Omdat ze nooit 100% overeenkomen, er worden steeds nieuwe vragen toegevoegd,omdat Microsoft ook wel weet wat er gebeurt, en daardoor braindumps probeert te ontmoedigen,omdat je eigenlijk het examen uit je hoofd probeert te leren en het dan de vraag is of je de echt skills bezit waar het examen op test.Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:51:
[...]
Wel bijzonder dat de meeste review sites zo negatief zijn, https://bobmckay.com/i-t-...platform-learning-locker/
Misschien hebben ze niet goed geleerd
Mee eens, gelukkig ben ik al lid van Lynda.com Vind dat ze de materie goed uitleggen. Enig minpuntje is dat je niet super goed op een bepaald gebied kan zoeken mocht je hierin willen verdiepen.shadowman12 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:55:
[...]
Omdat ze nooit 100% overeenkomen, er worden steeds nieuwe vragen toegevoegd,omdat Microsoft ook wel wat wat er gebeurt, en daardoor braindumps proberen te ontmoedigen,omdat je eigenlijk het examen uit je hoofd probeert te leren en het dan de vraag is of de echt skills bezit waar het examen op test.
Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van Pluralsight. Het voordeel daarvan vindt ik dat ze real world cases proberen te maken en die uitdiepen, dus ze gaan ook net iets verder dan je examen, daar heb je in je werk ook wat aan.Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:57:
[...]
Mee eens, gelukkig ben ik al lid van Lynda.com Vind dat ze de materie goed uitleggen. Enig minpuntje is dat je niet super goed op een bepaald gebied kan zoeken mocht je hierin willen verdiepen.
[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 08-01-2019 17:03 ]
Even doorgelezen en inderdaad veel slechte ervaringen! Sommige mensen hadden wel de verkeerde verwachting denk van MeasureUp. Je zult namelijk niet dezelfde vragen krijgen als op het echte examen.Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:51:
[...]
Wel bijzonder dat de meeste review sites zo negatief zijn, https://bobmckay.com/i-t-...platform-learning-locker/
Misschien hebben ze niet goed geleerd
Zelf herken ik de klachten dus totaal niet. Maar hier is n=1 natuurlijk.
Problemen met vragen of de test engine werden tot nu toe altijd binnen 1 dag opgelost. En voor het ongemak 3 dagen extra ontvangen op het examen waar ik mee bezig was.
Als je verwacht dat een rondje oefen toetsen doen en dan net 700 scoren voldoende is ga je het echte examen waarschijnlijk niet halen. Haal je herhaaldelijk 900 punten op het oefen examen ga je het wel halen. Zo niet krijg je ook gewoon je geld terug bij MeasureUp.
70-741, 70-742 en 70-743 hier geoefend met MeasureUp en alle examens (ruim) gehaald.
Edit: Zag ineens dat er een hoop andere reacties nog waren.
Pluralsight is inderdaad ook heel fijn, alleen zijn soms de instructeurs nogal wisselend naar mijn mening.shadowman12 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:58:
[...]
Ik ben zelf wel erg gecharmeerd van Pluralsight. Het voordeel daarvan vindt ik dat ze real world cases proberen te maken en die uitdiepen, dus ze gaan ook net iets verder dan je examen, daar heb je in je werk ook wat aan.
Niet elk onderwerp is daardoor even fijn uitgelegd.
[ Voor 17% gewijzigd door MGB-hero op 09-01-2019 11:04 ]
Gisteren eindelijk een avondje niet geleerd. Even rust na een drukke maand. Volgende examen, 70-417 inplannen. Twijfel nog over 4 of 5 weken. Gelukkig heeft het nu meer overlap met mijn huidige werk. Doe veel met SPO en de overige Office 365 apps.
Wat ook fijn is aan lynda.com, je kan de snelheid van de video's versneld afspelen. Zal eind volgende ook eens een proef abbonement nemen bij pluralsight.com
Wat ook fijn is aan lynda.com, je kan de snelheid van de video's versneld afspelen. Zal eind volgende ook eens een proef abbonement nemen bij pluralsight.com
Lyndia heeft in mijn beeldvorming meer het imago van het end user cursussen. Dus een gebruiker die bijvoorbeeld uitgelegd krijgt wat je allemaal kan met Excel.Wackmack schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:19:
Gisteren eindelijk een avondje niet geleerd. Even rust na een drukke maand. Volgende examen, 70-417 inplannen. Twijfel nog over 4 of 5 weken. Gelukkig heeft het nu meer overlap met mijn huidige werk. Doe veel met SPO en de overige Office 365 apps.
Pluralsight en CBT Nuggets is echt voor IT-Pro's. Of doet Lydia tegenwoordig ook IT-Pro?
[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 09-01-2019 15:26 ]
shadowman12 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:23:
[...]
Lyndia heeft in mijn beeldvorming meer het imago van het end user cursussen. Dus een gebruiker die bijvoorbeeld uitgelegd krijgt wat je allemaal kan met Excel.
Pluralsight en CBT Nuggets is echt voor IT-Pro's. Of doet Lydia tegenwoordig ook IT-Pro?

Zie, ziet er wat mij betreft goed uit. Mooie is, dat er veel verdieping is. Ben begonnen met 70-346 en direct met PowerShell. Vervolgens ging het iets dieper en heb ik twee uurtjes een PowerShell training voor beginnners gevolgd. Dit geldt voor meerdere onderwerpen, ADFS bijvoorbeeld.
De uitslagen van AZ-300 en AZ-301 (Solution Architect Expert) zijn nu te vinden op vue.com (nog niet bij MS maar dat komt vast snel). Ik lach me rot... beide gehaald en de 300 zelf met 826 punten! Ik heb niet al te veel Azure (productie) ervaring, ik heb wel 20 jaar ervaring met Microsoft en qua cloud ervaring met AWS. En gezond verstand helpt ook bij het antwoorden. :-)
Oja, en natuurlijk de video's die Microsoft gratis geeft + websites die links verzamelen naar alle Microsoft documentatie voor alle onderwerpen.
Oja, en natuurlijk de video's die Microsoft gratis geeft + websites die links verzamelen naar alle Microsoft documentatie voor alle onderwerpen.
[ Voor 19% gewijzigd door paella op 09-01-2019 19:46 ]
No production networks were harmed during this posting
Hmm....ik ben die beta's helemaal vergeten...paella schreef op Wednesday 9 January 2019 @ 19:22:
De uitslagen van AZ-300 en AZ-301 (Solution Architect Expert) zijn nu te vinden op vue.com (nog niet bij MS maar dat komt vast snel). Ik lach me rot... beide gehaald en de 300 zelf met 826 punten! Ik heb niet al te veel Azure (productie) ervaring, ik heb wel 20 jaar ervaring met Microsoft en qua cloud ervaring met AWS. En gezond verstand helpt ook bij het antwoorden. :-)
Vergeten te doen of vergeten dat je ze had gedaan?
De tijd is aangebroken. Heb er al eerder naar zitten kijken, maar heb pas op een functie gesolliciteerd en niet gekozen. Had al plannen om een opleiding te gaan doen om hier weg te gaan omdat het een gebed zonder eind wordt.
Mijn keuze is gevallen op MCSA O365 (de twee certificaten). Krijg 50% vergoed van mijn huidige werkgever ongeacht of ik blijf of niet. Blijft even een bak geld, maar goed. Het is het waard. Je kunt ook nauwelijks in termijnen betalen. Logisch ook voor een cursus van 5 dagen.
Heb wel gezien dat er nog meer cursussen zijn omtrent O365, maar dat moet ik later gewoon even bekijken.
Ik denk dat ik het bedrijf van @musiman eens ga contacten voor een offerte met en zonder overnachting (even kijken wat dat kost en waar ze ook al weer precies zitten). Heb daar namelijk wel een goed gevoel over, misschien niet helemaal correct tegenover andere instanties. Gevoel is voor mij ook belangrijk.
Wil uiteindelijk ook nog wel een cursus/opleiding Functioneel Applicatiebeheer gaan doen.
Heb wel even zitten kijken naar MCSA Windows server, maar twijfel of ik dat als beroep de rest van mijn leven wil doen. En ook meteen een heel stuk duurder.
Mijn keuze is gevallen op MCSA O365 (de twee certificaten). Krijg 50% vergoed van mijn huidige werkgever ongeacht of ik blijf of niet. Blijft even een bak geld, maar goed. Het is het waard. Je kunt ook nauwelijks in termijnen betalen. Logisch ook voor een cursus van 5 dagen.
Heb wel gezien dat er nog meer cursussen zijn omtrent O365, maar dat moet ik later gewoon even bekijken.
