dump sites, maar dat zijn soms rechtszaken die jaren duren. Er ook betere alternatieven om vragen te oefenen zoals MeasureUP ipv dumps.

Jouw argument dat het als gratis op internet verkrijgbaar is dat je het dan maar moet gebruiken vind ik een beetje stupide, als je op internet gratis een heroine shot krijgt aangeboden ga je dat toch ook niet gebruiken, of wel?

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
[...]

... knip .....

Als je echt de kennis van het materiaal hebt, heb je die dumps niet nodig. Maar door vooraf die dumps te gebruiken kan het niet getoetst worden.
Ik zie her een Lance Armstrong die trots is op zijn behaalde successen terwijl hij de gaten in de pot pistte van de dope. En achteraf roept maar ik heb ook traningskampen gedaan en alleen op doping kan je ook geen gele trui halen. Daarnaast gebruikt de hele top 20 dit....... bullshit.
Links om of rechts om.... je belazert de boel met dumps. Daarover hoef je niet te discuseren. Ik heb het vaak net gehaald en een enkele keer niet. Maar ik slaag liever met precies 700 punten zonder dump dan met 850 met.

Met alleen de CBT Nuggets red je het trouwens ook niet. Het is net de technische opdracht bij Heel Holland Bakt: je krijgt een recept maar een paar dingen waar je tegen aan loopt bij het nabouwen zeggen ze niet Labje maken en pielen. Boekje erbij, technet en knowledge base doornemen en gaan.....
Ik ben nu 4 maanden bezig met de 70-703 en dat komt me nu wel langzamerhand de strot uit. Maar ben nog niet examen waardig.Maar goed: ook nu weer labje bouwen en alle opties na spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rudi Vader op 26-03-2019 19:37 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Rudi Vader schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:29:
[...]

Als je echt de kennis van het materiaal hebt, heb je die dumps niet nodig. Maar door vooraf die dumps te gebruiken kan het niet getoetst worden.
Ik zie her een Lance Armstrong die trots is op zijn behaalde successen terwijl hij de gaten in de pot pistte van de dope. En achteraf roept maar ik heb ook traningskampen gedaan en alleen op doping kan je ook geen gele trui halen. Daarnaast gebruikt de hele top 20 dit....... bullshit.
Links om of rechts om.... je belazert de boel met dumps. Daarover hoef je niet te discuseren. Ik heb het vaak net gehaald en een enkele keer niet. Maar ik slaag liever met precies 700 punten zonder dump dan met 850 met.

Met alleen de CBT Nuggets red je het trouwens ook niet. Het is net de technische opdracht bij Heel Holland Bakt: je krijgt een recept maar een paar dingen waar je tegen aan loopt bij het nabouwen zeggen ze niet Labje maken en pielen. Boekje erbij, technet en knowledge base doornemen en gaan.....
Ik ben nu 4 maanden bezig met de 70-703 en dat komt me nu wel langzamerhand de strot uit. Maar ben nog niet examen waardig.Maar goed: ook nu weer labje bouwen en alle opties na spelen.
Een aantal jaar geleden had ook TrainSignal voor examen voorbereiding video's, dat is nu pluralsight geworden, stukken beter dan CBT Nuggets naar mijn mening. Werken meer scenario based waardoor je net iets meer leert dan alleen de exam objectives, wat in de praktijk ook behulpzaam kan zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
D44N86 schreef op Tuesday 26 March 2019 @ 16:29:
[...]

Nee het leren/gebruiken van braindumps is, wat mij betreft, op geen enkele manier goed te praten. :-(

Ik zou het feit dat jij braindumps gebruikt niet aan de grote klok hangen, want voor je het weet trekt MS je certificeringen in. Werkgevers en klanten zitten trouwens ook niet te wachten op die 'papieren-MCSE'ers'.

Zorg gewoon dat je met de stof werkt....en dat je dan dankzij je praktijkervaring de examens kunt halen (zonder dat je daar verder voor hoeft te leren), zo ingewikkeld is dat namelijk niet. Doe het zelf al op die manier sinds de 'Vista-tijd'. Eigenlijk sinds die tijd voor geen examen geleerd en de meeste gewoon in beta gedaan....en tuurlijk zak je wel eens voor een examen, maar daar is helemaal niets mis mee.

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 26-03-2019 22:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

D44N86 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Euh er zijn ook IT ers die gewoon niet leren en gewoon examen doen. Omdat ze al dagelijks ermee werken en de materie kennen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

shadowman12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:10:
[...]

Microsoft Learning/Pearson VUE is en blijft bezig tegen dumps en in de examens zit ook techologie waadoor ze aan de manier van beantwoorden van de vragen kunnen zien of je dumps gebruikt. Je hebt dus geluk gehad dat je er niet uitgepikt bent.
Microsoft Learning/Pearson VUE is blijft constant bezig met aanpakken van dump sites, maar dat zijn soms rechtszaken die jaren duren. Er ook betere alternatieven om vragen te oefenen zoals MeasureUP ipv dumps.

