MCSA Windows 10 is zwaarder dan je in eerste instantie zou denken!!! Het is niet een traject waarin je leert om met Windows 10 om te gaan, maar hoe je Windows 10 binnen een Enterprise kunt beheren. Oftewel, met aleen Linux kennis zal MCSA Windows 10 best heel zwaar zijn.
Mocht het te zwaar zijn, dan heeft Microsoft nog een serie trainingen die de opstap vormen: de MTA serie (Microsoft Techology Associate). Zo heb je er één waar de basis van de server kant wordt uitgelegd. Dat is een mooie opstap voor MCSA Windows 10. Maar of je dat wel of niet beter eerst kan doen, is 100% afhankelijk van jouw huidige niveau én van jouw vermogen om snel nieuwe kennis op te doen. Zo had ik vorig jaar een jongedame die vers in de IT kwam. Zij kon verbazingwekkend snel leren en volgde zonder moeite mijn MCSA Server 2016 trainingen!!!
RPHN schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:48:
[...]
Ik heb je advies meteen opgevolgd en ben inmiddels bezig met de installatie van Server 2016 in Hyper-V. Heb ook het groene boek erbij. Nog meer tips? Heb nog de beschikking over CBT en Plural. Wat kan ik verwachten op het examen?
Jazeker: www.
microsoft.com/learning
Dat is een website waar je examenvragen kunt vinden.
Maar..... let op: de antwoorden hier zijn niet altijd goed en ook de commentaren van mensen zijn niet altijd correct.
In Hyper-V kun je bijvoorbeeld minimaal de volgende servers/werkstations installeren:
1 Windows 10 pc die member wordt van het Active Directory Domain
1 Server 2016 die Domain Controller wordt
1 Server 2016 die member server wordt
In Hyper-V kun je het beste even een switch aanmaken van het type private, zodat enkel de vm's elkaar kunnen zien en niet met de host of jouw thuisnetwerk kunnen communiceren. Op die manier kun je naar hartelust experimenteren.
Zodra je de demo set geïnstalleerd en geconfigureerd hebt, maak je van alle vm's een Checkpoint. Daarna pas ga je echt spelen door rollen te installeren en zo. Wanneer je klaar bent met een experiment, kun je alle gebruikte VM's eenvoudig reverten (rechtermuis, Revert), zodat ze weer hetzelfde worden als toen je de checkpoint maakte. Je gooit dan als het ware al jouw wijzigingen weg.
[
Voor 1% gewijzigd door
TheVMaster op 18-05-2018 16:49
. Reden: Links naar dat soort sites willen wij hier niet zien! ]