Ik denk dat ik het bedrijf van @musiman eens ga contacten voor een offerte met en zonder overnachting (even kijken wat dat kost en waar ze ook al weer precies zitten). Heb daar namelijk wel een goed gevoel over, misschien niet helemaal correct tegenover andere instanties. Gevoel is voor mij ook belangrijk.
Wil uiteindelijk ook nog wel een cursus/opleiding Functioneel Applicatiebeheer gaan doen.
Heb wel even zitten kijken naar MCSA Windows server, maar twijfel of ik dat als beroep de rest van mijn leven wil doen. En ook meteen een heel stuk duurder.
MCSA O365 kan je tot 31 maart halen. De vervangers zijn er al. en uitgebreider (want ze zijn "role-based")
https://www.microsoft.com...se-new-certification.aspx
Misschien een betere keuze.
https://www.microsoft.com...se-new-certification.aspx
Misschien een betere keuze.
@paella Ik had het gevraagd voor deze:
https://www.tstc.nl/training/328/mcsa-office-365-fast-track
Maar dan moet ik even kijken wat ik precies ga doen. Haha, om het makkelijk te maken.
Kreeg net reactie terug over mijn aanvraag. Er werd daar ook aangegeven dat er nieuwe komen rond maart. Dus denk dat ik daar dan maar even op wacht. Wel netjes overigens dat dat meegegeven wordt.
Maar dan moet ik even kijken wat ik precies ga doen. Haha, om het makkelijk te maken.
Kreeg net reactie terug over mijn aanvraag. Er werd daar ook aangegeven dat er nieuwe komen rond maart. Dus denk dat ik daar dan maar even op wacht. Wel netjes overigens dat dat meegegeven wordt.
[ Voor 34% gewijzigd door Arunia op 10-01-2019 14:26 ]
Eh..dat laatstepaella schreef op Thursday 10 January 2019 @ 10:29:
Vergeten te doen of vergeten dat je ze had gedaan?

haha... ik ga morgen MD-101 doen (MD-100 hoeft niet want heb al 698). Gisteren nog op de valreep nog deze link gevonden https://intunedin.net/201...ging-modern-desktops-exam waardoor ik een mooi overzicht heb van documentatie die ik kan scannen (beetje veel om allemaal te lezen). Volgende maand de MS-500 (Security Administrator).
Vanaf 14 januari als het goed is komen de workload exams in beta. Ondanks dat ik ze eigenlijk niet nodig heb voor de certs wil ik het wel weer proberen.
En heb je 300/301 gehaald?
Vanaf 14 januari als het goed is komen de workload exams in beta. Ondanks dat ik ze eigenlijk niet nodig heb voor de certs wil ik het wel weer proberen.
En heb je 300/301 gehaald?
[ Voor 26% gewijzigd door paella op 10-01-2019 14:36 ]
Goedemiddag Mede it'ers,
Momenteel ben ik zelf ook op zoek om certificaten te gaan halen. Nu zou ik graag met windows 10 gaan beginnen en na het lezen van de post hierboven. Heb ik even besloten om te wachten tot dat de MD-100 en MD-100 volledig zijn. Hierna me verder gaan verdiepen in andere onderdelen / certificaten.
Nu ben ik ook in twijfel of ik aan zelfstudie of een opleiding ga volgen bij Compu'train of Master-it bijvoorbeeld. Nu mijn vraag aan jullie; wat raden jullie aan om te doen en wat is het beste?
Voor thuis studie wat raden jullie daarvoor aan, als ik hiervoor zou kiezen. Bepaalde websites om de stof te leren en oefen examens te maken. In de reacties hierboven zag ik al een paar Lynda.com voorbij komen.
Ben benieuwd waar jullie mee komen.
alvast bedankt!
Momenteel ben ik zelf ook op zoek om certificaten te gaan halen. Nu zou ik graag met windows 10 gaan beginnen en na het lezen van de post hierboven. Heb ik even besloten om te wachten tot dat de MD-100 en MD-100 volledig zijn. Hierna me verder gaan verdiepen in andere onderdelen / certificaten.
Nu ben ik ook in twijfel of ik aan zelfstudie of een opleiding ga volgen bij Compu'train of Master-it bijvoorbeeld. Nu mijn vraag aan jullie; wat raden jullie aan om te doen en wat is het beste?
Voor thuis studie wat raden jullie daarvoor aan, als ik hiervoor zou kiezen. Bepaalde websites om de stof te leren en oefen examens te maken. In de reacties hierboven zag ik al een paar Lynda.com voorbij komen.
alvast bedankt!
Wat is je ervaring tot nu toe met Windows 10 (in een bedrijfsomgeving, incl Office 365/Azure)? Ik doe bijna alles met zelfstudie maar heb dan ook best wat ervaring.
Vind je de oefenexamens van Measureup het geld waard? Ik ben opzoek naar oefenexamens voor 70-740/1/2. EUR 110,- voor 166 vragen vind ik zelf behoorlijk duur, zijn er genoeg vragen voor elk onderwerp?
Volg op dit moment een cursus voor 70-740 maar vind het toch behoorlijk pittig
Heeft iemand verder ervaring met de courses van Udemy?
CBT Nuggets is erg goed om te leren, alleen erg duur. Verder zijn er sites als MeasureUp, Lynda, ITpro.tv, Udemy, Transcender, zelf heb ik geen ervaring met deze sites behalve een enkele course bij Udemy. Zelf heb ik de Windows 10 MCSA complete study guide van William Panek nog te koop staan.beekiess schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:42:
Goedemiddag Mede it'ers,
alvast bedankt!
Cursus is prima zolang de werkgever betaald.
[ Voor 63% gewijzigd door BroWohsEdis op 10-01-2019 19:50 ]
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Dat is een lastige, de werkgever betaald bij mij. Heb er met 70-740 wel het meest aan gehad. Voor 70-740 zelfs nog de offline toets gekocht van mijn eigen geld maar dat was iets van 40 euro.BroWohsEdis schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:38:
[...]
Vind je de oefenexamens van Measureup het geld waard? Ik ben opzoek naar oefenexamens voor 70-740/1/2. EUR 110,- voor 166 vragen vind ik zelf behoorlijk duur, zijn er genoeg vragen voor elk onderwerp?
Volg op dit moment een cursus voor 70-740 maar vind het toch behoorlijk pittig
Heeft iemand verder ervaring met de courses van Udemy?
En icm examen vouchers is MeasureUp ook goedkoper dan 110.
70-741 en 70-742 minder met MeasureUp gedaan, maar die onderwerpen waren ook wat bekender waardoor ik al sneller en goede score had op MeasureUp.
Zelf voor 70-740 op Udemy de volgende course gekocht:
- Msft 70-740 Installation Storage & Compute with Server 2016
- Windows Server 2016 -- Certification 70-740 Training
Was wel leuk als aanvulling op het onderwerp maar 1 van die viel toch wel tegen. (Weet even niet uit mijn hoofd welke, mocht je het graag willen weten zoek ik het vanmiddag even op.)
Bedankt voor jullie reacties.
Mijn ervaring met windows 10 is in het bedrijfsleven, maar nog niet in combinatie met Azure of Office 365. Thuis ben ik ook af en toe bezig met windows 10 en mijn kennis verbreden. zoals ik ook aangaf vind ik windows 10 een mooi begin. (MD-100 en MD101)
wat gebruik jij om aan thuis studie te doen,
[...]
CBT Nuggets is erg goed om te leren, alleen erg duur. Verder zijn er sites als MeasureUp, Lynda, ITpro.tv, Udemy, Transcender, zelf heb ik geen ervaring met deze sites behalve een enkele course bij Udemy. Zelf heb ik de Windows 10 MCSA complete study guide van William Panek nog te koop staan.
[/quote]
Dat vind ik dus ook zolang de werkgever betaald is een cursus prima, maar als ze het niet volledig willen vergoeden is Thuis studie een mooie vervanger hiervoor. Zijn er eventueel mensen die al wel ervaring hebben met de bovenstaande sites die Besottedorb opgeeft. voor wat oefenexamens ben ik wel in, omdat ik dan ook weet wat er in de examens kan komen.
Hiervoor zal ik dan MeasureUp moeten gebruiken.
@paellapaella schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:43:
Wat is je ervaring tot nu toe met Windows 10 (in een bedrijfsomgeving, incl Office 365/Azure)? Ik doe bijna alles met zelfstudie maar heb dan ook best wat ervaring.
Mijn ervaring met windows 10 is in het bedrijfsleven, maar nog niet in combinatie met Azure of Office 365. Thuis ben ik ook af en toe bezig met windows 10 en mijn kennis verbreden. zoals ik ook aangaf vind ik windows 10 een mooi begin. (MD-100 en MD101)
wat gebruik jij om aan thuis studie te doen,
[...]