Jouw argument dat het als gratis op internet verkrijgbaar is dat je het dan maar moet gebruiken vind ik een beetje stupide, als je op internet gratis een heroine shot krijgt aangeboden ga je dat toch ook niet gebruiken, of wel?
Vaak kan jet het wel zien aan het resultaat. Als die persoon elke keer bij een examen in één keer slaagt met minimaal 800 punten en in 30 minuten klaar is, dan valt er wel wat op ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Agent47 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Vaak kan jet het wel zien aan het resultaat. Als die persoon elke keer bij een examen in één keer slaagt met minimaal 800 punten en in 30 minuten klaar is, dan valt er wel wat op ja.
Lijkt mij dat Microsoft dat ook door zou moeten hebben toch? Een examen halen binnen 30 minuten is mij i.i.g nog nooit gelukt laat staan een score boven de 850... Ik zit meestal tussen de 700 & 800 in :P

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 27-03-2019 09:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
[...]

Ik ben over het algemeen ook snel klaar. Ik lees de vraag door kies, en kijk niet meer terug. Ik heb 1x terug gekeken en gecorrigeerd en toen ging het juist fout. Gezakt. Ook een keer (jaren terug) niet meteen een vraag beantwoord en gemarkeerd. En aan het eind nog een keer proberen. Dat beviel ook niet. Dus lezen, kiezen en door...… we zien het wel.
De scenario's die zijn het lastigst. Ik heb gewoon moeite met de layout (persoonlijke afwijking :/ )en schrijf zo'n vel dan ook per vraag vol. om niet steeds heen en weer te moeten gaan tussen de vraag en antwoorden.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Rudi Vader schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:53:
[...]
Ik heb 1x terug gekeken en gecorrigeerd en toen ging het juist fout. Gezakt.
[...]
Dat weet je niet, want je kunt na afloop niet zien welke vragen je goed of fout had :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

HKLM_ schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Lijkt mij dat Microsoft dat ook door zou moeten hebben toch? Een examen halen binnen 30 minuten is mij i.i.g nog nooit gelukt laat staan een score boven de 850... Ik zit meestal tussen de 700 & 800 in :P
Ik ben vaak tussen de 40 minuten en 1 uur bezig. 70-345 had maar 41 vragen . Ik lees persoonlijk ook best snel en kies ook een antwoord en ik klik door.
Ik haal vaak tussen de 700 en 800. Heb één keer 832 gehaald ( 70-698)
Ben ook paar keer gezakt hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Agent47 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:57:
[...]

Ik ben vaak tussen de 40 minuten en 1 uur bezig. 70-345 had maar 41 vragen . Ik lees persoonlijk ook best snel en kies ook een antwoord en ik klik door.
Idem hier. MD-101 ook met +800 punten gehaald. Wat beta examen, niet voor geleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Agent47 schreef op Wednesday 27 March 2019 @ 09:57:
[...]

Wauw...zo snel doe ik de examens eigenlijk nooit. Meestel duurt het bij mij tussen de 1 uur en 1uur en 45 min. Afhankelijk van het soort examen overigens...

Wat ik wel heb afgeleerd trouwens is het markeren van (teveel) vragen en dan aan het eind ze nog eens bekijken en dan het antwoord wijzigen. Voor m'n gevoel heb ik dan altijd minder punten...en daarbij, bij twijfel, is bij mij vaak de eerste ingeving toch de meest logische. Tuurlijk kun je het achteraf niet controleren (of je eerste antwoord goed of fout was), maar het is puur een gevoel.

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 27-03-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

JackSparrow schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:08:
[...]

Wauw...zo snel doe ik de examens eigenlijk nooit. Meestel duurt het bij mij tussen de 1 uur en 1uur en 45 min. Afhankelijk van het soort examen overigens...

Wat ik wel heb afgeleerd trouwens is het markeren van (teveel) vragen en dan aan het eind ze nog eens bekijken en dan het antwoord wijzigen. Voor m'n gevoel heb ik dan altijd minder punten...en daarbij, bij twijfel, is bij mij vaak de eerste ingeving toch de meest logische. Tuurlijk kun je het achteraf niet controleren (of je eerste antwoord goed of fout was), maar het is puur een gevoel.
Na 70-345 ben ik MCSE. Ik kap er dan even mee denk ik. Heb afgelopen jaar veel tijd in gestopt, was het wel waard hoor, heb een mooie job hop kunnen maken. Nu tijd voor mezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 17:18
Tylen schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:08:
[...]

Idem hier. MD-101 ook met +800 punten gehaald. Wat beta examen, niet voor geleerd.
Lastig MD-101?

