Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste
Acties:

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:05

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
luukmans7 schreef op Thursday 7 February 2019 @ 14:44:
[...]

Ik ben altijd bang dat er dan toch iemand binnen komt bij mij op de een of andere manier.
Je mag niks in je kamer verder ook toch?
Sommige examencentra zijn ook goed, anderen zijn echt niet te harden.
Probleem is dat ik er eigenlijk geen tijd meer voor wil maken, want het moet overdag, ik moet er heen rijden (die dingen zijn nooit bij mij in de buurt) en dan zit ik voor het werk ook nog eens zeer regelmatig in het buitenland.

Tja, dan is het kunnen afleggen van een examen 'thuis' wel handig :+

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• luukmans7
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-02 16:39
JackSparrow schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:47:
[...]

Probleem is dat ik er eigenlijk geen tijd meer voor wil maken, want het moet overdag, ik moet er heen rijden (die dingen zijn nooit bij mij in de buurt) en dan zit ik voor het werk ook nog eens zeer regelmatig in het buitenland.

Tja, dan is het kunnen afleggen van een examen 'thuis' wel handig :+
Ja je bent vaak zo een halve dag kwijt, met er heen rijden, examen afleggen en terug naar werk / huis inderdaad. Goed bezig ben je ;)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
luukmans7 schreef op Thursday 7 February 2019 @ 14:48:
[...]

Ja je bent vaak zo een halve dag kwijt, met er heen rijden, examen afleggen en terug naar werk / huis inderdaad. Goed bezig ben je ;)
We doen ons best he :+

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• paella
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik heb woensdag MS-500 beta in mijn slaapkamer gedaan. :-) stoeltje, laptop op schoot.

No production networks were harmed during this posting

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06:20

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
luukmans7 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:38:
[...]

Laat even weten of het bevalt. Ik denk daar ook wel eens over na.
Net klaar met mijn eerste thuis examen en met 700 punten echt net gehaald :X Azure Fundamentals was echt pittiger dan ik had verwacht op basis van de leerstof die je gratis online kan volgen. (Verder ook geen ervaring / had beter moeten leren misschien :P )

Thuis examen doen is wel bevallen :) mijn ID was niet goed zichtbaar via de webcam dus via een secure link op de iPhone geüpload en na een grondige check van mijn kamer was alles in orde en kon ik beginnen.

HKLM_ wijzigde deze reactie 08-02-2019 13:41 (6%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• luukmans7
HKLM_ schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Net klaar met mijn eerste thuis examen en met 700 punten echt net gehaald :X Azure Fundamentals was echt pittiger dan ik had verwacht op basis van de leerstof die je gratis online kan volgen. (Verder ook geen ervaring / had beter moeten leren misschien :P )

Thuis examen doen is wel bevallen :) mijn ID was niet goed zichtbaar via de webcam dus via een secure link op de iPhone geüpload en na een grondige check van mijn kamer was alles in orde en kon ik beginnen.
Gefeliciteerd topper :)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
HKLM_ schreef op Friday 8 February 2019 @ 13:40:
[...]

Ja, ik vind het ook altijd wel fijn...vooral omdat je het examen kunt doen op het moment dat het je het beste uitkomt....

Gefeliciteerd natuurlijk!

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22-02 20:03

ralpje

Deugpopje

Ik ben vandaag gewoon ouderwets naar een test center gereden voor MS100. Hij is inderdaad uit beta, ik kreeg de 'pass' direct na 'end exam' :)
Wel nog wat quirks hier en daar. Zo had ik één vraag waarbij ik een drietal configuratie-opties moest aanklikken in een screenshot van een stukje Azure portal, maar ook al had ik netjes (de juiste :+) drie dingen aangeklikt, hij bleef bij het overzicht aangeven dat de vraag in het geheel niet beantwoord was. Geen idee of hij nou uiteindelijk ook wel of niet bij m'n punten zat. Heb in ieder geval een comment achtergelaten bij de review.