CBT Nuggets is erg goed om te leren, alleen erg duur. Verder zijn er sites als MeasureUp, Lynda, ITpro.tv, Udemy, Transcender, zelf heb ik geen ervaring met deze sites behalve een enkele course bij Udemy. Zelf heb ik de Windows 10 MCSA complete study guide van William Panek nog te koop staan.
[/quote]
Dat vind ik dus ook zolang de werkgever betaald is een cursus prima, maar als ze het niet volledig willen vergoeden is Thuis studie een mooie vervanger hiervoor. Zijn er eventueel mensen die al wel ervaring hebben met de bovenstaande sites die Besottedorb opgeeft. voor wat oefenexamens ben ik wel in, omdat ik dan ook weet wat er in de examens kan komen.
Hiervoor zal ik dan MeasureUp moeten gebruiken.
De laatste jaren doe ik voornamelijk de beta examens als ze voor mij interessant zijn. De MD-101 doe ik vanavond en omdat daar nog geen (zelfstudie) video's voor uit zijn, heb ik de al eerdere genoemde link https://intunedin.net/201...ing-modern-desktops-exam/ als start gebruikt om veel te lezen en soms dingen uit te proberen.
Als MCT'er (ik geef dus ook die trainingen) is mijn ervaring dat je met een ILT (Instructor Led Training) meer revenue haalt uit de training dan met enkel zelfstudie. Waar ik werk doen we een combi: eerst moet de cursist zelf studeren en daarna pas komt 'ie in de training.beekiess schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:42:
Goedemiddag Mede it'ers,
alvast bedankt!
Ik zou niet gaan voor MasterIT, want dan krijg je geen ILT, maar ga je individueel vanachter een pc aan de slag en is er geen verdieping door de docent.
Een ILT is echter duur en veel bedrijven kiezen ervoor om de medewerkers via zelfstudie te laten certificeren. Wanneer je over voldoende discipline beschikt, is dat prima te doen. Er zijn goede, goedkope boeken te vinden op bol.com bijvoorbeeld. Veel mensen op dit forum vinden zelfstudie het prettigst. Van mijn kant uit bekeken zie ik een ILT als extra verdieping en een mogelijkheid om lastige dingen op een eenvoudige manier uit te leggen (Jip en Janneke taal). Als examen instituut zien wij heel veel mensen die examens doen. Mijn (sterke) vermoeden is dat examenkandidaten die de kennis middels zelfstudie hebben eigengemaakt, gemiddeld minder hoog scoren (dus eerder/vaker zakken) dan de door ons of onze concullega's getrainde cursisten. Zie dit echter als een subjectieve waarneming, want ik heb geen hard bewijs en uiteraard zijn er altijd mensen die alles via zelfstudie doen en nog nooit gezakt zijn. Het sterkst zie ik het effect van wel/geen cursus trouwens bij de privacy trainingen (AVG, zeg maar), maar dat is OT.
Mijn collega die naar jou toe gereageerd heeft, zei dat ze het verstandig vond dat je even wacht. En dat moest ik jou maar even vertellen. Dus bij deze!Arunia schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:45:
@paella Ik had het gevraagd voor deze:
[ Voor 12% gewijzigd door musiman op 11-01-2019 11:49 ]
Make music, not war
@musiman Haha, dank je! Dat had ik inderdaad uit de mail ook gehaald en volgens mij ook terug gemaild met een dank woord. 
Ga er even vanuit dat de prijzen ook nog wel een heel stuk gaan veranderen tussen die van nu en over een paar maanden. Moet even kijken of ik in de tussentijd nog iets op ga pakken of nog wacht op de nieuwe cursussen.
Krijg net ook reactie van je collega terug. Haha. Ik ga wel even wachten.
Ga er even vanuit dat de prijzen ook nog wel een heel stuk gaan veranderen tussen die van nu en over een paar maanden. Moet even kijken of ik in de tussentijd nog iets op ga pakken of nog wacht op de nieuwe cursussen.
Krijg net ook reactie van je collega terug. Haha. Ik ga wel even wachten.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 11-01-2019 12:41 ]
Weer twee nieuwe examens in beta beschikbaar om "Microsoft 365 Certified: Teamwork Administrator Associate" te worden. Plus een transition examen.
https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375195
MS-300: Deploying Microsoft 365 Teamwork
MS-301: Deploying SharePoint Server Hybrid,
MS-302: Microsoft 365 Teamwork Administrator Certification Transition.
Aangezien ik 70-339 heb gedaan kan ik 302 doen. Transition examens zijn normaal 99 euro, dus met de 80% beta-korting nog geen 20 euro. :-)
https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375195
MS-300: Deploying Microsoft 365 Teamwork
MS-301: Deploying SharePoint Server Hybrid,
MS-302: Microsoft 365 Teamwork Administrator Certification Transition.
Aangezien ik 70-339 heb gedaan kan ik 302 doen. Transition examens zijn normaal 99 euro, dus met de 80% beta-korting nog geen 20 euro. :-)
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat Microsoft examens "uit de beta status" gaan? Is dat na 3 maanden na invoering? 6 maanden? Grove schatting?
Ik ben ook wel benieuwd. Heb in december MS-100 en MS-101 gedaan, maar die staan nog steeds in beta volgens mij. Ik dacht 6-8 weken nadat het beta examen afgelopen is en je hem niet meer kan doen.Squ1zZy schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:51:
Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat Microsoft examens "uit de beta status" gaan? Is na 3 maanden na invoering? 6 maanden? Grove schatting?
Volgens mij kan je de beta gewoon blijven doen alleen betaal je het volle pond. Voor het hele proces is een mooie artikel geschreven: https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=374675 waarin inderdaad 8 weken als best case genoemd word (1 a 2 weken na de livegang).
Ik heb de Solutions Architect examens op 24 oktober gedaan en vorige week de uitslag gekregen, zo'n 2,5 maand dus.
Het kan erger: ik heb de Linux+ beta van Comptia op 19 September gedaan en moet tot April wachten op de uitslag.
Ik heb de Solutions Architect examens op 24 oktober gedaan en vorige week de uitslag gekregen, zo'n 2,5 maand dus.
Het kan erger: ik heb de Linux+ beta van Comptia op 19 September gedaan en moet tot April wachten op de uitslag.
[ Voor 12% gewijzigd door paella op 15-01-2019 12:13 ]
Vroeg me eigenlijk iets af. Weet ook niet of dat hier het beste geplaatst kan worden, anders mag een modje het wel verwijderen.
Ik ben voornemens om MCSA Office 365 te doen. Echter als ik op vacatures zoek (om te kijken wat er nog meer gevraagd wordt), kom ik eigenlijk alleen maar consultant tegen voor Office 365.
Op een enkele functioneel beheerder. Soms lijkt het er op dat het hetzelfde is, maar zit er niet op te wachten om Office 365 te promoten. Alhoewel het kan zijn dat ze bedoelen om een klant al dan niet in dezelfde organisatie een indeling voor teamsites etc aan te raden etc.
Kom nu ook MCSE e.d. tegen zoals Cloud Specialist. Lijkt me dat dat juist verstandiger is om te gaan doen dan los MCSA. Wordt allemaal niet makkelijker zo.
Ik ben voornemens om MCSA Office 365 te doen. Echter als ik op vacatures zoek (om te kijken wat er nog meer gevraagd wordt), kom ik eigenlijk alleen maar consultant tegen voor Office 365.
Op een enkele functioneel beheerder. Soms lijkt het er op dat het hetzelfde is, maar zit er niet op te wachten om Office 365 te promoten. Alhoewel het kan zijn dat ze bedoelen om een klant al dan niet in dezelfde organisatie een indeling voor teamsites etc aan te raden etc.
Kom nu ook MCSE e.d. tegen zoals Cloud Specialist. Lijkt me dat dat juist verstandiger is om te gaan doen dan los MCSA. Wordt allemaal niet makkelijker zo.
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 17-01-2019 15:14 ]
Die MCSE Cloud is dan weer bijna retired... daar komen allerlei role-based certs voor terug.
Is MCSE Core Infra geworden.paella schreef op zondag 20 januari 2019 @ 15:49:
Die MCSE Cloud is dan weer bijna retired... daar komen allerlei role-based certs voor terug.
Maar ik vind het raar dat je als Infra man big data examens kunt kiezen.