Ik zou hem graag binnen nu en 2 weken willen proberen zonder te leren.
Recent 70-698 en 697 gehaald dus lijkt een appeltje eitje.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Buizerd__NL schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:32:
[...]

Lastig MD-101?

Ik zou hem graag binnen nu en 2 weken willen proberen zonder te leren.
Recent 70-698 en 697 gehaald dus lijkt een appeltje eitje.
Tja ik vond het niet lastig. Logisch nadenken, Per vraag wegstrepen wat het sowieso niet moet zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi Vader
ThinkPadd schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:55:
[...]

Dat weet je niet, want je kunt na afloop niet zien welke vragen je goed of fout had :>
Klopt, dit neigt ook naar bijgeloof. Maar sindsdien nooit meer gedaan en het werkte voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 10:01
[...]

Hoeft niet altijd. Ik heb deze maand mijn eerste certificeringen gedaan ( 70-346 en 347 ) en na een paar jaar office 365 gebruikt te hebben kon ik gewoon netjes 845 en 890 scores halen. Gewoon veel gebruiken en oefenen voor het examen en je kan dit prima in 30-60 minuten halen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Ik heb bijna alle beta's in 1x gehaald. Weliswaar niet in 30m (eerder een uur minstens) maar ales in 1x halen is zeker geen rode vlag. Als je ervaring hebt kom je heel ver met de examens.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Pluralsight heeft op dit moment 10 dagen gratis trail, wellicht handig voor mensen die een certificering willen halen.
Ze hebben ook de AZ-100 en AZ-101, je moet wel even goed kijken wat je doet omdat vanaf mei AZ-103 er komt, maar als je de exam subjectives een beetje goed match is dat wel te doen denk ik. De meeste objectives van AZ-100 komen terug in AZ-103

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 27-03-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik zie dat de MS-500 (M365 Security Administration) uit de beta is. Dan zullen de resultaten van de beta ook wel snel verschijnen (op vue.com)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:24
Nu wil ik gaan starten met MS-100, maar ik vraag mij af wat raden jullie aan voor studiestof?
Ik ben nu bezig met:
https://docs.microsoft.co...rview?view=o365-worldwide
&
Het volgende boek aangeschaft:
Microsoft Office 365 Administration Inside Out (Includes Current Book Service), Web Edition

Daarbij vraag ik mij ook af of er al oefen examens beschikbaar zijn of iets anders hoe ik mij kennis niveau kan testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paella

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Iemand MS-500 al gedaan? Ben benieuwd wat jullie als leerstof hebben gebruikt. Ik heb 70-346 en 70-347 al wel gehaald, maar kan weinig studiemateriaal vinden nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 17:18
Squ1zZy schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:05:
Iemand MS-500 al gedaan? Ben benieuwd wat jullie als leerstof hebben gebruikt. Ik heb 70-346 en 70-347 al wel gehaald, maar kan weinig studiemateriaal vinden nog.
Onderstaand heb ik gebruikt
https://intunedin.net/201...administration-exam-beta/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Heb je hier gepost wat je ervan vond? Hoe moeilijk het was en of al het materiaal op de website afdoende was? Kan het zo snel niet vinden ;)

En bedankt! Ga nu gelijk aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 17:18
Squ1zZy schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:29:
[...]

Heb je hier gepost wat je ervan vond? Hoe moeilijk het was en of al het materiaal op de website afdoende was? Kan het zo snel niet vinden ;)

En bedankt! Ga nu gelijk aan de slag.
Moet eerlijk bekennen dat ik niet erg uitgebreid naar de stof heb kunnen kijken (1 lange treinrit), wel alle pagina's snel gescand. Mijn beeld is dat de genoemde onderwerpen op die site goed de lading dekt. Ik denk dat deze goed te doen is mits je ook wat ervaring hebt met de onderwerpen. De onderwerpen waar ik zelf minder of niet mee had gewerkt waren pittig maar niet omdat het onmogelijke vragen waren. Deel kon ik met goed verstand invullen

Zou aanraden een trial M365 tenant aan te maken, het helpt al veel als je weet wat je waar moet en kan vinden. Klik de verschillende zaken eens bij elkaar en probeer te begrijpen wat de opties doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52

Cis

shadowman12 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 15:40:
[...]

Nee AZ-100 wordt AZ-103 en AZ-101 vervalt.Zie ook deze blogposting van Marnix Wolf:
Aankomende Azure Administrators opgelet
Ik heb nog eens naar de officiele objectives van MS gekeken, maar zo te zien bestaat AZ-103 uit 70% AZ-100 en 30% AZ-101.
Best bijzonder dat Microsoft alle behaalde AZ-100 gecertificeerden automatisch gaat "upgraden" naar AZ-103 (that is: Azure Associate). Je mist toch behoorlijk wat stof als je niet voor Az-101 hebt geleerd.