365Dude - Strava

• luukmans7
Na het examen krijg je vaak ook eerst een enquête. Zwaar hinderlijk, ben dan altijd bang alsof ik vragen heb overgeslagen :X

Geleerd om meteen op " exit " te drukken, dan komt het verlossende antwoord vaak naar boven.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
ralpje schreef op Friday 8 February 2019 @ 14:44:
Ik ben vandaag gewoon ouderwets naar een test center gereden voor MS100. Hij is inderdaad uit beta, ik kreeg de 'pass' direct na 'end exam' :)
Wel nog wat quirks hier en daar. Zo had ik één vraag waarbij ik een drietal configuratie-opties moest aanklikken in een screenshot van een stukje Azure portal, maar ook al had ik netjes (de juiste :+) drie dingen aangeklikt, hij bleef bij het overzicht aangeven dat de vraag in het geheel niet beantwoord was. Geen idee of hij nou uiteindelijk ook wel of niet bij m'n punten zat. Heb in ieder geval een comment achtergelaten bij de review.
Je had hem dus niet in beta gedaan :+ Vandaar dat je al weet of je hem gehaald hebt of niet ;-)

Ik lees het dus nu pas...

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Is Modern Desktop Administrator Associate nu wel of niet uit beta? Ik heb net telefonisch contact gehad met Microsoft Learning support over het niet kunnen upgraden vanaf MCSA 10 als je dit gedaan hebt met 70-697 en hij gaf aan dat het nog in beta is... Wel heeft hij een ticket aangemaakt om verder in de organisatie te kijken of het upgrade path nog uitgebreid kan kan worden. Misschien ben ik gewoon eigenwijs maar het niet kunnen upgraden vanaf mcsa 10 is een gemiste kans.

HKLM_ wijzigde deze reactie 11-02-2019 12:00 (11%)

Ubiquiti • 2 site’s • 2x Unifi USG 3P • Unifi Switch 8 ports 60w • 2x Unifi AC-LR • 2x Unifi AC-Lite • Unifi CloudKey

• shadowman12
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:04
HKLM_ schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:59:
Is Modern Desktop Administrator Associate nu wel of niet uit beta? Ik heb net telefonisch contact gehad met Microsoft Learning support over het niet kunnen upgraden vanaf MCSA 10 als je dit gedaan hebt met 70-697 en hij gaf aan dat het nog in beta is... Wel heeft hij een ticket aangemaakt om verder in de organisatie te kijken of het upgrade path nog uitgebreid kan kan worden. Misschien ben ik gewoon eigenwijs maar het niet kunnen upgraden vanaf mcsa 10 is een gemiste kans.
Stuur even een tweet naar @LibertyMunson , zei gaat over de beta's binnen MSL.

Als ik de examens bekijk die erbij horen zijn die inderdaad nog in beta.

shadowman12 wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:30 (8%)

Assumption is the mother of all fuck ups

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
shadowman12 schreef op Monday 11 February 2019 @ 13:29:
[...]

Zijn dat de MS-10* examens? Die zijn al uit de beta....het is wachten op de rescoring van de beta's. Die zou ergens deze (of volgende) week afgerond moeten zijn begreep ik van haar.

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
shadowman12 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Ik heb haar vorig jaar een keer persoonlijk gemaild :P naam@microsoft.com aardige vrouw die ook nog eens snel reageert ;)

• paella
JackSparrow schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:50:
[...]

Zijn dat de MS-10* examens? Die zijn al uit de beta....het is wachten op de rescoring van de beta's. Die zou ergens deze (of volgende) week afgerond moeten zijn begreep ik van haar.
Op de vue.com site zijn de "thank you for participating in the beta" pdfjes nu weg en krijg je een foutmelding. Dat betekent dat ik morgen of overmorgen verwacht dat de scores er staan.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
paella schreef op Monday 11 February 2019 @ 17:12:
[...]

Op de vue.com site zijn de "thank you for participating in the beta" pdfjes nu weg en krijg je een foutmelding. Dat betekent dat ik morgen of overmorgen verwacht dat de scores er staan.
Spannend...

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

paella schreef op maandag 11 februari 2019 @ 17:12:
[...]