Ja dat is een lastige, er is niet echt een functionele Office 365 certificering. Je zou hier kunnen kijken wat je aanspreekt:Arunia schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:26:
Vroeg me eigenlijk iets af. Weet ook niet of dat hier het beste geplaatst kan worden, anders mag een modje het wel verwijderen.
https://www.microsoft.com.../microsoft-365-exams.aspx
[ Voor 89% gewijzigd door Turdie op 20-01-2019 19:28 ]
Voor diegene die MS-500 nog gaan doen (ik ga 6 feb) is deze verzameling links naar artikelen erg handig:
https://intunedin.net/201...administration-exam-beta/
Dezelfde blogger heeft meer van dit soort verzamelingen gemaakt voor andere examens.
https://intunedin.net/201...administration-exam-beta/
Dezelfde blogger heeft meer van dit soort verzamelingen gemaakt voor andere examens.
Vandaag mijn eerste mcsa gedaan.
Niet gehaald helaas.
610 punten van de benodidgde 700.
Hoeveel vragen had ik ongeveer dan meer goed moeten hebben? En is het nu slim ok eerst deze nog een keer te doen of door gaan naar de volgendr
Niet gehaald helaas.
Hoeveel vragen had ik ongeveer dan meer goed moeten hebben? En is het nu slim ok eerst deze nog een keer te doen of door gaan naar de volgendr
Anoniem: 560365
Hallo,
Momenteel ben ik van plan Windows 10 certificering te halen.
Momenteel is dit nog 70-697 en 70-698, vanaf 31 maart MD-100 en 101 zoals wellicht bekend.
Wat is een slimme zet? 70-698 te behalen voor die tijd en vervolgens MD-101 te behalen?
Of nu gewoon te beginnen met 70-697?
Momenteel ben ik van plan Windows 10 certificering te halen.
Momenteel is dit nog 70-697 en 70-698, vanaf 31 maart MD-100 en 101 zoals wellicht bekend.
Wat is een slimme zet? 70-698 te behalen voor die tijd en vervolgens MD-101 te behalen?
Of nu gewoon te beginnen met 70-697?
Als je net gaat beginnen zou ik wachten tot MD-100 en MD-101, het is zonde om nu je tijd in de huidige certificering te steken. Ook omdat 70-697 zeker geen makkelijke certificering is, vind ik zelf maar dat ligt per persoon.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Anoniem: 560365
oke, maar als je nu 70-698 haalt kun je bij de nieuwe certificering direct de md-101 halen waardoor je dus meteen Microsoft 365 Certified Modern Desktop Administrator Associate gecertificeerd bent.Buizerd__NL schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:01:
Als je net gaat beginnen zou ik wachten tot MD-100 en MD-101, het is zonde om nu je tijd in de huidige certificering te steken. Ook omdat 70-697 zeker geen makkelijke certificering is, vind ik zelf maar dat ligt per persoon.
If you’ve passed Exam 698: Configuring Windows 10, you only need to take MD-101 to earn this new certification.
Zie ook > https://www.microsoft.com/en-us/learning/modern-desktop.aspx
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 560365 op 22-01-2019 22:01 ]
Het is (helaas) niet mogelijk om dat te berekenen. Sommige vragen zijn meer waard dan andere en ook is de hoeveelheid vragen per examen anders.sgouman schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:34:
Vandaag mijn eerste mcsa gedaan.
Niet gehaald helaas.
Deze kennis zit als het goed is (bijna) in je hoofd. Het zou dus zonde zijn om door te gaan naar het volgende onderdeel zonder dit af te ronden.
Als het goed is heb je ook een overzicht gekregen waar je mindere punten zitten zodat je daar op kan concentreren.
Er is wel een grove schatting te geven. Het klopt dat niet alle vragen dezelfde punten hebben, maar als je 47 vragen krijg moet je daar toch ongeveer 33 vragen goed hebben.MGB-hero schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:18:
[...]
Het is (helaas) niet mogelijk om dat te berekenen. Sommige vragen zijn meer waard dan andere en ook is de hoeveelheid vragen per examen anders.
Deze kennis zit als het goed is (bijna) in je hoofd. Het zou dus zonde zijn om door te gaan naar het volgende onderdeel zonder dit af te ronden.
Als het goed is heb je ook een overzicht gekregen waar je mindere punten zitten zodat je daar op kan concentreren.
De meeste vragen zijn ook multiple-choice. Dus die 33 vragen goed klopt wel redelijk. Als hij 610 punten had en 47 vragen zou je ongeveer uit moeten gaan van 28/29 vragen correct.
Ik denk dat dat aantal meer of minder kan zijn. Als je googlet kan je lezen dat het op zich mogelijk is 50% van de vragen goed te hebben en toch te slagen. Ik heb het idee dat bij de laatste beta die ik gedaan heb zoiets is gebeurd. Ik had helemaal niet zo'n goed gevoel, maar toch geslaagd. Blijkbaar de juiste vragen met de meeste punten goed beantwoord ofzoiets.
Hmm ik had laatst 680 punten, had 20 punten meer nodig:(Squ1zZy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:33:
[...]
Er is wel een grove schatting te geven. Het klopt dat niet alle vragen dezelfde punten hebben, maar als je 47 vragen krijg moet je daar toch ongeveer 33 vragen goed hebben.
De meeste vragen zijn ook multiple-choice. Dus die 33 vragen goed klopt wel redelijk. Als hij 610 punten had en 47 vragen zou je ongeveer uit moeten gaan van 28/29 vragen correct.
Is dat dan 1 vraag?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zou er zeker niet van uit gaan dat het direct nogmaals maken en hopen op een extra vraag goed wel de 700 punten geeft.
Even een directe quote van af het papiertje:
Note: Because the number of questions in each section varies, the length of the bars cannot be
used to calculate the number of questions answered correctly, and bars cannot be combined to
determine percentage of questions answered correctly on the overall exam.
Note: Because the number of questions in each section varies, the length of the bars cannot be
used to calculate the number of questions answered correctly, and bars cannot be combined to
De "bars" klopt. Je weet niet hoeveel vragen je per onderdeel hebt gekregen. Dus 2 vragen per onderdeel en 1 fout is dus 50% goed/fout.MGB-hero schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:50:
Zou er zeker niet van uit gaan dat het direct nogmaals maken en hopen op een extra vraag goed wel de 700 punten geeft.
Maar 680 punten op 47 vragen zijn geen 10 vragen. Dat geloof ik niet. Feit is dat alleen Microsoft het weet, maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het 1 of misschien 2 vragen had gescheeld.
Dan zijn we het eens, het zal niet veel vragen hebben gescheeld. Maar afhankelijk van welke vragen. Sommige vragen geven ook aan dat elk los antwoord een punt is waar andere de gehele vraag goed moet zijn beantwoord. Daarom is het exact berekenen niet mogelijk.Squ1zZy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:54:
[...]
De "bars" klopt. Je weet niet hoeveel vragen je per onderdeel hebt gekregen. Dus 2 vragen per onderdeel en 1 fout is dus 50% goed/fout.
Maar 680 punten op 47 vragen zijn geen 10 vragen. Dat geloof ik niet. Feit is dat alleen Microsoft het weet, maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het 1 of misschien 2 vragen had gescheeld.
Ik heb AZ-101 gehaald met 747 punten.
Maar als ik de vier bars bekijk:
Secure Identities (zwaarte 25-30%) hangt bij de 60%
Migrate servers to Azure (zwaarte 10-15%) zit op ongeveer 90%
Implement and manage application services (zwaarte 25-30%) zit op ongeveer 50%
Implement advanced virtual networking (zwaarte 30-35%) zit ook op ongeveer 50%
Aan de hand van de bars en de score kan ik mijn puntenaantal niet rijmen, want die 90% score heb ik gehaald op iets wat een zwaarte zou hebben van maar 10-15%.
Ik zeur niet natuurlijk :-) maar de score zegt volgens mij dus niet veel over het aantal goede/foute antwoorden en de bars zeggen alleen maar iets over waar je zwakker in bent.
Maar als ik de vier bars bekijk:
Secure Identities (zwaarte 25-30%) hangt bij de 60%
Migrate servers to Azure (zwaarte 10-15%) zit op ongeveer 90%
Implement and manage application services (zwaarte 25-30%) zit op ongeveer 50%
Implement advanced virtual networking (zwaarte 30-35%) zit ook op ongeveer 50%
Aan de hand van de bars en de score kan ik mijn puntenaantal niet rijmen, want die 90% score heb ik gehaald op iets wat een zwaarte zou hebben van maar 10-15%.
Ik zeur niet natuurlijk :-) maar de score zegt volgens mij dus niet veel over het aantal goede/foute antwoorden en de bars zeggen alleen maar iets over waar je zwakker in bent.
@paella gefelicteerd!