Ik wilde gaan voor Az100 en 101, maar heb besloten om dit uit te stellen tot 1 mei. En dan direct 103 te doen. Grote kans dat dat examen langer geldig blijft (langer dan az-100 hopelijk :X )

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
Ik ga binnenkort de examens MD-100 en MD-101 aanvragen. Dit zijn mijn eerste 'Microsoft examens'. Ik ben namelijk een startende it'er. Wanneer zullen de boeken, samenvattingen, oefentoetsen en nuggets beschikbaar zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Beun op 30-03-2019 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Cis schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:10:
[...]

Grote kans dat dat examen langer geldig blijft (langer dan az-100 hopelijk :X )
het gaat niet om geldigheid examen, maar van het certificaat. dat is sowieso 2 jaar geldig vanaf dat je de certificering haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Wes88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:43:
Ik ga binnenkort de examens MD-100 en MD-101 aanvragen. Dit zijn mijn eerste 'Microsoft examens'. Ik ben namelijk een startende it'er. Wanneer zullen de boeken, samenvattingen, oefentoetsen en nuggets beschikbaar zijn?
Volgens mij zag ik in de microsoft press store het boek een release date hebben van eind mei voor md-100

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Volgens mij zag ik in de microsoft press store het boek een release date hebben van eind mei voor md-100
Oké, dus per 01-04-2019 komt het oude examen te 'vervallen', maar de stof voor 100 en 101 is nog niet beschikbaar? Best balen haha. Had gehoopt dat ik, na mijn gister behaalde ITIL, meteen door kan met 100 en 101...

[ Voor 34% gewijzigd door Beun op 30-03-2019 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wes88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:43:
[...]

Oké, dus per 01-04-2019 komt het oude examen te 'vervallen', maar de stof voor 100 en 101 is nog niet beschikbaar? Best balen haha. Had gehoopt dat ik, na mijn gister behaalde ITIL, meteen door kan met 100 en 101...
Nee AZ-100 vervalt per 30-4-2019, per 1-5-2019 is AZ-103 beschikbaar. De stof is wel beschikbaar, kijk bijvoorbeeld maar is naar de cursussen van Pluralsight die hebben er al online video cursussen voor.
Microsoft Press boeken duurt altijd even na het examen, dat is niet ongebruikelijk bij nieuwe examens. Maar ik denk dat je met docs.microsoft.com en al een eind komt.

Voor AZ-103 zou je deze kunnen pre-orderen:
https://www.microsoftpres...ministrator-9780135466636

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 30-03-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
shadowman12 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:15:
[...]

Nee AZ-100 vervalt per 30-4-2019, per 1-5-2019 is AZ-103 beschikbaar. De stof is wel beschikbaar, kijk bijvoorbeeld maar is naar de cursussen van Pluralsight die hebben er al online video cursussen voor.
Microsoft Press boeken duurt altijd even na het examen, dat is niet ongebruikelijk bij nieuwe examens. Maar ik denk dat je met docs.microsoft.com en al een eind komt.

Voor AZ-103 zou je deze kunnen pre-orderen:
https://www.microsoftpres...ministrator-9780135466636
AZ-100? Ik ben van plan om eerst MD-100 en MD-103 te halen. Deze zijn vanaf 01-04-2019 beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wes88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:41:
[...]

AZ-100? Ik ben van plan om eerst MD-100 en MD-103 te halen. Deze zijn vanaf 01-04-2019 beschikbaar?
Owh sorry niet goed gelezen.

Je kan MD-100 nu al doen, die is december vorig jaar al beschikbaar gekomen.
MD-103 kan ik niet vinden als examen, hij staat ook niet in deze lijst:
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-list.aspx

[ Voor 52% gewijzigd door Turdie op 30-03-2019 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
shadowman12 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 21:44:
[...]

Owh sorry niet goed gelezen.

Je kan MD-100 nu al doen met 80% korting, hij is nu in beta. Uitslag duurt dan sowieso wel 6 weken.Als nu beta periode nog betwijfel ik of die 01-04 al beschikbaar zijn, maar dat zou je even via Twitter kunnen vragen aan LibertyMunson
MD-103 kan ik niet vinden als examen.
Mijn excuses, ik bedoel MD-100 en MD-101 :)

https://www.vijfhart.nl/opleidingen/exam-md-100-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ja beide zijn beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Nu nog op zoek naar studiemateriaal...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Wes88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:43:
[...]

De boeken duren altijd even maar de release staat voor 25 mei als het goed is.

https://www.microsoftpres...-windows-10-9780135560594

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:09:
[...]