Ik snap nooit iets van die site. Waar kan je je scores vinden (mochten ze er staan).

Edit: http://www.vue.com/microsoft/ is de juiste link. dan kan je doorklikken. 8)

Tylen wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:07 (9%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Tylen schreef op Monday 11 February 2019 @ 19:54:
[...]

Ik snap nooit iets van die site. Waar kan je je scores vinden (mochten ze er staan).

Edit: http://www.vue.com/microsoft/ is de juiste link. dan kan je doorklikken. 8)
Die site is ook niet te doorgronden.

Ik krijg overigens nu deze melding (in de score.pdf) 'An error occurred while processing this page. You will need to restart your test. Please email technical support at
support@testsys.com so we can fix the problem.
'

Update : De scores voor de beta van de MS-100 staan online!! Ik ben geslaagd...oeff...709 punten :+

JackSparrow wijzigde deze reactie 11-02-2019 23:23 (9%)

• paella
Gefeliciteerd!

Op de Microsoft Dashboard site kan je doorklikken naar vue.
Hier ook de MS-100 gehaald, met 745. Morgen uitslag 101 dan hopelijk. Als ik die gehaald heb ben ik meteen Enterprise Administrator Expert, aangezien ik MCSE:Productivity al heb. fingers crossed!

paella wijzigde deze reactie 12-02-2019 00:08 (29%)

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
paella schreef op Tuesday 12 February 2019 @ 00:01:
Gefeliciteerd!

Op de Microsoft Dashboard site kan je doorklikken naar vue.
Hier ook de MS-100 gehaald, met 745. Morgen uitslag 101 dan hopelijk. Als ik die gehaald heb ben ik meteen Enterprise Administrator Expert, aangezien ik MCSE:Productivity al heb. fingers crossed!
Potver...ik ben dat nog niet, moet er volgens mij nog een extra halen...

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 23:13
MS-100 gehaald met 764! Blij mee. MS-101 verwacht ik minder van. Zaten toch aardig wat onderdelen in die ik niet goed genoeg kende.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

JackSparrow schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Die site is ook niet te doorgronden.

Ik krijg overigens nu deze melding (in de score.pdf) 'An error occurred while processing this page. You will need to restart your test. Please email technical support at
support@testsys.com so we can fix the problem.
'

Update : De scores voor de beta van de MS-100 staan online!! Ik ben geslaagd...oeff...709 punten :+
Gefeliciteerd. Kan je linkje sturen waar ik dat kan zien? Want ook al log ik in op de microsoft subsite. Ik zie het niet ;)

• paella
Op de Microsoft Learning Dashboard (learning.microsoft.com) klik je rechtsonderin op "View your score report" (onder kopje Additional Resources). Dan wordt je geredirect naar Vue. Daar kan je ook op "View score reports" kiezen. De status staat daar nog steeds op dit moment op "Taken", maar als je op de View knop klikt krijg je op dit moment bij MS-100 je uitslag (en bij MS-101 een error).

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

paella schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:43:
Op de Microsoft Learning Dashboard (learning.microsoft.com) klik je rechtsonderin op "View your score report" (onder kopje Additional Resources). Dan wordt je geredirect naar Vue. Daar kan je ook op "View score reports" kiezen. De status staat daar nog steeds op dit moment op "Taken", maar als je op de View knop klikt krijg je op dit moment bij MS-100 je uitslag (en bij MS-101 een error).
Edit: found it. Helaas nog niet zichtbaar wat het is geworden :(

Tylen wijzigde deze reactie 12-02-2019 09:17 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ralpje

ralpje

Deugpopje

JackSparrow schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:54:
[...]

Je had hem dus niet in beta gedaan :+ Vandaar dat je al weet of je hem gehaald hebt of niet ;-)

Ik lees het dus nu pas...
Ja, dat zeg ik toch? :+
Anyway, wel 40 punten meer dan jij }) :7

365Dude - Strava

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:38
Even ter verificatie

Kan ik een 70-703 doen met de "Certify with Confidence"?
https://eu1.mindhub.com/m.../p/MSFT-Cert-w-Confidence

Volgens mij wel, maar omdat de AZ certificaten er specifiek bij staan....