Wat betreft de nieuwe rol-based examens... ik baal hier wel van. Ik heb vorig jaar MCSA Office 365 gehaald, met bedoeling dit jaar daar MCSE van te maken. (mijn werkgever wilt dat ik dit jaar een MCSE titel behaal)
Maar dat kan nu eigenlijk niet meer. En als ik nu mijn Office 365 kennis wil uitbreiden, moet ik helemaal opnieuw beginnen met MS-100 en MS-101 en nog een examen. I'm not amused, to put it mildly. Ik begijp ook niet dat ze geen upgrade exam hebben gemaakt. Office 365 was echt wel pittig kan kan imo makkelijk wedijveren met MS-100 en MS-101. Ze hadden dus een upgrade exam moeten maken, met alleen de topics die nieuw zijn (Intune en Windows).
En weet iemand of je een Associate certificering kan verhogen naar een Expert? Bijvoorbeeld stel ik ga voor "Microsoft Certified Azure Administrator". Kan je dan met 1 extra examen de titel "Microsoft Certified Azure Solutions Architect" krijgen? Ik vind daar niets over.
Wat betreft de nieuwe rol-based examens... ik baal hier wel van. Ik heb vorig jaar MCSA Office 365 gehaald, met bedoeling dit jaar daar MCSE van te maken. (mijn werkgever wilt dat ik dit jaar een MCSE titel behaal)
Maar dat kan nu eigenlijk niet meer. En als ik nu mijn Office 365 kennis wil uitbreiden, moet ik helemaal opnieuw beginnen met MS-100 en MS-101 en nog een examen. I'm not amused, to put it mildly. Ik begijp ook niet dat ze geen upgrade exam hebben gemaakt. Office 365 was echt wel pittig kan kan imo makkelijk wedijveren met MS-100 en MS-101. Ze hadden dus een upgrade exam moeten maken, met alleen de topics die nieuw zijn (Intune en Windows).
En weet iemand of je een Associate certificering kan verhogen naar een Expert? Bijvoorbeeld stel ik ga voor "Microsoft Certified Azure Administrator". Kan je dan met 1 extra examen de titel "Microsoft Certified Azure Solutions Architect" krijgen? Ik vind daar niets over.
[ Voor 21% gewijzigd door segil op 28-01-2019 09:47 ]
Administrator is een ander soort rol dan Solutions Architect, dus dat denk ik niet. De benadering is anders dan vroeger...
Als dat zo is, dan voorspel ik je dat er veel boze IT-ers gaan komen. Geen mogelijkheid om door te groeien, weer opnieuw beginnen in een certificeringspad. Soms heb ik het idee dat ze bij MS denken dat IT-ers zeeën van tijd hebben om te studeren, niets lievers willen en met een ongelimiteerd budget.paella schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:51:
Administrator is een ander soort rol dan Solutions Architect, dus dat denk ik niet. De benadering is anders dan vroeger...
En de nieuwe zijn ook nog eens maar 2 jaar geldig...
(nou snap ik dat wel want de cloud gaat wel erg snel en 2 jaar is veel)
(nou snap ik dat wel want de cloud gaat wel erg snel en 2 jaar is veel)
Ik begrijp je frustratie... Ik heb deze week 346 gehaald ( de 1e van office 365 ) en ik zal komende maand de 2e nog moeten halen. Erg jammer dat ik dan vervolgens deze niet kan upgrade naar de nieuwe
Tja, tis een hele business tak op zich geworden natuurlijk .En aangezien je tegenwoordig certificaten moet hebben heb je geen andere keus dan mee te doen aan de ratrace. Helemaal omdat tegenwoordig zo'n beetje alles na 2 jaar verlopen is.segil schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:54:
[...]
Als dat zo is, dan voorspel ik je dat er veel boze IT-ers gaan komen. Geen mogelijkheid om door te groeien, weer opnieuw beginnen in een certificeringspad. Soms heb ik het idee dat ze bij MS denken dat IT-ers zeeën van tijd hebben om te studeren, niets lievers willen en met een ongelimiteerd budget.
Ik snap het op zich wel, je moet toch ergens bewijzen dat je bepaalde kennis hebt, maar met 40 uur werken, 8 uur reistijd en studeren deels in eigen tijd is de zin op een gegeven moment wel op.
Ik heb mn vmware al laten verlopen, ga MS ook laten verlopen want ik ga dat niet tegelijk met AWS certificering doen.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Hier ook. Deze maand 346 gehaald en nu druk bezig met 347, straks MCSA als ik die haal.Xenophoben schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:17:
Ik begrijp je frustratie... Ik heb deze week 346 gehaald ( de 1e van office 365 ) en ik zal komende maand de 2e nog moeten halen. Erg jammer dat ik dan vervolgens deze niet kan upgrade naar de nieuwe
Als ik dan 339 haal, ben ik toch MCSE dacht ik?
Als je deze link mag geloven, inderdaad. Alleen ben ik geen cert goeroe, dus pin me er niet op vast. En ik weet ook niet of dit geldig blijft, als de deadline van mcsa office 365 is verstreken.Wackmack schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:10:
[...]
Hier ook. Deze maand 346 gehaald en nu druk bezig met 347, straks MCSA als ik die haal.
Als ik dan 339 haal, ben ik toch 339 haal, ben je toch MCSE dacht ik?
Heren,
Gezien de 70-x certificaten straks niet meer te halen zijn, en de MD-x examens de plek over nemen. Vraag ik me af of de 70-x certificaten hun waarde zullen blijven houden net als vroeger. Ik twijfel of ik nu eerst de 70-697/698 certificaten zou halen, en daarna de MD-100/101. Of dat ik de 70-x beter achterwegen kan laten.
Ik weet dat de 698 zal gaan gelden als de md-100, en je die dan niet hoeft te doen. Maar dat is niet het opzicht waarin ik deze vraag stel.
Gezien de 70-x certificaten straks niet meer te halen zijn, en de MD-x examens de plek over nemen. Vraag ik me af of de 70-x certificaten hun waarde zullen blijven houden net als vroeger. Ik twijfel of ik nu eerst de 70-697/698 certificaten zou halen, en daarna de MD-100/101. Of dat ik de 70-x beter achterwegen kan laten.
Ik weet dat de 698 zal gaan gelden als de md-100, en je die dan niet hoeft te doen. Maar dat is niet het opzicht waarin ik deze vraag stel.
[ Voor 17% gewijzigd door 7Sins op 28-01-2019 11:49 ]
Anoniem: 316512
Ik zou de inhoud vergelijken en kijken wat voor jou waardevol is. Zelf ging ik met MS examens altijd voor de nieuwste examens, omdat binnen mijn firma het een speerpunt is om met de nieuwste ontwikkelingen bezig te zijn (veel klanten vragen er ook om).
Persoonlijk denk ik dat het niet super veel uitmaakt.
Persoonlijk denk ik dat het niet super veel uitmaakt.
Ik ben 0365 certified. Als ik 70-345 haal ben ik dan MSCE?Oogje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:35:
[...]
Tja, tis een hele business tak op zich geworden natuurlijk .En aangezien je tegenwoordig certificaten moet hebben heb je geen andere keus dan mee te doen aan de ratrace. Helemaal omdat tegenwoordig zo'n beetje alles na 2 jaar verlopen is.
Ik snap het op zich wel, je moet toch ergens bewijzen dat je bepaalde kennis hebt, maar met 40 uur werken, 8 uur reistijd en studeren deels in eigen tijd is de zin op een gegeven moment wel op.
Ik heb mn vmware al laten verlopen, ga MS ook laten verlopen want ik ga dat niet tegelijk met AWS certificering doen.
Niet alle 70-x examens gaan op korte termijn weg toch? Volgens mij blijven die van MCSE titels en sommige MCSA voorlopig nog wel even bestaan (Hoop ik)7Sins schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:47:
Heren,
Had ondertussen ook wel wat certificering voor Server 2019 verwacht eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 28-01-2019 12:12 ]
Cloud ☁️
Wat ik een beetje wazig vind, in december stond bij dit examen dat hij kwam te vervallen..
https://www.microsoft.com/en-us/learning/exam-70-744.aspx
echter lees ik er nu niets meer over...
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Ikzelf ben 0365 certified. Nu moet ik alleen 70-345 nog. Vervalt deze ook voor eind maart? Anders zou ik examens opnieuw moeten doen om MCSE te doen worden.HKLM_ schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:10:
[...]
Niet alle 70-x examens gaan op korte termijn weg toch? Volgens mij blijven die van MCSE titels en sommige MCSA voorlopig nog wel even bestaan (Hoop ik)
Had ondertussen ook wel wat certificering voor Server 2019 verwacht eigenlijk
Volgens mij was het zo dat de MCSE titel ging vervallen en nu vervangen is door MCSE Core infrafurian88 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:15:
Wat ik een beetje wazig vind, in december stond bij dit examen dat hij kwam te vervallen..