De boeken duren altijd even maar de release staat voor 25 mei als het goed is.

https://www.microsoftpres...-windows-10-9780135560594
Duurt het ook zo lang voor de nuggets en/of oefentoetsen er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wes88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Heb je al bij Pluralsight gekeken? Ja is normaal, boek en cursus ontwikkeling gaat veel tijd in zitten.
Wellicht kom je ook eind met docs.microsoft.com. Het beste studiemateriaal blijft natuurlijk learning by doing en zelf een lab omgeving maken en dingen proberen die in objectives staan.

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 30-03-2019 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Wes88 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Hier heb je denk ik wel iets aan:

https://intunedin.net/201...e-md-100-windows-10-exam/

https://intunedin.net/201...ing-modern-desktops-exam/

Als je dat allemaal doorneemt icm een home lab dan moet je een eind komen.

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 31-03-2019 09:46 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
HKLM_ schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Hier heb je denk ik wel iets aan:

https://intunedin.net/201...e-md-100-windows-10-exam/

https://intunedin.net/201...ing-modern-desktops-exam/

Als je dat allemaal doorneemt icm een home lab dan moet je een eind komen.
Super, ben nu bezig om mijn eerste home lab te creëren en zal daarna de informatie eens doornemen...

Iedereen heel erg bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris89
Kwam deze nog tegen tijdens mijn zoektocht naar extra materiaal voor MS-100:
https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/

Andere exams staan er ook nog op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D44N86
Chris89 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:57:

Bedankt voor de link! Mooi overzicht van de stof en waar deze te vinden is zolang deze nog niet beschikbaar bij CBT Nuggets en Pluralsight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Is er al iets bekend van een datum wanneer Plural of CBT de informatie beschikbaar stelt?
Of hebben beide partijen zich daar nog niet over uitgelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D44N86
Chris89 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:30:
Is er al iets bekend van een datum wanneer Plural of CBT de informatie beschikbaar stelt?
Of hebben beide partijen zich daar nog niet over uitgelaten?
Ik weet wel dat Anthony Sequeira van CBT Nuggets op zijn blog (http://ajsnetworking.com/) aangaf dat hij bezig met de MD-100 en deze is ook al aanwezig op CBT Nuggets (https://www.cbtnuggets.co...-deploying-devices-md-100) maar jij gaat mij niet wijs maken dat MD-100 2H 2M is dus zal nog wel niet af zijn.
Pluralsight, geen idee. Ben pasgeleden pas begonnen met Pluralsight bekijken en in de gaten houden naar aanleiding van een tip van iemand (meen dat het luukmans7 was maar weet het niet 100% zeker) het was een tip van shadowman12 (shadowman12 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9").

[ Voor 8% gewijzigd door D44N86 op 01-04-2019 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
D44N86 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:07:
[...]

Ik weet wel dat Anthony Sequeira van CBT Nuggets op zijn blog (http://ajsnetworking.com/) aangaf dat hij bezig met de MD-100 en deze is ook al aanwezig op CBT Nuggets (https://www.cbtnuggets.co...-deploying-devices-md-100) maar jij gaat mij niet wijs maken dat MD-100 2H 2M is dus zal nog wel niet af zijn.
Pluralsight, geen idee. Ben pasgeleden pas begonnen met Pluralsight bekijken en in de gaten houden naar aanleiding van een tip van iemand (meen dat het luukmans7 was maar weet het niet 100% zeker) het was een tip van shadowman12 (shadowman12 in "[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9").
Zo te zien nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Turdie op 01-04-2019 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
De uitslag van de beta van MS-500 komt snel nu. De Score Report op vue.com geef namelijk weer een error. :-)

Update: uitslag op vue.com te zien. Gehaald met 778 punten. "Microsoft 365 Certified: Security Administrator Associate" op de palmares :-)

[ Voor 39% gewijzigd door paella op 02-04-2019 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Nieuwe beta voor Azure Security Engineer:

https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375220

En mooi overzicht met links: https://pixelrobots.co.uk...-azure-security-engineer/

(de link om te registeren voor dit examen werkt alleen niet goed nog op het moment van schrijven)

[ Voor 50% gewijzigd door paella op 02-04-2019 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Heeft iemand hier ervaring met de courses die op openedx.microsoft.com staan?
https://openedx.microsoft...+MS-900.1+2019_T2/course/
Ik wil graag: Microsoft 365 Fundamentals gaan doen maar vraag mij af of dit voldoende is.
Chris89 schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:57:

Hij heeft inderdaad best veel links naar de courses op openedx.microsoft.com hieronder maar een lijst :D

AZ-100: Microsoft Azure Infrastructure and Deployment
AZ-101: Microsoft Azure Integration and Security

AZ-200: Microsoft Azure Developer Core Solutions
AZ-201: Microsoft Azure Developer Advanced Solutions

AZ-300: Microsoft Azure Architect Technologies
AZ-301: Microsoft Azure Architect Design