Tweakers V&A Ads

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
ralpje schreef op Tuesday 12 February 2019 @ 10:28:
[...]

Ja, dat zeg ik toch? :+
Anyway, wel 40 punten meer dan jij }) :7
:-( Maar goed...jij bent een )365 man, ik heb daar helemaal niets mee...heb ze puur gedaan omdat het kan en ik ze doe zonder er voor te leren (want geen tijd).

De uitslag van de MS-101 is er ook nog niet...

JackSparrow wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:50 (12%)

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja, die 101 is de volgende op m'n lijstje. Daar ben ik alleen iets minder zeker van dan van die 100, daar ga ik toch nog even wat (zelf)studie voor doen denk ik.

365Dude - Strava

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
ralpje schreef op Tuesday 12 February 2019 @ 11:58:
Ja, die 101 is de volgende op m'n lijstje. Daar ben ik alleen iets minder zeker van dan van die 100, daar ga ik toch nog even wat (zelf)studie voor doen denk ik.
Tss...pusy! Ik heb de MD-100 en MD-101 nog op het programma staan. Moet alleen even kijken wanneer ik daar tijd voor kan maken. Agenda zit de komende maanden nogal vol (veel reizen). Mogelijk begin maart, dan zit ik langer dan 2 dagen op 1 plek...en kan ik het in het hotel wel doen....

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Moet je die examens dan ook in het Noors doen? :p

365Dude - Strava

• luukmans7
JackSparrow schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Tss...pusy! Ik heb de MD-100 en MD-101 nog op het programma staan. Moet alleen even kijken wanneer ik daar tijd voor kan maken. Agenda zit de komende maanden nogal vol (veel reizen). Mogelijk begin maart, dan zit ik langer dan 2 dagen op 1 plek...en kan ik het in het hotel wel doen....
Succes weer in het hotel! Ik doe donderdag 70-740.
Daarna 70-745 voor m'n eerste MCSE :9

• paella
TerrorSource schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:43:
Even ter verificatie

Kan ik een 70-703 doen met de "Certify with Confidence"?
https://eu1.mindhub.com/m.../p/MSFT-Cert-w-Confidence

Volgens mij wel, maar omdat de AZ certificaten er specifiek bij staan....
"The Voucher also applies to all available exams in the 70-xxx and MBx-xxx series."

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
luukmans7 schreef op Tuesday 12 February 2019 @ 12:14:
[...]

Succes weer in het hotel! Ik doe donderdag 70-740.
Daarna 70-745 voor m'n eerste MCSE :9
Nice....succes! Ik moet ze nog boeken hoor, moet ff kijken of het past....enneh eerst de uitslag van de MS-101 even binnen hebben (en geslaagd zijn).

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Iemand al ervaring met het Modern Desktop Deployment and Management Lab Kit

A complete lab environment
The lab provides you with an automatically provisioned virtual lab environment, including domain-joined desktop clients, domain controller, Internet gateway and a fully configured ConfigMgr instance. The lab contains Evaluation Versions of the following products:
Windows 10 Enterprise, Version 1809
Windows 7
Office 365 ProPlus, Version 1901
System Center Configuration Manager, Version 1802
Windows Assessment and Deployment Kit for Windows 10, Version 1809
Microsoft Deployment Toolkit
Microsoft Application Virtualization (App-V) 5.1
Microsoft BitLocker Administration and Monitoring 2.5 SP1
Windows Server 2016
Microsoft SQL Server 2014
PLUS, the lab is designed to be connected to trials for:
Microsoft 365 Enterprise E5
Or
Office 365 Enterprise E5
Enterprise Mobility + Security

Is dit denken julie een mooi downloadbaar lab voor de Md-100 en Md-101 examens?

• paella
Jippie, MS-101 ook binnen! 749 punten. I'm a Microsoft 365 Certified:Enterprise Administrator Expert.