Cloud ☁️
Je hoeft toch niet beide te doen?RPHN schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:00:
[...]
Jij ook gefeliciteerd!Ik ga eerst Mobility doen, namelijk 70-695 en 70-703. Dit is onderdeel van mijn studietraject wat ik volg via mijn werkgever. Jij al een idee wat je wilt gaan doen met MCSE?
70-695 OF 70-703.
Sowieso verloopt MCSE:Mobility op 31-mrt-2019, ook 70-703 verloopt dan.
Ik ben nu bezig met studeren voor 70-703, heb je dit examen toevallig al gedaan? ben wel benieuwd wat er gevraagd wordt, lijkt heel veel over SCCM te gaan als ik af mag gaan op de cbt nugget video's.
Beta voor de Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate examens is beschikbaar 80% korting als je op tijd bent :-):
https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375196
https://www.microsoft.com...t.aspx?BlogId=8&Id=375196
Eerder werd gevraagd of er vanaf een Associate naar een Expert te upgraden was. In ieder geval voor M365 Enterprise Administrator Expert wel:
If you’d like to be a Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert, also make sure to complete one of the Microsoft 365 workload administrator certifications such as Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate, Microsoft 365 Certified: Teamwork Administrator, Microsoft 365 Certified: Security Administrator Associate, and Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate.
If you have your MCSE: Productivity certification, that certification plus passing Exams MS-100 and MS-101 will earn you the Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert.
Dus als je 1 van die Associates haalt, kan je Expert worden door MS-100 en MS-101 te halen.
If you’d like to be a Microsoft 365 Enterprise Administrator Expert, also make sure to complete one of the Microsoft 365 workload administrator certifications such as Microsoft 365 Certified: Modern Desktop Administrator Associate, Microsoft 365 Certified: Teamwork Administrator, Microsoft 365 Certified: Security Administrator Associate, and Microsoft 365 Certified: Messaging Administrator Associate.
If you have your MCSE: Productivity certification, that certification plus passing Exams MS-100 and MS-101 will earn you the Microsoft 365 Certified: Enterprise Administrator Expert.
Dus als je 1 van die Associates haalt, kan je Expert worden door MS-100 en MS-101 te halen.
Hoe zijn jullie ervaringen met het thuis examen doen via pearson? Werkt dat een beetje op een I3 met 4Gb geheugen en een SSD? Moet je nog aan speciale dingen denken buiten de dingen die ze aangeven?
Cloud ☁️
D'r zijn in het verleden al regelmatig discussies geweest over proctored exams.
klik
Ik heb het één keer gedaan, en vond het niks. Grootste struikelpunt voor mij is dat je géén pen en papier mag gebruiken. Zeker bij cases vind ik het wel prettig om een situatie even uit te tekenen en dat kan dan niet.
In dit geval had ik ook nog mijn Enterprise Voice examen voor SfB waarbij redelijk wat rekenwerk bij kwam kijken (normalisatie van voice routes). Dan loop je dus antwoord A t/m E uit je hoofd door te rekenen, waarbij je de uitkomsten ook nog moet onthouden om uiteindelijk het meest correcte antwoord te kunnen geven. Dat slaat nergens op.
Wel geslaagd overigens...
klik
Ik heb het één keer gedaan, en vond het niks. Grootste struikelpunt voor mij is dat je géén pen en papier mag gebruiken. Zeker bij cases vind ik het wel prettig om een situatie even uit te tekenen en dat kan dan niet.
In dit geval had ik ook nog mijn Enterprise Voice examen voor SfB waarbij redelijk wat rekenwerk bij kwam kijken (normalisatie van voice routes). Dan loop je dus antwoord A t/m E uit je hoofd door te rekenen, waarbij je de uitkomsten ook nog moet onthouden om uiteindelijk het meest correcte antwoord te kunnen geven. Dat slaat nergens op.
Wel geslaagd overigens...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Je kunt gewoon een test draaien he...of je hardware voldoet. Volgens mij kan dat zelfs voordat je hem boekt..ergens in het proces.HKLM_ schreef op Tuesday 29 January 2019 @ 14:19:
Hoe zijn jullie ervaringen met het thuis examen doen via pearson? Werkt dat een beetje op een I3 met 4Gb geheugen en een SSD? Moet je nog aan speciale dingen denken buiten de dingen die ze aangeven?
Ik doe ze regelmatig, maar dat @Question Mark zegt over het niet mogen gebruiken van pen en papier klopt. Maar volgens mij heb je tegenwoordig wel een rekenmachine of notitieblok op het scherm....weet het niet heel zeker meer, ik gebruik ze namelijk nooit.
Yup... https://www.microsoft.com...line-proctored-exams.aspxJackSparrow schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:54:
[...]
Je kunt gewoon een test draaien he...of je hardware voldoet. Volgens mij kan dat zelfs voordat je hem boekt..ergens in het proces.
Staat een linkje op de pagina voor een systeemtest.
Goed nieuws, d'r zit tegenwoordig inderdaad een whiteboard functie in. Uit de faq uit bovenstaande pagina.Ik doe ze regelmatig, maar dat @Question Mark zegt over het niet mogen gebruiken van pen en papier klopt. Maar volgens mij heb je tegenwoordig wel een rekenmachine of notitieblok op het scherm....weet het niet heel zeker meer, ik gebruik ze namelijk nooit.
hmmm. misschien dan toch maar weer eens een proctored exam overwegen de volgende keer.... Eerst mijn TOGAF certificering maar afrondenMay I take notes during my online exam?
Yes. The whiteboard feature provides the option to enter notes or draw shapes. You can access the whiteboard during your exam by clicking the eraser icon at the top of the screen.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik doe mijn proctored examens lekker op de bank met de laptop op schoot. Ik moet wel aantonen dat de stekker van de TV er uit ligt en ik ruim altijd alle tijdschriften eerst op. En ik instrueer mijn vriendin niet te vroeg weer thuis te komen. :-)
Ik vind het heerlijk die examens. Alleen toen mijn kleine jongen naar binnen liep moest ik lullen als brugman om nog verder te mogen met het examen hahaha.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nog even wat anders, de resultaten van mn Beta MD-101, verschijnen deze pas 8 weken na de live gang van het examen zelf?
-EDIT-
Got it;
When you complete a beta exam, you do not receive a score immediately because the scoring model for the exam is not yet finalized.
You usually receive your exam score within 2-3 weeks after the exam becomes available worldwide—this can be up to 16 weeks after you take the exam, depending on when in the beta period you took the exam. This time frame reflects the comprehensive process used to evaluate the beta exam results, including statistically analyzing the data to evaluate the performance of each question and reading and evaluating all comments provided during the beta exam. The rescore process starts on the day that exams go live, and final scores are released approximately 10 days later.
-EDIT-
Got it;
When you complete a beta exam, you do not receive a score immediately because the scoring model for the exam is not yet finalized.
You usually receive your exam score within 2-3 weeks after the exam becomes available worldwide—this can be up to 16 weeks after you take the exam, depending on when in the beta period you took the exam. This time frame reflects the comprehensive process used to evaluate the beta exam results, including statistically analyzing the data to evaluate the performance of each question and reading and evaluating all comments provided during the beta exam. The rescore process starts on the day that exams go live, and final scores are released approximately 10 days later.
[ Voor 75% gewijzigd door Spoiler op 31-01-2019 13:45 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946
Yep, dus ik verwacht MD-101 ergens half maart.
Maar wacht,waar haal je die tekst vandaan met 20 weken. Deze (oude) post heeft het over 8 weken als het erg meezit. Tot nu toe met bv. AZ-300/301 was het ook iets van 8-9 weken.
Maar wacht,waar haal je die tekst vandaan met 20 weken. Deze (oude) post heeft het over 8 weken als het erg meezit. Tot nu toe met bv. AZ-300/301 was het ook iets van 8-9 weken.
[ Voor 66% gewijzigd door paella op 31-01-2019 14:59 ]
Liep tegen dit linkje aan;paella schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:56:
Yep, dus ik verwacht MD-101 ergens half maart.
https://www.microsoft.com.../certification-exams.aspx
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946
Ik ga van het weekend het AZ-900 Azure Fundamental examen thuis proberen. Heb de free course van Microsoft gedaan en als je nog niet zo veel van Azure weet steek je er best wat van op
Waarde van het certificaat is ongeveer 0 maar een examen is voor mij altijd wel een goede motivatie
[ Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 31-01-2019 15:16 ]
Cloud ☁️
Ah, die 8 weken is waarschijnlijk nadat de betaperiode is afgelopen (of althans, dat je met korting m kan doen). Voor MS-100 en MS-101 is die 8 weken namelijk over anderhalve week. We gaat t zien! :-)
Ben momenteel werkzaam als System Engineer in een groot bedrijf waar ik verantwoordelijk ben voor AD/ADFS en aanverwanten. Heb een aantal certificeringen uit een ietwat verder verleden (MCSE / Enterprise Admin voor Server 2008 was mijn laatste).