AZ-900: Microsoft Azure Fundamentals

MD-100: Windows 10
MD-101: Managing Modern Desktops

MS-100: Microsoft 365 Identity and Services
MS-101: Microsoft 365 Mobility and Security

MS-200: Planning and Configuring a Messaging Platform
MS-201: Implementing a Hybrid and Secure Messaging Platform

MS-300: Deploying Microsoft Teamwork
MS-301: Deploying SharePoint Server Hybrid

MS-500: Microsoft 365 Security Administration

MS-900: Microsoft 365 Fundamentals

Te vinden via: https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/

[ Voor 85% gewijzigd door HKLM_ op 02-04-2019 15:52 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Helaas de AZ-500 (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
HKLM_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:36:

<KNIP>
Ik kende het nog niet, maar ben gisteren begonnen met MS-500. Tot zo ver vind ik het wel ok. Of het afdoende is voor het examen betwijfel ik. Ik heb al geleerd voor MS-500 en mis nog wat content in Identity and Access Management wat ik wel had verwacht.

Zeker wel een goede tip! Bedankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Voor de mensen die Azure certificeringen willen gaan doen of doen, Microsoft biedt nu een gratis/trial Azure accounts met 150 euro de eerste maand wat je kan verbruiken.
https://azure.microsoft.com/nl-nl/free/

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 05-04-2019 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
shadowman12 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:29:
Voor de mensen die Azure certificeringen willen gaan doen of doen, Microsoft biedt nu een gratis/trial Azure accounts met 150 euro de eerste maand wat je kan verbruiken.
Dat hebben ze toch altijd al gehad? (Ik heb het i.i.g) al verbruikt een jaar terug :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
HKLM_ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:37:
[...]

Dat hebben ze toch altijd al gehad? (Ik heb het i.i.g) al verbruikt een jaar terug :P
Geen idee, toen werkte ik nog ergens waar we een subscriptie hadden waar we in voor labs dingen in mochten maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
shadowman12 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:39:
[...]

Geen idee, toen werkte ik nog ergens waar we een subscriptie hadden waar we in voor labs dingen in mochten maken
A naar mijn weten hebben ze het altijd al gehad i.i.g is het wel een leuke optie om wat dingen in azure te gaan doen :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Heb een dergelijk Azure subscription ook gehad. En de meeste zaken kon ik er eel mee. Alleen specifieke database features werkte niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Henkje.doc op 06-04-2019 06:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52

Cis

shadowman12 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 18:29:
Ik heb me jaren geleden aangemeld als Microsoft Partner. Moest toen mn bedrijfsnaam met business model opgeven en nog wat andere zaken.
Heb sindsdien elke maand 80 euro te besteden in Azure O-)
(Ik ben gewoon particulier, maar doe wel wat met IT en heb een IT-gerelateerde website. :P )

Geen idee of je je nog steeds zo makkelijk kan aanmelden als Partner.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Wie heeft er examen gedaan in 70-703?
Ik ben daar momenteel mee bezig en doe eigenlijk altijd via minimaal 2 bedrijven de training. Ik heb eerst via Pluralsight de training gedaan en alles nagebouwd. En ik kwam bij Udemy ook de training tegen. Deze ben ik nu aan het volgen.
In tegenstelling tot eerdere trainingen geven ze een compleet andere manier van werken. Op zich wel interessant om te zien maar weet nu niet hoe dat op een examen werkt.

Pluralsight is alles on-premise. 3 servers (DC, SCCM en een fileserver) en 3 clients (een werkpc van de sysadmin, een client pc en een packager machine) Selecties worden gemaakt in de SQL Management Studio en in SCCM gezet (SQL draait op de SCCM Server). Ook krijg je daar werken met Orca, App-V en AppDeploy Repackager in mee. Ook de SCCM Client wordt vanuit een GP automatisch door de DC geinstalleerd. En wordt user state migration behandeld.

Bij Udemy ziet de training er in eerste instantie redelijk amateuristisch uit (geen powerpoint maar paint tekeningen die via de undo/redo methode worden getoond) maar dat maakt voor de inhoud niet uit. Verder wordt je geacht een trial Azure account aan te maken en daar 3 servers (DC, SCCM en SQL) en 1 client in te zetten. Dit kan natuurlijk komen omdat de maker van de training uit India komt en misschien niet de middelen heeft om het on-premise te doen. Verder wordt daar de RDP en SCCM client handmatig gestart en via SCCM gepushd.