Gaat weer lekker deze beta-ronde. Azure Administrator Associate, Solutions Architect Expert en nu dus deze. of klinkt dat te patserig? :-)

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 23:13
paella schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:46:
Jippie, MS-101 ook binnen! 749 punten. I'm a Microsoft 365 Certified:Enterprise Administrator Expert.

Gaat weer lekker deze beta-ronde. Azure Administrator Associate, Solutions Architect Expert en nu dus deze. of klinkt dat te patserig? :-)
Congrats! Hier net niet. 684. Toch net teveel dingen waar ik te weinig ervaring mee heb. Binnenkort even voor gaan zitten, hopelijk lukt het dan.😊

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Wauw.....heb hem ook binnen, 707 punten :+ Dit moet mij ook niet te vaak gebeuren...maar goed. Heb voor zowel de 100 als de MS-101 niet geleerd..en heb ze gewoon ingeboekt, omdat het kon. Dan is 707 en 709 (ofzo) goed genoeg.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Ik heb het examen als eerste gemaakt, krijg ik dan als laatste de uitslag? Hahaha. Duurt langgggg

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 15:54
Wat een goede resultaten allemaal, iedereen gefelicieerd!

Aankomende maandag 70-347. Al enkele weken goed aan het leren. Online studie gevolgd bij Lynda.com en oefenmaterriaal.

Iemand tips voor de vele powershelle commands te leren? Bij 346 heb ik met de vele poortnummers geleerd met flash cards. Werk veel met SPO maar doe nog niet super veel met PowerShell op mijn werk (Ben office 365 consultant.)

• paella
Tylen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:43:
Ik heb het examen als eerste gemaakt, krijg ik dan als laatste de uitslag? Hahaha. Duurt langgggg
Kijk je wel bij VUE.com? Bij Microsoft is het nog niet te zien.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

paella schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Kijk je wel bij VUE.com? Bij Microsoft is het nog niet te zien.
http://www.vue.com/microsoft/ --> View exam results and manage appointments --> (redirect naar ms site) view your score repors --> (redirect back naar wsr.pearsonvue.com) view score reports --> en hier kan ik de twee pdfjes downloaden... allebij staat dit erin:
Thank you for completing the beta version of Exam MD-100-ENU.
What are the next steps?
Results for beta exams should be visible on your Microsoft transcript (if you've received a
passing score) and on the VUE site within two weeks after the exam's live publication date. You
should receive your printed score report by mail within eight weeks after the exam's live
publication date. This date can be found on the Exam Details page.
Whom should I contact if I have questions concerning beta exam results?
If you do not receive your printed score report within eight weeks of the exam's live publication
date, contact VUE for more information on when your results will be processed. If you have
questions about your transcript, contact your Microsoft Regional Service Center
(http://www.microsoft.com/learning/en/us/help.aspx).

• paella
Dat is MD-100, wij hebben het over MS-100 en MS-101

paella wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:06 (12%)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

paella schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:05:
Dat is MD-100, wij hebben het over MS-100 en MS-101
Hahaha damn..,,

Ik had het over MD-100 en MD-101..... 8)7 8)7

• paella
Die hoop ik te zien in de week van 11 maart (ik hoefde alleen MD-101 te doen).

• deurmatje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-02 18:45
Ik begin maandag bij een nieuwe werkgever.

Nu hebben we dus afgesproken dat ik certificaten ga halen.

Is nu beginnen met 70-698 te laat omdat deze eind maart vervangen word? Deze leek mij vooral interessant omdat deze als MD-100 geld.

En ik heb gelezen dat nieuw studiemateriaal voor MD-100 MD-101 best lang op zich kan laten wachten.

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
deurmatje schreef op Wednesday 13 February 2019 @ 22:06:
Ik begin maandag bij een nieuwe werkgever.

Nu hebben we dus afgesproken dat ik certificaten ga halen.

Is nu beginnen met 70-698 te laat omdat deze eind maart vervangen word? Deze leek mij vooral interessant omdat deze als MD-100 geld.

En ik heb gelezen dat nieuw studiemateriaal voor MD-100 MD-101 best lang op zich kan laten wachten.
Hoeveel ervaring heb je met de stof...? Volgens mij gaan ze beide een beetje over hetzelfde materiaal, Intune, Windows 10, Policies, etc..?