Heb momenteel al een beetje ervaring met Azure (heb daar bv ons labo opgezet), maar het is de bedoeling dat toekomstige applicaties indien mogelijk (en relevant) rechtstreeks in Azure terechtkomen. Dus het is wel nodig om mijn kennis serieus op te krikken.
Ik ben momenteel aan het kijken naar Microsoft Certified: Azure Administrator en Microsoft Certified: Azure Solutions Architect en heb daarbij volgende 2 concrete vragen:
1) Als ik kijk naar de inhoud van beide tracks, dan zie ik toch wat overlap. Zou het voor mij (met mijn basiskennis Azure, maar wel on-prem architect ervaring) nodig zijn om eerst het Administrator track te volgen en daarna Solutions Architect of kan ik direct Solutions Architect volgen?
2) Hoe Microsoft het voorstelt is (hoe kan het ook anders
) redelijk verwarrend. Voor beide tracks zouden 3 examens nodig zijn, maar het lijkt mij alsof het derde examen (AZ-102 of AZ-302) een upgrade examen is van een ouder track.
Dus heb ik nu concreet voor Administrator Associate genoeg aan AZ-100 en AZ-101 en voor Solutions Architect Expert AZ-300 en AZ-301, of heb ik respectievelijk ook AZ-102 of AZ-302 nodig?
Heb momenteel al een beetje ervaring met Azure (heb daar bv ons labo opgezet), maar het is de bedoeling dat toekomstige applicaties indien mogelijk (en relevant) rechtstreeks in Azure terechtkomen. Dus het is wel nodig om mijn kennis serieus op te krikken.
Ik ben momenteel aan het kijken naar Microsoft Certified: Azure Administrator en Microsoft Certified: Azure Solutions Architect en heb daarbij volgende 2 concrete vragen:
1) Als ik kijk naar de inhoud van beide tracks, dan zie ik toch wat overlap. Zou het voor mij (met mijn basiskennis Azure, maar wel on-prem architect ervaring) nodig zijn om eerst het Administrator track te volgen en daarna Solutions Architect of kan ik direct Solutions Architect volgen?
2) Hoe Microsoft het voorstelt is (hoe kan het ook anders
Dus heb ik nu concreet voor Administrator Associate genoeg aan AZ-100 en AZ-101 en voor Solutions Architect Expert AZ-300 en AZ-301, of heb ik respectievelijk ook AZ-102 of AZ-302 nodig?
102 en 302 heb je niet nodig. Die doe je alleen als je aan de voorwaarden voldoet om een korte shortcut te nemen. En die mogelijkheid is er ook maar tijdelijk tot 30 juni 2019.
(zelfde geldt ook voor de teamwork en messaging administrator exams, daar zijn ook transiton versies beschikbaar)
(zelfde geldt ook voor de teamwork en messaging administrator exams, daar zijn ook transiton versies beschikbaar)
[ Voor 24% gewijzigd door paella op 02-02-2019 13:37 ]
Toch maar eens een mail naar microsoft gestuurd waarom je voor Modern Desktop Administrator Associate minimaal 70-698 nodig hebt en je dit niet als upgrade kan doen als je geupgrade hebt vanuit je MCSA 7 of MCSA 8 + 70-697. MD-100 sluit veel meer aan bij 70-697 dus als je dan MD-101 nog moet doen dan is dat veel logischer lijkt mij.
Maar eigenlijk is het gewoon idioot dat ik eerst een MCSA 10 haal via een upgrade en nu gestraft ga worden met een configuring examen (MD-100) omdat ik geupgrade heb...
Had ik niet geupgrade dan was het allemaal prima. (en ja je kon toen nog upgraden vanuit 70-697 i.p.v 70-698)
Ik heb : Windows 7, Configuring, Configuring Windows 8.1, Configuring Windows Devices moet ik dan ook nog MD-100 doen wat ook gewoon Configuring is, wat ik al 100x op een examen heb gehad.
Maar eigenlijk is het gewoon idioot dat ik eerst een MCSA 10 haal via een upgrade en nu gestraft ga worden met een configuring examen (MD-100) omdat ik geupgrade heb...

Ik heb : Windows 7, Configuring, Configuring Windows 8.1, Configuring Windows Devices moet ik dan ook nog MD-100 doen wat ook gewoon Configuring is, wat ik al 100x op een examen heb gehad.

[ Voor 63% gewijzigd door HKLM_ op 04-02-2019 15:20 ]
Cloud ☁️
Ik kom zelf regelmatig mensen tegen die het een beetje gehad hebben met het certificeringscircus. De enige reden dat mensen het doen, is omdat het moet.segil schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:54:
[...]
Als dat zo is, dan voorspel ik je dat er veel boze IT-ers gaan komen. Geen mogelijkheid om door te groeien, weer opnieuw beginnen in een certificeringspad. Soms heb ik het idee dat ze bij MS denken dat IT-ers zeeën van tijd hebben om te studeren, niets lievers willen en met een ongelimiteerd budget.
Uiteindelijk draait het alleen maar om geld, en ik zet wat vraagtekens bij hoe zinvol bepaalde certificeringen nu echt zijn. Microsoft examens hebben bij mij géén positieve indruk achtergelaten. Teveel feiten, teveel reclame, en een heleboel onderwerpen, waar je in de praktijk niets mee doet. Als toegift moeten bepaalde groepen examens doen, die veel te moeilijk zijn, of niet bij hun taak/rol passen. Dat is mijn voornaamste bezwaar bij de Windows 10/Modern Desktop examens; het sluit niet aan op wat 1e/2e lijns mensen in het echt kunnen of mogen doen. Ik had een Microsoft consultant met 15 jaar ervaring in een training, en hij gaf aan dat hij de 70-697 en 70-698 best wel lastig vond.
Ik heb het ondertussen ook wel een beetje gehad met de examens.. Ik doe het vooral omdat het goed op mijn CV staat omdat ik de komende jaren nog wil groeien in functie en van baan wil wisselen. Met alleen MBO staat een lijstje met recente certificering nog wel leuk en kom je toch sneller op gesprek merk ik. Echter is er in de afgelopen 6 jaar nog geen 1 werkgever geweest (3 stuks) die heeft gevraagd of ik kan bewijzen of ik het echt gehaald hebdrexciya schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:16:
[...]
Ik kom zelf regelmatig mensen tegen die het een beetje gehad hebben met het certificeringscircus. De enige reden dat mensen het doen, is omdat het moet.
Uiteindelijk draait het alleen maar om geld, en ik zet wat vraagtekens bij hoe zinvol bepaalde certificeringen nu echt zijn. Microsoft examens hebben bij mij géén positieve indruk achtergelaten. Teveel feiten, teveel reclame, en een heleboel onderwerpen, waar je in de praktijk niets mee doet. Als toegift moeten bepaalde groepen examens doen, die veel te moeilijk zijn, of niet bij hun taak/rol passen. Dat is mijn voornaamste bezwaar bij de Windows 10/Modern Desktop examens; het sluit niet aan op wat 1e/2e lijns mensen in het echt kunnen of mogen doen. Ik had een Microsoft consultant met 15 jaar ervaring in een training, en hij gaf aan dat hij de 70-697 en 70-698 best wel lastig vond.
Mijn eerste examen was 70-680 en dat was prima te doen maar de vragen van momenteel gaan veel te veel op de detail in en bepaalde weetjes waarvoor je 100% google gaat gebruikten als je op je werk bent. Waarom zou ik een bepaalt powershell command uit mijn hoofd moeten kennen? Daar heb je een notitieblok voor of google
Cloud ☁️
KerberosX schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:10:
2) Hoe Microsoft het voorstelt is (hoe kan het ook anders) redelijk verwarrend. Voor beide tracks zouden 3 examens nodig zijn, maar het lijkt mij alsof het derde examen (AZ-102 of AZ-302) een upgrade examen is van een ouder track.
Dacht het wel hoor, maar de pagina is op zich redelijk verwarrend opgesteld. Bedankt voor de input.paella schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:36:
102 en 302 heb je niet nodig. Die doe je alleen als je aan de voorwaarden voldoet om een korte shortcut te nemen. En die mogelijkheid is er ook maar tijdelijk tot 30 juni 2019.