Zo zijn er meer verschillen. Wat wordt er op het examen verwacht? RDP en SCCM Client handmatig starten is niet handig. Voor een gebruiker is 'bemoeienis' vanuit een sysadmin vaak in eerste instantie irritant. Dus dat moet beter,. Maar dat hele packagen, en werken vanuit de SQL management studio ben ik wel benieuwd naar. En wordt er in het examen ook het user state migration behandeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
lees het "Skill measured" stukje op https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-703.aspx ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
HKLM_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:36:
https://openedx.microsoft...+MS-900.1+2019_T2/course/
Ik wil graag: Microsoft 365 Fundamentals gaan doen maar vraag mij af of dit voldoende is.

[...]

Hij heeft inderdaad best veel links naar de courses op openedx.microsoft.com hieronder maar een lijst :D

AZ-100: Microsoft Azure Infrastructure and Deployment
AZ-101: Microsoft Azure Integration and Security

AZ-200: Microsoft Azure Developer Core Solutions
AZ-201: Microsoft Azure Developer Advanced Solutions

AZ-300: Microsoft Azure Architect Technologies
AZ-301: Microsoft Azure Architect Design

AZ-900: Microsoft Azure Fundamentals

MD-100: Windows 10
MD-101: Managing Modern Desktops

MS-100: Microsoft 365 Identity and Services
MS-101: Microsoft 365 Mobility and Security

MS-200: Planning and Configuring a Messaging Platform
MS-201: Implementing a Hybrid and Secure Messaging Platform

MS-300: Deploying Microsoft Teamwork
MS-301: Deploying SharePoint Server Hybrid

MS-500: Microsoft 365 Security Administration

MS-900: Microsoft 365 Fundamentals

Te vinden via: https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/
Gaaf! Thanks!

Ik heb een Youtube account gevonden waarnaar ze allemaal video's uploaden:
YouTube: DEV205x

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 07-04-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Heb ik uiteraard gedaan.
Probleem is dat beide trainingen daar kunnen voldoen. AppDeploy en Orca komen niet voor in Skill measured. Alleen noemen ze App-V.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turdie
Rudi Vader schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:22:
[...]

Heb ik uiteraard gedaan.
Probleem is dat beide trainingen daar kunnen voldoen. AppDeploy en Orca komen niet voor in Skill measured. Alleen noemen ze App-V.
Ik kwam dit op Reddit tegen,misschien heb je daar wat aan:
https://www.reddit.com/r/...ok_and_passed_70703_exam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Dank! Ik zal eens kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
Vind je dat niet genoeg? :-D
Zelf installeren en configureren is ook belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
hebben meer mensen (last) dat de certificate planner niet klopt? Ik zie wel wat dingen staan maar bijvoorbeeld het MCSE: Core Infrastructure zie ik er niet instaan terwijl ik wel MCSA server 2016 heb..

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paella
HKLM_ schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:49:
hebben meer mensen (last) dat de certificate planner niet klopt? Ik zie wel wat dingen staan maar bijvoorbeeld het MCSE: Core Infrastructure zie ik er niet instaan terwijl ik wel MCSA server 2016 heb..
Bij mij klopt het ook niet helemaal. Azure Administrator staat er nog tussen terwijl ik m al gehaald heb (en als ik op de certmanager klik zie ik dat zelfs ook). Maar mijn transcript klopt sowieso nog niet helemaal... Ze hebben daar wat issues al een paar weken. Vandaag toevallig wel mijn Enterprise Admin Expert "teruggekregen" maar de Azure Administrator mis ik dan wel weer op mijn transcript (maar niet bij de badges). Ze zijn er mee bezig maar het gaat niet snel. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiwiebel
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-02-2024
Hi Chris, ik ben onderdaad ook erg opzoek naar meer studie materiaal en vooral waar te beginnen.
Daarnaast ben ik benieuwd in hoeverre het overeen komt met de 70-346.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:32
multiwiebel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:31:
[...]

Hi Chris, ik ben onderdaad ook erg opzoek naar meer studie materiaal en vooral waar te beginnen.
Heeft het nog wel zin om de 70-346 te doen:

Existing 70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements exam is retired March 31, 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiwiebel
ppbruins schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:38:
[...]

Heeft het nog wel zin om de 70-346 te doen:

Existing 70-346: Managing Office 365 Identities and Requirements exam is retired March 31, 2019
Nee dat heeft zeker geen zin meer, echter daar heb ik veel studie materiaal van omdat ik daar mee bezig was echter toen kwam het bericht dat deze niet aflopen. Maar als het studie materiaal eigenlijk gelijk is dan ik daar wel mee verder eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
multiwiebel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:40:
[...]

Nee dat heeft zeker geen zin meer, echter daar heb ik veel studie materiaal van omdat ik daar mee bezig was echter toen kwam het bericht dat deze niet aflopen. Maar als het studie materiaal eigenlijk gelijk is dan ik daar wel mee verder eventueel.
Ik ben ook bezig met deze studie en gebruik het Microsoft Office 365 Administration inside out boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Studie materiaal voor MS-100 is niet hetzelfde als voor 70-346...
Ik ben van mening dat het geen zin heeft om 70-346 nog te leren voor examen: MS-100.