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-02 15:27
Gister 70-698 gehaald met 805 punten :) was wel makkelijk vergeleken met 70-697.
Wat is voor mij nu het beste om te halen? MD-101? Ik werk zelf als systeembeheerder / servicedesk.

Ryzen 5 1600 @ 4GHz, 16GB DDR4 3000MHz, NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB, MSI B350M Tomahawk

• JackSparrow

JackSparrow

Moderator WOS/PB

Hide the Gin Tonic!

Topicstarter
Desiler schreef op Friday 15 February 2019 @ 08:25:
Gister 70-698 gehaald met 805 punten :) was wel makkelijk vergeleken met 70-697.
Wat is voor mij nu het beste om te halen? MD-101? Ik werk zelf als systeembeheerder / servicedesk.
Gefeliciteerd!

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:27
Desiler schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 08:25:
Gefeliciteerd!

Die van mij staat voor 1 Maart gepland, ik ben benieuwd hoe het mij afgaat.
Hoeveel keren heb je hem gedaan?

• luukmans7
70-740 gezakt, 680 punten :(

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-02 15:27
Buizerd__NL schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:02:
[...]

Gefeliciteerd!

Die van mij staat voor 1 Maart gepland, ik ben benieuwd hoe het mij afgaat.
Hoeveel keren heb je hem gedaan?
Ik heb ze allebij in 1 keer gehaald! :)
Succes!

Ryzen 5 1600 @ 4GHz, 16GB DDR4 3000MHz, NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB, MSI B350M Tomahawk

• Buizerd__NL
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 00:27
Netjes! Ik hoop dat ik deze in 1 of 2 keer kan doen, nu ik weet wat voor mij het beste is om te leren qua stof. Vorige examen iets van 8 keer over gedaan of zo. :X

Zal mooi zijn als ik voor de retire nog MSCA gecertifceerd kan worden. :+

• HKLM_

HKLM_

www.cloud23.nl

Topicstarter
Jammer man.... volgende keer beter!

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22-02 16:02

Jazzy

Moderator SWS

Moooooh!

Hoppa, zie bij Pearson Vue dat ik ook geslaagd ben voor MS-100 en MS-101. Score voor MS-100 is 806, vind ik voor een examen waar ik me niet voorbereid heb nog wel ok. :) Voor MS-101 heb ik 749, dat is echt veel meer dan ik verwacht had. Ik ging compleet nat op het meeste Azure spul en al helemaal die on-premesis dingen. Denk dat ik niet de enige ben en dat ze dit in de score verwerkt hebben, want anders had ik hem nooit kunnen halen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-02 19:10

racoon

mooowwww

Jazzy schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:19:
Hoppa, zie bij Pearson Vue dat ik ook geslaagd ben voor MS-100 en MS-101. Score voor MS-100 is 806, vind ik voor een examen waar ik me niet voorbereid heb nog wel ok. :) Voor MS-101 heb ik 749, dat is echt veel meer dan ik verwacht had. Ik ging compleet nat op het meeste Azure spul en al helemaal die on-premesis dingen. Denk dat ik niet de enige ben en dat ze dit in de score verwerkt hebben, want anders had ik hem nooit kunnen halen.
Gefeliciteerd

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23:32

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Gewoon doorgaan, je hebt op het printje van je uitslag van die balkjes staan, daarmee kun je goed zien waar je nog op moet focussen. Als de overige onderdelen er goed uitspringen dan weet je dat je daar dus geen tijd meer aan hoeft te besteden :) Even flink aan de bak en over een week of 2 gewoon weer examen doen en dan heb je hem vast en zeker :)

ThinkPad wijzigde deze reactie 18-02-2019 20:03 (28%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS

Moooooh!

Dit is raar. Ik heb dus MS-100 en MS-101 gehaald en zie ze als examens nu ook op mijn transcript staan. Maar volgens de certification planner is Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert nog in progress. Er zijn drie prerequisites, naast deze twee examens moet je dus ook een Certification in Productivity hebben. De link onder Productivity is klikbaar en dan kom ik in een scherm wat toont dat ik hier al aan voldoe omdat ik al Microsoft® Certified Solutions Expert: Productivity ben.