Zijn er hier mensen die zowel ervaring hebben met het AZ-1xx als het AZ-3xx track en iets kunnen zeggen over eventuele overlap en of het als (klassieke on-prem) system engineer met basiskennis Azure nodig is om eerst het AZ-1xx track te volgen alvorens aan AZ-3xx te beginnen?KerberosX schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:10:
Afgelopen vrijdag 70-764 gedaan en gehaald. Pittig examen ondanks werkervaring en de nodige tijd in studie gestoken.
Op naar 70-765, wat aan het boek te zien vooral over Azure gaat.
Op naar 70-765, wat aan het boek te zien vooral over Azure gaat.
Eens. Ik doe het zodat ik kan aantonen dat ik bezig ben geweest naast mijn werk ook. Dat ik me dus inzet. Tevens krijg ik een loonsverhoging per gehaald examen, is weer handig voor de hypotheekadviseur.HKLM_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:27:
[...]
Ik heb het ondertussen ook wel een beetje gehad met de examens.. Ik doe het vooral omdat het goed op mijn CV staat omdat ik de komende jaren nog wil groeien in functie en van baan wil wisselen. Met alleen MBO staat een lijstje met recente certificering nog wel leuk en kom je toch sneller op gesprek merk ik. Echter is er in de afgelopen 6 jaar nog geen 1 werkgever geweest (3 stuks) die heeft gevraagd of ik kan bewijzen of ik het echt gehaald heb![]()
Mijn eerste examen was 70-680 en dat was prima te doen maar de vragen van momenteel gaan veel te veel op de detail in en bepaalde weetjes waarvoor je 100% google gaat gebruikten als je op je werk bent. Waarom zou ik een bepaalt powershell command uit mijn hoofd moeten kennen? Daar heb je een notitieblok voor of google
Als laatste kan ik aan mijn werkgever aantonen dat ik iets extra's heb. Dat ik niet niks doe naast alleen mijn werk maar dat ik me blijf ontwikkelen ook.
Ik probeer 3-4 examens per jaar te behalen. Ik ben nu 0365 en windows 10 certified + ik heb ITIL. Ben nu bezig met Server 2016, hierna 70-345 zodat ik MCSE ben.
Training opgezocht, goedkeuring, tijd voor planning.......
En teruggetrokken wegens aanpassingen in de trainingen voor AZ-203
Nu maar wachten tot het nieuwe materiaal er is.....
Op zich best vervelend, maar aan de andere kant ook wel weer prettig gezien het een nieuwe is.
En teruggetrokken wegens aanpassingen in de trainingen voor AZ-203
Nu maar wachten tot het nieuwe materiaal er is.....
Op zich best vervelend, maar aan de andere kant ook wel weer prettig gezien het een nieuwe is.
Deze week de 70-698 en over een paar weken de 70-697.
Toch tijd om eens na te denken wat ik daarna wil gaan doen.
Je hebt tot eind maart voor deze examens ehMachielvl schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:27:
Deze week de 70-698 en over een paar weken de 70-697.
Hierna zou ik 0365 doen
Ik hoop beide inderdaad deze maand te halen, heb er wel redelijke vertrouwen in.Agent47 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:34:
[...]
Je hebt tot eind maart voor deze examens eh
Hierna zou ik 0365 doen
Ik zat er inderdaad over na te denken om 0365 of server 2016 na Windows 10 te gaan doen, maar daar ben er nog niet helemaal over uit.
Mcsa Office 365 komt te vervallen, welke certificering op Office 365 kan ik het beste volgen?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Microsoft 365 certificationsracoon schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:54:
Mcsa Office 365 komt te vervallen, welke certificering op Office 365 kan ik het beste volgen?
Je zou kunnen beginnen met MS-100 en MS-101. Je kunt dan Microsoft 365 Certified:Enterprise Administrator Expert worden, maar dan moet je ook nog een workload certificering halen, dat staat daar beschreven.
[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 05-02-2019 20:01 ]
Bedankt voor he heldere uitlegshadowman12 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:58:
[...]
Microsoft 365 certifications
Je zou kunnen beginnen met MS-100 en MS-101. Je kunt dan Microsoft 365 Certified:Enterprise Administrator Expert worden, maar dan moet je ook nog een workload certificering halen, dat staat daar beschreven.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Nu is er ook weinig schaarste op de arbeidsmarkt, dus zullen werkgevers minder kritisch zijn. Het niet per se hebben van een certificering doet nu geen pijn, maar over een aantal jaar misschien wel.HKLM_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:27:
[...]
Ik heb het ondertussen ook wel een beetje gehad met de examens.. Ik doe het vooral omdat het goed op mijn CV staat omdat ik de komende jaren nog wil groeien in functie en van baan wil wisselen. Met alleen MBO staat een lijstje met recente certificering nog wel leuk en kom je toch sneller op gesprek merk ik. Echter is er in de afgelopen 6 jaar nog geen 1 werkgever geweest (3 stuks) die heeft gevraagd of ik kan bewijzen of ik het echt gehaald heb![]()
Ik vergelijk het altijd een beetje met de opwarming van de aarde. De aarde nu vervuilen doet ons nu niet per se pijn, maar over 10 jaar (of later) zitten we ineens met de sh*t.
Daar gaat het bij een hoop bedrijven ook fout. Nu is er geen noodzaak om te investeren in kennis. Omdat het nu geen pijn doet. Foute gedachte in mijn optiek
Als je trouwens de beta's van de MS-100 en MS-101 gedaan hebt. Ik heb vanuit MS Learning begrepen dat de examens as-we-speak in het 'rescoringsproces' zitten en dat de verwachting is dat de mensen die de examens in beta gedaan hebben waarschijnlijk binnen nu en 1 a 1 1/2 week de scores kunnen verwachten.shadowman12 schreef op Tuesday 5 February 2019 @ 19:58:
[...]
Microsoft 365 certifications
De examens zijn trouwens live gegaan, dus als je ze nu doet...heb je wel gelijk de uitslag
Ik ga vrijdag voor de MS100. Totaal onvoorbereid los van werkervaring (en wel met een MCSA O365 op zak, en volgens mij is er flink wat overlap in die content). Zal mij benieuwen
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Op de Vue site kan je meestal net ff eerder de score-reports vinden voordat de Microsoft site is bijgewerkt. as-we-speak is dat nog niet het geval. Ben benieuwd! Heb tot nu toe bijna altijd mazzel gehad met de betas (naja, ook doordat ik genoeg wist natuurlijk
).
Kan je met een Online examen ook eerder beginnen dan de tijd die je hebt gekozen tijdens het booken?
Cloud ☁️
Zo ver ik weet kan dat niet...HKLM_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:38:
Kan je met een Online examen ook eerder beginnen dan de tijd die je hebt gekozen tijdens het booken?
Hooguit een kwartiertje ofzo. Dat vragen ze eigenlijk ook, want dan kan je na de introductie en controles precies op tijd beginnen. Maar je kan volgens mij wel best laat nog reschedulen?
[ Voor 17% gewijzigd door paella op 07-02-2019 14:35 ]
;-) Ik weet het...maar ik heb inside-contactspaella schreef op Thursday 7 February 2019 @ 12:58:
Op de Vue site kan je meestal net ff eerder de score-reports vinden voordat de Microsoft site is bijgewerkt. as-we-speak is dat nog niet het geval. Ben benieuwd! Heb tot nu toe bijna altijd mazzel gehad met de betas (naja, ook doordat ik genoeg wist natuurlijk).

Bevalt het thuis examen maken?JackSparrow schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:35:
[...]
;-) Ik weet het...maar ik heb inside-contactsen heb het maar weer eens gevraagd.
Dat had ik inderdaad gezien in de tekstpaella schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:34:
Hooguit een kwartiertje ofzo. Dat vragen ze eigenlijk ook, want dan kan je na de introductie en controles precies op tijd beginnen.

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 07-02-2019 14:39 ]
Cloud ☁️
Laat even weten of het bevalt. Ik denk daar ook wel eens over na.HKLM_ schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:36:
[...]
Dat had ik inderdaad gezien in de teksthad mijn examen van vorige week verzet naar morgen maar ben voor de eerste keer online / examen best zenuwachtig
Heb daar nooit zoveel problemen mee. Heb laatste zelfs een examen gedaan in een hotelkamer
Ik ben altijd bang dat er dan toch iemand binnen komt bij mij op de een of andere manier.JackSparrow schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:42:
[...]
Heb daar nooit zoveel problemen mee. Heb laatste zelfs een examen gedaan in een hotelkamerWerkte ook perfect.
Je mag niks in je kamer verder ook toch?
Sommige examencentra zijn ook goed, anderen zijn echt niet te harden.
Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.