Ik wacht eigenlijk op de proef examens of de elearning van Plurar...
multiwiebel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:31:
[...]

Gelukkig merk ik aan de opmerkingen, dat er meerdere mensen tegen het feit aanlopen dat er nog geen tot weinig studiemateriaal is.
ppbruins schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:45:
[...]

Ik ben ook bezig met deze studie en gebruik het Microsoft Office 365 Administration inside out boek.
Voor dit boek geld ook dat het aardig verouderd is of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
Chris89 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:54:

Dat hoop ik niet :)

Via de microsoftpressstore website kun je het boek online lezen. Dit is de up-to-date versie. Aan de andere kant; er veranderd elke week wel wat in O365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multiwiebel
Chris89 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:54:
Studie materiaal voor MS-100 is niet hetzelfde als voor 70-346...
Ik ben van mening dat het geen zin heeft om 70-346 nog te leren voor examen: MS-100.

Ik wacht eigenlijk op de proef examens of de elearning van Plurar...

[...]

Gelukkig merk ik aan de opmerkingen, dat er meerdere mensen tegen het feit aanlopen dat er nog geen tot weinig studiemateriaal is.

[...]

Ik heb contact gehad met CBT nuggets maar daar staat het nog niet op de planning voor de komende 3 maanden om daar wat mee te gaan doen helaas, ook udemy heeft nog niets. Als Plural wel wat heeft binnenkort dan moeten we daar maar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
multiwiebel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:19:
[...]

Ik heb contact gehad met CBT nuggets maar daar staat het nog niet op de planning voor de komende 3 maanden om daar wat mee te gaan doen helaas, ook udemy heeft nog niets. Als Plural wel wat heeft binnenkort dan moeten we daar maar kijken
Plural toevallig net contact mee gehad reactie was:
I’ve checked our content roadmap and am unable to see that these courses are due for publication.
Unfortunately, I’m unable to share a timeline for when they will be considered.
Helaas dus ook nog weinig bekend... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multiwiebel
Chris89 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:51:
[...]

Plural toevallig net contact mee gehad reactie was:

[...]

Helaas dus ook nog weinig bekend... :-(
Nah, lekker dan... maar moet je wel even bedanken voor deze link --> https://www.inthecloud247...-microsoft-365-and-azure/
Die is wel erg sterk en heb mezelf "ge enrolled" in de MS100.1 MS100.2 en MS100.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
netjes. Ik had AZ-101 en AZ-100 in beta gedaan (Azure Administrator) toen het nog twee examen waren. Nu is het maar 1 examen en krijg ik van Pearson Vue een mail dat ik een voucher krijg voor een gratis examen.

Dat is netjes. Grappig is alleen dat in de mail wel een aantal codes staan, maar allemaal voor 25% korting. Die had ik in een andere mail al gehad als beloning voor de betas.

Gelukkig krijg ik wel de goede code te zien als ik op "view this mail in a browser" klik. Alleen... staat er bij de expiration date van de code "een raar vijfcijferig getal" waar ik geen datum uit kan halen. :-D

Ik ga er van uit dat ie wel een paar weken minstens geldig is, dus ga even bedenken welke ik wil gaan proberen. Misschien AZ-400, of MD-101 een nieuwe poging doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
paella schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:07:
netjes. Ik had AZ-101 en AZ-100 in beta gedaan (Azure Administrator) toen het nog twee examen waren. Nu is het maar 1 examen en krijg ik van Pearson Vue een mail dat ik een voucher krijg voor een gratis examen.

Dat is netjes. Grappig is alleen dat in de mail wel een aantal codes staan, maar allemaal voor 25% korting. Die had ik in een andere mail al gehad als beloning voor de betas.

Gelukkig krijg ik wel de goede code te zien als ik op "view this mail in a browser" klik. Alleen... staat er bij de expiration date van de code "een raar vijfcijferig getal" waar ik geen datum uit kan halen. :-D

Ik ga er van uit dat ie wel een paar weken minstens geldig is, dus ga even bedenken welke ik wil gaan proberen. Misschien AZ-400, of MD-101 een nieuwe poging doen...
Mocht jij eens MD-101 gaan doen dan ben ik benieuwd welk soort vragen je krijgt. Ik wil binnenkort een poging doen om MD-100 en MD-101 te gaan halen maar weet totaal niet wat ik kan verwachten. Blijf het een aparte gedachte vinden dat ze op zulk soort onderwerpen meerkeuze vragen kunnen geven. Ik was altijd in de veronderstelling dat je een lab voor je neus krijgt met een x-aantal opdrachten.
Sorry als het allemaal onwetend overkomt, het zijn mijn eerste Microsoft examens.
Pagina: 1 ... 75 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.