Iemand een idee?

Edit: Toch nog weer even op https://www.microsoft.com...rprise-administrator.aspx gekeken. Daar staat dat je één van de "Microsoft 365 workload administrator certifications such as Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate, Microsoft 365 Certified: Teamwork Administrator, Microsoft 365 Certified: Security Administrator Associate, and Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate." moet hebben.

Dus blijkbaar test MCSE:Productivity toch niet. Als je dan naar https://www.microsoft.com...saging-administrator.aspx dan zou ik dus ofwel MS-200 en MS-201 moeten doen, of omdat ik 70-345 al heb alleen MS-202.

Edit 2: MS-202 geboekt voor vanavond om half negen. :)

Jazzy wijzigde deze reactie 19-02-2019 13:39 (41%)

• paella
Volgens die eerst link kan je MCSE:Productivity gewoon gebruiken voor Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert hoor. Ik zou gewoon afwachten, want ik zie ook nog geen badges in mijn profiel en nog geen downloadable certificaat .Die komen altijd ietsje later (had ik ook bij Solutions Architect).

Op die eerste link staat gewoon

"If you have your MCSE: Productivity certification, that certification plus passing Exams MS-100 and MS-101 will earn you the Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert."

En in dit blogartikel staat het ook: https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375182

Kortom, je zou gewoon moeten afwachten dus. :-)

Vond de 202 trouwens nog klap lastig. had 345 (voor exchange 2016) en daarvoor het examen voor exchange 2013 altijd vrij simpel gevonden, maar deze toch iets zwaarder. Is een beta, dus afwachten wat het resultaat wordt...

paella wijzigde deze reactie 19-02-2019 16:29 (39%)

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS

Moooooh!

paella schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:23:
Kortom, je zou gewoon moeten afwachten dus. :-)
Te laat, ik heb hem nu al gedaan. :)

Was inderdaad vrij pittig, zaten best wat dingetjes in die ik zo ongeveer wel weet maar niet elke dag doe en weet al zeker dat ik een flink aantal fouten gemaakt heb. En ook zo'n vraag met allerlei policies en scenarios die ik uiteindelijk gewoon overgeslagen heb omdat ik niet meer helder kon nadenken, dit late tijdstip na een dag werken was misschien niet zo'n goed idee.

Wel feedback gegeven op 5 vragen waar volgens mij fouten in zaten of die door het formaat onduidelijk waren.

• paella
Ik had 202 ook gedaan, maar meer omdat ik voor $19 best een examentje extra wil doen. :-)

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS

Moooooh!

Ik heb maar eens met het Regional Support team gebeld om een case te openen. Ben benieuwd wat er uitkomt.

• paella
Jazzy schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:44:
Ik heb maar eens met het Regional Support team gebeld om een case te openen. Ben benieuwd wat er uitkomt.
Wat is precies je case? :)

• Jazzy

Jazzy

Moderator SWS

Moooooh!

Dat ik Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert niet gekregen heb terwijl ik wel aan de vereisten voldoe.

• paella
Dan hoor ik graag het antwoord. Ik heb ook al Productivity (sinds 2016 toen ook in beta gedaan).

• TerrorSource
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 00:38
Vandaag geslaagd voor 70-703 en daarmee MCSE:Mobility behaald!

Was wel een vrij lastig examen, hoop instinkers in de vragen.

Tweakers V&A Ads

• Henkje.doc
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:16
Vanochtend 70-765 gehaald en daarmee SQL MSCA behaald. En blijkbaar als Charter member.
Al met al een veelzijdige module met een deel Azure en een deel on premise onderdelen.
Daarnaast op sommige momenten wat overlap.

Ook hier weer een aantal instinkers en vooral goed lezen vragen.
Voorlopig kunnen de nuggets en de boeken weer de kast in voor naslag.

• RPHN
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:55
Vandaag gezakt op 60-695 met 650 punten :(
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True